abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129348530
Om de beste resultaten te krijgen, wat is het beste tijdstip om insantiy of T25 te doen. De ochtend, de middag of de avond. Of zolang je het maar doet, maakt het geen niks uit?

[ Bericht 3% gewijzigd door turbofokker op 25-07-2013 23:10:20 ]
pi_129357914
volgens mij maakt het niet zoveel uit...ik doe het meestal niet in de ochtend want dan heb ik bijna geen fut om keihard te gaan sporten

meestal kom ik rond half 6 terug van me werk en dan ga ik avond eten en dan rond 20-21 uur pas sporten als het eten een beetje weggezakt is...je zou het ook andersom kunnen doen dus eerst sporten rond 18:00 uur dan ben je denk rond 19:15 klaar inclusief alles douchen maar dan moet je ook nog koken dus reken er maar op dat je rond 21:00 uur met alles klaar bent

volgens mij is het alleen nuttig om iets te splitsen als je 2 workouts hebt op één dag dan kan je het verdelen eentje naar de ochtend en eentje in de avond...maar persoonlijk vind ik 2 workouts op een dag teveel van het goede. het is en blijft een hobby om nou 2 x te gaan douchen op een dag...liever niet
Ik heb het trouwens ook wel eens geprobeerd bijvoorbeeld eerst Insanity Asylum Strength en daarna Max Interval Circuit...tijdens Max Interval Circuit heb je bij de 2e circuit rondje al bijna geen kracht meer...dan ga je Shaun T nog meer haten :')
maar bottomline ik denk niet dat het veel uitmaakt op welk tijdstip je het doet zolang je die dag maar je workout doet en niet morgen
pi_129365973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:04 schreef Coelho het volgende:
Ik heb vandaag dag 4 van week 2 gedaan, een beginnetje zeg maar :) Waar ik het meeste moeite mee heb is het inpassen van de workouts in mijn dagelijks leven. Naast werk, privé (kleine kinderen) en andere verplichtingen blijft er niet veel tijd over. 3 keer in de week sporten is nog net in te roosteren, maar elke dag 1.5-2 uur blokken is gewoon veel (omkleden, 40min sporten, 30-45min uitdampen, douchen).

Hoe doen jullie dat? Het sociale leven gewoon platgelegd gedurende 2 maanden??
Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!

Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 09:53:39 #279
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129397219
nog geen plaatjes van sicke results?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129405151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!

Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
10 tot 15 minuten ? maand 2 zijn de workouts soms wel 1,5 uur :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:00:28 #281
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129405372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Dat klinkt als een aardig schema. Hier 6.30 op, 7 uur kinderen op, ontbijten, kinderen wegbrengen, werken, kinderen ophalen rond 18.00 thuis, koken en eten, kinderen in bed en rond 20.00 eindelijk de tijd aan mezelf. Dan sporten tot ca. 21.00, uitdampen en douchen en het is al snel 22.15. Vaak nog wat doen voor het werk en de avond is al weer om.

Zojuist overigens Pure Cardio en de eerste keer Cardio Abs. Ik geloof dat ik 2 liter vocht verloren ben. Kon mijn tegelvloer in de bijkeuken dweilen, er lagen gewoon plasjes...
pi_129412693
Wij hebben ten tijde van mijn reintegratie vaak 's middags (kleine op bed) getraind. Ik ben ook blij dat Insanity er grotendeels op zit (zullen nog af en toe wat workouts herhalen) omdat ik ook weer fulltime aan de slag ga dus de T25 trainingen zullen 's avonds moeten plaatsvinden en vanwege vroege werktijden moet ik er ook vroeg in dus te laat te zwaar (lang) trainen is niet handig. Op dagen dat we meer tijd hebben gaan we de trainingen aanvullen met oa DDPYoga en Chalean Xtreme workouts.
There are three things that smell like fish!
pi_129445523
Ik had gisteren een FT25 workout gedaan, na een lange dag vasten. Zo'n uur voor het eten. Dat was best goed te doen eigenlijk. Een insanity workout hoef ik niet eens aan te denken, maar een klein half uurtje zwoegen met FT25 was geen probleem :P
pi_129470366
Ja als je insanity doet dan tijdens de workout denk je...WTF waarom doe ik me dit zelf aan. So fucking hard.....maar als je eenmaal de workout gedaan heb dan voel je jezelf als een king

de Focus T25 workouts heb ik nog niet geprobeerd, maar de Asylum Volume 1 exercises vind ik eigenlijk toch iets minder zwaar dan de originele Insanity workouts
Asylum is meer gericht op sports zoals baseball, basketbal, football, swimming...het is wel lekker afwisseling, maar als je echt hardcore afgemaakt wilt worden dan is Max interval Circuit of Max Plyo Circuit toch velen malen beter...
pi_129472744
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:01 schreef KYC het volgende:
Ja als je insanity doet dan tijdens de workout denk je...WTF waarom doe ik me dit zelf aan. So fucking hard.....maar als je eenmaal de workout gedaan heb dan voel je jezelf als een king

de Focus T25 workouts heb ik nog niet geprobeerd, maar de Asylum Volume 1 exercises vind ik eigenlijk toch iets minder zwaar dan de originele Insanity workouts
Asylum is meer gericht op sports zoals baseball, basketbal, football, swimming...het is wel lekker afwisseling, maar als je echt hardcore afgemaakt wilt worden dan is Max interval Circuit of Max Plyo Circuit toch velen malen beter...
T25 is qua intensiteit voor mijn gevoel een beetje gelijk aan de insanity max trainingen en dan vooral de cardio conditioning (vanwege het ontbreken van pauzes). Het bevalt me wel maar ik mis net even dat beetje extra (door de kortere workout) dus daarom doen we er hier wat extra workouts bij :)
pi_129488538
ik ga het ook eens proberen ik moet nog 1,5 week Asylum en daarna ga ik T25 proberen :)
pi_129496151
Vooral op Amerikaanse forums lees ik vaak dat wordt beloofd: "dezelfde resultaten als met insanity, maar dan in 25 min per dag".
Ik heb gisteren voor t eerst T25 gedaan. Je zweet je inderdaad nog steeds de krampen. En het is heerlijk dag het maar 25 min is, hoewel t wel echt pittig is. Heb een paar keer Tanya moeten volgen.

Zou het zo zijn? Dezelfde resultaten als met insanity, maar dan met 25 min per dag?
pi_129496437
Ik zat nog ff te rekenen. Zoveel verschil qua pure trainingstijd is er niet tussen T25 en maand 1 van Insanity.

Trainingstijd T25: 25 min en daarna 2-3 min cooldown (optioneel).

Trainingstijd Insanity:

40 minuten - 5 min beginstretch - 5 min eindstretch - 3,5 minuut aan "30 seconds breaks" = 26,5 min pure trainingstijd. En daar zit de warmingup waarin je rustig begint dan ook nog in.

Dus wat dat betreft is de eerste maand van Insanity wel te vergelijken met T25. Klopt toch?
pi_129499876
in dat geval heb je wel gelijk ja
dan lijkt het wel een beetje op de eerste maand van insanity

knal je dan met Focus T25 ook echt 25 minuten lang zonder pauzes o_O? volgens mij ben je dan wel helemaal kapot...

Focus T25 lijkt me wel een warme welkomst want soms heb ik van die P90X of Insanity workouts van 60 minuten en dat is soms toch best wel veel (bij P90X heb je zelfs Yoga X van 1 uur en 32 minuten WTF)...

Ik wilde effectiever trainen in minder tijd...dan is misschien T25 wel een goede keuze
pi_129500213
Ja, met T25 zitten er geen pauzes. Die zijn er allemaal uit gehaald. Het enige dat je kunt doen als je moe bent, is Tanya volgen. Die staat erbij als modifyer. Die doet elke oefening op een lager tempo, en makkelijkere uitvoering. Juist omdat het de bedoeling is dat je geen enkele pauze neemt, kun je haar volgens als je moe bent...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 12:30:55 #291
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129501658
Gisteren Dag 15 fittest en meetmoment. Het viel me eerlijk gezegd wat tegen, ondanks dat ik al 14 dagen in de hitte volle bak mee probeer te doen. Bij de fittest scoorde ik op alle onderdelen (ruim) hoger, maar dat is niet gek met een pure cardiotraining en ook omdat je gewend raakt aan de oefeningen. Op foto's zie ik nog maar weinig verschil en van het opmeten werd ik helemaal niet blij (gewicht +1.5kg terwijl ik 2 weken geleden al tegen de 100kg aanschurkte), borstomvang toegenomen, middel gelijkgebleven, kont -2cm, boven- en onderbenen gelijk of toegenomen.

Ik houd mijn calorieën bij en eet gemiddeld 2600kcal per dag. Probeer het ook nog zo gezond mogelijk te houden en gebruik extra whey en creatine.

Heb me voorgenomen om het nog aan te zien tot het volgende meetmoment, maar als er dan nog steeds geen duidelijker resultaten in gewicht of cm te zien zijn, dan stop ik er mee.
pi_129503817
ja misschien eet je dan toch iets te veel?
je kunt in dat boekje precies uitrekenen hoeveel kcal je precies nodig hebt als je echt results wilt dan zul je toch een verschil van 400-500 kcal moeten maken dus misschien wel 2100 kcal eten ipv 2600. Volgens mij was het zo dat je lichaam pas na 3 weken gewend is aan je levenstijl en eten...dus het kan zo zijn dat je idd nog geen resultaten ziet maar geef niet op!! Klassieke fout om nu al op te geven

ik heb daar ook problemen mee hoor...ik tel mijn kcal niet maar als ik echt serieus naar de sixpack wil dan moet ik toch echt rond de 2000 eten en niet meer...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 14:01:40 #293
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129504548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:41 schreef KYC het volgende:
ja misschien eet je dan toch iets te veel?
je kunt in dat boekje precies uitrekenen hoeveel kcal je precies nodig hebt als je echt results wilt dan zul je toch een verschil van 400-500 kcal moeten maken dus misschien wel 2100 kcal eten ipv 2600. Volgens mij was het zo dat je lichaam pas na 3 weken gewend is aan je levenstijl en eten...dus het kan zo zijn dat je idd nog geen resultaten ziet maar geef niet op!! Klassieke fout om nu al op te geven

ik heb daar ook problemen mee hoor...ik tel mijn kcal niet maar als ik echt serieus naar de sixpack wil dan moet ik toch echt rond de 2000 eten en niet meer...
Volgens de Harris Benedict formule (die uit het boekje) zit mijn caloriebehoefte op 3300, gerekend met de Moderately Active multiplier omdat ik naast Insanity alleen een kantoorbaan heb en dus veel zit. Ik zit dus al ruim onder mijn behoefte. Zelfs wanneer ik Lightly Active zou aanhouden, zou mijn dagelijkse caloriebehoefte op 2950 liggen. Ik heb dus het idee dat ik niet te veel eet.

Overigens denk ik wel dat je gelijk hebt over het moment dat resultaten zichtbaar zijn. Ze hebben het wel steeds over vet verbranden en spieren opbouwen, maar volgens mij bouw je fysiologisch gezien de eerste weken geen spieren op. Je spieren gaan hooguit efficiënter werken (spiercoördinatie).
pi_129504718
ik heb ook dagen dat ik 2 workouts moet doen maar dat vind ik te gek worden dus ik doe gewoon één workout...maar ik zou zeggen kijk het even over 1,5 week aan

je zou dan zeker wel wat results moeten zien in gewicht en uiteraard ook in de spiegel. maar met zo'n rolmaatje opmeten (buikomvang, armen etc) dan weet je pas zeker of er iets afgegaan is (geeft wel een motivatie boost als je opgemeten hebt dat je afgevallen bent)
pi_129505118
Laatste 2 weken zijn hier aangebroken, fittest net weer gedaan en straks Max Interval Circuit.

Ben in de afgelopen weken Insanity een kilo of 4 afgevallen en dat is een vrij gezond resultaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je niet meer dan 0.7 kilo per week af mag vallen als je het gezond doet. Buikomtrek is overigens wel met 9,5 cm afgenomen in die 7 weken, dus heb goede hoop de 10 cm te gaan doorbreken. Verder flink betere resultaten op de fittest (duh). Meer heb ik niet gemeten.

Merk in mijn omgeving dat een hoop mensen er interesse in hebben puur om af te vallen en ik zeg dan altijd wel even dat ze goed moeten inschatten waar ze aan beginnen. Dit is echt om fit te worden, voor pure vetverbranding zijn er denk ik veel betere schema's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 30-07-2013 14:31:46 ]
pi_129548938
Wat de meeste mensen niet weten is dat dit niet een eenmalige ingreep is...there is no finish line
je moet dit gewoon in je leven verwerken...een mooi lichaam kan ook alleen maar in combinatie met trainen + gezond eten.
Zit je elk weekend met je maatjes bij de Shoarma boer + Mcdonalds mcflurries te eten sja...dan weet je al hoe laat het is.
waarschijnlijk ga je later niet meer elke dag insanity doen maar misschien 3-4 dagen per week...en dan bijv de hardcore Max workout versies (niet de 40 min versies)
pi_129571000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Coelho het volgende:
Gisteren Dag 15 fittest en meetmoment. Het viel me eerlijk gezegd wat tegen, ondanks dat ik al 14 dagen in de hitte volle bak mee probeer te doen. Bij de fittest scoorde ik op alle onderdelen (ruim) hoger, maar dat is niet gek met een pure cardiotraining en ook omdat je gewend raakt aan de oefeningen. Op foto's zie ik nog maar weinig verschil en van het opmeten werd ik helemaal niet blij (gewicht +1.5kg terwijl ik 2 weken geleden al tegen de 100kg aanschurkte), borstomvang toegenomen, middel gelijkgebleven, kont -2cm, boven- en onderbenen gelijk of toegenomen.

Ik houd mijn calorieën bij en eet gemiddeld 2600kcal per dag. Probeer het ook nog zo gezond mogelijk te houden en gebruik extra whey en creatine.

Heb me voorgenomen om het nog aan te zien tot het volgende meetmoment, maar als er dan nog steeds geen duidelijker resultaten in gewicht of cm te zien zijn, dan stop ik er mee.
Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
pi_129577928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
30 gram muesli als ontbijt alleen? Is dat niet veel te weinig? En voor de rest lijkt het ook niet heel veel... te weinig eten zorgt er voor dat je lichaam sneller vetreserves aanlegt (soort reserve) waardoor je niet (echt) afvalt.

Houd eens een 'eetdagboek' op bijvoorbeeld myfitnesspal.com bij en kijk wat je binnen krijgt. Als je je fysieke gegevens daar invoert dan zie je wat je ongeveer binnen zou moeten krijgen (en als je je trainingsresultaten invoert dan worden ook de benodigde voedingsstoffen voor die dag bijgewerkt).

[ Bericht 2% gewijzigd door m0672 op 01-08-2013 14:13:41 ]
pi_129579974
Ik heb gewoon niet zo'n honger 's morgens en hiermee vermijd ik dat ik op het werk de koekjeskast in duik om het verschil op te vangen.

Ik heb ook echt moeite met het eten 's morgens, al was het fruit ofzo. Op vakantie heb ik hier geen probleem mee enkel wanneer ik normaal thuis ben, (wat helaas het overgrote deel van het jaar is!)

Ja maar, ik heb niet echt de nood aan voedsel met wat ik nu eet, d.w.z. dat ik niet echt rondloop met een hongergevoel overdag.
pi_129585367
Tja dat kan maar te weinig calorieën binnen krijgen is: niet afvallen.... Ik kreeg ook structureel te weinig calorieën en heb moeten leren meer te eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')