abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127821153
Nog meer AR-ers die deze week niet uitbetaald zijn?
pi_127821413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:32 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Vorige zomer op een Sprinter met laadklep gereden, had nog iets van 700 kg over, maar meestal ging gewoon het dubbele erin :P
Had een tijdje geleden ook een Sprinter, die was rijklaar 3000kg, houd je nog 500 over. Maar technisch kunnen ze vaak iets van 5 ton hebben, zijn over het algemeen teruggekeurde vrachtautootjes
pi_127823065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:51 schreef mad_ het volgende:
Nog meer AR-ers die deze week niet uitbetaald zijn?
Ik heb wel gewoon geld gehad. Misschien niet gewerkt vorige week, of een boete gehad?
pi_127823618
Hmm nee, afgelopen maandag gewerkt en meteen ingevuld. Zal ze wel even mailen dan.
pi_127824121
Als je afgelopen maandag gewerkt hebt, wordt dat volgende week vrijdag pas uitbetaald hè
pi_127833606
Huh voorheen was het toch dat je voor woensdag moest declareren? Zal het me wel verkeerd herinnert hebben omdat ik normaal altijd wo/do/vrijdag werk.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:56:12 #132
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127842832
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:04 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Dramaqueen ;)

Maar heb, speciaal voor jou gemoedsrust het kenteken van die aanhanger nog even gecheckt :). Plaatjes op chassis gaven als max massa 2000kg aan, RDW 1200. Zou dus betekenen dat hij, op papier, terug gekeurd is naar een lagere TTM. En in mijn geval dat ik er met 'B' ook nog mee mocht rijden.
Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.

Overigens heb ik me tijdje terug nog in die aanhangers verdiept, omdat ik tijdje met aanhanger gereden heb voor werk. Maar zodra een aanhanger een eigen kenteken heeft, beginnend met de W, dan heb je hoe dan ook BE nodig. Wat er op het chassisplaatje staat is dan niet meer belangrijk.
#26 || Luciano da Silva
pi_127842994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:56 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.

Overigens heb ik me tijdje terug nog in die aanhangers verdiept, omdat ik tijdje met aanhanger gereden heb voor werk. Maar zodra een aanhanger een eigen kenteken heeft, beginnend met de W, dan heb je hoe dan ook BE nodig. Wat er op het chassisplaatje staat is dan niet meer belangrijk.
En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:07:50 #134
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_127843431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:59 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.
Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbak :O
#26 || Luciano da Silva
pi_127843649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:07 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbak :O
Ik ben bang van wel ja.
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.html
Ik lees ook net dat sinds dit jaar de aanhanger zelfs zwaarder mag zijn dan het trekkend voertuig zolang je maar onder de 3500kg blijft.
Oftewel goed kijken naar kentekenpapieren van de aanhanger.. kan idd terug gekeurd zijn qua gewicht zoals gehaktstaaf in zijn voorbeeld al aan gaf. Weet je het nu in elk geval voor de volgende keer!
pi_127856844
Let vooral op of de auto het mag trekken, gewicht is allemaal hartstikke leuk maar de gemiddelde auto kan die zware aanhangers niet trekken.

Ik heb overigens pas mijn BE rijbewijs gehaald, 1 dagje bezig en klaar met die zooi :)
  zondag 16 juni 2013 @ 12:54:25 #137
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127857498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Die bussen met laadklep zijn opzich wel leuk, maar meestal hebben ze nog maar een laadvermogen van 4 á 500 kilo, doordat die klep en installatie best wel zwaar zijn..
Op m'n oude werk hadden we dat met de vrachtwagentrailer ook. Door die hele laadklepconstructie kwam we boven het maximum gewicht uit als de trailer vol beladen was. Hydrauliek er onder uit geschroefd, 2 spanbanden aan de laadklep bevestigd en bovenin 2 katrollen. Op de plek van de Hydrauliek 2 elektromotoren die de spanbanden aantrokken. Duurde iets langer voor dat de klep open was, maar het scheelde een paar honderd kilo :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127868335
Ik dacht dat Autoreset het vakantiegeld had aangevuld, omdat het de eerste keer zo weinig was. Misschien hadden ze een fout gemaakt dacht ik, maar nu zie ik dat ze me ineens ook de vakantiedagen hebben uitbetaald. Meer mensen waar dit is gebeurd?
.
pi_127870746
Bij mij werd over het vakantiegeld loonheffing ingehouden, terwijl dit bij mijn normale loon niet ingehouden wordt. Misschien is datzelfde bij jou gebeurd?
Ik ga er van uit dat dat volgend jaar met de belastingaangifte gewoon terug te vragen is
pi_127871449
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Jieuwst het volgende:
Bij mij werd over het vakantiegeld loonheffing ingehouden, terwijl dit bij mijn normale loon niet ingehouden wordt. Misschien is datzelfde bij jou gebeurd?
Ik ga er van uit dat dat volgend jaar met de belastingaangifte gewoon terug te vragen is
Bij het vakantiegeld is inderdaad heel veel loonheffing ingehouden, meer dan ik heel vorig jaar heb afgedragen als loonheffing. Kan waarschijnlijk wel terug gevraagd worden.

Alleen hebben ze nu ongevraagd ook de vakantiedagen uitbetaald, waardoor mijn reserveringen nu weer 0 zijn.
.
pi_127871772
Ik heb wel de uren van de planning uitbetaald gekregen, maar niet de ritjes die ik vorige week heb gereden..
pi_127889810
Bij mij hebben ze precies 15 minuten niet uitbetaald. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen... Ik ga voor zo'n klein verschil niet klagen, maar van die enkele keren dat het niet klopte was het wel altijd in mijn nadeel. :P
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  maandag 17 juni 2013 @ 09:37:06 #143
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127892791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:12 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel ja.
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.html
Ik lees ook net dat sinds dit jaar de aanhanger zelfs zwaarder mag zijn dan het trekkend voertuig zolang je maar onder de 3500kg blijft.
Oftewel goed kijken naar kentekenpapieren van de aanhanger.. kan idd terug gekeurd zijn qua gewicht zoals gehaktstaaf in zijn voorbeeld al aan gaf. Weet je het nu in elk geval voor de volgende keer!
Klopt inderdaad, ooit een keer een tandemasser gehuurd die getrokken mocht worden door een zware A6 zonder BE. Uiteindelijk door de politie van de weg geplukt (voor niet handsfree bellen |:( ) En toen gingen ze nog moeilijk doen omdat ik geen papieren van de aanhanger mee had (die krijg je bij dat bedrijf nooit mee als je voor 1 dag een aanhanger huurt, ook apart trouwens) Ik heb mevrouw de de agent maar even verteld dat de zelfde informatie ook op een plaatje bij het chassis staat. Was een leerzame dag voor die vrouw en heeft mij een half uur gekost om haar te overtuigen.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127893190
Volgens mij zijn de agenten wel vaker niet helemaal goed op de hoogte van deze regelingen. Al zijn ze ook niet echt logisch.
In mijn geval een Zafira van ruim 1500kg, max massa ongeveer 2250kg en aanhanger max 1200. Bleef dus mooi onder de 3500kg.
Het gekke is, met deze regeling, als mijn ouders de 150pk versie ipv de 120 hadden gehad, had ik er niet mee mogen rijden. Precies dezelfde auto, alleen meer vermogen en iets hoger eigen gewicht..
pi_127893383
Het is opzich wel logisch allemaal maar er zijn altijd weer zoveel uitzonderingen meestal die het onnodig moeilijk maken. Maar voor iedereen die wil weten of je met een B rijbewijs een aanhanger mag rijden is het nu zaak te kijken naar max massa voertuig + max massa aanhanger = maximaal 3500kg.
pi_127893809
Loon binnen, werd wel weer tijd!
pi_127894410
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:28 schreef RTS91 het volgende:
Hmm, ik nog niet..
  maandag 17 juni 2013 @ 10:56:37 #148
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127894430
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:28 schreef RTS91 het volgende:
Jep hier ook!

Deze week toetsweek, helaas niet werken dus...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_127894977
Hier ook het loon weer binnen :D
  maandag 17 juni 2013 @ 12:15:02 #150
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127896881
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef Dalenbart het volgende:
Het is opzich wel logisch allemaal maar er zijn altijd weer zoveel uitzonderingen meestal die het onnodig moeilijk maken. Maar voor iedereen die wil weten of je met een B rijbewijs een aanhanger mag rijden is het nu zaak te kijken naar max massa voertuig + max massa aanhanger = maximaal 3500kg.
Vind sowieso alle aanhanger regeltjes maar ingewikkeld en krom. Net als het BE rijbewijs eigenlijk. Lijkt me logischer als er wordt gekeken naar de lengte van de totale combinatie in plaats van gewicht..
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')