abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:30:15 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522083
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.

Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?

Wat is jullie mening hierover?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Spellchecker vrijdag 7 juni 2013 @ 15:34:25 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_127522292
Ik vind het niet kunnen.

-- edit --
als verdediging natuurlijk wel .....
pi_127522324
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_127522375
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:36:59 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127522425
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.

Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.

Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:38:44 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Daarbij heb ik veel meer kracht dan een kind dus het is een oneerlijke "strijd"
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127522512
Door fysieke (maar ook elke andere vorm van bedreiging) komt de verhouding schreef te liggen en is er mi geen sprake meer van een gelijkwaardige relatie. Plus dat het vertrouwen voor mij in de ander weg zou zijn. Voor mij is het dus niet te rechtvaardigen binnen een relatie. Mocht het wel tot dat punt komen dan zou ik de relatie ook beëindigen.
pi_127522516
Als een vrouw als een vent wil vechten, kan ze het als een vent krijgen.
pi_127522551
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:40:34 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522574
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef jogy het volgende:
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.

Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.

Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:40:58 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127522589

[ Bericht 100% gewijzigd door Waaghals op 07-06-2013 15:41:53 ]
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:11 #12
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127522605
mijn moeder werd een keer fysiek aangevallen en als niemand had ingegrepen was ze vast gestikt. Ik heb zo hard mogelijk op haar kaak geslagen...vrouw ging gelijk gestrekt en ik heb haar niet eens bij zien komen.

Ik kreeg een staande ovatie van mensen om me heen :D
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:20 #13
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127522614
Mensen moeten gewoon van elkaar afblijven, ik snap niet helemaal wat het geslacht daarmee te maken heeft en dus ook niet waarom je een vrouw die zelf begint als man niet zou mogen terugslaan.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:41:45 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef Waaghals het volgende:
Dit topic suggereert dat het wel ok is om mannen fysiek te bedreigen :{
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:42:06 #15
179534 Waaghals
pi_127522656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
heb het weggehaald, overheen gelezen
pi_127522672
En als twee van hetzelfde geslacht in een relatie vechten mag het dan wel?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:42:59 #17
179534 Waaghals
pi_127522697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
pi_127522712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef FAUSTI het volgende:
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
En hoe gaat de relatie vervolgens verder?
Prima als je jezelf verdedigd, maar hoe vaak laat je zo een situatie voorkomen? Voor mij zou het eens, maar nooit weer zijn. Binnen een goede relatie zou je het ook op andere manieren moeten kunnen oplossen lijkt mij. Als er geweld aan te pas moet komen zit er iets toch niet goed.
pi_127522730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.
Als zij het nodig vindt om klappen uit te delen kan ik het begrijpen dat een man haar een mep teruggeeft.

Als mijn kinderen (heb ik niet overigens) mij zouden slaan kunnen ze een draai om de oren terug verwachten. Ook dat is een oneerlijke strijd maar hoort wel bij het opvoeden, al is dit natuurlijk een andere context dan man/vrouw-vrouw/man relaties.
pi_127522864
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
pi_127522916
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:47:28 #22
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_127522924
Op zich is geweld nooit te rechtvaardigen; van oog om oog wordt iedereen blind.

Maar 'gelukkig' levert de koran in surah 4 een handleiding .....
http://www.koranonline.nl(...)t_from=&ucat=2&go=NL
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:22 #23
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127522963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
in sommige gevallen niet :)
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:31 #24
206322 Seam
Pillz-E
pi_127522969
quote:
:') alleen al met deze uitspraak geef je aan zelf enorm seksistisch te zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:48:37 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127522979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:46 schreef Shodan het volgende:
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
Uiteraard maar dit topic gaat alleen over fysiek geweld, niet mentaal :P
Mentaal kan zelfs nog erger zijn in bepaalde gevallen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:49:00 #26
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127523001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Beardy het volgende:
Op zich is geweld nooit te rechtvaardigen; van oog om oog wordt iedereen blind.

Maar 'gelukkig' levert de koran in surah 4 een handleiding .....
http://www.koranonline.nl(...)t_from=&ucat=2&go=NL
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?
"We are under attack"
pi_127523021
quote:
Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe (of zelfs andersom van vrouw naar man)
Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.

Voordat we gaan praten over fysieke bedreiging van man naar vrouw toe, moeten we toch eerst even goed praten over het feit dat jij vrouwen en mannen ongelijk behandeld. Dat mag al sinds de jaren '70 niet meer.

Het is namelijk de hele crux van het verhaal. Fysieke bedreiging van man naar vrouw is 'not done', 'vreselijk', 'altijd weer die mannen', 'mannen moeten eens leren hun handen thuis te houden', etc. etc. etc.

Maar als een vrouw een man mishandelt is het 'volledig terecht', hij is een mietje', 'wat goed dat ze van zich afbijt', 'wat een zelfvertrouwen heeft die vrouw', etc. etc.

Gelijke monniken, gelijke kappen, gelijke rechten, gelijke klappen.
pi_127523112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:43 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

En hoe gaat de relatie vervolgens verder?
Prima als je jezelf verdedigd, maar hoe vaak laat je zo een situatie voorkomen? Voor mij zou het eens, maar nooit weer zijn. Binnen een goede relatie zou je het ook op andere manieren moeten kunnen oplossen lijkt mij. Als er geweld aan te pas moet komen zit er iets toch niet goed.
Goede vraag, heb er dan (gelukkig) ook geen ervaring mee. Echter weet ik van mijzelf dat wanneer liefde in het spel komt mijzelf hoogstwaarschijnlijk volledig de tering in zou laten slaan en er nog steeds bij zou blijven. Dus... Dan laat je het ook weer toe in bepaalde manier, eigen schuld dan lijkt me. Dat is even mijn eigen kant.

Maar natuurlijk zit het dan niet goed als dat gebeurt zelfde als schelden, het is dan een stukje onmacht en dan zit het verre van goed. En echt een oplossing daarvoor zou ik ook niet weten, ja uit elkaar gaan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:51:38 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127523142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom 'zelfs' in dat zinnetje? Het komt gewoon voor en is net zo ernstig.

Voordat we gaan praten over fysieke bedreiging van man naar vrouw toe, moeten we toch eerst even goed praten over het feit dat jij vrouwen en mannen ongelijk behandeld. Dat mag al sinds de jaren '70 niet meer.

Het is namelijk de hele crux van het verhaal. Fysieke bedreiging van man naar vrouw is 'not done', 'vreselijk', 'altijd weer die mannen', 'mannen moeten eens leren hun handen thuis te houden', etc. etc. etc.

Maar als een vrouw een man mishandelt is het 'volledig terecht', hij is een mietje', 'wat goed dat ze van zich afbijt', 'wat een zelfvertrouwen heeft die vrouw', etc. etc.

Gelijke monniken, gelijke kappen, gelijke rechten, gelijke klappen.
Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?

Maar om eerlijk te zijn, andersom komt minder vaak voor en als het voorkomt is het vaak met minder schade.
Maar ik ben daar ook zeker tegen hoor.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:53:34 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127523217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.
In het geval van iets kapot maken zijn er ook weer miljoenen situaties te bedenken waarom iets wel of niet oké is natuurlijk. Maar in het geval van een geschift wijf die gewoon uit kwaadwillendheid een hamer op je nieuwe auto ramt of zo kan ik in ieder geval begrijpen dat mensen haar fysiek geweld aan doen. Gewoon uit blinde woede en dan lokt die persoon het ook uit en mag ze de consequenties ook ondervinden.

Maar nogmaals het vraagstuk is voor mij niet wel of niet een vrouw slaan maar dus wel of niet iemand slaan waarvan het fysieke krachtsverschil veel lager ligt. Kan ook een andere gozer zijn, eventueel een kind maar daar kan ik me nog wel voorstellen dat een kind van 7 of 8 zich niet geheel realiseert wat de consequenties zijn van zijn daden dus om die nou een vuistslag in het gezicht te geven gaat me weer iets te ver.
Vrijheid
pi_127523226
Ik vind de reacties in mijn topic (waar ik niet meer kan reageren) dat ik zoiets uitlok maar raar eerlijk gezegd. Echt in die drie jaar heb ik hem nooit echt uitgescholden(hij mij wel), bedreigd of wat dan ook. Ik heb hem echt 1 keer geslagen in zijn gezicht toen hij mijn pols vast had en niet los wou laten tijdens een ruzie en ik mij verstikt voelde. Daarna liet hij ook direct los, dus dat telt denk ik niet eens mee als mijn schuld.

Dat ik dan zoiets uitlok is echt onzin. Want dat zou alles wat hij doet rechtvaardigen en ben ik ALTIJD de schuldige.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:53:54 #32
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127523231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje
Mineetje?

OT: Fysieke bedreigingen zijn altijd fout imo, ongeacht geslacht.
Dan ben je toch wel wat minder intelligent als je 't mij vraagt...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127523232
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef Seam het volgende:

[..]

:') alleen al met deze uitspraak geef je aan zelf enorm seksistisch te zijn.
Ik discrimineer in deze op grond van geslacht. So be it :P
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:55:35 #34
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_127523311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:49 schreef ek_47 het volgende:
wat heeft een sprookjesboek hier nu weer mee te maken?
Lijkt me toch duidelijk .... op zich is geweld nooit goed te praten, maar .... nou ja als het om een religieuze zaak gaat dan mag het ineens wel : halal / kosher slachten en zo, je weet wel.
pi_127523363
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:39 schreef Kper_Norci het volgende:
Als een vrouw als een vent wil vechten, kan ze het als een vent krijgen.
pi_127523771
quote:
Wat een onzin. Typisch egocentrisch gebral.

Om je een voorbeeldje te geven: ik weeg 60 kilo. Mijn klappen zetten geen zoden aan de dijk. De meeste vrouwen die ik ken wegen meer dan ik. En hun klappen komen harder aan.

Met jouw positive gediscrimineer kom je er niet. Puberale mening.

Je blijft met je tengels van IEDEREEN af, mannen EN vrouwen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:07:37 #37
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127523849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:05 schreef RetepV het volgende:

[..]

Met jouw positive gediscrimineer kom je er niet. Puberale mening.
Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.

quote:
Je blijft met je tengels van IEDEREEN af, mannen EN vrouwen.
En daar zullen weinigen het mee oneens zijn...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127523929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jeetje, zullen we eventjes ieder zinnetje gaan uitpluizen en er wat vooroordelen ingooien?
Als je iets bralt, moet je eerst ZELF kijken of je geen onzin uitbraakt. Als je dat niet doet, moet je niet lopen zeiken dat een ander je er op wijst dat je onzin uitbraakt.

IK begon niet met de vooroordelen. Ik wees jou op je vooroordelen, die je zelf niet eens door had.

Als je een hoogstaande discussie wil voeren, moet je eerst zelf beginnen. Niet een beetje ongecontroleerde shit uitbraken en dan verwachten dat andere mensen wel de discussie hoogstaand zullen maken.
pi_127523943
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:30 schreef snakelady het volgende:
Vanwege een ander topic wat nu dicht is en ik het onderwerp wel interessant vind aangezien er toch wat mannen waren die het goedkeuren of op zijn minst er begrip voor op kunnen brengen.

Wanneer is fysieke bedreiging van man naar vrouw toe ( of zelfs andersom van vrouw naar man) te rechtvaardigen of is dat nooit te rechtvaardigen?
Kan een vrouw het verdienen om fysiek bedreigd te worden en hoe ver moet ze dan gaan? Waar ligt de grens?

