Van mij gekochtquote:
En jij kocht dan weer de iMac van mijnquote:
En die iMac gaat weer door hier in huis en vervang hier de boel voor mobiele variatiequote:Op zondag 5 mei 2013 00:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
En jij kocht dan weer de iMac van mijn.
de 1D is n fijn ding hoor, alleen een van de accu's laten vallen. Gevalletje whoops.
Zou denk m'n 24-70 als eerste weg doen. Gevoelsmatig weet ik nog niet of ik de tele al weg kan doen. Al heb ik hem denk het laatst gebruikt bij euhmm.. een festival in janauri.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ach joh, laa t je niet zo op de kast jagen.
Bart, welke lens doe je nou weg voor die 24?
Je naam in de titel van het SC topic is een motherfucking eer! kan regelrecht je CV op.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:39 schreef Susteren het volgende:
Het kan altijd beter vind ik, door te snel tevreden te zijn wordt ik ook niet beter. Niet alleen qua spullen, maar ook qua resultaten.
Maar of daar zo'n titel voor nodig is
newbiequote:Op zondag 5 mei 2013 09:29 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je naam in de titel van het SC topic is een motherfucking eer! kan regelrecht je CV op.
is mij in al die jaren nog niet gelukt :-(
Wordt aan gewerkt, wordt aan gewerkt!!quote:Op zondag 5 mei 2013 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
newbieje hebt zeker ook geen fotovest? Pdehoog is teleurgesteld.
100-400 is niet echt de scherpste lens in het L arsenaal van Canon (zacht uitgedrukt). Er is ook een opvolger op komst volgens Canon Rumors, dus zou daar sowieso mee wachten.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Maar de vraag blijft... 70-200 2.8 en dan een extender erbij of een 100-400 ooit
quote:
Als je een film maakt wil je je acteurs liever voor een greenscreen laten lopen en later een slagveld toevoegen dan ze echt te gaan bekogelen met bommenquote:Op zondag 5 mei 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee wat daar het praktisch nut van zou zijn in video-editting,
Pinnacle zelf niet, dan ligt het aan je pc of aan je gedownloade/gecrackte versiequote:Op zondag 5 mei 2013 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat is nep!![]()
Okee ik snap het
![]()
Pinnacle heeft er wel een handje van om te crashen trouwens
Pinnacle zelf wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:57 schreef Susteren het volgende:
[..]
Pinnacle zelf niet, dan ligt het aan je pc of aan je gedownloade/gecrackte versie
Als je een goed exemplaar vindt of hem laat kalibreren dan is hij prima scherp. In elk geval scherper dan een 70-200 met extender is mijn ervaring.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
100-400 is niet echt de scherpste lens in het L arsenaal van Canon (zacht uitgedrukt). Er is ook een opvolger op komst volgens Canon Rumors, dus zou daar sowieso mee wachten.
Dat wel natuurlijk, maar om nou net voor de release van een mk2 versie eentje aan te schaffen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In elk geval scherper dan een 70-200 met extender is mijn ervaring.
Want de MK2 gaat even duur zijnquote:Op zondag 5 mei 2013 11:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk, maar om nou net voor de release van een mk2 versie eentje aan te schaffen?
Want als er een mk2 is zakken de prijzen van de mk1 natuurlijk niet hequote:
Relatief weinig in vergelijking tot de kosten van een nieuwe MK2. Kijk maar naar de 70-200. Die is het eerste jaar echt niets in prijs gaan zakken.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
Want als er een mk2 is zakken de prijzen van de mk1 natuurlijk niet he
Ja, warsch samen met de 7dmk2quote:
'er is een patent geregistreerd'quote:
laat eens zien?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Mijn eerste project met Pinnacle is klaar. Heb al wat functies gebruikt die in WMM niet konden. Maar er kan vast nog veel meer mee
Dank jequote:Op zondag 5 mei 2013 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk filmpje. Je hebt de vertraag en versnelknop goed gebruikt
Pff, ik heb pas een hier of op Tweakers een link gehad waar de 70-200 + 2x extender er beter uitkwam waar een andere bron weer anders concludeert. (maar dat is geloof ik een oudere versie van de 2x extender.)quote:Op zondag 5 mei 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Maar de vraag blijft... 70-200 2.8 en dan een extender erbij of een 100-400 ooit
Ik heb wel een Tamron 2,0 extender. Mag je lenen voor een pilskequote:Op zondag 5 mei 2013 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
Die extender zou ik dan huren als ik hem nodig heb en pas later een keer kopen. Ik ga de linkjes eens lezen als ik op de pc zit.
't Is inderdaad briljant speelgoedquote:Op zondag 5 mei 2013 19:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat een lens die Nikon 70-200VRII f/2.8 zeg... Echt bijna alles scherp gewoon vandaag...
is die vergelijkbaar qua kwaliteit?quote:Op zondag 5 mei 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel een Tamron 2,0 extender. Mag je lenen voor een pilske
Weet ik niet, mag jij bepalen. Is een pilske vergelijkbaar met de huurprijs van een canon extender?quote:
Calumetquote:Op zondag 5 mei 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik niet, mag jij bepalen. Is een pilske vergelijkbaar met de huurprijs van een canon extender?
Weet ik niet, mag jij bepalen
Helemaal met je eens!quote:Op zondag 5 mei 2013 19:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat een lens die Nikon 70-200VRII f/2.8 zeg... Echt bijna alles scherp gewoon vandaag...
Te bedenken dat zo'n ding 2000 euro is, is dat best lucratief. Zou je hem in 20 weken eruit hebben.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb via Pixto ooit een 70-200/2,8 gehuurd, was 100 euro voor een week. Maar goed we waren met zn 2en dus dan is een tientje per dag nog wel te behappen![]()
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Te bedenken dat zo'n ding 2000 euro is, is dat best lucratief. Zou je hem in 20 weken eruit hebben.
Echter betaal je ook geen BTW waardoor je ca. 400 euro minder kwijt bent.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.
Wel weer verzekeringquote:Op maandag 6 mei 2013 14:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter betaal je ook geen BTW waardoor je ca. 400 euro minder kwijt bent.
En hij is natuurlijk niet constant verhuurd.quote:
Ej even serieus lijkt me echt een sjiek programma, mooi om vantevoren al de belichting thuis te kunnen voorspellen en nieuwe dingen mee uit te proberen. Maar of het 140 euro waard is moet ik nog even bedenken, op dit moment wil ik dat er niet aan uitgevenquote:Op maandag 6 mei 2013 15:39 schreef Uncle het volgende:
Kwam nog mooi programma voor Susteren tegen![]()
http://petapixel.com/2013(...)-studio/#more-108137
en dat vind jij erg....quote:
Ik haak al af met snel doorscrollen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:44 schreef Ener-G het volgende:
Leesvoer: http://petapixel.com/2013(...)enri-cartier-bresson
nee maar hoeveel mensen van die mensen die niet blij zijn hebben de producten aangekocht?quote:
dat sowiesoquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef Uncle het volgende:
[..]
als pro moet je sowieso alleen legale software gebruiken!
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versiequote:
cloud werkt met een activatiechecker, kun je niet blokkeren want gaat over naar trial versie en daarna niet meer beschikbaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef m1st1g het volgende:
[..]
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versie
beperkte licentie voor korte duur (aantal maanden)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:44 schreef Uncle het volgende:
ben benieuwd hoe ze dat op surfspot gaan doen want het complete CS6 collectrion kost nog steeds maar twee tientjes
Sowieso als je niet update toch?quote:
kunt gewoon blijven updaten tot er geen updates meer komenquote:
Knopjes weg enzoquote:Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
en dat vind jij erg....
but back ik black
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef m1st1g het volgende:
[..]
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versie
terug naar filmquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.
Aangenomen dan dat je er ELKE week een huurder voor hebtquote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.
Bij de meeste camera´s krijg je er wel een programma bij dat de raws om kan zetten in tiff.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.
Canon heeft een bewerkingsprogramma waar je alle basisdingen vanaf raw al kan doen, kleurcorrectie, verzadiging, scherpte, belichting, etc, en waar je een jpg van kan maken, gratisquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Bij de meeste camera´s krijg je er wel een programma bij dat de raws om kan zetten in tiff.
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Canon heeft een bewerkingsprogramma waar je alle basisdingen vanaf raw al kan doen, kleurcorrectie, verzadiging, scherpte, belichting, etc, en waar je een jpg van kan maken, gratis
Ik ken cameraraw niet maar canons DPP gebruik ik standaard en dat is zelfs genoeg om fotos bij een krant af te leveren, je kan er alles mee, van contrast tot stempelen, van belichting aanpassen tot kleurcorrectie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:43 schreef Doodkapje het volgende:
Wat gaat er gebeuren met LightRoom trouwens... blijft dat wel standalone? Hij zat eerst niet standaard in Creative Suit nl.
quote:. Die software voor consumenten is straks nog gewoon als eenmalige aankoop met niet-verlopende licentie te krijgen. Dit omvat individuele programma's als Acrobat, Lightroom, Photoshop Elements en Premiere Elements. Acrobat en Lightroom zijn echter ook te verkrijgen via de Creative Cloud-abonnementen.
CameraRaw (is zeg maar de RAW-formaat uitlezer van PS) gebruik ik alleen als ik in Photoshop aan de gang wil, voor de rest is het Lightroom bij mij. Capture NX (zit bij Nikon er standaard bij) heb ik één of twee keer geprobeerd, maar vond het niet fijn werken en ben daar vanaf gestapt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ken cameraraw niet maar canons DPP gebruik ik standaard en dat is zelfs genoeg om fotos bij een krant af te leveren, je kan er alles mee, van contrast tot stempelen, van belichting aanpassen tot kleurcorrectie.
Dat programma heet View NX met capture NX (wat apart gekocht moet worden) zijn meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.
Ahh ja, over het hoofd gezien, thanks. Phewww... een tijdje geleden LR4 gekocht,...quote:
Kijk,... zo vaak heb ik het nou NIET gebruiktquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:48 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat programma heet View NX met capture NX (wat apart gekocht moet worden) zijn meer mogelijkheden.
Ik heb een tijdje Aperture 3 gebruikt... een half jaartje ofzo. Uiteindelijk was ik niet tevreden over de scherpte idd en hoe de LED verlichting gecompenseerd kon worden. Toen de overstap naar LR4 gemaakt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben juist weer aan het experimenteren met een terugverhuizing naar Aperture, ondanks dat ik juist naar LR was overgestapt zodat ik niet afhankelijk was van het besturingssysteem.
Merk dat ik in LR veel langer bezig ben met editing, deels door de (voor mij fijner werkende) GUI en deels omdat ik het idee heb dat Aperture wat soepeler draait dan LR op mijn inmiddels bejaarde Macbook Pro.
Grootste minpunt vind ik dat Aperture geen export sharpening heeft, maar dat heb ik opgelost door te exporten met de BorderFX plugin, waar ik meteen mn watermarking in kan fixen.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Whaha, toepasselijk in het kader van Adobe CS in the cloud:
[ afbeelding ]
Maar moet je altijd internet ervoor hebben?quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Van de andere kant, voor zo'n heel pakket betaalde je al gauw >3000,- EUR en met zo'n volledige abo krijg je dat voor 62,- EUR. Daar zou je in principe 2 jaar mee vooruit kunnen. Die upgrades kosten vaak ook iets van 400-800 Eur, dus uiteindelijk zal er niet zoveel in wat je kwijt zou zijn veranderen.
nee, 1x per maand moet er een internetconnectie zijn voor de controle van je abonnementquote:Op woensdag 8 mei 2013 10:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar moet je altijd internet ervoor hebben?
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Van de andere kant, voor zo'n heel pakket betaalde je al gauw >3000,- EUR en met zo'n volledige abo krijg je dat voor 62,- EUR. Daar zou je in principe 2 jaar mee vooruit kunnen. Die upgrades kosten vaak ook iets van 400-800 Eur, dus uiteindelijk zal er niet zoveel in wat je kwijt zou zijn veranderen.
Mja,... van de andere kant... ik gebruik dan veel InDesign, Illustrator, Photoshop en Lightroom... Eigenlijk zou ik ook nog liever Premiere willen gebruiken dan Final Cut, dus dan is zo'n oplossing veel goedkoper. Mocht je alleen Photoshop willen, dan is een single-app abo goedkoper.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-
m.a.w. ik spoel meer dan2 ruggen door de wc.
of 24.59 pmquote:Op woensdag 8 mei 2013 10:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-
m.a.w. ik spoel meer dan2 ruggen door de wc.
Ik studeer al jaaaaaaren niet meer.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
of 24.59 pm
of als je ergens nog een studie volgt 19.99 voor t geheel > let wel deze actieprijs gaat er binnenkort uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de trial versie draaien, en ik denk dat de perspectief correctie van pas gaat komen bij de Berlijn reeks...quote:Op woensdag 8 mei 2013 06:32 schreef Xilantof het volgende:
Ik wacht nu vooral met smart op lightroom 5, met de nieuwe healing tool en perspectief correctie hoef ik eigenlijk in geen ander programma meer te zijn.
Misschien dat ik Aperture nog eens probeer, maar ik ken de weg in lightroom inmiddels prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Dr_Flash op 09-05-2013 13:40:08 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Daar sta je dan netjes om half 9 voor de zaak terwijl je een verplichte vrije dag schijnt te hebben. De volgende keer is het misschien ook handig als mij dat van te voren ook echt verteld wordt.....
omdat ze 10 jaar bestaan hebben ze speciale acties. Weet niet wat. Zit nu op mijn mobiel dus ik heb geen linkje voor jequote:
Ik zit al op de website. Zal straks om 10 uur dan nog eens kijken. Misschien zit er wel wat moois tussen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
omdat ze 10 jaar bestaan hebben ze speciale acties. Weet niet wat. Zit nu op mijn mobiel dus ik heb geen linkje voor je
Ik heb er al bijna 15 km op de fiets opzitten met windkracht 6, voor niksquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ook ja, daarna ga ik wat doen. Lig nu nog op de bank
ik ga zo ook fietsenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb er al bijna 15 km op de fiets opzitten met windkracht 6, voor niksBen aardig wakker dus.
Ik moet wel werkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Daar sta je dan netjes om half 9 voor de zaak terwijl je een verplichte vrije dag schijnt te hebben. De volgende keer is het misschien ook handig als mij dat van te voren ook echt verteld wordt.....
Ik doe wel vaker zaken die recht gezet moeten wordenquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:30 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb de trial versie draaien, en ik denk dat de perspectief correctie van pas gaat komen bij de Berlijn reeks...
ik hoopte op de 70-200 2.8quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:05 schreef Susteren het volgende:
De 400mm 2.8 is bij cameranu maar ¤9899,-
Wie koopt 'm?
Lijkt me leuk als je in n flat woontquote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:05 schreef Susteren het volgende:
De 400mm 2.8 is bij cameranu maar ¤9899,-
Wie koopt 'm?
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zat van de week eens na te denken over mijn rij objectieven
Heb een 14mm, een 17-40 zoom, een 24-105 zoom, een 28mm, twee 50mm, een 70-200 zoom, een 100-400 zoom en een 400mm
Maar als ik kijk welke ik nu gebruik, is dat vooral de 24-105 en de 14mm, de 100-400 zoom gebruik ik alleen voor natuurfotos, en de rest gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
De "kitlens" 24-105 zit er absoluut het meeste op.
Hebben jullie dat nu ook?
Ga voor de 14-24quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...![]()
Ik heb een 16-35mm, een 24-70, een 70-200 en een 50mm. Alleen de laatste gebruik ik nauwelijks maar het verkopen niet waard en 1.8 komt incidenteel wel van pas.
Nah,... 14-24mm, 24-70mm, 70-200mm allemaal f/2.8, geen overlap. Daarnaast een 50 1.8 en een 85 1.8 als ik niet teveel mee wil sjouwen in mijn passport sling.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een 14mm, een 17-40 zoom, een 24-105 zoom, een 28mm, twee 50mm, een 70-200 zoom, een 100-400 zoom en een 400mm
Maar als ik kijk welke ik nu gebruik, is dat vooral de 24-105 en de 14mm, de 100-400 zoom gebruik ik alleen voor natuurfotos, en de rest gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
achteraf had ik ook wel de 14-24 moeten kopen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ga voor de 14-24Die 50mm 1.8 gebruik ik juist vaak voor docu-series. Lichtsterk, compact en scherp.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef Uncle het volgende:
[..]
achteraf had ik ook wel de 14-24 moeten kopen...dus die zal er tzt alsnog wel komen
eerst even wat zand uit de 16-35 laten vissen door Nikon na een strand+vakantie+golf incidentje
![]()
Ik had de 16-35 ook juist gekocht zodat ik mijn ND grads kon blijven gebruiken. Mij niet realiserende dat de beeldhoek zo groot is dat ik de standaard vierkante grads nauwelijks kan schuiven zonder de randen in beeld te krijgen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]wat dan? Je hebt m toch niet in de branding laten vallen?
Het enige waar ik af-en-toe wel van baal is dat ik er geen filter op kan draaien. Een ND-filter op die 14-24 was wel welkom geweest.
Ik weet niet zeker of het die verstelbare ND-filters van LightCraft waren, maar ze hebben ook filters die groter uitlopen dan je filtermaat, zodat je daar geen last van hebt...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:29 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik had de 16-35 ook juist gekocht zodat ik mijn ND grads kon blijven gebruiken. Mij niet realiserende dat de beeldhoek zo groot is dat ik de standaard vierkante grads nauwelijks kan schuiven zonder de randen in beeld te krijgen...
De anticipatie totdat je terugkomt is ook niet echt lekker volgens mij.quote:En mijn camera lag heel eventjes op het strand omdat ik twee handen nodig had maar wel serieus 30 meter vanaf het water en golven. En toen kwam er dus 1 golf die mij wilde bitchen...![]()
maar D3s en 16-35mm kunnen best goed tegen wateralleen wat zand tussen een paar knopjes dus dat mag nikon even cleanen op kosten van de reisverzekering. Wel slecht voor je hart trouwens
Ik heb 2 lensen, de 24-105 is allround geweldig, de 35mm gebruik ik vooral voor erbij voor bedrijfsfilmsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit ook wat legacy tussen,quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...![]()
Dan moet je hem kopen. Ik snap alleen de link niet tussen een UW en een primequote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
24 1.4
Hij gaat niet meer uit mijn hoofd
Mooi speelgoedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
24 1.4
Hij gaat niet meer uit mijn hoofd
Hebben zij nog iets op de planning staan?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:13 schreef Uncle het volgende:
[..]
Mooi speelgoedgewoon hopen dat Sigma snel met een 24mm komt... want die 35mm van hun is ook om van te smullen
Ik ben nooit zo van die rumour sites maare...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:29 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hebben zij nog iets op de planning staan?
quote:In the past few months Sigma announced some very interesting lenses, including the world's first f/1.8 zoom. CanonRumors reports that later this year the company will introduce also new Sigma 135mm f/1.8 DG OS and 24mm f/1.4 DG Art lenses (the new Art line of Sigma lenses are designed to deliver the best image quality possible). An update for the current 50mm f/1.4 lens is also a possibility.
Ah, pretty.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:35 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van die rumour sites maare...
[..]
Ik wil gratis pils, ben 20 euro kwijt aan paar pintjes en glas wijn verdommequote:
Ja vroeger konden we een avond zuipen voor 25 guldenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik wil gratis pils, ben 20 euro kwijt aan paar pintjes en glas wijn verdomme
Ik ben erg benieuwd of de 135 in de buurt kan komn van de Canon variant, dat zou echt knap zijn!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:35 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van die rumour sites maare...
[..]
Mogge, kutweer en de deur uit moeten met OV... Jeuj.quote:
Wat een beauty! Sterkte man!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef Ener-G het volgende:
Een van onze katten gaat al een week of twee heel slecht, vorige week nierfalen geconstateerd.
Vanmorgen werd ik gebeld door mn vrouw, bij het voeren viel ze twee keer om.. het is haar tijd denk ik, afspraak gemaakt bij de dierenkliniek om haar in te laten slapen vanmiddag![]()
[ link | afbeelding ]
Och wat moeilijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef Ener-G het volgende:
Een van onze katten gaat al een week of twee heel slecht, vorige week nierfalen geconstateerd.
Vanmorgen werd ik gebeld door mn vrouw, bij het voeren viel ze twee keer om.. het is haar tijd denk ik, afspraak gemaakt bij de dierenkliniek om haar in te laten slapen vanmiddag![]()
[ link | afbeelding ]
Sterkte!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]
Damn, heavy! Mooie Noor (?)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ohw nee.... Wat erg. PKD? Sterktequote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:20 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
Lig nog lekker in bed, bijkomen van het ESF
quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
Lig nog lekker in bed, bijkomen van het ESF
quote:
We zijn er nooit achter gekomen wat ze nou precies was, de mensen waarvan we haar kochten vertelden half pers half maine coon. Maar nu na dit alles is ze waarschijnlijk toch een volbloed maine coon, alleen dan de zwakste uit het nest met te kleine niertjes geweest. Ze was in alles een echte coon, alleen dan veel kleiner namelijk.quote:
Bes vette foto!quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:57 schreef Iemand91 het volgende:
Interessant leesvoer. Andre Kuipers over fotografie in de ruimte.
[ afbeelding ]
Echt? Hoe dat danquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:45 schreef Uncle het volgende:
Alleen jammer dat ze door stralingsschade sneller D3's afschrijven dan je lief is!
Je hebt het toch wel gelezen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:22 schreef Susteren het volgende:
[..]
Echt? Hoe dat dan? Raakt hij daardoor intern beschadigd ofzo?
Afval wordt uiteraard samengepakt en de ruimte ingestuurd, maar het lijkt me tochquote:Verder had straling een zeer nadelige invloed op apparatuur. Zo gingen de fotodiodes (lees: pixels) van een sensor na verloop van tijd kapot, met als gevolg dat een complete camera moest worden weggegooid (die dan als afval verbrandde in de atmosfeer). Ook diverse harde schijven en computers zijn tijdens zijn verblijf defect geraakt door dit probleem. André is daardoor zelfs nog foto's kwijtgeraakt.
Nope alleen foto's bekeken, mwah voor de nasa is dat niet echt zo'n big deal lijkt mijquote:Op woensdag 15 mei 2013 18:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je hebt het toch wel gelezen?
[..]
Afval wordt uiteraard samengepakt en de ruimte ingestuurd, maar het lijkt me tochom ¤4000 aan spiegelreflex letterlijk weg te gooien...
Zou anders namelijk wel apart zijn om je camera weg zien te zweven![]()
Mjah ze heeft wel wat kleine snuit kenmerken van een coon, maar er zit ook erg veel Noor in denk ik. Al met al maakt het niet uit. Blijft zielig en vervelend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:18 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
We zijn er nooit achter gekomen wat ze nou precies was, de mensen waarvan we haar kochten vertelden half pers half maine coon. Maar nu na dit alles is ze waarschijnlijk toch een volbloed maine coon, alleen dan de zwakste uit het nest met te kleine niertjes geweest. Ze was in alles een echte coon, alleen dan veel kleiner namelijk.
Dat ligt eraan hoeveel ruimte het mag innemen... Als dat beperkt is flits, 50 en 100mm thuis laten. De beste kwaliteit komt uit de 28-75 dus die zou ik in elk geval meenemen. Dat geeft wel wat weinig groothoek en tele. Dus afhankelijk van welke kant je vaker gebruikt de 18-55 of 55-250 mee. Al heb je met de eerste wel veel overlap met de 28-75.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:04 schreef SP22 het volgende:
Je gaat op reis en neemt mee..
• 18-55mm kitlens,
• 55-250mm kit,
• 50mm f/1.8,
• 100mm f2.8
• 28-75mm f/2.8,
• flitser.
HELP! WELKE?!
Owja ik ga naar Cappadocië (Turkije)
MogguhMiddag!quote:
Cappadocië is echt een gave plek om naar toe te gaan, ik ben er een aantal keer geweest en blijf het telkens adembenemend mooi vinden!quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:04 schreef SP22 het volgende:
Je gaat op reis en neemt mee..
• 18-55mm kitlens,
• 55-250mm kit,
• 50mm f/1.8,
• 100mm f2.8
• 28-75mm f/2.8,
• flitser.
HELP! WELKE?!
Owja ik ga naar Cappadocië (Turkije)
Nee, helaas was gister niet zo'n beste dag voor mij. Fiets gejat, die gewoon op slot stond.quote:Op woensdag 15 mei 2013 06:05 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen allemaal, hopelijk is vandaag een betere dag dan gister als ik het zo teruglees...
die boys zitten buiten of op het randje van de magnetosfeer... dus alles wat uit de ruimte komt word niet of amper gefiltert.... en ja daar zit ook straling tussen waar je sensor stuk van gaat... of een mens.. gaat tot dik in de 80ghz, het is een gratis chemokuurtje om het maar even plat te zeggenquote:Op woensdag 15 mei 2013 18:22 schreef Susteren het volgende:
[..]
Echt? Hoe dat dan? Raakt hij daardoor intern beschadigd ofzo?
that sucksquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, helaas was gister niet zo'n beste dag voor mij. Fiets gejat, die gewoon op slot stond.
Ik ben de afgelopen 10 jaar gemiddeld 2 fietsen per jaar kwijt, maar blijft kut...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, helaas was gister niet zo'n beste dag voor mij. Fiets gejat, die gewoon op slot stond.
Oplossing: niet meer fietsen. Die van mij is nog nooit gejatquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:07 schreef freud het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen 10 jaar gemiddeld 2 fietsen per jaar kwijt, maar blijft kut...
Fietsen is lekker manquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Oplossing: niet meer fietsen. Die van mij is nog nooit gejat![]()
Haha! Jij pakt zeker altijd de autoquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Je word er moe van, het is vaak koud en nat buiten. Brrr. Nee.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Haha! Jij pakt zeker altijd de auto?
Pff, dan moet ik ook daadwerkelijk dingen doen enzo ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:30 schreef Puala het volgende:
Voor zij die niet regelmatig in MED kijken: FOT / Wie word de nieuwe FOT mod?
fuck man die had ik wel wel ff gedag willen zeggenquote:
Alambyquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:46 schreef mentalpower het volgende:
[..]
fuck man die had ik wel wel ff gedag willen zeggen
tuts enzo zijn heerlijk simpel gemaakt, doen het echt leuk die drie
maargoed die zitten alweer aan de andere kant van de planeet... zo ongeveer dan
Valt binnen FOT wel mee hoor. Als je moderator bent bij ONZ of GC heb je het drukkerquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:19 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Pff, dan moet ik ook daadwerkelijk dingen doen enzo ?
De hele dag over gear lullen en hoe lampjes staan bij een foto.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:19 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Pff, dan moet ik ook daadwerkelijk dingen doen enzo ?
nieuwe projecten opzetten en begeleidenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
De hele dag over gear lullen en hoe lampjes staan bij een foto.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:19 schreef mentalpower het volgende:
[..]
nieuwe projecten opzetten en begeleiden
meetings organiseren bij evenementen
eigen meetings opzetten
tutorials verzamelen/schrijven
fot faq up to date maken en gruwelijk uitbreiden
fot wiki nakijken bijwerken en evt transferren naar fok
raad en ondersteuning bieden aan leden
als aanspreekpunt fungeren
moddereren
zelf zou ik onmiddelijk een evenementen lijst opstellen
(kon ik nergens vinden) met data en plaats
modderen
zorgen voor verse content... alhoewel dat erg lastig is trekt het wel de mensen
je komt toch niet elke dag kijken als er toch niets nieuws is
en proberen showcases en testcases te pushen
photoshop voor fotografie introduceren (layer mask, retoucheren, enz)
wellicht dat daar een photoshop retoucheren uit kan komen
nee als goed mod heb je daar echt een flinke taak aan
en dat allemaal voor gratis
edit- zelf zou ik de wiki er uit donderen je wil de mensen hier! en niet op wiki
Zet t daar maar in: FOT / Brainstorm: wat vinden jullie goed en wat slecht gaan in FOT? #2 en waar je sollicitatie heen kan staat in dit topic: FOT / Wie word de nieuwe FOT mod?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:19 schreef mentalpower het volgende:
[..]
nieuwe projecten opzetten en begeleiden
meetings organiseren bij evenementen
eigen meetings opzetten
tutorials verzamelen/schrijven
fot faq up to date maken en gruwelijk uitbreiden
fot wiki nakijken bijwerken en evt transferren naar fok
raad en ondersteuning bieden aan leden
als aanspreekpunt fungeren
moddereren
zelf zou ik onmiddelijk een evenementen lijst opstellen
(kon ik nergens vinden) met data en plaats
modderen
zorgen voor verse content... alhoewel dat erg lastig is trekt het wel de mensen
je komt toch niet elke dag kijken als er toch niets nieuws is
en proberen showcases en testcases te pushen
photoshop voor fotografie introduceren (layer mask, retoucheren, enz)
wellicht dat daar een photoshop retoucheren uit kan komen
nee als goed mod heb je daar echt een flinke taak aan
en dat allemaal voor gratis
edit- zelf zou ik de wiki er uit donderen je wil de mensen hier! en niet op wiki
toen ik naar status admin ging heb ik die taak op me genomen op fwfquote:
even logisch redenerend: als je verantwoordelijk was voor zoveel taken, waarom heb je dan niet om hulp gevraagd en een betere taakverdeling geaccepteerd?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:41 schreef mentalpower het volgende:
[..]
toen ik naar status admin ging heb ik die taak op me genomen op fwf
en ja daar had ik een weektaak aan en deed nog meer dan dit
kleine lijstje
en na twee jaar was ik een kluizenaar....
thuiskomen van je bijbaantje en nog ff snel wat dingen uit tikken en shit
op de klok kijken en zien dat je nog maar 3 uur kan slapen voor je naar
school moet is best vervelend
omdat mijn leven een zeer emotionele instabiele baan heeft gevolgd en mijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:46 schreef Merlijn het volgende:
[..]
even logisch redenerend: als je verantwoordelijk was voor zoveel taken, waarom heb je dan niet om hulp gevraagd en een betere taakverdeling geaccepteerd?
Uiteraard geen probleem, maar jouw situatie hoeft dus hier niet van toepassing te zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:54 schreef mentalpower het volgende:
[..]
omdat mijn leven een zeer emotionele instabiele baan heeft gevolgd en mijn
"redding" was vol gas door rammen
een leven wat ik geen mens toewens en waar ik me ook liever niet verder over uitlaat
als je het niet erg vind
Ik vind het steeds minder worden, vooral Kai lijkt het met veel minder enthousiasme te doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:46 schreef mentalpower het volgende:
fuck man die had ik wel wel ff gedag willen zeggen
tuts enzo zijn heerlijk simpel gemaakt, doen het echt leuk die drie
maargoed die zitten alweer aan de andere kant van de planeet... zo ongeveer dan
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:48 schreef mentalpower het volgende:
by far! het leukste camerastatief die er is
Ja, 't Is goed dat Lok en Alamby steeds meer voor de camera komenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik vind het steeds minder worden, vooral Kai lijkt het met veel minder enthousiasme te doen.
[..]![]()
Als je had verteld dat je kids aan het entertainen was in een grieks resort en nu blij bent dat je zit was ik me rotgeschrokkenquote:Op zondag 19 mei 2013 21:55 schreef Puala het volgende:
Zo, dat was 2 dagen kids entertainen op pinksterkamp. Wat ligt je eigen bank dan ineens weer lekker
Hoezo dat?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je had verteld dat je kids aan het entertainen was in een grieks resort en nu blij bent dat je zit was ik me rotgeschrokken
Het mag van mij -30 zijn zolang het maar even droog is. Deze regen is echt absurd. Gisteren is het de gehele dag vanaf 11 uur sochtends tot nu geen nog geen minuut droog geweest.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
Het is kutweer ja, zonde van je vrije dagen
Ik heb het niet zo vaak meer gebruikt, vooral vanwege limieten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:36 schreef Wiebeldak het volgende:
Wat heeft Yahoo Flickr verkracht zeg! Wat en onoverzichtelijke teringzooi. Echt bizar.
quote:
Yep. Vanmorgen mn flickr Pro omgezet naar een free, zou anders volgende week verlengd worden. Vanavond mn 500px upgraden naar een plus accountquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:36 schreef Wiebeldak het volgende:
Wat heeft Yahoo Flickr verkracht zeg! Wat en onoverzichtelijke teringzooi. Echt bizar.
idem, mijne werd over anderhalve week verlengdquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:08 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Yep. Vanmorgen mn flickr Pro omgezet naar een free, zou anders volgende week verlengd worden. Vanavond mn 500px upgraden naar een plus account
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:08 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Yep. Vanmorgen mn flickr Pro omgezet naar een free, zou anders volgende week verlengd worden. Vanavond mn 500px upgraden naar een plus account
Me three,... al een tijdje Flickr Pro af... merk dat ik veel liever op eigen site post.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef Uncle het volgende:
[..]
idem, mijne werd over anderhalve week verlengd
De hedendaagse mediacultuur gebiedt het je bijnaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:54 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit een ritme kunnen vinden in waar ik iets post (structureel).... Dat is ook mijn grootste gebrek wat betreft fotografie
Ik heb ze allemaal geprobeerdquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De hedendaagse mediacultuur gebiedt het je bijnaFacebook, Flickr, Twitter, website, LinkedIn, 500px, Pinterest...
Bizar dat ik net op facebook lees dat jou contract verlengt is en ik krijg nog geen 30 minuten geleden een heel pakket van het UWV binnen met een ontslag aanvraag van mijn werkgever. 3 mensen kunnen er vertrekken. Nu word ik dus voor het eerst in 13 jaar een uitkeringstrekker.quote:
Oh dat is wel heel erg balen (zacht uitgedrukt)quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:10 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Bizar dat ik net op facebook lees dat jou contract verlengt is en ik krijg nog geen 30 minuten geleden een heel pakket van het UWV binnen met een ontslag aanvraag van mijn werkgever. 3 mensen kunnen er vertrekken. Nu word ik dus voor het eerst in 13 jaar een uitkeringstrekker.
Ik wist dat het slecht ging maar als ik zo al die cijfers bekijk..... Eigenlijk is het ook een opluchting want ik haatte het daar echt.
Ik heb echt geen flauw idee. Ik was al voorzichtig opzoek naar ander werk dus die zoektocht schroef ik nu flink op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel erg balen (zacht uitgedrukt)![]()
Ik hoop dat je echt heel snel wat vind. Wat voor iets ga je zoeken?
Snap ik. Wat heb je altijd gedaan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:12 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee. Ik was al voorzichtig opzoek naar ander werk dus die zoektocht schroef ik nu flink op.
Hmmm. Ik weet niet of dat wat je hoopt nu echt een oplossing is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:15 schreef Wiebeldak het volgende:
Magazijn chef. Maar dat ging op het laatst ook nog maar over 1 medewerker onder mij terwijl dat er ooit 5 waren. Nu willen ze alle magazijnmedewerkers afschaffen en dat wordt blijkbaar overgenomen door de nog maar 5 medewerkers die er overblijven.
Ik hoop nu ook echt dat zij keihard failliet gaan.
Doe ik ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmmm. Ik weet niet of dat wat je hoopt nu echt een oplossing is.
Ik denk dat je beter bij jezelf kan blijven en jezelf een leuke functie kan bezorgen
Verstandig.quote:
En het klinkt misschien vreemd maar de stress is voor mij nu al meteen een stuk minder. Ik was daar ook bijna iedere dag aan het stressen omdat het allemaal zo krom geregeld is en vooral ook langs elkaar werkt. Daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk over te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Verstandig.
En de stress is hier deels weg. Ik ben nu weer 3 maanden safe, maar na 1,5 maand gaat het stressen dus weer beginnen
Oh dat scheelt wel. Moet je nog naar je werk of word je op non actief gezet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:21 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
En het klinkt misschien vreemd maar de stress is voor mij nu al meteen een stuk minder. Ik was daar ook bijna iedere dag aan het stressen omdat het allemaal zo krom geregeld is en vooral ook langs elkaar werkt. Daar hoef ik mij in ieder geval niet meer druk over te maken.
Dat weet ik nog niet. Ik heb toevallig 2 weken vrij momenteel. En dit is alleen een ontslag aanvraag dus ik zal binnenkort nog wel meer informatie ontvangen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh dat scheelt wel. Moet je nog naar je werk of word je op non actief gezet?
Oh lekkere timingquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet. Ik heb toevallig 2 weken vrij momenteel. En dit is alleen een ontslag aanvraag dus ik zal binnenkort nog wel meer informatie ontvangen.
Kijk wel even goed na wat het niet indienen van een bezwaarschrift voor gevolgen heeft voor je uitkering etc. Als je met een standaard brief nog een paar maanden extra loon krijgt (of meer uitkering) oid, dan zou ik dat wel even heel bewust beslissen om niet te doen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:23 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb nu nog tot 4 juli de tijd om een bezwaarschrift in te dienen maar dat doe ik niet.
Ik ga er morgen even goed voor zitten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:35 schreef freud het volgende:
[..]
Kijk wel even goed na wat het niet indienen van een bezwaarschrift voor gevolgen heeft voor je uitkering etc. Als je met een standaard brief nog een paar maanden extra loon krijgt (of meer uitkering) oid, dan zou ik dat wel even heel bewust beslissen om niet te doen...
Verstandig, even wat effort in klote-tijd, succes!!quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:41 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik ga er morgen even goed voor zitten.
Dank je wel. Ik heb de eerste fouten en onwaarheden al gevondenquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:40 schreef freud het volgende:
[..]
Verstandig, even wat effort in klote-tijd, succes!!
Balls manquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:10 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Bizar dat ik net op facebook lees dat jou contract verlengt is en ik krijg nog geen 30 minuten geleden een heel pakket van het UWV binnen met een ontslag aanvraag van mijn werkgever. 3 mensen kunnen er vertrekken. Nu word ik dus voor het eerst in 13 jaar een uitkeringstrekker.
Ik wist dat het slecht ging maar als ik zo al die cijfers bekijk..... Eigenlijk is het ook een opluchting want ik haatte het daar echt.
Tnxquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Balls manEn tsja, een uitkering is er juist voor om je op te vangen in dit soort situaties. Succes!
Niet 1 foto van mindere kwaliteit kunnen vinden. Idd erg mooie foto's!quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)hoto-contest/100516/
Porno voor het oog weer.
Nee absoluut niet meer maar ik sta in het volste recht om in aanmerking te komen voor een uitkering. Ik heb dat allemaal al bekeken. Ook ga ik alsnog een verweer opsturen naar het UWV, ook dat zou mee moeten helpen. Ik heb daar 11 jaar, 40 uur per week gewerkt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:20 schreef Iwanius het volgende:
Houd er rekening mee dat als je een uitkering gaat aanvragen je een hele lange adem en rechte rug moet hebben want de ambtenaren gaan het je moeilijk maken in de zin dat ze soms erg betuttelend,arrogant en soms zelfs erg drammerig kunnen overkomen als je een beetje blijk geeft niet alles wat zij zeggen zomaar voor lief aan te nemen. De achtergrond hiervan is de druk die er ook vanuit de leiding ligt op al dit soort klantmanagers (zo heet dat heb ik begrepen) die alles in het werk moeten stellen dat mensen geen uitkering aanvragen gezien de bezuinigingen bij de overheid (gemeente)
Alles gaat volgens regeltjes en men kijkt volgens zegge heel nauwkeurig naar je inkomsten en eigen inspanning inzake het verlies van je baan en of jou ook maar iets te verwijten valt en wat zij tegen jou kunnen gebruiken zodat ze geen uitkering hoeven te verstrekken.
Belangrijkste is dat je niet je geduld verliest als je daar langskomt.
Ik maak mij daar geen zorgen om eerlijk gezegd. Maar bedankt voor de waarschuwing.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:24 schreef Iwanius het volgende:
Het vinden dat je ergens recht op hebt en dat ook krijgen, is dus precies waar ik je voor wil waarschuwen als je in de UWV molen terechtkomt zoals ik die hierboven omschreef.
Twee weken zonder camera voelt erg klote maar hele camera ook voorzien van nieuwe rubbers. Dus stiekem toch wel prima :pquote:Totaal bedrag: ¤ 358,56
Manual Focus, f/16 ofzo, scherpstellen op de hyperfocale afstand, of net iets dichterbij afhankelijk van de hoogte van de boomquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Stel, je ligt onder een boom en wilt de hele boom van onder tot boven scherp op de foto hebben. Hoe zou je dat aanpakken?
10 mm crop dusquote:
Beest! Maar geef toe, ze moeten er meer race elementen in stoppen, en niet zo'n kut amerikaanse actiefilm van maken. Tokyo Drift (quote:
thanks!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:47 schreef m1st1g het volgende:
je kan hier eens kijken : http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Concept van tokyo drift was tof idd, alleen jammer van die cast (muv borrelnootchinees). Ben benieuwd voor de nieuwe, hij wordt wel positief ontvangen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:54 schreef Susteren het volgende:
[..]
Beest! Maar geef toe, ze moeten er meer race elementen in stoppen, en niet zo'n kut amerikaanse actiefilm van maken. Tokyo Drift () vond ik het vetste, daarna ging het bergafwaarts imho.
Foto 135quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zag echt een geweldige maan opkomen, uit een richting waar ik fotografisch ook wel wat mee wil/ kan, maar ik was gewoon te moe om er iets mee te doen. Misschien morgen...
135?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Foto 135
Als je me ff mailt mail ik je de highres fotos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |