abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:16:47 #251
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127409665
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Omhoog met je been. Verder kan je volgens mij niet veel doen.
Bij te veel last een steunkous maar dat wil je niet :+
Hmm..ik heb nog wel compressiekousen. Is iig iets :+
pi_127409792
Magnesium? Het helpt tegen restless legs en kramp.. Mag tijdens de zwangerschap, je kan het proberen :)
pi_127409856
Wat vervelend dat je tegen je zin vooruit bent gezet, Hilz. Doet Olli het voor de nieuwe termijn ook goed?
pi_127410247
Hoi :W

We zijn weer thuis. Afwachten tot de weeën beginnen. Ze laten mijn vrouw max. 48 uur zo rondlopen.

Nu languit op de bank met een handdoekje ofzo _O-
pi_127410490
Omhoog, GotC. Dat lijkt me het enige? Klinkt idd als je spatader, balen!

Hilz, wat een vaag gedoe! Past Olli nu wel goed bij z'n nieuwe termijn? En ik zou nog even heel duidelijk aangeven dat je er niet van bent gediend dat ze de datum hebben aangepast, het kan nogal wat consequenties hebben ivm overtijd lopen enzo.

Nelis, als ze veel vruchtwater verliest en de handdoek helpt niet, dan kan ze ook een luier proberen! Van de baby he ;).
Home is where the O+ is...
pi_127411615
Of celstof matje uit het kraampakket.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127412671
Strepsils worden niet geadviseerd tijdens zwangerschap....tja, je zou toch zeggen dat dat geen kwaad kan, wel?

De dr vogel spray mag ook al niet.
Andere tips? Of gebruiken jullie wel gewoon strepsils
pi_127412834
Keelpijn? Gorgelen met zout water.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:50:22 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127413033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
Iemand tips tegen een pijnlijk, zwaar en vermoeid been? Heb het vermoeden dat het door de spatader komt, gezien het alleen rechts is. Ben in staat m'n been af te bijten :X

Wat een geknuppel Hillz..

Sull, vervelend hoe je beeb kan liggen, vooral als je nog zo lang moet..
Wel even in de gaten houden of je been niet heel warm wordt, anders zou ik toch de HAP even bellen. Zoveel pijn dat je je been eraf wil halen lijkt me niet heel goed namelijk. :N
pi_127413083
Met zout water? Hmm oke

En je een eraf bijten...is niet leker hoor ;)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:58:05 #261
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127413379
Olli ligt op schema voor de 6e. Hoofd omtrek is 30cm. Het is nu een soort competitie strijd geworden tussen star en de vk. Het competitie gedeelte ligt bij Star. de mevrouw was helemaal pissig toen ze de wind van voren kreeg van mijn vk.
edit: datum staat weer op de 16e met om de 3 weken een echo
pi_127413529
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Strepsils worden niet geadviseerd tijdens zwangerschap....tja, je zou toch zeggen dat dat geen kwaad kan, wel?

De dr vogel spray mag ook al niet.
Andere tips? Of gebruiken jullie wel gewoon strepsils
Strepsils zit gewoon werkzame stof in waar niet veel onderzoek naar is gedaan.

Strepsils vind ik sowieso echt een product om niet te kopen.
De meeste keelpijnen zijn viraal en als ze wel bacterieel is dan doen de antiseptica die er in zitten weer heel weinig en is het een kwestie van uitzitten of antibiotica.
Wat wel goed is dat is je eigen speeksel en dus gewoon het zuigen op snoepjes!
pi_127413615
Ow? At wist ik iet..dus beetje een bulshit product :)
Nja maar gewone zuurtjes halen dan. Thx
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:05:29 #264
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127413695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Cwen het volgende:
Arme lex :*

Skip, kan het me ook goed voorstellen, maar zou toch voor de second opinion gaan!

Mijn blaasklachten komen niet van een blaasontsteking, maar een indalende kiddo! Fijn :D
Ik vind het wel wat vroeg, maar beter dat ze de weg weet dan niet ;).
wij lopen écht gelijk. horlepiep op blaas én indalend ondersteboven :D Het moét dus gewoon de 16e zijn :D
pi_127413798
Ooit mocht het niet (omdat het de de placenta kan passeren en dat dit giftig is voor prematuren.)
Maar ze waren ook weer bezig met dat het misschien toch niet zo was.
Maar toch blijft staan dat het dus gewoon niet slim is en dus gewoon niet gebruiken :) :)

Ik weet dat ik er pas nog iets over heb gelezen in het vakblad maar dat kan ik nu niet vinden -O-
pi_127413930
Gewoon maar niet gebruiken dus :)
pi_127413951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow? At wist ik iet..dus beetje een bulshit product :)
Nja maar gewone zuurtjes halen dan. Thx
Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.
Er zijn mensen die zweren bij de werking. Ik denk dat het vooral gewoon uitzitten en het zuigeffect is.
Maar neem dingen zoals oscillococcinum er zit helemaal niets in en mensen blijven het kopen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:15:40 #268
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127414133
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:11 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.
Er zijn mensen die zweren bij de werking. Ik denk dat het vooral gewoon uitzitten en het zuigeffect is.
Maar neem dingen zoals oscillococcinum er zit helemaal niets in en mensen blijven het kopen.
geweldige aflevering van KDvW was dat! 0,003 % werkzame stof of zoiets. De rest suiker.
pi_127414377
Ik had homeopathische pilletjes van VSM toen ik keelpijn had. Is ongetwijfeld ook het zuigeffect, maar voor mijn gevoel hielp het!

Hilz, grappig inderdaad! Het gaat inderdaad gelijk op, en mijn buik en kind zijn ook groot voor de termijn, maar blijkbaar hier geen problemen ermee :D. (Maar ik weet dan ook wanneer mijn eisprong precies was). Wel goed dat ze de termijn hebben teruggezet, je wist zeker dat het niet kon, toch?
pi_127414880
Hilz gaat ook lekker bij star zeg. Is er bij jou in de omgeving ook een mogelijkheid om proefkonijn te zijn bij de echo opleiding? Wellicht dat die dan nog iets nuttigs kunnen zeggen erover.

Morgen SEO ik vind het toch wel spannend.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:31:02 #271
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127414907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:20 schreef Cwen het volgende:
Ik had homeopathische pilletjes van VSM toen ik keelpijn had. Is ongetwijfeld ook het zuigeffect, maar voor mijn gevoel hielp het!

Hilz, grappig inderdaad! Het gaat inderdaad gelijk op, en mijn buik en kind zijn ook groot voor de termijn, maar blijkbaar hier geen problemen ermee :D. (Maar ik weet dan ook wanneer mijn eisprong precies was). Wel goed dat ze de termijn hebben teruggezet, je wist zeker dat het niet kon, toch?
Zo goed als zeker ja. ben wel blij dat ze het goed in de gaten houden iig. alleen jammer dat het bij de paniekzaaiers moet gebeuren.

Spannend NelisB! bijnababy!

Oeh Gotc, spataderen, nooit geweten dat die zeer konden doen. Ik dacht eigenlijk dat ze alleen maar ontsierend waren.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:34:17 #272
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127415088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Hilz gaat ook lekker bij star zeg. Is er bij jou in de omgeving ook een mogelijkheid om proefkonijn te zijn bij de echo opleiding? Wellicht dat die dan nog iets nuttigs kunnen zeggen erover.

Morgen SEO ik vind het toch wel spannend.
Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.

Spannend morgen! hoe laat mag je?
pi_127415146
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:34 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.

Spannend morgen! hoe laat mag je?
om 15:00
pi_127415388
Spannend fr!

Hilz, ik snap wat je bedoelt, kan ook totaal niet begrijpen waarom ze er onderling zo moeilijk over doen. Wellicht kan je vk inderdaad nog eens kijken!
pi_127415437
Spannend f_r.

Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.

Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:44:46 #276
390924 Purple010
Purple010
pi_127415754
LOL om het been afbijten plan...

Hier rustig weinig nieuws te melden. Maandag afspraak bij Vk, ben benieuwd.

Morgen 15 weken op naar de 16!

Oja en de star vind ik ook echt gedoe. Niet te veel naar luisteren, alleen de echt belangrijke dingen.
Gelukkig is er nog je eigen verstand en internet :Y
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:47:15 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127415895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.

Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.

Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Een Doula wellicht? Geboorteplan heb ik ook gemaakt en besproken met VK en Gyn, dat vond ik wel heel fijn en ben er daarna ook niet echt meer mee bezig geweest. Ik had ook wel zo wat puntjes die me dwars zaten en waarvan ik achteraf vond dat het anders had moeten gaan.

Nu dacht ik, ik heb nog een keer de kans om het wel goed te laten verlopen, dus daar ga ik dan ook alles aan doen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:48:44 #278
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127415971
f_r, ga je ook vertellen wat het gaat worden? Ik vond het ook heel spannend deze keer.... maar kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is ook wat betreft groei e.d. ;)
pi_127416244
Laiv, ben pas voor het eerst zwanger, maar wil je aanraden om je geboorteplan gedetailleerd te schrijven - wat wil jij in welke situatie? Bespreek dit ook met je man, zodat hij het woord voor je kan doen en mensen op je wensen kan wijzen.
Tot slot wil ik je aanraden om te visualiseren hoe je het wil en jezelf dat elke dag even in een rustig moment(al zit je op het toilet!) voor te houden. Dan wordt de wens ook 'echt' voor je.

Maar goed, wellicht heb ik te weinig ervaring om recht van spreken te hebben :).
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:57:48 #280
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127416445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:35 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

om 15:00
Helemaal leuk! O+
pi_127416556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Juud79 het volgende:
f_r, ga je ook vertellen wat het gaat worden? Ik vond het ook heel spannend deze keer.... maar kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is ook wat betreft groei e.d. ;)
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel wil weten.

Vriend zei net wel dat ik ineens een hele dikke buik heb gekregen. Of ik dat nu als compliment moet zien weet ik niet.
pi_127416572
quote:
Spannend f_r.

Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaas ;)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:05:43 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127416767
Laiveneertiekje, ik had hetzelfde en wilde het in het geboorteplan opnemen (samen met wat andere tweelinggerelateerde angsten). Nou ben ik daar niet aan toegekomen maar ik kan je wel vertellen dat echt geen enkele bevalling hetzelfde is.

Het op papier zetten kan al veel helpen om het voor jezelf helder te krijgen :*
pi_127416929
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaas ;)
edit: toch even stuk weggehaald. Ik voelde me iig niet echt serieus genomen tijdens de bevalling, en heb daar een soort van schuldgevoel aan overgehouden..

Ik weet niet hoe lang ik dit laat staan trouwens, het is wel erg persoonlijk zo..

[ Bericht 31% gewijzigd door laiveneertiekje op 04-06-2013 21:59:42 ]
pi_127417662
quote:
Spannend f_r.
Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit. ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Als het echt een min of meer traumatische ervaring was (zo klinkt het wel), zou ik zeggen EMDR (traumatherapie).

Als ik het zelf nog een keer moest doen, deed ik dat ook, al was het alleen om het risico van nadelig effect op de volgende bevalling uit te sluiten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127419502
Klinkt als een nare bedoening lavenier. Ik zou je aanraden om in ieder geval een geboorteplan te schrijven. En wellicht er over praten met een professioneel iemand?
pi_127419728
Ik ga in ieder geval bezig met het geboorteplan. Verder ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil het iig ook nog even met de verloskundige bespreken die er de vorige keer bij was, als het goed is heb ik een van de volgende afspraken weer bij haar. Het wat toen een praktijk van twee, waar eentje flink wat steken heeft laten vallen. Die is nu vervangen, en haar vervangster begin ik steeds prettiger te vinden.

Ik wil er nu goed over nadenken, heb het idee dat ik de vorige keer er wat te weinig bij stil heb gestaan zeg maar.
Om er echt met een professioneel iemand over te gaan praten maakt het voor mijn gevoel ook weer zo "zwaar".
pi_127429935
Hi!

Zo maar weer aan het werk. Vanmiddag om 14 uur weer controle ziekenhuis. Mijn vrouw heeft prima geslapen vannacht.
Wachten duurt lang haha. Maar hij komt vanzelf.
  woensdag 5 juni 2013 @ 07:24:00 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127430008
Spannende tijden Nelisb. Succes vanmiddag en met wachten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:03:14 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127430294
Succes vandaag nelisb!
pi_127430349
Vriendin van mij heeft ook een traumatische eerste bevalling gehad. Maar wilde toch graag een tweede. Voordat ze weer zwanger werd is ze gaan praten met de gyn. Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ze een keizersnede krijgt. Ze zit nu in het derde trimester, maar ze proberen we steeds om haar om te praten maar ze houdt haar poot stijf :D
pi_127430383
Laiv, fijn dat die vk in lk geval weg is! Ik begrijp dat je geen keuze had oor een andere praktijk? Hoe staat je man erin dan, kent die jouw angsten en kan die jouw wensen straks tijdens de bevalling ook vertegenwoordigen?

Nelisb, die kleine van jullie maakt het nog even spannend! Fijn dat je vrouw goed geslapen heeft, nu maar hopen dat het zich toch zelf gaat aandienen.

Vanochtend zelf weer met een ontspannen buik wakker geworden, heerlijk even geen harde en gespannen buik. Hopen dat het vandaag zo blijft!
pi_127430397
Succes Nelis! Wat fijn dat je vrouw goed geslapen heeft. :)
pi_127430441
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang ik dit laat staan trouwens, het is wel erg persoonlijk zo..
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen. :Y)
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:27:04 #295
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127430485
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:21 schreef Limone het volgende:

[..]

Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen. :Y)
Ze heeft het al weggehaald hoor ;)
pi_127430758
Oh ik dacht dat die andere post ook nog te persoonlijk was.

[ Bericht 15% gewijzigd door Limone op 05-06-2013 09:28:40 ]
pi_127430807
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:10 schreef angelatje het volgende:
Vriendin van mij heeft ook een traumatische eerste bevalling gehad. Maar wilde toch graag een tweede. Voordat ze weer zwanger werd is ze gaan praten met de gyn. Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ze een keizersnede krijgt. Ze zit nu in het derde trimester, maar ze proberen we steeds om haar om te praten maar ze houdt haar poot stijf :D
Is een enkel een traumatische ervaring een indicatie voor een ks? Er moet volgens mij niet te licht over een ks gedacht worden.

Nelis succes met wachten wel fijn van de goede nacht van je vrouw.
pi_127430821
traumatische eerste bevallingen lijkt me inderdaad niet "fijn" als er nog een voor de deur staat.
Hopelijk kunnen jullie op de 2e meteen goed gevoel terugkijken :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:16:32 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127431316
Bedankt voor de tips dames, ik hou het in de gaten :*

Laiv, de tips zijn al gegeven maar ik wil je vooral een bevalling wensen waarop je, zoals Bla zegt, met een goed gevoel op terug kunt kijken :* Het lijkt me idd dat je juist op dit moment eigenlijk pas de vorige bevalling gaat verwerken.
pi_127431500
*knip*

[..]

edit: toch even stuk weggehaald. Ik voelde me iig niet echt serieus genomen tijdens de bevalling, en heb daar een soort van schuldgevoel aan overgehouden..

[/quote]

Tussen mijn jongste en oudste zit ruim 9 jaar maar ik merkte dat met de bevalling van de jongste in het vooruitzicht ik toch wel veel angsten/zorgen etc had.
De verloskundige heeft voor mij toen een afspraak gemaakt op een speciaal spreekuur van de gyn in het ziekenhuis. Dit spreekuur was speciaal voor mensen met angsten/zorgen etc. Het hielp mij heel erg om te kunnen vertellen waar ik bang voor was. De gyn dacht met me mee en gaf ook aan wat er voor mogelijkheden waren.
( ik ben bijvoorbeeld heel bang voor naalden. Voor mij dus fijn te weten dat er indien ruimte op Verkoever mijn partner bij uitzondering aanwezig mocht zijn bij het zetten van een ruggenprik)

Na afloop van dit gesprek heb ik mijn bevalplan geschreven en naast bespreken met de VK ook naar de gyn gemaild die het in mijn dossier heeft gedaan. Dit gaf mij heel veel rust.

Uiteindelijk heb ik een supersnelle maar heftige bevalling gehad waar ik met een supergoed gevoel op terugkijk. Juist doordat de VK ook zo goed op de hoogte was van mijn geboorteplan en dit ook gevolgd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')