Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef jogy het volgende:
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.
Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.
Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef Waaghals het volgende:
Dit topic suggereert dat het wel ok is om mannen fysiek te bedreigen
heb het weggehaald, overheen gelezenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
En hoe gaat de relatie vervolgens verder?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef FAUSTI het volgende:
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Daarbij heb ik veel meer kracht dan een kind dus het is een oneerlijke "strijd"
in sommige gevallen nietquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
Uiteraard maar dit topic gaat alleen over fysiek geweld, niet mentaalquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:46 schreef Shodan het volgende:
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Beardy het volgende:
Op zich is geweld nooit te rechtvaardigen; van oog om oog wordt iedereen blind.
Maar 'gelukkig' levert de koran in surah 4 een handleiding .....
http://www.koranonline.nl(...)t_from=&ucat=2&go=NL
Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.quote:Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe (of zelfs andersom van vrouw naar man)
Goede vraag, heb er dan (gelukkig) ook geen ervaring mee. Echter weet ik van mijzelf dat wanneer liefde in het spel komt mijzelf hoogstwaarschijnlijk volledig de tering in zou laten slaan en er nog steeds bij zou blijven. Dus... Dan laat je het ook weer toe in bepaalde manier, eigen schuld dan lijkt me. Dat is even mijn eigen kant.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En hoe gaat de relatie vervolgens verder?
Prima als je jezelf verdedigd, maar hoe vaak laat je zo een situatie voorkomen? Voor mij zou het eens, maar nooit weer zijn. Binnen een goede relatie zou je het ook op andere manieren moeten kunnen oplossen lijkt mij. Als er geweld aan te pas moet komen zit er iets toch niet goed.
Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.
Voordat we gaan praten over fysieke bedreiging van man naar vrouw toe, moeten we toch eerst even goed praten over het feit dat jij vrouwen en mannen ongelijk behandeld. Dat mag al sinds de jaren '70 niet meer.
Het is namelijk de hele crux van het verhaal. Fysieke bedreiging van man naar vrouw is 'not done', 'vreselijk', 'altijd weer die mannen', 'mannen moeten eens leren hun handen thuis te houden', etc. etc. etc.
Maar als een vrouw een man mishandelt is het 'volledig terecht', hij is een mietje', 'wat goed dat ze van zich afbijt', 'wat een zelfvertrouwen heeft die vrouw', etc. etc.
Gelijke monniken, gelijke kappen, gelijke rechten, gelijke klappen.
In het geval van iets kapot maken zijn er ook weer miljoenen situaties te bedenken waarom iets wel of niet oké is natuurlijk. Maar in het geval van een geschift wijf die gewoon uit kwaadwillendheid een hamer op je nieuwe auto ramt of zo kan ik in ieder geval begrijpen dat mensen haar fysiek geweld aan doen. Gewoon uit blinde woede en dan lokt die persoon het ook uit en mag ze de consequenties ook ondervinden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.
Mineetje?quote:
Ik discrimineer in deze op grond van geslacht. So be itquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef Seam het volgende:
[..]alleen al met deze uitspraak geef je aan zelf enorm seksistisch te zijn.
Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef ek_47 het volgende:
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:
Als een vrouw als een vent wil vechten, kan ze het als een vent krijgen.
Wat een onzin. Typisch egocentrisch gebral.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Met jouw positive gediscrimineer kom je er niet. Puberale mening.
En daar zullen weinigen het mee oneens zijn...quote:Je blijft met je tengels van IEDEREEN af, mannen EN vrouwen.
Als je iets bralt, moet je eerst ZELF kijken of je geen onzin uitbraakt. Als je dat niet doet, moet je niet lopen zeiken dat een ander je er op wijst dat je onzin uitbraakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?
Als vrouw kan ik zeggen dat ik het afkeur maar soms wel begrijp. Als een vrouw een man fysiek aanpakt mag de man wat mij betreft terug- slaan - schoppen - krabben etc. Het maakt namelijk niet uit of het een man of vrouw is, je blijft van elkaar af. Maar terugslaan of dergelijk, tuurlijk waarom niet. Anders zijn er nog gewoon vrouwen die er misbruik van maken, zoals er altijd wel mensen zijn die van een bepaalde situatie/gewoonte misbruik maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:30 schreef snakelady het volgende:
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.
Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?
Wat is jullie mening hierover?
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik zou dan gewoon de politie bellen. Zou jij ook moeten doen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets.
dan krijg je dus dat de een het wel mag want 'zwakke geslacht' en de ander mag het niet. Ik zou daar als 'zwak geslacht' bij nadenken voordat ik mijn man/vriend een pets zou geven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Daarbij heb ik veel meer kracht dan een kind dus het is een oneerlijke "strijd"
Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon de politie bellen. Zou jij ook moeten doen.
Er is ook al door diverse mensen hier geroepen dat zelfverdediging ook gewoon toegestaan is. Denk dat daar iedereen het wel over eens isquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek..
Reductio ad absurdum. Fraai.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.
Vrouwen vragen er soms om. Mannen vragen er soms ook om.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
Ja, dan loop je gewoon weg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef ijszeevaarder het volgende:
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?
Ah ja, je huis staat in de fik, je auto kapot, je kat dood... Maar je belt dan gewoon de politie en die maakt alles weer goed...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon de politie bellen. Zou jij ook moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |