abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 23:06:22 #1
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127883737


In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier!



MH RX 50 - 2008 - (blester)
Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-)
AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR)
Tomos AT50 - 1981 - (leeell)
Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo)
CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje)
Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg)
Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival)
Suzuki TSX - 1991 - (Yreal)
Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42)
Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667)
Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk)

Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.



Merk - Bouwjaar - User

Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.



*O* Hoe hard mag ik nou eigenlijk op mijn bromfiets en snorfiets rijden?
De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen.

:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.

:D Mag ik ook een bromfiets of snorfiets rijden?
Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.

}:| Wanneer ben ik mijn scooter kwijt bij een rollerbankcontrole?
Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

O-) Ik heb problemen met mijn bromfiets of snorfiets, kan ik hier om hulp vragen?
Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met:

- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?

*) Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!

:s) Ik zoek een onderdeel voor mijn bromfiets of snorfiets, mag ik vragen of andere leden deze toevallig nog hebben liggen in dit topic?
Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen.

:Y Wie opent een nieuw topic?
Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze.



CBR
RDW
Speurders
Marktplaats
Scooter-freaks
  zondag 16 juni 2013 @ 23:06:56 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_127883779
meh, mijn voor-lapo nu onzichtbaar ;(
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_127883809
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:06 schreef leeell het volgende:
meh, mijn voor-lapo nu onzichtbaar ;(
Post je 'm nog een keer.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:23:06 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_127884763
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_127898253
Huray, mn snorfiets heeft ook zn eerste rondjes weer kunnen rijden :-)

viel me nog best mee... ruim 6 maand stil gestaan zonder carburateur etc..
even de boel wat schoon gemaakt, goede geteste carb er aan, verse mengsmering in de tank etc.. 2x aan het koort trekken.. en t blok sloeg al aan zonder gedoe..

nu alleen nog even fine tunen... andere ontstekingsspoel de huidige kan de accu niet bijladen en dan kan ik daar ook op touren :7
  maandag 17 juni 2013 @ 17:34:55 #6
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_127910127
quote:
Met het originele Tomos-blok?

Alweer bijna 20k met de Kymco gereden, gaat verbazingwekkend goed voor zo'n semi-bamihap! :P
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_127912610
Ik doe zo'n 1000 km per maand met de Kymco agility 50cc 4 takt.

Zit nu op 9000 km, maar ze zijn erom bekend. Met goed onderhoudt, hoge km standen te halen.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:09:44 #8
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_127920135
1000 km per maand op een Agi?! Da's nog eens hardcore!

Ik doe misschien 400 km per maand.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_127940953
Ik ga er straks ook 1000 per maand doen.

Op een Kymco Like dan wel.

Zo maar eens een ritje maken in het zonnetje 8-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127941165
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:10 schreef vosss het volgende:
Ik ga er straks ook 1000 per maand doen.

Op een Kymco Like dan wel.

Zo maar eens een ritje maken in het zonnetje 8-)
Ik heb net ook ff een ritje over de dijk langs de Maas gemaakt, heerlijk (totdat je stilstaat 8-) ).
Maar wel balen dat ik nog geen motorrijbewijs en motor heb, dat is nog nét wat leuker.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127941730
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb net ook ff een ritje over de dijk langs de Maas gemaakt, heerlijk (totdat je stilstaat 8-) ).
Maar wel balen dat ik nog geen motorrijbewijs en motor heb, dat is nog nét wat leuker.
Nou, ik wil de pret niet bederven, maar motorrijden met 30 graden en de knallende zon op je dikke motorpak, is allesbehalve 'leuk' :P
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_127941851
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou, ik wil de pret niet bederven, maar motorrijden met 30 graden en de knallende zon op je dikke motorpak, is allesbehalve 'leuk' :P
Lijkt me ook. Overigens wel vreemd dat mensen op een scooter zonder beschermende kleding vrolijk 70 rijden en een beetje verstandige motorrijder gewoon een pak aan doet.

Als je met korte broek en shirtje op je plaat gaat met 50 dan vallen de vellen er ook vanaf :X

Maarja daar denk je niet aan op een scootertje natuurlijk :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128068755
In de categorie stomme vragen :7 :

Volgens de (online) gebruikshandleiding moet er in mijn Sym Orbit 1 50 10W30 olie of beter.

- Is 10W40 beter dan 10W30?
- Zo ja, ik heb nog 10W40 motorolie van mijn auto staan. Kan/mag dat erin?

[/einde stomme vraag]

Het is een 4-takt by the way.

[ Bericht 5% gewijzigd door StateOfMind op 21-06-2013 11:04:14 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128074705
Als ze 10W30 voorschrijven dan zou ik die er gewoon in gooien.

Het is niet alsof olie heel erg duur is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128074774
Mijnes moet overigens 10W40 in, ook 4-takt.

Het zal allemaal zo een kwaad niet kunnen lijkt me dus in principe denk ik dat je die 10W40 er gewoon wel in kan mikken, maar als er op papier 10W30 in moet dan zou ik dat gewoon aanhouden ookal is er niet heel heel heel erg veel verschil tussen die 2.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128077154
Mwa, heeft met de viscositeit te maken. Tweede getal geeft aan hoe vloeibaar de olie is als ie warm is. Hij zal met dat lagere viscositeitsgetal iets soepeler lopen.

Kijk even of ie synthetische of minerale olie moet hebben. Dat is nog wat belangrijker eigenlijk.

Overigens als je een brommer hebt, dus met koppelingsplaten, pas goed op met auto olie. Het kan er wel in maar alleen als je weet waar je mee bezig bent en je zeker weet welke additieven er wel of niet in zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128077684
Daarom zei ik ook, gewoon erin gooien wat de fabrikant voorschrijft. Een flesje olie is zo duur niet en beter voorkomen dan genezen lijkt me :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128077926
Hij zal er niet kapot aan gaan hoor. Wellicht dat de topsnelheid iets lager komt te liggen en hij langzamer op temperatuur komt, maar heel groot zal dat effect niet zijn.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128088762
:'( :') !

pi_128146246
Vwb de TT:

Gisteren in de binnenstad van Roermond komt er ineens een hele stoet van motoren langs blijkt het hier om te gaan. :s) Meer lieden die dit gezien hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:09:21 ]
pi_128287806
Vanmiddag even langs de scooterboer geweest. Ik had nog een tegoedbon van 40 euro over (kreeg bij aankoop 250 euro aan accessoires gratis en had toen alvast een helm genomen, een art4 slot en een schijfremslot. En vandaag een donker zonnevizier, een universele zadelhoes voor als het regent en motorolie).

Voor 4-takt hadden ze 5W40 en 10W40 en voor mijn Sym adviseerde men dan de 10W40 half syntheet.
Thuis gelijk even vergeleken met de motorolie die ik nog van mijn auto had staan en die heeft exact dezelfde specificaties.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128289728
Let er even op dat specificaties iets verder gaan dan ??w?? he. Dat staat voor viscositeit. Eerste getal is bij koude olie, tweede bij warme olie. Een lager getal, betekend iets 'vloeibaardere' olie.

Doorgaans zal mengen niet zo'n probleem opleveren als je geen high-end machine hebt, maar er is wat meer aan de hand dan dat getalletje. Wel zou ik inderdaad opletten of je geen mineraal mengt met een syntheet. Kan me zo voorstellen dat dat niet helemaal lekker wil.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128290116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:39 schreef BlackLining het volgende:
Let er even op dat specificaties iets verder gaan dan ??w?? he. Dat staat voor viscositeit. Eerste getal is bij koude olie, tweede bij warme olie. Een lager getal, betekend iets 'vloeibaardere' olie.

Doorgaans zal mengen niet zo'n probleem opleveren als je geen high-end machine hebt, maar er is wat meer aan de hand dan dat getalletje. Wel zou ik inderdaad opletten of je geen mineraal mengt met een syntheet. Kan me zo voorstellen dat dat niet helemaal lekker wil.
De API en ACEA e.d. kwamen ook exact overeen met de olie die de scooterboer adviseerde voor mijn scooter. En het is geen high end scooter gelukkig, een simpele Sym ( :P ) uit 2009.
Zodra ik 'straks' mijn A en een motor heb gaat ie er toch weer uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128290154
Oh het zal wel werken hoor :Y Ik wijs je er alleen maar even ter informatie op dat er meer is dan dat cijfertje waar velen zich op verkijken. Maar zo ver was je zie ik al ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128290258
Beetje inlezen kan nooit kwaad. Een goede voorbereiding is het halve werk. Met zo'n beetje alles :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128290320
Vanmiddag toch maar een zomerjas gekocht voor op de scooter. Het is soms toch nog wel behoorlijk fris op dat ding met de rijwind.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128292249
Afgelopen weekend, mallossi multivar vario met 7,5 gram rolletjes en nieuwe v-snaar onder de Kymco agility gedaan. Bij km stand 8000.

Half uurtje werk. Trekt nu sneller op en top op de teller is 5 km hoger. 65 km.
Toch wel prettig, om wat beter met verkeer mee te komen. Met zo 50 km per dag. Woon werk.

Twijfel wel, als ik ook op de rollerbank moet, ik nu een boete krijg.
Maar dat zien we dan wel weer. :-)
pi_128292423
Ik ben van plan om een OD2 vario erop te gooien, loopt nu exact 60, optrekken doet ie voor mij voldoende, dus voornaamste is iets hogere top

http://www.revolution70.n(...)1&controller=product

Volgens mij moet dat wel lukken met 2 linkerhanden, een steeksleutel en een varioblok niet? :@
Ik hoop ergens tussen de 60 en de 70 op de teller uit te komen.

Dat is voorlopig even hard zat. Misschien over een tijdje een 90cc erop ofzo, maar dat kijk ik nog wel ff aan :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128293043
@voss

Is makkelijk zelf te doen.

Zet de blokkeer sleutel goed vast.
Moer op krukas bij vario, wil nog wel eens moeilijk loskomen.

Let bij het vastdraaien, van de vario. Vast is vast. Misschien dat je nog moet uitzoeken welk gewicht rolletjes je nodig hebt en misschien moet je de vsnaar schimmen. Ik moest er 1 shimringetje bijplaatsen.
Op YouTube staan een paar handige how to's. :-)
pi_128293404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef silenthill het volgende:
@voss

Is makkelijk zelf te doen.

Zet de blokkeer sleutel goed vast.
Moer op krukas bij vario, wil nog wel eens moeilijk loskomen.

Let bij het vastdraaien, van de vario. Vast is vast. Misschien dat je nog moet uitzoeken welk gewicht rolletjes je nodig hebt en misschien moet je de vsnaar schimmen. Ik moest er 1 shimringetje bijplaatsen.
Op YouTube staan een paar handige how to's. :-)
Dat shimmen wat is dat precies, hoe weet ik wanneer ik dat moet doen en hoe werkt het? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128294893
Vaak bij het plaatsen van een andere vario, ligt de v-snaar niet meer op zijn onderste punt.

Met shimringetjes kunt je de ruimte van de vario verbreden, waardoor de snaar netjes op de krukas ligt.
Het is een beetje lastig uit te leggen met alleen tekst.
Als je googlet, staat het haarfijn uitgelegd en YouTube heeft er ook wat over.
pi_128295278
Ow ik snap het al. Dat zijn ringetjes die ik tussen de nieuwe vario en de gladde bus doe niet?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128295698
Inderdaad, voor je variobus.

Niet erachter, dat willen sommige nog wel eens mis doen. Vind je aandrijving niet leuk. :-)
pi_128296228
Wacht even, dus eerst standaard vario eraf, nieuwe erop, variobus erop en dan pas de ringetjes??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128309795
Hier vind je een handige how to :P

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=274618

Heel duidelijk uitleg.

Scooter freaks forum, kun je heel veel info vinden.
pi_128312759
Domme ik van de week.

Wilde voor huiselijk gebruik een scooter aanschaffen met zo een bak erop waar je alles in kan flikkeren aan boodschappen (zoals die pizza koeriers hebben), loop ik zo een winkel binnen waar al die dingen verkocht worden,afijn keuze gemaakt en komen we nog alleen uit op de vereisten zeg ik: " Oh dan moet ik dus nog even examen doen om zo een rijbewijs te halen "

Verkoper kijkt mij aan en zegt: " Maar mijnheer,u heeft toch al een autorijbewijs? "

:|W
pi_128313910
Lol.

Ik had die gezichtsuitdrukking van die verkoper wel willen zien. :-)
pi_128449074
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dicht :( Gelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.

Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.

De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.

Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128449513
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:38 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dicht :( Gelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.

Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.

De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.

Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128449573
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Straks maar eens even proberen dan. Ik heb zowel kettingspray (Innotech 105 Kettingfluid wat ik altijd voor mijn mountainbike gebruik) en algemene smeerolie en slotspray, dus hopelijk komt dat goed.

Woon gelukkig in een klein, rustig en net dorpje, maar toen ik er gisteren achter kwam zijn er toch wel wat woorden uit mijn mond gekomen die niet voor de gevoelige luisteraar geschikt waren O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128449664
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf :')

Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128451376
Een algemene opmerking:

Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?

De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:49:01 ]
pi_128451495
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf :')

Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Hij doet het weer, bedankt voor de tip.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128451640
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:

Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?

De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
Thuis staat ie in de schuur met kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreking erop. Alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan doe ik alleen het stuurslot en de startblokkering erop. Hij staat dan in hun achtertuin voor het raam. Als er iemand de tuin in zou sluipen dan begint hun hond te blaffen en voordat een dief dan bij de scooter is sta ik er al naast.

Als ik hem ergens anders neer zou zetten dan zou ik ook alle sloten erop zetten. Better safe than sorry.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128452282
De mijne staat buiten met stuurslot (wat niks voorstelt natuurlijk) en een ART 4 ketting door het voorwiel en een ART4 ketting door het achterwiel.

Allebei vast aan een dikke stalen constructie voor een winkel die voorkomt dat boeven met een auto naar binnen rijden bij die winkel.

Maargoed, ik denk dat mijn model ook niet echt gewild is bij boeven; het is een beetje een ouwe lullen model zegmaar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128452438
Nou, mijn Puch MS uit 57 rijd ook weer goed. Keering achter mijn ontsteking was kapot en de ontsteking was door de olie ook overleden. Ik heb de 75 op de GPS gehaald. Binnenkort een Homoet uitlaat er onder. Laatste dingen maken zoals ik ze wil en dan gaat hij helemaal uit elkaar. Frame en achterbrug richten, stukken netjes lassen en dan alles naar de poedercoater.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_128454358
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:

Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?

De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
Binnen zonder slot. ik rij alleen met droog weer.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128547639
in een afsluitbaar hok buiten.. verder alleen stuurslot :')
maar goed wie wil dat hork van mij nou jatten..

maar goed nog een weekje straatrijden en dan mag die ook even genieten van vakantie en lekker binnen staan....

Daarna eerst de Saxonette Luxus voorzien van een nieuwe pakking.... en daarna de Rush maar weer eens in de jaarlijkse onderhoud sessie :P

wat inhoud dat de boel weer even ontdaan wordt van 30 lagen straatvuil.
Carb reinigen
luchtfilter reinigen ( of een andere er op.. maar wat is wijsheid? )
Accu vervangen ( huidige heeft een slechte cel )
Variorollen vervangen ( versleten, en zijn inmiddels dus veel te licht :') )
achtervelg een Q&D paintjob geven
remmerij afstellen
en verder zie ik wel wat t hork nog nodig heeft :P
pi_128547839
Luchrfilter zou ik vervangen
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128549087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:49 schreef Miniem het volgende:
Luchrfilter zou ik vervangen
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..
nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is..

of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')