Had een tijdje geleden ook een Sprinter, die was rijklaar 3000kg, houd je nog 500 over. Maar technisch kunnen ze vaak iets van 5 ton hebben, zijn over het algemeen teruggekeurde vrachtautootjesquote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:32 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Vorige zomer op een Sprinter met laadklep gereden, had nog iets van 700 kg over, maar meestal ging gewoon het dubbele erin
Ik heb wel gewoon geld gehad. Misschien niet gewerkt vorige week, of een boete gehad?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:51 schreef mad_ het volgende:
Nog meer AR-ers die deze week niet uitbetaald zijn?
Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:04 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Dramaqueen
Maar heb, speciaal voor jou gemoedsrust het kenteken van die aanhanger nog even gecheckt. Plaatjes op chassis gaven als max massa 2000kg aan, RDW 1200. Zou dus betekenen dat hij, op papier, terug gekeurd is naar een lagere TTM. En in mijn geval dat ik er met 'B' ook nog mee mocht rijden.
En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:56 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Neuh, ik heb geen zin in gezeik. Rijbewijs iets teveel nodig.
Overigens heb ik me tijdje terug nog in die aanhangers verdiept, omdat ik tijdje met aanhanger gereden heb voor werk. Maar zodra een aanhanger een eigen kenteken heeft, beginnend met de W, dan heb je hoe dan ook BE nodig. Wat er op het chassisplaatje staat is dan niet meer belangrijk.
Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbakquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:59 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
En dit klopt niet. De W staat wel voor een aanhanger met eigen kenteken maar heeft ermee te maken dat deze boven de 750kg zit waardoor eigen kenteken verplicht is. Wij hebben thuis een aanhanger van 1400kg die ik gewoon met de auto en B rijbewijs mag rijden omdat de auto 1800kg weegt. Totaal blijft dus keurig onder de 3500kg die je met een B rijbewijs mag wegen en het trekkend voertuig is zwaarder dan de aanhanger.
Ik ben bang van wel ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:07 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dan heeft mijn baas me lekker verkeerd voorgelicht en heb ik voor jan Lul drie keer gereden met een boedelbak
Op m'n oude werk hadden we dat met de vrachtwagentrailer ook. Door die hele laadklepconstructie kwam we boven het maximum gewicht uit als de trailer vol beladen was. Hydrauliek er onder uit geschroefd, 2 spanbanden aan de laadklep bevestigd en bovenin 2 katrollen. Op de plek van de Hydrauliek 2 elektromotoren die de spanbanden aantrokken. Duurde iets langer voor dat de klep open was, maar het scheelde een paar honderd kiloquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:59 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Die bussen met laadklep zijn opzich wel leuk, maar meestal hebben ze nog maar een laadvermogen van 4 á 500 kilo, doordat die klep en installatie best wel zwaar zijn..
Bij het vakantiegeld is inderdaad heel veel loonheffing ingehouden, meer dan ik heel vorig jaar heb afgedragen als loonheffing. Kan waarschijnlijk wel terug gevraagd worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Jieuwst het volgende:
Bij mij werd over het vakantiegeld loonheffing ingehouden, terwijl dit bij mijn normale loon niet ingehouden wordt. Misschien is datzelfde bij jou gebeurd?
Ik ga er van uit dat dat volgend jaar met de belastingaangifte gewoon terug te vragen is
Klopt inderdaad, ooit een keer een tandemasser gehuurd die getrokken mocht worden door een zware A6 zonder BE. Uiteindelijk door de politie van de weg geplukt (voor niet handsfree bellenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:12 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel ja.
http://www.rijksoverheid.(...)gwagen-besturen.html
Ik lees ook net dat sinds dit jaar de aanhanger zelfs zwaarder mag zijn dan het trekkend voertuig zolang je maar onder de 3500kg blijft.
Oftewel goed kijken naar kentekenpapieren van de aanhanger.. kan idd terug gekeurd zijn qua gewicht zoals gehaktstaaf in zijn voorbeeld al aan gaf. Weet je het nu in elk geval voor de volgende keer!
Jep hier ook!quote:
Vind sowieso alle aanhanger regeltjes maar ingewikkeld en krom. Net als het BE rijbewijs eigenlijk. Lijkt me logischer als er wordt gekeken naar de lengte van de totale combinatie in plaats van gewicht..quote:Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef Dalenbart het volgende:
Het is opzich wel logisch allemaal maar er zijn altijd weer zoveel uitzonderingen meestal die het onnodig moeilijk maken. Maar voor iedereen die wil weten of je met een B rijbewijs een aanhanger mag rijden is het nu zaak te kijken naar max massa voertuig + max massa aanhanger = maximaal 3500kg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |