abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:18:38 #201
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_128779051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:57 schreef dh105 het volgende:
keer een extra rustdag is geen probleem, als dat maakt dat je het blijft volhouden. Ik wil graag wat afvallen en fitter zijn, maar weiger m'n leven aan te passen (eet al wel gezond enzo). Deze workouts zijn net kort genoeg om ze "even" thuis te kunnen doen, en als je eenmaal een beetje de geest hebt gaat 't makkelijker dan de sportschool, in mijn geval in elk geval (kost vaak meer tijd!)
Precies dezelfde reden hier, herken me ook in het insanity vs. sportschool verhaal.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:48:42 #202
255848 InGebruik
pi_128810661
Hoe delen jullie je workouts in over een dag als je er een cardio abs workout erbij moet doen?
pi_128815085
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:48 schreef InGebruik het volgende:
Hoe delen jullie je workouts in over een dag als je er een cardio abs workout erbij moet doen?
achter elkaar.... en morgen mogen we daar ook weer aan geloven, max cardio conditioning en cardio abs :) (die twee achter elkaar daar ben je wel even mee bezig trouwens, goed plannen wel handig). Wordt wel weer een behoorlijke bak kcals :)
There are three things that smell like fish!
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:11:39 #204
255848 InGebruik
pi_128818560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef m0672 het volgende:

[..]

achter elkaar.... en morgen mogen we daar ook weer aan geloven, max cardio conditioning en cardio abs :) (die twee achter elkaar daar ben je wel even mee bezig trouwens, goed plannen wel handig). Wordt wel weer een behoorlijke bak kcals :)
Pff, dat redt ik echt niet hoor. Had vandaag pure cardio en cardio abs, maar na die eerste ben ik compleet gesloopt en kan ik echt niet in een keer door. Nu 's ochtends de een 's avonds de ander.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:35:41 #205
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128831147
Mijn vrouw en ik willen komende week starten met Insanity. Beide lopen we 2 a 3 keer per week hard, dus hopelijk zit er iets van basisconditie in ons lijf ;)

Omdat we er allebei een drukke baan op na houden en ook twee kinderen hebben, vraag ik me op voorhand al af of we met het dieet mee kunnen doen. Calorieën tellen enz. vergt wel erg veel discipline en tijd en het aanpassen van de maaltijden zal ook lastig worden. Zal het effect hebben om 'gewoon gezond' te eten en vette zaken te vermijden? Hoe zit het met de noodzaak van shakes? Redden we het ook met een extra eitje bij de maaltijd en wat vaker rood vlees? Ik hoor graag wat ervaringsdeskundigen vinden. Ik heb het gevoel dat de hele shakeology vooral ook marketing is...
pi_128833894
ik doe niks aan shakes en andere gekke dingen. Gewoon, goed en gezond eten en normaal je verstand gebruiken. Ik ben nu een week of 2 bezig en voel dat ik genoeg doe. De resultaten heb ik nog niet, maar iedere minuut sporten/zweten is er natuurlijk één.

Hoelang duren de workouts die bestaan uit 2 delen? 2x 45 minuten, of dat niet?
pi_128835868
Zou T25 dezelfde resultaten geven als insanity?

Ik zou de T25 graag op usenet zien trouwens...
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:56:12 #208
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128835917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef turbofokker het volgende:

via SpotNet was deze al te vinden
pi_128835992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

via SpotNet was deze al te vinden
Oh ja, inderdaad. Thanks. Maarre, de resultaten? Iemand een idee?
pi_128836398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Oh ja, inderdaad. Thanks. Maarre, de resultaten? Iemand een idee?
Had ergens gelezen dat de resultaten vergelijkbaar zijn met Insanity.
Maar dat is wel marketingpraat. Na mijn Insanity avontuur ga ik ook in het T25 avontuur. (zit nu week 7 van insanity)
pi_128836686
En is het niet zo dat je met T25 wel gewichten / elastieken nodig hebt?
pi_128839762
Hoe zou het kunnen trouwens dat 25 minuten per dag, dezelfde resultaten geven als een uur rammen met insanity?
pi_128840150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef turbofokker het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:42 schreef turbofokker het volgende:
Hoe zou het kunnen trouwens dat 25 minuten per dag, dezelfde resultaten geven als een uur rammen met insanity?
Nope, dat lijkt me niet. Ik heb al 3 keer zo'n T25 workout gedaan. Vrij intensief eigenlijk, maar het is net niet genoeg om hetzelfde als insanity te doen. Ik weet dat ik er zelf nog iets naast ga doen, misschien krachttraining.
pi_128845670
ik wil na Insanity een verzamelprogramma voor mezelf opstellen. Ik denk erover om Focus T25 gaan mixen met andere workouts. Voor cardio vooral FT25 aangevuld (en over de dagen verspreidt) afzondelijke workouts van DDPYoga, Chalean Xtreme (uit de push serie) en P90x.

Eerst nog 1.5 weken Insanity, we lopen een kleine week achter door ziekte.
pi_128860631
Mijn doel is (behoorlijk) gewichtsverlies. Qua tijd is t25 ideaal zijn.
Is mijn doel haalbaar met T25 en gezond eten?
pi_128864830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:41 schreef hilversum1981 het volgende:
Mijn doel is (behoorlijk) gewichtsverlies. Qua tijd is t25 ideaal zijn.
Is mijn doel haalbaar met T25 en gezond eten?
Ja, je sport dagelijks (intensief) + gezond eten (wat het voornaamste zal zijn)... Ideale combinatie!
pi_128864945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:25 schreef frye het volgende:

[..]

Ja, je sport dagelijks (intensief) + gezond eten (wat het voornaamste zal zijn)... Ideale combinatie!
Dus om af te vallen, is insanity niet perse beter dan T25?
pi_128865077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:35 schreef Coelho het volgende:
Mijn vrouw en ik willen komende week starten met Insanity. Beide lopen we 2 a 3 keer per week hard, dus hopelijk zit er iets van basisconditie in ons lijf ;)

Omdat we er allebei een drukke baan op na houden en ook twee kinderen hebben, vraag ik me op voorhand al af of we met het dieet mee kunnen doen. Calorieën tellen enz. vergt wel erg veel discipline en tijd en het aanpassen van de maaltijden zal ook lastig worden. Zal het effect hebben om 'gewoon gezond' te eten en vette zaken te vermijden? Hoe zit het met de noodzaak van shakes? Redden we het ook met een extra eitje bij de maaltijd en wat vaker rood vlees? Ik hoor graag wat ervaringsdeskundigen vinden. Ik heb het gevoel dat de hele shakeology vooral ook marketing is...
goed eten, misschien wat extra kwark, niet te veel bezuinigen op vetten (heb je ook nodig) enz.... Ikzelf gebruik wel een whey shake.

Als je een beetje inzicht wilt hebben in wat je eet of zou moeten eten kan je ook je eetdagboek invoeren op myfitnesspal.com, die rekent een beetje uit wat je moet binnenkrijgen om je doel te bereiken... daar kan je ook je workouts in zetten (zeker handig als je een hartslagmeter hebt en zo een beetje een idee kan krijgen hoeveel je verbrandt bij de workouts. Site rekent dan weer uit hoeveel je extra nodig hebt).

Overigens gebruik ikzelf die site puur om een overzicht te krijgen, ik vraag me af of de berekeningen voor je doel wel kloppen (volgens mij geeft hij bij mij aan dat ik minder dan mijn BMR moet eten en volgens mij gaat mn lijf dan juist terug in 'spaar mode').
pi_128865169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Dus om af te vallen, is insanity niet perse beter dan T25?
Insanity is voor mijn gevoel nog wel wat intensiever, zeker omdat je langer bezig bent. Maar vergeet niet dat afvallen voor het grootste deel in de keuken plaats vindt. En drink veel water...
pi_128877028
er is met google veel te vinden, maar ben op zoek naar wat ervaringsverhalen: wat eten jullie dan 's avonds?

ik trek 't slecht om een half blaadje sla te eten, zegmaar, maar wil graag wel gezond en goed eten. Pasta's liggen voor de hand in deze, maar... wat doen jullie? Zonder om 20.30 alsnog met een zak chips op de bank te zitten?
pi_128882953
Als je al iets wilt dan kan je denken aan bijvoorbeeld een kwarkje (eiwitten) of iets met veel meervoudige koolhydraten (meergranen knackebroodje oid, eventueel met iets van kipfilet erop)
pi_128948800
Zojuist een T25 sessie (alpha cardio) gedaan op onze rustdag (had geen zin in echt rust ;)). Wel lekker om te doen, zoals ik al zei wel iets minder intensief maar (volgens de hartslagmeter) nog 322kcal verbrandt (en dat lag ook wel op de grond te verdampen :P).
pi_128949487
Eerste keer dat ik een extra rustdag pak, en lig dus nog 1 dagje achter op schema (zit in de recovery week). Afgelopen 2 dagen aardig "gevierd" dat ik vakantie heb dus dat ging gepaard met onfitheid overdag, al heb ik wel ff een rondje hardgelopen gister. Maar goed, lijkt me geen ramp. Misschien loop ik die dag nog wel ff ergens in en anders een dagje later klaar. Ook geen ramp. De laatste week begin ik waarschijnlijk ook met mijn gewone sport weer dus dan zal het ook niet iedere dag lukken.
pi_129002552
Iemand al wat meer ervaring met T25?

Zit te twijfelen om verder te gaan met insanity (ben op vakantie geweest en daarin niet gesport :@) of nu te beginnen met T25. Doel is vet verbranden. En de 25 min. klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen...
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:50:16 #225
255848 InGebruik
pi_129019726
Boh, het was weer veel te warm voor de workout. Misschien volgende keer maar in de achtertuin proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:57 schreef turbofokker het volgende:

Zit te twijfelen om verder te gaan met insanity (ben op vakantie geweest en daarin niet gesport :@) of nu te beginnen met T25. Doel is vet verbranden. En de 25 min. klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen...
Nope, sorry. :)
pi_129020681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:57 schreef turbofokker het volgende:

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet je je ook echt aan een eetschema houden.
pi_129022767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet je je ook echt aan een eetschema houden.
Belangrijker dan bij insanity? Of kan ik insanity en T25 gewoon met elkaar vergelijken qua verbranding?

[ Bericht 0% gewijzigd door turbofokker op 16-07-2013 21:57:16 ]
pi_129023101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:50 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Belangrijker dan bij insanity. Of kan ik insanity en T25 gewoon met elkaar vergelijken qua verbranding?
Nee qua verbranding zijn ze niet te vergelijken. Je verbrand ook wel heel veel in die 25 minuten hoor, maar niet zoveel als Insanity. Ik zou zeggen dat je extra goed op voeding moet letten als het je doel is om af te vallen.
pi_129040796
ze zijn m.i. wel redelijk te vergelijken qua verbranding maar om dezelfde hoeveelheid kcals te verbranden dan zou je dus T25 ook 50(+) minuten moeten doen. Het is geen wonder programma waarmee je in minder tijd dezelfde hoeveelheid verbrandt. Dus of 2x25 minuten of 1x25 minuten en een andere workout.

Gisteren max cardio conditioning en insane abs.... het was zowieso al warm maar tijdens en na de training.... pffffffff... nu op naar max interval circuit en dan nog 3 dagen en de 10 weken zitten erop..
pi_129042416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:02 schreef m0672 het volgende:
ze zijn m.i. wel redelijk te vergelijken qua verbranding maar om dezelfde hoeveelheid kcals te verbranden dan zou je dus T25 ook 50(+) minuten moeten doen. Het is geen wonder programma waarmee je in minder tijd dezelfde hoeveelheid verbrandt. Dus of 2x25 minuten of 1x25 minuten en een andere workout.

Gisteren max cardio conditioning en insane abs.... het was zowieso al warm maar tijdens en na de training.... pffffffff... nu op naar max interval circuit en dan nog 3 dagen en de 10 weken zitten erop..
Ja dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Ik denk eerlijk gezegd dat je zelfs meer verbrand in 50 minuten T25 dan 50 minuten insanity. Maar goed, als je alleen T25 doet verband je veel minder.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:49:48 #231
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129042607
Gisteren dag 2 insanity gedaan. Was de fit test al zwaar, dit was de overtreffende trap. Kon echt niet mee met snel, sneller, snelst herhalingen. Blijk ook pap in de armen te hebben, opdrukken is verdomde lastig als je verzuurd bent :)

Heb tussendoor nog een keer de DVD op pauze moeten zetten om de vloer droog te maken. Ik gleed bijna uit over mijn eigen zweetdruppels...
pi_129042970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:49 schreef Coelho het volgende:
Gisteren dag 2 insanity gedaan. Was de fit test al zwaar, dit was de overtreffende trap. Kon echt niet mee met snel, sneller, snelst herhalingen. Blijk ook pap in de armen te hebben, opdrukken is verdomde lastig als je verzuurd bent :)

Heb tussendoor nog een keer de DVD op pauze moeten zetten om de vloer droog te maken. Ik gleed bijna uit over mijn eigen zweetdruppels...
Maar heb je achteraf niet gewoon een geweldig gevoel, alsof je bergen hebt verzet? :P
pi_129043157
Ben die recovery week zat, de laatste 3 dagen ervan haal ik nog wel eens in als ik tijd/zin heb voor 2x insanity op een dag. Wil weer flink aan de bak dus dat ga ik zo maar doen :D
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:15:48 #234
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129043497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:59 schreef Peunage het volgende:

Maar heb je achteraf niet gewoon een geweldig gevoel, alsof je bergen hebt verzet? :P
Ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar moet nog veel winst boeken in kracht, coordinatie en snelheid. Alles gecombineerd met de tijdsinvestering hoop ik echt dat het resultaat op gaat leveren zodat de opoffering het waard zal zijn.

Ik blijf overigens vechten met mijn voeding. Heb geen tijd om alle maaltijden uit het boekje te maken en vraag me af welke streefwaarden ik moet benaderen. Hoe zit het met de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten?
pi_129045123
Hallo iedereen,

Ik ben dit hier al even aan het volgend en heb me maar aangemeld omdat ik toch nog met een vraag zat.

Ben al 8 dagen ver in insanity ( 1ste week en 2 dagen van van de 2de week) en heb nog steeds niet 100% door hoe ik de "core tight" moet houden.

Heeft hier iemand tips voor? Het probleem is vooral het blijven focussen hierop en het feit dat ik niet weet of ik het wel goed doe!
pi_129045203
Maaltijden doe ik eerlijk gezegd niet aan. Eet gewoon volgens mijn normale patroon en probeer dat als het kan ietsjes gezonder zelfs te maken, ook al is het al behoorlijk gezond. Zo nu en dan zitten er ook wel eens ongezonde dagen tussen (weekend he). Maar dit programma is naar mijn idee niet super geschikt als je het puur voor afvallen/vetverlies doet. Ik heb het idee dat het een combinatie van conditie en spieren (veel springen) en natuurlijk ook wat vetverlies is. Daarom vind ik het ideaal.
pi_129048137
De tering, eerst die fittest en daarna Max Interval. Wat was dat zwaar zeg. Al dat gespring kon ik echt niet bijhouden, gewoon te weinig energie over in mijn poten.
pi_129053163
hehehe, valt tegen he ;) Ik heb nog steeds moeite om een interval op tempo volledig vol te houden, soms lukt het, soms is 'child pose' erg fijn... maar goed, mijn (en ook die van mijn vrouw trouwens) conditie was ook niet het nivo wat ze eigenlijk van de deelnemers verwachtten. Het wordt steeds beter maar er is nog veel winst te halen :)

Nog 3 dagen en dan is het klaar. Ik ben al bezig met het samenstellen van een nieuwe maandset :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:20:43 #239
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129053499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef m0672 het volgende:
hehehe, valt tegen he ;) Ik heb nog steeds moeite om een interval op tempo volledig vol te houden, soms lukt het, soms is 'child pose' erg fijn... maar goed, mijn (en ook die van mijn vrouw trouwens) conditie was ook niet het nivo wat ze eigenlijk van de deelnemers verwachtten. Het wordt steeds beter maar er is nog veel winst te halen :)

Nog 3 dagen en dan is het klaar. Ik ben al bezig met het samenstellen van een nieuwe maandset :)
Heb je veel resultaat?
pi_129060098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef Ja_cop het volgende:
Hallo iedereen,

Ik ben dit hier al even aan het volgend en heb me maar aangemeld omdat ik toch nog met een vraag zat.

Ben al 8 dagen ver in insanity ( 1ste week en 2 dagen van van de 2de week) en heb nog steeds niet 100% door hoe ik de "core tight" moet houden.

Heeft hier iemand tips voor? Het probleem is vooral het blijven focussen hierop en het feit dat ik niet weet of ik het wel goed doe!
Het komt er eigenlijk op neer dat je je buikspieren moet aanspannen. Meer kan ik er niet echt over kwijt. Ik zou me er echter niet al te druk over maken.
pi_129060607
quote:
Hallo iedereen,

Buikspieren aanspannen, beste te omschrijven als je navel richting je ruggengraat trekken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_129073645
Tilt, tuck 'n tight! Bij de hip hop abs van Shaun T wordt het wel goed uitgelegd :)
I will take the sun in my mouth
pi_129074408
nu even een dip, stevige buikgriep en dan is insanity niet zo'n goed idee.

Van 't weekend maar weer..
pi_129083332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:20 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb je veel resultaat?
bijna 6kg gewicht, ca 14cm buikomtrek en nog wat op de benen hoewel die weer iets gegroeid zijn (wel spiermassa)... De laatste week is het eigenlijk wat gestagneerd. (maar ja, vakantieperiode en lekker uit eten ;) )
pi_129083414
quote:

kijk dit filmpje eens http://link.brightcove.co(...)&bctid=1571801752001

(overigens ook ergens gelezen als: kijk eens hoe je buik voelt als je (nep) hoest, zo voel je ook hoe je ze spant).
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:56:30 #246
154880 Bolter
Awesomeness
pi_129149668
Vandaag nog een rustdag en morgen aan maand 2 beginnen. Beetje gesjoemeld en gisteren de fit test gedaan :P. Ben benieuwd!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 21 juli 2013 @ 12:39:03 #247
154880 Bolter
Awesomeness
pi_129183257
Fuckin' maand 2, voel me precies zoals aan het begin.. alsof ik helemaal niets kan. Helpt niet dat het 30 graden is maar dit wordt nog even afzien om weer compleet mee te kunnen doen.

Valt me ook op dat de warm-up al duidelijk stroever is en dat er minder focus op het stretchen ligt. Lijkt me ook niet supergezond of?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_129185473
vind het wel meevallen.... er wordt voldoende gestretcht :)

Hier over 5 minuten de allerlaatste workout (in principe morgen nog een afsluitende fittest hoewel we het echt heel erg druk hebben morgen). Wel een beetje aangepast, gisteren de insane abs erbij gepakt omdat het vandaag zo warm werd. Aan de andere kant wel vanmorgen 2 uurtjes op medium tempo gefietst.
pi_129187921
DONE! (erg warm vandaag, viel erg tegen).... Op naar T25 aangevuld met andere workouts :)
pi_129188004
Met dit soort temperaturen ben ik blij dat ik nu geen Insanity doe :o
Aan de andere kant ben ik wel op het eind van de ochtend een lang stuk gaan hardlopen, was ook warm :%
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')