S&P500 op april 2052 rond de 2080? Oh grutjes!quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:39 schreef JimmyJames het volgende:
Oh ik dacht dat je met de huidige waarderingen amper 1-2% rendement per jaar kon verwachten.
Benetton wordt door de familie van de beurs gehaald...quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:02 schreef Sokz het volgende:
[..]
Misschien een Pirelli of Benetton ofzo .. maar dan pas nadat de shit is losgebarsten.
Misschien ga ik wel een simpel Nokiaatje erbij kopen, straks zijn ze niet meer te koopquote:Op donderdag 19 april 2012 17:05 schreef LXIV het volgende:
Vandaag weer slechte cijfers Nokia. Is nu al het zuur wel op tafel, of is Nokia gewoon een aflopende zaak en rest dit bedrijf enkel een afbrokkelend bestaan als mobieltjesfabrikant voor de derde wereld?
Over 3 jaar ook niemand in de derde wereld nog een mobieltje. Dan zijn Selang, Dino en ik de enigen die nog een Nokia willen. Maar wij kopen die maar om de 10 jaar. Dan zakt de omzet helemaal in.
Of gaat het toch goedkomen in samenwerking met Microsoft?
Je wens is misschien al in vervulling gegaan. Er zijn verschillende aanwijzingen dat Baupost Group van Seth Klarman in Vivendi is gestapt: http://valueinvestingfran(...)/vivendi-update.htmlquote:Op donderdag 19 april 2012 18:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tijd dat daar wat hedgefunds doorheen gaan jagen
Dat laatste heb ik ook over nagedacht, maar als je ziet hoe achterlijk laag hun rentevoet is op de onlangs uitgegeven tranches, acht ik die kan erg gering. Normaal gesproken zie je aan de obligatierendementen vrij snel hoeveel risico een bedrijf loopt - ver voor de beurskoers dat reflecteert. Je moet het ook nogal bont maken om tegen 4% langlopend in te lenen en dan business in te kopen die het driedubbele oplevert, en nog op je plaat te gaan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Je wens is misschien al in vervulling gegaan. Er zijn verschillende aanwijzingen dat Baupost Group van Seth Klarman in Vivendi is gestapt: http://valueinvestingfran(...)/vivendi-update.html
Dit is niet echt een activist fund, maar wel een van de meest succesvolle value-beleggers op dit moment. Je bent als aandeelhouder dus in goed gezelschap, hoewel geen enkele belegger 100% raak schiet natuurlijk.
Ik heb naar aanleiding van de media berichten ook weer over Vivendi nagedacht, maar ik durf er niet in te stappen. Het is een zielloos bedrijf dat divisies koopt en weer verkoopt, steeds weer met enorme bedragen en zonder een duidelijke samenhang tussen die deals. Het investeren in de muziekrechten (EMI) is strategisch gezien erg merkwaardig. Het management verduidelijkt haar strategie vziw ook nergens. Gezien de schuldenlast zou Vivendi (op holding niveau) wel eens failliet kunnen gaan.
Had je wellicht ook gekeken naar de resterende looptijden van hun leningen? Als er veel tegelijk moet worden afgelost, dan hangt er een zeker risico in de lucht in het geval van een nieuwe kredietcrisis voor die datum (realistisch imho). Dan wordt het lastig die door te rollen en dreigt een liquiditeitsprobleem.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat laatste heb ik ook over nagedacht, maar als je ziet hoe achterlijk laag hun rentevoet is op de onlangs uitgegeven tranches, acht ik die kan erg gering. Normaal gesproken zie je aan de obligatierendementen vrij snel hoeveel risico een bedrijf loopt - ver voor de beurskoers dat reflecteert.
Ik heb daar naar gekeken, ze hebben onlangs hun duratie ook nog eens stevig verlengd. Vanuit financieringsoogpunt zie ik niet zoveel risico, tenzij ze weer op een investeringsstrooptocht gaan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Had je wellicht ook gekeken naar de resterende looptijden van hun leningen? Als er veel tegelijk moet worden afgelost, dan hangt er een zeker risico in de lucht in het geval van een nieuwe kredietcrisis voor die datum (realistisch imho). Dan wordt het lastig die door te rollen en dreigt een liquiditeitsprobleem.
Ik had voor Activision Blizzard een hoge waardering verwacht, maar dit valt erg mee: P/E = 13, EV/Ebitda = 5.7 volgens Bloomberg. In dit deel van Vivendi lijkt weinig hype te zitten. Maroc Telecom idem dito. Jammer dat alleen de kleine divisies van Vivendi succes hebben.
Ik ga toch wat verder kijken naar Vivendi aan de hand van het jaarverslag. Als de koers op 5 mei (ex-dividend) ook nog eens met 11% of meer zou zakken, dan wordt het interessant.
Je hebt gelijk; ik zat naar de ex-datum van vorig jaar te kijken. Ik ben bang dat de koers nog verder kan zakken dan alleen het bedrag van het dividend. Er lijken veel retail investors teleurgesteld te zijn en die dumpen misschien nadat ze nog even het dividend meepakken. Ook zou een ruime voorsprong van Hollande op Sarkozy de koers nog kunnen drukken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
PS: volgens mij gaan ze 4/5 ex diviend. 5/5 is een zaterdag
Of het is allemaal al ingeprijsdquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; ik zat naar de ex-datum van vorig jaar te kijken. Ik ben bang dat de koers nog verder kan zakken dan alleen het bedrag van het dividend. Er lijken veel retail investors teleurgesteld te zijn en die dumpen misschien nadat ze nog even het dividend meepakken. Ook zou een ruime voorsprong van Hollande op Sarkozy de koers nog kunnen drukken.
De hoop is hier de vader van de gedachtequote:Op vrijdag 20 april 2012 19:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Of het is allemaal al ingeprijsdWie weet.
Dat eerste zit zeker wat inquote:Op zaterdag 21 april 2012 08:04 schreef jaco het volgende:
[..]
De hoop is hier de vader van de gedachteIk heb liever de prijsdaling als het dividend, omdat ik dit fiscaal jaar geen dividendbelasting kan terugclaimen in box 3 en het is toch een forse 25% in Frankrijk.
Nou heb ik donderdag de ava webcast gevolgd, en daar kreeg Levy toch overduidelijk twee messen in zijn rug van de voorzitter van de rvc. De man uit de link (Bollore), heeft nog geen 5 procent, maar zou dit aan het opbouwen zijn, en is befaamd als ondernemer/investeerder die erg actief is in het herstructureren van ondergewaarde bedrijven. Toen 'terloops' een vraag uit het publiek kwam of Bollore zitting in de rvc zou kunnen krijgen, en de voorzitter van de rvc daar direct op antwoord 'zeker wel', keek Levy ook niet echt blij. Die werd duidelijk en plein public op scherp gezet.quote:Ik denk dat Levy nog even blijft. Hij heeft de CEO/Chairman van SFR weggestuurd en zelf de direkte leiding op zich genomen. Normaalgesproken krijgt hij nu enige tijd de kans om orde op zaken te stellen. Als het bestuur geen vertrouwen in hem zou hebben, dan zou dit niet zijn goedgekeurd eind maart. Of het sentiment moet zeer recent zijn omgeslagen. De aandeelhouders kunnen niet echt een vuist maken. Die man uit jouw link is verreweg de grootste aandeelhouder met slechts 5 procent in handen.
Ik denk dat de impact van Iliad zwaar overschat wordt. Ze hebben nog geen eigen netwerk, normaliter krijgt een nieuwkomer hogere 'overneem' tarieven en dat staat ook op de tocht. Ik heb het artikel zo niet bij de hand, maar heb eens een analyse gelezen van landen met soortgelijke nieuwkomers (o.a. in Japan), en dat duurde toch heel lang voordat die voet aan de grond kregen, en hoewel de marges initieel zakten, stegen die later toch weer voor alle aanbieders. Ze moeten er immers allemaal aan kunnen verdienen.quote:De analist van Morningstar ziet SFR als het enige grote probleem binnen Vivendi en dan met name de entree van mobiele prijsvechter Iliad. Hij heeft z'n koersdoel op 22.00 euro.
Zodra de koers 75% of meer van het dividend zakt, is het voor mij al gunstiger. Is inderdaad een gokje. Ik wil mezelf bovendien wat tijd geven om het jaarverslag door te lezen. Dit lijkt me geen lichte kost. Het is geen liefde op het eerste gezicht, maar ik zie gaandeweg wel wat meer in Vivendi bij de huidige waardering.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat eerste zit zeker wat in, en als je de withholding tax niet kwijt kan, dan is die timing logisch. Ook al verwacht ik dat je niet de enige zal zijn.
Ik heb 1 aankoop gedaan de laatste maand: Universal Entertainment (Heeft niets met Universal Music Group te maken).quote:Wat zijn jouw tips, Jaco, waar zou ik me nu echt eens in moeten verdiepen?
Voor mij hangt dat vooral van de Franse verkiezingen afquote:
de markt is zo extreem volatiel de laatste maanden, nobody knows.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Tyr80 het volgende:
Ok, hou ons op de hoogte iig
Kan wel een hele tijd blijven zitten, maar zou 't gewoon jammer vinden als we de komende maanden in een rechte lijn omlaag gaan...dan dump ik ze liever ff.
Je verwacht een rente daling? Dan is long bonds het makkelijkst voor particulieren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, hoe kan ik het beste short gaan op de rente op de NL staats?
Ik zag verleden week dat iemand long ging op Duitse bonds via een turbo. Die zullen er voor NL ook wel zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Via welke broker had je die dan kun aanschaffen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:21 schreef jaco het volgende:
Ik heb 1 aankoop gedaan de laatste maand: Universal Entertainment (Heeft niets met Universal Music Group te maken).
<knip> interessant verhaal
We lenen al extreem laag, ik zou zelf dan long gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:04 schreef Sokz het volgende:
wie heeft ff snel die Goud / Aandelen / Bond grafiek longterm voor me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pick your favorite.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Ik heb vorig jaar een account geopend bij Boom Securities. Die bieden toegang tot een hele reeks Aziatische markten, al is het niet tegen de tarieven die we hier inmiddels gewend zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Via welke broker had je die dan kun aanschaffen?
Een spaarrekeningquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nee, rente verhoging, dus short obligatiekoers, of long rente bedoel ik
quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]Merci.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pick your favorite.![]()
dat valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de markt is zo extreem volatiel de laatste maanden, nobody knows.
Welnee, Nederland hobbelt gewoon mee met Wallstreet.quote:
filmpje is van 19 maart j.l.:quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
We lenen al extreem laag, ik zou zelf dan long gaan.
Zie ook dit interessante filmpje: http://nos.nl/video/35326(...)reem-lage-rente.html
quote:"Want het vertrouwen van de financiėle markten in Nederland kan snel omslaan. Bijvoorbeeld als het minister de Jager niet lukt om te bezuinigen, en de staatsschuld omlaag te brengen."
quote:minister de Jager: "Als je ongeveer de Belgische rente ongeveer zou betalen als Nederland, dan zijn we zo'n 8 miljard per jaar over de hele staatsschuld meer kwijt"
Voor oudgedienden als ik wel. ING die bijna dageliks met 6% oscileert vind ik volatielquote:Op zondag 22 april 2012 13:39 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dat valt toch wel mee?![]()
de laatste weken neemt de volatiliteit wel weer wat toe, maar bijvoorbeeld de VIX en de AEX volatiliteitsindex staan toch niet echt hoog?![]()
Ik wist niet dat daar zoveel lucht in zatquote:Op zondag 22 april 2012 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Tja Apple verliest 10 miljard aan beurswaarde als ze ook maar 2% dalen
quote:minister de Jager: "Als je ongeveer de Belgische rente ongeveer zou betalen als Nederland, dan zijn we zo'n 8 miljard per jaar over de hele staatsschuld meer kwijt"
De VVD en CDA zijn zelf met de PVV in zee gegaan... Ze hadden het natuurlijk kunnen weten dat het ooit mis zou gaan.quote:Op zondag 22 april 2012 15:49 schreef monkyyy het volgende:
Geert Wilders zijn drama bomb kost ons geld inderdaad.
Dit. Maar dat is meer iets voor een ander forum.quote:Op zondag 22 april 2012 15:52 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
De VVD en CDA zijn zelf met de PVV in zee gegaan... Ze hadden het natuurlijk kunnen weten dat het ooit mis zou gaan.
Nee (helaas .. )quote:Op zondag 22 april 2012 22:18 schreef Shispeed het volgende:
zijn er trouwens hier meer mensen uitgenodigd voor die lunch met Nico Bakker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |