abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127774179

Welkom in alweer het derde deel van het Insanity Topic. :)

Niet iedereen is een voorstander van thuis trainen, van dvd's, van Amerikaanse hypes. Het belangrijkste is dat de mensen die dat wel graag willen doen aan het bewegen zijn en zich prettig voelen bij deze methode.

In dit topic wordt niet

[*] Gebashed/ honend/neerbuigend tegen users gedaan die een serieuze vraag stellen of om informatie vragen. Het is hier geen klaagbaak of onz en niemand heeft gezegd dat dit beter is dan een andere methode.

[*] Het programma afgekraakt, hou je er niet van? Zoek je heil dan ergens waar je wel van houdt en verziek het niet voor de mensen die hier serieus mee bezig zijn. TR zal gemacht worden.

[*] Heb je oprecht tips en advies, overleg dan even met degene die op dat moment het topic heeft geopend zodat die de belangrijkste dingen in de OP kan zetten.

[*] Het zou leuk zijn als mensen ook echt before en after foto's posten !

Succes !

Vorige topics:
SPT / Shaun T - Insanity workout
SPT / Shaun T - Insanity workout #2

[ Bericht 44% gewijzigd door Guard op 14-06-2013 15:40:18 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:49:39 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_127774439
Ik neem aan dat Insanity niet geschikt is voor mensen met knieklachten? O-)
pi_127774605
Kunnen die topic op een of andere manier gelinkt worden? Nu moet ik weer opnieuw TVP'en

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef JamFlava het volgende:
Ik neem aan dat Insanity niet geschikt is voor mensen met knieklachten? O-)
Ik heb zo af en toe last van pijn aan de buitenkant van mijn knie (zal wel lopersknie zijn) en had tijdens en na de fitnesstest geen last. Ik denk dat het wel mee valt. Ook het vele springen zorgde niet voor irritatie, waar ik eerst wel bang voor was.
Ben alleen met opdrukken wel wat huiverig, want heb vrij recentelijk mijn sleutelbeen op een of andere manier uit de kom gewerkt en dat moet niet nog eens gebeuren.
pi_127778195
Hmm ik zag niet dat er al een deel drie was aangemaakt, omdat er dus niet op "op nieuw deel" is gedrukt. Ik heb dat toen maar gedaan, zie hier:

SPT / Shaun T - Insanity workout #3

Zal even vragen of ze kunnen worden samengevoegd
pi_127778408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 06:53 schreef NotGuilty het volgende:
Hmm ik zag niet dat er al een deel drie was aangemaakt, omdat er dus niet op "op nieuw deel" is gedrukt. Ik heb dat toen maar gedaan, zie hier:

SPT / Shaun T - Insanity workout #3

Zal even vragen of ze kunnen worden samengevoegd
Daar is dus wel op gedrukt, maar dit is (nog) geen reeks, dus verschijnt ie niet in myat
pi_127778841
Hmm in welk exemplaar van deel 3 gaan we nu verder?

Vanmiddag begint dag 1 van maand 2.... ik merk dat ik nog wel wat last van mijn benen heb (schenen en knieen) en ook nog eens bagger geslapen vannacht dus maar eens kijken hoe het gaat.. Fittest en Max interval circuit, feest ;)
There are three things that smell like fish!
pi_127779078
Die fittest en een max training achter elkaar went nooit. Vind ook persoonlijk wat te veel van t goede. Die splits ik meestal tussen ochtend en middag, of ik doe alleen de fittest.
pi_127779219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:19 schreef m0672 het volgende:
Hmm in welk exemplaar van deel 3 gaan we nu verder?
Verzoek om ze samen te voegen is ingediend, dus als het goed is zit alles straks bij elkaar.
pi_127779389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:36 schreef hilversum1981 het volgende:
Die fittest en een max training achter elkaar went nooit. Vind ook persoonlijk wat te veel van t goede. Die splits ik meestal tussen ochtend en middag, of ik doe alleen de fittest.
hmm ik twijfel nog even om dat ook te doen vandaag. Ik ben vrij dus qua tijd moet het lukken (mits de kleine 2 slaapjes doet ;) )
pi_127779535
Oh oeps, heel bijdehand een nieuw topic gemaakt omdat ie kwijt was in mijn AT.. Hopelijk kan ik in dit deeltje weer aansluiten. M'n rug gaat steeds wat beter, knie ook.
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:04:19 #11
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127779570
Dus nu zijn er drie topics? :')
pi_127779626
Haha, vast. Maar die nieuwe kwam niet automatisch in mn AT, en hallooo. Ga toch nog verder dan m'n neus lang is kijken ;) :')
  Moderator vrijdag 14 juni 2013 @ 09:33:28 #13
138438 crew  Pizzakoppo
pi_127780097
Ik heb altijd gevoetbald maar merk dat ik lichamelijk nog stappen kan maken, toevallig van de week door een klasgenoot gewezen op Insanity en nu kom ik hier een topic over tegen :D Heb hem nu in de downloadlijst staan en ga zometeen beginnen!

Nog tips qua ruimte?
pi_127781206
Neuh, ruimte valt mee hoor. Ik denk dat als je 2,5 bij 2,5 hebt dat je een eind komt. Je moet sowieso makkelijk pushups kunnen doen, en 3 of 4 passen naar de zijkant. Dan komt je er wel denk ik. Succes!!
pi_127781291
Focus T25 wordt volgende week zaterdag gelanceerd:

quote:
The brand new at home workout program Focus T25 by Shaun T and Beachbody will be officially launched during the 2013 annual coach summit in Las Vegas Nevada this June 20-22nd. The June 22nd Focus T25 release date allows many to begin the program during the summer months for a full review.
pi_127781363
Waarom is iedereen eigenlijk zo enthousiast over T25?

En waar is dat speciaal voor? Enkel conditie op peil houden, of ook gewichtsverlies en conditie opbouwen?

Dus waarom zou je van insanity naar T25 overstappen.
pi_127781495
Ik persoonlijk vind het wel aangenaam om regelmatig een ander programma te doen.
Heb al diverse varianten van P90 gedaan, en ga over een maandje weer over op een ander programma (Insanity Asylum of ga DDPYoga proberen).
Iedere keer hetzelfde is maar saai, en je lichaam raakt eraan gewend. Variety is the spice of life.

Doel Focus T25 is hetzelfde als Insanity, alleen in kortere tijd, dus waarschijnlijk nog intensiever.
pi_127783470
Tell Sell hype is hyped all over the place :')
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_127783515
pi_127788325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 09:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb altijd gevoetbald maar merk dat ik lichamelijk nog stappen kan maken, toevallig van de week door een klasgenoot gewezen op Insanity en nu kom ik hier een topic over tegen :D Heb hem nu in de downloadlijst staan en ga zometeen beginnen!

Nog tips qua ruimte?
bepaalde oefeningen waarbij je opzij moet stappen kan je ook een beetje aanpassen... 4 stappen daar kan je eventueel 3 van maken. Zo maak je wat meer reps in wat minder ruimte. Dus als je niet voldoende ruimte kan maken kan je zo toch aan de slag :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:02:13 #21
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127791548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:26 schreef Guard het volgende:
.
Wil jij dit in de OP plaatsen? Eventueel aanpassen als je wil, maar leek me inmiddels wel oke om een mooie OP te maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127791820
Toch de fittest en de max interval training maar even uit elkaar getrokken aangezien we anders in tijdnood zouden komen... en samen met de fittest ook het tweewekelijkse weeg en meet moment gehad, bijna 5cm buikomvang weg sinds vorige weegmoment en tot dusver 2kg kwijt... op naar de 2e maand :)
pi_127792917
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:02 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Wil jij dit in de OP plaatsen? Eventueel aanpassen als je wil, maar leek me inmiddels wel oke om een mooie OP te maken :)

:Y
pi_127796707
Nou, dag 2 (plyometric cardio circuit) zit erop. Ben minder kapot dan na de fitheidstest. Vond het prima te doen, had geen extra rustmomenten nodig en lekker zweten :D

Toen kwam dat opdrukstuk. Daar faalde ik wel ff hard. Ben nog wat voorzichtig ivm met mijn schoufer/sleutelbeen, maar kon het ook gewoon niet constant volhouden. Meer een krachtkwestie dan conditie, mijn borstspieren hadden het er gewoon te moeilijk mee dus af en toe ff extra rust van enkele seconden.

Al met al prima voorlopig. Ik verwacht wel dat het nog flink zwaarder wordt met zo nu en dan echt een helse sessie, maar heb er zin in. Ik ga wel iedere keer echt stuk bij dat rekken. Ben niet zo heel lenig...
pi_127799374
max interval training zit er op.... zo de vloer maar dweilen :P

hmm hoewel ik weet dat die calorieentellers in hartslagmeters niet echt accuraat zijn geeft die van mij na een uur goed zweten 716kcal aan maar die van mn eega 247.... of ze doet niet haar best of er klopt echt geen bal van (ik ga voor het laatste)
pi_127806000
Wat ik wel erg eentonig begin te vinden is dat de warming up elke keer t zelfde is...
pi_127819747
Max plyo gedaan, en het ging ronduit kut :(
Niet zo zeer dat ik er lichamelijk moeite mee had (ik zweette even hard als normaal :P ), maar was er gewoon met mijn gedachte niet bij.

Ook nog geklooi met mijn HRsensor, op een gegeven moment een HR van 66 ( :o ) die plots naar 230 schoot. Als dat echt zo was lag ik tenminste met een zware hartaanval te rollen op de vloer, ipv globejumps te doen...
Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn band gewoon veel te los zat :')
Op zich wel een goed teken, ben dus weer wat cm's kwijtgeraakt op de borstkas 8-)

Ben wel blij dat ik gewoon de sessie heb afgemaakt, heb een paar keer gedacht: Waar ben ik nu mee bezig? Om vervolgens te denken: push thru :P
pi_127820123
oeh, wij gaan vandaag ook (voor de eerste keer) de max plyo. Ben benieuwd. De workout en fittest van gisteren hebben wel weer wat ouderwetse spierpijn veroorzaakt, iets dat is na week 1 niet meer niet meer zo hevig geweest :P
  zaterdag 15 juni 2013 @ 12:45:24 #29
154880 Bolter
Awesomeness
pi_127822416
Ben vandaag ook maar eens begonnen; ondanks dat ik regelmatig sport viel te fitnesstest me al enigszins tegen. Maar goed, Tanya :P.

Iemand ervaring met het spreiden van dit programma over een wat langere tijd? Bijvoorbeeld 2-4 sessies per week? Ik werk relatief veel dus heb 's avonds maar beperkt tijd (45min sport + douchen e.d. is toch wel een redelijk aanslag op m'n 3 uurtjes die ik 's avonds nog heb). Daarbij ga ik regelmatig fietsen (wielrennen en mtb'en) iets wat ik ook niet graag wil inwisselen in de zomer.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_127823409
Ik heb echt een gigantische kater en ga nu aan de slag. Ben benieuwd. Kotsbakje staat klaar iig.
pi_127825003
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:45 schreef Bolter het volgende:
Ben vandaag ook maar eens begonnen; ondanks dat ik regelmatig sport viel te fitnesstest me al enigszins tegen. Maar goed, Tanya :P.

Iemand ervaring met het spreiden van dit programma over een wat langere tijd? Bijvoorbeeld 2-4 sessies per week? Ik werk relatief veel dus heb 's avonds maar beperkt tijd (45min sport + douchen e.d. is toch wel een redelijk aanslag op m'n 3 uurtjes die ik 's avonds nog heb). Daarbij ga ik regelmatig fietsen (wielrennen en mtb'en) iets wat ik ook niet graag wil inwisselen in de zomer.
Dan zou ik 3x per week insanity doen, hoofdbestanddeel is namelijk 3 workouts, kun je iedere workout eens per week doen.

Ik ga ook nog wel eens een eindje fietsen of hardlopen in de zomer, meestal sta ik dan 's ochtends vroeg op om Insanity te doen, en 's avonds naar buiten 8-)
pi_127825012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:27 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ik heb echt een gigantische kater en ga nu aan de slag. Ben benieuwd. Kotsbakje staat klaar iig.
Succes :P
pi_127843911
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:27 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
lolz, bakje schoon gebleven? ;)
pi_127853965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:18 schreef m0672 het volgende:

[..]

lolz, bakje schoon gebleven? ;)
Yes, viel reuze mee. Straks maar weer aan de slag
pi_127854340
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:06 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Yes, viel reuze mee. Straks maar weer aan de slag
Ik werd er een keer juist beter van haha :P

Dus je kunt altijd wel blijven sporten, ook met koorts enzo :)
  zondag 16 juni 2013 @ 11:12:45 #36
154880 Bolter
Awesomeness
pi_127854921
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:37 schreef caviaherder21 het volgende:

[..]

Slecht plan. Kater is dan ook niet echt ziek zijn, maar met griep en zware verkoudheid beter eerst uitzieken.
pi_127855768
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 11:12 schreef Bolter het volgende:

[..]

Slecht plan. Kater is dan ook niet echt ziek zijn, maar met griep en zware verkoudheid beter eerst uitzieken.
Kan ook natuurlijk, alleen ik moet streng voor mezelf zijn want anders is het misschien lastig om de draad weer op te pakken na je rust. Griep heb ik nog nooit gehad, zware verkoudheid is geen ziekte dus kan makkelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:09 schreef ShaunT het volgende:
Come on guys! One more time & PUSH & PUSH & PUSH, HIGH KNEES, HIGH KNEES, COME ON YAAAAAH!!!!!!!!!
:D _O-
pi_127855976
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:37 schreef caviaherder21 het volgende:

[..]

lees eerst dit maar... hoewel er verschillende verhalen en meningen over te vinden zijn..

http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/abc/griep.html
pi_127856270
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:01 schreef m0672 het volgende:

[..]

lees eerst dit maar... hoewel er verschillende verhalen en meningen over te vinden zijn..

http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/abc/griep.html
Er is een groot verschil tussen griep en verkoudheid, de meeste mensen die verkouden zijn zeggen dat ze griep hebben, wat dus niet waar is. Een griep is een virale ziekte, die dodelijk kan kan zijn. Een verkoudheid is gewoon een snotneus :P
Maar als ik verkouden ben blijf ik liever op de bank/bed liggen.
Gelukkig heb ik dat niet vaak
pi_127857018
ik weet het, gaf de link ook zonder diagnoses te stellen ;)

Nadeel is dat wij zelf ook niet vaak diagnoses kunnen stellen zonder bloed onderzoek dus een ieder moet gewoon zijn of haar verstand een beetje gebruiken..... maar toch... onderstaande quote uit die pagina geeft wel een beetje een richtlijn.

>> Wat te doen bij griep met koorts?

Trainen met griep/koorts onder de leden is gevaarlijk. Je immuunsysteem is verzwakt en je lichaam heeft alle energie nodig om beter te worden. Je loopt bovendien het risico dat de virusinfectie ook terecht kan komen in de hartspier met als gevolg een myocarditis. Rust nemen dus en niet trainen! Ook nadat je je weer beter voelt, heeft je lichaam een aantal dagen rust nodig om te herstellen. De basisregel die je het beste kunt hanteren luidt dat je bij koorts het dubbele aantal dagen dat de koorts heeft geduurd niet moet lopen. Had je vier dagen koorts, dan mag je pas na acht dagen weer beginnen met trainen.

De ‘nek-check’

Anders dan griep, kun je met een verkoudheid (dus zonder koorts!) wel doortrainen. Er is een ezelsbruggetje, waarmee je kunt bepalen of je al dan niet kunt sporten: de ‘nek check’.

Zijn de ziekteverschijnselen uitsluitend boven de nek gelokaliseerd (zoals neusverkoudheid, oorpijn, keelpijn en geen koorts), dan is sporten toegestaan. De eerste 2-3 dagen wel op een lager pitje.
Indien de ziekteverschijnselen (ook) onder de nek gelokaliseerd zijn, zoals hoesten, kortademigheid, koorts (meer dan 38 graden), spierpijn in armen en benen e.d., dan is het advies om niet te sporten.
Het idee om toch te gaan sporten “om de ziekte er uit te zweten” is een onzinnig fabeltje.
<<
pi_127863530
Dag 4: Cardio recovery zit er ook op. Rekken blijft toch best zwaar ook
pi_127870019
vandaag max cardio conditioning gedaan. Had verwacht wat meer kcals te verbranden bij deze maar het ging verder redelijk :)

wij moeten morgen max recovery doen maar qua tijd (moet tot laat werken dinsdag) denken we er over om te wisselen met max interval circuit van dinsdagavond.... kijken hoe dat loopt.
pi_127892139
Vandaag gaan we beginnen aan week 2 maand 2, vorige week was nog erg pittig en ik moet zeggen ik zweet veel meer dan in maand 1, kan ook komen door het warmere weer van afgelopen week maar het viel me op. Heb zelf elke keer dezelfde avond nog 6-8 minuten buikspieren gedaan is 2 minuten per sessie en 5 oefeningen per sessie. Die oefeningen heb ik van Barstarzz weet niet of iemand dat kent maar dat zijn allemaal van die beesten die buiten trainen in die parkjes. Voor de rest merk ik ook dat opdrukken me veel beter af gaat kon het toen ik begon al wel aantal keer maar kan nu steeds meer. Ik kan nu met alleen me vingers opdrukken, op me vuisten, van binnen naar buiten opdrukken dus zakken hard afzetten en dan handen op andere positie dus als ware kom je los van de grond met je handen binnenkort eens proberen om te klappen tussendoor. Vandaag laatste dagje stage en dan vakantie dus heb ik alle tijd om telkens insanity te doen en hoeft het dus niet meer perse in de avonden :) !

COMEEEE OOOON LETSSS GOOOO!
pi_127892352
Ik zweet deze keer ook meer in maand 2, dan dat ik de eerste keer in maand 2 deed. Zal deels door het warmere weer komen, maar heb ook het idee dat ik me (nog) meer push dan de eerste keer.

Pushups gaan bij mij ook steeds beter, maar komt voornamelijk ook door P90X, mag dat vanavond weer doen. Workout vol met pushups en pullups. Die pushups die daar gedaan worden zijn ook verdomde moeilijk, oa diamond pushups, one arm pushups en clap pushups.
pi_127892505
Deze week begin ik aan mijn laatste week van maand 1.
Daarna is het recovery week en dan begint het echte werk. ;-)

Vanaf deze week ga ik ook 3 x zwemmen per week.
Hopelijk krijg ik het allemaal gedraaid!
pi_127892588
Werd vanochtend wakker met een lichte spierpijn bij mijn borsten. Ik deed er 10 seconden over om te herinneren waardoor dat kwam. :P Straks dag #2 doen.
pi_127901899
Fastfox de spierpijn duurt ongeveer 4-7 dagen ook al zal dit bij iedereen anders zijn, maar gewoon doorzetten en het trekt dan vanzelf weg bij mij duurde het 5 dagen tot het echt totaal weg was, ook al moet ik zeggen dat ik die spierpijn soms ook wel lekker vond omdat je dan echt weet dat je getraind hebt. Ook nu in maand 2 voel ik soms nog wel eens spierpijn maar dat is maar heel licht en duurt maar 1 dagje dus dat is te doen ;)
pi_127903291
DOMS is fijn :D
Ik vind spierpijn zo'n verkeerd woord
  maandag 17 juni 2013 @ 19:27:14 #49
154880 Bolter
Awesomeness
pi_127914717
Daarnet ook dag 3 voltooid, was opzich wel prima. Morgen geen tijd, dus ik wissel de pure cardio maar om met de recovery.. Recovery is waarschijnlijk veel stretchen hé? Is het niet beter omdat sowieso na de oefeningen te doen?

Spierpijn ook present, fuckin' trappen overal doen meer pijn dan het trainen zelf.
pi_127920131
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:21 schreef remco-AFCA het volgende:
Fastfox de spierpijn duurt ongeveer 4-7 dagen ook al zal dit bij iedereen anders zijn, maar gewoon doorzetten en het trekt dan vanzelf weg bij mij duurde het 5 dagen tot het echt totaal weg was, ook al moet ik zeggen dat ik die spierpijn soms ook wel lekker vond omdat je dan echt weet dat je getraind hebt. Ook nu in maand 2 voel ik soms nog wel eens spierpijn maar dat is maar heel licht en duurt maar 1 dagje dus dat is te doen ;)
Zal morgen dan nog wel meer zijn. Ik heb al beenspieren, maar armspieren/borstspieren heb ik totaal niet.

Bij deze kreeg ik pijn aan mijn voeten. Misschien betere schoenen kopen.
pi_127920403
Ik krijg weleens zere poten bij het stretchen als je dan heel lang op 1 poot moet staan, maar dat is dan eventjes.

Dag 5: Pure Cardio zit erop. Was behoorlijk zwaar, was zo nu en dan best moe, maar conditioneel hield ik het wel vol. Alleen mijn benen wilden af en toe even niet meer bij het springen.

Zal nog wel zwaarder gaan worden. Ik beun gewoon lekker door en sla straks de recovery dag over, zodat ik nog een keer ergens een snipperdag heb :P

Over anderhalve week is ook de studie/werk-drukte voorbij dus dan ga ik af en toe nog wel ff een stukje rustig hardlopen of een circuitje in de sportschool doen naast het programma.

Wel iets om trots op te zijn als je dit helemaal volbrengt. Vooral omdat het echt iedere dag moeten trainen veel doorzettingsvermogen en wilskracht vereist.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:16:26 #52
154880 Bolter
Awesomeness
pi_127920596
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zal morgen dan nog wel meer zijn. Ik heb al beenspieren, maar armspieren/borstspieren heb ik totaal niet.

Bij deze kreeg ik pijn aan mijn voeten. Misschien betere schoenen kopen.
[ afbeelding ]
Donkere chick op links is trouwens moeilijk irritant. Eerst beetje op de vloer gaan liggen en daarna met zo'n fake glimlach die boxmoves doen.
pi_127938209
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Wel iets om trots op te zijn als je dit helemaal volbrengt. Vooral omdat het echt iedere dag moeten trainen veel doorzettingsvermogen en wilskracht vereist.
Zeker in het begin moest ik mezelf echt van de bank sleuren na het werk om even fijn te gaan HIIT-en. Na verloop van tijd werd dat minder moeilijk om het te doen en nu is dat bij mij "gewoonte" is geworden, iedere dag trainen.
Soms ook gewoon 2x per dag trainen.
Als ik het eens een dagje oversla (dus echt een rustdag neem), dan heb ik het gevoel dat ik iets mis in mijn dag en ga ik dan maar weer even lekker een uurtje of twee in de vetverbrandingszone rondfietsen

en drie jaar geleden was mijn idee van bewegen nog van de bank naar koelkast en terug lopen, wat kan een mens veranderen met een beetje doorzettingsvermogen en wilskrach
pi_127947830
ik krijg steeds minder zin om een Max workout te gaan doen, met deze hitte :')
Misschien toch maar vanavond de fiets pakken en gewoon een bult calorieen op die manier verbranden
pi_127948514
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Guard het volgende:
ik krijg steeds minder zin om een Max workout te gaan doen, met deze hitte :')
Misschien toch maar vanavond de fiets pakken en gewoon een bult calorieen op die manier verbranden
Hoe doe je dat precies? Met een hartslagmeter? En hoelang fiets je?
pi_127948778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:16 schreef caviaherder21 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat precies? Met een hartslagmeter? En hoelang fiets je?
Yup met hartslagmeter, zorgen dat je de juiste zone blijft:

Voor mijn fietsdoel dus 2
Een insanity workout begint in 3 en tegen het eind zit ik in 4.

Meetsal ben ik uur en 3 kwartier tot 2 uur onderweg, en dan heb ik ergens tussen de 45 en 50 km gefietst.

Voordeel met dit weer is dat je lekker bezig bent en tegelijkertijd een kleurtje krijgt, goed voor je beachbody :P
pi_127950352
vanavond de max recovery dus kunnen we het een beetje rustig aan doen. Morgen verlof dus naast de afspraken die ik gaan we maar 's morgens de laatste sessie van M2W1 doen.
pi_127951527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Yup met hartslagmeter, zorgen dat je de juiste zone blijft:
Shaun T zegt ook regelmatig dat je je hartslag moet controleren, maar wat valt er dan te zien? Of je niet hard genoeg je best doet of juist te hard? En bij welke zone is dat dan?
pi_127952132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Shaun T zegt ook regelmatig dat je je hartslag moet controleren, maar wat valt er dan te zien? Of je niet hard genoeg je best doet of juist te hard? En bij welke zone is dat dan?
Bij HIIT training is het de bedoeling dat je korte tijd (3 min bij Insanity) in een hoge hartslagzone traint en dan rust neemt om je hartslag weer te laten zakken.
Tis voornamelijk het verschil in je hartslag tijdens de interval en de rust waar je op moet letten.
Dus af en toe aan het eind van een interval checken op welke hartslag je zit, en ook even in de rust er een oogje op houden, als je na die halve minuut pas een paar slagen bent gezakt even op pauze drukken. Je hoeft natuurlijk niet te wachten tot je hartslag naar je rusttoestand is gedaald, maar gewoon ergens in de moderate zone.
pi_127957705
Dat was een goeie keus, heerlijk stukje gefietst. Bijna geen wind, ook geen last van de zon.
1u 30 min 40 km, 27km/h avg, 127 avg HR,1119 calorieen verbrand.

En dit vind mijn hartslagmeter ervan:
quote:
This training improved your aerobic fitness. It also improved the endurance of the working muscles by enhancing blood circulation to them. The training duration was long enough to increase fatigue resistance at the used speed. Carbohydrates are the main energy source that your body uses at this training intensity.
Daar word je toch vrolijk van?
pi_127960575
Hartslagmeter is dus eigenlijk een beetje fancy. Gewoon weer beginnen na 30 sec. :P

Verbranden op de fiets gaat veel makkelijker en je kan het langer volhouden. 8-)
pi_127966443
yuck, die max recovery is een rottige zeg, niet zo zeer qua intensiteit (blijft recovery) maar qua oefeningen.. wel erg zweten maar het is ook behoorlijk warm.
pi_127974927
Schema maar even omgooien deze week.
Insanity workout die gisterenavond in de planning zat maar vervangen is door het fietsen vanavond doen.
pi_127995801
zo dat was Max Cardio conditioning, vandaag beter bekend als de Zamboni workout, ik bleef dweilen :')
pi_128006342
grin, de Max Plyo dito, regelmatig even dweilen tussendoor aangezien bepaalde sprongen en ook pushups behoorlijk spannende glijpartijen werden :P

Eerste week maand 2 zit erop.... blij dat de temperatuur weer zakt vrijdag om dan met volle overtuiging met de 2e week te beginnen :)
pi_128013809
Ben hem ook maar eens aan het downloaden

1,84 en ongeveer 77kg, ik ga de laatste tijd al 3,4x per week naar de sportschool voor krachttraining+meestal 15/20 minuten cardio
maar wil toch iets sneller de kilotjes kwijt raken (begon rond de 83), let ook al een tijdje op mijn voeding. hopelijk ga ik dit goed kunnen combineren met sportschool :p sochtends insanity, late middag sportschool? fingers crossed

morgenochtend dus de fittest, en dan af en toe een update hier ter motivatie :D
pi_128014282
Had geen idee dat dit topic bestond! Ik zit nu in week 3, dag 17. Helaas wel een kleine blessure opgelopen aan de 2de fittest. Linkerknie doet pijn bij het buigen en squatten. Ik had vandaag pure cardio en Cardio abs, maar kon niet voluit mee doen.
pi_128027019
zojuist dus de fittest gedaan en poepoe... viel niet mee hoor
de eerste helft kon ik nog gewoon meedoen zonder pauzes maar daarna heb ik bij elke oefening wel ff moeten rusten, ben al bang voor de volgende dagen als de test al zo zwaar is, zag dat er dagen waren die langer dan een uur duren :p
ben nu lijkt het wel liters aan het uitzweten en mijn hele vloer is nat
deed het op blote voeten maar die begonnen wel pijn te doen bij bepaalde oefeningen (laminaat)
ook kon ik echt niet mijn aantal reps meetellen om progress bij te houden

maar wel leuk allemaal, lekker zweten en het gevoel hebben dat je wat hebt gedaan

nu lekker douchen aju
pi_128027198
workouts van een uur komen pas in de tweede maand, en tegen die tijd doe je het ook al een dijk beter op de conditietest, dus dat gaat goedkomen ^O^
pi_128029885
Vind de 2e maand wel een klasse apart zeg, dacht dat maand 1 heavy was :S
pi_128030863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:41 schreef m0672 het volgende:
Vind de 2e maand wel een klasse apart zeg, dacht dat maand 1 heavy was :S
:S ja het valt wel vies tegen idd.. ben je al btje ripped? :P
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:59 #72
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_128032101
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:27 schreef apenkont het volgende:
deed het op blote voeten maar die begonnen wel pijn te doen bij bepaalde oefeningen (laminaat)

Lijkt me niet verstandig! :o
Weet niet of je fatsoenlijke enkels hebt maar ik raad het je af.
pi_128036489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:S ja het valt wel vies tegen idd.. ben je al btje ripped? :P
valt mee, totaal 8cm buikomvang kwijt en ong 2cm per been en qua gewicht bijna 3kg. Aangezien het meeste 'stoppen met roken'-vet (ik ben ong +9kg aangekomen) rond mijn middel is gaan zitten heb ik nog wel even te gaan. Ik heb overigens ook niet de marketing illusie Beachbody dus ik vind het resultaat tot dusver goed :)
pi_128044497
Na het zweten kan ik echt niet die rek- en strekoefeningen doen waarbij je voorover moet leunen met je hoofd naar beneden, dan word ik namelijk duizelig. Zijn er anderen die het het ook niet zo nauw nemen met de cooling down?

Ik word wel beetje moe van die mensen die plotseling een ander gezicht trekken als ze doorhebben dat ze (specifiek) gefilmd worden. Maar het positieve van de serie tot nut toe is dat ik wel doorzet en lekker zweet. *O*
pi_128045400
ik heb gister geen workout gedaan en vandaag ook niet omdat het gewoon te warm was en gister had ik geen tijd vanwege werk. Ik heb vandaag mijn fitnessbankje binnen gehad je kan er op bankdrukken, dips, buikspieren etc op doen dit is hem: http://gorillasports.nl/sale/1992/verstelbare-halterbank
Ik vraag me af omdat ik wel eens mensen hier zag zeggen dat ik beter met gewichten kon werken voor de resultaten die ik wilde bereiken wat kan ik dan het beste doen. Mijn doel is eigenlijk wat de meeste hebben om een platte buik te krijgen en wat spieren er door heen te zien. Ik zit in maand 2 van insanity en ga dat ook zeker afmaken omdat ik het zonde vind om daar nu opeens mee te stoppen nu ik al redelijk ver ben gekomen, morgen ga ik gewoon weer verder omdat de temperaturen wat verder gaan zakken weer. Maar wat voor oefeningen kan ik doen met gewichten zoals sommige mensen zeiden? het belangrijkste vind ik gewoon m'n (inmiddels kleine buikje ) weg te werken, ben inmiddels al zo'n 11 cm kleiner rond mijn buik. maar nog steeds zit dat buikje er en ik heb ook het idee dat ik dat weg kan trainen door meer spieren te trainen en dan vooral rond de omgeving van m'n buik. Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben en of ze mij kunnen helpen :) Alvast bedankt ! KEEP IT GOING !!
pi_128049999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:46 schreef FastFox91 het volgende:
Na het zweten kan ik echt niet die rek- en strekoefeningen doen waarbij je voorover moet leunen met je hoofd naar beneden, dan word ik namelijk duizelig. Zijn er anderen die het het ook niet zo nauw nemen met de cooling down?

Ik word wel beetje moe van die mensen die plotseling een ander gezicht trekken als ze doorhebben dat ze (specifiek) gefilmd worden. Maar het positieve van de serie tot nut toe is dat ik wel doorzet en lekker zweet. *O*
Ik voer altijd de cooling down uit en zo goed mogelijk. Sommige oefeningen kan je altijd vervangen door andere oefeningen, ook bij de cooldown. Bepaalde rek en strekoefeningen kan je ook zittend op de grond doen, benen wijd en strekken die hap (maar niet overstrekken).
pi_128050216
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:09 schreef remco-AFCA het volgende:
ik heb gister geen workout gedaan en vandaag ook niet omdat het gewoon te warm was en gister had ik geen tijd vanwege werk. Ik heb vandaag mijn fitnessbankje binnen gehad je kan er op bankdrukken, dips, buikspieren etc op doen dit is hem: http://gorillasports.nl/sale/1992/verstelbare-halterbank
Ik vraag me af omdat ik wel eens mensen hier zag zeggen dat ik beter met gewichten kon werken voor de resultaten die ik wilde bereiken wat kan ik dan het beste doen. Mijn doel is eigenlijk wat de meeste hebben om een platte buik te krijgen en wat spieren er door heen te zien. Ik zit in maand 2 van insanity en ga dat ook zeker afmaken omdat ik het zonde vind om daar nu opeens mee te stoppen nu ik al redelijk ver ben gekomen, morgen ga ik gewoon weer verder omdat de temperaturen wat verder gaan zakken weer. Maar wat voor oefeningen kan ik doen met gewichten zoals sommige mensen zeiden? het belangrijkste vind ik gewoon m'n (inmiddels kleine buikje ) weg te werken, ben inmiddels al zo'n 11 cm kleiner rond mijn buik. maar nog steeds zit dat buikje er en ik heb ook het idee dat ik dat weg kan trainen door meer spieren te trainen en dan vooral rond de omgeving van m'n buik. Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben en of ze mij kunnen helpen :) Alvast bedankt ! KEEP IT GOING !!
Zowieso is meer spieren trainen niet verkeerd.... dat verhoogt ook je calorie gebruik in rust! Er zijn ook workouts te vinden op 't net met gewichten en meer gericht op spiermassa opbouwen zoals de beachbody programma's P90x of nog meer spieren bijv. Bodybeast maar ook programma's van andere partijen.. Maar als je echt goed los wilt gaan zou ik je toch een goede sportschool aanraden, liefst met goede begeleiding (je sloopt je lijf als je verkeerde oefeningen doet, zeker met gewichten).
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:05:08 #78
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_128051227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:09 schreef remco-AFCA het volgende:
Als je efficiënt en merkbaar snel spieren wil kweken is het noodzakelijk om naar de sportschool te gaan en daar vooral compound oefeningen (Deadlift, Squat, Benchpress) te gaan doen. Door Insanity zal je gerust fitter en wat gespierder worden, wil je echt spieren kweken, ga dan naar de sportschool. (zorg er tevens voor dat je goed op je voeding let).
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_128068964
Vandaag mijn laatste keer Pure Cardio gedaan! Vanavond nog Insane abs & morgen Plyometric. Dan zit maand 1 erop.

Ging beter als verwacht, was dan ook wel 100% gemotiveerd!
In totaal 6 cm op borst en ook 6 cm kwijt op buik. Best tevreden over deze resultaten. Gewicht is wel een tegenvaller. Eerste 2 weken in totaal 3~3,5 kg afgevallen. Na die 2 weken ben ik wat bijgekomen waardoor ik nu maar 1 kg ben afgevallen in totaal. Dat begrijp ik niet echt want ik heb eigen dieet. (Geen alcohol, geen vettig eten, veeeeeeeel water, fruit etc,...)

Heb geen enkele dag gemist en voel me fitter!
Volgende week is cardio recovery maar misschien ook eens tijd om eens echt de conditie te gaan meten. 3 x zwemmen en 2 x lopen staat er bij ingepland volgende week.

Dig deeper! :)
pi_128069080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:22 schreef frye het volgende:
Vandaag mijn laatste keer Pure Cardio gedaan! Vanavond nog Insane abs & morgen Plyometric. Dan zit maand 1 erop.

In totaal 6 cm op borst en ook 6 cm kwijt op buik. Best tevreden over deze resultaten. Gewicht is wel een tegenvaller. Eerste 2 weken in totaal 3~3,5 kg afgevallen. Na die 2 weken ben ik wat bijgekomen waardoor ik nu maar 1 kg ben afgevallen in totaal. Dat begrijp ik niet echt want ik heb eigen dieet. (Geen alcohol, geen vettig eten, veeeeeeeel water, fruit etc,...)

Volgende week is cardio recovery maar misschien ook eens tijd om eens echt de conditie te gaan meten. 3 x zwemmen en 2 x lopen staat er bij ingepland volgende week.

Je bouwt spiermassa op, in het begin wat meer, waardoor je wel vet verliest (gezien de cm's die er wel afgaan) maar geen of relatief weinig gewicht. Stagneert wel weer wat waardoor je straks meer vet zal verliezen en ook gewicht maar let niet te veel op de marketingkreten. (wil je meer spiermassa dan moet je anders gaan trainen)

Sport gewoon lekker, meet alleen bij de fittesten en let vooral op de cm's en niet te veel op de weegschaal (meeste weegschalen wijken ook vaak af bij iedere meting die je doet, wil je het goed doen dan zou je op de gecalibreerde van bijvoorbeeld de huisarts moeten wegen)
pi_128069227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:34 schreef m0672 het volgende:

[..]

Je bouwt spiermassa op, in het begin wat meer, waardoor je wel vet verliest (gezien de cm's die er wel afgaan) maar geen of relatief weinig gewicht. Stagneert wel weer wat waardoor je straks meer vet zal verliezen en ook gewicht maar let niet te veel op de marketingkreten. (wil je meer spiermassa dan moet je anders gaan trainen)

Sport gewoon lekker, meet alleen bij de fittesten en let vooral op de cm's en niet te veel op de weegschaal (meeste weegschalen wijken ook vaak af bij iedere meting die je doet, wil je het goed doen dan zou je op de gecalibreerde van bijvoorbeeld de huisarts moeten wegen)
Ja elke dag weeg ik wel iets anders.
Vind het echt een leuk programma en kan het iedereen aanraden. Voel me veel beter in mijn lijf en de zichtbare resultaten zijn er... en daar doen we het toch voor!

Fysiek blijft wel een vraagteken. Ik liep voorheen veel (+- 25 - 30 km per week) en had toen een goede conditie. Hopelijk is mijn conditie wel verbeterd op loopgebied. (Voetbalseizoen begint net wanneer insanity is afgelopen voor mij)
pi_128069240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:22 schreef frye het volgende:

Belangrijkste is dat je je er beter door voelt.
Resultaat in cm's is beter dan in kilo's imo.
Als het je echt alleen om de kilo's gaat kun je beter gaan hardlopen, fietsen en zwemmen inderdaad.

Ik zeg: goed bezig ^O^
pi_128111435
Net even gaan kijken wat te doen na maand 2... Chalean Extreme maar eens bekijken, misschien een leuke workout om met 1 of 2 cardio workouts uit Insanity maand 2 af te wisselen
pi_128111802
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef m0672 het volgende:
Net even gaan kijken wat te doen na maand 2... Chalean Extreme maar eens bekijken, misschien een leuke workout om met 1 of 2 cardio workouts uit Insanity maand 2 af te wisselen
Meh, ik heb het geprobeerd met Chalene, maar vond het niet echt leuk genoeg om vol te houden.
Ik ga of DDPYoga of iets van Jillian Michaels doen, waarschijnlijk het laatste, is een maandje en dan hopen dat focus T25 al "te koop" is :P
pi_128111838
hmm ik heb Jillian Michaels ook wel liggen maar wil iets met meer kracht doen (spieropbouw). Heb 'vroeguh' ook redelijk zwaar met gewichten getraind dus wat dat betreft zouden die Chalean oefeningen ideaal zijn. Overigens wil ik (op dit moment) nog niet zo zwaar gaan trainen dat ik weer een sportschool nodig heb maar wat niet is kan nog komen.

Edit: Jillian Michaels de dvd's bedoel ik he, ze ligt hier helaas niet persoonlijk :P

Ow en DDP Yoga heb ik ook, weet niet of dat wel wat voor mij persoonlijk is..

[ Bericht 28% gewijzigd door m0672 op 22-06-2013 10:51:40 ]
pi_128115205
P90X dan niets voor je?
pi_128115234
Jaaaaaa, ik doe weer mee! M'n rug voelt de laatste tijd weer goed, al moet ik wel goed blijven rekken om dat zo te houden. Met zwemmen krijg ik het voor elkaar m'n knie te blesseren, ik zwem te veel als een kikkertje :')

Om het vele springen van Insanity te vermijden, doe ik nu Hip Hop Abs. En Shaun is daar nog een paar jaartjes jonger, awwww haha
pi_128115717
^O^ Goed bezig (behalve dan met dat zwemmen :P )
pi_128116505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:18 schreef Guard het volgende:
P90X dan niets voor je?
Ik moet niet balanceren op zo'n bal, daar heb ik dus helemaal niets mee. Sommige oefeningen zijn verder wel interessant dus misschien dat ik gewoon een workout zelf ga samenstellen (beetje knippen en plakken met filmpjes ;)).
pi_128116544
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:58 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik moet niet balanceren op zo'n bal, daar heb ik dus helemaal niets mee. Sommige oefeningen zijn verder wel interessant dus misschien dat ik gewoon een workout zelf ga samenstellen (beetje knippen en plakken met filmpjes ;)).
bal? volgens mij heb je dan p90x2 te pakken. P90X is "gewoon" ouderwets curl, pull, push... :)
pi_128116552
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:19 schreef warrel het volgende:
Jaaaaaa, ik doe weer mee! M'n rug voelt de laatste tijd weer goed, al moet ik wel goed blijven rekken om dat zo te houden. Met zwemmen krijg ik het voor elkaar m'n knie te blesseren, ik zwem te veel als een kikkertje :')

Om het vele springen van Insanity te vermijden, doe ik nu Hip Hop Abs. En Shaun is daar nog een paar jaartjes jonger, awwww haha
Ik sla soms ook sprongen in Insanity over, maak er een soort explosieve squad oid van (dus wel met kracht weer omhoog komen) om zo de gewrichten te ontlasten. MOet wel zeggen dat het steeds beter gaat en ik dus steeds minder oefeningen hoef over te slaan :)

Maar hip hop abs? vind het zo... uh....passen bij Shaun T... niets voor mij...
pi_128116575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:59 schreef Guard het volgende:

[..]

bal? volgens mij heb je dan p90x2 te pakken. P90X is "gewoon" ouderwets curl, pull, push... :)
Ow dat kan best kloppen. Ik zal eens kijken of ik de X kan vinden en hem even in de queue zetten, kijken of dat wat beter bevalt :)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:03:40 #93
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128116665
Bij toeval ben ik op dit topic gestuit en heb inmiddels de serie binnen. Het idee is om samen met mijn vrouw na de vakantie te beginnen, zodat we straks in oktober als we weer een keer zonder de kinderen op pad gaan strak aan het zwembad liggen 8-)

Voor mij nog een heel streven, ondanks gemiddeld 20km per week hardlopen, hik ik toch regelmatig tegen de drie cijfers voor de komma aan op de weegschaal (1.87m). Waarschijnlijk door een andere hobby (Big Green Egg :D)

Mijn vrouw heeft nog wat extra overtuiging nodig, dus ik was op zoek naar persoonlijke blogs en voor/na foto's van normale mensen. Helaas is het meeste aanbod op Google een overzicht van sportschoolfiguren die zich nog gespierder getraind hebben en mensen die zich volledig op een ander dieet gaan gooien. Daar willen we niet aan beginnen met kleine kinderen en drukke banen, dus eten wat de pot schaft, hooguit porties aanpassen en opletten met snoep/vet.

Zijn jullie bekend met blogs/foto's van random mensen, of zijn er Fokkers die hun voor/na durven te tonen?
pi_128116899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:45 schreef frye het volgende:

[..]

Ja elke dag weeg ik wel iets anders.
Vind het echt een leuk programma en kan het iedereen aanraden. Voel me veel beter in mijn lijf en de zichtbare resultaten zijn er... en daar doen we het toch voor!

Fysiek blijft wel een vraagteken. Ik liep voorheen veel (+- 25 - 30 km per week) en had toen een goede conditie. Hopelijk is mijn conditie wel verbeterd op loopgebied. (Voetbalseizoen begint net wanneer insanity is afgelopen voor mij)
Insanity is ook goed voor je conditie. Ik heb heel lang niet hardgelopen maar alleen insanity gedaan voor ongeveer 7 weken toen ik met een maat die altijd hardloopt mee ging lopen. Ik had een hoger tempo dan hem, ongeveer 12/13km per uur. Ik liep dan makkelijk 10 kilometer binnen het uur. Shaun T zegt zelf ook in interviews dat je van insanity een groter loopvermogen krijgt dan van elke dag kilometers lang hard te lopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:03 schreef Coelho het volgende:
Bij toeval ben ik op dit topic gestuit en heb inmiddels de serie binnen. Het idee is om samen met mijn vrouw na de vakantie te beginnen, zodat we straks in oktober als we weer een keer zonder de kinderen op pad gaan strak aan het zwembad liggen 8-)

Voor mij nog een heel streven, ondanks gemiddeld 20km per week hardlopen, hik ik toch regelmatig tegen de drie cijfers voor de komma aan op de weegschaal (1.87m). Waarschijnlijk door een andere hobby (Big Green Egg :D)

Mijn vrouw heeft nog wat extra overtuiging nodig, dus ik was op zoek naar persoonlijke blogs en voor/na foto's van normale mensen. Helaas is het meeste aanbod op Google een overzicht van sportschoolfiguren die zich nog gespierder getraind hebben en mensen die zich volledig op een ander dieet gaan gooien. Daar willen we niet aan beginnen met kleine kinderen en drukke banen, dus eten wat de pot schaft, hooguit porties aanpassen en opletten met snoep/vet.

Zijn jullie bekend met blogs/foto's van random mensen, of zijn er Fokkers die hun voor/na durven te tonen?
Ikzelf heb geen voor en na foto's. Je kunt wel wat success stories vinden op de insanity website zelf, ik weet niet of ik hier mag linken, zo niet, dan mogen de mods het weer weghalen.

http://www.beachbody.com/(...)s-stories.do#next-ss

Ze hebben ook een forum daar waar je veel informatie kan vinden.
pi_128116900
tja die beachbody martketing is een beetje van bierbuikje naar ripped sixpack in 60 dagen.
Daar hoef je niet op te hopen cq bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.

Er staan er wel wat op FB deze bv:

Das gewoon zichtbaar resultaat, zonder spierbundels
pi_128116956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Insanity is ook goed voor je conditie. Ik heb heel lang niet hardgelopen maar alleen insanity gedaan voor ongeveer 7 weken toen ik met een maat die altijd hardloopt mee ging lopen. Ik had een hoger tempo dan hem, ongeveer 12/13km per uur. Shaun T zegt zelf ook in interviews dat je van insanity een groter loopvermogen krijgt dan van elke dag kilometers lang hard te lopen.

Zeker waar, ik ben sinds een paar weken ook aan het hardlopen en loop gewoon veel harder dan ik had gedacht/verwacht. Loop ook rond de 12 km/uur. In sept komt de overigens de eerste echt test wat dat betreft, dan mijn eerste 10k :)
Ook met fietsen merk ik een groot verschil, kan veel langer door zonder te verzuren.
pi_128117203
Ik moet nodig nog weer gaan hardlopen maar ik merk het wel met het fietsen naar mn werk. Het gaat niet makkelijker maar ben er wel veel sneller (ik fiets graag op mn max) :)

@coelho, er is plenty te vinden online hoor maar houd er rekening mee dat Insanity wel bedoeld is voor mensen die al een redelijke tot goede conditie hebben dus vaak ook al een bepaald lichaam hebben.
pi_128117444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:00 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik sla soms ook sprongen in Insanity over, maak er een soort explosieve squad oid van (dus wel met kracht weer omhoog komen) om zo de gewrichten te ontlasten. MOet wel zeggen dat het steeds beter gaat en ik dus steeds minder oefeningen hoef over te slaan :)

Maar hip hop abs? vind het zo... uh....passen bij Shaun T... niets voor mij...
Ik moest zo lachen om de intro, dat ie meerapt, hahaha O+ En ik heb jaren terug wel een tijdje gehiphopt, maar choreografie is zo niet mijn ding. Ik ben linksrechtsdoof. Maar in m'n eigen huiskamer maakt dat niet uit :@
pi_128119725
grin, hier zijn de gordijnen aan de voorkant dicht zodat ze niet zien wat er in de woonkamer gebeurd :P... begrijp niet waarom maar voel me toch een beetje bekeken als we zo bezig zijn...

Net Red Hot Core van DDPYoga gedaan, even extraatje... wel erg langzaam en niet zo intensief maar best leuk om te doen :)
pi_128122303
haha ik ga ook niet "in de etalage" mijn workouts doen nee. Luxaflex is dan dicht.
pi_128156449
Zow, weer zo'n 700kcal uitgezweet met max plyo.... morgen die rottige max recovery (misschien morgen eens kijken of er bij ddp yoga niet een alternatief is) en dan op naar max cardio conditioning and cardio abs... die laatste nog niet eerder gedaan dus ik ben benieuwd :)
pi_128156705
Vandaag Ply Cardio Circuit gedaan. Dit blijft echt een hele zware.
pi_128156912
Vandaag "rustdag" dus lekker 7,5 km gaan hardlopen :P
  zondag 23 juni 2013 @ 18:35:37 #104
154880 Bolter
Awesomeness
pi_128158729
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:18 schreef m0672 het volgende:
ax plyo.... morgen die rottige max recovery (misschien morgen eens kijken of er bij ddp yoga niet een alternatief is) en dan op naar max cardio conditioning and cardio abs... die laatste nog niet eerder gedaan dus ik ben benieuwd
Doen jullie voor de rest braaf die recovery? Vind er zelf geen reet aan,..tot nu toe één moeten doen, ook alvast maar gelijk na een training ingepland. Na 20min. maar gestopt, duurt mij allemaal te lang.
pi_128160789
Normaal wel, recovery is (een redelijk intensieve) stretchtraining. Ik vind het wel noodzakelijk na 3 dagen los gaan maar in de Max recovery zitten een aantal oefeningen die ik niet prettig vind dus ik denk dat ik morgen maar even op zoek ga naar iets anders (ik heb nog andere workouts liggen).

Denk dat ik de recovery van morgen ga ruilen met de workout van dinsdag ivm werk.
pi_128182855
Vandaag eerste workout van de recovery week achter de rug.
Was aangenaam verrast dat het toch leuk was. Beetje andere oefeningen doet al veel. :)

Ook regelmatig toch nog gezweet waar je toch een gevoel bij krijgt dat het niet nutteloos is! :D

Vanavond maar eens hardlopen en eens kijken hoe het echt met mijn conditie gesteld is.
Hup hup! ;-)
pi_128202860
Vandaag de 2.4km looptest gelopen!

9 min 29 seconde... Zeer goed ;) Ver boven gemiddelde!
pi_128202931
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef frye het volgende:

Netjes. Was je al fit voordat je begon? :P
pi_128203568
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Netjes. Was je al fit voordat je begon? :P
Ik had wel al een redelijke basisconditie. (Voetbal & hardlopen)
Maar stond wel enkele kilo's te zwaar. ;)
pi_128207838
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef frye het volgende:

dat is zeker zeer respectabel ^O^
pi_128254298
vandaag de recovery even overgeslagen (helemaal niet fit) en maar een yoga sessie gedaan om zo toch even bezig te zijn.... was een fijne afwisseling :)
pi_128255351
heb vandaag ook maar even overgeslagen, vanochtend 7,5 km's gedaan, en een lang weekend achter de rug, plus nog een p90x sessie gisteren, ik viel vanavond op de bank in slaap.
Mijn lichaam vertelde dus: pak effe rust ja?
pi_128255747
Week 2 zit erop, afgezien van de rustdag dan, die zet ik komend weekend in.

Morgen dus voor de 2e keer fitheidstest. Maar eerst eens zoeken waar ik dat blaadje ook alweer gelaten had... :')

Ik val overigens niet superveel af door de training, maar heb wel het idee dat ik wat dunner wordt. Volgens mij is het gezien de intensiteit ook meer om spieren en conditie te kweken dan om vet te verbranden.
Straks als ik het wat minder druk heb af en toe maar wat meer hardlopen erbij (doe ik nu 1-2x per week) om dat ook een beetje bij te houden.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:23:54 #114
154880 Bolter
Awesomeness
pi_128258247
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:11 schreef m0672 het volgende:
vandaag de recovery even overgeslagen (helemaal niet fit) en maar een yoga sessie gedaan om zo toch even bezig te zijn.... was een fijne afwisseling :)
Ik heb de recovery toch maar gedaan maar gecombineerd met hardlopen. Heb je in ieder geval een goeie warming up te pakken en tenminste het gevoel dat je nog wat hebt gedaan. Eigenlijk nog best prima en als je benen moe zijn ook nog best taai.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bolter op 25-06-2013 22:30:21 ]
pi_128268586
T25 is uit. Iemand al 'gekocht'?
pi_128270129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 08:27 schreef frye het volgende:
T25 is uit. Iemand al 'gekocht'?
Is het al "te koop" dan voor ons NL-ers?
pi_128270453
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:44 schreef Guard het volgende:
Is het al "te koop" dan voor ons NL-ers?
Nog geen link gevonden om te kopen. ;-)
Zie ook net dat het officieel pas op 01-07 uitkomt. Nu is het beschikbaar voor te bestellen via coaches.
pi_128280358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:23 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ik heb de recovery toch maar gedaan maar gecombineerd met hardlopen. Heb je in ieder geval een goeie warming up te pakken en tenminste het gevoel dat je nog wat hebt gedaan. Eigenlijk nog best prima en als je benen moe zijn ook nog best taai.

Wilde wel (max recovery) maar ik voelde me beroerd en het lukte gewoon niet. Ik dacht dat ddpyoga wel een goed alternatief was zodat we hier in elk geval wat konden doen en dat bleek ook zo en ook met die sessie droop het zweet van mijn lijf hoewel het wel een stuk minder intensief was.

Kijken of het vandaag lukt om weer een sessie te doen, volgens mij staat core cardio and balance op het programma, die ook tijdens de rustweek wordt gedaan. Als het niet lukt vervroeg ik mijn rustdag naar vandaag en neem ik volgende week een 8 daagse sessie.
pi_128283149
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:27 schreef frye het volgende:
Vandaag eerste workout van de recovery week achter de rug.
Was aangenaam verrast dat het toch leuk was. Beetje andere oefeningen doet al veel. :)

Ook regelmatig toch nog gezweet waar je toch een gevoel bij krijgt dat het niet nutteloos is! :D

Vanavond maar eens hardlopen en eens kijken hoe het echt met mijn conditie gesteld is.
Hup hup! ;-)
Ik ben deze week ook met de recovery week begonnen en ben echt aangenaam verrast. Was bang dat ik 6 dagen lang een saaie work-out zou moeten doen maar ik vind hem best leuk :)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_128296966
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:46 schreef rubensanti het volgende:

[..]

Ik ben deze week ook met de recovery week begonnen en ben echt aangenaam verrast. Was bang dat ik 6 dagen lang een saaie work-out zou moeten doen maar ik vind hem best leuk :)
Na de vierde keer op rij in 4 dagen word je het ook wel zat, helaas.
pi_128307451
Focus T25 klinkt ook heel interessant. Kan me moeilijk voorstellen dat het insaner dan insanity kan worden :D
pi_128310220
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Net 4 gedaan enja... :9 Achja valt nog mee! Morgen doe ik eentje 's morgens en eentje 's avonds. Moet zaterdag & zondag feesten! *O*
pi_128310247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:49 schreef Peunage het volgende:
Focus T25 klinkt ook heel interessant. Kan me moeilijk voorstellen dat het insaner dan insanity kan worden :D
Insanity Asylum ;)
pi_128313758
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wij hadden er geen last van... zowel mijn vrouw als ik vonden het een fijne overgang naar de Max trainingen.
pi_128330474
Zo dat was weer een Max Cardio Conditioning.
Daarna even gesproken met Shaun:
quote:
Look Shaun,we need to talk. We've known each other now for what... 4 months? And I enjoyed spending time with you. In the beginning when you meet someone new, you see each other almost every day, so did we. But even after time went by and we got accustomed to each other we still met up at least 3 times a week. Well there was that one week, remember when I was on holiday? That was a long week wasn't it?
But now I feel it's time I see other ppl, broaden my horizon so to speak.
But don't worry, we can still be friends, and I will be ever grateful for what you did for me since march.
I'll probably be back to catch up with you in the near future, but for now, I say goodbye
Oftewel na een maandje of vier iedere week ten minste 3 x Insanity (m.u.v. een weekje vakantie) is het effe tijd voor iets anders. Bovendien heb ik een (hardloop)wedstrijd over een dikke week dus tijd om te taperen.

Ik ga denk ik een maandje Jillian Michaels doen. Vanaf september waarschijnlijk weer Shaun T, alleen de vraag is of het Insanity, Asylum of Focus T25 wordt.

Iedereen hier: keep pushing!
En ik lurk hier natuurlijk lekker om jullie ervaringen te lezen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:44:58 #126
154880 Bolter
Awesomeness
pi_128338989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:38 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Week 2 zit erop, afgezien van de rustdag dan, die zet ik komend weekend in.

Morgen dus voor de 2e keer fitheidstest. Maar eerst eens zoeken waar ik dat blaadje ook alweer gelaten had... :')

Ik val overigens niet superveel af door de training, maar heb wel het idee dat ik wat dunner wordt. Volgens mij is het gezien de intensiteit ook meer om spieren en conditie te kweken dan om vet te verbranden.
Straks als ik het wat minder druk heb af en toe maar wat meer hardlopen erbij (doe ik nu 1-2x per week) om dat ook een beetje bij te houden.
Ik ook aan einde tweede week, zelfde gevoel. Merk het vooral aan mijn benen goed. Heb ook het idee dat het bovenlichaam minder wordt meegenomen. Is misschien in de volgende weken wat anders.
pi_128340088
Mijn armen hebben het toch best zwaar hoor met opdrukken en voel mijn buik ook wel bij sommige oefeningen :P

Training 15 van de 55 gehad, ik zit op een kwart *O*
pi_128350243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:21 schreef Guard het volgende:
Zo dat was weer een Max Cardio Conditioning.
Daarna even gesproken met Shaun:

[..]

Oftewel na een maandje of vier iedere week ten minste 3 x Insanity (m.u.v. een weekje vakantie) is het effe tijd voor iets anders. Bovendien heb ik een (hardloop)wedstrijd over een dikke week dus tijd om te taperen.

Ik ga denk ik een maandje Jillian Michaels doen. Vanaf september waarschijnlijk weer Shaun T, alleen de vraag is of het Insanity, Asylum of Focus T25 wordt.

Iedereen hier: keep pushing!
En ik lurk hier natuurlijk lekker om jullie ervaringen te lezen.
nou lekker... doei dan... :P j/k.... nice work, veel plezier met je andere activiteiten en we zien je wel weer hier.

Wij zouden vandaag met maand 2 week 3 moeten beginnen, fittest en sessie maar zijn beide nog steeds dusdanig beroerd dat een high impact interval training niet het meest verstandige is :(. Kijken hoe het vanmiddag gaat maar ik denk dat we maar proberen om een ddpy sessie te doen (die ddpyoga bevalt best wel, missen de intensiteit wel maar het is wel leuk!).

Zojuist wel het tweewekelijkse weeg en meet moment gehad. Hoewel de resultaten in het niet vallen vergeleken met de marketing praatjes ( ;) ) ben ik toch bijna 5 kg kwijt, ongeveer 10cm buikomtrek, en 3,5cm per been (heb alleen buik en benen als meetpunt). We volgen niet het insanity dieet maar zijn wel verantwoord gaan eten (in ons geval: wat meer (aten te weinig dus het lijf was aan het sparen), betere ingrediënten en beter gebalanceerd dan we deden).
pi_128350615
Kijk dat zijn resultaten ^O^
Nice work!
pi_128369979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:24 schreef Guard het volgende:
Kijk dat zijn resultaten ^O^
Nice work!
thnx :) Ik vond het ook top ook al was er wel wat meer uit te slepen (nog beter eten). Mijn eega is wat lastiger op te meten (die schommelt nogal door de maand heen) maar gaat op zich ook lekker.

Baal wel dat we ziek zijn en even wat rustiger aan moeten doen.. zeker omdat het de laatste twee weekjes zijn van maand 2. Ik denk dat we het zondag pas weer kunnen oppakken maar goed, dan weer vol er tegenaan.

Ik ben al wel een beetje aan het kijken wat we hierna willen gaan doen. Ik wil een programma samen stellen uit verschillende programmas en denk iets van 2 cardio sessies (misschien uit Insanity maand 2 of eventueel een andere workout), 1 of 2 kracht en 1 of 2 ddpy (hoewel de laatste ook na de andere sessies zouden kunnen en zo ook meer dan 1 of 2 keer kunnen worden ingepland).
pi_128370030
<oeps.... dubbel...>
pi_128414144
hallo allemaal,

ik ben gisteren begonnen met insanity. Net les 2 gedaan. Heb niet overdreven veel conditie (1 a 2x per week sportschool/fitness, dat was 't wel), maar toch een klein welvaartsbuikje. (Ben een jongeman, 27, 180 lang, 83 kg nu). Die mocht er wel 's af, en de praktijk leert dat ik alleen iets blijf volhouden als het pittig is. Zodoende :).

Kan natuurlijk met veel nog helemaal niet meekomen, maar op een bepaalde manier triggert dit programma me wel. Precies het schema volgen is misschien wat lastig, maar met her en der een extra rustdag moet ik toch wel resultaten gaan zien/merken/meten. Ik doe immers meer dan anders :)

Ik heb nog wel een vraagje over de voeding. Ik eet gezond, maar niet overdreven (keer friet moet kunnen vind ik, anders gaat zo'n programma tegenstaan). ontbijt, lunch en avondeten doe ik netjes, maar: wat zijn jullie tussendoortjes? Ik pak 's middags vaak een appel, en 's morgens een sultana oid, maar ik er zijn misschien wel betere/slimmere opties?
pi_128420614
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 10:06 schreef dh105 het volgende:
hallo allemaal,

ik ben gisteren begonnen met insanity. Net les 2 gedaan. Heb niet overdreven veel conditie (1 a 2x per week sportschool/fitness, dat was 't wel), maar toch een klein welvaartsbuikje. (Ben een jongeman, 27, 180 lang, 83 kg nu). Die mocht er wel 's af, en de praktijk leert dat ik alleen iets blijf volhouden als het pittig is. Zodoende :).

Kan natuurlijk met veel nog helemaal niet meekomen, maar op een bepaalde manier triggert dit programma me wel. Precies het schema volgen is misschien wat lastig, maar met her en der een extra rustdag moet ik toch wel resultaten gaan zien/merken/meten. Ik doe immers meer dan anders :)

Ik heb nog wel een vraagje over de voeding. Ik eet gezond, maar niet overdreven (keer friet moet kunnen vind ik, anders gaat zo'n programma tegenstaan). ontbijt, lunch en avondeten doe ik netjes, maar: wat zijn jullie tussendoortjes? Ik pak 's middags vaak een appel, en 's morgens een sultana oid, maar ik er zijn misschien wel betere/slimmere opties?
Welkom :)

Soms moet je wel een beetje kunnen genieten van 'ongezonde dingen'. Wij hebben een verjaardagsweekend en ik kon de zelfgemaakte taart niet echt weerstaan (maar wel een stuk met 'normale' grootte :P ). Ik zit er niet echt mee, zeker niet omdat ons eetschema verder niet echt verkeerd is (maar kan altijd beter) en na vandaag gaan we hier weer terug naar het normale schema. Ik wil als tussendoortje nog wel eens een proteinebar of maaltijdreep pakken en na de training pakken we bv nog wel eens een bak kwark met een kleine schep whey en verse vruchten.

Als je wat meer inzicht wilt in wat je binnen krijgt dan kan je op sites als myfitnesspal.com, valtaf.nl of voedingscentrum.nl een eetdagboek bij houden, dan zie je een beetje wat je binnen krijgt.
pi_128432590
bedankt!

wat afvallen is een must, vind het alleen nog wat lastig inschatten of ik dan óók minder moet eten, of dat ik dat juist gewoon moet doen omdat de training al pittig zat is. Bedankt voor de tip, denk dat ik dat inderdaad maar even ga bijhouden!
pi_128470855
Net als totaal onervaren, conditieloze jongen (met een klein buikje) de fittest gedaan. Ik schaam me voor de resultaten en denk dat ik morgen niet normaal kan lopen :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_128471034
grin, wacht maar tot overmorgen ;)

Focus T25 is vandaag uitgekomen, kijken wanneer hij te krijgen is in NL.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:43:31 #137
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_128480797
Net de fit test + plus max interval circuit achter de rug. Das wel effe zweten ja. Ik bakte er ook niks van. Denk niet dat ik ooit zoveel van een sessie heb toegekeken.

En wat loopt die dude met die blauwe broek te playen met Ariel }:|

Btw vrijdag op stap zag ik een groepje dames de Heissman dansen :D . Uiteraard effe een blije opmerking over gemaakt en daarna 'gewoon' de Mountain Climber ingezet.
pi_128482148
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:43 schreef kloon_bassie het volgende:
Btw vrijdag op stap zag ik een groepje dames de Heissman dansen . Uiteraard effe een blije opmerking over gemaakt en daarna 'gewoon' de Mountain Climber ingezet.
Als een baas! _O_
pi_128482366
Met de Ski Down erachteraan!

Overigens is Mummy Kicks ook nog best een goed dansje
  maandag 1 juli 2013 @ 23:19:22 #140
255848 InGebruik
pi_128483086
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:43 schreef kloon_bassie het volgende:
Btw vrijdag op stap zag ik een groepje dames de Heissman dansen :D . Uiteraard effe een blije opmerking over gemaakt en daarna 'gewoon' de Mountain Climber ingezet.
Held! _O_
pi_128483511
pi_128492759
net lesje 4 gehad, die was wel minder heftig. Mocht ook wel, haha.

Ben benieuwd of het allemaal écht gaat schelen, over een paar weken!
pi_128505931
het gaat altijd schelen, val je niet veel af dan krijg je wel meer conditie en meer kracht enz. TIs natuurlijk ook belangrijk om goed te eten.
pi_128506729
Pfff die shoulder burners van de recovery week, dat zijn echt burners :P
pi_128513712
is ook zo, het kan in die zin nooit kwaad. Ik let wel erg op met eten, laat de kroket met de lunch staan en dat is al een week 2 boterhammetjes met goed beleg. Tis niet veel, maar tis een begin :).

Wat pakken jullie op het moeilijke moment om 22.30u 's avonds, gestrekt op de bank met vriendin/vriendlief?
pi_128516983
Vandaag eerste workout gedaan van maand 2! Max Interval Plyo... Wel, maand 1 is NIKS maar dan ook NIKS in vergelijking met maand 2. Man man man, dat is pas echt afzien!

Helaas gister door te weinig energie de max interval circuit moeten uitstellen naar zondag (rustdag ga ik schrappen en mijn "gemiste" workout doen.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:19 schreef dh105 het volgende:
is ook zo, het kan in die zin nooit kwaad. Ik let wel erg op met eten, laat de kroket met de lunch staan en dat is al een week 2 boterhammetjes met goed beleg. Tis niet veel, maar tis een begin :).

Wat pakken jullie op het moeilijke moment om 22.30u 's avonds, gestrekt op de bank met vriendin/vriendlief?
Ik doe net hetzelfde. Laat het vettig eten achterwegen. Nuja, maand 1 heb ik volledig zonder vettig eten gedaan. Nu ga ik iets milderen. 1 maaltijd per week waar ik wat ga "zondigen".

Wat betreft 's avonds... Na maaltijd drink ik veel water. Als ik écht honger heb een peperkoek.
pi_128539549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:25 schreef frye het volgende:
Vandaag eerste workout gedaan van maand 2! Max Interval Plyo... Wel, maand 1 is NIKS maar dan ook NIKS in vergelijking met maand 2. Man man man, dat is pas echt afzien!

Helaas gister door te weinig energie de max interval circuit moeten uitstellen naar zondag (rustdag ga ik schrappen en mijn "gemiste" workout doen.)

[..]

Ik doe net hetzelfde. Laat het vettig eten achterwegen. Nuja, maand 1 heb ik volledig zonder vettig eten gedaan. Nu ga ik iets milderen. 1 maaltijd per week waar ik wat ga "zondigen".

Wat betreft 's avonds... Na maaltijd drink ik veel water. Als ik écht honger heb een peperkoek.
hehehe, en dan is dat nog niet de zwaarste ;) maar geeft wel een kick!!

Tegenwoordig 's avonds een glas water. Geen eten meer voor het slapen gaan aangezien je lijf dat gewoon niet gebruikt. Als je al iets neemt:-> volkoren... dat zet niet zo snel en kost meer energie om te verwerken.
pi_128542285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:50 schreef m0672 het volgende:

[..]

hehehe, en dan is dat nog niet de zwaarste ;) maar geeft wel een kick!!

Tegenwoordig 's avonds een glas water. Geen eten meer voor het slapen gaan aangezien je lijf dat gewoon niet gebruikt. Als je al iets neemt:-> volkoren... dat zet niet zo snel en kost meer energie om te verwerken.
Toch herstelt je lichaam het meest 's nachts. Is toch wel handig wat eiwitten te eten voor het slapen gaan om die 's nachts te gebruiken, niet?
pi_128548746
ik hou t 's avonds maar bij een fruitbiscuitje.

net voor 't eerst les 5 gedaan, pure cardio. Hel.
pi_128554086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch herstelt je lichaam het meest 's nachts. Is toch wel handig wat eiwitten te eten voor het slapen gaan om die 's nachts te gebruiken, niet?
Volgens een aantal onderzoeken wel, volgens een aantal niet. Hoorde dat het in principe niet nodig is als je al voldoende eiwitten na de training binnen krijgt (en over de rest van de dag ook uiteraard). Iets zoals kwark of een beetje caseïne voor het slapen gaan kan geen kwaad volgens mij maar goed.

Ik merk dat ikzelf wel de vetten in de gaten moet houden. Al die magere producten geven een te lage hoeveelheid vetten :(
pi_128554113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:16 schreef dh105 het volgende:
ik hou t 's avonds maar bij een fruitbiscuitje.

net voor 't eerst les 5 gedaan, pure cardio. Hel.
Grin, wacht op maand 2, dan wil je graag terug naar pure cardio ;)
pi_128554266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:38 schreef m0672 het volgende:

[..]

Grin, wacht op maand 2, dan wil je graag terug naar pure cardio ;)
Inderdaad. Ikzelf zit nu op dag 61. Morgen de laatste echte dag en de fit test kan me wat :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:52:08 #153
154880 Bolter
Awesomeness
pi_128554727
Hoppa, aan het eind van week 3. Gaat allemaal wel prima. Beetje afhankelijk van de dag of ik het trek of niet. Cardio Power & Resistance tot nu toe eigenlijk wel het vervelendst.

Ben wel benieuwd naar maand 2 als ik het hier zo lees. Zag iig dat de trainingen dan langer worden: eigenlijk jammer want tot nu toe valt het wel redelijk goed dagelijks in te plannen en af en toe bijvoorbeeld een dubbele training te doen door de recovery gelijk mee te pakken.
pi_128554804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Inderdaad. Ikzelf zit nu op dag 61. Morgen de laatste echte dag en de fit test kan me wat :P
netjes, wij hebben een week gemist maar de vakantie begint en hebben nog tijd om met de laatste 2 weken de ochtenden te vullen... je moet toch wat doen in de vakantie :P (uhh.....)
pi_128557873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:53 schreef m0672 het volgende:

[..]

netjes, wij hebben een week gemist maar de vakantie begint en hebben nog tijd om met de laatste 2 weken de ochtenden te vullen... je moet toch wat doen in de vakantie :P (uhh.....)
Ikzelf heb alles gedaan zoals het moet. Alleen soms een fit test overgeslagen. Dan ben ik al halfdood voor de echte workout moet beginnen. Ik zie daar vooral in maand 2 het nut niet echt van in.

Morgen laatste dag! Vandaag ging het super. Daarna paar dagen rust en willekeurige insanities doen totdat ik beslis wat ik hierna echt ga doen.
pi_128569551
haha ben benieuwd.

hoeland duurt het in maand 2 dan per training? dat uurtje nu per dag is inderdaad erg fijn
pi_128569659
In maand 2 duren de workouts 47-57 minuten en de minuten voelen 2x zo lang als in maand 2 ;)
pi_128571135
ahh ok. dan zal ik wel 1,5 uur nodig hebben, met wat extra pauzes ;). Merk dat ik die nu ook wel nodig heb, al krijg ik wel een beetje de geest nu ik in elk geval de bewegingen wat herken. Blijft wel een knuppelig gezicht denk ik, vergeleken met wat zij doen...
pi_128571349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:53 schreef dh105 het volgende:
ahh ok. dan zal ik wel 1,5 uur nodig hebben, met wat extra pauzes ;). Merk dat ik die nu ook wel nodig heb, al krijg ik wel een beetje de geest nu ik in elk geval de bewegingen wat herken. Blijft wel een knuppelig gezicht denk ik, vergeleken met wat zij doen...
Haha, zeker, maar dat zijn gewoon profs. Volgens mij zijn het ook allemaal beachbody trainers.
pi_128571476
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Haha, zeker, maar dat zijn gewoon profs. Volgens mij zijn het ook allemaal beachbody trainers.
nou dat niet, misschien dat ze dat later zijn gaan doen, beetje cashen met je "optreden" in zo'n video Maar je hoort Shaun wel eens wat zeggen over de diverse deelnemers, de een is een fitness instructor, de andere een marathonrunner, toch wel een niveautje of wat fitter dan de gemiddelde mens ja.
Maar ook zij nemen pauzes, en zien er niet altijd even goed uit qua vorm...
pi_128571490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:53 schreef dh105 het volgende:
niet op pauze drukken, gewoon rust nemen en video laten doorlopen totdat je weer kunt gaan.
pi_128571688
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:06 schreef Guard het volgende:

[..]

nou dat niet, misschien dat ze dat later zijn gaan doen, beetje cashen met je "optreden" in zo'n video Maar je hoort Shaun wel eens wat zeggen over de diverse deelnemers, de een is een fitness instructor, de andere een marathonrunner, toch wel een niveautje of wat fitter dan de gemiddelde mens ja.
Maar ook zij nemen pauzes, en zien er niet altijd even goed uit qua vorm...
Bij de recovery week heb je zo'n donkere jongen die steeds buiten adem raakt en ff stopt :P
pi_128571846
ik weet niet meer welke oefening het is, maar er is zelfs iemand even naar adem aan het happen tijdens de 3e ronde van de warmup en stopt dus even

Toen ik dat voor de eerste keer zag en zelf gewoon volle bak kon doorgaan dacht ik wel even: wussy :P
pi_128573241
ik doe nu inderdaad pauze tussendoor, en ga dan verder. Zo mis ik gevoelsmatig minder.

waarom niet pauze-drukken en door laten lopen?
pi_128574793
dat is de mening van Shaun T zelf:
quote:
Do not press pause. Go to beachbody.com and you can listen to Shaun T chats. He mentions do not press pause. If you keep pressing pause you don't know when you're getting better. You can certainly fast forward to the cool down if you are spent, but pressing pause doesn't make sense to me for a cardio video. If you can't do a move get a drink as you will see the people in the videos do or just jog in place.
pi_128577014
nooit de video gepauzeerd en vaak op de grond gelegen :P

die rot hoestbuien nemen maar niet af, 5 minuten hoesten op 5 minuten sporten is niet leuk :(
pi_128577820
grappig, dat wist ik niet. Ga ik doen (of juist niet, dus :) )
pi_128579127
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:10 schreef dh105 het volgende:
haha ben benieuwd.

hoeland duurt het in maand 2 dan per training? dat uurtje nu per dag is inderdaad erg fijn
De langste is 47 + 33 minuten.
pi_128583385
Bijna halverwege week 4 inmiddels. Zie wel een beetje op tegen de recovery week. 6x hetzelfde en ook niet heel fanatiek vrees ik. Ga wel een beetje hardlopen erbij als het weer goed is of stiekem als wat van week 5 doen.
pi_128584921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:47 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Bijna halverwege week 4 inmiddels. Zie wel een beetje op tegen de recovery week. 6x hetzelfde en ook niet heel fanatiek vrees ik. Ga wel een beetje hardlopen erbij als het weer goed is of stiekem als wat van week 5 doen.
Ik vond ze eigenlijk wel tof om te doen hoor.
Zit veel variatie in tov maand 1.
En je gaat evenzeer zweten en voelen dat je iets hebt gedaan. Rust maar... Maand 2 is andere koek!
pi_128589143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De langste is 47 + 33 minuten.
max interval circuit is al 59 minuten...

vandaag upper body weight training gedaan. Morgen gaan we pas weer verder met week 3 van maand 2 maar mijn vrouw is aan het werk en ik wou toch even trainen en aangezien deze niet te doen is met ons 2en (ik heb maar 1 set dumbells) kon ik mooi deze eens proberen.... De workout is leuk maar ik bleef schijven wisselen :P

Daarna nog een DDPYoga fatburn sessie en zo na 75 minuten weer bijna 900 kcalletjes uitgezweet.

na deze twee workouts zijn de armpjes wel op, ik merk dat ik gewichten niet meer gewend ben, deze training maar vaker inplannen :)

[ Bericht 43% gewijzigd door m0672 op 04-07-2013 18:18:22 ]
pi_128589870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:12 schreef m0672 het volgende:

[..]

max interval circuit is al 59 minuten...

vandaag upper body weight training gedaan. Morgen gaan we pas weer verder met week 3 van maand 2 maar mijn vrouw is aan het werk en ik wou toch even trainen en aangezien deze niet te doen is met ons 2en (ik heb maar 1 set dumbells) kon ik mooi deze eens proberen.... De workout is leuk maar ik bleef schijven wisselen :P

Daarna nog een DDPYoga fatburn sessie en zo na 75 minuten weer bijna 900 kcalletjes uitgezweet.

na deze twee workouts zijn de armpjes wel op, ik merk dat ik gewichten niet meer gewend ben, deze training maar vaker inplannen :)

Ik bedoel op sommige dagen moet je 2 oefeningen op 1 dag doen, Max cardio conditioning en insane abs. Samen is dat 47 + 33 = 80 minuten ;)
pi_128598994
ow, las het even niet goed... maar idd, je bent wel even bezig :P

hmmm ik ga kijken of ik de komende week zowel de insanity sessie als een red hot core ddpy workout (ook abs) kan doen (behalve op de dag met insane abs).
pi_128599135
Focus T25 is trouwens al online te vinden. Voor de geïnteresseerden.
pi_128599356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:13 schreef Peunage het volgende:
Focus T25 is trouwens al online te vinden. Voor de geïnteresseerden.
ik zag al wel het schema online, maar de vids nu dus ook?
pi_128599767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:17 schreef Guard het volgende:

[..]

ik zag al wel het schema online, maar de vids nu dus ook?
Jup. Losse videos bij de piratenbaai en een complete bij schopkont.
pi_128600037
dan zal usenet wel snel volgen...
pi_128619013
t25 maar even binnen aan het slurpen, kijken of het wat is :)

Omdat mn vrouw nog steeds ziek is (willen het programma samen afmaken) heb ik p90x kenpo gedaan... wel lekker als afwisseling :).

Zo krijg ik langzamerhand wat ideeen om straks zelf een vervolg programma te maken als we Insanity hebben afgerond (we gaan niet meteen voor een 2e ronde).
pi_128619844
P90X kenpo en P90X plyometrics vind ik ook fijne workouts.
Focus T25 zal hier ook weldra aan de collectie worden toegevoegd.
pi_128619979
Focus T25 is hier al binnen. Zal ff kijken of ik hem op usenet kan krijgen.
pi_128621683
wmb niet nodig hoor, zal waarschijnlijk thuis allang binnen zijn...
Maar je zult er ongetwijfeld een hoop anderen een plezier mee doen :)
pi_128622087
Hier is ie ook binnen :). Toch eerst even Insanity afronden maar zolang mijn eega niet kan trainen kan ik wel wat workouts proberen :)
pi_128622259
eens kijken of ik volgende week er al mee begin, of toch maar eerst een ander programma doe, zoals ik me voorgenomen heb...
Even wat workouts bekijken dit weekend en dan een keuze maken :)
pi_128622420
Ik denk dat ik kijk of ik nog een aantal workouts kan vinden rond de 30-45 minuten om zo te beginnen met een FT25 als cardio deel en dan iets van kracht of een ddpyoga workout om af te ronden.
pi_128717939
tis wel warm voor stevig workouts :(.... maar goed, even doorbikkelen :P
pi_128729893
Ik moet vandaag even overslaan denk ik, net op werk mn buikspieren verrekt ;(
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_128729921
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:00 schreef m0672 het volgende:
tis wel warm voor stevig workouts :(.... maar goed, even doorbikkelen :P
Ideaal weer om lekker buiten in de schaduw te workouten!
Veeeeeel beter als binnen en af en toe fris windje... Zalig :)
pi_128730593
het zweet liep me al van mijn hoofd af toen ik mn hartslagmeter om deed :P . Het ging echt minder dan andere dagen, we hadden beide meer rust nodig :(

En helaas heeft de Max Plyo van vandaag een lichte verrekking in mn lies opgeleverd, (oa) squatten is geen pretje nu :(. Hopelijk gaat het morgen een beetje met de workout.
pi_128747932
Pfffffff deze morgen de max interval circuit gedaan. Tijdens een bepaalde oefening van set 1 is er iets in mijn rug geschoten. :( Heel vervelend heb op het gemak doorgedaan maar ging niet al te best.

Hopelijk is dat "klein" verschot eruit tegen morgen!
pi_128751541
Jongens! Goed rekken!!
pi_128752847
Ik haat dat rekken dat ze doen. Heb het een maand gedaan, maar niet echt veel flexibeler geworden.
pi_128753329
gisteren pure cardio, binnen. Wist niet dat ik zoveel kon zweten. wel lekker ;).
pi_128759586
Hoor wel echt veel mensen hierover. Misschien ook maar eens aan beginnen. Ben al ruim anderhalf jaar bezig in de sportschool maar ik merk dat ik de laatste tijd moeite heb om mezelf te motiveren om naar de sportschool te gaan (ook al is het nog geen 100m van mijn huis). Denk dat het komt omdat ik steeds minder resultaat zie, waarschijnlijk omdat ik maar een beetje dezelfde oefeningen blijf doen en ik veel te weinig cardio doe sinds ik ben gestopt met hockey.

Hebben jullie tips of dingen waar ik voor moet oppassen? 2 maanden lang elke dag trainen? Is het erg als je in het weekend een dagje mist? Ben bijna nooit een hele week thuis dus het wordt lastig om de oefeningen constant te blijven doen. Zou je ook een oefening kunnen vervangen door een uurtje hardlopen eens in de zoveel tijd?
pi_128769418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:19 schreef warrel het volgende:
Jongens! Goed rekken!!
Doe ik altijd! Tijdens de workout wordt het ook steeds verteld (most important part of the workout) en uiteraard bij andere sporten is het er behoorlijk is ingedrild :)

@tobi-wan: Thuis heb je toch minder een stok achter de deur maar belangrijk blijft dat je gewoon doorzet. Ik hoor en lees meer over mensen die minder dagen per week de workout doen of afwisselen met andere sporten. Kan volgens mij ook prima. Gewoon gaan beginnen en als het iets voor je is dan ga je door en als dat het niet is: zoek iets anders :) (ps. zoals je hierboven kan lezen is Focus T25 ook uit, dit zijn korte intensieve workouts)

[ Bericht 0% gewijzigd door m0672 op 09-07-2013 20:59:33 ]
pi_128769644

:D

_O_
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:24:47 #196
255848 InGebruik
pi_128770448
Plyometric Cardio Circuit vandaag, let's go!
pi_128771923
grr, foute quote.
pi_128772514
Ook week 4 voltooid. Rustdag sla ik morgen over om meteen met de Recovery Week te beginnen. Daarna staat er overal MAX bij dus ben benieuwd wat dat gaat worden _O-
pi_128772576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:12 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Daarna staat er overal MAX bij dus ben benieuwd wat dat gaat worden _O-
fun en zzzzzzzwwweeeeettttteeeeeennnnnnnn ;)
pi_128774522
keer een extra rustdag is geen probleem, als dat maakt dat je het blijft volhouden. Ik wil graag wat afvallen en fitter zijn, maar weiger m'n leven aan te passen (eet al wel gezond enzo). Deze workouts zijn net kort genoeg om ze "even" thuis te kunnen doen, en als je eenmaal een beetje de geest hebt gaat 't makkelijker dan de sportschool, in mijn geval in elk geval (kost vaak meer tijd!)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:18:38 #201
255848 InGebruik
pi_128779051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:57 schreef dh105 het volgende:
keer een extra rustdag is geen probleem, als dat maakt dat je het blijft volhouden. Ik wil graag wat afvallen en fitter zijn, maar weiger m'n leven aan te passen (eet al wel gezond enzo). Deze workouts zijn net kort genoeg om ze "even" thuis te kunnen doen, en als je eenmaal een beetje de geest hebt gaat 't makkelijker dan de sportschool, in mijn geval in elk geval (kost vaak meer tijd!)
Precies dezelfde reden hier, herken me ook in het insanity vs. sportschool verhaal.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:48:42 #202
255848 InGebruik
pi_128810661
Hoe delen jullie je workouts in over een dag als je er een cardio abs workout erbij moet doen?
pi_128815085
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:48 schreef InGebruik het volgende:
Hoe delen jullie je workouts in over een dag als je er een cardio abs workout erbij moet doen?
achter elkaar.... en morgen mogen we daar ook weer aan geloven, max cardio conditioning en cardio abs :) (die twee achter elkaar daar ben je wel even mee bezig trouwens, goed plannen wel handig). Wordt wel weer een behoorlijke bak kcals :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:11:39 #204
255848 InGebruik
pi_128818560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef m0672 het volgende:

[..]

achter elkaar.... en morgen mogen we daar ook weer aan geloven, max cardio conditioning en cardio abs :) (die twee achter elkaar daar ben je wel even mee bezig trouwens, goed plannen wel handig). Wordt wel weer een behoorlijke bak kcals :)
Pff, dat redt ik echt niet hoor. Had vandaag pure cardio en cardio abs, maar na die eerste ben ik compleet gesloopt en kan ik echt niet in een keer door. Nu 's ochtends de een 's avonds de ander.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:35:41 #205
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128831147
Mijn vrouw en ik willen komende week starten met Insanity. Beide lopen we 2 a 3 keer per week hard, dus hopelijk zit er iets van basisconditie in ons lijf ;)

Omdat we er allebei een drukke baan op na houden en ook twee kinderen hebben, vraag ik me op voorhand al af of we met het dieet mee kunnen doen. Calorieën tellen enz. vergt wel erg veel discipline en tijd en het aanpassen van de maaltijden zal ook lastig worden. Zal het effect hebben om 'gewoon gezond' te eten en vette zaken te vermijden? Hoe zit het met de noodzaak van shakes? Redden we het ook met een extra eitje bij de maaltijd en wat vaker rood vlees? Ik hoor graag wat ervaringsdeskundigen vinden. Ik heb het gevoel dat de hele shakeology vooral ook marketing is...
pi_128833894
ik doe niks aan shakes en andere gekke dingen. Gewoon, goed en gezond eten en normaal je verstand gebruiken. Ik ben nu een week of 2 bezig en voel dat ik genoeg doe. De resultaten heb ik nog niet, maar iedere minuut sporten/zweten is er natuurlijk één.

Hoelang duren de workouts die bestaan uit 2 delen? 2x 45 minuten, of dat niet?
pi_128835868
Zou T25 dezelfde resultaten geven als insanity?

Ik zou de T25 graag op usenet zien trouwens...
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:56:12 #208
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128835917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef turbofokker het volgende:

via SpotNet was deze al te vinden
pi_128835992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

via SpotNet was deze al te vinden
Oh ja, inderdaad. Thanks. Maarre, de resultaten? Iemand een idee?
pi_128836398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Oh ja, inderdaad. Thanks. Maarre, de resultaten? Iemand een idee?
Had ergens gelezen dat de resultaten vergelijkbaar zijn met Insanity.
Maar dat is wel marketingpraat. Na mijn Insanity avontuur ga ik ook in het T25 avontuur. (zit nu week 7 van insanity)
pi_128836686
En is het niet zo dat je met T25 wel gewichten / elastieken nodig hebt?
pi_128839762
Hoe zou het kunnen trouwens dat 25 minuten per dag, dezelfde resultaten geven als een uur rammen met insanity?
pi_128840150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef turbofokker het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:42 schreef turbofokker het volgende:
Hoe zou het kunnen trouwens dat 25 minuten per dag, dezelfde resultaten geven als een uur rammen met insanity?
Nope, dat lijkt me niet. Ik heb al 3 keer zo'n T25 workout gedaan. Vrij intensief eigenlijk, maar het is net niet genoeg om hetzelfde als insanity te doen. Ik weet dat ik er zelf nog iets naast ga doen, misschien krachttraining.
pi_128845670
ik wil na Insanity een verzamelprogramma voor mezelf opstellen. Ik denk erover om Focus T25 gaan mixen met andere workouts. Voor cardio vooral FT25 aangevuld (en over de dagen verspreidt) afzondelijke workouts van DDPYoga, Chalean Xtreme (uit de push serie) en P90x.

Eerst nog 1.5 weken Insanity, we lopen een kleine week achter door ziekte.
pi_128860631
Mijn doel is (behoorlijk) gewichtsverlies. Qua tijd is t25 ideaal zijn.
Is mijn doel haalbaar met T25 en gezond eten?
pi_128864830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:41 schreef hilversum1981 het volgende:
Mijn doel is (behoorlijk) gewichtsverlies. Qua tijd is t25 ideaal zijn.
Is mijn doel haalbaar met T25 en gezond eten?
Ja, je sport dagelijks (intensief) + gezond eten (wat het voornaamste zal zijn)... Ideale combinatie!
pi_128864945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:25 schreef frye het volgende:

[..]

Ja, je sport dagelijks (intensief) + gezond eten (wat het voornaamste zal zijn)... Ideale combinatie!
Dus om af te vallen, is insanity niet perse beter dan T25?
pi_128865077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:35 schreef Coelho het volgende:
Mijn vrouw en ik willen komende week starten met Insanity. Beide lopen we 2 a 3 keer per week hard, dus hopelijk zit er iets van basisconditie in ons lijf ;)

Omdat we er allebei een drukke baan op na houden en ook twee kinderen hebben, vraag ik me op voorhand al af of we met het dieet mee kunnen doen. Calorieën tellen enz. vergt wel erg veel discipline en tijd en het aanpassen van de maaltijden zal ook lastig worden. Zal het effect hebben om 'gewoon gezond' te eten en vette zaken te vermijden? Hoe zit het met de noodzaak van shakes? Redden we het ook met een extra eitje bij de maaltijd en wat vaker rood vlees? Ik hoor graag wat ervaringsdeskundigen vinden. Ik heb het gevoel dat de hele shakeology vooral ook marketing is...
goed eten, misschien wat extra kwark, niet te veel bezuinigen op vetten (heb je ook nodig) enz.... Ikzelf gebruik wel een whey shake.

Als je een beetje inzicht wilt hebben in wat je eet of zou moeten eten kan je ook je eetdagboek invoeren op myfitnesspal.com, die rekent een beetje uit wat je moet binnenkrijgen om je doel te bereiken... daar kan je ook je workouts in zetten (zeker handig als je een hartslagmeter hebt en zo een beetje een idee kan krijgen hoeveel je verbrandt bij de workouts. Site rekent dan weer uit hoeveel je extra nodig hebt).

Overigens gebruik ikzelf die site puur om een overzicht te krijgen, ik vraag me af of de berekeningen voor je doel wel kloppen (volgens mij geeft hij bij mij aan dat ik minder dan mijn BMR moet eten en volgens mij gaat mn lijf dan juist terug in 'spaar mode').
pi_128865169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Dus om af te vallen, is insanity niet perse beter dan T25?
Insanity is voor mijn gevoel nog wel wat intensiever, zeker omdat je langer bezig bent. Maar vergeet niet dat afvallen voor het grootste deel in de keuken plaats vindt. En drink veel water...
pi_128877028
er is met google veel te vinden, maar ben op zoek naar wat ervaringsverhalen: wat eten jullie dan 's avonds?

ik trek 't slecht om een half blaadje sla te eten, zegmaar, maar wil graag wel gezond en goed eten. Pasta's liggen voor de hand in deze, maar... wat doen jullie? Zonder om 20.30 alsnog met een zak chips op de bank te zitten?
pi_128882953
Als je al iets wilt dan kan je denken aan bijvoorbeeld een kwarkje (eiwitten) of iets met veel meervoudige koolhydraten (meergranen knackebroodje oid, eventueel met iets van kipfilet erop)
pi_128948800
Zojuist een T25 sessie (alpha cardio) gedaan op onze rustdag (had geen zin in echt rust ;)). Wel lekker om te doen, zoals ik al zei wel iets minder intensief maar (volgens de hartslagmeter) nog 322kcal verbrandt (en dat lag ook wel op de grond te verdampen :P).
pi_128949487
Eerste keer dat ik een extra rustdag pak, en lig dus nog 1 dagje achter op schema (zit in de recovery week). Afgelopen 2 dagen aardig "gevierd" dat ik vakantie heb dus dat ging gepaard met onfitheid overdag, al heb ik wel ff een rondje hardgelopen gister. Maar goed, lijkt me geen ramp. Misschien loop ik die dag nog wel ff ergens in en anders een dagje later klaar. Ook geen ramp. De laatste week begin ik waarschijnlijk ook met mijn gewone sport weer dus dan zal het ook niet iedere dag lukken.
pi_129002552
Iemand al wat meer ervaring met T25?

Zit te twijfelen om verder te gaan met insanity (ben op vakantie geweest en daarin niet gesport :@) of nu te beginnen met T25. Doel is vet verbranden. En de 25 min. klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:50:16 #225
255848 InGebruik
pi_129019726
Boh, het was weer veel te warm voor de workout. Misschien volgende keer maar in de achtertuin proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:57 schreef turbofokker het volgende:

Zit te twijfelen om verder te gaan met insanity (ben op vakantie geweest en daarin niet gesport :@) of nu te beginnen met T25. Doel is vet verbranden. En de 25 min. klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen...
Nope, sorry. :)
pi_129020681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:57 schreef turbofokker het volgende:

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet je je ook echt aan een eetschema houden.
pi_129022767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet je je ook echt aan een eetschema houden.
Belangrijker dan bij insanity? Of kan ik insanity en T25 gewoon met elkaar vergelijken qua verbranding?

[ Bericht 0% gewijzigd door turbofokker op 16-07-2013 21:57:16 ]
pi_129023101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:50 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Belangrijker dan bij insanity. Of kan ik insanity en T25 gewoon met elkaar vergelijken qua verbranding?
Nee qua verbranding zijn ze niet te vergelijken. Je verbrand ook wel heel veel in die 25 minuten hoor, maar niet zoveel als Insanity. Ik zou zeggen dat je extra goed op voeding moet letten als het je doel is om af te vallen.
pi_129040796
ze zijn m.i. wel redelijk te vergelijken qua verbranding maar om dezelfde hoeveelheid kcals te verbranden dan zou je dus T25 ook 50(+) minuten moeten doen. Het is geen wonder programma waarmee je in minder tijd dezelfde hoeveelheid verbrandt. Dus of 2x25 minuten of 1x25 minuten en een andere workout.

Gisteren max cardio conditioning en insane abs.... het was zowieso al warm maar tijdens en na de training.... pffffffff... nu op naar max interval circuit en dan nog 3 dagen en de 10 weken zitten erop..
pi_129042416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:02 schreef m0672 het volgende:
ze zijn m.i. wel redelijk te vergelijken qua verbranding maar om dezelfde hoeveelheid kcals te verbranden dan zou je dus T25 ook 50(+) minuten moeten doen. Het is geen wonder programma waarmee je in minder tijd dezelfde hoeveelheid verbrandt. Dus of 2x25 minuten of 1x25 minuten en een andere workout.

Gisteren max cardio conditioning en insane abs.... het was zowieso al warm maar tijdens en na de training.... pffffffff... nu op naar max interval circuit en dan nog 3 dagen en de 10 weken zitten erop..
Ja dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Ik denk eerlijk gezegd dat je zelfs meer verbrand in 50 minuten T25 dan 50 minuten insanity. Maar goed, als je alleen T25 doet verband je veel minder.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:49:48 #231
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129042607
Gisteren dag 2 insanity gedaan. Was de fit test al zwaar, dit was de overtreffende trap. Kon echt niet mee met snel, sneller, snelst herhalingen. Blijk ook pap in de armen te hebben, opdrukken is verdomde lastig als je verzuurd bent :)

Heb tussendoor nog een keer de DVD op pauze moeten zetten om de vloer droog te maken. Ik gleed bijna uit over mijn eigen zweetdruppels...
pi_129042970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:49 schreef Coelho het volgende:
Gisteren dag 2 insanity gedaan. Was de fit test al zwaar, dit was de overtreffende trap. Kon echt niet mee met snel, sneller, snelst herhalingen. Blijk ook pap in de armen te hebben, opdrukken is verdomde lastig als je verzuurd bent :)

Heb tussendoor nog een keer de DVD op pauze moeten zetten om de vloer droog te maken. Ik gleed bijna uit over mijn eigen zweetdruppels...
Maar heb je achteraf niet gewoon een geweldig gevoel, alsof je bergen hebt verzet? :P
pi_129043157
Ben die recovery week zat, de laatste 3 dagen ervan haal ik nog wel eens in als ik tijd/zin heb voor 2x insanity op een dag. Wil weer flink aan de bak dus dat ga ik zo maar doen :D
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:48 #234
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129043497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:59 schreef Peunage het volgende:

Maar heb je achteraf niet gewoon een geweldig gevoel, alsof je bergen hebt verzet? :P
Ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar moet nog veel winst boeken in kracht, coordinatie en snelheid. Alles gecombineerd met de tijdsinvestering hoop ik echt dat het resultaat op gaat leveren zodat de opoffering het waard zal zijn.

Ik blijf overigens vechten met mijn voeding. Heb geen tijd om alle maaltijden uit het boekje te maken en vraag me af welke streefwaarden ik moet benaderen. Hoe zit het met de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten?
pi_129045123
Hallo iedereen,

Ik ben dit hier al even aan het volgend en heb me maar aangemeld omdat ik toch nog met een vraag zat.

Ben al 8 dagen ver in insanity ( 1ste week en 2 dagen van van de 2de week) en heb nog steeds niet 100% door hoe ik de "core tight" moet houden.

Heeft hier iemand tips voor? Het probleem is vooral het blijven focussen hierop en het feit dat ik niet weet of ik het wel goed doe!
pi_129045203
Maaltijden doe ik eerlijk gezegd niet aan. Eet gewoon volgens mijn normale patroon en probeer dat als het kan ietsjes gezonder zelfs te maken, ook al is het al behoorlijk gezond. Zo nu en dan zitten er ook wel eens ongezonde dagen tussen (weekend he). Maar dit programma is naar mijn idee niet super geschikt als je het puur voor afvallen/vetverlies doet. Ik heb het idee dat het een combinatie van conditie en spieren (veel springen) en natuurlijk ook wat vetverlies is. Daarom vind ik het ideaal.
pi_129048137
De tering, eerst die fittest en daarna Max Interval. Wat was dat zwaar zeg. Al dat gespring kon ik echt niet bijhouden, gewoon te weinig energie over in mijn poten.
pi_129053163
hehehe, valt tegen he ;) Ik heb nog steeds moeite om een interval op tempo volledig vol te houden, soms lukt het, soms is 'child pose' erg fijn... maar goed, mijn (en ook die van mijn vrouw trouwens) conditie was ook niet het nivo wat ze eigenlijk van de deelnemers verwachtten. Het wordt steeds beter maar er is nog veel winst te halen :)

Nog 3 dagen en dan is het klaar. Ik ben al bezig met het samenstellen van een nieuwe maandset :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:20:43 #239
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129053499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef m0672 het volgende:
hehehe, valt tegen he ;) Ik heb nog steeds moeite om een interval op tempo volledig vol te houden, soms lukt het, soms is 'child pose' erg fijn... maar goed, mijn (en ook die van mijn vrouw trouwens) conditie was ook niet het nivo wat ze eigenlijk van de deelnemers verwachtten. Het wordt steeds beter maar er is nog veel winst te halen :)

Nog 3 dagen en dan is het klaar. Ik ben al bezig met het samenstellen van een nieuwe maandset :)
Heb je veel resultaat?
pi_129060098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef Ja_cop het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ben dit hier al even aan het volgend en heb me maar aangemeld omdat ik toch nog met een vraag zat.

Ben al 8 dagen ver in insanity ( 1ste week en 2 dagen van van de 2de week) en heb nog steeds niet 100% door hoe ik de "core tight" moet houden.

Heeft hier iemand tips voor? Het probleem is vooral het blijven focussen hierop en het feit dat ik niet weet of ik het wel goed doe!
Het komt er eigenlijk op neer dat je je buikspieren moet aanspannen. Meer kan ik er niet echt over kwijt. Ik zou me er echter niet al te druk over maken.
pi_129060607
quote:
Hallo iedereen,

Buikspieren aanspannen, beste te omschrijven als je navel richting je ruggengraat trekken
pi_129073645
Tilt, tuck 'n tight! Bij de hip hop abs van Shaun T wordt het wel goed uitgelegd :)
pi_129074408
nu even een dip, stevige buikgriep en dan is insanity niet zo'n goed idee.

Van 't weekend maar weer..
pi_129083332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:20 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb je veel resultaat?
bijna 6kg gewicht, ca 14cm buikomtrek en nog wat op de benen hoewel die weer iets gegroeid zijn (wel spiermassa)... De laatste week is het eigenlijk wat gestagneerd. (maar ja, vakantieperiode en lekker uit eten ;) )
pi_129083414
quote:

kijk dit filmpje eens http://link.brightcove.co(...)&bctid=1571801752001

(overigens ook ergens gelezen als: kijk eens hoe je buik voelt als je (nep) hoest, zo voel je ook hoe je ze spant).
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:56:30 #246
154880 Bolter
Awesomeness
pi_129149668
Vandaag nog een rustdag en morgen aan maand 2 beginnen. Beetje gesjoemeld en gisteren de fit test gedaan :P. Ben benieuwd!
  zondag 21 juli 2013 @ 12:39:03 #247
154880 Bolter
Awesomeness
pi_129183257
Fuckin' maand 2, voel me precies zoals aan het begin.. alsof ik helemaal niets kan. Helpt niet dat het 30 graden is maar dit wordt nog even afzien om weer compleet mee te kunnen doen.

Valt me ook op dat de warm-up al duidelijk stroever is en dat er minder focus op het stretchen ligt. Lijkt me ook niet supergezond of?
pi_129185473
vind het wel meevallen.... er wordt voldoende gestretcht :)

Hier over 5 minuten de allerlaatste workout (in principe morgen nog een afsluitende fittest hoewel we het echt heel erg druk hebben morgen). Wel een beetje aangepast, gisteren de insane abs erbij gepakt omdat het vandaag zo warm werd. Aan de andere kant wel vanmorgen 2 uurtjes op medium tempo gefietst.
pi_129187921
DONE! (erg warm vandaag, viel erg tegen).... Op naar T25 aangevuld met andere workouts :)
pi_129188004
Met dit soort temperaturen ben ik blij dat ik nu geen Insanity doe :o
Aan de andere kant ben ik wel op het eind van de ochtend een lang stuk gaan hardlopen, was ook warm :%
pi_129188195
och het viel wel mee hoor, het was wel erg warm maar met de plafond ventilator aan en voldoende drinken was het echt wel te doen.
pi_129188261
Lol plafondventilator had ik vandaag tijdens het lopen ook niet erg gevonden, das dan weer het nadeel van in de schaduw lopen, daar waait het minder.
pi_129189764
Uurtje (stevig) zwemmen was ook wel leuk geweest ;)
pi_129212052
Zo, terug van vakantie!

De planning was om gewoon door te gaan met insanity maar dat was onhaalbaar. Had direct de laatste workout van vorige week moeten laten vallen wegens gebrek aan slaaptekort.

Maandag & dinsdag ging goed maar de dagen nadien waren onhaalbaar wegens tijdgebrek en gewoon doodmoe van de andere sporten. (zwemmen, wandelen, veel in beweging zijn)

Helaas begint nu ook mijn voetbal seizoen dus stop ik ermee na 1 maand, 2 weken en 2 dagen dan. Het was heeeeeel leuk en heeft toch al wat resultaat gebracht! :Y

Ik ga vanaf vandaag beginnen met Focus T25. Dit kan ik denk ik makkelijker combineren met de voetbal. Succes nog allemaal! *O*
pi_129230637
hmm ik dacht dat ik vanmorgen mijn eindresultaten heb neergeschreven maar goed dan nog even kort... 60 dagen insanity, eetgedrag aangepast, een paar meetresultaten: gewicht van wat boven de 82 naar 75.6, buikomvang -12, benen -4.

Op naar het volgende (zelf samengestelde) workout programma :)
pi_129231146
Hallo iedereen lange tijd geleden dat ik iets heb gepost mede doordat ik op vakantie ben geweest. Moest nog 2 dagen doen in insanity om hem helemaal af te ronden dus die 63 dagen maar dat kon dus niet heb dus 61 dagen insanity gedaan!

Na een paar dagen even niet al te intensief gesport te hebben wel hardlopen etc. en pushups ben ik weer begonnen aan iets van Shaun T. Dit keer niet insanity maar Focus T25, ik heb zojuist dag 1 gedaan ervan en ik moet zeggen ik heb meer gezweet dan dat ik bij insanity deed ( Zal ook mede dankzij het warme weer zijn en dat ik het op een zoldertje doe met airco ) maar het was heerlijk ook dat het maar 25 minuten is vind ik prettig dan zal je denken '' oo maar 25 minuten '' ja dat klopt maar wel zonder enige pauzes tussendoor. Oftewel mensen die iets nieuws zoeken ik raad je Focus T25 aan om eens uit te proberen 50 dagen 5x per week 10 weken lang en maar 25 minuten per dag !

Ik hou jullie op de hoogte:)
pi_129231512
heb al T25 sessies gedaan, ik vind het niet zo heel veel zwaarder dan de pure/max cardio sessies (die ook eigenlijk al grotendeels nonstop waren) behalve dan dat de oefeningen nieuw zijn. Wij pakken ze als 'cardio' deel van onze nieuwe schema's :)
  maandag 22 juli 2013 @ 20:55:24 #258
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129232031
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:16 schreef m0672 het volgende:
hmm ik dacht dat ik vanmorgen mijn eindresultaten heb neergeschreven maar goed dan nog even kort... 60 dagen insanity, eetgedrag aangepast, een paar meetresultaten: gewicht van wat boven de 82 naar 75.6, buikomvang -12, benen -4.

Op naar het volgende (zelf samengestelde) workout programma :)
Ben benieuwd vanaf wanneer je resultaat begon te zien. Hier vandaag w2d1 gedaan, ik heb mijn eetgedrag redelijk aangepast naar gezond, zit om af te vallen dagelijks zo'n 500kcal onder mijn behoefte, zweet elke keer als een otter maar ben nog 0,0kg kwijt. Oefeningen gaan wel beter, dus er zit wat conditie in te komen, maar had gedacht in het begin de grootste sprong te maken net zoals met diëten (ja, ik weet dat insanity geen afvalmethode is :) ).

Heb jij bijvoorbeeld nog je gewicht gemeten op de 2e fittest, of zelfs na week 1?
pi_129246648
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben benieuwd vanaf wanneer je resultaat begon te zien. Hier vandaag w2d1 gedaan, ik heb mijn eetgedrag redelijk aangepast naar gezond, zit om af te vallen dagelijks zo'n 500kcal onder mijn behoefte, zweet elke keer als een otter maar ben nog 0,0kg kwijt. Oefeningen gaan wel beter, dus er zit wat conditie in te komen, maar had gedacht in het begin de grootste sprong te maken net zoals met diëten (ja, ik weet dat insanity geen afvalmethode is :) ).

Heb jij bijvoorbeeld nog je gewicht gemeten op de 2e fittest, of zelfs na week 1?
Ik ben iedere zondag gaan meten. Beetje ongeduldig maar goed ;). In het begin val je minder af omdat je meer spiermassa opbouwt wat zwaarder is dan vetweefsel. Hierdoor raden ze ook aan om je omvang te gaan meten (cm's rond buik, benen (en eigenlijk ook heupen, borst)). De weegschaalresultaten kwamen zo ongeveer na een week of 3.

Eet je trouwens 500kcal onder je 'normale behoefte' of onder je 'normale behoefte + sporten'? Ik heb me aangemeld op myfitnesspal.com en als je daar je gegevens goed invult en ook aangeeft wat je verbrandt met je sessies (meeste hartslagmeters geven ook wel een (geschatte?) kcal verbruik) dan wordt automatisch de behoefte aangepast. Ook kan je daar je dagelijkse inname met een eetdagboek in de gaten houden. Ik weet niet in hoeverre dat allemaal wetenschappelijk onderbouwt is op die site maar er is een grote userbase/feedback en het werkt voor ons in elk geval goed. Wij kwamen er bv achter dat we (veel) te weinig vetten binnen kregen.

[ Bericht 1% gewijzigd door m0672 op 23-07-2013 10:47:59 ]
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:55:51 #260
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129248907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:39 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik ben iedere zondag gaan meten. Beetje ongeduldig maar goed ;). In het begin val je minder af omdat je meer spiermassa opbouwt wat zwaarder is dan vetweefsel. Hierdoor raden ze ook aan om je omvang te gaan meten (cm's rond buik, benen (en eigenlijk ook heupen, borst)). De weegschaalresultaten kwamen zo ongeveer na een week of 3.

Eet je trouwens 500kcal onder je 'normale behoefte' of onder je 'normale behoefte + sporten'? Ik heb me aangemeld op myfitnesspal.com en als je daar je gegevens goed invult en ook aangeeft wat je verbrandt met je sessies (meeste hartslagmeters geven ook wel een (geschatte?) kcal verbruik) dan wordt automatisch de behoefte aangepast. Ook kan je daar je dagelijkse inname met een eetdagboek in de gaten houden. Ik weet niet in hoeverre dat allemaal wetenschappelijk onderbouwt is op die site maar er is een grote userbase/feedback en het werkt voor ons in elk geval goed. Wij kwamen er bv achter dat we (veel) te weinig vetten binnen kregen.
500kcal onder mijn dagelijkse verbruik. Heb een appje waarin ik enerzijds mijn activiteiten zet en anderzijds mijn maaltijden.
pi_129253917
ja die heb ik ook (ook via myfitnesspal)... Maar zoals ik al zei, het duurde een paar weken voordat het echt begon, eerst spiermassa opbouwen en je metabolisme veranderen.
pi_129255136
Maand 2 is echt een bitch i.c.m. de warmte. Ik giet ongeveer anderhalve liter water naar binnen tijdens de workouts
  dinsdag 23 juli 2013 @ 19:04:26 #263
255848 InGebruik
pi_129262322
Vandaag beginnen aan de recoveryweek. Gisteren overgeslagen omdat insanity na bieren op het strand niet de juiste volgorde is. :P
pi_129269323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 19:04 schreef InGebruik het volgende:
Vandaag beginnen aan de recoveryweek. Gisteren overgeslagen omdat insanity na bieren op het strand niet de juiste volgorde is. :P
Ik heb om ongeveer dezelfde reden een paar van die recovery week workouts vervangen door rustdagen en de hele week hetzelfde is ook een beetje suf
pi_129274446
Vandaag dag 2 gedaan van Focus T25 was wel een lekkere training flink gezweet weer. Het eerste kwartier waren oefeningen en dan een stretch oefening en dan weer oefening en de laatste 10 minuten was alle oefeningen die je in het kwartier daarvoor deed allemaal achter elkaar doen in hoog tempo dus dat merkte je ook wel haha. Moet zeggen tot nu toe bevalt het me allemaal prima heb vanochtend alles weer gemeten dus we gaan het zien !
pi_129275663
Ik ben zelf ook bezig met de Insanity / Insanity Asylum Volume 1 bezig...
in me appartement word het soms 30 graden zelfs en dat is echt KILLING met het weer nu...

Max Interval Circuit was echt een bitch vandaag :'(
Ik lag echt dood op de grond te hijgen na die 50 minuten knallen...

Ik heb hiervoor P90X gedaan en die focused toch wat meer op je muscles in combinatie met wat cardio...vind dat eerlijk gezegd toch iets betere workout program omdat je het echt voelt...bij Insanity heb ik altijd half het gevoel dat je je muscles aan het trainen bent

maar by far The best Cardio Workout program
pi_129306978
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:59 schreef remco-AFCA het volgende:
Vandaag dag 2 gedaan van Focus T25 was wel een lekkere training flink gezweet weer. Het eerste kwartier waren oefeningen en dan een stretch oefening en dan weer oefening en de laatste 10 minuten was alle oefeningen die je in het kwartier daarvoor deed allemaal achter elkaar doen in hoog tempo dus dat merkte je ook wel haha. Moet zeggen tot nu toe bevalt het me allemaal prima heb vanochtend alles weer gemeten dus we gaan het zien !
Heb jij ook inssnity al gedaan? Zo ja, wat vind je ervan als je de 2 vergelijkt?
pi_129308145
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten van mensen die het hele programma hebben volgehouden. Zijn jullie helemaal afgetraind??
pi_129308201
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:48 schreef hilversum1981 het volgende:

[..]

Heb jij ook inssnity al gedaan? Zo ja, wat vind je ervan als je de 2 vergelijkt?
Jup heb ook insanity gedaan, en ik moet zeggen dat ik Focus T25 toch ook wel prettig vind. Heb niks te klagen over insanity maar na een tijdje en dan vooral maand 2 dacht ik soms wel eens van '' pff moet ik nog zolang '' en bij Focus T25 is het maar 25 minuten behalve de vrijdag dan doe je altijd 2 workouts maarja dan zit je toch pas op 50 minuten. Ook is Focus T25 anders met oefeningen het lijkt uiteindelijk toch wel veel op elkaar maar het is toch weer net iets anders. Ook zit er geen rustpauzes in wat uiteindelijk niet erg is ( vind ik dan ) zo blijf je lekker doorknallen en in je ritme. Ik vind niet speciaal insanity of Focus T25 beter als de ander het is maar net waar je van houd en ik zou ze allebei prima vaker kunnen doen dus ik zou zeggen probeer ze allebei uit ! :D

Heb vanochtend dag 3 gedaan en ik moet zeggen dat het al iets zwaarder begon te worden maar dat kwam vooral door de vele soorten squats en push ups / planks oefeningen die achter elkaar door kwamen dat is dan toch weer het verschil met insanity dat je geen pauzes hebt dus het veel meer inspanning kost om alles door te blijven pushen. In ieder geval het voelde weer goed aan en me spieren zijn nog steeds lekker uitgeput, goede nachtrust en morgen weer er tegen aan !

DIG DEEPER!
pi_129308404
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:13 schreef lodiej het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten van mensen die het hele programma hebben volgehouden. Zijn jullie helemaal afgetraind??
Ik heb het volgehouden en nee ik moet zeggen ben niet meteen helemaal afgetraind doormiddel van sixpack etc. Maar ben toch wel 14 cm van me buik weggetraind en het is nu ook een kwestie van elke avond gewoon 10-15 minuten even je buikspieren doen. Dat is nu wat ik dan ook doe om die buik strakker te krijgen en gewoon veel fruit blijven eten. Het ligt natuurlijk ook aan de bouw van iemand, ik ben nooit dik geweest ook nooit te zwaar maar heb wel altijd zo'n klein buikje gehad sinds kleins af aan, en die is behoorlijk minder geworden door Insanity. Wat ik nu dus moet doen is dat buikje dat er nog zit strak trainen doormiddel van buikspieren etc. Ook doe ik nu Focus T25 dus dat zal ook zeker hulp bieden om dat buikje weg te krijgen ;)
pi_129319858
ik zit nu in Week 3 van me Insanity Asylum en ik moet zeggen dat je het wel begint te merken aan je buikomtrek...ik weet niet waarom ik het met P90X niet eraf kreeg...ik denk dat gewoon Kcal in vs Kcal out is...ik heb clean gegeten, maar misschien toch die deficit niet gehaald (hielde mijn kcals niet bij...maar ik heb zeker niet stom laten vreten zoals friet, pizza, kapsalons, mac en shit...ik heb die discipline wel om ze allemaal links te laten liggen for the results!)

Maar bij Insanity Knal je haast elke dag zo hard...dat je enorm veel verbrand
ik doe de programma Insanity/Insanity Asylum Hybrid...ik merk dat die workout agenda echt CRAZY is op Teambeachbody.com ...soms 2 workouts op een dag? dat is gewoon 2 x 50 minuten = 100 minuten workout...ik hou het gewoon op 1 workout per dag meer als zat
pi_129319980
Ik wil vandaag beginnen. Ik werk gewoon de hele week. Ik twijfel tussen insanity en T25. Wat raden jullie aan. Kan nu "ongeveer" dezelfde resultaten halen met beide. Doel is overigens echt vet verbranding.

Bedankt vast!
pi_129321150
Insanity is in de eerste maand goed te doen de workouts zijn dan maar maximaal 40 minuten

maar als je in de tweede maand komt dan is het echt INSANE hard...de workouts zijn dan 60 minuten voordat je opgewarmt bent zit je op 45-50 minuten en dan begint je workout pas...als de workout zo rond die koers ligt op 45 min dan doe je 3 sets van 3 van ongeveer 10 minuten.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:04:53 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129323032
Ik heb vandaag dag 4 van week 2 gedaan, een beginnetje zeg maar :) Waar ik het meeste moeite mee heb is het inpassen van de workouts in mijn dagelijks leven. Naast werk, privé (kleine kinderen) en andere verplichtingen blijft er niet veel tijd over. 3 keer in de week sporten is nog net in te roosteren, maar elke dag 1.5-2 uur blokken is gewoon veel (omkleden, 40min sporten, 30-45min uitdampen, douchen).

Hoe doen jullie dat? Het sociale leven gewoon platgelegd gedurende 2 maanden??
pi_129334745
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:04 schreef Coelho het volgende:
Ik heb vandaag dag 4 van week 2 gedaan, een beginnetje zeg maar :) Waar ik het meeste moeite mee heb is het inpassen van de workouts in mijn dagelijks leven. Naast werk, privé (kleine kinderen) en andere verplichtingen blijft er niet veel tijd over. 3 keer in de week sporten is nog net in te roosteren, maar elke dag 1.5-2 uur blokken is gewoon veel (omkleden, 40min sporten, 30-45min uitdampen, douchen).

Ik heb dan wel geen kinderen maar hoe ik het deed tijdens mijn stages was eigenlijk zo::

* Half 7 opstaan voor stage die om half 9 begon en dan was ik om 10 voor 6 weer thuis.
* Meteen even wat eten zodat ik 1.5 tot 2 uur later de workout kon doen ( dit i.v.m. dat ik dan geen steken meer kreeg tijdens het sporten.
* In de 2 uur wachten vaak even naar buiten met wat vrienden of filmpje kijken of wat gamen etc.
* Dan rond 8 uur half 9 begon ik aan insanity en dan was ik rond 9 uur half 10 klaar.
* Even afkoelen en dan rond 11 uur maar weer eens naar bed.

Zo heb ik ongeveer de hele tijd gedaan tijdens mijn stage haha :P
pi_129348530
Om de beste resultaten te krijgen, wat is het beste tijdstip om insantiy of T25 te doen. De ochtend, de middag of de avond. Of zolang je het maar doet, maakt het geen niks uit?

[ Bericht 3% gewijzigd door turbofokker op 25-07-2013 23:10:20 ]
pi_129357914
volgens mij maakt het niet zoveel uit...ik doe het meestal niet in de ochtend want dan heb ik bijna geen fut om keihard te gaan sporten

meestal kom ik rond half 6 terug van me werk en dan ga ik avond eten en dan rond 20-21 uur pas sporten als het eten een beetje weggezakt is...je zou het ook andersom kunnen doen dus eerst sporten rond 18:00 uur dan ben je denk rond 19:15 klaar inclusief alles douchen maar dan moet je ook nog koken dus reken er maar op dat je rond 21:00 uur met alles klaar bent

volgens mij is het alleen nuttig om iets te splitsen als je 2 workouts hebt op één dag dan kan je het verdelen eentje naar de ochtend en eentje in de avond...maar persoonlijk vind ik 2 workouts op een dag teveel van het goede. het is en blijft een hobby om nou 2 x te gaan douchen op een dag...liever niet
Ik heb het trouwens ook wel eens geprobeerd bijvoorbeeld eerst Insanity Asylum Strength en daarna Max Interval Circuit...tijdens Max Interval Circuit heb je bij de 2e circuit rondje al bijna geen kracht meer...dan ga je Shaun T nog meer haten :')
maar bottomline ik denk niet dat het veel uitmaakt op welk tijdstip je het doet zolang je die dag maar je workout doet en niet morgen
pi_129365973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:04 schreef Coelho het volgende:

Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!

Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:53:39 #279
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129397219
nog geen plaatjes van sicke results?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129405151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!

Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
10 tot 15 minuten ? maand 2 zijn de workouts soms wel 1,5 uur :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:00:28 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129405372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Dat klinkt als een aardig schema. Hier 6.30 op, 7 uur kinderen op, ontbijten, kinderen wegbrengen, werken, kinderen ophalen rond 18.00 thuis, koken en eten, kinderen in bed en rond 20.00 eindelijk de tijd aan mezelf. Dan sporten tot ca. 21.00, uitdampen en douchen en het is al snel 22.15. Vaak nog wat doen voor het werk en de avond is al weer om.

Zojuist overigens Pure Cardio en de eerste keer Cardio Abs. Ik geloof dat ik 2 liter vocht verloren ben. Kon mijn tegelvloer in de bijkeuken dweilen, er lagen gewoon plasjes...
pi_129412693
Wij hebben ten tijde van mijn reintegratie vaak 's middags (kleine op bed) getraind. Ik ben ook blij dat Insanity er grotendeels op zit (zullen nog af en toe wat workouts herhalen) omdat ik ook weer fulltime aan de slag ga dus de T25 trainingen zullen 's avonds moeten plaatsvinden en vanwege vroege werktijden moet ik er ook vroeg in dus te laat te zwaar (lang) trainen is niet handig. Op dagen dat we meer tijd hebben gaan we de trainingen aanvullen met oa DDPYoga en Chalean Xtreme workouts.
pi_129445523
Ik had gisteren een FT25 workout gedaan, na een lange dag vasten. Zo'n uur voor het eten. Dat was best goed te doen eigenlijk. Een insanity workout hoef ik niet eens aan te denken, maar een klein half uurtje zwoegen met FT25 was geen probleem :P
pi_129470366
Ja als je insanity doet dan tijdens de workout denk je...WTF waarom doe ik me dit zelf aan. So fucking hard.....maar als je eenmaal de workout gedaan heb dan voel je jezelf als een king

de Focus T25 workouts heb ik nog niet geprobeerd, maar de Asylum Volume 1 exercises vind ik eigenlijk toch iets minder zwaar dan de originele Insanity workouts
Asylum is meer gericht op sports zoals baseball, basketbal, football, swimming...het is wel lekker afwisseling, maar als je echt hardcore afgemaakt wilt worden dan is Max interval Circuit of Max Plyo Circuit toch velen malen beter...
pi_129472744
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:01 schreef KYC het volgende:
Ja als je insanity doet dan tijdens de workout denk je...WTF waarom doe ik me dit zelf aan. So fucking hard.....maar als je eenmaal de workout gedaan heb dan voel je jezelf als een king

de Focus T25 workouts heb ik nog niet geprobeerd, maar de Asylum Volume 1 exercises vind ik eigenlijk toch iets minder zwaar dan de originele Insanity workouts
Asylum is meer gericht op sports zoals baseball, basketbal, football, swimming...het is wel lekker afwisseling, maar als je echt hardcore afgemaakt wilt worden dan is Max interval Circuit of Max Plyo Circuit toch velen malen beter...
T25 is qua intensiteit voor mijn gevoel een beetje gelijk aan de insanity max trainingen en dan vooral de cardio conditioning (vanwege het ontbreken van pauzes). Het bevalt me wel maar ik mis net even dat beetje extra (door de kortere workout) dus daarom doen we er hier wat extra workouts bij :)
pi_129488538
ik ga het ook eens proberen ik moet nog 1,5 week Asylum en daarna ga ik T25 proberen :)
pi_129496151
Vooral op Amerikaanse forums lees ik vaak dat wordt beloofd: "dezelfde resultaten als met insanity, maar dan in 25 min per dag".
Ik heb gisteren voor t eerst T25 gedaan. Je zweet je inderdaad nog steeds de krampen. En het is heerlijk dag het maar 25 min is, hoewel t wel echt pittig is. Heb een paar keer Tanya moeten volgen.

Zou het zo zijn? Dezelfde resultaten als met insanity, maar dan met 25 min per dag?
pi_129496437
Ik zat nog ff te rekenen. Zoveel verschil qua pure trainingstijd is er niet tussen T25 en maand 1 van Insanity.

Trainingstijd T25: 25 min en daarna 2-3 min cooldown (optioneel).

Trainingstijd Insanity:

40 minuten - 5 min beginstretch - 5 min eindstretch - 3,5 minuut aan "30 seconds breaks" = 26,5 min pure trainingstijd. En daar zit de warmingup waarin je rustig begint dan ook nog in.

Dus wat dat betreft is de eerste maand van Insanity wel te vergelijken met T25. Klopt toch?
pi_129499876
in dat geval heb je wel gelijk ja
dan lijkt het wel een beetje op de eerste maand van insanity

knal je dan met Focus T25 ook echt 25 minuten lang zonder pauzes o_O? volgens mij ben je dan wel helemaal kapot...

Focus T25 lijkt me wel een warme welkomst want soms heb ik van die P90X of Insanity workouts van 60 minuten en dat is soms toch best wel veel (bij P90X heb je zelfs Yoga X van 1 uur en 32 minuten WTF)...

Ik wilde effectiever trainen in minder tijd...dan is misschien T25 wel een goede keuze
pi_129500213
Ja, met T25 zitten er geen pauzes. Die zijn er allemaal uit gehaald. Het enige dat je kunt doen als je moe bent, is Tanya volgen. Die staat erbij als modifyer. Die doet elke oefening op een lager tempo, en makkelijkere uitvoering. Juist omdat het de bedoeling is dat je geen enkele pauze neemt, kun je haar volgens als je moe bent...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:30:55 #291
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129501658
Gisteren Dag 15 fittest en meetmoment. Het viel me eerlijk gezegd wat tegen, ondanks dat ik al 14 dagen in de hitte volle bak mee probeer te doen. Bij de fittest scoorde ik op alle onderdelen (ruim) hoger, maar dat is niet gek met een pure cardiotraining en ook omdat je gewend raakt aan de oefeningen. Op foto's zie ik nog maar weinig verschil en van het opmeten werd ik helemaal niet blij (gewicht +1.5kg terwijl ik 2 weken geleden al tegen de 100kg aanschurkte), borstomvang toegenomen, middel gelijkgebleven, kont -2cm, boven- en onderbenen gelijk of toegenomen.

Ik houd mijn calorieën bij en eet gemiddeld 2600kcal per dag. Probeer het ook nog zo gezond mogelijk te houden en gebruik extra whey en creatine.

Heb me voorgenomen om het nog aan te zien tot het volgende meetmoment, maar als er dan nog steeds geen duidelijker resultaten in gewicht of cm te zien zijn, dan stop ik er mee.
pi_129503817
ja misschien eet je dan toch iets te veel?
je kunt in dat boekje precies uitrekenen hoeveel kcal je precies nodig hebt als je echt results wilt dan zul je toch een verschil van 400-500 kcal moeten maken dus misschien wel 2100 kcal eten ipv 2600. Volgens mij was het zo dat je lichaam pas na 3 weken gewend is aan je levenstijl en eten...dus het kan zo zijn dat je idd nog geen resultaten ziet maar geef niet op!! Klassieke fout om nu al op te geven

ik heb daar ook problemen mee hoor...ik tel mijn kcal niet maar als ik echt serieus naar de sixpack wil dan moet ik toch echt rond de 2000 eten en niet meer...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:01:40 #293
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129504548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:41 schreef KYC het volgende:
ja misschien eet je dan toch iets te veel?
je kunt in dat boekje precies uitrekenen hoeveel kcal je precies nodig hebt als je echt results wilt dan zul je toch een verschil van 400-500 kcal moeten maken dus misschien wel 2100 kcal eten ipv 2600. Volgens mij was het zo dat je lichaam pas na 3 weken gewend is aan je levenstijl en eten...dus het kan zo zijn dat je idd nog geen resultaten ziet maar geef niet op!! Klassieke fout om nu al op te geven

ik heb daar ook problemen mee hoor...ik tel mijn kcal niet maar als ik echt serieus naar de sixpack wil dan moet ik toch echt rond de 2000 eten en niet meer...
Volgens de Harris Benedict formule (die uit het boekje) zit mijn caloriebehoefte op 3300, gerekend met de Moderately Active multiplier omdat ik naast Insanity alleen een kantoorbaan heb en dus veel zit. Ik zit dus al ruim onder mijn behoefte. Zelfs wanneer ik Lightly Active zou aanhouden, zou mijn dagelijkse caloriebehoefte op 2950 liggen. Ik heb dus het idee dat ik niet te veel eet.

Overigens denk ik wel dat je gelijk hebt over het moment dat resultaten zichtbaar zijn. Ze hebben het wel steeds over vet verbranden en spieren opbouwen, maar volgens mij bouw je fysiologisch gezien de eerste weken geen spieren op. Je spieren gaan hooguit efficiënter werken (spiercoördinatie).
pi_129504718
ik heb ook dagen dat ik 2 workouts moet doen maar dat vind ik te gek worden dus ik doe gewoon één workout...maar ik zou zeggen kijk het even over 1,5 week aan

je zou dan zeker wel wat results moeten zien in gewicht en uiteraard ook in de spiegel. maar met zo'n rolmaatje opmeten (buikomvang, armen etc) dan weet je pas zeker of er iets afgegaan is (geeft wel een motivatie boost als je opgemeten hebt dat je afgevallen bent)
pi_129505118
Laatste 2 weken zijn hier aangebroken, fittest net weer gedaan en straks Max Interval Circuit.

Ben in de afgelopen weken Insanity een kilo of 4 afgevallen en dat is een vrij gezond resultaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je niet meer dan 0.7 kilo per week af mag vallen als je het gezond doet. Buikomtrek is overigens wel met 9,5 cm afgenomen in die 7 weken, dus heb goede hoop de 10 cm te gaan doorbreken. Verder flink betere resultaten op de fittest (duh). Meer heb ik niet gemeten.

Merk in mijn omgeving dat een hoop mensen er interesse in hebben puur om af te vallen en ik zeg dan altijd wel even dat ze goed moeten inschatten waar ze aan beginnen. Dit is echt om fit te worden, voor pure vetverbranding zijn er denk ik veel betere schema's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 30-07-2013 14:31:46 ]
pi_129548938
Wat de meeste mensen niet weten is dat dit niet een eenmalige ingreep is...there is no finish line
je moet dit gewoon in je leven verwerken...een mooi lichaam kan ook alleen maar in combinatie met trainen + gezond eten.
Zit je elk weekend met je maatjes bij de Shoarma boer + Mcdonalds mcflurries te eten sja...dan weet je al hoe laat het is.
waarschijnlijk ga je later niet meer elke dag insanity doen maar misschien 3-4 dagen per week...en dan bijv de hardcore Max workout versies (niet de 40 min versies)
pi_129571000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Coelho het volgende:
Gisteren Dag 15 fittest en meetmoment. Het viel me eerlijk gezegd wat tegen, ondanks dat ik al 14 dagen in de hitte volle bak mee probeer te doen. Bij de fittest scoorde ik op alle onderdelen (ruim) hoger, maar dat is niet gek met een pure cardiotraining en ook omdat je gewend raakt aan de oefeningen. Op foto's zie ik nog maar weinig verschil en van het opmeten werd ik helemaal niet blij (gewicht +1.5kg terwijl ik 2 weken geleden al tegen de 100kg aanschurkte), borstomvang toegenomen, middel gelijkgebleven, kont -2cm, boven- en onderbenen gelijk of toegenomen.

Ik houd mijn calorieën bij en eet gemiddeld 2600kcal per dag. Probeer het ook nog zo gezond mogelijk te houden en gebruik extra whey en creatine.

Heb me voorgenomen om het nog aan te zien tot het volgende meetmoment, maar als er dan nog steeds geen duidelijker resultaten in gewicht of cm te zien zijn, dan stop ik er mee.
Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
pi_129577928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
30 gram muesli als ontbijt alleen? Is dat niet veel te weinig? En voor de rest lijkt het ook niet heel veel... te weinig eten zorgt er voor dat je lichaam sneller vetreserves aanlegt (soort reserve) waardoor je niet (echt) afvalt.

Houd eens een 'eetdagboek' op bijvoorbeeld myfitnesspal.com bij en kijk wat je binnen krijgt. Als je je fysieke gegevens daar invoert dan zie je wat je ongeveer binnen zou moeten krijgen (en als je je trainingsresultaten invoert dan worden ook de benodigde voedingsstoffen voor die dag bijgewerkt).

[ Bericht 2% gewijzigd door m0672 op 01-08-2013 14:13:41 ]
pi_129579974
Ik heb gewoon niet zo'n honger 's morgens en hiermee vermijd ik dat ik op het werk de koekjeskast in duik om het verschil op te vangen.

Ik heb ook echt moeite met het eten 's morgens, al was het fruit ofzo. Op vakantie heb ik hier geen probleem mee enkel wanneer ik normaal thuis ben, (wat helaas het overgrote deel van het jaar is!)

Ja maar, ik heb niet echt de nood aan voedsel met wat ik nu eet, d.w.z. dat ik niet echt rondloop met een hongergevoel overdag.
pi_129585367
Tja dat kan maar te weinig calorieën binnen krijgen is: niet afvallen.... Ik kreeg ook structureel te weinig calorieën en heb moeten leren meer te eten.
pi_129706170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Zijn er personen die wél echt enorm goed afvallen hiermee. Dus eigenlijk zeg maar, zoals de reclame filmpjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')