een hele bom!!?!?!!quote:
Conflict opgelost... en dan verdelen we Syrië in 2: een stukje voor de palestijnen en een stukje voor de koerdenquote:
Jij vond dat ze in Kosovo minder goed hadden gepresteerd dan de Nederlanders in Bosnië, zo eindigde je het vorige hoofdstuk. Ik citeer even:quote:
er staat hier niets over de prestaties van die peacekeepers?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Jij vond dat ze in Kosovo minder goed hadden gepresteerd dan de Nederlanders in Bosnië, zo eindigde je het vorige hoofdstuk. Ik citeer even:
'Following the military campaign, the involvement of Russian peacekeepers proved to be tense and challenging to the NATO Kosovo force. The Russians expected to have an independent sector of Kosovo, only to be unhappily surprised with the prospect of operating under NATO command. Without prior communication or coordination with NATO, Russian peacekeeping forces entered Kosovo from Bosnia and Herzegovina and seized Pristina International Airport.
In 2010, James Blunt described in an interview how his unit was given the assignment of securing Pristina during the advance of the 30,000-strong peacekeeping force and how the Russian army had moved in and taken control of the city's airport before his unit's arrival. As the first officer on the scene, Blunt shared a part in the difficult task of addressing the potentially violent international incident. According to Blunt's account, verified by General Mike Jackson, there was a stand-off with the Russians, and the NATO Supreme Commander, US General Wesley Clark, gave orders to over-power them. Whilst these were questioned by Blunt, they were rejected by General Jackson, with the now famous line, "I'm not having my soldiers responsible for starting World War III." '
Met andere woorden: Niet zozeer de Russen waren het probleem. Maar de NAVO, die onder Amerikaanse leiding bijna WW III uitlokten, omdat die Amerikaan 'top-dog' wilde zijn.
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:49 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Met andere woorden: Niet zozeer de Russen waren het probleem. Maar de NAVO, die onder Amerikaanse leiding bijna WW III uitlokten, omdat die Amerikaan 'top-dog' wilde zijn.
de Russen waren trouwens absoluut het probleem hier, als je al van een probleem kunt sprekenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.
Nou AL het kwaad is wat overdreven......... Maar dat die inspanning om die 'New American Century' te realiseren door de vindplaatsen van olie en grondstoffen militair te bezetten voor meer problemen heeft gezorgd dan oplossingen, dat lijkt mij evident. Maar ik hou het op 'Vrienden-alliantie' hier, omdat de NAVO er grotendeels maar een beetje apathisch achteraan sleept, als versleten schaamlap.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:56 schreef waht het volgende:
Gaat er nu nooit een lichtje branden dat de NAVO eigenlijk niet verantwoordelijk kan zijn voor al het kwaad in de wereld? Want dat is doorgaans wel de conclusie van jouw bijdragen.
Net zo raar als het gegeven dat die 'Vrienden-alliantie' die verstokte communist tegen de borst drukt. Het kan verkeren in de 'De Vijand-van-mijn-vijand-is-mijn-vriend'-wereld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:12 schreef Djibril het volgende:
Raar trouwens dat Sabra niet over Qatar, KSA en Turkije begint
Syrië is ook een lastig land om oorlog in te voeren. Het grenst aan 5 landen die zich op verschillende manieren bemoeien met de zaak. Tevens is het een uitgestrekt land waar de steden verspreid liggen. In Libië had je de steden hoofdzakelijk langs de kustlijn liggen, met de buurlanden hadden ze weinig van doen (Egypte en Tunesië lieten volgens mij maar mondjesmaat goederen/personen door). In Libië had je ook duidelijke fronten, het hoofdfront vanuit Benghazi, een front wat standhield in Misurata en een front uit het binnenland vanuit Zintan. Tevens hielp de NAVO met de comunicatie van de fronten onderling.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:12 schreef Djibril het volgende:
Op al jazeera lees ik dat sabra om Internationale militaire interventie vraagt omdat nu Iran en Hezollah SAA helpen.
Als fsa nu eens beter samenwerkt inplaats van geld en goederen uit syrie te stelen kunnen ze stand houden. Maar nee ze verrijken zichzelf liever en dan zien we wat er gebeurd, zie Qusair.
Raar trouwens dat Sabra niet over Qatar, KSA en Turkije begint. Die mengen zich net als Iran in Syrië, maar zo zie je weer hoe hypocriet fsa nu is. Mannen zoals Sabra hebben de revolutie gekaapt.
In plaats van leuke uitjes in Doha, Instanbul, Cairo, Madrid of NY te houden kunnen ze dat geld beter besteden aan het coordineren van hen milities.
Een gemiddelde age of the empire speler kan een oorlog beter coordineren dan de hoge pieten van fsa.
Sla een geschiedenisboek open, die veroveringen horen bij de vaart der volkeren. En jawel, daardoor zitten wij nu als lamzakken via internet te discussiëren en moet men elders ter wereld op zoek naar water, voedsel of onderdak. Wie weet zijn de rollen over vijfhonderd jaar omgedraaid, dat hou je niet tegen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:09 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nou AL het kwaad is wat overdreven......... Maar dat die inspanning om die 'New American Century' te realiseren door de vindplaatsen van olie en grondstoffen militair te bezetten voor meer problemen heeft gezorgd dan oplossingen, dat lijkt mij evident. Maar ik hou het op 'Vrienden-alliantie' hier, omdat de NAVO er grotendeels maar een beetje apathisch achteraan sleept, als versleten schaamlap.
Blablabla Allah Snackbar.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.![]()
Peunage, ISRAEL EN DE SYRISCHE OPSTANDELINGEN zijn de grootste tegenpolen. Straks ga je nog zeggen dat Jabhat Nusra een directe communicatielijn heeft met de IDF.![]()
Kijk eens aan; hier heb je jouw "Israelische wapens".Rookgranaten? PressTV?
![]()
![]()
http://www.liveleak.com/view?i=281_1370715650
Daarnaast bestaat Wahhabisme niet. Er bestaat geen Wahhabi.Niemand zal zich ook een Wahhabi noemen.
![]()
Verder heb ik NOOIT gezegd dat sjiieten geen moslims zijn. Waarom zou ik? er zijn onwetende sjiieten. Wat ik zeg, is dat als je meent dat de Koran vervalst is (wat veel sjiieten doen), je geen moslim bent. Duidelijk?
Emir Waleed bin Al-Talal.Als ie zn geld nou investeerde in Stinger en ATGM-wapens..
![]()
De Islam kent 4 wetscholen, geen 5 of 6. En deze zaken gaan slechts over de jurispudentie, niet over geloofsleer.
Kortom; Jaafarisme, en Wahhabisme zijn geen wetschool.
quote:Op zondag 9 juni 2013 11:52 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Waar zijn de vrouwen?![]()
Libanese huurlingen, 1 zo'n filmpje moet wat betekenen?
Zal ik je eens wat vertellen, wat wél wat te betekenen heeft?
Hezbollah, dat Israel heeft 'vernietigd' in 2006, heeft 3 HELE WEKEN nodig gehad om een klein stadje in te nemen.
Hezbollah, met haar elitetroepen en top-notch wapens, met een absolute overmacht met Iraanse en Irakeze (Abu fadl)-troepen, had 3 weken nodig om de simpele FSA/JN mensen in te nemen.
Hebzollah heeft in Syrie meer mensen verloren, dan in de strijd tussen Israel.
![]()
Al-Qusair, kunnen ze niet bezet houden.
Ze proberen het wel, o.a. door een filmpjeonline te gooien met "O Hussein"-vlaggen op soennitische moskeeën, maar dat zal extreem veel haat creëeren jegens hen. Daarnaast stromen de sjiieten Qusayr binnen om er een 'shia' stad van te maken. De huizen van de moslims, worden nu bezet door sjiieten uit Libanon. Het lijken wel zionisten...![]()
Jij doet lekker stoer nu, maar over een jaartje moet je nog eens komen praten.![]()
Aleppo, dát wordt de vietnam voor Bashar en Hezbollah.
Het grappigste van allemaal, is dat jij de staats-TV als bron aanhaalt. De Staats-TV die zei dat de Sheik al Bouti door 'terroristen' werd gedood, terwijl de Syrische inlichtingen dat hebben gedaan. De staats TV die zegt dat 80% van Syriers, voor Bashar zijn. De staats-TV die zegt dat een helikopter technische problemen had en daarna is neergestort, terwijl er een RPG op af werd gestuurd.
Ja, dat is écht een technisch probleem, ja.![]()
Iemand had het over "Israelische wapens aand e kant van de FSA". (PressTV)
Kijk eens aan, puur hebreeuws.
Assad is het noorden en oosten kwijt. Lekkere overwinning.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:58 schreef IPA35 het volgende:
De enige manier voor jullie maffe Salafisten om de oorlog te winnen is wanneer de Amerikaanse honden in actie komen.
Ik begrijp dat je je eer hoog moet houden, maar het kan de Amerikanen geen ene tyfus schelen wat Assad en z'n vriendjes uithalen. Assad schrikt niemand af, het is de loopjongen van vrijwel iedereen. Alles wat hij heeft opgebouwd wordt nu gebruikt om allerlei vijanden om te leggen en Syrië kapot te maken. Syrië is de speeltuin waar iedereen nu aan het schijten is.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:45 schreef IPA35 het volgende:
Fak dat, als Aleppo valt en de zuidgrens veilig is gesteld is de rest een eitje.
Op dit moment is er een groot offensief gaande in Aleppo met 18000 man inclusief de 4e elite divisie van Maher Al-Assad en 2500 Hezbollah strijders.
Als Poetin de Amerikanen af kan blijven schrikken zoals tot nu toe wonderwel gelukt is dan zullen we nog veel meer dode ratten te zien krijgen. Helaas is men al troepen aan het samentrekken in Jordanië dus ik vrees het ergste. Daarom moet Poetin opschieten met die luchtverdediging.
Of over vijf, omdat we weigeren te leren van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:32 schreef waht het volgende:
Wie weet zijn de rollen over vijfhonderd jaar omgedraaid, dat hou je niet tegen.
Dat is nou niet direct de indruk die ik had, dat het de Amerikanen niks kan schelen of Assad in Syrië zit, of niet. En de enige in dat conflict die juist niet de indruk wekt de loopjongen te zijn van wie dan ook, is Assad. Ik moet zeggen dat ik mij vooraf, toen ik zag wat hij op zijn dak kreeg aan machtige 'spelers' in de regio en de wereld, en Israël en Turkije elkaar weer snikkend in de armen vielen om in Syrië het kaarsje uit te kunnen blazen, ik het somber inzag.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:50 schreef waht het volgende:
Ik begrijp dat je je eer hoog moet houden, maar het kan de Amerikanen geen ene tyfus schelen wat Assad en z'n vriendjes uithalen. Assad schrikt niemand af, het is de loopjongen van vrijwel iedereen. Alles wat hij heeft opgebouwd wordt nu gebruikt om allerlei vijanden om te leggen en Syrië kapot te maken. Syrië is de speeltuin waar iedereen nu aan het schijten is.
Amerikaanse vijfde vlootquote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
en leugens verspreiden over Bahrain.
iran is in het geheim voor israel? zo ja, waaruit blijkt dit?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Het verschil tussen Iran en de verraderlijke Arabische staten, zoals de KSA, zit hem in het volgende;
Iran doet alsof zij tegen israel zijn
KSA, Qatar, doen niet alsof ze tegen de zionisten zijn. Kortom; Iran is de hypocriet.
Alles is natuurlijk relatief. De aandacht die Amerika besteedt aan Syrië is beneden gemiddeld voor hun doen qua buitenlandbeleid.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:59 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat is nou niet direct de indruk die ik had, dat het de Amerikanen niks kan schelen of Assad in Syrië zit, of niet. En de enige in dat conflict die juist niet de indruk wekt de loopjongen te zijn van wie dan ook, is Assad. Ik moet zeggen dat ik mij vooraf, toen ik zag wat hij op zijn dak kreeg aan machtige 'spelers' in de regio en de wereld, en Israël en Turkije elkaar weer snikkend in de armen vielen om in Syrië het kaarsje uit te kunnen blazen, ik het somber inzag.
Een oorlog winnen tegen een niets-ontziende terreurorganisatie, zoals de 'Vrienden' in het veld brachten, is al geen kattenpis. De VS lukte het niet in Irak, niet in Afghanistan, niet in Libië. En dat was dan met een leger dat van de training af één geheel vormde. Hoe moest Assad dan winnen met een leger waarvan een niet onbelangrijk deel was weggekocht door de vijand? En voordat ze formeel overliepen eerst nog hun best deden om intern de boel in het honderd te schoppen?
Hoe ver hij komt, hangt nu niet meer af van interne factoren, maar alleen nog van de vraag hoe ver de VS en haar 'Vrienden' willen gaan. Gaan de maskers af? Of blijven ze rotzooien met hun 'proxies'?
Begrijpelijk dat je voorstander van Israël bent, Salafisme en Zionisme zijn twee loten van dezelfde boom.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Het verschil tussen Iran en de verraderlijke Arabische staten, zoals de KSA, zit hem in het volgende;
KSA, Qatar, doen niet alsof ze tegen de zionisten zijn. Kortom; Iran is de hypocriet.
En zelfs Hezbollah is zo laag als wat. Ze bedankten Qatar, dat miljarden heeft besteedt aan zuid-libanon.
[ afbeelding ]
Hier propageert Hezbollah met "Bedankt, Qatar, voor het opbouwen van onze steden.". Het gaat verder, met slogans als "Libanon heeft gewonnen middels Qatar.![]()
Bahrain, een ministaat, met de grootste legerbasis van de VS? Nope. Qatar wel een beetje, maar dat terzijde.
Nogmaals, ik steun het Saudische volk, niet diens overheid.![]()
Bin Talal is vandaag niet zo lievv, maar wie weet morgen wel.De vijand van vandaag, is morgen je vriend.
Ik ben ook niet tegen Israel. Hoe kom je daarbij? Israel is een schatje tegenover de moslims, vergeleken met de Twaalver Sjiieten, die baby's uit de baarmoeder verwijderen, omdat de moeder "Aicha" heet.![]()
IPA35, Djibril, kom nou eens met inhoudelijke stukken in plaats van de heletijd te schelden met "wahhabi, salafi', en leugens verspreiden over Bahrain.
Wanneer domme mensen dezelfde bullshit blijven herhalen gaan dommere mensen het geloven. Er worden geen graven aanbedenquote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.![]()
Op welke manier zijn het tegenpolen van elkaar? Ze zijn beide tegen Iran en Sjiieten, dus het minste wat je kunt zeggen is dat ze op dit moment een verenigd doel hebben.quote:Peunage, ISRAEL EN DE SYRISCHE OPSTANDELINGEN zijn de grootste tegenpolen. Straks ga je nog zeggen dat Jabhat Nusra een directe communicatielijn heeft met de IDF.![]()
Ik wil hier geen religieuze discussie van maken maar let op wat voor draaikont jij eigenlijk bent. Je hebt het de hele tijd over Sjiieten die moslims vermoorden. Afgezien van dat het een foutief beeld is, wat betekent dit? Als jij sjiieten daadwerkelijk als moslims ziet zou je zeggen dat sjiitische moslims andere moslims vermoorden.quote:Daarnaast bestaat Wahhabisme niet. Er bestaat geen Wahhabi.Niemand zal zich ook een Wahhabi noemen.
![]()
Verder heb ik NOOIT gezegd dat sjiieten geen moslims zijn. Waarom zou ik? er zijn onwetende sjiieten. Wat ik zeg, is dat als je meent dat de Koran vervalst is (wat veel sjiieten doen), je geen moslim bent. Duidelijk?
De Islam kent 4 wetscholen, geen 5 of 6. En deze zaken gaan slechts over de jurispudentie, niet over geloofsleer.
Kortom; Jaafarisme, en Wahhabisme zijn geen wetschool.
Wat is volgens jou de relatie tussen Iran en Israël dan? Zijn het, sinds de Iraanse revolutie, vrienden van elkaar dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:46 schreef HishamAbuHamza het volgende:
*Jouw KSA.
Niet liegen nou. Dat bord is niet van Hezbollah. Er staat zelfs letterlijk op "Al-Jumhuriyah Al-Libnanyah". De Libanese republiek/Republiek Libanon. Dus iets van de overheid, niet van Hezbollah. Qatar pompt niet zomaar geld in Zuid-Libanon(Sjiitisch gebied van Libanon), ze doen het om populariteit te winnen.quote:En zelfs Hezbollah is zo laag als wat. Ze bedankten Qatar, dat miljarden heeft besteedt aan zuid-libanon.
[ afbeelding ]
Hier propageert Hezbollah met "Bedankt, Qatar, voor het opbouwen van onze steden.". Het gaat verder, met slogans als "Libanon heeft gewonnen middels Qatar.![]()
Ik ben blij dat je eerlijk bent over Israël. Niet veel Salafi's die dat zijn. Maar hoe kom je aan die onzin over Sjiieten?quote:Ik ben ook niet tegen Israel. Hoe kom je daarbij? Israel is een schatje tegenover de moslims, vergeleken met de Twaalver Sjiieten, die baby's uit de baarmoeder verwijderen, omdat de moeder "Aicha" heet.![]()
Wat een apen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef Aloulou het volgende:
"Islamisten" hebben een vijftienjarige een nekschot gegeven in aanwezigheid van zijn mama omdat hij "blasfemische spraak" uitte. Geweldig nieuws van de strijders van God, kalifaat is aanstaande !
http://m.gulfnews.com/new(...)-of-family-1.1194799
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Tsjala.
the Emir was greeted by Hizbollah officials in southern Lebanon, a stronghold of the Shiite militant party.
Hier, de SJIIET (Hezbollah) die Qatar bedankt.![]()
Wat ben jij toch blind... Alleen maar taqiyyah gebruiken, dus hierom kun je sjiieten sowieso niet vertrouwen; ze liegen wanneer het ze uitkomt.
Controleer eens de geschiedenis van Irak (laatste decennia), en zoek eens wat info op over Beluchistan, Sistan, Ahwaz...
Om je eigen woorden terug te kaatsen; Hezbollah heeft nooit ook maar iets gedaan voor de Palestijnen. Ze hebben het voor zichzelf gedaan (status). 2006 Was ook voor zichzelf, om de domme arabieren te misleiden, dat was gelukt, maar nu is maar 10% van de Arabieren pro-Hezbosatan.![]()
Iran, de Zionisten, het westen, de CIA/NAVO, zijn net als veel andere niet-moslims tegen 1 zaak; een verenigd Islamitische rijk. (met moslims erin dus). De Iraanse overheid doet alles om het ze moeilijk te maken, en Israel ook.
Israel is bang dat de moslims het in Syrie overnemen; Bashar hielp de Zionisten in het handhaven van de (Golan) vrede.
EN PLEASE, het laatste wat ik doe is filmpjes kijken van de Taqiyyah-practictioner Nakshawani kijken.![]()
Kijk hoe deze clown tegen de Islam in gaat.![]()
Een tip voor jou, om je arrogantie opzij te zetten:
http://sultanalqassemi.tu(...)llah-friends-no-more
Deze revolutie zal slagen, waarom? Omdat de mensen genoeg hebben van innerlijke verraders, zoals de onislamitische invloeden van de vuuraanbidders. Deze hebben de moslims altijd tegengewerkt. Vroeger, en nu.Game over...
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef Aloulou het volgende:
"Islamisten" hebben een vijftienjarige een nekschot gegeven in aanwezigheid van zijn mama omdat hij "blasfemische spraak" uitte. Geweldig nieuws van de strijders van God, kalifaat is aanstaande !
http://m.gulfnews.com/new(...)-of-family-1.1194799
bahreinquote:
AIVD houdt jou zeker al in de gaten? Eng ben jij. Jij stroomt over van haat.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Tsjala.
the Emir was greeted by Hizbollah officials in southern Lebanon, a stronghold of the Shiite militant party.
Hier, de SJIIET (Hezbollah) die Qatar bedankt.![]()
Wat ben jij toch blind... Alleen maar taqiyyah gebruiken, dus hierom kun je sjiieten sowieso niet vertrouwen; ze liegen wanneer het ze uitkomt.
Controleer eens de geschiedenis van Irak (laatste decennia), en zoek eens wat info op over Beluchistan, Sistan, Ahwaz...
Om je eigen woorden terug te kaatsen; Hezbollah heeft nooit ook maar iets gedaan voor de Palestijnen. Ze hebben het voor zichzelf gedaan (status). 2006 Was ook voor zichzelf, om de domme arabieren te misleiden, dat was gelukt, maar nu is maar 10% van de Arabieren pro-Hezbosatan.![]()
Iran, de Zionisten, het westen, de CIA/NAVO, zijn net als veel andere niet-moslims tegen 1 zaak; een verenigd Islamitische rijk. (met moslims erin dus). De Iraanse overheid doet alles om het ze moeilijk te maken, en Israel ook.
Israel is bang dat de moslims het in Syrie overnemen; Bashar hielp de Zionisten in het handhaven van de (Golan) vrede.
EN PLEASE, het laatste wat ik doe is filmpjes kijken van de Taqiyyah-practictioner Nakshawani kijken.![]()
Kijk hoe deze clown tegen de Islam in gaat.![]()
Een tip voor jou, om je arrogantie opzij te zetten:
http://sultanalqassemi.tu(...)llah-friends-no-more
Deze revolutie zal slagen, waarom? Omdat de mensen genoeg hebben van innerlijke verraders, zoals de onislamitische invloeden van de vuuraanbidders. Deze hebben de moslims altijd tegengewerkt. Vroeger, en nu.Game over...
Hoe bedoel je? Van FOK! of in het algemeen?quote:Op zondag 9 juni 2013 21:49 schreef Pharmacist het volgende:
Zo te zien wel met een touch van internet-radicalisatie.
Hoezo moet het dan weg? Wie beslist dat?quote:Op zondag 9 juni 2013 01:21 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Wanneer (dommere) mensen graven op de een of andere manier aanbidden, en ('slimme') mensen er geld aan verdienen, ja; dan moet het weg.
Neen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Hoe bedoel je? Van FOK! of in het algemeen?
Yep, het gaat nu los, word hevig gebombardeerd, en zal ook wel even duren..quote:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het het beste voor Syrie is als deze burgeroorlog zo snel mogelijk beslist wordt. Beter dan dat dit nog jaren door rot.quote:
quote:Syrian rebels 'execute teenager' in Aleppo
Fighters reportedly shot dead a boy they accused of committing blasphemy in the northern city of Aleppo.
Rebels fighting the Syrian regime have shot dead a 15-year-old boy in front of his parents and siblings after accusing him of blasphemy, an activist group said.
Al Jazeera was told that the boy, a street vendor selling coffee, was from the Shaar neighbourhood of the northern city of Aleppo. He has been named locally as Mohammad Kattaa.
Reports indicated that he was arguing with another boy on Saturday and used the name of Prophet Muhammad in a common phrase used by Syrians at which point he was picked up by fighters, beaten, and then shot.
"An unidentified Islamist rebel group shot dead a 15-year-old child who worked as a coffee seller in Aleppo, after they accused him of blasphemy," said Syrian Observatory for Human Rights director Rami Abdel Rahman.
Abdel Rahman said the rebel group likely comprised foreigners.
"They spoke classical Arabic, not Syrian dialect," he said.
"They shot the boy twice, once in the mouth, another in his neck, in front of his mother, his father and his siblings," he added.
'Criminal act'
The Observatory condemned the execution as "criminal" and said it was a gift to the regime of Syrian President Bashar al-Assad.
"This kind of criminality is exactly what makes people in Syria fear the fall of the regime," Abdel Rahman said.
Activists have frequently lashed out against some rebel groups that have taken advantage of the security vacuum in Aleppo to commit rights abuses.
It is thought Kattaa's customer was trying to get a free coffee and the boy responded "Even if Muhammad comes down, I will not give it as debt."
This was misinterpreted by the foreign fighters who took it for blasphemy.
Meanwhile, government troops on Sunday were preparing to launch an offensive in the north of the country.
Syrian daily al-Watan said the army has "started to deploy at a large scale in Aleppo province, in preparation for a battle that will be fought in the city and its outskirts".
Rebels last July launched a massive assault on Aleppo, once Syria's commercial hub. The city has since suffered daily regime bombardment and clashes.
Oh dan had ik het verkeerd begrepen excuusquote:Op zondag 9 juni 2013 21:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Neen.
Ik denk dat HishamAbuHamza mss op het internet zijn gedachtengoed op heeft gedaan ivm het veelvuldig posten van youtube filmpjes en ivm wat ik heb gelezen over radicalisatie van jeugd in het Westen.
Bullshit!quote:Rebels last July launched a massive assault on Aleppo,
Ik weet niet hoe betrouwbaar de kaart is.quote:SYRIA - CHRONICLE MAP - INKHIL TO THE REBELLION / HEAVY CLASHES IN JASIM / CHRONICLE INFORM REBELS THAT AN HEZBOLLAH/IRAQI SHIA CONVOY IS ON THE ROAD TO USRA AL-SHAM - I inform rebels on the Bosra al-Sham aerea, they have taken one week ago (with, as Inkhil today, the silence of medias and alter-médias, pro-Assad), that a convoy of Hezbollah and iraqi shia militiamen is on the road to their positions. They have to prepare their lines ont the north and the east of the city. Always in the Daraa governorate, rebels have captured the most important part of Inkhil, and the city, greatest than Qusayr for information, is now under rebel control. Last loyalists survivors are now refuged in the east and north, and the military base near Inkhil. Rebels also fight for Jasim.
Ow, dus jij beslist nu even dat ongetwijfeld de groep van Assad meer misdaden heeft begaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Als er zomaar 15 jarigen worden gedood, dan is dat natuurlijk niet goed... Maar laten we wel consequent blijven.
De 200.000 strijders van Assad tegen diezelfde aantal tegen Assad: de groep met de meeste misdaden tegen de menselijkheid is ongetwijfeld die van Assad. Wie dit ontkent, leeft onder een marmeren steen.
Welke leugens? Welke kennis heb jij over het Syrische volk? Die 11 syriers die je gesproken hebt hier in nederland?quote:Ik moet het wel eerlijk zeggen; ik ben teleurgesteld in de pro-Assadisten hier, de mate waarin ze leugens verspreiden over het Syrische volk irriteert mij.
Owja, en immams vertellen dat sjiieten geen moslims zijn....quote:Ik vrees voor het lot van de (onwetende) sjiieten in het Midden Oosten. De Ayatollah's maken hun onderdanen wijs dat de ; moslims' slecht zijn, en tegen de Ahlalbayt (Ali etc). Hierdoor is de haat bij deze mensen extreem groot, waardoor ze niets of niemand zullen ontzien om de "Ahlalbayt te wreken".
Bewijzen van de site shia ontmaskerd.nl?quote:Hoezo AIVD en haat?Het enige wat ik doe, is uitleggen hoe het in elkaar zit, aan de hand van bewijzen.
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg of we de steen in Mekka ook weg moesten doen, want daar wordt ook geld aan verdient...quote:@Pharmacist, dat je mij een takfiri noemt, zegt genoeg. Je kent je eigen leerstof niet.![]()
MRJack, wanneer ik als moslim bijvoorbeeld in St Petersburg zou wonen, zou ik ook niet 1,2,3 mijn gebedskleed pakken en voor de ingang van de Grote Kerk gaan staan bidden.Logica, tijd & plaats hebben ermee te maken. Je moet je aanpassen en leren inleven in anderen. Mensen die A zeggen, moeten B incasseren wanneer ze iets doms doen.
Deze onthouden we, ik kom er op terug....quote:Wanneer Hezbollah 3 hele weken nodig had om Qusair in te nemen, gaat Aleppo nooit lukken, zelfs niet in 6 maanden.Qusair was al een massaslachting en vernedering voor Hezbollah, aldus Ex-Secretaris van Hezbollah, Subhi al Tufayli.
![]()
Verder veel bla bla, shia sunni, bla bla rechtsschool dit dat, man man... Get a Life...quote:Waarom ik youtubefilmpjes en links post, is omdat ik per dan misschien 15 minuten op Fok! zit.Pharmacist, IPA35?
![]()
De sjiitische leiders hebben het allang gepland; de oorlog in Syrie is een sektarische oorlog, tussen 2 stromingen die nooit verenigd zullen worden.
BTW, voor de pro-Assadisten, SANA-fans en PressTV-kijkers.
weet ik, vond ik ook twijfelachtig. Maar jij postte zijn kaarten toch ook?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:14 schreef IPA35 het volgende:
Van dezelfde maker die beweert dat Qusayr belegerd werd door het Iraanse leger
Wordt bevestigd door video's op youtube.quote:en dat Soennitsche burgers samen met de FSA naar Libanon is gevlucht
Dat hoor ik voor het eerstquote:Shi'iten op dit moment hun huizen aan het inpikken zijn.
Iran heeft zelf bevestigd dat haar troepen opereren in Syrië.quote:Leugenachtige propaganda dus. Behalve enkele militaire adviseurs zijn er geen eenheden van de Revolutionaire Garde in Syrië en in ieder geval niet daar.
Ieder vlaggetje stelt één bataljon voorquote:En meer hezbollah vlagjes op de map plempen en ze konden beter de hele kaart geel maken.
Afsnijden van aanvoerlijnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:21 schreef IPA35 het volgende:
Ik zou ook eerst voor het Zuiden en Homs-Stad gaan maar blijkbaar is er een rede voor?
Nu hebben ze in Homs maar weinig troepen nodig en kan dit best tegelijkertijd.
Lol, dat is mijn leerstof niet. Ik post hier vaak omdat ik geinteresseerd ben ik geopolitiek en het Midden Oosten is waar (bijna) alles gebeurt. Er zijn hier vast mensen die veel meer van Islam afweten dan ik.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
@Pharmacist, dat je mij een takfiri noemt, zegt genoeg. Je kent je eigen leerstof niet.![]()
Zegt Assad. Het rode kruis mocht er niet in dus ik geloof er geen fuck van.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:38 schreef IPA35 het volgende:
Is bullshit, de regering heeft een vlugweg opengelaten voor burgers en strijders uit het stadje.
is ook zo.quote:Nu doen ze alsof de burgers op de vlucht zijn voor het leger en met de rebellen meegaan.
Mogelijk, maar dat kan ik ook niet precies inschatten. Maar voor mij is het wel duidelijk wat hij bedoelt, maar of het ook klopt is voor mij de vraag.quote:Iran heeft natuurlijk militaire adviseurs daar maar geen onafhankelijk opererende eenheden bij Qusayr anders waren daar wel filmpjes van.
Hezbollah qua organisatie is nogal mysterieus, hoe weet een of andere fransoos waar die allemaal precies zitten? En dan 3 SAA vlagjes en 12 hezbollah vlagjes, lekker realistisch ook.
En dat groene gebied in het noorden is vandaag ingenomen, daarvandaan was helemaal geen open vluchtroute, en dus ook geen burgers die meevluchten met rebellen.
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.quote:Syriestrijders begaan oorlogsmisdaden
Belgische Syriëstrijders maken zich schuldig aan zware oorlogsmisdaden. Dat blijkt uit afgeluisterde gesprekken waar De Morgen de hand op kon leggen. "We mochten allemaal een persoon de keel oversnijden."
Gisteren dook op het internet een barbaars filmpje op waarin een naakte man van middelbare leeftijd door enkele jongere mannen met een bot mes wordt onthoofd. Minstens twee van zijn beulen spreken Vlaams met een Arabische tongval. "Draai hem om, draai hem om!" en "Op zijn buik! Hou zijn voet vast", roepen de daders. Wie de Vlamingen precies zijn, kan voorlopig niemand met zekerheid zeggen, maar de kans is reëel dat zij deel uitmaken van een groep van 35 tot 40 Belgische Syriëstrijders die zich ophouden nabij Aleppo. De jihadisten worden aangevoerd door de 22-jarige Houssien Elouassaki uit Vilvoorde.
Elouassaki en zijn groep begaan in Syrië de gruwelijkste gewelddadigheden, zo wordt duidelijk uit een onderzoeksdossier dat De Morgen kon inkijken. Aan de hand van transcripties van afgeluisterde telefoongesprekken ontstaat een beeld van waar ze zich mee bezighouden. "Drie dagen geleden mochten we allemaal een persoon de keel oversnijden", zegt de 22-jarige Houssien Elouassaki. "Dat moet je toch niet doen", antwoordt zijn oudere broer Abdelouafi. "Ach, een kalasjnikov of een mes, wat maakt het uit. Dat zijn sjiieten en alawieten, die moeten dood."
Houssien Elouassaki, die nog als gehandicaptenverzorger aan de slag was, vertrok vorig jaar vanuit Vilvoorde naar Syrië. De door hem geleide groep Belgen en Nederlanders werkt soms samen met de terroristische groepering Jabhat al-Nusra. Zij logeren in de omgeving van Aleppo in een luxevilla. Elouassaki vertelt hoe ze dertig vrouwen hebben verkracht en gedood. Angst lijken ze, afgaande op de gesprekken, niet te kennen. "Er zijn hier mooie huizen, er is een zwembad, eten, drinken, alles wat je wil. En als er een bom op je hoofd valt, sterf je tenminste als een martelaar. Wat kan beter zijn dan dat?"
Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH) en minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) melden dat het federaal parket alle mogelijke sporen onderzoekt naar Belgische strijders die betrokken zijn bij ontvoeringen en executies. Het filmpje over de onthoofding is aan het dossier toegevoegd.
30 vrouwen verkracht en gedood. Wat een ongelovige honden,quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.
Er is maar een reden waarom deze strijd nog niet over is en dat is omdat het een proxy war is geworden, beide partijen worden in stand gehouden door hulp van buitenaf. Vandaar dat het op deze manier bij de huidige stand van zaken nog lang kan doorgaan. Met al gevolgen van dien voor de hele regio. Want deze sektarische strijd kan hoelanger het duurt nog veel grotere impact heben op de omringende landen dan dat het nu heeft helaas.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het het beste voor Syrie is als deze burgeroorlog zo snel mogelijk beslist wordt. Beter dan dat dit nog jaren door rot.
Wauw, jij bent nog verder heen dan ik dacht. Het heeft geen zin om jou te quoten en op elk punt te reageren, want uiteindelijk zet jij het toch weg als Taqiyyah. Hetzelfde kan ik natuurlijk tegen jou doen, maar waarschijnlijk ben je te dom om te weten dat Taqiyyah ook onder soennieten en salafi's voor komt.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:13 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Ik vrees voor het lot van de (onwetende) sjiieten in het Midden Oosten. De Ayatollah's maken hun onderdanen wijs dat de ; moslims' slecht zijn, en tegen de Ahlalbayt (Ali etc). Hierdoor is de haat bij deze mensen extreem groot, waardoor ze niets of niemand zullen ontzien om de "Ahlalbayt te wreken".
Absoluut. Hoe langer de strijd duurt, hoe meer Irak en Libanon kapot gaan. Libanon gaat echt hard de afgelopen dagen. Zelfs Turkije heeft al schade opgelopen met die aanslagen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:36 schreef Aloulou het volgende:
Er is maar een reden waarom deze strijd nog niet over is en dat is omdat het een proxy war is geworden, beide partijen worden in stand gehouden door hulp van buitenaf. Vandaar dat het op deze manier bij de huidige stand van zaken nog lang kan doorgaan. Met al gevolgen van dien voor de hele regio. Want deze sektarische strijd kan hoelanger het duurt nog veel grotere impact heben op de omringende landen dan dat het nu heeft helaas.
De VS heeft er op zich wel baat bij. Helemaal dikke maten met de rebellen zullen ze waarschijnlijk niet worden. Dus laat ze nog maar bloeden, een zorg minder. Bashar is al helemaal een vijand, dus hij zal en moet op 1 of andere manier vallen. En Syrië zelf, hoe verdeelder, hoe beter. En aangezien er 1 partij bij zit die allerlei andere partijen ideologisch verkettert en dood wil, zal het land na dit conflict ook niet zo makkelijk weer 1 worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Absoluut. Hoe langer de strijd duurt, hoe meer Irak en Libanon kapot gaan. Libanon gaat echt hard de afgelopen dagen. Zelfs Turkije heeft al schade opgelopen met die aanslagen.
Soms lijkt het net alsof de rebellen precies genoeg steun krijgen om niet te verliezen. Zeg maar een buitenlandse actor die er belang bij heeft dit conflict door te laten gaan, zonder dat een partij beslissend wint. Misschien proberen de USA/UK/Frankrijk of de golflanden Iran uit te lokken zich ook officieel in de strijd te werpen zoals Hezbollah gedaan heeft nu.
Opbreken die handel. Alawistan, Kurdistan en de rest voor de soennieten.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
De VS heeft er op zich wel baat bij. Helemaal dikke maten met de rebellen zullen ze waarschijnlijk niet worden. Dus laat ze nog maar bloeden, een zorg minder. Bashar is al helemaal een vijand, dus hij zal en moet op 1 of andere manier vallen. En Syrië zelf, hoe verdeelder, hoe beter. En aangezien er 1 partij bij zit die allerlei andere partijen ideologisch verkettert en dood wil, zal het land na dit conflict ook niet zo makkelijk weer 1 worden.
Ten eerste is het de tweede maal dat jij dit simpele filmpje showt, heb je niets anders?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:39 schreef Peunage het volgende:
el leugens over sjiieten herhaalt(ze aanbidden graven, ze denken dat de Koran niet compleet is, ze maken ongeboren baby's dood omdat ze aischa heten( ) etc.), en uiteindelijk durft te zeggen dat sjiieten andere moslims haten
Als je toch daarheen gaat dan moet je het goed doen. Terugkeren is alleen een optie voor watjes en paar weken in die shitzooi daar doet de rest.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dikgedrukte is wat haatpropaganda tegen sjieten vanuit salafistische hoek kan doen met mensen, hen niet meer als mensen zien maar gedemoniseerd alleen nog als vijand van je geloof beschouwen. Propaganda die al jaren aan de gang is en ook in Europe te vinden. Helaas is dit sektarisch geworden conflict de ideale mogelijk om deze propaganda gecombineerd met verheerlijking van "heldendaden" je in staat te brengen dit soort dingen uit te voeren. Een jongen die anders een nobody was in Belgie en in de zorg zou werken, weleens gediscrimineerd voelde als Marokkaan en Moslim....en nu opeens status kan krijgen onder "broeders" en een "heldenrol" kan vervullebn in een zogenaamde "vrome strijd"...en als ie sterft is die martelaar...win-win ipv "nutteloos" je leven in Belgie slijten met normaal baantje waar ze je toch niet moeten.
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
ze maken ongeboren baby's dood omdat ze aischa heten() etc.), en uiteindelijk durft te zeggen dat sjiieten andere moslims haten
Kunnen we die niet tijdje lenen voor Kanaleneiland?quote:Op maandag 10 juni 2013 02:17 schreef HishamAbuHamza het volgende:
[..]
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.
Assad honden zijn al vanaf dag 1 door de mand gevallen, heb vaak gezegd dat hij als verantwoordelijk niets dan lood in zijn achterhoofd verdient. maar dat neemt niet weg dat dot een politieke strijd is en geen sektarische, hoewel extremen bij bekde kanten vanaf dag 1 graag een grote sektarische strijd van maken. Jij haalt FB pagina aan met Bin Laden als logo die onder het filmpje zet dat al Baghdadi (leider van "al Qaida") alvast 10 autos met explosieven moet klaarzetten om sjieten weg te exploderen.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:17 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Alleen voor 18+: Zojuist is er een filmpje opgedoken, waarin sjiieten uit Irak een klein jongen verbranden omdat hij Omar heet.
Omar, Abu Bakr, en Aicha, zijn slechts een aantal van de 'vijanden' van de sjiieten.
Voor diegenen die zich afvragen waarom er oorlog is in Syrie...
https://www.facebook.com/photo.php?v=467346823343678
quote:Iraq reports first deadly clash with Syrian rebels
Baghdad, June 9 (Petra) – One Iraqi security officer was killed and two others wounded on Sunday in a cross-border clash with armed Syrians, marking the first deadly incident on the frontier between the two countries since the Syrian crisis began over two years ago, the Iraqi army reported.
A military source told Petra's reporter in Baghdad that fierce clashes erupted at dawn on Sunday between Iraqi border guards and "armed elements" on the Syrian side of the frontier near the Al Walid crossing west of Iraq's western Anbar province.[..]
quote:Qaeda chief annuls Syrian-Iraqi jihad merger
Al-Qaeda’s top leader has ruled against the merger of two jihadi groups based in Syria and Iraq, in an attempt to put an end to increased tensions and infighting among members.[..]
quote:Russia's Syria Diplomacy Is a Game of Smoke and Mirrors
[..]
"Everything that is happening around Syria has less to do with promises to Assad personally and more to do with power plays between Russia and the West," said Fyodor Lukyanov, editor of the magazine Russia in Global Affairs. "And for Russia that means keeping things on the diplomatic track."[..]
quote:Op maandag 10 juni 2013 10:29 schreef mr_jack het volgende:
hhh, kunnen we het hebben over Syrie ipv sunni-shia.
Laten we het gewoon hebben over de dagelijkse ontwikkelingen in Syrie ipv hele dialogen over soennieten en sjiieten.
Ik word helemaal misselijk als ik dat gebral van Hisham
LOL, dat zei de predikant van de zwarte kousen kerk ook al tegen mij.quote:
De overheid heeft van het bevolkte deel het grootste deel in handen, de rest is niet interresant en komt later wel.quote:Maar ja, de overheid en Hezbollah vieren feest alsof ze de helft van Syrië controleren, wat dus niet het geval is.Qusair was een kleintje; daarintegen hebben de strijders gisteren een belangrijke stad verovert van de Overheid; hier hoor je geen media over.
We will see....quote:Als het goed is zal de GCC 40k soldaten sturen vanuit de Peninsula Shield, om met de FSA te vechten. Nu maar hopen dat ze antitank raketten en SAM's hebben.
LOL, dan is het helemaal triest. Als die 2000 hezbollah strijders op hun eentje Quaseir hebben ingenomen in 3 weken, kun je nagaan hoe weinig terroristen er dan waren en hoe slecht die getrained waren......quote:Het leger van Assad is zelf tot niets meer in staat. Tijdens confrontaties gaan de hardcore sjiitische milities zoals Abu Fadl Abbas/Irak en Hezbollah aan het front vechten. Nadat ze hebben gevochten komt de SAA pas hetgeen bezet houden. Ondertussen is een ander gebied weer veroverd door het SYrisch volk.
Ach, net zoals zovelen al 1,5 jaar geleden hier riepen dat het snel afgelopen zou zijn met Bashar Al Assad.. Die hoor je nu ook niet meer....quote:Dit zal gewoon nooit stoppen.![]()
Ja, Tarik Al-Hashimi weet alles af van bomaanslagenquote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Aloulou, het is niet zo dat alle bomaanslagen in Irak op sjiieten, door soennieten/Al Qaeda worden gepleegd. Verre van. Iran is er vanaf het begin al mee bezig, afgelopen week gaf Tarik al Hashimi tijdens een live interview (en hij weet er alles van), dat Iran sjiieten vermoord in Irak middels bomaanslagen. Al-Maliki is nog slechter voor Irak dan Saddam, wel eens gezien hoe de sjiieten in Basra leven?Laat staan de soenieten...
Ik heb het interview met al-Hashimi gezien inderdaad op Al Jazeera en hij zei interessante dingen. Ik zeg niet dat alle bomaanslagen alleen van soennitische kant komen, die nuance breng jij aan. Er kan wel gesteld worden dat extremisten (neem aan dat jij ze ook zo noemt) van soennitische achtergrond ("al qaida" en voormalige Saddam loyalisten) al lange tijd stelselmatige sjitische burgers opblazen op publieke plaatsen omdat zij "afvalligen zijn" en "handlangers van de Amerikanen" (toen de invasie begon).quote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Aloulou, het is niet zo dat alle bomaanslagen in Irak op sjiieten, door soennieten/Al Qaeda worden gepleegd. Verre van. Iran is er vanaf het begin al mee bezig, afgelopen week gaf Tarik al Hashimi tijdens een live interview (en hij weet er alles van), dat Iran sjiieten vermoord in Irak middels bomaanslagen. Al-Maliki is nog slechter voor Irak dan Saddam, wel eens gezien hoe de sjiieten in Basra leven?Laat staan de soenieten...
quote:The UK will not start arming Syrian rebels without giving MPs a vote on the issue, William Hague has insisted after more than 80 Tories signed a letter calling on the government to seek the Commons' approval for such a decision. Speaking to the BBC's Andrew Marr show, Hague said:
We have a good record on going to the House of Commons for a vote. There would be a vote one way or another. I can't see any reason why it couldn't be before any such decision was implemented. Just for the sake of clarity, we wouldn't use a parliamentary recess to say we can't consult parliament because it's the middle of August, so MPs don't have to be concerned about that.
The Guardian
Het is snel afgelopen met Assad :yquote:Op maandag 10 juni 2013 14:09 schreef mr_jack het volgende:
Ach, net zoals zovelen al 1,5 jaar geleden hier riepen dat het snel afgelopen zou zijn met Bashar Al Assad.. Die hoor je nu ook niet meer....
Ik zie hem nog wel anderhalf jaar zitten.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is snel afgelopen met Assad :y
quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
Houssien Elouassaki, die nog als gehandicaptenverzorger aan de slag was, vertrok vorig jaar vanuit Vilvoorde naar Syrië. De door hem geleide groep Belgen en Nederlanders werkt soms samen met de terroristische groepering Jabhat al-Nusra. Zij logeren in de omgeving van Aleppo in een luxevilla. Elouassaki vertelt hoe ze dertig vrouwen hebben verkracht en gedood. Angst lijken ze, afgaande op de gesprekken, niet te kennen. "Er zijn hier mooie huizen, er is een zwembad, eten, drinken, alles wat je wil. En als er een bom op je hoofd valt, sterf je tenminste als een martelaar. Wat kan beter zijn dan dat?"
Hey, het waren "maar" sjiieten en alawieten, he. Dan mag het. Zolang je maar roept dat je het in naam van Allah doet is het oké.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
30 vrouwen verkracht en gedood. Wat een ongelovige honden,
Ik snap het niet... Echt.. Kafirs.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
[..]
Hey, het waren "maar" sjiieten en alawieten, he. Dan mag het. Zolang je maar roept dat je het in naam van Allah doet is het oké..
Pom pom pom, another one bites the dust.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:29 schreef Djibril het volgende:
http://english.alarabiya.(...)ghting-in-Syria.html
Tarik Taketloune, 20, a car mechanic from Vilvorde, a suburb of Brussels, was shot in the head and killed on Friday as he slept in a house near Aleppo, the Flemish newspaper Het Nieuwsbald said, quoting his father.
He may have been shot by a fellow fighter after saying he wanted to go home, his father said.
Goed nieuws
De mokers onder hen zullen voor een groot deel inderdaad geen voormalige KU Leuven studenten zijn geweest of succesvolle ondernemers, om maar een zijweg te nemen. De bekeerlingen (zoals "jihad jordi") neem ik minder kwalijk, het is maar net wie je tegenkomt en welke informatie je aanreikt. Daarnaast kan het heerlijk zijn om eindelijk bij een select en zeer loyaal groepje broeders te horen met allemaal hetzelfde doel voor ogen en eindelijk een "fulltime identiteit" met ook nog eens God's leiding ipv je eigen boontjes te moeten doppen in het individualistische Nederland of Belgie en veertigurige werkweken te draaien waarbij niemand naar je omkijkt.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Zal me niks verbazen als het gros van de Vlaams-Nederlandse zelfverklaarde vrijheidsstrijders die daar rondlopen voormalige bontkraagjes, relmocro's, straattuig, enz. zijn die zogenaamd het licht hebben gezien en "vrome" moslims zijn geworden. Sharia4Belgium-figuren. Maar het zijn zulke goeie jongens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |