quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Begin 2013 AIG gekocht op $35 staat nu op $41. Heeft een boekwaarde van $65 en het populairste aandeel onder hedgefunds, dus veel upside potential.
Zeker, alleen AIG is het meest ondergewaardeerd omdat het natuurlijk genationaliseerd was en nu nog steeds een slechte naam heeft.quote:Op zondag 28 april 2013 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
(tip: kun je om nagenoeg om het even welke verzekeraar kopen, want ze noteren allemaal op een fractie van hun zichtbare eigen vermogen)
Ah, natuurlijkquote:Op zondag 28 april 2013 10:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zeker, alleen AIG is het meest ondergewaardeerd omdat het natuurlijk genationaliseerd was en nu nog steeds een slechte naam heeft.
watte?quote:Op zondag 28 april 2013 18:32 schreef FF_Serieus het volgende:
Amundi Funds Equity Thailand AU-C Class
kijk hier maar eens...quote:Op zondag 28 april 2013 18:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
watte?
kun je dat svp toelichten?
Misschien blijven alle verzekeraars wel ondergewaardeerd, denk het niet maar zou kunnen. Maar dan heb ik nog steeds genoeg vertrouwen in het aandeel AIG. Ze hebben net hun schuld bij de Amerikaanse overheid afbetaald en waarschijnlijk gaan ze komend jaar weer dividend uitbetalen en aandelen terugkopen. Daarnaast heb ik er vertrouwen in dat AIG makkelijk 8% per jaar kan groeien wat natuurlijk ook invloed heeft op het aandeel.quote:Op zondag 28 april 2013 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, natuurlijkWel nieuwsgierig hoe je bij een vezekeraar bepaalt in welke mate ze ondergewaardeerd zijn, want op zich zou een branchebrede waardering op ver onder intrinsiek wel een paar belletjes doen kunnen rinkelen over businessmodel en versslaggeving van die toko's (de boekwaarde waaraan je refereert). Maar goed, da's meer voor het beursvloer topic, denk ik.
waarom niet gewoon een tracker dan, want zo te zien volgens ze gewoon de SET?quote:Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef FF_Serieus het volgende:
[..]
http://www.morningstar.nl(...)t.aspx?id=F0GBR04GC7
de thaise beurs is gestegen van 200 naar 1500 thb.. waarom zou dat doorgaan? de thaise overheid steekt zich diep in de schulden, om in het hele land hogesnelheidstreinen aan te leggen...quote:Op zondag 28 april 2013 18:32 schreef FF_Serieus het volgende:
Amundi Funds Equity Thailand AU-C Class
Welke beurs in Myanmar?quote:Op maandag 29 april 2013 08:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe koop ik trackers van beurzen van landen als Myanmar, Thailand en waar kan ik goed volgen hoe de koersen in die landen lopen?
Ga ik doen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Welke beurs in Myanmar?- sjezus doe eens wat onderzoek.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Your LIMIT SELL Order (Ref. No. 1008666xxx) is FULLY executed. Order Details LIMIT SELL - Universal Entertainment Corp (6425) Price: JPY 2293 Quantity: 200 Shares Good-till Date: 2013-04-30 Today's Execution Status (as at 2013-04-30 10:20:03 HKT) Average Price: JPY 2435.00 Executed Quantity: 200 Shares Unfilled Quantity: 0 Shares |
Er is een hoog speculatief trade deel, en daar kan vanalles in zitten (thans short KPN, long Ingram Micro, en voornamelijk cash)quote:Op maandag 29 april 2013 10:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Dino waar bestaat jouw portfolio uit?
In dat geval ben ik met plezier je vuilnismanquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Cash is trash
![]()
http://www.iex.nl/Column/100007/Cash-is-trash.aspx
Jammer voor je ik ben een hoarderquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In dat geval ben ik met plezier je vuilnisman
quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Jammer voor je ik ben een hoarder
Ik overweeg het om een Delorean aan te schaffenquote:
Ah op die fiets!quote:Op dinsdag 30 april 2013 11:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik overweeg het om een Delorean aan te schaffen
Valt dus tegen. Jammerrrr....quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Staat op de site nu![]()
http://www.ussteel.com/us(...)?s=32722&item=136959
Ik zou zeggen: kijk eens naar de voorwaarden en de koers/effectief rendement van Rabo Ledenobligaties extraquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:16 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik overweeg om Rabo ledencertificaten te kopen. Wat is jullie mening hierover?
quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Kleine twee weken geleden Shell @ 24,50. Vooral voor de lange termijn.
En de afgelopen maanden beetje bij beetje Ishares-Eurostoxx-trackers gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuillequote:Op donderdag 2 mei 2013 16:14 schreef 0108daniel het volgende:
Iedereen heeft hier winst gemaakt en helemaal geen verlies zoals ik lees.
Weer een paar miljonairs erbij!
Behalve Daniel de zoveelste, maar post kopieert het maar even niet als ie uitgestopt wordt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuille
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tussen de claim KPN en de aandelen kPN zat ongeveer een spread van 4 ct per aandeel (circa 2.5%)
Dus long claims, short aandelen KPN, en over twee weekjes keurig netjes de gehedgde positie afwikkelen. Kosten circa 0.4%, netto opbrengst circa 2%. Niet slecht voor twee weken geen risico lopen (sorry, al dat gratis geld beneveld het brein kenneiljk, 1 claim = 2 aandelen, dus netto opbrengst circa 2 x 2% is 4%)
PS: omgekeerd werkt natuurlijk ook. Als je nu al aandelen KPN bezit, kun je ze wellicht beter verkopen en claims terugkopen (let op de verhouding 2:1 !), en dan krijg je je aandelen KPN over twee weken met korting terug uit hoofde van de claimemissie
Hij wordt ook kleiner - de claims zijn natuurlijk niet supercourant.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?
