abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:20:14 #61
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hoe hou jij zonder geweld een baksteen tegen?
Je grijpt die persoon bij de pols, simpel toch? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127524370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan nog heb je haar niet te slaan. Met fysiek geweld reageren op verbaal geweld is nooit goed te praten.
Verbaal geweld is er nooit reden toe. Dat doen beschaafde mensen niet. Dan zoek je juist ruzie, en vraag je erom.
pi_127524444
Even voor de goede orde.

Ik zou een ruzie nooit fysiek laten worden.

Maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe het zo ver kan komen.

En ik ben het er absoluut niet mee eens dat vrouwen specialer zouden zijn dan mannen. De enige reden dat de meeste vrouwen nooit zullen slaan is omdat ze toch al weten dat ze het op fysiek gebied niet kunnen winnen. Maar laat me je vertellen dat vrouwen gemiddeld gezien een stuk gemener zijn dan mannen.

Dat is prima. Als je geen fysieke kracht hebt, zul je dst moeten compenseren met iets anders. Maar gemeenheid lokt fysiek geweld uit. Weet dus waar je mee speelt, en ga niet zielig lopen doen als je te ver ging met iemand psychisch te pijnigen.
pi_127524466
Gelijkheidsbeginsel van de seksen houdt in dat je met gelijke middelen tegen gelijke problemen mag optreden. ;)
pi_127524492
Je slaat nooit, ook al is het een kreng.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:25:09 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524499
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:21 schreef ijszeevaarder het volgende:
Verbaal geweld is er nooit reden toe. Dat doen beschaafde mensen niet. Dan zoek je juist ruzie, en vraag je erom.
Leuk gevalletje victim blaming.

"Ze vroeg er om, edelachtbare, want ze zei allemaal gemene dingen tegen me" :')

Als jij gaat slaan als reactie op verbaal geweld, dan is dat altijd een zwaktebod. Je kan verbaal geweld ook gewoon verbaal beantwoorden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:25:30 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524513

Er zijn van die wijven die gewoon een uppercut verdienen.
pi_127524544
Het is te rechtvaardigen. Ik heb twee keer in mijn leven geweld naar een vrouw gebruikt. Een keer heb ik een vrouw geslagen. Hier baal ik echt van, maar ze liet mij geen andere keuze toen ze mij voor de tweede keer een knietje probeerde te geven haar wijn over mij had gegooid en zelf begon te slaan. Dat zijn teveel combinaties om rustig te blijven. Overigens sloeg ik niet eens hard maar hard genoeg dat ze naar de grond ging. Ik heb er zelf nog steeds dubbele gevoelens over maar zelfs vrouwen vonden het terecht. Die wist ook niet van ophouden totdat ik terugsloeg.

Geweld moet je alleen als het niet meer anders kan met geweld beantwoorden. In een discussie hoe verhit dan ook, mag je nooit geweld gebruiken. Die beheersing dient elk mens te hebben en niet alleen mannen.
pi_127524630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:23 schreef RetepV het volgende:
Even voor de goede orde.

Ik zou een ruzie nooit fysiek laten worden.

Maar ik kan wel heel goed begrijpen hoe het zo ver kan komen.

En ik ben het er absoluut niet mee eens dat vrouwen specialer zouden zijn dan mannen. De enige reden dat de meeste vrouwen nooit zullen slaan is omdat ze toch al weten dat ze het op fysiek gebied niet kunnen winnen. Maar laat me je vertellen dat vrouwen gemiddeld gezien een stuk gemener zijn dan mannen.

Dat is prima. Als je geen fysieke kracht hebt, zul je dst moeten compenseren met iets anders. Maar gemeenheid lokt fysiek geweld uit. Weet dus waar je mee speelt, en ga niet zielig lopen doen als je te ver ging met iemand psychisch te pijnigen.
De mens is ook een dier, sterker nog, we zijn roofdieren. Bewijs hiervan is hoe onze ogen vooraan ons gezicht staan voor diepte-perceptie ipv aan de zijkanten zoals bij prooidieren.

Dus je moet zeker niet uitlokken als je op meerdere vlakken zwakker bent dan die ander. Zoek dan geen ruzie maar los het op op de beschaafde manier door uit te zetten, of schadeclaim on te dienen, of politie bellen etc. Juist daarom hebben we in onze zogenoemde beschaafde samenleving die voorzieningen voor. Om de zwakkeren recht te trekken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:29:51 #70
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:26 schreef Vaandrig het volgende:
Het is te rechtvaardigen. Ik heb twee keer in mijn leven geweld naar een vrouw gebruikt. Een keer heb ik een vrouw geslagen. Hier baal ik echt van, maar ze liet mij geen andere keuze toen ze mij voor de tweede keer een knietje probeerde te geven haar wijn over mij had gegooid en zelf begon te slaan. Dat zijn teveel combinaties om rustig te blijven. Overigens sloeg ik niet eens hard maar hard genoeg dat ze naar de grond ging. Ik heb er zelf nog steeds dubbele gevoelens over maar zelfs vrouwen vonden het terecht. Die wist ook niet van ophouden totdat ik terugsloeg.

Geweld moet je alleen als het niet meer anders kan met geweld beantwoorden. In een discussie hoe verhit dan ook, mag je nooit geweld gebruiken. Die beheersing dient elk mens te hebben en niet alleen mannen.
Want weglopen was geen optie. :').

Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.

Je kunt een vrouw ook gewoon wegduwen, ipv op de bek slaan.
pi_127524671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:24 schreef Deckard het volgende:
Je slaat nooit, ook al is het een kreng.
Dat zou je wel willen eh? Heb je toevallig ook een grote bek? :D
pi_127524714
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Dat zou je wel willen eh? Heb je toevallig ook een grote bek? :D
Euh?
pi_127524732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:19 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan nog heb je haar niet te slaan. Met fysiek geweld reageren op verbaal geweld is nooit goed te praten.
Semiprofessioneel verbaal geweld tegen amateur verbaal geweld is ook nooit goed te praten.

Wou je nou echt zeggen dat woorden geen pijn doen? Het feit dat iemand soms klappen krijgt vanwege haar woorden bewijst dat woorden WEL pijn doen. Het bewijs ligt gewoon op straat, waarom negeer je dat nou zo erg?

Het enige dat een man overeind houdt in de mannenwereld is zijn ego. Elke dag moet hij weer de wedstrijd aan met andere mannen.

Als jij dan thuis zijn ego gaat zitten afbreken, zal hij in de mannenwereld in de problemen komen. Hij kan niet meer vechten, zal geen promotie meer maken, krijgt grijze haren, wordt dik, etc.

Als jij mij dat zou proberen aan te doen, denk ik dat ik op een gegeven moment ook fysiek zou worden. Zeker als ik je al een paar keer verzocht heb om uit mijn huis te vertrekken (er van uit gaande dat jij geen baan hebt en meebetaalt), en jij gewoon blijft en mijn ego blijft afbreken.

Zonder mijn ego ben ik niks in de wereld, dan wordt ik het pispaaltje op mijn werk, dan heb ik geen leven meer. Denk je nou echt dat ik lijdzaam ga toekijken hoe mijn ego afgebroken wordt?

Nou, dit geld voor de meeste mannen (sommigen hebben geen ego of zelfwaarde). Nu je dit weet, begrijp je ook waarom sommige mannen fysiek kunnen worden tegen hun vrouw. Zelfs al zijn het de liefste mannen ter wereld (zoals in dat topic).
pi_127524758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:20 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je grijpt die persoon bij de pols, simpel toch? :)
Dan gaat de baksteen niet door je auto maar tegen je hoofd. Wilde je dat dan?
pi_127524766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Als jij gaat slaan als reactie op verbaal geweld, dan is dat altijd een zwaktebod. Je kan verbaal geweld ook gewoon verbaal beantwoorden.
Niet iedereen is in staat tot verbaal geweld net als niet eenieder in staat is tot fysieke. Daarnaast verbaal geweld is ook onbeschaafd dus wat maakt het dan nog meer uit?

Wie een gevecht opzoekt moet kunnen vanuit gaan dat die dat krijgt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:32:23 #76
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524777
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:29 schreef Kreator het volgende:

[..]

Is vaak zelfs de beste optie, als een vrouw een man zo het bloed onder de nagels vandaan haalt wil ze waarschijnlijk een reactie uitlokken. En dan lijkt me niets frustrerender dan dat hij gewoon wegloopt :)
pi_127524779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Euh?
Ik stelde maar een vraag schat
pi_127524787
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee, mannen en vrouwen zijn anders, en dit is een belangrijk punt waarop ze anders zijn. Dat vrouwen dit niet begrijpen is al eeuwen een bron van klappen geweest.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:34:09 #79
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524833
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:31 schreef RetepV het volgende:
Nou, dit geld voor de meeste mannen (sommigen hebben geen ego of zelfwaarde). Nu je dit weet, begrijp je ook waarom sommige mannen fysiek kunnen worden tegen hun vrouw. Zelfs al zijn het de liefste mannen ter wereld (zoals in dat topic).
Ik snap heel goed waarom mannen fysiek worden tegen vrouwen. Mijn punt is alleen dat het nooit goed te praten is.

En als iemand thuis continu je ego loopt af te breken, dan ga je gewoon weg bij haar. Zo'n relatie wil je toch niet? Die relatie ga je zeker niet redden door maar eens van je af te meppen om je ego te redden.
pi_127524854
quote:

[..]

Ik heb nog nooit iemand geslagen, ook geen man. Dat had makkelijk gekund, maar ik loop weg, ik ga de situatie uit de weg, ik bied iemand een biertje aan, etc etc.

Zoals ik al schreef: sommige mannen hebben geen ego en geen zelfwaarde.

En wegduwen is net zo goed fysiek. Er zijn genoeg vrouwen overleden door een duw, waarna ze met hun hoofd ergens tegenaan klapten.
pi_127524874
quote:

De dader in de slachtofferrol. Dit hoort het rechtssysteem dagelijks dat boefjes er niets aan kunnen doen. Als je dit meent ben je wel een heel erg kleinzerig mannetje zeg.
pi_127524887
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef ijszeevaarder het volgende:

[..]

Ik stelde maar een vraag schat
Ja.
pi_127524897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Is vaak zelfs de beste optie, als een vrouw een man zo het bloed onder de nagels vandaan haalt wil ze waarschijnlijk een reactie uitlokken. En dan lijkt me niets frustrerender dan dat hij gewoon wegloopt :)
Overigens moet je je tegenstander de rug toe keren als je wegloopt. Dat brengt ook bepaalde risico's met zich mee.
pi_127524931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik snap heel goed waarom mannen fysiek worden tegen vrouwen. Mijn punt is alleen dat het nooit goed te praten is.
Sorry hoor, maar als een vrouw denkt fysiek te worden, dus slaan, schoppen, whatever, dan sla ik lekker terug hoor. Nogmaals, als ze wil vechten als een vent, kan ze het krijgen als een vent. In elke andere situatie zal ik nooit een vrouw slaan, maar als ze uit haar eigen denkt te beginnen, prima, come get some.
pi_127524935
quote:

[..]

Semiprofessioneel verbaal geweld tegen amateur verbaal geweld is ook nooit goed te praten.

Wou je nou echt zeggen dat woorden geen pijn doen? Het feit dat iemand soms klappen krijgt vanwege haar woorden bewijst dat woorden WEL pijn doen. Het bewijs ligt gewoon op straat, waarom negeer je dat nou zo erg?

Het enige dat een man overeind houdt in de mannenwereld is zijn ego. Elke dag moet hij weer de wedstrijd aan met andere mannen.

Als jij dan thuis zijn ego gaat zitten afbreken, zal hij in de mannenwereld in de problemen komen. Hij kan niet meer vechten, zal geen promotie meer maken, krijgt grijze haren, wordt dik, etc.

Als jij mij dat zou proberen aan te doen, denk ik dat ik op een gegeven moment ook fysiek zou worden. Zeker als ik je al een paar keer verzocht heb om uit mijn huis te vertrekken (er van uit gaande dat jij geen baan hebt en meebetaalt), en jij gewoon blijft en mijn ego blijft afbreken.

Zonder mijn ego ben ik niks in de wereld, dan wordt ik het pispaaltje op mijn werk, dan heb ik geen leven meer. Denk je nou echt dat ik lijdzaam ga toekijken hoe mijn ego afgebroken wordt?

die persoon lijkt te willen zeggen dat men alles mag zeggen wat hij/zij maar wil. En nee dat kan niet.

Anders noem ik die bij deze een kluns. :D
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:37:26 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:35 schreef RetepV het volgende:
Overigens moet je je tegenstander de rug toe keren als je wegloopt. Dat brengt ook bepaalde risico's met zich mee.
Je rug toekeren naar iemand anders vind ik anders heel wat heldhaftiger dan terugslaan.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:37:45 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127524957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef RetepV het volgende:

En wegduwen is net zo goed fysiek. Er zijn genoeg vrouwen overleden door een duw, waarna ze met hun hoofd ergens tegenaan klapten.
Wegduwen is iets anders dan slaan. na het wegduwen, kun je rustig weglopen. Verder wilde ik nog even kwijt dat ik je een grote mongool vind en ik zou je op je bek slaan, ook als je een vrouw was. Zonder aanleiding.
pi_127525025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:32 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen zijn dezelfde en hebben dezelfde motivering of interpretaties. Wellicht werkt dit bij sommige vrouwen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:39:44 #89
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127525039
quote:

[..]

Je weet niet eens wat je ego is dus blijkbaar... :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 juni 2013 @ 16:41:00 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127525084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat je ego is dus blijkbaar... :')
Deze user is de kontkrum van R&P.
pi_127525132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het verbale geweld is net zo goed niet goed te praten.

Maar dat komt VELE malen meer voor dan werkelijk fysiek geweld.

Wat moeten we nu met deze discussie? Want zeggen dat je niet mag slaan als reactie op verbaal geweld, betekent ook dat je geen verbaal geweld mag gebruiken als reactie op je ongenoegen.

Vrouwen zijn goed in verbaal geweld, mannen zijn goed in fysiek geweld.

Hoe moet dit nu opgelost worden? Een man zal geen fysiek geweld gebruiken als er geen verbaal geweld aan vooraf gaat (een uitzondering daargelaten, daar hebben we het niet over). Dus het verbale geweld was er al.

Wat rechtvaardigt dat verbale geweld? Niets, toch? Waarom hebben we het daar niet over? Het wordt maar algemeen geaccepteerd dat vrouwen verbaal geweld gebruiken 'want ze hebben niet anders'.

Well, ik accepteer dat NIET. Het is het gevolg van een scheefgegroeide samenleving dat we het gewoon accepteren. Vrouwen mogen wel verbaal geweld gebruiken, mannen niet fysiek geweld.

Fuck it. Vroeger gaf je je vrouw in zo'n geval een klap. Je wachtte tot het helemaal uit de hand liep, riep dat ze hysterisch was en gaf haar een paar klappen met de vlakke hand in haar gezicht 'om haar weer tot zichzelf te laten komen'.

Ik vind dat helemaal geen gek plan. Het zorgt er in ieder geval voor dat vrouwen niet zo gauw hysterie zullen gaan voorwenden om hun zin te krijgen.

Misschien dat ze dan ook weer in 'wij samen' gaan denken in plaats van in 'ik en mijn man'.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:46:09 #92
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127525266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:42 schreef RetepV het volgende:
Fuck it. Vroeger gaf je je vrouw in zo'n geval een klap. Je wachtte tot het helemaal uit de hand liep, riep dat ze hysterisch was en gaf haar een paar klappen met de vlakke hand in haar gezicht 'om haar weer tot zichzelf te laten komen'.
Kijk, daar komt de ware aard naar buiten. Meneer verlangt gewoon terug naar de tijd dat vrouwen nog achter het aanrecht stonden, verkrachting binnen het huwelijk gewoon was toegestaan en mannen vrouwen gewoon een hengst gaven als ze vonden dat ze een te grote mond kreeg.

Het is maar goed dat ik in mijn auto moet stappen want hier tegen discussieren heeft toch geen zin meer.
pi_127525286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:35 schreef Deckard het volgende:

[..]

De dader in de slachtofferrol. Dit hoort het rechtssysteem dagelijks dat boefjes er niets aan kunnen doen. Als je dit meent ben je wel een heel erg kleinzerig mannetje zeg.
Wou je zeggen dat criminelen niet door hun milieu zijn gecreëerd?

Kijk, ze moeten boeten voor hun daden. Simpel als dat. Een daad heeft een herstel van rechtvaardigheid nodig.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet zielig zijn. Zij zijn ook maar een product van het wereldje waarin ze zonder het te willen geboren zijn en op moesten groeien. Ze hadden gen keuze.

In plaats van anderen zo te veroordelen, zou jij dankbaar moeten zijn dat het jou niet overkomen is. Jij bent echt helemaal niks beters dan zij, jij hebt alleen WEL kansen gekregen en hebt keuzes in je leven kunnen en mogen maken.

Vergeet dat NOOIT...
pi_127525317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:37 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je rug toekeren naar iemand anders vind ik anders heel wat heldhaftiger dan terugslaan.
Het is ook heel wat dommer dan terugslaan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:48:58 #95
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127525365
Ga buiten spelen man, je raaskalt...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127525413
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wegduwen is iets anders dan slaan. na het wegduwen, kun je rustig weglopen. Verder wilde ik nog even kwijt dat ik je een grote mongool vind en ik zou je op je bek slaan, ook als je een vrouw was. Zonder aanleiding.
Hahahaha, als jij mij in het echte leven tegenkomt zou jij helemaal niks doen. En ik zou verbaal rondjes om je heen draaien als je wel iets zou proberen te doen. En gezien mijn gewicht, weet ik dat ik een gevecht niet ga winnen als ik het eerlijk doe. Dus bel maar vast 112 als je wel van plan bent iets te gaan doen, want je zult niet zonder gips thuis komen.

Zo, nou weer verder on-topic.
pi_127525457
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de ware aard naar buiten. Meneer verlangt gewoon terug naar de tijd dat vrouwen nog achter het aanrecht stonden, verkrachting binnen het huwelijk gewoon was toegestaan en mannen vrouwen gewoon een hengst gaven als ze vonden dat ze een te grote mond kreeg.

Het is maar goed dat ik in mijn auto moet stappen want hier tegen discussieren heeft toch geen zin meer.
Ik weet niet over hem maar ik ben geen seksist. Ik geloof in het gelijkheidsbeginsel maar dan ook gelijke klappen bij gelijke ruzies.
pi_127525579
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef een alternatief dat vroeger prima werkte.

Waarom ik het aandroeg is dit: tegenwoordig is het not-done om fysiek geweld te gebruiken tegen vrouwen. Dat weten vrouwen, en daarom zijn ze sneller geneigd om verbaal geweld tegen mannen te gebruiken.

Als mannen zich terughoudender moeten gedragen, zie ik niet in waarom we dat niet van vrouwen mogen vragen...

Het alternatief zou zijn om weer terug naar vroeger te gaan. Dus kiezen: terug naar vroeger, waar je je helemaal kon laten gaan op risico van klappen. Of naar vandaag, waar je beschermd bent tegen klappen, maar het doodgewoon eerlijk is dat je daar geen misbruik van maakt.

Begrijp je nu wat ik bedoel?
pi_127525658
Ik geloof trouwens ook dat ook mannen die met hun bek niet weten op te houden soms rake, gepaste klappen verdienen. Geen.buitensporig geweld.

Dus eenieder is gewoon helemaal gelijk. Klaar.
pi_127525678
Fysiek geweld is niet te rechtvaardigen.
Mentaal geweld is niet te rechtvaardigen.

Als mannen en vrouwen zich nu eens aan deze BEIDE dingen zouden houden, dan zou er geen huiselijk geweld meer zijn en zou er niemand ongelukkig zijn.

DAT is de mening die ik verdedig. Misschien dat het een beetje onduidelijk werd na zoveel woordjes.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:58:45 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hahahaha, als jij mij in het echte leven tegenkomt zou jij helemaal niks doen. En ik zou verbaal rondjes om je heen draaien als je wel iets zou proberen te doen. En gezien mijn gewicht, weet ik dat ik een gevecht niet ga winnen als ik het eerlijk doe. Dus bel maar vast 112 als je wel van plan bent iets te gaan doen, want je zult niet zonder gips thuis komen.

Zo, nou weer verder on-topic.
:')

Daarom zou je een vrouw slaan., tegen een man kan je het niet eerlijk winnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127525760
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Ga buiten spelen man, je raaskalt...
Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:00:37 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:59 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat je iets niet begrijpt hoeft niet altijd te betekenen dat een ander gek is. Het kan ook zijn dat jij zelf gewoon niet begrijpt wat hij zegt. Wijs niet altijd zo naar een ander.
Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127525843
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

:')

Daarom zou je een vrouw slaan., tegen een man kan je het niet eerlijk winnen.
Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat. :') Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.

Anders is er geen reden om te vechten en komt dat gevecht er niet eens.
pi_127525892
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Meerdere mensen interpreteren wat jij schrijft verkeerd, en daar heb jij totaal geen schuld aan?
Er zijn ook meerdere mensen die het wel goed interpreteren. Wie heeft er dus schuld aan wat, dan?

Ik leg mezelf uit, lees dan ook verder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:02:37 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127525908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tss, denken dat een gevecht om eerlijkheid gaat. :') Een gevecht gaat om winnen. Verbaal of fysiek. En hoe je wint: dat maakt niet uit, het gaat om de knikkers.

Naar mijn mening is vechten sowieso al asociaal.
Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
pi_127526008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb in mijn volwassen leven nooit gevochten, en echt ruzie maken ga ik liever ook uit de weg, het lost toch niks op.
Dit dus. Ik heb waardering voor degene die fysiek geweld afraadt MAAR OOK verbaal geweld. Allebei moet je mijden.

Spoken like a champ. :D
pi_127526101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kijk, zijn we het toch eens. :) Maar dat wist ik wel.

Toch is het soms wel goed om ruzie te maken. Veel mensen zeggen pas wat ze op hun hart hebben als ze boos zijn.

Sommige mensen kunnen alleen maar hun problemen duidelijk uitleggen wanneer ze boos zijn. Een eeuwige tragedie. En het is de enige reden waarom ik iemand (man of vrouw) naar mij zou laten schreeuwen zonder iets terug te doen. Ik hoop dat ik na de tirade beter begrijp waar het nou over gaat.

Het is allemaal niet zo ongecompliceerd zwart/wit.
pi_127526157
Ik vind dat er situaties zijn waarin het te rechtvaardigen is ja. Neemt niet weg dat het een lelijke daad is die je beter voorkomen kunt.
pi_127526208
Ik vind het heel simpel, als een vrouw fysiek geweld gebruikt mag je als man wat mij betreft dat best retourneren (in gelijke dosis), gelijke monniken gelijke kappen. Al vind ik het in het algemeen (dus los van geslacht) zelden een goed idee om fysiek geweld te gebruiken, ook in reactie op fysiek geweld van de ander. Een klap terug geven vind ik eigenlijk alleen maar een goed idee als het gaat om puur zelfbehoud (voorkomen dat je met zwaar letsel eindigt), zelfverdediging dus.

Fysiek worden n.a.v. een discussie oid, dus initiatief nemen tot geweld, dat is nooit goed te keuren. Ongeacht of je een man of vrouw bent, al is de dreiging over het algemeen groter als het om fysiek geweld van een man richting vrouw gaat omdat de man nu eenmaal meestal sterker is.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_127526259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Om de eer. Dat dient enigszins fair te gebeuren.

Wat je daar verder van vindt is weer een ander verhaal.
pi_127527278
Het is een beetje een theoretisch verhaal denk ik, maar de overheid heeft een geweldsmonopolie. Er is geen excuus voor fysiek geweld tegenover wie dan ook, behalve uit zelfverdediging. Daarbij vind ik het proportionaliteitsbeginsel een goed uitgangspunt. Krijg je een tik in je gezicht, maar weet je dat het daarbij blijft, dan ga je geen tik teruggeven.
Blijft iemand op je inslaan, is het natuurlijk (vrouw of man) wel toegestaan om jezelf te verdedigen. Het proportionaliteitsbeginsel zegt daarover dat je proportioneel geweld mag gebruiken, om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt. Het beginsel zegt ook dat je daarbij niet op schade bij de geweldpleger uit mag zijn. Wij worden bij de politie ook getraind om met een minimum aan geweld een gevaar uit te schakelen. Pas als een persoon of dier een gevaar oplevert voor jezelf, dier of mens, mag je zwaarder geweld gebruiken.
Met moment dat ik peperspray, wapenstok of zelfs mijn wapen gebruik, weet ik dat daar ook een verantwoording achteraf gaat komen. Zo is het geweldsmonopolie van de overheid tot op zekere hoogte gezekerd. Maar tegelijkertijd geldt dat niet voor het publiek.
Als je geslagen wordt door iemand, man of vrouw, probeer haar bij de polsen te pakken, waarbij je de eigen armen gestrekt houdt, zodat ook schoppende bewegingen je niet kunnen bereiken. Praat dan op de tegenstander in, geef die ook de kans om uit te razen.
Er is wat mij betreft nooit een reden om iemand, ongeacht geslacht, fysiek te bedreigen. Ik keur dat af en vind dat een teken van zwakte. Neem dan afstand van dat persoon. Soms is het zelfs verstandig afstand te nemen van mensen waar je om geeft. Je geeft jezelf en ook die ander rust in hun leven. Fysiek bedreigen is wat mij betreft dus altijd afkeurenswaardig.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:45:48 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127527504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:39 schreef captainkraak het volgende:
Het is een beetje een theoretisch verhaal denk ik,....
^O^
pi_127528334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat criminelen niet door hun milieu zijn gecreëerd?

Kijk, ze moeten boeten voor hun daden. Simpel als dat. Een daad heeft een herstel van rechtvaardigheid nodig.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet zielig zijn. Zij zijn ook maar een product van het wereldje waarin ze zonder het te willen geboren zijn en op moesten groeien. Ze hadden gen keuze.

In plaats van anderen zo te veroordelen, zou jij dankbaar moeten zijn dat het jou niet overkomen is. Jij bent echt helemaal niks beters dan zij, jij hebt alleen WEL kansen gekregen en hebt keuzes in je leven kunnen en mogen maken.

Vergeet dat NOOIT...
Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.
pi_127528376
quote:

[..]

Het is onrealistisch om te zeggen dat je maar altijd wegloopt. Wereldverbeteraars in theorie zijn er genoeg.

Iedereen dient zich te beseffen dat je niet eindeloos door kunt gaan met geweld gebruiken en respect voor elkaar moet hebben. Als je telkens de grens op blijft zoeken met geweld kun je geweld terug verwachten. Daar hoef je ook niet eens agressief voor te zijn, maar op een moment moet je voor jezelf opkomen. Als jij ruzie zoekt zou ik je niet eens serieus nemen totdat je fysiek geweld gebruikt en een dreiging vormt - om maar een voorbeeld te geven.
pi_127528482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik ben wel beter dan hun omdat ik niks strafbaars gedaan heb.
Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...

(ik hou je een spiegel voor)

Overigens zal jij echt wel iets strafbaars hebben gedaan in je leven. Je bent er alleen nooit voor gepakt.
pi_127528659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef: sommige mannen hebben geen ego en geen zelfwaarde.

Eigenwaarde en ego staat los van dat moment - indien deze reactie op die van mij bedoelt is.
pi_127528681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:15 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat je niks strafbaars hebt gedaan. Alle criminelen roepen dat ze niks strafbaars doen...

(ik hou je een spiegel voor)

Overigens zal jij echt wel iets strafbaars hebben gedaan in je leven. Je bent er alleen nooit voor gepakt.
Iedereen heeft een keuze en op den duur heeft iedereen wel eens in een situatie gezeten waar deze zat om de gemakkelijke of de moeilijke weg te kiezen Wat jij doet is het goed praten met dat er een moeilijke keuze bestaat.
Je hebt mensen met klotigste jeugd die gewoon functioneren in de maatschappij en je hebt mensen waar ooit een keer iets tegen is gezegd en nu de rest van hun leven in de bak zijn.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:47:43 #119
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127531493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:55 schreef Beardy het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.
true
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_127575104
quote:

[..]

Wat een nicht ben jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')