quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:45 schreef laziness het volgende:
Potver kursor. Wat vreselijk klote. Weer die stoel onder je vandaan geschopt. Sterkte meisje
pfff, ik heb er geen woorden voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:11 schreef Kursor het volgende:
Dank jullie wel. Vanavond ben ik hier nog...daarna kruip ik onder een steen/vang ik zonnestralen in de Ardèche. Bang dat het dan toch los komt (maar de afgelopen 1,5 week niet gebeurd). Over twee weken weer een echo en indien nodig verdere actie plannen.
(Sorry, ik weet dat dit niet in dit topic hoort, maar wel jullie voor dit moment nog wel even informeren.)
Ja, maar wat op donderdag mooi en netjes op de rechterstapel moest liggen, dan kan dat best zo zijn dat dat op vrijdag middag veel mooier op de andere stapel ligt. En wie weet ligt er nog wel iets tussen wat eigenlijk op een nieuw stapeltje hoort.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:26 schreef GotC het volgende:
Vermoeiend trouwens..sinds we een stapel babykleren in huis hebben ben ik ze zo ongeveer elke dag opnieuw aan het vouwen/sorteren, gewoon omdat het kanZucht!
Nog niet echt 'serieus' iets aan de gang?! Ik hoop dat je vannacht lekker kan slapen!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:43 schreef Twinkly het volgende:
Hihi, GotC
Ik heb al de hele dag harde buiken, terwijl ik gewoon rustig zit, eigenlijk al sinds gisteravond. Ik word er een beetje gek van, ik wil allemaal dingen doen nog en dat lukt niet meer.
Vannacht ook bijna niet geslapen, ook omdat ik aan het piekeren was over dat Niels zich misschien weggestuurd voelt als hij tijdens de bevalling naar vrienden gaat of met mijn moeder mee.
Nee, gelukkig niet!quote:Op zondag 2 juni 2013 08:41 schreef Cwen het volgende:
En omdat mijn lijf echt heel hard aan het werk is op dit moment... Iemand anders al lektieten?
Yebquote:
Ik wil iig aangeven dat ik het in eerste instantie zelf wil proberen, maar als blijkt dat het niet gaat er ook, laagdrempelig, ingegrepen kan worden dmv een keizersnede. Het is niet dat ik per se ten koste van alles het zelf wil doen, ik wil wel de kans krijgen om het iig te proberen!quote:Op zondag 2 juni 2013 09:03 schreef Mabawa. het volgende:
Elmo!!
Heb je het voorstel van de gyn al een beetje laten bezinken en weet je al wat je zelf wil?
Geen lektieten hier maar als ik knijp af en toe wel een paar puntjesZit nu in week 16 en denk al wat te voelen. Als ik op bed lig voel ik weleens iets dat anders voelt dan mijn darmen. Oh en ik tel af naar de echo, nog 2½ week!! De ene nacht droom ik over een meisje en de andere nacht is het een jongen. Ben zo benieuwd wat er in mijn buik zit!!
Je gaat al rap richting de helft! Gaat snel hè!quote:Op zondag 2 juni 2013 09:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik ben gewoon al 17 wkn en 2 dgn...klinkt ineens zoveel verder als het tot 16 wkn klonk
Ja echt eel snel...en dat terwijl je in het begin het idee hebt dat de tijd stil staatquote:Op zondag 2 juni 2013 09:41 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Je gaat al rap richting de helft! Gaat snel hè!
Voor mijn gevoel ben ik net zwanger, ware het niet dat Robinson zich toch echt elk dag nu kan aandienen!![]()
Ja! precies daar! Na, t zal wel weer voorbij gaanquote:Op zondag 2 juni 2013 10:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Limone, ik gok groeipijn gewoon. Ik heb het wel eens aan de zijkant net onder mijn ribben...alsof er teveel gewicht aanhangt zeg maar![]()
quote:Heeft niels iets laten blijken dan da hij het niet leuk vindt dat hij niet mee mag?
Mischien moet je proberen het positieve meer te benadrukken. Dus dst hij als allereerst zijn broertje of zusje mag zien en dat dat heeeel speciaals is, zoiets?
Dana is al bijna 5, dus haar he. Ik gewoon gezegd dat ik naar het ziekenhuis ga en dat daar de baby geboren wordt en dat daar geen kindjes bij mogen zijn omdat het saai is en lang duurt. En dat het veel leuker is om naar oma te gaan en dat vondt ze prina
Mijn moeder (heeft MS) heeft daar altijd veel baat bij, hoop dat het voor jou ook goed werkt!quote:Op maandag 3 juni 2013 07:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Gotc beterschap.
Ik moet zo naar de voetreflextherapeut een beetje zweverig maar goed ik kan het altijd proberen. Een slechte nacht gehad maar dat had ik wel verwacht.
Bij ean heb ik het ook geprobeerd maar toen in het 1e deel van de zwangerschap en nu probeer ik het wat later hopelijk heeft het nu wel iets effect.quote:Op maandag 3 juni 2013 07:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Mijn moeder (heeft MS) heeft daar altijd veel baat bij, hoop dat het voor jou ook goed werkt!
Dat klinkt als rommelen, had ik ook na de tweede keer strippen, twee dagen later begon het spontaan. Wel lasting, je zit zo 'in de wachtkamer' van komt er iets of gaat het nog even duren......quote:Op maandag 3 juni 2013 09:38 schreef nelisb het volgende:
Hi![]()
Kleine update. Afgelopen vrijdag is mijn vrouw gestript. De gynaecoloog heeft zijn hoofdje al gevoeld.
"Helaas" heeft het strippen geen effect gehad.
Behalve dat mijn vrouw meer buikpijn heeft, meer slijm en wat extra bloedverlies. Heel spannend allemaal dus.
Gebeurt er de komende dagen niks, wordt zij vrijdag nogmaals gestript en anders volgende week inleiden.
Ja wachten is lastig. Gelukkig ben ik lekker aan het werk.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat klinkt als rommelen, had ik ook na de tweede keer strippen, twee dagen later begon het spontaan. Wel lasting, je zit zo 'in de wachtkamer' van komt er iets of gaat het nog even duren......
Waarom nu al strippen eigenlijk?
Ja zijn we heel blij mee. Wat dat moet begrijpen wij ook, maar we moeten nog 10 dagen officieel, dus wat ons betreft wachten we zolang mogelijk met inleiden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:52 schreef Juud79 het volgende:
Kee, dat klinkt heel begijpelijk, wat fijn dat de Gyn openstaat voor haar wensen en er gehoor aan geeft. Succes met afwachten!
Dat is inderdaad zelfhypnose, maar dat is niet zo hocuspocus als de meeste mensen denken. Ken je die momenten dat je even wegdroomt en niets meemaakt van wat er om je heen gebeurt (tijdens een vergadering bijv)? Dat is zelfhypnose. Het is dus een techniek om goed in je cocon te kruipen. En vaak is een bijkomend voordeel dat de barende weinig en soms zelfs geen pijn ervaart.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Beterschap GotC, altijd vervelend, ziek worden in je vakantie.
hier zijn manlief en dochter ook enorm verkouden, dus hoop dat het daar bij blijft en dat ze niet ook ziek worden.
ik las toevallig afgelopen week iets over hypnobirthing, is toch een soort van jezelf hypnothiserenachtig iets of niet?
Hij was/is ziek, bleef maar spugen, dat is gestopt maar hij heeft sinds woensdag gruwelijke diarree en rond de 40 graden koorts, koorts is eindelijk een beetje aan het dalen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:40 schreef Limone het volgende:
Wat spannend Nelis! Ik hoop dat jullie snel jullie babytje mogen verwelkomen![]()
Wat naar en eng, Spewey. Was kleuter ziek? Of had hij te weinig gedronken? Hoop dat hij snel opknapt en jullie toch weg kunnen. Klinkt alsof je er ook wel aan toe bent.
Je hebt het flink te pakken GotC! Beterschap.
Fijn he, Kiwi, wassen. Ik word op het moment heel erg blij van wassen en strijken en schoonmaken en dan zijn dat nog mijn eigen kleren! Kan je nagaan hoe uitzinnig ik zal zijn als het babykleertjes zijn
Ik voelde de baby dit weekend aan de buitenkant (lees: met mijn hand in mijn buik gedrukt) Bijzonder en ook een beetje bizar. Er zit een levend wezen in mij!
![]()
Dit inderdaad! Ik vind de ontspanning heel fijn en merk ook echt dat ik dingen dan langs me heen kan laten gaan. Interessant is trouwens ook dat hoe ontspannener je bent, hoe beter je bm spieren hun werk kunnen doen. Vaak helpt het dus ook bij de ontsluiting.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:58 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zelfhypnose, maar dat is niet zo hocuspocus als de meeste mensen denken. Ken je die momenten dat je even wegdroomt en niets meemaakt van wat er om je heen gebeurt (tijdens een vergadering bijv)? Dat is zelfhypnose. Het is dus een techniek om goed in je cocon te kruipen. En vaak is een bijkomend voordeel dat de barende weinig en soms zelfs geen pijn ervaart.
Mijn hormonen vinden dit een goede aanleiding om me in een huilbui te stortenquote:Op maandag 3 juni 2013 10:40 schreef Limone het volgende:
Ik voelde de baby dit weekend aan de buitenkant (lees: met mijn hand in mijn buik gedrukt) Bijzonder en ook een beetje bizar. Er zit een levend wezen in mij!
![]()
quote:Op maandag 3 juni 2013 11:55 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mijn hormonen vinden dit een goede aanleiding om me in een huilbui te storten![]()
.
---
Spewey, fijn dat je zoon weer thuis is en hoop dat 'ie snel weer helemaal de oude is!
Bijna, veel plezier geniet ervan.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:00 schreef ProjSkippy het volgende:
Is het al 18 uur? Dan heb ik m'n termijnecho.
Volgens mij hoeft je blaas niet zo vol te zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:03 schreef ProjSkippy het volgende:
Thanks all! Ik heb er eigenlijk gewoon heel veel zin in!Ik moet alleen zo. nodig. pissen! Mja, "echo met volle blaas". En als ik hem nu leeg gooi krijg ik hem niet meer vol, want even snel twee glazen water oid achterover gooien heb ik nooit gekund.
Of is vol niet echt zó vol en kwel ik mezelf onnodig?
Daar was ik ook al benieuwd naarquote:
^^ datquote:Op maandag 3 juni 2013 20:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou er eigenlijk ook geen genoegen mee nemen.![]()
Zeker mocht je overtijd gaan lopen en de risico's na de 42 weken.
En eventuele inleiding enzo zou ik echt niet blij zijn met de opmerking we zien het wel bij de 20 weken
Weet ik, maar zij wil het kennelijk dan helemaal laten bepalen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou er eigenlijk ook geen genoegen mee nemen.![]()
Zeker mocht je overtijd gaan lopen en de risico's na de 42 weken.
En eventuele inleiding enzo zou ik echt niet blij zijn met de opmerking we zien het wel bij de 20 weken
Ah, ik lees nu pas verder. Misschien dat ik dan toch maar even eerder bel.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef WupWup het volgende:
Een betrouwbare termijn kun je vaststellen vanaf 8+4 tot 12+6 weken met de kop-staartlengte (CRL). Een meting tussen 10+0 en 12+6 is altijd betrouwbaarder dan daarvoor. Een CRL voor de 10 weken kan het best transvaginaal worden gemeten. Een termijn vaststellen op basis van de SEO wanneer je een vroege termijnecho hebt is not done. Ik zou er ook niet zomaar mee akkoord gaan. Het kan inderdaad implicaties hebben voor je bevaltermijn, maar ook de groei wordt de hele zws afgezet tegen de termijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef WupWup het volgende:
Een betrouwbare termijn kun je vaststellen vanaf 8+4 tot 12+6 weken met de kop-staartlengte (CRL). Een meting tussen 10+0 en 12+6 is altijd betrouwbaarder dan daarvoor. Een CRL voor de 10 weken kan het best transvaginaal worden gemeten. Een termijn vaststellen op basis van de SEO wanneer je een vroege termijnecho hebt is not done. Ik zou er ook niet zomaar mee akkoord gaan. Het kan inderdaad implicaties hebben voor je bevaltermijn, maar ook de groei wordt de hele zws afgezet tegen de termijn.
pijn bij mijn schaambot en in mijn liezen. Aan de achterkant net boven mijn derriere en het straalt dan door.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef ikke_84 het volgende:
Gotc heb je een griepje te pakken? Hoop dat je snel opknapt!!
Fr wat voel je precies als je last heb van je bekken? Lijkt me echtHoop dat het snel weg gaat.
Juud 31 wekenWat fijn dat jullie al zoveel klaar hebben! Is het kamertje dan ook al klaar?
Spewey beterschap met je kleuter en hoop dat je nu zelf ook wat meer rust krijgt zodat je zonder stress op vakantie kunt gaan.
kiwisoep goed begin van je verlof!! Lijkt me zo gaaf als je allemaal van die schattige kleertjes op het draad hebt hangenIk kan me heel goed voorstellen dat je die kleertjes ook steeds weer anders gaat neer leggen/ophangen/sorteren haha ik zou er een dag taak aan hebben denk ik.
XMwat een scheetje!! En wat een haar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan alsnog moet er wel een datum zijnquote:Op maandag 3 juni 2013 19:52 schreef ikke_84 het volgende:
limone moet je de UD ook doorgeven aan het uwv? Ik ging er van uit dat de werkgever dit zou doen
Boven de 18 weken wordt dan het cerebellum gemeten en om daar een termijn aan te hangen moet dat twee weken later worden herhaald. Vervolgens wordt het gemiddelde van die twee metingen aangehouden als termijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het bepalen van de termijn door een meting van de CRL dan niet meer mogelijk is, maar hoe zit het met de hersenontwikkeling waar die echoscopist het over had?
Ah oke, bedankt voor de info! Ik vroeg me af of ze dan een meting zouden doen of bijvoorbeeld naar de structuren kijken. Maar ze meten dus de kleine hersenen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
Boven de 18 weken wordt dan het cerebellum gemeten en om daar een termijn aan te hangen moet dat twee weken later worden herhaald. Vervolgens wordt het gemiddelde van die twee metingen aangehouden als termijn.
Proj, wat ik eruit kan opmaken heb je een beetje hetzelfde 'probleem' als ik, al kwamen ze er bij mij pas met 20 weken achter en dan is het volgens mij al te laat om de échte uitgerekende datum te bepalen. Dan gaan ze je groei echo's geven om te kijken en nog meer te kijken enz. Dat is natuurlijk heul niet erg want extra baby spieken is tof... Maar de echte datum niet weten is ook wel een beetje vervelend...quote:Op maandag 3 juni 2013 19:26 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh jongens, alles is helemaal goed. Heel goed gegroeid en de vk was helemaal enthousiast!![]()
Mijn nieuwe datum is 20 december, maar dat is volgens de eerste echo die ik gehad heb. De echo van vandaag kwam wel meer rond mijn eigen berekende termijn uit, maar ze wil toch nog even vasthouden aan de eerste echo. Met de 20-weken echo wordt het helemaal goed bepaald.
Edit: Ohja, geslacht kon ze nog niets over zeggen.
Nop. Ze zei: "Hmmm, mijn meting wijkt af van wat andere VK eerder berekend heeft voor je." ... "Ik houd nu eerst aan haar meting vast, want dat was de eerste en die is betrouwbaarder dan deze. Bij de 20-weken echo kunnen ze dan aan de hand van de hersenontwikkeling precies de termijn bepalen."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:16 schreef DJMomo het volgende:
Zei de echoscopiste ook waarom dan skip? Lag baby niet goed recht nu ofzo? Ik zou denk ik een second opinion halen. Doe je nog een nekplooimeting ofzo? Dan heb je al nog een echo in de pijp zitten. Het is idd vooral dat in verdere zwangerschap, ook bij de SEO!, telkens terug gegaan wordt naar de UD die bij je termijn echo is vastgesteld. Zo werkt het systeem nu eenmaal. Ik zou daar niet graag van afwijken. Kan haast alleen maar gezeur - ongerustheid - opleveren.
Ik weet niet hoeveel punten moederkoek isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:44 schreef GotC het volgende:
Succes KD en Elmo!
Limone, zou dat wel mogen van haar Weightwatchers contract?
Yur stuurde me net een foto met een bonnetje erop, hij heeft de Maxi Cosi gekocht die ik wilde (en in de aanbieding was!)
Arm dingquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:16 schreef Kleurdoos het volgende:
ah er groeien steeds meer bultjes uit lex.. hand voet en mondziekte
Dat is wel fijn. Is het voor jou nog gevaarlijk?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:39 schreef Kleurdoos het volgende:
ah, hij voelt zich verder oke hoorscheelt al
t heeft een hele lange incubatietijd (tot 13 weken blijf je besmettelijk dacht ik) dus ik zou even in de gaten houden of je oudste niet ziek wordt ook en of jij zelf over een paar maand klachten krijgt. Voor een pasgeborene is HVM-besmetting wel levensgevaarlijk namelijkquote:
Ah, ik was vergeten te zeggen dat ik ze sowieso morgen of overmorgen even probeer te bellenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Cwen het volgende:
Arme lex
Skip, kan het me ook goed voorstellen, maar zou toch voor de second opinion gaan!
Mijn blaasklachten komen niet van een blaasontsteking, maar een indalende kiddo! Fijn
Ik vind het wel wat vroeg, maar beter dat ze de weg weet dan niet.
nee het is de hand voet en mondziektequote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
succes nelisb!
KD, dat is balen zeg. Weet je al 100% zeker dat het de vijfde ziekte is dan? (Ik zou het verschil niet weten, aangezien het voor mijn gevoel allemaal vlekjesziektes zijn)
Anders andere vk bellen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:23 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ah, ik was vergeten te zeggen dat ik ze sowieso morgen of overmorgen even probeer te bellen. Ik heb nog wat vragen, dus dan gooi ik dit er ook gelijk tegenaan. Nog even kijken hoe ik het ga brengen, want kennelijk heeft zij niet het idee dat het iets 'raars' was.
Omhoog met je been. Verder kan je volgens mij niet veel doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
Iemand tips tegen een pijnlijk, zwaar en vermoeid been? Heb het vermoeden dat het door de spatader komt, gezien het alleen rechts is. Ben in staat m'n been af te bijten![]()
Wat een geknuppel Hillz..
Sull, vervelend hoe je beeb kan liggen, vooral als je nog zo lang moet..
Hmm..ik heb nog wel compressiekousen. Is iig ietsquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Omhoog met je been. Verder kan je volgens mij niet veel doen.
Bij te veel last een steunkous maar dat wil je niet
Wel even in de gaten houden of je been niet heel warm wordt, anders zou ik toch de HAP even bellen. Zoveel pijn dat je je been eraf wil halen lijkt me niet heel goed namelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
Iemand tips tegen een pijnlijk, zwaar en vermoeid been? Heb het vermoeden dat het door de spatader komt, gezien het alleen rechts is. Ben in staat m'n been af te bijten![]()
Wat een geknuppel Hillz..
Sull, vervelend hoe je beeb kan liggen, vooral als je nog zo lang moet..
Strepsils zit gewoon werkzame stof in waar niet veel onderzoek naar is gedaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Strepsils worden niet geadviseerd tijdens zwangerschap....tja, je zou toch zeggen dat dat geen kwaad kan, wel?
De dr vogel spray mag ook al niet.
Andere tips? Of gebruiken jullie wel gewoon strepsils
wij lopen écht gelijk. horlepiep op blaas én indalend onderstebovenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Cwen het volgende:
Arme lex
Skip, kan het me ook goed voorstellen, maar zou toch voor de second opinion gaan!
Mijn blaasklachten komen niet van een blaasontsteking, maar een indalende kiddo! Fijn
Ik vind het wel wat vroeg, maar beter dat ze de weg weet dan niet.
Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow? At wist ik iet..dus beetje een bulshit product
Nja maar gewone zuurtjes halen dan. Thx
geweldige aflevering van KDvW was dat! 0,003 % werkzame stof of zoiets. De rest suiker.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.
Er zijn mensen die zweren bij de werking. Ik denk dat het vooral gewoon uitzitten en het zuigeffect is.
Maar neem dingen zoals oscillococcinum er zit helemaal niets in en mensen blijven het kopen.
Zo goed als zeker ja. ben wel blij dat ze het goed in de gaten houden iig. alleen jammer dat het bij de paniekzaaiers moet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:20 schreef Cwen het volgende:
Ik had homeopathische pilletjes van VSM toen ik keelpijn had. Is ongetwijfeld ook het zuigeffect, maar voor mijn gevoel hielp het!
Hilz, grappig inderdaad! Het gaat inderdaad gelijk op, en mijn buik en kind zijn ook groot voor de termijn, maar blijkbaar hier geen problemen ermee. (Maar ik weet dan ook wanneer mijn eisprong precies was). Wel goed dat ze de termijn hebben teruggezet, je wist zeker dat het niet kon, toch?
Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Hilz gaat ook lekker bij star zeg. Is er bij jou in de omgeving ook een mogelijkheid om proefkonijn te zijn bij de echo opleiding? Wellicht dat die dan nog iets nuttigs kunnen zeggen erover.
Morgen SEO ik vind het toch wel spannend.
om 15:00quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.
Spannend morgen! hoe laat mag je?
Een Doula wellicht? Geboorteplan heb ik ook gemaakt en besproken met VK en Gyn, dat vond ik wel heel fijn en ben er daarna ook niet echt meer mee bezig geweest. Ik had ook wel zo wat puntjes die me dwars zaten en waarvan ik achteraf vond dat het anders had moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel wil weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Juud79 het volgende:
f_r, ga je ook vertellen wat het gaat worden? Ik vond het ook heel spannend deze keer.... maar kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is ook wat betreft groei e.d.
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaasquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
edit: toch even stuk weggehaald. Ik voelde me iig niet echt serieus genomen tijdens de bevalling, en heb daar een soort van schuldgevoel aan overgehouden..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaas
Als het echt een min of meer traumatische ervaring was (zo klinkt het wel), zou ik zeggen EMDR (traumatherapie).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit. ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ik dit laat staan trouwens, het is wel erg persoonlijk zo..
Ze heeft het al weggehaald hoorquote:Op woensdag 5 juni 2013 08:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.
Is een enkel een traumatische ervaring een indicatie voor een ks? Er moet volgens mij niet te licht over een ks gedacht worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:10 schreef angelatje het volgende:
Vriendin van mij heeft ook een traumatische eerste bevalling gehad. Maar wilde toch graag een tweede. Voordat ze weer zwanger werd is ze gaan praten met de gyn. Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ze een keizersnede krijgt. Ze zit nu in het derde trimester, maar ze proberen we steeds om haar om te praten maar ze houdt haar poot stijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |