Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda reintje_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 11 juni 2013 15:59 schreef S-RS het volgende: Krijg nu dan. Chris belde net dat ze een klacht over mij had gekregen van die lui aan de Trondheimweg. De klant zou aan mij bij aflevering hebben gevraagd of de auto ook 12 maanden ingezet zou kunnen worden en ik zou daar nee op hebben gezegd. Die klant heeft nooooooit wat aan mij gevraagd. Bij aflevering keek ze zelfs nog op het contract en zij: ''Huh, maar één maand? Nou zal wel dan'' lekker zulk soort lui. Ze vroeg wel of ze hem ook gewassen e.d. moest in leveren en toen heb ik nog uitdrukkelijk verteld dat ik dat niet wist omdat ik niet van de leasemaatschappij was. Op zulke momenten heb ik echt de neiging om zo'n trien zelf op te bellen
[..]
Hahaha, hoop het niet voor hem, dat is behoorlijk duur!
Op dinsdag 11 juni 2013 20:43 schreef Mallet het volgende: Ik heb guru033 en reintje_ uit de wiki OP gegooid omdat ze allebei al meer dan 100 dagen niet meer actief zijn geweest op fok!
Lief dat je mij er ingezet heb...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet. Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet. Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
Je gewoon aan de snelheid houden. Hard rijden schiet je niets mee op.
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef Ordinateur het volgende: Nu we het toch over klachten hebben.. Is er (nog) iemand van hier die wel eens een serieuze klacht heeft gehad, terecht of onterecht?
Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet. Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
Is per provincie oid verschillend.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ben gepakt met 136 bij 120, maar de foto wordt niet gevonden als ik hem opvraag via internet. Is de foto een deel van de bewijslast of moet ik alsnog betalen? Foto of geen foto?
Niks online opvragen. WOBben die hap. Het is zo'n gigantische puinhoop bij het CVOM dat de kans op een dwangsom uiteindelijk meer dan 50% is. Overigens je meuk wel aangetekend versturen.
Moet een auto ophalen in Breda. Reed net met de trein langs het terrein waar de auto staat, maar ben nog wel drie kwartier bezig om er te komen, zo zuur altijd...
Heb vandaag ineens extra salaris ontvangen van AR. Zal wel een aanvulling zijn op het vakantiegeld, want dat leek me 2 weken terug al zo weinig. Heb ze echter niet gemaild, dus ze hebben zelf een fout geconstateerd ofzo. Nu klopt het wel ongeveer met wat ik in gedachten had.
Vanmiddag ook even goed de schrik te pakken gehad. Reed op de A6. Was bezig een vrachtwagen in te halen. Reed ter hoogte van de wielen van de trailer. Ineens komt dat hele gevaarte naar de linkerbaan. Kon nog net optijd naar links uitwijken, en na flink claxonneren kreeg de chauffeur het ook in de gaten. Was waarschijnlijk met andere dingen bezig, want er was verder geen verkeer wat hij evt kon inhalen. Het het geluk gehad dat het https://www.google.nl/map(...)cbp=12,10.87,,0,9.32 <daar was. Daar lag dus asfalt in de middenberm, gok vanwege duikers ofzo. Als het 100 meter eerder of later was gebeurd weet ik niet hoe het was afgelopen, dan had ik waarschijnlijk geen uitwijkmogelijkheid gehad
Dag lieve meneer Mondeo, ik ga je missen Sinds vandaag een Jetta Hybrid voor de deur hier. Weliswaar Highline-uitvoering, DSG en 170pk, maar ik was toch een beetje verliefd op dat Fordje
Op woensdag 12 juni 2013 20:08 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Vanmiddag ook even goed de schrik te pakken gehad. Reed op de A6. Was bezig een vrachtwagen in te halen. Reed ter hoogte van de wielen van de trailer. Ineens komt dat hele gevaarte naar de linkerbaan. Kon nog net optijd naar links uitwijken, en na flink claxonneren kreeg de chauffeur het ook in de gaten. Was waarschijnlijk met andere dingen bezig, want er was verder geen verkeer wat hij evt kon inhalen. Het het geluk gehad dat het https://www.google.nl/map(...)cbp=12,10.87,,0,9.32 <daar was. Daar lag dus asfalt in de middenberm, gok vanwege duikers ofzo. Als het 100 meter eerder of later was gebeurd weet ik niet hoe het was afgelopen, dan had ik waarschijnlijk geen uitwijkmogelijkheid gehad
Dit heb ik ook wel eens gehad, maar dan met een klant rechts achter, vol op de rem getrapt, ging precies goed Meneer had gelukkig door waarom ik moest remmen, maar het blijft niet fijn.
Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef Irritatie100 het volgende: Dag lieve meneer Mondeo, ik ga je missen Sinds vandaag een Jetta Hybrid voor de deur hier. Weliswaar Highline-uitvoering, DSG en 170pk, maar ik was toch een beetje verliefd op dat Fordje
Ik ga het ook heel jammer als ons Fordje weg gaat. Nog 2 maanden Nog maar een paar mooie ritjes mee maken van de zomer. Al is de kans aanwezig dat als hij niet door de APK komt/onderhoud nodig heeft, hij over 2 weken exit is... Die Jetta Hybrid is tenminste nog wel aardig vlot, toch?
Ik ga het ook heel jammer als ons Fordje weg gaat. Nog 2 maanden Nog maar een paar mooie ritjes mee maken van de zomer. Al is de kans aanwezig dat als hij niet door de APK komt/onderhoud nodig heeft, hij over 2 weken exit is... Die Jetta Hybrid is tenminste nog wel aardig vlot, toch?
Vanavond eerste ritje maken Maar hij heeft 25pk en 70nm meer dan die Mondeo en is een stuk kleiner, dus de prestaties zullen het probleem niet zijn. Maar de wegligging en stuurgedrag van zo'n Ford zal ie denk ik nimmer bereiken.
Vanavond eerste ritje maken Maar hij heeft 25pk en 70nm meer dan die Mondeo en is een stuk kleiner, dus de prestaties zullen het probleem niet zijn. Maar de wegligging en stuurgedrag van zo'n Ford zal ie denk ik nimmer bereiken.
Die wegligging zal inderdaad niet beter zijn denk ik. Maar vag auto's rijden ook niet slecht, ben benieuwd hoe de A3 rijdt. Denk door de elektrische stuurbekrachtiging toch anders dan ford
[ Bericht 1% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 16:27:03 ]
Mondeo is inderdaad een heerlijke wagen! Maar jullie hadden de 2.0 16V benzine toch? Doet wel een beetje afbreuk, 2.0TDCI is heerlijk . Maarja, je hebt niet altijd alle keuze's/mogelijkheden. Jetta zal denk ik veel minder communicatief zijn. Maar had gisterochtend een Avensis van het huidige model,volgens mij zitten in die stuurbekrachtiging allemaal kleine Japannertjes zaten, wat stuurt zo'n ding beroerd. Vorige model was wat dat betreft beter.
Ik vind vooral grote auto's die licht sturen erg irritant. Bijvoorbeeld zo'n hok als de C4 Grand Picasso of Renault Grande Scenic. Dan stuur je en dan zit er totaal geen gevoel in. Helaas wordt het stuurgevoel bij steeds meer nieuwe auto's erg kunstmatig Avensis is inderdaad ook heel erg soepel/gevoelloos.
[ Bericht 14% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 16:26:39 ]
Op donderdag 13 juni 2013 10:26 schreef MG_13 het volgende: Ik had laatst een Mondeo station met 240 PK! Was niet verkeerd. kan ik je zeggen. Volgens mij een 2.0 Ecoboost S Edition ofzo.
2.0 benzine idd. Bij het bedrijf waar m'n pa werkt zijn de regels zo dat je onder de 40k per jaar verplicht benzine moet leasen en daarboven verplicht diesel. Wij zitten op de 25, dus diesel was geen optie.
Ding was trouwens een Flexifuel, kon ie ook op E9 ofzo rijden. En dat was zo schoon dat de grote uit Breda destijds een aanbieding had, nu was ie maar 100 euro per jaar duurder dan een 1.6 met dezelfde opties.
Overigens hebben we voor die Mondeo altijd VW gereden, dus zo erg wennen zal het niet zijn. Ben alleen een beetje bang dat ik die Mondeo juist zo top vond omdat we uit een VW kwamen
Hier precies omgekeerd, na 15 jaar Ford naar een VAG auto. Interieur is in ieder geval al veel mooier dan bij de Ford, en hij is weer sneller, en zuiniger, betere stoelen. Alleen het rijden is nog afwachten
Zoals deze gaat hij worden: http://goo.gl/3vJ7X. Zonder dakrails maar helaas ook zonder de xenons.
[ Bericht 59% gewijzigd door Pizzabodem op 13-06-2013 10:44:14 ]
Ook meedraaiend? Dat is wel echt heel lekker 's avonds. Hadden wij op de vorige auto zitten. Nu hebben we van die Bochtverlichting met een extra lampje
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ook meedraaiend? Dat is wel echt heel lekker 's avonds. Hadden wij op de vorige auto zitten. Nu hebben we van die Bochtverlichting met een extra lampje
Er zit wel bochtenverlichting op, maar bij VAG is dat toch altijd zo'n lampje? In die Ford zat ook meedraaiend idd, dat was wel relaxed.
Ja, wij krijgen nu ook zo'n meedraaiend mistlampje Gelukkig zie je niet hoe gek het er uit ziet als je er zelf in zit. Nooit Xenon gehad, maar voor de looks was het wel mooi geweest; alleen moet je ergens een grens trekken qua opties. Dan is +1000 euro cataloguswaarde voor Xenon gewoon erg veel. Dan liever 3 goedkopere opties in het interieur voor dat bedrag.
Op donderdag 13 juni 2013 11:06 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Die bochtverlichting van VAG auto's ziet er altijd zo zielig uit. Zo'n stom mistlampje dat gaat branden
Idd, volgens mij heb je er geen flikker aan ook die meedraaiende lampen voegden ook echt iets toe.
Ach in de C5 is het nog wel een aardig lampje, maar het is niet dat ik er in eens meer door zie. In m'n eigen Xsara heb ik gewoon 10 euro peertje van Flips zitten, zonder gekkigheid
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking