abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127576914
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?

Ik wens je iig veel succes met zo'n instelling, bij mij werkt dat niet.
Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan.. Althans, vind ik dan. Dan had ik driekwart van mijn exen moeten slaan ben ik bang. Een vrouw moet het echt wel zo erg maken dat ik zelf een tik zou uitdelen, dan moet ze me echt eerst zelf geslagen/geschopt hebben.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:03:22 #127
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127577165
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:51 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan..
Mee eens.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127577235
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:03 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Mee eens.
Eigenlijk is het niet alleen vrouw, maar ook man. Ik zou iemand nooit uit mijzelf slaan denk ik. Woorden raken mij niet :P
pi_127577319
Trouwens, ik las iets over verkrachting in het huwelijk? Hoe kan er in godsnaam verkrachting in een huwelijk plaatsvinden? Dan lijkt het me een goed moment te scheiden denk ik :')
pi_127577440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef ijszeevaarder het volgende:
Sommige vrouwen die ik kende in het verleden konden weleens gewelddadig worden. Dan verdienen ze wel klappen.

Ook wanneer ze nutteloos tekeer gaan met een grote bek, moet je soms een corrigerende tik kunnen geven. Met gepast geweld natuurlijk. Geen bewusteloos slaan oid.

Andersom zou ook wel kunnen m.i. alleen zijn vrouwen daar meestal niet sterk genoeg voor. Maar geen probleem mee.

Wie ruzie zoekt, rizie krijgt.
:')
compact en kleverig.
pi_127577758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:56 schreef RetepV het volgende:
Fysiek geweld is niet te rechtvaardigen.
Mentaal geweld is niet te rechtvaardigen.

Als mannen en vrouwen zich nu eens aan deze BEIDE dingen zouden houden, dan zou er geen huiselijk geweld meer zijn en zou er niemand ongelukkig zijn.

je brengt het zo simpel :')

Ik meende ook een beetje op te maken uit je verhaal dat mannen niet zouden slaan, als vrouwen niet zupouden zuigen, maar ik hoop dat ik dat verkeerd begreep?

[ Bericht 15% gewijzigd door JaniesBrownie op 09-06-2013 12:41:39 ]
compact en kleverig.
pi_127577874
Fysieke bedreiging is niet per definitie slaan.

Ik heb ooit een (ex-)vriendin bij de strot gegrepen, nadat ze helemaal buiten zinnen was geraakt en compleet door het lint ging. Tegen de muur gedrukt en een heel klein beetje omhoog duwen (terwijl ze toch 1.80 was) en na tien tellen was ze gekalmeerd.

Het zal best heel erg fout zijn geweest, maar ik heb er absoluut geen spijt van, alhoewel ik normaal gesproken de vriendelijkheid en softheid zelve ben.

Ik zie het nut er niet van in om iemand alles te laten vernielen/gewelddadig te laten worden, terwijl je het vrij simpel op kan lossen door de persoon in kwestie even onder controle te nemen.
pi_127577914
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

meen je dit serieus? :{ :X
Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?

Maar dat is hoe ik er over denk, velen delen in de praktijk helaas niet dezelfde mening. Maar denken liever aan zichzelf dan aan de relatie. Ook al zijn er kinderen in het spel.

De relatie is op zo'n moment de grote basis voor hun geluk, als er dan grote ruzies ontstaan kan ik niet snappen. Sowieso volwassenen die zich niet kunnen gedragen naar hun leeftijd :')
pi_127578007
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:43 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?

Maar dat is hoe ik er over denk, velen delen in de praktijk helaas niet dezelfde mening. Maar denken liever aan zichzelf dan aan de relatie. Ook al zijn er kinderen in het spel.

De relatie is op zo'n moment de grote basis voor hun geluk, als er dan grote ruzies ontstaan kan ik niet snappen. Sowieso volwassenen die zich niet kunnen gedragen naar hun leeftijd :')
ik had het verkeerd gelezen, zie edit ;)

Maar dan nog, ik ben heel gelukkig in n relatie, maar af en toe hebben we ruzie, niks mis mee vind ik. Zolang het niet te vaak gebeurt en we er gewoon normaal uit komen, is het geen (groot) probleem.

Overigens weet ik niet wanneer jij iets ruzie noemt. Misschien zien we dat wel anders ;)
compact en kleverig.
pi_127578053
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik had het verkeerd gelezen, zie edit ;)

Maar dan nog, ik ben heel gelukkig in n relatie, maar af en toe hebben we ruzie, niks mis mee vind ik. Zolang het niet te vaak gebeurt en we er gewoon normaal uit komen, is het geen (groot) probleem.
True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xD

Ruzie is overigens zodra je je stem moet verheffen, alles buiten dat valt onder discusseren in mijn mening. :P
pi_127578157
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xD

Ruzie is overigens zodra je je stem moet verheffen, alles buiten dat valt onder discusseren in mijn mening. :P
dingen bespreken wordt soms ruzie bij ons :')
Maar goed, maakt ook niet uit, ik vind het wel prima zo, als het niet te vaak gebeurt :P
compact en kleverig.
pi_127578201
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dingen bespreken wordt soms ruzie bij ons :')
Maar goed, maakt ook niet uit, ik vind het wel prima zo, als het niet te vaak gebeurt :P
Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toe :P. Maar ik verhef in het dagelijks leven mijn stem sowieso niet. Toont in mijn oogpunt zwakte, alsof ik het met mijn woorden alleen niet aankan ofzo :'). Als mensen gaan schreeuwen tegen mij krijgen ze een :'), en is het gesprek afgelopen :P
pi_127578259
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toe :P. Maar ik verhef in het dagelijks leven mijn stem sowieso niet. Toont in mijn oogpunt zwakte, alsof ik het met mijn woorden alleen niet aankan ofzo :'). Als mensen gaan schreeuwen tegen mij krijgen ze een :'), en is het gesprek afgelopen :P
ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stap :+ nee, das onzin, ik schreeuw niet gauw, maar ik ga wel heel gemakkelijk harder praten, dan klink ik ook gelijk boos, terwijl ik soms helemaal niet boos bén, maar eerder bevlogen/fanatiek ofzo.
compact en kleverig.
pi_127578545
Bedreiging geweld te gebruiken? Waarom zou je dat doen? Wat is daarvan het nut?
  zondag 9 juni 2013 @ 13:47:01 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127579385
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stap :+ nee, das onzin, ik schreeuw niet gauw, maar ik ga wel heel gemakkelijk harder praten, dan klink ik ook gelijk boos, terwijl ik soms helemaal niet boos bén, maar eerder bevlogen/fanatiek ofzo.
Dat heb ik ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 9 juni 2013 @ 13:57:38 #141
399873 upnx
it's me
pi_127579694
Of iemand een vrouw is moet helemaal niet relevant zijn. Je gebruikt gewoon geen geweld, tenzij noodzakelijk uit verdediging (vind ook best dat je anderen mag verdedigen, niet alleen jezelf.)

Liefst gepast geweld, maar ik kan me voorstellen dat als iemand een mes in je been steekt dat je je even laat gaan.
pi_127580670
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je brengt het zo simpel :')

Ik meende ook een beetje op te maken uit je verhaal dat mannen niet zouden slaan, als vrouwen niet zupouden zuigen, maar ik hoop dat ik dat verkeerd begreep?
Wat ik bedoel is: waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.

Alleen als je daar van uit gaat, is het mogelijk om de ruzie op te lossen.

Beide moeten open staan voor een oplossing. Als dat niet zo is, slaat bij één van de twee de frustratie toe, en mannen grijpen dan terug op fysiek geweld, terwijl vrouwen teruggrijpen op mentaal geweld. Zo zitten mannen en vrouwen nou eenmaal in elkaar.

Dus het één beïnvloedt het ander, en beide moeten zich daar bewust van zijn. Geen van beide heeft een excuus om het te doen. En ik vraag me sterk af of mentaal geweld niet erger is dan fysiek geweld.

Misschien is fysiek geweld erg voor een vrouw terwijl mentaal geweld minder erg voor ze is. Maar mentaal geweld is erg voor een man, terwijl fysiek geweld minder erg ze is.

Dat is alles wat ik probeerde te zeggen.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:32:42 #143
387842 Vaandrig
Officier
pi_127580731
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 09:34 schreef iketurnerjr het volgende:

[..]

Wat een nicht ben jij
Hij geeft zelf al aan alles te doen om een fysieke ruzie te voorkomen. Waarschijnlijk heeft hij ook nog nooit klappen geïncasseerd van een vrouw of man om te voelen wat je nodig hebt om die zelfbeheersing te houden en gaat hij in alles mee.

Dan is het makkelijk zeggen dat het met een biertje af is.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:36:30 #144
399873 upnx
it's me
pi_127580831
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is: waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.
Deze uitspraak heb ik nooit kunnen begrijpen. Zelfs op mijn lagere school was het al duidelijk dat 1 persoon schuld had aan alle geweld die daar plaats had, ongeacht zijn tegenstander.

Natuurlijk kan het wel zijn dat er twee schuld hebben, maar dat is zeker niet altijd het geval. Captain Picard legt het beter uit: http://tv.msnbc.com/2013/(...)lence-against-women/
pi_127580942
James Bond legt het nog beter uit..

http://m.youtube.com/#/watch?v=oo0d1zTAFKA
...
  zondag 9 juni 2013 @ 14:49:58 #146
pi_127581203
Wat vinden de femifielen, femifoben en feministen van dit?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:51:06 #147
387842 Vaandrig
Officier
pi_127581229
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:42 schreef Redbullkid het volgende:
Als een vrouw mij slaat, sla ik terug. Als een man mij slaat, sla ik harder terug.

Als een vrouw een schop in mijn ballen geeft krijgt ze hem op volle kracht :).

Uit mijzelf zou ik never een vrouw slaan, of ze moet mijn vriendin/kinderen aanvallen.

Oftewel, zolang de mevrouw in kwestie geen geweld gebruikt, zal ik dit ook nooit doen. Maar als zij denkt dat ze een man kan slaan, moet ze ook niet huilen als ze als een man behandeld word. Al zou ik niet op volle kracht slaan, enkel wanneer ze in mijn ballen trapt of in mijn gezicht mept met de vuist. Of wanneer ze mijn vrouwtje kinderen slaat/schopt. Maar ik herhaal mezelf :P.

Al zou ik het niet echt bepaald met liefde doen, want vrouwen slaan voelt voor mij wel vreemd aan. Gelukkig heb ik dit nog nooit gedaan (zelfs toen ik een trap in mijn ballen kreeg :')). Te naief destijds.
Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man. Mocht je ooit met je vriendin stoeien(muv), dan merk je al dat vrouwen fysiek veel minder zijn en wanneer het tot geweld komt ze bij de eerste incassering afhaken. Vooral als je zelf getraind bent moet je oppassen dat je je kracht niet maximaal gebruikt totdat het nodig is. Zelfs in gevechten moet je zelfbeheersing kennen en weten van stoppen.

Toen ik een knietje kreeg van een vrouw die dacht alles te kunnen maken en mijn bloed al kookte van die vlakke hand die ze mij gaf, sloeg ik uit reflex met links in haar buik. Enige wat ik nog kan herinneren naast mijn eigen pijn is dat niks mijn vuist tegenhield toen ik haar raakte en ik zelf schrok van mijn actie.

Het was uit reflex dus niet eens op volle kracht en gemikt, maar voldoende om haar naar de grond te laten gaan. Wees voorzichtig met kracht gebruiken tegen mensen die fysiek minder zijn -ook al verdienen ze het-.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:54:26 #148
399873 upnx
it's me
pi_127581315
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste filmpje heeft die kerel zoveel overwicht dat slaan niet nodig was. Hij had gewoon moeten gaan met z'n koffertje en de TV een andere keer moeten ophalen.

Het tweede filmpje vind ik alweer een ander verhaal. Die kerel liep achteruit (al dan niet gedwongen door die andere kerel) en die vrouw bleef hem maar aanvallen. Daar zou ik op een gegeven moment ook wel genoeg van hebben.
  zondag 9 juni 2013 @ 14:55:08 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127581338
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

SPOILER
Jeetje die eerste, arme kindjes. ;(
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 9 juni 2013 @ 14:56:43 #150
pi_127581386
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje die eerste, arme kindjes. ;(
triest heh. vooral hoe dat meisje haar moeder probeert te helpen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')