In de meest relevante opzichten zijn we dat helemaal niet. Niet in aantallen, niet in het vermogen om te overleven onder uiteenlopende omstandigheden. We zijn in grote mate afhankelijk van onze sociale maatschappij. Geen van ons is in staat buiten die context te overleven. We kunnen dat gewoon niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:55 schreef kaltun het volgende:
[..]
[..]
ja en ik mag dit zeggen, kan dit zeggen, zijn ze niet mee eens laat hen dan maar horen, zolang ze dat niet kunnen dan blijf ik bij mijn standpunt.
WE ARE THE KING OF THE WORLD
Alleen minder respect voor aarde en natuur dan voor mensen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:55 schreef kaltun het volgende:
ps. voordat ik weer negatieve reactie krijg , koning zijn is niet altijd je onderdanen slecht behandelen !!
in Islam is er diep respect voor de aarde en natuur en alle levende wezens

Ik hoef niks weerleggen.Hoef niks te verdedigen.En ik bedoel geschiedenis algemeen, niet jouw obsessieve geschiedenis van de Exodus.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je daar niks kan van weerleggen. Kom dus niet af met de bewering dat je ooit een geschiedenisboek hebt gelezen !

Daar ben je vrij van, maar daardoor blijven mijn beweringen wel overeind en klets jij maar wat raak, en dat is ook al niks nieuws.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik hoef niks weerleggen.Hoef niks te verdedigen.En ik bedoel geschiedenis algemeen, niet jouw obsessieve geschiedenis van de Exodus.
Heb nooit hier op FOK! beweerd dat ik een geschiedenisboek heb gelezen. En indien wel ga ik het in iedergeval niet aan je grote neus hangen.

Zoals in de kleuterklas 'ik heb lekker gelijk en jij niet lekker puh! ' Daar ben ik echt te oud voorquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:08 schreef ATON het volgende:
[..]
Daar ben je vrij van, maar daardoor blijven mijn beweringen wel overeind en klets jij maar wat raak, en dat is ook al niks nieuws.

Nee die indruk wek je ook niet. Als je er van uit gaat dat wat in de Thora staat waar is (moet zijn) loop je op veel plekken vast. Zo ook hier.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:24 schreef Skillsy het volgende:
Heb nooit hier op FOK! beweerd dat ik een geschiedenisboek heb gelezen.

What ever.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee die indruk wek je ook niet. Als je er van uit gaat dat wat in de Thora staat waar is (moet zijn) loop je op veel plekken vast. Zo ook hier.

Dat is duidelijk. Je omarmt wetenschap en evolutie (plusje) maar waar het botst met het boek kies je voor het boek. Daar val ik je niet op aan, maar zodra er geclaimd wordt vanuit dat boek (maar zonder God was er niks )dan zijn de rapen gaar.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
What ever.
Ik zeg alleen dat ik, als gelovige , wel geloof in de evolutie en de wetenschap als iets goeds zie.
Ik heb alleen geen zin in discussies over 'het boek' .Dat doen jullie maar bij andere gelovigen.
Dat je het niet kan verkroppen dat ik geloof in de Tora is jouw probleem niet de mijne.En geen enkele wetenschapper of user kan me daarvan af halen.

Jij hebt besloten dat die dingen waardevol zijn. Een olifant kijkt naar je en lacht je uit voor je korte neus. Wij olifanten zijn toch wel werkelijk het topje van de schepping want onze neuzen en ons gewicht maken ons superieur.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:20 schreef kaltun het volgende:
[..]
rare vraag : maar stel dat God niet bestaat dan ben ik nog steeds hoger dan de dieren, want wat we bereiken kunnen dieren niet bereiken, we vliegen naar de maan straks naar de Mars, we kunnen filosoferen tig dingen kan ik opnoemen wat een dier niet kan.
Nogal een claim die je daar maakt. Kan je dat bewijzen?quote:dus ja ik ben higher being,
maar zonder God was er niks

Nu een leuke docu van Stephen Hawking op Discovery Science: did God create the Universe?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
What ever.
Ik zeg alleen dat ik, als gelovige , wel geloof in de evolutie en de wetenschap als iets goeds zie.
Ik heb alleen geen zin in discussies over 'het boek' .Dat doen jullie maar bij andere gelovigen.
Dat je het niet kan verkroppen dat ik geloof in de Tora is jouw probleem niet de mijne.En geen enkele wetenschapper of user kan me daarvan af halen.

De doorgestreepte tekst is niet van toepassing van mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Je omarmt wetenschap en evolutie (plusje) maar waar het botst met het boek kies je voor het boek. Daar val ik je niet op aan, maar zodra er geclaimd wordt vanuit dat boek (maar zonder God was er niks )dan zijn de rapen gaar.
Goede docu en intressante wetenschapper. Verdiend respect, hij is niet altijd even geliefd maar de conclusie in deze documentaire is ZIJN conclusie. Hij zegt zelf ook dat we allemaal vrij zijn om te geloven waar we in willen geloven. Dat is het moooie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:03 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nu een leuke docu van Stephen Hawking op Discovery Science: did God create the Universe?

Excuus, de quote die ik gebruikte was van iemand anders.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Skillsy het volgende:
De doorgestreepte tekst is niet van toepassing van mij.

Alright , fijne avondquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Excuus, de quote die ik gebruikte was van iemand anders.

Een van de betere posts in deze draad. Een goed argument dat niet vaak op tafel komt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:19 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe de intelligentie van de mens zijn omgeving veranderd heeft, lijkt het me twijfelachtig dat meerdere soorten met zulke intelligentie zich naast elkaar kunnen ontwikkelen. Wie eerst is wint, je denkt toch niet dat we passief toekijken als een andere soort onze dominantie bedreigt?
Man-eaters hebben tegenwoordig weinig kans op overleven. Roofdieren die vee aanvallen worden uitgemoord, wolven zijn uit heel W-Europa verdreven, dieren die gewassen bedreigen worden vergiftigd.
Mensenschuw zijn is de beste overlevingsstrategie, nieuwschierigheid is dodelijk. Lijkt me verre van ideaal om intelligentie te ontwikkelen.
Als er vier miljoen jaar geleden reeds een moderne beschaving op aarde had bestaan, dan waren onze voorouders toen ze uit de bomen kwamen geëindigd als road-kill.
Intelligentie ontwikkelt zich niet als ze geen voordeel biedt, en het soort intelligentie dat jij wil zien bij dieren, "menselijke" intelligentie, biedt enkel voordeel als het samengaat met "menselijke ontwikkeling". Intelligente insecten zouden misschien naast ons kunnen leven, maar als je bedenkt dat er waarschijnlijk een minimum herseninhoud nodig is om complexe intelligentie te ontwikkelen, dan zijn realistische kandidaten beperkt tot dieren groot genoeg om met de mens in conflict te komen.

Praise from Vaarsuvius? * meth1745 checks the chronicles of the Order of the Stick for hidden motives.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:54 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Een van de betere posts in deze draad. Een goed argument dat niet vaak op tafel komt.

ik zeg toch dat mens niet in het natuur thuis hoort, je zegt het zelf dat we onze omgeving terroriseren (in jouw ogen de concurrentie vernietigen) , nou denk niet dat veel dieren ( denk zelf geen enkele dier) zonder reden zijn omgeving vernield.quote:Als je ziet hoe de intelligentie van de mens zijn omgeving veranderd heeft, lijkt het me twijfelachtig dat meerdere soorten met zulke intelligentie zich naast elkaar kunnen ontwikkelen. Wie eerst is wint, je denkt toch niet dat we passief toekijken als een andere soort onze dominantie bedreigt?
Man-eaters hebben tegenwoordig weinig kans op overleven. Roofdieren die vee aanvallen worden uitgemoord, wolven zijn uit heel W-Europa verdreven, dieren die gewassen bedreigen worden vergiftigd.
Mensenschuw zijn is de beste overlevingsstrategie, nieuwschierigheid is dodelijk. Lijkt me verre van ideaal om intelligentie te ontwikkelen.

Nee wat er gisteren in Londen gebeurde is geen reclame....quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:58 schreef kaltun het volgende:
omdat mensen met (vooral ) emoties werken, doen wij onlogische, tegenstrijdige handelingen.
wat ik al eerder noemde Islam ( meeste geloven by the way ) is een vredelievende geloof, maar gelovigen die aan dit geloof geloven zijn mensen, die weer met emoties handelen, wat weer tegenstijdig is, en wordt het geloof weer de boosdoener want dan krijg kreten als:
- zie hoe tolerant islam niet is
- weer de moslims die dit of dat doen.
- enz

Na de slachting zijn moskees op verschillende plekken in Engeland aangevallen. Dat meldden Britse media donderdag.quote:hoatzin
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:58 schreef kaltun het volgende:
omdat mensen met (vooral ) emoties werken, doen wij onlogische, tegenstrijdige handelingen.
wat ik al eerder noemde Islam ( meeste geloven by the way ) is een vredelievende geloof, maar gelovigen die aan dit geloof geloven zijn mensen, die weer met emoties handelen, wat weer tegenstijdig is, en wordt het geloof weer de boosdoener want dan krijg kreten als:
- zie hoe tolerant islam niet is
- weer de moslims die dit of dat doen.
- enz
Nee wat er gisteren in Londen gebeurde is geen reclame....

Ik val jou er niet op aan hoor. Gekken heb je overal.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:36 schreef kaltun het volgende:
[..]
Na de slachting zijn moskees op verschillende plekken in Engeland aangevallen. Dat meldden Britse media donderdag.
Een man is gearresteerd voor poging tot brandstichting in een moskee in de plaats Braintree in het graafschap Essex. Hij was gewapend met een mes de moskee binnengelopen, meldde de krant The Guardian.
bron nu.nl
I rest my case

Ik communiceer dagelijks met dieren, sterker nog, heb heel wat geleerd over communicatie van dieren. Dat ze niet kunnen spreken zoals wij betekend niet dat ze niet kunnen communiceren. Ze kunnen ons leren weer bewuster om te gaan met onze lichaamstaal, want wij zijn soms wat teveel gericht op woorden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef kaltun het volgende:
[..]
waarom moet dat mij wat schelen ? voor ons nieuwsgierigheid is het leuk om wat dingen uit te pluizen,hoe iets werkt, we kunnen vragen stellen van waarom, immers we hebben goede hersenen, waarmee veel dingen kunnen realiseren.
pas als een dier , ook maar 1/10 capaciteit had van onze denkwijze, wanneer we met dieren kunnen communiceren, dan pas is het relevant voor mij , maar nu ... nee

Volgens mij is het vrij beperkt hoor. Eén op één boodschappen (wil je eten, ben je boos) gaat nog wel, maar je kunt bijvoorbeeld niet aan een aap vragen: kun jij even tegen die en die aap zeggen (duidelijk maken) dat hij hier komt? En dat is dan een aap, erg intelligent voor een dier.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:55 schreef erodome het volgende:
Ze bemiddelen in conflicten tussen verzorgers en apen die niet zo goed die symbolentaal kunnen, ze spreken over emotie's, verlangens, over vanalles en nog wat.

Zo beperkt was het niet, het ging echt over conflict bemiddeling. Sterker nog, dat vragen of dat dier even andere dieren wil halen lukt ook met honden en paarden, zonder een gedeelde complexere taal.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Volgens mij is het vrij beperkt hoor. Eén op één boodschappen (wil je eten, ben je boos) gaat nog wel, maar je kunt bijvoorbeeld niet aan een aap vragen: kun jij even tegen die en die aap zeggen (duidelijk maken) dat hij hier komt? En dat is dan een aap, erg intelligent voor een dier.
De interessesfeer van dieren naar mensen bestaat over't algemeen uit 2 vragen:
* is hij gevaarlijk
* levert hij te eten op?

Ver weg van de waarheid, sprekend van weinig hands on kennis met dieren. Tekort doende aan hun complexe innerlijk leven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:33 schreef kaltun het volgende:
@eodome
wat ik eerder eerder zei, dieren zijn een (simpele) rekenmachine terwijl mensen grote complexe mainframes (computers)zijn. en doel van rekenmachine is gewoon simpel rekenen. maar als je met grote mainframes alleen simpele sommen maakt wat in principe ook met rekenmachine kunt maken en dan zeggen kijk eens wat ik met een rekenmachine kan uitrekenen, net zo goed als een mainframe, dit is wat er nu gebeurd.
wat vind je van mijn stelling ?

Met paarden? Ik neem aan dat je daar een voorbeeld van hebt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo beperkt was het niet, het ging echt over conflict bemiddeling. Sterker nog, dat vragen of dat dier even andere dieren wil halen lukt ook met honden en paarden, zonder een gedeelde complexere taal.
Das lariekoek. Dieren zijn over't algemeen (ik heb het hier niet over afgerichte schoothondjes) bang voor de mens, behalve als hij te eten oplevert. Zo lukt het mij om met veel geduld mezen uit mijn hand te laten eten. Maar als ik geen voer bij me heb en ook niet op de voerplek zit dan zijn ze gewoon schuw als altijd.quote:De interessesfeer van dieren naar mensen bestaat uit een heel stuk meer, grapig om die "arrogantie" van de mens is zoveel meer en beter ook te zien bij mensen die anderen die zeggen god heeft ons anders gemaakt en boven dieren gezet ook te zien

inderdaad ik heb weinig kennis met dieren, enkel wat ik lees,zie en wat ik hoor zijn mijn uitgangspunten.quote:Ver weg van de waarheid, sprekend van weinig hands on kennis met dieren. Tekort doende aan hun complexe innerlijk leven.

Nee hoor dat is niet geheel waar. Een mainframe is eigenlijk meer van hetzelfde, met als enig verschil dat een mainframe wellicht meer functionaliteiten kan uitvoeren dan een rekenmachine.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef kaltun het volgende:
[..]
inderdaad ik heb weinig kennis met dieren, enkel wat ik lees,zie en wat ik hoor zijn mijn uitgangspunten.
maar weet jij hoe complex een rekenmachine is, maar vergeleken met een mainframe ( hoofdcomputers) is het kinderspel.

geen inmenging nodig, maar is wel vereiste in de evolutiequote:Biologische organismen heeft geen inmenging nodig, mutaties in de DNA ontstaan willekeurig en daarop staan verschillende soorten selectiedruk. Dit noemt men evolutie.

"Fauna" en "dieren" betekenen hetzelfde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef kaltun het volgende:
[..]
denk je dat enkel dieren een complex innerlijk leven hebben , wat dacht je van fauna, of alleen al van vlinder ( simpel gezegd rups-cocon-vlinder). ik geloof zelf dat fauna bewustzijn hebben, het zijn immers levende "wezens".

Wat is een vereiste?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:02 schreef kaltun het volgende:
geen inmenging nodig, maar is wel vereiste in de evolutie

Ook, of beter gezegd, juist op softwarematig gebied schelen een rekenmachine en mainframe helemaal nul. (Letterlijk want deze gebruiken beide enkel nulletjes en ééntjes)quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:02 schreef kaltun het volgende:
pauze is bijna voorbij dit even nog:
Dit zit 'em in het feit dat wij mensen technologische apparaten als mainframes en rekenmachines hebben ontworpen. Dat verklaard ook direct waarom deze vrijwel dezelfde opbouw hebben.
dat zeg ik ook , mensen en dieren zijn uit dezelfde elementen gebouwd.
met mainframe , bedoelde ik ook niet hardwarematig, software daar gaat het om. software van rekenmachine vs mainframe.
Ik snap je even niet. Het lijkt me nou niet helemaal rocket-science dat ik daarmee bedoel inmenging door een intelligente entiteit, de quote hierboven getuigd of van mentale onvolwassenheid of is een poging om moedwillig mijn woorden te verdraaien. Beiden niet fraai en nogal een typerend karaktertrekje bij de gemiddelde creationist.quote:geen inmenging nodig, maar is wel vereiste in de evolutie

noch wil ik je woorden verdraaien noch ben ik mentaal onvolwassen ( dit denk ik tenminstequote:Biologische organismen heeft geen inmenging nodig, mutaties in de DNA ontstaan willekeurig en daarop staan verschillende soorten selectiedruk. Dit noemt men evolutie.
mijn excuses.quote:ik daarmee bedoel inmenging door een intelligente entiteit
ik kan me soms (helaas) niet goed verwoorden, ik wordt soms anders begrepen.quote:Ook, of beter gezegd, juist op softwarematig gebied schelen een rekenmachine en mainframe helemaal nul. (Letterlijk want deze gebruiken beide enkel nulletjes en ééntjes)

Ja, maar dan alleen eigen ervaring, ik laat mijn ene paard het andere paard weleens ophalen, gebruik vaak het ene paard om het andere paard iets duidelijk te maken. Tuurlijk hebben we daarvoor wel een gedeelde taal moeten leren, waar we begonnen met het ABC zijn we nu bij complexere zinnen maken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Met paarden? Ik neem aan dat je daar een voorbeeld van hebt?
Ik heb met letterlijk wilde katten gewerkt, papagaaien die niet handtam gemaakt zijn, paarden die nog nooit in handen waren geweest, consumptiedieren die niet echt goede ervaringen met mensen hadden en ga zo maar door.quote:Das lariekoek. Dieren zijn over't algemeen (ik heb het hier niet over afgerichte schoothondjes) bang voor de mens, behalve als hij te eten oplevert. Zo lukt het mij om met veel geduld mezen uit mijn hand te laten eten. Maar als ik geen voer bij me heb en ook niet op de voerplek zit dan zijn ze gewoon schuw als altijd.
maar jij hebt hele gesprekken met dieren begrijp ik?

Ja, maar niet op de manier waar jij nu gekscherend op doelt. Alle omgang met dieren is communicatie, is een doorlopend "gesprek".quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:53 schreef hoatzin het volgende:
maar jij hebt hele gesprekken met dieren begrijp ik?

Ja je kunt dat een gesprek noemen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de manier waar jij nu gekscherend op doelt. Alle omgang met dieren is communicatie, is een doorlopend "gesprek".

Ik denk wel dat er verschil is tussen gedomesticeerde dieren en gewone dieren. Paarden, net als honden, wonen al duizenden jaren met mensen. Een vos zal nooit zo tam worden als een heond, als puppie wel maar als hij ouder wordt winnen zijn wilde genen. Hij wordt dan schuw en onaangepast, uitzonderingen daargelaten. Hij apporteert ook geen stokken en balletjes.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:52 schreef erodome het volgende:
Ik heb een schaap gekend die was grootgebracht met een hond, die deed "behendigheid" en hielp met de andere schapen drijven
Maar terugkomend op "gesprek", je beperkt je hier tot het echte letterlijke praten, maar al het samenzijn is een gesprek. Veel diersoorten houden ervan te harmoniseren met elkaar(en dus ook mogelijk met mensen) en dat vereist een connectie die niet verbroken wordt, een doorgaand "gesprek".
Naast "geluidjes" is er de lichaamstaal, ook bij die gaaien behelst dat heel wat meer dan de geluidjes die ze maken. Er wordt continu gekeken naar elkaar en aangepast op de lichaamstaal, weten wat er in de ander omgaat is van levensbelang voor vele diersoorten.
Het is lastig dit goed uit te leggen zonder teveel te grijpen naar vermenselijking, door bv termen als "gesprek" te gebruiken, maar als je echt verder wil komen in de training van dieren dan moet je beseffen dat je die connectie nodig hebt en dat je dus echt de hele tijd bezig bent met communicatie, dat niets van wat je doet niets betekend, alles betekend iets. Elke beweging van lichaam en emotie betekend wat.
Vb, als ik op een afstandje naast mijn paard meeloop en ik draai onbewust mijn heup iets in dan duwik mijn paard daarmee weg. Ben ik niet met het paard in het hier en nu dan krijg ik niet die harmonie waarin we als 1 bewegen, waar ik hem zijn achterhand onder kan laten brengen door mijn eigen bekken te kantelen bv, synchronisatie dus. Nu is die synchronisatie iets natuurlijks voor het paard, het is meer dat het voor mij als mens niet perse natuurlijk is, ik moet me daar bewust van zijn. Ik moet me continu bewust zijn van mijn lichaam en mijn emotie, want daarmee "praat" ik, continu.
Dat geldt voornamelijk voor kudde- en koloniedieren. Het gaat dan vooral om rangorde, pikorde en gevaar en veiligheid.quote:Er wordt continu gekeken naar elkaar en aangepast op de lichaamstaal, weten wat er in de ander omgaat is van levensbelang voor vele diersoorten.

Ja die rekenmachine, mits de juiste software erop staat kan alles wat een mainframe ook kan, alleen niet zo snel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:55 schreef kaltun het volgende:
ik kan me soms (helaas) niet goed verwoorden, ik wordt soms anders begrepen.
dus volgens jou kan ik op een simpele rekenmachine
rekenmachine.jpg
oa een film renderen ??

Het spijt me, maar niet alleen deze rekenmachine kan dat, zelfs een vrij eenvoudige mechanische machine genaamd de turingmachine kan elke berekening maken die welke computer dan ook kan maken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:14 schreef kaltun het volgende:
spijt me maar, met rekenmachine kun je niet wat je met een mainframe kan ook al wacht je duizend jaar, de capaciteit van een rekenmachine nihil, hij is enkel gemaakt om simpele berekeningen te doen.

Flora is anders ook wel een mooi woord.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:14 schreef kaltun het volgende:
zoals bij bijen men kwam achter dat de bijen honing maakten dus werden bijen "gekweekt " voor zijn honing maar decenia's later komt men achter dat zijn voornamelijke taak het bestuiven is van de fauna is ( wat een leuk woord die fauna)

Maar een wolf gaat wel weer, alhoewel je niet de fout moet maken te denken dat het een hond is. Jachtluipaarden kunnen ook erg tam worden, Bavianen ook. Denk dat het meer ligt in sociaal/solitair.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:16 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er verschil is tussen gedomesticeerde dieren en gewone dieren. Paarden, net als honden, wonen al duizenden jaren met mensen. Een vos zal nooit zo tam worden als een heond, als puppie wel maar als hij ouder wordt winnen zijn wilde genen. Hij wordt dan schuw en onaangepast, uitzonderingen daargelaten. Hij apporteert ook geen stokken en balletjes.
Dat vind ik geen bewijs van intelligentie of het gebrek eraan, het is vrij normaal dat de grazers weten da als een "roofdier" zijn prooi heeft dat de rest veilig is. Hoe er naar de dood word gekeken heeft weinig met intelligentie te maken, wel veel met herkenning voor ons. Wij maken daar hele rituelen omheen, dus als we een olifant zien die iets in die geest doet dan zeggen we, he dat herkennen we, dat dier zal wel intelligent zijn. Maar dat is vermenselijking.quote:Schapen. Ik heb schapen geslacht, gewoon in de wei, omdat dat de minste stress oplevert. De andere schapen staan er gewoon bij en komen even snuffelen aan hun dode broer of zus. Het interesseert ze geen moer want na een paar seconden gaan ze weer door met grazen.
Tuurlijk is dat zo, maar is dat zo anders bij ons?quote:Dat geldt voornamelijk voor kudde- en koloniedieren. Het gaat dan vooral om rangorde, pikorde en gevaar en veiligheid.
Ik ben het er echt niet mee eens dat die communicatie beperkt is, anders, ja, beperkt, nee.quote:Er is zo'n ernorm verschil in intelligentie tussen mensen en dieren dat communicatie gewoon beperkt is. Slechts met veel trainen kunnen bepaalde diersoorten dingen aanleren, maar dat gaat bijna altijd gepaard met beloning (koekje, hapje, visje).

Ja als jij vindt dat er onbeperkte communicatie met dieren mogelijk is dan haak ik af. Ik heb voorbeelden genoeg gegeven die aantonen dat het niet zo is. Dieren begrijpen je niet. Ja op beperkte schaal maar dat is in het gunstigste geval te vergelijken met communiceren met een driejarig kind.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:29 schreef erodome het volgende:
Ik ben het er echt niet mee eens dat die communicatie beperkt is, anders, ja, beperkt, nee.
Dat kan wel zijn maar de motivatie om te leren komt bij de mens voort uit nadenken. Hij WIL iets leren. Hij ziet namelijk het nut daarvan in. Hij kijkt ver vooruit. Dat is iets dat een dier niet kan. Of in zeer beperkte mate.quote:Hoe denk je dat leren werkt voor mensen, dat doen we ook echt niet vanzelf. Dat werkt ook met gebruikmaking van een motivator, of via het willen vermijden van een negatieve prikkel. Daarnaast werkt de natuurlijke nieuwschierigheid voor je(zowel bij mens als dier).
Leercurve's werken vrijwel hetzelfde bij dieren als bij mensen.
Dit is echt complete onzin. Daar ga ik verder niet op in.quote:maar ik heb ook gezien hoe honden even keken naar hun dode maatje en dachten, he, nu kan ik snel hun voerbak leeg jatten!

Niet onbeperkt, maar anders.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja als jij vindt dat er onbeperkte communicatie met dieren mogelijk is dan haak ik af. Ik heb voorbeelden genoeg gegeven die aantonen dat het niet zo is. Dieren begrijpen je niet. Ja op beperkte schaal maar dat is in het gunstigste geval te vergelijken met communiceren met een driejarig kind.

Dus mijn paard die knopen losmaakt en hekken openmaakt, die zich dat heeft aangeleerd, dat kan niet?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef hoatzin het volgende:
Dat kan wel zijn maar de motivatie om te leren komt bij de mens voort uit nadenken. Hij WIL iets leren. Hij ziet namelijk het nut daarvan in. Hij kijkt ver vooruit. Dat is iets dat een dier niet kan. Of in zeer beperkte mate.
[q]

Dat is geen onzin, maar ik snap dat je er liever niet op ingaat...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef hoatzin het volgende:
Dit is echt complete onzin. Daar ga ik verder niet op in.

Daarstraks zei je iets compleet anders.quote:
Ik ben het met je eens dat dieren, vaak beter dan mensen, dingen aanvoelen.quote:Ik ben het er echt niet mee eens dat die communicatie beperkt is, anders, ja, beperkt, nee.

Anders, dat staat er toch echt gewoon...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:07 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Daarstraks zei je iets compleet anders.
[..]
Ik ben het met je eens dat dieren, vaak beter dan mensen, dingen aanvoelen.
Zullen we deze discussie stoppen, het is behoorlijk off-topic.

Kaltun hier een poging weer on-topic te gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:58 schreef kaltun het volgende:
een van de boeken van Harun Yahya :
HET BEDROG VAN DE EVOLUTIELEER
hierin wordt het gezegd dat niet het religie maar het darwanisme (ateisme) en materialisme de boosdoeners zijn
[..]
julie mening plz:

Lees verder: http://johannanouri.wordp(...)wa-terrorisme-haram/quote:Fatwa: terrorisme haram
Posted on vrijdag 11 december 2009 door Johanna Nouri
Je zou verwachten dat het voorpaginanieuws zou zijn als een vooraanstaande Pakistaanse Islamgeleerde een fatwa uitvaardigt waarin terrorisme veroordeeld wordt. Maar helaas, niets van dat alles. Waarom zeggen we steeds dat moslims terrorisme niet veroordelen, en negeren we het als ze dat wel doen?
Afgelopen zaterdag vaardigde Shaykh Dr Muhammad Tahir-ul-Qadri een fatwa van 200 pagina’s uit die korte metten maakt met de gedachte dat terrorisme en de daarbij horende ‘collateral damage’ goed te praten zijn vanuit de Islam. Hij haalde daarbij vele passages uit de Quran en de hadith aan

Een complot om de Islam te demoniseren?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:17 schreef erodome het volgende:
Er zijn heel wat fatwa's die terrorisme afkeuren he... Heeft dat je dat niet heb gehoort niet meer te maken met dat dat niet zo groot in het nieuws komt wereldwijd? Dat ze liever de fatwa van een of andere onbekende imam die wat idioots zegt wereldnieuws maken?

Meer dat goed nieuws minder interessant is dan sensatienieuws.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Een complot om de Islam te demoniseren?

quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Meer dat goed nieuws minder interessant is dan sensatienieuws.
Maar hoezo die opmerking?

Degene die ik quote... nou ja vraag dan ipv opmerking.quote:

Nou jij beweert dat goed nieuws over de Islam minder interessant zou zijn. Wie bepaalt dat?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Degene die ik quote... nou ja vraag dan ipv opmerking.

De media blijkbaar aangezien al die fatwa's je zo onbekend zijn...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nou jij beweert dat goed nieuws over de Islam minder interessant zou zijn. Wie bepaalt dat?

Inderdaad dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef kaltun het volgende:
ik snap het ook niet waarom wij als "goede" moslims niet tegen die moslim-terroristen tegen gaan. er worden her en der wel afkeur tegen terrorisme gepreekt maar helaas blijft het hierbij.
niet alleen die terroristen, strenge moslim landen snap ik ook niet, ze geven meer om aan Ahadith dan het Koran zelf. in mijn ogen is niet het Ahadith maar Koran leidend en Ahadith meer als opvulling.
simpele voorbeeld, als ik in die moslim land aankondig dat ik ipv Islam naar christen of atheisme bekeer, staat er een doodstraf op ......., en dan zeggen ze dat het in de Koran staat ( menigen van jullie zullen dit ook zeggen). ik zie dit als SHIRK maw Allah is niet machtig genoeg en dus gaan de mensen dit wel voor Allah opknappen.
het is toch zo dat alles wat we hier (in dit leven) doen dat het berecht wordt voor hiernamaals.
Dat is altijd de oorzaak. Het geloof wordt dan gebruikt als vrijbriefje. En het werkt...quote:stel dat er geen geloof was , dan was :
- geld
- macht
- politiek
- ras
de reden van alle ellenden

tsja en dan dit nieuws: Driekwart Nederlandse moslims: Syrië-ganger heldquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef kaltun het volgende:
idd wat Erodome zegt,
ik snap het ook niet waarom wij als "goede" moslims niet tegen die moslim-terroristen tegen gaan. er worden her en der wel afkeur tegen terrorisme gepreekt maar helaas blijft het hierbij.
niet alleen die terroristen, strenge moslim landen snap ik ook niet, ze geven meer om aan Ahadith dan het Koran zelf. in mijn ogen is niet het Ahadith maar Koran leidend en Ahadith meer als opvulling.
simpele voorbeeld, als ik in die moslim land aankondig dat ik ipv Islam naar christen of atheisme bekeer, staat er een doodstraf op ......., en dan zeggen ze dat het in de Koran staat ( menigen van jullie zullen dit ook zeggen). ik zie dit als SHIRK maw Allah is niet machtig genoeg en dus gaan de mensen dit wel voor Allah opknappen.
het is toch zo dat alles wat we hier (in dit leven) doen dat het berecht wordt voor hiernamaals.
Wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken 5:32
duidelijker kan toch niet?
of :
en dat gij onbetamelijke daden hetzij openlijk of in het geheim begaat en dat gij een ziel ten onrechte doodt die Allah heilig heeft verklaard :6:151
wij als mensen mogen nooit, immer een andere mensen ongeacht het geslacht,uiterlijk,taal,geloof enz beoordelen, dit kunnen we niet en mogen dit niet ( doe je dit wel ben je weer aan het SHIRK'en)
even weer OT:
Harun bedoelt hier niet de mensen die zich Atheisten noemen niet het boosdoeners, mensen die niet geloven maar zeggen dat ze gelovigen zijn. want je kan niet geloven en zoveel leed veroorzaken.
neem nou van Boston, hele media geeft het op de kop van Islam. net zoiets dat de pastoors zich hebben vergrepen aan kinderen , zegt dit het Katholieke geloof??
Gij zult uw lusten aan kinderen vergrijpen, niet het geloof maar de mensen
wat ik zo vreemd vind aan het Boston verhaal: hij lynch dat arme man, vervolgens gaat hij uitgebreid voor de camera zijn zeggen doen, vervolgens loopt hij rustig terug enz.enz. dan denk ik : hallo je hebt net iemand gelynch dan moet je toch weglopen en verstoppen ofzo, of zie ik dit verkeerd??
je kunt van het geloof een machtige wapen maken ( hele leuke film BOOK OF ELI), want mensen die volgen toch wel. gelovige mensen zijn super volgers. tja als je dan het als imam/pastoor/paus de macht geproefd heb is zeer verleidelijk om dit voor je eigen voordeel te doen.
mensen (atheisten) zeggen dat het geloof al het kwaad veroorzaakt, helaas beste medemens, niet het geloof maar mens zelf.
stel dat er geen geloof was , dan was :
- geld
- macht
- politiek
- ras
de reden van alle ellenden
“Aanbidt Allah en aanbidt niemand met Hem (shirk) en doe goed voor de ouders, de verwanten, de wezen, de armen die vragen, de buren die dichtbij zijn, de buren die vreemden zijn, de metgezel aan je zijde, de reiziger (die je ontmoet) en degenen die je rechterhand bezitten. Allah houdt niet van trotse hoogmoedigen. (4:36)
hadith :
Hij die met een volle maag slaapt in de wetenschap dat zijn buur honger lijdt is geen gelovige.

tja hoe kan ik hier op reageren, niet dus ... ik ga lekker hierop niet reagerenquote:tsja en dan dit nieuws: Driekwart Nederlandse moslims: Syrië-ganger held

Nee dat is duidelijk. Het geeft aan dat driekwart van de Nederlandse moslims positief staat tegenover terrorisme.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:05 schreef kaltun het volgende:
[..]
tja hoe kan ik hier op reageren, niet dus ... ik ga lekker hierop niet reageren

daar kijk ik als ouddocent anders naarquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
kan wel zijn maar de motivatie om te leren komt bij de mens voort uit nadenken. Hij WIL iets leren.

in de vs zou dat bijna 99% zijn, immers de vs terroriseert iedereen waar ze zin in hebben en noemt het dan 'democratie verspreiden'quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee dat is duidelijk. Het geeft aan dat driekwart van de Nederlandse moslims positief staat tegenover terrorisme.
Ik had gedacht dat het inmiddels beter was....

Terrorisme????????????quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee dat is duidelijk. Het geeft aan dat driekwart van de Nederlandse moslims positief staat tegenover terrorisme.

Allemaal media en onbetrouwbaar. Ik ben bevriend met Palestijnen, heb een zeer goede maat uit Irak en ze zijn helemaal geen jodenhaters of teroristen. Gewone mensen die goede buur zijn en liefde hebben voor hun familie en medemens. De media schetst een verkloot beeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]

Muh. Mensen hechten wellicht teveel waarde aan de zogenaamde waarheden maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.quote:
Dat jij een paar vriendelijke gasten kent zegt natuurlijk weinig. Wat dat betreft is de media betrouwbaarder dan wat een random dude op internet zegt van zijn vrienden.quote:Ik ben bevriend met Palestijnen, heb een zeer goede maat uit Irak en ze zijn helemaal geen jodenhaters of teroristen. Gewone mensen die goede buur zijn en liefde hebben voor hun familie en medemens. De media schetst een verkloot beeld.
Maar het zijn hun broeders niet. Daarnaast zijn er genoeg pubers die niet strijdlustig zijn.quote:Dat er veel jonge (moslim) jongeren willen strijden zit in elk puber, ze zien immers hoe hun 'broeders' worden vernederd en vermoord. Jongeren zijn strijdlustig en willen helpen .
Dat is onzin natuurlijk. Het heeft alles met religie te maken.quote:Zo heb je dat in elke samenleving, dat heeft geen ruk met religie te maken.
Dat heeft nogmaals alles met islam te maken. Om maar even jouw argumentatie te gebruiken: Ik herken de woede en opstand niet. Dus om te zeggen dat 'zo de mens is' gaat nergens over. Zo ben jij. Niet 'de mens'.quote:Vaak vergeten we ook dat deze Arabieren en zelfs Turken uit een hele andere cultuur komen. Ze raken vaak verstrikt in enerzijds de westerse cultuur en hun eigen cultuur. Dat is verwarrend en wekt ook onrust op. Ik ben in Nederland geboren maar zelfs IK herken dat, de woede en opstand. Zo is de mens, heeft niks met Islam te maken

Bij hen is het de Islam, bij "ons" is het het patriotisme of "het vrije Westen". Men steunt niet alleen een invasie, maar men geeft French fries een nieuwe naam omdat de Fransen niet willen meevechten. En men vindt het normaal dat Australiërs gaan vechten in Afghanistan omdat er een aanslag is gepleegd in de VS.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Muh. Mensen hechten wellicht teveel waarde aan de zogenaamde waarheden maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
[..]
Dat jij een paar vriendelijke gasten kent zegt natuurlijk weinig. Wat dat betreft is de media betrouwbaarder dan wat een random dude op internet zegt van zijn vrienden.
[..]
Maar het zijn hun broeders niet. Daarnaast zijn er genoeg pubers die niet strijdlustig zijn.
[..]
Dat is onzin natuurlijk. Het heeft alles met religie te maken.
[..]
Dat heeft nogmaals alles met islam te maken. Om maar even jouw argumentatie te gebruiken: Ik herken de woede en opstand niet. Dus om te zeggen dat 'zo de mens is' gaat nergens over. Zo ben jij. Niet 'de mens'.

Overal zit kern van waarheid inquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Muh. Mensen hechten wellicht teveel waarde aan de zogenaamde waarheden maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
Ben je moslim?quote:Dat jij een paar vriendelijke gasten kent zegt natuurlijk weinig. Wat dat betreft is de media betrouwbaarder dan wat een random dude op internet zegt van zijn vrienden.
Nogmaals, ben jij moslim ? Wacht, jij bent diegene die altijd over de kruisiging van Jezus had , dus neen je bent geen moslim.quote:Maar het zijn hun broeders niet. Daarnaast zijn er genoeg pubers die niet strijdlustig zijn.
Dat jij de woede en opstand niet kent zegt niks natuurlijk.Ja , niet alle pubers zijn lastig, niet alle Nederlanders eten kaas klopt. Maar pubers en jongeren zijn nou eenmaal wat strijdlustiger dan mensen die wat ouder worden. Maar er zijn uitzonderingen klopt. Jij bent dus duidelijk een lieve jongentje (of man?)quote:Dat heeft nogmaals alles met islam te maken. Om maar even jouw argumentatie te gebruiken: Ik herken de woede en opstand niet. Dus om te zeggen dat 'zo de mens is' gaat nergens over. Zo ben jij. Niet 'de mens'.

Ben jij ook iemand die in twee culturen is opgegroeid? Zo nee, dan loopt jouw vergelijking net zoals Lucile Werner, een beetje mank.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:56 schreef ems. het volgende:
Dat heeft nogmaals alles met islam te maken. Om maar even jouw argumentatie te gebruiken: Ik herken de woede en opstand niet. Dus om te zeggen dat 'zo de mens is' gaat nergens over. Zo ben jij. Niet 'de mens'.

Niet overal, maar doorgaans wel bij media.quote:
Ik ben geen moslim, en inderdaad, wat ik zoal heb meegemaakt met mensen uit die landen (wat voornamelijk positief is trouwens) is niet relevant. Net zo min als jouw verhaal.quote:Ben je moslim?
Dat jij andere mening hebt en een random dude op internet bent ,betekend inderdaad weinig jouw kern van waarheid.
Uiteraard ben ik geen moslim. Wacht, jij ging altijd op op mijn opmerkingen over Jezus! Dus jij bent een christen?quote:Nogmaals, ben jij moslim ? Wacht, jij bent diegene die altijd over de kruisiging van Jezus had , dus neen je bent geen moslim.
Dat jij ze wel kent zegt ook niks natuurlijk.quote:Dat jij de woede en opstand niet kent zegt niks natuurlijk.
Er is een verschil tussen strijdlustigheid en puberale opstandigheid. En ja, ondanks mijn felheid af en toe ben ik een zeer degelijk knaapje.quote:Ja , niet alle pubers zijn lastig, niet alle Nederlanders eten kaas klopt. Maar pubers en jongeren zijn nou eenmaal wat strijdlustiger dan mensen die wat ouder worden. Maar er zijn uitzonderingen klopt. Jij bent dus duidelijk een lieve jongentje (of man?)
Ik ben ook de laatste die zal zeggen dat dat niet zo is. Dat betekent echter niet dat het als excuus gebruikt kan worden. Als je fout zit zit je fout. Ongeacht of je een boze puber was met misschien een lastige jeugd.quote:Veel Arabieren zitten beetje te schipperen tussen enerzijds hun cultuur , en de 'cultuur' van het westen (is maar wat je nog cultuur kan noemen) .Dat botst vaak.
Jij plaatst alles in jouw eigen waarheid en gedachtengoed en ik in de mijne
Het heeft niets met de Islam te maken? Dat noemt men generaliseren. Als het geen moslims had betreft in Syrië waren er nooit 'strijdlustige jongeren' die kant op gereisd.quote:Alles heeft met Islam te maken? Dat noemt men generaliseren.
Daar hoopte ik al op, zonder verschillende meningen wordt een discussieforum een dooie boel.quote:Terrorisme heeft niks met Islam zelf te maken. Dat is mijn mening. Ik heb een andere mening dan jij.
Dat absoluut niet. Je gelooft me misschien niet, maar ik ben tussen arabische jongens opgegroeid en ben zelfs 2 jaar geleden met een goede vriend naar Iran geweest. Prachtig land.quote:Zo zijn niet alle Arabieren ,zoals de leiders van Hamas , van mening dat Israel kapot moet en de joden aan de gas.
Dat stelde ik ook helemaal niet ter discussie.quote:Ja dat je hier en daar op het nieuws Arabieren ziet die dat schreeuwen zegt niks over de Islam zelf. Zo zijn niet alle joden zionisten. Ja dat je op het nieuws (weer) joden Palestijnen het huis uit flikkeren zegt niks over het joodse volk.
Ja, dat ben ik. Ik herken helemaal niets terug van die identeitsstrijd waar altijd over gepraat wordt. Sterker nog, ik zie mezelf als superieur tegenover zowel Nederlanders als Indo'squote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:31 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ben jij ook iemand die in twee culturen is opgegroeid? Zo nee, dan loopt jouw vergelijking net zoals Lucile Werner, een beetje mank.

Wat is dan wel relevant? Wat NOS zegt?Wat Maurice de hond onderzoekt? Of dat Islam terreur verspreid? Maar ik denk dat je dat denkt over alle gelovigen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:44 schreef ems. het volgende:
Ik ben geen moslim, en inderdaad, wat ik zoal heb meegemaakt met mensen uit die landen (wat voornamelijk positief is trouwens) is niet relevant. Net zo min als jouw verhaal.
Je verpakte anisemitische jezus uitspraken dat was jij inderdaad. Of neen dat was jouw sarcasme.quote:Uiteraard ben ik geen moslim. Wacht, jij ging altijd op op mijn opmerkingen over Jezus! Dus jij bent een christen?
Ja zegt niks:quote:Dat absoluut niet. Je gelooft me misschien niet, maar ik ben tussen arabische jongens opgegroeid en ben zelfs 2 jaar geleden met een goede vriend naar Iran geweest. Prachtig land.
quote:Dat jij ze wel kent zegt ook niks natuurlijk.
Indo? Mwah Indo's zijn niet zo extreem anders met het westen , ze zijn goed geintregeerd.Zeker vergeleken met Arabieren, hun cultuur is toch ietsjes andersquote:Ja, dat ben ik. Ik herken helemaal niets terug van die identeitsstrijd waar altijd over gepraat wordt. Sterker nog, ik zie mezelf als superieur tegenover zowel Nederlanders als Indo's

Ben jij docent geworden onder dwang? Je was trouwens hoop ik geen leraar Nederlands.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
daar kijk ik als ouddocent anders naar

Niemand beweert dat Assad een lekkertje is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Terrorisme????????????
Assad is een lekkertje zeker....
Waarom zal en moet het zo zijn dat de moslims achter terrorisme staan volgens jou? Heb je al die fatwa's tegen terrorisme al gelezen die niet bestonden volgens jou? Wordt het niet eens tijd om je mening aan te passen aan de werkelijkheid?

Ja ik ken ook moslims die geweld afkeuren. Dat zegt niets. Ik heb het onderzoek niet gedaan en kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid. Ik heb verder nog niet gelezen dat het onderzoek niet deugt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:31 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Allemaal media en onbetrouwbaar. Ik ben bevriend met Palestijnen, heb een zeer goede maat uit Irak en ze zijn helemaal geen jodenhaters of teroristen. Gewone mensen die goede buur zijn en liefde hebben voor hun familie en medemens. De media schetst een verkloot beeld.
Er worden ook christenen onderdrukt en vermoord. Daar gaan geen hele milities West-Europese christenjongeren guerrilla voeren om hun broeders te ontzetten. Ze zouden zeker niet als helden worden vereerd. En daar zit hem de kneep.quote:Dat er veel jonge (moslim) jongeren willen strijden zit in elk puber, ze zien immers hoe hun 'broeders' worden vernederd en vermoord. Jongeren zijn strijdlustig en willen helpen .Zo heb je dat in elke samenleving, dat heeft geen ruk met religie te maken. Vaak vergeten we ook dat deze Arabieren en zelfs Turken uit een hele andere cultuur komen. Ze raken vaak verstrikt in enerzijds de westerse cultuur en hun eigen cultuur. Dat is verwarrend en wekt ook onrust op. Ik ben in Nederland geboren maar zelfs IK herken dat, de woede en opstand. Zo is de mens, heeft niks met Islam te maken

Assad is geen lekkertje is een understatement, maar toch noem je degene die tegen hem gaan vechten nu hij zo gruwelijk aan het slachten is terroristen...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Niemand beweert dat Assad een lekkertje is.
Niet volgens mij, volgens de cijfers. Ik heb de fatwa's gelezen, daar had je gelijk in, en ik juich ze toe. Ik hoop dat ze wat uithalen.

Ik geloof van ganser harte dat jij dat vind Erodome. Ik ken een aantal moslims en allen denken hetzelfde als jij. Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het overgrote deel der moslims (leeuwendeel, hoeveel is dat eigenlijk) dat ook vindt. Ik ben in ieder geval geschrokken van die cijfers die vandaag in het nieuws waren.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Assad is geen lekkertje is een understatement, maar toch noem je degene die tegen hem gaan vechten nu hij zo gruwelijk aan het slachten is terroristen...
In hoeveel gevallen gaat ditzelfde op, dat mensen terroristen worden genoemd terwijl ze gewoon strijden voor hun hebben en houwen? Is het niet zo dat het maar net is vanuit welk oogpunt je het bekijkt?
En sorry, maar ook de cijfers zeggen toch echt wat anders. Het leeuwendeel van de moslims is falikant tegen terrorisme. Leuk dat je wat moslims hebt zien dansen na de twin towers, maar dat was maar een zeer klein groepje, de afkeuring was vele malen groter.
Neem die fatwa's, al lang voor de twin towers is bin laden bv afgekeurd door vooraanstaande geleerden en ga zo maar door.
Ik heb een beetje het idee dat het niet uitmaakt wat er tegen je gezegd wordt en wat je getoont wordt, jij hebt je mening al klaar en wil daar niet meer aan tornen.

Over syrie, maar dat kan je toch geen terrorisme noemen? Zelfs de eu is hard op weg om de rebellen te steunen, assad is gewoon met een ware slachting bezig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik geloof van ganser harte dat jij dat vind Erodome. Ik ken een aantal moslims en allen denken hetzelfde als jij. Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het overgrote deel der moslims (leeuwendeel, hoeveel is dat eigenlijk) dat ook vindt. Ik ben in ieder geval geschrokken van die cijfers die vandaag in het nieuws waren.

80% van Assads strijdkrachten bestaat uit soennitische moslims. Daarom is het frappant dat Nederlandse moslimjongeren massaal partij kiezen voor een oppositie die grotendeels uit buitenlandse jihadisten bestaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Over syrie, maar dat kan je toch geen terrorisme noemen? Zelfs de eu is hard op weg om de rebellen te steunen, assad is gewoon met een ware slachting bezig.
Ik ben ook niet tegen mensen die daar gaan helpen, want het is al veelste lang bezig.
Vraag eens aan alle nederlanders wat ze van assad vinden, wedden dat dan ook 95% zegt dat hij op moet bokken?

En hoeveel zijn het er die het doen, een paar verdwaalden. Schrik je ook van nederlanders omdat een of andere troela naar zuid amerika is gegaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
80% van Assads strijdkrachten bestaat uit soennitische moslims. Daarom is het frappant dat Nederlandse moslimjongeren massaal partij kiezen voor een oppositie die grotendeels uit buitenlandse jihadisten bestaat.
En ja, Assad is en schurk. Hij is de zoveelste in een rijtje. Ze worden allen uit de weg geruimd en het is maar afwachten of het daarna beter wordt.
En ik ben ook voor ingrijpen. Georganiseerd. Geen pubers zonder ervaring die op eigen houtje de held gaan uithangen.

Dan hoor ik bij die 5%, alles beter dan nog een land met muslimbrotherhood aan de macht.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Over syrie, maar dat kan je toch geen terrorisme noemen? Zelfs de eu is hard op weg om de rebellen te steunen, assad is gewoon met een ware slachting bezig.
Ik ben ook niet tegen mensen die daar gaan helpen, want het is al veelste lang bezig.
Vraag eens aan alle nederlanders wat ze van assad vinden, wedden dat dan ook 95% zegt dat hij op moet bokken?

Jij staat aan de kant van een ware dictator, een ware slachter? Heb je wel een beetje het nieuws gevolgt over wat die gast allemaal uitspookt?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:39 schreef budvar het volgende:
[..]
Dan hoor ik bij die 5%, alles beter dan nog een land met muslimbrotherhood aan de macht.

Nogmaals, het zijn er maar enkelen, dat klopt. Maar ze worden door 70% van de jongeren met een moslim-achtergrond als "helden"gezien. Van autochtone jongeren is dat percentage een fractie. Terwijl die autochtonen ook, net als moslimjongeren, bijna allemaal tegen Assad zijn en vóór ingrijpen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:38 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoeveel zijn het er die het doen, een paar verdwaalden. Schrik je ook van nederlanders omdat een of andere troela naar zuid amerika is gegaan?
Al met al is zo'n beetje iedereen tegen assad, maar jij schrikt ervan dat moslims dat zijn, dat vind ik echt raar, dan wil je blijkbaar gewoon schrikken en alles zo zwart mogelijk bekijken.

Ach, het is niet meer dan wat termologie. Ik vind het ook wel dapper van die gasten, beetje dom, maar wel dapper. Dat maar langs de kant blijven zitten en toekijken is ook niet alles, soms moet je staan voor je princiepes.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nogmaals, het zijn er maar enkelen, dat klopt. Maar ze worden door 70% van de jongeren met een moslim-achtergrond als "helden"gezien. Van autochtone jongeren is dat percentage een fractie. Terwijl die autochtonen ook, net als moslimjongeren, bijna allemaal tegen Assad zijn en vóór ingrijpen.

Dat heb ik zeker gevolgd, en ik weet zeker dat als het westen wapens gaat leveren aan de rebellen dat dat gaat back-fireën.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij staat aan de kant van een ware dictator, een ware slachter? Heb je wel een beetje het nieuws gevolgt over wat die gast allemaal uitspookt?

Wiki:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach, het is niet meer dan wat termologie. Ik vind het ook wel dapper van die gasten, beetje dom, maar wel dapper. Dat maar langs de kant blijven zitten en toekijken is ook niet alles, soms moet je staan voor je princiepes.
Maar wat is er zo eng aan, waarom schaar je het onder terrorisme?

Zonder wettige grond, een slachter aanpakken is zonder wettige grond?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wiki:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Aan alle voorwaarden wordt voldaan. Ook al ben je het met ze eens, dan zij het nog steeds terroristen.

Dat waren inderdaad terroristen. De Duitsers waren officieel de baas in ons land, we hadden gecapituleerd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Zonder wettige grond, een slachter aanpakken is zonder wettige grond?
Dus de vrijheidsstrijders van nederland in wo2 waren terroristen?

Tja, wat moet ik hier nu mee verder. Ja je hebt gelijk in absolute definitie, maar je weet net zo goed als ik dat je dat toch echt heel anders bekijkt als het feit dat 95%(van de ondervraagden, waarbij ik de keuze in antwoorden niet ken, de vraagstelling niet ken) van de moslims het ok vindt dat mensen naar syrie gaan om in te grijpen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat waren inderdaad terroristen. De Duitsers waren officieel de baas in ons land, we hadden gecapituleerd.
Assad is nog steeds het wettige hoofd in Sirië.

kloptquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ben jij docent geworden onder dwang? Je was trouwens hoop ik geen leraar Nederlands.

Hoezo, geef het wat tijd, rome is niet in 1 dag gebouwt. Ik vind dat we wat te hoge verwachtingen hebben, ook hier zijn we niet vanuit 1 revolutie ineens tot een redelijk werkende democratie gekomen. Waarom verwachten we dat wel van die landen, het stof is bv in egypte nog niet eens neer gedwarrelt, waarom verwachten we geweldig gedrag van die mensen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:48 schreef budvar het volgende:
[..]
Dat heb ik zeker gevolgd, en ik weet zeker dat als het westen wapens gaat leveren aan de rebellen dat dat gaat back-fireën.
Tuurlijk is Assas geen lieverdje maar als in Syrië ook de broeders aan de macht komen nou...shit is gonna hit the fan.

islam verspreid terreur als gristenen liefde spreidenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat is dan wel relevant? Wat NOS zegt?Wat Maurice de hond onderzoekt? Of dat Islam terreur verspreid? Maar ik denk dat je dat denkt over alle gelovigen.
[..]
Je verpakte anisemitische jezus uitspraken dat was jij inderdaad. Of neen dat was jouw sarcasme.
[..]
Ja zegt niks:
[..]
[..]
Indo? Mwah Indo's zijn niet zo extreem anders met het westen , ze zijn goed geintregeerd.Zeker vergeleken met Arabieren, hun cultuur is toch ietsjes anders
Ja sommige indo's zijn wat geliger mischien dan anderen maar ze maken wel heerlijk eten. Veel verschil zie ik niet

Het stof zal blijven stuiven in Egypte als de broeders aan de macht hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo, geef het wat tijd, rome is niet in 1 dag gebouwt. Ik vind dat we wat te hoge verwachtingen hebben, ook hier zijn we niet vanuit 1 revolutie ineens tot een redelijk werkende democratie gekomen. Waarom verwachten we dat wel van die landen, het stof is bv in egypte nog niet eens neer gedwarrelt, waarom verwachten we geweldig gedrag van die mensen?
Hier kunnen we ons niet eens gedragen als een keertje de stroom uitvalt een nachtje, maar van anderen verwachten we dat ze in opperste chaos die al ellelang duurt zich maar keurig blijven gedragen.

Wie weet. Maar waarom moeten ze hetzelfde doen als wij, als ze daar democratisch tot de moslimbroederschap komen en de democratie blijft staan waardoor men dat ook kan veranderen als men dat wil, wat is dan het probleem?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:14 schreef budvar het volgende:
[..]
Het stof zal blijven stuiven in Egypte als de broeders aan de macht hebben.

Het probleem is dat de broeders geen anders denkende niet dulden. Kijk die mafkees bij knevel die wil gewoon zelfs de moslims die niet bij zijn strominkje horen afslachten moet je nagaan hoe hij over niet moslims denkt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie weet. Maar waarom moeten ze hetzelfde doen als wij, als ze daar democratisch tot de moslimbroederschap komen en de democratie blijft staan waardoor men dat ook kan veranderen als men dat wil, wat is dan het probleem?

Ik denk niet dat de moslimbroederschap lang aan de macht blijft als ze zo doen en de democratie overeind blijft staan. Misschien is het wel nodig dat dit zo gebeurd, zoals al gezegd, die drempels hebben wij ook gehad in het verleden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:20 schreef budvar het volgende:
[..]
Het probleem is dat de broeders geen anders denkende niet dulden. Kijk die mafkees bij knevel die wil gewoon zelfs de moslims die niet bij zijn strominkje horen afslachten moet je nagaan hoe hij over niet moslims denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |