Een Doula wellicht? Geboorteplan heb ik ook gemaakt en besproken met VK en Gyn, dat vond ik wel heel fijn en ben er daarna ook niet echt meer mee bezig geweest. Ik had ook wel zo wat puntjes die me dwars zaten en waarvan ik achteraf vond dat het anders had moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel wil weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Juud79 het volgende:
f_r, ga je ook vertellen wat het gaat worden? Ik vond het ook heel spannend deze keer.... maar kan me voorstellen dat het voor jou helemaal spannend is ook wat betreft groei e.d.
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaasquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Even een vraag voor de dames die zwanger zijn van nr 2 of 3. Mijn bevalling van Bartje was iets waar ik echt niet met plezier op terugkijk(in het kort, niet vorderende ontsluiting, ziekenhuis, remifentanil, daarvan elke keer stoppen met ademen, ziekenhuispersoneel die niet echt motiverend was richting mij, en toen een vaccuumpomp en knip). Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit.
Ik heb dit ook al aangegeven bij de verloskundige, die kwam met de tip van een geboorteplan, en daar ga ik ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
edit: toch even stuk weggehaald. Ik voelde me iig niet echt serieus genomen tijdens de bevalling, en heb daar een soort van schuldgevoel aan overgehouden..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Voorbereiding. Zorgen dat je zelf sterk genoeg bent om een bevalling te doorstaan hoe deze ook lopen zal. Wat helpt is heel persoonlijk. Een geboorteplan kan helpen, een cursus wellicht, haptonomie om in goed contact te komen met je lijf en je baby, hypnobirthing om in staat te zijn je volledig af te sluiten van de buitenwereld, een gesprek met de zorgverleners van toen of juist met die van nu, misschien een boek, een coachingstraject, ... Het is alleen geen hapklaar brokje helaas
Als het echt een min of meer traumatische ervaring was (zo klinkt het wel), zou ik zeggen EMDR (traumatherapie).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Spannend f_r.
Ik heb daar eigenlijk nauwelijks met anderen over gepraat, maar merk nu wel dat met een bevalling in het vooruitzicht het mij flink dwars zit. ook mee bezig, maar wat kan ik er nog meer aan doen om er niet met een verkeerde "mindset" in te gaan?
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ik dit laat staan trouwens, het is wel erg persoonlijk zo..
Ze heeft het al weggehaald hoorquote:Op woensdag 5 juni 2013 08:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Dan mag je wel opschieten. Posts in een gesloten topic kan je niet meer wijzigen.
Is een enkel een traumatische ervaring een indicatie voor een ks? Er moet volgens mij niet te licht over een ks gedacht worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:10 schreef angelatje het volgende:
Vriendin van mij heeft ook een traumatische eerste bevalling gehad. Maar wilde toch graag een tweede. Voordat ze weer zwanger werd is ze gaan praten met de gyn. Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ze een keizersnede krijgt. Ze zit nu in het derde trimester, maar ze proberen we steeds om haar om te praten maar ze houdt haar poot stijf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |