Zeg dat nu maar eens hardop op straat hierquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat er massaal wordt geprotesteerd om een paar bomenzegt ook wel genoeg. En buyuk derdiniz agac olsun.:')
Het buitenlandse beleid en het Koerdenbeleid van de AKP vind ik wel slecht, maar voor de rest doen ze ook heelveel goede dingen.
[..]
Herkenbaar ja.Ik zal eens zoeken naar die blauwe versie,thnx voor de tip.
Inderdaad. Deze protesten zijn vooral ontstaan nadat een klein groepje vreedzame protesters die het desbetreffende park weigerden te verlaten met bruut geweld zijn overvallen door de politie; gevolg: doden en gewonden. De grote protesten die daarop volgden zijn een reactie op wat er vrijdag is gebeurd. Verder nemen veel Turkse jongeren deze kans aan om hun opgekropte frustraties en haat tegen de AKP te uiten. Die bomen zijn allang vergeten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:38 schreef Besjah het volgende:
Hala tek "agaclar" icin protesto oldugunu dusunuyorsaniz, sorry maar dan zijn jullie echt dom.
zijn er doden gevallen? sorry loop een beetje achterquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad. Deze protesten zijn vooral ontstaan nadat een klein groepje vreedzame protesters die het desbetreffende park weigerden te verlaten met bruut geweld zijn overvallen door de politie; gevolg: doden en gewonden. De grote protesten die daarop volgden zijn een reactie op wat er vrijdag is gebeurd. Verder nemen veel Turkse jongeren deze kans aan om hun opgekropte frustraties en haat tegen de AKP te uiten. Die bomen zijn allang vergeten.
Want?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu is het bekend dat ik niks heb met Erdogan maar het is toch wel duidelijk voor eenieder dat een park platwalsen om daar nog meer winkels te vestigen buitengewoon onbehoorlijk is.
Een park is een oase in een chaos, een plek om te ontmoeten, ontspannen en even de boel de boel te laten.quote:
Meerdere met o.a een Egyptische toerist.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn er doden gevallen? sorry loop een beetje achter
Ik hou wel om in een park tot rust te komen, genieten van de natuur. Maar dat maakt het niet heilig, vooral als er daarvoor in de plek miljoenen andere planten elders worden geplant.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een park is een oase in een chaos, een plek om te ontmoeten, ontspannen en even de boel de boel te laten.
Een plek die niet draai om geld en status, de beschaving van een land kan je veelal aflezen aan hoe men de parken lijkt behandelen.
Jammer dat de partij van Erdogan slechts aan $ denkt en het eerder genoemde vergeet, apart voor een partij die zich beroept op het hogere.
Hoe zie jij dat zoal?
Wat hebben Egyptenaren toch met T-pleinen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Meerdere met o.a een Egyptische toerist.
Sociale media kunnen er ook wat van:quote:
Misschien investeert de gemeente de inkomsten van de verkoop van het park wel in een project voor dakloze, gehandicapte, misbruikte weeskinderen.quote:
Erdogan probeerde met een privejet de woedende mensenmassa te ontvluchten, maar een demonstrant wist zich op het laatste moment aan een wiel van het opstijgende vliegtuig vast te klampen. Hij baande zich een weg naar de cockpit, en dwong de piloot om weer te landen. De demonstranten zoeken nu nog een geschikte straf voor Erdogan, las ik op gezichtsboek...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:10 schreef Draganta het volgende:
Gaat AKP nu opstappen? Ze hadden op Facebook zoiets gepost, maar kort erna weer verwijderd.
Het slaat wel ergens op, het volk is het zat. Het is tijd voor een nieuwe leider.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:21 schreef Che_ het volgende:
In Turkije is er geen beter alternatief voor Erdogan op dit moment. En het slaat nergens op om hem te willen laten aftreden aangezien de meerderheid van het volk op hem heeft gestemd en hem op die positie wilt itt tot landen als Syrië.
Kleine groep van hippies en seculieren hebben de meerderheid erbij betrokken imo.
Verklaar eens waarom je dit vind.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:24 schreef Draganta het volgende:
[..]
Het is tijd voor een nieuwe leider.
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?quote:
"If this is about holding meetings, if this is a social movement, where they gather 20, I will get up and gather 200,000 people. Where they gather 100,000, I will bring together one million from my party," Erdogan said in a televised speech.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?
Blijkbaar vind de meerderheid van het volk dat niet. 'quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Omdat journalisten en iedereen die tegen de AKP is opgepakt worden, het seculiere karakter van Turkije langzaam afgebroken wordt, en het volk ook iets nieuws wilt, dat laatste vooral is toch duidelijk nu lijkt mij?
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:25 schreef Ambipur het volgende:
Welke meerderheid eigenlijk? Mensen stemmen op degene die het mondje voedt. Erdogan koopt zijn stemmers om. Erdogan plaatst zijn mensen op de meest strategische plekken. Dus welk meerderheid bedoel jij dan?
Ik hoop dat die stakkers die op hem stemmen, omdat ze dan kolen krijgen hun verstand eens terug krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |