abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 12:28:44 #151
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127897372
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:15 schreef DDriver het volgende:

[..]

Vind sowieso alle aanhanger regeltjes maar ingewikkeld en krom. Net als het BE rijbewijs eigenlijk. Lijkt me logischer als er wordt gekeken naar de lengte van de totale combinatie in plaats van gewicht..
Nee, met extra lengte omgaan is meestal geen probleem omdat je het direct kan zien. Als je extra gewicht hebt moet je veel meer rekening houden met optrekken en remmen en stoplichten ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 17 juni 2013 @ 12:41:00 #152
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127897817
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Nee, met extra lengte omgaan is meestal geen probleem omdat je het direct kan zien. Als je extra gewicht hebt moet je veel meer rekening houden met optrekken en remmen en stoplichten ;)
Hm ja, maar ik parkeer denk ik makkelijker een auto met aanhanger in dan bijvoorbeeld een vrachtwagen met oplegger (als ik dat mag vergelijken..
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127897821
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Lengte kan je misschien wel zien maar er zijn veel mensen die dan weer niet goed kunnen inschatten.
Het is allemaal heel krom. we mogen ook allemaal op een tractor + oplegger/kar rijden met een max van 50ton. Dit zou niet gevaarlijk zijn omdat we toch niet zo hard daarmee mogen?
Ik woon buiten af en heb een certificaat behaald op mijn 16e maar of het werkelijk verantwoord is durf ik heel hard "Nee" op te zeggen achteraf. Je hebt namelijk ook met andere weggebruikers te maken.

Ik vind het goed dat er rijbewijzen vereist zijn voor bepaalde combinaties maar er zijn nog genoeg mogelijkheden om eronder uit te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dalenbart op 17-06-2013 12:43:43 (Betere verwoording) ]
pi_127898084
Ik snap al waarom ik dacht dat ik geen salaris had gekregen, maar ik zie net dat ik 35 cent heb gekregen :')
Morgen ff bellen, vanmiddag geen tijd voor.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:56:41 #155
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127898377
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap al waarom ik dacht dat ik geen salaris had gekregen, maar ik zie net dat ik 35 cent heb gekregen :')
Morgen ff bellen, vanmiddag geen tijd voor.
Eerste rondje is van jou ;)
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127898566
Over dat gewicht, die bussen met een leeggewicht van 3000 kg worden door verhuurbedrijven probleemloos aan consumenten uitgeleend. Met drie personen erin blijft er zo'n 300 kg laadvermogen over. Die regels moeten dan toch regelmatig worden overtreden? Heb nou niet het idee dat de politie daar zo druk mee is.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:05:43 #157
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127898710
Ik ben blij dat ik m'n BE gehaald heb. Zowel qua gewicht, als qua lengte best wel wat van opgestoken. Volgens mij moet je het ook gewoon voor jezelf doen ipv voor de Politie. Je wordt er nooit slechter van, het is handig als je het nodig hebt en het scheelt je een dikke boete bij controle.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127898729
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:01 schreef Viezze het volgende:
Over dat gewicht, die bussen met een leeggewicht van 3000 kg worden door verhuurbedrijven probleemloos aan consumenten uitgeleend. Met drie personen erin blijft er zo'n 300 kg laadvermogen over. Die regels moeten dan toch regelmatig worden overtreden? Heb nou niet het idee dat de politie daar zo druk mee is.
Ik denk dat je al die bussen aan de kant kan zetten en dan durf ik te wedden dat je in 75% van de gevallen een boete uit kan schrijven.

Overigens zijn de regels voor tractors helemaal absurd. Aanhanger van 40 ton erachter, geen probleem.. bizar.

@Fiorano, zelfde hier inderdaad. Zinnige tips gehad, al had ik volgens de instructeur ook wel met 2 uur les minder afgekund.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:18:24 #159
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127899168
Mijn instructeur vroeg waarneer ik m'n vrachtwagenrijbewijs kwam halen :P
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127899722
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:05 schreef Fiorano het volgende:
Ik ben blij dat ik m'n BE gehaald heb. Zowel qua gewicht, als qua lengte best wel wat van opgestoken. Volgens mij moet je het ook gewoon voor jezelf doen ipv voor de Politie. Je wordt er nooit slechter van, het is handig als je het nodig hebt en het scheelt je een dikke boete bij controle.
Ja eens, ik rij nooit met aanhangers en zou dat ook niet zo snel doen. Gooi het liever in een busje. Maar moet dus binnenkort verhuizen en dan kom je met dat gewicht te zitten...niet dat ik honderden kilo's moet verhuizen maar het zal er wel om spannen.
pi_127900013
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Fiorano het volgende:
Mijn instructeur vroeg waarneer ik m'n vrachtwagenrijbewijs kwam halen :P
Is ook zeker vet, maar die heb ik dus echt niet nodig :P

Motor rijbewijs staat nog wel op de verlanglijst, misschien volgend jaar maar eens mee beginnen :)
  maandag 17 juni 2013 @ 13:49:22 #162
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127900461
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:38 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Is ook zeker vet, maar die heb ik dus echt niet nodig :P

Motor rijbewijs staat nog wel op de verlanglijst, misschien volgend jaar maar eens mee beginnen :)
Haha ik ook eigenlijk niet, maar het lijkt me wel heel gaaf. Op een motor rijdt ik mezelf dood denk ik....

Rij zelf regelmatig met een kar, als we met het orkest waar ik inspeel ergens een optreden hebben ben ik bijna de enigste die er nog mee wil en kan rijden. Dikke tandemasser waar we al het slagwerk in vervoeren. Ramp op de snelweg dat ding :')
pi_127900712
Aanhangers kunnen inderdaad nog wel eens problemen veroorzaken, al heb ik er nooit iets mee te maken gehad (gelukkig). Die regels omtrent die dingen zijn mijns inziens overigens wel gemakkelijk, of zie ik nu iets over het hoofd?
- Maximum toelaatbare massa aanhanger < 750 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 kg, maar maximum toelaatbare massa auto + aanhanger < 3.500 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 en maximum toelaatbare massa auto + aanhanger > 3.500 kg? BE rijbewijs

Die oude regels met aanhanger mag niet zwaarder zijn dan trekkend voertuig geldt overigens ook niet meer.,
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_127900807
Haha, ik wil toch eigenlijk wel een keer m'n vrachtwagenrijbewijs halen. Heb vorig jaar met korting 2 uur les gehad voor de lol. Maar ja, als je een rijbewijs hebt wil je toch ook kunnen rijden. Wat zou betekenen dat ik als hobby bij zou moeten gaan klussen als vrachtwagenchauffeur 8)7
pi_127901547
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:57 schreef MG_13 het volgende:
Haha, ik wil toch eigenlijk wel een keer m'n vrachtwagenrijbewijs halen. Heb vorig jaar met korting 2 uur les gehad voor de lol. Maar ja, als je een rijbewijs hebt wil je toch ook kunnen rijden. Wat zou betekenen dat ik als hobby bij zou moeten gaan klussen als vrachtwagenchauffeur 8)7
Ik had vroeger een leraar wiskunde die vier dagen in de week les gaf en één dag in de week was hij vrachtwagenchauffeur :P
pi_127904657
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:55 schreef Kevindinhinho het volgende:
Aanhangers kunnen inderdaad nog wel eens problemen veroorzaken, al heb ik er nooit iets mee te maken gehad (gelukkig). Die regels omtrent die dingen zijn mijns inziens overigens wel gemakkelijk, of zie ik nu iets over het hoofd?
- Maximum toelaatbare massa aanhanger < 750 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 kg, maar maximum toelaatbare massa auto + aanhanger < 3.500 kg? B rijbewijs
- Maximum toelaatbare massa aanhanger > 750 en maximum toelaatbare massa auto + aanhanger > 3.500 kg? BE rijbewijs

Die oude regels met aanhanger mag niet zwaarder zijn dan trekkend voertuig geldt overigens ook niet meer.,
En vergeet de maximale gewichten die de auto mag trekken niet. Geremde/Ongeremde aanhangers enzo.

@Fiorano Ik heb hetzelfde inderdaad. Rij veel met aanhangers, ook veetransport af en toe. Wil gewoon geen gezeik, en vindt het zeker met levende lading belangrijk dat ik een aanhanger goed onder controle heb.
pi_127905684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:26 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

En vergeet de maximale gewichten die de auto mag trekken niet. Geremde/Ongeremde aanhangers enzo.

@Fiorano ....
Daar zit ook nog een probleem: Wat nou als je auto bij wijze van spreken 600 kg ongeremd mag trekken, maar je een aanhangwagen hebt die maximaal 750 kg (ongeremd) mag hebben. Volgens mij mag je dan nog rijden tot 600 kg, maar dat weet ik dan weer niet zeker.. Iemand?
  maandag 17 juni 2013 @ 15:55:40 #168
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127905749
Overigens net even een slipcursus geboekt, had nog een vakantieveilingenvoucher die voor 07-07 gebruikt moest worden.

En kaarten besteld voor de Historic Grand Prix op Zandvoort :7
pi_127906259
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Daar zit ook nog een probleem: Wat nou als je auto bij wijze van spreken 600 kg ongeremd mag trekken, maar je een aanhangwagen hebt die maximaal 750 kg (ongeremd) mag hebben. Volgens mij mag je dan nog rijden tot 600 kg, maar dat weet ik dan weer niet zeker.. Iemand?
Alle aanhangers met een max massa van 750kg of lager mag je met een B rijbewijs rijden. Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd.

Voor morgen weer werk. Groningen - Amsterdam in een Punto en Amsterdam - Amersfoort (geen Nijkerkerstraat trouwens) in een Civic hybrid. Zullen vast beide voorzien zijn van airco!
pi_127906466
Ik zit nog te wachten op telefoon: vorige week en voor vandaag niet gebeld, hopelijk morgen wel werk anders wordt het een wel héél karig maandje :(
pi_127906623
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:06 schreef gehaktstaaf123 het volgende:

[..]

Alle aanhangers met een max massa van 750kg of lager mag je met een B rijbewijs rijden. Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd.
Gaat nu even niet om het rijbewijs, maar om de auto..
pi_127906765
Staat er wel min of meer.
"Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd."
Dus stel, aanhanger mag max 750kg zijn en je auto mag max 650kg ongeremd.
Dan mag je met die aanhanger rijden, mits je je aan het maximale gewicht van 650kg houdt.
pi_127907085
Heb naar mijn idee te weinig loon ontvangen, even bellen of wordt dat niet op prijs gesteld?
pi_127907350
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Staat er wel min of meer.
"Je dient je dan wel te houden aan wat de auto mag trekken, ongeremd danwel geremd."
Dus stel, aanhanger mag max 750kg zijn en je auto mag max 650kg ongeremd.
Dan mag je met die aanhanger rijden, mits je je aan het maximale gewicht van 650kg houdt.
Zat ik ook aan te denken, maar ik wist het niet zeker. Google is ook niet altijd je beste vriend heb ik al weer gemerkt ;( Thanks gehaktstaaf!
pi_127907597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:25 schreef DylanAce het volgende:
Heb naar mijn idee te weinig loon ontvangen, even bellen of wordt dat niet op prijs gesteld?
Ik zou even mailtje met uitleg naar de administratie doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')