abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:30:15 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522083
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.

Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?

Wat is jullie mening hierover?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Spellchecker vrijdag 7 juni 2013 @ 15:34:25 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_127522292
Ik vind het niet kunnen.

-- edit --
als verdediging natuurlijk wel .....
pi_127522324
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_127522375
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:36:59 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127522425
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.

Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.

Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:38:44 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Daarbij heb ik veel meer kracht dan een kind dus het is een oneerlijke "strijd"
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127522512
Door fysieke (maar ook elke andere vorm van bedreiging) komt de verhouding schreef te liggen en is er mi geen sprake meer van een gelijkwaardige relatie. Plus dat het vertrouwen voor mij in de ander weg zou zijn. Voor mij is het dus niet te rechtvaardigen binnen een relatie. Mocht het wel tot dat punt komen dan zou ik de relatie ook beëindigen.
pi_127522516
Als een vrouw als een vent wil vechten, kan ze het als een vent krijgen.
pi_127522551
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:40:34 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522574
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef jogy het volgende:
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.

Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.

Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:40:58 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127522589

[ Bericht 100% gewijzigd door Waaghals op 07-06-2013 15:41:53 ]
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:11 #12
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127522605
mijn moeder werd een keer fysiek aangevallen en als niemand had ingegrepen was ze vast gestikt. Ik heb zo hard mogelijk op haar kaak geslagen...vrouw ging gelijk gestrekt en ik heb haar niet eens bij zien komen.

Ik kreeg een staande ovatie van mensen om me heen :D
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:20 #13
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127522614
Mensen moeten gewoon van elkaar afblijven, ik snap niet helemaal wat het geslacht daarmee te maken heeft en dus ook niet waarom je een vrouw die zelf begint als man niet zou mogen terugslaan.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:45 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef Waaghals het volgende:
Dit topic suggereert dat het wel ok is om mannen fysiek te bedreigen :{
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:42:06 #15
179534 Waaghals
pi_127522656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
heb het weggehaald, overheen gelezen
pi_127522672
En als twee van hetzelfde geslacht in een relatie vechten mag het dan wel?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:42:59 #17
179534 Waaghals
pi_127522697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
pi_127522712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef FAUSTI het volgende:
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
En hoe gaat de relatie vervolgens verder?
Prima als je jezelf verdedigd, maar hoe vaak laat je zo een situatie voorkomen? Voor mij zou het eens, maar nooit weer zijn. Binnen een goede relatie zou je het ook op andere manieren moeten kunnen oplossen lijkt mij. Als er geweld aan te pas moet komen zit er iets toch niet goed.
pi_127522730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.
Als zij het nodig vindt om klappen uit te delen kan ik het begrijpen dat een man haar een mep teruggeeft.

Als mijn kinderen (heb ik niet overigens) mij zouden slaan kunnen ze een draai om de oren terug verwachten. Ook dat is een oneerlijke strijd maar hoort wel bij het opvoeden, al is dit natuurlijk een andere context dan man/vrouw-vrouw/man relaties.
pi_127522864
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
pi_127522916
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:47:28 #22
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_127522924
Op zich is geweld nooit te rechtvaardigen; van oog om oog wordt iedereen blind.

Maar 'gelukkig' levert de koran in surah 4 een handleiding .....
http://www.koranonline.nl(...)t_from=&ucat=2&go=NL
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:22 #23
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127522963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
in sommige gevallen niet :)
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:31 #24
206322 Seam
Pillz-E
pi_127522969
quote:
:') alleen al met deze uitspraak geef je aan zelf enorm seksistisch te zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:37 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:46 schreef Shodan het volgende:
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
Uiteraard maar dit topic gaat alleen over fysiek geweld, niet mentaal :P
Mentaal kan zelfs nog erger zijn in bepaalde gevallen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:49:00 #26
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127523001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Beardy het volgende:
Op zich is geweld nooit te rechtvaardigen; van oog om oog wordt iedereen blind.

Maar 'gelukkig' levert de koran in surah 4 een handleiding .....
http://www.koranonline.nl(...)t_from=&ucat=2&go=NL
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?
"We are under attack"
pi_127523021
quote:
Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe (of zelfs andersom van vrouw naar man)
Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.

Voordat we gaan praten over fysieke bedreiging van man naar vrouw toe, moeten we toch eerst even goed praten over het feit dat jij vrouwen en mannen ongelijk behandeld. Dat mag al sinds de jaren '70 niet meer.

Het is namelijk de hele crux van het verhaal. Fysieke bedreiging van man naar vrouw is 'not done', 'vreselijk', 'altijd weer die mannen', 'mannen moeten eens leren hun handen thuis te houden', etc. etc. etc.

Maar als een vrouw een man mishandelt is het 'volledig terecht', hij is een mietje', 'wat goed dat ze van zich afbijt', 'wat een zelfvertrouwen heeft die vrouw', etc. etc.

Gelijke monniken, gelijke kappen, gelijke rechten, gelijke klappen.
pi_127523112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

En hoe gaat de relatie vervolgens verder?
Prima als je jezelf verdedigd, maar hoe vaak laat je zo een situatie voorkomen? Voor mij zou het eens, maar nooit weer zijn. Binnen een goede relatie zou je het ook op andere manieren moeten kunnen oplossen lijkt mij. Als er geweld aan te pas moet komen zit er iets toch niet goed.
Goede vraag, heb er dan (gelukkig) ook geen ervaring mee. Echter weet ik van mijzelf dat wanneer liefde in het spel komt mijzelf hoogstwaarschijnlijk volledig de tering in zou laten slaan en er nog steeds bij zou blijven. Dus... Dan laat je het ook weer toe in bepaalde manier, eigen schuld dan lijkt me. Dat is even mijn eigen kant.

Maar natuurlijk zit het dan niet goed als dat gebeurt zelfde als schelden, het is dan een stukje onmacht en dan zit het verre van goed. En echt een oplossing daarvoor zou ik ook niet weten, ja uit elkaar gaan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:51:38 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127523142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.

Voordat we gaan praten over fysieke bedreiging van man naar vrouw toe, moeten we toch eerst even goed praten over het feit dat jij vrouwen en mannen ongelijk behandeld. Dat mag al sinds de jaren '70 niet meer.

Het is namelijk de hele crux van het verhaal. Fysieke bedreiging van man naar vrouw is 'not done', 'vreselijk', 'altijd weer die mannen', 'mannen moeten eens leren hun handen thuis te houden', etc. etc. etc.

Maar als een vrouw een man mishandelt is het 'volledig terecht', hij is een mietje', 'wat goed dat ze van zich afbijt', 'wat een zelfvertrouwen heeft die vrouw', etc. etc.

Gelijke monniken, gelijke kappen, gelijke rechten, gelijke klappen.
Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?

Maar om eerlijk te zijn, andersom komt minder vaak voor en als het voorkomt is het vaak met minder schade.
Maar ik ben daar ook zeker tegen hoor.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:53:34 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127523217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.
In het geval van iets kapot maken zijn er ook weer miljoenen situaties te bedenken waarom iets wel of niet oké is natuurlijk. Maar in het geval van een geschift wijf die gewoon uit kwaadwillendheid een hamer op je nieuwe auto ramt of zo kan ik in ieder geval begrijpen dat mensen haar fysiek geweld aan doen. Gewoon uit blinde woede en dan lokt die persoon het ook uit en mag ze de consequenties ook ondervinden.

Maar nogmaals het vraagstuk is voor mij niet wel of niet een vrouw slaan maar dus wel of niet iemand slaan waarvan het fysieke krachtsverschil veel lager ligt. Kan ook een andere gozer zijn, eventueel een kind maar daar kan ik me nog wel voorstellen dat een kind van 7 of 8 zich niet geheel realiseert wat de consequenties zijn van zijn daden dus om die nou een vuistslag in het gezicht te geven gaat me weer iets te ver.
Vrijheid
pi_127523226
Ik vind de reacties in mijn topic (waar ik niet meer kan reageren) dat ik zoiets uitlok maar raar eerlijk gezegd. Echt in die drie jaar heb ik hem nooit echt uitgescholden(hij mij wel), bedreigd of wat dan ook. Ik heb hem echt 1 keer geslagen in zijn gezicht toen hij mijn pols vast had en niet los wou laten tijdens een ruzie en ik mij verstikt voelde. Daarna liet hij ook direct los, dus dat telt denk ik niet eens mee als mijn schuld.

Dat ik dan zoiets uitlok is echt onzin. Want dat zou alles wat hij doet rechtvaardigen en ben ik ALTIJD de schuldige.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:53:54 #32
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127523231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje
Mineetje?

OT: Fysieke bedreigingen zijn altijd fout imo, ongeacht geslacht.
Dan ben je toch wel wat minder intelligent als je 't mij vraagt...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127523232
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef Seam het volgende:

[..]

:') alleen al met deze uitspraak geef je aan zelf enorm seksistisch te zijn.
Ik discrimineer in deze op grond van geslacht. So be it :P
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:55:35 #34
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_127523311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef ek_47 het volgende:
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?
Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.
pi_127523363
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:
Als een vrouw als een vent wil vechten, kan ze het als een vent krijgen.
pi_127523771
quote:
Wat een onzin. Typisch egocentrisch gebral.

Om je een voorbeeldje te geven: ik weeg 60 kilo. Mijn klappen zetten geen zoden aan de dijk. De meeste vrouwen die ik ken wegen meer dan ik. En hun klappen komen harder aan.

Met jouw positive gediscrimineer kom je er niet. Puberale mening.

Je blijft met je tengels van IEDEREEN af, mannen EN vrouwen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:07:37 #37
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127523849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:05 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met jouw positive gediscrimineer kom je er niet. Puberale mening.
Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.

quote:
Je blijft met je tengels van IEDEREEN af, mannen EN vrouwen.
En daar zullen weinigen het mee oneens zijn...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127523929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?
Als je iets bralt, moet je eerst ZELF kijken of je geen onzin uitbraakt. Als je dat niet doet, moet je niet lopen zeiken dat een ander je er op wijst dat je onzin uitbraakt.

IK begon niet met de vooroordelen. Ik wees jou op je vooroordelen, die je zelf niet eens door had.

Als je een hoogstaande discussie wil voeren, moet je eerst zelf beginnen. Niet een beetje ongecontroleerde shit uitbraken en dan verwachten dat andere mensen wel de discussie hoogstaand zullen maken.
pi_127523943
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:30 schreef snakelady het volgende:
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.

Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?

Wat is jullie mening hierover?
Als vrouw kan ik zeggen dat ik het afkeur maar soms wel begrijp. Als een vrouw een man fysiek aanpakt mag de man wat mij betreft terug- slaan - schoppen - krabben etc. Het maakt namelijk niet uit of het een man of vrouw is, je blijft van elkaar af. Maar terugslaan of dergelijk, tuurlijk waarom niet. Anders zijn er nog gewoon vrouwen die er misbruik van maken, zoals er altijd wel mensen zijn die van een bepaalde situatie/gewoonte misbruik maken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:10:45 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127523961
quote:
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:11:25 #41
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127523986
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets.
Ik zou dan gewoon de politie bellen. Zou jij ook moeten doen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127523994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

dan krijg je dus dat de een het wel mag want 'zwakke geslacht' en de ander mag het niet. Ik zou daar als 'zwak geslacht' bij nadenken voordat ik mijn man/vriend een pets zou geven.

* zwakke geslacht in deze zin bedoelt als fysiek minder.
pi_127523997
Sommige vrouwen die ik kende in het verleden konden weleens gewelddadig worden. Dan verdienen ze wel klappen.

Ook wanneer ze nutteloos tekeer gaan met een grote bek, moet je soms een corrigerende tik kunnen geven. Met gepast geweld natuurlijk. Geen bewusteloos slaan oid.

Andersom zou ook wel kunnen m.i. alleen zijn vrouwen daar meestal niet sterk genoeg voor. Maar geen probleem mee.

Wie ruzie zoekt, rizie krijgt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:38 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127524036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek. :).
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:13:19 #45
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524060
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek. :).
Er is ook al door diverse mensen hier geroepen dat zelfverdediging ook gewoon toegestaan is. Denk dat daar iedereen het wel over eens is :)
pi_127524062
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.
Reductio ad absurdum. Fraai.
pi_127524084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.

Vrouwen vragen er soms om. Mannen vragen er soms ook om.

Mijn vader is een prima kerel, dat zal iedereen beamen. Mijn moeder is een lieve vrouw, dat zal ook iedereen beamen.

Toch heeft mijn moeder er een handje van om mijn vader af en toe het bloed onder zijn nagels vandaan te tergen, waardoor hij boos wordt (niet fysiek), waarna mijn moeder 3 dagen lang het slachtoffer speelt.

Ik weet niet wat het is, maar mijn moeder is zeker niet de enige vrouw die dit doet. Is het een schreeuw om aandacht?

Weet je, zelfmoord is ook vaak niet meer dan een schreeuw om aandacht. En ook daarmee gaat er wel eens iets mis en gaat iemand werkelijk dood.

Zo ook met ruzie maken om aandacht te krijgen. Soms gaat er iets mis en krijg je klappen.
pi_127524130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?

Ik wens je iig veel succes met zo'n instelling, bij mij werkt dat niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:15:34 #49
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524147
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef ijszeevaarder het volgende:
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?
Ja, dan loop je gewoon weg.
pi_127524150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ah ja, je huis staat in de fik, je auto kapot, je kat dood... Maar je belt dan gewoon de politie en die maakt alles weer goed... :X

Dit getuigt niet van veel werkelijkheidszin.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:15:46 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127524157
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:13 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Er is ook al door diverse mensen hier geroepen dat zelfverdediging ook gewoon toegestaan is :)
Als die persoon m/v mijn spullen kort en klein slaat ben ik zelf niet in gevaar, toch? Toch zou ik die persoon dan proberen te stoppen. Waarschijnlijk door het onmogelijk te maken voor die andere persoon om nog vrijelijk te kunnen bewegen en dat hoeft niet per se slaan of schoppen in te houden, het kan ook genoeg zijn om die persoon gewoon vast te pakken en eventueel op de grond te werken of wat dan ook.
Vrijheid
pi_127524192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:13 schreef RetepV het volgende:

[..]

Vrouwen vragen er soms om. Mannen vragen er soms ook om.

Mijn vader is een prima kerel, dat zal iedereen beamen. Mijn moeder is een lieve vrouw, dat zal ook iedereen beamen.

Toch heeft mijn moeder er een handje van om mijn vader af en toe het bloed onder zijn nagels vandaan te tergen, waardoor hij boos wordt (niet fysiek), waarna mijn moeder 3 dagen lang het slachtoffer speelt.

Ik weet niet wat het is, maar mijn moeder is zeker niet de enige vrouw die dit doet. Is het een schreeuw om aandacht?

Weet je, zelfmoord is ook vaak niet meer dan een schreeuw om aandacht. En ook daarmee gaat er wel eens iets mis en gaat iemand werkelijk dood.

Zo ook met ruzie maken om aandacht te krijgen. Soms gaat er iets mis en krijg je klappen.
Ik vind dat fysiek geweld tussen ouders met kinderen nooit acceptabel is. Dat is de enige uitzondering.

Ruzies kun je helaas nooit uitsluiten.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:17:24 #53
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef RetepV het volgende:
Ah ja, je huis staat in de fik, je auto kapot, je kat dood... Maar je belt dan gewoon de politie en die maakt alles weer goed...

Mijn kat zou ik verdedigen, en wat de rest betreft zou ik als het mijn eigen veiligheid niet in gevaar brengt die persoon proberen tegen te houden, zonder geweld... maar wel nadat ik de politie heb gebeld.
pi_127524242
quote:

[..]

Ik zal het nog sterker vertellen.

Als een vrouw op de meest ernstige manier tegen jou verbaal tekeer gaat en jij reageert daar echt totaal niet op, dan komt er een moment dat ZIJ jou gaat slaan. Alleen maar omdat je niet reageert en haar de aandacht geeft die ze vraagt.

Oh, er zijn zat vrouwen die over dit kinderachtige gedrag heen groeien hoor. Maar ook veel vrouwen die dat nooit doen.
pi_127524263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, dan loop je gewoon weg.
Dat kan niet als je met diegene woont. Zeker niet als het jouw huis is.
pi_127524270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Mijn kat zou ik verdedigen, en wat de rest betreft zou ik als het mijn eigen veiligheid niet in gevaar brengt die persoon proberen tegen te houden, zonder geweld... maar wel nadat ik de politie heb gebeld.
Hoe hou jij zonder geweld een baksteen tegen?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:18:57 #57
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127524272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Mijn kat zou ik verdedigen.
En terecht, van katten blijf je godverdomme af!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:19:15 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127524286
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:13 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Reductio ad absurdum. Fraai.
Ik vergelijk jou mening van het nooit en te nimmer slaan van vrouwen niet direct met felgroene vleermuizen hoor. Maar vertel, hoe vaak ben jij in een situatie geweest dat een vrouw jou, je dierbaren of je spullen bedreigde? En waarbij niets doen zou betekenen dat jij, je dierbaren of je spullen dus schade op zou lopen?

Ik zie reageren op bedreiging (uiteraard gepast reageren) niet als een zwakte als iemand anders misbruik wil maken van jouw principe.
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:19:33 #59
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524298
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:18 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Dat kan niet als je met diegene woont. Zeker niet als het jouw huis is.
Dan nog heb je haar niet te slaan. Met fysiek geweld reageren op verbaal geweld is nooit goed te praten.
pi_127524322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ah ja, je huis staat in de fik, je auto kapot, je kat dood... Maar je belt dan gewoon de politie en die maakt alles weer goed... :X

Sterker nog, het is gewoon idioot en je zet jezelf voor schut/pispaal in het leven. Mensen lopen je over de rug.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:20:14 #61
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hoe hou jij zonder geweld een baksteen tegen?
Je grijpt die persoon bij de pols, simpel toch? :)
pi_127524370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan nog heb je haar niet te slaan. Met fysiek geweld reageren op verbaal geweld is nooit goed te praten.
Verbaal geweld is er nooit reden toe. Dat doen beschaafde mensen niet. Dan zoek je juist ruzie, en vraag je erom.
pi_127524444
Even voor de goede orde.

Ik zou een ruzie nooit fysiek laten worden.

Maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe het zo ver kan komen.

En ik ben het er absoluut niet mee eens dat vrouwen specialer zouden zijn dan mannen. De enige reden dat de meeste vrouwen nooit zullen slaan is omdat ze toch al weten dat ze het op fysiek gebied niet kunnen winnen. Maar laat me je vertellen dat vrouwen gemiddeld gezien een stuk gemener zijn dan mannen.

Dat is prima. Als je geen fysieke kracht hebt, zul je dst moeten compenseren met iets anders. Maar gemeenheid lokt fysiek geweld uit. Weet dus waar je mee speelt, en ga niet zielig lopen doen als je te ver ging met iemand psychisch te pijnigen.
pi_127524466
Gelijkheidsbeginsel van de seksen houdt in dat je met gelijke middelen tegen gelijke problemen mag optreden. ;)
pi_127524492
Je slaat nooit, ook al is het een kreng.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:25:09 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524499
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:21 schreef ijszeevaarder het volgende:
Verbaal geweld is er nooit reden toe. Dat doen beschaafde mensen niet. Dan zoek je juist ruzie, en vraag je erom.
Leuk gevalletje victim blaming.

"Ze vroeg er om, edelachtbare, want ze zei allemaal gemene dingen tegen me" :')

Als jij gaat slaan als reactie op verbaal geweld, dan is dat altijd een zwaktebod. Je kan verbaal geweld ook gewoon verbaal beantwoorden.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:25:30 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524513

Er zijn van die wijven die gewoon een uppercut verdienen.
pi_127524544
Het is te rechtvaardigen. Ik heb twee keer in mijn leven geweld naar een vrouw gebruikt. Een keer heb ik een vrouw geslagen. Hier baal ik echt van, maar ze liet mij geen andere keuze toen ze mij voor de tweede keer een knietje probeerde te geven haar wijn over mij had gegooid en zelf begon te slaan. Dat zijn teveel combinaties om rustig te blijven. Overigens sloeg ik niet eens hard maar hard genoeg dat ze naar de grond ging. Ik heb er zelf nog steeds dubbele gevoelens over maar zelfs vrouwen vonden het terecht. Die wist ook niet van ophouden totdat ik terugsloeg.

Geweld moet je alleen als het niet meer anders kan met geweld beantwoorden. In een discussie hoe verhit dan ook, mag je nooit geweld gebruiken. Die beheersing dient elk mens te hebben en niet alleen mannen.
pi_127524630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:23 schreef RetepV het volgende:
Even voor de goede orde.

Ik zou een ruzie nooit fysiek laten worden.

Maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe het zo ver kan komen.

En ik ben het er absoluut niet mee eens dat vrouwen specialer zouden zijn dan mannen. De enige reden dat de meeste vrouwen nooit zullen slaan is omdat ze toch al weten dat ze het op fysiek gebied niet kunnen winnen. Maar laat me je vertellen dat vrouwen gemiddeld gezien een stuk gemener zijn dan mannen.

Dat is prima. Als je geen fysieke kracht hebt, zul je dst moeten compenseren met iets anders. Maar gemeenheid lokt fysiek geweld uit. Weet dus waar je mee speelt, en ga niet zielig lopen doen als je te ver ging met iemand psychisch te pijnigen.
De mens is ook een dier, sterker nog, we zijn roofdieren. Bewijs hiervan is hoe onze ogen vooraan ons gezicht staan voor diepte-perceptie ipv aan de zijkanten zoals bij prooidieren.

Dus je moet zeker niet uitlokken als je op meerdere vlakken zwakker bent dan die ander. Zoek dan geen ruzie maar los het op op de beschaafde manier door uit te zetten, of schadeclaim on te dienen, of politie bellen etc. Juist daarom hebben we in onze zogenoemde beschaafde samenleving die voorzieningen voor. Om de zwakkeren recht te trekken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:29:51 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:26 schreef Vaandrig het volgende:
Het is te rechtvaardigen. Ik heb twee keer in mijn leven geweld naar een vrouw gebruikt. Een keer heb ik een vrouw geslagen. Hier baal ik echt van, maar ze liet mij geen andere keuze toen ze mij voor de tweede keer een knietje probeerde te geven haar wijn over mij had gegooid en zelf begon te slaan. Dat zijn teveel combinaties om rustig te blijven. Overigens sloeg ik niet eens hard maar hard genoeg dat ze naar de grond ging. Ik heb er zelf nog steeds dubbele gevoelens over maar zelfs vrouwen vonden het terecht. Die wist ook niet van ophouden totdat ik terugsloeg.

Geweld moet je alleen als het niet meer anders kan met geweld beantwoorden. In een discussie hoe verhit dan ook, mag je nooit geweld gebruiken. Die beheersing dient elk mens te hebben en niet alleen mannen.
Want weglopen was geen optie. :').

Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.

Je kunt een vrouw ook gewoon wegduwen, ipv op de bek slaan.
pi_127524671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:24 schreef Deckard het volgende:
Je slaat nooit, ook al is het een kreng.
Dat zou je wel willen eh? Heb je toevallig ook een grote bek? :D
pi_127524714
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Dat zou je wel willen eh? Heb je toevallig ook een grote bek? :D
Euh?
pi_127524732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Semiprofessioneel verbaal geweld tegen amateur verbaal geweld is ook nooit goed te praten.

Wou je nou echt zeggen dat woorden geen pijn doen? Het feit dat iemand soms klappen krijgt vanwege haar woorden bewijst dat woorden WEL pijn doen. Het bewijs ligt gewoon op straat, waarom negeer je dat nou zo erg?

Het enige dat een man overeind houdt in de mannenwereld is zijn ego. Elke dag moet hij weer de wedstrijd aan met andere mannen.

Als jij dan thuis zijn ego gaat zitten afbreken, zal hij in de mannenwereld in de problemen komen. Hij kan niet meer vechten, zal geen promotie meer maken, krijgt grijze haren, wordt dik, etc.

Als jij mij dat zou proberen aan te doen, denk ik dat ik op een gegeven moment ook fysiek zou worden. Zeker als ik je al een paar keer verzocht heb om uit mijn huis te vertrekken (er van uit gaande dat jij geen baan hebt en meebetaalt), en jij gewoon blijft en mijn ego blijft afbreken.

Zonder mijn ego ben ik niks in de wereld, dan wordt ik het pispaaltje op mijn werk, dan heb ik geen leven meer. Denk je nou echt dat ik lijdzaam ga toekijken hoe mijn ego afgebroken wordt?

Nou, dit geld voor de meeste mannen (sommigen hebben geen ego of zelfwaarde). Nu je dit weet, begrijp je ook waarom sommige mannen fysiek kunnen worden tegen hun vrouw. Zelfs al zijn het de liefste mannen ter wereld (zoals in dat topic).
pi_127524758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:20 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je grijpt die persoon bij de pols, simpel toch? :)
Dan gaat de baksteen niet door je auto maar tegen je hoofd. Wilde je dat dan?
pi_127524766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Als jij gaat slaan als reactie op verbaal geweld, dan is dat altijd een zwaktebod. Je kan verbaal geweld ook gewoon verbaal beantwoorden.
Niet iedereen is in staat tot verbaal geweld net als niet eenieder in staat is tot fysieke. Daarnaast verbaal geweld is ook onbeschaafd dus wat maakt het dan nog meer uit?

Wie een gevecht opzoekt moet kunnen vanuit gaan dat die dat krijgt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:32:23 #76
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524777
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Is vaak zelfs de beste optie, als een vrouw een man zo het bloed onder de nagels vandaan haalt wil ze waarschijnlijk een reactie uitlokken. En dan lijkt me niets frustrerender dan dat hij gewoon wegloopt :)
pi_127524779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Euh?
Ik stelde maar een vraag schat
pi_127524787
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee, mannen en vrouwen zijn anders, en dit is een belangrijk punt waarop ze anders zijn. Dat vrouwen dit niet begrijpen is al eeuwen een bron van klappen geweest.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:34:09 #79
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524833
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:31 schreef RetepV het volgende:
Nou, dit geld voor de meeste mannen (sommigen hebben geen ego of zelfwaarde). Nu je dit weet, begrijp je ook waarom sommige mannen fysiek kunnen worden tegen hun vrouw. Zelfs al zijn het de liefste mannen ter wereld (zoals in dat topic).
Ik snap heel goed waarom mannen fysiek worden tegen vrouwen. Mijn punt is alleen dat het nooit goed te praten is.

En als iemand thuis continu je ego loopt af te breken, dan ga je gewoon weg bij haar. Zo'n relatie wil je toch niet? Die relatie ga je zeker niet redden door maar eens van je af te meppen om je ego te redden.
pi_127524854
quote:

[..]

Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.

Zoals ik al schreef: sommige mannen hebben geen ego en geen zelfwaarde.

En wegduwen is net zo goed fysiek. Er zijn genoeg vrouwen overleden door een duw, waarna ze met hun hoofd ergens tegenaan klapten.
pi_127524874
quote:

De dader in de slachtofferrol. Dit hoort het rechtssysteem dagelijks dat boefjes er niets aan kunnen doen. Als je dit meent ben je wel een heel erg kleinzerig mannetje zeg.
pi_127524887
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Ik stelde maar een vraag schat
Ja.
pi_127524897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Is vaak zelfs de beste optie, als een vrouw een man zo het bloed onder de nagels vandaan haalt wil ze waarschijnlijk een reactie uitlokken. En dan lijkt me niets frustrerender dan dat hij gewoon wegloopt :)
Overigens moet je je tegenstander de rug toe keren als je wegloopt. Dat brengt ook bepaalde risico's met zich mee.
pi_127524931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik snap heel goed waarom mannen fysiek worden tegen vrouwen. Mijn punt is alleen dat het nooit goed te praten is.
Sorry hoor, maar als een vrouw denkt fysiek te worden, dus slaan, schoppen, whatever, dan sla ik lekker terug hoor. Nogmaals, als ze wil vechten als een vent, kan ze het krijgen als een vent. In elke andere situatie zal ik nooit een vrouw slaan, maar als ze uit haar eigen denkt te beginnen, prima, come get some.
pi_127524935
quote:

[..]

Semiprofessioneel verbaal geweld tegen amateur verbaal geweld is ook nooit goed te praten.

Wou je nou echt zeggen dat woorden geen pijn doen? Het feit dat iemand soms klappen krijgt vanwege haar woorden bewijst dat woorden WEL pijn doen. Het bewijs ligt gewoon op straat, waarom negeer je dat nou zo erg?

Het enige dat een man overeind houdt in de mannenwereld is zijn ego. Elke dag moet hij weer de wedstrijd aan met andere mannen.

Als jij dan thuis zijn ego gaat zitten afbreken, zal hij in de mannenwereld in de problemen komen. Hij kan niet meer vechten, zal geen promotie meer maken, krijgt grijze haren, wordt dik, etc.

Als jij mij dat zou proberen aan te doen, denk ik dat ik op een gegeven moment ook fysiek zou worden. Zeker als ik je al een paar keer verzocht heb om uit mijn huis te vertrekken (er van uit gaande dat jij geen baan hebt en meebetaalt), en jij gewoon blijft en mijn ego blijft afbreken.

Zonder mijn ego ben ik niks in de wereld, dan wordt ik het pispaaltje op mijn werk, dan heb ik geen leven meer. Denk je nou echt dat ik lijdzaam ga toekijken hoe mijn ego afgebroken wordt?

die persoon lijkt te willen zeggen dat men alles mag zeggen wat hij/zij maar wil. En nee dat kan niet.

Anders noem ik die bij deze een kluns. :D
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:37:26 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:35 schreef RetepV het volgende:
Overigens moet je je tegenstander de rug toe keren als je wegloopt. Dat brengt ook bepaalde risico's met zich mee.
Je rug toekeren naar iemand anders vind ik anders heel wat heldhaftiger dan terugslaan.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:37:45 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef RetepV het volgende:

En wegduwen is net zo goed fysiek. Er zijn genoeg vrouwen overleden door een duw, waarna ze met hun hoofd ergens tegenaan klapten.
Wegduwen is iets anders dan slaan. na het wegduwen, kun je rustig weglopen. Verder wilde ik nog even kwijt dat ik je een grote mongool vind en ik zou je op je bek slaan, ook als je een vrouw was. Zonder aanleiding.
pi_127525025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen zijn dezelfde en hebben dezelfde motivering of interpretaties. Wellicht werkt dit bij sommige vrouwen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:39:44 #89
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127525039
quote:

[..]

Je weet niet eens wat je ego is dus blijkbaar... :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:41:00 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127525084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat je ego is dus blijkbaar... :')
Deze user is de kontkrum van R&P.
pi_127525132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het verbale geweld is net zo goed niet goed te praten.

Maar dat komt VELE malen meer voor dan werkelijk fysiek geweld.

Wat moeten we nu met deze discussie? Want zeggen dat je niet mag slaan als reactie op verbaal geweld, betekent ook dat je geen verbaal geweld mag gebruiken als reactie op je ongenoegen.

Vrouwen zijn goed in verbaal geweld, mannen zijn goed in fysiek geweld.

Hoe moet dit nu opgelost worden? Een man zal geen fysiek geweld gebruiken als er geen verbaal geweld aan vooraf gaat (een uitzondering daargelaten, daar hebben we het niet over). Dus het verbale geweld was er al.

Wat rechtvaardigt dat verbale geweld? Niets, toch? Waarom hebben we het daar niet over? Het wordt maar algemeen geaccepteerd dat vrouwen verbaal geweld gebruiken 'want ze hebben niet anders'.

Well, ik accepteer dat NIET. Het is het gevolg van een scheefgegroeide samenleving dat we het gewoon accepteren. Vrouwen mogen wel verbaal geweld gebruiken, mannen niet fysiek geweld.

Fuck it. Vroeger gaf je je vrouw in zo'n geval een klap. Je wachtte tot het helemaal uit de hand liep, riep dat ze hysterisch was en gaf haar een paar klappen met de vlakke hand in haar gezicht 'om haar weer tot zichzelf te laten komen'.

Ik vind dat helemaal geen gek plan. Het zorgt er in ieder geval voor dat vrouwen niet zo gauw hysterie zullen gaan voorwenden om hun zin te krijgen.

Misschien dat ze dan ook weer in 'wij samen' gaan denken in plaats van in 'ik en mijn man'.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:46:09 #92
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127525266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:42 schreef RetepV het volgende:
Fuck it. Vroeger gaf je je vrouw in zo'n geval een klap. Je wachtte tot het helemaal uit de hand liep, riep dat ze hysterisch was en gaf haar een paar klappen met de vlakke hand in haar gezicht 'om haar weer tot zichzelf te laten komen'.
Kijk, daar komt de ware aard naar buiten. Meneer verlangt gewoon terug naar de tijd dat vrouwen nog achter het aanrecht stonden, verkrachting binnen het huwelijk gewoon was toegestaan en mannen vrouwen gewoon een hengst gaven als ze vonden dat ze een te grote mond kreeg.

Het is maar goed dat ik in mijn auto moet stappen want hier tegen discussieren heeft toch geen zin meer.
pi_127525286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:35 schreef Deckard het volgende:

[..]

De dader in de slachtofferrol. Dit hoort het rechtssysteem dagelijks dat boefjes er niets aan kunnen doen. Als je dit meent ben je wel een heel erg kleinzerig mannetje zeg.
Wou je zeggen dat criminelen niet door hun milieu zijn gecreëerd?

Kijk, ze moeten boeten voor hun daden. Simpel als dat. Een daad heeft een herstel van rechtvaardigheid nodig.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet zielig zijn. Zij zijn ook maar een product van het wereldje waarin ze zonder het te willen geboren zijn en op moesten groeien. Ze hadden gen keuze.

In plaats van anderen zo te veroordelen, zou jij dankbaar moeten zijn dat het jou niet overkomen is. Jij bent echt helemaal niks beters dan zij, jij hebt alleen WEL kansen gekregen en hebt keuzes in je leven kunnen en mogen maken.

Vergeet dat NOOIT...
pi_127525317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:37 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je rug toekeren naar iemand anders vind ik anders heel wat heldhaftiger dan terugslaan.
Het is ook heel wat dommer dan terugslaan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:48:58 #95
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127525365
Ga buiten spelen man, je raaskalt...
pi_127525413
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wegduwen is iets anders dan slaan. na het wegduwen, kun je rustig weglopen. Verder wilde ik nog even kwijt dat ik je een grote mongool vind en ik zou je op je bek slaan, ook als je een vrouw was. Zonder aanleiding.
Hahahaha, als jij mij in het echte leven tegenkomt zou jij helemaal niks doen. En ik zou verbaal rondjes om je heen draaien als je wel iets zou proberen te doen. En gezien mijn gewicht, weet ik dat ik een gevecht niet ga winnen als ik het eerlijk doe. Dus bel maar vast 112 als je wel van plan bent iets te gaan doen, want je zult niet zonder gips thuis komen.

Zo, nou weer verder on-topic.
pi_127525457
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de ware aard naar buiten. Meneer verlangt gewoon terug naar de tijd dat vrouwen nog achter het aanrecht stonden, verkrachting binnen het huwelijk gewoon was toegestaan en mannen vrouwen gewoon een hengst gaven als ze vonden dat ze een te grote mond kreeg.

Het is maar goed dat ik in mijn auto moet stappen want hier tegen discussieren heeft toch geen zin meer.
Ik weet niet over hem maar ik ben geen seksist. Ik geloof in het gelijkheidsbeginsel maar dan ook gelijke klappen bij gelijke ruzies.
pi_127525579
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef een alternatief dat vroeger prima werkte.

Waarom ik het aandroeg is dit: tegenwoordig is het not-done om fysiek geweld te gebruiken tegen vrouwen. Dat weten vrouwen, en daarom zijn ze sneller geneigd om verbaal geweld tegen mannen te gebruiken.

Als mannen zich terughoudender moeten gedragen, zie ik niet in waarom we dat niet van vrouwen mogen vragen...

Het alternatief zou zijn om weer terug naar vroeger te gaan. Dus kiezen: terug naar vroeger, waar je je helemaal kon laten gaan op risico van klappen. Of naar vandaag, waar je beschermd bent tegen klappen, maar het doodgewoon eerlijk is dat je daar geen misbruik van maakt.

Begrijp je nu wat ik bedoel?
pi_127525658
Ik geloof trouwens ook dat ook mannen die met hun bek niet weten op te houden soms rake, gepaste klappen verdienen. Geen.buitensporig geweld.

Dus eenieder is gewoon helemaal gelijk. Klaar.
pi_127525678
Fysiek geweld is niet te rechtvaardigen.
Mentaal geweld is niet te rechtvaardigen.

Als mannen en vrouwen zich nu eens aan deze BEIDE dingen zouden houden, dan zou er geen huiselijk geweld meer zijn en zou er niemand ongelukkig zijn.

DAT is de mening die ik verdedig. Misschien dat het een beetje onduidelijk werd na zoveel woordjes.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:58:45 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hahahaha, als jij mij in het echte leven tegenkomt zou jij helemaal niks doen. En ik zou verbaal rondjes om je heen draaien als je wel iets zou proberen te doen. En gezien mijn gewicht, weet ik dat ik een gevecht niet ga winnen als ik het eerlijk doe. Dus bel maar vast 112 als je wel van plan bent iets te gaan doen, want je zult niet zonder gips thuis komen.

Zo, nou weer verder on-topic.
:')

Daarom zou je een vrouw slaan., tegen een man kan je het niet eerlijk winnen.
pi_127525760
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Ga buiten spelen man, je raaskalt...
Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:00:37 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.
Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?
pi_127525843
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daarom zou je een vrouw slaan., tegen een man kan je het niet eerlijk winnen.
Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat. :') Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.

Anders is er geen reden om te vechten en komt dat gevecht er niet eens.
pi_127525892
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?
Er zijn ook meerdere mensen die het wel goed interpreteren. Wie heeft er dus schuld aan wat, dan?

Ik leg mezelf uit, lees dan ook verder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:02:37 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat. :') Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.

Naar mijn mening is vechten sowieso al asociaal.
Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
pi_127526008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
Dit dus. Ik heb waardering voor degene die fysiek geweld afraadt MAAR OOK verbaal geweld. Allebei moet je mijden.

Spoken like a champ. :D
pi_127526101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kijk, zijn we het toch eens. :) Maar dat wist ik wel.

Toch is het soms wel goed om ruzie te maken. Veel mensen zeggen pas wat ze op hun hart hebben als ze boos zijn.

Sommige mensen kunnen alleen maar hun problemen duidelijk uitleggen wanneer ze boos zijn. Een eeuwige tragedie. En het is de enige reden waarom ik iemand (man of vrouw) naar mij zou laten schreeuwen zonder iets terug te doen. Ik hoop dat ik na de tirade beter begrijp waar het nou over gaat.

Het is allemaal niet zo ongecompliceerd zwart/wit.
pi_127526157
Ik vind dat er situaties zijn waarin het te rechtvaardigen is ja. Neemt niet weg dat het een lelijke daad is die je beter voorkomen kunt.
pi_127526208
Ik vind het heel simpel, als een vrouw fysiek geweld gebruikt mag je als man wat mij betreft dat best retourneren (in gelijke dosis), gelijke monniken gelijke kappen. Al vind ik het in het algemeen (dus los van geslacht) zelden een goed idee om fysiek geweld te gebruiken, ook in reactie op fysiek geweld van de ander. Een klap terug geven vind ik eigenlijk alleen maar een goed idee als het gaat om puur zelfbehoud (voorkomen dat je met zwaar letsel eindigt), zelfverdediging dus.

Fysiek worden n.a.v. een discussie oid, dus initiatief nemen tot geweld, dat is nooit goed te keuren. Ongeacht of je een man of vrouw bent, al is de dreiging over het algemeen groter als het om fysiek geweld van een man richting vrouw gaat omdat de man nu eenmaal meestal sterker is.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_127526259
quote:

[..]

Om de eer. Dat dient enigszins fair te gebeuren.

Wat je daar verder van vindt is weer een ander verhaal.
pi_127527278
Het is een beetje een theoretisch verhaal denk ik, maar de overheid heeft een geweldsmonopolie. Er is geen excuus voor fysiek geweld tegenover wie dan ook, behalve uit zelfverdediging. Daarbij vind ik het proportionaliteitsbeginsel een goed uitgangspunt. Krijg je een tik in je gezicht, maar weet je dat het daarbij blijft, dan ga je geen tik teruggeven.
Blijft iemand op je inslaan, is het natuurlijk (vrouw of man) wel toegestaan om jezelf te verdedigen. Het proportionaliteitsbeginsel zegt daarover dat je proportioneel geweld mag gebruiken, om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt. Het beginsel zegt ook dat je daarbij niet op schade bij de geweldpleger uit mag zijn. Wij worden bij de politie ook getraind om met een minimum aan geweld een gevaar uit te schakelen. Pas als een persoon of dier een gevaar oplevert voor jezelf, dier of mens, mag je zwaarder geweld gebruiken.
Met moment dat ik peperspray, wapenstok of zelfs mijn wapen gebruik, weet ik dat daar ook een verantwoording achteraf gaat komen. Zo is het geweldsmonopolie van de overheid tot op zekere hoogte gezekerd. Maar tegelijkertijd geldt dat niet voor het publiek.
Als je geslagen wordt door iemand, man of vrouw, probeer haar bij de polsen te pakken, waarbij je de eigen armen gestrekt houdt, zodat ook schoppende bewegingen je niet kunnen bereiken. Praat dan op de tegenstander in, geef die ook de kans om uit te razen.
Er is wat mij betreft nooit een reden om iemand, ongeacht geslacht, fysiek te bedreigen. Ik keur dat af en vind dat een teken van zwakte. Neem dan afstand van dat persoon. Soms is het zelfs verstandig afstand te nemen van mensen waar je om geeft. Je geeft jezelf en ook die ander rust in hun leven. Fysiek bedreigen is wat mij betreft dus altijd afkeurenswaardig.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:45:48 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127527504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:39 schreef captainkraak het volgende:
Het is een beetje een theoretisch verhaal denk ik,....
^O^
pi_127528334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat criminelen niet door hun milieu zijn gecreëerd?

Kijk, ze moeten boeten voor hun daden. Simpel als dat. Een daad heeft een herstel van rechtvaardigheid nodig.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet zielig zijn. Zij zijn ook maar een product van het wereldje waarin ze zonder het te willen geboren zijn en op moesten groeien. Ze hadden gen keuze.

In plaats van anderen zo te veroordelen, zou jij dankbaar moeten zijn dat het jou niet overkomen is. Jij bent echt helemaal niks beters dan zij, jij hebt alleen WEL kansen gekregen en hebt keuzes in je leven kunnen en mogen maken.

Vergeet dat NOOIT...
Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.
pi_127528376
quote:

[..]

Het is onrealistisch om te zeggen dat je maar altijd wegloopt. Wereldverbeteraars in theorie zijn er genoeg.

Iedereen dient zich te beseffen dat je niet eindeloos door kunt gaan met geweld gebruiken en respect voor elkaar moet hebben. Als je telkens de grens op blijft zoeken met geweld kun je geweld terug verwachten. Daar hoef je ook niet eens agressief voor te zijn, maar op een moment moet je voor jezelf opkomen. Als jij ruzie zoekt zou ik je niet eens serieus nemen totdat je fysiek geweld gebruikt en een dreiging vormt - om maar een voorbeeld te geven.
pi_127528482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.
Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...

(ik hou je een spiegel voor)

Overigens zal jij echt wel iets strafbaars hebben gedaan in je leven. Je bent er alleen nooit voor gepakt.
pi_127528659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef: sommige mannen hebben geen ego en geen zelfwaarde.

Eigenwaarde en ego staat los van dat moment - indien deze reactie op die van mij bedoelt is.
pi_127528681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...

(ik hou je een spiegel voor)

Overigens zal jij echt wel iets strafbaars hebben gedaan in je leven. Je bent er alleen nooit voor gepakt.
Iedereen heeft een keuze en op den duur heeft iedereen wel eens in een situatie gezeten waar deze zat om de gemakkelijke of de moeilijke weg te kiezen Wat jij doet is het goed praten met dat er een moeilijke keuze bestaat.
Je hebt mensen met klotigste jeugd die gewoon functioneren in de maatschappij en je hebt mensen waar ooit een keer iets tegen is gezegd en nu de rest van hun leven in de bak zijn.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:47:43 #119
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127531493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:55 schreef Beardy het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.
true
"We are under attack"
pi_127575104
quote:

[..]

Wat een nicht ben jij
pi_127575426
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal geen gek plan. Het zorgt er in ieder geval voor dat vrouwen niet zo gauw hysterie zullen gaan voorwenden om hun zin te krijgen.

Misschien dat ze dan ook weer in 'wij samen' gaan denken in plaats van in 'ik en mijn man'.
Gast, jij bent fucking eng :')
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  zondag 9 juni 2013 @ 10:17:28 #122
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127575481
Alleen als de vrouw echt overduidelijk fysiek sterker is en/of hard op hem tekeer gaat (zelfverdediging). Dan vind ik een duwtje in de goede richting niet erg...

[ Bericht 5% gewijzigd door YouCanLeaveYourHeadOn op 09-06-2013 10:28:57 ]
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 9 juni 2013 @ 10:22:39 #123
pi_127575546
quote:

[..]

:') :') :') x 3000
pi_127576733
Als een vrouw mij slaat, sla ik terug. Als een man mij slaat, sla ik harder terug.

Als een vrouw een schop in mijn ballen geeft krijgt ze hem op volle kracht :).

Uit mijzelf zou ik never een vrouw slaan, of ze moet mijn vriendin/kinderen aanvallen.

Oftewel, zolang de mevrouw in kwestie geen geweld gebruikt, zal ik dit ook nooit doen. Maar als zij denkt dat ze een man kan slaan, moet ze ook niet huilen als ze als een man behandeld word. Al zou ik niet op volle kracht slaan, enkel wanneer ze in mijn ballen trapt of in mijn gezicht mept met de vuist. Of wanneer ze mijn vrouwtje kinderen slaat/schopt. Maar ik herhaal mezelf :P.

Al zou ik het niet echt bepaald met liefde doen, want vrouwen slaan voelt voor mij wel vreemd aan. Gelukkig heb ik dit nog nooit gedaan (zelfs toen ik een trap in mijn ballen kreeg :')). Te naief destijds.
pi_127576767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.
Als zij het nodig vindt om klappen uit te delen kan ik het begrijpen dat een man haar een mep teruggeeft.

Als mijn kinderen (heb ik niet overigens) mij zouden slaan kunnen ze een draai om de oren terug verwachten. Ook dat is een oneerlijke strijd maar hoort wel bij het opvoeden, al is dit natuurlijk een andere context dan man/vrouw-vrouw/man relaties.
Dit. Dan heb ik liever dat ik ze laat zien wat er kan gebeuren als je iemand slaat die sterker is dan jij (natuurlijk verre van volle kracht, gewoon een zacht tikje). Dan dat ze dat bij de verkeerde doen en ze zwaar gewond raken of erger..
pi_127576914
quote:

[..]

Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan.. Althans, vind ik dan. Dan had ik driekwart van mijn exen moeten slaan ben ik bang. Een vrouw moet het echt wel zo erg maken dat ik zelf een tik zou uitdelen, dan moet ze me echt eerst zelf geslagen/geschopt hebben.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:03:22 #127
pi_127577165
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:51 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan..
Mee eens.
pi_127577235
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Mee eens.
Eigenlijk is het niet alleen vrouw, maar ook man. Ik zou iemand nooit uit mijzelf slaan denk ik. Woorden raken mij niet :P
pi_127577319
Trouwens, ik las iets over verkrachting in het huwelijk? Hoe kan er in godsnaam verkrachting in een huwelijk plaatsvinden? Dan lijkt het me een goed moment te scheiden denk ik :')
pi_127577440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef ijszeevaarder het volgende:
Sommige vrouwen die ik kende in het verleden konden weleens gewelddadig worden. Dan verdienen ze wel klappen.

Ook wanneer ze nutteloos tekeer gaan met een grote bek, moet je soms een corrigerende tik kunnen geven. Met gepast geweld natuurlijk. Geen bewusteloos slaan oid.

Andersom zou ook wel kunnen m.i. alleen zijn vrouwen daar meestal niet sterk genoeg voor. Maar geen probleem mee.

Wie ruzie zoekt, rizie krijgt.
compact en kleverig.
pi_127577758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:56 schreef RetepV het volgende:
Fysiek geweld is niet te rechtvaardigen.
Mentaal geweld is niet te rechtvaardigen.

Als mannen en vrouwen zich nu eens aan deze BEIDE dingen zouden houden, dan zou er geen huiselijk geweld meer zijn en zou er niemand ongelukkig zijn.

je brengt het zo simpel :')

Ik meende ook een beetje op te maken uit je verhaal dat mannen niet zouden slaan, als vrouwen niet zupouden zuigen, maar ik hoop dat ik dat verkeerd begreep?

[ Bericht 15% gewijzigd door JaniesBrownie op 09-06-2013 12:41:39 ]
compact en kleverig.
pi_127577874
Fysieke bedreiging is niet per definitie slaan.

Ik heb ooit een (ex-)vriendin bij de strot gegrepen, nadat ze helemaal buiten zinnen was geraakt en compleet door het lint ging. Tegen de muur gedrukt en een heel klein beetje omhoog duwen (terwijl ze toch 1.80 was) en na tien tellen was ze gekalmeerd.

Het zal best heel erg fout zijn geweest, maar ik heb er absoluut geen spijt van, alhoewel ik normaal gesproken de vriendelijkheid en softheid zelve ben.

Ik zie het nut er niet van in om iemand alles te laten vernielen/gewelddadig te laten worden, terwijl je het vrij simpel op kan lossen door de persoon in kwestie even onder controle te nemen.
pi_127577914
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

meen je dit serieus? :{ :X
Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?

Maar dat is hoe ik er over denk, velen delen in de praktijk helaas niet dezelfde mening. Maar denken liever aan zichzelf dan aan de relatie. Ook al zijn er kinderen in het spel.

De relatie is op zo'n moment de grote basis voor hun geluk, als er dan grote ruzies ontstaan kan ik niet snappen. Sowieso volwassenen die zich niet kunnen gedragen naar hun leeftijd :')
pi_127578007
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:43 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?

Maar dat is hoe ik er over denk, velen delen in de praktijk helaas niet dezelfde mening. Maar denken liever aan zichzelf dan aan de relatie. Ook al zijn er kinderen in het spel.

De relatie is op zo'n moment de grote basis voor hun geluk, als er dan grote ruzies ontstaan kan ik niet snappen. Sowieso volwassenen die zich niet kunnen gedragen naar hun leeftijd :')
ik had het verkeerd gelezen, zie edit ;)

Maar dan nog, ik ben heel gelukkig in n relatie, maar af en toe hebben we ruzie, niks mis mee vind ik. Zolang het niet te vaak gebeurt en we er gewoon normaal uit komen, is het geen (groot) probleem.

Overigens weet ik niet wanneer jij iets ruzie noemt. Misschien zien we dat wel anders ;)
compact en kleverig.
pi_127578053
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik had het verkeerd gelezen, zie edit ;)

Maar dan nog, ik ben heel gelukkig in n relatie, maar af en toe hebben we ruzie, niks mis mee vind ik. Zolang het niet te vaak gebeurt en we er gewoon normaal uit komen, is het geen (groot) probleem.
True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xD

Ruzie is overigens zodra je je stem moet verheffen, alles buiten dat valt onder discusseren in mijn mening. :P
pi_127578157
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xD

Ruzie is overigens zodra je je stem moet verheffen, alles buiten dat valt onder discusseren in mijn mening. :P
dingen bespreken wordt soms ruzie bij ons :')
Maar goed, maakt ook niet uit, ik vind het wel prima zo, als het niet te vaak gebeurt :P
compact en kleverig.
pi_127578201
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dingen bespreken wordt soms ruzie bij ons :')
Maar goed, maakt ook niet uit, ik vind het wel prima zo, als het niet te vaak gebeurt :P
Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toe :P. Maar ik verhef in het dagelijks leven mijn stem sowieso niet. Toont in mijn oogpunt zwakte, alsof ik het met mijn woorden alleen niet aankan ofzo :'). Als mensen gaan schreeuwen tegen mij krijgen ze een :'), en is het gesprek afgelopen :P
pi_127578259
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toe :P. Maar ik verhef in het dagelijks leven mijn stem sowieso niet. Toont in mijn oogpunt zwakte, alsof ik het met mijn woorden alleen niet aankan ofzo :'). Als mensen gaan schreeuwen tegen mij krijgen ze een :'), en is het gesprek afgelopen :P
ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stap :+ nee, das onzin, ik schreeuw niet gauw, maar ik ga wel heel gemakkelijk harder praten, dan klink ik ook gelijk boos, terwijl ik soms helemaal niet boos bén, maar eerder bevlogen/fanatiek ofzo.
compact en kleverig.
pi_127578545
Bedreiging geweld te gebruiken? Waarom zou je dat doen? Wat is daarvan het nut?
  zondag 9 juni 2013 @ 13:47:01 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127579385
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stap :+ nee, das onzin, ik schreeuw niet gauw, maar ik ga wel heel gemakkelijk harder praten, dan klink ik ook gelijk boos, terwijl ik soms helemaal niet boos bén, maar eerder bevlogen/fanatiek ofzo.
Dat heb ik ook.
  zondag 9 juni 2013 @ 13:57:38 #141
399873 upnx
it's me
pi_127579694
Of iemand een vrouw is moet helemaal niet relevant zijn. Je gebruikt gewoon geen geweld, tenzij noodzakelijk uit verdediging (vind ook best dat je anderen mag verdedigen, niet alleen jezelf.)

Liefst gepast geweld, maar ik kan me voorstellen dat als iemand een mes in je been steekt dat je je even laat gaan.
pi_127580670
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je brengt het zo simpel :')

Ik meende ook een beetje op te maken uit je verhaal dat mannen niet zouden slaan, als vrouwen niet zupouden zuigen, maar ik hoop dat ik dat verkeerd begreep?
Wat ik bedoel is: waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.

Alleen als je daar van uit gaat, is het mogelijk om de ruzie op te lossen.

Beide moeten open staan voor een oplossing. Als dat niet zo is, slaat bij één van de twee de frustratie toe, en mannen grijpen dan terug op fysiek geweld, terwijl vrouwen teruggrijpen op mentaal geweld. Zo zitten mannen en vrouwen nou eenmaal in elkaar.

Dus het één beïnvloedt het ander, en beide moeten zich daar bewust van zijn. Geen van beide heeft een excuus om het te doen. En ik vraag me sterk af of mentaal geweld niet erger is dan fysiek geweld.

Misschien is fysiek geweld erg voor een vrouw terwijl mentaal geweld minder erg voor ze is. Maar mentaal geweld is erg voor een man, terwijl fysiek geweld minder erg ze is.

Dat is alles wat ik probeerde te zeggen.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:32:42 #143
387842 Vaandrig
Officier
pi_127580731
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 09:34 schreef iketurnerjr het volgende:

[..]

Wat een nicht ben jij
Hij geeft zelf al aan alles te doen om een fysieke ruzie te voorkomen. Waarschijnlijk heeft hij ook nog nooit klappen geïncasseerd van een vrouw of man om te voelen wat je nodig hebt om die zelfbeheersing te houden en gaat hij in alles mee.

Dan is het makkelijk zeggen dat het met een biertje af is.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:36:30 #144
399873 upnx
it's me
pi_127580831
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Deze uitspraak heb ik nooit kunnen begrijpen. Zelfs op mijn lagere school was het al duidelijk dat 1 persoon schuld had aan alle geweld die daar plaats had, ongeacht zijn tegenstander.

Natuurlijk kan het wel zijn dat er twee schuld hebben, maar dat is zeker niet altijd het geval. Captain Picard legt het beter uit: http://tv.msnbc.com/2013/(...)lence-against-women/
pi_127580942
James Bond legt het nog beter uit..

http://m.youtube.com/#/watch?v=oo0d1zTAFKA
...
  zondag 9 juni 2013 @ 14:49:58 #146
pi_127581203
Wat vinden de femifielen, femifoben en feministen van dit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:51:06 #147
387842 Vaandrig
Officier
pi_127581229
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:42 schreef Redbullkid het volgende:
Als een vrouw mij slaat, sla ik terug. Als een man mij slaat, sla ik harder terug.

Als een vrouw een schop in mijn ballen geeft krijgt ze hem op volle kracht :).

Uit mijzelf zou ik never een vrouw slaan, of ze moet mijn vriendin/kinderen aanvallen.

Oftewel, zolang de mevrouw in kwestie geen geweld gebruikt, zal ik dit ook nooit doen. Maar als zij denkt dat ze een man kan slaan, moet ze ook niet huilen als ze als een man behandeld word. Al zou ik niet op volle kracht slaan, enkel wanneer ze in mijn ballen trapt of in mijn gezicht mept met de vuist. Of wanneer ze mijn vrouwtje kinderen slaat/schopt. Maar ik herhaal mezelf :P.

Al zou ik het niet echt bepaald met liefde doen, want vrouwen slaan voelt voor mij wel vreemd aan. Gelukkig heb ik dit nog nooit gedaan (zelfs toen ik een trap in mijn ballen kreeg :')). Te naief destijds.
Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man. Mocht je ooit met je vriendin stoeien(muv), dan merk je al dat vrouwen fysiek veel minder zijn en wanneer het tot geweld komt ze bij de eerste incassering afhaken. Vooral als je zelf getraind bent moet je oppassen dat je je kracht niet maximaal gebruikt totdat het nodig is. Zelfs in gevechten moet je zelfbeheersing kennen en weten van stoppen.

Toen ik een knietje kreeg van een vrouw die dacht alles te kunnen maken en mijn bloed al kookte van die vlakke hand die ze mij gaf, sloeg ik uit reflex met links in haar buik. Enige wat ik nog kan herinneren naast mijn eigen pijn is dat niks mijn vuist tegenhield toen ik haar raakte en ik zelf schrok van mijn actie.

Het was uit reflex dus niet eens op volle kracht en gemikt, maar voldoende om haar naar de grond te laten gaan. Wees voorzichtig met kracht gebruiken tegen mensen die fysiek minder zijn -ook al verdienen ze het-.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:54:26 #148
399873 upnx
it's me
pi_127581315
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste filmpje heeft die kerel zoveel overwicht dat slaan niet nodig was. Hij had gewoon moeten gaan met z'n koffertje en de TV een andere keer moeten ophalen.

Het tweede filmpje vind ik alweer een ander verhaal. Die kerel liep achteruit (al dan niet gedwongen door die andere kerel) en die vrouw bleef hem maar aanvallen. Daar zou ik op een gegeven moment ook wel genoeg van hebben.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:55:08 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127581338
quote:

SPOILER
Jeetje die eerste, arme kindjes. ;(
  zondag 9 juni 2013 @ 14:56:43 #150
pi_127581386
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

triest heh. vooral hoe dat meisje haar moeder probeert te helpen ;(
pi_127581574
quote:

SPOILER
Die eerste is echt de schuld van de man die kan zich gewoon niet beheersen terwijl hij daar zelf ook provocerend voorstaat. Hij had weg moeten lopen en als hij er echt recht op had, dan later met de politie of wat dan ook terug moeten komen.

Hij lokt het uit, laat zich gaan en dat ook nog eens voor de ogen van zijn kinderen! Goede vader, NOT.

Die tweede was haar eigen schuld.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:05:59 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127581689
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:56 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

triest heh. vooral hoe dat meisje haar moeder probeert te helpen ;(
Daar kan ik echt tranen in mijn ogen van krijgen, je ziet hoe machteloos het meisje zich voelt en wil haar moeder helpen maar weet niet hoe.
De vader slaat ook veel te hard en dat terwijl de kinderen er bij zijn, hij gedroeg zich intimiderend tegenover haar en ze voelde zich bedreigd, je ziet dat de tikken die ze geeft niet te vergelijken zijn met de vuist die hij haar geeft.

Het tweede filmpje doet me niks, hij had haar misschien niet zo hard hoeven slaan maar ze was zelf ook bizar gewelddadig bezig.
pi_127581716
Arm omdraaien is vaak al meer dan zat mocht een vrouw/mn vriendin mij willen slaan/slaan

- Ze kan niks meer (dus even afkoelen tot ze weer rustig is/kan zijn)
- Je laat haar in zien dat ze het toch niet kan gaan winnen
- Je richt daarmee nooit letsel aan

Als eerste slaan zou ik sowieso niet snel doen (zowel bij mannen als vrouwen, sport uitgezonderd)

En dreigen geweld te gaan gebruiken is sowieso een beetje kneuzig
pi_127581945
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:51 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man.
In het algemeen wel. Maar ik weeg 60 kilo. Ik sla niet harder dan een vrouw. Dat geeft mij geen recht om een vrouw te slaan of zelfs maar te bedreigen. Maar ik heb wel mannelijke reacties en als ik mentaal geteisterd wordt zal ik boos en agressief worden. Kan ik niks aan doen, ik ben nou eenmaal een man.

Ik schrijf dit omdat ik zie dat iedereen hier maar steeds van uit gaat dat mannen sterker dan vrouwen zijn. Dat is dus helemaal niet altijd zo.
pi_127582091
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:11 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Om de eer. Dat dient enigszins fair te gebeuren.

Wat je daar verder van vindt is weer een ander verhaal.
"Om de eer" vechten. Dan is het dus een gevecht om dominantie.

Dat is het laatste dat je met je vriendin moet gaan doen. Tenzij ze alleen maar domme beslissingen neemt, het nooit leert en je toch bij haar wil blijven (bijvoorbeeld om te showen bij je vrienden, of andere egoistische bullshit).

Maar dan kun je beter gewoon gaan scheiden. Dat is beter voor allemaal, want zo leert ze misschien toch wat wijsheid in haar leven en zal haar verdere leven haar beter af gaan.
pi_127582156
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:13 schreef RetepV het volgende:

[..]

In het algemeen wel. Maar ik weeg 60 kilo. Ik sla niet harder dan een vrouw. Dat geeft mij geen recht om een vrouw te slaan of zelfs maar te bedreigen. Maar ik heb wel mannelijke reacties en als ik mentaal geteisterd wordt zal ik boos en agressief worden. Kan ik niks aan doen, ik ben nou eenmaal een man.

Ik schrijf dit omdat ik zie dat iedereen hier maar steeds van uit gaat dat mannen sterker dan vrouwen zijn. Dat is dus helemaal niet altijd zo.
En wat nou als je mentaal geteisterd wordt door een 2 meter grote kickboks gast? Dan sla je ook of kun je jezelf DAN wel inhouden?
pi_127582284
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar dan kun je beter gewoon gaan scheiden. Dat is beter voor allemaal, want zo leert ze misschien toch wat wijsheid in haar leven en zal haar verdere leven haar beter af gaan.
Dus jouw waarheid is de enige waarheid die telt/van belang is? En die heeft ze ook maar zo te vinden?
  zondag 9 juni 2013 @ 15:27:12 #158
387842 Vaandrig
Officier
pi_127582414
quote:

[..]

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik weet je leeftijd en lengte niet, maar als je bij 1.75 en op 20+ leeftijd 60 kilo weegt, dan lijkt mij niet dat je dan een deuk in een pakje boter kan slaan. Wel, kun je een zwakker iemand treffen die zwakker is dan jijzelf.

Het is ook de natuur die een gevecht bepaald. Je zoekt altijd een gelijke of zwakkere tegenstander.
pi_127582604
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Alleen als je daar van uit gaat, is het mogelijk om de ruzie op te lossen.

Beide moeten open staan voor een oplossing. Als dat niet zo is, slaat bij één van de twee de frustratie toe, en mannen grijpen dan terug op fysiek geweld, terwijl vrouwen teruggrijpen op mentaal geweld. Zo zitten mannen en vrouwen nou eenmaal in elkaar.

Dus het één beïnvloedt het ander, en beide moeten zich daar bewust van zijn. Geen van beide heeft een excuus om het te doen. En ik vraag me sterk af of mentaal geweld niet erger is dan fysiek geweld.

Misschien is fysiek geweld erg voor een vrouw terwijl mentaal geweld minder erg voor ze is. Maar mentaal geweld is erg voor een man, terwijl fysiek geweld minder erg ze is.

Dat is alles wat ik probeerde te zeggen.
heb jij ooit een situatie gezeten waarbij je niet eens wíst dat je ruzie had en een klap kreeg?Of waarin je iets verkeerd deed en gewoon een klap kreeg omdat je iets niet goed begreep? Of waarin je iets vroeg over t een of ander en dáár werd agressief op gereageerd? Je komt nl over alsof je totaal niets begrijpt van hoe een relatie waarin geweld wordt gebruikt óók kan werken.

Ja, het kan best dat een vrouw het bloed onder een mans nagels vandaan haalt, maar zo werkt dat dus niet altijd, twee vechten, twee schuld gaat gewoon niet altijd op.

En het gebeurt vaak genoeg dat maar 1 van de 2 een oplossing probeert te vinden, al wás het idd maar omdat niet iedereen zijn eigen schuld wil of kan erkennen. Of omdat er geen schuld ís. Simpelweg bestaan kan immers geen reden zijn om agressie op te wekken.

Fysiek én mentaal geweld is voor mannen en vrouwen beiden erg. De ene persoon gaat er beter/ands mee om dan de andere, kan me niet voorstellen dat dat een geslachtsding is.
compact en kleverig.
  zondag 9 juni 2013 @ 15:34:57 #160
387842 Vaandrig
Officier
pi_127582673
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Arm omdraaien is vaak al meer dan zat mocht een vrouw/mn vriendin mij willen slaan/slaan

- Ze kan niks meer (dus even afkoelen tot ze weer rustig is/kan zijn)
- Je laat haar in zien dat ze het toch niet kan gaan winnen
- Je richt daarmee nooit letsel aan

Als eerste slaan zou ik sowieso niet snel doen (zowel bij mannen als vrouwen, sport uitgezonderd)

En dreigen geweld te gaan gebruiken is sowieso een beetje kneuzig
Dat werkt niet altijd. Kijk maar naar arrestaties van de politie. Een arm/houdgreep houdt iemand rustig voor even en tijd om na te laten denken, maar garandeert niks. Een voorbeeld is dat tweede filmpje dat gepost werd zo net, zij voelt zich enorm gesterkt door de mensen om haar heen en is helemaal geflipt. Ze zoekt willens en wetens het fysieke contact op - ook al weet ze dat het kansloos is. Als iemand dat al niet meer kan inschatten dan houdt een armgreep ook uiteindelijk niemand tegen want je moet loslaten.

Het is te makkelijk om te zeggen wat je nu al gaat doen gezien elke situatie anders is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vaandrig op 09-06-2013 15:41:31 ]
pi_127583058
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:19 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

En wat nou als je mentaal geteisterd wordt door een 2 meter grote kickboks gast? Dan sla je ook of kun je jezelf DAN wel inhouden?
Ik hou mezelf altijd in. Is dat niet duidelijk? Ik kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. Daar doe ik niet dramatisch over, zo is het nou eenmaal en dat moet ik accepteren.
pi_127583083
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Dus jouw waarheid is de enige waarheid die telt/van belang is? En die heeft ze ook maar zo te vinden?
Waarheid is niet hetzelfde als wijsheid.

Sjonge, wat zitten hier toch hardleerse mensen. :|W
pi_127583184
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:05 schreef snakelady het volgende:

[..]
je ziet dat de tikken die ze geeft niet te vergelijken zijn met de vuist die hij haar geeft.

Dat klopt, maar ze doet het WEL(actie -> reactie). Als ze geen klap/agressie uitlokken voor de kinderen ze hem zelf OOK niet slaan! Wat die gast doet kan absoluut niet maar de verantwoordelijkheid ligt ook voor de helft bij haar. In dit filmpje is die gast zo geflipt dat hij waarschijnlijk ook wel een andere reden had gevonden om te slaan dus dit is niet zo'n goed voorbeeld.

Maar "de klappen staan niet in verhouding" vind ik een slap argument. Je bent ook als vrouw verantwoordelijk voor je eigen acties...en de reactie die daarop kan volgen. Even buiten dit filmpje om. Als je zacht slaat, weet je dat er een risico bestaat dat de man harder terug slaat. Wil je dat risico niet lopen, moet je jezelf ook maar fucking in de hand kunnen houden hoor.

En hetzelfde geld voor schelden/verbaal geweld. Ik vind zelf dat je "op papier" geen fysiek geweld moet gebruiken als reactie op verbaal geweld.

Maar aan de andere kant is het wel zo dat als een vrouw continu dingen zegt waarvan ze WEET dat ze de ander er kwaad mee maakt. Dat het dan ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van haar zelf is. Ze weet bijvoorbeeld dat ze de ander kwaad maakt door bepaalde dingen te zeggen. Maar vervolgens zou de verantwoordelijkheid om zich continu in te houden dan alleen maar bij de man liggen? Als hij dan slaat roept iedereen dat HIJ degene zou zijn die zich niet in kan houden. Terwijl het eigenlijk net zo goed de vrouw is die zich niet kan inhouden door verbaal agressief te worden?

Er even vanuit gaande dat de man rustig blijft in het gesprek.

Uiteindelijk gaat het allemaal om actie-> reactie...en als je niet wil dat de ander agressief wordt moet je het er zelf ook niet naar maken.
pi_127583200
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:27 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Het is ook de natuur die een gevecht bepaald. Je zoekt altijd een gelijke of zwakkere tegenstander.
Wou je nou zeggen dat mensen een gevecht opzoeken?

Ja, ik ben niet naief, ik weet dat er mensen zijn die dat doen. Maar ik ga voor het gemak even uit van mensen die normaal zijn. Dat was ook de insteek van TS. Haar vriend is normaal lief en geduldig, etc.
pi_127583293
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:34 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Dat werkt niet altijd. Kijk maar naar arrestaties van de politie. Een arm/houdgreep houdt iemand rustig voor even en tijd om na te laten denken, maar garandeert niks. Een voorbeeld is dat tweede filmpje dat gepost werd zo net, zij voelt zich enorm gesterkt door de mensen om haar heen en is helemaal geflipt. Ze zoekt willens en wetens het fysieke contact op - ook al weet ze dat het kansloos is. Als iemand dat al niet meer kan inschatten dan houdt een armgreep ook uiteindelijk niemand tegen want je moet loslaten.

Het is te makkelijk om te zeggen wat je nu al gaat doen gezien elke situatie anders is.
Ja als iemand echt helemaal door het dolle heen is zal diegene je waarschijnlijk direct weer aanvallen zogauw je los laat.
pi_127583397
Ik vind dat er te veel verschil zit in vrouwen.. sommige vrouwen zijn echt terrorwijven die overal op los slaan/schoppen/krabben en shit.. Om de kleinste dingen. Ik vind dat daar sneller/meer geweld gebruikt mag worden dan tegen een vrouw waar je een woordenwisseling hebt en zij hartstikke kwaad wordt, maar niet zo zeer gaat duwen of slaan. Dan moet je als man ook niet gaan slaan vind ik.
pi_127583419
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarheid is niet hetzelfde als wijsheid.

Sjonge, wat zitten hier toch hardleerse mensen. :|W
het heeft wel een heel direct verband met elkaar ja
pi_127583462
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:53 schreef vera166 het volgende:
Ik vind dat er te veel verschil zit in vrouwen.. sommige vrouwen zijn echt terrorwijven die overal op los slaan/schoppen/krabben en shit.. Om de kleinste dingen. Ik vind dat daar sneller/meer geweld gebruikt mag worden dan tegen een vrouw waar je een woordenwisseling hebt en zij hartstikke kwaad wordt, maar niet zo zeer gaat duwen of slaan. Dan moet je als man ook niet gaan slaan vind ik.
Maar dat geld eigenlijk net zo goed voor man/man vrouw/vrouw
pi_127583503
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:55 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Maar dat geld eigenlijk net zo goed voor man/man vrouw/vrouw
Ja dat ontken ik ook niet :P Maar mannen die elkaar de kop in slaan interesseren me niet zo net als vrouwen die met elkaar gaan vechten. Ik vind het allemaal onnodig maar dat ben ik alleen maar :P
  zondag 9 juni 2013 @ 16:00:26 #170
403729 Proctoscopie
Mij wil je niet ondergaan
pi_127583645
Als je relatie niet werkt, loop weg. Als je vriend/vriendin je slaat, loop weg.

Buiten sekse om: het gebruik van geweld is in mijn ogen alléén te rechtvaardigen als je jezelf écht fysiek moet verdedigen.
pi_127583679
Ik heb trouwens wel eens meegemaakt waarin er een duidelijk machtsverschil is, ik had een woordenwisseling met een jongen maar hij ging meteen op 2 centimeter van me af staan schreeuwen en shit. Toen heb ik hem weggeduwd, en in deze situatie had ik het niet gepast gevonden als hij mij vervolgens heel hard had weggeduwd, of geslagen. Omdat hij al 'begon' met machtsverschil vertonen.
pi_127583949
Ik denk dat iedereen een grens heeft waarbij er "iets knapt"/"je niet meer voor jezelf in staat". En dus in staat bent fysiek geweld te gebruiken/dingen te doen die je anders nooit zou doen.

Als die grens bij jezelf heel laag ligt heb je gewoon als persoon een probleem met jezelf.

Maar zogauw die grens heel doelbewust wordt opgezocht door de andere partij (door bijv verbaal of fysiek geweld). Dan zijn er gewoon twee partijen schuldig. Klaar (actie, reactie).

Maar eigenlijk moet je het als "normale mensen" niet zover willen laten komen. En al helemaal niet in een relatie.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:16:00 #173
37769 erodome
Zweefteef
pi_127584206
quote:

[..]

Je bent dus gewoon een beetje een zwakkeling dat je woorden niet aankan? Sorry hoor, maar zie je hier hele boekwerken volschrijven over mentale marteling, kweek eens wat ruggegraat, beetje mentaal incasseringsvermogen.

Met je kan je niets aan doen, bent een man, wat een baarlijke onzin, je bent gewoon zwak.
Nooit gehoort van je omdraaien en weglopen ipv hysterisch te worden omdat iemand "gemeen" tegen je doet?

Ontopic, als een vrouw als een kerel wil vechten moet ze niet raar opkijken als de man wat terug doet. Het is netjes van de man als hij dat niet doet, of alleen haar tegen houdt, maar ik heb geen medelijden met een vrouw die zelf agressief doet zoals in dat 2de filmpje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127584273
Tjah...
Ik weet wel dat woorden soms niet afdoende zijn...
En fysieke bedreiging... Dat is nogal relatief hoor!

Je kunt prima in staat zijn iemand ''vriendschappelijk'' fysiek tegen te houden.
Maar iemand anders kan dat prima interpreteren als dreigend lijkt mij?

Stel een uitsmijter staat voor een deur ergens.. ''hier kom je niet binnen''
En iemand denkt dat alsnog te mogen dan gaat die uitsmijter echt niet vrolijk zitten doen tegen je.

Maarja is dat dan gelijk fysieke dreiging?
Rustig aan.
pi_127584292
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon een beetje een zwakkeling dat je woorden niet aankan? Sorry hoor, maar zie je hier hele boekwerken volschrijven over mentale marteling, kweek eens wat ruggegraat, beetje mentaal incasseringsvermogen.

Oh ik zie hier een heel topic vol staan over dat vrouwen fysiek zwakker zouden zijn? Ga ff naar de sportschool een kweek eens wat spieren. Beetje fysiek incasseringsvermogen!
  zondag 9 juni 2013 @ 16:21:10 #176
37769 erodome
Zweefteef
pi_127584353
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Oh ik zie hier een heel topic vol staan over dat vrouwen fysiek zwakker zouden zijn? Ga ff naar de sportschool een kweek eens wat spieren. Beetje fysiek incasseringsvermogen!
Ik dreig niet met geweld als ik ruzie met iemand heb. Maar verwacht niet dat als iemand fysiek wordt dat ik dan niets doe, dat verwacht ik ook niet van een ander als ik fysiek word.

Afgezien van sparren bij de vechtsport die ik heb gedaan heb ik sinds de basisschool al niet meer gevochten, mijn stem verhef ik ook maar zelden, dus tja...
Neem vooral de rest wat ik schrijf even mee, het omdraaien en weglopen ipv hysterisch te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door erodome op 09-06-2013 16:30:58 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_127584598
vrouwen moeten gewoon weer terug achter het aanrecht en alles doen wat de man zegt, hoeven wij niet te slaan.. alles opgelost O+

Deal?
  zondag 9 juni 2013 @ 16:31:49 #178
37769 erodome
Zweefteef
pi_127584649
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
vrouwen moeten gewoon weer terug achter het aanrecht en alles doen wat de man zegt, hoeven wij niet te slaan.. alles opgelost O+

Deal?
Zolang ik dan maar de baas ben ik de keuken en als je dat niet zint krijg je met de deegroller te maken :P
pi_127584686
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang ik dan maar de baas ben ik de keuken en als je dat niet zint krijg je met de deegroller te maken :P
Goed, dat kan geregeld worden! Heb ik de rest van het huis O+
pi_127584705
Fysiek geweld is voor de dommen werd ons vroeger geleerd, daar ben ik het nog steeds mee eens.
Wanneer iemand mij aanvalt zal ik me echter op alle mogelijke manieren verdedigen. Een man geef je een paar flinke stoten in het gelaat en een vrouw weer je af of houdt je vast.

Mijn zusje (20 jaar) heeft een agressieprobleem en is nog een stuk agressiever dan de dame in filmpje 2 hierboven. Ze slaat met voorwerpen en krabt tot bloedens toe, maar om haar daarvoor KO te slaan vind ik echt te ver gaan. Een flinke duw of haar weggooien als ze me bespringt werkt meestal wel na een aantal keer.
pi_127584928
Wat een walgelijk anti-gelijk denken hangt er hier rond de post van sommige.

Voor mij zijn man en vrouw volkomen gelijkwaardig. En is mijn boosheid ook niet anders naar een man dan naar een vrouw. Wanneer een vrouw dus het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, zal ze dat merken ook.

En als een vrouw mij een klap zal geven, dan kan ze een harde stoot terug verwachten ook.
pi_127585020
quote:
Hahah,

Ik ken meiden/vrouwen die hier op een hele smerige manier misbruik van zullen maken.

Jouw gewoon emotioneel en zelfs fysiek helemaal kapot maken. En weet je waarom? Je doet toch niets terug.
  zondag 9 juni 2013 @ 16:43:28 #183
289973 TerryStone
meh, i say
pi_127585032
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:33 schreef Mark_Rutte het volgende:
Fysiek geweld is voor de dommen werd ons vroeger geleerd, daar ben ik het nog steeds mee eens.
Wanneer iemand mij aanvalt zal ik me echter op alle mogelijke manieren verdedigen. Een man geef je een paar flinke stoten in het gelaat en een vrouw weer je af of houdt je vast.

Mijn zusje (20 jaar) heeft een agressieprobleem en is nog een stuk agressiever dan de dame in filmpje 2 hierboven. Ze slaat met voorwerpen en krabt tot bloedens toe, maar om haar daarvoor KO te slaan vind ik echt te ver gaan. Een flinke duw of haar weggooien als ze me bespringt werkt meestal wel na een aantal keer.
Waarmee je het probleem netjes in stand houdt en ze dus nooit leert dat je je handen thuis moet houden... hulde.
pi_127585118
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Kreator het volgende:

"She is a fucking female !! ".

De tyfus eh.. eerst dapper doen en dan huilie huilie.
pi_127585216
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:01 schreef HiddenResponse het volgende:
Die eerste is echt de schuld van de man die kan zich gewoon niet beheersen terwijl hij daar zelf ook provocerend voorstaat. Hij had weg moeten lopen en als hij er echt recht op had, dan later met de politie of wat dan ook terug moeten komen.

:?

Ik zie een vrouw die met haar vuist op die man inslaat..
Vervolgens worden ze uit elkaar gehouden, maar die vrouw die breekt er doorheen om nog eens te gaan slaan... Die gozer die denkt ''fuck you'' en slaat haar in haar gezicht.
Rustig aan.
pi_127585346
Ik heb trouwens een keer een vrouw geslagen. Dat kwam omdat ze een foto voor mijn ogen kapot scheurde, terwijl die foto mij heel dierbaar was.

Toen heb ik haar een platte hand gegeven.
pi_127585796
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:14:33 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127588049
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:40 schreef theunderdog het volgende:
Wat een walgelijk anti-gelijk denken hangt er hier rond de post van sommige.

Voor mij zijn man en vrouw volkomen gelijkwaardig. En is mijn boosheid ook niet anders naar een man dan naar een vrouw. Wanneer een vrouw dus het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, zal ze dat merken ook.

En als een vrouw mij een klap zal geven, dan kan ze een harde stoot terug verwachten ook.
Mannen en vrouwen zijn helemaal niet gelijkwaardig, wie dat verzonnen heeft is gewoon achterlijk, Mannen zijn over het algemeen genomen sterker, net als vrouwen over het algemeen genomen zorgzamer zijn.
Mannen en vrouwen hoeven ook niet gelijkwaardig te zijn om respect voor elkaar te hebben, we hebben allemaal onze voor en nadelen en over het algemeen vullen we elkaar prima aan. vrouwen zijn niet minder dan mannen, mannen niet minder dan vrouwen. maar gelijkwaardig als in kracht zijn we gewoonweg niet.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:15:51 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127588080
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hahah,

Ik ken meiden/vrouwen die hier op een hele smerige manier misbruik van zullen maken.

Jouw gewoon emotioneel en zelfs fysiek helemaal kapot maken. En weet je waarom? Je doet toch niets terug.
Als je enige manier om te reageren is op iemand die je emotioneel kapot maakt slaan is is het triest gesteld met je, loop gewoon weg, kap met een relatie als diegene je kapot maakt.
Er zijn meer manieren dan iemand slaan om een conflict op te lossen.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:17:19 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127588122
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Kreator het volgende:

Ze heeft dat niet verdiend, hij had haar best hardhandig uit de bus mogen zetten maar zo hard slaan vanwege een woordelijk conflict is gewoon zwak.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:22:42 #191
399873 upnx
it's me
pi_127588270
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze heeft dat niet verdiend, hij had haar best hardhandig uit de bus mogen zetten maar zo hard slaan vanwege een woordelijk conflict is gewoon zwak.
Inderdaad. Hij werd helemaal niet fysiek bedreigt. Zelf zou ik gewoon om assistentie vragen - weet zeker dat zo'n busbedrijf hier wel protocollen voor heeft.
pi_127589179
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen zijn helemaal niet gelijkwaardig, wie dat verzonnen heeft is gewoon achterlijk, Mannen zijn over het algemeen genomen sterker, net als vrouwen over het algemeen genomen zorgzamer zijn.
Mannen en vrouwen hoeven ook niet gelijkwaardig te zijn om respect voor elkaar te hebben, we hebben allemaal onze voor en nadelen en over het algemeen vullen we elkaar prima aan. vrouwen zijn niet minder dan mannen, mannen niet minder dan vrouwen. maar gelijkwaardig als in kracht zijn we gewoonweg niet.
Maar dat we niet gelijkwaardig zijn in kracht houdt niet in dat we niet gelijkwaardig zijn he.
Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:50:35 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127589318
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar dat we niet gelijkwaardig zijn in kracht houdt niet in dat we niet gelijkwaardig zijn he.
Zo bedoelde degene waar ik op reageerde het wel, wij zijn gelijkwaardig dus het is oké om een vrouw te slaan.
pi_127589507
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zo bedoelde degene waar ik op reageerde het wel, wij zijn gelijkwaardig dus het is oké om een vrouw te slaan.
Het is net zo oke om een vrouw te slaan als om een man te slaan.
Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 18:57:15 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127589540
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is net zo oke om een vrouw te slaan als om een man te slaan.
Naar mijn mening niet om dat vrouwen fysiek haast altijd zwakker zijn.
Maar ik ben sowieso tegen fysiek geweld.
pi_127589700
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naar mijn mening niet om dat vrouwen fysiek haast altijd zwakker zijn.
Maar ik ben sowieso tegen fysiek geweld.
In gelijke situaties dus.

Ik ben het wel met die jongen eens dat het hele stigma ''vrouwen mag je niet slaan'' nogal verwerpelijk is.

Het gaat om machtsverhoudingen en de specifieke situatie en niet om het geslacht.
Rustig aan.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:21:01 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127590467
Kijk,zo geef ik die vent groot gelijk.

http://www.dumpert.nl/med(...)laar_mishandeld.html
pi_127593965
Hoe sommigen hier reageren doet mij een beetje denken aan dat ze niet weten wat voor impact iemand slaan in een relatie heeft. Als je eenmaal geslagen bent dan is de verhouding direct zo scheef als ik weet niet wat en is de gelijkheid weg. Bij elke ruzie daarna moet je bang zijn om een klap te krijgen als je je mond niet houdt of heb je schrikbewegingen van je eigen partner.
pi_127594505
quote:

[..]

Beter geformuleerd: mannen en vrouwen zijn wel gelijkwaardig (ergo, evenveel waard), maar niet gelijk (ergo, niet hetzelfde in alle opzichten). In fysieke kracht zijn mannen over het algemeen inderdaad sterker. Daar dien je rekening mee te houden.

Betekent in mijn optiek niet dat een man niet terug mag slaan als een vrouw hem slaat - man en vrouw zijn immers wèl gelijkwaardig. Als ik iemand een klap verkoop, dan kan ik toch verwachten dat ik met gelijke munt terugbetaald wordt?

Daarbij dient de man dan wel rekening te houden met het feit dat hij ws sterker is: je gaat een redelijk zachte klap niet beantwoorden met een enorme vuiststoot die de ander KO achterlaat (ik had het niet voor niets over gelijke munt).
  zondag 9 juni 2013 @ 20:47:19 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127594601
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:45 schreef Musil het volgende:

[..]

Beter geformuleerd: mannen en vrouwen zijn wel gelijkwaardig (ergo, evenveel waard), maar niet gelijk (ergo, niet hetzelfde in alle opzichten). In fysieke kracht zijn mannen over het algemeen inderdaad sterker. Daar dien je rekening mee te houden.

Betekent in mijn optiek niet dat een man niet terug mag slaan als een vrouw hem slaat - man en vrouw zijn immers wèl gelijkwaardig. Als ik iemand een klap verkoop, dan kan ik toch verwachten dat ik met gelijke munt terugbetaald wordt?

Daarbij dient de man dan wel rekening te houden met het feit dat hij ws sterker is: je gaat een redelijk zachte klap niet beantwoorden met een enorme vuiststoot die de ander KO achterlaat (ik had het niet voor niets over gelijke munt).
Daar ben ik het ook mee eens, zoals in het filmpje hierboven geef ik hem groot gelijk.
pi_127595087
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:45 schreef Musil het volgende:

[..]

Het is beide gewoon slecht... Beter doe je het niet, en beter als het je wel overkomt dat je erboven staat.. Helemaal als dat goed mogelijk is door fysieke dominantie.
Kijk.. Komt er een malloot op je af waar dat niet op zou werken dan is zelfverdediging hem wel degelijk KO slaan.
Rustig aan.
pi_127595408
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is beide gewoon slecht... Beter doe je het niet, en beter als het je wel overkomt dat je erboven staat.. Helemaal als dat goed mogelijk is door fysieke dominantie.
Kijk.. Komt er een malloot op je af waar dat niet op zou werken dan is zelfverdediging hem wel degelijk KO slaan.
Er zijn altijd andere opties dan alleen geweld met geweld beantwoorden. In bepaalde gevallen kun je zelf de verstandigste zijn en weglopen voordat iemand met zijn handen aan de ander zit of als je geslagen wordt kun je ook aangifte doen.
pi_127595455
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh ja, los van het man/vrouw verhaal vind ik het - tenzij uit zelfverdediging - sowieso een slecht idee om fysiek geweld te gebruiken.

Al helemaal als het niet om een onbekende gaat, maar zich afspeelt binnen een relatie. Dat verpest al snel de hele verstandhouding (vertrouwen, gelijkheid, etc). No go.
pi_127595487
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Er zijn altijd andere opties dan alleen geweld met geweld beantwoorden. In bepaalde gevallen kun je zelf de verstandigste zijn en weglopen voordat iemand met zijn handen aan de ander zit of als je geslagen wordt kun je ook aangifte doen.
Ehm...........

Ligt eraan wat je onder geweld verstaat, en soms heb je dus situaties waarin je gewoon verzeild raakt...
Rustig aan.
pi_127595682
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef sophie26 het volgende:

[..]

aangifte doen is pas achteraf he..
Op het moment zelf is terugslaan soms wel degelijk een redelijk logische optie imo.

Je kan in elkaar duiken als een zielig hoopje mens, maar daar heb je ook weinig aan, je beschermt je hoofd en de kans is wat groter dat iemand eerder ophoudt met slaan, maar dat gebeurt ook niet altijd.
compact en kleverig.
pi_127595738
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ehm...........

Ligt eraan wat je onder geweld verstaat, en soms heb je dus situaties waarin je gewoon verzeild raakt...
Hier wordt in bijna alle reacties gezegd dat geweld met geweld wordt beantwoord. Ik geef alleen maar aan dat je ook kunt weglopen en aangifte kunt gaan doen bijvoorbeeld. Ik zou kansloos zijn in een gevecht met een man of zelfs een vrouw, dan loop of ren ik liever weg en doe ik aangifte of bel ik de politie.
pi_127595960
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:07 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Hier wordt in bijna alle reacties gezegd dat geweld met geweld wordt beantwoord. Ik geef alleen maar aan dat je ook kunt weglopen en aangifte kunt gaan doen bijvoorbeeld. Ik zou kansloos zijn in een gevecht met een man of zelfs een vrouw, dan loop of ren ik liever weg en doe ik aangifte of bel ik de politie.
dat is ook niet zo gemakkelijk, of iets wat je snel doet in een relatie...
compact en kleverig.
pi_127596395
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is ook niet zo gemakkelijk, of iets wat je snel doet in een relatie...
Ik had meer uitgaansgelegenheden in gedachten. Als zoiets in een relatie gebeurt is het anders.

In een relatie hoeft trouwens fysieke bedreiging of geweld niet het pijnlijkst te zijn. Ik heb zelf ondervonden dat woorden meer kapot kunnen maken, kwetsen en je net zo goed kunnen breken. Mijn ex hoefde mij daarvoor niet te slaan of fysiek te bedreigen. Alleen daar is meer tolerantie voor dan een fysieke bedreiging.
pi_127597599
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:19 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Ik had meer uitgaansgelegenheden in gedachten. Als zoiets in een relatie gebeurt is het anders.

In een relatie hoeft trouwens fysieke bedreiging of geweld niet het pijnlijkst te zijn. Ik heb zelf ondervonden dat woorden meer kapot kunnen maken, kwetsen en je net zo goed kunnen breken. Mijn ex hoefde mij daarvoor niet te slaan of fysiek te bedreigen. Alleen daar is meer tolerantie voor dan een fysieke bedreiging.
méér kapot maken ja? Denk niet dat dat nou zoveel uitmaakt eigenlijk.

Bij uitgaansgelegenheden is het idd anders, het is alleen wat lastig dat die twee hier door elkaar gebruikt worden om punten te maken :')
compact en kleverig.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:53:10 #210
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127602533
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:10 schreef Redbullkid het volgende:
Trouwens, ik las iets over verkrachting in het huwelijk? Hoe kan er in godsnaam verkrachting in een huwelijk plaatsvinden? Dan lijkt het me een goed moment te scheiden denk ik :')
Toch nog even hier op reageren...

Iemand dwingen tot seks is verkrachting, en dat kan dus ook binnen het huwelijk plaatsvinden als een van de partners de ander er toe dwingt terwijl die dat niet wil.

Tot aan 1991 was gedwongen seks binnen het huwelijk gewoon toegestaan. De vrouw werd in dat geval zelfs verweten dat ze niet aan haar huwelijkse verplichtingen voldeed. In 1991 is de wet echter aangepast en wordt gedwongen seks binnen het huwelijk ook als verkrachting gezien.

</offtopic>
pi_127607129
pubertjes mogen weg

[ Bericht 68% gewijzigd door Re op 10-06-2013 09:57:16 ]
pi_127608518
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:51 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man. Mocht je ooit met je vriendin stoeien(muv), dan merk je al dat vrouwen fysiek veel minder zijn en wanneer het tot geweld komt ze bij de eerste incassering afhaken. Vooral als je zelf getraind bent moet je oppassen dat je je kracht niet maximaal gebruikt totdat het nodig is. Zelfs in gevechten moet je zelfbeheersing kennen en weten van stoppen.

Toen ik een knietje kreeg van een vrouw die dacht alles te kunnen maken en mijn bloed al kookte van die vlakke hand die ze mij gaf, sloeg ik uit reflex met links in haar buik. Enige wat ik nog kan herinneren naast mijn eigen pijn is dat niks mijn vuist tegenhield toen ik haar raakte en ik zelf schrok van mijn actie.

Het was uit reflex dus niet eens op volle kracht en gemikt, maar voldoende om haar naar de grond te laten gaan. Wees voorzichtig met kracht gebruiken tegen mensen die fysiek minder zijn -ook al verdienen ze het-.
Als je zwakker ben dan een ander, moet je niet gaan vechten. Ik kan ook als ik Badr Hari tegen kom hem een knietje of een klap op zen neus geven. Mag ik dan ook huilen achteraf? Ja maar ik ben fysiek minder sterk boehoe :'(. Nee, ik weet dat ik zwakker ben dus pas ik op. En als je dat niet doet, tja dan moet je ook niet huilen :)

Ik laat me in elk geval door niemand een knietje geven of me in mijn gezicht tikken. Als de vrouw in kwestie in mijn maag slaat, zou ik waarschijnlijk niks terugdoen. Maar kom je aan mn zaakje of mijn face, is het geen medelijden. Sorry
pi_127608590
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:53 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Toch nog even hier op reageren...

Iemand dwingen tot seks is verkrachting, en dat kan dus ook binnen het huwelijk plaatsvinden als een van de partners de ander er toe dwingt terwijl die dat niet wil.

Tot aan 1991 was gedwongen seks binnen het huwelijk gewoon toegestaan. De vrouw werd in dat geval zelfs verweten dat ze niet aan haar huwelijkse verplichtingen voldeed. In 1991 is de wet echter aangepast en wordt gedwongen seks binnen het huwelijk ook als verkrachting gezien.

</offtopic>
Als je geen sex wilt met je partner moet je gewoon de ballen hebben te zeggen dat je wilt scheiden. En anders niet vreemd opkijken als je man het buiten de deur zoekt. Ik zou 'pikstraf' in elk geval niet accepteren. Zou haar niet dwingen ofzo, maar dan zoek ik het wel elders..
pi_127608670
Slaan vind ik nooit gerechtvaardigd, dus als een vrouw doordraait of jou slaat, zou ik haar gewoon beet pakken/in de houdgreep houden en praten tot ze rustig wordt.
pi_127609121
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).

* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 10-06-2013 03:32:13 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_127609530
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 01:56 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je geen sex wilt met je partner moet je gewoon de ballen hebben te zeggen dat je wilt scheiden. En anders niet vreemd opkijken als je man het buiten de deur zoekt. Ik zou 'pikstraf' in elk geval niet accepteren. Zou haar niet dwingen ofzo, maar dan zoek ik het wel elders..
jij gaat er nu vanuit dat het om een situatie gaat waarin vrijwel nooit 'zin' is, maar het kan natuurlijk gewoon een keer voorkomen dat je niet wil om de een of andere reden.
Dat wil niet direct zeggen dat er onderliggende problemen zijn waardoor je uit elkaar zou moeten gaan of het buiten de deur zou moeten gaan zoeken.
compact en kleverig.
  maandag 10 juni 2013 @ 07:44:06 #217
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_127609670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:53 schreef lotte03 het volgende:
Ik vind de reacties in mijn topic (waar ik niet meer kan reageren) dat ik zoiets uitlok maar raar eerlijk gezegd. Echt in die drie jaar heb ik hem nooit echt uitgescholden(hij mij wel), bedreigd of wat dan ook. Ik heb hem echt 1 keer geslagen in zijn gezicht toen hij mijn pols vast had en niet los wou laten tijdens een ruzie en ik mij verstikt voelde. Daarna liet hij ook direct los, dus dat telt denk ik niet eens mee als mijn schuld.

Dat ik dan zoiets uitlok is echt onzin. Want dat zou alles wat hij doet rechtvaardigen en ben ik ALTIJD de schuldige.
Ik heb je topic nog eens teruggelezen; ik denk dat het in sommige gevallen niet te maken heeft met uitlokken, maar met de combinatie van twee personen.

Die combinatie van jij en hij in een relatie, dat zorgt er onder bepaalde omstandigheden voor dat er bedreiging en/of geweld plaatsvindt.

Deze discussie over huiselijk geweld vind ik persoonlijk niet zo interessant, omdat je de relatie naar mijn mening in z'n geheel moet zien. Dus in jouw relatie is er een man die zich erg jaloers voelt, daar enorm mee worstelt, en geneigd is om op moeilijke momenten jou te bedreigen. En jij gaat daar ook op een bepaalde manier mee om, hij beweegt zich niet in een vacuum natuurlijk.

Ik heb samengewoond met een vrouw die losse handjes had, maar er was natuurlijk veel meer aan de hand. Ze leeft nu samen met een ander, en daar is ze helemaal gelukkig mee.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_127610564
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).

* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.

Mooie samenvatting! Zou slechts een paar kleine zaken aanpassen:

- "(en dus eventueel ook geslacht)", en verderop "dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden" kan wat mij betreft weg, geslacht an sich is imo irrelevant. Het verschil in fysieke kracht dat er meestal tussen man en vrouw bestaat is wel van belang, maar dat wordt al afgedekt door het proportionaliteitsbeginsel dat je inbouwt. Het doet er verder niet toe of het verschil in fysieke kracht komt doordat het gaat om een man en een vrouw, of doordat er een afgetrainde bodybuilder tegenover een iel mannetje staat. Bovendien zijn er ook uitzonderingsgevallen waarin een vrouw sterker zou kunnen zijn dan een man.

- Ik kan me wel vinden in de toevoeging verbale/mentale mishandeling, maar tegelijkertijd is dat een slippery slope. Wanneer geldt iets als langdurige mentale mishandeling? Het is een potentiële opt-out voor iemand die in een relatie structureel geweld gebruikt: "ja maar hij/zij tergt me ook aan de lopende band!". Al ontkom je daar nooit helemaal aan in dit soort kwesties.
pi_127610772
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij gaat er nu vanuit dat het om een situatie gaat waarin vrijwel nooit 'zin' is, maar het kan natuurlijk gewoon een keer voorkomen dat je niet wil om de een of andere reden.
Dat wil niet direct zeggen dat er onderliggende problemen zijn waardoor je uit elkaar zou moeten gaan of het buiten de deur zou moeten gaan zoeken.
Nee een keer is anders dan altijd ofcourse. Gelukkig schat ik de kans dat vrouwlief hier geen zin in hebt heel klein in. Aangezien ik mijn vrouwtje altijd plezier zoals zij het wilt O+
pi_127610836
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nee een keer is anders dan altijd ofcourse. Gelukkig schat ik de kans dat vrouwlief hier geen zin in hebt heel klein in. Aangezien ik mijn vrouwtje altijd plezier zoals zij het wilt O+
wat heeft dat er nou weer mee te maken? :')
Ik hen een tijdje gehad (2 mnd ofzo) dat seks gewoon altijd pijn deed, toen had ik ook niet echt vaak zin. En mn ex wilde bv altijd graag als ik lag te slapen en hij dronken thuis kwam. Dan was hij gewoon strontvervelend en dat hielp bij mij ook niet echt mee.
Maar verkrachting binnen een huwelijk/relatie kan dus ook gewoon als je meestal wel zin hebt en af en toe een keer niet.
compact en kleverig.
pi_127611328
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je klinkt nogal onervaren op dat gebied.
pi_127611415
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat heeft dat er nou weer mee te maken? :')
Ik hen een tijdje gehad (2 mnd ofzo) dat seks gewoon altijd pijn deed, toen had ik ook niet echt vaak zin. En mn ex wilde bv altijd graag als ik lag te slapen en hij dronken thuis kwam. Dan was hij gewoon strontvervelend en dat hielp bij mij ook niet echt mee.
Maar verkrachting binnen een huwelijk/relatie kan dus ook gewoon als je meestal wel zin hebt en af en toe een keer niet.
Dus je hebt je vriend 2 maanden lang droog gezet? Je wilde het ook niet op andere manieren oplossen? :P.

Als je ligt te slapen is natuurlijk een ander verhaal.

2 maanden zou ze niet moeten doen in elk geval, Zou haar niks tegen haar wil om laten doen, maar als ze me helemaal droogzet (dus helemaal niks wilt) tja dan is het of buiten de deur of een andere oplossing.
pi_127611423
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:04 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Je klinkt nogal onervaren op dat gebied.
Mag jij best denken van mij :P.
pi_127611697
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dus je hebt je vriend 2 maanden lang droog gezet? Je wilde het ook niet op andere manieren oplossen? :P.

2 maanden zou ze niet moeten doen in elk geval, Zou haar niks tegen haar wil om laten doen, maar als ze me helemaal droogzet (dus helemaal niks wilt) tja dan is het of buiten de deur of een andere oplossing.
ik zei: ik had niet vaak zin. En als we seks hadden, had ik pijn, dus leuk was het niet. O, en ik was dan ook nog zo'n doos die vond dat hij er 'recht' op had, dus we hadden ook nog vaker seks dan ik prettig vond, maar dan nog ging hij soms zitten mokken als ik echt niet wilde :')
En ja, ik kan pijpen enzo, bovendien heeft hij zelf ook handjes en kan hij die prima gebruiken, twee maanden is echt wel te overzien.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je je vriendin pijn zou willen doen omdat je niet twee maanden zonder zou kunnen...

Maar vind je het dan verkrachting als hij tóch doorgaat terwijl je duidelijk aangeeft niet te willen, of niet?
Mijn moeder is bv iemand die vindt dat verkrachting binnen een relatie niet mogelijk is.
compact en kleverig.
pi_127612146
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Seks binnen een relatie is geen recht hè. Volgens mij mis jij dat stukje.
pi_127612424
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zei: ik had niet vaak zin. En als we seks hadden, had ik pijn, dus leuk was het niet. O, en ik was dan ook nog zo'n doos die vond dat hij er 'recht' op had, dus we hadden ook nog vaker seks dan ik prettig vond, maar dan nog ging hij soms zitten mokken als ik echt niet wilde :')
En ja, ik kan pijpen enzo, bovendien heeft hij zelf ook handjes en kan hij die prima gebruiken, twee maanden is echt wel te overzien.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je je vriendin pijn zou willen doen omdat je niet twee maanden zonder zou kunnen...

Maar vind je het dan verkrachting als hij tóch doorgaat terwijl je duidelijk aangeeft niet te willen, of niet?
Mijn moeder is bv iemand die vindt dat verkrachting binnen een relatie niet mogelijk is.
Ik zou zelf nooit een vrouw laten doen wat ze niet wilt.. Maar ik zou dan ook sowieso geen relatie nemen met een meisje waarbij haar tekortkoming daar ligt. Heb nogal een hoog libido, bij mij gaat het ten koste van veel als ik die niet kan uiten. Dan gaat mijn hele humeur naar de klote. Dus is het beter voor mezelf en voor het meisje als ik zulke relaties niet aanga.

Is heel slecht, ik weet het. Maar kan er niks aan veranderen.
pi_127612445
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:40 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Seks binnen een relatie is geen recht hè. Volgens mij mis jij dat stukje.
Is inderdaad geen recht, maar ik vind dat wel heel belangrijk in een relatie. En ja, ik zou er een relatie om uitmaken. Sorry.
pi_127612508
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik zou zelf nooit een vrouw laten doen wat ze niet wilt.. Maar ik zou dan ook sowieso geen relatie nemen met een meisje waarbij haar tekortkoming daar ligt. Heb nogal een hoog libido, bij mij gaat het ten koste van veel als ik die niet kan uiten. Dan gaat mijn hele humeur naar de klote. Dus is het beter voor mezelf en voor het meisje als ik zulke relaties niet aanga.

ik had in die periode al 8 jaar een relatie....
Kut voor je als je daar niet mee om kan gaan, maar dat is nauwelijks haar probleem, of dat zou het niet moeten zijn.
Als je normaal gesproken genoeg seks hebt, moet een periode van 2 maanden in een langdurige relatie geen verschil maken. Stel dat ze in het ziekenhuis terecht komt, of jullie een kind krijgen (daarna mag je zes weken niet eigenlijk) ga je dr dan dumpen omdat je geen seks hebt?
Je kan dat ook geen tekortkoming noemen met goed fatsoen :{
compact en kleverig.
pi_127612588
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik had in die periode al 8 jaar een relatie....
Kut voor je als je daar niet mee om kan gaan, maar dat is nauwelijks haar probleem, of dat zou het niet moeten zijn.
Als je normaal gesproken genoeg seks hebt, moet een periode van 2 maanden in een langdurige relatie geen verschil maken. Stel dat ze in het ziekenhuis terecht komt, of jullie een kind krijgen (daarna mag je zes weken niet eigenlijk) ga je dr dan dumpen omdat je geen seks hebt?
Je kan dat ook geen tekortkoming noemen met goed fatsoen :{
Oh! Sorry lieverd ik las het verkeerd :'). Ik dacht dat dit altijd zo was :P, mijn fout. Nee ik bedoelde meer dat ik geen vriendin zou nemen met laag libido. Omdat dat gewoon niet werkt. Ziek/zwanger is natuurlijk een heel ander verhaal, en als het een x een korte tijd niet kan ga ik er ook niet om zeuren.

Bedoel alleen te zeggen dat ik niet aan 'pikstraf' doe.

Ik snap dat ik als een lul overkwam :')
  maandag 10 juni 2013 @ 10:59:45 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127612604
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geef jezelf eens een kans. Wie weet heb je onvermoede kanten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127612684
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Oh! Sorry lieverd ik las het verkeerd :'). Ik dacht dat dit altijd zo was :P, mijn fout. Nee ik bedoelde meer dat ik geen vriendin zou nemen met laag libido. Omdat dat gewoon niet werkt. Ziek/zwanger is natuurlijk een heel ander verhaal, en als het een x een korte tijd niet kan ga ik er ook niet om zeuren.

Bedoel alleen te zeggen dat ik niet aan 'pikstraf' doe.

Ik snap dat ik als een lul overkwam :')
dat scheelt idd al heel veel :')

En dat begrijp ik ook. Ze zeggen altijd dat seks niet belangrijk is in een relatie tót er problemen mee zijn, dan wordt het heel groot en alom aanwezig. Ofzo.
compact en kleverig.
pi_127612698
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geef jezelf eens een kans. Wie weet heb je onvermoede kanten.
Already did, en ik ga het niet nogmaals proberen. Een meisje gehad die amper tot geen sex wilde/kon hebben. Was niet bepaald mijn leukste relatie. Als de libido's teveel verschillen ga je elkaar alleen ongelukkig maken.

Verder zie ik sex niet als iets wat ik doe als lust. Ik zie dat als intiem moment dat je samen hebt. Als mijn partner op geen enkele manier behoefte hieraan heeft, heb ik het daar heel moeilijk mee. Er zullen vast mannen zijn die een sexloos leven kunnen hebben, helaas ben ik daar niet 1 van.

Dit weet ik van mezelf, dus zorg ik dat ik geen 2e keer een relatie start die gedoemd is te mislukken.
pi_127612782
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat scheelt idd al heel veel :')

En dat begrijp ik ook. Ze zeggen altijd dat seks niet belangrijk is in een relatie tót er problemen mee zijn, dan wordt het heel groot en alom aanwezig. Ofzo.
Ik vind sex juist wel belangrijk in een relatie. Het hoort gewoon bij het totale plaatje. Het hoort voor mijn gevoel tot een van de mooiste dingen die je samen kunt doen :).

Overigens heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik mezelf niet kan helpen, om zo maar te zeggen. Trekken leidt bij mij nooit tot klaarkomen. Misschien dat dat veel verklaard :P.

Ben ik nou al minder een klootzak? ;(
  maandag 10 juni 2013 @ 11:08:36 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127612840
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Already did, en ik ga het niet nogmaals proberen. Een meisje gehad die amper tot geen sex wilde/kon hebben. Was niet bepaald mijn leukste relatie. Als de libido's teveel verschillen ga je elkaar alleen ongelukkig maken.

Verder zie ik sex niet als iets wat ik doe als lust. Ik zie dat als intiem moment dat je samen hebt. Als mijn partner op geen enkele manier behoefte hieraan heeft, heb ik het daar heel moeilijk mee. Er zullen vast mannen zijn die een sexloos leven kunnen hebben, helaas ben ik daar niet 1 van.

Dit weet ik van mezelf, dus zorg ik dat ik geen 2e keer een relatie start die gedoemd is te mislukken.
Ik zeg niet: zoek een vriendin die weinig zin heeft in seks. Maar bedoel: zeg niet bij voorbaat al dat je relatie gaat stuklopen als er onverhoopt een periode met minder seks is.
pi_127612842
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Is inderdaad geen recht, maar ik vind dat wel heel belangrijk in een relatie. En ja, ik zou er een relatie om uitmaken. Sorry.
Voor mij zou in het geval van janiesbrownie geduld en rekening houden met de ander belangrijker zijn dan de seks zelf. Dat zie ik als liefde en waarom je een relatie met elkaar hebt. Niet alleen om seks te hebben. Bij jou lijkt het wel dat seks op de eerste plaats in een relatie staat, nog voor je vriendin.
pi_127612921
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:08 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Voor mij zou in het geval van janiesbrownie geduld en rekening houden met de ander belangrijker zijn dan de seks zelf. Dat zie ik als liefde en waarom je een relatie met elkaar hebt. Niet alleen om seks te hebben. Bij jou lijkt het wel dat seks op de eerste plaatst in een relatie staat, nog voor je vriendin.
Nope, ik heb geen relatie nodig om seks te kunnen hebben. Er is een verschil tussen niet 'kunnen' en niet willen.. Als mijn vriendin ernstig ziek ik etc, is het anders dan elke dag 'ik heb hoofdpijn' te horen of dat het als chantagemiddel gebruikt word. Het staat overigens niet boven mijn vriendin, maar onbewust gaat het mijn humeur aantasten wat direct weer gevolgen heeft voor de relatie.

Echt klote dat ik niet kan uitleggen wat ik bedoel xD
  maandag 10 juni 2013 @ 11:14:30 #237
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127613001
Had ik nog zo een </offtopic> gepost, en gaat het nu toch weer constant over seks. :*
pi_127613052
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef Joanne35 het volgende:
Had ik nog zo een </offtopic> gepost, en gaat het nu toch weer constant over seks. :*
Sorry we stoppen ermee dan xD. Mijn schuld. Hoop wel dat mijn naam een beetje gezuiverd is, ben soms heel slecht in het uitten van mijn gedachten in geschrift ;(
pi_127613070
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:06 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik vind sex juist wel belangrijk in een relatie. Het hoort gewoon bij het totale plaatje. Het hoort voor mijn gevoel tot een van de mooiste dingen die je samen kunt doen :).

Overigens heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik mezelf niet kan helpen, om zo maar te zeggen. Trekken leidt bij mij nooit tot klaarkomen. Misschien dat dat veel verklaard :P.

Ben ik nou al minder een klootzak? ;(
ik bedoel dat het niet belangrijk is in de zin dat het niet een groot onderwerp is als het gewoon goed zit. Als het niet goed zit, heeft ineens alles ermee te maken en wordt het vanzelf groot.

Weet niet of dat duidelijker is?

En ja, wel minder :')
compact en kleverig.
pi_127613574
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik bedoel dat het niet belangrijk is in de zin dat het niet een groot onderwerp is als het gewoon goed zit. Als het niet goed zit, heeft ineens alles ermee te maken en wordt het vanzelf groot.

Weet niet of dat duidelijker is?

En ja, wel minder :')
Jouw punt was al duidelijk :P. Ik bekijk sommige dingen anders. Mijn vrouw hoeft niks te doen wat zij niet wilt. Maar dan is het logisch dat ik ook minder de behoefte krijg om dingen te doen die ik niet wil. Soms doe je dat voor elkaar, en dat vind ik liefde. En ik zou me ook behoorlijk onzeker en onaantrekkelijk gaan voelen na een bepaalde tijd.

Dan heb ik het uiteraard niet over extreme situaties zoals zwanger zijn of ernstig ziek. Maar het is best gierig als je je vriend EN geen sex wilt geven en hem ook misgunt om het buiten de deur te verkrijgen. Dan zet je je partner dus in principe droog voor niks? Dan zou dus 1 partij als enige eronder leiden. Daar zou ik voor passen, dit hoort alsnog van beide kanten te komen. Als ik geen zin meer heb om sexueel contact te hebben met mijn vriendin, zou ik ook niet van haar verwachten dat ze niks met anderen mag doen. Ik vind niet dat ik dat mag vragen van haar.

Het zijn ook situaties die meespelen, ik ken de situatie natuurlijk niet van dat meisje die 2 maanden een probleem had. Maar vind het wel onzin dat hij maar respect en medeleven moet hebben en niks terugkrijgt. Voelt als een eenzijdig iets aan. Je zou op zijn minst een beetje kunnen compenseren (maar dat deed ze ook zag ik :)). Alleen 'verkrachting' in een relatie vind ik alsnog heel vreemd klinken, vreemd genoeg.

Maar zie het niet als vrouwonvriendelijkheid, ik vind het andersom (van een man naar vrouw toe) even klachtwaardig. Als je weet hoeveel schade je relatie kan oplopen hierdoor en wat voor frustraties onzekerheden hierdoor kunnen ontstaan. Uiteindelijk breekt het je relatie als de libidoverschillen te groot zijn. Zij vind hem een op sex beluste klootzak, en hij haar een preutse trut of andersom, of het gaat naar 'vind hij/zij me nog wel aantrekkelijk genoeg' of 'houdt hij/zij nog wel van me' en dergelijke.

Ik zie het als hetzelfde als romantisch samen leuke dingen doen e.d. Wat is een relatie zonder dat?

Gelukkig heb ik deze situatie nooit gehad (dat ze het niet wilde), net zoals dat ik nog nooit een vrouw geslagen heb. (toch nog een beetje OT :D) Ondanks dat ik al 2x een trap in mijn zaakje gehad heb (bullshitredenen), en geen poot uitgestoken heb naar de dames in kwestie. Al vind ik wel dat ze in zo'n geval niet moet klagen als dit wel gebeurd.

Mocht er iemand verder nog willen ingaan op mijn post, stuur dan een DM en praten we verder :)
pi_127613878
Terug on topic: vrouwen gebruiken vaker geweld tegen hun man/vriend, maar als mannen geweld gebruiken gebeuren er vaker zwaardere ongelukken omdat mannen nu eenmaal sterker zijn. Iedere man die z'n vrouw/vriendin in een vlaag van woede heeft gemept is eigenlijk een ontzettend lieve jongen die dat anders nooit deed en niet de bedoeling had z'n vrouw/vriendin voor het leven invalide te maken (sexe omwisselen als de vrouw blijvende invaliditeit veroorzaakte).

Een woedeaanval zorgt voor een halvering van je IQ, boze mensen doen de domste dingen (dingen slopen, geliefden kwetsen). Kun je jezelf niet onder controle houden als je boos bent, doe er wat aan.

Als je in een relatie zit met iemand die z'n woede niet onder controle kan houden, run for the hills. Niet afdekken met "het gebeurde maar 1 keer en ik had het uitgelokt en we houden van elkaar", maar als je zo nodig weer bij elkaar wilt zijn, niet voor er een cursus anger management is gevolgd.
pi_127613963
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Redbullkid het volgende:
[knip]
In een goede relatie zijn er wel 10 dingen die voor beide partners belangrijk zijn en in een goede relatie is iedereen tevreden wanneer hij/zij zijn/haar persoonlijke top 3 krijgt. Bij jou staat sex op 1, maar het kan zijn dat bij haar praten op 1 staat. Als jij voldoende met haar praat/naar haar luistert, is het voor haar leuker om sex te hebben. Als zij voldoende sex met jou heeft, is het voor jou leuker om met haar te praten. Je kunt sex niet loskoppelen van alle andere belangrijke dingen in de relatie, het gaat om de som van alles.
pi_127614301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef Brocco_Li het volgende:
Terug on topic: vrouwen gebruiken vaker geweld tegen hun man/vriend, maar als mannen geweld gebruiken gebeuren er vaker zwaardere ongelukken omdat mannen nu eenmaal sterker zijn. Iedere man die z'n vrouw/vriendin in een vlaag van woede heeft gemept is eigenlijk een ontzettend lieve jongen die dat anders nooit deed en niet de bedoeling had z'n vrouw/vriendin voor het leven invalide te maken (sexe omwisselen als de vrouw blijvende invaliditeit veroorzaakte).

Een woedeaanval zorgt voor een halvering van je IQ, boze mensen doen de domste dingen (dingen slopen, geliefden kwetsen). Kun je jezelf niet onder controle houden als je boos bent, doe er wat aan.

Als je in een relatie zit met iemand die z'n woede niet onder controle kan houden, run for the hills. Niet afdekken met "het gebeurde maar 1 keer en ik had het uitgelokt en we houden van elkaar", maar als je zo nodig weer bij elkaar wilt zijn, niet voor er een cursus anger management is gevolgd.
is dat zo? Dat vrouwen vaker geweld gebruiken?
compact en kleverig.
pi_127614415
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:50 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

In een goede relatie zijn er wel 10 dingen die voor beide partners belangrijk zijn en in een goede relatie is iedereen tevreden wanneer hij/zij zijn/haar persoonlijke top 3 krijgt. Bij jou staat sex op 1, maar het kan zijn dat bij haar praten op 1 staat. Als jij voldoende met haar praat/naar haar luistert, is het voor haar leuker om sex te hebben. Als zij voldoende sex met jou heeft, is het voor jou leuker om met haar te praten. Je kunt sex niet loskoppelen van alle andere belangrijke dingen in de relatie, het gaat om de som van alles.
Lieverd dat is precies wat ik zeg :). Nee sex staat niet op 1. Het staat op gedeeltelijk 1e plaats.

Samen romantische dingen doen (uit eten, biosje, filmpje kijken)
Samen leuke dingen doen (spelletje, praten)
Sex

Alle 3 vind ik het belangrijkste ;).
  maandag 10 juni 2013 @ 12:11:55 #245
pi_127614483
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik ook hoor. En daar is niets raars of fouts aan imo.
pi_127614521
Vrouwen en mannen moeten elkaar gewoon helemaal niet (willen) slaan!

O+
pi_127614928
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

is dat zo? Dat vrouwen vaker geweld gebruiken?
Statistieken in de VS zeggen van wel. Zelfs als mannen zich bedreigd voelen of zelfs gewond raken, doen ze geen aangifte, omdat ze zich schamen.

Voor het gemak ga ik er vanuit dat mannen en vrouwen in de VS evenveel geweld gebruiken als die in NL ;)
pi_127614952
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:27 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Statistieken in de VS zeggen van wel. Zelfs als mannen zich bedreigd voelen of zelfs gewond raken, doen ze geen aangifte, omdat ze zich schamen.

Voor het gemak ga ik er vanuit dat mannen en vrouwen in de VS evenveel geweld gebruiken als die in NL ;)
hm, opvallend. Ik zou zeggen dat mannen meer geweld gebruiken.
Niet alleen in relaties btw.
compact en kleverig.
pi_127615316
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:09 schreef Redbullkid het volgende:
Lieverd dat is precies wat ik zeg :). Nee sex staat niet op 1. Het staat op gedeeltelijk 1e plaats.
Liever geen lieverd, we kennen elkaar (gelukkig) niet zo goed.
quote:
Samen romantische dingen doen (uit eten, biosje, filmpje kijken)
Samen leuke dingen doen (spelletje, praten)
Sex

Alle 3 vind ik het belangrijkste ;).
I beg to differ :+ Als je nooit uit romantische dingen zou doen (uit eten, bios, film), zou je het best volhouden. Als je geen sex had...

Dat is niet erg ofzo, dat is hormonaal zo bepaald. Als een vrouw net zoveel testosteron als een man had, was haar libido ook hoger. Mannen hebben sex nodig om affectie leuk te vinden, vrouwen hebben affectie nodig om sex leuk te vinden.

De gemiddelde man heeft in z'n top 3 sex, samen leuke dingen doen (acrtiviteit), fysieke aantrekking. De gemiddelde vrouw knuffelen/affectie, praten, eerlijkheid.

Als je die dingen vaak genoeg met elkaar deelt leef je nog lang en gelukkig.
/offtopic
pi_127615978
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hm, opvallend. Ik zou zeggen dat mannen meer geweld gebruiken.
Niet alleen in relaties btw.
In de glorietijd van het feminisme zijn veel onderzoeken gedaan naar geweld tegen vrouwen door mannen. Inmiddels is het beeld dat vrouwen iets vaker geweld gebruiken (pak yoghurt naar het hoofd van de partner gooien als hij niet de goede opmerking maakt over hoe de broek staat), maar dat mannen vaker schade toebrengen. Als een vrouw een man bij de keel grijpt kan hij haar aan de kant duwen, andersom lukt dat niet zo makkelijk.
Geweld komt in alle soorten relaties voor, hetero's, homo's, lesbiennes.

Mannen onder elkaar is weer een ander verhaal, haantjesgedrag en stijgende testosteronspiegel. Dat geeft een heel andere dynamiek.

http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf

http://en.wikipedia.org/w(...)der_aspects_of_abuse
pi_127616210
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:04 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

In de glorietijd van het feminisme zijn veel onderzoeken gedaan naar geweld tegen vrouwen door mannen. Inmiddels is het beeld dat vrouwen iets vaker geweld gebruiken (pak yoghurt naar het hoofd van de partner gooien als hij niet de goede opmerking maakt over hoe de broek staat), maar dat mannen vaker schade toebrengen. Als een vrouw een man bij de keel grijpt kan hij haar aan de kant duwen, andersom lukt dat niet zo makkelijk.
Geweld komt in alle soorten relaties voor, hetero's, homo's, lesbiennes.

Mannen onder elkaar is weer een ander verhaal, haantjesgedrag en stijgende testosteronspiegel. Dat geeft een heel andere dynamiek.

http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf

http://en.wikipedia.org/w(...)der_aspects_of_abuse
Waarbij ik dit wel een heel belangrijk aspect vind.
"Studies have shown many police officers do not treat domestic violence against men as a serious crime, and often will view the male victim as a "pathetic figure". It is for this reason, and also the fact that men are most often physically stronger than women, that male victims are often less likely to report domestic violence than female victims. When and if they do, men are often treated as the aggressor in the situation, and often even placed under arrest.[151]"

Om nog maar eens te benadrukken dat dit soort problemen niet serieus genomen worden.
http://ca.news.yahoo.com/(...)mmits-200424711.html

Iets wat gevierd en belachelijk gemaakt werd op bepaalde feministische blogs.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:13:45 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127616316
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarbij ik dit wel een heel belangrijk aspect vind.
"Studies have shown many police officers do not treat domestic violence against men as a serious crime, and often will view the male victim as a "pathetic figure". It is for this reason, and also the fact that men are most often physically stronger than women, that male victims are often less likely to report domestic violence than female victims. When and if they do, men are often treated as the aggressor in the situation, and often even placed under arrest.[151]"

Om nog maar eens te benadrukken dat dit soort problemen niet serieus genomen worden.

Iets wat gevierd en belachelijk gemaakt werd op bepaalde feministische blogs.
Gevierd? Waar lees ik dat?
pi_127616381
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gevierd? Waar lees ik dat?
Blijkbaar 2x dezelfde link erin gezet. |:(

Hier is daar meer over te lezen.
http://www.avoiceformen.c(...)l-silvermans-corpse/
pi_127616500
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef Musil het volgende:

[..]

Mooie samenvatting! Zou slechts een paar kleine zaken aanpassen:

- "(en dus eventueel ook geslacht)", en verderop "dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden" kan wat mij betreft weg, geslacht an sich is imo irrelevant. Het verschil in fysieke kracht dat er meestal tussen man en vrouw bestaat is wel van belang, maar dat wordt al afgedekt door het proportionaliteitsbeginsel dat je inbouwt. Het doet er verder niet toe of het verschil in fysieke kracht komt doordat het gaat om een man en een vrouw, of doordat er een afgetrainde bodybuilder tegenover een iel mannetje staat. Bovendien zijn er ook uitzonderingsgevallen waarin een vrouw sterker zou kunnen zijn dan een man.

- Ik kan me wel vinden in de toevoeging verbale/mentale mishandeling, maar tegelijkertijd is dat een slippery slope. Wanneer geldt iets als langdurige mentale mishandeling? Het is een potentiële opt-out voor iemand die in een relatie structureel geweld gebruikt: "ja maar hij/zij tergt me ook aan de lopende band!". Al ontkom je daar nooit helemaal aan in dit soort kwesties.
- ben ik eigenlijk helemaal met je eens. Ik heb het toch apart genoemd om duidelijk aan te geven wat mijn standpunt mbt geslacht in deze is, daar het originele onderwerp toch ging over fysiek geweld naar een vrouw. Maar kan idd weg.

- ja, die toevoeging vond ik idd ook erg nodig, maar enorm moeilijk. Heb het daarom zo geschreven dat er ten eerste sprake moet zijn van een beperking van de vrijheid waardoor je een verbaal of mentaal abusieve situatie niet kan ontvluchten. Hierbij dacht ik aan opsluiting ed, maar bewust niet aan situaties waar het slachtoffer nog gewoon de deur uit kan maar dit uit angst / eigen motivatie niet doet.
Ten tweede moet er op het moment van het gebruik van fysiek geweld, een zodanig directe dreiging zijn dat de directe veiligheid van het slachtoffer op dat moment in gevaar komt. Nu ik dit typ besef ik me dat ook dit een hele lastige blijft, want juist het punt bij mentale mishandeling is dat de psyche van iemand zodanig verwoest wordt dat lichamelijke vrijheid vrij irrelevant voor de situatie wordt. Echter vind ik niet dat dit het recht geeft om geweld te gebruiken. Je hebt bij een mentaal abusieve partner hopelijk nog steeds de mogelijkheid weg te lopen, hoe moeilijk dat ook is wanneer je in levensangst verkeert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_127632631
quote:

[..]

Leer eens het verschil kennen tussen gelijkwaardigheid en gelijkheid.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.
pi_127632746
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je enige manier om te reageren is op iemand die je emotioneel kapot maakt slaan is is het triest gesteld met je, loop gewoon weg, kap met een relatie als diegene je kapot maakt.
Er zijn meer manieren dan iemand slaan om een conflict op te lossen.
Ik zou voor geen geld een vrouw willen zijn. Maar dit is toch wel een heerlijk aspect van het vrouw zijn.

Je mag als vrouw een man het bloed onder de nagels vandaan halen, en het enige wat de man mag doen is "weglopen". Kijk.. ik weet niet of jij het weet, maar een man heeft ook emotie,s. En op een begeven moment kan het voor hem genoeg zijn waardoor die zijn emotie,s niet meer onder controle kan houden.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:18:29 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632771
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leer eens het verschil kennen tussen gelijkwaardigheid en gelijkheid.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.
Ik gebruikte het in de zin zoals de persoon waar ik op reageerde het gebruikte.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:19:25 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632836
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou voor geen geld een vrouw willen zijn. Maar dit is toch wel een heerlijk aspect van het vrouw zijn.

Je mag als vrouw een man het bloed onder de nagels vandaan halen, en het enige wat de man mag doen is "weglopen". Kijk.. ik weet niet of jij het weet, maar een man heeft ook emotie,s. En op een begeven moment kan het voor hem genoeg zijn waardoor die zijn emotie,s niet meer onder controle kan houden.
Waar zeg ik dat een vrouw dat "mag" doen?Een vrouw die dat doet is in en in triest bezig, maar haar een klap verkopen helpt niks.
pi_127632882
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:21 schreef snakelady het volgende:
Kijk,zo geef ik die vent groot gelijk.

http://www.dumpert.nl/med(...)laar_mishandeld.html
Nu mag een man wel weer een vrouw slaan?

Wat is het nu?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:21:26 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632948
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nu mag een man wel weer een vrouw slaan?

Wat is het nu?
Joh, lees jij gewoon het hele topic eerst voor je onzin uit gaat kramen en mensen woorden in de mond gaat leggen. :')
pi_127632989
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat een vrouw dat "mag" doen?Een vrouw die dat doet is in en in triest bezig, maar haar een klap verkopen helpt niks.
Dat bepaal jij?

Voor zo,n man kan dat wel degelijk iets helpen, al is het maar "opluchting".
pi_127633018
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Joh, lees jij gewoon het hele topic eerst voor je onzin uit gaat kramen en mensen woorden in de mond gaat leggen. :')
Wees gewoon duidelijk, mag een man een vrouw slaan ja of nee?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:23:03 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633049
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?

Voor zo,n man kan dat wel degelijk iets helpen, al is het maar "opluchting".
Moorden kan ook een opluchting zijn maar dat maakt het nog niet goed.
pi_127633110
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Moorden kan ook een opluchting zijn maar dat maakt het nog niet goed.
Goed en Slecht zijn subjectieve begrippen.

Het gaat erom hoe begrijpelijk het is in bepaalde situatie,s . Of je nu een man of een vrouw slaat of zelfs vermoord het is allebei even "slecht".
  maandag 10 juni 2013 @ 20:26:51 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633279
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wees gewoon duidelijk, mag een man een vrouw slaan ja of nee?
Als een vrouw jou aanvalt ben ik van mening dat geportioneerd geweld zoals de man in het filmpje doet geen kwaad kan, niet zoals in het eerder geplaatste filmpje een vrouw die je een klapje geeft een hoekslag verkopen waarmee je haar kaak kan breken.
pi_127633352
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als een vrouw jou aanvalt ben ik van mening dat geportioneerd geweld zoals de man in het filmpje doet geen kwaad kan, niet zoals in het eerder geplaatste filmpje een vrouw die je een klapje geeft een hoekslag verkopen waarmee je haar kaak kan breken.
Dus eigenlijk verwacht jij van een man dat hij als een robot precies weet hoe hij moet reageren?

Kijk.. natuurlijk vind ik zo,n hoekslag ook erg onwenselijk. Alleen waarschijnlijk haalde die vrouw het bloed onder de nagels van die man vandaan, waardoor die man zijn "boosheid" niet meer onder controle had.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:29:36 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633423
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht jij van een man dat hij als een robot precies weet hoe hij moet reageren?

Kijk.. natuurlijk vind ik zo,n hoekslag ook erg onwenselijk. Alleen waarschijnlijk haalde die vrouw het bloed onder de nagels van die man vandaan, waardoor die man zijn "boosheid" niet meer onder controle had.
En dan zeg ik, loop dan weg als je je woede niet onder controle kan houden.
Net als dat een vrouw weg moet lopen uit de situatie als ze een kind een hoekslag wil verkopen.
pi_127633486
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dan zeg ik, loop dan weg als je je woede niet onder controle kan houden.
Net als dat een vrouw weg moet lopen uit de situatie als ze een kind een hoekslag wil verkopen.
Heb jij de empathie om te begrijpen dat de woede zodanig kan overheersen dat iemand niet meer denkt aan "weglopen"?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:34:28 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633683
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb jij de empathie om te begrijpen dat de woede zodanig kan overheersen dat iemand niet meer denkt aan "weglopen"?
Nee, eigenlijk niet, Ik ben zelf ook wel eens woedend geweest en in staat om iemand een klap te verkopen, maar toch heb ik altijd weg kunnen lopen, zoals eigenlijk de meeste wel.
Heb je dat niet in je zou je hulp moeten gaan zoeken.
pi_127633792
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet, Ik ben zelf ook wel eens woedend geweest en in staat om iemand een klap te verkopen, maar toch heb ik altijd weg kunnen lopen, zoals eigenlijk de meeste wel.
Heb je dat niet in je zou je hulp moeten gaan zoeken.
Aah.. jij denkt dus serieus dat jij in elke situatie in staat bent om gewoon weg te lopen?

Jij denkt dat niemand je zover kan krijgen dat je tot geweld overgaat? Geloof jij dat echt?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:38:22 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633893
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aah.. jij denkt dus serieus dat jij in elke situatie in staat bent om gewoon weg te lopen?

Jij denkt dat niemand je zover kan krijgen dat je tot geweld overgaat? Geloof jij dat echt?
Ik ben er heilig van overtuigd dat ik nooit iemand die geen bedreiging is voor mij zou slaan.
Is dat echt zo vreemd?
pi_127634026
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik nooit iemand die geen bedreiging is voor mij zou slaan.
Is dat echt zo vreemd?
Kijk.. ik weet niet of jij dierbare foto,s of wat dan ook hebt. Maar stel, jij krijgt een woordenwisseling met iemand in jouw huis.

En diegene maakt voor jouw ogen al die foto,s kapot, dan blijf jij rustig? Of loop je zelfs weg?

Het eerste dat je wilt doen is toch die bitch of klootzak een klap verkopen?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:43:57 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634182
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kijk.. ik weet niet of jij dierbare foto,s of wat dan ook hebt. Maar stel, jij krijgt een woordenwisseling met iemand in jouw huis.

En diegene maakt voor jouw ogen al die foto,s kapot, dan blijf jij rustig? Of loop je zelfs weg?

Het eerste dat je wilt doen is toch die bitch of klootzak een klap verkopen?
Is als eens gebeurd en ik heb diegene geen klap gegeven nee.
pi_127634301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Is als eens gebeurd en ik heb diegene geen klap gegeven nee.
Wat heb je dan gedaan?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:47:16 #275
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634366
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heb je dan gedaan?
De overige foto's gepakt en weggelopen.
En iets wat haar dierbaar was kapot gemaakt. :P
pi_127634477
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

De overige foto's gepakt en weggelopen.
En iets wat haar dierbaar was kapot gemaakt. :P
Ah.. daar komt de aap uit de mouw.

Waarom vind jij het kapot maken van dierbare spullen beter dan iemand een klap geven? Ik heb zelf liever dat iemand mij finaal in elkaar slaat, dan dat iemand mijn dierbare spullen kapot maakt.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:53:09 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634706
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah.. daar komt de aap uit de mouw.

Waarom vind jij het kapot maken van dierbare spullen beter dan iemand een klap geven? Ik heb zelf liever dat iemand mij finaal in elkaar slaat, dan dat iemand mijn dierbare spullen kapot maakt.
Omdat het om mijn 4 jarige dochter ging :P
En echt dierbaard was het niet en ik kon het weer in elkaar zetten maar het ging er om dat ze leerde dat iets kapot maken pijn kan doen. ;)
pi_127634769
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

En echt dierbaard was het niet en ik kon het weer in elkaar zetten maar het ging er om dat ze leerde dat iets kapot maken pijn kan doen. ;)
Ok.. maar je begrijpt niet wat ik wil zeggen.

Jammer.
pi_127634829
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is ook wel anders als het je kind is.

Als iemand mij bewust op zo'n manier zou zieken, dan zou ik hem of haar wel slaan. Dan zou het hypocriet zijn om te zeggen dat mensen voorzichtig met mij zouden doen als ik ze bewust loop te irriteren.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:56:28 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634914
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jammer.
Ja, maar wat ik wil zeggen is dat ik een fysieke voorsprong heb op mijn dochter, net als de meeste mannen dat op een vrouw hebben, het is niet gelijkwaardig.
pi_127634997
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik wil zeggen is dat ik een fysieke voorsprong heb op mijn dochter, net als de meeste mannen dat op een vrouw hebben, het is niet gelijkwaardig.
Denk je dan eens in dat het niet je 4 jarige dochter was die dat deed. Maar gewoon een volwassen vent of vrouw.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:59:09 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127635103
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Denk je dan eens in dat het niet je 4 jarige dochter was die dat deed. Maar gewoon een volwassen vent of vrouw.
Sorry, ik ben geen gewelddadig type dus nee, ik zou niet slaan, ik heb al veel mensen gehad die me het bloed onder de nagels vandaan hebben gehaald maar ik heb ze nooit geslagen.
De enige reden dat ik dat zou doen is om mezelf of iemand anders te beschermen.
pi_127635272
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sorry, ik ben geen gewelddadig type dus nee, ik zou niet slaan, ik heb al veel mensen gehad die me het bloed onder de nagels vandaan hebben gehaald maar ik heb ze nooit geslagen.
De enige reden dat ik dat zou doen is om mezelf of iemand anders te beschermen.
Ok.. ik geloof dat best.

Alleen nu heerst mij de vraag. Waarom vind jij het een "beter" dan het ander? Waarschijnlijk zou jij ook zijn dierbare spullen kapot maken, zoals jij ook bij je dochter deed.

Waarom is dat beter dan iemand een klap geven?
pi_127635332
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt?
compact en kleverig.
pi_127635474
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt? [ afbeelding ]
Welnee.. sommige mannen vinden het ook nodig om een vrouw te slaan omdat het eten niet lekker was.

Maar over zulke marginalen gaat dit topic niet.
pi_127635686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt? [ afbeelding ]
Daar gaat niemand vanuit, dat is denk ik alleen niet de discussie omdat het voor iedereen vanzelfsprekend is dat het dan niet te rechtvaardigen is.
pi_127636024
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Daar gaat niemand vanuit, dat is denk ik alleen niet de discussie omdat het voor iedereen vanzelfsprekend is dat het dan niet te rechtvaardigen is.
dat is ook niet de discussie, maar het komt door sommige van de gemaakte opmerkingen ontzéttend op me over alsof er altijd een reden is. En die is er niet.

(Dat raakt me omdat ik zelf regelmatig klappen kreeg en hoewel ik het regelmatig 'uitlokte' zoals hier gezegd wordt, heb ik ook vaak zat klappen gekregen dat er niks, of niet echt veel aan de hand was..)
compact en kleverig.
pi_127636431
Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden om mannen steeds als de agressor weg te zetten.
pi_127636500
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:19 schreef TerryStone het volgende:
Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden om mannen steeds als de agressor weg te zetten.
dat wordt dus juist níet gedaan de hele tijd. Of heb je niet goed gelezen? :P
compact en kleverig.
pi_127637577
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat wordt dus juist níet gedaan de hele tijd. Of heb je niet goed gelezen? :P
Deze hele discussie gaat over mannen die vrouwen fysiek bedreigen (en dan met name slaan) in bepaalde situaties.
Eerlijk gezegd had dit topic algemener gemoeten en had dus ook of fysieke bedreiging door vrouwen naar mannen gerechtvaardigd is, belicht moeten worden.
Nou had ik al een voorzetje gegeven maar daar leest iedereen rustig overheen opmerkelijk genoeg.
pi_127640635
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb je topic nog eens teruggelezen; ik denk dat het in sommige gevallen niet te maken heeft met uitlokken, maar met de combinatie van twee personen.

Die combinatie van jij en hij in een relatie, dat zorgt er onder bepaalde omstandigheden voor dat er bedreiging en/of geweld plaatsvindt.

Deze discussie over huiselijk geweld vind ik persoonlijk niet zo interessant, omdat je de relatie naar mijn mening in z'n geheel moet zien. Dus in jouw relatie is er een man die zich erg jaloers voelt, daar enorm mee worstelt, en geneigd is om op moeilijke momenten jou te bedreigen. En jij gaat daar ook op een bepaalde manier mee om, hij beweegt zich niet in een vacuum natuurlijk.

Ik heb samengewoond met een vrouw die losse handjes had, maar er was natuurlijk veel meer aan de hand. Ze leeft nu samen met een ander, en daar is ze helemaal gelukkig mee.
Nouja we gaan ons contact weer beetje bij beetje opbouwen en zien van daaruit of we verdergaan of niet zonder nog samen te wonen. Als nu we beiden eerlijk naar elkaar blijven kunnen we zelf zien of het echt zo is, dat wij gewoon geen match zijn of samen kunnen zijn in een relatie. We zijn eigenlijk ook twee totaal verschillende mensen, maar dat was juist wat ons zo aantrok. Dat leek gewoon juist te matchen.
pi_127647375
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:24 schreef lotte03 het volgende:
Nouja we gaan ons contact weer beetje bij beetje opbouwen en zien van daaruit of we verdergaan of niet zonder nog samen te wonen. Als nu we beiden eerlijk naar elkaar blijven kunnen we zelf zien of het echt zo is, dat wij gewoon geen match zijn of samen kunnen zijn in een relatie. We zijn eigenlijk ook twee totaal verschillende mensen, maar dat was juist wat ons zo aantrok. Dat leek gewoon juist te matchen.
Welke concrete stappen heeft hij genomen om te voorkomen dat hij weer in zijn oude gedrag vervalt? En je daarna weer oprecht excuses aanbiedt?

Andere topic gelezen, als je dan toch bij hem blijft (want je houdt van hem en hij bedoelde het niet zo en het zit niet in zijn aard en het speet hem enorm enzo), licht z'n moeder in zodat die hem hulp laat zoeken. Moeders van mannen hebben meer invloed dan vriendinnen.

Nog een tip: vergeven doe je alleen als iemand je niet kan compenseren, niet in het luchtledige. Je beste vriend steelt je brommer, jij vergeeft het, vriend blijft op brommer rijden, want jij had het toch vergeven? Vergeef het pas als hij (objectief aantoont) dat hij verandert (dus als hij is goedgekeurd door een hulpverlener).

http://www.vooreenveiligthuis.nl/huiselijkgeweld/
http://www.training-driftkikker.nl/
http://www.mpaadvies.com/agressieregulatie.html
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:21:39 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127651996
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Deze hele discussie gaat over mannen die vrouwen fysiek bedreigen (en dan met name slaan) in bepaalde situaties.
Eerlijk gezegd had dit topic algemener gemoeten en had dus ook of fysieke bedreiging door vrouwen naar mannen gerechtvaardigd is, belicht moeten worden.
Nou had ik al een voorzetje gegeven maar daar leest iedereen rustig overheen opmerkelijk genoeg.
OP niet gelezen?
pi_127652091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

OP niet gelezen?
Ja, jij ook? Heb je ook gezien wat de titel is en hoe de discussie verloopt?
Heb je ook gelezen wat ik eerder postte en wat vind je daar dan van?
pi_127652219
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jammer.
Daar hebben bijna alle feministjes in dit topic een houtje van. Gewoon niet op ingaan en ze in hun waan laten. Zij worden later vast heel gelukkig met hun 5 katten :')
pi_127652278
Ieder geslacht kiest zijn wapens naar keuze, voor de vrouw is dat vaak het scherpe cynische woord wat door mannen beantwoord word door hun wapen van keuze, brute kracht.
pi_127652284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Daar hebben bijna alle feministjes in dit topic een houtje van. Gewoon niet op ingaan en ze in hun waan laten. Zij worden later vast heel gelukkig met hun 5 katten :')
Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent... |:(
pi_127652366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ja, jij ook? Heb je ook gezien wat de titel is en hoe de discussie verloopt?
Heb je ook gelezen wat ik eerder postte en wat vind je daar dan van?
over de TT heb je gelijk, maar er wordt imo constant heel duidelijk gezegd dat geweld géén oplossing is en dat je als vrouw niet moet slaan.
Ik snap niet zo goed wat je nou wil met je gezeik. :')
compact en kleverig.
pi_127652423
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

over de TT heb je gelijk, maar er wordt imo constant heel duidelijk gezegd dat geweld géén oplossing is en dat je als vrouw niet moet slaan.
Ik snap niet zo goed wat je nou wil met je gezeik. :')
Wat interesseert mij het nou dat jij het gezeik vindt. Moet jij je katten niet voeren?
pi_127652445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent... |:(
Klopt. Jammer dat ze zelf hun eigen egoisme niet inzien. En alles wat een man zegt verdraait zodat ze de schuld bij die partij kunnen leggen.

Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer een vrouwelijke mod op mijn dak krijg :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:54:08 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127652519
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:50 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Klopt. Jammer dat ze zelf hun eigen egoisme niet inzien. En alles wat een man zegt verdraait zodat ze de schuld bij die partij kunnen leggen.

Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer een vrouwelijke mod op mijn dak krijg :')
Ach gos, en gisteren was je nog zo aan het huilen dat er zo'n verkeerd beeld van je ontstond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')