Wat is jullie mening hierover?
Als vrouw kan ik zeggen dat ik het afkeur maar soms wel begrijp. Als een vrouw een man fysiek aanpakt mag de man wat mij betreft terug- slaan - schoppen - krabben etc. Het maakt namelijk niet uit of het een man of vrouw is, je blijft van elkaar af. Maar terugslaan of dergelijk, tuurlijk waarom niet. Anders zijn er nog gewoon vrouwen die er misbruik van maken, zoals er altijd wel mensen zijn die van een bepaalde situatie/gewoonte misbruik maken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:10:45 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127523961
quote:
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:11:25 #41
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127523986
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:
Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets.
Ik zou dan gewoon de politie bellen. Zou jij ook moeten doen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127523994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

dan krijg je dus dat de een het wel mag want 'zwakke geslacht' en de ander mag het niet. Ik zou daar als 'zwak geslacht' bij nadenken voordat ik mijn man/vriend een pets zou geven.

* zwakke geslacht in deze zin bedoelt als fysiek minder.
pi_127523997
Sommige vrouwen die ik kende in het verleden konden weleens gewelddadig worden. Dan verdienen ze wel klappen.

Ook wanneer ze nutteloos tekeer gaan met een grote bek, moet je soms een corrigerende tik kunnen geven. Met gepast geweld natuurlijk. Geen bewusteloos slaan oid.

Andersom zou ook wel kunnen m.i. alleen zijn vrouwen daar meestal niet sterk genoeg voor. Maar geen probleem mee.

Wie ruzie zoekt, rizie krijgt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:12:38 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127524036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek. :).
Vrijheid
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:13:19 #45
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524060
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou de persoon m/v tegenhouden, maar het liefst uiteraard zonder dat ik mijn knokkels op het gezicht van de ander breek. :).
Er is ook al door diverse mensen hier geroepen dat zelfverdediging ook gewoon toegestaan is. Denk dat daar iedereen het wel over eens is :)
pi_127524062
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Jammer dat ik geen vrouw ben zodat ik een baksteen door je auto kan gooien, je huisdier in de fik kan steken en met een hamer al je ramen in kan slaan. Je doet me dan toch niets. Het is leuk om principes te hebben als je deze nog nooit hebt hoeven testen. Ik schiet uit principe niet op felgroene vliegende vleemuizen.
Reductio ad absurdum. Fraai.
pi_127524084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:07 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Hij reageerde op dat andere topic, en daar werd wel degelijk door sommige mannen gesuggereerd dat vrouwen er soms om vroegen. Helemaal geen puberale mening dus.

Vrouwen vragen er soms om. Mannen vragen er soms ook om.

Mijn vader is een prima kerel, dat zal iedereen beamen. Mijn moeder is een lieve vrouw, dat zal ook iedereen beamen.

Toch heeft mijn moeder er een handje van om mijn vader af en toe het bloed onder zijn nagels vandaan te tergen, waardoor hij boos wordt (niet fysiek), waarna mijn moeder 3 dagen lang het slachtoffer speelt.

Ik weet niet wat het is, maar mijn moeder is zeker niet de enige vrouw die dit doet. Is het een schreeuw om aandacht?

Weet je, zelfmoord is ook vaak niet meer dan een schreeuw om aandacht. En ook daarmee gaat er wel eens iets mis en gaat iemand werkelijk dood.

Zo ook met ruzie maken om aandacht te krijgen. Soms gaat er iets mis en krijg je klappen.
pi_127524130
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?

Ik wens je iig veel succes met zo'n instelling, bij mij werkt dat niet.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:15:34 #49
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127524147
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:15 schreef ijszeevaarder het volgende:
Ga je nou zeggen dat men eindeloos lang tegen jou verbaal tekeer mag gaan, schelden, beledigen en bedreigen zonder dat jij ook maar de kleinste slag of sloot mag geven?
Ja, dan loop je gewoon weg.
pi_127524150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ah ja, je huis staat in de fik, je auto kapot, je kat dood... Maar je belt dan gewoon de politie en die maakt alles weer goed... :X

Dit getuigt niet van veel werkelijkheidszin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')