Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuillequote:Op donderdag 2 mei 2013 16:14 schreef 0108daniel het volgende:
Iedereen heeft hier winst gemaakt en helemaal geen verlies zoals ik lees.
Weer een paar miljonairs erbij!
Behalve Daniel de zoveelste, maar post kopieert het maar even niet als ie uitgestopt wordt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuille
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tussen de claim KPN en de aandelen kPN zat ongeveer een spread van 4 ct per aandeel (circa 2.5%)
Dus long claims, short aandelen KPN, en over twee weekjes keurig netjes de gehedgde positie afwikkelen. Kosten circa 0.4%, netto opbrengst circa 2%. Niet slecht voor twee weken geen risico lopen (sorry, al dat gratis geld beneveld het brein kenneiljk, 1 claim = 2 aandelen, dus netto opbrengst circa 2 x 2% is 4%)
PS: omgekeerd werkt natuurlijk ook. Als je nu al aandelen KPN bezit, kun je ze wellicht beter verkopen en claims terugkopen (let op de verhouding 2:1 !), en dan krijg je je aandelen KPN over twee weken met korting terug uit hoofde van de claimemissie
Hij wordt ook kleiner - de claims zijn natuurlijk niet supercourant.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?
Immers, als jij het ziet, zien anderen het en zou je misschien verwachten dat die spread kleiner zou zijn?
Jij ziet ze naar een paar centen gaan in relatief korte tijd? Als je het er bewust uitgooid zou je toch ook kunnen shorten op KPN?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Dat ik fiks wat aandelen KPN eruit heb gegooid.(bewust)
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maak voor de lol eens een trendline analyse met de jaarkoers van kpn..
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Tussen nu en mid-augustus gaan er we aan met KPN?
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar wie weet wat Carlos uit de hoge hoed weet te toveren?
Het lijkt me niet een persoon die graag geld kwijt raakt.
Al kan het zijn dat hij een foutje heeft gemaakt.
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:42 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?
Welke goedverkopende assets?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:04 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?quote:Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Het is al een selectie uit 66 Duitse softwarebedrijven. Ik heb er negen uitgekozen vanwege de spreiding. Nu zeg je natuurlijk "spreiding?! en dan alleen maar software bedrijven?" Ten eerste, zit 50% van mijn portefeuille in een DAX tracker. Nog een deel in de VS, en ongeveer 35% in deze software bedrijven.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef jaco het volgende:
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.
UIt de duim gezogen dus.
hint: sommige is al een week geen handel in geweestquote:Op maandag 6 mei 2013 14:07 schreef greed_is_good het volgende:
[..]
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.
Dat klopt niet. Het zijn geen grote bedrijven, dus er is niet heel veel handel. Maar alle negen aandelen worden regelmatig verhandeld.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hint: sommige is al een week geen handel in geweest
Ik heb geen details anders dan wat er op de screeners en in de jaarverslagen te vinden is. Verder schreef ik al dat het allemaal Duitse bedrijven zijn, met ook Duitsland als voornaamste markt. Dat vond ik ook belangrijk, dat niet Griekenland of Spanje e.d. de voornaamste markten zouden zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
/maar goed we zijn natuurlijk altijd geinteresserd in details over deze aandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |