Scheen een copy paste foutje te zijnquote:
quote:
Het stond op papier, en achteraf gezien (ik ben er al weer weg) had ik dat ook wel gedaan. Maar toen dacht ik 'met een vast contract ben je als je zeikt ook binnen een maand weg'. Dus toen maar niet gedaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:09 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als het op papier stond zou ik het aangevochten hebben
Secundaire arbeidsvoorwaarden waar ik nu zit zijn inderdaad helemaal top. Salaris wat minder, maar valt mee te leven... ALS het fulltime zou zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Bij de semi-overheid zit je wat dat betreft goed. Ik dan.
Mag bijvoorbeeld op kosten van de baas opleidingen of studies doen. (Naast de noodzakelijke cursussen.) En omdat het kan betalen ze 80% van mijn zorgverzekering.![]()
Dertiende maand en shit. Heb nu een jaarcontract maar dat wordt na een jaar omgezet in een vaste aanstelling.
![]()
Had ik echt niet gedacht toen ik als bouwkundige begon met solliciteren een halfjaar geleden.Moraal van het verhaal: er zitten gelukkig nog wel goede werkgevers tussen het gajes.
Als in: dan werken ze je eruit?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het stond op papier, en achteraf gezien (ik ben er al weer weg) had ik dat ook wel gedaan. Maar toen dacht ik 'met een vast contract ben je als je zeikt ook binnen een maand weg'. Dus toen maar niet gedaan.
Bedrijven kunnen heel creatief zijn om je er uit te trappen...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:53 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als in: dan werken ze je eruit?
Lag het maar zo simpel
Volgens mij is het wettelijk zo dat wanneer een tijdelijk contract niet expliciet word opgezegt dat deze automatisch verlengt word voor dezelfde peridode en dezelfde voorwaarden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:00 schreef Maanvis het volgende:
Zo'n jaarcontract dat na een jaar omgezet werd in vast had ik ook. Zeiden ze 'dat is een foutje' dus ik kreeg weer een jaarcontract.
Nope. Contract voor bepaalde tijd eindigt uit rechtswege vanzelf.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is het wettelijk zo dat wanneer een tijdelijk contract niet expliciet word opgezegt dat deze automatisch verlengt word voor dezelfde peridode en dezelfde voorwaarden.
Ben je hier zeker van? Ik meen toch echt dat ik dat een tijdje terug uit had gezocht voor mijn vriend, even geen zin om te googlen nuquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nope. Contract voor bepaalde tijd eindigt uit rechtswege vanzelf.
dat is iets uit het verledenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is het wettelijk zo dat wanneer een tijdelijk contract niet expliciet word opgezegt dat deze automatisch verlengt word voor dezelfde peridode en dezelfde voorwaarden.
Werk.nl is mijn bronquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben je hier zeker van? Ik meen toch echt dat ik dat een tijdje terug uit had gezocht voor mijn vriend, even geen zin om te googlen nu
Geloof me, zo simpel ligt het niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Bedrijven kunnen heel creatief zijn om je er uit te trappen...
Hangt o.a. af van het aantal dienstjaren, het brutosalaris, de mate van verwijtbaarheid aan de werkgever... Dus niet echt zinnig antwoord op te geven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:16 schreef Maanvis het volgende:
wat kost dat dan, ontbinden van zo'n vaste aanstelling?
dus eigenlijk wilde je onder de kantonrechtersformule uit komen door de werknemer een misstap te laten begaanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hangt o.a. af van het aantal dienstjaren, het brutosalaris, de mate van verwijtbaarheid aan de werkgever... Dus niet echt zinnig antwoord op te geven.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus eigenlijk wilde je onder de kantonrechtersformule uit komen door de werknemer een misstap te laten begaan
Ik had een heel verhaal getypt, maar ivm evt herkenbaarheid PM ik je wel even.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:56 schreef Maanvis het volgende:
4 jaar over dossieropbouw doen, da's toch echt verwijtbaar vanaf jullie kant. Dus gewoon ontslaan met de kantonrechtersformule, hij kan er immers ook niets aan doen dat jullie hem hebben aangenomen in een functie waarvoor ie niet geschikt is.
Dus kan je nog steeds heel makkelijk een medewerker op straat zetten met de kantonrechter formule. Zeker voor een medewerker die nog niet zo lang in dienst is een goedkopere oplossing.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Geloof me, zo simpel ligt het niet.
Momenteel ben ik betrokken bij een medewerker die het bedrijf, zakelijk gezien, kwijt wil omdat hij ver ondermaats presteert... We hebben tig dingen om dat te bewijzen, maar om te voorkomen dat je als werkgever verwijtbaar bent aan het disfunctioneren van de medewerker (waardoor je dik moet gaan betalen bij ontbinding van de vaste aanstelling) moet je kans op kans op kans geven en ben je in het meest gunstige geval een jaar verder.
Gefeliciteerd! Dat klinkt alsof je door bent naar de ene laatste ronde van het rijkstraineeprogramma. Die 3 kandidaten per functie klopt inderdaad wel maar is ook een gemiddelde. Afhankelijk van je studieachtergrond kunnen dat er wat meer of wat minder zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef innepin het volgende:
Ik mag op gesprek!![]()
![]()
Voor het eerst in lange tijd, én voor een geweldige functie, waarvoor ik al zo'n 3200 mensen achter me heb gelatenIk ben érg, erg blij. Er zijn nu nog 3 kandidaten per functie (er zijn verschillende functies te vervullen), als het goed is.
En nu eens kijken hoe dat gaat, op één dag op sollicitatiegesprek en op vakantie
Klopt. Heb je er ervaring mee? Dan zou ik je nl graag ondervragenquote:Op zondag 26 mei 2013 12:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Dat klinkt alsof je door bent naar de ene laatste ronde van het rijkstraineeprogramma. Die 3 kandidaten per functie klopt inderdaad wel maar is ook een gemiddelde. Afhankelijk van je studieachtergrond kunnen dat er wat meer of wat minder zijn.
Eerst cv's en als je er dan nog teveel hebt dan pas de brief om verder te filteren.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat denken jullie: kijkt men in deze economisch barre tijden, met een hoog werkloosheidspercentage, minder naar een pakkende sollicitatiebrief en meer naar het cv? Volgens mij wel namelijk.
Ik zou ook al twee weken "maandag" wat horen van een bedrijf. Na 2 telefoontjes en 3 emails laat ik het maar. Hoor ik nog wat is het meegenomen.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, sollicitatiebrief de deur uit. Nu bedrijf weer eens bellen, want 'je word zo teruggebeld!' moet geloof ik ruim worden genomen bij dit bedrijf. Laatste keer dat ik bel, want als je zo'n mentaliteit hebt naar je sollicitanten voorspelt dat niet veel goeds...
Volgens mij wordt er praktisch alleen naar cv's gekeken. Ik heb zelfs sollicitaties waarbij ik alleen maar mijn cv moet opsturen / invullen.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat denken jullie: kijkt men in deze economisch barre tijden, met een hoog werkloosheidspercentage, minder naar een pakkende sollicitatiebrief en meer naar het cv? Volgens mij wel namelijk.
Waarom zie ik dan niet bosjes vacatures en bergen headhunters in mijn postvak in?quote:Kandidaten met kennis van 'online'
Goede digitale techneuten zijn altijd in trek. Veelgevraagd zijn bijvoorbeeld business intelligence en data marketeers, e-commerce en online community managers, webanalisten, technische adviseurs, enterprise architecten en ontwikkelaars die complexe websites kunnen bouwen met javascript html 5 en css.
Er missen 4 woordjes achter die zin. "van 18 jaar oud"quote:Op maandag 27 mei 2013 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Uit intermediair, wie is er hot voor de headhunter:
[..]
Waarom zie ik dan niet bosjes vacatures en bergen headhunters in mijn postvak in?
whehehe, waarschijnlijk wel jaquote:Op maandag 27 mei 2013 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er missen 4 woordjes achter die zin. "van 18 jaar oud"
Helaas. Ik heb op dit moment precies evenveel ervaring mee als jij nu hebtquote:Op zondag 26 mei 2013 14:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Klopt. Heb je er ervaring mee? Dan zou ik je nl graag ondervragen
Vijf jaar geleden hingen ze voortdurend aan de lijn in de hoop je zsm te strikken, maar in dit soort tijden lijken bedrijven zich alles te kunnen permitteren en worden ze steeds onbeschofter naar de werkzoekende toe. Erg frustrerend.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou ook al twee weken "maandag" wat horen van een bedrijf. Na 2 telefoontjes en 3 emails laat ik het maar. Hoor ik nog wat is het meegenomen.
Nee, als er afzeggingen waren geweest hadden ze je mogelijk nog uitgenodigd.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Net even gechecked. Eén van de twee vacatures waar ik sollicitaties voor uit de deur heb gedaan, is van hun website afgehaald. Ik had wel een bevestigings email gehad (13 mei) dat ze mijn sollicitatie hadden ontvangen, maar ben nooit uitgenodigd (of afgewezen) voor een gesprek. Afgelopen vrijdag , 24 mei, zou de eerste gespreksrondes zijn, morgen de tweede.
Ik dus zojuist gebeld. Waarom ik nog niets heb heb gehoord van ze. "Ja, afgelopen vrijdag waren inderdaad de eerste gespreksrondes en ik ben op dit moment nog bezig met het opsturen van de overige afmeldings emails"
Euhm.....Had je dat niet een week geleden, vóór die eerste gespreksrondes, moeten doen?
![]()
Of wanneer er in de eerste ronde te weinig geschikte kandidaten zijn, kunnen ze de spoeling nog wat aanvullen.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, als er afzeggingen waren geweest hadden ze je mogelijk nog uitgenodigd.
Nee, ervaring is belangrijk maar brief is minstens net zo belangrijk. Als je brief echt een uitschieter is dan wordt dat altijd meegerekent.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is dan ook belangrijk dat je cv niet met hoofdletters schrijft, anders kan je het wel vergetenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:35 schreef Maanvis het volgende:
Er wordt wel wat naar de brief gekeken maar het is meer iets waarin je kunt falen dan iets waarmee je de baan binnensleept. Als je brief vol taalfouten zit word je nooit aangenomen in een commerciële functie waarbij je schriftelijk contact hebt met klanten (tenzij je je mondeling zo goed weet te verkopen dat dit geen issue meer is). Maar als je een geweldige brief schrijft kun je daarmee zelfs het kleinste minpunt op je CV niet mee verbloemen.
Whehe, klopt, het is automatisme van me geworden om afkortingen als IT en CV met hoofdletters te schrijven.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is dan ook belangrijk dat je cv niet met hoofdletters schrijft, anders kan je het wel vergeten
Dat is toch vreemd. Ik ben juist benaderd door een detacheerder die DIV/DIMers detacheert en opleidt. En dat terwijl ik nou niet direct affiniteit heb met DIV...Ik heb een beetje met Decos gewerkt, meer niet...quote:Op maandag 27 mei 2013 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Reden voor een eventuele overstap naar een andere werksector is het feit dat banen in de logistiek nog relatief vaak voorbijkomen, instromen in de logistiek vrij rap kan gebeuren, en omdat mijn huidige werkhoek -Documentaire Informatie Voorziening- kampt met sterk tanend werkaanbod.
Het DIV-hoekje ligt inderdaad nog niet compleet op z'n gat en er zijn nog ontwikkelingen gaande, alhoewel overheidsorganisaties ook de broekriem flink moeten aanhalen. Feit dat ik enigzins uitgekeken ben op DIV-werk speelt ook een rol. Moet wel zeggen dat ik de deur naar DIV niet compleet dichtsla, een nieuw werkaanbod vanuit die hoek neem ik direct aan. Wel zo verstandig in deze tijdenquote:Op maandag 27 mei 2013 14:20 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd. Ik ben juist benaderd door een detacheerder die DIV/DIMers detacheert en opleidt. En dat terwijl ik nou niet direct affiniteit heb met DIV...Ik heb een beetje met Decos gewerkt, meer niet...
Het is niet mijn eerste keuze. Ik heb afgelopen vrijdag een tweede gesprek gehad ergens. Dat sluit een stuk beter aan bij mijn opleiding (WO Planologie). Het was een pittig gesprek, dus ik wil andere opties ook nog open houdenquote:Op maandag 27 mei 2013 14:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Het DIV-hoekje ligt inderdaad nog niet compleet op z'n gat en er zijn nog ontwikkelingen gaande, alhoewel overheidsorganisaties ook de broekriem flink moeten aanhalen. Feit dat ik enigzins uitgekeken ben op DIV-werk speelt ook een rol. Moet wel zeggen dat ik de deur naar DIV niet compleet dichtsla, een nieuw werkaanbod vanuit die hoek neem ik direct aan. Wel zo verstandig in deze tijden
Wat is daar schofterig aan? Een vacature wordt vaak pas offline gehaald nadat deze is ingevuld.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Schofterige afwijzingen ben ik inmiddels wel gewend. Vorige week ook weer een, voor een simpel data-entry baantje: "Bedankt voor je sollicitatie, vanwege het grote aantal reacties kunnen we die van jou helaas niet in behandeling nemen."
Dat terwijl de vacature nog ruim een week na mijn sollicitatie online stond.
Wel, lijnen uitgooien in andere werkbetrekkingen is nooit verkeerd.quote:Op maandag 27 mei 2013 14:45 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Het is niet mijn eerste keuze. Ik heb afgelopen vrijdag een tweede gesprek gehad ergens. Dat sluit een stuk beter aan bij mijn opleiding (WO Planologie). Het was een pittig gesprek, dus ik wil andere opties ook nog open houden![]()
DIV is nou niet echt iets waar ik verder in zou willen, maar werk is werkIk zou dan in een traineeship worden opgeleid geloof ik. En ze hebben schijnbaar concrete mogelijkheden in de regio waar ik woon (Gelderland).
Care to share? Klinkt interessant.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Zojuist nog even mijn mailbox bekeken; 3 afwijzingen en één uitnodiging voor een kennismakingsgesprek bij een organisatie die blijkbaar bereid is mensen zonder werkervaring te parkeren in een logistieke functie. In die functie wordt dan o.a gebruik van SAP aangeleerd.
APS Personeelsdiensten, een uitzendorganisatie dat zich voornamelijk lijkt te focussen op werkbetrekkingen in de logistieke en technische sector. Heb er morgen een intake-gesprek dus waarschijnlijk nog niets concreets op de korte termijn, maar daar een voet tussen de deur krijgen is alvast stap één.quote:
Als ze blijkbaar zo enorm veel reacties krijgen dat ze niet eens naar die van mij willen kijken meoten ze de vacature maar eerder sluiten lijkt me.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wat is daar schofterig aan? Een vacature wordt vaak pas offline gehaald nadat deze is ingevuld.
Je weet toch wel hoe een sollicitatieprocedure verloopt? Op papier mogen ze dan genoeg sollicitanten hebben, maar de praktijk laat zich maar raden. Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat ze wachten totdat de vacature is ingevuld, ipv gelijk maar de boel offline te halen.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Als ze blijkbaar zo enorm veel reacties krijgen dat ze niet eens naar die van mij willen kijken meoten ze de vacature maar eerder sluiten lijkt me.
lijkt me logisch dat je pas wacht tot ie vervuld isquote:Op maandag 27 mei 2013 16:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Als ze blijkbaar zo enorm veel reacties krijgen dat ze niet eens naar die van mij willen kijken meoten ze de vacature maar eerder sluiten lijkt me.
Ze proberen in deze karige tijden natuurlijk koste wat het kost hun business te beschermen. Het zal vaak zat gebeuren dat een werkgever als bezuiniging het uitzendbureau passeert en de kandidaat direct benadert.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:53 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik snap in ieder geval waarom jullie aan uitzend organisaties niets hebben....
Ben nu sinds een maand aan de slag bij een niet nader te benoemen bedrijf. Ik heb vanwege mijn achtergrond de extra taak gekregen om het aantal binnenkomende Cv's te screenen op matches.
Nu heb ik iedere dag minimaal 5 uitzendbureaus aan de telefoon hangen die gewoon weigeren om mij van tevoren het cv door te sturen. Zeggen ze zaken als "Hij kan donderdag al op gesprek komen" of "Ik wil u graag persoonlijk iets over deze kandidaat vertellen". Net of ik tussendoor de tijd heb om 4 sollicitanten per dag te ontvangen.
Vinden jullie het raar als een bedrijf eerst het cv wil bekijken voordat ze iemand langs laten komen?
Verdoe ik jullie tijd niet en visa versa.
Moet ik eerlijk toegeven dat ik me door dat opdringerige karakter van hun ook niet meer laat beïnvloeden... "Geen cv vooraf is Doei Doei"
Verder kan ik ook melden dat het door deze ellendige crisis moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Dikke kans dat ik doordat het aanbod zou groot is, de ideale kandidaat over het hoofd heb gezien.
Je weet hoe een uitzendbureau werkt he. Het is niet meer dan logisch dat ze niet staan te springen om een CV naar een bedrijf te sturen. Voor dezelfde reden staat er nooit in voor welk bedrijf ze een vacature hebben staan. Ze willen niet mensen direct het bedrijf aanschrijven, andersom werkt dat natuurlijk ook zo.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:53 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik snap in ieder geval waarom jullie aan uitzend organisaties niets hebben....
Ben nu sinds een maand aan de slag bij een niet nader te benoemen bedrijf. Ik heb vanwege mijn achtergrond de extra taak gekregen om het aantal binnenkomende Cv's te screenen op matches.
Nu heb ik iedere dag minimaal 5 uitzendbureaus aan de telefoon hangen die gewoon weigeren om mij van tevoren het cv door te sturen. Zeggen ze zaken als "Hij kan donderdag al op gesprek komen" of "Ik wil u graag persoonlijk iets over deze kandidaat vertellen". Net of ik tussendoor de tijd heb om 4 sollicitanten per dag te ontvangen.
Vinden jullie het raar als een bedrijf eerst het cv wil bekijken voordat ze iemand langs laten komen?
Verdoe ik jullie tijd niet en visa versa.
Moet ik eerlijk toegeven dat ik me door dat opdringerige karakter van hun ook niet meer laat beïnvloeden... "Geen cv vooraf is Doei Doei"
Verder kan ik ook melden dat het door deze ellendige crisis moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Dikke kans dat ik doordat het aanbod zou groot is, de ideale kandidaat over het hoofd heb gezien.
Goed lezen. Hij zegt juist dat uitzendbureaus het cv niet willen doorsturen. Waarom niet snap ik niet helemaal, want vaak hebben uitzendbureaus een vaste clientele.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je weet hoe een uitzendbureau werkt he. Het is niet meer dan logisch dat ze niet staan te springen om een CV naar een bedrijf te sturen. Voor dezelfde reden staat er nooit in voor welk bedrijf ze een vacature hebben staan. Ze willen niet mensen direct het bedrijf aanschrijven, andersom werkt dat natuurlijk ook zo.
Dat een bedrijf mijn CV ziet lijkt mij niet meer dan logisch, maar als ik de kans krijg sla ik de stap "uitzendbureau" ook graag over. Walgelijk gedoe altijd, geplaatst worden in een of andere database en de keren dat ik gebeld werd was het of ik reserve wilde staan voor bepaalde dagen. Alsof ik zonder er ook maar iets voor terug te krijgen, dagen thuis ga zitten in de hoop dat ik een telefoontje krijg. Bekijk het maar.
Nou, ik hoor anders overal bij uitzendbureaus dat er binnen enkele uren vele honderden sollicitaties binnenkomen, zeker op de administratieve vacatures. En daar zal ongetwijfeld diegene tussen zitten die perfect aan het profiel voldoet. Waarom het dan nog meerdere dagen online laten staan vraag ik me af.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Op papier mogen ze dan genoeg sollicitanten hebben, maar de praktijk laat zich maar raden.
Ik heb juist al mijn zomerbaantjes via UZB's gekregenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:42 schreef TeleportingKing het volgende:
En voor zomer/bijbaantjes heb je al helemaal niks aan uitzendbureaus heb ik gemerkt.
ik heb toen ik 16 tot 21 was (ben nu 32) genoeg bijbaantjes via uitzendbureaus gehad. Dus het is maar net de tijd waar je zit. Maargoed, jouw tussenjaar is bijna voorbij dus erg lang kan jouw werkloosheid niet meer durenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:42 schreef TeleportingKing het volgende:
En voor zomer/bijbaantjes heb je al helemaal niks aan uitzendbureaus heb ik gemerkt.
ga eens zelf bij zo'n uzb zitten, denk je dat daar constant mensen bezig zijn vacatures online en ala minute weer offline te halen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Nou, ik hoor anders overal bij uitzendbureaus dat er binnen enkele uren vele honderden sollicitaties binnenkomen, zeker op de administratieve vacatures. En daar zal ongetwijfeld diegene tussen zitten die perfect aan het profiel voldoet. Waarom het dan nog meerdere dagen online laten staan vraag ik me af.
Kan ik hieruit concluderen dat je niet weet hoe een sollicitatieprocedure bij een bedrijf verloopt?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Nou, ik hoor anders overal bij uitzendbureaus dat er binnen enkele uren vele honderden sollicitaties binnenkomen, zeker op de administratieve vacatures. En daar zal ongetwijfeld diegene tussen zitten die perfect aan het profiel voldoet. Waarom het dan nog meerdere dagen online laten staan vraag ik me af.
Nee de dag maakt niet uit, maar ik heb een contract voor 14 uur, maar ga structureel 6 uur per week meer werken en die uren zijn op de vrijdag.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Volgens mij heeft gewoonterecht alleen te maken met het aantal uur wat je werkt (bijvoorbeeld dat je een contract voor 12u/week hebt maar al maanden voor 20u/week wordt ingepland), niet met welke dag van de week je al dan niet werkt.
Dan kan je na 3 maanden die uren al zien als normaal voor je contract. Maar dat telt weer niet als er bijv sprake was van langdurig ziekte etc.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:21 schreef Silmarwen het volgende:
Nee de dag maakt niet uit, maar ik heb een contract voor 14 uur, maar ga structureel 6 uur per week meer werken en die uren zijn op de vrijdag.
Dat begrijp ik ook wel, maar met vele honderden reacties zal toch heus wel de geschikte persoon erbij zitten, of denk ik nu erg naief? Waarom het jezelf dan moeilijker maken door er nog eens honderden reacties bij te laten komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zoals ik al zei kan iemand op papier de perfecte match lijken, maar het moet in de praktijk ook een match zijn. Een klik hebben met het bedrijf en de collega's wordt ook als belangrijk gezien. Daarom wachten bedrijven totdat de vacature is ingevuld. Dat begrijp je toch wel, of niet? Wees blij dat je uberhaupt een reactie hebt gehad.
omdat je niet dagelijks op de vacaturesite zit te f5en of je vacature verwijderd mag worden. is dat nou zo moeilijk te hbegrijpen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:04 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, maar met vele honderden reacties zal toch heus wel de geschikte persoon erbij zitten, of denk ik nu erg naief? Waarom het jezelf dan moeilijker maken door er nog eens honderden reacties bij te laten komen.
Het gaat om de site van het uitzendbureau zelf, en hij bleef daar nog meer dan een week op staan. Persoonlijk vind ik het vreemd, en het draagt bij aan mijn vooroordeel over lakse uitzendbureautypjes.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat je niet dagelijks op de vacaturesite zit te f5en of je vacature verwijderd mag worden. is dat nou zo moeilijk te hbegrijpen?
Wat voor baantjes waren dat?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb juist al mijn zomerbaantjes via UZB's gekregenMaar dat is alweer heel lang geleden. Toen liep je met een zomerbaan de deur uit nadat je je had ingeschreven.
Je zegt het zelf al. Andere tijden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb toen ik 16 tot 21 was (ben nu 32) genoeg bijbaantjes via uitzendbureaus gehad. Dus het is maar net de tijd waar je zit. Maargoed, jouw tussenjaar is bijna voorbij dus erg lang kan jouw werkloosheid niet meer duren.
's Ochtends met een kop koffie kijken of er nog nieuwe interessante vacatures online staan. Zo ja, solliciteren.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal de hele dag?
tja dan had je maar iets actiever moeten zoeken, bijv. dat festival waar ik je op wees had je waarschijnlijk zó kunnen beginnenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Wat voor baantjes waren dat?
Tegenwoordig moet je geluk hebben als ze überhaupt nog wat hebben bij uzb's. Binnenlopen heeft eigenlijk geen zin meer, je krijgt vrijwel meteen te horen dat ze niks voor je kunnen betekenen. Zelfs inschrijven doen ze bij sommige uzb's niet eens meer.
[..]
Je zegt het zelf al. Andere tijden.
Het duurt nog 3 maanden en dat vind ik veel te lang om niks te doen. Ik zou het wel erg fijn vinden om toch nog een zomerbaantje te vinden.
klopt, vooroordeel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:13 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Het gaat om de site van het uitzendbureau zelf, en hij bleef daar nog meer dan een week op staan. Persoonlijk vind ik het vreemd, en het draagt bij aan mijn vooroordeel over lakse uitzendbureautypjes.
Zouden ze beter wel kunnen doen... Doen ze tenminste nog ietsquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, vooroordeel.
Die sitebeheerders zitten niet dagelijks te f5-en of er toevallig een vacature weg mag he.
Ik durf anders van mezelf te zeggen dat ik best actief op zoek ben.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja dan had je maar iets actiever moeten zoeken, bijv. dat festival waar ik je op wees had je waarschijnlijk zó kunnen beginnen.
nee hoor, dat ging over onbetaald horecawerk doen. en dat heb je nodig om een betaalde baan in de horeca te krijgenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:47 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik durf anders van mezelf te zeggen dat ik best actief op zoek ben.
Dat werk op dat festival gaat om twee dagen onbetaald sjouwen. Heb ik vrij weinig aan bij het zoeken naar een betaald baantje.
95 procent van de vacatures van uitzendbureaus, zowel op internet als op de raam geplakt, zijn spookvacatures.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, vooroordeel.
Die sitebeheerders zitten niet dagelijks te f5-en of er toevallig een vacature weg mag he.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:54 schreef AnneX het volgende:
Is hier geen los/vast werk te vinden !? in de zomervakantie...
http://www.deparade.nl/
En
http://www.deparade.nl/info/contact/
Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe.quote:Toiletmedewerkers - Suppoosten.
Wij vragen:
- affiniteit met de Parade
- voor suppoosten: minimumleeftijd 18 jaar, voor toiletmedewerkers: 17 jaar
Let op: meewerken gaat alleen per stad, je kunt je niet opgeven voor losse dagen.
Wij bieden:
- levendige baan op rondreizend theaterfestival de Parade
- verdiensten vanaf ¤ 25,- netto per dagdeel (middag of avond)
- gebruik backstage: o.a. camping (in je eigen tentje), douches, ontbijt en avondeten.
- toegang tot de theatervoorstellingen, medewerkersfeesten en andere activiteiten
Er was een hele selectieprocedure daar. Als ik me aanmeld word ik, wegens geen horeca-ervaring, dus hooguit ingezet als sjouwer of bij de toiletten oid.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee hoor, dat ging over onbetaald horecawerk doen. en dat heb je nodig om een betaalde baan in de horeca te krijgen.
Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:00 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Er was een hele selectieprocedure daar. Als ik me aanmeld word ik, wegens geen horeca-ervaring, dus hooguit ingezet als sjouwer of bij de toiletten oid.
Zelfs als ik op een festival als vrijwilliger in de horeca aan de slag kan, lijkt me het nog niet realistisch om aangenomen te worden voor een betaalde horecabaan. Misschien als ik over een langere periode meerdere van dat soort klussen doe wel.
Aha! Bij welk ministerie? Wanneer heb jij je gesprek? Ik ken verder niemand die meedoet.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Ik heb op dit moment precies evenveel ervaring mee als jij nu hebtMaar goed, meerdere mensen die ik ken doen nog mee en het leeft wel.
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?
Ik heb ervaring in die branche, ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Dus die seleciteprocedure is helemaal niet zo streng. Ga sowieso eens kijken bij een festival. Zie je daar allemaal volleerd horecapersoneel? Nee, daar zie je jochies en meisjes van net aan 18 die een zakcentje bijverdienen zonder ervaring.
Ik hoopte gewoon dat je een paar relaxte gezellige dagen zou hebben waar je lekker kon netwerken en ervaring kon opdoen.
+ als je zoals hem 25 en een slimme jongen bent dan heb je al snel overwicht op die 18 jarige jochies en dan mag je ze leidinggeven. omdat het allemaal aanpakken is tijdens zo'n evenement. en lekker (tot op zekere hoogte) vrijblijvend en gezellig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe.Maar 25 euro netto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is dit de enige vacature die ik open zag staan.
laat maar weten, ik zit er ook over te denkenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, heb even naar een aantal organisaties die raakvlakken hebben met de logistiek een mail gestuurd met de vraag of het behalen van een heftruckcertificaat daadwerkelijk de kansen vergroten op een baan in de logistieke sector. Reden voor een eventuele overstap naar een andere werksector is het feit dat banen in de logistiek nog relatief vaak voorbijkomen, instromen in de logistiek vrij rap kan gebeuren, en omdat mijn huidige werkhoek -Documentaire Informatie Voorziening- kampt met sterk tanend werkaanbod.
Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.
Het publiek verschilt per stad, maar je kan er op rekenen dat je met name in Amsterdam erg lastig publiek over de vloer krijgt. Moet je ook tegen kunnen.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.
Idd, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Desnoods Alt+PrtScr, plakken in Word, wit vlak over de personalia plakken, nog een keer Alt+PrtScr, plakken, en als PDF opslaan, en versturen maar.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Overigens kunnen ze natuurlijk ook het cv anonimiseren door de dingen eruit te laten waaruit de kandidaat te vinden/benaderen is.
Antwoord kwam erop neer dat werkervaring velen malen waardevoller wordt geacht dan een heftruckcertificaat ansich. Zit wat in natuurlijk. Correcte route lijkt: 1) onderaan beginnen in de logistieke sector en dan 2) pas het heftruckcertificaat. En dan zit een verdere ontwikkeling er wel in.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
laat maar weten, ik zit er ook over te denken
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hèquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hè.
maar wie zegt dat je moet vermelden dat het een weekendje was?quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
een weekend is wel genoeg om te zien of je het zou kunnen, en als je zo'n positieve referentie hebt heb je echt een streepje voor.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ikquote:Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is?Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè
Ik heb geen gesprek gehad, dus al afgewezen op mijn brief (tussen de 300 andere brieven)quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:07 schreef Maanvis het volgende:
Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ik
Hoezo? Heb dat eerlijk gezegd liever dan slijmen en lief lachen en zeggen dat ze jou als de perfecte kandidaat zien maar ondertussen naaien ze je keihard. Het spijt me maar ik heb dat laatste bij veel uitzendbureaus nou meegemaakt en wil liever dat men eerlijk is tegen mij.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hoop niet dat je ook zo bent in het echt als dat je hier overkomt.
Mjah, nee heb je....quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is?Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè
Dan kan je opper-sjouwer worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Naast de redenen die Maanvis opgeeft denk ik dat een (paar) dag(en) actief zijn in een andere omgeving er ook voor kan zorgen dat je een hoop nieuwe indrukken opdoet. Je ontmoet nieuwe mensen, je doet dingen die je niet eerder gedaan hebt en je bent even weg achter die geraniums waar je al elke dag geheel tegen je zin tegenaan zit te koekeloeren. Het is een beetje te vergelijken met op vakantie gaan: je doorbreekt de sleur.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
Als je dat goed doet en je groeit erin verder, dan wordt de opdracht op een gegeven moment echt wel groter: "Er komen zo 5 vrachtwagens stampvol met voorraden aan, hier heb je 3 man, zorg maar dat alles startklaar staat voor 18.00 u. Succes!" Dat vraagt meer dan maar een beetje zooi van A naar B sjouwen. Dat is taken verdelen, prioriteiten stellen, onverwachte problemen oplossen, controleren of alles blijft lopen, controleren of alles gedaan is. Grote evenementen staan of vallen al met de kwaliteit van de voorbereiding.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan kan je opper-sjouwer worden.
Ik heb zeker wel interesse om in die sector te gaan werken. Alleen niet de benodigde papieren en op het moment geen geld om die wel te gaan halen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:06 schreef Maanvis het volgende:
wellluuuuk?
http://www.nu.nl/economie(...)eeuwt-personeel.html
"Als politievrijwilliger ontvang je geen salaris maar een vrijwilligersvergoeding van ¤ 6,95 per uur en een vaste jaarvergoeding van ¤ 166,-. Daarnaast worden je reiskosten vergoed. "quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:47 schreef Maanvis het volgende:
Vandaag kwam ik er via 'blik op de weg' achter dat politievrijwililger misschien ook nog wel wat is?
https://www.kombijdepolit(...)olitieGroningen.aspx
Er zijn al enkele honderden mensen op straat gezet door DSM en Dow, Akzo gaat zijn verfproductie naar het buitenland verplaatsen en Sabic gaat nog 420 mensen buitengooien. Welk tekort?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:06 schreef Maanvis het volgende:
wellluuuuk?
http://www.nu.nl/economie(...)eeuwt-personeel.html
ja daarom stond ik ook versteld van dat berichtquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zijn al enkele honderden mensen op straat gezet door DSM en Dow, Akzo gaat zijn verfproductie naar het buitenland verplaatsen en Sabic gaat nog 420 mensen buitengooien. Welk tekort?
Lullig bericht voor de mensen die er daar uitgezet zijn eigenlijk....quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zijn al enkele honderden mensen op straat gezet door DSM en Dow, Akzo gaat zijn verfproductie naar het buitenland verplaatsen en Sabic gaat nog 420 mensen buitengooien. Welk tekort?
En dan hebben ze eerder al gemeld dat ze mogelijk (meer) productie naar het buitenland gaan verplaatsen als de Nederlandse energie zo duur blijft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Lullig bericht voor de mensen die er daar uitgezet zijn eigenlijk....
Begrijp me niet verkeerd (bij mij is het ook niet veel anders), maar is een straal van 30km niet te weinig? Hoe zijn je kansen/mogelijkheden in België?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:42 schreef MolFan het volgende:
Situatie is als volgt; TS is bijna 27 jaar, 8 jaar ervaring in verschillende commerciële functies zoals verkoop, adviseursrol en tevens inmiddels op 60% van zijn studie accountmanager binnen en buitendienst. TS komt NERGENS aan de bak en is inmiddels ruim 75 sollicitaties verder.
Gisteren had ik hele goede hoop, want een uitzendbureau zocht een accountmanager voor een nieuw te openen kantoor. Intercedent was razend enthousiast, evenals haar mannelijke collega. Uiteindelijk besloot de directie het niet te doen aangezien ik de regels en wetten van de uitzendbranche niet ken (joh) en de inwerktijd te lang zou duren (ging ik niet vanuit, maar komt erop neer $$$). Allemaal prima, maar ik moet het liefste binnen 1 maand werk hebben in verband met het betrekken van een nieuwe woning en ik baal als een stekker dat niets lijkt te lukken. Dagelijks bezoek ik NationaleVacaturebank.nl en Uitzendbureau.nl, maar er komen ook slechts 3-4 vacatures per week bij en dat is het ook echt. Postcodegebied is 4631 en dan zoek ik in een straal van 30KM.
Wat kan ik nog doen? Iemand tips? Toevallig iemand die een bedrijf weet waar ze iemand kunnen gebruiken?
30 moet in de meeste gevallen meer dan voldoende zijn. Qua vervoer gaat het even niet anders (helaas). Zit ook middenin een verhuizing dus alles komt tegelijk, zowel financieel als qua drukte. België zou ansich kunnen, maar geen idee waar te starten daar (thanks voor de tip).quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:22 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd (bij mij is het ook niet veel anders), maar is een straal van 30km niet te weinig? Hoe zijn je kansen/mogelijkheden in België?
30km is veel te weinig, dat moet je bijstellen. Je kunt een auto kopen van 500,- en dan daarmee wat verder reizenquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:25 schreef MolFan het volgende:
[..]
30 moet in de meeste gevallen meer dan voldoende zijn. Qua vervoer gaat het even niet anders (helaas). Zit ook middenin een verhuizing dus alles komt tegelijk, zowel financieel als qua drukte. België zou ansich kunnen, maar geen idee waar te starten daar (thanks voor de tip).
Gaat lastig zonder rijbewijsquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
30km is veel te weinig, dat moet je bijstellen. Je kunt een auto kopen van 500,- en dan daarmee wat verder reizen.
Geen rijbewijs is idd lastig, dan maak je het jezelf wel errug moeilijk op de arbeidsmarkt.quote:
Hoe kun je dan de functie van accountmanager op een goede manier invullen, wanneer je niet/nauwelijks mobiel bent?quote:
Heeft mijn man inderdaad ook. Schiet niet op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen rijbewijs is idd lastig, dan maak je het jezelf wel errug moeilijk op de arbeidsmarkt.
Dat is een geprojecteerd tekort in 2020, je weet wel, van die projecties die we 10 jaar geleden ook voorbij zagen komen over 2014: er zou een schreeuwend tekort aan alles en iedereen zijn. Zoals het zich nu ontwikkelt zitten we in 2014 met de hoogste werkloosheid sinds WO2.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op, toen er eind jaren 90 een enorm tekort aan ICT'ers was struikelde je over de omscholingstrajecten en haalden bedrijven de eerstejaars uit de collegebanken en stonden ze bij de Havo/VWO scholen de geslaagden aan de poort op te wachten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:35 schreef alors het volgende:
Blijkbaar ook niet nijpend genoeg om omscholingstrajecten op te zetten. Ze willen vast geld uit het potje van Asscher.
De verkoop van glazen bollen loopt blijkbaar nog wel goed. Misschien dat MolFan in die branche nog iets kan vinden als accountmanager.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een geprojecteerd tekort in 2020, je weet wel, van die projecties die we 10 jaar geleden ook voorbij zagen komen over 2014: er zou een schreeuwend tekort aan alles en iedereen zijn. Zoals het zich nu ontwikkelt zitten we in 2014 met de hoogste werkloosheid sinds WO2.
Iedereen die dit leest en 18 is en na zijn studie een baan wil: Get your fucking driver's license!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heeft mijn man inderdaad ook. Schiet niet op.
Yup, gelukkig heb ik wel een rijbewijs en eigen auto. Ben dus veel minder beperkt. We wonen ook nog eens in Zeeland dus het ov is vaak geen optie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iedereen die dit leest en 18 is en na zijn studie een baan wil: Get your fucking driver's license!
Tenzij je echt in een grote stad woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |