abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126294291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

PS: long staatsloterij, dat ook :)
Ook long in SENS w/
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 11:18:08 #102
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126298152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 02:09 schreef NY_aannemer het volgende:
Alleen nog wat putjes Nyrstar @4 meegepikt.
En nog wat meegepakt.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126418451
Zojuist mijn laatste Japanse aandeel verkocht: Nippon Telegraph and Telephone Corp 9432:TYO

Dit aandeel bereikte vandaag haar all time high sinds 2008 ! Ik heb niet het idee dat de stijging van de Japanse markt een duurzaam karakter heeft. Dit riekt naar een bubble en ja, dat is slechts een 'gevoel'.

Bovendien haalde dit aandeel ruimschoots mijn rendements doelstelling. Het is geen Morningstar 5 star aanbeveling meer of anderszins een koopje. Goede winst, maar de JPY/USD koers had ik helaas maar deels gehedged.

Nu een kleine short positie tegen de JPY ingenomen , eveneens t.o.v. USD.
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:12:03 #104
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_126527090
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 06:44 schreef jaco het volgende:
Zojuist mijn laatste Japanse aandeel verkocht: Nippon Telegraph and Telephone Corp 9432:TYO

Dit aandeel bereikte vandaag haar all time high sinds 2008 ! Ik heb niet het idee dat de stijging van de Japanse markt een duurzaam karakter heeft. Dit riekt naar een bubble en ja, dat is slechts een 'gevoel'.

Bovendien haalde dit aandeel ruimschoots mijn rendements doelstelling. Het is geen Morningstar 5 star aanbeveling meer of anderszins een koopje. Goede winst, maar de JPY/USD koers had ik helaas maar deels gehedged.

Nu een kleine short positie tegen de JPY ingenomen , eveneens t.o.v. USD.
Zit je in de VS dan? Anders zou het toch uiteindelijk om EUR gaan als Nederlander?
pi_126529426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:12 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Zit je in de VS dan? Anders zou het toch uiteindelijk om EUR gaan als Nederlander?
Ik zit momenteel in Azie, maar dat staat los van mijn beleggingsvisie. Ik heb een ietwat afwijkende benadering qua valuta. Mijn portfolio zit voornamelijk in cash en ik spreid dit over een groot aantal valuta (USD, CAD, EUR, AUD, SGD, HKD, MXN, CHF, RMB en GBP). Hiermee probeer ik het risico van de categorie 'cash' nog verder te spreiden.

Het grootste deel van mijn toekomstige consumptie is inderdaad (hoogstwaarschijnlijk) in EUR, maar ik ben momenteel niet zo positief over deze valuta. Vandaar dat ik de USD momenteel wat zwaarder laat wegen. Met de USD moet je op langere termijn trouwens ook oppassen, maar op de korte en middellange termijn wordt deze valuta imho nog steeds als een veilige haven gezien.

Ik probeer die EUR bril dus af te zetten en evalueer mijn portfolio meer tegenover een mandje van valuta, hoewel ik daar nog geen exacte methode voor heb gevonden. Misschien in de waarde van goud uitdrukken ?

Mijn broker is Interactive Brokers waar je zeer efficient tussen al die valuta kunt wisselen.
pi_126535897
Jaco, wat is de beweegreden van het spreiden van je cash in al die valuta?

Persoonlijk zou ik me trouwens niet prettig voelen bij het hebben van de bekende 'commodity currency's' de komende jaren...
  woensdag 15 mei 2013 @ 16:27:14 #107
371032 GoedeVraag
pi_126538276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:17 schreef jaco het volgende:

Mijn portfolio zit voornamelijk in cash en ik spreid dit over een groot aantal valuta (USD, CAD, EUR, AUD, SGD, HKD, MXN, CHF, RMB en GBP). Hiermee probeer ik het risico van de categorie 'cash' nog verder te spreiden.
Op welk risico doel je daar? Als je in euro's leeft, dan maakt het toch niet ontzettend veel uit wat de koers ten opzichte van andere valuta is, tenzij je uitgaat van stevige inflatie (meer dan in andere landen) en heftige bewegingen.

Is dat het risico waar je op doelt, of gaat het je ergens anders om?
pi_126542549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:27 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Op welk risico doel je daar? Als je in euro's leeft, dan maakt het toch niet ontzettend veel uit wat de koers ten opzichte van andere valuta is, tenzij je uitgaat van stevige inflatie (meer dan in andere landen) en heftige bewegingen.
Het risico dat de euro koers daalt ten opzichte van de andere valuta. De kans dat dit een drastische daling zal zijn, is inderdaad niet zo hoog. Ik veroordeel dan ook niemand die volledig in de euro blijft zitten en die ook z'n toekomstige consumptie in de euro zal hebben. Als je een cash portfolio van een paar duizend euro hebt, is het ook onzin om dit te spreiden.

Zoals gezegd kost het bij Interactive Brokers vrijwel niets om valuta te wisselen. Als er een (klein) valuta risico is dat ik bijna gratis kan wegdiversificieren, waarom zou ik het dan laten?

Ik neem aan dat als je Amerikaanse of Engelse aandelen koopt dat je het valuta-risico tov de euro ook niet hedged ? Waarschijnlijk wissel je eerst naar de USD of de GBP en is dit misschien zelfs een geruststellende gedachte qua valuta diversificatie. Ik trek die lijn gewoon door nu dat ik vooral cash in mijn portfolio heb. Meer zit er niet achter.
pi_126543023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef piepeloi55 het volgende:
Jaco, wat is de beweegreden van het spreiden van je cash in al die valuta?
Zie hierboven.

quote:
Persoonlijk zou ik me trouwens niet prettig voelen bij het hebben van de bekende 'commodity currency's' de komende jaren...
Currencies worden in termen van elkaar weergegeven. Als de commodity currencies (AUD en CAD) zouden dalen, dan stijgen de andere 8. Laat ik nogmaals benadrukken dat ik de 'euro bril' heb afgezet: ik bekijk het pakket aan valuta's als geheel.

Ik heb de valuta gekozen waarin vrij en veel gehandeld wordt. Eventueel is er een kans dat het hele pakket wegzakt t.o.v. van de Roebel, Zweedse Kroon, de Zloty, etcetera, maar dat risico neem ik. Je moet er ergens een grens aan stellen.

Tenslotte is er nog het risico dat de verzameling currencies als groep hun waarde verliezen tov tastbare goederen, oftewel wereldwijde inflatie. Ik heb daarom ook goud, zilver en een agriculture commodities tracker in mijn portfolio.
pi_126547238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 11:18 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

En nog wat meegepakt.
Doe je er nog wat mee? Gezien Nyrstar flink gedropt is sinds je het aanschafte. Ik bekeek het zelf ook afgelopen dagen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 mei 2013 @ 20:18:36 #111
371032 GoedeVraag
pi_126549351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Het risico dat de euro koers daalt ten opzichte van de andere valuta. De kans dat dit een drastische daling zal zijn, is inderdaad niet zo hoog. Ik veroordeel dan ook niemand die volledig in de euro blijft zitten en die ook z'n toekomstige consumptie in de euro zal hebben. Als je een cash portfolio van een paar duizend euro hebt, is het ook onzin om dit te spreiden.
Als euro-consument kan je je afvragen in hoeverre valutakoersschommelingen een risico zijn voor je koopkracht. Als euro-consument gaat het uiteindelijk toch alleen om de koopkracht van je euro (als je naar cash kijkt)?

Als je met een paar ton werkt kan ik me voorstellen dat je een langere-termijnvisie hebt waarbij je ('geografisch') meer een middelpunt kiest. Hetzelfde als je over de hele wereld woont.

Zolang je het geld uiteindelijk in Euorpa (euros) gaat uitgeven weet ik niet of je nou echt risico spreid door al die munten mee te nemen. Het gaat je dan uiteindelijk enkel om inflatie in euro's toch? Nu zet je daar een inflatierisico van andere munten tegenover, maar zou het niet efficiënter zijn om bijvoorbeeld wat grondstoffen oid mee te nemen?
pi_126569312
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 20:18 schreef GoedeVraag het volgende:
Het gaat je dan uiteindelijk enkel om inflatie in euro's toch? Nu zet je daar een inflatierisico van andere munten tegenover, maar zou het niet efficiënter zijn om bijvoorbeeld wat grondstoffen oid mee te nemen?
Die laatste heb ik dus ook.

Als je een aandeel Shell hebt en je koopt er Unilever, Ahold en DSM bij dan is er een kans dat die laatste 3 het slechter doen dan Shell. Dan had je het achteraf gezien beter niet kunnen doen. Maar dit geldt altijd bij diversificatie. Het doel is niet om een winnaar te kiezen of een verliezer te mijden, maar om de volatiliteit van je portfolio als geheel te verlagen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 10:06:20 #113
371032 GoedeVraag
pi_126571960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:54 schreef jaco het volgende:
Het doel is niet om een winnaar te kiezen of een verliezer te mijden, maar om de volatiliteit van je portfolio als geheel te verlagen.
Volatiliteit meet je altijd ten opzichte van iets. De vraag is denk ik een beetje wat je als referentiepunt neemt als euro-consument.
pi_126666371
BAM op ¤3,89
Laatst gekocht Post.NL
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_126669611
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 06:04 schreef Buster24 het volgende:
BAM op ¤3,89
Laatst gekocht Post.NL
Geef voor beide eens argumenten? Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:25:19 #116
391065 NY_aannemer
pi_126671045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doe je er nog wat mee? Gezien Nyrstar flink gedropt is sinds je het aanschafte. Ik bekeek het zelf ook afgelopen dagen.
Ik blijf short zitten. Mijn koerstarget voor Nyrstar zit op 3,-
pi_126671256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geef voor beide eens argumenten? Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!
Bam verkocht en ¤450,- winst, Post.NL staat historisch laag en dat is eigenlijk mijn strategie, aandelen die instorten kopen, 500 of 1000 en het krabbelt vanzelf weer op, het alternatief is 2%
op een spaarrekening.

