Gefeliciteerd met je eerste wedstrijd. 1200 man is nog redelijk rustig hoorquote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef GuitarJJ het volgende:
Zo, terug van mijn eerste wedstrijd in Zupthen (5 km). Ik moet zeggen dat het erg leuk was!
Pluspunten:
- Goede organisatie
- Duidelijk parkour
- Veel leuke mensen langs de weg die je aan het aanmoedigen waren!
- Leuk om met veel soortgenoten te lopen!
Minpunten:
- Enorme drukte! Ruimt 1200 man die tegelijk van start ging. Pas na 1 minuut kon ik de officiele startpoort langs!De eerste kilometer liep je eigenlijk in een grote groep, waardoor je je moest inhouden. Onderweg ook nog wat smalle paadjes waar je je in moest houden.
- Door al die mensen had ik geen flauw idee hoe hard ik aan het lopen was. Gezien de tijd leek ik wel sneller te lopen dan normaal. Blijkbaar is het toch leuk om mensen voorbij te gaan!
Tijden werden geregistreerd via een GEVO-chip, dus die zullen vanavond nog online komen. Ik verwacht een tijd onder de 27 minuten
Het is in ieder geval voor herhaling vatbaar. Nu opweg naar de 10 km!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben benieuwd naar je foto'squote:Op zondag 26 mei 2013 17:36 schreef slacker_nl het volgende:
Ik zie mooite tijden voorbijkomen. Ik ben net terug van de Colorrun. Voor velen gewoon een funrun, het tempo was laag, heb van verschillende groepen ook nog foto's moeten maken. Het leek overigens wel een ladiesrun, horden en horden vrouwen. Ook van die kleine guppies die met hun ouders liepen, was schattig om te zien.
Twee bekenden gezien, dus ik was blij. M'n fiets is ook gekleurd nu. Best grappig. Overigens is de kleurstofgebeuren een maiszetmeelachtig product. Het was grappig om te zien, maar gezien het tempo denk ik dat ik zulke loopjes aan me voorbij laat gaan. Lopen voor the shits and giggles is leuk, maar dit was toch iets te.... Al vonden de mensen die eraan meededen het wel heel leuk.
quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef SEMTEX het volgende:
2160 Mariska ***, Eindhoven VSR 10km: 00:57:07 5km: 00:28:07
Netjes!quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef SEMTEX het volgende:
Best vlak gelopen zo, netjes!quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef SEMTEX het volgende:
En, wat is daar mis mee? Dat is toch super goed??quote:Op zondag 26 mei 2013 18:09 schreef IbeBen het volgende:
Heb ik weerEvy les 19 gelopen, is mn 5km tijd 30:01....
En ook jij hebt prima gelopen. Net onder de 2 uur op een HM is een mooie tijd!quote:Op zondag 26 mei 2013 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Even vluchtig gelezen, maar nu nog aan het vieren. Op de HM van Leiden gefinisht in 1:59.42. Op 7 seconde na 10 minuten van mijn PR af. Mooi gevoel overgehouden. Nu sleutelen aan nog mooiere tijden. Maar eerst meer bier & wijn.
Huh? Juist helemaal nietquote:
quote:Op zondag 26 mei 2013 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Even vluchtig gelezen, maar nu nog aan het vieren. Op de HM van Leiden gefinisht in 1:59.42. Op 7 seconde na 10 minuten van mijn PR af. Mooi gevoel overgehouden. Nu sleutelen aan nog mooiere tijden. Maar eerst meer bier & wijn.
Eens hoor, maar die ene seconde sneller had toch leuk geweestquote:Op zondag 26 mei 2013 18:15 schreef Levitas het volgende:
[..]
En, wat is daar mis mee? Dat is toch super goed??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en hele toffe tijgerprint compressiekousenGa eens kijken op de website (alleen voor chicks
)
[ Bericht 13% gewijzigd door SEMTEX op 26-05-2013 18:34:37 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik zag 1 minuut verval in je laatste 5k,,dan ga ik zo even kijken op garmin/endo/rk voor de echte cijfers.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Huh? Juist helemaal nietVeel te snel begonnen met 5:36, beetje teruggezakt, tussen 6 en 7km inkakmoment en zwaar en een eindsprintje
Jaaa, ook vetquote:Op zondag 26 mei 2013 18:35 schreef Shravani het volgende:
Haha dank je semtex, ik ging ook even snuffelen en toen kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Leuke stad hequote:Op zondag 26 mei 2013 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb niet meegedaanquote:Op zondag 26 mei 2013 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Daarna dus op zoek naar vriend en direct door opzoek naar Serinde en Guppy om mee te doen aan een warming up. De warming up zelf vond ik wel fijn en handig....ik was goed warm.
Wauw, wat een prachtige eerste marathon ervaring moet dat zijn. En nog eens binnen je doel ook nog. Knap hoor!quote:
Wij (Serinde, guppy, mamma gup en ik )hadden een elitte warming up van de atletiek club van Serinde. ( met uiteraard nog een aantal andere leden van de club)quote:
Perfect man! Mooi gelopen!quote:Op zondag 26 mei 2013 18:56 schreef Bonobo11 het volgende:
Over de finish in 3:29:45. Achievement unlocked Yeah
It was a good day.
http://www.endomondo.com/workouts/194830462/7904237
Wat een doel voor een eerste marathon, en hem dan met 15seconden behalen...quote:Op zondag 26 mei 2013 18:56 schreef Bonobo11 het volgende:
(doel was binnen drie-enhalf uur finishen
Over de finish in 3:29:45. Achievement unlocked Yeah
Voor een zwabberhark loop je best behoorlijke kilometer tijden. Vergeleken met mezelf. Maar dat komt misschien dan weer omdat ik meer mastodont ben. Hardloopgewijs.quote:
Hoe zit dat met die bruto en netto tijd dan? /noobquote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Levitas het volgende:
En nu de officiële tijd van vandaag:
Naam: Kevin **
Categorie: M10km
Totaal plaats: 576 / 1613
Categorie plaats: 500 / 954
Snelheid: 11,342 km/uur
Bruto tijd: 54:07
Netto tijd: 52:54
[ afbeelding ]
Haha, de #1 heeft een bruto tijd van 1 uur 24 min., maar wel een netto tijd van 23 minuten. De t*ring wat snel!
Brutotijd = Startschot tot finishquote:Op zondag 26 mei 2013 19:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die bruto en netto tijd dan? /noob
Dus die nr #1 waar hij het over heeft, heeft een uur en een minuut erover gedaan om over de finishlijn te gaan? Dafuqquote:Op zondag 26 mei 2013 19:39 schreef Onama het volgende:
[..]
Brutotijd = Startschot tot finish
Nettotijd = Moment van over de startlijn lopen tot finish
Kevin heeft dus ongeveer een minuut na start pas over start gelopen.
Als je in Endomondo bij de team Fok profile bij see more kijkt, kun je alle nicks bij namen plaatsen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:20 schreef Levitas het volgende:
Nu weet ik trouwens ook meteen wie JP K is op Endomondo. Staat volgens mij altijd in de top 3 van de FOK! groep, maar wist er geen FOK! naam bij. Nu wel
Kan niet, WR 10k is 26:44 op de weg en 26:17 op de baanquote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Levitas het volgende:
Haha, de #1 heeft een bruto tijd van 1 uur 24 min., maar wel een netto tijd van 23 minuten. De t*ring wat snel!
Je brutotijd is de 'echte' tijd die geldt bij wedstrijden. Netto tijd wordt aangeboden als extra, maar dat wel de echte afstandquote:Op zondag 26 mei 2013 19:40 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dus die nr #1 waar hij het over heeft, heeft een uur en een minuut erover gedaan om over de finishlijn te gaan? Dafuq
Maar je nettotijd is dus gewoon de 'echte' tijd?![]()
Dan kan diegene die een uur wachtte toch nooit eerste geworden zijn?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je brutotijd is de 'echte' tijd die geldt bij wedstrijden. Netto tijd wordt aangeboden als extra, maar dat wel de echte afstand
Makkelijk he
Dan moet er iets niet goed zijn gegaan met de registratie.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:41 schreef Bonobo11 het volgende:
Kan niet, WR 10k is 26:44 op de weg en 26:17 op de baan
Nee dat is ook niet zo. Hier is iets niet goed gegaan, want de netto-tijd klopt ook niet. Maar voor de podiumplaatsen wordt altijd alleen gekeken naar de bruto-tijden. Als je heel snel kan lopen moet je dus ook gewoon altijd vooraan gaan staan, anders wordt het heel moeilijk om nog eerste te worden.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:43 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dan kan diegene die een uur wachtte toch nooit eerste geworden zijn?
Zou je denken?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:43 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dan moet er iets niet goed zijn gegaan met de registratie.
Wedstrijdrenners starten sowieso vooraan tijdens dit soort lopen. Dan is bruto/nettotijd nagenoeg hetzelfde, een seconde verschil misschien.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:46 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet zo. Hier is iets niet goed gegaan, want de netto-tijd klopt ook niet. Maar voor de podiumplaatsen wordt altijd alleen gekeken naar de bruto-tijden. Als je heel snel kan lopen moet je dus ook gewoon altijd vooraan gaan staan, anders wordt het heel moeilijk om nog eerste te worden.
Je hond is eigenlijk te mooi wit om mee over zulke modderpaden te lopen!quote:Op zondag 26 mei 2013 18:59 schreef winterstorm666 het volgende:
zow ook terug van mijn hardlooprondje. 9km in 50.20
hier een filmpje van een stuk van de route en mijn nieuwe camelbak.
loopt overigens heerlijk! je voelt er weinig van en het schudden is niet hinderlijk.
[ link | afbeelding ]
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/186000401
Als je een km per week erbij doet, drie weken. Dat is en verantwoord en makkelijk haalbaar.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoe lang doe je erover om van evy (5km) naar 8km te gaan? Ik ben in juli klaar met evy en eind augustus is er een 5EM evenement in de buurt, maar ik heb dus géén idee of dat haalbaar is. Iemand een idee?
hij zag er na de loop ook wel uit als een moddermonster, maar eenmaal opgedroogd valt de modder en troep gewoon van ze af. heel handig alleen niet voor de rest van het huis!quote:Op zondag 26 mei 2013 19:52 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Je hond is eigenlijk te mooi wit om mee over zulke modderpaden te lopen!
Wel tof dat hij / zij zo meeloopt.
Ik een minuut of 18quote:Op zondag 26 mei 2013 19:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoe lang doe je erover om van evy (5km) naar 8km te gaan?
Stelregel is elke week ongeveer 10% meer lopen. Dat betekent dat je in een week of 5 op 8KM kan zitten.quote:Ik ben in juli klaar met evy en eind augustus is er een 5EM evenement in de buurt, maar ik heb dus géén idee of dat haalbaar is. Iemand een idee?
Nice, dan heb ik je zien finishen maar wist ik niet wie je was, mijn zwager z'n tijd was 2:00.00quote:Op zondag 26 mei 2013 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Niet altijd, bij de Posbankloop bijvoorbeeld (toch ook al 6000 deelnemers dacht ik) heb je geen startvakken. Volgens mij hebben een aantal (genodigde) lopers wel een plekje vooraan, maar anders moet je maar zorgen dat je daar staat.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wedstrijdrenners starten sowieso vooraan tijdens dit soort lopen. Dan is bruto/nettotijd nagenoeg hetzelfde, een seconde verschil misschien.
Gewoon doen! Ik heb mijn eerste 3 in het afgelopen kwartaal gedaan. Kun je meer dan je denkt.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:46 schreef CRX_master het volgende:
Het is zo leuk om al jullie verhalen te lezen over de wedstrijden die gelopen worden, ik wordt er zelf ook steeds enthiousiaster over om zoiets eens te gaan proberen. Iets waarvan ik altijd gezegd heb dat ik niet zou gaan doen. Echt top wat jullie allemaal weer gepresteerd hebben !
23 minuten over 10k zou een verbetering van ruim 3 minuten van het wereldrecord betekenen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Levitas het volgende:
Ja, maar jij stond dan weer leuk op de foto. Ik word vaak benaderd door crematiebedrijven of ze mijn hardloopfoto's mogen gebruiken voor hun reclamefolders.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor een zwabberhark loop je best behoorlijke kilometer tijden. Vergeleken met mezelf. Maar dat komt misschien dan weer omdat ik meer mastodont ben. Hardloopgewijs.
quote:Op zondag 26 mei 2013 20:10 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, maar jij stond dan weer leuk op de foto. Ik word vaak benaderd door crematiebedrijven of ze mijn hardloopfoto's mogen gebruiken voor hun reclamefolders.
Gesponsord door uitvaartcentrum de Doodloperquote:Op zondag 26 mei 2013 20:10 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, maar jij stond dan weer leuk op de foto. Ik word vaak benaderd door crematiebedrijven of ze mijn hardloopfoto's mogen gebruiken voor hun reclamefolders.
Zit het sterk te overwegen.. Eerst maar even comfortabel de 5 km kunnen lopen zonder wandelen..quote:Op zondag 26 mei 2013 20:06 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Gewoon doen! Ik heb mijn eerste 3 in het afgelopen kwartaal gedaan. Kun je meer dan je denkt.
Over Ekiden gesproken: dat lijkt me nou een prima evenement om je eerste 5km te lopen!quote:Op zondag 26 mei 2013 20:21 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Zit het sterk te overwegen.. Eerst maar even comfortabel de 5 km kunnen lopen zonder wandelen..
ik weet niet welk vak jij had....maar ik vond het in het een na laatste vak toch best lang duren :pquote:Op zondag 26 mei 2013 20:29 schreef SEMTEX het volgende:
De start bij de ML was trouwens beter geregeld dan bij de Zevenheuvelenloop, met al die vakken die erg lang op elkaar moesten wachten en te laat vertrokken.
Dat is nog maar een goede maand verder.. Heb niet het idee dat ik dan al lekker 5km kan lopen eerlijk gezegd. Zou me er niet prettig bij voelen denk ik, zeker gezien je het met een team gaat doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Over Ekiden gesproken: dat lijkt me nou een prima evenement om je eerste 5km te lopen!
Ik zit niks vermoedend bij te lezen na een superleuke dag, kom ik dit tegenquote:Op zondag 26 mei 2013 10:03 schreef Mascleta het volgende:
Helaas voor mij de komende tijd geen hardlopen.
maar het is toch verstandiger om eerst even te 'stabiliseren' op 5km?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je een km per week erbij doet, drie weken. Dat is en verantwoord en makkelijk haalbaar.
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maargoed wat voor de een werkt werkt niet zo goed voor de ander natuurlijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:45 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
maar het is toch verstandiger om eerst even te 'stabiliseren' op 5km?
Supergoed gedaan!! En ook de papa van GotCquote:Op zondag 26 mei 2013 13:00 schreef YUR het volgende:
Zo...schoonvader naar een nieuw PR geholpen. 2uur8
quote:Op zondag 26 mei 2013 10:03 schreef Mascleta het volgende:
Helaas voor mij de komende tijd geen hardlopen.
Gisteren ben ik tijdens een ronde wielrennen in Limburg te val gekomen in een afdaling, ben met het hoofd op het asfalt geklapt, buiten bewustzijn geraakt en kwam eigenlijk weer bij toen er een ambulance en hoop mensen om mij heen stonden. Ik ben naar het ziekenhuis in Heerlen gebracht met de ambulance en daar hebben ze me behandeld.
resultaat. veel schaafwonden. groot stuk huid op gezicht volledig verdwenen, hersenschudding, 8 hechtingen (2x4) in mijn gezicht. Gelukkig wel thuis nu, maar ik zie er uit als een monster.
Mijn wielrenfietsen en alle daar om heen gaan als ik genezen ben gelijk op marktplaats.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van mijn gezicht
PAS OP! HET ZIJN SMERIGE BEELDEN!jezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beterschap!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
werd hier ooit weleens geroepen, vandaarquote:Op zondag 26 mei 2013 20:46 schreef Onama het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Maargoed wat voor de een werkt werkt niet zo goed voor de ander natuurlijk.
Dan loop je 2x per week 5 km en dan een keertje uitbouwen naar 6/7/8, ik zie geen problemen daarmee. Stabiliseren op de 5km.. Ik zie dat als je PR willen aanscherpen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:45 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
maar het is toch verstandiger om eerst even te 'stabiliseren' op 5km?
Lol, m'n moeder zat 9 seconden boven d'r PRquote:Op zondag 26 mei 2013 15:53 schreef DeeBee het volgende:
Edit: wow, net als Zwabberhark dus 14 seconden boven m'n PR gestrand.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |