abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127108917
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helaas. Ik heb op dit moment precies evenveel ervaring mee als jij nu hebt :P Maar goed, meerdere mensen die ik ken doen nog mee en het leeft wel.
Aha! Bij welk ministerie? Wanneer heb jij je gesprek? Ik ken verder niemand die meedoet.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_127109662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?
Ik heb ervaring in die branche, ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Dus die seleciteprocedure is helemaal niet zo streng. Ga sowieso eens kijken bij een festival. Zie je daar allemaal volleerd horecapersoneel? Nee, daar zie je jochies en meisjes van net aan 18 die een zakcentje bijverdienen zonder ervaring.
Ik hoopte gewoon dat je een paar relaxte gezellige dagen zou hebben waar je lekker kon netwerken en ervaring kon opdoen.
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:29:48 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127112136
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
+ als je zoals hem 25 en een slimme jongen bent dan heb je al snel overwicht op die 18 jarige jochies en dan mag je ze leidinggeven. omdat het allemaal aanpakken is tijdens zo'n evenement. en lekker (tot op zekere hoogte) vrijblijvend en gezellig.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:07:27 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127113644
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe. :') Maar 25 euro netto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is dit de enige vacature die ik open zag staan.
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.

Het publiek verschilt per stad, maar je kan er op rekenen dat je met name in Amsterdam erg lastig publiek over de vloer krijgt. Moet je ook tegen kunnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_127115700
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, heb even naar een aantal organisaties die raakvlakken hebben met de logistiek een mail gestuurd met de vraag of het behalen van een heftruckcertificaat daadwerkelijk de kansen vergroten op een baan in de logistieke sector. Reden voor een eventuele overstap naar een andere werksector is het feit dat banen in de logistiek nog relatief vaak voorbijkomen, instromen in de logistiek vrij rap kan gebeuren, en omdat mijn huidige werkhoek -Documentaire Informatie Voorziening- kampt met sterk tanend werkaanbod.
laat maar weten, ik zit er ook over te denken
zelfde als diginoob
pi_127116446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.

Het publiek verschilt per stad, maar je kan er op rekenen dat je met name in Amsterdam erg lastig publiek over de vloer krijgt. Moet je ook tegen kunnen.
Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:18:13 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127118043
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.
Hoezo niet?
ONZ / Morgen en overmorgen ga ik weer bij Toos en Nel op bezoek!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127119838
Voor (sommige) detacheerders heb ik nog wel respect, voor uitzendbureaus daarin tegen niet.
Had er vandaag zomaar een kandidaat en consulent op de stoep staan die zogenaamd een gesprek had met mij voor de openstaande functie.

Dacht bij mezelf, heb wat tijd dus zal eens kijken.. Die kerel had een Bachelor in communicatie en kwam voor een Sales functie waarvoor een Wtb achtergrond vereist is. Kon nog geen tekening herkennen ook al hing ik er eentje voor zijn neus.

Verder had hij zich totaal niet voorbereid en geeneens een cv bij.

Voor onze functie moet je vloeiend zijn in Duits en Engels, hij sprak beide amper.

Heb de jongeman vriendelijk bedankt en aangegeven dat ik nog even met de consultant wilde praten... Begon de kut ook nog te zeggen dat ze het een heel geschikte match vond.

Kan jullie dus alvast vertellen dat ik dat uitzendbureau nooit meer binnenlaat. :r
pi_127120469
Ik hoop niet dat je ook zo bent in het echt als dat je hier overkomt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:15:49 #110
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127121075
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:06 schreef lyolyrc het volgende:

Overigens kunnen ze natuurlijk ook het cv anonimiseren door de dingen eruit te laten waaruit de kandidaat te vinden/benaderen is.
Idd, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Desnoods Alt+PrtScr, plakken in Word, wit vlak over de personalia plakken, nog een keer Alt+PrtScr, plakken, en als PDF opslaan, en versturen maar. :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:16:23 #111
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127121102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

laat maar weten, ik zit er ook over te denken
Antwoord kwam erop neer dat werkervaring velen malen waardevoller wordt geacht dan een heftruckcertificaat ansich. Zit wat in natuurlijk. Correcte route lijkt: 1) onderaan beginnen in de logistieke sector en dan 2) pas het heftruckcertificaat. En dan zit een verdere ontwikkeling er wel in.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:04:00 #112
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127127033
Overigens micro-succesje op het PostNL-front; gemiddeld aantal werkuren per week gaat van 3 naar 4,5 ... ! Bovendien is er enige verloop gaande op de vestiging dus het is niet uitgesloten dat het werkurenaantal op korte termijn tot boven de 10 te krikken is. Financiëel een muggenscheetje maar het maakt de werkloosheid stukken beter te verdragen én goed voor de conditie.
pi_127135982
quote:

[..]

En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
  woensdag 29 mei 2013 @ 00:56:53 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127136174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hè :). daarnaast; vrijwiligerswerk moet je doen omdat je het leuk vindt, niet voor de werkervaring (da's een mooie bijkomstigheid maar zeker geen hoofddoel). Als je liever je huis opruimt, gaat sporten, gaat klussen of de wolken met de windrichting mee duwt terwijl je het gras laat groeien, jouw ding, moet jij weten :).
Een gedicht over Maanvis
pi_127136423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hè :).
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
  woensdag 29 mei 2013 @ 01:09:03 #116
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127136609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
maar wie zegt dat je moet vermelden dat het een weekendje was? 8-)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 29 mei 2013 @ 01:37:25 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127137251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

een weekend is wel genoeg om te zien of je het zou kunnen, en als je zo'n positieve referentie hebt heb je echt een streepje voor.
Een gedicht over Maanvis
pi_127137630
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is? :') Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 mei 2013 @ 02:07:43 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127137726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is? :') Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè :D
Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ik :)
Een gedicht over Maanvis
pi_127137743
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 02:07 schreef Maanvis het volgende:

Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ik :)
Ik heb geen gesprek gehad, dus al afgewezen op mijn brief (tussen de 300 andere brieven) :{
En zij heeft qua opleiding misschien een stapje voor, maar ik weet dat ze absoluut niet stressbestendig is en heel erg vaak ziek. Maar goed, dat weet je niet als werkgever tijdens een gesprek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 mei 2013 @ 04:46:09 #121
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_127138618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hoop niet dat je ook zo bent in het echt als dat je hier overkomt.
Hoezo? Heb dat eerlijk gezegd liever dan slijmen en lief lachen en zeggen dat ze jou als de perfecte kandidaat zien maar ondertussen naaien ze je keihard. Het spijt me maar ik heb dat laatste bij veel uitzendbureaus nou meegemaakt en wil liever dat men eerlijk is tegen mij.
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 mei 2013 @ 07:55:47 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127139128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Mjah, nee heb je....
  PR/Manusje van alles woensdag 29 mei 2013 @ 07:59:42 #123
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127139161
quote:

[..]

Dan kan je opper-sjouwer worden. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_127153266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Naast de redenen die Maanvis opgeeft denk ik dat een (paar) dag(en) actief zijn in een andere omgeving er ook voor kan zorgen dat je een hoop nieuwe indrukken opdoet. Je ontmoet nieuwe mensen, je doet dingen die je niet eerder gedaan hebt en je bent even weg achter die geraniums waar je al elke dag geheel tegen je zin tegenaan zit te koekeloeren. Het is een beetje te vergelijken met op vakantie gaan: je doorbreekt de sleur.

Juist die sleur is volgens mij het gevaarlijkst van allemaal, want het zorgt voor een teneergeslagen gevoel en geeft je het gevoel dat er geen einde aan alle ellende komt. En dat is iets wat je als werkzoekende in deze tijd absoluut níet kan gebruiken. Ik weet in ieder geval dat het voor mij een fikse valkuil is en dat geldt misschien ook voor jou. Het kan dus verder gaan dan dat het je op korte termijn een baan op kan leveren.

quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 07:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan kan je opper-sjouwer worden. :Y
Als je dat goed doet en je groeit erin verder, dan wordt de opdracht op een gegeven moment echt wel groter: "Er komen zo 5 vrachtwagens stampvol met voorraden aan, hier heb je 3 man, zorg maar dat alles startklaar staat voor 18.00 u. Succes!" Dat vraagt meer dan maar een beetje zooi van A naar B sjouwen. Dat is taken verdelen, prioriteiten stellen, onverwachte problemen oplossen, controleren of alles blijft lopen, controleren of alles gedaan is. Grote evenementen staan of vallen al met de kwaliteit van de voorbereiding.
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:47:13 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127167630
Vandaag kwam ik er via 'blik op de weg' achter dat politievrijwililger misschien ook nog wel wat is?
https://www.kombijdepolit(...)olitieGroningen.aspx
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')