Immers, als jij het ziet, zien anderen het en zou je misschien verwachten dat die spread kleiner zou zijn?
Jij ziet ze naar een paar centen gaan in relatief korte tijd? Als je het er bewust uitgooid zou je toch ook kunnen shorten op KPN?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Dat ik fiks wat aandelen KPN eruit heb gegooid.(bewust)
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maak voor de lol eens een trendline analyse met de jaarkoers van kpn..
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Tussen nu en mid-augustus gaan er we aan met KPN?
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar wie weet wat Carlos uit de hoge hoed weet te toveren?
Het lijkt me niet een persoon die graag geld kwijt raakt.
Al kan het zijn dat hij een foutje heeft gemaakt.
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:42 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?
Welke goedverkopende assets?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:04 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?quote:Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Het is al een selectie uit 66 Duitse softwarebedrijven. Ik heb er negen uitgekozen vanwege de spreiding. Nu zeg je natuurlijk "spreiding?! en dan alleen maar software bedrijven?" Ten eerste, zit 50% van mijn portefeuille in een DAX tracker. Nog een deel in de VS, en ongeveer 35% in deze software bedrijven.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef jaco het volgende:
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.
UIt de duim gezogen dus.
hint: sommige is al een week geen handel in geweestquote:Op maandag 6 mei 2013 14:07 schreef greed_is_good het volgende:
[..]
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.
Dat klopt niet. Het zijn geen grote bedrijven, dus er is niet heel veel handel. Maar alle negen aandelen worden regelmatig verhandeld.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hint: sommige is al een week geen handel in geweest
Ik heb geen details anders dan wat er op de screeners en in de jaarverslagen te vinden is. Verder schreef ik al dat het allemaal Duitse bedrijven zijn, met ook Duitsland als voornaamste markt. Dat vond ik ook belangrijk, dat niet Griekenland of Spanje e.d. de voornaamste markten zouden zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
/maar goed we zijn natuurlijk altijd geinteresserd in details over deze aandelen.
Een shortpositie ingenomen?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:14 schreef arjan1212 het volgende:
verkocht 200 ahold 12,25
verkocht 200 nieuwe steen investments 5,90
Nee, al kan het natuurlijk wel. Ik stelde vraag meer omdat er geen kooppositie gemeld was in het topic.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:22 schreef Morphs het volgende:
[..]
Is het gangbaar om na verkoop te gaan shorten? (omdat je denkt dat de koers gaat dalen).
Op zich niet zo'n probleem, omdat hij de 'aankoop' van tevoren meldt. Een clown die achteraf komt melden een aandeel na een rush te hebben verkocht, voegt niets aan de discussie toe. Echter, deze user verbindt z'n naam (al is het dan een net aangemaakte kloon?) aan een bepaalde visie, die nog getest moet worden.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.
UIt de duim gezogen dus.
Ben benieuwd naar je argumentatiequote:verkocht 200 ahold 12,25
verkocht 200 nieuwe steen investments 5,90
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
ING 6,501
Morgenmiddag weer droppen staat in de planning.
ze stonden op winstquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:42 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie
En wat zegt dat? Verkoop jij zodra je een 'leuke' winst hebt? en hoe doe je dat bij verliezen? Oftewel: wat is precies jouw koop- en verkoopstrategie.quote:ze stonden op winst
Net voor de gong voor 6,801 van de hand gedaanquote:
ik heb geen strategie, ik ben een slechte beleggerquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:00 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
En wat zegt dat? Verkoop jij zodra je een 'leuke' winst hebt? en hoe doe je dat bij verliezen? Oftewel: wat is precies jouw koop- en verkoopstrategie.
en aangezien het arbritrageverschil van 3.5-4 ct teruggelopen was naar naar ongeveer 1ct weer geclosed, op een deel na wat ik al aangemeld had (aangezien dat bij IB kennelijk drie dagen eerder moet dan bij Binck, en ik daar geen risico wilde lopenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En in het kader van kunnen we nog lachen met KPN:
gekocht claims KPN
verkocht CFD's KPN
als ik het goed begrijp heb je nu 2% op 4k in een middag gepakt? Of hoe moet ik dit zien.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:01 schreef BenGepeept het volgende:
Koop: 4000 euro: David Moyes next Man. Utd manager voor 2% rente
Ja, ik lees het net op NU.nl maar het was vanochtend al zo goed als rond.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef Kirov het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp heb je nu 2% op 4k in een middag gepakt? Of hoe moet ik dit zien.
En hoe zou did moeten werken? Was dit een sports bet ofzo?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:01 schreef BenGepeept het volgende:
Koop: 4000 euro: David Moyes next Man. Utd manager voor 2% rente
Ja, op de sportbeurs (betfair). Je kan uitslagen kopen en verkopen, voor of tijdens de wedstrijd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 02:09 schreef NY_aannemer het volgende:
Alleen nog wat putjes Nyrstar @4 meegepikt.
[..]
En hoe zou did moeten werken? Was dit een sports bet ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |