Van mij gekochtquote:
En jij kocht dan weer de iMac van mijnquote:
En die iMac gaat weer door hier in huis en vervang hier de boel voor mobiele variatiequote:Op zondag 5 mei 2013 00:39 schreef Crientj het volgende:
[..]
En jij kocht dan weer de iMac van mijn.
de 1D is n fijn ding hoor, alleen een van de accu's laten vallen. Gevalletje whoops.
Zou denk m'n 24-70 als eerste weg doen. Gevoelsmatig weet ik nog niet of ik de tele al weg kan doen. Al heb ik hem denk het laatst gebruikt bij euhmm.. een festival in janauri.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ach joh, laa t je niet zo op de kast jagen.
Bart, welke lens doe je nou weg voor die 24?
Je naam in de titel van het SC topic is een motherfucking eer! kan regelrecht je CV op.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:39 schreef Susteren het volgende:
Het kan altijd beter vind ik, door te snel tevreden te zijn wordt ik ook niet beter. Niet alleen qua spullen, maar ook qua resultaten.
Maar of daar zo'n titel voor nodig is
newbiequote:Op zondag 5 mei 2013 09:29 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je naam in de titel van het SC topic is een motherfucking eer! kan regelrecht je CV op.
is mij in al die jaren nog niet gelukt :-(
Wordt aan gewerkt, wordt aan gewerkt!!quote:Op zondag 5 mei 2013 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
newbieje hebt zeker ook geen fotovest? Pdehoog is teleurgesteld.
100-400 is niet echt de scherpste lens in het L arsenaal van Canon (zacht uitgedrukt). Er is ook een opvolger op komst volgens Canon Rumors, dus zou daar sowieso mee wachten.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Maar de vraag blijft... 70-200 2.8 en dan een extender erbij of een 100-400 ooit
quote:
Als je een film maakt wil je je acteurs liever voor een greenscreen laten lopen en later een slagveld toevoegen dan ze echt te gaan bekogelen met bommenquote:Op zondag 5 mei 2013 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee wat daar het praktisch nut van zou zijn in video-editting,
Pinnacle zelf niet, dan ligt het aan je pc of aan je gedownloade/gecrackte versiequote:Op zondag 5 mei 2013 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dat is nep!![]()
Okee ik snap het
![]()
Pinnacle heeft er wel een handje van om te crashen trouwens
Pinnacle zelf wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:57 schreef Susteren het volgende:
[..]
Pinnacle zelf niet, dan ligt het aan je pc of aan je gedownloade/gecrackte versie
Als je een goed exemplaar vindt of hem laat kalibreren dan is hij prima scherp. In elk geval scherper dan een 70-200 met extender is mijn ervaring.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
100-400 is niet echt de scherpste lens in het L arsenaal van Canon (zacht uitgedrukt). Er is ook een opvolger op komst volgens Canon Rumors, dus zou daar sowieso mee wachten.
Dat wel natuurlijk, maar om nou net voor de release van een mk2 versie eentje aan te schaffen?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In elk geval scherper dan een 70-200 met extender is mijn ervaring.
Want de MK2 gaat even duur zijnquote:Op zondag 5 mei 2013 11:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk, maar om nou net voor de release van een mk2 versie eentje aan te schaffen?
Want als er een mk2 is zakken de prijzen van de mk1 natuurlijk niet hequote:
Relatief weinig in vergelijking tot de kosten van een nieuwe MK2. Kijk maar naar de 70-200. Die is het eerste jaar echt niets in prijs gaan zakken.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
Want als er een mk2 is zakken de prijzen van de mk1 natuurlijk niet he
Ja, warsch samen met de 7dmk2quote:
'er is een patent geregistreerd'quote:
laat eens zien?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Mijn eerste project met Pinnacle is klaar. Heb al wat functies gebruikt die in WMM niet konden. Maar er kan vast nog veel meer mee
Dank jequote:Op zondag 5 mei 2013 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk filmpje. Je hebt de vertraag en versnelknop goed gebruikt
Pff, ik heb pas een hier of op Tweakers een link gehad waar de 70-200 + 2x extender er beter uitkwam waar een andere bron weer anders concludeert. (maar dat is geloof ik een oudere versie van de 2x extender.)quote:Op zondag 5 mei 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Maar de vraag blijft... 70-200 2.8 en dan een extender erbij of een 100-400 ooit
Ik heb wel een Tamron 2,0 extender. Mag je lenen voor een pilskequote:Op zondag 5 mei 2013 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
Die extender zou ik dan huren als ik hem nodig heb en pas later een keer kopen. Ik ga de linkjes eens lezen als ik op de pc zit.
't Is inderdaad briljant speelgoedquote:Op zondag 5 mei 2013 19:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat een lens die Nikon 70-200VRII f/2.8 zeg... Echt bijna alles scherp gewoon vandaag...
is die vergelijkbaar qua kwaliteit?quote:Op zondag 5 mei 2013 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel een Tamron 2,0 extender. Mag je lenen voor een pilske
Weet ik niet, mag jij bepalen. Is een pilske vergelijkbaar met de huurprijs van een canon extender?quote:
Calumetquote:Op zondag 5 mei 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik niet, mag jij bepalen. Is een pilske vergelijkbaar met de huurprijs van een canon extender?
Weet ik niet, mag jij bepalen
Helemaal met je eens!quote:Op zondag 5 mei 2013 19:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat een lens die Nikon 70-200VRII f/2.8 zeg... Echt bijna alles scherp gewoon vandaag...
Te bedenken dat zo'n ding 2000 euro is, is dat best lucratief. Zou je hem in 20 weken eruit hebben.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb via Pixto ooit een 70-200/2,8 gehuurd, was 100 euro voor een week. Maar goed we waren met zn 2en dus dan is een tientje per dag nog wel te behappen![]()
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Te bedenken dat zo'n ding 2000 euro is, is dat best lucratief. Zou je hem in 20 weken eruit hebben.
Echter betaal je ook geen BTW waardoor je ca. 400 euro minder kwijt bent.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.
Wel weer verzekeringquote:Op maandag 6 mei 2013 14:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter betaal je ook geen BTW waardoor je ca. 400 euro minder kwijt bent.
En hij is natuurlijk niet constant verhuurd.quote:
Ej even serieus lijkt me echt een sjiek programma, mooi om vantevoren al de belichting thuis te kunnen voorspellen en nieuwe dingen mee uit te proberen. Maar of het 140 euro waard is moet ik nog even bedenken, op dit moment wil ik dat er niet aan uitgevenquote:Op maandag 6 mei 2013 15:39 schreef Uncle het volgende:
Kwam nog mooi programma voor Susteren tegen![]()
http://petapixel.com/2013(...)-studio/#more-108137
en dat vind jij erg....quote:
Ik haak al af met snel doorscrollen...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:44 schreef Ener-G het volgende:
Leesvoer: http://petapixel.com/2013(...)enri-cartier-bresson
nee maar hoeveel mensen van die mensen die niet blij zijn hebben de producten aangekocht?quote:
dat sowiesoquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef Uncle het volgende:
[..]
als pro moet je sowieso alleen legale software gebruiken!
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versiequote:
cloud werkt met een activatiechecker, kun je niet blokkeren want gaat over naar trial versie en daarna niet meer beschikbaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef m1st1g het volgende:
[..]
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versie
beperkte licentie voor korte duur (aantal maanden)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:44 schreef Uncle het volgende:
ben benieuwd hoe ze dat op surfspot gaan doen want het complete CS6 collectrion kost nog steeds maar twee tientjes
Sowieso als je niet update toch?quote:
kunt gewoon blijven updaten tot er geen updates meer komenquote:
Knopjes weg enzoquote:Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
en dat vind jij erg....
but back ik black
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef m1st1g het volgende:
[..]
In mijn ogen weerkt dit juist illegaal gebruik in de hand. De meeste mensen zullen de oude CS6 pakken voor 130 euro ipv 20 euro per maand voor een cloud versie
terug naar filmquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.
Aangenomen dan dat je er ELKE week een huurder voor hebtquote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. helft gaat naar de belasting, kost je geld om hem op te slaan en verwerken met administratie enzo. Ik denk dat het een jaar duurt voordat zoiets geld oplevert.
Bij de meeste camera´s krijg je er wel een programma bij dat de raws om kan zetten in tiff.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Totdat je een nieuwe camera koopt en er geen updates komen van CameraRaw, zodat je je RAWs niet meer kan uitlezen.... dan heb je wel een probleem.
Canon heeft een bewerkingsprogramma waar je alle basisdingen vanaf raw al kan doen, kleurcorrectie, verzadiging, scherpte, belichting, etc, en waar je een jpg van kan maken, gratisquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Bij de meeste camera´s krijg je er wel een programma bij dat de raws om kan zetten in tiff.
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Stefan het volgende:
[..]
Canon heeft een bewerkingsprogramma waar je alle basisdingen vanaf raw al kan doen, kleurcorrectie, verzadiging, scherpte, belichting, etc, en waar je een jpg van kan maken, gratis
Ik ken cameraraw niet maar canons DPP gebruik ik standaard en dat is zelfs genoeg om fotos bij een krant af te leveren, je kan er alles mee, van contrast tot stempelen, van belichting aanpassen tot kleurcorrectie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:43 schreef Doodkapje het volgende:
Wat gaat er gebeuren met LightRoom trouwens... blijft dat wel standalone? Hij zat eerst niet standaard in Creative Suit nl.
quote:. Die software voor consumenten is straks nog gewoon als eenmalige aankoop met niet-verlopende licentie te krijgen. Dit omvat individuele programma's als Acrobat, Lightroom, Photoshop Elements en Premiere Elements. Acrobat en Lightroom zijn echter ook te verkrijgen via de Creative Cloud-abonnementen.
CameraRaw (is zeg maar de RAW-formaat uitlezer van PS) gebruik ik alleen als ik in Photoshop aan de gang wil, voor de rest is het Lightroom bij mij. Capture NX (zit bij Nikon er standaard bij) heb ik één of twee keer geprobeerd, maar vond het niet fijn werken en ben daar vanaf gestapt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:43 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ken cameraraw niet maar canons DPP gebruik ik standaard en dat is zelfs genoeg om fotos bij een krant af te leveren, je kan er alles mee, van contrast tot stempelen, van belichting aanpassen tot kleurcorrectie.
Dat programma heet View NX met capture NX (wat apart gekocht moet worden) zijn meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt ook wel weer... Vond CameraRaw wel makkelijker werken dan die software van Nikon... Capture NX heette dat vlgs mij.
Ahh ja, over het hoofd gezien, thanks. Phewww... een tijdje geleden LR4 gekocht,...quote:
Kijk,... zo vaak heb ik het nou NIET gebruiktquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:48 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat programma heet View NX met capture NX (wat apart gekocht moet worden) zijn meer mogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |