abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127616210
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:04 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

In de glorietijd van het feminisme zijn veel onderzoeken gedaan naar geweld tegen vrouwen door mannen. Inmiddels is het beeld dat vrouwen iets vaker geweld gebruiken (pak yoghurt naar het hoofd van de partner gooien als hij niet de goede opmerking maakt over hoe de broek staat), maar dat mannen vaker schade toebrengen. Als een vrouw een man bij de keel grijpt kan hij haar aan de kant duwen, andersom lukt dat niet zo makkelijk.
Geweld komt in alle soorten relaties voor, hetero's, homo's, lesbiennes.

Mannen onder elkaar is weer een ander verhaal, haantjesgedrag en stijgende testosteronspiegel. Dat geeft een heel andere dynamiek.

http://www.xyonline.net/s(...)metry%20in%20dom.pdf

http://en.wikipedia.org/w(...)der_aspects_of_abuse
Waarbij ik dit wel een heel belangrijk aspect vind.
"Studies have shown many police officers do not treat domestic violence against men as a serious crime, and often will view the male victim as a "pathetic figure". It is for this reason, and also the fact that men are most often physically stronger than women, that male victims are often less likely to report domestic violence than female victims. When and if they do, men are often treated as the aggressor in the situation, and often even placed under arrest.[151]"

Om nog maar eens te benadrukken dat dit soort problemen niet serieus genomen worden.
http://ca.news.yahoo.com/(...)mmits-200424711.html

Iets wat gevierd en belachelijk gemaakt werd op bepaalde feministische blogs.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:13:45 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127616316
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarbij ik dit wel een heel belangrijk aspect vind.
"Studies have shown many police officers do not treat domestic violence against men as a serious crime, and often will view the male victim as a "pathetic figure". It is for this reason, and also the fact that men are most often physically stronger than women, that male victims are often less likely to report domestic violence than female victims. When and if they do, men are often treated as the aggressor in the situation, and often even placed under arrest.[151]"

Om nog maar eens te benadrukken dat dit soort problemen niet serieus genomen worden.

Iets wat gevierd en belachelijk gemaakt werd op bepaalde feministische blogs.
Gevierd? Waar lees ik dat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127616381
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gevierd? Waar lees ik dat?
Blijkbaar 2x dezelfde link erin gezet. |:(

Hier is daar meer over te lezen.
http://www.avoiceformen.c(...)l-silvermans-corpse/
pi_127616500
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef Musil het volgende:

[..]

Mooie samenvatting! Zou slechts een paar kleine zaken aanpassen:

- "(en dus eventueel ook geslacht)", en verderop "dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden" kan wat mij betreft weg, geslacht an sich is imo irrelevant. Het verschil in fysieke kracht dat er meestal tussen man en vrouw bestaat is wel van belang, maar dat wordt al afgedekt door het proportionaliteitsbeginsel dat je inbouwt. Het doet er verder niet toe of het verschil in fysieke kracht komt doordat het gaat om een man en een vrouw, of doordat er een afgetrainde bodybuilder tegenover een iel mannetje staat. Bovendien zijn er ook uitzonderingsgevallen waarin een vrouw sterker zou kunnen zijn dan een man.

- Ik kan me wel vinden in de toevoeging verbale/mentale mishandeling, maar tegelijkertijd is dat een slippery slope. Wanneer geldt iets als langdurige mentale mishandeling? Het is een potentiële opt-out voor iemand die in een relatie structureel geweld gebruikt: "ja maar hij/zij tergt me ook aan de lopende band!". Al ontkom je daar nooit helemaal aan in dit soort kwesties.
- ben ik eigenlijk helemaal met je eens. Ik heb het toch apart genoemd om duidelijk aan te geven wat mijn standpunt mbt geslacht in deze is, daar het originele onderwerp toch ging over fysiek geweld naar een vrouw. Maar kan idd weg.

- ja, die toevoeging vond ik idd ook erg nodig, maar enorm moeilijk. Heb het daarom zo geschreven dat er ten eerste sprake moet zijn van een beperking van de vrijheid waardoor je een verbaal of mentaal abusieve situatie niet kan ontvluchten. Hierbij dacht ik aan opsluiting ed, maar bewust niet aan situaties waar het slachtoffer nog gewoon de deur uit kan maar dit uit angst / eigen motivatie niet doet.
Ten tweede moet er op het moment van het gebruik van fysiek geweld, een zodanig directe dreiging zijn dat de directe veiligheid van het slachtoffer op dat moment in gevaar komt. Nu ik dit typ besef ik me dat ook dit een hele lastige blijft, want juist het punt bij mentale mishandeling is dat de psyche van iemand zodanig verwoest wordt dat lichamelijke vrijheid vrij irrelevant voor de situatie wordt. Echter vind ik niet dat dit het recht geeft om geweld te gebruiken. Je hebt bij een mentaal abusieve partner hopelijk nog steeds de mogelijkheid weg te lopen, hoe moeilijk dat ook is wanneer je in levensangst verkeert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_127632631
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen zijn helemaal niet gelijkwaardig, wie dat verzonnen heeft is gewoon achterlijk, Mannen zijn over het algemeen genomen sterker, net als vrouwen over het algemeen genomen zorgzamer zijn.
Mannen en vrouwen hoeven ook niet gelijkwaardig te zijn om respect voor elkaar te hebben, we hebben allemaal onze voor en nadelen en over het algemeen vullen we elkaar prima aan. vrouwen zijn niet minder dan mannen, mannen niet minder dan vrouwen. maar gelijkwaardig als in kracht zijn we gewoonweg niet.
Leer eens het verschil kennen tussen gelijkwaardigheid en gelijkheid.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.
pi_127632746
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je enige manier om te reageren is op iemand die je emotioneel kapot maakt slaan is is het triest gesteld met je, loop gewoon weg, kap met een relatie als diegene je kapot maakt.
Er zijn meer manieren dan iemand slaan om een conflict op te lossen.
Ik zou voor geen geld een vrouw willen zijn. Maar dit is toch wel een heerlijk aspect van het vrouw zijn.

Je mag als vrouw een man het bloed onder de nagels vandaan halen, en het enige wat de man mag doen is "weglopen". Kijk.. ik weet niet of jij het weet, maar een man heeft ook emotie,s. En op een begeven moment kan het voor hem genoeg zijn waardoor die zijn emotie,s niet meer onder controle kan houden.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:18:29 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632771
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leer eens het verschil kennen tussen gelijkwaardigheid en gelijkheid.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.
Ik gebruikte het in de zin zoals de persoon waar ik op reageerde het gebruikte.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 10 juni 2013 @ 20:19:25 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632836
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou voor geen geld een vrouw willen zijn. Maar dit is toch wel een heerlijk aspect van het vrouw zijn.

Je mag als vrouw een man het bloed onder de nagels vandaan halen, en het enige wat de man mag doen is "weglopen". Kijk.. ik weet niet of jij het weet, maar een man heeft ook emotie,s. En op een begeven moment kan het voor hem genoeg zijn waardoor die zijn emotie,s niet meer onder controle kan houden.
Waar zeg ik dat een vrouw dat "mag" doen?Een vrouw die dat doet is in en in triest bezig, maar haar een klap verkopen helpt niks.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127632882
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:21 schreef snakelady het volgende:
Kijk,zo geef ik die vent groot gelijk.

http://www.dumpert.nl/med(...)laar_mishandeld.html
Nu mag een man wel weer een vrouw slaan?

Wat is het nu?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:21:26 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127632948
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nu mag een man wel weer een vrouw slaan?

Wat is het nu?
Joh, lees jij gewoon het hele topic eerst voor je onzin uit gaat kramen en mensen woorden in de mond gaat leggen. :')
pi_127632989
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat een vrouw dat "mag" doen?Een vrouw die dat doet is in en in triest bezig, maar haar een klap verkopen helpt niks.
Dat bepaal jij?

Voor zo,n man kan dat wel degelijk iets helpen, al is het maar "opluchting".
pi_127633018
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Joh, lees jij gewoon het hele topic eerst voor je onzin uit gaat kramen en mensen woorden in de mond gaat leggen. :')
Wees gewoon duidelijk, mag een man een vrouw slaan ja of nee?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:23:03 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633049
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat bepaal jij?

Voor zo,n man kan dat wel degelijk iets helpen, al is het maar "opluchting".
Moorden kan ook een opluchting zijn maar dat maakt het nog niet goed.
pi_127633110
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Moorden kan ook een opluchting zijn maar dat maakt het nog niet goed.
Goed en Slecht zijn subjectieve begrippen.

Het gaat erom hoe begrijpelijk het is in bepaalde situatie,s . Of je nu een man of een vrouw slaat of zelfs vermoord het is allebei even "slecht".
  maandag 10 juni 2013 @ 20:26:51 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633279
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wees gewoon duidelijk, mag een man een vrouw slaan ja of nee?
Als een vrouw jou aanvalt ben ik van mening dat geportioneerd geweld zoals de man in het filmpje doet geen kwaad kan, niet zoals in het eerder geplaatste filmpje een vrouw die je een klapje geeft een hoekslag verkopen waarmee je haar kaak kan breken.
pi_127633352
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als een vrouw jou aanvalt ben ik van mening dat geportioneerd geweld zoals de man in het filmpje doet geen kwaad kan, niet zoals in het eerder geplaatste filmpje een vrouw die je een klapje geeft een hoekslag verkopen waarmee je haar kaak kan breken.
Dus eigenlijk verwacht jij van een man dat hij als een robot precies weet hoe hij moet reageren?

Kijk.. natuurlijk vind ik zo,n hoekslag ook erg onwenselijk. Alleen waarschijnlijk haalde die vrouw het bloed onder de nagels van die man vandaan, waardoor die man zijn "boosheid" niet meer onder controle had.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:29:36 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633423
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht jij van een man dat hij als een robot precies weet hoe hij moet reageren?

Kijk.. natuurlijk vind ik zo,n hoekslag ook erg onwenselijk. Alleen waarschijnlijk haalde die vrouw het bloed onder de nagels van die man vandaan, waardoor die man zijn "boosheid" niet meer onder controle had.
En dan zeg ik, loop dan weg als je je woede niet onder controle kan houden.
Net als dat een vrouw weg moet lopen uit de situatie als ze een kind een hoekslag wil verkopen.
pi_127633486
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dan zeg ik, loop dan weg als je je woede niet onder controle kan houden.
Net als dat een vrouw weg moet lopen uit de situatie als ze een kind een hoekslag wil verkopen.
Heb jij de empathie om te begrijpen dat de woede zodanig kan overheersen dat iemand niet meer denkt aan "weglopen"?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:34:28 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633683
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb jij de empathie om te begrijpen dat de woede zodanig kan overheersen dat iemand niet meer denkt aan "weglopen"?
Nee, eigenlijk niet, Ik ben zelf ook wel eens woedend geweest en in staat om iemand een klap te verkopen, maar toch heb ik altijd weg kunnen lopen, zoals eigenlijk de meeste wel.
Heb je dat niet in je zou je hulp moeten gaan zoeken.
pi_127633792
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet, Ik ben zelf ook wel eens woedend geweest en in staat om iemand een klap te verkopen, maar toch heb ik altijd weg kunnen lopen, zoals eigenlijk de meeste wel.
Heb je dat niet in je zou je hulp moeten gaan zoeken.
Aah.. jij denkt dus serieus dat jij in elke situatie in staat bent om gewoon weg te lopen?

Jij denkt dat niemand je zover kan krijgen dat je tot geweld overgaat? Geloof jij dat echt?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:38:22 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127633893
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aah.. jij denkt dus serieus dat jij in elke situatie in staat bent om gewoon weg te lopen?

Jij denkt dat niemand je zover kan krijgen dat je tot geweld overgaat? Geloof jij dat echt?
Ik ben er heilig van overtuigd dat ik nooit iemand die geen bedreiging is voor mij zou slaan.
Is dat echt zo vreemd?
pi_127634026
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd dat ik nooit iemand die geen bedreiging is voor mij zou slaan.
Is dat echt zo vreemd?
Kijk.. ik weet niet of jij dierbare foto,s of wat dan ook hebt. Maar stel, jij krijgt een woordenwisseling met iemand in jouw huis.

En diegene maakt voor jouw ogen al die foto,s kapot, dan blijf jij rustig? Of loop je zelfs weg?

Het eerste dat je wilt doen is toch die bitch of klootzak een klap verkopen?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:43:57 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634182
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kijk.. ik weet niet of jij dierbare foto,s of wat dan ook hebt. Maar stel, jij krijgt een woordenwisseling met iemand in jouw huis.

En diegene maakt voor jouw ogen al die foto,s kapot, dan blijf jij rustig? Of loop je zelfs weg?

Het eerste dat je wilt doen is toch die bitch of klootzak een klap verkopen?
Is als eens gebeurd en ik heb diegene geen klap gegeven nee.
pi_127634301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Is als eens gebeurd en ik heb diegene geen klap gegeven nee.
Wat heb je dan gedaan?
  maandag 10 juni 2013 @ 20:47:16 #275
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634366
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heb je dan gedaan?
De overige foto's gepakt en weggelopen.
En iets wat haar dierbaar was kapot gemaakt. :P
pi_127634477
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

De overige foto's gepakt en weggelopen.
En iets wat haar dierbaar was kapot gemaakt. :P
Ah.. daar komt de aap uit de mouw.

Waarom vind jij het kapot maken van dierbare spullen beter dan iemand een klap geven? Ik heb zelf liever dat iemand mij finaal in elkaar slaat, dan dat iemand mijn dierbare spullen kapot maakt.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:53:09 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634706
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah.. daar komt de aap uit de mouw.

Waarom vind jij het kapot maken van dierbare spullen beter dan iemand een klap geven? Ik heb zelf liever dat iemand mij finaal in elkaar slaat, dan dat iemand mijn dierbare spullen kapot maakt.
Omdat het om mijn 4 jarige dochter ging :P
En echt dierbaard was het niet en ik kon het weer in elkaar zetten maar het ging er om dat ze leerde dat iets kapot maken pijn kan doen. ;)
pi_127634769
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

En echt dierbaard was het niet en ik kon het weer in elkaar zetten maar het ging er om dat ze leerde dat iets kapot maken pijn kan doen. ;)
Ok.. maar je begrijpt niet wat ik wil zeggen.

Jammer.
pi_127634829
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is ook wel anders als het je kind is.

Als iemand mij bewust op zo'n manier zou zieken, dan zou ik hem of haar wel slaan. Dan zou het hypocriet zijn om te zeggen dat mensen voorzichtig met mij zouden doen als ik ze bewust loop te irriteren.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:56:28 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127634914
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jammer.
Ja, maar wat ik wil zeggen is dat ik een fysieke voorsprong heb op mijn dochter, net als de meeste mannen dat op een vrouw hebben, het is niet gelijkwaardig.
pi_127634997
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik wil zeggen is dat ik een fysieke voorsprong heb op mijn dochter, net als de meeste mannen dat op een vrouw hebben, het is niet gelijkwaardig.
Denk je dan eens in dat het niet je 4 jarige dochter was die dat deed. Maar gewoon een volwassen vent of vrouw.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:59:09 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127635103
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Denk je dan eens in dat het niet je 4 jarige dochter was die dat deed. Maar gewoon een volwassen vent of vrouw.
Sorry, ik ben geen gewelddadig type dus nee, ik zou niet slaan, ik heb al veel mensen gehad die me het bloed onder de nagels vandaan hebben gehaald maar ik heb ze nooit geslagen.
De enige reden dat ik dat zou doen is om mezelf of iemand anders te beschermen.
pi_127635272
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sorry, ik ben geen gewelddadig type dus nee, ik zou niet slaan, ik heb al veel mensen gehad die me het bloed onder de nagels vandaan hebben gehaald maar ik heb ze nooit geslagen.
De enige reden dat ik dat zou doen is om mezelf of iemand anders te beschermen.
Ok.. ik geloof dat best.

Alleen nu heerst mij de vraag. Waarom vind jij het een "beter" dan het ander? Waarschijnlijk zou jij ook zijn dierbare spullen kapot maken, zoals jij ook bij je dochter deed.

Waarom is dat beter dan iemand een klap geven?
pi_127635332
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt?
compact en kleverig.
pi_127635474
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt? [ afbeelding ]
Welnee.. sommige mannen vinden het ook nodig om een vrouw te slaan omdat het eten niet lekker was.

Maar over zulke marginalen gaat dit topic niet.
pi_127635686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom gaat iedereen er toch vanuit dat een man alleen slaat als een vrouw het bloed onder zn nagels vandaan haalt? [ afbeelding ]
Daar gaat niemand vanuit, dat is denk ik alleen niet de discussie omdat het voor iedereen vanzelfsprekend is dat het dan niet te rechtvaardigen is.
pi_127636024
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Daar gaat niemand vanuit, dat is denk ik alleen niet de discussie omdat het voor iedereen vanzelfsprekend is dat het dan niet te rechtvaardigen is.
dat is ook niet de discussie, maar het komt door sommige van de gemaakte opmerkingen ontzéttend op me over alsof er altijd een reden is. En die is er niet.

(Dat raakt me omdat ik zelf regelmatig klappen kreeg en hoewel ik het regelmatig 'uitlokte' zoals hier gezegd wordt, heb ik ook vaak zat klappen gekregen dat er niks, of niet echt veel aan de hand was..)
compact en kleverig.
pi_127636431
Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden om mannen steeds als de agressor weg te zetten.
pi_127636500
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:19 schreef TerryStone het volgende:
Ik vind het sowieso te belachelijk voor woorden om mannen steeds als de agressor weg te zetten.
dat wordt dus juist níet gedaan de hele tijd. Of heb je niet goed gelezen? :P
compact en kleverig.
pi_127637577
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat wordt dus juist níet gedaan de hele tijd. Of heb je niet goed gelezen? :P
Deze hele discussie gaat over mannen die vrouwen fysiek bedreigen (en dan met name slaan) in bepaalde situaties.
Eerlijk gezegd had dit topic algemener gemoeten en had dus ook of fysieke bedreiging door vrouwen naar mannen gerechtvaardigd is, belicht moeten worden.
Nou had ik al een voorzetje gegeven maar daar leest iedereen rustig overheen opmerkelijk genoeg.
pi_127640635
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb je topic nog eens teruggelezen; ik denk dat het in sommige gevallen niet te maken heeft met uitlokken, maar met de combinatie van twee personen.

Die combinatie van jij en hij in een relatie, dat zorgt er onder bepaalde omstandigheden voor dat er bedreiging en/of geweld plaatsvindt.

Deze discussie over huiselijk geweld vind ik persoonlijk niet zo interessant, omdat je de relatie naar mijn mening in z'n geheel moet zien. Dus in jouw relatie is er een man die zich erg jaloers voelt, daar enorm mee worstelt, en geneigd is om op moeilijke momenten jou te bedreigen. En jij gaat daar ook op een bepaalde manier mee om, hij beweegt zich niet in een vacuum natuurlijk.

Ik heb samengewoond met een vrouw die losse handjes had, maar er was natuurlijk veel meer aan de hand. Ze leeft nu samen met een ander, en daar is ze helemaal gelukkig mee.
Nouja we gaan ons contact weer beetje bij beetje opbouwen en zien van daaruit of we verdergaan of niet zonder nog samen te wonen. Als nu we beiden eerlijk naar elkaar blijven kunnen we zelf zien of het echt zo is, dat wij gewoon geen match zijn of samen kunnen zijn in een relatie. We zijn eigenlijk ook twee totaal verschillende mensen, maar dat was juist wat ons zo aantrok. Dat leek gewoon juist te matchen.
pi_127647375
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:24 schreef lotte03 het volgende:
Nouja we gaan ons contact weer beetje bij beetje opbouwen en zien van daaruit of we verdergaan of niet zonder nog samen te wonen. Als nu we beiden eerlijk naar elkaar blijven kunnen we zelf zien of het echt zo is, dat wij gewoon geen match zijn of samen kunnen zijn in een relatie. We zijn eigenlijk ook twee totaal verschillende mensen, maar dat was juist wat ons zo aantrok. Dat leek gewoon juist te matchen.
Welke concrete stappen heeft hij genomen om te voorkomen dat hij weer in zijn oude gedrag vervalt? En je daarna weer oprecht excuses aanbiedt?

Andere topic gelezen, als je dan toch bij hem blijft (want je houdt van hem en hij bedoelde het niet zo en het zit niet in zijn aard en het speet hem enorm enzo), licht z'n moeder in zodat die hem hulp laat zoeken. Moeders van mannen hebben meer invloed dan vriendinnen.

Nog een tip: vergeven doe je alleen als iemand je niet kan compenseren, niet in het luchtledige. Je beste vriend steelt je brommer, jij vergeeft het, vriend blijft op brommer rijden, want jij had het toch vergeven? Vergeef het pas als hij (objectief aantoont) dat hij verandert (dus als hij is goedgekeurd door een hulpverlener).

http://www.vooreenveiligthuis.nl/huiselijkgeweld/
http://www.training-driftkikker.nl/
http://www.mpaadvies.com/agressieregulatie.html
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:21:39 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127651996
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Deze hele discussie gaat over mannen die vrouwen fysiek bedreigen (en dan met name slaan) in bepaalde situaties.
Eerlijk gezegd had dit topic algemener gemoeten en had dus ook of fysieke bedreiging door vrouwen naar mannen gerechtvaardigd is, belicht moeten worden.
Nou had ik al een voorzetje gegeven maar daar leest iedereen rustig overheen opmerkelijk genoeg.
OP niet gelezen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127652091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

OP niet gelezen?
Ja, jij ook? Heb je ook gezien wat de titel is en hoe de discussie verloopt?
Heb je ook gelezen wat ik eerder postte en wat vind je daar dan van?
pi_127652219
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jammer.
Daar hebben bijna alle feministjes in dit topic een houtje van. Gewoon niet op ingaan en ze in hun waan laten. Zij worden later vast heel gelukkig met hun 5 katten :')
pi_127652278
Ieder geslacht kiest zijn wapens naar keuze, voor de vrouw is dat vaak het scherpe cynische woord wat door mannen beantwoord word door hun wapen van keuze, brute kracht.
pi_127652284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Daar hebben bijna alle feministjes in dit topic een houtje van. Gewoon niet op ingaan en ze in hun waan laten. Zij worden later vast heel gelukkig met hun 5 katten :')
Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent... |:(
pi_127652366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ja, jij ook? Heb je ook gezien wat de titel is en hoe de discussie verloopt?
Heb je ook gelezen wat ik eerder postte en wat vind je daar dan van?
over de TT heb je gelijk, maar er wordt imo constant heel duidelijk gezegd dat geweld géén oplossing is en dat je als vrouw niet moet slaan.
Ik snap niet zo goed wat je nou wil met je gezeik. :')
compact en kleverig.
pi_127652423
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:45 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

over de TT heb je gelijk, maar er wordt imo constant heel duidelijk gezegd dat geweld géén oplossing is en dat je als vrouw niet moet slaan.
Ik snap niet zo goed wat je nou wil met je gezeik. :')
Wat interesseert mij het nou dat jij het gezeik vindt. Moet jij je katten niet voeren?
pi_127652445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent... |:(
Klopt. Jammer dat ze zelf hun eigen egoisme niet inzien. En alles wat een man zegt verdraait zodat ze de schuld bij die partij kunnen leggen.

Vraag me af hoe lang het duurt voordat ik weer een vrouwelijke mod op mijn dak krijg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')