abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127595087
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:45 schreef Musil het volgende:

[..]

Beter geformuleerd: mannen en vrouwen zijn wel gelijkwaardig (ergo, evenveel waard), maar niet gelijk (ergo, niet hetzelfde in alle opzichten). In fysieke kracht zijn mannen over het algemeen inderdaad sterker. Daar dien je rekening mee te houden.

Betekent in mijn optiek niet dat een man niet terug mag slaan als een vrouw hem slaat - man en vrouw zijn immers wèl gelijkwaardig. Als ik iemand een klap verkoop, dan kan ik toch verwachten dat ik met gelijke munt terugbetaald wordt?

Daarbij dient de man dan wel rekening te houden met het feit dat hij ws sterker is: je gaat een redelijk zachte klap niet beantwoorden met een enorme vuiststoot die de ander KO achterlaat (ik had het niet voor niets over gelijke munt).
Het is beide gewoon slecht... Beter doe je het niet, en beter als het je wel overkomt dat je erboven staat.. Helemaal als dat goed mogelijk is door fysieke dominantie.
Kijk.. Komt er een malloot op je af waar dat niet op zou werken dan is zelfverdediging hem wel degelijk KO slaan.
Rustig aan.
pi_127595408
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is beide gewoon slecht... Beter doe je het niet, en beter als het je wel overkomt dat je erboven staat.. Helemaal als dat goed mogelijk is door fysieke dominantie.
Kijk.. Komt er een malloot op je af waar dat niet op zou werken dan is zelfverdediging hem wel degelijk KO slaan.
Er zijn altijd andere opties dan alleen geweld met geweld beantwoorden. In bepaalde gevallen kun je zelf de verstandigste zijn en weglopen voordat iemand met zijn handen aan de ander zit of als je geslagen wordt kun je ook aangifte doen.
pi_127595455
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh ja, los van het man/vrouw verhaal vind ik het - tenzij uit zelfverdediging - sowieso een slecht idee om fysiek geweld te gebruiken.

Al helemaal als het niet om een onbekende gaat, maar zich afspeelt binnen een relatie. Dat verpest al snel de hele verstandhouding (vertrouwen, gelijkheid, etc). No go.
pi_127595487
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Er zijn altijd andere opties dan alleen geweld met geweld beantwoorden. In bepaalde gevallen kun je zelf de verstandigste zijn en weglopen voordat iemand met zijn handen aan de ander zit of als je geslagen wordt kun je ook aangifte doen.
Ehm...........

Ligt eraan wat je onder geweld verstaat, en soms heb je dus situaties waarin je gewoon verzeild raakt...
Rustig aan.
pi_127595682
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef sophie26 het volgende:

[..]

aangifte doen is pas achteraf he..
Op het moment zelf is terugslaan soms wel degelijk een redelijk logische optie imo.

Je kan in elkaar duiken als een zielig hoopje mens, maar daar heb je ook weinig aan, je beschermt je hoofd en de kans is wat groter dat iemand eerder ophoudt met slaan, maar dat gebeurt ook niet altijd.
compact en kleverig.
pi_127595738
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ehm...........

Ligt eraan wat je onder geweld verstaat, en soms heb je dus situaties waarin je gewoon verzeild raakt...
Hier wordt in bijna alle reacties gezegd dat geweld met geweld wordt beantwoord. Ik geef alleen maar aan dat je ook kunt weglopen en aangifte kunt gaan doen bijvoorbeeld. Ik zou kansloos zijn in een gevecht met een man of zelfs een vrouw, dan loop of ren ik liever weg en doe ik aangifte of bel ik de politie.
pi_127595960
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:07 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Hier wordt in bijna alle reacties gezegd dat geweld met geweld wordt beantwoord. Ik geef alleen maar aan dat je ook kunt weglopen en aangifte kunt gaan doen bijvoorbeeld. Ik zou kansloos zijn in een gevecht met een man of zelfs een vrouw, dan loop of ren ik liever weg en doe ik aangifte of bel ik de politie.
dat is ook niet zo gemakkelijk, of iets wat je snel doet in een relatie...
compact en kleverig.
pi_127596395
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is ook niet zo gemakkelijk, of iets wat je snel doet in een relatie...
Ik had meer uitgaansgelegenheden in gedachten. Als zoiets in een relatie gebeurt is het anders.

In een relatie hoeft trouwens fysieke bedreiging of geweld niet het pijnlijkst te zijn. Ik heb zelf ondervonden dat woorden meer kapot kunnen maken, kwetsen en je net zo goed kunnen breken. Mijn ex hoefde mij daarvoor niet te slaan of fysiek te bedreigen. Alleen daar is meer tolerantie voor dan een fysieke bedreiging.
pi_127597599
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:19 schreef sophie26 het volgende:

[..]

Ik had meer uitgaansgelegenheden in gedachten. Als zoiets in een relatie gebeurt is het anders.

In een relatie hoeft trouwens fysieke bedreiging of geweld niet het pijnlijkst te zijn. Ik heb zelf ondervonden dat woorden meer kapot kunnen maken, kwetsen en je net zo goed kunnen breken. Mijn ex hoefde mij daarvoor niet te slaan of fysiek te bedreigen. Alleen daar is meer tolerantie voor dan een fysieke bedreiging.
méér kapot maken ja? Denk niet dat dat nou zoveel uitmaakt eigenlijk.

Bij uitgaansgelegenheden is het idd anders, het is alleen wat lastig dat die twee hier door elkaar gebruikt worden om punten te maken :')
compact en kleverig.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:53:10 #210
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127602533
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:10 schreef Redbullkid het volgende:
Trouwens, ik las iets over verkrachting in het huwelijk? Hoe kan er in godsnaam verkrachting in een huwelijk plaatsvinden? Dan lijkt het me een goed moment te scheiden denk ik :')
Toch nog even hier op reageren...

Iemand dwingen tot seks is verkrachting, en dat kan dus ook binnen het huwelijk plaatsvinden als een van de partners de ander er toe dwingt terwijl die dat niet wil.

Tot aan 1991 was gedwongen seks binnen het huwelijk gewoon toegestaan. De vrouw werd in dat geval zelfs verweten dat ze niet aan haar huwelijkse verplichtingen voldeed. In 1991 is de wet echter aangepast en wordt gedwongen seks binnen het huwelijk ook als verkrachting gezien.

</offtopic>
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127607129
pubertjes mogen weg

[ Bericht 68% gewijzigd door Re op 10-06-2013 09:57:16 ]
pi_127608518
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:51 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Deels heb je gelijk, maar als een man op volle kracht slaat komt dat 5x harder aan bij een vrouw, dan bij een man. Mocht je ooit met je vriendin stoeien(muv), dan merk je al dat vrouwen fysiek veel minder zijn en wanneer het tot geweld komt ze bij de eerste incassering afhaken. Vooral als je zelf getraind bent moet je oppassen dat je je kracht niet maximaal gebruikt totdat het nodig is. Zelfs in gevechten moet je zelfbeheersing kennen en weten van stoppen.

Toen ik een knietje kreeg van een vrouw die dacht alles te kunnen maken en mijn bloed al kookte van die vlakke hand die ze mij gaf, sloeg ik uit reflex met links in haar buik. Enige wat ik nog kan herinneren naast mijn eigen pijn is dat niks mijn vuist tegenhield toen ik haar raakte en ik zelf schrok van mijn actie.

Het was uit reflex dus niet eens op volle kracht en gemikt, maar voldoende om haar naar de grond te laten gaan. Wees voorzichtig met kracht gebruiken tegen mensen die fysiek minder zijn -ook al verdienen ze het-.
Als je zwakker ben dan een ander, moet je niet gaan vechten. Ik kan ook als ik Badr Hari tegen kom hem een knietje of een klap op zen neus geven. Mag ik dan ook huilen achteraf? Ja maar ik ben fysiek minder sterk boehoe :'(. Nee, ik weet dat ik zwakker ben dus pas ik op. En als je dat niet doet, tja dan moet je ook niet huilen :)

Ik laat me in elk geval door niemand een knietje geven of me in mijn gezicht tikken. Als de vrouw in kwestie in mijn maag slaat, zou ik waarschijnlijk niks terugdoen. Maar kom je aan mn zaakje of mijn face, is het geen medelijden. Sorry
pi_127608590
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:53 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Toch nog even hier op reageren...

Iemand dwingen tot seks is verkrachting, en dat kan dus ook binnen het huwelijk plaatsvinden als een van de partners de ander er toe dwingt terwijl die dat niet wil.

Tot aan 1991 was gedwongen seks binnen het huwelijk gewoon toegestaan. De vrouw werd in dat geval zelfs verweten dat ze niet aan haar huwelijkse verplichtingen voldeed. In 1991 is de wet echter aangepast en wordt gedwongen seks binnen het huwelijk ook als verkrachting gezien.

</offtopic>
Als je geen sex wilt met je partner moet je gewoon de ballen hebben te zeggen dat je wilt scheiden. En anders niet vreemd opkijken als je man het buiten de deur zoekt. Ik zou 'pikstraf' in elk geval niet accepteren. Zou haar niet dwingen ofzo, maar dan zoek ik het wel elders..
pi_127608670
Slaan vind ik nooit gerechtvaardigd, dus als een vrouw doordraait of jou slaat, zou ik haar gewoon beet pakken/in de houdgreep houden en praten tot ze rustig wordt.
pi_127609121
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).

* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 10-06-2013 03:32:13 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_127609530
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 01:56 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je geen sex wilt met je partner moet je gewoon de ballen hebben te zeggen dat je wilt scheiden. En anders niet vreemd opkijken als je man het buiten de deur zoekt. Ik zou 'pikstraf' in elk geval niet accepteren. Zou haar niet dwingen ofzo, maar dan zoek ik het wel elders..
jij gaat er nu vanuit dat het om een situatie gaat waarin vrijwel nooit 'zin' is, maar het kan natuurlijk gewoon een keer voorkomen dat je niet wil om de een of andere reden.
Dat wil niet direct zeggen dat er onderliggende problemen zijn waardoor je uit elkaar zou moeten gaan of het buiten de deur zou moeten gaan zoeken.
compact en kleverig.
  maandag 10 juni 2013 @ 07:44:06 #217
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_127609670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:53 schreef lotte03 het volgende:
Ik vind de reacties in mijn topic (waar ik niet meer kan reageren) dat ik zoiets uitlok maar raar eerlijk gezegd. Echt in die drie jaar heb ik hem nooit echt uitgescholden(hij mij wel), bedreigd of wat dan ook. Ik heb hem echt 1 keer geslagen in zijn gezicht toen hij mijn pols vast had en niet los wou laten tijdens een ruzie en ik mij verstikt voelde. Daarna liet hij ook direct los, dus dat telt denk ik niet eens mee als mijn schuld.

Dat ik dan zoiets uitlok is echt onzin. Want dat zou alles wat hij doet rechtvaardigen en ben ik ALTIJD de schuldige.
Ik heb je topic nog eens teruggelezen; ik denk dat het in sommige gevallen niet te maken heeft met uitlokken, maar met de combinatie van twee personen.

Die combinatie van jij en hij in een relatie, dat zorgt er onder bepaalde omstandigheden voor dat er bedreiging en/of geweld plaatsvindt.

Deze discussie over huiselijk geweld vind ik persoonlijk niet zo interessant, omdat je de relatie naar mijn mening in z'n geheel moet zien. Dus in jouw relatie is er een man die zich erg jaloers voelt, daar enorm mee worstelt, en geneigd is om op moeilijke momenten jou te bedreigen. En jij gaat daar ook op een bepaalde manier mee om, hij beweegt zich niet in een vacuum natuurlijk.

Ik heb samengewoond met een vrouw die losse handjes had, maar er was natuurlijk veel meer aan de hand. Ze leeft nu samen met een ander, en daar is ze helemaal gelukkig mee.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_127610564
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).

* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.

Mooie samenvatting! Zou slechts een paar kleine zaken aanpassen:

- "(en dus eventueel ook geslacht)", en verderop "dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden" kan wat mij betreft weg, geslacht an sich is imo irrelevant. Het verschil in fysieke kracht dat er meestal tussen man en vrouw bestaat is wel van belang, maar dat wordt al afgedekt door het proportionaliteitsbeginsel dat je inbouwt. Het doet er verder niet toe of het verschil in fysieke kracht komt doordat het gaat om een man en een vrouw, of doordat er een afgetrainde bodybuilder tegenover een iel mannetje staat. Bovendien zijn er ook uitzonderingsgevallen waarin een vrouw sterker zou kunnen zijn dan een man.

- Ik kan me wel vinden in de toevoeging verbale/mentale mishandeling, maar tegelijkertijd is dat een slippery slope. Wanneer geldt iets als langdurige mentale mishandeling? Het is een potentiële opt-out voor iemand die in een relatie structureel geweld gebruikt: "ja maar hij/zij tergt me ook aan de lopende band!". Al ontkom je daar nooit helemaal aan in dit soort kwesties.
pi_127610772
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij gaat er nu vanuit dat het om een situatie gaat waarin vrijwel nooit 'zin' is, maar het kan natuurlijk gewoon een keer voorkomen dat je niet wil om de een of andere reden.
Dat wil niet direct zeggen dat er onderliggende problemen zijn waardoor je uit elkaar zou moeten gaan of het buiten de deur zou moeten gaan zoeken.
Nee een keer is anders dan altijd ofcourse. Gelukkig schat ik de kans dat vrouwlief hier geen zin in hebt heel klein in. Aangezien ik mijn vrouwtje altijd plezier zoals zij het wilt O+
pi_127610836
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nee een keer is anders dan altijd ofcourse. Gelukkig schat ik de kans dat vrouwlief hier geen zin in hebt heel klein in. Aangezien ik mijn vrouwtje altijd plezier zoals zij het wilt O+
wat heeft dat er nou weer mee te maken? :')
Ik hen een tijdje gehad (2 mnd ofzo) dat seks gewoon altijd pijn deed, toen had ik ook niet echt vaak zin. En mn ex wilde bv altijd graag als ik lag te slapen en hij dronken thuis kwam. Dan was hij gewoon strontvervelend en dat hielp bij mij ook niet echt mee.
Maar verkrachting binnen een huwelijk/relatie kan dus ook gewoon als je meestal wel zin hebt en af en toe een keer niet.
compact en kleverig.
pi_127611328
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je klinkt nogal onervaren op dat gebied.
pi_127611415
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat heeft dat er nou weer mee te maken? :')
Ik hen een tijdje gehad (2 mnd ofzo) dat seks gewoon altijd pijn deed, toen had ik ook niet echt vaak zin. En mn ex wilde bv altijd graag als ik lag te slapen en hij dronken thuis kwam. Dan was hij gewoon strontvervelend en dat hielp bij mij ook niet echt mee.
Maar verkrachting binnen een huwelijk/relatie kan dus ook gewoon als je meestal wel zin hebt en af en toe een keer niet.
Dus je hebt je vriend 2 maanden lang droog gezet? Je wilde het ook niet op andere manieren oplossen? :P.

Als je ligt te slapen is natuurlijk een ander verhaal.

2 maanden zou ze niet moeten doen in elk geval, Zou haar niks tegen haar wil om laten doen, maar als ze me helemaal droogzet (dus helemaal niks wilt) tja dan is het of buiten de deur of een andere oplossing.
pi_127611423
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:04 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Je klinkt nogal onervaren op dat gebied.
Mag jij best denken van mij :P.
pi_127611697
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dus je hebt je vriend 2 maanden lang droog gezet? Je wilde het ook niet op andere manieren oplossen? :P.

2 maanden zou ze niet moeten doen in elk geval, Zou haar niks tegen haar wil om laten doen, maar als ze me helemaal droogzet (dus helemaal niks wilt) tja dan is het of buiten de deur of een andere oplossing.
ik zei: ik had niet vaak zin. En als we seks hadden, had ik pijn, dus leuk was het niet. O, en ik was dan ook nog zo'n doos die vond dat hij er 'recht' op had, dus we hadden ook nog vaker seks dan ik prettig vond, maar dan nog ging hij soms zitten mokken als ik echt niet wilde :')
En ja, ik kan pijpen enzo, bovendien heeft hij zelf ook handjes en kan hij die prima gebruiken, twee maanden is echt wel te overzien.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je je vriendin pijn zou willen doen omdat je niet twee maanden zonder zou kunnen...

Maar vind je het dan verkrachting als hij tóch doorgaat terwijl je duidelijk aangeeft niet te willen, of niet?
Mijn moeder is bv iemand die vindt dat verkrachting binnen een relatie niet mogelijk is.
compact en kleverig.
pi_127612146
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:08 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Seks binnen een relatie is geen recht hè. Volgens mij mis jij dat stukje.
pi_127612424
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zei: ik had niet vaak zin. En als we seks hadden, had ik pijn, dus leuk was het niet. O, en ik was dan ook nog zo'n doos die vond dat hij er 'recht' op had, dus we hadden ook nog vaker seks dan ik prettig vond, maar dan nog ging hij soms zitten mokken als ik echt niet wilde :')
En ja, ik kan pijpen enzo, bovendien heeft hij zelf ook handjes en kan hij die prima gebruiken, twee maanden is echt wel te overzien.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje vreemd dat je je vriendin pijn zou willen doen omdat je niet twee maanden zonder zou kunnen...

Maar vind je het dan verkrachting als hij tóch doorgaat terwijl je duidelijk aangeeft niet te willen, of niet?
Mijn moeder is bv iemand die vindt dat verkrachting binnen een relatie niet mogelijk is.
Ik zou zelf nooit een vrouw laten doen wat ze niet wilt.. Maar ik zou dan ook sowieso geen relatie nemen met een meisje waarbij haar tekortkoming daar ligt. Heb nogal een hoog libido, bij mij gaat het ten koste van veel als ik die niet kan uiten. Dan gaat mijn hele humeur naar de klote. Dus is het beter voor mezelf en voor het meisje als ik zulke relaties niet aanga.

Is heel slecht, ik weet het. Maar kan er niks aan veranderen.
pi_127612445
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:40 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Seks binnen een relatie is geen recht hè. Volgens mij mis jij dat stukje.
Is inderdaad geen recht, maar ik vind dat wel heel belangrijk in een relatie. En ja, ik zou er een relatie om uitmaken. Sorry.
pi_127612508
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik zou zelf nooit een vrouw laten doen wat ze niet wilt.. Maar ik zou dan ook sowieso geen relatie nemen met een meisje waarbij haar tekortkoming daar ligt. Heb nogal een hoog libido, bij mij gaat het ten koste van veel als ik die niet kan uiten. Dan gaat mijn hele humeur naar de klote. Dus is het beter voor mezelf en voor het meisje als ik zulke relaties niet aanga.

ik had in die periode al 8 jaar een relatie....
Kut voor je als je daar niet mee om kan gaan, maar dat is nauwelijks haar probleem, of dat zou het niet moeten zijn.
Als je normaal gesproken genoeg seks hebt, moet een periode van 2 maanden in een langdurige relatie geen verschil maken. Stel dat ze in het ziekenhuis terecht komt, of jullie een kind krijgen (daarna mag je zes weken niet eigenlijk) ga je dr dan dumpen omdat je geen seks hebt?
Je kan dat ook geen tekortkoming noemen met goed fatsoen :{
compact en kleverig.
pi_127612588
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik had in die periode al 8 jaar een relatie....
Kut voor je als je daar niet mee om kan gaan, maar dat is nauwelijks haar probleem, of dat zou het niet moeten zijn.
Als je normaal gesproken genoeg seks hebt, moet een periode van 2 maanden in een langdurige relatie geen verschil maken. Stel dat ze in het ziekenhuis terecht komt, of jullie een kind krijgen (daarna mag je zes weken niet eigenlijk) ga je dr dan dumpen omdat je geen seks hebt?
Je kan dat ook geen tekortkoming noemen met goed fatsoen :{
Oh! Sorry lieverd ik las het verkeerd :'). Ik dacht dat dit altijd zo was :P, mijn fout. Nee ik bedoelde meer dat ik geen vriendin zou nemen met laag libido. Omdat dat gewoon niet werkt. Ziek/zwanger is natuurlijk een heel ander verhaal, en als het een x een korte tijd niet kan ga ik er ook niet om zeuren.

Bedoel alleen te zeggen dat ik niet aan 'pikstraf' doe.

Ik snap dat ik als een lul overkwam :')
  maandag 10 juni 2013 @ 10:59:45 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127612604
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geef jezelf eens een kans. Wie weet heb je onvermoede kanten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127612684
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Oh! Sorry lieverd ik las het verkeerd :'). Ik dacht dat dit altijd zo was :P, mijn fout. Nee ik bedoelde meer dat ik geen vriendin zou nemen met laag libido. Omdat dat gewoon niet werkt. Ziek/zwanger is natuurlijk een heel ander verhaal, en als het een x een korte tijd niet kan ga ik er ook niet om zeuren.

Bedoel alleen te zeggen dat ik niet aan 'pikstraf' doe.

Ik snap dat ik als een lul overkwam :')
dat scheelt idd al heel veel :')

En dat begrijp ik ook. Ze zeggen altijd dat seks niet belangrijk is in een relatie tót er problemen mee zijn, dan wordt het heel groot en alom aanwezig. Ofzo.
compact en kleverig.
pi_127612698
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geef jezelf eens een kans. Wie weet heb je onvermoede kanten.
Already did, en ik ga het niet nogmaals proberen. Een meisje gehad die amper tot geen sex wilde/kon hebben. Was niet bepaald mijn leukste relatie. Als de libido's teveel verschillen ga je elkaar alleen ongelukkig maken.

Verder zie ik sex niet als iets wat ik doe als lust. Ik zie dat als intiem moment dat je samen hebt. Als mijn partner op geen enkele manier behoefte hieraan heeft, heb ik het daar heel moeilijk mee. Er zullen vast mannen zijn die een sexloos leven kunnen hebben, helaas ben ik daar niet 1 van.

Dit weet ik van mezelf, dus zorg ik dat ik geen 2e keer een relatie start die gedoemd is te mislukken.
pi_127612782
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat scheelt idd al heel veel :')

En dat begrijp ik ook. Ze zeggen altijd dat seks niet belangrijk is in een relatie tót er problemen mee zijn, dan wordt het heel groot en alom aanwezig. Ofzo.
Ik vind sex juist wel belangrijk in een relatie. Het hoort gewoon bij het totale plaatje. Het hoort voor mijn gevoel tot een van de mooiste dingen die je samen kunt doen :).

Overigens heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik mezelf niet kan helpen, om zo maar te zeggen. Trekken leidt bij mij nooit tot klaarkomen. Misschien dat dat veel verklaard :P.

Ben ik nou al minder een klootzak? ;(
  maandag 10 juni 2013 @ 11:08:36 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127612840
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Already did, en ik ga het niet nogmaals proberen. Een meisje gehad die amper tot geen sex wilde/kon hebben. Was niet bepaald mijn leukste relatie. Als de libido's teveel verschillen ga je elkaar alleen ongelukkig maken.

Verder zie ik sex niet als iets wat ik doe als lust. Ik zie dat als intiem moment dat je samen hebt. Als mijn partner op geen enkele manier behoefte hieraan heeft, heb ik het daar heel moeilijk mee. Er zullen vast mannen zijn die een sexloos leven kunnen hebben, helaas ben ik daar niet 1 van.

Dit weet ik van mezelf, dus zorg ik dat ik geen 2e keer een relatie start die gedoemd is te mislukken.
Ik zeg niet: zoek een vriendin die weinig zin heeft in seks. Maar bedoel: zeg niet bij voorbaat al dat je relatie gaat stuklopen als er onverhoopt een periode met minder seks is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127612842
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Is inderdaad geen recht, maar ik vind dat wel heel belangrijk in een relatie. En ja, ik zou er een relatie om uitmaken. Sorry.
Voor mij zou in het geval van janiesbrownie geduld en rekening houden met de ander belangrijker zijn dan de seks zelf. Dat zie ik als liefde en waarom je een relatie met elkaar hebt. Niet alleen om seks te hebben. Bij jou lijkt het wel dat seks op de eerste plaats in een relatie staat, nog voor je vriendin.
pi_127612921
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:08 schreef caisy90 het volgende:

[..]

Voor mij zou in het geval van janiesbrownie geduld en rekening houden met de ander belangrijker zijn dan de seks zelf. Dat zie ik als liefde en waarom je een relatie met elkaar hebt. Niet alleen om seks te hebben. Bij jou lijkt het wel dat seks op de eerste plaatst in een relatie staat, nog voor je vriendin.
Nope, ik heb geen relatie nodig om seks te kunnen hebben. Er is een verschil tussen niet 'kunnen' en niet willen.. Als mijn vriendin ernstig ziek ik etc, is het anders dan elke dag 'ik heb hoofdpijn' te horen of dat het als chantagemiddel gebruikt word. Het staat overigens niet boven mijn vriendin, maar onbewust gaat het mijn humeur aantasten wat direct weer gevolgen heeft voor de relatie.

Echt klote dat ik niet kan uitleggen wat ik bedoel xD
  maandag 10 juni 2013 @ 11:14:30 #237
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127613001
Had ik nog zo een </offtopic> gepost, en gaat het nu toch weer constant over seks. :*
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127613052
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef Joanne35 het volgende:
Had ik nog zo een </offtopic> gepost, en gaat het nu toch weer constant over seks. :*
Sorry we stoppen ermee dan xD. Mijn schuld. Hoop wel dat mijn naam een beetje gezuiverd is, ben soms heel slecht in het uitten van mijn gedachten in geschrift ;(
pi_127613070
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:06 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik vind sex juist wel belangrijk in een relatie. Het hoort gewoon bij het totale plaatje. Het hoort voor mijn gevoel tot een van de mooiste dingen die je samen kunt doen :).

Overigens heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik mezelf niet kan helpen, om zo maar te zeggen. Trekken leidt bij mij nooit tot klaarkomen. Misschien dat dat veel verklaard :P.

Ben ik nou al minder een klootzak? ;(
ik bedoel dat het niet belangrijk is in de zin dat het niet een groot onderwerp is als het gewoon goed zit. Als het niet goed zit, heeft ineens alles ermee te maken en wordt het vanzelf groot.

Weet niet of dat duidelijker is?

En ja, wel minder :')
compact en kleverig.
pi_127613574
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik bedoel dat het niet belangrijk is in de zin dat het niet een groot onderwerp is als het gewoon goed zit. Als het niet goed zit, heeft ineens alles ermee te maken en wordt het vanzelf groot.

Weet niet of dat duidelijker is?

En ja, wel minder :')
Jouw punt was al duidelijk :P. Ik bekijk sommige dingen anders. Mijn vrouw hoeft niks te doen wat zij niet wilt. Maar dan is het logisch dat ik ook minder de behoefte krijg om dingen te doen die ik niet wil. Soms doe je dat voor elkaar, en dat vind ik liefde. En ik zou me ook behoorlijk onzeker en onaantrekkelijk gaan voelen na een bepaalde tijd.

Dan heb ik het uiteraard niet over extreme situaties zoals zwanger zijn of ernstig ziek. Maar het is best gierig als je je vriend EN geen sex wilt geven en hem ook misgunt om het buiten de deur te verkrijgen. Dan zet je je partner dus in principe droog voor niks? Dan zou dus 1 partij als enige eronder leiden. Daar zou ik voor passen, dit hoort alsnog van beide kanten te komen. Als ik geen zin meer heb om sexueel contact te hebben met mijn vriendin, zou ik ook niet van haar verwachten dat ze niks met anderen mag doen. Ik vind niet dat ik dat mag vragen van haar.

Het zijn ook situaties die meespelen, ik ken de situatie natuurlijk niet van dat meisje die 2 maanden een probleem had. Maar vind het wel onzin dat hij maar respect en medeleven moet hebben en niks terugkrijgt. Voelt als een eenzijdig iets aan. Je zou op zijn minst een beetje kunnen compenseren (maar dat deed ze ook zag ik :)). Alleen 'verkrachting' in een relatie vind ik alsnog heel vreemd klinken, vreemd genoeg.

Maar zie het niet als vrouwonvriendelijkheid, ik vind het andersom (van een man naar vrouw toe) even klachtwaardig. Als je weet hoeveel schade je relatie kan oplopen hierdoor en wat voor frustraties onzekerheden hierdoor kunnen ontstaan. Uiteindelijk breekt het je relatie als de libidoverschillen te groot zijn. Zij vind hem een op sex beluste klootzak, en hij haar een preutse trut of andersom, of het gaat naar 'vind hij/zij me nog wel aantrekkelijk genoeg' of 'houdt hij/zij nog wel van me' en dergelijke.

Ik zie het als hetzelfde als romantisch samen leuke dingen doen e.d. Wat is een relatie zonder dat?

Gelukkig heb ik deze situatie nooit gehad (dat ze het niet wilde), net zoals dat ik nog nooit een vrouw geslagen heb. (toch nog een beetje OT :D) Ondanks dat ik al 2x een trap in mijn zaakje gehad heb (bullshitredenen), en geen poot uitgestoken heb naar de dames in kwestie. Al vind ik wel dat ze in zo'n geval niet moet klagen als dit wel gebeurd.

Mocht er iemand verder nog willen ingaan op mijn post, stuur dan een DM en praten we verder :)
pi_127613878
Terug on topic: vrouwen gebruiken vaker geweld tegen hun man/vriend, maar als mannen geweld gebruiken gebeuren er vaker zwaardere ongelukken omdat mannen nu eenmaal sterker zijn. Iedere man die z'n vrouw/vriendin in een vlaag van woede heeft gemept is eigenlijk een ontzettend lieve jongen die dat anders nooit deed en niet de bedoeling had z'n vrouw/vriendin voor het leven invalide te maken (sexe omwisselen als de vrouw blijvende invaliditeit veroorzaakte).

Een woedeaanval zorgt voor een halvering van je IQ, boze mensen doen de domste dingen (dingen slopen, geliefden kwetsen). Kun je jezelf niet onder controle houden als je boos bent, doe er wat aan.

Als je in een relatie zit met iemand die z'n woede niet onder controle kan houden, run for the hills. Niet afdekken met "het gebeurde maar 1 keer en ik had het uitgelokt en we houden van elkaar", maar als je zo nodig weer bij elkaar wilt zijn, niet voor er een cursus anger management is gevolgd.
pi_127613963
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Redbullkid het volgende:
[knip]
In een goede relatie zijn er wel 10 dingen die voor beide partners belangrijk zijn en in een goede relatie is iedereen tevreden wanneer hij/zij zijn/haar persoonlijke top 3 krijgt. Bij jou staat sex op 1, maar het kan zijn dat bij haar praten op 1 staat. Als jij voldoende met haar praat/naar haar luistert, is het voor haar leuker om sex te hebben. Als zij voldoende sex met jou heeft, is het voor jou leuker om met haar te praten. Je kunt sex niet loskoppelen van alle andere belangrijke dingen in de relatie, het gaat om de som van alles.
pi_127614301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef Brocco_Li het volgende:
Terug on topic: vrouwen gebruiken vaker geweld tegen hun man/vriend, maar als mannen geweld gebruiken gebeuren er vaker zwaardere ongelukken omdat mannen nu eenmaal sterker zijn. Iedere man die z'n vrouw/vriendin in een vlaag van woede heeft gemept is eigenlijk een ontzettend lieve jongen die dat anders nooit deed en niet de bedoeling had z'n vrouw/vriendin voor het leven invalide te maken (sexe omwisselen als de vrouw blijvende invaliditeit veroorzaakte).

Een woedeaanval zorgt voor een halvering van je IQ, boze mensen doen de domste dingen (dingen slopen, geliefden kwetsen). Kun je jezelf niet onder controle houden als je boos bent, doe er wat aan.

Als je in een relatie zit met iemand die z'n woede niet onder controle kan houden, run for the hills. Niet afdekken met "het gebeurde maar 1 keer en ik had het uitgelokt en we houden van elkaar", maar als je zo nodig weer bij elkaar wilt zijn, niet voor er een cursus anger management is gevolgd.
is dat zo? Dat vrouwen vaker geweld gebruiken?
compact en kleverig.
pi_127614415
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:50 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

In een goede relatie zijn er wel 10 dingen die voor beide partners belangrijk zijn en in een goede relatie is iedereen tevreden wanneer hij/zij zijn/haar persoonlijke top 3 krijgt. Bij jou staat sex op 1, maar het kan zijn dat bij haar praten op 1 staat. Als jij voldoende met haar praat/naar haar luistert, is het voor haar leuker om sex te hebben. Als zij voldoende sex met jou heeft, is het voor jou leuker om met haar te praten. Je kunt sex niet loskoppelen van alle andere belangrijke dingen in de relatie, het gaat om de som van alles.
Lieverd dat is precies wat ik zeg :). Nee sex staat niet op 1. Het staat op gedeeltelijk 1e plaats.

Samen romantische dingen doen (uit eten, biosje, filmpje kijken)
Samen leuke dingen doen (spelletje, praten)
Sex

Alle 3 vind ik het belangrijkste ;).
  maandag 10 juni 2013 @ 12:11:55 #245
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127614483
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik ook hoor. En daar is niets raars of fouts aan imo.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127614521
Vrouwen en mannen moeten elkaar gewoon helemaal niet (willen) slaan!

O+
pi_127614928
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

is dat zo? Dat vrouwen vaker geweld gebruiken?
Statistieken in de VS zeggen van wel. Zelfs als mannen zich bedreigd voelen of zelfs gewond raken, doen ze geen aangifte, omdat ze zich schamen.

Voor het gemak ga ik er vanuit dat mannen en vrouwen in de VS evenveel geweld gebruiken als die in NL ;)
pi_127614952
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:27 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Statistieken in de VS zeggen van wel. Zelfs als mannen zich bedreigd voelen of zelfs gewond raken, doen ze geen aangifte, omdat ze zich schamen.

Voor het gemak ga ik er vanuit dat mannen en vrouwen in de VS evenveel geweld gebruiken als die in NL ;)
hm, opvallend. Ik zou zeggen dat mannen meer geweld gebruiken.
Niet alleen in relaties btw.
compact en kleverig.
pi_127615316
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:09 schreef Redbullkid het volgende:
Lieverd dat is precies wat ik zeg :). Nee sex staat niet op 1. Het staat op gedeeltelijk 1e plaats.
Liever geen lieverd, we kennen elkaar (gelukkig) niet zo goed.
quote:
Samen romantische dingen doen (uit eten, biosje, filmpje kijken)
Samen leuke dingen doen (spelletje, praten)
Sex

Alle 3 vind ik het belangrijkste ;).
I beg to differ :+ Als je nooit uit romantische dingen zou doen (uit eten, bios, film), zou je het best volhouden. Als je geen sex had...

Dat is niet erg ofzo, dat is hormonaal zo bepaald. Als een vrouw net zoveel testosteron als een man had, was haar libido ook hoger. Mannen hebben sex nodig om affectie leuk te vinden, vrouwen hebben affectie nodig om sex leuk te vinden.

De gemiddelde man heeft in z'n top 3 sex, samen leuke dingen doen (acrtiviteit), fysieke aantrekking. De gemiddelde vrouw knuffelen/affectie, praten, eerlijkheid.

Als je die dingen vaak genoeg met elkaar deelt leef je nog lang en gelukkig.
/offtopic
pi_127615978
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hm, opvallend. Ik zou zeggen dat mannen meer geweld gebruiken.
Niet alleen in relaties btw.
In de glorietijd van het feminisme zijn veel onderzoeken gedaan naar geweld tegen vrouwen door mannen. Inmiddels is het beeld dat vrouwen iets vaker geweld gebruiken (pak yoghurt naar het hoofd van de partner gooien als hij niet de goede opmerking maakt over hoe de broek staat), maar dat mannen vaker schade toebrengen. Als een vrouw een man bij de keel grijpt kan hij haar aan de kant duwen, andersom lukt dat niet zo makkelijk.
Geweld komt in alle soorten relaties voor, hetero's, homo's, lesbiennes.

Mannen onder elkaar is weer een ander verhaal, haantjesgedrag en stijgende testosteronspiegel. Dat geeft een heel andere dynamiek.

http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf

http://en.wikipedia.org/w(...)der_aspects_of_abuse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')