Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:04 schreef Coelho het volgende:
Ik heb vandaag dag 4 van week 2 gedaan, een beginnetje zeg maarWaar ik het meeste moeite mee heb is het inpassen van de workouts in mijn dagelijks leven. Naast werk, privé (kleine kinderen) en andere verplichtingen blijft er niet veel tijd over. 3 keer in de week sporten is nog net in te roosteren, maar elke dag 1.5-2 uur blokken is gewoon veel (omkleden, 40min sporten, 30-45min uitdampen, douchen).
Hoe doen jullie dat? Het sociale leven gewoon platgelegd gedurende 2 maanden??
10 tot 15 minuten ? maand 2 zijn de workouts soms wel 1,5 uurquote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:
[..]
Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!
Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
Dat klinkt als een aardig schema. Hier 6.30 op, 7 uur kinderen op, ontbijten, kinderen wegbrengen, werken, kinderen ophalen rond 18.00 thuis, koken en eten, kinderen in bed en rond 20.00 eindelijk de tijd aan mezelf. Dan sporten tot ca. 21.00, uitdampen en douchen en het is al snel 22.15. Vaak nog wat doen voor het werk en de avond is al weer om.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:17 schreef Ja_cop het volgende:
[..]
Ik doe het meteen als ik thuiskom van het werk. Dan is het onmiddellijk gedaan, daarna douchen en koken. Meestal is alles gedaan rond ten laatste 20.30 uur. Dan heb je eventueel nog genoeg tijd voor het sociale leven!
Zit weliswaar nog maar in maand 1, maar ben van mening dat die 10 à 15 minuten extra van maand 2 niet veel verschil zullen opleveren.
T25 is qua intensiteit voor mijn gevoel een beetje gelijk aan de insanity max trainingen en dan vooral de cardio conditioning (vanwege het ontbreken van pauzes). Het bevalt me wel maar ik mis net even dat beetje extra (door de kortere workout) dus daarom doen we er hier wat extra workouts bijquote:Op maandag 29 juli 2013 15:01 schreef KYC het volgende:
Ja als je insanity doet dan tijdens de workout denk je...WTF waarom doe ik me dit zelf aan. So fucking hard.....maar als je eenmaal de workout gedaan heb dan voel je jezelf als een king
de Focus T25 workouts heb ik nog niet geprobeerd, maar de Asylum Volume 1 exercises vind ik eigenlijk toch iets minder zwaar dan de originele Insanity workouts
Asylum is meer gericht op sports zoals baseball, basketbal, football, swimming...het is wel lekker afwisseling, maar als je echt hardcore afgemaakt wilt worden dan is Max interval Circuit of Max Plyo Circuit toch velen malen beter...
Volgens de Harris Benedict formule (die uit het boekje) zit mijn caloriebehoefte op 3300, gerekend met de Moderately Active multiplier omdat ik naast Insanity alleen een kantoorbaan heb en dus veel zit. Ik zit dus al ruim onder mijn behoefte. Zelfs wanneer ik Lightly Active zou aanhouden, zou mijn dagelijkse caloriebehoefte op 2950 liggen. Ik heb dus het idee dat ik niet te veel eet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:41 schreef KYC het volgende:
ja misschien eet je dan toch iets te veel?
je kunt in dat boekje precies uitrekenen hoeveel kcal je precies nodig hebt als je echt results wilt dan zul je toch een verschil van 400-500 kcal moeten maken dus misschien wel 2100 kcal eten ipv 2600. Volgens mij was het zo dat je lichaam pas na 3 weken gewend is aan je levenstijl en eten...dus het kan zo zijn dat je idd nog geen resultaten ziet maar geef niet op!! Klassieke fout om nu al op te geven
ik heb daar ook problemen mee hoor...ik tel mijn kcal niet maar als ik echt serieus naar de sixpack wil dan moet ik toch echt rond de 2000 eten en niet meer...
Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Coelho het volgende:
Gisteren Dag 15 fittest en meetmoment. Het viel me eerlijk gezegd wat tegen, ondanks dat ik al 14 dagen in de hitte volle bak mee probeer te doen. Bij de fittest scoorde ik op alle onderdelen (ruim) hoger, maar dat is niet gek met een pure cardiotraining en ook omdat je gewend raakt aan de oefeningen. Op foto's zie ik nog maar weinig verschil en van het opmeten werd ik helemaal niet blij (gewicht +1.5kg terwijl ik 2 weken geleden al tegen de 100kg aanschurkte), borstomvang toegenomen, middel gelijkgebleven, kont -2cm, boven- en onderbenen gelijk of toegenomen.
Ik houd mijn calorieën bij en eet gemiddeld 2600kcal per dag. Probeer het ook nog zo gezond mogelijk te houden en gebruik extra whey en creatine.
Heb me voorgenomen om het nog aan te zien tot het volgende meetmoment, maar als er dan nog steeds geen duidelijker resultaten in gewicht of cm te zien zijn, dan stop ik er mee.
30 gram muesli als ontbijt alleen? Is dat niet veel te weinig? En voor de rest lijkt het ook niet heel veel... te weinig eten zorgt er voor dat je lichaam sneller vetreserves aanlegt (soort reserve) waardoor je niet (echt) afvalt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:
[..]
Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).
Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |