abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2013 @ 18:35:42 #226
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127033115
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Huh? Juist helemaal niet :P Veel te snel begonnen met 5:36, beetje teruggezakt, tussen 6 en 7km inkakmoment en zwaar en een eindsprintje :P
Ik zag 1 minuut verval in je laatste 5k,,dan ga ik zo even kijken op garmin/endo/rk voor de echte cijfers.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:35:55 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_127033126
Heel leuk, maar wel duur! Weet niet hoe de kwaliteit is?
  zondag 26 mei 2013 @ 18:36:55 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127033156
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:35 schreef Shravani het volgende:
Haha dank je semtex, ik ging ook even snuffelen en toen kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Jaaa, ook vet O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127033170
Haha, die zag ik ook idd :D Maar ik weet ook niet hoe deze zich verhouden tot die van Herzog. Plus dat ik, als m'n kuiten stoppen met zich aanstellen, geen compressiekousen nodig heb :D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2013 @ 18:41:34 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127033286
Nog meer mooie eindtijden :D
pi_127033540
Ik had geen zin om met het OV naar de wedstrijd te gaan. Toch is er een rechtstreekse verbinding vanuit mijn woonplaats per rails. Sterker nog, de start van de wedstrijd lag pal onder een station. De reden is dat ik dan eerst 10 minuten moest fietsen en dat vond ik te koud gezien mijn kort-kort van vandaag.

Dus de auto. Ik was van plan om (gratis) te parkeren voor het huis van een vriend van mij en dan 1,5 km warm te lopen richting de start. Kom ik daar in Den Haag, hebben ze een hele weg afgezet (waar ik overheen moest) vanwege een sportevenement. Grmbl. Enfin, ik had de navigatie gelukkig mee en via een omweggetje kwam toch ik waar ik wezen moest.

Ik merkte tijdens het warmlopen al dat het helemaal niet zo koud was als ik dacht. De wind was stevig, maar ik had al gezien dat we 'm nergens langdurig tegen zouden krijgen. De vorm was driewerf slappe patatten. Het lichaam voelde slap. Misschien nog een staartje van de nachtdiensten van een paar dagen terug.

Voor het eerst gebruikte ik de bibbits. Thuis had ik het startnummer al zorgvuldig aangebracht op het kekke (zwarte) shirt dat ik ging dragen. Tijdens het hardlopen vond ik het shirt zwaarder aanvoelen, heel gek. Tijdens de wedstrijd had ik dat dan weer helemaal niet.

Het was bij aankomst nog maar 20 minuten tot de start en dat was prima: als ik eindeloos wil wachten ga ik wel met mijn vriendin winkelen. Het eerste stuk was een lang eind naar Marlot. Ik dacht altijd dat Marlot een mooi park was, maar ik herinner me eigenlijk alleen maar een woonwijk. Het tempo lag iets hoger dan ik begroot had, maar het ging ok. Ik probeerde vooral op souplesse te lopen, wat gezien mijn nickname natuurlijk een kansloze zaak was. Aan de andere kant ben ik ook wel een aantal keren ingehaald door mensen die echt héél hard stampten.

Onderweg heb ik twee mensen ingehaald die op de achterkant van hun shirt "harder dan jij!!" hadden staan. Leuk, maar het was nóg leuker geweest als er "harder als jou!!" had gestaan. Ik kan niet verklaren waarom, maar dat gevoel heb ik heel sterk.

Op een gegeven moment herkende ik een BN'er langs de kant. Was het tijdens de CPC Henk Bres, dit keer was het VVD-mastodont Ton Elias. Als vrijwilliger. Dit verwarde mij hevig, want het past niet in mijn beeld van hem. Alas, het had nog verrassender geweest als hij had meegedaan (en dan voor mij zou eindigen, want zo gaan die dingen dan ook meteen).

Halverwege kwam ik door in 26:03. Op dat moment liep ik op een schema onder mijn PR. Ik nam een bekertje water bij de drankpost (dronk er ook van) en wandelde een stukje. Vanaf toen lagen de kilometertijden een stuk hoger, maar het stukje door het Haagse Bos was mooi. Na circa 7,5 km kom je nog langs het Malieveld, waar 2,5 maand geleden de start/finish van de CPC was.

Het tweede stuk was zwaarder. Ik bleef wel onder de 5:30 lopen, maar van harte ging het niet. De hartslag lag nu rond 175. Ik snap niet helemaal waarom ik niet ook heel zwaar aan het hijgen was, want dat had wel gepast bij het gevoel (doodswens). Inmiddels was ik echt heel blij dat ik in kort-kort gegaan was. De zon kwam door en ondanks de schamele 11 graden had ik het warm.

Uiteindelijk zette ik mijn forerunner stil op 52:50. Net geen PR. De kilometertijden waren 5:11-5:04-5:08-5:14-5:14-5:29-5:24-5:22-5:25-5:12 en nog 30 meter in 3:37 min/km. Die laatste 30 meter waren dus goed, aan de rest ga ik de komende maanden werken.

De medaille was oranje.
pi_127033658
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:13 schreef Schanulleke het volgende:
Even vluchtig gelezen, maar nu nog aan het vieren. Op de HM van Leiden gefinisht in 1:59.42. Op 7 seconde na 10 minuten van mijn PR af. Mooi gevoel overgehouden. Nu sleutelen aan nog mooiere tijden. Maar eerst meer bier & wijn. :)
Leuke stad he O+
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:55:44 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127033847
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Daarna dus op zoek naar vriend en direct door opzoek naar Serinde en Guppy om mee te doen aan een warming up. De warming up zelf vond ik wel fijn en handig....ik was goed warm.
Ik heb niet meegedaan :@ Vond het maar duf :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 26 mei 2013 @ 18:56:39 #234
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_127033888
Allereerst,
Sterkte Mascleta!

Mijn dag begon om 7:00 toen de wekker ging en ik lekker ontbijt ging maken.
4 boterhammen pindakaas met sambal en 2 gekookte eieren. Daarna nog een appel en een banaan en m'n laatste halve liter bietensap. Daarna een uurtje chillen (fokken) en m'n raceoutfit aantrekken en dergelijke. Om 9 uur naar Leiden CS om m'n moeder op te halen. Haar trein had vertraging, maar surprise surprise, ze had m'n zus ook meegenomen.
Rustig met z'n 3en richting start gelopen en onderweg nog even een bakkie gedaan. 10:20 het startvak in en na een Wilhelmus begon iedereen te lopen zonder startschot of muziek ofzo, was beetje raar.

We bleken toch van start te zijn en m'n 1e marathon was begonnen. Ik had geen warming-up gedaan dus de 1e kilometers (wanneer het toch nog druk is) een beetje rustig aan gedaan, voor zover dat kan met wind mee en licht heuvel af.
10k in 48 minuten, eigenlijk iets te hard, maar liep zo lekker. Na de al door DeeBee vermeldde splitsing was het ineens heel rustig en liep ik tussen 2 groepjes in, tot 15k (1:12) geen centje pijn. Toen draaiden we naar het noorden en kreeg ik de wind tegen. Gelukkig kon ik aansluiten bij een groepje, maar na 3k uit de wind hangen heb ik 4k op kop gelopen. Tussen kilometer 16 en 26 liepen we door de polder met de wind tegen en daar heb ik veel energie moeten geven om het groepstempo te lopen. Halve marathon in 1:42.
Na 26 kilometer liepen we naar het westen en hadden we zijwind, wat beter liep, maar toen merkte ik na verloop van tijd dat de tussentijden toch opliepen. Bij 30k was het beste er wel af en ging het van soepel hertjeslopen over in werken. Hartslag ging ook iets hoger om tempo acceptabel te houden (doel was binnen drie-enhalf uur finishen). Wind was inmiddels een soort van mee, maar daar had ik voor m'n gevoel weinig meer aan. Na 35k ging ik mindgames spelen met mezelf,
Ja jongen nog maar zeven, da's een rondje singels, easy.
Bij 39 je hebt er al weer 4 opzitten, nog minder dan wat we net hebben gelopen enz enz.
Als je dan de stad indraait valt de wind wel grotendeels weg en krijg je een boost van de mensen die je persoonlijk aanmoedigen (naam op startnr en het veld is zo uiteen geslagen dat ze blij zijn als er weer iemand langsloopt).
Nu liep ik de laatste kilometers over m'n vertrouwde trainingsrondje, en net toen ik m'n eindversnelling wilde inzetten, kwam er ineens out of nowhere allemaal 5 en 10k volk het parcours op en liep de weg helemaal vol. Beetje slalommend door het finishgebied en m'n juichende family op de tribune gespot.

Over de finish in 3:29:45. Achievement unlocked Yeah *O*

Al met al zeer tevreden over m'n tijd en de sfeer tijdens de marathon in de dorpen.
Hoempa-dweilorkesten en af en toe een DJ. Enthousiast publiek ook. Geeft je toch afleiding en energie.

Daarna lekker naar huis, rekken, douchen en weer de stad in om in beweging te blijven. Daarna uit eten. It was a good day.

http://www.endomondo.com/workouts/194830462/7904237
Feyenoord!!! * Barça
pi_127034002
zow ook terug van mijn hardlooprondje. 9km in 50.20
hier een filmpje van een stuk van de route en mijn nieuwe camelbak.
loopt overigens heerlijk! je voelt er weinig van en het schudden is niet hinderlijk.

http://runkeeper.com/user/storm666/activity/186000401
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_127034031
quote:
6s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:56 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Wauw, wat een prachtige eerste marathon ervaring moet dat zijn. En nog eens binnen je doel ook nog. Knap hoor! _O_
  zondag 26 mei 2013 @ 19:00:09 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_127034045
quote:
11s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb niet meegedaan :@ Vond het maar duf :P
Wij (Serinde, guppy, mamma gup en ik )hadden een elitte warming up van de atletiek club van Serinde. ( met uiteraard nog een aantal andere leden van de club)
Die standaard warming up heb ik ook over geslagen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_127034279
Mooi Bonobo!
pi_127034519
quote:

It was a good day.

http://www.endomondo.com/workouts/194830462/7904237
Perfect man! Mooi gelopen! *O* Het is echt het weekend van de fantastische prestaties! Hulde! _O_
pi_127034658
Hulde voor iedereen die vandaag gelopen heeft _O_ In het speciaal voor Bonobo die zijn eerste marathon in een super goede tijd liep *O*
pi_127034710
Kort verhaal van een korte loop;

Start was pas om half 2 maar een uur of 12 was ik met mijn vrouw en kinderen al in Leiden. Afgesproken met vrienden waarvan 1 mee de 5K ging lopen.
De koude wind bracht ons naar een gezellige kroeg om warm te blijven en daarna naar het startvak gelopen.
Het was echt al een druk vak, voorin mensen van een business loop gok ik, dan een 200 meter niks, en daarna begon het vak voor de recreaten.
2 minuten voor half 2 hoorde ik in de verte iemand aftellen, dus enigszins verrast van start gegaan.
Garmin netjes bij de lijn ingedrukt (lekker makkelijk zeg!) en gaan hobbelen.
Geen tijd voor warm lopen, gewoon direct een tempo pakken wat ik aan zou moeten kunnen in een wedstrijd. (6.10) . Voor de start had ik in mijn hoofd met 6.20 redelijk snel te lopen dus als ik verderop zou afzakken was dat prima geweest.
Het tempo kon ik ondanks de drukte aardig aanhouden. Hier en daar werd het wat drukker in smalle straten, mensen kennen het "rechts houden" niet en dat betekende de eerste 2 km hier en daar wat rustiger lopen dan dat ik wilde.
Bij 2.5 km was er een watertent, ik greep water mee, niet omdat ik dorst had maar omdat het kon, uitproberen hoe het drinken gaat onder het lopen. Dat gaat dus niet! Water weggegooit na een paar pogingen en een hoestbui.
3 km punt, bruggetje 3 over, weer een haakse bocht, en meer drukte op de straat, ik moest meer inhouden dan dat ik leuk vond en besloot het laatste stuk geen rekening te houden met andere lopers.
Mensen links, rechts, of door het midden opzij gelopen. (echt, fuck opzij mensen!!) Het tempo leek algeheel om mij heen in te zakken, ik wilde ondanks dat ik er al echt doorheen zat tempo zetten.
Laatste 900 meter, ik zie een brug en dacht daar is de finish! Meer tempo maken, pak die tijd naar de finish. En toen dacht ik Kut..!! Ik vergis mij 300 meter, ik moet nog verder!!
Doorzetten, worstelen, bergop, 200 meter, ik geen idee hoe ik het deed, bleef mensen inhalen want ik moest finishen.
En dan binnen.. direct de motor uit. Stop. Drinken en medaille pakken. Omkijken, ah daar is mn maat ook gefinished. Biertje pakken en schouderkloppen, mensen feliciteren. Leuk!
Sowieso 3 wildevreemden die mijn naam onderweg riepen, "doorzetten!!"
http://www.endomondo.com/workouts/194844652/6503018
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_127034767
quote:

(doel was binnen drie-enhalf uur finishen

Wat een doel voor een eerste marathon, en hem dan met 15seconden behalen...

_O_ _O_ _O_
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2013 @ 19:17:36 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127034830
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:48 schreef Zwabberhark het volgende:
[mooi verhaal]
Voor een zwabberhark loop je best behoorlijke kilometer tijden. Vergeleken met mezelf. Maar dat komt misschien dan weer omdat ik meer mastodont ben. Hardloopgewijs.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2013 @ 19:20:47 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127034946
En een marathon in 3:29:45 _O_
pi_127034952
Nu weet ik trouwens ook meteen wie JP K is op Endomondo. Staat volgens mij altijd in de top 3 van de FOK! groep, maar wist er geen FOK! naam bij. Nu wel :P
pi_127034973
En inmiddels is het eerste vust er doorheen, mocht mijn verhaal onsamenhangend lezen..
pi_127035569
En nu de officiële tijd van vandaag:

Naam: Kevin **
Categorie: M10km
Totaal plaats: 576 / 1613
Categorie plaats: 500 / 954
Snelheid: 11,342 km/uur
Bruto tijd: 54:07
Netto tijd: 52:54

Haha, de #1 heeft een bruto tijd van 1 uur 24 min., maar wel een netto tijd van 23 minuten. De t*ring wat snel!
pi_127035602
40 Jorick ... 91 Apeldoorn 26:26 25:31

Ging nog beter dan verwacht! :D
pi_127035740
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Levitas het volgende:
En nu de officiële tijd van vandaag:

Naam: Kevin **
Categorie: M10km
Totaal plaats: 576 / 1613
Categorie plaats: 500 / 954
Snelheid: 11,342 km/uur
Bruto tijd: 54:07
Netto tijd: 52:54

[ afbeelding ]

Haha, de #1 heeft een bruto tijd van 1 uur 24 min., maar wel een netto tijd van 23 minuten. De t*ring wat snel!
Hoe zit dat met die bruto en netto tijd dan? /noob
pi_127035799
quote:
17s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:38 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Hoe zit dat met die bruto en netto tijd dan? /noob
Brutotijd = Startschot tot finish
Nettotijd = Moment van over de startlijn lopen tot finish

Kevin heeft dus ongeveer een minuut na start pas over start gelopen.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')