abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127669646
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
Babananana, hiker regio Breda (Autoreset)
dery1990, hiker regio Groningen
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden
guru033, hiker regio Utrecht
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
MG_13, hiker regio Amsterdam
MuurStraat, hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
QuiCk01, hiker regio Leiden
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset)
RTS91, hiker regio Groningen
Rubenr3, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
zazzel, hiker regio Breda

joppie_saus, ex-hiker regio Groningen
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Enpe, ex-hiker regio Eindhoven

Privéchauffeurs
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
reintje_, privéchauffeur regio Breda

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
SPOILER
pi_127670067
Goede titel!

Laatste 5 posts.

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:40 schreef DDriver het volgende:

[..]

Haha, mooi dat je bij die snelheid nog de moeite gaat nemen om je mobiel te pakken en een foto te maken :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef Fiorano het volgende:
Spoedje geannuleerd, auto's stonden in Winterswijk ipv Huizen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:59 schreef S-RS het volgende:
Krijg nu dan. Chris belde net dat ze een klacht over mij had gekregen van die lui aan de Trondheimweg. De klant zou aan mij bij aflevering hebben gevraagd of de auto ook 12 maanden ingezet zou kunnen worden en ik zou daar nee op hebben gezegd.
Die klant heeft nooooooit wat aan mij gevraagd. Bij aflevering keek ze zelfs nog op het contract en zij: ''Huh, maar één maand? Nou zal wel dan'' lekker zulk soort lui. Ze vroeg wel of ze hem ook gewassen e.d. moest in leveren en toen heb ik nog uitdrukkelijk verteld dat ik dat niet wist omdat ik niet van de leasemaatschappij was. Op zulke momenten heb ik echt de neiging om zo'n trien zelf op te bellen :')

[..]

Hahaha, hoop het niet voor hem, dat is behoorlijk duur!
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:11 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Heb niet verder gelezen. Terechte klacht! ^O^
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

:') _O-
pi_127670220
Dank, dat was niet te doen mobiel :D
pi_127678228
Ik heb guru033 en reintje_ uit de wiki OP gegooid omdat ze allebei al meer dan 100 dagen niet meer actief zijn geweest op fok!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:52:21 #5
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127678628
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:43 schreef Mallet het volgende:
Ik heb guru033 en reintje_ uit de wiki OP gegooid omdat ze allebei al meer dan 100 dagen niet meer actief zijn geweest op fok!
Lief dat je mij er ingezet heb...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127679177
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Lief dat je mij er ingezet heb...
Had je daarom gevraagd? Anyhow.. Help yourself.
pi_127679638
Wordt er überhaupt nog gebruik gemaakt van de OP uit de wiki dan? Ik ros gewoon op open nieuw deel en klaar...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:32:08 #8
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127680786
Iemand ervaring met foto's van CJIB?

Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet.
Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
pi_127681420
Nu we het toch over klachten hebben.. Is er (nog) iemand van hier die wel eens een serieuze klacht heeft gehad, terecht of onterecht?
pi_127681442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:32 schreef QuiCk01 het volgende:

Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet.
Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
Je gewoon aan de snelheid houden. Hard rijden schiet je niets mee op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef Ordinateur het volgende:
Nu we het toch over klachten hebben.. Is er (nog) iemand van hier die wel eens een serieuze klacht heeft gehad, terecht of onterecht?
Op die onzin van vanmiddag nooit.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:06:20 #11
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127682818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef S-RS het volgende:

Je gewoon aan de snelheid houden. Hard rijden schiet je niets mee op.

:') :') :') :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13:31 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127683192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:04 schreef Mallet het volgende:

[..]

Had je daarom gevraagd? Anyhow.. Help yourself.
Grapje kerel
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13:48 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127683204
quote:

Is per provincie oid verschillend.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:17:38 #14
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127683412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:13 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is per provincie oid verschillend.
Ja klopt, maar deze foto zou gewoon op te vragen moeten zijn. Ik krijg echter gelijk melding dat de boete niet gevonden is....

Morgen anders maar is bellen.
pi_127685115
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:06 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

:') :') :') :')
:D
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:57:58 #16
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127685858
quote:

Niks online opvragen. WOBben die hap. Het is zo'n gigantische puinhoop bij het CVOM dat de kans op een dwangsom uiteindelijk meer dan 50% is. Overigens je meuk wel aangetekend versturen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:30 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Joppie gaat een kamer huren in het ziekenhuis :D ?

Onze dorpsgek is weer eens akelig aan het overdrijven.

Kruising Damsterdiep/Zaagmuldersweg :7
#26 || Luciano da Silva
pi_127688944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef S-RS het volgende:

[..]

Je gewoon aan de snelheid houden. Hard rijden schiet je niets mee
Zegt stuntpiloot snelheid :)
pi_127694137
Wat zitten er toch ook altijd weer stinkende mensen in lijn 12 ri Driebond :')...
pi_127694293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:57 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Onze dorpsgek is weer eens akelig aan het overdrijven.

Kruising Damsterdiep/Zaagmuldersweg :7
Verklaar je nader.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Zegt stuntpiloot snelheid :)
Niet tijdens EW ritten ;)
pi_127700039
Moet een auto ophalen in Breda. Reed net met de trein langs het terrein waar de auto staat, maar ben nog wel drie kwartier bezig om er te komen, zo zuur altijd...
pi_127711717
Is het rustig bij AR? Als 2 dagen deze week beschikbaar maar nog geen ritjes, dat is me nog nooit eerder overkomen.
pi_127713447
Heb vandaag ineens extra salaris ontvangen van AR. Zal wel een aanvulling zijn op het vakantiegeld, want dat leek me 2 weken terug al zo weinig. Heb ze echter niet gemaild, dus ze hebben zelf een fout geconstateerd ofzo. Nu klopt het wel ongeveer met wat ik in gedachten had.
.
  woensdag 12 juni 2013 @ 17:13:53 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127713726
Morgen 2 uurtjes auto's door de wasstraat halen. Ach inclusief Ov uurtje toch goed voor 5u werk.
pi_127721616
Vanmiddag ook even goed de schrik te pakken gehad. Reed op de A6. Was bezig een vrachtwagen in te halen. Reed ter hoogte van de wielen van de trailer. Ineens komt dat hele gevaarte naar de linkerbaan. Kon nog net optijd naar links uitwijken, en na flink claxonneren kreeg de chauffeur het ook in de gaten. Was waarschijnlijk met andere dingen bezig, want er was verder geen verkeer wat hij evt kon inhalen.
Het het geluk gehad dat het https://www.google.nl/map(...)cbp=12,10.87,,0,9.32 <daar was. Daar lag dus asfalt in de middenberm, gok vanwege duikers ofzo. Als het 100 meter eerder of later was gebeurd weet ik niet hoe het was afgelopen, dan had ik waarschijnlijk geen uitwijkmogelijkheid gehad :o
pi_127731067
Dag lieve meneer Mondeo, ik ga je missen ;(
Sinds vandaag een Jetta Hybrid voor de deur hier. Weliswaar Highline-uitvoering, DSG en 170pk, maar ik was toch een beetje verliefd op dat Fordje ;(
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:10:02 #26
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_127731723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:08 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Vanmiddag ook even goed de schrik te pakken gehad. Reed op de A6. Was bezig een vrachtwagen in te halen. Reed ter hoogte van de wielen van de trailer. Ineens komt dat hele gevaarte naar de linkerbaan. Kon nog net optijd naar links uitwijken, en na flink claxonneren kreeg de chauffeur het ook in de gaten. Was waarschijnlijk met andere dingen bezig, want er was verder geen verkeer wat hij evt kon inhalen.
Het het geluk gehad dat het https://www.google.nl/map(...)cbp=12,10.87,,0,9.32 <daar was. Daar lag dus asfalt in de middenberm, gok vanwege duikers ofzo. Als het 100 meter eerder of later was gebeurd weet ik niet hoe het was afgelopen, dan had ik waarschijnlijk geen uitwijkmogelijkheid gehad :o
Dit heb ik ook wel eens gehad, maar dan met een klant rechts achter, vol op de rem getrapt, ging precies goed :) Meneer had gelukkig door waarom ik moest remmen, maar het blijft niet fijn.
pi_127735545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Dag lieve meneer Mondeo, ik ga je missen ;(
Sinds vandaag een Jetta Hybrid voor de deur hier. Weliswaar Highline-uitvoering, DSG en 170pk, maar ik was toch een beetje verliefd op dat Fordje ;(
Ik ga het ook heel jammer als ons Fordje weg gaat. Nog 2 maanden :'( Nog maar een paar mooie ritjes mee maken van de zomer. Al is de kans aanwezig dat als hij niet door de APK komt/onderhoud nodig heeft, hij over 2 weken exit is...
Die Jetta Hybrid is tenminste nog wel aardig vlot, toch?
.
pi_127738554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:16 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Ik ga het ook heel jammer als ons Fordje weg gaat. Nog 2 maanden :'( Nog maar een paar mooie ritjes mee maken van de zomer. Al is de kans aanwezig dat als hij niet door de APK komt/onderhoud nodig heeft, hij over 2 weken exit is...
Die Jetta Hybrid is tenminste nog wel aardig vlot, toch?
Vanavond eerste ritje maken :P
Maar hij heeft 25pk en 70nm meer dan die Mondeo en is een stuk kleiner, dus de prestaties zullen het probleem niet zijn. Maar de wegligging en stuurgedrag van zo'n Ford zal ie denk ik nimmer bereiken.
pi_127741482
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Vanavond eerste ritje maken :P
Maar hij heeft 25pk en 70nm meer dan die Mondeo en is een stuk kleiner, dus de prestaties zullen het probleem niet zijn. Maar de wegligging en stuurgedrag van zo'n Ford zal ie denk ik nimmer bereiken.
Die wegligging zal inderdaad niet beter zijn denk ik. Maar vag auto's rijden ook niet slecht, ben benieuwd hoe de A3 rijdt. Denk door de elektrische stuurbekrachtiging toch anders dan ford

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 16:27:03 ]
.
pi_127741507
Mondeo is inderdaad een heerlijke wagen! Maar jullie hadden de 2.0 16V benzine toch? Doet wel een beetje afbreuk, 2.0TDCI is heerlijk ^O^ . Maarja, je hebt niet altijd alle keuze's/mogelijkheden.
Jetta zal denk ik veel minder communicatief zijn. Maar had gisterochtend een Avensis van het huidige model,volgens mij zitten in die stuurbekrachtiging allemaal kleine Japannertjes zaten, wat stuurt zo'n ding beroerd. Vorige model was wat dat betreft beter.
pi_127741709
Ik vind vooral grote auto's die licht sturen erg irritant. Bijvoorbeeld zo'n hok als de C4 Grand Picasso of Renault Grande Scenic. Dan stuur je en dan zit er totaal geen gevoel in. Helaas wordt het stuurgevoel bij steeds meer nieuwe auto's erg kunstmatig :'( Avensis is inderdaad ook heel erg soepel/gevoelloos.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 16:26:39 ]
.
pi_127741830
Meest relaxte rijdt nog zonder stuurbekrachtiging, alleen met parkeren even wennen. Maar zoveel meer gevoel!
pi_127741964
Ik had laatst een Mondeo station met 240 PK! :D Was niet verkeerd. kan ik je zeggen. Volgens mij een 2.0 Ecoboost S Edition ofzo.

Het was er precies zo een, reed heerlijk!

pi_127742029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:26 schreef MG_13 het volgende:
Ik had laatst een Mondeo station met 240 PK! :D Was niet verkeerd. kan ik je zeggen. Volgens mij een 2.0 Ecoboost S Edition ofzo.

Het was er precies zo een, reed heerlijk!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen het interieur bij Fords vind ik zo jammer, voor de rest zijn het echt fijne auto's.
pi_127742076
2.0 benzine idd. Bij het bedrijf waar m'n pa werkt zijn de regels zo dat je onder de 40k per jaar verplicht benzine moet leasen en daarboven verplicht diesel. Wij zitten op de 25, dus diesel was geen optie.

Ding was trouwens een Flexifuel, kon ie ook op E9 ofzo rijden. En dat was zo schoon dat de grote uit Breda destijds een aanbieding had, nu was ie maar 100 euro per jaar duurder dan een 1.6 met dezelfde opties.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:30:40 #36
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127742126
Hm werk afgebeld voor vanmiddag....
pi_127742127
Overigens hebben we voor die Mondeo altijd VW gereden, dus zo erg wennen zal het niet zijn.
Ben alleen een beetje bang dat ik die Mondeo juist zo top vond omdat we uit een VW kwamen _O-
pi_127742408
Hier precies omgekeerd, na 15 jaar Ford naar een VAG auto. Interieur is in ieder geval al veel mooier dan bij de Ford, en hij is weer sneller, en zuiniger, betere stoelen. Alleen het rijden is nog afwachten :P

Zoals deze gaat hij worden: http://goo.gl/3vJ7X. Zonder dakrails *O* maar helaas ook zonder de xenons.

[ Bericht 59% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 10:44:14 ]
.
pi_127742931
Die Jetta heeft bi-xenon, nog nooit xenon gehad, dus ben benieuwd vanavond :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:55:09 #40
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127742985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Ook meedraaiend? Dat is wel echt heel lekker 's avonds. Hadden wij op de vorige auto zitten. Nu hebben we van die Bochtverlichting met een extra lampje :')
pi_127743143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:55 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ook meedraaiend? Dat is wel echt heel lekker 's avonds. Hadden wij op de vorige auto zitten. Nu hebben we van die Bochtverlichting met een extra lampje :')
Er zit wel bochtenverlichting op, maar bij VAG is dat toch altijd zo'n lampje?
In die Ford zat ook meedraaiend idd, dat was wel relaxed.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:05:37 #42
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127743280
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er zit wel bochtenverlichting op, maar bij VAG is dat toch altijd zo'n lampje?
In die Ford zat ook meedraaiend idd, dat was wel relaxed.
Geen idee hoe dat bij VAG zit, wij rijden alleen Frans thuis :7.

Naja, behalve de bus van vaders, oerdegelijk 1.9 sdi ( :') ) VW Caddy
pi_127743315
Die bochtverlichting van VAG auto's ziet er altijd zo zielig uit. Zo'n stom mistlampje dat gaat branden :')
pi_127743460
Ja, wij krijgen nu ook zo'n meedraaiend mistlampje :{ Gelukkig zie je niet hoe gek het er uit ziet als je er zelf in zit. Nooit Xenon gehad, maar voor de looks was het wel mooi geweest; alleen moet je ergens een grens trekken qua opties. Dan is +1000 euro cataloguswaarde voor Xenon gewoon erg veel. Dan liever 3 goedkopere opties in het interieur voor dat bedrag.
.
pi_127743528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:06 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Die bochtverlichting van VAG auto's ziet er altijd zo zielig uit. Zo'n stom mistlampje dat gaat branden :')
Idd, volgens mij heb je er geen flikker aan ook :') die meedraaiende lampen voegden ook echt iets toe.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:14:04 #46
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127743574
Ach in de C5 is het nog wel een aardig lampje, maar het is niet dat ik er in eens meer door zie. In m'n eigen Xsara heb ik gewoon 10 euro peertje van Flips zitten, zonder gekkigheid 8-)
pi_127744036
Ach ja, ik ben allang blij dat we ondanks dat het een 14%-auto is geworden niet in een Prius ofzo zitten _O-
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:29:15 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127744058
Dat kan ik me voorstellen ja! Takke auto's die Priusjes
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:30:47 #49
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127744116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Xenon in grootlicht is wel echt episch :Y)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_127744199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:29 schreef Fiorano het volgende:
Dat kan ik me voorstellen ja! Takke auto's die Priusjes
M'n pa begon al voorzichtig: zullen we bij de Prius kijken, die is wel groot.

Ik gelijk NEE!!! en m'n ma vond 'm op de pausmobiel lijken dus dat ging 'm niet worden _O-
pi_127744287
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Idd, volgens mij heb je er geen flikker aan ook :') die meedraaiende lampen voegden ook echt iets toe.
Wij hebben thuis een Skoda Superb maar die heeft idd die bochtverlichting waarbij een mistlamp aanspringt maar ook meedraaiende verlichting in koplampen en dat is echt ideaal. bocht insturen en je ziet dat de lampen meedraaien en eruit komen zie je ze ineens weer recht naar voren gaan schijnen.,. tegenliggers vinden dat laatste
af en toe wel wennen volgens mij.
pi_127744311
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Die bochtverlichting werkt wel goed als het (erg) donker is, je ziet een stuk meer. Maar over het algemeen heb je het niet nodig en vertelt iedereen je dat 1 van je mistlampen stuk is :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:39:02 #53
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127744407
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

M'n pa begon al voorzichtig: zullen we bij de Prius kijken, die is wel groot.

Ik gelijk NEE!!! en m'n ma vond 'm op de pausmobiel lijken dus dat ging 'm niet worden _O-
Whaha terecht! Vind ze echt onrustig rijden. En dat gebrul als je even wilt inhalen op de snelweg :'). Doe mij maar gewoon een benzineblok en een handbak. Al kan ik Diesel ook wel steeds meer waarderen.
pi_127744510
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:30 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Xenon in grootlicht is wel echt episch :Y)
Nooit mee gereden, in het donker dan..
Maar moet zeggen, ook met halogeen gebruik ik eigenlijk nooit grootlicht, terwijl mijn ouders toch wel in een landelijk gebied wonen.

Prius vindt ik inderdaad niks. Als ik een 14%'er zou moeten kiezen zal het denk ik een eeuwige Megane worden. Je ziet 'm belachelijk veel, maar als ik er in rijdt heb ik niet het gevoel dat het behelpen is. Wat je bijvoorbeeld bij alle slowmotion modellen wel hebt.
Daarnaast mag hij ook gewoon een fatsoenlijke aanhanger trekken, is soms toch wel erg handig.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:59:50 #55
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127745169
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:42 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Nooit mee gereden, in het donker dan..
Maar moet zeggen, ook met halogeen gebruik ik eigenlijk nooit grootlicht, terwijl mijn ouders toch wel in een landelijk gebied wonen.

Prius vindt ik inderdaad niks. Als ik een 14%'er zou moeten kiezen zal het denk ik een eeuwige Megane worden. Je ziet 'm belachelijk veel, maar als ik er in rijdt heb ik niet het gevoel dat het behelpen is. Wat je bijvoorbeeld bij alle slowmotion modellen wel hebt.
Daarnaast mag hij ook gewoon een fatsoenlijke aanhanger trekken, is soms toch wel erg handig.
Grootlicht is gewoon wel handig als je inderdaad op de buitenwegen komt.
En Xenon is dan wel de overtreffende trap :)
Al kun je ook je medeweggebruiker trakteren op een lichtkannonade.

Al moet ik zeggen dat ik met 14% wel voor een Focus zou gaan.
pi_127745292
Bij 14%, dan ga ik voor de Volvo V40 D2, of toch een Ct-200h.
De Megane 14% was hier ook aan bod gekomen, we vonden hem goedkoop maar niet mooi. En op papier al veel te traag.
.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:04:13 #57
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127745349
Zo'n v40 is ook een mooie verschijning inderdaad.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:09:55 #58
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127745575
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Grootlicht is gewoon wel handig als je inderdaad op de buitenwegen komt.
En Xenon is dan wel de overtreffende trap :)
Al kun je ook je medeweggebruiker trakteren op een lichtkannonade.

Al moet ik zeggen dat ik met 14% wel voor een Focus zou gaan.
Die C4 Picasso hadden wij in Exclusive uitvoering. Bij grootlicht ging dan de unit naast de Xenon er ook nog even bij aan. Had je zo'n Rally auto gevoel :P

pi_127745797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:02 schreef Pizzabodem het volgende:
Bij 14%, dan ga ik voor de Volvo V40 D2, of toch een Ct-200h.
Zo'n CT200H is gewoon een Prius in een ander jasje, rijdt even beroerd. Zo'n V40 vindt ik persoonlijk vrij lelijk, en volgens mij ook enorm klein van binnen.
14% focus is inderdaad mooier als een Megane, maar slechts 95pk. Wel een enorm fijne versnellingsbak trouwens, had er vorige week een. Die versnellingsbak is precies goed! :Y
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:20:38 #60
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127745918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:17 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Zo'n CT200H is gewoon een Prius in een ander jasje, rijdt even beroerd. Zo'n V40 vindt ik persoonlijk vrij lelijk, en volgens mij ook enorm klein van binnen.
14% focus is inderdaad mooier als een Megane, maar slechts 95pk. Wel een enorm fijne versnellingsbak trouwens, had er vorige week een. Die versnellingsbak is precies goed! :Y
105 pk als je diesel hebt geloof ik en 100 met de 3cilinder benzine.
pi_127745936
14% focus heeft 105pk, dacht ik? Maar dat kan weer veranderd zijn.

Prius rijdt inderdaad bagger. CT200H heeft mij positief verrast. Prima auto, geluid is veel meer gedempt dan in een Prius, veel minder irritant aanwezig. Hij is niet snel, maar redelijk sportief de bocht om te gooien.
.
pi_127746162
Ik rij regelmatig een Mégane uit de showroom met een dCi 110. Op zich wel een fijne motor, ze zijn best vlot! Ik weet niet of dat een 14% auto is maar zou kunnen. Het voelt in ieder geval niet als een crisisauto.
pi_127746268
CT200H is niet verkeerd vind ik. En die CVT-bak is ook wel leuk, bij het invoegen in 1 streep naar de 120 zonder schakelen _O-
pi_127746408
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:31 schreef Irritatie100 het volgende:
CT200H is niet verkeerd vind ik. En die CVT-bak is ook wel leuk, bij het invoegen in 1 streep naar de 120 zonder schakelen _O-
En met ingedeukte trommelvliezen..
Maar blijf het maar vreemd vinden, dat ze op zo'n constant toerental hangen. Zal wel gewenning zijn.

Megane 110PK DCI is inderdaad 14%. Hij is niet snel, maar komt gewoon goed mee. En waar je bij een slowmotion een inhaalactie beter achterwege kunt laten lukt het met zo'n Megane wel prima.
pi_127746574
Ik had laatst dus een wissel met zo'n 110 DCI. En terug met een Polo slowmotion. 't Was voor 't eerst dat ik in een slowmotion reed. Dat ding klinkt als een tractor en was wel een verschil met de Mégane op de heenweg. :')
pi_127746914
Idd, die 3 cilinders zijn echt vervelend. En dat terwijl de Polo best een prima wagentje is. Heb 'm ook gereden als 1.4, paar 1.2TSI'tjes en als GTI en dan is er niks mis mee.

Die 1.4 is ook niet echt vlot trouwens, maar die maakt niet zo'n herrie omdat er gewoon 4 cilinders in zitten.
pi_127748417
En alweer niet gebeld... Laatste ritje alweer twee weken terug en de voorlaatste keer dat ze mij belden is een maand geleden. Denk dat ik maar eens een ander baantje ga zoeken. Welk PC-bedrijf is het beste denken jullie?
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:29:24 #68
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127750347
Pc's staan toch vaak zat op de Fb?
pi_127752112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:09 schreef Fiorano het volgende:

[..]
Had je zo'n Rally auto gevoel :P

Dat gevoel kan in een C4 Picasso nooit lang geduurd hebben :9
pi_127753910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:29 schreef Fiorano het volgende:
Pc's staan toch vaak zat op de Fb?
Zit bij autoreset nog, als hiker
pi_127754937
Net gebeld voor morgen. Eindelijk weer eens tijd om ff een dagje te werken.

Weesp - Nieuwegein in een Ford C-Max
Breda - Zoetermeer in een Skoda Citigo, lijkt me wel een geinig bakkie
Zoetermeer - Almere in een Prius
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:36:50 #72
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_127755194
M'n pa heeft een V40 D2 besteld, ook met 14% bijtelling dus. Laatst een proefrit gemaakt, D2 is geen raceblok ofzo maar prima mee door het verkeer te komen..! Verder is het gewoon een Volvo, dikke prima dus. Aan binnenruimte komt het neer op een A3, niets mis mee dus. Enige was dat de NAV nogal traag is met invoeren van je adres. We hebben met met Business Pro+ pakket genomen, dus dikke prima in de opties :)

Overigens was ik vorige week bij de grote in Almere.. Dat personeel daar mag ook wel eens wat vrolijker doen daar zeg. Werd daar toch een partij afgesnauwd door een of andere ouwe knar van C... schadebedrijf. Die "buffer" stond helemaal vol toen ik naar binnen reed, dus ik vroeg maar netjes waar ik dat hok neer moest zetten... Nou kon niet gewaardeerd worden o|O
pi_127755385
Haha, die ouwe knar die ken ik denk ik, hij wordt altijd in de zeik genomen door z'n collega's.
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:07:31 #74
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127756155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:17 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Dat gevoel kan in een C4 Picasso nooit lang geduurd hebben :9
We hadden ook flippers 8-)
pi_127756376
C4 Picasso, echt een dramatische auto. Had hem voorheen heel veel, maar de laatste tijd niet meer hoeven rijden *O*
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:16:55 #76
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127756434
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:14 schreef Viezze het volgende:
C4 Picasso, echt een dramatische auto. Had hem voorheen heel veel, maar de laatste tijd niet meer hoeven rijden *O*
Mwah als Exclusive was ie best te doen. Behalve die EB6V bak, die ging er bij ons bij 60.000 al onderuit. Wel netjes vervangen door de dealer en importeur. Hadden hem toen ook voor de opa's en oma die nog wel eens mee gingen.

C5 nu is wel veel fijner, zeker met echte vering :P
pi_127757798
Godver zeg, die semi-automaat van die Picasso is wel drama. Met zo'n stokje achter het stuur _O-
Hoewel de automaat van de Fiat 500 nog ongeveer 7384957374x zo dramatisch is.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:04:10 #78
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127758026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Godver zeg, die semi-automaat van die Picasso is wel drama. Met zo'n stokje achter het stuur _O-
Hoewel de automaat van de Fiat 500 nog ongeveer 7384957374x zo dramatisch is.
Dat is echt een klote ding ja. Bij 60.000 was de bak op. Net buiten de garantie natuurlijk. Klasse oplossing toen, Manuren betaald door de dealer en de onderdelen door de importeur.
pi_127769034
Moet zeggen dat m'n eerste indruk positief is! Rijdt lekker vlot door en hij heeft een strakkere wegligging dan dat ik van te voren (en op basis van een proefrit in de 'gewone' Jetta) had verwacht. Geloof dat zo'n Hybrid ook verlaagd is voor minder weerstand, wellicht dat dat meehelpt.

Overigens niet zo strak als de Mondeo, dat dan weer niet. Over de Mondeo gesproken, iemand die morgen (of vandaag) Vlaardingen - Breda (de grote) had in 'm? :D
pi_127783282
Straks de weg op voor een 'spoedje' Eindhoven-Meerkerk. Niet veel, maar beter dan de hele dag niks doen. Auto is een Renault Grande Espace turbo
pi_127786748
Heb net een ritje Roosendaal-Ridderkerk gekregen. Er stond alleen een kenteken, maar opzoeken levert iets raars op: een VW Kombi, 2010, MPV, 1968cc 84pk diesel (??), leeggewicht 1970kg. Dat moet wel een idioot trage bak worden dan :')

Weet iemand wat dit nou voor voertuig is?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:09:59 #82
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127787197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:58 schreef Babananana het volgende:
Heb net een ritje Roosendaal-Ridderkerk gekregen. Er stond alleen een kenteken, maar opzoeken levert iets raars op: een VW Kombi, 2010, MPV, 1968cc 84pk diesel (??), leeggewicht 1970kg. Dat moet wel een idioot trage bak worden dan :')

Weet iemand wat dit nou voor voertuig is?
Transporter, hebben we bij ons op het werk ook, slome rotdingen.

Ik heb zelf wel eens een Caddy gehad met een 1.9 SDI met een karretje van 800 kg, das pas een traag hok dan :r
pi_127787711
Hij heeft ook gewoon een D-label, verbruik stad 9,5l/100km, gemiddeld 7,3. Typische huurauto, lage aanschafprijs, de klant betaalt toch wel de brandstof.
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
pi_127788911
Transporter met 86pk diesel rijdt wel oké. Het is niet snel, maar zeker goed te doen. Relaxed. Ging in Utrecht weg, 1140km tot tank leeg. Kwam in Heerlen aan met 1000km tot tank leeg, dus daar zat wel een hele grote tank in dan, of die meter klopte niet :P
.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:44:21 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127790823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:50 schreef Pizzabodem het volgende:
Transporter met 86pk diesel rijdt wel oké
Nee gewoon niet, wij hebben hier op het werk zo'n kreng.
Die kruipt gewoon vanaf de 80.
SPOILER
pi_127792054
quote:
Transporter met 86pk diesel rijdt wel oké. Het is niet snel, maar zeker goed te doen. Relaxed. Ging in Utrecht weg, 1140km tot tank leeg. Kwam in Heerlen aan met 1000km tot tank leeg, dus daar zat wel een hele grote tank in dan, of die meter klopte niet :P
Jij reed dan gewoon zuiniger als de vorige bestuurder...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_127792318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jij reed dan gewoon zuiniger als dan de vorige bestuurder...
Fixed ^O^
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_127793759
Deze week gepromoveerd naar planning AR, al twee dagen gewerkt en het bevalt goed. Die senioren zijn soms wel echt vermoeiend, soms kunnen ze zelf niet eens 9292 raadplegen voor info, dan doe je wel echt het verkeerde werk lijkt me :P
Verder zal ik sommige van jullie al aan de lijn gehad hebben of nog gaan krijgen!
pi_127794072
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Deze week gepromoveerd naar planning AR, al twee dagen gewerkt en het bevalt goed. Die senioren zijn soms wel echt vermoeiend, soms kunnen ze zelf niet eens 9292 raadplegen voor info, dan doe je wel echt het verkeerde werk lijkt me :P
Verder zal ik sommige van jullie al aan de lijn gehad hebben of nog gaan krijgen!
Regio Utrecht! Ben komende week weer een dag beschikbaar denk ik, en daarna weer vaker hoop ik. Lange ritjes richting het Zuiden graag :7
.
pi_127798622
quote:
Hij reed idd veel beter dan ik verwacht had. Die CR diesels zijn echt goed aan het worden, lekker bij de les en meer koppel vanaf een veel lager toerental beschikbaar. Maar de uitrusting op die bus zeg... Ik moest de ramen openzwengelen en de buitenspiegels met de hand goedzetten :') Een primeur voor AR, dat dan weer wel :P

Zelfs in onze 18 jaar oude Golf zit er standaard een knopje aan de binnenkant!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Leuk! Dan gelijk een vraagje >:) , kan het kloppen dat in regio Breda een overschot aan chauffeurs beschikbaar zijn sinds de grote van Raamsdonksveer naar Breukelen is verhuisd? Sinds die verhuizing heb ik meer dan de helft van de vrijdagen geen werk meer gehad...
pi_127800884
Eindelijk weer eens een ritje :) Met liefst 104 pk een hoogwerker van 3400kg over de snelweg gejaagd :') Hij wilde niet harder dan 105...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:52:54 #92
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127807408
Mijn auto voor dit weekend :7 Renault Trafic 115pk handbak.. Jaja, het is verhuis tijd!

#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:05:27 #93
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127808068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:52 schreef joppie_saus het volgende:
Mijn auto voor dit weekend :7 Renault Trafic 115pk handbak.. Jaja, het is verhuis tijd!

[ afbeelding ]
Daar past toch ook net niks in,

Haal dan zo'n gedrocht

SPOILER
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:08:03 #94
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127808212
Sowieso altijd met laadklep pakken. Blijft mooi speelgoed bij elke verhuizing 8-)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:08:52 #95
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127808239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:08 schreef QuiCk01 het volgende:
Sowieso altijd met laadklep pakken. Blijft mooi speelgoed bij elke verhuizing 8-)
Ja 2 van die klapdeuren is toch maar moeilijk doen inderdaad
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:09:52 #96
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127808288
Waarom zou ik zo'n wannabe vrachtwagen huren als ik via werk bijna gratis die Traffic heb? Ik betaal 19ct per kilometer incl brandstof. Niks borg, niks afkopen eigen risico. Net zo makkelijk. En aangezien wij schuifdeuren links en rechts hebben, hoef je ook niet moeilijk te doen met in- en uitpakken.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:13:52 #97
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127808451
Omdat het veel makkelijker is, en ik vind 19ct de kilometer nog wel veel
SPOILER
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:18:03 #98
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127808631
Die 19ct per km is gewoon de reiskosten vergoeding. Als jij gewend bent gratis busjes mee te krijgen, is het veel. Maar ik denk dat ik nog geen 50 kilometer rij. Probeer dan maar eens voor 10 euro een busje te huren inclusief brandstof.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:21:04 #99
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127808791
Zo'n bakwagen met laadklep heb je voor 50 sleuro voor een halve dag. En dan mag je 150 km rijden dus ik had dat gemak wel gepakt. Maar ik heb ook teveel zooi om in 1x in zo'n trafic te gooien.

Nee ik had eerder verwacht dat je hem weer afgetankt moest terugbrengen, dat vind ik een veel eerlijkere deal
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:23:50 #100
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127808925
Och, mijn boeit het niet. Gaat bij mij om een kledingkast, een bureau, mijn bed en wat losse dozen met de inhoud van die kasten. Daarvoor ga ik niet moeilijk doen met huren en zulks.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:25:59 #101
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127809047
Daarom, en een voordeel is van die busjes dat ze snoeihard de bocht doorkunnen.

Tenminste de Vivaro's die ik gereden heb gaan echt goed de bocht door..
pi_127809089
Keer een Vivaro 2.5CDTI gehad, 150pk ofzo en full-options. Was wel een prima ding.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:30:43 #103
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127809279
Ook wel eens meegehad, die zuipen wel als een ketter.

Maar rijden ook veel beter dan die 100pk versie's.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:31:00 #104
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127809290
Wij hebben één Vivaro, inderdaad een 2.5 CDTI. Wie zegt dat er geen verschil zit tussen Vivaro's en Traffic's nodig ik uit om in beide eens drie uur te rijden. Geheid een hernia als je klaar bent in de Vivaro. Verder snelle en prima auto.

Over opties hebben we ook niet te klagen. Parkeersensoren, cruise control, navigatie en een armsteun zit overal in.
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:34:43 #105
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127809483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:31 schreef joppie_saus het volgende:
Geheid een hernia als je klaar bent in de Vivaro
Dat is dan weer wel zo, maar dat heb ik met alle nieuwe slopels.
De Corsa en Zafira in ieder geval wel.

Qua busjes geef mij maar een Transit, die zitten echt heerlijk. Daar kan ik rustig de hele dag in knallen.
Renault Master gaat ook nog wel.

Alleen mijn baas houd niet van opties, op onze busjes zit niks. Geen cruise,airco of wat dan ook.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:45:14 #106
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127809969
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Alleen mijn baas houd niet van opties, op onze busjes zit niks. Geen cruise,airco of wat dan ook.
Ik snap dat echt niet, volgens mij kan je de productiviteit echt verhogen als je er gewoon airco in gooit. Voor EW een keer op een hete dag zo'n busje meegehad en was na 2 uur rijden in de bloedhitte echt helemaal naar de klote. Raam open geeft ook zo'n klote geluid man.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:48:07 #107
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127810136
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:45 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ik snap dat echt niet, volgens mij kan je de productiviteit echt verhogen als je er gewoon airco in gooit. Voor EW een keer op een hete dag zo'n busje meegehad en was na 2 uur rijden in de bloedhitte echt helemaal naar de klote. Raam open geeft ook zo'n klote geluid man.
Ach wen je vanzelf aan, en buiten de cruise mis je op een gegegeven moment niets.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:49:18 #108
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127810198
Airco hebben we ook nog. Superchill in de zomer :7
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:21:29 #109
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_127811829
Zeg, wordt het niet tijd voor een apart bestelbustopic? :')
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:22:56 #110
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127811910
Had vandaag een Berlingo, zonder cc maar met Ac. Reed prima met 90 pk. Boven die 2500 toeren wel Crap
pi_127812071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:22 schreef Fiorano het volgende:
Had vandaag een Berlingo, zonder cc maar met Ac. Reed prima met 90 pk. Boven die 2500 toeren wel Crap
Ik heb ooit een Berlingo gehad waar een waarschuwingstoon afging als je boven de 120 op de teller ging _O-
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:37:36 #112
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127812710
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:25 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Berlingo gehad waar een waarschuwingstoon afging als je boven de 120 op de teller ging _O-
Haha dat is kloten. Ging over de A6. Met moeite die 140 aangetikt :P
pi_127812749
Nu we het toch over busjes hebben. De Partner (FAP :') ) die ik van de week had was begrenst op 130 op de teller. Ging niet harder dan 126 op de gps..

Mbt verhuizen. Vorige week gewoon een flinke tandemasser gehuurd, van 3,5m. Mocht er met enkel mijn B rijbewijs vast niet mee rijden, maar ook de kofferbak van de auto vol en al m'n troep kon in 1 keer mee!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 09:37:56 #114
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127819018
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:21 schreef Sjouveur het volgende:
Zeg, wordt het niet tijd voor een apart bestelbustopic? :')
Zijn ook toch ook auto's? :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:38 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Mbt verhuizen. Vorige week gewoon een flinke tandemasser gehuurd, van 3,5m. Mocht er met enkel mijn B rijbewijs vast niet mee rijden, maar ook de kofferbak van de auto vol en al m'n troep kon in 1 keer mee!
Jup. En dan rijdt er iemand tegen jou aan, en mag jij alsnog gaan betalen omdat je niet verzekerd bent. Of je wordt even door oom agent gecontroleerd, kunt vervolgens 350 euro aftikken voor het niet hebben van een geldig rijbewijs, nog een boete voor onverzekerd rijden en je kan de combinatie laten staan. Ik had het risico niet genomen..
#26 || Luciano da Silva
pi_127819261
Dramaqueen ;)

Maar heb, speciaal voor jou gemoedsrust het kenteken van die aanhanger nog even gecheckt :). Plaatjes op chassis gaven als max massa 2000kg aan, RDW 1200. Zou dus betekenen dat hij, op papier, terug gekeurd is naar een lagere TTM. En in mijn geval dat ik er met 'B' ook nog mee mocht rijden.
pi_127819435
Gewoon BE halen ^O^
pi_127819501
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:15 schreef S-RS het volgende:
Gewoon BE halen ^O^
Koop maar!

Het staat nog wel op m'n lijstje, maar heb ik nu echt geen geld voor ;)
pi_127819714
Mijn voorkeur gaat uit naar A, maar dat doe ik na mijn studie wel.
pi_127819876
Heb eigenlijk helemaal niks met motoren, misschien maar beter ook. Op zo'n ding wordt jezelf inhouden nog wel een stukje lastiger.
Maar sowieso trekt me het gebrek aan enige vorm van veiligheid al niet zo aan..
pi_127819930
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:19 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Koop maar!

Het staat nog wel op m'n lijstje, maar heb ik nu echt geen geld voor ;)
18 Juli staat die op de planning ;)
pi_127820022
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar A, maar dat doe ik na mijn studie wel.
Je kan met die nieuwe regels beter je A halen als je 24 bent. Dat is iig wel mijn plan.

Ik ga eind deze maand ook verhuizen, maar wil graag alles in 1 keer mee dus wordt zo'n bus met een laadklep 8-)
pi_127820035

[ Bericht 100% gewijzigd door Viezze op 15-06-2013 10:53:23 ]
pi_127820058
Tegen de tijd dat ik klaar ben met studeren ben ik ook 24, dus komt goed :P
pi_127820164
Die bussen met laadklep zijn opzich wel leuk, maar meestal hebben ze nog maar een laadvermogen van 4 á 500 kilo, doordat die klep en installatie best wel zwaar zijn..
pi_127820794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Die bussen met laadklep zijn opzich wel leuk, maar meestal hebben ze nog maar een laadvermogen van 4 á 500 kilo, doordat die klep en installatie best wel zwaar zijn..
Vorige zomer op een Sprinter met laadklep gereden, had nog iets van 700 kg over, maar meestal ging gewoon het dubbele erin :P
pi_127821153
Nog meer AR-ers die deze week niet uitbetaald zijn?
pi_127821413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:32 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Vorige zomer op een Sprinter met laadklep gereden, had nog iets van 700 kg over, maar meestal ging gewoon het dubbele erin :P
Had een tijdje geleden ook een Sprinter, die was rijklaar 3000kg, houd je nog 500 over. Maar technisch kunnen ze vaak iets van 5 ton hebben, zijn over het algemeen teruggekeurde vrachtautootjes
pi_127823065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:51 schreef mad_ het volgende:
Nog meer AR-ers die deze week niet uitbetaald zijn?
Ik heb wel gewoon geld gehad. Misschien niet gewerkt vorige week, of een boete gehad?
pi_127823618
Hmm nee, afgelopen maandag gewerkt en meteen ingevuld. Zal ze wel even mailen dan.
pi_127824121
Als je afgelopen maandag gewerkt hebt, wordt dat volgende week vrijdag pas uitbetaald hè
pi_127833606
Huh voorheen was het toch dat je voor woensdag moest declareren? Zal het me wel verkeerd herinnert hebben omdat ik normaal altijd wo/do/vrijdag werk.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:56:12 #132
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127842832
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:04 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Dramaqueen ;)

Maar heb, speciaal voor jou gemoedsrust het kenteken van die aanhanger nog even gecheckt :). Plaatjes op chassis gaven als max massa 2000kg aan, RDW 1200. Zou dus betekenen dat hij, op papier, terug gekeurd is naar een lagere TTM. En in mijn geval dat ik er met 'B' ook nog mee mocht rijden.
Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.

Overigens heb ik me tijdje terug nog in die aanhangers verdiept, omdat ik tijdje met aanhanger gereden heb voor werk. Maar zodra een aanhanger een eigen kenteken heeft, beginnend met de W, dan heb je hoe dan ook BE nodig. Wat er op het chassisplaatje staat is dan niet meer belangrijk.
#26 || Luciano da Silva
pi_127842994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:56 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.

Overigens heb ik me tijdje terug nog in die aanhangers verdiept, omdat ik tijdje met aanhanger gereden heb voor werk. Maar zodra een aanhanger een eigen kenteken heeft, beginnend met de W, dan heb je hoe dan ook BE nodig. Wat er op het chassisplaatje staat is dan niet meer belangrijk.
En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:07:50 #134
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127843431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:59 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.
Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbak :O
#26 || Luciano da Silva
pi_127843649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:07 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbak :O
Ik ben bang van wel ja.
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.html
Ik lees ook net dat sinds dit jaar de aanhanger zelfs zwaarder mag zijn dan het trekkend voertuig zolang je maar onder de 3500kg blijft.
Oftewel goed kijken naar kentekenpapieren van de aanhanger.. kan idd terug gekeurd zijn qua gewicht zoals gehaktstaaf in zijn voorbeeld al aan gaf. Weet je het nu in elk geval voor de volgende keer!
pi_127856844
Let vooral op of de auto het mag trekken, gewicht is allemaal hartstikke leuk maar de gemiddelde auto kan die zware aanhangers niet trekken.

Ik heb overigens pas mijn BE rijbewijs gehaald, 1 dagje bezig en klaar met die zooi :)
  zondag 16 juni 2013 @ 12:54:25 #137
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127857498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Op m'n oude werk hadden we dat met de vrachtwagentrailer ook. Door die hele laadklepconstructie kwam we boven het maximum gewicht uit als de trailer vol beladen was. Hydrauliek er onder uit geschroefd, 2 spanbanden aan de laadklep bevestigd en bovenin 2 katrollen. Op de plek van de Hydrauliek 2 elektromotoren die de spanbanden aantrokken. Duurde iets langer voor dat de klep open was, maar het scheelde een paar honderd kilo :)
pi_127868335
Ik dacht dat Autoreset het vakantiegeld had aangevuld, omdat het de eerste keer zo weinig was. Misschien hadden ze een fout gemaakt dacht ik, maar nu zie ik dat ze me ineens ook de vakantiedagen hebben uitbetaald. Meer mensen waar dit is gebeurd?
.
pi_127870746
Bij mij werd over het vakantiegeld loonheffing ingehouden, terwijl dit bij mijn normale loon niet ingehouden wordt. Misschien is datzelfde bij jou gebeurd?
Ik ga er van uit dat dat volgend jaar met de belastingaangifte gewoon terug te vragen is
pi_127871449
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Jieuwst het volgende:
Bij mij werd over het vakantiegeld loonheffing ingehouden, terwijl dit bij mijn normale loon niet ingehouden wordt. Misschien is datzelfde bij jou gebeurd?
Ik ga er van uit dat dat volgend jaar met de belastingaangifte gewoon terug te vragen is
Bij het vakantiegeld is inderdaad heel veel loonheffing ingehouden, meer dan ik heel vorig jaar heb afgedragen als loonheffing. Kan waarschijnlijk wel terug gevraagd worden.

Alleen hebben ze nu ongevraagd ook de vakantiedagen uitbetaald, waardoor mijn reserveringen nu weer 0 zijn.
.
pi_127871772
Ik heb wel de uren van de planning uitbetaald gekregen, maar niet de ritjes die ik vorige week heb gereden..
pi_127889810
Bij mij hebben ze precies 15 minuten niet uitbetaald. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen... Ik ga voor zo'n klein verschil niet klagen, maar van die enkele keren dat het niet klopte was het wel altijd in mijn nadeel. :P
  maandag 17 juni 2013 @ 09:37:06 #143
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127892791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:12 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel ja.
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.html
Ik lees ook net dat sinds dit jaar de aanhanger zelfs zwaarder mag zijn dan het trekkend voertuig zolang je maar onder de 3500kg blijft.
Oftewel goed kijken naar kentekenpapieren van de aanhanger.. kan idd terug gekeurd zijn qua gewicht zoals gehaktstaaf in zijn voorbeeld al aan gaf. Weet je het nu in elk geval voor de volgende keer!
Klopt inderdaad, ooit een keer een tandemasser gehuurd die getrokken mocht worden door een zware A6 zonder BE. Uiteindelijk door de politie van de weg geplukt (voor niet handsfree bellen |:( ) En toen gingen ze nog moeilijk doen omdat ik geen papieren van de aanhanger mee had (die krijg je bij dat bedrijf nooit mee als je voor 1 dag een aanhanger huurt, ook apart trouwens) Ik heb mevrouw de de agent maar even verteld dat de zelfde informatie ook op een plaatje bij het chassis staat. Was een leerzame dag voor die vrouw en heeft mij een half uur gekost om haar te overtuigen.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127893190
Volgens mij zijn de agenten wel vaker niet helemaal goed op de hoogte van deze regelingen. Al zijn ze ook niet echt logisch.
In mijn geval een Zafira van ruim 1500kg, max massa ongeveer 2250kg en aanhanger max 1200. Bleef dus mooi onder de 3500kg.
Het gekke is, met deze regeling, als mijn ouders de 150pk versie ipv de 120 hadden gehad, had ik er niet mee mogen rijden. Precies dezelfde auto, alleen meer vermogen en iets hoger eigen gewicht..
pi_127893383
Het is opzich wel logisch allemaal maar er zijn altijd weer zoveel uitzonderingen meestal die het onnodig moeilijk maken. Maar voor iedereen die wil weten of je met een B rijbewijs een aanhanger mag rijden is het nu zaak te kijken naar max massa voertuig + max massa aanhanger = maximaal 3500kg.
pi_127893809
Loon binnen, werd wel weer tijd!
pi_127894410
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:28 schreef RTS91 het volgende:
Hmm, ik nog niet..
  maandag 17 juni 2013 @ 10:56:37 #148
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127894430
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:28 schreef RTS91 het volgende:
Jep hier ook!

Deze week toetsweek, helaas niet werken dus...
pi_127894977
Hier ook het loon weer binnen :D
  maandag 17 juni 2013 @ 12:15:02 #150
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127896881
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef Dalenbart het volgende:
Het is opzich wel logisch allemaal maar er zijn altijd weer zoveel uitzonderingen meestal die het onnodig moeilijk maken. Maar voor iedereen die wil weten of je met een B rijbewijs een aanhanger mag rijden is het nu zaak te kijken naar max massa voertuig + max massa aanhanger = maximaal 3500kg.
Vind sowieso alle aanhanger regeltjes maar ingewikkeld en krom. Net als het BE rijbewijs eigenlijk. Lijkt me logischer als er wordt gekeken naar de lengte van de totale combinatie in plaats van gewicht..
  maandag 17 juni 2013 @ 12:28:44 #151
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127897372
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:15 schreef DDriver het volgende:

[..]

Vind sowieso alle aanhanger regeltjes maar ingewikkeld en krom. Net als het BE rijbewijs eigenlijk. Lijkt me logischer als er wordt gekeken naar de lengte van de totale combinatie in plaats van gewicht..
Nee, met extra lengte omgaan is meestal geen probleem omdat je het direct kan zien. Als je extra gewicht hebt moet je veel meer rekening houden met optrekken en remmen en stoplichten ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 12:41:00 #152
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127897817
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Nee, met extra lengte omgaan is meestal geen probleem omdat je het direct kan zien. Als je extra gewicht hebt moet je veel meer rekening houden met optrekken en remmen en stoplichten ;)
Hm ja, maar ik parkeer denk ik makkelijker een auto met aanhanger in dan bijvoorbeeld een vrachtwagen met oplegger (als ik dat mag vergelijken..
pi_127897821
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Lengte kan je misschien wel zien maar er zijn veel mensen die dan weer niet goed kunnen inschatten.
Het is allemaal heel krom. we mogen ook allemaal op een tractor + oplegger/kar rijden met een max van 50ton. Dit zou niet gevaarlijk zijn omdat we toch niet zo hard daarmee mogen?
Ik woon buiten af en heb een certificaat behaald op mijn 16e maar of het werkelijk verantwoord is durf ik heel hard "Nee" op te zeggen achteraf. Je hebt namelijk ook met andere weggebruikers te maken.

Ik vind het goed dat er rijbewijzen vereist zijn voor bepaalde combinaties maar er zijn nog genoeg mogelijkheden om eronder uit te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dalenbart op 17-06-2013 12:43:43 (Betere verwoording) ]
pi_127898084
Ik snap al waarom ik dacht dat ik geen salaris had gekregen, maar ik zie net dat ik 35 cent heb gekregen :')
Morgen ff bellen, vanmiddag geen tijd voor.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:56:41 #155
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127898377
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap al waarom ik dacht dat ik geen salaris had gekregen, maar ik zie net dat ik 35 cent heb gekregen :')
Morgen ff bellen, vanmiddag geen tijd voor.
Eerste rondje is van jou ;)
pi_127898566
Over dat gewicht, die bussen met een leeggewicht van 3000 kg worden door verhuurbedrijven probleemloos aan consumenten uitgeleend. Met drie personen erin blijft er zo'n 300 kg laadvermogen over. Die regels moeten dan toch regelmatig worden overtreden? Heb nou niet het idee dat de politie daar zo druk mee is.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:05:43 #157
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127898710
Ik ben blij dat ik m'n BE gehaald heb. Zowel qua gewicht, als qua lengte best wel wat van opgestoken. Volgens mij moet je het ook gewoon voor jezelf doen ipv voor de Politie. Je wordt er nooit slechter van, het is handig als je het nodig hebt en het scheelt je een dikke boete bij controle.
pi_127898729
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:01 schreef Viezze het volgende:
Over dat gewicht, die bussen met een leeggewicht van 3000 kg worden door verhuurbedrijven probleemloos aan consumenten uitgeleend. Met drie personen erin blijft er zo'n 300 kg laadvermogen over. Die regels moeten dan toch regelmatig worden overtreden? Heb nou niet het idee dat de politie daar zo druk mee is.
Ik denk dat je al die bussen aan de kant kan zetten en dan durf ik te wedden dat je in 75% van de gevallen een boete uit kan schrijven.

Overigens zijn de regels voor tractors helemaal absurd. Aanhanger van 40 ton erachter, geen probleem.. bizar.

@Fiorano, zelfde hier inderdaad. Zinnige tips gehad, al had ik volgens de instructeur ook wel met 2 uur les minder afgekund.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:18:24 #159
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127899168
Mijn instructeur vroeg waarneer ik m'n vrachtwagenrijbewijs kwam halen :P
pi_127899722
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:05 schreef Fiorano het volgende:
Ik ben blij dat ik m'n BE gehaald heb. Zowel qua gewicht, als qua lengte best wel wat van opgestoken. Volgens mij moet je het ook gewoon voor jezelf doen ipv voor de Politie. Je wordt er nooit slechter van, het is handig als je het nodig hebt en het scheelt je een dikke boete bij controle.
Ja eens, ik rij nooit met aanhangers en zou dat ook niet zo snel doen. Gooi het liever in een busje. Maar moet dus binnenkort verhuizen en dan kom je met dat gewicht te zitten...niet dat ik honderden kilo's moet verhuizen maar het zal er wel om spannen.
pi_127900013
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Fiorano het volgende:
Mijn instructeur vroeg waarneer ik m'n vrachtwagenrijbewijs kwam halen :P
Is ook zeker vet, maar die heb ik dus echt niet nodig :P

Motor rijbewijs staat nog wel op de verlanglijst, misschien volgend jaar maar eens mee beginnen :)
  maandag 17 juni 2013 @ 13:49:22 #162
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127900461
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:38 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Is ook zeker vet, maar die heb ik dus echt niet nodig :P

Motor rijbewijs staat nog wel op de verlanglijst, misschien volgend jaar maar eens mee beginnen :)
Haha ik ook eigenlijk niet, maar het lijkt me wel heel gaaf. Op een motor rijdt ik mezelf dood denk ik....

Rij zelf regelmatig met een kar, als we met het orkest waar ik inspeel ergens een optreden hebben ben ik bijna de enigste die er nog mee wil en kan rijden. Dikke tandemasser waar we al het slagwerk in vervoeren. Ramp op de snelweg dat ding :')
pi_127900712
Aanhangers kunnen inderdaad nog wel eens problemen veroorzaken, al heb ik er nooit iets mee te maken gehad (gelukkig). Die regels omtrent die dingen zijn mijns inziens overigens wel gemakkelijk, of zie ik nu iets over het hoofd?
- Maximum toelaatbare massa aanhanger < 750 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 kg, maar maximum toelaatbare massa auto + aanhanger < 3.500 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 en maximum toelaatbare massa auto + aanhanger > 3.500 kg? BE rijbewijs

Die oude regels met aanhanger mag niet zwaarder zijn dan trekkend voertuig geldt overigens ook niet meer.,
pi_127900807
Haha, ik wil toch eigenlijk wel een keer m'n vrachtwagenrijbewijs halen. Heb vorig jaar met korting 2 uur les gehad voor de lol. Maar ja, als je een rijbewijs hebt wil je toch ook kunnen rijden. Wat zou betekenen dat ik als hobby bij zou moeten gaan klussen als vrachtwagenchauffeur 8)7
pi_127901547
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:57 schreef MG_13 het volgende:
Haha, ik wil toch eigenlijk wel een keer m'n vrachtwagenrijbewijs halen. Heb vorig jaar met korting 2 uur les gehad voor de lol. Maar ja, als je een rijbewijs hebt wil je toch ook kunnen rijden. Wat zou betekenen dat ik als hobby bij zou moeten gaan klussen als vrachtwagenchauffeur 8)7
Ik had vroeger een leraar wiskunde die vier dagen in de week les gaf en één dag in de week was hij vrachtwagenchauffeur :P
pi_127904657
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:55 schreef Kevindinhinho het volgende:
Aanhangers kunnen inderdaad nog wel eens problemen veroorzaken, al heb ik er nooit iets mee te maken gehad (gelukkig). Die regels omtrent die dingen zijn mijns inziens overigens wel gemakkelijk, of zie ik nu iets over het hoofd?
- Maximum toelaatbare massa aanhanger < 750 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 kg, maar maximum toelaatbare massa auto + aanhanger < 3.500 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 en maximum toelaatbare massa auto + aanhanger > 3.500 kg? BE rijbewijs

Die oude regels met aanhanger mag niet zwaarder zijn dan trekkend voertuig geldt overigens ook niet meer.,
En vergeet de maximale gewichten die de auto mag trekken niet. Geremde/Ongeremde aanhangers enzo.

@Fiorano Ik heb hetzelfde inderdaad. Rij veel met aanhangers, ook veetransport af en toe. Wil gewoon geen gezeik, en vindt het zeker met levende lading belangrijk dat ik een aanhanger goed onder controle heb.
pi_127905684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:26 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

En vergeet de maximale gewichten die de auto mag trekken niet. Geremde/Ongeremde aanhangers enzo.

@Fiorano ....
Daar zit ook nog een probleem: Wat nou als je auto bij wijze van spreken 600 kg ongeremd mag trekken, maar je een aanhangwagen hebt die maximaal 750 kg (ongeremd) mag hebben. Volgens mij mag je dan nog rijden tot 600 kg, maar dat weet ik dan weer niet zeker.. Iemand?
  maandag 17 juni 2013 @ 15:55:40 #168
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127905749
Overigens net even een slipcursus geboekt, had nog een vakantieveilingenvoucher die voor 07-07 gebruikt moest worden.

En kaarten besteld voor de Historic Grand Prix op Zandvoort :7
pi_127906259
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Daar zit ook nog een probleem: Wat nou als je auto bij wijze van spreken 600 kg ongeremd mag trekken, maar je een aanhangwagen hebt die maximaal 750 kg (ongeremd) mag hebben. Volgens mij mag je dan nog rijden tot 600 kg, maar dat weet ik dan weer niet zeker.. Iemand?
Alle aanhangers met een max massa van 750kg of lager mag je met een B rijbewijs rijden. Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd.

Voor morgen weer werk. Groningen - Amsterdam in een Punto en Amsterdam - Amersfoort (geen Nijkerkerstraat trouwens) in een Civic hybrid. Zullen vast beide voorzien zijn van airco!
pi_127906466
Ik zit nog te wachten op telefoon: vorige week en voor vandaag niet gebeld, hopelijk morgen wel werk anders wordt het een wel héél karig maandje :(
pi_127906623
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:06 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Alle aanhangers met een max massa van 750kg of lager mag je met een B rijbewijs rijden. Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd.
Gaat nu even niet om het rijbewijs, maar om de auto..
pi_127906765
Staat er wel min of meer.
"Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd."
Dus stel, aanhanger mag max 750kg zijn en je auto mag max 650kg ongeremd.
Dan mag je met die aanhanger rijden, mits je je aan het maximale gewicht van 650kg houdt.
pi_127907085
Heb naar mijn idee te weinig loon ontvangen, even bellen of wordt dat niet op prijs gesteld?
pi_127907350
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
"Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd."
Dan mag je met die aanhanger rijden, mits je je aan het maximale gewicht van 650kg houdt.
Zat ik ook aan te denken, maar ik wist het niet zeker. Google is ook niet altijd je beste vriend heb ik al weer gemerkt ;( Thanks gehaktstaaf!
pi_127907597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:25 schreef DylanAce het volgende:
Heb naar mijn idee te weinig loon ontvangen, even bellen of wordt dat niet op prijs gesteld?
Ik zou even mailtje met uitleg naar de administratie doen.
  maandag 17 juni 2013 @ 17:10:05 #176
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_127909089
Morgen een valet parking in omgeving Amsterdam aan het einde van de middag/avond, gaat lekker worden met 30 graden in de zon. Ik heb de stomerij vast gebeld :P
pi_127909130
Sowieso eerst de loonstrook afwachten.
pi_127911791
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Dit is hem idd :)
pi_127914667
Vandaag toch nog een spoedritje gehad. Wisseltje Meerkerk- Apeldoorn - Meerkerk in een Ford Focus en een Ford Galaxy. Auto werd omgeruild omdat er geen carkit in zat.
Morgen ook 2 ritjes Amersfoort - Groningen in een Berlingo en Assen - Amersfoort in een Transporter.
Helaas ander eindpunt in Amersfoort dan startpunt dus kan het niet op de fiets doen..
pi_127915975
Voor mij morgen één lange rit, van Beek(onder Geleen) naar de grote in Almere. Vind t eigenlijk wel mooi, lekker stuk rijden en vervolgens de bekende weg met het OV terug. Auto is een Nissan Qashqai, daar zal wel goeie airco in zitten mag ik hopen :)
pi_127917291
Ik ben uiteindelijk niet meer gebeld. Hopelijk morgen nog een spoedje. Nu van 4 dagen beschikbaar 3 niet gebeld. Schiet niet op...
pi_127928862
Zie net dat ophaaladres van de 2e auto aan de overkant bij afleveradres 1e auto zit. Zit alleen wel zo'n anderhalf uur tussen. Het wordt mooi weer, dus ga denk ik maar lekker rondje lopen ofzo.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:19:25 #183
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_127929415
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:08 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Zie net dat ophaaladres van de 2e auto aan de overkant bij afleveradres 1e auto zit. Zit alleen wel zo'n anderhalf uur tussen. Het wordt mooi weer, dus ga denk ik maar lekker rondje lopen ofzo.
Is er geen restaurantje ofzo in de buurt? Anders ff grasveldje waar je ff kan chillen, ook altijd goed.
pi_127934171
Het is midden op het bedrijventerrein in het havengebied. Dus maar even zien wat er te beleven valt!
pi_127934483
Maar is het ook dat auto 1 voor een bepaalde tijd afgeleverd moet worden? anders kan je onderweg ook nog ergens stoppen
pi_127934571
Auto 1 voor 12:00 en auto 2 tussen 13:00 en 13:30 :')
pi_127938106
Ohja dat is altijd zo fijn dan:s
pi_127938309
Is het een particuliere klant? Bij autobedrijven staat dat ding toch meestal al klaar..
pi_127943405
Was gewoon bij een autobedrijf. Maar toen we op afleverlocatie kwamen, een collega moest vanuit Groningen naar zelfde bedrijf, bleek dat we in Utrecht moesten zijn..
Dus maar naar Utrecht, mijn 2e rit ging niet meer door, van collega wel. Nu dus maar weer in de trein naar huis.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:44:46 #190
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_127958816
Dus ik moet vanavond chauffeuren. Wat doen jullie met deze pokkehitte, nog steeds strak in pak of wat meer 'losjes' gekleed?
Ik denk zelf dat ik de stropdas en jasje thuis laat.
Ik had vandaag ook geen tijd om easyway te bellen.
pi_127969932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:44 schreef DrSnuggle het volgende:
Dus ik moet vanavond chauffeuren. Wat doen jullie met deze pokkehitte, nog steeds strak in pak of wat meer 'losjes' gekleed?
Ik denk zelf dat ik de stropdas en jasje thuis laat.
Ik had vandaag ook geen tijd om easyway te bellen.
Pak is nog net te doen toch s'avonds?[
pi_127971061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef Thrasyllus het volgende:

[..]

Pak is nog net te doen toch s'avonds?[
Jasje en stropdas mee genomen, hoefde van de klant iig niet. Als het minder warm is, zou ik het nog wel gewoon aan doen.

Bij deze alvast succes voor degene die morgen moeten werken, er is een kans dat het morgen de warmste dag ooit wordt. :-D
pi_127975306
Gisteren uiteindelijk toch nog gebeld voor een spoedje: een Renault Master van Kollum naar de grote in Breda brengen. Het busje lag bezaaid met peuken en andere rotzooi en was te ranzig om aan te pakken. Goddank zat er een airco in.
Toen begon de ellende: het ding had een startonderbreker maar ik kreeg de key niet mee. De diesel was op, dus ik naar het pompstation 300m verderop gereden om hem bij te tanken. Bleek de tankdop er alleen met de contactsleutel af te kunnen waar er maar 1 van was. Vervolgens een halfuur gewacht omdat de man met de key van de startonderbreker met lunchpauze naar huis was. Komt die man doodleuk vertellen dat ze bij het pompstation ook gewoon die key hadden maar binnen wisten ze van niks :') . Uiteindelijk wel verder kunnen rijden naar Breda.
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:44:23 #194
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_127983634
Nog meer EW'ers die gereageerd hebben op het "tennis project" in Breda?
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:46:03 #195
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127988558
Jongens krijgen wij van EW een km vergoeding bij gebruik vd eigen auto?

Moet toch bijna 50 km rijden in mijn niet zo zuunige auto om voor EW te rijden.
pi_127990820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:46 schreef Obama het volgende:
Jongens krijgen wij van EW een km vergoeding bij gebruik vd eigen auto?

Moet toch bijna 50 km rijden in mijn niet zo zuunige auto om voor EW te rijden.
Ja volgens mij krijgen we iets van 25 cent per km als ik het me goed herinner!
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:06:30 #197
207863 Obama
Barack Hussein
pi_127994186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:40 schreef Nielsiek het volgende:

[..]

Jep, we krijgen inderdaad wel iets....ben alleen vergeten om de hoogte te vragen net.
pi_127998022
Nice! Aangenomen als privéchauffeur bij Easyway.
pi_127999840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:40 schreef Nielsiek het volgende:

[..]

19 cent
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:09:18 #200
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128001267
Maandag t/m Woensdag rijden voor het project in Breda. De hele dag in een nieuwe Land Rover door Breda rijden om spelers op te halen bij hotels. Prima dagen van 08:30 tot 21:00
Hoop op de nieuwe Range Rover :)
pi_128012115
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:09 schreef zazzel het volgende:
Maandag t/m Woensdag rijden voor het project in Breda. De hele dag in een nieuwe Land Rover door Breda rijden om spelers op te halen bij hotels. Prima dagen van 08:30 tot 21:00
Fucking vet! Welke sport, of mag je dat niet zeggen?
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:06:54 #202
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128012724
Tennis "internationale a-klasse spelers", ben benieuwd :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:41:44 #203
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128023934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:09 schreef zazzel het volgende:
Relaxed! Mooie lange dagen ook! De nieuwe Range Rover is super, ik hoop voor je dat je die krijgt.
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:25 #204
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128032753
Hope so to.. Mogen gelukkig gewoon werken in korte broek/spijkerbroek, en alles wordt verzorgt qua eten en drinken. Dikke prima :)
Krijg alleen de adressen pas ter plekke, neem aan dat het dan niet zo'n probleem is als ik de NAV op m'n iPhone gebruik..?
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:41:08 #205
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128037133
Range Rovers hebben doorgaans ook navi hoor :p
pi_128037134
Eerste werkdag bij zomerbaantje gehad (koerier). Bevalt prima tot nu toe.
pi_128039898
Even een vraagje van facilitaire aard... als ik me nu registreer op de easyway website, kan ik dan voor morgen al beschikbaar zijn?

Plus: Mag ik ze bellen of ik morgen voor het eerst voor ze kan rijden?
pi_128042105
Overgestapt van bedrijf?

Zodra je inloggegevens hebt ontvangen kan je je beschikbaarheid invullen en de eerste keer idd even bellen (rond 2 uur).
pi_128042901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:38 schreef Viezze het volgende:
Overgestapt van bedrijf?

Zodra je inloggegevens hebt ontvangen kan je je beschikbaarheid invullen en de eerste keer idd even bellen (rond 2 uur).
Jup wilde graag PC werk maar AR heeft dat niet..
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:29:03 #210
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128043851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:41 schreef Sjouveur het volgende:
Range Rovers hebben doorgaans ook navi hoor :p
Jaa maar ik vind het eigelijk een beetje schraal als je als chauffeur navi gebruikt. Helemaal als de aanwijzigingen voorgelezen worden.
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:33:27 #211
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128044025
Morgen Breda - Amsterdam, Amsterdam Breda. Helaas niet de zelfde adressen. Passat en Captiva
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:52:02 #212
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128044712
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:29 schreef zazzel het volgende:

[..]

Jaa maar ik vind het eigelijk een beetje schraal als je als chauffeur navi gebruikt. Helemaal als de aanwijzigingen voorgelezen worden.
Het is in ieder geval professioneler dan met je telefoon aankloten. Plus dat het ze echt he-le-maal niks uit zal maken, als ze maar op tijd op locatie zijn. Zet inderdaad wel het geluid van de navi uit.
pi_128044840
Ook gesolliciteerd voor regio Utrecht nu ik eindelijk een HBO studie doe :) . Hopen dat ik snel gebeld wordt.
pi_128045968
Idd geluid uit. En met een auto van dat kaliber heb je wss een pijltje in het scherm voor je, zet je het grote scherm in het dashboard op de radio oid en niemand (behalve jij dan :P ) die ziet dat ie navi gebruikt.
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:11:49 #215
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128048112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Idd geluid uit. En met een auto van dat kaliber heb je wss een pijltje in het scherm voor je, zet je het grote scherm in het dashboard op de radio oid en niemand (behalve jij dan :P ) die ziet dat ie navi gebruikt.
Goeie;) Ik zie het maandag wel
pi_128057048
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:29 schreef zazzel het volgende:

[..]

Mwaa niks mis mee, inderdaad geluid uit en beetje gezond verstand gebruiken :P. Altijd handig om het als backup gewoon aan te hebben. Ik ken meestal mijn routes wel maar de navi gaat vaak zekerheidshalve aan, tenzij het klanten zijn die ik vaker rijd met dezelfde bestemmingen.
pi_128073374
Storender als je een paar keer verkeerd rijdt, navi aan en gaan.
pi_128087150
Maandag Groningen - Lemmer in een Focus en Leeuwarden - Duiven in een Sprinter van het postbedrijf.
pi_128089395
Een gebutste sprinter naar het schadebedrijf zeker?
pi_128090084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:29 schreef S-RS het volgende:
Een gebutste sprinter naar het schadebedrijf zeker?
Dat zit er dik in...
  zondag 23 juni 2013 @ 13:16:13 #221
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128146523
Gisteren een mooie Valet Parking opdracht gehad, met mooie wagens. Onder andere een Rolls Royce Ghost, Maybach 57 Zeppelin, Fisker Karma, Bentley Continental GT Speed en Ferrari FF gereden. Veel BN'ers natuurlijk, maar ook heel weinig privéchauffeurs. Best raar, want normaal gesproken hebben gasten in een Maybach en Rolls natuurlijk een chauffeur. Vonden wij overigens niet erg ;)
pi_128146649
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:16 schreef Sjouveur het volgende:
Gisteren een mooie Valet Parking opdracht gehad, met mooie wagens. Onder andere een Rolls Royce Ghost, Maybach 57 Zeppelin, Fisker Karma, Bentley Continental GT Speed en Ferrari FF gereden. Veel BN'ers natuurlijk, maar ook heel weinig privéchauffeurs. Best raar, want normaal gesproken hebben gasten in een Maybach en Rolls natuurlijk een chauffeur. Vonden wij overigens niet erg ;)
dat is wel heel vet. ik wou hier net supertrots gaan vertellen dat ik binnenkort een touareg V10 TDI gaan rijden maar dat klinkt nu toch een beetje lame... :p
pi_128153315
Ik moet morgen een auto afleveren bij de blauwe in Groningen, volgens 9292 moet ik naar bushalte Roodehaan, maar ik zou niet weten waar die zit en ik zie hem ook niet op streetview. Normaal neem ik altijd de Gotenburgerweg maar dit keer sluit dat niet aan. Weet iemand hoe je het snelst bij die bushalte komt?
pi_128154742
https://maps.google.nl/ma(...)c,53.205236,6.626043

Dit is de halte waar je het over hebt. Ik ben daar nog nooit geweest en heb ook geen idee hoe je daar moet komen. Ik pak altijd narvikweg / gotenburgerweg. Je kan ook nog naar Groninge P3 lopen (is wel een stuk verder), vanaf daar vertrekt de citybus die vrij regelmatig rijdt.
  zondag 23 juni 2013 @ 17:05:37 #225
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_128156103
Bushalte Roodehaan bestaat niet meer. Doen wat Viezze zegt dus.
#26 || Luciano da Silva
pi_128156654
Nog mensen die recent gesolliciteerd hebben bij easyway regio Utrecht? Ben benieuwd hoelang het ongeveer duurt voordat je reactie krijgt, omdat je op een wachtlijst wordt gezet.

Half juli ben ik officieel pas ingeschreven ook bij mijn hbo opleiding en heb dat bij mijn sollicitatie erbij gezet, hoop dat dat geen probleem gaat worden.

Twijfel ook om te gaan solliciteren bij autoreset, maar ik ben bang dat je daar alleen maar rommelbakken krijgt en de leuke auto's naar 65+ gaat, iemand van autoreset die dit weet?
pi_128158479
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:26 schreef Paskal. het volgende:
Nog mensen die recent gesolliciteerd hebben bij easyway regio Utrecht? Ben benieuwd hoelang het ongeveer duurt voordat je reactie krijgt, omdat je op een wachtlijst wordt gezet.

Half juli ben ik officieel pas ingeschreven ook bij mijn hbo opleiding en heb dat bij mijn sollicitatie erbij gezet, hoop dat dat geen probleem gaat worden.

Twijfel ook om te gaan solliciteren bij autoreset, maar ik ben bang dat je daar alleen maar rommelbakken krijgt en de leuke auto's naar 65+ gaat, iemand van autoreset die dit weet?
Bij easyway heb je volgens mij wel meer leuke auto's. En ik denk dat ze je toch pas zullen aannemen als je studenten ov geldig is. Als je per juli pas ingeschreven staat bij je opleiding, dan neem ik aan dat je pas in september van je studenten ov gebruik kunt maken voor het hbo (en als je van mbo komt heb je nu misschien nog ov, maar dat eindigt zodra je jezelf uitschrijft/diploma haalt). In de zomer krijg je dan dus geen korting, dus dan denk ik dat ze je toch niet laten rijden.
Waarschijnlijk schrijven ook mensen zich uit bij EW omdat ze klaar zijn met studeren, dus wellicht dat ze je snel bellen. Maar ze nemen natuurlijk ook niet iedereen aan lijkt mij. Er is geen oneindig aanbod aan werk.
.
pi_128159922
Nog 1 week stage, dan een week tentamens en dan vakantie, oftewel weer eindelijk ouderwets EW'en *O* *O*

Kan niet wachten :9
pi_128161665
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:28 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Bij easyway heb je volgens mij wel meer leuke auto's. En ik denk dat ze je toch pas zullen aannemen als je studenten ov geldig is. Als je per juli pas ingeschreven staat bij je opleiding, dan neem ik aan dat je pas in september van je studenten ov gebruik kunt maken voor het hbo (en als je van mbo komt heb je nu misschien nog ov, maar dat eindigt zodra je jezelf uitschrijft/diploma haalt). In de zomer krijg je dan dus geen korting, dus dan denk ik dat ze je toch niet laten rijden.
Waarschijnlijk schrijven ook mensen zich uit bij EW omdat ze klaar zijn met studeren, dus wellicht dat ze je snel bellen. Maar ze nemen natuurlijk ook niet iedereen aan lijkt mij. Er is geen oneindig aanbod aan werk.
Als het goed is kan je je ov laten overbruggen tussen je twee opleidingen in als het niet langer is dan vier maanden. Ik ga daarvoor morgen even bellen zodat ik zekerheid heb, indien dat niet het geval is trek ik mijn sollicitatie terug.
pi_128167395
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:50 schreef Paskal. het volgende:

[..]

Als het goed is kan je je ov laten overbruggen tussen je twee opleidingen in als het niet langer is dan vier maanden. Ik ga daarvoor morgen even bellen zodat ik zekerheid heb, indien dat niet het geval is trek ik mijn sollicitatie terug.
Ik heb dat geprobeerd aan te vragen toen ik na het hbo wilde gaan doorstuderen aan de universiteit. Ik wilde toen in plaats van september (vanwege laat afstuderen) in februari starten. Werd direct afgewezen omdat zo'n "overbruggingsperiode" alleen mag als je van het mbo naar het hbo gaat of van mbo naar mbo. Ze hebben dat niet als je hbo / uni doet.
pi_128171235
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb dat geprobeerd aan te vragen toen ik na het hbo wilde gaan doorstuderen aan de universiteit. Ik wilde toen in plaats van september (vanwege laat afstuderen) in februari starten. Werd direct afgewezen omdat zo'n "overbruggingsperiode" alleen mag als je van het mbo naar het hbo gaat of van mbo naar mbo. Ze hebben dat niet als je hbo / uni doet.
Ik snap ook niet waarom een mbo-er die overstapt naar het hbo wel recht heeft op extra ov-jaren, terwijl een hbo-er die wo gaat doen hier geen recht op heeft. Hier valt nog wel wat op te bezuinigen voor de overheid. Ik kreeg toen ik 18 was en op het vwo zat ook geen ov-kaart. Laat ze gewoon met 5 jaar ov en 4 jaar stufi komen voor elke student in totaal, dus ongeacht niveau wisselingen tussendoor. Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Hopelijk lukt het je die overbrugging aan te vragen!
.
pi_128172013
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:26 schreef Paskal. het volgende:

Dat van die auto's is trouwens onzin. Het gaat hun er gewoon om, om de ritten zo efficiënt mogelijk te combineren, volgens mij kijken ze niet eens naar de auto's maar puur naar de adressen. Ik heb zelf wel is een rit in een luxe uitgeruste Volvo v70 gehad, terwijl een senior collega dezelfde rit had in een uitgeleefd Iveco busje.

Dat je bij Easyway meer leuke auto's hebt lijkt me eigenlijk ook sterk, tenzij je PC bent.
pi_128174109
Volgens mij maakt het allemaal geen reet uit. Ik ben ook allang blij als het geen busje is :D

Dat gezegd hebbende bedenk ik me dat ik de hele zomer in busjes moet rijden _O-

[ Bericht 17% gewijzigd door Viezze op 23-06-2013 23:21:44 ]
pi_128176919
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb dan dus geluk dat ik van het mbo naar het hbo ga. Ik ga morgen even bellen :) .
pi_128182793
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:26 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom een mbo-er die overstapt naar het hbo wel recht heeft op extra ov-jaren, terwijl een hbo-er die wo gaat doen hier geen recht op heeft. Hier valt nog wel wat op te bezuinigen voor de overheid. Ik kreeg toen ik 18 was en op het vwo zat ook geen ov-kaart. Laat ze gewoon met 5 jaar ov en 4 jaar stufi komen voor elke student in totaal, dus ongeacht niveau wisselingen tussendoor. Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Hopelijk lukt het je die overbrugging aan te vragen!
Het is vrij logisch, als HBO'er ben je al hooggeschoold, daarna nog verder studeren is een "luxe".
pi_128185800
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:18 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Het is vrij logisch, als HBO'er ben je al hooggeschoold, daarna nog verder studeren is een "luxe".
Mbo-ers zijn ook nodig voor de maatschappij. Als iemand de ambitie heeft om na een vervolgopleiding, waarmee je ook aan het werk kan verder te leren, dan mag je daar best zelf wat meer aan bijdragen. Dat geldt dan voor zowel een mbo-er die verder wil, als een hbo-er die verder wil gaan, als een wo-er. Allemaal luxe posities.

Maar hoop eind van deze week eindelijk weer eens een ritje te doen. Hopelijk heb ik niet t/m vrijdag nodig voor m'n verslagen en papers :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizzabodem op 24-06-2013 11:23:16 ]
.
  maandag 24 juni 2013 @ 12:02:34 #237
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128187823

Vandaag is groen :) Tot nu toe vooral spelers opgehaald bij diverse hotels en naar het speelveld gebracht. Prima vertoeven hier.
  maandag 24 juni 2013 @ 12:02:35 #238
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128187824
Zowaar een ritje Amersfoort - Barneveld. Wat eerst Amersfoort - Amersfoort was... Daarna weer gebeld voor Amersfoort - Den Bosch maar die wist dan weer niet dat de rit veranderd was dus dat zou ik niet redden... Overigens nog bijzonderheden bij de veiling in Barneveld? Nog nooit geweest daar en extra informatie die ik heb gaat alleen over Amersfoort - Amersfoort
pi_128188541
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:02 schreef Fiorano het volgende:
Zowaar een ritje Amersfoort - Barneveld. Wat eerst Amersfoort - Amersfoort was... Daarna weer gebeld voor Amersfoort - Den Bosch maar die wist dan weer niet dat de rit veranderd was dus dat zou ik niet redden... Overigens nog bijzonderheden bij de veiling in Barneveld? Nog nooit geweest daar en extra informatie die ik heb gaat alleen over Amersfoort - Amersfoort
Gewoon auto links voor de slagboom parkeren en melden in dat hokje.
  maandag 24 juni 2013 @ 12:32:40 #240
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128188883
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Gewoon auto links voor de slagboom parkeren en melden in dat hokje.
Thanks!
pi_128195008
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:02 schreef zazzel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vandaag is groen :) Tot nu toe vooral spelers opgehaald bij diverse hotels en naar het speelveld gebracht. Prima vertoeven hier.
Prima bak, rijdt dat een beetje zo'n Evoque?

@Pizzabodem, verschil tussen een 13 in een dozijn MBO opleiding of een HBO opleiding en bijbehorende mogelijkheden is wel erg groot in tegenstelling tot HBO > WO, ik hoop dat ik je dat niet uit hoef te leggen ;)
  maandag 24 juni 2013 @ 15:08:19 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128195119
Morgen Amersfoort-Utrecht in een Santa Fee. Huis ter Heide-Meerkerk in een V70 en Vianen-Amersfoort in een Clio. Helaas niet hetzelfde begin- en eindadres
pi_128195744
Weet iemand hier nog een adres om goedkoop een busje te huren in Zwolle? Ik had ffbusjehuren.nl, maar die heeft niks beschikbaar voor aankomend weekend...
pi_128195754
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:37 schreef Ordinateur het volgende:

[..]

Dat van die auto's is trouwens onzin. Het gaat hun er gewoon om, om de ritten zo efficiënt mogelijk te combineren, volgens mij kijken ze niet eens naar de auto's maar puur naar de adressen. Ik heb zelf wel is een rit in een luxe uitgeruste Volvo v70 gehad, terwijl een senior collega dezelfde rit had in een uitgeleefd Iveco busje.

Dat je bij Easyway meer leuke auto's hebt lijkt me eigenlijk ook sterk, tenzij je PC bent.
Zit wel een kern van waarheid in, AR mag alleen voor bepaalde bedrijven studenten inzetten (zoals bijvoorbeeld Breukelen, Almere, Meerkerk en Groningen, je kent ze wel ;) ). Daarnaast zijn er ook een hoop klanten waarvoor alleen senioren ingezet mogen worden, vaak zijn dit bedrijven die gemiddeld wat "dikkere" auto's in de vloot hebben dan de standaard LM's waar studenten voor rijden. Klopt inderdaad dat er alleen naar adressen gekeken wordt, is namelijk veel te druk om ook nog eens op het soort auto te letten :P
pi_128198311
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:22 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in, AR mag alleen voor bepaalde bedrijven studenten inzetten (zoals bijvoorbeeld Breukelen, Almere, Meerkerk en Groningen, je kent ze wel ;) ). Daarnaast zijn er ook een hoop klanten waarvoor alleen senioren ingezet mogen worden, vaak zijn dit bedrijven die gemiddeld wat "dikkere" auto's in de vloot hebben dan de standaard LM's waar studenten voor rijden. Klopt inderdaad dat er alleen naar adressen gekeken wordt, is namelijk veel te druk om ook nog eens op het soort auto te letten :P
Maar het aantal bedrijven/ritten waar alleen senioren voor mogen werken is zeker wel beperkt?

Ik zou het in ieder geval niet zo omschrijven dat studenten alleen rommelbakken krijgen. Ik zelf mag vaak genoeg nieuwe lease auto's afleveren of gewoon nette wagens naar de bekende depots brengen. Heb pas een paar keer een vies busje gehad.
  maandag 24 juni 2013 @ 16:32:32 #246
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128199278
Busje van vanmiddag was ook een gaar ding. In 5/6 1 of ander maf gierend geluid uit de versnellingsbak...
pi_128199301
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:13 schreef Ordinateur het volgende:

[..]

Maar het aantal bedrijven/ritten waar alleen senioren voor mogen werken is zeker wel beperkt?

Ik zou het in ieder geval niet zo omschrijven dat studenten alleen rommelbakken krijgen. Ik zelf mag vaak genoeg nieuwe lease auto's afleveren of gewoon nette wagens naar de bekende depots brengen. Heb pas een paar keer een vies busje gehad.
Valt echt tegen hoor, kijk maar eens op de site bij downloads en bepaal eens voor jezelf hoeveel formulieren je daadwerkelijk gebruikt. Al die andere formulieren en werkinstructies zijn vaak dus alleen voor senioren.
Maar wees blij aan de andere kant, denk wel dat 30-40% van de opdrachten die we dagelijks binnen krijgen van van twee bedrijven zijn die vervangend vevoer regelen; dat zijn meestal ritjes binnen dezelfde woonplaats met tanken, wassen en stofzuigen :')
pi_128199407
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:33 schreef Neerlands_Trots het volgende:

[..]

Valt echt tegen hoor, kijk maar eens op de site bij downloads en bepaal eens voor jezelf hoeveel formulieren je daadwerkelijk gebruikt. Al die andere formulieren en werkinstructies zijn vaak dus alleen voor senioren.
Maar wees blij aan de andere kant, denk wel dat 30-40% van de opdrachten die we dagelijks binnen krijgen van van twee bedrijven zijn die vervangend vevoer regelen; dat zijn meestal ritjes binnen dezelfde woonplaats met tanken, wassen en stofzuigen :')
Dat is inderdaad wel waar ja. Ik hoorde laatst een senior nog klagen dat ie zo veel korte ritten had, en zo vaak moest tanken en wassen. Was voor mij(gelukkig) niet erg herkenbaar :P
pi_128199823
Ik ben wel eens op een rit gezet, die later gecanceld was omdat ik die niet mocht rijden omdat ik geen senior was. Dat werd mij toen verteld tenminste. Die ene uit Apeldoorn/Nieuwegein met de vervangende auto's was dat.
.
pi_128203142
nou, die v10 TDI reed best wel chill. had een echt kanon verwacht maar dat viel nogal mee. wel een 4-wiel spin gehad bij een stoplicht hehe
pi_128211528
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:44 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik ben wel eens op een rit gezet, die later gecanceld was omdat ik die niet mocht rijden omdat ik geen senior was. Dat werd mij toen verteld tenminste. Die ene uit Apeldoorn/Nieuwegein met de vervangende auto's was dat.
Oh zo zit dat dus. Inderdaad wel eens een opmerking gehoord in de trant van 'ja die zijn eigenlijk alleen voor senioren, maar nu komt het wel lekker uit zo'.

Maar ach voor mij is dat niet meer van toepassing. Morgen eerste ritje PC'en, 6:22 de deur uit :')
  maandag 24 juni 2013 @ 22:42:04 #252
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128218473
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Prima bak, rijdt dat een beetje zo'n Evoque?

@Pizzabodem, verschil tussen een 13 in een dozijn MBO opleiding of een HBO opleiding en bijbehorende mogelijkheden is wel erg groot in tegenstelling tot HBO > WO, ik hoop dat ik je dat niet uit hoef te leggen ;)
De automaat slaat heel snel in z'n kick-down dus dat kan nog wel eens vervelend zijn. Verder is het echt een hele relaxte bak. Deze is ook nog full option, dus ik hou het prima uit hier. Wss morgen weer dezelfde evoque of een van de discovery's. Leuk project om voor te werken!
pi_128218513
Stond de automaat op de sport stand? Het moet toch wel anders kunnen :P
pi_128219480
Ik heb morgen een transport naar Meerkerk, voor de LM met het zwart/rode logo(?)
In de klantinfo staat dat ik het formulier 3x moet printen, staat alleen niet waarvoor. Ik neem aan 1 voor EW, 1 voor de LM in Meerkerk en de laatste dan, voor de klant? Kan iemand dit bevestigen?
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
pi_128220401
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:58 schreef qua111 het volgende:
Ik heb morgen een transport naar Meerkerk, voor de LM met het zwart/rode logo(?)
In de klantinfo staat dat ik het formulier 3x moet printen, staat alleen niet waarvoor. Ik neem aan 1 voor EW, 1 voor de LM in Meerkerk en de laatste dan, voor de klant? Kan iemand dit bevestigen?
Die LM in Meerkerk vertikt het om kopietjes voor chauffeurs te maken :') . Vandaar dat ze verwachten dat je zelf een extra exemplaar mee neemt.
pi_128220760
Vandaag moest ik voor een verhuurbedrijf een Focus station ophalen bij klant (in Etten-Leur) en direct naar een nieuwe klant brengen in Vlissingen.
Ik had in de FlitsNav app trajectcontroles ook aangezet, en ik kwam erachter dat hij je gemiddelde snelheid bijhoudt tussen de checkpoints als je door zo'n controle rijdt! Vet handig, nu kan je precies zien of je nog een gat kan dichtsprinten nadat je achter een vrachtwagen hebt gehangen! })

Screenshot uit de play store:
pi_128221943
Nice :P Flitsmeister doet dat dus niet ;(
pi_128226994
Welles. Moet je alleen dat andere venster openen, zodat je de kaart ziet. Het ziet er alleen niet zo gelikt uit als bij FlitsNav.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 07:51:44 #259
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128227047
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:16 schreef Sjouveur het volgende:
Er liep hier ook een autospotter rond, heb toevallig net zijn foto's gevonden. Voor de liefhebber:

http://www.autogespot.nl/spots?spotter=kev224
pi_128227986
Ik mag zo een VW Transporter naar Wiuwert brengen, ik ben benieuwd wat ik mee ga krijgen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:04 #261
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128233220
Ik snap dat gemieter met die bussen ook niet in Meerkerk. De 388 stopt gewoon aan de MD zijde...
pi_128236240
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef Fiorano het volgende:
Ik snap dat gemieter met die bussen ook niet in Meerkerk. De 388 stopt gewoon aan de MD zijde...
Ja, nu is er ook niks meer aan de hand. Vroeger moest je op het knopje drukken om de 400/401 van de snelweg af te krijgen, maar deze stoppen sowieso al niet meer bij P+R Meerkerk A27
pi_128237041
Als er iemand is die vandaag of morgen een busje naar Eindhoven mag brengen voor de groene dan is die voor mij :7
pi_128244802
De VW Transporter van vandaag was goed te doen, een fijne 2.5 TDI waarvan de 4e versnelling het niet deed.
pi_128250021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:51 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Er liep hier ook een autospotter rond, heb toevallig net zijn foto's gevonden. Voor de liefhebber:

http://www.autogespot.nl/spots?spotter=kev224
Sodeklote, wat was dat voorn evenement joh? :P
pi_128252852
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:18 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Nou zo zie ik dat niet helemaal. Als ik de wil toon om extra in mijn opleiding te investeren mag daar best wat tegenover staan. Alsof je als MBO'er geen fatsoenlijke bijdrage kan leveren aan de samenleving.. Het is maar net wat je ambities zijn.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:50:14 #267
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_128253194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:46 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Een gala voor het goede doel, er is genoeg geld opgehaald :Y
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:31:50 #268
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128258777
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:42 schreef Viezze het volgende:
Stond de automaat op de sport stand? Het moet toch wel anders kunnen :P
Nee nies eens, zou wel iets met de "sportiviteit" van de evoque te maken hebben. Vandaag in deze Discovery gereden, wat een heerlijke bak zeg! Automaat hiervan was een stuk beter. Veel leuke mensen en gesprekken de hele dag. Morgen al weer de laatste dag :(

pi_128261736
Nou ik had vanochtend dus eerst de Mercedes Citan gepakt, maar toen paste het niet dus toen had ik een Caddy. Zo.
pi_128273272
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:23 schreef Viezze het volgende:
Nou ik had vanochtend dus eerst de Mercedes Citan gepakt, maar toen paste het niet dus toen had ik een Caddy. Zo.
Je paste niet in de Citan?
pi_128274593
Jongens ik heb het meest idiote chauffeursverhaal ooit meegemaakt gisteren..

Klant reed met zijn vrouw in de audi q7 richting tilburg, ik moest erachteraan in de touareg 5.0 v10 TDI. Lekkerconstant 160 knallen achter deklant aan. Daar terrasje gedaan en tijd gehad om te studeren. Daarna verder met de audi richting noorden. De klant vroeg of ik het relaxed vond om met de trein terug te gaan. Prima natuurlijk.

Na wat gekletst te hebben vroeg ik hem hoe hij eigenlijk terug naar maastricht ging. 'metde heli' was het antwoord. Nouja uiteindelijk ging ik dus niet metde trein terug naar huis maar met de helikopter!
Hijvloog naar een huisje net over de grens met België waar hij in de achtertuin landde. De splinternieuwe Porsche 911 S stond daar te wachten voor de laatste 10 km naar huis.

En vanmorgen vloog ik dus weer terug en rij hem nu weer de hele dag :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:34:34 #272
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_128277636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:12 schreef mothergoose het volgende:

Klant reed met zijn vrouw in de audi q7 richting tilburg, ik moest erachteraan in de touareg 5.0 v10 TDI. Lekkerconstant 160 knallen achter deklant aan. Daar terrasje gedaan en tijd gehad om te studeren. Daarna verder met de audi richting noorden. De klant vroeg of ik het relaxed vond om met de trein terug te gaan. Prima natuurlijk.

Na wat gekletst te hebben vroeg ik hem hoe hij eigenlijk terug naar maastricht ging. 'metde heli' was het antwoord. Nouja uiteindelijk ging ik dus niet metde trein terug naar huis maar met de helikopter!
Hijvloog naar een huisje net over de grens met België waar hij in de achtertuin landde. De splinternieuwe Porsche 911 S stond daar te wachten voor de laatste 10 km naar huis.

Ziek!!!!!!!! :D ^O^

Nog foto's gemaakt?
pi_128279220
quote:

Haha dat is een leuk ritje :D
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:11:16 #274
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_128279356
quote:

Haha, net zo vet! Dat zijn de betere verhalen!
pi_128283775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:46 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Gala van spieren voor spieren, er werd een veilig gehouden, de opbrengst was iets meer dan 600.000 euro. Aardig mooie auto's idd, veel bekende die we vaker zien op de gala's. Echt een super avond geweest dus!
pi_128285009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:36 schreef RobinhoAjax het volgende:

[..]

Je paste niet in de Citan?
Ik wel, mijn lading niet. Zo'n Citan is trouwens wel krap van binnen, er is wel iemand bij ons die er niet in past :+
pi_128291053
quote:

Heeel gaaf! ^O^
pi_128293498
Gaaf!

beter als wat ik eergister had..

Zag een V50 over het hoofd toen ik over wou steken. (Zat vermoedelijk in de blinde hoek, ik had namelijk wel gekeken. )
pi_128293791
Amai!
pi_128293826
Ai, beste klap. Nog letsel of alleen blikschade?
pi_128293970
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:27 schreef Viezze het volgende:
Ai, beste klap. Nog letsel of alleen blikschade?
Op een blauwe plek op mijn linkerknie na alleen blikschade..
Ach, en gelukkig was het al een oude taxi, die ook in de nachtdiensten reed(en al ruim 5ton op de teller had..)
Zal denk ik niet gerepareerd worden. (frame krom, ophanging rechtsvoor en een vloeistoftankje(vermoedelijk KVS) naar de klote..)
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:09:54 #282
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128299667
Vandaag 3e dag gehad op Breda Future, echt lache om al die verhalen van al die mensen van over de hele wereld te horen. Heb toch elke ochtend m'n vaste mensen die ik moet oppikken. Vandaag in een witte Discovery 4 gereden. Lekker hoor 250 pk'tjes. Die dingen zijn full option, dus ik vermaakt me prima :)
Morgen alleen nog een ochtend shift :(

Morgen even wat declaratie bonnen afgeven op kantoor van EW, loopt iemand daar wel eens naar binnen? Of gooi je het gewoon door de bus?
pi_128302755
quote:

Hahahahaha, WTF. Dat is inderdaad het meest onovertrefbare verhaal ooit in deze topicreeks. Wie dit overtreft krijgt van mij een krat bier en daar kun je me aan houden.
pi_128303838
Laten we dat in de OP zetten
pi_128305892
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:15 schreef Viezze het volgende:
Laten we dat in de OP zetten
Haha kan je denk ik makkelijk doen, volgens mij overtref je dit alleen als je Obama rond mag rijden ;)

Oh kan ik in de OP gelijk even AR -> EW Pc gezet worden dan? :)
pi_128311597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:56 schreef Thrasyllus het volgende:

[..]

Hahahahaha, WTF. Dat is inderdaad het meest onovertrefbare verhaal ooit in deze topicreeks. Wie dit overtreft krijgt van mij een krat bier en daar kun je me aan houden.
Geen kratje bier voor mij?
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:06:17 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_128314147
Spoedje Amersfoort - Alkmaar in een Transporter met 84pk...
pi_128316828
pi_128319104
Zwaar bizar verhaal en onwijs vet! Zoiets heb ik in 5 jaar studentchauffeur nog nooit meegemaakt.
pi_128320612
Wow, dit is idd superbizar. Echt vet. ^O^
pi_128320864
Voor dat soort dingen zou je haast direct solliciteren voor privé-chauffeur!
Helaas dat AR dat niet doet...

Hopelijk morgen nog even een stukkie rijden na het laatste tentamen van het jaar!
pi_128322504
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:06 schreef Fiorano het volgende:
Spoedje Amersfoort - Alkmaar in een Transporter met 84pk...
Die rijdt best redelijk hoor, veel koppel laag in toeren, ook op de snelweg is het goed genoeg. Kruipt langzaam naar de topsnelheid, maar hij komt er wel :P

Net in Zevenbergen bij een dealer gekomen om een Ford S-Max 2.5 5cilinder turbo met 220pk te halen, blijkt dat ze in Meerkerk nog niet eens een deal rond hadden. Na een half uur bellen door de man achter de balie had hij de auto gekocht, dus transport hoefde niet meer. Dan maar weer naar huis ;(
Had me stiekem wel verheugd op zo'n snelle windvanger...
pi_128324094
Welke PC mag ik even een DM sturen met een vrij simpel vraagje over een ritje?
pi_128332397
Zo zo, laat smsje nog van EW. Zo laat heb ik er nog nooit een van hun gekregen!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_128332675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:16 schreef Hojdhopper het volgende:
Zo zo, laat smsje nog van EW. Zo laat heb ik er nog nooit een van hun gekregen!
Ik ooit een keer op vrijdagavond om 21.30 _O-

Verder vandaag laatste stagedag gehad, nu nog een paar hertentamens en daarna weer eens lekker veel rijden ipv steeds die laffe dag per maand.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:37:34 #296
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128335724
Pff de Volvo van m'n pa is vandaag opnieuw besteld. Levertijd 16 weken :'( was wat fout gegaan bij de LM.. Dus nu wachten tot oktober..
pi_128340209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:27 schreef RobinhoAjax het volgende:
Welke PC mag ik even een DM sturen met een vrij simpel vraagje over een ritje?
Vertel...?

Ik heb ook een vraag voor transport, ik moet morgen namelijk een keer transportritjes doen. Hierbij moet ik dus een aantal formulieren printen, en nu heeft mijn printer het begeven. Hebben jullie wel eens bij de eerste klant gevraagd of je wat formuliertjes mag printen of is dat echt 'not done'?
En de klant is een bedrijf, dus niet particulier
pi_128341035
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:10 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Vertel...?

Ik heb ook een vraag voor transport, ik moet morgen namelijk een keer transportritjes doen. Hierbij moet ik dus een aantal formulieren printen, en nu heeft mijn printer het begeven. Hebben jullie wel eens bij de eerste klant gevraagd of je wat formuliertjes mag printen of is dat echt 'not done'?
En de klant is een bedrijf, dus niet particulier
Ik moest een keer naar een adres op de Maasvlakte. Toen ik in Oostvoorne aankwam, ontdekte ik dat ik dat formuliertje niet bij me had. AR vond het heel belangrijk dat ik het wel zou hebben toen, dus ben uiteindelijk langs de bieb gegaan daar, maar die snapten niet hoe een printer werkte en heb het toen bij een bakker uitgeprint :P
Eenmaal bij het oliebedrijf aangekomen, bleek dat ik de auto niet hoefde te transporteren :')

Normaal zal een bedrijf wel gewoon een printer hebben, zal niet zo'n probleem zijn waarschijnlijk.

Maar afijn, je hebt een DM ;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:38:42 #299
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_128341613
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:37 schreef zazzel het volgende:
Pff de Volvo van m'n pa is vandaag opnieuw besteld. Levertijd 16 weken :'( was wat fout gegaan bij de LM.. Dus nu wachten tot oktober..
Wat voor een hebben jullie er besteld? Heb 't even gemist geloof ik.
pi_128341624
@drsnuggle(via smartphone, werk niet)
Moest ik van de week ook doen. Mij werd door de planster aangeraden om een mailtje te sturen naar een mailadres van dat bedrijf, met het transportformulier als bijlage. En dan kan die persoon het gewoon printen voor je. Levert ook geen rare taferelen op bij hen;)

Morgen weer 3 precies aansluitende ritten, treintje om 6.35 al pakken, en rond 18 weer thuis. Kom maar door met die pegels!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:11:03 #301
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_128351258
Christus.. Net uit m'n nest gebeld door EW voor werk voor maandag. Ze zijn er wel steeds vroeger bij. Maandag Waalwijk - Nieuwegein Rotterdam - Breda transit en civic :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')