Ik heb een tijdje Aperture 3 gebruikt... een half jaartje ofzo. Uiteindelijk was ik niet tevreden over de scherpte idd en hoe de LED verlichting gecompenseerd kon worden. Toen de overstap naar LR4 gemaakt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Ik ben juist weer aan het experimenteren met een terugverhuizing naar Aperture, ondanks dat ik juist naar LR was overgestapt zodat ik niet afhankelijk was van het besturingssysteem.
Merk dat ik in LR veel langer bezig ben met editing, deels door de (voor mij fijner werkende) GUI en deels omdat ik het idee heb dat Aperture wat soepeler draait dan LR op mijn inmiddels bejaarde Macbook Pro.
Grootste minpunt vind ik dat Aperture geen export sharpening heeft, maar dat heb ik opgelost door te exporten met de BorderFX plugin, waar ik meteen mn watermarking in kan fixen.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Whaha, toepasselijk in het kader van Adobe CS in the cloud:
[ afbeelding ]
Maar moet je altijd internet ervoor hebben?quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Van de andere kant, voor zo'n heel pakket betaalde je al gauw >3000,- EUR en met zo'n volledige abo krijg je dat voor 62,- EUR. Daar zou je in principe 2 jaar mee vooruit kunnen. Die upgrades kosten vaak ook iets van 400-800 Eur, dus uiteindelijk zal er niet zoveel in wat je kwijt zou zijn veranderen.
nee, 1x per maand moet er een internetconnectie zijn voor de controle van je abonnementquote:Op woensdag 8 mei 2013 10:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar moet je altijd internet ervoor hebben?
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Van de andere kant, voor zo'n heel pakket betaalde je al gauw >3000,- EUR en met zo'n volledige abo krijg je dat voor 62,- EUR. Daar zou je in principe 2 jaar mee vooruit kunnen. Die upgrades kosten vaak ook iets van 400-800 Eur, dus uiteindelijk zal er niet zoveel in wat je kwijt zou zijn veranderen.
Mja,... van de andere kant... ik gebruik dan veel InDesign, Illustrator, Photoshop en Lightroom... Eigenlijk zou ik ook nog liever Premiere willen gebruiken dan Final Cut, dus dan is zo'n oplossing veel goedkoper. Mocht je alleen Photoshop willen, dan is een single-app abo goedkoper.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-
m.a.w. ik spoel meer dan2 ruggen door de wc.
of 24.59 pmquote:Op woensdag 8 mei 2013 10:52 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb heel die suite niet nodig... enige wat interessant is, is photoshop en dat kost maar ¤ 889,-
m.a.w. ik spoel meer dan2 ruggen door de wc.
Ik studeer al jaaaaaaren niet meer.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
of 24.59 pm
of als je ergens nog een studie volgt 19.99 voor t geheel > let wel deze actieprijs gaat er binnenkort uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de trial versie draaien, en ik denk dat de perspectief correctie van pas gaat komen bij de Berlijn reeks...quote:Op woensdag 8 mei 2013 06:32 schreef Xilantof het volgende:
Ik wacht nu vooral met smart op lightroom 5, met de nieuwe healing tool en perspectief correctie hoef ik eigenlijk in geen ander programma meer te zijn.
Misschien dat ik Aperture nog eens probeer, maar ik ken de weg in lightroom inmiddels prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Dr_Flash op 09-05-2013 13:40:08 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Daar sta je dan netjes om half 9 voor de zaak terwijl je een verplichte vrije dag schijnt te hebben. De volgende keer is het misschien ook handig als mij dat van te voren ook echt verteld wordt.....
omdat ze 10 jaar bestaan hebben ze speciale acties. Weet niet wat. Zit nu op mijn mobiel dus ik heb geen linkje voor jequote:
Ik zit al op de website. Zal straks om 10 uur dan nog eens kijken. Misschien zit er wel wat moois tussen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
omdat ze 10 jaar bestaan hebben ze speciale acties. Weet niet wat. Zit nu op mijn mobiel dus ik heb geen linkje voor je
Ik heb er al bijna 15 km op de fiets opzitten met windkracht 6, voor niksquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ook ja, daarna ga ik wat doen. Lig nu nog op de bank
ik ga zo ook fietsenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb er al bijna 15 km op de fiets opzitten met windkracht 6, voor niksBen aardig wakker dus.
Ik moet wel werkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 09:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Daar sta je dan netjes om half 9 voor de zaak terwijl je een verplichte vrije dag schijnt te hebben. De volgende keer is het misschien ook handig als mij dat van te voren ook echt verteld wordt.....
Ik doe wel vaker zaken die recht gezet moeten wordenquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:30 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb de trial versie draaien, en ik denk dat de perspectief correctie van pas gaat komen bij de Berlijn reeks...
ik hoopte op de 70-200 2.8quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:05 schreef Susteren het volgende:
De 400mm 2.8 is bij cameranu maar ¤9899,-
Wie koopt 'm?
Lijkt me leuk als je in n flat woontquote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:05 schreef Susteren het volgende:
De 400mm 2.8 is bij cameranu maar ¤9899,-
Wie koopt 'm?
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zat van de week eens na te denken over mijn rij objectieven
Heb een 14mm, een 17-40 zoom, een 24-105 zoom, een 28mm, twee 50mm, een 70-200 zoom, een 100-400 zoom en een 400mm
Maar als ik kijk welke ik nu gebruik, is dat vooral de 24-105 en de 14mm, de 100-400 zoom gebruik ik alleen voor natuurfotos, en de rest gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
De "kitlens" 24-105 zit er absoluut het meeste op.
Hebben jullie dat nu ook?
Ga voor de 14-24quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...![]()
Ik heb een 16-35mm, een 24-70, een 70-200 en een 50mm. Alleen de laatste gebruik ik nauwelijks maar het verkopen niet waard en 1.8 komt incidenteel wel van pas.
Nah,... 14-24mm, 24-70mm, 70-200mm allemaal f/2.8, geen overlap. Daarnaast een 50 1.8 en een 85 1.8 als ik niet teveel mee wil sjouwen in mijn passport sling.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een 14mm, een 17-40 zoom, een 24-105 zoom, een 28mm, twee 50mm, een 70-200 zoom, een 100-400 zoom en een 400mm
Maar als ik kijk welke ik nu gebruik, is dat vooral de 24-105 en de 14mm, de 100-400 zoom gebruik ik alleen voor natuurfotos, en de rest gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
achteraf had ik ook wel de 14-24 moeten kopen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ga voor de 14-24Die 50mm 1.8 gebruik ik juist vaak voor docu-series. Lichtsterk, compact en scherp.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef Uncle het volgende:
[..]
achteraf had ik ook wel de 14-24 moeten kopen...dus die zal er tzt alsnog wel komen
eerst even wat zand uit de 16-35 laten vissen door Nikon na een strand+vakantie+golf incidentje
![]()
Ik had de 16-35 ook juist gekocht zodat ik mijn ND grads kon blijven gebruiken. Mij niet realiserende dat de beeldhoek zo groot is dat ik de standaard vierkante grads nauwelijks kan schuiven zonder de randen in beeld te krijgen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]wat dan? Je hebt m toch niet in de branding laten vallen?
Het enige waar ik af-en-toe wel van baal is dat ik er geen filter op kan draaien. Een ND-filter op die 14-24 was wel welkom geweest.
Ik weet niet zeker of het die verstelbare ND-filters van LightCraft waren, maar ze hebben ook filters die groter uitlopen dan je filtermaat, zodat je daar geen last van hebt...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:29 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik had de 16-35 ook juist gekocht zodat ik mijn ND grads kon blijven gebruiken. Mij niet realiserende dat de beeldhoek zo groot is dat ik de standaard vierkante grads nauwelijks kan schuiven zonder de randen in beeld te krijgen...
De anticipatie totdat je terugkomt is ook niet echt lekker volgens mij.quote:En mijn camera lag heel eventjes op het strand omdat ik twee handen nodig had maar wel serieus 30 meter vanaf het water en golven. En toen kwam er dus 1 golf die mij wilde bitchen...![]()
maar D3s en 16-35mm kunnen best goed tegen wateralleen wat zand tussen een paar knopjes dus dat mag nikon even cleanen op kosten van de reisverzekering. Wel slecht voor je hart trouwens
Ik heb 2 lensen, de 24-105 is allround geweldig, de 35mm gebruik ik vooral voor erbij voor bedrijfsfilmsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit ook wat legacy tussen,quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef Uncle het volgende:
[..]
jij hebt ook wel erg veel overlap in bereik...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |