abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:17:15 #1
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126632129

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

Muziek:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126632201
Ohja, ik moet alvast een bedrijfje gaan opzetten dat aandelenlease constructies aanbiedt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:23:19 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126632315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:08 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Nogmaals, de zijlijn is al het geld dat niet in aandelen zit, en daar wel in geinvesteerd wil worden. Dat zijn dus delen van salarissen van mensen, geld dat in obligaties zit of op spaarbanken staat etc.

(En die zijlijn zie je natuurlijk niet met een simplistisch voorbeeld van 1 aandelentransactie, dat wil niet zeggen dat er geen geld aan de zijlijn is)
Het maakt niet uit of het 1 simplistisch voorbeeld is. Bij handel verdwijnt er geen geld " in aandelen" . Er wordt alleen geld geruild tegen aandelen.

Uitzondering is bijvoorbeeld een claim-emissie, waar er wel zoals jij wil, geld in aandelen " verdwijnt" . Tenminste in de bedrijven die deze aandelen uitgeven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126632629
quote:
Jan heeft 10 aandelen gekocht tegen ¤100,- per stuk. In totaal dus ¤1000,-
Jan heeft ¤0,- op de bank (aan de zijlijn).

Piet heeft 0 aandelen.
Piet heeft ¤1000,- op de bank (aan de zijlijn).

In totaal zit er nu ¤1000,- in aandelen en staat er ¤1000,- op de bank (aan de zijlijn).

--------------

Piet wil 10 aandelen van Jan kopen.
Jan wil ze alleen verkopen voor ¤110,- per stuk, oftewel ¤1100,- in totaal.
Piet heeft dat geld nu niet op de bank, maar werkt een maandje extra hard en zet daarna ¤100,- extra op de bank.

In totaal zit er nu ¤1000,- in aandelen en staat er ¤1100,- op de bank (aan de zijlijn).

---------------------

Piet koopt de 10 aandelen van Jan voor in totaal ¤1100,-.

Jan heeft 0 aandelen.
Jan heeft ¤1100,- op de bank (aan de zijlijn).

Piet heeft 10 aandelen gekocht tegen ¤110,- per stuk. In totaal dus ¤1100,-
Piet heeft ¤0,- op de bank (aan de zijlijn).

In totaal zit er nu ¤1100,- in aandelen en staat er ¤1100,- op de bank (aan de zijlijn).
Snap je?

Maar goed, genoeg simplistische voorbeeldjes. Iedereen snapt dat als de totale hoeveelheid geld op de beurs groter wordt, dat dat van de zijlijn afkomstig is.

[ Bericht 6% gewijzigd door greed_is_good op 17-05-2013 14:37:38 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:40:08 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126632968
Ik snap het de hele tijd al. Jij niet. Er zit in eerste instantie al geen 1000 euro in aandelen. Die 1000 euro liggen weer bij de belegger die Jan zijn aandelen verkocht heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126633040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:40 schreef LXIV het volgende:
Ik snap het de hele tijd al. Jij niet. Er zit in eerste instantie al geen 1000 euro in aandelen. Die 1000 euro liggen weer bij de belegger die Jan zijn aandelen verkocht heeft.
Ja, en die 1000,- ligt weer bij het bedrijf dat ooit de aandelen uitgaf. Alleen waren ze toen nog maar 50,- waard. Wat is je punt?

Jij beweert dat er geen geld aan de zijlijn staat, dat het hele concept "zijlijn" niet bestaat. Wat natuurlijk onzinnig is.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:47:54 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126633261
Ik snap jullie discussie niet goed over geld dat in en uit de markten moet stromen. De prijs van een aandeel die je ziet, is enkel de laatste transactie die plaats heeft gevonden.

Stel: Er staan miljoen aandelen uit en de koers is nu 100 euro. Henk verkoopt piet nu 1 aandeel voor 110 euro. De koers is nu dus 110 euro.

Dat wil niet zeggen dat er 10x een miljoen euro alleen maar van de zijlijn gekomen is. Het houdt gewoon in dat die aandelen meer waard zijn geworden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:48:21 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126633279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:42 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Ja, en die 1000,- ligt weer bij het bedrijf dat ooit de aandelen uitgaf. Alleen waren ze toen nog maar 50,- waard. Wat is je punt?

Jij beweert dat er geen geld aan de zijlijn staat, dat het hele concept "zijlijn" niet bestaat. Wat natuurlijk onzinnig is.
Het concept zijlijn bestaat inderdaad niet.
Net zo min dat er geld ' verdampt' als de koersen van aandelen dalen. De waardering van de asset verandert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:48:56 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126633307
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:47 schreef monkyyy het volgende:
Ik snap jullie discussie niet goed over geld dat in en uit de markten moet stromen. De prijs van een aandeel die je ziet, is enkel de laatste transactie die plaats heeft gevonden.

Stel: Er staan miljoen aandelen uit en de koers is nu 100 euro. Henk verkoopt piet nu 1 aandeel voor 110 euro. De koers is nu dus 110 euro.

Dat wil niet zeggen dat er 10x een miljoen euro alleen maar van de zijlijn gekomen is. Het houdt gewoon in dat die aandelen meer waard zijn geworden.
Natuurlijk. Dat zeg ik toch ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126633446
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:48 schreef LXIV het volgende:

Het concept zijlijn bestaat inderdaad niet.
Net zo min dat er geld ' verdampt' als de koersen van aandelen dalen. De waardering van de asset verandert.
Hoe noem jij al het geld dan dat nu op spaarbanken en in oude sokken zit, wat mensen op een gegeven moment willen investeren in aandelen?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:54:19 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126633508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:52 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Hoe noem jij al het geld dan dat nu op spaarbanken en in oude sokken zit, wat mensen op een gegeven moment willen investeren in aandelen?
Spaargeld.
En vanuit het perspectief van die mensen investeren ze dat in aandelen, maar voor iedere transactie is er iemand anders die dat geld ontvangt (en weer in een oude sok stopt). Netto gaat er dus geen geld naar aandelen toe!
Er is handel en er zijn variabele waarderingsniveau's. Dat is alles
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126633597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:54 schreef LXIV het volgende:

Spaargeld.
Kijk, nou komen we ergens.
En er zit ook geld in obligaties, wat men later misschien in aandelen wil investeren. En zo is er vast nog wel meer. En dat in zijn geheel noemt men "de zijlijn".

quote:
Netto gaat er dus geen geld naar aandelen toe!
Wat bedoel je daarmee? De totale hoeveelheid geld in aandelen is gegroeid tussen 1900 en nu.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:18:18 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126634497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:56 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Kijk, nou komen we ergens.
En er zit ook geld in obligaties, wat men later misschien in aandelen wil investeren. En zo is er vast nog wel meer. En dat in zijn geheel noemt men "de zijlijn".

[..]

Wat bedoel je daarmee? De totale hoeveelheid geld in aandelen is gegroeid tussen 1900 en nu.
Daarvoor hoeft er nog niet eens geld "vanaf de zijlijn" in aandelen te stromen. Als er rendement gemaakt wordt en de koersen stijgen, dat stijgt de totale marketcap zonder dat er geld instroomt. Misschien is er zelfs (door dividenden) meer geld uit " de aandleen" gestroomd dan erin. Het idee is in ieder geval wel dat dit op de lange termijn geldt. (Anders heeft beleggen in aandelen geen zin, dan kost het enkel geld)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126635268
Waarom perse aandelenlease, de leverage is er al. :D

Gewoon meefeesten piepeloi, geen bubble te zien. *O*
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:48:35 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126635808
Voor het eerst in 3,5 jaar heb ik een lege portefeuille :)
120,00 vond ik wel weer hoog genoeg voor de ASR perputuals.
pi_126635835
De poll van Monkyyy normaals hier:

-----------------------

Steekproefje voor de aandelen mensen hier:

Poll: Hoe vol zit jij in de aandelen?
100% cash, geen aandelen
75% cash, 25% aandelen
50% cash, 50% aandelen
25% cash, 75% aandelen
geen cash, alles in aandelen
Alles in aandelen + geleend geld

Tussenstand:

  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:51:47 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126635921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:49 schreef greed_is_good het volgende:
De poll van Monkyyy normaals hier:

-----------------------

Cash dus ;)
pi_126635928
Vrij bullish dus, normaal is het hier zwart van de bears tot pakweg een half jaar terug.

Wie is trouwens die 'Alles in aandelen +geleend geld', ruik ik een R&P-topic?
pi_126635985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:35 schreef piepeloi55 het volgende:
Waarom perse aandelenlease, de leverage is er al. :D

Gewoon meefeesten piepeloi, geen bubble te zien. *O*
Enkele leverage? Why?

Leverage up @ enitity door middel van schulden <> share buy back
Leverage door turbo's, speeder's, futures, etc
En _dat_ gefinancieerd met effectenkrediet.

Aandelenlease is voor mietjes, dat was maar 3x ofzo.

Ik zat laatst met iemand te kijken hoeveel leverage ik in de valuta sfeer kon krijgen, en dat was 174x de margin (!)

Geen wonder overigens dat de effectenkredieten op een alltime high staan - laatst nog het plaatje gepost.
pi_126636014
Niet waar dino, dat gebeurd helemaal niet! ;)
pi_126636228
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:55 schreef piepeloi55 het volgende:
Niet waar dino, dat gebeurd helemaal niet! ;)
Oh, sorry dat ik de droom van gratis geld zonder risico's verstoor dan ;)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:28:44 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126671149
http://www.bloomberg.com/(...)ccafe-expansion.html

Zo te lezen zijn de groeiperspectieven van McDonalds in China prima. Dit jaar willen ze hun aantal werknemers bijna verdubbelen in het land :o
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:53:05 #23
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_126671838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:49 schreef greed_is_good het volgende:

De poll van Monkyyy normaals hier:
Worden obligaties en goud etc. als cash gezien?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:12:45 #24
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126672320
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:41 schreef monkyyy het volgende:
Ik ken de verhalen van marges/rentes/shiller pe/belastingontwijking. Klinkt erg pessimistisch allemaal, alsof winsten allemaal wel de gootsteen in moeten gaan haast.
We zien wel wat er gebeurt. Ik denk dat multinationals nog steeds prima investeringen ondanks dat allemaal. Ik denk trouwens niet dat wij het eens gaan worden op bovenstaande punten.
Die winsten gaan toch straks ook allemaal in de gootsteen? Ik zie niet in waarom je het niet eens bent met de argumenten van Dinosaur_Sr.
The world has no benefit of sad little crybabies
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:14:24 #25
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126672357
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:51 schreef piepeloi55 het volgende:
Vrij bullish dus, normaal is het hier zwart van de bears tot pakweg een half jaar terug.

Wie is trouwens die 'Alles in aandelen +geleend geld', ruik ik een R&P-topic?
Wie het ook is. De person in kwestie loopt wel flink te cashen. Alles gaat omhoog, hallelujah met de aandelen. Welke argumentatie je er ook op na zou houden, en dat is best jammer..

Of denk je dat die persoon net de ongelukkige belegger is die in dit soort fantastische economische tijden precies de verkeerde aandelen weet te tippen?
The world has no benefit of sad little crybabies
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:54:25 #26
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126673624
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:12 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Die winsten gaan toch straks ook allemaal in de gootsteen? Ik zie niet in waarom je het niet eens bent met de argumenten van Dinosaur_Sr.
Omdat dat allemaal gemiddeldes zijn van 500 bedrijven (S&P 500). Wat doet de historische marge van 499 andere bedrijven ertoe als ik naar de cijfers kijk van 1 voedselproducent?

Marge expansie zien we vooral omdat het management vooral gedwongen is om dat te doen.

Ieder management wil gaan voor groei om de Net earnings te verhogen. Kan dat niet? Dan moeten ze wel kosten verlagen. Het is niet dat ze dat graag willen. Dat is een van de redenen waarom we marges omhoog zien lopen.

Als er weer groei komt, de economieën aantrekken, dan richt management zich minder op kosten reduceren en meer op groei, waardoor marges weer omlaag zullen komen.
Marge expansie wordt ook gedreven door technologische ontwikkeling, waar je 50 jaar terug 1000 man in een staal-fabriek had zitten, kun je nu prima met 100 man dezelfde volumes produceren.
Een daling in de marge hoeft niet direct voor ieder individueel bedrijf te betekenen dat winsten door de gootsteen gaan.

Over de rentes, veel bedrijven (niet alle) nemen vooral schuld aan tegen vaste rentecoupons, een plotselinge rente stijging zal daardoor niet direct invloed hebben op de rente lasten, tenzij er nieuwe schulden worden worden aangenomen tegen hoger rentes.
Een stijging in de rente hoeft niet direct voor ieder individueel bedrijf te betekenen dat ze verdrinken in de rentelasten.

De marges van de S&P kunnen best omlaag gaan, gebaseerd op gemiddeldes en historie, echter doet dat er niet toe voor degene die individuele bedrijven onderzoekt. De Shiller P/E, historische marges en rente grafiekjes zijn een ruwe guidelines, maar hang er niet je hele investeringsfilosofie aan vast. Het is een gereedschap om te kijken naar waarderingen, maar niet het enige gereedschap. Val niet in de val om ieder bedrijf als als 1 van allen te zien, in plaats van een unieke onderneming.

"De S&P is duur, dus moet deze software fabrikant dat ook zijn"
"De marge van de S&P is historisch hoog, dus de winsten van deze voedselproduct moeten wel instorten binnenkort".

Vermijd dit soort vooroordelen onder aandelen net zoals je vooroordelen over ras,religie en politieke voorkeur moet vermijden. Het leidt tot irrationele en onintelligente acties en conclusies, die moeten vermeden worden. Dat is hoe ik ertegen aankijk. Ook hier hoef je het weer niet mee eens te zijn. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:13:09 #27
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126674341
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:54 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Omdat dat allemaal gemiddeldes zijn van 500 bedrijven (S&P 500). Wat doet de historische marge van 499 andere bedrijven ertoe als ik naar de cijfers kijk van 1 voedselproducent?
Perspectief?

quote:
Marge expansie zien we vooral omdat het management vooral gedwongen is om dat te doen.

Ieder management wil gaan voor groei om de Net earnings te verhogen. Kan dat niet? Dan moeten ze wel kosten verlagen. Het is niet dat ze dat graag willen. Dat is een van de redenen waarom we marges omhoog zien lopen.
En ringt dat een belletje dat we juist nog een boel onheil kunnen verwachten? Je ziet met name veel geschuif in de boeken, echte groei kom ik niet tegen. En daarom blijf ik ook zeker van individuele aandelen af en richt me specifiek op bepaalde sectoren waarvan ik denk, in ieder geval mee te kunnen komen qua kennis.

quote:
Over de rentes, veel bedrijven (niet alle) nemen vooral schuld aan tegen vaste rentecoupons, een plotselinge rente stijging zal daardoor niet direct invloed hebben op de rente lasten, tenzij er nieuwe schulden worden worden aangenomen tegen hoger rentes.
Een stijging in de rente hoeft niet direct voor ieder individueel bedrijf te betekenen dat ze verdrinken in de rentelasten.
Maar zoals je terecht zegt, niet alle bedrijven en daar zie ik de komende jaren ook nog wel bij komen dat bedrijven wel degelijk schulden worden aangenomen voor dan hogere rentes, juist omdat ik de rente ook de komende jaren wel hoger zal verwachten.

quote:
De marges van de S&P kunnen best omlaag gaan, gebaseerd op gemiddeldes en historie, echter doet dat er niet toe voor degene die individuele bedrijven onderzoekt. De Shiller P/E, historische marges en rente grafiekjes zijn een ruwe guidelines, maar hang er niet je hele investeringsfilosofie aan vast. Het is een gereedschap om te kijken naar waarderingen, maar niet het enige gereedschap. Val niet in de val om ieder bedrijf als als 1 van allen te zien, in plaats van een unieke onderneming.

"De S&P is duur, dus moet deze software fabrikant dat ook zijn"
"De marge van de S&P is historisch hoog, dus de winsten van deze voedselproduct moeten wel instorten binnenkort".

Vermijd dit soort vooroordelen onder aandelen net zoals je vooroordelen over ras,religie en politieke voorkeur moet vermijden. Het leidt tot irrationele en onintelligente acties en conclusies, die moeten vermeden worden. Dat is hoe ik ertegen aankijk. Ook hier hoef je het weer niet mee eens te zijn. :)
Maar, zie jij het dan niet als een omen dat de markt een jonko aan het roken is? De huidige waarderingen van de aandelen markten slaan nergens op, welke valuatie methode je ook zou toepassen. Toegegeven, een aantal individuele komen er nu nog wel goed uit, maar gezien er niet tot nauwelijks groei is, en men vooral aan het schuiven is van kapitaal, assets, etc. Zie ik dit soort acties van bedrijven als teken van onweer op komst. Jij zegt dat je als bedrijf de net earnings wil verhogen en daardoor marges zien verhogen nog wel bepaalde mogelijkheden voor investeringen ziet. Ik zie het echt als indekken voor grotere verdure problemen die in de toekomst nog gaan komen.

Ik ben het overigens wel een beetje met je eens. Bepaalde vooroordelen zijn nooit goed. Maar als je alle reacties van de bekende blogs, beleggers internet fora afgaat en je ziet met wat voor prietpraat jokidoki's de markt omhoog lullen krijg ik hoogtevrees helaas.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126674962
Even een crosspost.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef fedsingularity het volgende:
Vaak hangt het consumentenvertrouwen weer samen met hoge beurskoersen dus dat verbaast me niets.
Als het begint te corrigeren vallen de cijfers ook weer tegen dus dat versterkt zichzelf steeds.
Zo'n betrouwbare indicator is dat vertrouwenscijfer dus niet imo.
Bingo! Gevonden. Wat een taalfouten :').


People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:43:34 #29
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126675441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Perspectief?

[..]

En ringt dat een belletje dat we juist nog een boel onheil kunnen verwachten? Je ziet met name veel geschuif in de boeken, echte groei kom ik niet tegen. En daarom blijf ik ook zeker van individuele aandelen af en richt me specifiek op bepaalde sectoren waarvan ik denk, in ieder geval mee te kunnen komen qua kennis.

[..]

Maar zoals je terecht zegt, niet alle bedrijven en daar zie ik de komende jaren ook nog wel bij komen dat bedrijven wel degelijk schulden worden aangenomen voor dan hogere rentes, juist omdat ik de rente ook de komende jaren wel hoger zal verwachten.

[..]

Maar, zie jij het dan niet als een omen dat de markt een jonko aan het roken is? De huidige waarderingen van de aandelen markten slaan nergens op, welke valuatie methode je ook zou toepassen. Toegegeven, een aantal individuele komen er nu nog wel goed uit, maar gezien er niet tot nauwelijks groei is, en men vooral aan het schuiven is van kapitaal, assets, etc. Zie ik dit soort acties van bedrijven als teken van onweer op komst. Jij zegt dat je als bedrijf de net earnings wil verhogen en daardoor marges zien verhogen nog wel bepaalde mogelijkheden voor investeringen ziet. Ik zie het echt als indekken voor grotere verdure problemen die in de toekomst nog gaan komen.

Ik ben het overigens wel een beetje met je eens. Bepaalde vooroordelen zijn nooit goed. Maar als je alle reacties van de bekende blogs, beleggers internet fora afgaat en je ziet met wat voor prietpraat jokidoki's de markt omhoog lullen krijg ik hoogtevrees helaas.
• Ik zie het meer als teken dat we nu in moeilijk economisch weer zitten en niet dat binnenkort alles heel veel erger wordt. Het is moeilijk om goed kapitaal te alloceren in een wereld waar groei schaars is. Grote investeringsprojecten worden dus vooruitgeschoven.

• Investeer niet in bedrijven die veel schuld op de balans hebben staan. Problem solved. ;)

• Als je mij zou vragen, staan de markten hoog? Dan zou ik zeggen ja, over de komende vijf jaar zien we waarschijnlijk lagere rendementen zien dan de historische gemiddeldes. Over vijf jaar staan de winst marges hoogstwaarschijnlijk lager dan nu. Over 5 jaar staan de rentes hoogstwaarschijnlijk hoger dan nu.

Ik zie vooral een disconnect tussen verschillende sectoren. Voornamelijk de grote consumer staples, REITs en junkbonds zie ik als veel te duur nu, het is de vlucht naar veiligheid(grote merknamen zijn veilig, right?) en de vlucht naar yield (bekende REITs yielden momenteel 4-5% wat echt te laag is in mijn ogen) door investeerders. Financials, techs en grote olie maatschappijen zie ik niet als te duur. Misschien staan investeerders nog in hun schoenen te trillen van de 2009 panic? Of de tech bubble?

Het worden interessante tijden. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:30:48 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_126676917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
Voor het eerst in 3,5 jaar heb ik een lege portefeuille :)
120,00 vond ik wel weer hoog genoeg voor de ASR perputuals.
Ik heb ze nog, weet nog niet precies wat ik er mee doe. En die van Aegon staan nu ook al 12% hoger maar die wil ik ook niet echt kwijt :{
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_126685103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:31 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Al een leuk kistje uitgezocht? :D
Ik moest van hogerhand even vragen wat je hiermee bedoelde

En als je dat touw nog nodig had, waar moet het naartoe gestuurd worden?
pi_126685758

huidige waarde van het bitcoinaandeel asicminer. eerste bitcoinaandeel dat meer dan $100mil waard is.
జ్ఞ‌ా
pi_126685830
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:51 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
huidige waarde van het bitcoinaandeel asicminer. eerste bitcoinaandeel dat meer dan $100mil waard is.
Het feit dat dit nu hier zo gepost wordt, ook al vindt ik het een verschrikkelijk interessante ontwikkeling is toch de definitie van een bubbel? Het posten van een nieuwe all-time high?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 19 mei 2013 @ 03:36:37 #34
332574 µ
alt-m
pi_126713715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het feit dat dit nu hier zo gepost wordt, ook al vindt ik het een verschrikkelijk interessante ontwikkeling is toch de definitie van een bubbel? Het posten van een nieuwe all-time high?
Gewoon een aandeel met groeiende marketcap toch :)
జ్ఞ‌ా
pi_126718657
Morgen gewoon een handelsdag volgens beursaap

Europa - Euronext 2013
- 1 januari Nieuwjaarsdag - gesloten
- 29 maart Goede vrijdag - gesloten
- 1 april Tweede Paasdag - gesloten
- 1 mei Dag van de Arbeid - gesloten
- 24 december Kerstavond - (beurzen sluiten om 14.00u)
- 25 december Eerste kerstdag - gesloten
- 26 december Tweede kerstdag - gesloten
- 31 december Oudejaarsdag - (beurzen sluiten om 14.00u)

Had ik niet verwacht.

Zou er nog een beetje handelsvolume zijn? ik denk van niet heel veel mensen zijn vrij.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126718941
Oh en is dit het beste boek van Keynes?

The General Theory of Employment, Interest and Money

:?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 19 mei 2013 @ 14:04:38 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126720780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb ze nog, weet nog niet precies wat ik er mee doe. En die van Aegon staan nu ook al 12% hoger maar die wil ik ook niet echt kwijt :{
Ik heb het geld misschien nodig dit jaar, dus dan maar op een (vermoedelijke) piek verkopen, voordat het straks minder waard is.
pi_126730134
ASML is ook goed bezig zeg, staan gewoon op 61 euro :D
BlaBlaBla
pi_126731797
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 18:08 schreef Soldier2000 het volgende:
ASML is ook goed bezig zeg, staan gewoon op 61 euro :D
Het is ook een monopolist in een groeiende markt.
pi_126733547
Wat dacht je dan van Unibail Rodamco ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126736950
Iemand hier die geabonneerd is op doom boom and gloom report van Marc Faber en het met mij wil delen?
pi_126737394
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Iemand hier die geabonneerd is op doom boom and gloom report van Marc Faber en het met mij wil delen?
We zijn allemaal doomed, behalve degenen die de ark van Faber betreden, en een exacte timing verbind ik er niet aan. Dat is dan 100 euro graag. En garantie tot de stoep.
pi_126737603
quote:
7s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

We zijn allemaal doomed, behalve degenen die de ark van Faber betreden, en een exacte timing verbind ik er niet aan. Dat is dan 100 euro graag. En garantie tot de stoep.
Gast, je zit de hele tijd iedereen zijn keuzes af te kraken. Ben je miljardair door beleggen dat je de hele tijd zo wijs doet?
pi_126738313
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gast, je zit de hele tijd iedereen zijn keuzes af te kraken. Ben je miljardair door beleggen dat je de hele tijd zo wijs doet?
Gast, ik irriteer me de tandjes aan charlatans zoals Faber. Een wandelende marketinggimmick. En die zal inderdaad vast miljardair zijn van de commissie op de bullshit newletters die hij verkoopt. Dat zijn klantjes helemaal en volkomen uitgestopt zijn zal die knakker een biet interesseren. Nou, mij wel. :) Sorry. Ik word een beetje mies van al die selfproclaimed goeroes die gisteren nog bankstellen stonden te verkopen. Ze zouden deze vorm van misleiding wel eens strafbaar mogen stellen onderhand.

en copyright vergrijpen zijn strafbaar overigens :)
pi_126766602
Wat vinden jullie van het gegeven dat Yahoo Tumblr heeft gekocht? Voor meer dan 1,1 miljard, grootste gedeelte in contanten? Tumblr is een typische blog site (ze hebben 110 miljoen blogs :')), omzet van 13 miljoen vorig jaar...

Wat is dit voor onzin? Ik begrijp dit echt niet .. Ja ik snap het wel, maar ik zie dat ze voor iets wat over een jaar of 5 misschien niet meer bestaat bijna in cash een miljard voor hebben betaald. :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126767551
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gast, je zit de hele tijd iedereen zijn keuzes af te kraken. Ben je miljardair door beleggen dat je de hele tijd zo wijs doet?
Sluit me volledig bij jou aan! :)
pi_126767736
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van het gegeven dat Yahoo Tumblr heeft gekocht? Voor meer dan 1,1 miljard, grootste gedeelte in contanten? Tumblr is een typische blog site (ze hebben 110 miljoen blogs :')), omzet van 13 miljoen vorig jaar...

Wat is dit voor onzin? Ik begrijp dit echt niet .. Ja ik snap het wel, maar ik zie dat ze voor iets wat over een jaar of 5 misschien niet meer bestaat bijna in cash een miljard voor hebben betaald. :').
Yahoo is erg aan het kopen geslagen onder de nieuwe CEO. Ik vind het ook absurd; 1,1 miljard dollar betalen voor een bedrijf dat amper winst maakt. Ik hoop voor ze dat ze ooit erachter komen hoe ze het grote aantal gebruikers om kunnen zetten in geld.

Daarnaast is Tumblr een site voor jonge 'hippe' tieners, ik ben benieuwd wat zij ervan vinden dat dat leuke bedrijfje waar ze hun blog bij hadden nu over is genomen door het grote Yahoo.
pi_126767777
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:22 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Sluit me volledig bij jou aan! :)
En als je iets langer meeleest dan weet je dat dit types zoals jullie iedere keer lopen te zeiken en van dit topic een slowchat topic maken in plaats van een nuttig topic verschijnen als de markt in zijn geheel omhoog gaat maar zodra de markt 10% naar beneden klapt weer weg zijn. In tegenstelling tot Dino, LXIV, SeLang, en S_E. Ra-ra, hoe zou dat toch komen? Misschien iets met conservativiteit en kennis..
pi_126768086
Speeder short 370 stop loss geraakt. Meer zeg ik niet hoor :X
pi_126768128
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Yahoo is erg aan het kopen geslagen onder de nieuwe CEO. Ik vind het ook absurd; 1,1 miljard dollar betalen voor een bedrijf dat amper winst maakt. Ik hoop voor ze dat ze ooit erachter komen hoe ze het grote aantal gebruikers om kunnen zetten in geld.

Daarnaast is Tumblr een site voor jonge 'hippe' tieners, ik ben benieuwd wat zij ervan vinden dat dat leuke bedrijfje waar ze hun blog bij hadden nu over is genomen door het grote Yahoo.
Ben ik met je eens. En weet je nog wat het erge is, ik lees gewoon bizar veel posts op het internet op het moment over dat Facebook eigenlijk Tumblr had moeten overnemen, voor een misschien nog wel groter bedrag :')!

Die gasten hebben dus overigens een omzet van ong een 10tje a 15 euro per blog! :')! _O-

Ik vind dit nog maals een enorme bevestiging van de bubbel waarin we hedendaags leven. Ik zou me als Yahoo belegger serieus genept voelen...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126768234
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. En weet je nog wat het erge is, ik lees gewoon bizar veel posts op het internet op het moment over dat Facebook eigenlijk Tumblr had moeten overnemen, voor een misschien nog wel groter bedrag :')!

Die gasten hebben dus overigens een omzet van ong een 10tje a 15 euro per blog! :')! _O-

Ik vind dit nog maals een enorme bevestiging van de bubbel waarin we hedendaags leven. Ik zou me als Yahoo belegger serieus genept voelen...
.Misschien moeten ze het eens groot aanpakken, en een bod bij Danny neerleggen :P

ik begrijp ook niet hoe je meerwaarde kunt halen uit zoiets wat makkelijk reproduceerbaar is
pi_126768269
quote:
11s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Speeder short 370 stop loss geraakt. Meer zeg ik niet hoor :X
Dino is hier uiteraard sarcastisch, maar er lopen hier nu eenmaal al een aantal jaren mee, terwijl we een kudde van short term traders hebben zien komen en gaan (incluis hun gehele porto en een topic in R&P). En dat waren dus met name reacties zoals Dino er hier dus 1 post 8-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126768291
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

.Misschien moeten ze het eens groot aanpakken, en een bod bij Danny neerleggen :P

ik begrijp ook niet hoe je meerwaarde kunt halen uit zoiets wat makkelijk reproduceerbaar is
Het is niet de techniek die bijzonder / veel waard is. Facebook, tumblr enzo maak je inderdaad zo na. Het is de data er achter die veel waard is ;).
జ్ఞ‌ా
pi_126768411
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 15:42 schreef µ het volgende:

[..]

Het is niet de techniek die bijzonder / veel waard is. Facebook, tumblr enzo maak je inderdaad zo na. Het is de data er achter die veel waard is ;).
Dan kosten mijn posts in het vervolg 10 cent per stuk :P , en een speedert erop aan de hand van het aantal views en reacties
pi_126769068
Forbes: Yahoo's Tumblr Buy Fails Four Tests Of A Successful Acquisition

1. Tumblrs industry is not attractive
2. Combined companies are worse off
3. Yahoo is over-paying
4. Yahoo will struggle to integrate Tumblr
జ్ఞ‌ా
pi_126770100
Als zo'n blogsite zoveel waard is, waarom is er dan nog geen site waarbij bloggers betaald worden. Of een deel krijgen in de verkoopsom, oid. Of is dat te jaren 90 internet bubbly?
pi_126770200
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als zo'n blogsite zoveel waard is, waarom is er dan nog geen site waarbij bloggers betaald worden. Of een deel krijgen in de verkoopsom, oid. Of is dat te jaren 90 internet bubbly?
Ik zeg niet dat het zo veel waard is. Ik vind het ook veel te veel geld. Jij zegt dat het makkelijk na te maken is (en dus om code gaat), en daar ben ik het niet mee eens ;).
జ్ఞ‌ా
pi_126770503
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:28 schreef µ het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het zo veel waard is. Ik vind het ook veel te veel geld. Jij zegt dat het makkelijk na te maken is (en dus om code gaat), en daar ben ik het niet mee eens ;).
Oke, ik bedoel het anders dan. Morgen begint er iemand hetzelfde idee, wat bijvoorbeeld net wat cooler is, of die reclameinkomsten deelt oid. Wat is het risico dan dat in vervolg iedereen daar gaat posten, en dat yahoo met een lege huls blijft zitten? Dat bedoel ik met reproduceerbaar. Ik bedoel er zit geen patent op, en is geen rocketscience, toch?
pi_126770630
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Oke, ik bedoel het anders dan. Morgen begint er iemand hetzelfde idee, wat bijvoorbeeld net wat cooler is, of die reclameinkomsten deelt oid. Wat is het risico dan dat in vervolg iedereen daar gaat posten, en dat yahoo met een lege huls blijft zitten? Dat bedoel ik met reproduceerbaar. Ik bedoel er zit geen patent op, en is geen rocketscience, toch?
Ah zo. Klopt helemaal inderdaad. Gevalletje myspace ;).
జ్ఞ‌ా
pi_126771501
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:38 schreef µ het volgende:

[..]

Ah zo. Klopt helemaal inderdaad. Gevalletje myspace ;).
Wat een fantastisch voorbeeld van je is.

Dat bedrijf werd na de hype voor slechts 35 miljoen gekocht(!)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126771726
Ik lees er steeds meer over en ben er steeds minder tevreden over. Die google miep van Yahoo is duidelijk de weg kwijt. Zoveel cash heeft yahoo niet eens (aldus wat ik in hun boeken lees..). En dan die statements omtrent die deal; "promise not to screw it up".

Gawd, it has bubble written all over it.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126774970
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik lees er steeds meer over en ben er steeds minder tevreden over. Die google miep van Yahoo is duidelijk de weg kwijt. Zoveel cash heeft yahoo niet eens (aldus wat ik in hun boeken lees..). En dan die statements omtrent die deal; "promise not to screw it up".

Gawd, it has bubble written all over it.
Had gehoopt op meer visie van die Miranda(?) Marissa.

[ Bericht 2% gewijzigd door µ op 20-05-2013 18:25:21 ]
జ్ఞ‌ా
pi_126775184
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik lees er steeds meer over en ben er steeds minder tevreden over. Die google miep van Yahoo is duidelijk de weg kwijt. Zoveel cash heeft yahoo niet eens (aldus wat ik in hun boeken lees..). En dan die statements omtrent die deal; "promise not to screw it up".

Gawd, it has bubble written all over it.
1.4% in de plus. Haar uitgebreide optieplan zeg yes.

Pfff, maar weer eens in yahoo verdiepen dan, want dit soort noodgrepen schreeuwen wel 'short me please, I have no sense but too much funds'.
pi_126775368
quote:
Deze belooft nu al episch te worden :D

/maar ik durf in de huidige markt eigenlijk nergens short op te gaan, dus helaasch :)
pi_126775491
tumblr is uiteraard een bubbel maar de bubbel is sterker dan verwacht. we zouden in mei omlaag moeten gaan! 8)7 nu zijn we in sterkste rally sinds de v-bodem 2009 lijkt het wel op niks, kijk maar naar zerohedge!
pi_126775513
:X
pi_126775559
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

1.4% in de plus. Haar uitgebreide optieplan zeg yes.

Pfff, maar weer eens in yahoo verdiepen dan, want dit soort noodgrepen schreeuwen wel 'short me please, I have no sense but too much funds'.
Dit dus!

Net een filmpje op yahoo finance gezien over deze deal. De man die daar commentaar op geeft. Deze man verdient geen enkele seconde meer op internet. WAT EEN DROL! _O-

En het erge is, ik ken ook gewoon gasten in de financiele sector die ook echt zo zijn. Ik heb zelf echt niet de wijsheid in pacht en maak fout op fout zo nu en dan, maar dit soort figuren. My goodness :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 mei 2013 @ 18:43:41 #69
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126776020
Ik vraag me ook wel eens af of google niet een beetje fors gewaardeerd is. Ik bedoel, behalve op onze favoriete site: fok, gebruikt toch iedereen een bepaalde add-on die reclame minder zichtbaar maakt?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126776041
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit dus!

Net een filmpje op yahoo finance gezien over deze deal. De man die daar commentaar op geeft. Deze man verdient geen enkele seconde meer op internet. WAT EEN DROL! _O-

En het erge is, ik ken ook gewoon gasten in de financiele sector die ook echt zo zijn. Ik heb zelf echt niet de wijsheid in pacht en maak fout op fout zo nu en dan, maar dit soort figuren. My goodness :')
We hebben een D, we hebben een E, we hebben een J, en we hebben een Aaaaaaa, en een VU :)

quote:
Yahoo is not buying Tumblr's past financial performance. It is buying Tumblr's audience, demographic, and social and mobile expertise. It is buying a company that has the potential to make Yahoo a growing, relevant Internet behemoth again. It is buying a media property that will likely be able to increase the reach and value of Yahoo's own advertising solutions (namely, search). It is also buying Tumblr's future financial performance, which is expected to be a lot more impressive than it has been in the past.
Happy days are here again :')
pi_126776259
@ S_e, ken je 'm niet dan? http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Blodget

Vooral het hoofdstuik 'fraud' ;)
pi_126776343
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

We hebben een D, we hebben een E, we hebben een J, en we hebben een Aaaaaaa, en een VU :)

[..]

Happy days are here again :')
Dino! Die rechtergast in dat filmpje (heb even wat verder onderzoek gedaan) heeft 700k in tech-aandelen geinvesteerd in 2000 net voor dat de tech bubble ging knappen :D

Hij heeft een buy-out gekregen van Merril Lynch om op te zouten en heeft destijds, tijdens die bubble enorm veel aandelen geprezen die allemaal kopje onder gingen. Wat een lacher :D

-edit, jij was eerder :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 20 mei 2013 @ 19:08:12 #73
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126777110
HB is echt zo'n internet 2.0 cheerleader. Hij verdient wel props dat hij businessinsder zo groot heeft gemaakt. Het was echt een nietszeggende nieuws aggregator tot 2-3 jaar geleden, en nu trekt de site redelijk wat internetverkeer (en investeringen door amazon).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126777781
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:08 schreef JimmyJames het volgende:
HB is echt zo'n internet 2.0 cheerleader. Hij verdient wel props dat hij businessinsder zo groot heeft gemaakt. Het was echt een nietszeggende nieuws aggregator tot 2-3 jaar geleden, en nu trekt de site redelijk wat internetverkeer (en investeringen door amazon).
Wordt vast binnenkort overgenomen door Yahoo dan. :P

Lange leve de financiele inteelt :)

sorry, dat ik deze pratende hoofden en guru's niet zo serieus neem, s_e weet wel wat ik bedoel
pi_126781068
-dit is een reclameboodschap
hail to Faber
-dit is een reclameboodschap

Hij klinkt een beetje als Dr. Ruth :D

Verder wel het gebruikelijk guru-gebabbel met de gebruikelijke slimme 'most likely' en 'bullsh as well as bulish', zodat je altijd goed zit qua claims enzo. ^O^

Echt geld aan beleggers verdienen als pratend hoofd is zooooo makelijk :)
  maandag 20 mei 2013 @ 20:47:34 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126782734
Die CEO van Yahoo kan ik toch nog wel iets door de vingers kijken hoor!

Alleen haar uiterlijk en uitstraling is wat mij betreft al 10% van de marketcap!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_126783849
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:47 schreef LXIV het volgende:
Die CEO van Yahoo kan ik toch nog wel iets door de vingers kijken hoor!
[ afbeelding ]
Alleen haar uiterlijk en uitstraling is wat mij betreft al 10% van de marketcap!
Geen commentaar. :D
  maandag 20 mei 2013 @ 21:08:33 #78
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_126783877
Als ik haar zie denk ik gelijk: Yahoo!
pi_126783975
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:08 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Als ik haar zie denk ik gelijk: Yahoo!
Ik vraag me af wat de notering van Shell zou zijn als Doutzen Kroes CEO was ipv Peter Voser :D
  maandag 20 mei 2013 @ 21:12:33 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126784113
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de notering van Shell zou zijn als Doutzen Kroes CEO was ipv Peter Voser :D
Ik denk serieus dat dit invloed heeft (in het geval van Yahoo dan). Het onderbewuste speelt ook altijd een rol in dat soort zaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 20 mei 2013 @ 21:12:43 #81
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_126784119
Zou best mooi combinatie zijn want bij Doutzen denk ik al wel snel aan olie....;-)
  maandag 20 mei 2013 @ 21:14:29 #82
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_126784230
Heeft iemand zich hier wel eens verdiept in Caterpillar? Heb vandaag eens naar hun cijfers/verwachtingen/bedrijfsprofiel enzo gekeken en lijkt me wel mooi instapmoment nu. Hadden elke maanden terug ook koopadvies in de Beleggers Belangen.
pi_126785167
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de notering van Shell zou zijn als Doutzen Kroes CEO was ipv Peter Voser :D
Gezien het feit dat hij ermee stopt lijkt het me een mooi moment voor een experiment. Ik verwacht dat in ieder geval de aandeelhoudersvergadering drukker bezocht gaat worden ;)
pi_126785406
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Heeft iemand zich hier wel eens verdiept in Caterpillar? Heb vandaag eens naar hun cijfers/verwachtingen/bedrijfsprofiel enzo gekeken en lijkt me wel mooi instapmoment nu. Hadden elke maanden terug ook koopadvies in de Beleggers Belangen.
Ja, die gaan een roadtruck tegenkomen. :)

Is vooral mijnbouw, en als er één sector waar je een absolute investeringsstop gaat zien, is het die wel.
pi_126785488
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:29 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij ermee stopt lijkt het me een mooi moment voor een experiment. Ik verwacht dat in ieder geval de aandeelhoudersvergadering drukker bezocht gaat worden ;)
Dan vind ik dat de traditie van Jeroen v.d. Veer (die zijn bammetje hagelslag/cq broodje kroket in de kantine kwam halen en verorbereren) ook weer leven ingeblazen moet worden ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 21:43:27 #86
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126786104
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:29 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij ermee stopt lijkt het me een mooi moment voor een experiment. Ik verwacht dat in ieder geval de aandeelhoudersvergadering drukker bezocht gaat worden ;)
Het werkt wel degelijk. Zelfs toen JPMorgan dat model als intern voor de Investment Banking tak inhuurde kregen ze daar veel positieve aandacht voor. Deze chick dus..

The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126786668
yep, volgens mij is de top bij deze wel gezet :D Komermaarin SeLang :P
pi_126788242
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de notering van Shell zou zijn als Doutzen Kroes CEO was ipv Peter Voser :D
:D

Koop ik gelijk een gas guzzler O+
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 20 mei 2013 @ 22:16:33 #89
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126788311
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Heeft iemand zich hier wel eens verdiept in Caterpillar? Heb vandaag eens naar hun cijfers/verwachtingen/bedrijfsprofiel enzo gekeken en lijkt me wel mooi instapmoment nu. Hadden elke maanden terug ook koopadvies in de Beleggers Belangen.
Caterpillar was een mooi instap moment zo rond het einde van de beurscrisis 09'. Was ..
Je betaald er nu echt te veel voor. Waar zit er nog groei voor Caterpillar?
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126788354
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Heeft iemand zich hier wel eens verdiept in Caterpillar? Heb vandaag eens naar hun cijfers/verwachtingen/bedrijfsprofiel enzo gekeken en lijkt me wel mooi instapmoment nu. Hadden elke maanden terug ook koopadvies in de Beleggers Belangen.
Ga dan in Deere een beetje in de richting maar gericht op landbouw.
Voedsel blijft altijd van waarde ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126788504
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:16 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Caterpillar was een mooi instap moment zo rond het einde van de beurscrisis 09'. Was ..
Je betaald er nu echt te veel voor. Waar zit er nog groei voor Caterpillar?
Moment is niet nu maar wel een bedrijf wat een goede naam heeft en zich gespecialiseerd heeft en marktleider daarin is dus voor de juiste prijs het overwegen waard.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 20 mei 2013 @ 22:22:03 #92
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_126788701
Dank voor jullie commentaar! Deere is zeker een mooie toko en elk kwartaal dividend en hebben net een koersdip gehad.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:26:43 #93
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126789007
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:22 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Dank voor jullie commentaar! Deere is zeker een mooie toko en elk kwartaal dividend en hebben net een koersdip gehad.
En die koersdip heb je helaas bij Caterpillar nog niet. Stel hij zakt een 15% of meer neem ik hem ook mee hoor :)
The world has no benefit of sad little crybabies
  maandag 20 mei 2013 @ 23:37:00 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126793075
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Heeft iemand zich hier wel eens verdiept in Caterpillar? Heb vandaag eens naar hun cijfers/verwachtingen/bedrijfsprofiel enzo gekeken en lijkt me wel mooi instapmoment nu. Hadden elke maanden terug ook koopadvies in de Beleggers Belangen.
De forse schulden en inventaris vielen mij op toen ik er eens naar keek. Als deze twee factoren geen probleem gaan vormen en de WPA-verwachtingen van management uitkomen dan is het gezien de k/w een megakoopje.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:39:36 #95
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_126796930
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:37 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De forse schulden en inventaris vielen mij op toen ik er eens naar keek. Als deze twee factoren geen probleem gaan vormen en de WPA-verwachtingen van management uitkomen dan is het gezien de k/w een megakoopje.
Het meeste is van de financieringsdivisie. Maar dat zie je ook bijvoorbeeld in de auto-industrie. Seller financing met de auto (of in geval van Catterpillar de bulldozer, etc.) als onderpand.

Overigens valt bij CAT het percentage van de winst uit de financieringstaks wel mee.
The more debt, the better
  dinsdag 21 mei 2013 @ 01:54:42 #96
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126797061
Apple CEO Cook to Propose Tax Reform for Offshore Cash

Apple is aan het lobbyen geslagen. :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126800912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Kom, moet SeLang of Piepeloi nog een keer een plaatje posten wat het grote verschil is tussen net sales sales growth en marges? Want daar, en een ineengestorte rente, en een verhevigde focus op tax planning, zit een groot deel van de EPS growth voor de meeste bedrijven in het afgelopen decenium. En dat is wat het is, maar je hoeft niet te verwachten dat dit een lineaire trendlijn is. Van nature zullen marges krimpen in volwassen markten, vanwege het simpele principe dat als ergens geld mee te verdienen is je vanzelf concurrentie krijgt. Rentes kunnen niet zo laag blijven zonder een blowup te veroorzaken, en tax planning zal in zijn achteruit moeten.

Again, als een P/E gebaseerd is op een eeuwigdurend lage rente en eeuwigdurend groeiende marges, is dan /zal ik me voorzichtig uitdrukken?/ is dat nogal twijfelachtig. Als je vervolgens nagenoeg elke cent uitschud of gebruikt om financieel te engineeren ipv te investeren of je zg groei te financieren maakt je dat extra kwetsbaar.
One down, more to go. :)

Ik denk dat de IRS haar cue wel gekregen heeft van de Indian Tax Authorities hoe je dat soort dingen aanpakt, slap a suit on them.
pi_126801047
Voor wie dit trouwens interessante en uberhaupt relevante materie vindt (want de eps stijgt toch altijd, nietwaar?), geeft dit een aardig overzicht. http://qz.com/86740/the-s(...)avoidance-practices/

Ik denk dat wel vermoed waar Apple een probleem krijgt, namelijk daar waar beoordelingcriteira aan hangen, en dat wordt dus transfer pricing en de feitelijke vestigingsplaats van met name AOI
En dat is een wereldwijde tendens, elk land heeft thans dit soort concerns op de korrel.

Ik zou de belastingparagrafen in de gaten houden, en vraag me af wanneer de eerste fiscalisten aan conference calls aansluiten cq. toegevoegd worden aan analistteams.
pi_126805502
Je zou zelfs kunnen stellen dat het eigen vermogen van Apple gewoon 35% te hoog op de balans staat, want om het te kunnen gebruiken moet er wel even belasting afgetikt worden.
pi_126805554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:35 schreef Sparqq het volgende:
Je zou zelfs kunnen stellen dat het eigen vermogen van Apple gewoon 35% te hoog op de balans staat, want om het te kunnen gebruiken moet er wel even belasting afgetikt worden.
Het ligt wel iets subtieler (het is een stuk minder dan 35%), maar zeg maar de E in de EPS wel verhypotheceerd is.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:07:46 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126853091
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb ze nog, weet nog niet precies wat ik er mee doe. En die van Aegon staan nu ook al 12% hoger maar die wil ik ook niet echt kwijt :{
Ze blijven maar stijgen, had ik niet verwacht.
Had een stukje lucratiever geweest als ik een week had gewacht met verkopen. Maar ja, als...
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:33:00 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126854012
Het rendement vanaf het begin staat toch vast? Waarom zou je ze willen verkopen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:37:52 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126854192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:33 schreef LXIV het volgende:
Het rendement vanaf het begin staat toch vast? Waarom zou je ze willen verkopen?
Om cash te hebben.
En zekerheid. Het rendement in 2019 stond wel vast, maar niet dat van over een half jaar.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:41:17 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_126854337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Om cash te hebben.
En zekerheid. Het rendement in 2019 stond wel vast, maar niet dat van over een half jaar.
Ik beschouw dat anders. Mijn rendement in cash per jaar staat juist wel vast. Dat de koers ondertussen fluctueert vind ik niet zo belangrijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:45:03 #105
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126854500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik beschouw dat anders. Mijn rendement in cash per jaar staat juist wel vast. Dat de koers ondertussen fluctueert vind ik niet zo belangrijk.
Als er genoeg binnenkomt, kan dat ja.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:23:50 #106
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126856161
Vermoed dat we rond de 378 een kleine correctie krijgen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126856200
hoe klein?
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:23 #108
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126859279
Puntje of 10, daarna gaan we weer vrolijk verder eind juni met een ware campingrally tot half augustus.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:56 #109
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126859821
Ik wou dat ik ook in de toekomst kon kijken :D
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:54:14 #110
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126860354
Ja, mooi is dat hè. Zet het maar alvast weer neer voordat ik achteraf een koe in zijn kont aan het kijken ben.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126860684
Ach, er zijn regelmatig dalingen van 2,5% in een paar dagen. Gebeurt denk ik gemiddeld 1 keer per twee maanden. Dus het zelf wel weer een keer tijd worden. Hoef je geen glazen bol voor te hebben. De daling kan morgen beginnen, maar ook over een maand pas. Ik kan me er niet druk over maken, want ik beleg voor de lange termijn.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:28:59 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126862024
De economie is drie keer niks, de crisis is in volle gang, dus ik verwacht alleen maar een enorme afstort in de zomer hoor.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:39:08 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126862505
Ik denk dat er pas aan een fikse correctie kan worden gedacht op het moment dat de neveneffecten van de monetaire maatregelen, die getroffen zijn door de Centrale Banken, duidelijk worden. Tot dan is het gewoon een free lunch voor iedereen (behalve mensen zonder aandelen) en hebben de CB geen reden om ermee te stoppen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126862734
Als de neveneffecten van dergelijk beleid openlijk zichtbaar worden, blijft het imo niet bij een correctie. Dan is er wederom een paradigma geklapt. Wat dat betreft is Japan een must watch de komende tijd.

Overigens hoeft een nieuwe correctie/crash niet samen te hangen met het stoppen of het zichbaar worden van neveneffecten van dergelijk beleid. Daar gaat men immers net vanuit.
pi_126863707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:23 schreef Bayswater het volgende:
Vermoed dat we rond de 378 een kleine correctie krijgen.
Hoe kan je dat het beste bespelen met Turbo's ? :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:08:24 #116
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126866519
Echt, verkoop ik op 120,00, wat al heel hoog is, staat ie dus een paar dagen later (nu) op een recordhoogte van 121,99.
Zal eens niet zo zijn hè...

Maar daarom is het dus goed dat ik eruit gestapt ben, wordt er veel te zenuwachtig van (omdat ik weet dat ik ergens dit jaar móet verkopen)
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:59:51 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126868591
IBM staat ook bijna weer op het niveau van voor hun matige cijfers.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126869486
De correctie zit er nu daadwerkelijk aan te komen.
Amerika gaat inmiddels ook weer achteruit.
Mocht dit doorgaan en in de min eindigen dan zullen de beurzen in Europa morgen lager gaan openen.
pi_126874821
Zoals ik eerder aangaf is inmiddels bevestigd dat de koersen in Amerika hard onderuit zijn gegaan.
De lagere opening van de Europese beurzen morgen is een feit.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:50:34 #120
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126875236
Europa reageert niet meer zoals vroeger op de VS. Hogere futures VS en we staan zo weer in de plus, Europa heeft nog wat goed te maken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126875756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:44 schreef 0108daniel het volgende:
Zoals ik eerder aangaf is inmiddels bevestigd dat de koersen in Amerika hard onderuit zijn gegaan.
De lagere opening van de Europese beurzen morgen is een feit.
Zijn ze al open dan? Hoe kan dat dan een feit zijn?
pi_126875802
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:44 schreef 0108daniel het volgende:
Zoals ik eerder aangaf is inmiddels bevestigd dat de koersen in Amerika hard onderuit zijn gegaan.
De lagere opening van de Europese beurzen morgen is een feit.
Hard zeg, de DJI wel 0.2% in de min :') .
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:00:30 #123
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126875819
S&P staat 1,5% van z'n all-time high.

HARD ONDERUIT, BUY THE DIP
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126876155
SOME SAID "CONDITIONS IN CERTAIN FINANCIAL MARKETS WERE BECOMING TOO BUOYANT"
pi_126876175
Ik kan me voorstellen als iemand talloze keren plat op de bek is gegaan, dat het gevoel van verhoudingen soms een beetje zoek is ;) Dizzy
pi_126876278
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:06 schreef piepeloi55 het volgende:
SOME SAID "CONDITIONS IN CERTAIN FINANCIAL MARKETS WERE BECOMING TOO BUOYANT"
Die is zo mooi door voorbehouden omgeven dat die quote door een jurist geschreven had kunnen worden :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:32:10 #127
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126877814
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126878339
Yes mann die kennen we nog. ;)
pi_126878723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:00 schreef QBay het volgende:

[..]

Hard zeg, de DJI wel 0.2% in de min :') .
Op het moment van schrijven he, (zie tijd)
pi_126878759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zijn ze al open dan? Hoe kan dat dan een feit zijn?
Europa kijkt naar de VS.
pi_126878921
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Europa kijkt naar de VS.
Ja, dat rijmt op feit, maar je weet toch wel wat een feit is? Ik zal ff helpen

"Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten." http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit

Dan moet je toch nog even wachten om over een 'feit' te spreken. Of beter formuleren. Of beide.
pi_126881572
Wat zou dat mooi zijn als we weer die gekke tijden van de crisis herleven. Ene dag +7, andere dag -6%. Ik mis het. ;(. Dat was gewoon bij opening long gaan en bij sluiting ze de deur uit mieteren om vervolgens weer shorts op te pakken tot de volgende closing.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:59:02 #133
14736 ABundy
I can DO it!
pi_126883032
Futures staan nabeurs in de plus. Wat is dit voor magie?!
pi_126883176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:59 schreef ABundy het volgende:
Futures staan nabeurs in de plus. Wat is dit voor magie?!
Ze staan niet heel dik in de plus. Misschien wil Japan zo nog wat meeslurpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126883701
Onze voormalige beurslievening hier 5AB (tony_clifton) gaat ook helemaal naar de tievus. Daar blijft niks van over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126883933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Onze voormalige beurslievening hier 5AB (tony_clifton) gaat ook helemaal naar de tievus. Daar blijft niks van over.
Mijn beurslieveling is altijd al Thrombogenics geweest :).

Wel schrijnend, heb er nog aan 33 mee gehandeld en is nog niet eens zo gek lang geleden.
pi_126884165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Mijn beurslieveling is altijd al Thrombogenics geweest, en ik ben al heel lang geleden uit Asian Bamboo gevlucht :P.

Wel schrijnend, heb er nog aan 33 mee gehandeld en is nog niet eens zo gek lang geleden.
I know, maar dankzij die 5AB tip van je destijds heb ik ook nog even kunnen genieten. Nu gaat het bedrijf naar beneden als een gieter. Beetje jammer. En dat is inderdaad nog niet eens zo heel lang geleden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126884412
Yup. Als je die grafiek ziet denk ik dat ik gewoon geluk gehad heb.

Vandaag een sollicitatiebrief gestuurd naar een biotechbedrijfje dat hier wel eens langskomt :).
pi_126884591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:20 schreef tony_clifton- het volgende:
Yup. Als je die grafiek ziet denk ik dat ik gewoon geluk gehad heb.

Vandaag een sollicitatiebrief gestuurd naar een biotechbedrijfje dat hier wel eens langskomt :).
Ik denk dat wij blindelings met de hype meegingen, as everyone, en dat we daar gewoon enorm veel geluk mee hebben gehad.

Ik mag hopen dat dat biotech bedrijf in ieder geval geen Pharming is ;). En success verder.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126885355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat wij blindelings met de hype meegingen, as everyone, en dat we daar gewoon enorm veel geluk mee hebben gehad.

Ik mag hopen dat dat biotech bedrijf in ieder geval geen Pharming is ;). En success verder.
Ik moet wel zeggen dat ik echt hoop had in het bedrijf; ik geloof gewoon in bamboe als product. 5AB was ook de enige investering waarbij ik die klik echt had.

Ik hoop nog steeds dat bamboe veel meer gebruikt gaat worden omdat het een ecologisch verantwoord alternatief is voor hardhout.

En thanks! :). Biotech is sowieso een héél interessante sector voor mij :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:02:53 #141
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126886518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zou dat mooi zijn als we weer die gekke tijden van de crisis herleven. Ene dag +7, andere dag -6%.
Dat zou wel gunstig uitpakken voor de vele opties die ik in bezit heb :D

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 23-05-2013 00:09:33 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:16:50 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126887197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Onze voormalige beurslievening hier 5AB (tony_clifton) gaat ook helemaal naar de tievus. Daar blijft niks van over.
Wat is er aan de hand met ze dan?
pi_126887494
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:16 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand met ze dan?
Chinese CEO en CFO in het buitenland?
Dus weer zon china scam dunkt me.
pi_126888468
Gisteren mijn eerste aandelen en obligaties ooit gekocht, na 1 dag al dik 2 euro winst :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:40:33 #145
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126891472
KPN overname kandidaat? Als dat zo is dan heb ik toch te lang gewacht met instappen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:38:23 #146
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126892673
Dat zijn ze al eeuwig toch?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126893679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:38 schreef JimmyJames het volgende:
Dat zijn ze al eeuwig toch?
Ik wilde het niet zeggen :)

Lijkt me eerder dat Slim een belang heeft wat elke overname door een ander blokkeert en dat ie strakjes wel de onderdelen uit de boedel pikt. Ik begreep die euforie over dat 30% belang ook niet. Pure gifpil. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het belang wat LIberty Global in Ziggo heeft. Dat is geen plus, dat is een min omdat het bedoeld is om elke herstructurering te kunnen blokkeren.

Ik zou niet weten waarom ie haast zou moeten hebben.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:22:32 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126896040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:44 schreef 0108daniel het volgende:
De lagere opening van de Europese beurzen morgen is een feit.
^O^ ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:56 #149
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126896093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:22 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

^O^ ;)
Hij zag het weer goed
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:18:56 #150
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126898115
Over overnamekandidaten gesproken, steeg Mondelez gisteren redelijk hard (voor een consumer staple aandeel) zonder nieuws. De kans dat er iets broeit lijkt me aanwezig.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126898655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:22 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

^O^ ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:23 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Hij zag het weer goed
Dankje beide :)
pi_126898868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:33 schreef 0108daniel het volgende:

Dankje beide :)
Ja, goed gedaan. Heb je er veel aan verdiend?
pi_126898923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:39 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Ja, goed gedaan. Heb je er veel aan verdiend?
Valt wel mee hoor, maar de verliezen die ik geleden heb zijn wel aardig teruggebracht.
Netto winst op de trade was 350 euro.
DAX is meer dan 2,5% kwijt, dus ik verwacht dat dit toch wel een correctie is die morgen ook nog wel doorzet.
pi_126899098
Tsss, daniel toch

quote:
De positie 1000 stuks CB AEX Speeder Short 375 zijn gesloten op een koers van ¤ 0.86 euro.

We sluiten de positie. De futures geven een opening aan van rond de 367. Aangezien dat een stuk lager is dan de laagste stand van gisteren is een herstel vlak na opening te verwachten. We stappen nu dus uit en kijken uit naar een nieuwe mogelijkheid.

Winst op deze trade komt hiermee ¤ 300,- euro
Da's bruto. En vooral de motivatie doet het 'm natuurlijk. ^O^
pi_126900095
Lynx ligt eruit :(

Net nu ik wilde handelen... :X
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126900121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Lynx ligt eruit :(

Net nu ik wilde handelen... :X
Gebeurt dat vaak met Lynx?
pi_126900204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gebeurt dat vaak met Lynx?
Eerste keer dat ik het meemaak.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126900821
Net gebeld, Lynx bevestigd dat er momenteel een probleem is met het platform.

Ze werken aan een oplossing nog geen estimated time of repair.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126903473
Het werkt weer ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:10:04 #160
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126904982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Lynx ligt eruit :(

Net nu ik wilde handelen... :X
Waarin wil je handelen?
The world has no benefit of sad little crybabies
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:10:27 #161
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126904999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, maar de verliezen die ik geleden heb zijn wel aardig teruggebracht.
Netto winst op de trade was 350 euro.
DAX is meer dan 2,5% kwijt, dus ik verwacht dat dit toch wel een correctie is die morgen ook nog wel doorzet.
Gefeliciteerd met je juiste opmerking.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126905742
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je juiste opmerking.
Is het nou ook al morgen? :D
pi_126911630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:23 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Hij zag het weer goed
Dat is niet zo moeilijk als je de futures volgt. :')
pi_126912609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tsss, daniel toch

[..]

Da's bruto. En vooral de motivatie doet het 'm natuurlijk. ^O^
Tsss... hebben ze eindelijk een positie die kan gaan lopen, sluiten ze met 3 luizige puntjes winst om hoger in te stappen. Zet er dan een stop op...
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:07:13 #165
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126912987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, maar de verliezen die ik geleden heb zijn wel aardig teruggebracht.
Netto winst op de trade was 350 euro.
DAX is meer dan 2,5% kwijt, dus ik verwacht dat dit toch wel een correctie is die morgen ook nog wel doorzet.
Nog tips voor morgen?
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126914124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:07 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Nog tips voor morgen?
Nope, koersen zijn gesloten met winst.
Momenteel is het even aankijken gezien we niet meer verder zijn gezakt.
Amerika is ook weer aardig aan het opkrabbelen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:49:00 #167
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126914458
Shame, je was wel dead on met je vorige opmerking. Ik snap het wel dat je nu niet weer een reactie wil zeggen, kanc is groot dat je misschien weer mis zit.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126914770
En zo meteen zit daniel er een keer naast en is het janken geblazen :P
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:23:15 #169
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126915948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:57 schreef Kirov het volgende:
En zo meteen zit daniel er een keer naast en is het janken geblazen :P
Als je zijn reacties zou kopieren kom je op een website uit genaamd www.beursklets.nl, dus volgens mij is danile=beursklets.nl. Dus volgens mij is het Daniel niet :P Ben wel benieuwd, hoe je het ook went of keert, hij had wel gelijk. Al zij het maar voor 1 keer en dat zegt echt nog helemaal niks.
The world has no benefit of sad little crybabies
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:33:28 #170
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126916438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:32 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk als je de futures volgt. :')
Het was ook cynisch bedoeld ;)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126922360
Zijn er hier nog fokkers die traden in valuta's? :)
BlaBlaBla
pi_127007346
Op maandag 27 mei is Wall Street gesloten (Herdenkingsdag).
Dinsdag luidt de openingsbel op Wall Street weer.
pi_127101187
Al een paar dagen niets te melden ?? :?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:18:58 #174
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127101837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:59 schreef 0108daniel het volgende:
Al een paar dagen niets te melden ?? :?
Beurs doet niet zo veel op het moment. Beetje de vraag of we de 372.11 door knallen. Gaat dat lukken verwacht ik nog wel een ritje tot 380. Misschien zelfs wel 400, het is wachten tot er een katalysator komt die de boel naar beneden trekt. Met lage rentes, goedkoop kapitaal en bedrijven die links en rechts nog mensen ontslaan blijf ik vrij onzeker over 100% long zitten Aandelen gaan nog vrij sterk omhoog terwijl buurman piet en buurvrouw annita werkloos thuis zitten. En dat terwijl omzetten bij goedkope toko's zoals de Lidl stijgen .. mja ..

Aan de andere kant, sinds Januari 2013 is bijv.

De Nikkei 50% gestegen
Aex 10% gestegen
En de DJ/SP en DAX allemaal zo rond de 10-20% zitten...

Dan begrijpt SE er gewoon niks van :+

En als ik dan aan de andere kant zie dat ik bepaalde inkoppers nu gewoon mis (die ik vroeger niet miste).. of bepaalde patronen totaal niet meer zie zoals bijv. een Vipshop. Ook zo'n typerend groeiend als kool bedrijf. Waar ik normaliter enorm naar uitkijk loop ik nu mis en heb niet meer de ballen om er in te stappen. Na een maand of wat..

Vipshop is overigens een discount retail clothing store in China. En als ik dan lees dat het bedrijf nog steeds wil groeien .. Als de Chinezen als met discount kleding beginnen ..

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127101944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[...] Vipshop. Ook zo'n typerend groeiend als kool bedrijf[...]
Hoe kom je aan zulke bedrijven? Waar pik je de signalen op?
pi_127102247
Is dt de nieuwe Asian Bamboo, sitting_elfling? ;)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:45:05 #177
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127102707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is dt de nieuwe Asian Bamboo, sitting_elfling? ;)
Myeah :) Maar hier durf ik dus niet meer in te stappen! Terwijl ik ook gewoon wekelijks artikelen lees dat ze enorm willen uitbreiden :') :').

Al denk ik wel dat users zoals Dino en SeLang beter begrijpen waarom een discount clothing store in die regionen zulke gekke omzetten draait? Ik begrijp dat niet :) Ik zou juist zeggen dat er voor de upper class daar in dat soort landen juist enorm trek is in meuk zoals Hugo Boss en andere van dat soort crap kleding. Of chocolaatjes of andere groene hippe Aloe Vera troep.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127102724
Ik voorspel overigens dat als de futures blijven wat ze zijn, de US beurzen positief gaan openen. Flessen wijn etc. kunnen vanaf 15.30 naar mijn PM box :P
pi_127102830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Myeah :) Maar hier durf ik dus niet meer in te stappen! Terwijl ik ook gewoon wekelijks artikelen lees dat ze enorm willen uitbreiden :') :').

Al denk ik wel dat users zoals Dino en SeLang beter begrijpen waarom een discount clothing store in die regionen zulke gekke omzetten draait? Ik begrijp dat niet :) Ik zou juist zeggen dat er voor de upper class daar in dat soort landen juist enorm trek is in meuk zoals Hugo Boss en andere van dat soort crap kleding. Of chocolaatjes of andere groene hippe Aloe Vera troep.
Ik heb een ingebouwd wantrouwen omtrent het koersverloop van een Chinees aandeel waar de oprichters ook het management zijn. Deze zijn dan wel mede aan de NYSE genoteerd, maar toch.

Verder is en blijft mijn vraag zoals zo vaak: wat kunnen ze wat een ander niet kan. Waarom is het niet reproduceerbaar?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:53:30 #180
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127103012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:23 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zulke bedrijven? Waar pik je de signalen op?
Ik ben een enorme sucker voor trend aandelen. Bedrijven die relatief weinig volatiliteit kennen, al in een sterke trend zitten en voldoen aan een profitable business model wat een stootje kan hebben. Maw, een profit margin die positief is en aan het groeien is, er ligt cash op tafel, simpele ratio's zoals current/quick zien er boven gemiddeld (tov de sector) goed uit. Je kijkt dan ook nog of het bedrijf over zo'n beetje elk continent zit, de omzet niet specifiek uit 1 land haalt en zijn winst als het even kan in verschillende currencies weet te pakken. Weet je gewoon dat je een solide bedrijf hebt die een klap kan hebben en per verkocht product winst pakt. Mocht er een nieuw product op de markt komen wat niet loopt, hebben ze cash om het stootje tegen te gaan. Prima toch? Flikker die search ratio in een stock screener en zie zelf maar wat er uit komt.

Dan zegt driekwart, ja maar dat zijn aandelen die enorm overgewaardeerd zijn, de earnings staan totaal niet in verhouding met wat de prijs nu aantikt. Mja, daar kan ik helaas niet zo veel mee. Ik snap niks van earnings en geloof niet helemaal in value investing. Ik geloof ietsje meer in de domme belegger die gewoon de top lijstjes bij langs gaat.

Novo Nordisk was bijv. zo'n aandeel.


Gewoon rustig kabbelend omhoog en dan kan je op die manier elke maand een leuk percentage bijschrijven zonder dat je bizarre gekke shocks ziet in je porto. McDonalds, SBUX e.a. hebben daar bijv. ook aan voldaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:54:38 #181
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127103058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb een ingebouwd wantrouwen omtrent het koersverloop van een Chinees aandeel waar de oprichters ook het management zijn. Deze zijn dan wel mede aan de NYSE genoteerd, maar toch.

Verder is en blijft mijn vraag zoals zo vaak: wat kunnen ze wat een ander niet kan. Waarom is het niet reproduceerbaar?
Dat is juist het probleem. Ik blijf van dit bedrijf af, want elk ander bedrijf kan ook wat zij doen. Maar zie eens hoe die koers is gegaan! Daar zijn gasten echt enorm multi-miljonair mee geworden. Daar verdient met echt vies veel geld mee.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:49:10 #182
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127104850
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127105351
quote:
Er zijn wel meer hobbysites die tegen het frauduleuze aanhangen hoor ;)
pi_127105472
Ik ben trouwens een hoop geld liquide aan het maken. Ik zie de geilheid waarmee mensen risico's nemen en stukken kopen die ze een jaar geleden geeneens voor de helft gekocht zouden hebben, en de mate waarin altijd (excessief) stijgende markten als 'gewoon' en 'normaal' worden aangemerkt als een duidelijk teken dat het tijd is om even achterover te leunen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:25:01 #185
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127105904
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben trouwens een hoop geld liquide aan het maken. Ik zie de geilheid waarmee mensen risico's nemen en stukken kopen die ze een jaar geleden geeneens voor de helft gekocht zouden hebben, en de mate waarin altijd (excessief) stijgende markten als 'gewoon' en 'normaal' worden aangemerkt als een duidelijk teken dat het tijd is om even achterover te leunen.
Jij bent nu dus ook de SeLang modus ingestapt? Of is dit een teken dat je een correctie verwacht?

Maar denk er eens serieus over na. Alle vorige dumps en crashes hadden allemaal wel een goede katalysator. Stel je zou 1 katalysator moeten bedenken... 1 ..

Welke zou je dan kiezen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127105982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent nu dus ook de SeLang modus ingestapt? Of is dit een teken dat je een correctie verwacht?

Maar denk er eens serieus over na. Alle vorige dumps en crashes hadden allemaal wel een goede katalysator. Stel je zou 1 katalysator moeten bedenken... 1 ..

Welke zou je dan kiezen?
QE untill infinity
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:55:30 #187
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127106935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:27 schreef Kirov het volgende:

[..]

QE untill infinity
Dan de andere vraag, kan het zo doorgaan? Kan het monetaire beleid zo doorgaan? De werkloosheid stijgt immers nog steeds ...

QE gaat dus niet door until infinity..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127106945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij bent nu dus ook de SeLang modus ingestapt? Of is dit een teken dat je een correctie verwacht?

Maar denk er eens serieus over na. Alle vorige dumps en crashes hadden allemaal wel een goede katalysator. Stel je zou 1 katalysator moeten bedenken... 1 ..

Welke zou je dan kiezen?
Volgens mij verschil ik dag en nacht met SeLang :)

Ik zit niet te wachten op dat instapmoment van de eeuw, maar ik zorg wel dat ik het neerwaarts risico beheers :) Liever wat minder winst en veel minder verlies.

Ik vind met name het Japanse experiment bizar. Dat soort alles of niets offensieven loopt zelden goed af. Timen is niet mogelijk, overigens, vandaar dat ik aan het afbouwen ben.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:28:23 #189
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127107977
Ik blijf sowieso voornamelijk liquide tot dat Bernanke & co. er uit stappen (wat imo niet lang meer gaat duren) om te kijken wat voor negatief effect dit gaat hebben.

Alleen Cisco nog steeds. :7
pi_127108194
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:28 schreef Sokz het volgende:
Ik blijf sowieso voornamelijk liquide tot dat Bernanke & co. er uit stappen (wat imo niet lang meer gaat duren) om te kijken wat voor negatief effect dit gaat hebben.

Alleen Cisco nog steeds. :7
Ja, had ik die dan toch niet @ 13,5 moeten kopen en @ 15 verkopen? :(
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:35:15 #191
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127108210
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, had ik die dan toch niet @ 13,5 moeten kopen en @ 15 verkopen? :(
Cisco :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:38:36 #192
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127108305
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, had ik die dan toch niet @ 13,5 moeten kopen en @ 15 verkopen? :(
Ach je had iig je 10%. :+

edit: ook mn accels nog. Zie je hoe fanatiek ik er mee bezig ben momenteel. :+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:00:00 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127109047
Ik bouw ook rustig wat af. Vooral vorig jaar geschreven puts, die ik nu onder de 10 ct kan terugkopen. Voor die laatste centen extra winst wil ik geen risico meer gaan lopen. Bovendien betaal je dan geen transactiekosten meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:04:21 #194
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127109224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:00 schreef LXIV het volgende:
Ik bouw ook rustig wat af. Vooral vorig jaar geschreven puts, die ik nu onder de 10 ct kan terugkopen. Voor die laatste centen extra winst wil ik geen risico meer gaan lopen. Bovendien betaal je dan geen transactiekosten meer.
Dat klinkt niet als de LXIV die ten tijde van de crisis enorm over-leveraged zat :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:15:22 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127109556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als de LXIV die ten tijde van de crisis enorm over-leveraged zat :+
Als het straks weer slechter gaat, dan zal ik wel weer leveragen. Nu vind ik dat minder verstandig.
Ik heb mijn profijt er natuurlijk wel van gehad, zo. Maar grootste deel winst van dit jaar is opgegaan aan een overmaat KPN in de porto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_127110107
http://finance.yahoo.com/(...)-125233498.html?vp=1

komkommertijd :D

Hedgies Hit the Hamptons! Time to Take Profits
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:37:25 #197
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_127110221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://finance.yahoo.com/(...)-125233498.html?vp=1

komkommertijd :D

Hedgies Hit the Hamptons! Time to Take Profits
Dat begin ook ....

Stock analysis you can trust ................. :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:30:31 #198
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127112165
Er weer doen de miners niet mee met het feestje.

De koersen van BHP, Vale en RIO liggen er echt bedroevend bij.

Koopkans tijdens een correctie?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127112908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:30 schreef JimmyJames het volgende:
Er weer doen de miners niet mee met het feestje.

De koersen van BHP, Vale en RIO liggen er echt bedroevend bij.

Koopkans tijdens een correctie?
Eén woord, nee, twee. Overcapaciteit en cost overruns.

Maar je zou inderdaad verwachten dat de fundamentals hier ook genegeerd worden, en aangezien mining er kapitaalsintensief is zou je verwachten dat een lage rente daar zou doortikken. Dus in die zin is het inderdaad niet helemaal logisch is het niet dat ze niet in de euforie meedelen :)

Morningstar heeft vast een goed verhaal over miners. Ik moet toch eens mijn toegang vernieuwen O-)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:12:21 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127115430
Zou je BHP of RIO wel kopen als er 1/3 van de prijs afkwam? Of denk je dat de sector nagenoeg ten dode is opgeschreven?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127116380
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Zou je BHP of RIO wel kopen als er 1/3 van de prijs afkwam? Of denk je dat de sector nagenoeg ten dode is opgeschreven?
Nee, natuurlijk is de sector niet ten dode opgeschreven. Er blijft een substantiele vraag hoor, alleen als er veel overcapaciteit is jaagt dat de prijs omlaag. En die investeringen zijn niet ingestoken op een lagere prijs.

Ik vind het heel lastig te bepalen wat een redelijke prijs is. Als ik kijk naar BHP doen die een P/E van 15 ongeveer. Maar dat is dan wel op de huidige winsten. Doe daar eens 1/3 vanaf, zit je nog op 10, wat oke is tenzij de marges krimpen. Vergeet ook niet dat miners wereldwijd de belasting melkkoetjes zijn geworden voor diverse overheden. Van de andere kant, ze bleven ook vrij stevig gewaardeerd in 2008/2009.

Het gevaarlijke is dat je in het huidige boom klimaat kijkt naar iets wat achterblijft bij de rest, en dan denkt het goedkoop is, terwijl je eigenlijk blanco tegenaan moeten kijken.

Wat vind je er zelf van?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:30:42 #202
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127118609
Als ik zie dat de drie grote miners samen maar net iets meer waard zijn dan Microsoft (met een beetje creatief rekenen) dan krijg ik het gevoel dat de sector ondergewaardeerd is. Op de lange termijn, zeg: over tien of vijftien jaar, zal er waarschijnlijk meer vraag zijn naar ijzererts, kolen, koper etc dan nu het geval is (urbanisatie, welvaartsgroei en bevolkingsgroei). Ik verwacht dat het voordeel van groten tov de kleinen zal toenemen: ze zijn kapitaalkrachtiger, beschikken over meer 'know how' (het wordt alleen maar moeilijker om grondstoffen te ontginnen) en bovendien denk ik dat je meer consolidatie kunt verwachten binnen de sector. Ik denk ook dat ze wel deels hun lessen hebben geleerd uit de vorige bust toen Rio bijna kapot is gegaan door de forse schulden als gevolg van de overname van Alcan. De balans van RIO ziet er nu heel wat gezonder uit dan in 07/08.

Nu de negatieve punten: In 2009 hadden de miners het geluk dat China als een gek de economie ging stimuleren met de bekende gevolgen. Bij een volgende wereldwijde recessie zal China waarschijnlijk niet kunnen/willen optreden als redder in nood. Dan rijst de vraag: hoeveel lucht zit er precies in de ijzerts markt? Als je naar de prijs kijkt, is er duidelijk een gigantische prijsexplosie waarneembaar vanaf 2004. Als de boel echt tegen de klippen loopt, lijkt het mij niet ondenkbaar dat de prijs terugvalt naar pre-2004 niveau's en toen waren de koersen van de betreffende bedrijven ook 60-80% lager dan nu. Verder zijn de overheidsinterventies die je noemt natuurlijk ook een groot gevaar voor de waarde van die bedrijven.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat ik BHP wel zou kopen onder de $40. Vale heb ik een stuk minder vertrouwen in (de beste resource base in de sector, maar ook het meest bemoeizuchtig en aandeelhoudersonvriendelijk thuisland.). Rio vind ik ook riskanter vanwege de geringere diversificatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 28-05-2013 19:35:56 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:42:45 #203
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127129526
Wie had het laatst ook alweer over de mREIT AGNC? Is er iets aan de hand met het bedrijf? Bijkoopmoment als je erin gelooft?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127138708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Morningstar heeft vast een goed verhaal over miners. Ik moet toch eens mijn toegang vernieuwen O-)
Morningstar heeft nog slechts 17 'five star' aanbevelingen. Ze zeggen het niet hardop, maar dit zijn de enige fondsen die ze koopwaardig achten, van de 1600 bedrijven die ze volgen. Dit is ook wel een teken aan de wand met betrekking tot de algehele marktwaardering.

De vijf sterren duiden op de mate van onderwaardering, niet op de kwaliteit van de bedrijven. Op een gegeven moment kan de aandelenprijs van een bedrijf zo laag zijn dat alle economische en operationele bezwaren tegen de onderneming ingeprijsd lijken te zijn.

Hieronder de lijst. Veel staalbedrijven en energie bedrijven waar iets mee is. En Rio Tinto dus. Morningstar acht dit fonds koopwaardig tot $49. Geschatte waarde: $70. Morningstar gebruikt discounted cashflow analysis voor haar adviezen.

Ik durf zelf niets te kopen uit die lijst. Fiat misschien nog eens naar kijken, maar daar heb ik ook geen grote haast mee.

AK Steel Holding Corporation
Alcoa Inc
Alumina Ltd
ArcelorMittal SA
Canadian Natural Resources Ltd
Companhia Siderurgica Nacional
Devon Energy Corp
Exelixis, Inc.
Fiat Group S.p.A.
France Telecom SA
Halcon Resources Corp
InterMune, Inc.
Rio Tinto PLC
Suncor Energy Inc
Telecom Italia SpA
Ultra Petroleum Corporation
Wipro, Ltd
.
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:57:47 #205
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127139994
Arcelormittal. :P tot zover Dino's hoge pet van morningstar. :+
pi_127140136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:57 schreef Sokz het volgende:
Arcelormittal. :P tot zover Dino's hoge pet van morningstar. :+
True that. :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:35:28 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127140789
Veel slechte ondernemingen voor een lage prijs in dat lijstje, heb ik de indruk. SU en CNQ vind ik wel interessant.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127143229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:42 schreef monkyyy het volgende:
Wie had het laatst ook alweer over de mREIT AGNC? Is er iets aan de hand met het bedrijf? Bijkoopmoment als je erin gelooft?
Check. Overigens had ik mijn positie verkocht en ingeruild voor één enkele optie in afwachting van de kwartaalcijfers (die konden wel eens tegenvallen).

Dalende boekwaarde i.c.m. een slecht Q1 resultaat. Hierdoor staat het dividend enorm onder druk, wat het aandeel juist zo aantrekkelijk maakt. Ook zijn ze meer risico gaan nemen, terwijl AGNC voorheen juist een 'conservatieve' mreit was.

BETHESDA, Md., May 2, 2013 /PRNewswire/ -- American Capital Agency Corp. ("AGNC" or the "Company") (Nasdaq: AGNC) today reported comprehensive loss for the first quarter of 2013 of $(557) million, or $(1.57) per common share, and net book value of $28.93 per common share. Economic return for the period, defined as dividends on common shares plus the change in net book value per common share, was a loss of $(1.46) per common share, (4.6)% for the quarter, or (18.7)% on an annualized basis.

en

As of March 31, 2013, the Company's net book value per common share was $28.93, or $(2.71) lower than the December 31, 2012 net book value per common share of $31.64, reflective of generally lower pricing on the Company's MBS portfolio and due to lower "pay-ups" (or price premiums) on specified pools of securities with favorable prepayment attributes.

Bron: http://online.wsj.com/art(...)l?mod=googlenews_wsj
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:21:37 #209
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127144195
Het heeft toch alles hier mee te maken? http://beta.fool.com/rupe(...)o-hurt-mreits/34625/
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127146512
Dat ook inderdaad. De grootste val is veroorzaakt door de tegenvallende kwartaalcijfers. Het vooruitzicht is inderdaad negatief door een teruglopende spread, vandaar de dat de neerwaartse trend doorzet. Dit geldt voor (vrijwel) de hele sector.
pi_127160223
Beurzen (oa Amerika) zakken het laatste half uur wel erg hard weg, wat is daar de reden van?
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:12:07 #212
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127160821
REIT's gaan wel erg hard omlaag. Ik dacht dat einde QE en hogere rentes juist goed voor ze was?
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:50:56 #213
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_127162410
En alles blijft maar te duur en bedrijven blijven maar goochelen in de marge.

Zo af en toe kom je nog wel wat leuks tegen zoals The Buckle, maar echt goedkoop is het nou ook weer niet.

Wachten, wachten, wachten...
The more debt, the better
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:50:53 #214
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127171607
Iemand een mening over Dr Pepper(DPS)?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127171995
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:50 schreef monkyyy het volgende:
Iemand een mening over Dr Pepper(DPS)?
Mja, de revenue growth over de afgelopen 5 jaar is wat sneu en de laatste tijd is er veel insider selling...wel een aardig dividend yield maar weinig dividend growth.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:19:18 #216
57586 Bananenman
-----------
pi_127203148
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:50 schreef monkyyy het volgende:
Iemand een mening over Dr Pepper(DPS)?
Ik vind Cherry Coke lekkerder.
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:26:36 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127209263
Amerikaanse banken gaan ook lekker de laatste tijd, zeg. JPM ruim boven de pre-crisis top en +25% ytd.

Ergens ook niet heel raar als je bedenkt dat de concurrentie binnen de sector flink is afgenomen en de TBTF nog bigger zijn geworden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:07:33 #218
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_127211087
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:26 schreef JimmyJames het volgende:
Amerikaanse banken gaan ook lekker de laatste tijd, zeg. JPM ruim boven de pre-crisis top en +25% ytd.

Ergens ook niet heel raar als je bedenkt dat de concurrentie binnen de sector flink is afgenomen en de TBTF nog bigger zijn geworden.
En dat ze de Bernank hebben kunnen frontrunnen in de obligatiemarkt c_/
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:11:20 #219
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_127211263
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:19 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik vind Cherry Coke lekkerder.
Ik niet, eckte bazen drinken Dr Pepper! En wannabe bazen Dr Foots....
pindazakje
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:29:41 #220
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_127241137
Iemand nog een intelligente visie op SBM Offshore (positief of negatief) welke hij/zij wilt delen?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_127241756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:29 schreef Japie_Tepel het volgende:
Iemand nog een intelligente visie op SBM Offshore (positief of negatief) welke hij/zij wilt delen?
hier
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:45:36 #222
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127243861
Grappig dat nu juist de defensieve kwaliteitsfondsen zoals MCD en KO het moeten ontgelden.

--

Is het spel the federator al gepost?

http://projects.wsj.com/games/thefederator/?mg=inert-wsj

Ik moest er keihard om lachen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:58:38 #223
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_127244395
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:50 schreef greed_is_good het volgende:

[..]

hier
Ja dat had ik al gezien. Maar ik vind je argumenten voor overwaardering niet echt overtuigend.

Je opmerking over winst etc. ligt ook wat genuanceerder. Het heeft recent grote orders binnen gesleept, waardoor ze kieskeuriger kunnen zijn bij het aannemen van andere projecten. Ook zijn verwachtingen in het eerste kwartaal ruimschoots overtroffen en het gezeik met Yme is ook achter de rug.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:57:21 #224
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127246362
Buffett neemt weer een bedrijf over.

Buffett's Berkshire buying NV Energy for $5.6B
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:27:04 #225
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127247271
Relatief klein dealtje eigenlijk. 5,6 miljard, binnen vier maanden is dat weer verdient door Berkshire.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127251499
Maandag nieuwe maand nieuw geld!
Ben benieuwd of de beurzen dan weer gaan klimmen.
pi_127252765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:45 schreef 0108daniel het volgende:
Maandag nieuwe maand nieuw geld!
Ben benieuwd of de beurzen dan weer gaan klimmen.
Als je nog in May wil sellen moet je opschieten ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127252859
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Als je nog in May wil sellen moet je opschieten ;)
Dus je verwacht maandag ook een hogere opening?
pi_127253017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:24 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dus je verwacht maandag ook een hogere opening?
Ja nu zie je weer daling door winst neming na het weekend kijkt men weer naar nieuwe ritjes.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:57:36 #230
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127254400
Coca Cola is van $43 naar $40 gegaan in vier dagen (S&P -1% over dezelfde tijdspanne). Lekker zo'n lage beta fonds :')

Als het zo door blijft gaan, komt er wel een mooi instapmoment. Rond de $30 lijkt KO mij wel koopwaardig.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:43:07 #231
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127256173
ik vind alles in de range $30-$35 wel interessant.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:58:16 #232
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127256704
Ja, als MCD in die range terechtkomt dan koop ik ze direct :P

PG is overigens hetzelfde verhaal. Een week geleden tikte het aandeel nog bijna de $82 aan na de bekendmaking van een nieuwe CEO. Nu staan ze op $77.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:21:40 #233
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127257428
Maarja eigenlijk alle bluechips die ik een jaar geleden volgde hebben een gigantische spurt achter de rug. Zelfs een WMT of JNJ zijn 20+% up. Sunde sunde.
pi_127259730
Blue chips? Financial chips. http://finance.yahoo.com/q/cf?s=KO+Cash+Flow&annual
Standaard beeld onder finance activities, dik dividend, dikke aandeleninkoop, en gefinancieerd uit oplopende leningen. Zo hou je de illusie van epsen dividend groei overeind, en daarmee ook de rechtvaardiging van een hoge P/E.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:41:58 #235
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127268787
Bizarre dump in het laatste halfuur, zeg.
Hebben we toch nog een sell in may gekregen :P
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127270214
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:41 schreef JimmyJames het volgende:
Bizarre dump in het laatste halfuur, zeg.
1% eraf (door een hindburg omen signaal) noem ik niet bizar. Lichte paniek over een 1% daling zegt meer over de perceptie van beleggers die plots kan klappen in combinatie met leverage in het systeem, dat is pas bizar gezien de fouten die in het recente verleden zijn gemaakt.

Overigens zijn er de laatste tijd meer spanningen (en gelijktijdig euforie) in diverse financiele markten, het moet dus niet verbazen als de beurzen dit jaar nog een fikse scheet laten zien. Als dat gebeurd is het zeer interessant hoe de markt/opinie gaat reageren op de beleidsmakers en welke tools de beleidsmakers nog denken te hebben.
pi_127272859
Sheeple



Mensen die denken dat de mens geen kuddegedrag vertoond :D _O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:56:49 #238
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127275139
Subway is wel een mooie franchise, heeft gewoon meer restaurants dan McDonalds las ik vanmiddag! (38,000 vs 32,000 maar nog niets eens de helft van de omzet, winst kan ik helaas niets over vinden)

Beetje zoals Starbucks, alleen ipv koffie, staat men hier in de rij voor broodjes van 7 euro. Jammer dat de aandelen niet openbaar verhandeld worden. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door monkyyy op 01-06-2013 11:28:36 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127279959
Subway :9~
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 1 juni 2013 @ 10:29:11 #240
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_127280663
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef Sokz het volgende:
Maarja eigenlijk alle bluechips die ik een jaar geleden volgde hebben een gigantische spurt achter de rug. Zelfs een WMT of JNJ zijn 20+% up. Sunde sunde.
Ja door alle adviezen richting spaarders o.a. lijkt me.. "beleg in veilige havens, meer rendement op een spaarrekening en je geld is vrij veilig".

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:37 schreef Kirov het volgende:
Subway :9~
Die hele tent staat me niet aan, en veel te dure broodjes voor wat je krijgt (vind ik).
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

1% eraf (door een hindburg omen signaal) noem ik niet bizar. Lichte paniek over een 1% daling zegt meer over de perceptie van beleggers die plots kan klappen in combinatie met leverage in het systeem, dat is pas bizar gezien de fouten die in het recente verleden zijn gemaakt.

Overigens zijn er de laatste tijd meer spanningen (en gelijktijdig euforie) in diverse financiele markten, het moet dus niet verbazen als de beurzen dit jaar nog een fikse scheet laten zien. Als dat gebeurd is het zeer interessant hoe de markt/opinie gaat reageren op de beleidsmakers en welke tools de beleidsmakers nog denken te hebben.
In de nabije omgeving heb ik "al" enkele mensen gehoord die opeens into beleggen zijn. Ben benieuwd.
pi_127281083
Waar kopen jullie je aandelen?
pi_127281166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:29 schreef ikjijallebei het volgende:

In de nabije omgeving heb ik "al" enkele mensen gehoord die opeens into beleggen zijn. Ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd.
Het lijkt mij dat het straks dringen voor de uitgang wordt en dat die mensen die sinds kort into beleggen zijn straks zwaar de sjaak zijn.


Accident waiting to happen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 1 juni 2013 @ 11:27:31 #243
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127281937
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:56 schreef monkyyy het volgende:
Subway is wel een mooie franchise, heeft gewoon meer restaurants dan McDonalds las ik vanmiddag! (38,000 vs 32,000 maar nog niets eens de helft van de omzet, winst kan ik helaas niets over vinden)

Beetje zoals Starbucks, alleen ipv koffie, staat men hier in de rij voor broodjes van 7 euro. Jammer de aandelen niet niet openbaar verhandeld worden. ;(
Ik heb de indruk dat de meeste subways in Nederland matig lopen. Het is er meestal veel te rustig zelfs rond etenstijd.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127282085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:27 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de meeste subways in Nederland matig lopen. Het is er meestal veel te rustig zelfs rond etenstijd.
De enige franchisehouder die ik kan vinden, die ook zijn cijfers publiceert is die in Tilburg.
672k omzet en maar 4.6k winst in 2010.

Edit: Bedrijfsresultaat is 35k dus dat is al wat beter :P

Edit: Bij nader inziens bestaat dit uit 2 subway fillialen en een New York pizza, de boel gaat niet op dus :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_127282105
Ja maar. de enige relevante vraag is toch of *God* Warren Buffet * God* er ook eet? ;)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 11:52:33 #246
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127282341
Ik zou best met Buffett een colaatje willen drinken bij Dairy Queen, die ik voor hem afreken met een American Express card. Daar zou ik speciaal voor naar Omaha vliegen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 11:52:59 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127282351
God heeft zelfs zijn eigen tekenfilm:
http://www.smckids.com/
_O_
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127282369
Hij is trouwens niet zo actief op twitter. Nog maar twee tweets geplaatst :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_127330234
Wat gaat de koers van ING maandag doen denken de FOK!-ers?

Ik denk veel handelsvolume maar welke kant het op zal gaan is mij een raadsel. :?

Dit nav;

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)s-onderdeel-ING.aspx

[ Bericht 28% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 02-06-2013 19:45:33 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127331413
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:52 schreef monkyyy het volgende:
Ik zou best met Buffett een colaatje willen drinken bij Dairy Queen, die ik voor hem afreken met een American Express card. Daar zou ik speciaal voor naar Omaha vliegen.
Ik zou met je mee gaan.

Buffet _O_ .
  zondag 2 juni 2013 @ 21:43:46 #251
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127336247
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat gaat de koers van ING maandag doen denken de FOK!-ers?

Ik denk veel handelsvolume maar welke kant het op zal gaan is mij een raadsel. :?

Dit nav;

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)s-onderdeel-ING.aspx
Ze zijn verplicht dat onderdeel af te stoten, dat lijkt me niet heel gunstig om een hoge prijs af te dwingen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 2 juni 2013 @ 22:03:54 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127337436
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat gaat de koers van ING maandag doen denken de FOK!-ers?

Ik denk veel handelsvolume maar welke kant het op zal gaan is mij een raadsel. :?

Dit nav;

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)s-onderdeel-ING.aspx
De laagste bieder heeft zich teruggetrokken, er blijven er drie over? Dit heeft geen of nauwelijks effect denk ik. Was allemaal al bekend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_127337524
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat gaat de koers van ING maandag doen denken de FOK!-ers?

Ik denk veel handelsvolume maar welke kant het op zal gaan is mij een raadsel. :?

Dit nav;

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)s-onderdeel-ING.aspx
non nieuws gecombineerd met gekloot in de marge toch? Vrij irrelevant voor ING lijkt me. De waarde van hun float van de US activiteiten (VOYA) is sinds beursgang een paar weken geleden met 40% gestegen, lijkt me relevanter als beleggers dan toch op details schieten....
pi_127338637
We gaan het zien wat ING gaat doen ik gok op een bullish opening en inzakken tot lager dan de opening.

Minimaal 2 golfbewegingen dus leuk voor day traders.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127339456
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
We gaan het zien wat ING gaat doen ik gok op een bullish opening en inzakken tot lager dan de opening.

Minimaal 2 golfbewegingen dus leuk voor day traders.
ik geloof het pas als daniel het zegt ;)
pi_127339523
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik geloof het pas als daniel het zegt ;)
Ik ben niet gelovig geef mij maar feiten ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127339630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik voorspel overigens dat als de futures blijven wat ze zijn, de US beurzen positief gaan openen. Flessen wijn etc. kunnen vanaf 15.30 naar mijn PM box :P
ik mis de liefdesbrieven overigens, of moet ik ook een stapel clones aanmaken? :(
pi_127350249
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:45 schreef 0108daniel het volgende:
Maandag nieuwe maand nieuw geld!
Ben benieuwd of de beurzen dan weer gaan klimmen.
Dat we begin van de maand hoger openen dankzij 'nieuw geld' is dus ook een fabeltje....
pi_127358289
Beter Bed +6,15%.

Wanneer zou de beurs uit haar droom ontwaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 14:07:06 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 14:47:41 #260
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127359925
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:12 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dat we begin van de maand hoger openen dankzij 'nieuw geld' is dus ook een fabeltje....
That samplesize. c_/
pi_127360665
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Sloggi het volgende:
Beter Bed +6,15%.

Wanneer zou de beurs uit haar droom ontwaken?
Ze moeten een fors deel van hun omzet uit Spanje halen zie je het voor je?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 3 juni 2013 @ 16:17:50 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127363615
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ze moeten een fors deel van hun omzet uit Spanje halen zie je het voor je?
Die slapen genoeg. 8-)
pi_127367309
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:17 schreef Sokz het volgende:

[..]

Die slapen genoeg. 8-)
Ja in een hangmat niet in een beter bed :s)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127367432
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ja in een hangmat niet in een beter bed :s)
Happy Hammock LLC.

Hoe weet jij de naam van mijn retirement vehicle?
pi_127367753
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Happy Hammock LLC.

Hoe weet jij de naam van mijn retirement vehicle?
Geheim ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127367790
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Geheim ;)
damn :(
pi_127368581
kpn daalt vandaag 5% koers is nu 1,40 word dat een telecom Italia ?

http://uk.finance.yahoo.com/echarts?s=TIT.MI#symbol=tit.mi;range=my;compare=;indicator=volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined;

http://uk.finance.yahoo.com/echarts?s=KPN.AS#symbol=kpn.as;range=my;compare=;indicator=volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined;
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:02:16 #268
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_127392650
Omdat ik net als de meeste FOK!kers autistisch ben en dus ook angst voor mensen en telefoonangst heb, vraag ik het hier maar:
Ik heb mijn portefeuille laten oversluiten naar Bink, echter mijn historische prijzen zijn 'weg'.
Het lijkt erop alsof mijn posities zijn verkocht, en zijn teruggekocht tegen de prijs van nu.

Iemand hier meer info over?
Ik vind het nogal irritant.
(Heb bijv. Shell nu op 26,4 staan (aankoop) terwijl ik die voor 2 euro lager heb gekocht).

[ Bericht 10% gewijzigd door ikjijallebei op 04-06-2013 10:07:21 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:32:06 #269
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127408348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:36 schreef Kirov het volgende:

[..]

De enige franchisehouder die ik kan vinden, die ook zijn cijfers publiceert is die in Tilburg.
672k omzet en maar 4.6k winst in 2010.

Edit: Bedrijfsresultaat is 35k dus dat is al wat beter :P

Edit: Bij nader inziens bestaat dit uit 2 subway fillialen en een New York pizza, de boel gaat niet op dus :P
Interessant, waar heb je die cijfers gevonden?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127408438
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Interessant, waar heb je die cijfers gevonden?
Company.info

Maar één filiaal is net open en een andere nog maar 2 jaar. Het vertekend dus wel behoorlijk.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_127436561
aex 357. het leek er even op dat het verder omhoog ging..

eigenlijk staat de aex al sinds begin 2010 op 350

http://finance.yahoo.com/(...)active#symbol=aex.as;range=5y;compare=;indicator=volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined;
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:22:37 #272
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_127445186
Komt de correctie eraan, of is het even terug om daarna weer nieuwe toppen te gaan bereiken....

Het is en blijft een casino tegenwoordig.
Paardelul !!!
pi_127445588
Go away in May...

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2013 16:31:32 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:29:10 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127450452
Wat is de reden dat de Australische Dollar de laatste tijd zo aan het dalen is? Werd wel eens tijd natuurlijk, maar is het geïnitieerd of door iets veroorzaakt?
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:55:45 #275
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127451499
De China/grondstoffenbubbel die aan het uiteenspatten is.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127452257
Nog 100 punten omlaag en ik overweeg in te stappen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:23:26 #277
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127452757
Op de AEX of de Dow?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_127452847
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:12 schreef Sloggi het volgende:
Nog 100 punten omlaag en ik overweeg in te stappen.
Dat is nog maar 20 handelsdagen als ze dit tempo aanhouden *O* *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127453377
Wonder dat de EUR/USD nog aardig stand houd
pi_127453709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:23 schreef JimmyJames het volgende:
Op de AEX of de Dow?
De AEX natuurlijk. De Dow moet nog minstens 5000 omlaag.
pi_127456402
Na deze 2% daling komt daar natuurlijk wel een correctie op:)
pi_127456820
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:41 schreef 0108daniel het volgende:
Na deze 2% daling komt daar natuurlijk wel een correctie op:)
Dus ik moet morgen long gaan met al mijn geld?
pi_127457046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:48 schreef wbeco het volgende:

[..]

Dus ik moet morgen long gaan met al mijn geld?
Al je geld is nooit verstandig ;)
Altijd spreiden.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:11:38 #284
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127458228
Juni correctiemaand, eind juni weer long zoals 2 weken geleden gemeld. Nu ga ik weer verder aan de vino, en geen Heineken-short vanaf 60 zoals gemeld-, in bella Italia.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_127466337
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:48 schreef wbeco het volgende:

[..]

Dus ik moet morgen long gaan met al mijn geld?
meerdere signalen die wijzen op oversold. 1600 is steun, capitulatie indicator is half in, 10% per jaar systeem is in en McLellan Oscillator is -100. als capitulatie morgen all in gaat dan is dat zeer goed tijd om long te gaan, ten minste voor een maandje ofzo.

maar je hoeft mn advies niet op te volgen ik heb door sell in may 10k verloren :'( :'( :'(
pi_127471665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 23:41 schreef 123dudeguys het volgende:

maar je hoeft mn advies niet op te volgen ik heb door sell in may 10k verloren :'( :'( :'(
Damn..

Maar de tijd kan uitwijzen dat je 50 K hebt bespaard.
Als het blijft zakken ben jij straks spekkoper!
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127471822
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:29 schreef Lemans24 het volgende:
Wat is de reden dat de Australische Dollar de laatste tijd zo aan het dalen is? Werd wel eens tijd natuurlijk, maar is het geïnitieerd of door iets veroorzaakt?
http://nl.global-rates.co(...)-bank/rba-rente.aspx
pi_127472070
Wie is wezen spelen in de serverruimte van euronext?

AMSTERDAM (AFN) - De handel op de beurzen van NYSE Euronext zal later beginnen. Het beursbedrijf heeft te maken met een technische storing, zo maakte het donderdag bekend.

Door de storing kunnen er tijdens de openingsveiling geen orders ingevoerd worden voor onder meer aandelen en obligaties.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127480785
Forexpros heeft momenteel ook een weigering.
pi_127483291
This er aan de hand?
Alle koersen kelderen opeens in het rood.
pi_127483445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:10 schreef 0108daniel het volgende:
This er aan de hand?
Alle koersen kelderen opeens in het rood.
Als jij het weet ?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127483446
Iemand die een index bezit van de Cypriotische beurs? Is deze index via binck of lynx te koop? Kan em zo niet vinden op binck.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:19:09 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127483563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:10 schreef 0108daniel het volgende:
This er aan de hand?
Alle koersen kelderen opeens in het rood.
Eén of ander rentebesluit? De euro wordt ineens ook meer waar t.o.v. zowat alle valuta.
pi_127483614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Eén of ander rentebesluit? De euro wordt ineens ook meer waar t.o.v. zowat alle valuta.
Rentebesluit bleef gehandhaaft, blijkbaar is dat erg en wordt er verwacht dat het nog lager kon/kan.
pi_127483961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Rentebesluit bleef gehandhaaft, blijkbaar is dat erg en wordt er verwacht dat het nog lager kon/kan.
Maar dat was allang verwerkt in de verwachtingen waarom dan dat gedump?
Alles naar de DJ oversluizen?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127484136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Maar dat was allang verwerkt in de verwachtingen waarom dan dat gedump?
Dat vraag ik me dus af.
pi_127484417
Draghi: Don't Get Too Optimistic About Mkts At Present Time

-O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_127488599
De EUR/USD toch.... Schiet even door naar de 1.325!
pi_127488753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:59 schreef 0108daniel het volgende:
De EUR/USD toch.... Schiet even door naar de 1.325!
1.3278 - wel opletten he
pi_127489080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

1.3278 - wel opletten he
Inmiddels wel, maar op het moment van schrijven nog niet he ;)
pi_127489130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:19 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Inmiddels wel, maar op het moment van schrijven nog niet he ;)
oh oh pinokkio.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')