Is bij ING,AEGON en BAM erg goed gegaan bij SNS de pineut alles weg maar goed dat is het spel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_126672629
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Bam verkocht en ¤450,- winst, Post.NL staat historisch laag en dat is eigenlijk mijn strategie, aandelen die instorten kopen, 500 of 1000 en het krabbelt vanzelf weer op, het alternatief is 2%
op een spaarrekening.

Is bij ING,AEGON en BAM erg goed gegaan bij SNS de pineut alles weg maar goed dat is het spel.
Ik denk dat Post NL zeker gouden toekomst tegenmoet gaat met pakketdiensten, ecommerce is nog steeds erg booming, sterker nog, ecommerce zoals we dat nu kennen zal nog veel groter worden, de echt grote winkelketens moeten de komende jaren vol inzetten op ecommerce omdat hun fysieke winkels marginaal worden, goede service en bezorging zullen de key factor naar succes worden!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:37:29 #119
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126678919
quote:
Laatst gekocht Post.NL
Zit ik ook aan te denken, ik zie wel wat in de reorganisatie en pakket toekomst.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!
Waarom PostNL niet? :)
pi_126678972
Met PostNL koop je aandelen TNT en een pensioenfonds. Post bezorgen is bijna bijzaak geworden in financieel opzicht :)
pi_126679518
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Met PostNL koop je aandelen TNT en een pensioenfonds. Post bezorgen is bijna bijzaak geworden in financieel opzicht :)
PostNL bezorgt toch ook pakketten?
Dat heeft nog toekomst.
pi_126679569
quote:
Ik dacht dat PostNL zelfs langzaam van post af wou en nog meer richting de pakketservice wou gaan.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_126679736
Dat is mijn punt niet. Check de jaarstukken van PostNL eens. Hun financiele welslagen is vooral afhankleijk van hoeveel ze in hun pensioenfonds moet bijplempen en hoe de aandelen TNT erbij staan.

Of het goed of slecht gaat met paketten en post is welhaast bijzaak.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:14:38 #124
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126680049
quote:
Dat hebben ze toch afgeschreven in Q1, of is dat weer wat anders? En met betrekking tot het pensioen is de dekkingsgraad weer in orde.

Verder is er een goede stijging te zien in de pakket-omzet, en dat lijkt mij ook de toekomst te worden.
pi_126680111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:14 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch afgeschreven in Q1, of is dat weer wat anders? En met betrekking tot het pensioen is de dekkingsgraad weer in orde.

Verder is er een goede stijging te zien in de pakket-omzet, en dat lijkt mij ook de toekomst te worden.
omzet is niet hetzelfde als winst, he :)

Ze hebben nog steeds een dik pakket TNT dus elke waardevermeerdering of -vermindering jankt door hun balans en P&L heen. En het pensioenfonds he.... ach..... welke rekenrente hebben ze dit jaar weer eens gebruikt? Vier jaar geleden was het 7%

Maar goed.... punt is dat nevenzaken erg belangrijk zijn voor PostNL
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:29:32 #126
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126680582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
omzet is niet hetzelfde als winst, he
De overige units laten een daling zien indd, dus ze gaan er niet op vooruit. Maar daarom gaat de toekomst ook naar de pakket diensten, i.p.v. de huidige papieren documenten, lijkt me.
pi_126681760
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

omzet is niet hetzelfde als winst, he :)

Ze hebben nog steeds een dik pakket TNT dus elke waardevermeerdering of -vermindering jankt door hun balans en P&L heen. En het pensioenfonds he.... ach..... welke rekenrente hebben ze dit jaar weer eens gebruikt? Vier jaar geleden was het 7%

Maar goed.... punt is dat nevenzaken erg belangrijk zijn voor PostNL
Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?
pi_126682077
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:04 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?
Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.

Ik zie simpelweg niet hoe die een goede business case kunnen hebben. Pre splitsing was het bedrijf helemaal geobsedeerd door een overname die nooit kwam. Hebben ze Ceva Logistics verkocht daarvoor zelfs. Post overname zit PostNL met een giga belang in TNT waar ze niks mee kunnen, en alle schuld, en een verleden in de vorm van giga pensioenverplichtingen waar een koper niks mee kan. TNT is simpelweg te klein om zinnig te kunnen concurreren met FedEx/UPS/Deutsche Post (DHL), maar te groot om uitgekocht te worden.

Ik zie niet goed waar daar het perspectief zit, bij geen van beiden. Teveel concurrentie, te weinig schaalgrootte?
pi_126683481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.

Ik zie simpelweg niet hoe die een goede business case kunnen hebben. Pre splitsing was het bedrijf helemaal geobsedeerd door een overname die nooit kwam. Hebben ze Ceva Logistics verkocht daarvoor zelfs. Post overname zit PostNL met een giga belang in TNT waar ze niks mee kunnen, en alle schuld, en een verleden in de vorm van giga pensioenverplichtingen waar een koper niks mee kan. TNT is simpelweg te klein om zinnig te kunnen concurreren met FedEx/UPS/Deutsche Post (DHL), maar te groot om uitgekocht te worden.

Ik zie niet goed waar daar het perspectief zit, bij geen van beiden. Teveel concurrentie, te weinig schaalgrootte?
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?
Ook zo'n ex parel van de AEX
pi_126683771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Of het huidige koersniveau zo aantrekkelijk is, weet ik niet, maar alhoewel hun winstcijfers een beetje matig lijkt, moet je eens kijken hoe hun cashflow is. Want alhoewel ze veel afschrijven van hun IP (vooral kaarten), halen ze wel een hoop cash binnen elk jaar. Schuldenvrij ongeveer nu. Vrij conservatief management. Zitten niet in een groeimarkt (althans niet voor wat betreft consumentendeel), maar zijn wel erg goed in wat ze doen. Ze ploegen voort, beetje saai bedrijf geworden. Ik zou ze op lagere niveaus wel weer kopen hoor. Wel eentje die op mijn shortlist staat voor als ze weer richting de 3 gaan.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 19:12:33 #131
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_126684235
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:
Goede liquiditeitspositie.. maar loopt alsnog achter tov concurrentie.
Omzet loopt al jaren terug en TomTom heeft geen visie. Het management zelf weet niet eens wat ze willen. Management heeft in het verleden grote kansen laten liggen, dit terwijl ze wel wisten wat er aan zat te komen (marktverschuiving); faal dus.
Onzekere toekomst.
Sluiten wel goede deals de laatste tijd met o.a. autobedrijven.
Ook voor 2013 en 2014 nog geen groei verwacht (door TomTom zelf). + al tijden een haast vlakke koerslijn.
pi_126684336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:12 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Sluiten wel goede deals de laatste tijd met o.a. autobedrijven.

Klopt, Renault, Opel, Mazda een deal met China.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:04:39 #133
391065 NY_aannemer
pi_126808624
Puts op Yahoo en ben nog shorter gegaan op Nyrstar. Die markt gaat letterlijk zinken. Koersdoel blijft 3,-
pi_126810651
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:

Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82

Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.

Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Een update over de aangekochte aandelen:

Atoss Software begint overgewaardeerd te raken. P/E ratio van 19,92 en een PBV van 4,84, terwijl het gemiddelde van de sector rond de 2 ligt.

Easy Software is nog steeds een erg goede keus. Alle seinen staan op groen.

GFT Technologies heeft een slechter dan gemiddelde ROA, ROI en ROE. Er moet een stuk beter gepresteerd gaan worden. Biedt kansen op groei, want de P/E ratio en PBV zijn ook laag.

IVU Traffic heeft veel ruimte voor groei. Raad van bestuur mikt zelf op een groei van 25% in de aandelenkoers, op middellange termijn. Bedrijf presteert prima, terwijl de koers achter blijft. Heeft een lage P/E ratio en PBV.

LS Telcom zit midden in een grote koersstijging. Desondanks niet overgewaarderd en dus verwacht ik een verdere stijging.

P&I Personal & Informatik is een vreemde eend in de bijt. PBV is erg hoog, rond de 5, maar de ROA, ROI en ROE zijn ook zeer goed. En de P/E ratio is op dit moment 12.

Pironet heeft net als GFT Technologies een slechte ROA, ROI en ROE, maar wel een hoge P/E ratio. De resultaten zijn slechter dan analysten verwachtten. Desondanks blijft de koers stijgen.

SHS Viveon beurskoers zakt momenteel hard vanwege slechte cijfers. Bovendien was de koers enorm hard gestegen (500%) de laatste jaren.

Softing boekt recordkwartaal na recordkwartaal. Tegelijkertijd blijft de aandelenkoers netjes onder controle, en raakt niet oververhit.

Ik heb SHS Viveon ondertussen met verlies verkocht. De rest hou ik.

Van de overige acht aandelen, vind ik dit de beste vier om in te stappen (in alfabetische volgorde)
Easy Soffware
IVU Traffic
LS Telcom
Softing
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:45:34 #135
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126867985
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:19 schreef JimmyJames het volgende:
Gekocht: gokcalletjes JNJ en WMT januari 2014 $100.
De helft van de JNJ calls verkocht (voor ongeveer het totale bedrag dat ik voor bovengenoemde calls heb betaald).

Ik zit nog even te kijken naar een putje op iets.
Toch maar niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 22-05-2013 18:57:07 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126888461
iShares Barclays Euro Corporate Bonds (obligaties)
FT Templeton Asian Growth A Acc (USD) (aandelen Azie)
iShares MSCI World (Aandelen wereldwijd)

[ Bericht 4% gewijzigd door stoeltafel op 23-05-2013 01:22:40 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:25:23 #137
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_126919229
SBM Ofshore
pi_126920168
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:25 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
SBM Ofshore
Waarom?

Maakt verlies, gaat alleen maar slechter qua omzet en winst en heeft een hoge PBV.
In de sector van SBM, heeft minder dan 30% van de bedrijven met 2.000 - 10.000 medewerkers en marketcap van meer dan een miljard. SBM, heeft een marketcap van bijna 3 miljard.

SBM lijkt me nogal overgewaardeerd.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:29:57 #139
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_126939628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 01:06 schreef stoeltafel het volgende:
iShares Barclays Euro Corporate Bonds (obligaties)
Waarom nu obligaties? Levert nauwelijks wat op, en bij rentestijging verlies je waarde.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_126939781
Eigenlijk moet dit topic anders ingestoken gaan worden, namelijk:

"Wat overweeg je te gaan kopen?"

Want de second opinions hier zijn best nuttig.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:27:19 #141
375626 WillemMiddelkoop
pi_126997373
En wat is jullie mening over Delta Lloyd?
pi_126997636
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik wacht even op onze PBV spammert ;)
pi_127055600
Wat zal ik eens gaan droppen deze week en wat gaan shoppen?

Ik denk aan shoppen AND en TOM2

Droppen weet ik nog niet gaat afhangen van wat de koersen gaan doen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_127061629
Ik ben begin van het jaar Long gegaan op de AEX en heb vorige week alles verkocht met een leuke cent winst. Heb ook nog even long gezeten op S&P500 maar ook die heb ik inmiddels verkocht. Zit nu een beetje te dubben; wat gaan de beurzen doen? Er is al belachelijk veel winst gemaakt op de beursvloer dit jaar. Met de huidige opstelling van de Fed zie ik de stijgende lijn in Amerika misschien wel stranden en dit zal zeker ook zijn weerslag hebben op de Europese beurzen. Iemand een idee/mening?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Delta Lloyd heeft een hoog percentage dividend, wat het aandeel in mijn ogen erg interessant maakt, maar heb geen idee van de gezondheid van het bedrijf zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheBluePill op 27-05-2013 12:41:27 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:59:36 #145
375626 WillemMiddelkoop
pi_127120082
Vandaag de Friesland Bank perp obligatie gekocht.

Reden: ik verwacht (ben er bijna van overtuigd) dat deze obligatie eind volgend jaar door de Rabobank wordt afgelost. Deze lening hoort in de toekomst door nieuwe solvabiliteitsregels ook niet meer tot het kernkaptiaal. Bovendien heeft de Rabo in mijn ogen deze obligatie ook helemaal niet meer echt 'nodig'.
pi_127120949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:59 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Vandaag de Friesland Bank perp obligatie gekocht.

Reden: ik verwacht (ben er bijna van overtuigd) dat deze obligatie eind volgend jaar door de Rabobank wordt afgelost. Deze lening hoort in de toekomst door nieuwe solvabiliteitsregels ook niet meer tot het kernkaptiaal. Bovendien heeft de Rabo in mijn ogen deze obligatie ook helemaal niet meer echt 'nodig'.
Ik denk dat ze 'm lekker laten doorlopen voor 10Y + 0.1%. Ze kunnen 'm per kwartaal callen, en goedkopere funding kunnen ze nergens krijgen, of het nou voor kernkapitaal telt of niet.

Ik vind het wel bij Bert Bruggink passen om 'm niet te callen, en dan een gepast bod te doen, ooit eens. Kan ie het restant altijd nog callen.

Bovendien, en dat vergeet iedereen geloof ik, is core capital niet de enige eis die wordt gesteld. Vandaar dat er onlangs ook diverse nieuwe tier 2 leningen zijn uitgegeven die ook niet kwalificeren als core capital (tenzij de 10Y aantrekt natuurlijk, maar de opslag blijft klein, een vergelijkbare van NIBC staat thans op 46 ipv 80, om maar even het verschil aan te geven)

Het zou best kunnen allemaal, maar ik zou er niet al te overtuigd van zijn. Ze zijn geen Sinterklaas daar aan de Croeselaan. Als ze 'm niet callen zit je met een effectief rendement van een slordige 2% op achtergesteld kapitaal, en dan zou ie terug moeten vallen naar 60-65 ofzo...
pi_127162644
Holco motivatie gokken en momentumbeleggen.

En een koersdoel van ¤ 40,-
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:15:15 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_127240763
quote:
Laatst gekocht Post.NL
^O^
Goede zet. Het is dat ik defensiever ben ingesteld, wilde ze eigenlijk ook aankopen (het gevoel is soms een betere indicator dan je ratio vind ik) maar ja, achteraf is makkelijk praten.
pi_127260150
1000 postnl verkocht 2,09 winst 212,50
pi_127260493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:37 schreef arjan1212 het volgende:
1000 postnl verkocht 2,09 winst 212,50
Waar staat dat je die aandelen had gekocht?
Die kan ik namelijk niet vinden :)
pi_127260574
ik had op 25 maart 500 st. gekocht op 1,91 en op 28 maart 500 st op 1,79
pi_127260608
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
ik had op 25 maart 500 st. gekocht op 1,91 en op 28 maart 500 st op 1,79
Hm dat heb ik dan gemist ;)
Hou je toch netto nog wat leuks over :D
pi_127279261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:48 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Hm dat heb ik dan gemist ;)
Hou je toch netto nog wat leuks over :D
Had ik laatst met BAM toch een ¤400,- aan over gehouden.

Ik heb trouwens de aandelen SNS nog steeds negatief op mijn belegging rekening staan :(
Dat ze niets meer waard zijn, oke, dat was de gok toen ik ze kocht maar dan zou ik het liefst zien dat ze compleet verdwijnen maar ik krijg ze er niet af omdat ze onverhandelbaar zijn.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:15:11 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_127438606
Een put op Vopak gekocht.
pi_127438976
Ik heb een put op AEX gekocht op een koers van 0.35 euro.
pi_127441632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:27 schreef 0108daniel het volgende:
Het stort behoorlijk in ja. :o
pi_127653933
Lach mij hier uit....

Ik heb mijn aandelen Pharming verkocht een paar handelsdagen voor de explosieve koersstijging ...

En dus een ritje van 8,5 cent naar 17 cent en nog steeds in de lift misgelopen.

Baal er best wel van -O-

Maar goed leergeld zullen we maar zeggen.
pi_127700515
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Lach mij hier uit....

Ik heb mijn aandelen Pharming verkocht een paar handelsdagen voor de explosieve koersstijging ...

En dus een ritje van 8,5 cent naar 17 cent en nog steeds in de lift misgelopen.

Baal er best wel van -O-

Jij bent tenminste zo eerlijk om ook je slechte aankopen te posten :P
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_127701622
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
De vraag is echter wat je er van zou kunnen leren. Zoiets kun je niet tevoren weten.

Je zou eventueel gefaseerd kunnen verkopen, zoals sommige beleggers ook standaard stapsgewijs instappen. Dit kost extra transactiekosten en je blijft met hetzelfde gevoel zitten als de koers na je laatste verkoop aktie explodeert.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:35:54 #160
375626 WillemMiddelkoop
pi_127701688
Zojuist 100 stuks Exact Holding gekocht.
pi_127701724
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef jaco het volgende:

Je zou eventueel gefaseerd kunnen verkopen, zoals sommige beleggers ook standaard stapsgewijs instappen. Dit kost extra transactie
Het probleem is dat ik onvoldoende vermogend ben om gefaseerd te werk te gaan dan gaat echt een te groot percentage op aan transactiekosten..
pi_127701727
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:27 schreef 0108daniel het volgende:
Dit geeft geen enkele informatie. Er zijn allerlei put series. Wat is de uitoefen prijs en de expiratie datum ?
pi_127704244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef jaco het volgende:

[..]
De vraag is echter wat je er van zou kunnen leren.
Meer geduld hebben.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:00:37 #164
375626 WillemMiddelkoop
pi_127724040
en vandaag nog wat DeltaLoyd opgepakt
pi_127724523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:00 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
en vandaag nog wat DeltaLoyd opgepakt
Bij Delta Lloyd staan opnieuw banen op de tocht.
Het personeelsbestand is in de afgelopen 4 jaar al met een kwart geslonken en ligt nu op 5400 medewerkers.
Dat er nog meer mensen uit moeten, staat volgens topman Hoek los van de economische toestand. Delta Lloyd gaf drie weken geleden ook al een winstwaarschuwing af.
Het concern verwacht dat de operationele winst dit jaar 10 procent lager zal liggen dan vorig jaar.
Dat zou onder meer te wijten zijn aan de lage rentestand.
pi_127874934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Bij Delta Lloyd staan opnieuw banen op de tocht.
Het personeelsbestand is in de afgelopen 4 jaar al met een kwart geslonken en ligt nu op 5400 medewerkers.
Dat er nog meer mensen uit moeten, staat volgens topman Hoek los van de economische toestand. Delta Lloyd gaf drie weken geleden ook al een winstwaarschuwing af.
Het concern verwacht dat de operationele winst dit jaar 10 procent lager zal liggen dan vorig jaar.
Dat zou onder meer te wijten zijn aan de lage rentestand.
Paar dagen terug maar ik vind het maar de vraag of dit zo'n slecht teken is. Naar mijn idee zitten daar toch veel banen die haast nooit echt rendabel zijn geweest maar er in werden gehouden want ja het ging toch goed en we deden het altijd al zo en natuurlijk vriendjes en dergelijke.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_128070142
rdsa 300 24,385

[ Bericht 94% gewijzigd door koffiemetmelkensuiker op 21-06-2013 12:49:10 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:55:32 #168
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_128070591
Mensen die bij DL werken krijgen echt overbetaald. Daarnaast allerlei dure opleidingen, traineeships en malligheid dat 100% gefinancierd wordt. Lang niet altijd met aanwijsbaar nut.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:54:29 #169
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128076614
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en geschreven puts op Imtech
Hoe is het daarmee afgelopen? :)

OT :
bijgekocht 25 aandelen Shell @ 24.55
Turbo long 400st @ 1.63 sl336
pi_128076840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:54 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Hoe is het daarmee afgelopen? :)

OT :
bijgekocht 25 aandelen Shell @ 24.55
Turbo long 400st @ 1.63 sl336
Gesloten met een paar centen verlies na de Q1 cijfers.

Gelukkig heeft de tijdswaarde de daling van de koers van de onderliggende waarde gedempt.

Maar toen ik het gehaspel van de raad van bestuur op de Q1 persconferentie zag, dacht ik, dit komt voorlopig niet meer goed.

Je moet ook gewoon afscheid kunnen nemen van een slecht idee, alhoewel de optiepremies op Imtech aantrekkelijk blijven :) Ik kijk wel weer eens als de details over de claimemmissie bekend zijn :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 00:57:24 #171
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_128224441
gokje long AEX 335
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:38:42 #172
369021 tfors
pi_128252580
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 00:57 schreef tfors het volgende:
gokje long AEX 335
Zojuist gesloten op 336.75 (Oanda prijs). Wat ging het langzaam vandaag..
pi_128263335
Ik heb mijn AIG positie eruit gegooid met 30% winst en heb met dat geld aandelen van de Elements Rogers agriculture index gekocht. Ik verwacht dat agrarische grondstoffen de komende 10 tot 20 jaar een stuk duurder worden omdat we met steeds meer mensen zijn en niemand meer boer wil worden.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:59:05 #174
369021 tfors
pi_128265571
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik heb mijn AIG positie eruit gegooid met 30% winst en heb met dat geld aandelen van de Elements Rogers agriculture index gekocht. Ik verwacht dat agrarische grondstoffen de komende 10 tot 20 jaar een stuk duurder worden omdat we met steeds meer mensen zijn en niemand meer boer wil worden.
Niet slecht gedacht lijkt me, dus ga je ze dan ook die periode aanhouden?
pi_128268549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:59 schreef tfors het volgende:

[..]

Niet slecht gedacht lijkt me, dus ga je ze dan ook die periode aanhouden?
Als ik voor die tijd al op forse winst sta ga ik wel een deel er uit gooien maar ik wil het wel voor 10 tot 20 jaar aanhouden inderdaad. Deze grondstoffen zijn ook een goede hedge tegen inflatie en een nieuwe major crash.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:12:38 #176
369021 tfors
pi_128272415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 08:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als ik voor die tijd al op forse winst sta ga ik wel een deel er uit gooien maar ik wil het wel voor 10 tot 20 jaar aanhouden inderdaad. Deze grondstoffen zijn ook een goede hedge tegen inflatie en een nieuwe major crash.
Interessante investering, ik hoop dat het werkt voor je!
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:57:21 #177
369021 tfors
pi_128278770
zojuist Goud long weer gokje ;-)
pi_128279727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef tfors het volgende:
zojuist Goud long weer gokje ;-)
SPDR Gold trust etf?
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:30:54 #179
369021 tfors
pi_128280131
Oanda goud. zojuist er weer uit op 1236 (+3 puntjes rijker) en terwijl ik het type eindelijk die uitbraak waar ik op hoopte maar wat me te lang duurde :/

maar dat was voldoende gokjes voor deze week
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:33:48 #180
369021 tfors
pi_128280224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:30 schreef tfors het volgende:
.. terwijl ik het type eindelijk die uitbraak waar ik op hoopte maar wat me te lang duurde :/..
had niet in de gaten dat het 2:30 was, cijfers kwamen uit natuurlijk
pi_128286547
Goud gaat wel richting een koopkoers.

In de smiezen houden dus ;)
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:50:46 #182
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128288020
Waarom zou dit het moment zijn waarna de goudprijs weer ineens gaat stijgen, na de constante daling van het afgelopen jaar?
pindazakje
pi_128290263
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou dit het moment zijn waarna de goudprijs weer ineens gaat stijgen, na de constante daling van het afgelopen jaar?
De waarde van iets is nogal marktgevoelig.
Nu ziet men het even niet zitten met goud juist dan kan je spekkoper zijn.

En naast gebruik voor bling bling wordt het ook in electronica gebruikt en de hoeveelheid daarvan blijft maar toenemen.
:)
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:11:22 #184
375626 WillemMiddelkoop
pi_128290756
Ik zou dan goudmijnen kopen (GDX of GDXJ) die zijn nog veel harder gedaald.
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:44:36 #185
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128292042
Op de huidige goudprijs kunnen toch heel wat goudmijners niet winstgevend produceren?
pi_128292400
Wat ik zelf zwaar bearish vind is het gebrek aan tegenreactie's (kortstondige forse oplevingen), hetgeen vrij gebruikelijk is tijdens een daling van deze omvang. Het begint meer te lijken op de collapse van een bubble.
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:20:06 #187
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128293474
Als je goudmijners gaat kopen moet je je wel bewust zijn dat echte bedrijven zijn. Je moet dus de onderliggende winstgevendheid beoordelen voordat je er een koopt. De ene mijner kan veel winstgevender produceren dan de ander. De ene mijner kan nu een uitstekende koop, de ander kan op de rand van faillissement staat.

Je kan ook niet zomaar oliemaatschappijen kopen omdat je denkt dat de olieprijs stijgt in de toekomst, ook daar moet je onderzoeken welke het meest winstgevend is in $ per barrel bijvoorbeeld.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:02:50 #188
369021 tfors
pi_128303183
In ieder geval beter nu goud kopen dan 3 maanden geleden ;-) En ik zou niet zo snel in goudmijnen en dat soort dingen beleggen, ook al hebben die meer hefboom. Dan kun je net zo goed met grotere hefboom in goud zelf beleggen.
pi_128321353
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

De waarde van iets is nogal marktgevoelig.
Nu ziet men het even niet zitten met goud juist dan kan je spekkoper zijn.

En naast gebruik voor bling bling wordt het ook in electronica gebruikt en de hoeveelheid daarvan blijft maar toenemen.
:)
Goud wordt niet gebruikt in electronica, zilver wel.
pi_128321407
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef monkyyy het volgende:
Als je goudmijners gaat kopen moet je je wel bewust zijn dat echte bedrijven zijn. Je moet dus de onderliggende winstgevendheid beoordelen voordat je er een koopt. De ene mijner kan veel winstgevender produceren dan de ander. De ene mijner kan nu een uitstekende koop, de ander kan op de rand van faillissement staat.

Je kan ook niet zomaar oliemaatschappijen kopen omdat je denkt dat de olieprijs stijgt in de toekomst, ook daar moet je onderzoeken welke het meest winstgevend is in $ per barrel bijvoorbeeld.
Kijkende naar de cijfers, wat vind jij dan de beste mijner? Newcrest, Newmont?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:24:09 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128340878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Kijkende naar de cijfers, wat vind jij dan de beste mijner? Newcrest, Newmont?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128343671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Goud wordt niet gebruikt in electronica, zilver wel.
Kijk eens in de wereld van high end studio/audio ;)

Er zijn zelfs gitaar en basgitaarsnaren met goud te koop B-)
pi_128350678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:18 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Kijk eens in de wereld van high end studio/audio ;)

Er zijn zelfs gitaar en basgitaarsnaren met goud te koop B-)
De studio's van Lil Wayne en 50 Cent zeker. :)
pi_128350817
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

De studio's van Lil Wayne en 50 Cent zeker. :)
http://www.stringsbymail.(...)6-full-set-6123.html
pi_128366273
Even een aantal aandeeltjes Blackberry gekocht op 10,88
Koerst staat inmiddels 25% in de min en verwacht hier een kleine correctie op.
pi_128462017
vorige week vrijdag Nokia turbo long 2.8 aangeschaft voor 0,37
pi_128462981
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:30 schreef vaginabeheerder het volgende:
vorige week vrijdag Nokia turbo long 2.8 aangeschaft voor 0,37
Had je beter vrijdag even kunnen melden, de tijd dat je dit plaatste werdt bekend gemaakt dat Nokia 6,5% klom ;)
pi_128463528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:53 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Had je beter vrijdag even kunnen melden, de tijd dat je dit plaatste werdt bekend gemaakt dat Nokia 6,5% klom ;)
ja klopt maar ik zag net dit topic pas, ik zal wel vaker posten als jullie dat leuk vinden.
ik beleg pas sinds maart maar ik heb pas 1 verliesgevende transactie gemaakt, zal wel beginnersgeluk zijn maar het geeft me wel een stimulans.
trouwens ik kreeg vrijdag zowat een hartverzakking want toen ik de tl kocht stortte de koers in elkaar nadat de cijfers van bbry bekend werden gemaakt.
gelukkig heeft de koers de 2.8 niet aangetikt.
pi_128463998
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:07 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja klopt maar ik zag net dit topic pas, ik zal wel vaker posten als jullie dat leuk vinden.
ik beleg pas sinds maart maar ik heb pas 1 verliesgevende transactie gemaakt, zal wel beginnersgeluk zijn maar het geeft me wel een stimulans.
trouwens ik kreeg vrijdag zowat een hartverzakking want toen ik de tl kocht stortte de koers in elkaar nadat de cijfers van bbry bekend werden gemaakt.
gelukkig heeft de koers de 2.8 niet aangetikt.
Neem aan dat je dat vanaf vrijdag bedoelde.
Koers van Blackberry was toen aardig ingezakt.
pi_128464444
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:18 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Neem aan dat je dat vanaf vrijdag bedoelde.
Koers van Blackberry was toen aardig ingezakt.
ja klopt en Nokia kreeg ook een tik.
ik heb ze eigenlijk gekocht vanwege de geruchten dat ze een smartphone met een 41mp camera gaan presenteren 11 juli.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')