SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja, zal het zo aanpassen.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:53 schreef Julis het volgende:
Turken op FOK!?. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?
Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.
De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami,.
Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel.. En af en toe ook dialogen tussen deze users,
. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep,
.
[ afbeelding ]
IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.
Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.
[ afbeelding ] Leuke dynamische boel dus!.
Sst, we doen maar alsof.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:00 schreef Julis het volgende:
Ik heb nog geen leven hoor.
[..]
Maakt niet uit, nog een keertje.
Weet je wie ook actief bezig zijn op die tijdstippen?quote:Op maandag 20 mei 2013 23:05 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoor nu actief te zijn.
Bron
Medewerkers met een nachtdienst op Schiphol? Of avonddienst?quote:Op maandag 20 mei 2013 23:16 schreef Bilge het volgende:
[..]
Weet je wie ook actief bezig zijn op die tijdstippen?
beveiligers als ikquote:Op maandag 20 mei 2013 23:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Medewerkers met een nachtdienst op Schiphol?
Wat nou als jij datgene wat je bewaart per ongeluk verliest, het toevallig in mijn handen komt en we de opbrengsten delen?quote:Op maandag 20 mei 2013 23:30 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
stiekem een ander soort van beveiliging.. ‘‘bewaarder’’
Wat bedoel je?quote:Op maandag 20 mei 2013 23:28 schreef Bilge het volgende:
Jullie weten dondersgoed waar ik aan dacht, grrr.
Julis, ik verwachtte dat je verontwaardigd terug zou reageren. Nu sta ik met een mond vol tanden.
Ik insinueerde dat je een hoer bent.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:34 schreef Julis het volgende:
[..]
Wat bedoel je? [ afbeelding ].
Ik wil verontwaardigd reageren.
quote:Op maandag 20 mei 2013 23:56 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik insinueerde dat je een hoer bent.![]()
Korte toelichting: vanochtend las ik een eye-opening artikel. Het stond in het tijdschrift Psychologie van mei 2013 en het gaat over over belangen en waarden. Tijdens een economische crisis zouden mensen eerder hun eigen belangen najagen, waardoor hogere waarden in het geding komen. Volgens de schrijver had dit allerlei nadelen en is het slimmer om je te orienteren op waarden. Er stond ook een oefeninkje bij: je moest allerlei waarden rangschikken, van belangrijk naar onbelangrijk en vervolgens uitleggen waarom je de hoogste waarde zo belangrijk vindt. De mogelijke keuzes waren: openheid, betrokkenheid, liefde, respect, integriteit, persoonlijke groei, discipline, schoonheid, creativiteit, inspiratie, trouw en rechtvaardigheid.
Ik kwam tot de conclusie dat ik heel vaak probeer te handelen naar rechtvaardigheid, maar daar wil ik vanaf. Iemand die rechtvaardigheid hoog heeft hoort mensen die hun grenzen overschrijden te straffen, waar ik helemaal geen zin in heb. Als iemand aardig doet hoor je aardig terug te doen, wat weer voorspelbaar is. Rechtvaardigheid is dus een slechte eigenschap (tenzij je ondernemer bent ofzo, maar ik heb het over sociale interactie). Creativiteit daarentegen is spannend, onberekenbaar en boeiend. Nu probeer ik dus steeds dingen te zeggen die mensen nooit zouden verwachten, vandaar dat ik jou betichtte van lichte zeden.
Oh, wow, Bilge. Een hele uitlegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:11 schreef Bilge het volgende:
Als je het logisch bekijkt is het juist een compliment. Een creatief persoon zou een hoer aanspreken als een hoffelijke dame.[/konustukca daha fazla batmak]
Mannen die vrouwenbladen lezen![]()
![]()
dan mag je het hebben.. weet je wat een bewaarder is?quote:Op maandag 20 mei 2013 23:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat nou als jij datgene wat je bewaart per ongeluk verliest, het toevallig in mijn handen komt en we de opbrengsten delen?
Ik ben heel opgelucht dat je het niet verkeerd opvat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:20 schreef Julis het volgende:
[..]
[..]
Oh, wow, Bilge. Een hele uitleg. Ik vind dit antwoord nog altijd rechtvaardig door deze opheldering van je gedrag. Je bedoelde het allemaal niet slecht, zeg maar. Je was een beetje voorzichtig aan het experimenteren, zo voelt het voor mij aan.
Maar goed, ehum. OOOOH AMAN ALLAHIM, Bilge,. Terbiye denen birsey kalmamis.
Gevangenisbewaarder? Ik dacht waardevolle spullen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:26 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
dan mag je het hebben.. weet je wat een bewaarder is?
Om even in dit thema te blijven... Een Loverboy? Een beetje jonge doch ervaren dames in een ruimte hoeden en uitponden om de opbrengst te investeren in het toerisme in West-Turkije?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:26 schreef blasphemmer het volgende:
[..]
dan mag je het hebben.. weet je wat een bewaarder is?
olm wat praat jij, sinds wanneer is iemand voor hoer uitmaken creatiefquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:11 schreef Bilge het volgende:
Als je het logisch bekijkt is het juist een compliment. Een creatief persoon zou een hoer aanspreken als een hoffelijke dame.[/konustukca daha fazla batmak]
Mannen die vrouwenbladen lezen![]()
![]()
hoffelijke dame*quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
olm wat praat jij, sinds wanneer is iemand voor hoer uitmaken creatief
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Weissman het volgende:
Ik lees iets over creativiteit, dus meldt me even.
De wijzer van mijn kompas is de weg kwijt, als een olifant in een porseleinwinkel stapel ik de blunders op elkaar. Affet beni Ayça abla, gözüyün yağını yiyim, ben ettim sen etme.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:48 schreef Weissman het volgende:
Ik lees iets over creativiteit, dus meldt me even.
Ik vind dit niet bij haar passenquote:
Ayca is dan ook geen hoer, maar een sletquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:53 schreef Arcadia het volgende:
Als ik Fok! moet geloven zijn er 129 prostituees vermoord de afgelopen 30 jaar, wens je Ayca soms de dood toe? Kan toch niet ey.
Alle vrouwen zijn slettenquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ayca is dan ook geen hoer, maar een slet
Ooit een chick horen groeten met toedels? Ik denk dat ze meer een tante Truus is die ook toedeledokie en toedeloe gebruikt.quote:
Klopt, ook heb ik een pittig kapsel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:17 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ooit een chick horen groeten met toedels? Ik denk dat ze meer een tante Truus is die ook toedeledokie en toedeloe gebruikt.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:37 schreef Bilge het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188221
Aziz Yildirim![]()
Stelen is ook best creatief... helemaal als je het zo aanpaktquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:28 schreef Julis het volgende:
Ik vind dit niet bij haar passen, komt een beetje yapmacik over. Mja, dat zegt mijn gevoel maar. Ze zal wel 'creatief' zijn.
Ik zie het probleem niet, als je buitenshuis maar een hoofddoek/ boerka omdoet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op foto's had tante Truus idd een kort pittig kapsel. Degenen die haar goed kenden zeggen dat zij een heel aardige, warme Turkenvriend was. Ik kan alleen herinneren dat ze een keer onterecht boos op mij werd met haar bulderende rokersstem en Duitse accent.
Echt stom dat ik niet eerder een dagboek bijhield.
Hebben jullie trouwens wel eens in een krant of op tv gestaan, of waren jullie niet belangrijk genoeg?![]()
@ Weissman: iddEn Fener heeft al zat verdedigende middenvelders, lazim olsa neyse.
In 1998 ben ik op 12-jarige leeftijd geïnterviewd door de tv-ploeg van het ziekenhuis (UMC St. Radboud). De dag ervoor was ik geopereerd (ooroperatie), dus mijn hoofd zag er nogal wit uit (van het verband).quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:11 schreef Bilge het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens in een krant of op tv gestaan, of waren jullie niet belangrijk genoeg?![]()
De opname werd 5 dagen nadat ik weer naar huis mocht getoond. Gelukkig was men wel zo vriendelijk om een kopie van de uitzending op videoband (VHSquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:41 schreef Bilge het volgende:
Je bent al bijna een BN-er man, mag ik een handtekening?Heb je de beelden bewaard?
quote:Mijn broertje kwam een jaartje of vijf geleden in Opsporing Verzocht.Iemand had onder bedreiging van een pistool een juwelier beroofd en rende daarna naar het treinstation om zich in een fotohok om te kleden. In dat station liep mijn broertje toevallig met 3 vrienden, waarvan er 1 de dader kende. Ze schudden elkaar de hand en hielden een kort praatje waarna ze weer uit elkaar gingen. OV toonde deze camerabeelden omdat de jongens mogelijk iets met de overvaller te maken konden hebben.
Ze werden 1 voor 1 getoond en beschreven. Over mijn broertje werd verteld dat hij een voetbal behendig met zich meedroeg, waardoor vooral mensen van voetbalverenigingen werdn gevraagd om goed op te letten. Wij lagen in een deuk toen we dat via uitzending gemist bekeken.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!@@!@!@!@!quote:Op zondag 26 mei 2013 16:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Heeft iemand interesse in een Walibi-meet?
Ik houd je hand wel vast hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:12 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kom als Ayca ook komt...HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Drukte rond de verhuizing afgenomen? Zo ja, dan kun je betalen. Kunnen wij mooi met dat bedrag een meet houden.quote:
quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Drukte rond de verhuizing afgenomen? Zo ja, dan kun je betalen. Kunnen wij mooi met dat bedrag een meet houden.
Veel plezier.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]in Istanbul nu aan het vieren
met de meeting geld
Nice!quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:22 schreef xaban06 het volgende:
Odamizdan bogaz
www.4gp.tw/e015/1369812009193.jpg
17,36% korting!quote:Van zondag 26 mei t/m zondag 2 juni 2013 is het Taxfree Paradise bij Saturn! Deze actie is geldig op bijna het gehele assortiment*.
Bron: http://www.saturn.nl/mcs/shop/taxfree-paradise.html.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:05 schreef zarGon het volgende:
http://www.upcoming.nl/ri(...)1195-2&src=spits_top..
Fucking oplichters zijn het.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
17,36% korting!
Mooie prijzen hoor. Nexus 7 (8 GB) voor 151 euro, Nokia Lumia 920 voor 366 euro. Om maar wat te noemen.
Lijkt me prima om daar te shoppen als je nieuwe electronica wil bestellen (inclusief gratis thuisbezorging).
(17,36% korting.)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Fucking oplichters zijn het.
De camera die ik daar wou halen is met 21% korting nog steeds duurder dan in andere winkels.
Jawel, maar dat maakt mij niet anti-Nikon. Beide merken zijn goed en het enige vergelijkbare model van Canon is al 4 jaar oud. Dus Nikon wint dit keer.quote:
Ik heb ze erover gemaild maar nog niks ontvangen. We zijn al 3 dagen verder.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:29 schreef zarGon het volgende:
En inderdaad, 1245 (Saturn) vs. 1215 (MediaMarkt)..
De body of de kit? De site geeft aan dat de prijzen inclusief korting zijn en alhoewel ik weet dat de prijzen in de winkel en site kunnen verschillen, is dit wel heel veel verschil.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:40 schreef xminator het volgende:
In de filiaal kost die 1030 eypo. Geen dank.
Ik zag het ja. Dit is wel heel erg uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:43 schreef Eagle_99 het volgende:
Volgen jullie Turks nieuws nog?![]()
Turkije is in rep en roer, lijkt wel een Turkse lente te worden daar. Zelfs in Amsterdam was er vanavond een protest tegen de Turkse politie en regering. Çarsi, UltrAslan en GFB doen ook mee aan de protesten.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22732139
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenan Dogulu live op tv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs ex-minister Günay is het niet eens met de regering
[ afbeelding ]
Een Egyptische toeriste werd aangevallen door de politie![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lijkt me geen doorsnee protest meer, het gaat een staartje krijgen.
twitter:GazetevatanCom twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 22:01:21Herry mağazaları sahibi Selami Sarı "Kan dökülmüş bir yerde mağaza açmam. Ben Karadenizliyim, yeşile aşığım." reageer retweet
Belachelijk dat de Turkse media minder aandacht vestigt op dit onderwerp dan de buitenlandse media.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:21 schreef Eagle_99 het volgende:
http://www.vgtv.no/#!/video/65023/direkte-live-opptøyer-i-istanbul
Live te zien
Dat is ook zo, heb een paar uur geleden nog volop geel rode vlagjes gezienquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:29 schreef Julis het volgende:
[..]
Belachelijk dat de Turkse media minder aandacht vestigt op dit onderwerp dan de buitenlandse media.
Maar ik heb ook het gevoel dat sommigen protesteren om het protesteren ...
ik zit in istanbul nu, olaylardan dolayi cocukla disarda kaldik.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:43 schreef Eagle_99 het volgende:
Volgen jullie Turks nieuws nog?![]()
Turkije is in rep en roer, lijkt wel een Turkse lente te worden daar. Zelfs in Amsterdam was er vanavond een protest tegen de Turkse politie en regering. Çarsi, UltrAslan en GFB doen ook mee aan de protesten.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22732139
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kenan Dogulu live op tv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs ex-minister Günay is het niet eens met de regering
[ afbeelding ]
Een Egyptische toeriste werd aangevallen door de politie![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lijkt me geen doorsnee protest meer, het gaat een staartje krijgen.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]in Istanbul nu aan het vieren
met de meeting geld
.......quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
ik zit in istanbul nu, olaylardan dolayi cocukla disarda kaldik.
Ja, ik zag het ook inderdaad. Uff. Beide partijen zijn fout bezig. Politie treedt te hard op, demonstranten demonstreren omdat ze er op kicken (niet allemaal, maar een deel wel). Althans, zo lijkt het erop. Saban maakt alles van dichtbij meequote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is ook zo, heb een paar uur geleden nog volop geel rode vlagjes gezien
polis asiri derecede bibergazi kullaniyor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:05 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, ik zag het ook inderdaad. Uff. Beide partijen zijn fout bezig. Politie treedt te hard op, demonstranten demonstreren omdat ze er op kicken. Althans, zo lijkt het erop. Saban maakt alles van dichtbij mee.
De politie denkt niet aan de onschuldige mensen, blijkbaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
polis asiri derecede bibergazi kullaniyor.
Zou het niet weten, lijkt van niet, maar misschien hebben ze geen andere middel om ze uit een te drijven.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:06 schreef Julis het volgende:
[..]
De politie denkt niet aan de onschuldige mensen, blijkbaar.
Het is ook niet makkelijkquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zou het niet weten, lijkt van niet, maar misschien hebben ze geen andere middel om ze uit een te drijven.
Ik kan niet geloven dat er zoveel tegen zijn. Het is volgens mij meer een kans om tegen de huidige regime te protesteren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:10 schreef Julis het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk. Waarom heffen ze dat hele project niet meteen op, lijkt me duidelijk dat velen er niet blij mee zijn. Hopelijk houdt het demonstreren voor een groot deel dan ook op. Hmm, hopelijk is het morgen wel veilig daar.
Daar zit wat in. Mja, de situatie escaleert zo wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat er zoveel tegen zijn. Het is volgens mij meer een kans om tegen de huidige regime te protesteren.
Sen olsam, asya tarafi giderdim. Vanaf daar verder weg een hotel zoeken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:13 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bijna alle hoofdwegen zijn afgesloten guzel kardesim. Girsende kilometers file.
Hoe bevallen de oortjes je?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:17 schreef Bilge het volgende:
[..]
Sesli güldüm.![]()
Sry Saban, ik hoop dat het snel over gaat.
We zitten hier al een paar dagen, memnunuz. Alleen vandaag dus brute pech. Alisveris yapalim dedik, bilseydik dat het zou escaleren...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Sen olsam, asya tarafi giderdim. Vanaf daar verder weg een hotel zoeken.
Mwah verbetering is marginaal tov. mijn dopjes die ik heb gekregen bij een mobieltje. Pluspunt is isolatie maar dat komt door de comply eartips, die had ik anders ook afzonderlijk kunnen kopen en kunnen plaatsen op andere oortjes om hetzelfde effect te bereiken. Oftewel verschil tussen 4 euro oortjes en 100 euro oortjes is matig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:20 schreef Bilge het volgende:
Ze isoleren het geluid van buiten heel goed, tijdens het studeren draag ik ze zonder muziek. Qua geluid is het wel rredelijk. Wat vind jij ervan?
disarda roepen ze: hukumet istifa. Het heeft niks met de park te maken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:16 schreef Julis het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Mja, de situatie escaleert zo wel.
Adam akilli parti yokki, behalve AKP.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:35 schreef Julis het volgende:
Worden jullie niet gek van te veel stilte tijdens het studeren? Ik heb een achtergrondgeluid nodig (en dat is meestal muziek).
Ik wil dat er een andere partij aan de macht komt in Turkije. Gewoon om te zien hoe het dan allemaal loopt in Turkije.
Dat doen Turken heel snel wanneer het even minder gaat. Zoals tijdens voetbalwedstrijden. "[insert coach-naam] istifa".quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
disarda roepen ze: hukumet istifa. Het heeft niks met de park te maken.
Bedoel je die gele watjes? Die veroorzaken een piepgeluid bij mij omdat ze te veel uitdijen ofzo. Met tentamens zit ik altijd voorin omdat ik steeds te laatkom me stoor aan het gewiebel van mensen voor me.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:27 schreef xminator het volgende:
[..]
Mwah verbetering is marginaal tov. mijn dopjes die ik heb gekregen bij een mobieltje. Pluspunt is isolatie maar dat komt door de comply eartips, die had ik anders ook afzonderlijk kunnen kopen en kunnen plaatsen op andere oortjes om hetzelfde effect te bereiken. Oftewel verschil tussen 4 euro oortjes en 100 euro oortjes is matig.
Muziek met hoge kwaliteit en voornamelijk Turk Halk Muzigi met saz e.d. is wel mooi om te beluisteren zo.
Bij hema kan je isolatieplugs halen voor 5 euro oid. die isoleren het geluid beter (meer?) dan de tdk, echt handig voor bij het studeren. Gebruik ze zelf ook (ook tijdens tentamens)
AKP reageert ook niet altijd even goed, vind ik. Maar je hebt gelijk, adam akilli parti yok, lijkt het.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Adam akilli parti yokki, behalve AKP.
BDP desen, Kurtlerin partisi.
MHP desen, Adam turkceyi bile bilmiyor, puskevit.
CHP heeft een beetje aanhang, onunda bisey yapacagina heb ik 0,0% vertrouwen in.
Weird, in principe is dat hetzelfde. Je hebt ook een blauwe versie met een miniscuul gaatje erin geloof ik, misschien dat je het daarbij niet hebt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Bedoelt je die gele watjes? Die veroorzaken een piepgeluid bij mij omdat ze te veel uitdijen ofzo. Met tentamens zit ik altijd voorin omdat ik steeds te laatkom me stoor aan het gewiebel van mensen voor me.
Geen enkel partij is of kan perfect zijn voor iedereen. Ik vind dat AKP ook wat mindere kanten heeft, maar ik ken geen betere.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:40 schreef Julis het volgende:
[..]
AKP reageert ook niet altijd even goed, vind ik. Maar je hebt gelijk, adam akilli parti yok, lijkt het.
Dat er massaal wordt geprotesteerd om een paar bomenzegt ook wel genoeg. En buyuk derdiniz agac olsun.:')quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Geen enkel partij is of kan perfect zijn voor iedereen. Ik vind dat AKP ook wat mindere kanten heeft, maar ik ken geen betere.
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Weird, in principe is dat hetzelfde. Je hebt ook een blauwe versie met een miniscuul gaatje erin geloof ik, misschien dat je het daarbij niet hebt?
Vind het ook altijd irritant als mensen gaan snuiten, met pennen spelen en raar ademen e.d.
Zeg dat nu maar eens hardop op straat hierquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat er massaal wordt geprotesteerd om een paar bomenzegt ook wel genoeg. En buyuk derdiniz agac olsun.:')
Het buitenlandse beleid en het Koerdenbeleid van de AKP vind ik wel slecht, maar voor de rest doen ze ook heelveel goede dingen.
[..]
Herkenbaar ja.Ik zal eens zoeken naar die blauwe versie,thnx voor de tip.
Inderdaad. Deze protesten zijn vooral ontstaan nadat een klein groepje vreedzame protesters die het desbetreffende park weigerden te verlaten met bruut geweld zijn overvallen door de politie; gevolg: doden en gewonden. De grote protesten die daarop volgden zijn een reactie op wat er vrijdag is gebeurd. Verder nemen veel Turkse jongeren deze kans aan om hun opgekropte frustraties en haat tegen de AKP te uiten. Die bomen zijn allang vergeten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef Besjah het volgende:
Hala tek "agaclar" icin protesto oldugunu dusunuyorsaniz, sorry maar dan zijn jullie echt dom.
zijn er doden gevallen? sorry loop een beetje achterquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze protesten zijn vooral ontstaan nadat een klein groepje vreedzame protesters die het desbetreffende park weigerden te verlaten met bruut geweld zijn overvallen door de politie; gevolg: doden en gewonden. De grote protesten die daarop volgden zijn een reactie op wat er vrijdag is gebeurd. Verder nemen veel Turkse jongeren deze kans aan om hun opgekropte frustraties en haat tegen de AKP te uiten. Die bomen zijn allang vergeten.
Want?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu is het bekend dat ik niks heb met Erdogan maar het is toch wel duidelijk voor eenieder dat een park platwalsen om daar nog meer winkels te vestigen buitengewoon onbehoorlijk is.
Een park is een oase in een chaos, een plek om te ontmoeten, ontspannen en even de boel de boel te laten.quote:
Meerdere met o.a een Egyptische toerist.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn er doden gevallen? sorry loop een beetje achter
Ik hou wel om in een park tot rust te komen, genieten van de natuur. Maar dat maakt het niet heilig, vooral als er daarvoor in de plek miljoenen andere planten elders worden geplant.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een park is een oase in een chaos, een plek om te ontmoeten, ontspannen en even de boel de boel te laten.
Een plek die niet draai om geld en status, de beschaving van een land kan je veelal aflezen aan hoe men de parken lijkt behandelen.
Jammer dat de partij van Erdogan slechts aan $ denkt en het eerder genoemde vergeet, apart voor een partij die zich beroept op het hogere.
Hoe zie jij dat zoal?
Wat hebben Egyptenaren toch met T-pleinen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Meerdere met o.a een Egyptische toerist.
Sociale media kunnen er ook wat van:quote:
Misschien investeert de gemeente de inkomsten van de verkoop van het park wel in een project voor dakloze, gehandicapte, misbruikte weeskinderen.quote:
Erdogan probeerde met een privejet de woedende mensenmassa te ontvluchten, maar een demonstrant wist zich op het laatste moment aan een wiel van het opstijgende vliegtuig vast te klampen. Hij baande zich een weg naar de cockpit, en dwong de piloot om weer te landen. De demonstranten zoeken nu nog een geschikte straf voor Erdogan, las ik op gezichtsboek...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:10 schreef Draganta het volgende:
Gaat AKP nu opstappen? Ze hadden op Facebook zoiets gepost, maar kort erna weer verwijderd.
Het slaat wel ergens op, het volk is het zat. Het is tijd voor een nieuwe leider.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:21 schreef Che_ het volgende:
In Turkije is er geen beter alternatief voor Erdogan op dit moment. En het slaat nergens op om hem te willen laten aftreden aangezien de meerderheid van het volk op hem heeft gestemd en hem op die positie wilt itt tot landen als Syrië.
Kleine groep van hippies en seculieren hebben de meerderheid erbij betrokken imo.
Verklaar eens waarom je dit vind.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:24 schreef Draganta het volgende:
[..]
Het is tijd voor een nieuwe leider.
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?quote:
"If this is about holding meetings, if this is a social movement, where they gather 20, I will get up and gather 200,000 people. Where they gather 100,000, I will bring together one million from my party," Erdogan said in a televised speech.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?
Blijkbaar vind de meerderheid van het volk dat niet. 'quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:25 schreef Ambipur het volgende:
Welke meerderheid eigenlijk? Mensen stemmen op degene die het mondje voedt. Erdogan koopt zijn stemmers om. Erdogan plaatst zijn mensen op de meest strategische plekken. Dus welk meerderheid bedoel jij dan?
Ik hoop dat die stakkers die op hem stemmen, omdat ze dan kolen krijgen hun verstand eens terug krijgen.
Stiekem zijn alle Turken echte boomliefhebbers. Tssk. OPEN JE OGEN.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef Besjah het volgende:
Hala tek "agaclar" icin protesto oldugunu dusunuyorsaniz, sorry maar dan zijn jullie echt dom.
Nou en. Dan nog, zonder die bomen geen dakloze, gehandicapte, misbruikte weeskinderen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:57 schreef Bilge het volgende:
Misschien investeert de gemeente de inkomsten van de verkoop van het park wel in een project voor dakloze, gehandicapte, misbruikte weeskinderen.
Kanker op met je seculiere geblaat. Erdogan heeft die corrupte legerleiders die in de jaren 70 en 80 een coup pleegden en de bevolking lieten bloeden mooi achter slot en grendel gezet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Zoiets zei Mubarak ook voor die mannen op kamelen de demonstranten op dat plein in Egypte aanvielen, zijn er al haatbaard vrindjes van Erdogan gezien?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
"If this is about holding meetings, if this is a social movement, where they gather 20, I will get up and gather 200,000 people. Where they gather 100,000, I will bring together one million from my party," Erdogan said in a televised speech.
http://www.haaretz.com/ne(...)om-my-party-1.527188
Waarom verwacht je dat en hoe ongeveer?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:06 schreef zarGon het volgende:
Had van Erdoğan verwacht dat hij iets als dit diplomatieker zou aanpakken. Hmja.
Rellen, bomen omhakken, moskee bezoeken, over voetbal praten, shoppen, met je handen praten, je thuis missen, klagen over de drukte.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm, ik moet hier toch maar eens gaan meeposten. Heb me eigenlijk altijd afgezet tegen alles wat met Turkije te maken had, maar dat had niet zozeer met het land te maken. Eerder met het volk, en m'n negatieve ervaringen ermee.
Gisteren besloten dat ik over 3 weken naar Turkije ga om m'n moeder te begeleiden, want die wil m'n oma zien nu het nog kan. Ik vertik het om m'n dagen door te brengen op het platteland van Samsun, dus denk dat ik in Istanbul ga verblijven in de tussentijd. Dan kan ik jullie tips goed gebruiken.
Het is maar goed dat ik daarna doorreis naar een tropisch eiland om bij te komen.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Rellen, bomen omhakken, moskee bezoeken, over voetbal praten, shoppen, met je handen praten, je thuis missen, klagen over de drukte.
Dat is wat de lokale bevolking doet dus ik zou zeggen: when in Rome...
je hebt je niet ALTIJD afgezet tegen alles wat met turkije te maken had, aangezien ik me kan herinneren dat jij hier in dit topic een tijdje terug ook actief bezig wasquote:Op zondag 2 juni 2013 02:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Hm, ik moet hier toch maar eens gaan meeposten. Heb me eigenlijk altijd afgezet tegen alles wat met Turkije te maken had, maar dat had niet zozeer met het land te maken. Eerder met het volk, en m'n negatieve ervaringen ermee.
Gisteren besloten dat ik over 3 weken naar Turkije ga om m'n moeder te begeleiden, want die wil m'n oma zien nu het nog kan. Ik vertik het om m'n dagen door te brengen op het platteland van Samsun, dus denk dat ik in Istanbul ga verblijven in de tussentijd. Dan kan ik jullie tips goed gebruiken.
misschien toch niet zon goed idee iddquote:Op zondag 2 juni 2013 02:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Rellen, bomen omhakken, moskee bezoeken, over voetbal praten, shoppen, met je handen praten, je thuis missen, klagen over de drukte.
Dat is wat de lokale bevolking doet dus ik zou zeggen: when in Rome...
Haha klopt. Zo af en toe komt er een sprankje nationalisme in me opquote:Op zondag 2 juni 2013 02:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt je niet ALTIJD afgezet tegen alles wat met turkije te maken had, aangezien ik me kan herinneren dat jij hier in dit topic een tijdje terug ook actief bezig was
tegenwoordig meeten de turken hier ook irl dus misschien een optie voor jouquote:Op zondag 2 juni 2013 02:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha klopt. Zo af en toe komt er een sprankje nationalisme in me op. Dat, en ik moet gewoon coolere Turken leren kennen om m'n beeld een beetje bij te stellen.
Zó herkenbaar...quote:Op zondag 2 juni 2013 02:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh?quote:Op zondag 2 juni 2013 02:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
tegenwoordig meeten de turken hier ook irl dus misschien een optie voor jou
Bij deze dan houdt de discussie op, je kunt niet met gelovigen discussiëren over feiten, want ze geloven in onzin, en komen altijd met volwassen dingen zoals 'kanker' in iedere discussiequote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:59 schreef Dibble het volgende:
[..]
Kanker op met je seculiere geblaat. Erdogan heeft die corrupte legerleiders die in de jaren 70 en 80 een coup pleegden en de bevolking lieten bloeden mooi achter slot en grendel gezet.
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van links tuig. Over een paar weken is het weer overgewaaid en hoor je er niemand over.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:59 schreef Dibble het volgende:
Kanker op met je seculiere geblaat. Erdogan heeft die corrupte legerleiders die in de jaren 70 en 80 een coup pleegden en de bevolking lieten bloeden mooi achter slot en grendel gezet.
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van links tuig. Over een paar weken is het weer overgewaaid en hoor je er niemand over.
Ik ben verre van gelovig en meng mij nooit in politieke discussies maar Dibble heeft wel gelijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:27 schreef Draganta het volgende:
Bij deze dan houdt de discussie op, je kunt niet met gelovigen discussiëren over feiten, want ze geloven in onzin, en komen altijd met volwassen dingen zoals 'kanker' in iedere discussieDit is precies hoe ik denk over religieuzen en akparti, en jij bewijst het gewoon. Heerlijk dit
Buyursunlar efendim; de helft hier zit in het zelfde schuitjequote:Op zondag 2 juni 2013 02:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Jij bent toch wel een apart geval hoor, aşkım.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Buyursunlar efendim; de helft hier zit in het zelfde schuitje
Milletin icinde oyle seyler soyleme, straks krijg ik je broers en neven achter me aan.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij bent toch wel een apart geval hoor, aşkım.
Yay, medestandersquote:Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Buyursunlar efendim; de helft hier zit in het zelfde schuitje
Nasıl? We zijn getrouwd. Niemand kan mij iets doen zonder jouw toestemming. Jij bent mijn man, mijn meester.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Milletin icinde oyle seyler soyleme, straks krijg ik je broers en neven achter me aan.
Lobiquote:
Die 4 dagen zijn zo voorbij joh, hoofddoek is overrated. Niks van aantrekken van het gezeik en commentaar op je levensstijl/denkwijze.quote:Ik zit me al helemaal druk te maken over 4 dagen Turkije. Ben al een jaar of 12 niet bij m'n familie op het platteland geweest. 25, single, woon op mezelf, heb een kat, spreek amper Turks en geen hoofddoek. Volgens m'n oma geef ik de term "evde kaldi" een nieuwe betekenis.
Gadverdammequote:Op zondag 2 juni 2013 19:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nasıl? We zijn getrouwd. Niemand kan mij iets doen zonder jouw toestemming. Jij bent mijn man, mijn meester.
Mja, dat blijft bijzonder inderdaad. Ik weet ook wel dat niet heel Turkije er zo over denkt, maar mijn familie is nogal....traditioneel daarin. En als ze dan horen dat ik geneeskunde doe weten ze helemaal niet wat ze met me aan moeten. Want ja, dat is wel knap, maar moet je dan niet al aan een man en kinderen denken?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Lobi
[..]
Die 4 dagen zijn zo voorbij joh, hoofddoek is overrated. Niks van aantrekken van het gezeik en commentaar op je levensstijl/denkwijze.
Sowieso de hele term ''evde kalmis''Heel het idee dat een vrouw bezit is wat je aan niemand heb kunnen slijten
Adam, jij mag jezelf gelukkig prijzen met Borte als vrouw.quote:
Waarom, wat maakt haar zo bijzonder dan ?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:19 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Adam, jij mag jezelf gelukkig prijzen met Borte als vrouw.
Ik heb mij laten vertellen dat ze heerlijke taarten, koeken en gebakjes maaktquote:Op zondag 2 juni 2013 19:21 schreef Weissman het volgende:
[..]
Waarom, wat maakt haar zo bijzonder dan ?
Te veel zetmeel en suiker brah, niet goed voor die gains. Vertel mij liever hoe zij in bed is.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:23 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik heb mij laten vertellen dat ze heerlijke taarten, koeken en gebakjes maakt.
Train jij nog?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
Te veel zetmeel en suiker brah, niet goed voor die gains. Vertel mij liever hoe zij in bed is.
Aparte familie.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, dat blijft bijzonder inderdaad. Ik weet ook wel dat niet heel Turkije er zo over denkt, maar mijn familie is nogal....traditioneel daarin. En als ze dan horen dat ik geneeskunde doe weten ze helemaal niet wat ze met me aan moeten. Want ja, dat is wel knap, maar moet je dan niet al aan een man en kinderen denken?. Familie
.
Sinds 7 weken weer wel, bijna volledig hersteld.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:25 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Train jij nog?
Dat laatste weet ik niks van, moet je echt bij haar wezen.
Was je ziek?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Sinds 7 weken weer wel, bijna volledig hersteld.
Echt he!quote:Op zondag 2 juni 2013 19:19 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Adam, jij mag jezelf gelukkig prijzen met Borte als vrouw.
quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:23 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ging ff liggen zonder mitella. Viel in slaap, wou me omdraaien en ja hoor. Ik weet niet of het ooit iemand gelukt is om 2 keer op 1 dag zn schouder uit de kom te krijgen. Dit word dus zeker een operatie.
Hierbij kan ik het trainingsjaar 2012 afsluiten![]()
![]()
trouwens typen met 1 hand is behoorlijk kut.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef Weissman het volgende:
Operatie achter de rug, nu weer thuis. Voel me een bauws![]()
HURRY UP, KILL ME !
Studerendquote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Aparte familie.
De Turken die ik ken - arm of rijk, seculier of islamist - zouden het van de daken schreeuwen dat ze een geneeskunde studerent* (klein-) dochter hebben. Zo'n studie is de ideale vrijbrief voor het snel moeten trouwen, zelfs in de meest extreme kringen.
*Geneeskunde studerende of studerent? Ik ben in de war. Kom er echt niet uit.
Neuken ? Of wil je eerst een koekje ?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu weer over op sekslevens en gebak, onderwerpgewijs.
Oké.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Studerend.
En ze zij wel trots op de studie, maar dat heftige rest van de teleurstellingen niet op. Ach boeiend ook, ik zie familie nooit en m'n moeder deelt hun mening niet.
Nu weer over op sekslevens en gebak, onderwerpgewijs.
Vroeger meer, laatste tijd minder.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Yes, please. Nu weet ik het weer, ik zie jou wel eens langskomen in CUL met van die achterlijk lekkere dingen he?
Single, alleen wonen en een kat bezitten gaan zij niet als negatief zien... Wacht maar tot je oma met een verre neef komt aanzettenquote:Op zondag 2 juni 2013 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Yay, medestanders.
Ik zit me al helemaal druk te maken over 4 dagen Turkije. Ben al een jaar of 12 niet bij m'n familie op het platteland geweest. 25, single, woon op mezelf, heb een kat, spreek amper Turks en geen hoofddoek. Volgens m'n oma geef ik de term "evde kaldi" een nieuwe betekenis.
Oh hey, dan heb ik mijn kina gepland, gezellig!quote:Op zondag 2 juni 2013 21:08 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben single, 27 lentes jong, woon alleen, heb twee katten (waarvan er een al 4 maanden spoorloos is). Iedere keer dat ik mijn familie zie wordt mij gevraagd wanneer ik ga trouwen...Mijn antwoord: "31 şubat".
Oh, het platteland in Turkije heb ik voor het laatst in juli 1994 gezien. We vertrokken toen naar de "grote stad" (Konya). Daarna ben ik er nooit meer geweest.
Ik kreeg laatst wel een goed idee: nodig iedereen uit voor je bruiloft op 31 februari a.s.![]()
ik ken genoeg turken die de "r" niet kunnen uitspreken zoals het eigenlijk hoort, maar die sprrrreken echt wel vloeiend turks hoorquote:Op zondag 2 juni 2013 21:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vandaag besloten om morgen een logopedist(e) te bellen vanwege de moeite die ik heb met de letter 'r'. Dat vind ik wel een vereiste om vloeiend Turks te kunnen spreken.
We kunnen dezelfde zaal afhuren, dan kunnen we de kosten delen. Scheelt weer een hoop geld!quote:Op zondag 2 juni 2013 21:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh hey, dan heb ik mijn kina gepland, gezellig!
Taalcursus voor beginners moet ik niet hebben inderdaad.quote:En een cursus...ik zou het niet weten. Er zullen ongetwijfeld taalcursussen aangeboden worden, maar ik denk dat je daar niet veel gaat opsteken, daar ben je te gevorderd voor waarschijnlijk. Enige wat écht zal helpen is een maandje Turkije, in mijn geval iig.
Snap ik, maar ik schaam me voor mijn uitspraak van de letter "r".quote:Op zondag 2 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ken genoeg turken die de "r" niet kunnen uitspreken zoals het eigenlijk hoort, maar die sprrrreken echt wel vloeiend turks hoor
Meh, waarom zou je je schamen? Heel eerlijk gezegd vind ik het altijd belangrijker dat m'n Nederlands vloeiend is. Ik weiger daar een Turks accent in door te laten komen. Dat je tweede taal dan wat minder is, ach.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is helemaal niet grappig.
[..]
Konya
Zo erg?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is helemaal niet grappig.
[..]
Konya
Lezen lezen lezen. Ik ben heel blij dat ik als kind een boekennerd was, heeft me echt geholpen in mijn taalkennis.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
Ik suck in beide talen. Heb echt het gevoel dat ik geen een taal voldoende beheers. Maar qua accent geen probleem. Zowel het Turks en Nederlands spreek ik accentloos. Maar aan mijn woordenschat, spelling, zinsopbouw en etc moet zeker nog gewerkt worden.
Ik was en ben nog steeds een boekennerd. Ik en taal is een rare combo, mijn hersenen werken anders of zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Lezen lezen lezen. Ik ben heel blij dat ik als kind een boekennerd was, heeft me echt geholpen in mijn taalkennis.
om oo:00 uur bedoel je?quote:Op zondag 2 juni 2013 23:15 schreef Bortecinem het volgende:
Turkse TV is zooooo saai.
Trouwens, zo dadelijk vakantiegeld actie bij de MediaMarkt. *kwijlsmiley
16 % op alles hmmmquote:Op zondag 2 juni 2013 23:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Morgen begint om 0000 dus ja, ik ga uit van wel.
had jij geen last van 80% stijging van je loon deze maandquote:
oja turken topic ja togquote:
je moet blij zijn tegenwoordig dat je nog stufi hebt, misschien is dat de komende jaren zelfs te veel gevraagd voor de studentenquote:Op zondag 2 juni 2013 23:34 schreef Ayca het volgende:
Zou wel mooi zijn als ik op mijn stufi vakantiegeld kreeg.
Vanwege een jeugdtrauma heb ik tussen m'n 3e en 6e levensjaar geen woord gesproken, er staat vast nog wel het een en ander hierover in één van de vorige delen. Juist in die periode kan de uitspraak van klanten hier en daar nog verbeterd worden, maar dat ging bij mij dus niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Meh, waarom zou je je schamen? Heel eerlijk gezegd vind ik het altijd belangrijker dat m'n Nederlands vloeiend is. Ik weiger daar een Turks accent in door te laten komen. Dat je tweede taal dan wat minder is, ach.
Karaman!quote:Op zondag 2 juni 2013 22:33 schreef expans het volgende:
[..]
Zo erg?
Toen ik er twee/drie jaar terug eindelijk weer eens was had ik een beetje een shock. Voelde voor mij aan als mini Istanbul, echt enorm druk etc. Mjah, ik ben dan ook Karaman gewend.
Normaal gesproken doe ik hier niet aan, maar voor jou maak ik een uitzonderingquote:Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Alleen ff zuigen dan, ik moet wel bloeien op m'n huwelijksnacht hè.
Yep. Lengte 1.92. Juni 2012, 100kg 14% BF.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef o.us2.0 het volgende:
Fucked wel.Veel gains verloren in de tussentijd?
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:40 schreef Bortecinem het volgende:
Oké.
Ik heb vandaag chocoflan gemaakt. Weiss wilt niet. Jij een stukje misschien?
[ afbeelding ]
Turkse lessen voor gevorderden in NL is moeilijk te verkrijgen. Mijn advies, luister veel naar TRT radio of heb het op de achtergrond aanstaan als je thuis bent. Je zal met de tijd wennen aan uitspraak en het met de tijd overnemenquote:Op zondag 2 juni 2013 21:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Even een serieuze vraag: ik wil beter Turks leren spreken en schrijven. Luisteren en (begrijpend) lezen vind ik geen probleem, maar vloeiend spreken en foutloos schrijven vind ik lastig. Iemand enig idee waar ik les kan krijgen?
TRT Radyo? Ik hoop dat dat iets meer inhoud heeft dan de populaire zenders...quote:Op maandag 3 juni 2013 08:18 schreef Weissman het volgende:
Turkse lessen voor gevorderden in NL is moeilijk te verkrijgen. Mijn advies, luister veel naar TRT radio of heb het op de achtergrond aanstaan als je thuis bent. Je zal met de tijd wennen aan uitspraak en het met de tijd overnemen![]()
Of ga een tijdje in TR wonen![]()
Sowieso turkai altijd bir lan, altijd.
Moet wel, radio van de staat. En al heeft geen inhoud, ze spreken wel non-stop bir turks. Top notchquote:Op maandag 3 juni 2013 08:45 schreef sylvesterrr het volgende:
TRT Radyo? Ik hoop dat dat iets meer inhoud heeft dan de populaire zenders...Ik ga het proberen, bedankt voor de suggestie.
Kardas, gewoon weer trainen, genoeg proteine binnen krijgen en je gaat straks weer een masallah lichaam krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Normaal gesproken doe ik hier niet aan, maar voor jou maak ik een uitzondering
[..]
Yep. Lengte 1.92. Juni 2012, 100kg 14% BF.
Oktober 2012, dieptepunt, 86kg, BF rond de 20.
Nu zit ik weer op 93-94kg, met BF op ong 18-19%.
Maar komt goed2015 shine ik weer a la Zyzz
![]()
![]()
[..]
[..]
Turkse lessen voor gevorderden in NL is moeilijk te verkrijgen. Mijn advies, luister veel naar TRT radio of heb het op de achtergrond aanstaan als je thuis bent. Je zal met de tijd wennen aan uitspraak en het met de tijd overnemen![]()
Of ga een tijdje in TR wonen![]()
Sowieso turkai altijd bir lan, altijd.
Tuurlijk, denk je dat zo'n operatie mij gaat tegen houdenquote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kardas, gewoon weer trainen, genoeg proteine binnen krijgen en je gaat straks weer een masallah lichaam krijgen.
HD... Ik zou iets met een SSD kiezen, heb ik zelf nu ook een week en zou geen HD meer willen.quote:Op maandag 3 juni 2013 04:31 schreef Bortecinem het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/(...)6781.html?langId=-11
Is dit een goede deal? Ik vertrouw MediaMarkt niet zo...
Hahah, mag ik hier wel posten dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ach, daar kan jij ook niets aan doen. Trek het je niet zo aan.
Je hoeft niet daadwerkelijk Turks te zijn. Als je je Turks of betrokken voelt is het al voldoendequote:
Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt, het Turks werkt op een andere manier dan het Nederlands (met agglutinaties, zonder woordgeslacht). Misschien helpt het om kinderprogramma's (zoals Pepee) te kijken?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:31 schreef Raindrops het volgende:
Ik 'meld' me ook even, ben kwart Turks (m'n moeder is half Turks). Ik wil dus Turks gaan leren, alleen ik weet bij god niet waar ik moet beginnen. Vorig jaar probeerde ik het, maar ik vond het echt veel te moeilijk. Simpele woorden weet ik wel, maar echt hele zinnen.. Nee. Ik weet niet of Rosetta Stone ofzo echt werkt, maar ik wil het zo snel mogelijk leren want ik ga dit jaar naar Turkije om m'n familie te zien. Dus als iemand tips heeft oid, alvast bedankt.
Graag zelfs. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:
Veel mensen (vrouwen veelal) die trouwen met een Turk zijn na een aantal jaar Turkser dan hun Turkse echtgenoot dus er is nog hoop!quote:
haha, wie weet wat de toekomst brengt he!quote:Op maandag 3 juni 2013 16:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Veel mensen (vrouwen veelal) die trouwen met een Turk zijn na een aantal jaar Turkser dan hun Turkse echtgenoot dus er is nog hoop!
SSD is duurder.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
HD... Ik zou iets met een SSD kiezen, heb ik zelf nu ook een week en zou geen HD meer willen.
Dit is echt super zielig. Die beesten moeten juist zoveel mogelijk lopen en rennen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Waar is de Bir in dit alles? Jullie favoriete waggelaar moest even naar de andere kant van Amsterdam en hij schrok zich suf!
[ afbeelding ]
Kangal in Turkiye
[ link | afbeelding ] Kangal in Amsterdam
Minder, komt deels door werk en persoonlijke situatie. Heb gelukkig nog mijn goede pecs, traps en quads nog.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Tuurlijk, denk je dat zo'n operatie mij gaat tegen houdentrain jij zelf nog ?
NWS / Politie maakt einde aan protest in park Istanbul #13 Gül's interventiequote:Op maandag 3 juni 2013 21:42 schreef belkiss944 het volgende:
Huh wtf.. Zijn jullie blind of allemaal aanhangers van AK partij?
Vreemd dat jullie het helemaal niet over de opstanden in Turkije (istanbul, ankara, izmir) hebben.
Looking thick. Solid. Tight.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Yep. Lengte 1.92. Juni 2012, 100kg 14% BF.
Oktober 2012, dieptepunt, 86kg, BF rond de 20.
Nu zit ik weer op 93-94kg, met BF op ong 18-19%.
Maar komt goed2015 shine ik weer a la Zyzz
![]()
![]()
Ik ben blind én aanhanger van AK-partyhardy.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:42 schreef belkiss944 het volgende:
Huh wtf.. Zijn jullie blind of allemaal aanhangers van AK partij?
Vreemd dat jullie het helemaal niet over de opstanden in Turkije (istanbul, ankara, izmir) hebben.
Populaire combinatie.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:11 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik ben blind én aanhanger van AK-partyhardy..
Gewoon om wat te voelen.. in deze moreel afgestompte maatschappij... Ik deel je smart abla, ik deel hem!quote:Op maandag 3 juni 2013 22:22 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik spuit ook graag traangas in mijn ogen.
Ja hij kijkt ook wat sip, niet?quote:Op maandag 3 juni 2013 21:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit is echt super zielig. Die beesten moeten juist zoveel mogelijk lopen en rennen.
..dit is te gemakkelijk, hier ga ik niet op reageren.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:22 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik spuit ook graag traangas in mijn ogen.
Ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:09 schreef Che_ het volgende:
Luisteren hier nog mensen naar oldschool Turkse liedjes incl. saz en al
Sinds wanneer spreek jij die taal ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 23:54:05 ]
?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:00 schreef o.us2.0 het volgende:
Er is een mooi leuk liedje met veel saz erin van Ibrahim Tatlises, ben alleen de naam van het liedje vergeten.
Dat laatste jaquote:
Favoriet nummer bij hem is echt moeilijk te kiezen voor mij.. die man heeft zoveel liedjes, maar de meeste zijn ook gewoon erg goed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat laatste ja.
Deze blijft nog steeds mijn favoriet:
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat laatste ja.
Deze blijft nog steeds mijn favoriet:
Ablacim heeft smaak.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dit minimaal één keer per dag luisteren.
quote:Op maandag 3 juni 2013 23:51 schreef Ayca het volgende:
Engels? Jaar of 12.
SorryDo you even lift ? Wat zijn je stats ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And with handshoes on?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
Do you even lift ? Wat zijn je stats ?
Uiteraard. Al ben ik niet echt een grote fan van Kathem maar hij kan er mee door. Qua Arabische mannenartiesten is het bij richting de rai bij mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Luister je wel eens Kathem Saher of George Wassouf?
Momenteel doe ik alleen bodyweight.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
Do you even lift ? Wat zijn je stats ?
Haha, Mar7aba Musicquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Uiteraard. Al ben ik niet echt een grote fan van Kathem maar hij kan er mee door. Qua Arabische mannenartiesten is het bij richting de rai bij mij.
Mooi muziek, vooral in de zomer.quote:
Haha ja, natuurlijk. Nederlanders kennen deze zelfs.quote:
Koerdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:22 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Deze heb ik echt heel lang niet gehoord.
Ben jij een Turkse Arabier?
Laat eens wat leuke Azeri muziek horen, Ayca. De enige die ik ken komen van het Songfestival vandaan en dat lijkt mij niet echt representatiefquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha ja, natuurlijk. Nederlanders kennen deze zelfs.
Luisteren jullie dit eigenlijk ook?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:22 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Deze heb ik echt heel lang niet gehoord.
Ben jij een Turkse Arabier?
Dashniquote:
JA!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Luisteren jullie dit eigenlijk ook?
Bij ons dit, haha.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:29 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
JA!Bruiloftsmuziek dit
![]()
Bij ons (Marokkaanse Arabieren) tenminste. Berberse muziek vind ik maar niks.
Hahahahquote:
Deze melodieën hoor ik vaak bij bruiloften jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |