abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:56:05 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127126571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Terrorisme????????????
Assad is een lekkertje zeker....

Waarom zal en moet het zo zijn dat de moslims achter terrorisme staan volgens jou? Heb je al die fatwa's tegen terrorisme al gelezen die niet bestonden volgens jou? Wordt het niet eens tijd om je mening aan te passen aan de werkelijkheid?
Niemand beweert dat Assad een lekkertje is.

Niet volgens mij, volgens de cijfers. Ik heb de fatwa's gelezen, daar had je gelijk in, en ik juich ze toe. Ik hoop dat ze wat uithalen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:00:41 #277
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127126824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:31 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Allemaal media en onbetrouwbaar. Ik ben bevriend met Palestijnen, heb een zeer goede maat uit Irak en ze zijn helemaal geen jodenhaters of teroristen. Gewone mensen die goede buur zijn en liefde hebben voor hun familie en medemens. De media schetst een verkloot beeld.
Ja ik ken ook moslims die geweld afkeuren. Dat zegt niets. Ik heb het onderzoek niet gedaan en kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid. Ik heb verder nog niet gelezen dat het onderzoek niet deugt.
quote:
Dat er veel jonge (moslim) jongeren willen strijden zit in elk puber, ze zien immers hoe hun 'broeders' worden vernederd en vermoord. Jongeren zijn strijdlustig en willen helpen .Zo heb je dat in elke samenleving, dat heeft geen ruk met religie te maken. Vaak vergeten we ook dat deze Arabieren en zelfs Turken uit een hele andere cultuur komen. Ze raken vaak verstrikt in enerzijds de westerse cultuur en hun eigen cultuur. Dat is verwarrend en wekt ook onrust op. Ik ben in Nederland geboren maar zelfs IK herken dat, de woede en opstand. Zo is de mens, heeft niks met Islam te maken
Er worden ook christenen onderdrukt en vermoord. Daar gaan geen hele milities West-Europese christenjongeren guerrilla voeren om hun broeders te ontzetten. Ze zouden zeker niet als helden worden vereerd. En daar zit hem de kneep.

Heeft niets met religie te maken zeg je? Waarom noem je de onderdrukten broeders? Broeders in wat? Broeders in het geloof. Er is geen religie die, vaak wereldwijd, zo furieus reageert als er ergens ter wereld openlijk een moslim beledigd wordt. Tienduizenden de straat op. Niet zelden vallen er onzinnige doden bij. En dat zijn dan niet alleen jongeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 28-05-2013 22:09:07 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:13:55 #278
37769 erodome
Zweefteef
pi_127127662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Niemand beweert dat Assad een lekkertje is.

Niet volgens mij, volgens de cijfers. Ik heb de fatwa's gelezen, daar had je gelijk in, en ik juich ze toe. Ik hoop dat ze wat uithalen.
Assad is geen lekkertje is een understatement, maar toch noem je degene die tegen hem gaan vechten nu hij zo gruwelijk aan het slachten is terroristen...
In hoeveel gevallen gaat ditzelfde op, dat mensen terroristen worden genoemd terwijl ze gewoon strijden voor hun hebben en houwen? Is het niet zo dat het maar net is vanuit welk oogpunt je het bekijkt?

En sorry, maar ook de cijfers zeggen toch echt wat anders. Het leeuwendeel van de moslims is falikant tegen terrorisme. Leuk dat je wat moslims hebt zien dansen na de twin towers, maar dat was maar een zeer klein groepje, de afkeuring was vele malen groter.
Neem die fatwa's, al lang voor de twin towers is bin laden bv afgekeurd door vooraanstaande geleerden en ga zo maar door.

Ik heb een beetje het idee dat het niet uitmaakt wat er tegen je gezegd wordt en wat je getoont wordt, jij hebt je mening al klaar en wil daar niet meer aan tornen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:19:43 #279
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127128016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Assad is geen lekkertje is een understatement, maar toch noem je degene die tegen hem gaan vechten nu hij zo gruwelijk aan het slachten is terroristen...
In hoeveel gevallen gaat ditzelfde op, dat mensen terroristen worden genoemd terwijl ze gewoon strijden voor hun hebben en houwen? Is het niet zo dat het maar net is vanuit welk oogpunt je het bekijkt?

En sorry, maar ook de cijfers zeggen toch echt wat anders. Het leeuwendeel van de moslims is falikant tegen terrorisme. Leuk dat je wat moslims hebt zien dansen na de twin towers, maar dat was maar een zeer klein groepje, de afkeuring was vele malen groter.
Neem die fatwa's, al lang voor de twin towers is bin laden bv afgekeurd door vooraanstaande geleerden en ga zo maar door.

Ik heb een beetje het idee dat het niet uitmaakt wat er tegen je gezegd wordt en wat je getoont wordt, jij hebt je mening al klaar en wil daar niet meer aan tornen.
Ik geloof van ganser harte dat jij dat vind Erodome. Ik ken een aantal moslims en allen denken hetzelfde als jij. Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het overgrote deel der moslims (leeuwendeel, hoeveel is dat eigenlijk) dat ook vindt. Ik ben in ieder geval geschrokken van die cijfers die vandaag in het nieuws waren.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:22:01 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_127128165
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik geloof van ganser harte dat jij dat vind Erodome. Ik ken een aantal moslims en allen denken hetzelfde als jij. Ik ben er alleen niet zo van overtuigd dat het overgrote deel der moslims (leeuwendeel, hoeveel is dat eigenlijk) dat ook vindt. Ik ben in ieder geval geschrokken van die cijfers die vandaag in het nieuws waren.
Over syrie, maar dat kan je toch geen terrorisme noemen? Zelfs de eu is hard op weg om de rebellen te steunen, assad is gewoon met een ware slachting bezig.
Ik ben ook niet tegen mensen die daar gaan helpen, want het is al veelste lang bezig.

Vraag eens aan alle nederlanders wat ze van assad vinden, wedden dat dan ook 95% zegt dat hij op moet bokken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:36:38 #281
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127129126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Over syrie, maar dat kan je toch geen terrorisme noemen? Zelfs de eu is hard op weg om de rebellen te steunen, assad is gewoon met een ware slachting bezig.
Ik ben ook niet tegen mensen die daar gaan helpen, want het is al veelste lang bezig.

Vraag eens aan alle nederlanders wat ze van assad vinden, wedden dat dan ook 95% zegt dat hij op moet bokken?
80% van Assads strijdkrachten bestaat uit soennitische moslims. Daarom is het frappant dat Nederlandse moslimjongeren massaal partij kiezen voor een oppositie die grotendeels uit buitenlandse jihadisten bestaat.

En ja, Assad is en schurk. Hij is de zoveelste in een rijtje. Ze worden allen uit de weg geruimd en het is maar afwachten of het daarna beter wordt.

En ik ben ook voor ingrijpen. Georganiseerd. Geen pubers zonder ervaring die op eigen houtje de held gaan uithangen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:38:37 #282
37769 erodome
Zweefteef
pi_127129249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

80% van Assads strijdkrachten bestaat uit soennitische moslims. Daarom is het frappant dat Nederlandse moslimjongeren massaal partij kiezen voor een oppositie die grotendeels uit buitenlandse jihadisten bestaat.

En ja, Assad is en schurk. Hij is de zoveelste in een rijtje. Ze worden allen uit de weg geruimd en het is maar afwachten of het daarna beter wordt.

En ik ben ook voor ingrijpen. Georganiseerd. Geen pubers zonder ervaring die op eigen houtje de held gaan uithangen.
En hoeveel zijn het er die het doen, een paar verdwaalden. Schrik je ook van nederlanders omdat een of andere troela naar zuid amerika is gegaan?

Al met al is zo'n beetje iedereen tegen assad, maar jij schrikt ervan dat moslims dat zijn, dat vind ik echt raar, dan wil je blijkbaar gewoon schrikken en alles zo zwart mogelijk bekijken.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 22:39:55 #283
231686 budvar
budvar
pi_127129335
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan hoor ik bij die 5%, alles beter dan nog een land met muslimbrotherhood aan de macht.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:41:26 #284
37769 erodome
Zweefteef
pi_127129436
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:39 schreef budvar het volgende:

[..]

Dan hoor ik bij die 5%, alles beter dan nog een land met muslimbrotherhood aan de macht.
Jij staat aan de kant van een ware dictator, een ware slachter? Heb je wel een beetje het nieuws gevolgt over wat die gast allemaal uitspookt?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:44:00 #285
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127129605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:38 schreef erodome het volgende:

[..]

En hoeveel zijn het er die het doen, een paar verdwaalden. Schrik je ook van nederlanders omdat een of andere troela naar zuid amerika is gegaan?

Al met al is zo'n beetje iedereen tegen assad, maar jij schrikt ervan dat moslims dat zijn, dat vind ik echt raar, dan wil je blijkbaar gewoon schrikken en alles zo zwart mogelijk bekijken.
Nogmaals, het zijn er maar enkelen, dat klopt. Maar ze worden door 70% van de jongeren met een moslim-achtergrond als "helden"gezien. Van autochtone jongeren is dat percentage een fractie. Terwijl die autochtonen ook, net als moslimjongeren, bijna allemaal tegen Assad zijn en vóór ingrijpen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:45:29 #286
37769 erodome
Zweefteef
pi_127129693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nogmaals, het zijn er maar enkelen, dat klopt. Maar ze worden door 70% van de jongeren met een moslim-achtergrond als "helden"gezien. Van autochtone jongeren is dat percentage een fractie. Terwijl die autochtonen ook, net als moslimjongeren, bijna allemaal tegen Assad zijn en vóór ingrijpen.
Ach, het is niet meer dan wat termologie. Ik vind het ook wel dapper van die gasten, beetje dom, maar wel dapper. Dat maar langs de kant blijven zitten en toekijken is ook niet alles, soms moet je staan voor je princiepes.

Maar wat is er zo eng aan, waarom schaar je het onder terrorisme?
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 22:48:27 #287
231686 budvar
budvar
pi_127129887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij staat aan de kant van een ware dictator, een ware slachter? Heb je wel een beetje het nieuws gevolgt over wat die gast allemaal uitspookt?
Dat heb ik zeker gevolgd, en ik weet zeker dat als het westen wapens gaat leveren aan de rebellen dat dat gaat back-fireën.
Tuurlijk is Assas geen lieverdje maar als in Syrië ook de broeders aan de macht komen nou...shit is gonna hit the fan.
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:50:12 #288
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127130016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach, het is niet meer dan wat termologie. Ik vind het ook wel dapper van die gasten, beetje dom, maar wel dapper. Dat maar langs de kant blijven zitten en toekijken is ook niet alles, soms moet je staan voor je princiepes.

Maar wat is er zo eng aan, waarom schaar je het onder terrorisme?
Wiki:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.

Aan alle voorwaarden wordt voldaan. Ook al ben je het met ze eens, dan zij het nog steeds terroristen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:53:33 #289
37769 erodome
Zweefteef
pi_127130264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wiki:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.

Aan alle voorwaarden wordt voldaan. Ook al ben je het met ze eens, dan zij het nog steeds terroristen.
Zonder wettige grond, een slachter aanpakken is zonder wettige grond?
Dus de vrijheidsstrijders van nederland in wo2 waren terroristen?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:54:10 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127130299
Zo meteen vd Brink en Knevel op 1 over dit onderwerp.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 22:57:05 #291
231686 budvar
budvar
pi_127130484
Die waren(wat ik er eerder zag) tenminste nog een beetje kritisch over wapenleveringen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:57:54 #292
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_127130532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Zonder wettige grond, een slachter aanpakken is zonder wettige grond?
Dus de vrijheidsstrijders van nederland in wo2 waren terroristen?
Dat waren inderdaad terroristen. De Duitsers waren officieel de baas in ons land, we hadden gecapituleerd.

Assad is nog steeds het wettige hoofd in Sirië.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:09:01 #293
37769 erodome
Zweefteef
pi_127131287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat waren inderdaad terroristen. De Duitsers waren officieel de baas in ons land, we hadden gecapituleerd.

Assad is nog steeds het wettige hoofd in Sirië.
Tja, wat moet ik hier nu mee verder. Ja je hebt gelijk in absolute definitie, maar je weet net zo goed als ik dat je dat toch echt heel anders bekijkt als het feit dat 95%(van de ondervraagden, waarbij ik de keuze in antwoorden niet ken, de vraagstelling niet ken) van de moslims het ok vindt dat mensen naar syrie gaan om in te grijpen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:11:12 #294
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127131419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ben jij docent geworden onder dwang? Je was trouwens hoop ik geen leraar Nederlands.
klopt
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:11:22 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_127131430
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:48 schreef budvar het volgende:

[..]

Dat heb ik zeker gevolgd, en ik weet zeker dat als het westen wapens gaat leveren aan de rebellen dat dat gaat back-fireën.
Tuurlijk is Assas geen lieverdje maar als in Syrië ook de broeders aan de macht komen nou...shit is gonna hit the fan.
Hoezo, geef het wat tijd, rome is niet in 1 dag gebouwt. Ik vind dat we wat te hoge verwachtingen hebben, ook hier zijn we niet vanuit 1 revolutie ineens tot een redelijk werkende democratie gekomen. Waarom verwachten we dat wel van die landen, het stof is bv in egypte nog niet eens neer gedwarrelt, waarom verwachten we geweldig gedrag van die mensen?
Hier kunnen we ons niet eens gedragen als een keertje de stroom uitvalt een nachtje, maar van anderen verwachten we dat ze in opperste chaos die al ellelang duurt zich maar keurig blijven gedragen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:13:23 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127131515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:10 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat is dan wel relevant? Wat NOS zegt?Wat Maurice de hond onderzoekt? Of dat Islam terreur verspreid? Maar ik denk dat je dat denkt over alle gelovigen.

[..]

Je verpakte anisemitische jezus uitspraken dat was jij inderdaad. Of neen dat was jouw sarcasme.

[..]

Ja zegt niks:

[..]

[..]

Indo? Mwah Indo's zijn niet zo extreem anders met het westen , ze zijn goed geintregeerd.Zeker vergeleken met Arabieren, hun cultuur is toch ietsjes anders
Ja sommige indo's zijn wat geliger mischien dan anderen maar ze maken wel heerlijk eten. Veel verschil zie ik niet
islam verspreid terreur als gristenen liefde spreiden :') _O-
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 23:14:48 #297
231686 budvar
budvar
pi_127131597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo, geef het wat tijd, rome is niet in 1 dag gebouwt. Ik vind dat we wat te hoge verwachtingen hebben, ook hier zijn we niet vanuit 1 revolutie ineens tot een redelijk werkende democratie gekomen. Waarom verwachten we dat wel van die landen, het stof is bv in egypte nog niet eens neer gedwarrelt, waarom verwachten we geweldig gedrag van die mensen?
Hier kunnen we ons niet eens gedragen als een keertje de stroom uitvalt een nachtje, maar van anderen verwachten we dat ze in opperste chaos die al ellelang duurt zich maar keurig blijven gedragen.
Het stof zal blijven stuiven in Egypte als de broeders aan de macht hebben.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:16:58 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_127131725
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:14 schreef budvar het volgende:

[..]

Het stof zal blijven stuiven in Egypte als de broeders aan de macht hebben.
Wie weet. Maar waarom moeten ze hetzelfde doen als wij, als ze daar democratisch tot de moslimbroederschap komen en de democratie blijft staan waardoor men dat ook kan veranderen als men dat wil, wat is dan het probleem?
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 23:20:18 #299
231686 budvar
budvar
pi_127131885
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie weet. Maar waarom moeten ze hetzelfde doen als wij, als ze daar democratisch tot de moslimbroederschap komen en de democratie blijft staan waardoor men dat ook kan veranderen als men dat wil, wat is dan het probleem?
Het probleem is dat de broeders geen anders denkende niet dulden. Kijk die mafkees bij knevel die wil gewoon zelfs de moslims die niet bij zijn strominkje horen afslachten moet je nagaan hoe hij over niet moslims denkt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:21:49 #300
37769 erodome
Zweefteef
pi_127131969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:20 schreef budvar het volgende:

[..]

Het probleem is dat de broeders geen anders denkende niet dulden. Kijk die mafkees bij knevel die wil gewoon zelfs de moslims die niet bij zijn strominkje horen afslachten moet je nagaan hoe hij over niet moslims denkt.
Ik denk niet dat de moslimbroederschap lang aan de macht blijft als ze zo doen en de democratie overeind blijft staan. Misschien is het wel nodig dat dit zo gebeurd, zoals al gezegd, die drempels hebben wij ook gehad in het verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')