Hmm..ik heb nog wel compressiekousen. Is iig ietsquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Omhoog met je been. Verder kan je volgens mij niet veel doen.
Bij te veel last een steunkous maar dat wil je niet
Wel even in de gaten houden of je been niet heel warm wordt, anders zou ik toch de HAP even bellen. Zoveel pijn dat je je been eraf wil halen lijkt me niet heel goed namelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef GotC het volgende:
Iemand tips tegen een pijnlijk, zwaar en vermoeid been? Heb het vermoeden dat het door de spatader komt, gezien het alleen rechts is. Ben in staat m'n been af te bijten![]()
Wat een geknuppel Hillz..
Sull, vervelend hoe je beeb kan liggen, vooral als je nog zo lang moet..
Strepsils zit gewoon werkzame stof in waar niet veel onderzoek naar is gedaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Strepsils worden niet geadviseerd tijdens zwangerschap....tja, je zou toch zeggen dat dat geen kwaad kan, wel?
De dr vogel spray mag ook al niet.
Andere tips? Of gebruiken jullie wel gewoon strepsils
wij lopen écht gelijk. horlepiep op blaas én indalend onderstebovenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Cwen het volgende:
Arme lex
Skip, kan het me ook goed voorstellen, maar zou toch voor de second opinion gaan!
Mijn blaasklachten komen niet van een blaasontsteking, maar een indalende kiddo! Fijn
Ik vind het wel wat vroeg, maar beter dat ze de weg weet dan niet.
Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow? At wist ik iet..dus beetje een bulshit product
Nja maar gewone zuurtjes halen dan. Thx
geweldige aflevering van KDvW was dat! 0,003 % werkzame stof of zoiets. De rest suiker.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hehehe ik raad het zelf niet aan als mensen vragen naar dingen voor keelpijn.
Er zijn mensen die zweren bij de werking. Ik denk dat het vooral gewoon uitzitten en het zuigeffect is.
Maar neem dingen zoals oscillococcinum er zit helemaal niets in en mensen blijven het kopen.
Zo goed als zeker ja. ben wel blij dat ze het goed in de gaten houden iig. alleen jammer dat het bij de paniekzaaiers moet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:20 schreef Cwen het volgende:
Ik had homeopathische pilletjes van VSM toen ik keelpijn had. Is ongetwijfeld ook het zuigeffect, maar voor mijn gevoel hielp het!
Hilz, grappig inderdaad! Het gaat inderdaad gelijk op, en mijn buik en kind zijn ook groot voor de termijn, maar blijkbaar hier geen problemen ermee. (Maar ik weet dan ook wanneer mijn eisprong precies was). Wel goed dat ze de termijn hebben teruggezet, je wist zeker dat het niet kon, toch?
Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Hilz gaat ook lekker bij star zeg. Is er bij jou in de omgeving ook een mogelijkheid om proefkonijn te zijn bij de echo opleiding? Wellicht dat die dan nog iets nuttigs kunnen zeggen erover.
Morgen SEO ik vind het toch wel spannend.
om 15:00quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik geloof dat er hier verder niet zo heel veel in de buurt zit. Maar morgen maar even mijn vk bellen en vragen of ze het zelf evt kan doen ipv Star. Misschien heeft Star wel helemaal gelijk en is het idd toch de 6e, maar het gaat me om de manier waarop. Mijn baby is geen reden voor Competitie.
Spannend morgen! hoe laat mag je?
Een Doula wellicht? Geboorteplan heb ik ook gemaakt en besproken met VK en Gyn, dat vond ik wel heel fijn en ben er daarna ook niet echt meer mee bezig geweest. Ik had ook wel zo wat puntjes die me dwars zaten en waarvan ik achteraf vond dat het anders had moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel wil weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Juud79 het volgende:
f_r, ga je ook vertellen wat het gaat worden? Ik vond het ook heel spannend deze keer.... maar kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is ook wat betreft groei e.d.
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaasquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
edit: toch even stuk weggehaald. Ik voelde me iig niet echt serieus genomen tijdens de bevalling, en heb daar een soort van schuldgevoel aan overgehouden..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaas
Als het echt een min of meer traumatische ervaring was (zo klinkt het wel), zou ik zeggen EMDR (traumatherapie).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit. ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ik dit laat staan trouwens, het is wel erg persoonlijk zo..
Ze heeft het al weggehaald hoorquote:Op woensdag 5 juni 2013 08:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.
Is een enkel een traumatische ervaring een indicatie voor een ks? Er moet volgens mij niet te licht over een ks gedacht worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:10 schreef angelatje het volgende:
Vriendin van mij heeft ook een traumatische eerste bevalling gehad. Maar wilde toch graag een tweede. Voordat ze weer zwanger werd is ze gaan praten met de gyn. Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ze een keizersnede krijgt. Ze zit nu in het derde trimester, maar ze proberen we steeds om haar om te praten maar ze houdt haar poot stijf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |