abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2013 @ 15:22:13 #53
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127067413
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:45 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Het is niet mijn eerste keuze. Ik heb afgelopen vrijdag een tweede gesprek gehad ergens. Dat sluit een stuk beter aan bij mijn opleiding (WO Planologie). Het was een pittig gesprek, dus ik wil andere opties ook nog open houden :)

DIV is nou niet echt iets waar ik verder in zou willen, maar werk is werk :) Ik zou dan in een traineeship worden opgeleid geloof ik. En ze hebben schijnbaar concrete mogelijkheden in de regio waar ik woon (Gelderland).
Wel, lijnen uitgooien in andere werkbetrekkingen is nooit verkeerd. ^O^ Opleiding in traineeship 'klinkt' trouwens langdurig, ook mooi meegenomen.

Zojuist nog even mijn mailbox bekeken; 3 afwijzingen en één uitnodiging voor een kennismakingsgesprek bij een organisatie die blijkbaar bereid is mensen zonder werkervaring te parkeren in een logistieke functie. In die functie wordt dan o.a gebruik van SAP aangeleerd.
pi_127067680
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Zojuist nog even mijn mailbox bekeken; 3 afwijzingen en één uitnodiging voor een kennismakingsgesprek bij een organisatie die blijkbaar bereid is mensen zonder werkervaring te parkeren in een logistieke functie. In die functie wordt dan o.a gebruik van SAP aangeleerd.
Care to share? Klinkt interessant.
  maandag 27 mei 2013 @ 15:32:07 #55
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127067827
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:28 schreef Modus het volgende:

[..]

Care to share? Klinkt interessant.
APS Personeelsdiensten, een uitzendorganisatie dat zich voornamelijk lijkt te focussen op werkbetrekkingen in de logistieke en technische sector. Heb er morgen een intake-gesprek dus waarschijnlijk nog niets concreets op de korte termijn, maar daar een voet tussen de deur krijgen is alvast stap één.
pi_127068048
Hmm da's niet echt in de buurt helaas. Als dat specifieke bedrijf tenminste ook alleen regio E'hoven is.
  maandag 27 mei 2013 @ 15:47:00 #57
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_127068389
Werkaanbod van APS is voornamelijk inderdaad oostelijk Noord-Brabant. Gunstig voor mij maar wat minder als je min of meer aan de andere kant v/h land woont :+
  maandag 27 mei 2013 @ 15:53:44 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127068654
APS ken ik wel. Staan ook bekend als boerenkinkels in hoe ze omgaan met mensen. Maar als je daar doorheen prikt waasrom niet :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127069256
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wat is daar schofterig aan? Een vacature wordt vaak pas offline gehaald nadat deze is ingevuld.
Als ze blijkbaar zo enorm veel reacties krijgen dat ze niet eens naar die van mij willen kijken meoten ze de vacature maar eerder sluiten lijkt me.
pi_127070497
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:09 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als ze blijkbaar zo enorm veel reacties krijgen dat ze niet eens naar die van mij willen kijken meoten ze de vacature maar eerder sluiten lijkt me.
Je weet toch wel hoe een sollicitatieprocedure verloopt? Op papier mogen ze dan genoeg sollicitanten hebben, maar de praktijk laat zich maar raden. Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat ze wachten totdat de vacature is ingevuld, ipv gelijk maar de boel offline te halen.
  maandag 27 mei 2013 @ 18:18:18 #61
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127073950
Yeaaa! *O*

Had een telefoontje gemist om tien voor 6! Ik maar meteen terugbellen om tien over 6 (toen ik het zag!). Was het inderdaad mijn tweede sollicitatie! Aanstaande maandag een gesprek! Tof! *O* En zij hebben twee vacatures openstaan. Dus wie weet, ik kan allebei de vacatures invullen!
  maandag 27 mei 2013 @ 18:19:43 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127074001
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:09 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat je pas wacht tot ie vervuld is :P. Anders moet je opnieuw betalen voor het plaatsen van een vacature.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127089497
Ik snap in ieder geval waarom jullie aan uitzend organisaties niets hebben....
Ben nu sinds een maand aan de slag bij een niet nader te benoemen bedrijf. Ik heb vanwege mijn achtergrond de extra taak gekregen om het aantal binnenkomende Cv's te screenen op matches.

Nu heb ik iedere dag minimaal 5 uitzendbureaus aan de telefoon hangen die gewoon weigeren om mij van tevoren het cv door te sturen. Zeggen ze zaken als "Hij kan donderdag al op gesprek komen" of "Ik wil u graag persoonlijk iets over deze kandidaat vertellen". Net of ik tussendoor de tijd heb om 4 sollicitanten per dag te ontvangen.

Vinden jullie het raar als een bedrijf eerst het cv wil bekijken voordat ze iemand langs laten komen?
Verdoe ik jullie tijd niet en visa versa.

Moet ik eerlijk toegeven dat ik me door dat opdringerige karakter van hun ook niet meer laat beïnvloeden... "Geen cv vooraf is Doei Doei"

Verder kan ik ook melden dat het door deze ellendige crisis moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Dikke kans dat ik doordat het aanbod zou groot is, de ideale kandidaat over het hoofd heb gezien.
pi_127090339
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:53 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ben nu sinds een maand aan de slag bij een niet nader te benoemen bedrijf. Ik heb vanwege mijn achtergrond de extra taak gekregen om het aantal binnenkomende Cv's te screenen op matches.

Nu heb ik iedere dag minimaal 5 uitzendbureaus aan de telefoon hangen die gewoon weigeren om mij van tevoren het cv door te sturen. Zeggen ze zaken als "Hij kan donderdag al op gesprek komen" of "Ik wil u graag persoonlijk iets over deze kandidaat vertellen". Net of ik tussendoor de tijd heb om 4 sollicitanten per dag te ontvangen.

Vinden jullie het raar als een bedrijf eerst het cv wil bekijken voordat ze iemand langs laten komen?

Moet ik eerlijk toegeven dat ik me door dat opdringerige karakter van hun ook niet meer laat beïnvloeden... "Geen cv vooraf is Doei Doei"

Verder kan ik ook melden dat het door deze ellendige crisis moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Dikke kans dat ik doordat het aanbod zou groot is, de ideale kandidaat over het hoofd heb gezien.
Ze proberen in deze karige tijden natuurlijk koste wat het kost hun business te beschermen. Het zal vaak zat gebeuren dat een werkgever als bezuiniging het uitzendbureau passeert en de kandidaat direct benadert.

Overigens kunnen ze natuurlijk ook het cv anonimiseren door de dingen eruit te laten waaruit de kandidaat te vinden/benaderen is.
pi_127091305
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:53 schreef Thefaceman88 het volgende:

Je weet hoe een uitzendbureau werkt he. Het is niet meer dan logisch dat ze niet staan te springen om een CV naar een bedrijf te sturen. Voor dezelfde reden staat er nooit in voor welk bedrijf ze een vacature hebben staan. Ze willen niet mensen direct het bedrijf aanschrijven, andersom werkt dat natuurlijk ook zo.

Dat een bedrijf mijn CV ziet lijkt mij niet meer dan logisch, maar als ik de kans krijg sla ik de stap "uitzendbureau" ook graag over. Walgelijk gedoe altijd, geplaatst worden in een of andere database en de keren dat ik gebeld werd was het of ik reserve wilde staan voor bepaalde dagen. Alsof ik zonder er ook maar iets voor terug te krijgen, dagen thuis ga zitten in de hoop dat ik een telefoontje krijg. Bekijk het maar.
pi_127091419
Haha, ik lees dat Netlijn Personeel failliet is. In 2011 flink genaaid door die lui. Karma bitches!! :W
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 23:28:23 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127091490
Ik zeg het nog maar een keer... Uitzend bureaus en werving & selectie tenten zijn het schuim der natie. Blijf er verre van!
pi_127091518
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je weet hoe een uitzendbureau werkt he. Het is niet meer dan logisch dat ze niet staan te springen om een CV naar een bedrijf te sturen. Voor dezelfde reden staat er nooit in voor welk bedrijf ze een vacature hebben staan. Ze willen niet mensen direct het bedrijf aanschrijven, andersom werkt dat natuurlijk ook zo.

Dat een bedrijf mijn CV ziet lijkt mij niet meer dan logisch, maar als ik de kans krijg sla ik de stap "uitzendbureau" ook graag over. Walgelijk gedoe altijd, geplaatst worden in een of andere database en de keren dat ik gebeld werd was het of ik reserve wilde staan voor bepaalde dagen. Alsof ik zonder er ook maar iets voor terug te krijgen, dagen thuis ga zitten in de hoop dat ik een telefoontje krijg. Bekijk het maar.
Goed lezen. Hij zegt juist dat uitzendbureaus het cv niet willen doorsturen. Waarom niet snap ik niet helemaal, want vaak hebben uitzendbureaus een vaste clientele.
pi_127094206
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Op papier mogen ze dan genoeg sollicitanten hebben, maar de praktijk laat zich maar raden.
Nou, ik hoor anders overal bij uitzendbureaus dat er binnen enkele uren vele honderden sollicitaties binnenkomen, zeker op de administratieve vacatures. En daar zal ongetwijfeld diegene tussen zitten die perfect aan het profiel voldoet. Waarom het dan nog meerdere dagen online laten staan vraag ik me af.
pi_127094236
En voor zomer/bijbaantjes heb je al helemaal niks aan uitzendbureaus heb ik gemerkt. :{
pi_127094314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:42 schreef TeleportingKing het volgende:
En voor zomer/bijbaantjes heb je al helemaal niks aan uitzendbureaus heb ik gemerkt. :{
Ik heb juist al mijn zomerbaantjes via UZB's gekregen :o Maar dat is alweer heel lang geleden. Toen liep je met een zomerbaan de deur uit nadat je je had ingeschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:47:26 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127094337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:42 schreef TeleportingKing het volgende:
ik heb toen ik 16 tot 21 was (ben nu 32) genoeg bijbaantjes via uitzendbureaus gehad. Dus het is maar net de tijd waar je zit. Maargoed, jouw tussenjaar is bijna voorbij dus erg lang kan jouw werkloosheid niet meer duren :).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:48:44 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127094366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:41 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Nou, ik hoor anders overal bij uitzendbureaus dat er binnen enkele uren vele honderden sollicitaties binnenkomen, zeker op de administratieve vacatures. En daar zal ongetwijfeld diegene tussen zitten die perfect aan het profiel voldoet. Waarom het dan nog meerdere dagen online laten staan vraag ik me af.
ga eens zelf bij zo'n uzb zitten, denk je dat daar constant mensen bezig zijn vacatures online en ala minute weer offline te halen?
Een gedicht over Maanvis
pi_127094447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:41 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Kan ik hieruit concluderen dat je niet weet hoe een sollicitatieprocedure bij een bedrijf verloopt?

Zoals ik al zei kan iemand op papier de perfecte match lijken, maar het moet in de praktijk ook een match zijn. Een klik hebben met het bedrijf en de collega's wordt ook als belangrijk gezien. Daarom wachten bedrijven totdat de vacature is ingevuld. Dat begrijp je toch wel, of niet? Wees blij dat je uberhaupt een reactie hebt gehad.
pi_127094567
dubbel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 07:42:50 #76
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_127097041
Even een vraag, misschien dat iemand het hier weet.

Ik krijg een nieuwe collega van een andere locatie die er al 5 jaar werkt, ik pas 2 jaar. Stel het kindaantal daalt op donderdag en ik moet daardoor uren inleveren. Is dat een wijziging van mijn contract? Want als dat zo is, wordt het mijn derde contract en moeten ze mij voor vast aannemen (wat niet gaat gebeuren en zelfs niet mag van het UWV als ik het goed heb).

Dan nog een vraag, ik ga de vrijdag werken, maar die komt niet in mijn jaarcontract. Hoe zit het dan met gewoonterecht/arbeidsrecht?
  Manager PR/Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 09:12:18 #77
269689 crew  Viv
pi_127098114
Volgens mij heeft gewoonterecht alleen te maken met het aantal uur wat je werkt (bijvoorbeeld dat je een contract voor 12u/week hebt maar al maanden voor 20u/week wordt ingepland), niet met welke dag van de week je al dan niet werkt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:21:34 #78
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_127098330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Volgens mij heeft gewoonterecht alleen te maken met het aantal uur wat je werkt (bijvoorbeeld dat je een contract voor 12u/week hebt maar al maanden voor 20u/week wordt ingepland), niet met welke dag van de week je al dan niet werkt.
Nee de dag maakt niet uit, maar ik heb een contract voor 14 uur, maar ga structureel 6 uur per week meer werken en die uren zijn op de vrijdag.
pi_127098494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:21 schreef Silmarwen het volgende:

Nee de dag maakt niet uit, maar ik heb een contract voor 14 uur, maar ga structureel 6 uur per week meer werken en die uren zijn op de vrijdag.
Dan kan je na 3 maanden die uren al zien als normaal voor je contract. Maar dat telt weer niet als er bijv sprake was van langdurig ziekte etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_127099635
Pfffttt nog heftig bezig (want me huidige job: dat wordt em niet op de lange duur). Maar man man man, altijd net te licht of net niet goed aangesloten. Aan de andere kant ik heb werk dus de rust is er.

Maar de bouwmarkt op zijn gat is niet goed als je de constructeurs afdeling weer in wil. En te weinig ervaring op civiel technisch vlak om in de Offshore te gaan kijken.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:47:05 #81
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_127100805
Ik ben blij! Na vijf maanden afwijzingen eindelijk op een gesprek mogen komen en dat was na drie sollicitatieronden gelijk raak! Per 1 juni weer fulltime werken.. can't wait!
pi_127101361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zoals ik al zei kan iemand op papier de perfecte match lijken, maar het moet in de praktijk ook een match zijn. Een klik hebben met het bedrijf en de collega's wordt ook als belangrijk gezien. Daarom wachten bedrijven totdat de vacature is ingevuld. Dat begrijp je toch wel, of niet? Wees blij dat je uberhaupt een reactie hebt gehad.
Dat begrijp ik ook wel, maar met vele honderden reacties zal toch heus wel de geschikte persoon erbij zitten, of denk ik nu erg naief? Waarom het jezelf dan moeilijker maken door er nog eens honderden reacties bij te laten komen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:06:22 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127101415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:04 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook wel, maar met vele honderden reacties zal toch heus wel de geschikte persoon erbij zitten, of denk ik nu erg naief? Waarom het jezelf dan moeilijker maken door er nog eens honderden reacties bij te laten komen.
omdat je niet dagelijks op de vacaturesite zit te f5en of je vacature verwijderd mag worden. is dat nou zo moeilijk te hbegrijpen?
Een gedicht over Maanvis
pi_127101646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat je niet dagelijks op de vacaturesite zit te f5en of je vacature verwijderd mag worden. is dat nou zo moeilijk te hbegrijpen?
Het gaat om de site van het uitzendbureau zelf, en hij bleef daar nog meer dan een week op staan. Persoonlijk vind ik het vreemd, en het draagt bij aan mijn vooroordeel over lakse uitzendbureautypjes.
pi_127101677
En bedrijven hebben zich te houden aan procedures voor het uitzetten van een vacature.
pi_127102596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb juist al mijn zomerbaantjes via UZB's gekregen :o Maar dat is alweer heel lang geleden. Toen liep je met een zomerbaan de deur uit nadat je je had ingeschreven.
Wat voor baantjes waren dat?
Tegenwoordig moet je geluk hebben als ze überhaupt nog wat hebben bij uzb's. Binnenlopen heeft eigenlijk geen zin meer, je krijgt vrijwel meteen te horen dat ze niks voor je kunnen betekenen. Zelfs inschrijven doen ze bij sommige uzb's niet eens meer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb toen ik 16 tot 21 was (ben nu 32) genoeg bijbaantjes via uitzendbureaus gehad. Dus het is maar net de tijd waar je zit. Maargoed, jouw tussenjaar is bijna voorbij dus erg lang kan jouw werkloosheid niet meer duren :).
Je zegt het zelf al. Andere tijden.
Het duurt nog 3 maanden en dat vind ik veel te lang om niks te doen. Ik zou het wel erg fijn vinden om toch nog een zomerbaantje te vinden.
pi_127103709
Wat doen jullie nou zoal de hele dag?
pi_127105311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zoal de hele dag?
's Ochtends met een kop koffie kijken of er nog nieuwe interessante vacatures online staan. Zo ja, solliciteren.
Af en toe de stad in. Kijken of er bij winkels oid nog personeel gezocht wordt. Uitzendbureaus binnenstappen.
Verder wat sporten, lezen, filmpjes kijken, bij goed weer naar buiten. En veel vervelen helaas. :{
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:19:05 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127105712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:41 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Wat voor baantjes waren dat?
Tegenwoordig moet je geluk hebben als ze überhaupt nog wat hebben bij uzb's. Binnenlopen heeft eigenlijk geen zin meer, je krijgt vrijwel meteen te horen dat ze niks voor je kunnen betekenen. Zelfs inschrijven doen ze bij sommige uzb's niet eens meer.

[..]

Je zegt het zelf al. Andere tijden.
Het duurt nog 3 maanden en dat vind ik veel te lang om niks te doen. Ik zou het wel erg fijn vinden om toch nog een zomerbaantje te vinden.
tja dan had je maar iets actiever moeten zoeken, bijv. dat festival waar ik je op wees had je waarschijnlijk zó kunnen beginnen :P.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:19:45 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127105731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:13 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Het gaat om de site van het uitzendbureau zelf, en hij bleef daar nog meer dan een week op staan. Persoonlijk vind ik het vreemd, en het draagt bij aan mijn vooroordeel over lakse uitzendbureautypjes.
klopt, vooroordeel.
Die sitebeheerders zitten niet dagelijks te f5-en of er toevallig een vacature weg mag he ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_127106538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

klopt, vooroordeel.
Die sitebeheerders zitten niet dagelijks te f5-en of er toevallig een vacature weg mag he ;).
Zouden ze beter wel kunnen doen... Doen ze tenminste nog iets

:+
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127106682
quote:

[..]

tja dan had je maar iets actiever moeten zoeken, bijv. dat festival waar ik je op wees had je waarschijnlijk zó kunnen beginnen :P.
Ik durf anders van mezelf te zeggen dat ik best actief op zoek ben.
Dat werk op dat festival gaat om twee dagen onbetaald sjouwen. Heb ik vrij weinig aan bij het zoeken naar een betaald baantje.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:38 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127106699
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:47 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik durf anders van mezelf te zeggen dat ik best actief op zoek ben.
Dat werk op dat festival gaat om twee dagen onbetaald sjouwen. Heb ik vrij weinig aan bij het zoeken naar een betaald baantje.
nee hoor, dat ging over onbetaald horecawerk doen. en dat heb je nodig om een betaalde baan in de horeca te krijgen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_127106909
Is hier geen los/vast werk te vinden !? in de zomervakantie...

http://www.deparade.nl/

En

http://www.deparade.nl/info/contact/
  FOK!fotograaf dinsdag 28 mei 2013 @ 13:57:50 #95
148247 taxibabe
pi_127107006
Iemand hier met een MSc in Geoinformatics of iets vergelijkbaars nog op zoek naar een baan als docent?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:58:06 #96
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127107013
quote:

[..]

klopt, vooroordeel.
95 procent van de vacatures van uitzendbureaus, zowel op internet als op de raam geplakt, zijn spookvacatures.

Vaak ook bedoeld als lokkertje.
pi_127107026
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:54 schreef AnneX het volgende:
Is hier geen los/vast werk te vinden !? in de zomervakantie...

http://www.deparade.nl/

En

http://www.deparade.nl/info/contact/
quote:
Toiletmedewerkers - Suppoosten.
Wij vragen:
- affiniteit met de Parade
- voor suppoosten: minimumleeftijd 18 jaar, voor toiletmedewerkers: 17 jaar
Let op: meewerken gaat alleen per stad, je kunt je niet opgeven voor losse dagen.

Wij bieden:
- levendige baan op rondreizend theaterfestival de Parade
- verdiensten vanaf ¤ 25,- netto per dagdeel (middag of avond)
- gebruik backstage: o.a. camping (in je eigen tentje), douches, ontbijt en avondeten.
- toegang tot de theatervoorstellingen, medewerkersfeesten en andere activiteiten
Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe. :') Maar 25 euro netto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is dit de enige vacature die ik open zag staan.
pi_127107066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor, dat ging over onbetaald horecawerk doen. en dat heb je nodig om een betaalde baan in de horeca te krijgen ;).
Er was een hele selectieprocedure daar. Als ik me aanmeld word ik, wegens geen horeca-ervaring, dus hooguit ingezet als sjouwer of bij de toiletten oid.
Zelfs als ik op een festival als vrijwilliger in de horeca aan de slag kan, lijkt me het nog niet realistisch om aangenomen te worden voor een betaalde horecabaan. Misschien als ik over een langere periode meerdere van dat soort klussen doe wel.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:32:55 #99
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_127108127
Net terugkoppeling gehad van mijn sollicitatie (vorige week 2e gesprek).
De keuze is niet op mij gevallen :(

Mijn motivatie om daar te werken was wel goed, alleen de motivatie voor de specifieke functie waren de andere kandidaten beter in :(

Het is een van de weinige banen die gerelateerd is aan mijn studie in de regio. Helaas...Nu maar die DIV/DIM detacheerder wat actiever benaderen en daarop hopen...
Gelukkig loopt mijn contract nog tm eind juni, dus ik heb nog een maand om iets te vinden.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:52:01 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127108779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:00 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Er was een hele selectieprocedure daar. Als ik me aanmeld word ik, wegens geen horeca-ervaring, dus hooguit ingezet als sjouwer of bij de toiletten oid.
Zelfs als ik op een festival als vrijwilliger in de horeca aan de slag kan, lijkt me het nog niet realistisch om aangenomen te worden voor een betaalde horecabaan. Misschien als ik over een langere periode meerdere van dat soort klussen doe wel.
Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?
Ik heb ervaring in die branche, ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Dus die seleciteprocedure is helemaal niet zo streng. Ga sowieso eens kijken bij een festival. Zie je daar allemaal volleerd horecapersoneel? Nee, daar zie je jochies en meisjes van net aan 18 die een zakcentje bijverdienen zonder ervaring.
Ik hoopte gewoon dat je een paar relaxte gezellige dagen zou hebben waar je lekker kon netwerken en ervaring kon opdoen.
Een gedicht over Maanvis
pi_127108917
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helaas. Ik heb op dit moment precies evenveel ervaring mee als jij nu hebt :P Maar goed, meerdere mensen die ik ken doen nog mee en het leeft wel.
Aha! Bij welk ministerie? Wanneer heb jij je gesprek? Ik ken verder niemand die meedoet.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_127109662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je vooroordelen laten je ervan weerhouden überhaupt te solliciteren?
Ik heb ervaring in die branche, ik kan je vertellen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend. Dus die seleciteprocedure is helemaal niet zo streng. Ga sowieso eens kijken bij een festival. Zie je daar allemaal volleerd horecapersoneel? Nee, daar zie je jochies en meisjes van net aan 18 die een zakcentje bijverdienen zonder ervaring.
Ik hoopte gewoon dat je een paar relaxte gezellige dagen zou hebben waar je lekker kon netwerken en ervaring kon opdoen.
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:29:48 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127112136
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik werk momenteel (nog) in de horeca en bij zulk soort gelegenheden loopt inderdaad in de regel geen personeel rond dat jaaaren ervaring heeft. En zelfs al zou hij daar alleen als sjouwer/runner kunnen komen werken, dan doet hij ervaring op die nuttig kan zijn. Veel mensen zien niet in hoe belangrijk de logistiek is bij zulk soort evenementen. En het wordt snel opgemerkt als iemand dat goed in de vingers heeft of het snel leert.
+ als je zoals hem 25 en een slimme jongen bent dan heb je al snel overwicht op die 18 jarige jochies en dan mag je ze leidinggeven. omdat het allemaal aanpakken is tijdens zo'n evenement. en lekker (tot op zekere hoogte) vrijblijvend en gezellig.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:07:27 #104
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127113644
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Nou vind ik de parade persoonlijk toch al wagelijk, achterlijke prijzen en hip gedoe. :') Maar 25 euro netto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is dit de enige vacature die ik open zag staan.
Mensen werken bij de Parade dan ook niet voor het geld. Vandaar dat de verdiensten ook relatief laag zijn hoewel 50 euro op een dag toch lekker meegenomen is. Sommigen doen het voor het plezier, maar ook voor de contacten en voor de sfeer. Als je de culturele wereld in wil komen werkt het ook goed als breekijzer.

Het publiek verschilt per stad, maar je kan er op rekenen dat je met name in Amsterdam erg lastig publiek over de vloer krijgt. Moet je ook tegen kunnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')