Ik voorspel trouwens ook dat je het goed hebt, want je hebt geen index gedefinieerdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:01 schreef greed_is_good het volgende:
das ok, maar ik vind het leuk om dit 'for the record' te noteren.
Dat vertelden de theeblaadjes er niet bij.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:22 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
10% eraf? Op een dag? in een maand?
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Met hoeveel clones mag ik meedoen, TS?
Ik had destijds voor mijn onderzoek de variabelen bekeken die het meest invloed hadden op de SP500 en de DJ30. Even opzoeken of ik dat nog kan vinden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef fedsingularity het volgende:
Vaak hangt het consumentenvertrouwen weer samen met hoge beurskoersen dus dat verbaast me niets.
Als het begint te corrigeren vallen de cijfers ook weer tegen dus dat versterkt zichzelf steeds.
Zo'n betrouwbare indicator is dat vertrouwenscijfer dus niet imo.
Bingo! Gevonden. (Wat een taalfouten overigensquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef fedsingularity het volgende:
Vaak hangt het consumentenvertrouwen weer samen met hoge beurskoersen dus dat verbaast me niets.
Als het begint te corrigeren vallen de cijfers ook weer tegen dus dat versterkt zichzelf steeds.
Zo'n betrouwbare indicator is dat vertrouwenscijfer dus niet imo.
Hoe heb je de richting van invloed getoest? Granger causaliteit?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bingo! Gevonden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De granger causaliteit is slechts een tool of iets relevante voorspellende waarde zou kunnen hebben. Qua richting ben ik of random gaan zitten, of alleen long, of alleen short.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:29 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe heb je de richting van invloed getoest? Granger causaliteit?
Ok, dan begrijp ik niet helemaal wat je heb onderzocht. Zou je willen toelichten? Heb je gekeken of bijvoorbeeld short of long gaan op de beurs op basis van de goudprijs (daling of stijging) winst oplevert? En welke koersen en vertraging heb je dan genomen? Dagkoers vorige dag voor vandaag.. iets anders?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De granger causaliteit is slechts een tool of iets relevante voorspellende waarde zou kunnen hebben. Qua richting ben ik of random gaan zitten, of alleen long, of alleen short.
Invloeden van macro factoren op de S&P en DJ30. Volgens mij had ik destijds zo'n beetje elke bestaande factor er wel doorgehaald. Onderzoek hinkte naar de assumptie of 1) kunnen macro variabelen de beurs voorspellen en 2) de S&P500 zou een beter overzicht van de economie geven ten opzichte van de DJ30. Dan zou je verwachten dat je met macro factoren de beurs beter kunt voorspellen right?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:37 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ok, dan begrijp ik niet helemaal wat je heb onderzocht. Zou je willen toelichten?
Heb je dan naar iets anders gekeken dan simpele correlatie? Of heb je met een vertraagde correlatie (tussen de 'invloeden' en de beurs) gewerkt?quote:
Ik heb met verschillende soorten data gekeken, ES, ik had toevallig ook minuten data dus dat scheelt. Voor de rest met natuurlijk verschillende lags alles bekeken. Niet alles heeft direct een invloed, dus bij sommige was het meer significant als je een lag nam van bijv. een half jaar. Over een periode van 10 jaar ..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:46 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Heb je dan naar iets anders gekeken dan simpele correlatie? Of heb je met een vertraagde correlatie (tussen de 'invloeden' en de beurs) gewerkt?
Vind je het ook leuk dat we dan je daarmee om de oren slaan als wij een jaar verder zijn?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:01 schreef greed_is_good het volgende:
das ok, maar ik vind het leuk om dit 'for the record' te noteren.
Hoezoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:55 schreef Iwanius het volgende:
Doet en zegt mij niet heel veel als je de berichten van afgelopen weken m.b.t de Nikkei hebt gevolgd.
Ik had dit wel verwacht en er zullen van tijd tot tijd wel meer van dit soort slechte openingen komen maar in die grootte en mate zoals in 2008 is wel zo een beetje verleden tijd.
Ik verwacht een zwarte zwaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |