quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahahaha, als jij mij in het echte leven tegenkomt zou jij helemaal niks doen. En ik zou verbaal rondjes om je heen draaien als je wel iets zou proberen te doen. En gezien mijn gewicht, weet ik dat ik een gevecht niet ga winnen als ik het eerlijk doe. Dus bel maar vast 112 als je wel van plan bent iets te gaan doen, want je zult niet zonder gips thuis komen.
Zo, nou weer verder on-topic.
Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.quote:
Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.
Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Daarom zou je een vrouw slaan., tegen een man kan je het niet eerlijk winnen.
Er zijn ook meerdere mensen die het wel goed interpreteren. Wie heeft er dus schuld aan wat, dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?
Naar mijn mening is vechten sowieso al asociaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat.Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.
Anders is er geen reden om te vechten en komt dat gevecht er niet eens.
Dit dus. Ik heb waardering voor degene die fysiek geweld afraadt MAAR OOK verbaal geweld. Allebei moet je mijden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Naar mijn mening is vechten sowieso al asociaal.
Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
Kijk, zijn we het toch eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Naar mijn mening is vechten sowieso al asociaal.
Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
Om de eer. Dat dient enigszins fair te gebeuren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat.Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:39 schreef captainkraak het volgende:
Het is een beetje een theoretisch verhaal denk ik,....
Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat criminelen niet door hun milieu zijn gecreëerd?
Kijk, ze moeten boeten voor hun daden. Simpel als dat. Een daad heeft een herstel van rechtvaardigheid nodig.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet zielig zijn. Zij zijn ook maar een product van het wereldje waarin ze zonder het te willen geboren zijn en op moesten groeien. Ze hadden gen keuze.
In plaats van anderen zo te veroordelen, zou jij dankbaar moeten zijn dat het jou niet overkomen is. Jij bent echt helemaal niks beters dan zij, jij hebt alleen WEL kansen gekregen en hebt keuzes in je leven kunnen en mogen maken.
Vergeet dat NOOIT...
Het is onrealistisch om te zeggen dat je maar altijd wegloopt. Wereldverbeteraars in theorie zijn er genoeg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want weglopen was geen optie..
Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.
Je kunt een vrouw ook gewoon wegduwen, ipv op de bek slaan.
Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:10 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.
Eigenwaarde en ego staat los van dat moment - indien deze reactie op die van mij bedoelt is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: sommige mannen hebben geen ego en geen zelfwaarde.
En wegduwen is net zo goed fysiek. Er zijn genoeg vrouwen overleden door een duw, waarna ze met hun hoofd ergens tegenaan klapten.
Iedereen heeft een keuze en op den duur heeft iedereen wel eens in een situatie gezeten waar deze zat om de gemakkelijke of de moeilijke weg te kiezen Wat jij doet is het goed praten met dat er een moeilijke keuze bestaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...
(ik hou je een spiegel voor)
Overigens zal jij echt wel iets strafbaars hebben gedaan in je leven. Je bent er alleen nooit voor gepakt.
truequote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:55 schreef Beardy het volgende:
[..]
Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.
Wat een nicht ben jijquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Want weglopen was geen optie..
Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.
Je kunt een vrouw ook gewoon wegduwen, ipv op de bek slaan.
Gast, jij bent fucking engquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Fuck it. Vroeger gaf je je vrouw in zo'n geval een klap. Je wachtte tot het helemaal uit de hand liep, riep dat ze hysterisch was en gaf haar een paar klappen met de vlakke hand in haar gezicht 'om haar weer tot zichzelf te laten komen'.
Ik vind dat helemaal geen gek plan. Het zorgt er in ieder geval voor dat vrouwen niet zo gauw hysterie zullen gaan voorwenden om hun zin te krijgen.
Misschien dat ze dan ook weer in 'wij samen' gaan denken in plaats van in 'ik en mijn man'.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit. Dan heb ik liever dat ik ze laat zien wat er kan gebeuren als je iemand slaat die sterker is dan jij (natuurlijk verre van volle kracht, gewoon een zacht tikje). Dan dat ze dat bij de verkeerde doen en ze zwaar gewond raken of erger..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef karton2 het volgende:
[..]
Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.
Als zij het nodig vindt om klappen uit te delen kan ik het begrijpen dat een man haar een mep teruggeeft.
Als mijn kinderen (heb ik niet overigens) mij zouden slaan kunnen ze een draai om de oren terug verwachten. Ook dat is een oneerlijke strijd maar hoort wel bij het opvoeden, al is dit natuurlijk een andere context dan man/vrouw-vrouw/man relaties.
Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan.. Althans, vind ik dan. Dan had ik driekwart van mijn exen moeten slaan ben ik bang. Een vrouw moet het echt wel zo erg maken dat ik zelf een tik zou uitdelen, dan moet ze me echt eerst zelf geslagen/geschopt hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef ijszeevaarder het volgende:
[..]
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?
Ik wens je iig veel succes met zo'n instelling, bij mij werkt dat niet.
Mee eens.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:51 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Een mondeling conflict mag NOOIT een reden zijn om een vrouw te slaan..
Eigenlijk is het niet alleen vrouw, maar ook man. Ik zou iemand nooit uit mijzelf slaan denk ik. Woorden raken mij nietquote:
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef ijszeevaarder het volgende:
Sommige vrouwen die ik kende in het verleden konden weleens gewelddadig worden. Dan verdienen ze wel klappen.
Ook wanneer ze nutteloos tekeer gaan met een grote bek, moet je soms een corrigerende tik kunnen geven. Met gepast geweld natuurlijk. Geen bewusteloos slaan oid.
Andersom zou ook wel kunnen m.i. alleen zijn vrouwen daar meestal niet sterk genoeg voor. Maar geen probleem mee.
Wie ruzie zoekt, rizie krijgt.
je brengt het zo simpelquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:56 schreef RetepV het volgende:
Fysiek geweld is niet te rechtvaardigen.
Mentaal geweld is niet te rechtvaardigen.
Als mannen en vrouwen zich nu eens aan deze BEIDE dingen zouden houden, dan zou er geen huiselijk geweld meer zijn en zou er niemand ongelukkig zijn.
Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?quote:
ik had het verkeerd gelezen, zie editquote:Op zondag 9 juni 2013 12:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik vind ruzies binnen relaties anders wel vreemd. Hoezo zou het nodig moeten zijn elkaar fysiek/mentaal uit te schelden? Dat betekend dat de persoon die begint het tever heeft laten komen. In een relatie ben je samen, en wil je beiden gelukkig worden met elkaar. Als iets je dwars zit hoor je dit met je partner te kunnen bespreken op een normale leuke manier. Als dat niet kan, wat voor fucked up relatie heb je dan?
Maar dat is hoe ik er over denk, velen delen in de praktijk helaas niet dezelfde mening. Maar denken liever aan zichzelf dan aan de relatie. Ook al zijn er kinderen in het spel.
De relatie is op zo'n moment de grote basis voor hun geluk, als er dan grote ruzies ontstaan kan ik niet snappen. Sowieso volwassenen die zich niet kunnen gedragen naar hun leeftijd
True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xDquote:Op zondag 9 juni 2013 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik had het verkeerd gelezen, zie edit
Maar dan nog, ik ben heel gelukkig in n relatie, maar af en toe hebben we ruzie, niks mis mee vind ik. Zolang het niet te vaak gebeurt en we er gewoon normaal uit komen, is het geen (groot) probleem.
dingen bespreken wordt soms ruzie bij onsquote:Op zondag 9 juni 2013 12:49 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
True, maar ik vraag me af hoe je dan ruzie kan hebben. Als iets je irriteert moet je dat toch kunnen bespreken met je wederhelft zonder boos te hoeven worden? Boos worden zorgt er meestal voor dat de ander in de verdediging schiet, en niks zeggen lost het probleem niet op. Ken je er beter eerlijk over zijn toch? xD
Ruzie is overigens zodra je je stem moet verheffen, alles buiten dat valt onder discusseren in mijn mening.
Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toequote:Op zondag 9 juni 2013 12:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dingen bespreken wordt soms ruzie bij ons
Maar goed, maakt ook niet uit, ik vind het wel prima zo, als het niet te vaak gebeurt
ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stapquote:Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het is moeilijk soms hoor, ik geef het toe. Maar ik verhef in het dagelijks leven mijn stem sowieso niet. Toont in mijn oogpunt zwakte, alsof ik het met mijn woorden alleen niet aankan ofzo
. Als mensen gaan schreeuwen tegen mij krijgen ze een
, en is het gesprek afgelopen
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik praat van mezelf soms al vrij hard, schreeuwen is een kleine stapnee, das onzin, ik schreeuw niet gauw, maar ik ga wel heel gemakkelijk harder praten, dan klink ik ook gelijk boos, terwijl ik soms helemaal niet boos bén, maar eerder bevlogen/fanatiek ofzo.
Wat ik bedoel is: waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je brengt het zo simpel![]()
Ik meende ook een beetje op te maken uit je verhaal dat mannen niet zouden slaan, als vrouwen niet zupouden zuigen, maar ik hoop dat ik dat verkeerd begreep?
Hij geeft zelf al aan alles te doen om een fysieke ruzie te voorkomen. Waarschijnlijk heeft hij ook nog nooit klappen geïncasseerd van een vrouw of man om te voelen wat je nodig hebt om die zelfbeheersing te houden en gaat hij in alles mee.quote:
Deze uitspraak heb ik nooit kunnen begrijpen. Zelfs op mijn lagere school was het al duidelijk dat 1 persoon schuld had aan alle geweld die daar plaats had, ongeacht zijn tegenstander.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is: waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man. Mocht je ooit met je vriendin stoeien(muv), dan merk je al dat vrouwen fysiek veel minder zijn en wanneer het tot geweld komt ze bij de eerste incassering afhaken. Vooral als je zelf getraind bent moet je oppassen dat je je kracht niet maximaal gebruikt totdat het nodig is. Zelfs in gevechten moet je zelfbeheersing kennen en weten van stoppen.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:42 schreef Redbullkid het volgende:
Als een vrouw mij slaat, sla ik terug. Als een man mij slaat, sla ik harder terug.
Als een vrouw een schop in mijn ballen geeft krijgt ze hem op volle kracht.
Uit mijzelf zou ik never een vrouw slaan, of ze moet mijn vriendin/kinderen aanvallen.
Oftewel, zolang de mevrouw in kwestie geen geweld gebruikt, zal ik dit ook nooit doen. Maar als zij denkt dat ze een man kan slaan, moet ze ook niet huilen als ze als een man behandeld word. Al zou ik niet op volle kracht slaan, enkel wanneer ze in mijn ballen trapt of in mijn gezicht mept met de vuist. Of wanneer ze mijn vrouwtje kinderen slaat/schopt. Maar ik herhaal mezelf.
Al zou ik het niet echt bepaald met liefde doen, want vrouwen slaan voelt voor mij wel vreemd aan. Gelukkig heb ik dit nog nooit gedaan (zelfs toen ik een trap in mijn ballen kreeg). Te naief destijds.
quote:Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Wat vinden de femifielen, femifoben en feministen van dit?In het eerste filmpje heeft die kerel zoveel overwicht dat slaan niet nodig was. Hij had gewoon moeten gaan met z'n koffertje en de TV een andere keer moeten ophalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het tweede filmpje vind ik alweer een ander verhaal. Die kerel liep achteruit (al dan niet gedwongen door die andere kerel) en die vrouw bleef hem maar aanvallen. Daar zou ik op een gegeven moment ook wel genoeg van hebben.
quote:Op zondag 9 juni 2013 14:49 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Wat vinden de femifielen, femifoben en feministen van dit?Jeetje die eerste, arme kindjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
triest heh. vooral hoe dat meisje haar moeder probeert te helpenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |