een hele bom!!?!?!!quote:
Conflict opgelost... en dan verdelen we Syri in 2: een stukje voor de palestijnen en een stukje voor de koerdenquote:
Jij vond dat ze in Kosovo minder goed hadden gepresteerd dan de Nederlanders in Bosni, zo eindigde je het vorige hoofdstuk. Ik citeer even:quote:
er staat hier niets over de prestaties van die peacekeepers?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Jij vond dat ze in Kosovo minder goed hadden gepresteerd dan de Nederlanders in Bosni, zo eindigde je het vorige hoofdstuk. Ik citeer even:
'Following the military campaign, the involvement of Russian peacekeepers proved to be tense and challenging to the NATO Kosovo force. The Russians expected to have an independent sector of Kosovo, only to be unhappily surprised with the prospect of operating under NATO command. Without prior communication or coordination with NATO, Russian peacekeeping forces entered Kosovo from Bosnia and Herzegovina and seized Pristina International Airport.
In 2010, James Blunt described in an interview how his unit was given the assignment of securing Pristina during the advance of the 30,000-strong peacekeeping force and how the Russian army had moved in and taken control of the city's airport before his unit's arrival. As the first officer on the scene, Blunt shared a part in the difficult task of addressing the potentially violent international incident. According to Blunt's account, verified by General Mike Jackson, there was a stand-off with the Russians, and the NATO Supreme Commander, US General Wesley Clark, gave orders to over-power them. Whilst these were questioned by Blunt, they were rejected by General Jackson, with the now famous line, "I'm not having my soldiers responsible for starting World War III." '
Met andere woorden: Niet zozeer de Russen waren het probleem. Maar de NAVO, die onder Amerikaanse leiding bijna WW III uitlokten, omdat die Amerikaan 'top-dog' wilde zijn.
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Met andere woorden: Niet zozeer de Russen waren het probleem. Maar de NAVO, die onder Amerikaanse leiding bijna WW III uitlokten, omdat die Amerikaan 'top-dog' wilde zijn.
de Russen waren trouwens absoluut het probleem hier, als je al van een probleem kunt sprekenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.
Nou AL het kwaad is wat overdreven......... Maar dat die inspanning om die 'New American Century' te realiseren door de vindplaatsen van olie en grondstoffen militair te bezetten voor meer problemen heeft gezorgd dan oplossingen, dat lijkt mij evident. Maar ik hou het op 'Vrienden-alliantie' hier, omdat de NAVO er grotendeels maar een beetje apathisch achteraan sleept, als versleten schaamlap.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:56 schreef waht het volgende:
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.
Net zo raar als het gegeven dat die 'Vrienden-alliantie' die verstokte communist tegen de borst drukt. Het kan verkeren in de 'De Vijand-van-mijn-vijand-is-mijn-vriend'-wereld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:12 schreef Djibril het volgende:
Raar trouwens dat Sabra niet over Qatar, KSA en Turkije begint
Syri is ook een lastig land om oorlog in te voeren. Het grenst aan 5 landen die zich op verschillende manieren bemoeien met de zaak. Tevens is het een uitgestrekt land waar de steden verspreid liggen. In Libi had je de steden hoofdzakelijk langs de kustlijn liggen, met de buurlanden hadden ze weinig van doen (Egypte en Tunesi lieten volgens mij maar mondjesmaat goederen/personen door). In Libi had je ook duidelijke fronten, het hoofdfront vanuit Benghazi, een front wat standhield in Misurata en een front uit het binnenland vanuit Zintan. Tevens hielp de NAVO met de comunicatie van de fronten onderling.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:12 schreef Djibril het volgende:
Op al jazeera lees ik dat sabra om Internationale militaire interventie vraagt omdat nu Iran en Hezollah SAA helpen.
Als fsa nu eens beter samenwerkt inplaats van geld en goederen uit syrie te stelen kunnen ze stand houden. Maar nee ze verrijken zichzelf liever en dan zien we wat er gebeurd, zie Qusair.
Raar trouwens dat Sabra niet over Qatar, KSA en Turkije begint. Die mengen zich net als Iran in Syri, maar zo zie je weer hoe hypocriet fsa nu is. Mannen zoals Sabra hebben de revolutie gekaapt.
In plaats van leuke uitjes in Doha, Instanbul, Cairo, Madrid of NY te houden kunnen ze dat geld beter besteden aan het coordineren van hen milities.
Een gemiddelde age of the empire speler kan een oorlog beter coordineren dan de hoge pieten van fsa.
Sla een geschiedenisboek open, die veroveringen horen bij de vaart der volkeren. En jawel, daardoor zitten wij nu als lamzakken via internet te discussiren en moet men elders ter wereld op zoek naar water, voedsel of onderdak. Wie weet zijn de rollen over vijfhonderd jaar omgedraaid, dat hou je niet tegen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:09 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nou AL het kwaad is wat overdreven......... Maar dat die inspanning om die 'New American Century' te realiseren door de vindplaatsen van olie en grondstoffen militair te bezetten voor meer problemen heeft gezorgd dan oplossingen, dat lijkt mij evident. Maar ik hou het op 'Vrienden-alliantie' hier, omdat de NAVO er grotendeels maar een beetje apathisch achteraan sleept, als versleten schaamlap.
Blablabla Allah Snackbar.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.![]()
Peunage, ISRAEL EN DE SYRISCHE OPSTANDELINGEN zijn de grootste tegenpolen. Straks ga je nog zeggen dat Jabhat Nusra een directe communicatielijn heeft met de IDF.![]()
Kijk eens aan; hier heb je jouw "Israelische wapens".Rookgranaten? PressTV?
![]()
![]()
http://www.liveleak.com/view?i=281_1370715650
Daarnaast bestaat Wahhabisme niet. Er bestaat geen Wahhabi.Niemand zal zich ook een Wahhabi noemen.
![]()
Verder heb ik NOOIT gezegd dat sjiieten geen moslims zijn. Waarom zou ik? er zijn onwetende sjiieten. Wat ik zeg, is dat als je meent dat de Koran vervalst is (wat veel sjiieten doen), je geen moslim bent. Duidelijk?
Emir Waleed bin Al-Talal.Als ie zn geld nou investeerde in Stinger en ATGM-wapens..
![]()
De Islam kent 4 wetscholen, geen 5 of 6. En deze zaken gaan slechts over de jurispudentie, niet over geloofsleer.
Kortom; Jaafarisme, en Wahhabisme zijn geen wetschool.
quote:Op zondag 9 juni 2013 11:52 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Waar zijn de vrouwen?![]()
Libanese huurlingen, 1 zo'n filmpje moet wat betekenen?
Zal ik je eens wat vertellen, wat wl wat te betekenen heeft?
Hezbollah, dat Israel heeft 'vernietigd' in 2006, heeft 3 HELE WEKEN nodig gehad om een klein stadje in te nemen.
Hezbollah, met haar elitetroepen en top-notch wapens, met een absolute overmacht met Iraanse en Irakeze (Abu fadl)-troepen, had 3 weken nodig om de simpele FSA/JN mensen in te nemen.
Hebzollah heeft in Syrie meer mensen verloren, dan in de strijd tussen Israel.
![]()
Al-Qusair, kunnen ze niet bezet houden.
Ze proberen het wel, o.a. door een filmpjeonline te gooien met "O Hussein"-vlaggen op soennitische moskeen, maar dat zal extreem veel haat creeren jegens hen. Daarnaast stromen de sjiieten Qusayr binnen om er een 'shia' stad van te maken. De huizen van de moslims, worden nu bezet door sjiieten uit Libanon. Het lijken wel zionisten...![]()
Jij doet lekker stoer nu, maar over een jaartje moet je nog eens komen praten.![]()
Aleppo, dt wordt de vietnam voor Bashar en Hezbollah.
Het grappigste van allemaal, is dat jij de staats-TV als bron aanhaalt. De Staats-TV die zei dat de Sheik al Bouti door 'terroristen' werd gedood, terwijl de Syrische inlichtingen dat hebben gedaan. De staats TV die zegt dat 80% van Syriers, voor Bashar zijn. De staats-TV die zegt dat een helikopter technische problemen had en daarna is neergestort, terwijl er een RPG op af werd gestuurd.
Ja, dat is cht een technisch probleem, ja.![]()
Iemand had het over "Israelische wapens aand e kant van de FSA". (PressTV)
Kijk eens aan, puur hebreeuws.
Assad is het noorden en oosten kwijt. Lekkere overwinning.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:58 schreef IPA35 het volgende:
De enige manier voor jullie maffe Salafisten om de oorlog te winnen is wanneer de Amerikaanse honden in actie komen.
Ik begrijp dat je je eer hoog moet houden, maar het kan de Amerikanen geen ene tyfus schelen wat Assad en z'n vriendjes uithalen. Assad schrikt niemand af, het is de loopjongen van vrijwel iedereen. Alles wat hij heeft opgebouwd wordt nu gebruikt om allerlei vijanden om te leggen en Syri kapot te maken. Syri is de speeltuin waar iedereen nu aan het schijten is.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:45 schreef IPA35 het volgende:
Fak dat, als Aleppo valt en de zuidgrens veilig is gesteld is de rest een eitje.
Op dit moment is er een groot offensief gaande in Aleppo met 18000 man inclusief de 4e elite divisie van Maher Al-Assad en 2500 Hezbollah strijders.
Als Poetin de Amerikanen af kan blijven schrikken zoals tot nu toe wonderwel gelukt is dan zullen we nog veel meer dode ratten te zien krijgen. Helaas is men al troepen aan het samentrekken in Jordani dus ik vrees het ergste. Daarom moet Poetin opschieten met die luchtverdediging.
Of over vijf, omdat we weigeren te leren van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:32 schreef waht het volgende:
Wie weet zijn de rollen over vijfhonderd jaar omgedraaid, dat hou je niet tegen.
Dat is nou niet direct de indruk die ik had, dat het de Amerikanen niks kan schelen of Assad in Syri zit, of niet. En de enige in dat conflict die juist niet de indruk wekt de loopjongen te zijn van wie dan ook, is Assad. Ik moet zeggen dat ik mij vooraf, toen ik zag wat hij op zijn dak kreeg aan machtige 'spelers' in de regio en de wereld, en Isral en Turkije elkaar weer snikkend in de armen vielen om in Syri het kaarsje uit te kunnen blazen, ik het somber inzag.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:50 schreef waht het volgende:
Ik begrijp dat je je eer hoog moet houden, maar het kan de Amerikanen geen ene tyfus schelen wat Assad en z'n vriendjes uithalen. Assad schrikt niemand af, het is de loopjongen van vrijwel iedereen. Alles wat hij heeft opgebouwd wordt nu gebruikt om allerlei vijanden om te leggen en Syri kapot te maken. Syri is de speeltuin waar iedereen nu aan het schijten is.
Amerikaanse vijfde vlootquote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
en leugens verspreiden over Bahrain.
iran is in het geheim voor israel? zo ja, waaruit blijkt dit?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Het verschil tussen Iran en de verraderlijke Arabische staten, zoals de KSA, zit hem in het volgende;
Iran doet alsof zij tegen israel zijn
KSA, Qatar, doen niet alsof ze tegen de zionisten zijn. Kortom; Iran is de hypocriet.
Alles is natuurlijk relatief. De aandacht die Amerika besteedt aan Syri is beneden gemiddeld voor hun doen qua buitenlandbeleid.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:59 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat is nou niet direct de indruk die ik had, dat het de Amerikanen niks kan schelen of Assad in Syri zit, of niet. En de enige in dat conflict die juist niet de indruk wekt de loopjongen te zijn van wie dan ook, is Assad. Ik moet zeggen dat ik mij vooraf, toen ik zag wat hij op zijn dak kreeg aan machtige 'spelers' in de regio en de wereld, en Isral en Turkije elkaar weer snikkend in de armen vielen om in Syri het kaarsje uit te kunnen blazen, ik het somber inzag.
Een oorlog winnen tegen een niets-ontziende terreurorganisatie, zoals de 'Vrienden' in het veld brachten, is al geen kattenpis. De VS lukte het niet in Irak, niet in Afghanistan, niet in Libi. En dat was dan met een leger dat van de training af n geheel vormde. Hoe moest Assad dan winnen met een leger waarvan een niet onbelangrijk deel was weggekocht door de vijand? En voordat ze formeel overliepen eerst nog hun best deden om intern de boel in het honderd te schoppen?
Hoe ver hij komt, hangt nu niet meer af van interne factoren, maar alleen nog van de vraag hoe ver de VS en haar 'Vrienden' willen gaan. Gaan de maskers af? Of blijven ze rotzooien met hun 'proxies'?
Begrijpelijk dat je voorstander van Isral bent, Salafisme en Zionisme zijn twee loten van dezelfde boom.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Het verschil tussen Iran en de verraderlijke Arabische staten, zoals de KSA, zit hem in het volgende;
KSA, Qatar, doen niet alsof ze tegen de zionisten zijn. Kortom; Iran is de hypocriet.
En zelfs Hezbollah is zo laag als wat. Ze bedankten Qatar, dat miljarden heeft besteedt aan zuid-libanon.
[ afbeelding ]
Hier propageert Hezbollah met "Bedankt, Qatar, voor het opbouwen van onze steden.". Het gaat verder, met slogans als "Libanon heeft gewonnen middels Qatar.![]()
Bahrain, een ministaat, met de grootste legerbasis van de VS? Nope. Qatar wel een beetje, maar dat terzijde.
Nogmaals, ik steun het Saudische volk, niet diens overheid.![]()
Bin Talal is vandaag niet zo lievv, maar wie weet morgen wel.De vijand van vandaag, is morgen je vriend.
Ik ben ook niet tegen Israel. Hoe kom je daarbij? Israel is een schatje tegenover de moslims, vergeleken met de Twaalver Sjiieten, die baby's uit de baarmoeder verwijderen, omdat de moeder "Aicha" heet.![]()
IPA35, Djibril, kom nou eens met inhoudelijke stukken in plaats van de heletijd te schelden met "wahhabi, salafi', en leugens verspreiden over Bahrain.
Wanneer domme mensen dezelfde bullshit blijven herhalen gaan dommere mensen het geloven. Er worden geen graven aanbedenquote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.![]()
Op welke manier zijn het tegenpolen van elkaar? Ze zijn beide tegen Iran en Sjiieten, dus het minste wat je kunt zeggen is dat ze op dit moment een verenigd doel hebben.quote:Peunage, ISRAEL EN DE SYRISCHE OPSTANDELINGEN zijn de grootste tegenpolen. Straks ga je nog zeggen dat Jabhat Nusra een directe communicatielijn heeft met de IDF.![]()
Ik wil hier geen religieuze discussie van maken maar let op wat voor draaikont jij eigenlijk bent. Je hebt het de hele tijd over Sjiieten die moslims vermoorden. Afgezien van dat het een foutief beeld is, wat betekent dit? Als jij sjiieten daadwerkelijk als moslims ziet zou je zeggen dat sjiitische moslims andere moslims vermoorden.quote:Daarnaast bestaat Wahhabisme niet. Er bestaat geen Wahhabi.Niemand zal zich ook een Wahhabi noemen.
![]()
Verder heb ik NOOIT gezegd dat sjiieten geen moslims zijn. Waarom zou ik? er zijn onwetende sjiieten. Wat ik zeg, is dat als je meent dat de Koran vervalst is (wat veel sjiieten doen), je geen moslim bent. Duidelijk?
De Islam kent 4 wetscholen, geen 5 of 6. En deze zaken gaan slechts over de jurispudentie, niet over geloofsleer.
Kortom; Jaafarisme, en Wahhabisme zijn geen wetschool.
Wat is volgens jou de relatie tussen Iran en Isral dan? Zijn het, sinds de Iraanse revolutie, vrienden van elkaar dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Niet liegen nou. Dat bord is niet van Hezbollah. Er staat zelfs letterlijk op "Al-Jumhuriyah Al-Libnanyah". De Libanese republiek/Republiek Libanon. Dus iets van de overheid, niet van Hezbollah. Qatar pompt niet zomaar geld in Zuid-Libanon(Sjiitisch gebied van Libanon), ze doen het om populariteit te winnen.quote:En zelfs Hezbollah is zo laag als wat. Ze bedankten Qatar, dat miljarden heeft besteedt aan zuid-libanon.
[ afbeelding ]
Hier propageert Hezbollah met "Bedankt, Qatar, voor het opbouwen van onze steden.". Het gaat verder, met slogans als "Libanon heeft gewonnen middels Qatar.![]()
Ik ben blij dat je eerlijk bent over Isral. Niet veel Salafi's die dat zijn. Maar hoe kom je aan die onzin over Sjiieten?quote:Ik ben ook niet tegen Israel. Hoe kom je daarbij? Israel is een schatje tegenover de moslims, vergeleken met de Twaalver Sjiieten, die baby's uit de baarmoeder verwijderen, omdat de moeder "Aicha" heet.![]()
Wat een apen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef Aloulou het volgende:
"Islamisten" hebben een vijftienjarige een nekschot gegeven in aanwezigheid van zijn mama omdat hij "blasfemische spraak" uitte. Geweldig nieuws van de strijders van God, kalifaat is aanstaande !
http://m.gulfnews.com/new(...)-of-family-1.1194799
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Tsjala.
the Emir was greeted by Hizbollah officials in southern Lebanon, a stronghold of the Shiite militant party.
Hier, de SJIIET (Hezbollah) die Qatar bedankt.![]()
Wat ben jij toch blind... Alleen maar taqiyyah gebruiken, dus hierom kun je sjiieten sowieso niet vertrouwen; ze liegen wanneer het ze uitkomt.
Controleer eens de geschiedenis van Irak (laatste decennia), en zoek eens wat info op over Beluchistan, Sistan, Ahwaz...
Om je eigen woorden terug te kaatsen; Hezbollah heeft nooit ook maar iets gedaan voor de Palestijnen. Ze hebben het voor zichzelf gedaan (status). 2006 Was ook voor zichzelf, om de domme arabieren te misleiden, dat was gelukt, maar nu is maar 10% van de Arabieren pro-Hezbosatan.![]()
Iran, de Zionisten, het westen, de CIA/NAVO, zijn net als veel andere niet-moslims tegen 1 zaak; een verenigd Islamitische rijk. (met moslims erin dus). De Iraanse overheid doet alles om het ze moeilijk te maken, en Israel ook.
Israel is bang dat de moslims het in Syrie overnemen; Bashar hielp de Zionisten in het handhaven van de (Golan) vrede.
EN PLEASE, het laatste wat ik doe is filmpjes kijken van de Taqiyyah-practictioner Nakshawani kijken.![]()
Kijk hoe deze clown tegen de Islam in gaat.![]()
Een tip voor jou, om je arrogantie opzij te zetten:
http://sultanalqassemi.tu(...)llah-friends-no-more
Deze revolutie zal slagen, waarom? Omdat de mensen genoeg hebben van innerlijke verraders, zoals de onislamitische invloeden van de vuuraanbidders. Deze hebben de moslims altijd tegengewerkt. Vroeger, en nu.Game over...
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef Aloulou het volgende:
"Islamisten" hebben een vijftienjarige een nekschot gegeven in aanwezigheid van zijn mama omdat hij "blasfemische spraak" uitte. Geweldig nieuws van de strijders van God, kalifaat is aanstaande !
http://m.gulfnews.com/new(...)-of-family-1.1194799
bahreinquote:
AIVD houdt jou zeker al in de gaten? Eng ben jij. Jij stroomt over van haat.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Tsjala.
the Emir was greeted by Hizbollah officials in southern Lebanon, a stronghold of the Shiite militant party.
Hier, de SJIIET (Hezbollah) die Qatar bedankt.![]()
Wat ben jij toch blind... Alleen maar taqiyyah gebruiken, dus hierom kun je sjiieten sowieso niet vertrouwen; ze liegen wanneer het ze uitkomt.
Controleer eens de geschiedenis van Irak (laatste decennia), en zoek eens wat info op over Beluchistan, Sistan, Ahwaz...
Om je eigen woorden terug te kaatsen; Hezbollah heeft nooit ook maar iets gedaan voor de Palestijnen. Ze hebben het voor zichzelf gedaan (status). 2006 Was ook voor zichzelf, om de domme arabieren te misleiden, dat was gelukt, maar nu is maar 10% van de Arabieren pro-Hezbosatan.![]()
Iran, de Zionisten, het westen, de CIA/NAVO, zijn net als veel andere niet-moslims tegen 1 zaak; een verenigd Islamitische rijk. (met moslims erin dus). De Iraanse overheid doet alles om het ze moeilijk te maken, en Israel ook.
Israel is bang dat de moslims het in Syrie overnemen; Bashar hielp de Zionisten in het handhaven van de (Golan) vrede.
EN PLEASE, het laatste wat ik doe is filmpjes kijken van de Taqiyyah-practictioner Nakshawani kijken.![]()
Kijk hoe deze clown tegen de Islam in gaat.![]()
Een tip voor jou, om je arrogantie opzij te zetten:
http://sultanalqassemi.tu(...)llah-friends-no-more
Deze revolutie zal slagen, waarom? Omdat de mensen genoeg hebben van innerlijke verraders, zoals de onislamitische invloeden van de vuuraanbidders. Deze hebben de moslims altijd tegengewerkt. Vroeger, en nu.Game over...
Hoe bedoel je? Van FOK! of in het algemeen?quote:Op zondag 9 juni 2013 21:49 schreef Pharmacist het volgende:
Zo te zien wel met een touch van internet-radicalisatie.
Hoezo moet het dan weg? Wie beslist dat?quote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.
Neen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Hoe bedoel je? Van FOK! of in het algemeen?
Yep, het gaat nu los, word hevig gebombardeerd, en zal ook wel even duren..quote:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het het beste voor Syrie is als deze burgeroorlog zo snel mogelijk beslist wordt. Beter dan dat dit nog jaren door rot.quote:
quote:Syrian rebels 'execute teenager' in Aleppo
Fighters reportedly shot dead a boy they accused of committing blasphemy in the northern city of Aleppo.
Rebels fighting the Syrian regime have shot dead a 15-year-old boy in front of his parents and siblings after accusing him of blasphemy, an activist group said.
Al Jazeera was told that the boy, a street vendor selling coffee, was from the Shaar neighbourhood of the northern city of Aleppo. He has been named locally as Mohammad Kattaa.
Reports indicated that he was arguing with another boy on Saturday and used the name of Prophet Muhammad in a common phrase used by Syrians at which point he was picked up by fighters, beaten, and then shot.
"An unidentified Islamist rebel group shot dead a 15-year-old child who worked as a coffee seller in Aleppo, after they accused him of blasphemy," said Syrian Observatory for Human Rights director Rami Abdel Rahman.
Abdel Rahman said the rebel group likely comprised foreigners.
"They spoke classical Arabic, not Syrian dialect," he said.
"They shot the boy twice, once in the mouth, another in his neck, in front of his mother, his father and his siblings," he added.
'Criminal act'
The Observatory condemned the execution as "criminal" and said it was a gift to the regime of Syrian President Bashar al-Assad.
"This kind of criminality is exactly what makes people in Syria fear the fall of the regime," Abdel Rahman said.
Activists have frequently lashed out against some rebel groups that have taken advantage of the security vacuum in Aleppo to commit rights abuses.
It is thought Kattaa's customer was trying to get a free coffee and the boy responded "Even if Muhammad comes down, I will not give it as debt."
This was misinterpreted by the foreign fighters who took it for blasphemy.
Meanwhile, government troops on Sunday were preparing to launch an offensive in the north of the country.
Syrian daily al-Watan said the army has "started to deploy at a large scale in Aleppo province, in preparation for a battle that will be fought in the city and its outskirts".
Rebels last July launched a massive assault on Aleppo, once Syria's commercial hub. The city has since suffered daily regime bombardment and clashes.
Oh dan had ik het verkeerd begrepen excuusquote:Op zondag 9 juni 2013 21:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Neen.
Ik denk dat HishamAbuHamza mss op het internet zijn gedachtengoed op heeft gedaan ivm het veelvuldig posten van youtube filmpjes en ivm wat ik heb gelezen over radicalisatie van jeugd in het Westen.
Bullshit!quote:Rebels last July launched a massive assault on Aleppo,
Ik weet niet hoe betrouwbaar de kaart is.quote:SYRIA - CHRONICLE MAP - INKHIL TO THE REBELLION / HEAVY CLASHES IN JASIM / CHRONICLE INFORM REBELS THAT AN HEZBOLLAH/IRAQI SHIA CONVOY IS ON THE ROAD TO USRA AL-SHAM - I inform rebels on the Bosra al-Sham aerea, they have taken one week ago (with, as Inkhil today, the silence of medias and alter-mdias, pro-Assad), that a convoy of Hezbollah and iraqi shia militiamen is on the road to their positions. They have to prepare their lines ont the north and the east of the city. Always in the Daraa governorate, rebels have captured the most important part of Inkhil, and the city, greatest than Qusayr for information, is now under rebel control. Last loyalists survivors are now refuged in the east and north, and the military base near Inkhil. Rebels also fight for Jasim.
Ow, dus jij beslist nu even dat ongetwijfeld de groep van Assad meer misdaden heeft begaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Als er zomaar 15 jarigen worden gedood, dan is dat natuurlijk niet goed... Maar laten we wel consequent blijven.
De 200.000 strijders van Assad tegen diezelfde aantal tegen Assad: de groep met de meeste misdaden tegen de menselijkheid is ongetwijfeld die van Assad. Wie dit ontkent, leeft onder een marmeren steen.
Welke leugens? Welke kennis heb jij over het Syrische volk? Die 11 syriers die je gesproken hebt hier in nederland?quote:Ik moet het wel eerlijk zeggen; ik ben teleurgesteld in de pro-Assadisten hier, de mate waarin ze leugens verspreiden over het Syrische volk irriteert mij.
Owja, en immams vertellen dat sjiieten geen moslims zijn....quote:Ik vrees voor het lot van de (onwetende) sjiieten in het Midden Oosten. De Ayatollah's maken hun onderdanen wijs dat de ; moslims' slecht zijn, en tegen de Ahlalbayt (Ali etc). Hierdoor is de haat bij deze mensen extreem groot, waardoor ze niets of niemand zullen ontzien om de "Ahlalbayt te wreken".
Bewijzen van de site shia ontmaskerd.nl?quote:Hoezo AIVD en haat?Het enige wat ik doe, is uitleggen hoe het in elkaar zit, aan de hand van bewijzen.
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg of we de steen in Mekka ook weg moesten doen, want daar wordt ook geld aan verdient...quote:@Pharmacist, dat je mij een takfiri noemt, zegt genoeg. Je kent je eigen leerstof niet.![]()
MRJack, wanneer ik als moslim bijvoorbeeld in St Petersburg zou wonen, zou ik ook niet 1,2,3 mijn gebedskleed pakken en voor de ingang van de Grote Kerk gaan staan bidden.Logica, tijd & plaats hebben ermee te maken. Je moet je aanpassen en leren inleven in anderen. Mensen die A zeggen, moeten B incasseren wanneer ze iets doms doen.
Deze onthouden we, ik kom er op terug....quote:Wanneer Hezbollah 3 hele weken nodig had om Qusair in te nemen, gaat Aleppo nooit lukken, zelfs niet in 6 maanden.Qusair was al een massaslachting en vernedering voor Hezbollah, aldus Ex-Secretaris van Hezbollah, Subhi al Tufayli.
![]()
Verder veel bla bla, shia sunni, bla bla rechtsschool dit dat, man man... Get a Life...quote:Waarom ik youtubefilmpjes en links post, is omdat ik per dan misschien 15 minuten op Fok! zit.Pharmacist, IPA35?
![]()
De sjiitische leiders hebben het allang gepland; de oorlog in Syrie is een sektarische oorlog, tussen 2 stromingen die nooit verenigd zullen worden.
BTW, voor de pro-Assadisten, SANA-fans en PressTV-kijkers.
weet ik, vond ik ook twijfelachtig. Maar jij postte zijn kaarten toch ook?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:14 schreef IPA35 het volgende:
Van dezelfde maker die beweert dat Qusayr belegerd werd door het Iraanse leger
Wordt bevestigd door video's op youtube.quote:en dat Soennitsche burgers samen met de FSA naar Libanon is gevlucht
Dat hoor ik voor het eerstquote:Shi'iten op dit moment hun huizen aan het inpikken zijn.
Iran heeft zelf bevestigd dat haar troepen opereren in Syri.quote:Leugenachtige propaganda dus. Behalve enkele militaire adviseurs zijn er geen eenheden van de Revolutionaire Garde in Syri en in ieder geval niet daar.
Ieder vlaggetje stelt n bataljon voorquote:En meer hezbollah vlagjes op de map plempen en ze konden beter de hele kaart geel maken.
Afsnijden van aanvoerlijnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef IPA35 het volgende:
Ik zou ook eerst voor het Zuiden en Homs-Stad gaan maar blijkbaar is er een rede voor?
Nu hebben ze in Homs maar weinig troepen nodig en kan dit best tegelijkertijd.
Lol, dat is mijn leerstof niet. Ik post hier vaak omdat ik geinteresseerd ben ik geopolitiek en het Midden Oosten is waar (bijna) alles gebeurt. Er zijn hier vast mensen die veel meer van Islam afweten dan ik.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
@Pharmacist, dat je mij een takfiri noemt, zegt genoeg. Je kent je eigen leerstof niet.![]()
Zegt Assad. Het rode kruis mocht er niet in dus ik geloof er geen fuck van.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Is bullshit, de regering heeft een vlugweg opengelaten voor burgers en strijders uit het stadje.
is ook zo.quote:Nu doen ze alsof de burgers op de vlucht zijn voor het leger en met de rebellen meegaan.
Mogelijk, maar dat kan ik ook niet precies inschatten. Maar voor mij is het wel duidelijk wat hij bedoelt, maar of het ook klopt is voor mij de vraag.quote:Iran heeft natuurlijk militaire adviseurs daar maar geen onafhankelijk opererende eenheden bij Qusayr anders waren daar wel filmpjes van.
Hezbollah qua organisatie is nogal mysterieus, hoe weet een of andere fransoos waar die allemaal precies zitten? En dan 3 SAA vlagjes en 12 hezbollah vlagjes, lekker realistisch ook.
En dat groene gebied in het noorden is vandaag ingenomen, daarvandaan was helemaal geen open vluchtroute, en dus ook geen burgers die meevluchten met rebellen.
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.quote:Syriestrijders begaan oorlogsmisdaden
Belgische Syristrijders maken zich schuldig aan zware oorlogsmisdaden. Dat blijkt uit afgeluisterde gesprekken waar De Morgen de hand op kon leggen. "We mochten allemaal een persoon de keel oversnijden."
Gisteren dook op het internet een barbaars filmpje op waarin een naakte man van middelbare leeftijd door enkele jongere mannen met een bot mes wordt onthoofd. Minstens twee van zijn beulen spreken Vlaams met een Arabische tongval. "Draai hem om, draai hem om!" en "Op zijn buik! Hou zijn voet vast", roepen de daders. Wie de Vlamingen precies zijn, kan voorlopig niemand met zekerheid zeggen, maar de kans is reel dat zij deel uitmaken van een groep van 35 tot 40 Belgische Syristrijders die zich ophouden nabij Aleppo. De jihadisten worden aangevoerd door de 22-jarige Houssien Elouassaki uit Vilvoorde.
Elouassaki en zijn groep begaan in Syri de gruwelijkste gewelddadigheden, zo wordt duidelijk uit een onderzoeksdossier dat De Morgen kon inkijken. Aan de hand van transcripties van afgeluisterde telefoongesprekken ontstaat een beeld van waar ze zich mee bezighouden. "Drie dagen geleden mochten we allemaal een persoon de keel oversnijden", zegt de 22-jarige Houssien Elouassaki. "Dat moet je toch niet doen", antwoordt zijn oudere broer Abdelouafi. "Ach, een kalasjnikov of een mes, wat maakt het uit. Dat zijn sjiieten en alawieten, die moeten dood."
Houssien Elouassaki, die nog als gehandicaptenverzorger aan de slag was, vertrok vorig jaar vanuit Vilvoorde naar Syri. De door hem geleide groep Belgen en Nederlanders werkt soms samen met de terroristische groepering Jabhat al-Nusra. Zij logeren in de omgeving van Aleppo in een luxevilla. Elouassaki vertelt hoe ze dertig vrouwen hebben verkracht en gedood. Angst lijken ze, afgaande op de gesprekken, niet te kennen. "Er zijn hier mooie huizen, er is een zwembad, eten, drinken, alles wat je wil. En als er een bom op je hoofd valt, sterf je tenminste als een martelaar. Wat kan beter zijn dan dat?"
Minister van Binnenlandse Zaken Jolle Milquet (cdH) en minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) melden dat het federaal parket alle mogelijke sporen onderzoekt naar Belgische strijders die betrokken zijn bij ontvoeringen en executies. Het filmpje over de onthoofding is aan het dossier toegevoegd.
30 vrouwen verkracht en gedood. Wat een ongelovige honden,quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.
Er is maar een reden waarom deze strijd nog niet over is en dat is omdat het een proxy war is geworden, beide partijen worden in stand gehouden door hulp van buitenaf. Vandaar dat het op deze manier bij de huidige stand van zaken nog lang kan doorgaan. Met al gevolgen van dien voor de hele regio. Want deze sektarische strijd kan hoelanger het duurt nog veel grotere impact heben op de omringende landen dan dat het nu heeft helaas.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het het beste voor Syrie is als deze burgeroorlog zo snel mogelijk beslist wordt. Beter dan dat dit nog jaren door rot.
Wauw, jij bent nog verder heen dan ik dacht. Het heeft geen zin om jou te quoten en op elk punt te reageren, want uiteindelijk zet jij het toch weg als Taqiyyah. Hetzelfde kan ik natuurlijk tegen jou doen, maar waarschijnlijk ben je te dom om te weten dat Taqiyyah ook onder soennieten en salafi's voor komt.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Ik vrees voor het lot van de (onwetende) sjiieten in het Midden Oosten. De Ayatollah's maken hun onderdanen wijs dat de ; moslims' slecht zijn, en tegen de Ahlalbayt (Ali etc). Hierdoor is de haat bij deze mensen extreem groot, waardoor ze niets of niemand zullen ontzien om de "Ahlalbayt te wreken".
Absoluut. Hoe langer de strijd duurt, hoe meer Irak en Libanon kapot gaan. Libanon gaat echt hard de afgelopen dagen. Zelfs Turkije heeft al schade opgelopen met die aanslagen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:36 schreef Aloulou het volgende:
Er is maar een reden waarom deze strijd nog niet over is en dat is omdat het een proxy war is geworden, beide partijen worden in stand gehouden door hulp van buitenaf. Vandaar dat het op deze manier bij de huidige stand van zaken nog lang kan doorgaan. Met al gevolgen van dien voor de hele regio. Want deze sektarische strijd kan hoelanger het duurt nog veel grotere impact heben op de omringende landen dan dat het nu heeft helaas.
De VS heeft er op zich wel baat bij. Helemaal dikke maten met de rebellen zullen ze waarschijnlijk niet worden. Dus laat ze nog maar bloeden, een zorg minder. Bashar is al helemaal een vijand, dus hij zal en moet op 1 of andere manier vallen. En Syri zelf, hoe verdeelder, hoe beter. En aangezien er 1 partij bij zit die allerlei andere partijen ideologisch verkettert en dood wil, zal het land na dit conflict ook niet zo makkelijk weer 1 worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Absoluut. Hoe langer de strijd duurt, hoe meer Irak en Libanon kapot gaan. Libanon gaat echt hard de afgelopen dagen. Zelfs Turkije heeft al schade opgelopen met die aanslagen.
Soms lijkt het net alsof de rebellen precies genoeg steun krijgen om niet te verliezen. Zeg maar een buitenlandse actor die er belang bij heeft dit conflict door te laten gaan, zonder dat een partij beslissend wint. Misschien proberen de USA/UK/Frankrijk of de golflanden Iran uit te lokken zich ook officieel in de strijd te werpen zoals Hezbollah gedaan heeft nu.
Opbreken die handel. Alawistan, Kurdistan en de rest voor de soennieten.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
De VS heeft er op zich wel baat bij. Helemaal dikke maten met de rebellen zullen ze waarschijnlijk niet worden. Dus laat ze nog maar bloeden, een zorg minder. Bashar is al helemaal een vijand, dus hij zal en moet op 1 of andere manier vallen. En Syri zelf, hoe verdeelder, hoe beter. En aangezien er 1 partij bij zit die allerlei andere partijen ideologisch verkettert en dood wil, zal het land na dit conflict ook niet zo makkelijk weer 1 worden.
Ten eerste is het de tweede maal dat jij dit simpele filmpje showt, heb je niets anders?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:39 schreef Peunage het volgende:
el leugens over sjiieten herhaalt(ze aanbidden graven, ze denken dat de Koran niet compleet is, ze maken ongeboren baby's dood omdat ze aischa heten( ) etc.), en uiteindelijk durft te zeggen dat sjiieten andere moslims haten
Als je toch daarheen gaat dan moet je het goed doen. Terugkeren is alleen een optie voor watjes en paar weken in die shitzooi daar doet de rest.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
ze maken ongeboren baby's dood omdat ze aischa heten() etc.), en uiteindelijk durft te zeggen dat sjiieten andere moslims haten
Kunnen we die niet tijdje lenen voor Kanaleneiland?quote:Op maandag 10 juni 2013 02:17 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.
Assad honden zijn al vanaf dag 1 door de mand gevallen, heb vaak gezegd dat hij als verantwoordelijk niets dan lood in zijn achterhoofd verdient. maar dat neemt niet weg dat dot een politieke strijd is en geen sektarische, hoewel extremen bij bekde kanten vanaf dag 1 graag een grote sektarische strijd van maken. Jij haalt FB pagina aan met Bin Laden als logo die onder het filmpje zet dat al Baghdadi (leider van "al Qaida") alvast 10 autos met explosieven moet klaarzetten om sjieten weg te exploderen.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:17 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.
Omar, Abu Bakr, en Aicha, zijn slechts een aantal van de 'vijanden' van de sjiieten.
Voor diegenen die zich afvragen waarom er oorlog is in Syrie...
https://www.facebook.com/photo.php?v=467346823343678
quote:Iraq reports first deadly clash with Syrian rebels
Baghdad, June 9 (Petra) – One Iraqi security officer was killed and two others wounded on Sunday in a cross-border clash with armed Syrians, marking the first deadly incident on the frontier between the two countries since the Syrian crisis began over two years ago, the Iraqi army reported.
A military source told Petra's reporter in Baghdad that fierce clashes erupted at dawn on Sunday between Iraqi border guards and "armed elements" on the Syrian side of the frontier near the Al Walid crossing west of Iraq's western Anbar province.[..]
quote:Qaeda chief annuls Syrian-Iraqi jihad merger
Al-Qaeda’s top leader has ruled against the merger of two jihadi groups based in Syria and Iraq, in an attempt to put an end to increased tensions and infighting among members.[..]
quote:Russia's Syria Diplomacy Is a Game of Smoke and Mirrors
[..]
"Everything that is happening around Syria has less to do with promises to Assad personally and more to do with power plays between Russia and the West," said Fyodor Lukyanov, editor of the magazine Russia in Global Affairs. "And for Russia that means keeping things on the diplomatic track."[..]
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:29 schreef mr_jack het volgende:
hhh, kunnen we het hebben over Syrie ipv sunni-shia.
Laten we het gewoon hebben over de dagelijkse ontwikkelingen in Syrie ipv hele dialogen over soennieten en sjiieten.
Ik word helemaal misselijk als ik dat gebral van Hisham
LOL, dat zei de predikant van de zwarte kousen kerk ook al tegen mij.quote:
De overheid heeft van het bevolkte deel het grootste deel in handen, de rest is niet interresant en komt later wel.quote:Maar ja, de overheid en Hezbollah vieren feest alsof ze de helft van Syri controleren, wat dus niet het geval is.Qusair was een kleintje; daarintegen hebben de strijders gisteren een belangrijke stad verovert van de Overheid; hier hoor je geen media over.
We will see....quote:Als het goed is zal de GCC 40k soldaten sturen vanuit de Peninsula Shield, om met de FSA te vechten. Nu maar hopen dat ze antitank raketten en SAM's hebben.
LOL, dan is het helemaal triest. Als die 2000 hezbollah strijders op hun eentje Quaseir hebben ingenomen in 3 weken, kun je nagaan hoe weinig terroristen er dan waren en hoe slecht die getrained waren......quote:Het leger van Assad is zelf tot niets meer in staat. Tijdens confrontaties gaan de hardcore sjiitische milities zoals Abu Fadl Abbas/Irak en Hezbollah aan het front vechten. Nadat ze hebben gevochten komt de SAA pas hetgeen bezet houden. Ondertussen is een ander gebied weer veroverd door het SYrisch volk.
Ach, net zoals zovelen al 1,5 jaar geleden hier riepen dat het snel afgelopen zou zijn met Bashar Al Assad.. Die hoor je nu ook niet meer....quote:Dit zal gewoon nooit stoppen.![]()
Ja, Tarik Al-Hashimi weet alles af van bomaanslagenquote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Aloulou, het is niet zo dat alle bomaanslagen in Irak op sjiieten, door soennieten/Al Qaeda worden gepleegd. Verre van. Iran is er vanaf het begin al mee bezig, afgelopen week gaf Tarik al Hashimi tijdens een live interview (en hij weet er alles van), dat Iran sjiieten vermoord in Irak middels bomaanslagen. Al-Maliki is nog slechter voor Irak dan Saddam, wel eens gezien hoe de sjiieten in Basra leven?Laat staan de soenieten...
Ik heb het interview met al-Hashimi gezien inderdaad op Al Jazeera en hij zei interessante dingen. Ik zeg niet dat alle bomaanslagen alleen van soennitische kant komen, die nuance breng jij aan. Er kan wel gesteld worden dat extremisten (neem aan dat jij ze ook zo noemt) van soennitische achtergrond ("al qaida" en voormalige Saddam loyalisten) al lange tijd stelselmatige sjitische burgers opblazen op publieke plaatsen omdat zij "afvalligen zijn" en "handlangers van de Amerikanen" (toen de invasie begon).quote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Aloulou, het is niet zo dat alle bomaanslagen in Irak op sjiieten, door soennieten/Al Qaeda worden gepleegd. Verre van. Iran is er vanaf het begin al mee bezig, afgelopen week gaf Tarik al Hashimi tijdens een live interview (en hij weet er alles van), dat Iran sjiieten vermoord in Irak middels bomaanslagen. Al-Maliki is nog slechter voor Irak dan Saddam, wel eens gezien hoe de sjiieten in Basra leven?Laat staan de soenieten...
quote:The UK will not start arming Syrian rebels without giving MPs a vote on the issue, William Hague has insisted after more than 80 Tories signed a letter calling on the government to seek the Commons' approval for such a decision. Speaking to the BBC's Andrew Marr show, Hague said:
We have a good record on going to the House of Commons for a vote. There would be a vote one way or another. I can't see any reason why it couldn't be before any such decision was implemented. Just for the sake of clarity, we wouldn't use a parliamentary recess to say we can't consult parliament because it's the middle of August, so MPs don't have to be concerned about that.
The Guardian
Het is snel afgelopen met Assad :yquote:Op maandag 10 juni 2013 14:09 schreef mr_jack het volgende:
Ach, net zoals zovelen al 1,5 jaar geleden hier riepen dat het snel afgelopen zou zijn met Bashar Al Assad.. Die hoor je nu ook niet meer....
Ik zie hem nog wel anderhalf jaar zitten.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is snel afgelopen met Assad :y
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
Houssien Elouassaki, die nog als gehandicaptenverzorger aan de slag was, vertrok vorig jaar vanuit Vilvoorde naar Syri. De door hem geleide groep Belgen en Nederlanders werkt soms samen met de terroristische groepering Jabhat al-Nusra. Zij logeren in de omgeving van Aleppo in een luxevilla. Elouassaki vertelt hoe ze dertig vrouwen hebben verkracht en gedood. Angst lijken ze, afgaande op de gesprekken, niet te kennen. "Er zijn hier mooie huizen, er is een zwembad, eten, drinken, alles wat je wil. En als er een bom op je hoofd valt, sterf je tenminste als een martelaar. Wat kan beter zijn dan dat?"
Hey, het waren "maar" sjiieten en alawieten, he. Dan mag het. Zolang je maar roept dat je het in naam van Allah doet is het ok.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
30 vrouwen verkracht en gedood. Wat een ongelovige honden,
Ik snap het niet... Echt.. Kafirs.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[..]
Hey, het waren "maar" sjiieten en alawieten, he. Dan mag het. Zolang je maar roept dat je het in naam van Allah doet is het ok..
Pom pom pom, another one bites the dust.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:29 schreef Djibril het volgende:
http://english.alarabiya.(...)ghting-in-Syria.html
Tarik Taketloune, 20, a car mechanic from Vilvorde, a suburb of Brussels, was shot in the head and killed on Friday as he slept in a house near Aleppo, the Flemish newspaper Het Nieuwsbald said, quoting his father.
He may have been shot by a fellow fighter after saying he wanted to go home, his father said.
Goed nieuws
De mokers onder hen zullen voor een groot deel inderdaad geen voormalige KU Leuven studenten zijn geweest of succesvolle ondernemers, om maar een zijweg te nemen. De bekeerlingen (zoals "jihad jordi") neem ik minder kwalijk, het is maar net wie je tegenkomt en welke informatie je aanreikt. Daarnaast kan het heerlijk zijn om eindelijk bij een select en zeer loyaal groepje broeders te horen met allemaal hetzelfde doel voor ogen en eindelijk een "fulltime identiteit" met ook nog eens God's leiding ipv je eigen boontjes te moeten doppen in het individualistische Nederland of Belgie en veertigurige werkweken te draaien waarbij niemand naar je omkijkt.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Zal me niks verbazen als het gros van de Vlaams-Nederlandse zelfverklaarde vrijheidsstrijders die daar rondlopen voormalige bontkraagjes, relmocro's, straattuig, enz. zijn die zogenaamd het licht hebben gezien en "vrome" moslims zijn geworden. Sharia4Belgium-figuren. Maar het zijn zulke goeie jongens.
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:29 schreef wikwakka2 het volgende:
Hey, het waren "maar" sjiieten en alawieten, he. Dan mag het. Zolang je maar roept dat je het in naam van Allah doet is het ok..
![]()
![]()
NOSquote:Vlaming gedood in Syri
Toegevoegd: maandag 10 jun 2013, 19:30
Update: maandag 10 jun 2013, 19:48
In Syri is een Belg om het leven gekomen. Dat bevestigt de burgemeester van de stad Vilvoorde, waar de man woonde, in de Belgische krant Het Nieuwsblad.
De 20-jarige jihadist, Tarek Taketloune, zou in zijn hoofd zijn geschoten. De vader van de man kreeg van een anonieme beller te horen dat zijn zoon is gexecuteerd terwijl hij sliep. Door wie, werd niet verteld.
Broer
De man was niet bekend bij de politie of justitie in Belgi. Volgens de burgemeester is hij enkele maanden geleden geradicaliseerd onder invloed van "oorlogspredikers".
De oudere broer van de jihadist werd twee weken geleden in Belgi opgepakt op verdenking van deelname aan terroristische activiteiten. Hij kwam toen volgens justitie net terug uit Syri.
En dan willen ze naar huis terugkerenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:57 schreef schurkurk het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)dood_in_Syrie__.html
4 down, 96 to go...
Wees maar niet benauwd, daar weten ze wel raad meequote:Op maandag 10 juni 2013 20:45 schreef IPA35 het volgende:
En vrijdag werden er blijkbaar twee "Nederlanders" gevangen genomen in Syri.
Ik hoop dat ze nooit meer weg komen uit de kerkers van (een van) de Mukhabarat.
Was ik ook niet bang voor.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:58 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Wees maar niet benauwd, daar weten ze wel raad mee
Meer foto's plaatsen van villa's met zwembaden op de ronsel site's.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Was ik ook niet bang voor.
Maar hoe krijgen we die gasten uit de Schilderswijk ook die kant op?
Precies, vraag maar aan deze sukkel:quote:Op maandag 10 juni 2013 21:01 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Meer foto's plaatsen van villa's met zwembaden op de ronsel site's.
Dat je, nadat je te kennen hebt gegeven terug te willen, 's nachts in je slaap door je kop geknald word door je mede gelovigen, dat staat natuurlijk niet in de kleine lettertjes. Beetje Taqqiha moet kunnen
Die leeft al niet meer....quote:Op maandag 10 juni 2013 21:03 schreef IPA35 het volgende:
Precies, vraag maar aan deze sukkel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen__in_Syrie__.html
Wat je rond 3:16 ziet is een explosie. Weet niet of het een granaat is. Maar daarvoor, bij 3:05 ongeveer word die jongen gesnipet. Snipervuur was veel eerder te zien trouwens. Kijk maar bij 2:45. Maar of hij had het niet door, of het maakte hem gewoon niet uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:32 schreef IPA35 het volgende:
Is dat een sniper? Volgens mij gewoon een flinke granaat.
Jawel hoor. Assad gaat vallen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:09 schreef mr_jack het volgende:
[..]
LOL, dat zei de predikant van de zwarte kousen kerk ook al tegen mij.
En mijn katholieke buurman ook. En een boeddhistische vriend van me ook, Enzovoort.
[..]
De overheid heeft van het bevolkte deel het grootste deel in handen, de rest is niet interresant en komt later wel.
[..]
We will see....
[..]
LOL, dan is het helemaal triest. Als die 2000 hezbollah strijders op hun eentje Quaseir hebben ingenomen in 3 weken, kun je nagaan hoe weinig terroristen er dan waren en hoe slecht die getrained waren......
[..]
Ach, net zoals zovelen al 1,5 jaar geleden hier riepen dat het snel afgelopen zou zijn met Bashar Al Assad.. Die hoor je nu ook niet meer....
Doet me denken aan de oppositiequote:Op dinsdag 11 juni 2013 01:43 schreef rakotto het volgende:
Het is alleen dat hij hulp van buitenaf heeft.
Wat ik van de politiek geleerd heb, is dat als partijen aangeven iets te "willen" ze vaak het tegenovergestelde doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 05:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het bloedvergieten kan nu eenvoudig stoppen. Zoals er al veel kansen zijn geweest. Zorg ervoor dat Assad nu snel het land weer helemaal onder controle krijgt en zijn geef zijn opmars nog meer momentum, zoals steunen van het ophanden zijnde beleg van Aleppo. Maar nee wat hoor ik, de Amerikanen , Fransen en Britten willen versnelde wapenleveranties aan de "rebellen." Die zeggen in feite dus , "wij willen nog meer bloedvergieten."
Klopt, degene die over het muurtje kijkt wordt gesniped, daarna volgt er een zwaardere inslag, die het muurtje half wegvaagt en ook wat meer terroristen velt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat je rond 3:16 ziet is een explosie. Weet niet of het een granaat is. Maar daarvoor, bij 3:05 ongeveer word die jongen gesnipet. Snipervuur was veel eerder te zien trouwens. Kijk maar bij 2:45. Maar of hij had het niet door, of het maakte hem gewoon niet uit.
Ja, die mensen die in de jaren 30 in Spanje hadden gevochten waren daarna ook zo een enorm probleem.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:38 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Tijd om ons zorgen te maken over die lui die binnenkort terugkeren, met een tas vol ervaringen waar Stephen King wakker van zou liggen. En gefrustreerd over het feit dat 'wij' ze niet geholpen hebben in de slagerij.
Die hadden geen ingeprente haat tegen ons....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, die mensen die in de jaren 30 in Spanje hadden gevochten waren daarna ook zo een enorm probleem.
Goede vergelijking.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, die mensen die in de jaren 30 in Spanje hadden gevochten waren daarna ook zo een enorm probleem.
quote:Family of Hezbollah fighter 'refuse to mourn'
After his death in Syria, relatives say Mohammad Ali Janbin died to protect "all Lebanese people".
When the body of Mohammad Ali Janbin, a Hezbollah fighter, returned to Lebanon from neighbouring Syria, his mother threw rice over his corpse, much as friends of newlyweds greet the happy couple. To his family, he returned a martyr, someone who died fighting to protect their homes and their beliefs.
"For me, it's a celebration," Um Mohammad told Al Jazeera, sitting in her modest living room next to a portrait of her son in his military uniform - a smaller replica of the massive poster of him hanging upon the front of their home.
Based in the tiny village of Tamnine el Fawka here in the Bekaa Valley, the family home looks out onto the hills that separate them from Syria, just a few kilometres away.
Spotlight
In-depth coverage of escalating violence across Syria
A tall, stern-looking woman, Um Mohammad refuses to mourn the loss of her son.
"Every night we used to pray for him, and we used to pray he would return a martyr," she said. "I wanted to go with him [to Syria], to bring him and his friends water."
Pointing to her remaining two sons, she said defiantly: "I would let them go and fight too."
Hezbollah, the Lebanese Shia movement, last month confirmed its military involvement in Syria's war, fighting on the side of President Bashar al-Assad's troops. It claims its role is limited to defending Lebanese citizens living on the Syrian side of the border, as well as protecting Shia shrines in Damascus.
Last week the Syrian administration, with Hezbollah's help, defeated the rebels to gain control of the strategic city of Qusayr.
Syrian opposition groups are now accusing the Lebanese militia of moving fighters on to Aleppo and Zabadani, expanding its role in the conflict.
'They’re coming after us'
Despite local and international condemnation of Hezbollah's role in Syria's civil war, with many holding the group responsible for the turmoil now gripping Lebanon, families of fighters remain resolute in their defence of the group.
For the families who are living in the Bekaa Valley, whose villages and towns share a border with Syria, they consider Hezbollah to be the only credible source of protection against what they see as a very real threat to their existence from Syrian rebels.
"The armed gangs in Syria are coming after us," Abu Mohammad, Ali Janbin's father, told Al Jazeera, moving his fingers rhythmically over a set of prayer beads.
"These are not rumours, we've heard the threats they've made against us and seen the way they've attacked our religious sites," he said, referring to reports of Syrian rebels digging up the grave of Hijr ibn Odai in Damascus, a sacred site for the Shia.
"You can see how [the rebels] are treating people over there, and how they are harming people," added his wife, Um Mohammad.
"My son could not bear to see injustice, he was raised with decent principles."
While they did not know where Janbin was killed, the information his family received after his death indicated he was shot in the neck by a sniper.
All they know is he was in Syria for 24 days.
"We didn't know what he was doing with Hezbollah, but we knew he was with them," his father said. "I didn't want to know either, because I didn't want to put limits on him."
Inside Syria: What next, after the battle for Qusayr?
Janbin joined the movement ten years ago, at the age of 25, having just graduated from university as an engineer. He was able to move quickly up the ranks, allegedly on an accelerated path towards a commander position.
In July 2006 he fought with Hezbollah against Israel, as a military onslaught raged in southern Lebanon for 33 days. More recently, his parents said he held an important role in the fighting in Syria regarding tactics and strategies.
"His military name was Imad, in reference to Imad Mughniyeh," said his father, referring to the Hezbollah military mastermind assassinated in Syria in 2008.
Sniper girls and tunnels
Hezbollah's involvement in Syria is also strategic; the Syrian regime supplies the group with weapons for its fight against Israel, and is therefore considered a crucial ally, along with Iran, in the "axis of resistance".
The battle of Qusayr was important for the group in order to prevent it falling into the hands of the rebels and cutting off a key supply route from Syria into Lebanon.
One Hezbollah fighter in the Bekaa Valley who returned from Qusayr over the weekend described how they were fighting rebels "wall to wall". He said the majority of the rebels he encountered were "foreign" fighters.
"From the identity cards we picked up, there were barely any Syrians... a large majority were from Britain, France, Jordan, the Gulf, Lebanon, and Chechnya," he told Al Jazeera on condition of anonymity. "We also found weapons from everywhere, including Israeli-made weapons."
"We discovered Chechen girls who were snipers," he said, describing one girl approximately 18 years old, who spent days hidden in a water tank, working as a sharpshooter.
"At the beginning, the battle was very tough because the rebels had built up a strong defence around the city," he said. "They had dug tunnels, and were using tactics we had clearly taught the Palestinians in the past."
He rejected claims made by the Syrian opposition that thousands of civilians remained in the city under siege.
"We didn’t find any civilians," he said. "There were no women and children. The only people there were armed men."
Family man and football referee
The villagers of Tamnine al Fawka did not see Janbin as a fighter, but rather as a modest and dependable family man, who would often be called upon to resolve village issues.
"He was the guy you would call to break up a fight in the street," 24-year-old Malak, his wife, told Al Jazeera. "Everyone in the village loved him. He was always asked to be referee in their football matches."
Malak met Jandin four years ago, online. "Even though we came from the same village, we didn't know each other. We saw each other on the internet and liked each other," she said, shyly.
After getting married, she gave birth to two sons, Haydar, and Ali Reda, who, while they are now too young to understand what has happened to their father, will be brought up "on his path".
Malak says she understands why he had to fight in Syria. "The Lebanese soldiers can't hold weapons to defend us, so who is going to protect us? Hezbollah is not there defending the Syrian regime, but to protect all the Lebanese."
However, she made no bones of the fact that his absence from their home was noticeable.
"He was my whole world. He taught me everything; he was smart, he knew about technology, about sport, about religion, everything," she said.
"I miss him. I even miss when he's mad at me."
Al Jazeera English
Die kregen geen paspoort meer toen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, ze verloren hun staatsburgerschap, ze waren statenloos, net als de Nederlanders die in Duitse dienst tradenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:09 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Die kregen geen paspoort meer toen.
Ze raakten hun paspoort kwijt, omdat koningin Wilhelmina eigenlijk toch wel sympathie begon op te brengen voor de nationalistische Spaanse generaal Francisco Franco.
De meeste Nederlandse communisten gingen daarom naar Mexico of de Sovjet-Unie of bleven in Zuid-Frankrijk steken (Frankrijk had nog een linkse socialistische regering toen).
Dat die jihadisten geen westers geweld nodig hebben als excuus, geeft de Verenigde Staten niet het recht om illegale oorlogen te beginnen en moslimlanden te bezetten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)r-hun-barbarij.dhtml
Hopelijk zullen de Syrirs net zo grondig zijn met het opruimen van dat islamitisch menselijk afval als de Russen in Grozny.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:07 schreef Veldkamp het volgende:
Wij krijgen helaas binnenkort in een bodybag of via Turkish Airlines de 'Nederlandse' jihadisten terug.
Het Syrische leger boekt enorme successen op het platteland rondom Aleppo en morgen begint het Syrische leger met Russische adviseurs de anti-terreuroperatie tegen rebellenwijken van de gedeelde stad Aleppo.
Ondertussen vieren Syrische burgers met duizenden de bevrijding van Al Qusayr bij Homs. Vluchtelingen konden na 12 maanden rebellenbezetting eindelijk hun (beschadigde) stad weer in en hun huizen heropbouwen.
De door het Westen gesteunde buitenlandse radicaal-islamistische en salafistische rebellen hebben wel eerst de kerken en moskee in Al Qusayr vernietigd en anti-christelijke leuzen gespoten op het vernietigde altaar.
http://syriareport.net/al-qusayr-celebrates-syrian-army-victory/
Dat is niet het onderwerp van gesprek. Het werkelijke onderwerp is dat moslims elkaar ook wel afslachten zonder dat het Westen ook maar in de buurt is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Shawn het volgende:
[..]
Dat die jihadisten geen westers geweld nodig hebben als excuus, geeft de Verenigde Staten niet het recht om illegale oorlogen te beginnen en moslimlanden te bezetten.
En westerlingen slachten elkaar af zonder dat moslims in de buurt zijn. Je punt is?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:27 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat is niet het onderwerp van gesprek. Het werkelijke onderwerp is dat moslims elkaar ook wel afslachten zonder dat het Westen ook maar in de buurt is.
De daders zeggen zelf dat hun aanslagen een vergelding zijn voor westerse militaire interventie in de islamitische wereld. Het is niet verzonnen door goedpraters.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:31 schreef sp3c het volgende:
punt is dat 'het grote boze westen doet stom' een beetje een flauw excuus aan het worden is van dit soort figuren om maar rotzooi te kunnen trappen
denk ik
Boem raak, koekoek!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)r-hun-barbarij.dhtml
ja de daders gebruiken het als flauw excuus om rotzooi te trappen iddquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:34 schreef Shawn het volgende:
[..]
De daders zeggen zelf dat hun aanslagen een vergelding zijn voor westerse militaire interventie in de islamitische wereld. Het is niet verzonnen door goedpraters.
Bedoel je net zoiets als dat de Amerikanen WMD/al-Qaeda/911 als flauw excuus hebben gebruikt om rotzooi te trappen in Irak.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:35 schreef sp3c het volgende:
ja de daders gebruiken het als flauw excuus om rotzooi te trappen idd
zou een beetje raar zijn om daar hier over te beginnen maar dat is een vergelijkbare situatie jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:38 schreef Shawn het volgende:
[..]
Bedoel je net zoiets als dat de Amerikanen WMD/al-Qaeda/911 als flauw excuus hebben gebruikt om rotzooi te trappen in Irak.
Ik kan me niet herinneren dat er voor de Irak-oorlog aanslagen werden gepleegd in Madrid door moslimextremisten. Ik zie een causale relatie. Een manier om daarmee om te gaan is door het leger terug te trekken zoals de Spanjaarden deden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:39 schreef sp3c het volgende:
zou een beetje raar zijn om daar hier over te beginnen maar dat is een vergelijkbare situatie ja
ja en de aanwezigheid in Afghanistan werd verdriedubbeld?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:44 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er voor de Irak-oorlog aanslagen werden gepleegd in Madrid door moslimextremisten. Ik zie een causale relatie. Een manier om daarmee om te gaan is door het leger terug te trekken zoals de Spanjaarden deden.
Dat "wij" daar de moslims niet de schuld van geven...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:28 schreef Shawn het volgende:
[..]
En westerlingen slachten elkaar af zonder dat moslims in de buurt zijn. Je punt is?
Vind ik ook. Spot on!quote:
Prima, dan was dat een vergelding. Einde discussie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:44 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er voor de Irak-oorlog aanslagen werden gepleegd in Madrid door moslimextremisten. Ik zie een causale relatie. Een manier om daarmee om te gaan is door het leger terug te trekken zoals de Spanjaarden deden.
Ja dat klopt. Blijkbaar maakte de Irak-oorlog meer emoties los dan de Afghanistan-oorlog, want pas na die oorlog werden de aanslagen gepleegd. Zapatero zou de verkiezingen niet winnen zonder die aanslagen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:49 schreef sp3c het volgende:
ja en de aanwezigheid in Afghanistan werd verdriedubbeld?
Zapatero was altijd van plan om de troepen uit Irak terug te trekken, heeft hij zich heel erg hard voor gemaakt tijdens de verkiezingen
het was nu eenmaal geen populaire oorlog
Moslims geven jou de schuld van wat precies?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:51 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat "wij" daar de moslims niet de schuld van geven...
Wordt ook wel een burgeroorlog genoemd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
in Syri komt er geen westerling aan te pas.
mogelijk, niemand weet hetquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:56 schreef Shawn het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Blijkbaar maakte de Irak-oorlog meer emoties los dan de Afghanistan-oorlog, want pas na die oorlog werden de aanslagen gepleegd. Zapatero zou de verkiezingen niet winnen zonder die aanslagen.
3000 doden flauw excuus? Al hadden ze de niet-meewerkende landen plat gegooid met kernbommen hadden ze nog gelijk!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:38 schreef Shawn het volgende:
[..]
Bedoel je net zoiets als dat de Amerikanen WMD/al-Qaeda/911 als flauw excuus hebben gebruikt om rotzooi te trappen in Irak.
Prima, maar ga dan ook niet lopen mekkeren als er binnenkort weer wat doden vallen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:42 schreef RocketM het volgende:
[..]
3000 doden flauw excuus? Al hadden ze de niet-meewerkende landen plat gegooid met kernbommen hadden ze nog gelijk!
Die vallen er sowieso wel. Hebben we gezien met 9-11 bijvoorbeeld. Niet de zaken omdraaien he.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Prima, maar ga dan ook niet lopen mekkeren als er binnenkort weer wat doden vallen.
Niet dat ik weet. Maar voorzover ik weet hadden die niet geleerd om van half-dode weerloze burgers het hoofd af te snijden, en het hart en de lever op te eten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat wat jij zegt klopt. Maar toch denk ik dat wanneer er geen hulp van buiten kwam, dat de FSA er dan wel zelf een einde eraan had kunnen maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Doet me denken aan de oppositie.
Dit conflict is totaal geescaleerd door hulp van buitenaf aan beide kanten.
Dus dat is het ergste? Een hart opeten van een verkrachter?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar voorzover ik weet hadden die niet geleerd om van half-dode weerloze burgers het hoofd af te snijden, en het hart en de lever op te eten.
Hoe kom jij erbij dat het een verkrachter was?quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:49 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]
Dus dat is het ergste? Een hart opeten van een verkrachter?
De sjiitische overheid van Irak, dat pro-USA is, en de sjiitische overheid in Iran, dat "anti USA/Israel is"(zeggen ze), hebben meer bloed aan hun handen.
Gelukkig is het dodental van de buitenlandse Hezbosatan-partij de 1000 gepasseerd. Zelfs Israel heeft dit niet voor elkaar gekregen.1000 Dode import-Iranezen...
Mark my words; Hezbollah zal Libanon in een burgeroorlog betrekken, en daar hebben ze zelf voor gezorgd.
En Aleppo? Die krijgen de buitenlandse Pro-Assad terroristen nooit in handen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Die dorpsbewoners die de rebellenpost aanvielen zijn natuurlijk gewoon lokale milities, maar toch: ook de rebellen geven weinig om collateral damage (met name die van het Sjiitische soort).
Dat valt dus nogal mee.quote:Gisteren vielen de rebellen het dorp aan. Daarbij kwamen zestig inwoners om, voor het merendeel strijders, aldus de ngo.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
SAA valt Qusayr aan en schiet of bombardeert voor het merendeel fsa strijders dood.
[..]
Dat valt dus nogal mee.
Geachte heer Hamza, uw bijdragen hier stuiten mij in niet geringe mate tegen de borst, zeg ik eerlijk. Niet omdat u partij kiest voor lieden die mijn sympathie niet hebben, maar omdat de haat die eruit spreekt lichtjaren van mij af staat. En de praktijken waar u kennelijk geen moeite mee heeft mij voorkomen als zelfs een beest onwaardig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:49 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Dus dat is het ergste? Een hart opeten van een verkrachter?
Dat bedoelde ik ook, neemt niet weg dat beiden het niet zo nauw nemen met het beschermen van de burgerbevolking.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Dat valt dus nogal mee.
Ik ben ook benieuwd wat Geert Wilders' standpunt is in de Syrische kwestie. Aan de ene kant zou hij blij kunnen zijn met Assad omdat hij seculier is en graag politieke Islam en salafisten bevecht, alsmede soennieten in toom houdt. Aan de andere kant is het een loyale bondgenooit van Hizbullah en Iran en dus een grote pain in the ass voor de joodse staat....quote:Nick Griffin's 'fact-finding' mission to Syria mired in confusion
Damascus officials seemingly reticent to admit BNP leader's visit was official despite him meeting prime minister
Nick Griffin, the leader of the British National Party (BNP), has waded into controversy about the Syrian crisis by paying a "fact-finding visit" to Damascus as part of a delegation of far-right and nationalist European politicians.
Griffin, the MEP for North-west England, used his Twitter account to attack British government calls to arm the rebels who are seeking to overthrow President Bashar al-Assad. "Vile … smells like an abbatoir," Griffin tweeted after being taken to the scene of a suicide bombing that reportedly killed 14 people in central Damascus. "Hague wants your taxes to arm these terrorists!"
But there were signs that Syrian government supporters were embarrassed by the high-profile presence of the BNP leader. Loyalists described a "low-level media visit" despite Griffin's meeting with Syria's prime minister, deputy foreign minister and plans to meet the minister of information, who an official confirmed had invited the 28-strong European mission.
The foreign ministry did not take the political backgrounds of the visitors into account, insisted Yazan Abdullah, a UK-based Syrian activist who says he supports dialogue and reconciliation. But an official in Damascus contacted by the Guardian expressed surprise at the invitation.
BNP spokesman Simon Darby said Griffin was not being paid by the Syrian regime and did not want his presence to be seen as an endorsement of Assad. Anyone entering Syria, as Griffin and the rest of the party did by road from Lebanon, needs a visa. This requires government approval that can often take months to obtain.
Other members of his delegation are MEPs and MPs from Belgium, Russia and Poland. The BNP is part of the Alliance of European National Movements in the European parliament. Members include Jobbik – The Movement for a Better Hungary, France's National Front, Italy's Tricolour Flame, Sweden's National Democrats and Belgium's National Front.
Damascus has the full support of Russia and Iran, but in recent months the government has stepped up efforts to win sympathy in western countries to capitalise on waning support for the rebels, fading calls for outside intervention, and the rise of extremist jihadi elements such as the Nusra front in the armed opposition.
Assad's friend Khaled Mahjoub, an influential Syrian-America businessman, has sought to improve government PR by circumventing slow-moving ministerial bureaucratic machinery to secure visas for journalists and others. In April, the leader of France's Voltaire network, Thierry Meyssan, author of a best-selling book claiming that the 9/11 attacks were an inside job, was in Damascus meeting officials.
"What [Griffin] wants is to let people have a proper view of what is going on in Syria, because at the moment all we have is William Hague and his infantile war-mongering," said Darby. "He wants to ascertain just how many British citizens are fighting out there for the so-called Free Syrian Army and other elements opposed to Assad.
"He is representing the point of view of ordinary British people who don't want any engagement in the Middle East and its troubles, any more than they wanted to fight in Afghanistan and Iraq.
"He is MEP for the North West and he is sick and tired of seeing lads from Manchester and Liverpool coming back in body bags or with arms and legs missing because the government got them involved in business that isn't any concern of ours."
On Monday, Griffin updated his Twitter followers on a day in Lebanon, describing Beirut as "less alien than the streets of London". He also praised Hezbollah, the militant Iranian-backed Shia group, who helped the Assad regime recapture the rebel-held city of Qusayr last week.
The Guardian
Dit gaat Geerts pet natuurlijk te boven allemaal, vandaar dat hij tot op heden waarschijnlijk nog geen commentaar heeft gegeven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd wat Geert Wilders' standpunt is in de Syrische kwestie. Aan de ene kant zou hij blij kunnen zijn met Assad omdat hij seculier is en graag politieke Islam en salafisten bevecht, alsmede soennieten in toom houdt. Aan de andere kant is het een loyale bondgenooit van Hizbullah en Iran en dus een grote pain in the ass voor de joodse staat....
Stop eens met uw selectieve waarnemingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Geachte heer Hamza, uw bijdragen hier stuiten mij in niet geringe mate tegen de borst, zeg ik eerlijk. blablabla
Ja, jouw salafistische takfiri en wahabitische "soennitische" islamistische bevriende jihadisten en rebellen die sjiitische moslims, christenen, druzen en alawieten onthoofden, die zijn totaal niet vies.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:07 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]
Stop eens met uw selectieve waarnemingen.Dt is pas erg...
Het ging wl om een verkrachter. http://www.sjiieten-ontma(...)ten-in-een-hardhart/
Daarnaast is oorlog altijd vies.
De NAVO en Los Angeles Times zeggen zelf 75 % voor Assad.quote:Wat is het antwoord van de Djibril-gelijkgestemden over het volgende:
Pro-Assad poll over wie de beste leider is in Syrie, van Russia Today. Zelfs hier geven de meeste mensen aan de FSA i.p.v. Bashar."80% van Syrie is Pro-Assad" zegt ie dan.
http://arabic.rt.com/votings/99-_/
Absolute onzin.quote:Over de bloedbad met 60 doden tot gevolg; denk wat dieper na.
De Syrische burgers hun rechten zijn altijd afgenomen door diens overheid. Wie de rechten kreeg? SJIIETEN die uit Iran werden overgevlogen, of Syriers die zich naar het sjiisme bekeerden (oa. voor geld en vele leefomstandigheden-voordelen). De kans dat het Syriers waren, is dus klein.
Vorige week kwamen een aantal leden hier met het nieuws dat een jongen werd geexecuteerd door de FSA omdat hij iets verkeerds had gedaan.quote:
Absoluut niet waar. RT laat verschillende kanten aan het woord.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:42 schreef waht het volgende:
RussiaToday is een uit de hand gelopen parodie op FOX News, trouwens.
De obsessie van RT inzake Amerika is hilarisch. Ze laten net zo beide kanten aan het woord als Al Jazeera, FOX of PressTV. Maar goed, het is tenminste duidelijk aan welke kant ze staan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. RT laat verschillende kanten aan het woord.
Heel vreemd voor mij, dat juist een Russische zender over taboethema's hier meer vrijheid kent en toestaat, dan westerse democratische massamedia en publieke zenders hier in Westen.
RussiaToday is alleen bevooroordeeld als het om Kremlin of Poetin gaat, of over Sovjet-geschiedenis en Oekrane. Maar ook dat verbetert snel. Ik vind Russia Today zeer redelijk van toon. Zeker gn FOX news.
Maar wat vind je van Isral dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:43 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wees een beetje neutraal zoals ik, dan zal je toegeven dat beide kampen het moeilijk hebben.Maar hoe dan ook; het Syrische volk zal overwinnen van de buitenlandse takfiri terroristen (Hezbollah).
Tot slot, Al-Qusair is een klein stadje, dat op dit moment overspoeld is door Libaneze sjiieten, die na de genocide op de stad "wraak willen nemen" op de Syrische burgers, maar mark my words; wie A zegt, zal B zeggen.![]()
Je moet de boel niet afleiden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:43 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Ik heb nooit ontkend dat er mensen worden onthoofd, van beide kanten niet. Het doet er niet toe of je christen, sjiitisch of soenniet bent.
Alles wat niet in je straatje past, is terroristisch en moet aan de AIVD worden gemeld?Fun! De website is trouwens al bekend bij hen, en gaat jammer genoeg voor jou, niet tegen de regels in.
![]()
Zeg je nou dat 70% van het Syrische Leger uit Soennieten bestaat? FOUT! En Soeffistische Soennieten in Syrie?Jij weet cht niet waar je het over hebt. Als je nou had gezegd dat de Syrische luchtmacht voornamelijk uit soennieten bestond, dan had ik je gelijk gegeven.
Dat zijn geen wetenschappelijke feiten, maar beweringen.quote:Er was een mooi PDF-je over Syrie en haar (Iraanse) geschiedenis, maar ik heb alleen dit voor je gevonden:
http://www.currenttrends.(...)shiite-turn-in-syria
Lees het, zal je goed doen.
Ontken je het nu nog?quote:Mocht het zo zijn dat de 14 jarige jongen toch is gedood door hen, dan keur ik dat uiteraard af. Extremisme is slecht; er zijn regels verbonden aan de strijd, en mensen die zich er niet aan houden, dienen worden te gestraft.
Je hebt het fout. Geef dat eens toe.quote:Daarnaast mogen mensen het heft niet in eigen hand nemen... dus hierbij; sorry als ik het verkeerd had.![]()
Het is een kwestie van uren voordat de rebellen bij Minnigh volledig "aufgerieben" (opgebruikt) zijn en sterven ofwel terugtrekken moeten.quote:Wat versta je onder zware verliezen? Meng Airfield, Aleppo, Homs?![]()
Heb je een oude video bekeken van je koppensnellende FSA en Al Nusra-jihadistenheldjes uit 2012?quote:Allemaal nieuwe veroveringen. Wat te denken van de vergadering van Assad-troepen en Hezbollahleden in de berg Shawehana, Aleppo.Helemaal weg. Maar dat zie jij niet als voorgeprogrammeerde keyboard-held.
HAHAHAHA!quote:Wees een beetje neutraal zoals ik, dan zal je toegeven dat beide kampen het moeilijk hebben.Maar hoe dan ook; het Syrische volk zal overwinnen van de buitenlandse takfiri terroristen (Hezbollah).
Het is een kwestie van tijd voordat het jachtseizoen op mensen als jij ook in Nederland wordt geopend.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:43 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Ik heb nooit ontkend dat er mensen worden onthoofd, van beide kanten niet. Het doet er niet toe of je christen, sjiitisch of soenniet bent.
Alles wat niet in je straatje past, is terroristisch en moet aan de AIVD worden gemeld?Fun! De website is trouwens al bekend bij hen, en gaat jammer genoeg voor jou, niet tegen de regels in.
![]()
Zeg je nou dat 70% van het Syrische Leger uit Soennieten bestaat? FOUT! En Soeffistische Soennieten in Syrie?Jij weet cht niet waar je het over hebt. Als je nou had gezegd dat de Syrische luchtmacht voornamelijk uit soennieten bestond, dan had ik je gelijk gegeven.
Er was een mooi PDF-je over Syrie en haar (Iraanse) geschiedenis, maar ik heb alleen dit voor je gevonden:
http://www.currenttrends.(...)shiite-turn-in-syria
Lees het, zal je goed doen.
Mocht het zo zijn dat de 14 jarige jongen toch is gedood door hen, dan keur ik dat uiteraard af. Extremisme is slecht; er zijn regels verbonden aan de strijd, en mensen die zich er niet aan houden, dienen worden te gestraft.
Daarnaast mogen mensen het heft niet in eigen hand nemen... dus hierbij; sorry als ik het verkeerd had.![]()
Wat versta je onder zware verliezen? Meng Airfield, Aleppo, Homs?![]()
Allemaal nieuwe veroveringen. Wat te denken van de vergadering van Assad-troepen en Hezbollahleden in de berg Shawehana, Aleppo.Helemaal weg. Maar dat zie jij niet als voorgeprogrammeerde keyboard-held.
Wees een beetje neutraal zoals ik, dan zal je toegeven dat beide kampen het moeilijk hebben.Maar hoe dan ook; het Syrische volk zal overwinnen van de buitenlandse takfiri terroristen (Hezbollah).
Tot slot, Al-Qusair is een klein stadje, dat op dit moment overspoeld is door Libaneze sjiieten, die na de genocide op de stad "wraak willen nemen" op de Syrische burgers, maar mark my words; wie A zegt, zal B zeggen.![]()
"Genocide" op buitenlandse jihadisten uit Libi en gewapende rebellen uit Tripoli (Libanon) en Saoedi-Arabi? "Genocide" op Tsjetsjeense moslimstrijders die huilend naar Arsal vluchtten?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:43 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Tot slot, Al-Qusair is een klein stadje, dat op dit moment overspoeld is door Libaneze sjiieten, die na de genocide op de stad "wraak willen nemen" op de Syrische burgers, maar mark my words; wie A zegt, zal B zeggen.
Occupy Wallstreet e.d. zijn toch niet per se hilarisch? Of de sociale problemen en 40 miljoen armoede?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
De obsessie van RT inzake Amerika is hilarisch. Ze laten net zo beide kanten aan het woord als Al Jazeera, FOX of PressTV. Maar goed, het is tenminste duidelijk aan welke kant ze staan.
Maak het hem nu niet te moeilijk. Hij moet al zo veel ontkennen. Bijvoorbeeld dat 'zijn' heldhaftige rebellen in Aleppo (rebellenwijken) 14-jarige kinderen doodsteken op straat voor de ogen van hun moeder.quote:
De onderwerp zijn niet hilarisch nee, maar als ik eerst wat over de VS bij CNN lees weet ik 9 van de 10 keer exact hoe RT hierover bericht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Occupy Wallstreet e.d. zijn toch niet per se hilarisch? Of de sociale problemen en 40 miljoen armoede?
Natuurlijk heeft Rusland zelf even erge sociale problemen. Maar Rusland etaleert zichzelf niet als rijk land dat overal bemoeienis kan tonen.
Ok. Toch even on-topic blijven. Onze takfiri-Salafist heeft voorlichting nodig over zijn "heldhaftige" koppensnellers rebellen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
De onderwerp zijn niet hilarisch nee, maar als ik eerst wat over de VS bij CNN lees weet ik 9 van de 10 keer exact hoe RT hierover bericht.
quote:Reports of 'massacre' in eastern Syria
British-based Syrian Observatory for Human Rights says at least 60 Shia Muslims killed by rebels near Deir al-Zour.
Syrian rebels have attacked a village in the country's east, killing dozens of Shia Muslims, activists said.
A Syrian government official on Wednesday denounced the attack that occurred a day earlier, saying it was a “massacre'' of civilians.
The Britain-based Syrian Observatory for Human Rights said at least 60 people were killed in the village of Hatla in the oil-rich province of Deir al-Zour, bordering Iraq.
A video supplied by the Observatory showed masked fighters shouting, “Here are the Mujahidin [Islamist fighters] celebrating entering the homes of the rejectionists, the Shias.” The authenticity of the video could not be independently verified.
Spotlight
In-depth coverage of escalating violence across Syria
The fighters added that they “burned the homes” of the Shia residents.
The reported killings highlight the sectarian nature of Syria's conflict that has killed more than 94,000 people, according to the UN. Both sides in the fighting have been accused of abuses, with the UN saying that war crimes are a "daily reality" in Syria.
Thousands of rebels took part in the attack and at least 10 of them were killed in the fighting, said the Observatory.
In Damascus, a government official told the AP news agency that the rebels “carried out a massacre against villagers in which older people and children were killed".
Opposition sources told Reuters news agency that "agents" of President Bashar al-Assad had been trying to recruit and arm fighters for his cause, and the Observatory claimed most of the dead were pro-Assad Shia militiamen.
The fighting in Deir al-Zour came a week after Syrian troops, backed by Lebanon's Shia Hezbollah group, captured the strategic town of Qusayr near the Lebanese border after nearly three weeks of fierce battles that killed dozens of troops, rebels and Hezbollah members.
Al Jazeera English
Zozo, dat is wel een hele draai.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef Aloulou het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik in het begin de revolutie tegen Assad steunde, voordat men mij gaat betichten van alleen "negatieve berichtgeving hier te delen"
[..]
walgelijk dit, daarnaast steun je assad tegenwoordig dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef Aloulou het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik in het begin de revolutie tegen Assad steunde, voordat men mij gaat betichten van alleen "negatieve berichtgeving hier te delen"
[..]
ROFL, en dat beslis jij?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Syrie is van de Syriers. Of ze nou moslim of christen zijn; de Sjiieten horen niet thuis in Syrie.
Tuurlijk niet. Maar van revolutie is geen sprake meer naar mijn mening, en dat is vooral voor de Syrische burger droevig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:37 schreef Slayage het volgende:
walgelijk dit, daarnaast steun je assad tegenwoordig dan?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Syrie is van de Syriers. Of ze nou moslim of christen zijn; de Sjiieten horen niet thuis in Syrie.
Waar haal je het vandaan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:29 schreef mr_jack het volgende:
en dus als wanhoopsdaden nu aan het plunderen en moorden zijn?), dus ergo een massa opinie change bewerkstelligen.
quote:Opposition sources told Reuters news agency that "agents" of President Bashar al-Assad had been trying to recruit and arm fighters for his cause, and the Observatory claimed most of the dead were pro-Assad Shia militiamen.
Zelfde gebeurtenis als dit, toch? Artikel is wel wat uitgebreider (vk.nl zuigt).quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De rebellen begrijpen in elk geval niet dat ze geen goodwill kweken met hun verklaring alle Sjiieten uit te willen moorden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ewoners-gedood.dhtml
hoe bedoel je geen sprake meer van? als assad en de baath valt dat zou toch per definitie een revolutie zijn?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar van revolutie is geen sprake meer naar mijn mening, en dat is vooral voor de Syrische burger droevig.
waarom hebben ze het over koeweit?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:41 schreef Peunage het volgende:
Deir Ezzour/Al zour
Dorpje genaamd Hatla.
Sjiitisch dorp blijkbaar helemaal uitgemoord.
Voor de Arabisch sprekenden, op 00:44 zegt hij; "laat het andere lichaam ook zien". Dan antwoorden een paar anderen "Nee, nee, het is een vrouw, het is een vrouw".
Dan naar minuut 1:05. Die man zegt eerst buiten beeld "Ik wil nog een een bericht stoeren naar de zwijnen, de bevolking van Koeweit. Jullie moeten de Sjiieten in Koeweit ook allemaal vermoorden." Hij claimt dat sjiieten uit Koeweit de sjiieten in Syri steunen. Ik weet niet precies wat die steun inhoudt.
De man die je op het laatst ziet zegt dat de sjiieten in Koeweit de sjiieten in Syri steunen dus. Hij gebruikt het woord 'da3m'. Dat betekent steun. Wat voor steun weet ik niet.quote:
Dat valt me dan weer reuze mee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Isral? De staat of diens volk. Lief volk, maar de staat collaboreert samen met die van Iran en Syri. Bashar betekende veiligheid voor de zionisten. Vrede voor de Golan.![]()
Ze vallen de wapendepots niet aan omdat "Hezbollah" die anders per definitie krijgt, maar omdat ze bang zijn dat de moslims het straks voor het zeggen hebben. En ja; de moslims zijn rechtvaardig. De onrechtvaardigheid van de zionisten (inclusief Hezbollah en Iran) moet over zijn.
Zo zo, tientallen miljoenen. En voor Assad persoonlijk?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
By the way, over Koeweit, een aanzienlijk deel van Kuwait is sjiitisch, een tijdje geleden was er een sjiitische zakenman o.i.d. die tientallen miljoenen dollars had vrijgemaakt voor Assad.De stoute man!
Echt waar? Dus soennieten en sjiieten hebben nooit normaal samengeleefd als ik jou zo hoor?quote:Tot tien jaar geleden waren erg veel soennieten onwetend over de sjiieten. Ze dachten dat er een mogelijkheid was tot 'verzoening tussen de twee sektes.Alleen de slimmeriken zeiden dat dat niet mogelijk was, maar de mensen die ze nog niet kenden dachten dat het wel mogelijk was. Nu, nadat de Arabische bevolking heeft gezien wat voor misdaden worden gepleegd door vooral Hezbollah, is het duidelijk; minder dan 10% van de Arabieren denkt nog dat Hezbosatan voor de moslims strijdt.
![]()
Als je zegt dat Syri van de Syrirs is (nationalisme! = on-islamitisch), dan horen sjiieten daar ook bij aangezien er genoeg Syrische sjiieten zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef HishamAbuHamza het volgende:
De poll waar eerder naar werd verwezen, was geen 'poll', maar een inschatting van de NAVO. Het betrof mensen IN SYRI, met de SYRISCHE NATIONALITEIT. Die 'poll' van RT kan iedereen met een computer invullen. En wordt vooral gebruikt door lobbygroepen BUITEN SYRI. Djibril had dus gelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:07 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Zelfs hier geven de meeste mensen aan de FSA i.p.v. Bashar."80% van Syrie is Pro-Assad" zegt ie dan.
Ja, echte 'Vrienden', die Salafisten....quote:
Ik versta onder revolutie "vanuit het volk", Of in ieder geval een deel ervan. Het is na verloop van tijd door oa buitenlandse bemoeienis van BEIDE kanten een ordinaire proxyoorlog geworden tussen twee kampen. De gewone demonstrerende Syrier van de eerste maanden is zijn revolutie al lang verloren aan (buitenlandse of uit buitenland gesponsorde) partijen die het verloop van de oorlog bepalen en ook erna de cake gaan verdelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe bedoel je geen sprake meer van? als assad en de baath valt dat zou toch per definitie een revolutie zijn?
Hij ziet sjiieten als niet-moslims, hij verkettert ze. Volgens hem wonen er in Syri alleen moslims en christenen. En die derde partij, sjiieten, is volgens hem geen van beide.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:00 schreef Shawn het volgende:
[..]
Als je zegt dat Syri van de Syrirs is (nationalisme! = on-islamitisch), dan horen sjiieten daar ook bij aangezien er genoeg Syrische sjiieten zijn.
Wat bedoel je nu echt met die zin?
Bij gebrek aan antwoord vul ik het alvast in:
- Syri is van de soennitische moslims, sjiieten en eigenlijk alle niet-soennieten horen niet thuis in Syri (sektarisme!).
- Syri is van de Syrirs, Iranirs horen niet thuis in Syri (xenofobie, racisme! = on-islamitisch).
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zo zo, tientallen miljoenen. En voor Assad persoonlijk?
Hoeveel hebben Qatar, SA en Turkije bij elkaar opgebracht voor de rebellen? Je gaat nu vast en zeker ontkennen. De arme rebellen, niemand steunt ze. Zelfs Isral is tegen ze
Doe ook even de lolbroek aan en ga naar saudi arabie. Ik heb gehoord dat Al Saud wel van kleine jongetjes houdt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:10 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]Niet de grapjas uithangen h, dat ben ik al. Nja,
Filmpje over de tiental miljoenen.
Peunage, je hebt het verkeerd; ik heb nergens gezegd dat soennieten en sjiieten niet naast elkaar kunnen leven. Ik heb NOOIT VAN MIJN LEVEN GEZEGD DAT SJIIETEN GEEN MOSLIMS zijn, dus hier propageer je weer je Russia Today-mentaliteit.![]()
Nogmaals; het zijn niet de moslims (soennieten) de de algemene sjiieten verketteren. Nu niet, nooit niet? Extreme sjiieten, de Twaalvers, of de Rafidha; het is hun geloofsleer om niet in de compleetheid van de Koran te geloven. En dan? Tsja. Net zoiets als een Christen die niet in Christus gelooft.![]()
Daarnaast staan in sjiitische boeken dat het bloed van niet-sjiieten HALAL is. Oftewel; vermoord ze maar. Omgekeerd vindt je dat niet.
Maar even nog iets, hoeveel soennieten wonen er in Iran? 20 miljoen? (20-25%). Hoeveel soennie-moskeen heeft Tehran? 0. Wist je dat? NUL. En Synagoges? Drie of vier. Idem dito voor het parlement; veel Joden en Zoroastrianen, en nul soennieten.![]()
Wat gebeurd er in Baluchistan, en Ahwaz (Khuzestan)? Leg dat uit...
Of wilde je dit helemaal niet weten?![]()
Of dit dan; ruim 1 miljoen niet-sjiieten in Tehran, maar geen moskee.![]()
http://www.sjiieten-ontma(...)joen-in-tehran-maar/
Altijd die moslimbashers hiero...
Nu dikgedrukt: De haat komt niet uit de (sunni)-kant, maar vanuit Teheran.
[ afbeelding ]
Ja en so what? Laat ze geloven wat ze zelf willen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:10 schreef HishamAbuHamza het volgende:
gmaals; het zijn niet de moslims (soennieten) de de algemene sjiieten verketteren. Nu niet, nooit niet? Extreme sjiieten, de Twaalvers, of de Rafidha; het is hun geloofsleer om niet in de compleetheid van de Koran te geloven. En dan? Tsja. Net zoiets als een Christen die niet in Christus gelooft.
Niet iedereen heeft de luxe bevooroordeeld te kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:04 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja, echte 'Vrienden', die Salafisten....
Dat komt omdat jij helemaal niets weet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:31 schreef IPA35 het volgende:
ediken tegen Soennieten. Ik hoor ze in Tehera
Ik lach me rot inderdaad, Hisham is opvallend mild over Israelquote:
Trouwens, naast dat je veel onzin blaat is je Arabisch ook zeer slecht...quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:10 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Filmpje over de tiental miljoenen.
Kuwaiti Shia donate 23 Million Dinar to Bashar Al-Assad in Syria
Daar zie ik ze ook niet een jonge moeder verkrachten en zo zwaar mishandelen en op straat liggen dat ze langzaam doodgaat en zich niet kan bewegen. Ondertussen haar kind slaan en laten huilen zodat ze nog meer lijdt. Dan het wachten op vrijheidsstrijders die haar komen redden en hun ook neerschieten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:31 schreef IPA35 het volgende:
Ik hoor je in Teheran geen haat prediken tegen Soennieten. Ik hoor ze in Teheran niet zeggen dat Soennieten geen moslim zijn. Ik zie ze in Teheran ook geen mensenvlees eten.
Je verstaat zelf duidelijk geen Farsi noch Arabisch. Dit is Katab Hisbollah, de sjiitische vrijwillige eenheden uit Irak, niet Iran.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Peunage, omdat je een paar doden ziet, gelijk zeggen dat het hele dorp is uitgemoord? Wat een propagandakerel zeg...
Met wie had ik net een discussie hier, diegene die zei dat er geen Iraanse Gardeleden aanwezig waren in Syrie? Veldkamp?
Versta je Farsi?![]()
[ afbeelding ]
Sayyeda Zaynab, Farsi, Logo Iraanse Revolutionaire Garde. Wat wil je nog meer? "Geen IRGGC leden in Syrie" zegt ie dan.![]()
Dus straks moeten ook alle sjiitische moslims in Koeweit, Irak, Bahrein, oostelijk Arabisch schiereiland, Libanon, Azerbeidzjan en Turkije dood?quote:By the way, over Koeweit, een aanzienlijk deel van Kuwait is sjiitisch, een tijdje geleden was er een sjiitische zakenman o.i.d. die tientallen miljoenen dollars had vrijgemaakt voor Assad.De stoute man!
Judeo-alevitisch? Ten eerste is het dus een Joodse samenzwering volgens jou, die Atatrk? En alevitisch? Dat waren allen soennitische moslims uit westelijk Turkije, waar toen nauwelijks alevieten woonden (komen uit centraal en oostelijk Anatoli). Atatrk was geen aleviet, maar soenniet officieel, hoor.quote:Sunni-Shia zal nooit ophouden. Trust me. Maar daarnaast; in Turkije is het zo dat in het verleden de top (militair) wel eens judeo-alavitisch getint was. Dat is de laatste jaren minder geworden, gelukkig. De sjiieten en Alevieten daar leven vrij normaal in Turkije, ze hebben hun eigen 'ding' zeg maar.
De meeste gematigde soennitische moslims in de Arabische wereld hebben nog steeds bewondering voor sjiitische Hezbollah in 2006 en andere conflicten met Isral. Ze beseffen ook hoe gemakkelijk corrupte Wahabitische Golfdictatoren en Isral het sektarisme van radicale salafisten kunnen misbruiken om de Pan-Arabische machtsblokken en staten te verdelen of zelfs te vernietigen....quote:Tot tien jaar geleden waren erg veel soennieten onwetend over de sjiieten. Ze dachten dat er een mogelijkheid was tot 'verzoening tussen de twee sektes.Alleen de slimmeriken zeiden dat dat niet mogelijk was, maar de mensen die ze nog niet kenden dachten dat het wel mogelijk was. Nu, nadat de Arabische bevolking heeft gezien wat voor misdaden worden gepleegd door vooral Hezbollah, is het duidelijk; minder dan 10% van de Arabieren denkt nog dat Hezbosatan voor de moslims strijdt.
![]()
We zijn allemaal broeders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:12 schreef IPA35 het volgende:
Salafisten en Zionisten zijn broeders van elkaar.
Allebei zwaar fucked up.
Neen.quote:
Ja, tuurlijk jongen. Lekker blind voor wat er gebeurt. Je bent gewoon van een enge sekte die de meest zieke dingen uithaalt. Een schande voor de mensheid ben je.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Rot toch een eind op met je ouwe 240p propaganda filmpjes.
Geen weldenkend mens die dat serieus neemt.
Ja, deze Marokkaans-Nederlandse takfiri Salafist en moslimextremist bepaalt even wie Syrirs zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:40 schreef mr_jack het volgende:
[..]
ROFL, en dat beslis jij?
Syrie is van de syriers, en het maakt geen fuck uit van welk geloof ze zijn.
En nu wegwezen uit dit topic met je warrige gebral.
We bediscussiren hier de crisis in Syrie maar jij ziet iedere keerweer kans om te zeiken over sjiiten en hoe slecht ze wel niet zijn...
Nee, deze openlijke inmenging van Hizbullah aan de zijde van het Syrische regime kost hen een gigantische prijs onder normale Arabische soennieten in heel de Arabische wereld. Ik zie het om mij heen, en woon in een Arabisch land nu waar praktisch 98% soennitisch is en vanuit de geschiedenis men onbekend is met sektarische tendensen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:38 schreef Veldkamp het volgende:
De meeste gematigde soennitische moslims in de Arabische wereld hebben nog steeds bewondering voor sjiitische Hezbollah in 2006 en andere conflicten met Isral.
De gematigde soennitische imams roepen zelfs op tot een jihad tegen de huurlingen/jihadisten, om de Syrische Arabische Republiek te beschermen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef IPA35 het volgende:
Ik nog wel...
Ja de Alawieten zijn een enge sekte die 80% van het land willen uitmoorden. Dat terwijl 70% van het Syrisch leger Soenniet is net als de ministers van defensie, buza en de premier.
Je Takfiri vriendjes zullen een voor een sterven. Ik lach me rot.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De gematigde soennitische imams roepen zelfs op tot een jihad tegen de huurlingen/jihadisten, om de Syrische Arabische Republiek te beschermen.
Inderdaad is de huidige minister van Defensie een soennitische moslim, de door bomaanslag geheime dienst vermoorde Minister Generaal Dawoud Rajiha (+ 2012) was een Grieks-Orthodoxe Christen. En legerbevelhebber en later minister. Dat kan in seculier nonsektarisch Syri!
Assad moet gewoon niet zo debiel doen en lief meespelen. Net als Kadaffi.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar de media moet zo nodig een beeld creeren van de boze Alawieten die de Soennieten willen uitroeren.
Dat de realiteit het tegenovergestelde is wilt er maar niet in. Zij verwachten dat die allah snackbaar schreeuwende baardapen ware vrijheid gaan brengen.
Hij begrijpt niet dat de gemiddelde soenniet ook gewoon wil leven en geen zin heeft in dat soort extremisten. Die soennieten in het leger schieten die extremistische malloten lachend afquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef IPA35 het volgende:
Ik nog wel...
Ja de Alawieten zijn een enge sekte die 80% van het land willen uitmoorden. Dat terwijl 70% van het Syrisch leger Soenniet is net als de ministers van defensie, buza en de premier.
Met wat precies? De hielen likken van Obama en zijn Joodse vriendjes, de Golan afstaan en zijn bevolking laten uitbuiten door Amerikaanse bedrijven?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef waht het volgende:
[..]
Assad moet gewoon niet zo debiel doen en lief meespelen. Net als Kadaffi.
Ok. Hezbollah beschermt overigens wel degelijk sjiitische immigrantendorpen aan grens van Syri met Libanon tegen takfiri-terroristen. En Hezbollah biedt tactische steun in Al Qusayr.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, deze openlijke inmenging van Hizbullah aan de zijde van het Syrische regime kost hen een gigantische prijs onder normale Arabische soennieten in heel de Arabische wereld. Ik zie het om mij heen, en woon in een Arabisch land nu. Soennieten die totaal niet salafistisch zijn, gematigd praktiserend en voor de rest niet sektarisch ingesteld zien Hizbullah nu duidelijk partij kiezen voor iemand als al-Assad. Terwijl ik veel soennieten ken die na 2006 zeer veel respect hebben voor Nasrallah, van screensavers met zijn foto erop op hun laptop tot hem als "redder van de Arabische eer" zien tegenover Israel.
Het is logisch dat Hizbullah aan Assad's kant vecht vanuit hun kant gezien, zodra Assad's regime valt heeft Hizbullah echt een groot probleem. Het is dan ook een politiek besluit noodzakelijk voor het overleven van Hizbullah, de "dorpjes beschermen tegen takfiri's" is een mooi argument als bijkomstigheid maar daar gaat het in de kern niet om.
Aangezien het conflict nog lang niet over is en er nog veel misdaden gepleegd gaan worden van beide kanten op normale burgers gaan de handen van Hizbullah nog veel viezer in deze oorlog. Maar zoals ik zei, het is noodzakelijk om er alles aan te doen te overleven. Mocht Assad's regime vallen dan maakt Israel zich op om voor eens en altijd Hizbullah in Zuid-Libanon uit de weg te ruimen, en Israeliers kennende gaan ze die unieke kans niet zomaar laten liggen. Ook daar zal men "groot uitpakken" waarbij Libanon als geheel nog veel meer ellende en doden staat te wachten.
Wat trek je snel je conclusies..ik heb het niet eens over Alawieten gehad. Ik heb het over jou die de meest walgelijke gruweldaden gewoon goedkeurt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef IPA35 het volgende:
Ik nog wel...
Dat is een feit, maar dat is niet de voornaamste reden dat Hizbullah zich zo openlijk in het conflict stort aan Assad's zijde. Dat weet je ook. Hizbullah gaat ook niet eindigen of alleen blijven in die dorpjes hoor, ze gaan in andere delen van Syrie ook steun geven aan het Syrische leger. Laatste berichten zijn o.a. in de aankomende strijd in Aleppo bijv. Zoals ik zei, in de retoriek is het een bijkomstigheid en extra argument, maar Hizbullah moet Assad verdedigen want als hij valt gaan ze een onzekere toekomst tegemoet in Libanon. Nasrallah zei veel in zijn laatste toespraak maar dit punt benoemde hij ook, en is zeker de kern. Israel wacht rustig af om indien Assad's regime valt zich voor te bereiden op een offensief om Hizbullah voor eens en altijd uit te roeien. Hier is geen twijfel over mogelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Veldkamp het volgende:
Ok. Hezbollah beschermt overigens wel degelijk sjiitische immigrantendorpen aan grens van Syri met Libanon tegen takfiri-terroristen. En Hezbollah biedt tactische steun in Al Qusayr.
Hizbullah is niet sektarisch, maar het is een feit dat al-Assad voor Hizbullah en Iran sowieso aan de macht moet blijven in Syrie. Ook als fictief de overgrote meerderheid van de Syriers dat niet wil. Dit om de toekomst van "het verzet" (doelend op Hizbullah en haar alliantie) te waarborgen. Syrie is essentieel om wapens vanuit Iran naar Zuid-Libanon te krijgen. Of Assad nou soenniet, alawiet, atheist is doet er niet toe idd. We hoeven niet naief te zijn, ook bij Iran en Hizbullah gaan hun politieke belangen mbt het regime van Syrie voor de belangen van de Syriers zelf. Het bewijs daarvoor is dat als een groot deel van de Syriers (fictief) van het hele regime af zouden willen Hizbullah en Iran dat niet zouden accepteren omwille van "legitieme aspiraties van onze Syrische broeders". Of de Syriers achter het regime staat ga ik niet over discussieren, ieder zijn bewijzen en visie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Veldkamp het volgende:
Maar Al Jazeera en Al Arabiya overdrijven met sektarische retoriek en leugens over Hezbollah in Deir Ezzour of Aleppo.
Je bent niet naief toch? In elke oorlog en zeker burgeroorlog gaan alle partijen vieze handen krijgen. Of ga jij dit ontkennen? Zoals salafies die geloven dat hun "mujahedin nooooooit misdaden zouden begaan" vanachter de computer in NL. Terwijl het algemeen bekend is dat bij de smerigste der smerige burgeroorlogen geen een partij is in een slepend conflict dat schone handen geeft. Grenzen vervagen, iemand die sympathiseert met de andere partij wordt een legitiem doelwit...revanche en wraak over en weer etc etc.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Veldkamp het volgende:
Hezbollah steunt een legitieme seculiere soevereine Syrische staat en regering, hoor. Hoezo, "vieze handen"? Hezbollah heeft geen misdaden gepleegd tegen burgers, zoals FSA en Al Nusra-front wl deden. Soennieten en Christenen van Al Qusayr bedankten bij hun terugkeer uitdrukkelijk Hassan Nasrallah en zijn militie.....
Dat incident spreekt boekdelen. En dat is dat in een burgeroorlog langs sektarische (of etnische) lijnen kleine "incidentjes" of simpele symbolen als een vlag met "yaa Hussein" erop heel veel betekent. Remmen zijn los die niet meer te houden zijn, vandaar de excessen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Veldkamp het volgende:
Wel was er een dom incident met die Hoesseinbanier op de moskee 7 juni door enkele Hezbollahstrijders, een incident dat door de soennitische Syrische regeringsambtenaar en burgemeester is opgelost en veroordeeld.
Het heeft niet alleen met TV-zenders te maken. Sjieten kijken weer gretig Al-Manar, Mayadeen, Al-Alam of Dunia TV. Het punt is niet te ontkennen dat Hizbullah's krediet onder Arabische soennieten die niet eens perse zeer religieus of sektarisch ingesteld zijn echt een hele grote deuk op heeft gelopen als "vrijheidsstrijders" die vooral tegen Israel vochten. En de aankomende tijd, hoe meer excessen naar buiten komen van beide partijen....hoe groter die deuk doorwerkt tegen Hizbullah. Zij zijn de openlijke handlangers van Assad's regime. Elke scud-raket die op een dorp neerkomt van zijn regime wordt gerelateerd (direct) aan Hizbullah. etc etc.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Veldkamp het volgende:
Teveel soennitische Arabische moslims kijken blijkbaar sektarische tv-stations met Adnan Arour en Qaradawi en andere schreeuwende sektarische extreme imams..... Helaas krijgen Arabieren dan niet de waarheid mee.
Ik heb het programma live gezien inderdaad, en het was een mooi programma. De mama's denken aan een ding: zoon terughalen en dicht bij zich houden. Daarnaast zien velen van hen inderdaad geen enkele "jihad" in Syrie, een bevriend land. Maar dit uitbuiten alsof deze mama's politiek bewust een kant kiezen in dat conflict is incorrect. Een moeder verwoordde het ook zo: "ik wil gewoon mijn zoon terug, en thats it. Geen politiek van mij kant of wat dan ook".quote:In Tunesi hebben moeders van jihadisten inmiddels een excuusbijeenkomst gehouden om hun condoleances en verontschuldigingen aan Syrische moeders en Syrische overheid aan te bieden. Zij wisten niet op tijd dat hun zonen als huurlingen voor terrorisme misleid waren door Saoedische en andere zetbazen.... Dit zijn soennitische moslima's die nu tegen de rebellen kiezen.
Jij zei dat 'verzoening' onmogelijk was. Dat komt toch op hetzelfde neer, of niet dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:10 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Peunage, je hebt het verkeerd; ik heb nergens gezegd dat soennieten en sjiieten niet naast elkaar kunnen leven. Ik heb NOOIT VAN MIJN LEVEN GEZEGD DAT SJIIETEN GEEN MOSLIMS zijn, dus hier propageer je weer je Russia Today-mentaliteit.![]()
Ik heb het je al zo vaak uitgelegd, maar je bent misschien te dom om het te snappen. Ik ben zelf wat jij een rafidhi noemt. Twaalver sjiieten geloven WEL in de compleetheid van de Koran. Snap je dit of niet? Je moet wat minder vaak naar Adnan Al-Arour luisterenquote:Nogmaals; het zijn niet de moslims (soennieten) de de algemene sjiieten verketteren. Nu niet, nooit niet? Extreme sjiieten, de Twaalvers, of de Rafidha; het is hun geloofsleer om niet in de compleetheid van de Koran te geloven. En dan? Tsja. Net zoiets als een Christen die niet in Christus gelooft.![]()
Nee dat staat er niet. En ja, andersom vind je dat wel. Zie Ibn Taymiyyah. Zie Abd Alwahhab.quote:Daarnaast staan in sjiitische boeken dat het bloed van niet-sjiieten HALAL is. Oftewel; vermoord ze maar. Omgekeerd vindt je dat niet.
Er leven geen 20 miljoen soennieten in Iranquote:Maar even nog iets, hoeveel soennieten wonen er in Iran? 20 miljoen? (20-25%). Hoeveel soennie-moskeen heeft Tehran? 0. Wist je dat? NUL. En Synagoges? Drie of vier. Idem dito voor het parlement; veel Joden en Zoroastrianen, en nul soennieten.![]()
Of wilde je dit helemaal niet weten?![]()
Of dit dan; ruim 1 miljoen niet-sjiieten in Tehran, maar geen moskee.![]()
http://www.sjiieten-ontma(...)joen-in-tehran-maar/
Altijd die moslimbashers hiero...
Nu dikgedrukt: De haat komt niet uit de (sunni)-kant, maar vanuit Teheran.
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk, praat het geweld maar goed. En die slachtoffers moet je op die manier maken he. Met het verkrachten en vermoorden van vrouwen en kinderen..?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef IPA35 het volgende:
Het Syrische leger gebruikt schroomt niet om een paar burgerslachtoffers als collateral damage meer of minder, dit geef ik toe. Maar zij hebben geen keuze. Het is dat of de oorlog verliezen.
Okay, hier eentje in HD.quote:
Zoals de hoofdmufti van Syrie?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Veldkamp het volgende:
De gematigde soennitische imams roepen zelfs op tot een jihad tegen de huurlingen/jihadisten, om de Syrische Arabische Republiek te beschermen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:15 schreef Peunage het volgende:
at 'verzoening' onmogelijk was. Dat komt toch op hetzelfde neer, of niet dan?
Af en toe denk ik dat jij echt een mentale handicap hebt. Jij hebt het de HELE TIJD over MOSLIMS vs SJIIETEN. Wtf moet dat betekenen dan? Hier in het stukje hieronder heb je het over moslims en zet je er tussen haakjes achter soennieten. WTF betekent dat?
Het is niet overdreven naar mijn mening, het is fucking schadelijk voor het sektarisme. Dat die mongolen daar zelf niet aan hebben gedacht. Weet je hoeveel Hisham's je nu hebt onder soennieten die het ideale beeldmateriaal hebben om sjieten overal ter wereld als de vijanden te bestempelen en zwart te maken. Ik snap niet dat daar geen legerleider van Hizbullah is die inziet dat dit geen enkele nobele zaak dient en die vlag gelijk weghaalt, ongeacht wat ik sowieso van Hizbullah's bemoeienis in Syrie denk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:
Dat gedoe om die vlag is trouwens ook wel overdreven hoor. Wat ik heb begrepen is dat het een sjiitische moskee is (hassan almujtaba, ongebruikelijke naam voor soennieten). Misschien een beetje een rare tijd uitgekozen om die vlag te gaan hangen, maar de vlag op zich zegt verder helemaal niks.
Ja, behalve dat laten uitbuiten. Iedereen profiteert.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Met wat precies? De hielen likken van Obama en zijn Joodse vriendjes, de Golan afstaan en zijn bevolking laten uitbuiten door Amerikaanse bedrijven?
Wauw, jij bent echt een clown. Waar haal jij die miljoen balochi's vandaan? En hoe kunnen er 3 miljoen in Ahwaz zijn wanneer er in totaal 5 miljoen mensen wonen waarvan de meerderheid sjiieten. Kom jij eerst maar met een bron. Mijn bron is CIA factbook.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:25 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Rustig aan, niet boos worden; ik ben niet jouw vijand.
Ik heb het je al zo vaak uitgelegd, maar je bent misschien te dom om het te snappen. Ik ben zelf wat jij een rafidhi noemt. Twaalver sjiieten geloven WEL in de compleetheid van de Koran. Snap je dit of niet? Je moet wat minder vaak
Je vraagt er zelf om h...
http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/tahreef-aanpassing-koran/
Dus nogmaals; Mufid, Sistani, Fadlallah en andere Sjiitische topgeleerden, menen dat de Koran niet 'compleet' is, en jij zegt van wel.![]()
Geen 20 miljoen Soennieten in Iran?
Tehran: 1milljoen+
Kurdistan: 3 miljoen
Ahwaz: 3 Miljoen
Baluchistan: 5+ ,miljoen, etc
Stilte zegt genoeg, je kent je eigen geloof sekte niet.![]()
Maar ontopic: Syrie, ja. Ow, Bashar is een losert.
Ik doe niets verkeerd. Als een moderator wilt dat ik hier niet meer post, fijn; ik zal nooit meer iets plaatsen, maar dan weten we hoe one-liner sommige figuren hier wel niet zijn, Peunage.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:33 schreef mr_jack het volgende:
Flikker op AbuGarra, ik heb geen zin in jouw lange plempsels over sjiieten en sunnieten.
Kan een mod niet ingrijpen? Dit is het Syri topic, geen moslim extremisten propaganda kanaal..
Noh, echt? Ik verbaas me wel over de stupiditeit van deze heren. Zich bewust bezighouden met activiteiten die in Marokko niet worden gedoogd, maar als ze vervolgens opgepakt worden, huilen dat Nederland ze moet komen redden.quote:'Tussen de papieren van de ondervragers zat een Nederlandstalig document met het logo van de AIVD. Ik kreeg ook veel vragen over mijn Nederlandse vrienden en over Hollandse Syri-gangers. Het is raar dat de Marokkanen zoveel willen weten over Nederland.'
Aacuk denkt dat Nederland zich niet om hem bekommert omdat hij actief is in de radicaal islamitische organisatie Behind Bars. Die is volgens de AIVD betrokken bij de jihadgang naar Syri. Aacuk: 'Ze zijn mij liever kwijt dan rijk.'
quote:
Doel je op mij? Zo ja, ik vraag het niet voor janlul. Bekeerlingen zijn nu eenmaal anders en dan kan ik zijn haat plaatsen.quote:
20 miljoen soenieten in Iran? Dat zal best Iran heeft een grote moslim bevolking.quote:
quote:Syrian army advances to retake Homs, Aleppo
The Syrian army continues to the heartland of Homs and Aleppo as Paris urges the international community to stop the progression. ‘We must stop this progression before Aleppo,’ French Foreign Minister Fabius says
The Syrian army continues to advance to the strategic cities of Homs and Aleppo as France has urged the international community to stop the progression of Syrian troops, backed by Hezbollah fighters and Iran.
After winning a strategic victory by retaking Qusayr, an important town near the border with Lebanon, Syrian troops are now focusing their attention on Homs and Aleppo as they continue to gain ground against the rebels. The army operation is conducted in the southern and northern countryside of Aleppo, according to activists, and the aim is to cut off the rebels’ supply line from Turkey and attempt to regain control of the north. Intensified clashes are also reported in Homs and its suburbs as the army closed in on besieged, rebel-held neighborhoods of the provincial capital. Activists said there were heavy clashes, mostly in the neighborhood of Wadi Sayeh. The fighting appeared to be an attempt by government forces to separate two main rebel-held areas in the city, Khaldiyeh and the center of Homs.[..]
Waar haalt Frankrijk het lef vandaan...quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:45 schreef waht het volgende:
‘We must stop this progression before Aleppo,’ French Foreign Minister Fabius says
Politiek h. Frankrijk heeft een rijke geschiedenis inzake Syri.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:51 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Waar haalt Frankrijk het lef vandaan...
Of is dit weer een shotje hoop voor de terroristen?
I know.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:18 schreef waht het volgende:
[..]
Politiek h. Frankrijk heeft een rijke geschiedenis inzake Syri.
Ik begrijp niet dat jij een aanhanger bent van een de meest smerige schepsel assad is die op deze aarde heeft geleefd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:31 schreef IPA35 het volgende:
Ik hoor je in Teheran geen haat prediken tegen Soennieten. Ik hoor ze in Teheran niet zeggen dat Soennieten geen moslim zijn. Ik zie ze in Teheran ook geen mensenvlees eten.
En wat doet hij dan precies verkeerd?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat jij een aanhanger bent van een de meest smerige schepsel assad is die op deze aarde heeft geleefd.
Je moet er dan ook geen logica in zoeken. De mensen die ze in Syri steunen proberen ze in Mali te breken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:46 schreef mr_jack het volgende:
[..]
I know.
Maar ter vergelijking : Stel de franse algerijnen komen in opstand, met behulp van half noord afrika nemen ze een paar franse steden in. Nu komt het franse leger in actie en boekt winst, terwijl ze oprukken naar Marseille om dit te ontzetten laat Duitsland weten dat ze dit moeten stoppen.
LMAO
Onder andere de Shabiha in stand houden voor de revolutie en voor de oorlog.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En wat doet hij dan precies verkeerd?
In Bahrein mag het wel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:09 schreef gembird het volgende:
Het is toch wat in Syri. Ik hoop dat Assad sterk blijft en de rebellen neerslaat. Het is wel jammer dat Arabische leiders nooit het recht krijgen om opstanden neer te slaan zonder dat het westen ze monsters noemt. Typisch westers hypocrisie. Weer lekker bommen droppen in Pakistan jongens. Vrijheid, maar Assad mag niks doen... foei Assad je mag niet terugvechten, alleen westerse leiders mogen terugvechten hihi
'Bevooroordeeld'? Kort hiervoor heb ik uiteengezet op basis waarvan ik oordeel over meneer Hamza.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:03 schreef waht het volgende:
Niet iedereen heeft de luxe bevooroordeeld te kunnen zijn.
Ja, die gelijkberechtiging van mannen en vrouwen; het openstellen van overheidsfuncties voor seculieren, en de vrijheid van Godsdienst zit sommigen behoorlijk dwars! Of anders wel het gegeven dat Syri (en Libi) de VS zo enthousiast hebben geholpen in de 'War on Terror'.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:42 schreef Meki het volgende:
Ik begrijp niet dat jij een aanhanger bent van een de meest smerige schepsel assad is die op deze aarde heeft geleefd.
Shababi = Ba'ath Partijmilitie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:38 schreef rakotto het volgende:
[..]
Onder andere de Shabiha in stand houden voor de revolutie en voor de oorlog.
Arabische leiders krijgen juist heel veel ruimte om opstanden neer te slaan. Saddam Hoessein, koning van Bahrein, koning van Saudi-Arabi. Iedereen die een bondgenoot is van het Westen, of waar belangen mee delen krijgt groen licht.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:09 schreef gembird het volgende:
Het is toch wat in Syri. Ik hoop dat Assad sterk blijft en de rebellen neerslaat. Het is wel jammer dat Arabische leiders nooit het recht krijgen om opstanden neer te slaan zonder dat het westen ze monsters noemt. Typisch westers hypocrisie. Weer lekker bommen droppen in Pakistan jongens. Vrijheid, maar Assad mag niks doen... foei Assad je mag niet terugvechten, alleen westerse leiders mogen terugvechten hihi
Dat zijn interne aangelegenheden, soevereiniteit en zulks.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Arabische leiders krijgen juist heel veel ruimte om opstanden neer te slaan. Saddam Hoessein, koning van Bahrein, koning van Saudi-Arabi. Iedereen die een bondgenoot is van het Westen, of waar belangen mee delen krijgt groen licht.
Waarom zou dat in Syri niet zo zijn?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:13 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zijn interne aangelegenheden, soevereiniteit en zulks.
Je bent niet bekend met de praktijken die zij pleegden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Shababi = Ba'ath Partijmilitie.
Wordt gebruikt om (vrijwillige) jongeren klaar te stomen voor hun dienstplicht. Verder zitten daar dacht ik vooral ex-militairen bij (iig als officieren).
Is dus een soort veredelde scouting voor regime aanhangers.
And so it begins...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:52 schreef remlof het volgende:
CNN: Syria has crossed "red line" by using chemical weapons "multiple times", White House says
twitter:AlexanderPageSY twitterde op vrijdag 14-06-2013 om 00:30:48CONFIRMED: Turkish authorities have secured all southern region border points with Syria opening way for weapons transportation. reageer retweet
De enige juiste keuze, hulde voor die man.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:02 schreef El_Matador het volgende:
Uitstekende actie van een daadkrachtige burgemeester:
Gepubliceerd: 14 juni 2013 08:17
Laatste update: 14 juni 2013 08:18
Antwerpen schrapt strijders Syri uit bevolkingsregister
Antwerpen gaat jonge inwoners die meevechten in de Syrische burgeroorlog schrappen uit het bevolkingsregister.
Dat heeft burgemeester Bart de Wever vrijdag laten weten in de Gazet van Antwerpen.
Door de schrapping hebben de jongeren geen officieel adres meer en verliezen ze hun sociale rechten. "Het is een lange procedure die intussen is opgestart."
De burgemeester van de Vlaamse stad roept jongeren op deze zomer niet naar Syri te gaan. "Laat je oren niet hangen aan radicalen. De kans is groot dat je niet meer terugkeert, want het is daar de hel."
De Wever, van de rechtse partij N-VA, had eerder aangekondigd alles te zullen doen om te voorkomen dat er nog jihadisten in zijn stad zouden rondlopen. ''Het ambtelijk schrappen van deze mensen valt geheel onder mijn bevoegdheid'', aldus De Wever.
Door: ANP/NU.nl
chemical weapons is dat een ander woord voor WMDquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:52 schreef remlof het volgende:
CNN: Syria has crossed "red line" by using chemical weapons "multiple times", White House says
werd tijdquote:
Hadden de rebellen van het Syrische leger overgenomen nadat ze hen in een battle hadden verslagen en vervolgens dat sarin netjes afgegeven aan een onafhankelijke derde partij. Assad is een massamoordenaart, rebellen zijn vrijheidsstrijders en bij Obama is dat kwartje eindelijk gevallenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:34 schreef Hathor het volgende:
Er waren toch ook rebellen die rondliepen met sarin? Vonden ze dat in Washington wel ok, of geldt die red line alleen voor het Syrische leger?
ROFL. Er zijn Syrische terroristen opgepakt in Turkije met 2 kilo sarin, die wouden ze Syri in smokkelen. Dus geen lul verhaaltjes over hoe lief de FSA is.... Als die sarin buit maken , wordt dat instant gebruikt....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hadden de rebellen van het Syrische leger overgenomen nadat ze hen in een battle hadden verslagen en vervolgens dat sarin netjes afgegeven aan een onafhankelijke derde partij. Assad is een massamoordenaart, rebellen zijn vrijheidsstrijders en bij Obama is dat kwartje eindelijk gevallen
die obama is gewoon een watje, alles en iedereen om heen zegt ingrijpen en hij twijfelt of het wel zo verstandig is en het dus niet doet, dat is althans hoe het bij over is gekomen, alleen als je geopolitieke tegenstanders in de wereld, rusland, iran, hezbollah, ALL INN gaan dan kan je geen halve maatregellen nemen, maar dan et je ook ALL INN gaan, dit is geen strijd die de vs/westerse mogenheden en de soennitische arabische mogenheden zich kunnen veroorloven om te verliezenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hadden de rebellen van het Syrische leger overgenomen nadat ze hen in een battle hadden verslagen en vervolgens dat sarin netjes afgegeven aan een onafhankelijke derde partij. Assad is een massamoordenaart, rebellen zijn vrijheidsstrijders en bij Obama is dat kwartje eindelijk gevallen
Dit zou wel een significante stap zijn waarbij de kans groot is dat je verder verzeild raakt in het conflict.quote:"VS overweegt no-fly zone Syri"
Obama: gebruik van chemische wapens is "rode lijn"
Toegevoegd: vrijdag 14 jun 2013, 11:31
Update: vrijdag 14 jun 2013, 11:41
Westerse diplomaten in Turkije hebben gezegd dat de Amerikaanse regering overweegt een beperkt vliegverbod boven Syri af te kondigen. De no-fly zone zou voor een klein gebied moeten gelden, waarschijnlijk aan de grens met Libanon.
De opmerkingen van de diplomaten komen na de verklaring van Amerikaanse functionarissen over wapenleverancies aan de rebellen in Syri. Commandanten van de Syrische rebellen spreken vandaag in Turkije met Turkse en westerse functionarissen over militaire steun aan het verzet.
Het debat over de wapenleverantie is weer actueel, nu het voor de Amerikanen vaststaat dat het regime van president Assad chemische wapens heeft ingezet. President Obama heeft steeds gezegd dat het gebruik van chemische wapens "een rode lijn" is: als die wordt overschreden zou de bemoeienis van de Amerikanen met Syri groter worden.
NAVO-secretaris-generaal Rasmussen heeft het gebruik van chemische wapens in Syri onaanvaardbaar genoemd. "Dit is een schending van het internationaal recht en een zaak van grote zorg", zei Rasmussen tegen verslaggevers.
Blijkbaar willen ze Hezbollah hiermee aanpakken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit zou wel een significante stap zijn waarbij de kans groot is dat je verder verzeild raakt in het conflict.
Lijkt mij toch dat er dan luchtafweergeschut en commando/informatie centra uitgeschakeld moet worden dan.
Dat sarin hadden ze juist Syrie uitgesmokkeld. Jouw held is het die dat inzette en burgers als beesten te vergassen. In ieder geval is het duidelijk dat de Iraans/Hizbullaanse openlijke inmenging Obama heeft gedwongen zich nu ook actief ermee te gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef mr_jack het volgende:
ROFL. Er zijn Syrische terroristen opgepakt in Turkije met 2 kilo sarin, die wouden ze Syri in smokkelen. Dus geen lul verhaaltjes over hoe lief de FSA is.... Als die sarin buit maken , wordt dat instant gebruikt....
Een Turkse krant meldde dat ze van plan waren om het te gebruiken in Turkije.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:50 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat sarin hadden ze juist Syrie uitgesmokkeld. Jouw held is het die dat inzette en burgers als beesten te vergassen. In ieder geval is het duidelijk dat de Iraans/Hizbullaanse openlijke inmenging Obama heeft gedwongen zich nu ook actief ermee te gaan bemoeien.
Om zo Turkije In het conflict te betrekken?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een Turkse krant meldde dat ze van plan waren om het te gebruiken in Turkije.
Heb je daar ook bewijs van of zit je dat nou gewoon spontaan te verzinnen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:50 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat sarin hadden ze juist Syrie uitgesmokkeld. Jouw held is het die dat inzette en burgers als beesten te vergassen. In ieder geval is het duidelijk dat de Iraans/Hizbullaanse openlijke inmenging Obama heeft gedwongen zich nu ook actief ermee te gaan bemoeien.
Obama is geen watje, Obama had groot gelijk zich niet gelijk erin te storten. Amerikanen hebben geen zin in die onzin namelijk, daarnaast is Syrie een groot wespennest en weet je niet wie te vertrouwen. Zeer waarschijnlijk hebben ze al eerder gewerkt aan contacten leggen met groepen die in Syrie actief zijn, deze stap komt niet zomaar uit het niets. De openlijke inmenging van Hizbullah (en dus Iran) versneld te noodzaak tot evenwicht bieden aan die strijd. All-Inn gaan is makkelijk te zeggen maar zo simpel is het niet als president van Amerika, Erdogan heeft ook veel te verliezen als buurland van Syrie en ging ook geen no fly zone afdwingen, laat staan all-in.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef Slayage het volgende:
die obama is gewoon een watje, alles en iedereen om heen zegt ingrijpen en hij twijfelt of het wel zo verstandig is en het dus niet doet, dat is althans hoe het bij over is gekomen, alleen als je geopolitieke tegenstanders in de wereld, rusland, iran, hezbollah, ALL INN gaan dan kan je geen halve maatregellen nemen, maar dan et je ook ALL INN gaan, dit is geen strijd die de vs/westerse mogenheden en de soennitische arabische mogenheden zich kunnen veroorloven om te verliezen
het verbaast me daarom ook dat het zo lang heeft moeten duren
En toch bericht de media dat Obama juist totaal niet zat te wachten op een Amerikaanse rol in het conflict. Er valt ook weinig eer te behalen in Syrie, dus ik zie ook het eigenbelang van de VS niet om in te grijpen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe voorspelbaar., de rebellen mogen onbeperkt gifgas gebruiken, dit geeft allemaal niet, Assad krijgt toch altijd van alles de schuld. De strijd loopt -net als in Libie- niet helemaal naar verwachting ,dus moeten er allerlei drogredenen bedacht worden om nog meer wapens in het gebied te dumpen en een no-fly zone af te dwingen. Hoezo eerlijke strijd. Gelukkig heeft Assad wel wat meer steun dan Khadaffi destijds, de gewone bevolking is helaas wel de dupe van al deze westerse bemoeienis. Obama is een wolf in schaapskleren. Zijn buitenlandpolitiek is zo mogelijk nog beroerder dan die van Bush jr. erg teleurstellend allemaal.
De Russen zijn er ook nog, en die hebben al te kennen gegeven dat ze niet blij zijn met dat Amerikaanse besluit,quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe voorspelbaar., de rebellen mogen onbeperkt gifgas gebruiken, dit geeft allemaal niet, Assad krijgt toch altijd van alles de schuld. De strijd loopt -net als in Libie- niet helemaal naar verwachting ,dus moeten er allerlei drogredenen bedacht worden om nog meer wapens in het gebied te dumpen en een no-fly zone af te dwingen. Hoezo eerlijke strijd. Gelukkig heeft Assad wel wat meer steun dan Khadaffi destijds, de gewone bevolking is helaas wel de dupe van al deze westerse bemoeienis. Obama is een wolf in schaapskleren. Zijn buitenlandpolitiek is zo mogelijk nog beroerder dan die van Bush jr. erg teleurstellend allemaal.
Ik verzin dat spontaan ja. En?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:54 schreef Hathor het volgende:
Heb je daar ook bewijs van of zit je dat nou gewoon spontaan te verzinnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |