Aha! Bij welk ministerie? Wanneer heb jij je gesprek? Ik ken verder niemand die meedoet.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Ik heb op dit moment precies evenveel ervaring mee als jij nu hebtMaar goed, meerdere mensen die ik ken doen nog mee en het leeft wel.
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?
Ik heb ervaring in die branche, ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Dus die seleciteprocedure is helemaal niet zo streng. Ga sowieso eens kijken bij een festival. Zie je daar allemaal volleerd horecapersoneel? Nee, daar zie je jochies en meisjes van net aan 18 die een zakcentje bijverdienen zonder ervaring.
Ik hoopte gewoon dat je een paar relaxte gezellige dagen zou hebben waar je lekker kon netwerken en ervaring kon opdoen.
+ als je zoals hem 25 en een slimme jongen bent dan heb je al snel overwicht op die 18 jarige jochies en dan mag je ze leidinggeven. omdat het allemaal aanpakken is tijdens zo'n evenement. en lekker (tot op zekere hoogte) vrijblijvend en gezellig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe.Maar 25 euro netto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is dit de enige vacature die ik open zag staan.
laat maar weten, ik zit er ook over te denkenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:36 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, heb even naar een aantal organisaties die raakvlakken hebben met de logistiek een mail gestuurd met de vraag of het behalen van een heftruckcertificaat daadwerkelijk de kansen vergroten op een baan in de logistieke sector. Reden voor een eventuele overstap naar een andere werksector is het feit dat banen in de logistiek nog relatief vaak voorbijkomen, instromen in de logistiek vrij rap kan gebeuren, en omdat mijn huidige werkhoek -Documentaire Informatie Voorziening- kampt met sterk tanend werkaanbod.
Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.
Het publiek verschilt per stad, maar je kan er op rekenen dat je met name in Amsterdam erg lastig publiek over de vloer krijgt. Moet je ook tegen kunnen.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor contacten, sfeer en ervaring zou ik niet bij de toiletten staan.
Idd, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Desnoods Alt+PrtScr, plakken in Word, wit vlak over de personalia plakken, nog een keer Alt+PrtScr, plakken, en als PDF opslaan, en versturen maar.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Overigens kunnen ze natuurlijk ook het cv anonimiseren door de dingen eruit te laten waaruit de kandidaat te vinden/benaderen is.
Antwoord kwam erop neer dat werkervaring velen malen waardevoller wordt geacht dan een heftruckcertificaat ansich. Zit wat in natuurlijk. Correcte route lijkt: 1) onderaan beginnen in de logistieke sector en dan 2) pas het heftruckcertificaat. En dan zit een verdere ontwikkeling er wel in.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
laat maar weten, ik zit er ook over te denken
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hèquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's vrij simpel, de ervaring op het festival kan je opschrijven als werkervaring, én als je het heel goed doet kun je de organisatie aldaar opgeven als referentie voor een volgende sollicitatie. dan heb je écht een streepje voor op de 13 in een dozijn horeca sollicitant. het kan zijn dat je dit niet gelooft maargoed dat is dan jouw ding hè.
maar wie zegt dat je moet vermelden dat het een weekendje was?quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
een weekend is wel genoeg om te zien of je het zou kunnen, en als je zo'n positieve referentie hebt heb je echt een streepje voor.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik wil het best geloven maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een werkgever echt zo onder de indruk kan zijn van 1 weekendje vrijwilligerswerk.
Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ikquote:Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is?Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè
Ik heb geen gesprek gehad, dus al afgewezen op mijn brief (tussen de 300 andere brieven)quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:07 schreef Maanvis het volgende:
Ja dat ken ik, maar dan was de klik er met jou niet gok ik
Hoezo? Heb dat eerlijk gezegd liever dan slijmen en lief lachen en zeggen dat ze jou als de perfecte kandidaat zien maar ondertussen naaien ze je keihard. Het spijt me maar ik heb dat laatste bij veel uitzendbureaus nou meegemaakt en wil liever dat men eerlijk is tegen mij.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hoop niet dat je ook zo bent in het echt als dat je hier overkomt.
Mjah, nee heb je....quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Ken je het dat iemand die je kent de baan krijgt waar jij ook op had gesolliciteerd en waarvan je weet dat die echt serieus minder geschikt is?Je gaat ook niet bellen naar P&O om te zeggen dat ze zich vergissen hè
Dan kan je opper-sjouwer worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Naast de redenen die Maanvis opgeeft denk ik dat een (paar) dag(en) actief zijn in een andere omgeving er ook voor kan zorgen dat je een hoop nieuwe indrukken opdoet. Je ontmoet nieuwe mensen, je doet dingen die je niet eerder gedaan hebt en je bent even weg achter die geraniums waar je al elke dag geheel tegen je zin tegenaan zit te koekeloeren. Het is een beetje te vergelijken met op vakantie gaan: je doorbreekt de sleur.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En dan? Ze zullen je er bij het volgende evenement misschien weer bij willen hebben als vrijwilliger, maar hoe leidt dit tot een betaalde baan?
Als je dat goed doet en je groeit erin verder, dan wordt de opdracht op een gegeven moment echt wel groter: "Er komen zo 5 vrachtwagens stampvol met voorraden aan, hier heb je 3 man, zorg maar dat alles startklaar staat voor 18.00 u. Succes!" Dat vraagt meer dan maar een beetje zooi van A naar B sjouwen. Dat is taken verdelen, prioriteiten stellen, onverwachte problemen oplossen, controleren of alles blijft lopen, controleren of alles gedaan is. Grote evenementen staan of vallen al met de kwaliteit van de voorbereiding.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan kan je opper-sjouwer worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |