mjah ik wou een fok rit naar de timmelsjoch voorstellen maar er vast weer figuren die dat te ver weg vindenquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:01 schreef BlackLining het volgende:
!![]()
Ik ga die deze zomer ook rijden.. Helaas wel in de auto
Heerlijk filmpje, had alleen graag nog het gebulder van die motor gehoord als hij van het gas af gaat. Zijn die blokken best goed in
Slechts 944kmquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mjah ik wou een fok rit naar de timmelsjoch voorstellen maar er vast weer figuren die dat te ver weg vinden
dbautozug ook voor motorenquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:22 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Slechts 944km
Dan zou je er een soort korte Fok-vakantie van moeten maken
Beginpunt te ver. Voel het aan m'n water.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mjah ik wou een fok rit naar de timmelsjoch voorstellen maar er vast weer figuren die dat te ver weg vinden
Nee, er is wel iets wat tegenwerkt, maar wat is de vraag.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:26 schreef JK1982 het volgende:
Last van je zeurzak misschien? Of acute aanstelleritus?
Op schoolkamp noemen we zoiets PHPD syndroomquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:26 schreef JK1982 het volgende:
Last van je zeurzak misschien? Of acute aanstelleritus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt er je vinger niet op leggen in ieder geval?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:28 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, er is wel iets wat tegenwerkt, maar wat is de vraag.
Slikte sowieso al de afgelopen 3 weken elke dag wel 1 diclo tegen de pijn.
Dat is jouw zieke geestquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:31 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je kunt er je vinger niet op leggen in ieder geval?Lastig...
Toch, dat slikken en diclo steeds in één zin, dat gaat echt niet goed hoor.
Kun je daar niet even wat anders op verzinnen? Ik zie hele rare taferelen voor me..
Ja sorry, je hebt gelijk.. Hij zei vibreren, hihi!quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is jouw zieke geest
Motor lijkt trouwens een beetje abnormaal te vibreren.
Oliepijl is goed, toch de ketting maar weer eens spannen denk ik zo
En de schokbrekers ook maar eens doen.....
Gewoon in de 2 blijven rijdenquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ja sorry, je hebt gelijk.. Hij zei vibreren, hihi!
Nee, maar even serieus.. dat rijdt kl*te zeker.
Bij die rit afgelopen dinsdag waren er ook een stel choppers mee, geloof dat die motor van mij maar heel sporadisch boven de 3000 toeren uit is gekomen. Rijdt voor geen meter..
Er was trouwens nog een vent op een *kuch*Harley*kuch* onderuit geschoven over wat grind.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:44 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Gewoon in de 2 voor de choppers blijven rijden
Zie je, zonder twee handen aan het stuur valt ie uitelkaar en val je om in een grind bakquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:56 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Er was trouwens nog een vent op een *kuch*Harley*kuch* onderuit geschoven over wat grind.
Schade viel wel mee gelukkig, hij kon de rit gewoon uitrijden..
Ja er zat al niks meer onder zeker?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:56 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Er was trouwens nog een vent op een *kuch*Harley*kuch* onderuit geschoven over wat grind.
Schade viel wel mee gelukkig, hij kon de rit gewoon uitrijden..
NAKS vervangen maakte een wereld van verschil bij mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is jouw zieke geest
Motor lijkt trouwens een beetje abnormaal te vibreren.
Oliepijl is goed, toch de ketting maar weer eens spannen denk ik zo
En de schokbrekers ook maar eens doen.....
hoera..... toen ik voor het eerst hoorde dat je dit moest doen had ik nog geen rijbewijsquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef BlackLining het volgende:
Wel eindelijk de carbs goed schoongemaakt, wat rijdt dat lekker zeghij pakt nu weer gewoon vanuit 1.500 tpm lekker door, voorheen was het niets dan bokken tot de 3500
Zelf doen, scheelt klauwen vol geld en is best makkelijk. Althans als je stelbouten hebt, met shims is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:18 schreef Den_Haag het volgende:
Kleppen stellen, moet ik ook eens laten doen.
nog steedsquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:18 schreef Den_Haag het volgende:
Kleppen stellen, moet ik ook eens laten doen.
Staat nu 52K opquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
NAKS vervangen maakte een wereld van verschil bij mij.
Overigens lekker handig wel. Ik wilde de klepspeling nog eens checken. 2000km terug nog gedaan maar volgens mij zit er toch iets niet lekker. Dus ik naar mijn ouders gereden om daar te sleutelen, bedenk ik me daar dat kleppen stellen met een koude motor moet
Wel eindelijk de carbs goed schoongemaakt, wat rijdt dat lekker zeghij pakt nu weer gewoon vanuit 1.500 tpm lekker door, voorheen was het niets dan bokken tot de 3500
Ah joh, je vakantiegeld komt er weer aanquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
nog steeds
Of alweer
Zo de mijne eens ophalen en 1K aftikken
Liever een carb die maar wat rondspuugd dan een injectie voor de emissie eisen. Dan zwijg ik gemakshalve maar even over een katquote:
Mwa, weet je niet. Even eruit halen en kijken hoeveel tanden die nog open heeft/of hij nog veerkracht heeft is een kwartiertje werk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Staat nu 52K op
Dus zal nog niet moeten.
Zo wel, gaat die weg
Had dan ook geen Honda gekochtquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:04 schreef Vinniiee het volgende:
Heb ik weerVoorpoot lek en nokkenasketting die aanloopt, binnen 600km na aankoop
Zaterdag naar de motorzaak.
Gelukkig heeft een Alp van die mooie beschermers om de poten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Had dan ook geen Honda gekocht
Je weet dat het staat voor Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf he?
Je maakt het me nu wel héél makkelijk hequote:Op donderdag 2 mei 2013 19:22 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelukkig heeft een Alp van die mooie beschermers om de poten.
BL weer met zijn Ninja-edit.![]()
Tevens:
Vandaag bij 220km ging mn Alp pruttelen, tijd voor reserve. Gelijk maar getankt en er ging 13 liter in.Dat betekend dat m'n Alp 1:16,9 rijd....
Wat een zuipschuit. Ik weet dat het hok 1:20 kan lopen.
Je bent zelf een oliepijlquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Het-is-gofferdegoffer-oliePEiL!!!, kutjes
quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je maakt het me nu wel héél makkelijk he
Ik pijl bijna nooitquote:
De mijne loopt ~1:22quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Vandaag bij 220km ging mn Alp pruttelen, tijd voor reserve. Gelijk maar getankt en er ging 13 liter in.Dat betekend dat m'n Alp 1:16,9 rijd....
Wat een zuipschuit. Ik weet dat het hok 1:20 kan lopen.
Ik moet sowieso de carbs synchroniseren en schoonmaken. Veur de rest issie standaard dus geen dyno kitje voor zover ik weet. Maar als ik voor t verkeerslicht sta begint er na een tijdje een behoorlijke benzinegeur te ontstaan, dus ik verdenk ook nog een rotte rubber.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
Laat hem voor de leut eens afstellen dan, misschien zit er wel een versleten dyno kitje of gasnaald in.
/slang/slecht werkende vlotterquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik moet sowieso de carbs synchroniseren en schoonmaken. Veur de rest issie standaard dus geen dyno kitje voor zover ik weet. Maar als ik voor t verkeerslicht sta begint er na een tijdje een behoorlijke benzinegeur te ontstaan, dus ik verdenk ook nog een rotte rubber.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:27 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)-TRANSALP-650-1.html
De laatste tijd is SappigeHeuvel afwezig... hmmmm
Dat zou ook nog kunnen. Tis tenslotte een fiets van 23 jaar oud, dan droogt er wel iets uit. Vlotter denk ik niet, want dan zou ik ook last hebben met rijden dat ie verzuipt of juist te weinig peut krijgt.quote:
De zijne had geen valbeugels weet ik me te herinnerenquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:27 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)-TRANSALP-650-1.html
De laatste tijd is SappigeHeuvel afwezig... hmmmm
Maar nu wel!quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De zijne had geen valbeugels weet ik me te herinneren
Ik zou gewoon even het hele onderhoudscircus doorlopen. Carbs schoonmaken en synchroniseren, kleppen stellen, en verse olie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik moet sowieso de carbs synchroniseren en schoonmaken. Veur de rest issie standaard dus geen dyno kitje voor zover ik weet. Maar als ik voor t verkeerslicht sta begint er na een tijdje een behoorlijke benzinegeur te ontstaan, dus ik verdenk ook nog een rotte rubber.
Dit staat allemaal op de planning.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even het hele onderhoudscircus doorlopen. Carbs schoonmaken en synchroniseren, kleppen stellen, en verse olie.
Olie die er 4 jaar in zit moet er sowieso zo snel mogelijk uit, en als er in die tijd steeds benzine in de carbs gezeten heeft zal er onderhand wel een mooie laag zooi in zitten. Dus, olie en filter en carbs schoonmaken lijkt mij even het voornaamstequote:Op donderdag 2 mei 2013 19:52 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit staat allemaal op de planning.![]()
Olie, luchtfilter en (4!) bougies zijn 4 jaar geleden vv. Lijkt lang maar in die tijd is er misschien een kleine 3 a 4k mee gereden. Volgens mij zijn de carbs nooit aangepakt in al die tijd. Maar heb er dan ook geen onderhoudshistorie bij tot aankoop in 2003
Over olie heb ik zo mijn bedenkingen na wat ik had gehoord in een gesprek met een hoge bobo van Shell.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Olie die er 4 jaar in zit moet er sowieso zo snel mogelijk uit, en als er in die tijd steeds benzine in de carbs gezeten heeft zal er onderhand wel een mooie laag zooi in zitten. Dus, olie en filter en carbs schoonmaken lijkt mij even het voornaamsteKrijg je niet alleen een beter verbruik maar ook een veel levendiger blok voor terug.
Je zou eens kunnen proberen zo'n flesje Forté Moto Power I door je tank te gooien. Ervaringen wisselen, maar ik hoor voornamelijk goede dingen mbt het schoonmaken van carbs na langere stilstand.
Check aansluitrubbers van je carbs, setjes kosten niet veel, maar die veroorzaken dat als ze verhard zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Over olie heb ik zo mijn bedenkingen na wat ik had gehoord in een gesprek met een hoge bobo van Shell.
Maar carbs schoonmaken is geen overbodige luxe. Filter ga ik vv voor een K&N filter![]()
Moet wel zeggen dat ik vaak backfire krijg met de Alp, je hoort het ploffen in het filterhuis, dus toch die carbs nakijken.
Maar dat doe ik wel na de rit.
Hoe dat dan? Kan me daar niet echt een link bij voorstellen. Hooguit wat armer lopen door valse lucht, maar dat levert toch niet meteen backfiring op?quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Check aansluitrubbers van je carbs, setjes kosten niet veel, maar die veroorzaken dat als ze verhard zijn.
Idd, want dat lijkt mij heel plausibelquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Check aansluitrubbers van je carbs, setjes kosten niet veel, maar die veroorzaken dat als ze verhard zijn.
Dat kan heel goed wel. Kijk maar eens naar de lpg koekblikken. 1 rubbertje in het traject dat valse lucht doorlaat resulteerd in een kapotte luchtfilterhuis. Teveel meegemaakt met de Renault 25 binnen de club.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoe dat dan? Kan me daar niet echt een link bij voorstellen. Hooguit wat armer lopen door valse lucht, maar dat levert toch niet meteen backfiring op?
Ik ben absoluut niet bekend met LPGquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:22 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Idd, want dat lijkt mij heel plausibel
[..]
Dat kan heel goed wel. Kijk maar eens naar de lpg koekblikken. 1 rubbertje in het traject dat valse lucht doorlaat resulteerd in een kapotte luchtfilterhuis. Teveel meegemaakt met de Renault 25 binnen de club.
http://en.wikipedia.org/wiki/Back-firequote:Backfire in an automobile engine typically results from various malfunctions related to the air to fuel ratio. Backfiring can occur in carbureted engines that are running lean where the air-fuel mixture has insufficient fuel and whenever the timing is too advanced. As the engine runs leaner or if there is less time for the fuel to burn in the combustion chamber, there is a tendency for incomplete combustion. The condition that causes this is a misfire. The result of a misfire or incomplete combustion is that unburned fuel or flammable hydrocarbons are delivered to the exhaust manifold where they may ignite unpredictably.
Geen idee, maar als die zooi knalhard is sluit het filterhuis niet goed aan, en dan gaat 'ie nare klappen in het huis maken, vooral bij gas los. Het hoe en waarom weet ik ook niet psies, maar ik heb het al diverse keren gehad, en elke keer was het opgelost met een setje nieuwe rubbers.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoe dat dan? Kan me daar niet echt een link bij voorstellen. Hooguit wat armer lopen door valse lucht, maar dat levert toch niet meteen backfiring op?
Als ik dat geplof in het luchtfilterhuis krijg is het meestal tijd om kleppen te stellen.
Die link wou ik dus net postenquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet bekend met LPG
Geloof jullie wel hoor, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Ik zie namelijk de link tussen valse lucht en backfiren niet echt. Gewoon benieuwd dus.
Edit:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire
Ah ja, onvolledige verbranding en dan terug via het luchtfilter, vooruit dan. Al zie ik niet in hoe teveel zuurstof voor onverbrande benzine resten kan zorgen, of het moet wel heel erg zijn en gewoon niet meer kunnen ontbranden vanwege te weinig benzine.. Maar dan ontwikkel je ook geen overdruk in de cilinders om lucht terug door de carbs te blazen als de kleppen open gaan, lijkt me dan.
Ja, ik weet wat backfire is en dat je het niet wilt hebben. Niet alleen vanwege je filterhuis trouwens, je kleppen kunnen daar ook niet om lachen. Alleen ik snapte niet hoe valse lucht kan zorgen voor backfire, omdat ik niet in zie hoe teveel lucht op te weinig benzine kan zorgen voor onverbrande benzine. Andersom wel, dan is er simpelweg te weinig zuurstof om alle benzine te laten verbranden. Bij mij helpt kleppen stellen meestal wel daarvoor. Dan is dus de inlaat klep niet goed dichtgegaan ergens.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:30 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Die link wou ik dus net posten
Ik bespaar jullie foto's van een uitelkaar geknalde filterhuis van een R25, want dit is tenslotte een MC topic.Maar dan merk je pas wat voor geweld daaruit vrij komt.
Simpel gezegd is het de ontsteking van onverbrande gassen in het inlaat traject, en dat komt vaak voor bij gare rubbers of gare ontluchtingslangen.
Zelf wed ik op dat paard iig.
Backfire blijft een lastig iets om te bepalen, hangt van zoveel factoren af. Het klinkt ook tegenstrijdig, want je zou denken dat dit alleen bij een te rijk mengsel om de hoek komt kijken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, ik weet wat backfire is en dat je het niet wilt hebben. Niet alleen vanwege je filterhuis trouwens, je kleppen kunnen daar ook niet om lachen. Alleen ik snapte niet hoe valse lucht kan zorgen voor backfire, omdat ik niet in zie hoe teveel lucht op te weinig benzine kan zorgen voor onverbrande benzine. Andersom wel, dan is er simpelweg te weinig zuurstof om alle benzine te laten verbranden. Bij mij helpt kleppen stellen meestal wel daarvoor. Dan is dus de inlaat klep niet goed dichtgegaan ergens.
Misschien ook maar eens doen, zie dat een setje intake spruitstukken voor de Bandit Mk1 op een euro of 15 komen. Er zitten wel wat oppervlakkige scheuren daar op mijn fiets. Niet dat ik overdreven last van backfire heb, maar zo nu en dan doet ie het toch. Kwaad zal het in ieder geval niet kunnen om te vervangen.
Dat lijken mij idd ook fijne fietsenquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
Over opvolgers gesproken, ik heb vandaag in de motorzaak toen ik even om onderdelen was op een V-Strom '12 gezeten. Dat zit verdomme nog beter dan mijn luie stoel hier thuis zeg
Jah, jammer dat het een Zoekzoeki is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
Over opvolgers gesproken, ik heb vandaag in de motorzaak toen ik even om onderdelen was op een V-Strom '12 gezeten. Dat zit verdomme nog beter dan mijn luie stoel hier thuis zeg
de voorkant van die nieuwe vstrom 1000quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
Over opvolgers gesproken, ik heb vandaag in de motorzaak toen ik even om onderdelen was op een V-Strom '12 gezeten. Dat zit verdomme nog beter dan mijn luie stoel hier thuis zeg
Zoekzoekiquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, jammer dat het een Zoekzoeki is.
Voordeel; ws past stink zijn verleptengde achterbruch er ook in
Ja, met die snavelquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de voorkant van die nieuwe vstrom 1000
oh die gaat nog wel doet mij denken aan die oude dr. Maar die koplampunitquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, met die snaveldat is inderdaad niks.
Daarom een TDMquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh die gaat nog wel doet mij denken aan die oude dr. Maar die koplampunitvond die dubbele juist zo mooi van de huidige
Hij stond op die zandheuvel, naast een oude dr bigquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:59 schreef Salatrel het volgende:
Hij zou ook op de motorbeurs gestaan hebbenMaarja bij suzuki waren deka en ik op zoek naar busa`s dus is mij helemaal niet opgevallen
DR Big's zijn dan weer bazenfietsenquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij stond op die zandheuvel, naast een oude dr big
Die vind ik dan weer spuuglelijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pakt ie nou gewoon een compleet kuipdeel zo van die Honda af?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:17 schreef Dekatria het volgende:
Al zijn ze natuurlijk niet zo baas als de andere 2 in dit filmpje.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Dekatria het volgende:
Deze is overigens wel tof om te kijken als het over de moderne generatie gaat. BMW GSA, Yamaha SuperTen, Triumph Explorer & KTM 990Adv.De triumph?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terug naar de natuurquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Salatrel het volgende:
zo ga ik ook de olie verversen... wat nou opvangbakje gewoon laten lopen
quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:16 schreef Dekatria het volgende:
Mein Brüder, die Grammarnazi, ist arriviert! Fabelhaft! [ afbeelding ]
Heeft die nou serieus het slot aan z'n motorhoes gehangen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:27 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)-TRANSALP-650-1.html
De laatste tijd is SappigeHeuvel afwezig... hmmmm
Nu je het zegtquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:43 schreef JK1982 het volgende:
Heeft die nou serieus het slot aan z'n motorhoes gehangen?
Klik maar op de link, dan zie je dat het juicy niet is. Al is het wel zo goed als dezelfde motor.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:57 schreef JK1982 het volgende:
Maar zo te zien heeft Juicyhil ook een eigen profiel op MF.
Dus is dit niet gewoon iemand anders, of is het een kloon van Juicyhil?
Ik weet het kenteken van de Alp van Juicyhil niet..
Wat een l*l zeg, dikke ketting aan je hoes hangen
Dat sowieso...quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:01 schreef Salatrel het volgende:
bij mij gaat de ketting gewoon door het achterwiel of ben ik nou achtelijk?
Weggewaaid? Weggepleurd?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:07 schreef Dekatria het volgende:
Verrast mij nog dan dat die hoes er niet meer is. Komtie bij een lege hoes met een ketting eraan, 'Heuj, m'n motor is gesmolten'
Ja, ik stel me zo voor dat ze dat ding eraf snijden, aan de kant gooien en de motor in een busje tillen.quote:
Who cares om emissie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Liever een carb die maar wat rondspuugd dan een injectie voor de emissie eisen. Dan zwijg ik gemakshalve maar even over een kat
Bij mij beide en schijfquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:01 schreef Salatrel het volgende:
bij mij gaat de ketting gewoon door het achterwiel of ben ik nou achtelijk?
De mijne staat alleen op stuurslot. Maar ja, dat is ook met één flinke ruk aan het stuur opgelost natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:07 schreef Yreal het volgende:
ik heb mijn motor eigenlijk al in 1.5 jaar niet meer op slot gezet
Ik denk dat gewoon niemand mijn lelijke hok hoeft. En dan rij ik altijd rond in Rotterdam, Amsterdam, Leiden en Den haagquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De mijne staat alleen op stuurslot. Maar ja, dat is ook met één flinke ruk aan het stuur opgelost natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef yurian het volgende:
Ik zet altijd alleen op het stuurslot, terwijl mijn trapfiets met het normale axa-slot plus een kettingslot wordt vastgezet. Misschien toch maar 's in overweging nemen![]()
Volgens mij zat de remschijfslot door de grote openingen in de schijf en hebben ze hem weten los te wurmen, kijk maar 's op de foto's (spoiler)...Ja, ik doe hetzelfdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat terwijl ik gewoon een ART4 slot heb liggen hier. Maar goed. Dat is vooral voor de verzekering, eigenlijk
Kijk trouwens maar eens goed op deze foto:
Die koperkleurige ring met grijs rafelig ding er omheen komt echt niet uit een remschijf hoorDie knuppel heeft hem gewoon aan de motorhoes vast gezet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Mijn schijfremslot zit ook gewoon door zowel de hoes als de schijfrem hoor... Wel makkelijk, kan die hoes niet wegwaaienquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, ik doe hetzelfdeEn dat terwijl ik gewoon een ART4 slot heb liggen hier. Maar goed. Dat is vooral voor de verzekering, eigenlijk
Kijk trouwens maar eens goed op deze foto:
[ afbeelding ]
Die koperkleurige ring met grijs rafelig ding er omheen komt echt niet uit een remschijf hoorDie knuppel heeft hem gewoon aan de motorhoes vast gezet.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben..quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef yurian het volgende:
Volgens mij zat de remschijfslot door de grote openingen in de schijf en hebben ze hem weten los te wurmen, kijk maar 's op de foto's (spoiler)...
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef yurian het volgende:
Ik zet altijd alleen op het stuurslot, terwijl mijn trapfiets met het normale axa-slot plus een kettingslot wordt vastgezet. Misschien toch maar 's in overweging nemen![]()
Volgens mij zat de remschijfslot door de grote openingen in de schijf en hebben ze hem weten los te wurmen, kijk maar 's op de foto's (spoiler)...Dat denk ik ook. Binnenring van de schijf wielding geval is plastic, vrij makkelijk om te buigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Domme fout, maarja, daar leert men van.![]()
Het is natuurlijk niet JC zijn brommert, maar mss heeft hij nu opeens een valbeugel enzo.![]()
Ik ben ook alweer verkouden en allesquote:Op vrijdag 3 mei 2013 02:03 schreef Geerd het volgende:
Tering me bek is toch een potje droog, in de winter wel vaak last van maar nu?
Moet je eerst al die wondjes weer los trekken wil je normaal kunnen praten
Fucking mei, wel lekker rijden trouwens nuquote:Op vrijdag 3 mei 2013 02:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben ook alweer verkouden en allesFeest man.
Hooikoorts?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 02:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben ook alweer verkouden en allesFeest man.
Eerste rit doe ik altijd ietsje rustiger, maar daarna wordt het weer de standaard rijstijl. Zodra ik die ga aanpassen gebeuren altijd de raarste dingen dus ik ga liever niet voorzichter of wat dan ook rijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:03 schreef vosss het volgende:
Het valt me op dat er dit jaar weinig dooie gevallen zijn zo die eerste paar dagen mooi weer van het jaar.
Zijn jullie motorrijders dit jaar wat voorzichtiger zo de eerste paar dagen na de winter?
In jouw regio dan misschien?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:03 schreef vosss het volgende:
Het valt me op dat er dit jaar weinig dooie gevallen zijn zo die eerste paar dagen mooi weer van het jaar.
Zijn jullie motorrijders dit jaar wat voorzichtiger zo de eerste paar dagen na de winter?
Dat was toch meer eenzijdig allemaal johquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:22 schreef Dekatria het volgende:
Vosss heeft duidelijk niks meegekregen van de maand April hier
Ow ok, RIP aan de nabestaanden enzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:09 schreef Anne het volgende:
[..]
In jouw regio dan misschien?
Ik heb al genoeg berichten voorbij zien komen in mijn regio namelijk, helaas..
Je gaat nu een zuinige auto kopen tochquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok, RIP aan de nabestaanden enzo.
Hier heb ik nog weinig berichten gehoord gelukkig.
Meestal zijn het ook wel mensen die de winter niet doorrijden natuurlijk.
Tevens wil ik ook nog wel een keer mijn motorrijbewijs halen, maar geen plek (en geld) om een motor neer te zetten hier.
Tegen de tijd dat ik dat wel heb ben ik een ouwe lul van 55 ofzo en dan nog een Ducati kopen is ook weer zo wat
Nog niet he; in januari speelt dat pas. Nadeel is dat ik ook minder ga cashen tegen die tijd (dagdienst vs ploegenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Je gaat nu een zuinige auto kopen toch. Het geld wat je daarmee bespaart mooi opzij leggen voor je rijbewijs + een leuke motor (en dat kun je ook zelf zo gek maken als je wilt).
Geen stoep voor de deur?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Tevens wil ik ook nog wel een keer mijn motorrijbewijs halen, maar geen plek (en geld) om een motor neer te zetten hier.
Het leven van een palletsorteerder gaat niet over rozen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:43 schreef vosss het volgende:
Nadeel is dat ik ook minder ga cashen tegen die tijd (dagdienst vs ploegen)
Dat blijktquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:46 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het leven van een palletsorteerder gaat niet over rozen.
Of je koopt ipv een zuinig klein kuthok een motor!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog niet he; in januari speelt dat pas. Nadeel is dat ik ook minder ga cashen tegen die tijd (dagdienst vs ploegen)
Dus met dat besparen op een auto ga ik geen geld over houden tov nu. Alleen ga ik er dan minder op achteruit.
Ellende om in zo een klein kuthok rond te moeten rijden, maarja, gelukkig is het maar tijdelijk al kan dat best een jaar duren
Het wordt wel lastig pallets vervoeren met een motor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Of je koopt ipv een zuinig klein kuthok een motor!
Dat kan ook best zuinig rijden en het scheelt in verzekering + wegenbelasting.
Goldwingquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:58 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het wordt wel lastig pallets vervoeren met een motor.
De motor is de palet! Ohw dan is het logischquote:
Je wilde een wheelie trekken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:24 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben er weer even aan herinnerd dat je banden eerst lekker moet opwarmen voor je rare dingen gaat doen![]()
Even twee tikjes naar beneden en dan de koppeling laten schieten. Gaat ie lekker van kwispelen
Die verlies je. snelheid geld vanaf het bord, niet áchter het bord.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:40 schreef whY... het volgende:
Noo! Bekeuring... http://goo.gl/maps/O6BzN Deze ga ik aanvechten want van 80 naar 50 en dan binnen 100 meter een flitser en een afleidend bord dat aangeeft dat je snelheid te hoog is. Ik reed overigens uit, dus van 80+/- uitrollen naar 50 maar ja, zag dat bord flitsen in mijn ogen en daarna een vette flits uit de kast...
Ik reed daar om 23.58 en een lege weg en geen kruispunten.
Je rijdt rustig op een weg in de nacht dan ga ik niet in de remmen, sowieso milieutechnisch veel beter om uit te rijden. Maar goed niet geschoten is mis geschoten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:43 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die verlies je. snelheid geld vanaf het bord, niet áchter het bord.
Moet je anticiperen op het bord, en al eerder beginnen met uitrollenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:46 schreef whY... het volgende:
[..]
Je rijdt rustig op een weg in de nacht dan ga ik niet in de remmen, sowieso milieutechnisch veel beter om uit te rijden. Maar goed niet geschoten is mis geschoten.
Ja het is daar vet donker man, echt een naaistreek want het is daarna ook gewoon Nweg pas later on der de tunnel door komen er woonwijken en een kruispunt. Ik reedt daar omdat de A12 was afgesloten, wat een honden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:48 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Moet je anticiperen op het bord, en al eerder beginnen met uitrollen
Serieus, het blijft een kinderachtige boete, maar ja.
Heb je daar jurisprudentie bij!?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:52 schreef BlackLining het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er een wet is die stelt dat een snelheidscontrole niet mag plaatsvinden binnen een X aantal meters vanaf de wijziging van maximumsnelheid.
Dan nog moet de situatie exact gelijk zijn. En als er ook een nog bord staat dat waarschuwt dat je te hard rijd heb je dus binnen een paar meter 2 waarschuwing gehad. Hoe groot acht je de kans....quote:
Toen het bord aanging was ook de flits van de kast, dat was echt de meest nutteloze waarschuwing ooit en leidde niet normaal veel af, dat kreng is fel in het donkerquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dan nog moet de situatie exact gelijk zijn. En als er ook een nog bord staat dat waarschuwt dat je te hard rijd heb je dus binnen een paar meter 2 waarschuwing gehad. Hoe groot acht je de kans....
Love youquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:55 schreef picodealion het volgende:
http://www.flitsservice.n(...)algemeen.php#item-20
Goeie linkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:55 schreef picodealion het volgende:
http://www.flitsservice.n(...)algemeen.php#item-20
Ziet er niet uit als meer dan 100 meter, dus als deze info nog up to date is zou ik het aanvechten.
Ja, alleen moet je natuurlijk niet refereren aan flitsservice.nlquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:59 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Goeie link![]()
Ik wist niet dat het officieel was
Nou, liever niet eigenlijkquote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, liever niet eigenlijk
@why: Ik denk dat je moet kijken bij de nieuwe geldende snelheid. Maar ik zou als ik jou was even de officiele bron erbij pakken. De officier gaat een referentie aan flitsservice sowieso al neit leuk vinden, en de officiele bron is waarschijnlijk nog duidelijker ook.
Dat ga je verliezen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:40 schreef whY... het volgende:
Noo! Bekeuring... http://goo.gl/maps/O6BzN Deze ga ik aanvechten want van 80 naar 50 en dan binnen 100 meter een flitser en een afleidend bord dat aangeeft dat je snelheid te hoog is. Ik reed overigens uit, dus van 80+/- uitrollen naar 50 maar ja, zag dat bord flitsen in mijn ogen en daarna een vette flits uit de kast...
Ik reed daar om 23.58 en een lege weg en geen kruispunten.
Waarom?quote:
Zat je haar goed?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef Salatrel het volgende:
ik ben ook mooi op de foto gezetvan voren nog wel
Maar volgens Flitsservice geldt er wel een soort verbod op flitsen binnen een bepaalde afstand van dat bord. Nu nog de officiële tekst ervan vinden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, de snelheid geld vanaf het bord. Niet 100 na het bord.
Niet exact.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:53 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Maar volgens Flitsservice geldt er wel een soort verbod op flitsen binnen een bepaalde afstand van dat bord. Nu nog de officiële tekst ervan vinden.
Daar hebben ze dan een loophole. Nu hopen dat ze het niet vermelden. Officiële aanwijzing van het College van Procureurs-Generaal is hier te vinden: Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2011A023t) paragraaf 2.2.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:56 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet exact.
"De afstanden gelden uiteraard ook tussen de plaats waar gemeten wordt en de plaats waar het gebod eindigt. Als het, om wat voor reden dan ook, toch noodzakelijk is om snelheidsmetingen uit te voeren binnen de voorgeschreven minimale tussenafstanden, dan moet de reden in het proces verbaal gemotiveerd worden."
quote:2.2 Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
De snelheid van voertuigen [14] moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie. Voor het bepalen van deze minimumafstand wordt geen rekening gehouden met de voor het gebod geldende maximumsnelheid. Het uitgangspunt is immers dat de snelheid bij het passeren van het gebod moet zijn aangepast en derhalve wordt bij het bepalen van de afstand tussen gebod en meetplaats uitgegaan van de uit het gebod volgende maximumsnelheid.
[knip tabel]
Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen[15] en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.
Het is even afwachten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:00 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan een loophole. Nu hopen dat ze het niet vermelden. Officiële aanwijzing van het College van Procureurs-Generaal is hier te vinden: Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2011A023t)
Hij zou dat best nog eens kunnen winnen hoor.quote:
Ik gok bij een sleutelboer in A'dam en anders bij een sleutelboer in omgeving van A'dam.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:41 schreef 1517 het volgende:
Ik heb een oude honda met dubbele carburateur op de kop getikt.
Nou zou ik die graag willen laten afstellen door iemand met verstand er van waar doe ik dat omgeving Amsterdam?
Was jouw motor niet gejat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:49 schreef Juicyhil het volgende:
Dat is ook irritant bij de Piet Heintunnel. Kom je die tunnel uit met 100km/h en dan wordt het direct 50km/h met flitser erbij. Ik rij er iedere dag, dus hopen dat ik niet geflitst ben
Hoe bedoel je?quote:
Noh, dat dacht ik zomaar.quote:
Voorspellende blik?quote:
Als niemand een fout heeft gemaakt, dan wint ie niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hij zou dat best nog eens kunnen winnen hoor.
Wat een kutvliegen overal johStukje over de dijk gereden, zie verdomme helemaal niks meer door het vizier
Allemaal roadkills
Dat is snel zat, die staat niet op de foto.quote:
Ik doe dat ook regelmatig jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:23 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij zwaaide ik zelfs nog op het moment dat de flits ging
Lijkt dat hierop:quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:23 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij zwaaide ik zelfs nog op het moment dat de flits ging
Niet dusquote:
Alsjeblieft niet zegquote:
Het gaat overigens nog wel gebeuren dat motoren een kenteken aan de voorkant moeten voeren hoorquote:
we krijgen autoplaten voor en achterquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het gaat overigens nog wel gebeuren dat motoren een kenteken aan de voorkant moeten voeren hoor
Voor de veiligheid uiteraard
Dat was er al maar afgeschaft omdat gevaarlijk. Iets met skull splitting enzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het gaat overigens nog wel gebeuren dat motoren een kenteken aan de voorkant moeten voeren hoor
Voor de veiligheid uiteraard
Meh, als zo'n kabel niet meer soepel loopt zou ik hem gewoon vervangen. Dat zijn ook de kosten niet.quote:
True,quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Meh, als zo'n kabel niet meer soepel loopt zou ik hem gewoon vervangen. Dat zijn ook de kosten niet.
Moh. Tankje eraf, kabeltje eruit, kabeltje erin, tankje erop. Kwartiertje werkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
True,
Maar bij mijn 600 is een kabeltje vervangen al een hele opgave
Ja mijn volgende motor wordt makkelijker in onderhoudquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Moh. Tankje eraf, kabeltje eruit, kabeltje erin, tankje erop. Kwartiertje werk
Naked bikes
Dat hoef ik op mijn fiets niet te proberenquote:
Soms heb je helaas niet zoveel keus he..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:34 schreef KneusTeun het volgende:
Snelweg is toch saai?!?! beetje statisch en veel lawaai...
Klopt, maar ik vermijd ze zoveel mogelijk, Duitsland is chiller lekker buiten bebouwde kom 100 op bochtige wegenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Soms heb je helaas niet zoveel keus he..
100 wegen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vermijd ze zoveel mogelijk, Duitsland is chiller lekker buiten bebouwde kom 100 op bochtige wegen
Jup, Duitsland is 100 buiten de bebouwde kom.quote:
quote:Ook Duitsland kent geen specifieke snelheidsregeling voor autowegen; de snelheid is, zoals overal buiten de bebouwde kom, 100 km/h. Wel wordt deze bij afritten en kruisingen geregeld verlaagd tot bijvoorbeeld 70 km/h.
Bedoel eerder dat 60/80 veul lekkerder is dan 100quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Jup, Duitsland is 100 buiten de bebouwde kom.
mijn ultieme droomquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:55 schreef JK1982 het volgende:
Tadáááá! En ja, het is een BMW!![]()
[ afbeelding ]
Doe mij er maar zo eentje hoor..![]()
die zwarte strepenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik snap niks van dat artikel. Wat zijn langsnaden?
Die teerlijnen? Zijn wel erg irritant. Op de A10 bij Watergraafsmeer stikt het er ook vanquote:
Klopt jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die teerlijnen? Zijn wel erg irritant. Op de A10 bij Watergraafsmeer stikt het er ook van
mooie motorquote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:40 schreef JK1982 het volgende:
"gladde en glimmende bitumen langsnaden in het asfalt" staat toch duidelijk in het artikel?
Daar ging het laatst ook nog over hier na die crash van einschtein, toch..
Dacht dat die dingen onder motorrijders wel algemeen bekend zouden zijn..
[ afbeelding ]
die beschrijvingquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:32 schreef JK1982 het volgende:
9 mei heb ik een motorrit rondom Rotterdam, dus ik zit te kijken naar een voordelig adresje om evt. even te overnachten. Kom ik dit tegen: http://www.bedandbreakfas(...)m/klingons-home/9078
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:44 schreef Dekatria het volgende:
Is toch leuk man, gewoon een Darth Vader helm opzetten en iedereen negeren.
Verkopen ze die helm trouwens ook voor op de motor, vraag ik me af?
quote:
Oh, dat ken ook. Het was de eerste hit via googlequote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:10 schreef KneusTeun het volgende:
[..]![]()
Is het niet gewoon tie-fighter helm?
Ik heb er zelden of nooit last van eigenlijkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:06 schreef Dekatria het volgende:
Die naden tussen stroken asfalt, hinderlijk ja. Mijn smalle voorwiel wordt er nog weleens door beinvloed.
Zelfde met die putdeksels en witte strepen/zebrapad/haaietanden. Droog boeit het weinig, mss een stapje opzij. Maar met nat weer vermijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb er zelden of nooit last van eigenlijkMet regen mijd ik ze wel, maar met droog weer rijd ik er net zo makkelijk overheen. Soms voel je heel effe een wobbeltje, maar meestal helemaal niks. Stukken beschadigd asfalt, van dat pokdalige spul, dát is klote, zeker in een bocht
Bij m'n ouders in de buurt is er een scherpe bocht waar ze in de kapotgereden bermen ter compensatie een halve ton grind hebben neergekwakt. Nu ligt heel die bocht er vol meequote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Stukken beschadigd asfalt, van dat pokdalige spul, dát is klote, zeker in een bocht
Putdeksels in een bocht rijd ik omheen, maar recht eroverheen boeit me geen reet. Tis meer een gewoonte om ze te mijden, maar als het een keertje zo uitkomt ga ik echt niet moeilijk doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zelfde met die putdeksels en witte strepen/zebrapad/haaietanden. Droog boeit het weinig, mss een stapje opzij. Maar met nat weer vermijden.
Popo of wegbeheerder bellen, moeten ze weghalen; prio zelfs.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij m'n ouders in de buurt is er een scherpe bocht waar ze in de kapotgereden bermen ter compensatie een halve ton grind hebben neergekwakt. Nu ligt heel die bocht er vol mee
Dit inderdaad..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Putdeksels in een bocht rijd ik omheen, maar recht eroverheen boeit me geen reet. Tis meer een gewoonte om ze te mijden, maar als het een keertje zo uitkomt ga ik echt niet moeilijk doen.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
toen ik met rijlessen over deksels etc heen reed vroeg meneer altijd of ik levensmoe was
ahahah idd dan rij je teveel rechts of teveel links eromheen slalome mocht ook niet in een recht lijn erlangsquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:30 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Daarna ging ik met alle geweld langs de putdeksels, was ook niet goed.
Ik heb dat met mijn examen gedaan, maar daar lagen ze om en om links en rechts, dus ik had zoiets van "ja daag". Maar daar kreeg ik dus ook een opmerking over na de rit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
toen ik met rijlessen over deksels etc heen reed vroeg meneer altijd of ik levensmoe was
Door zulke overdreven piepols is er nou ook gezeik om die asfaltstreepies.. heel MF zit vol met zulke dramaqueens.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
toen ik met rijlessen over deksels etc heen reed vroeg meneer altijd of ik levensmoe was
Best sneu idd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Door zulke overdreven piepols is er nou ook gezeik om die asfaltstreepies.. heel MF zit vol met zulke dramaqueens.
lekker toch. Oefenen voor ijslandquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij m'n ouders in de buurt is er een scherpe bocht waar ze in de kapotgereden bermen ter compensatie een halve ton grind hebben neergekwakt. Nu ligt heel die bocht er vol mee
Rechtdoor of in de bochten?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
toen ik met rijlessen over deksels etc heen reed vroeg meneer altijd of ik levensmoe was
Mijne vertelt altijd dat hij door mij hartpatient en grijs is geworden. En haalt mij aan als mensen wanhopig worden dat ze het nooit gaan leren.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:30 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik was een bitje eigenwijs met rijlessen, m'n instructeur heeft er nog over bij zijn nieuwe leerlingen.![]()
rechtdoor mij bochten gaan altijd op een snelheid van 10km per uurquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Rechtdoor of in de bochten?
In de bochten kan ik me voorstellen, rechtdoor slaat nergens op..
oh we hebben het over die dingen. Lekker boeiendquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Hier hebbie er eentje, moest wel effe zoeken;
https://maps.google.nl/ma(...)p=12,237.51,,0,16.99
Als je dáár nou al last van hebt, wordt het volgens mij tijd dat je lekker in een blik gaat zitten
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijne ... haalt mij aan als mensen wanhopig worden dat ze het nooit gaan leren.
Lekker stel hier.. Ik blijf wel bij jullie uit de buurt met een volgend ritje danquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:43 schreef klawie het volgende:
[..]
rechtdoor mij bochten gaan altijd op een snelheid van 10km per uur
Ik rij nu ontzettend veel en iedereen vertrouwt mij blindelingsquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:51 schreef JK1982 het volgende:
[..]
[..]
Lekker stel hier.. Ik blijf wel bij jullie uit de buurt met een volgend ritje dan
Jah, in de tijd van onze grootouders reden ze op deze;quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh we hebben het over die dingen. Lekker boeiend
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, in de tijd van onze grootouders reden ze op deze;
[ afbeelding ]
Over ditte;
[ afbeelding ]
En maar zeikstralen over een teerstreepie op hun biljartlaken; we hebben gvd de mooiste wegen ter wereld volgens mij
hahahaha goedzo jij begrijpt het ;pquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:51 schreef JK1982 het volgende:
[..]
[..]
Lekker stel hier.. Ik blijf wel bij jullie uit de buurt met een volgend ritje dan
Dat is inderdaad dikke kwats. Maar ze willen dat ook wel eens op beschadigingen gooien. Heb je zo een vierkante meter van dat spul op de weg liggen. En dat is dus wel kut. Ontwijken gaat meestal wel maar is vaak ook niet de veiligste oplossing in verband met afstand tot de andere baan of de berm. Met droog weer te doen, maar een beetje zand of water en het is spekglad zo'n ding.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Hier hebbie er eentje, moest wel effe zoeken;
https://maps.google.nl/ma(...)p=12,237.51,,0,16.99
Als je dáár nou al last van hebt, wordt het volgens mij tijd dat je lekker in een blik gaat zitten
Ik kan me niet voorstellen dat dat ding je niet 0,0 in de weg zit met rijden, of leg je gewoon je kin op die tas?quote:
Comfortabel welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat ding je niet 0,0 in de weg zit met rijden, of leg je gewoon je kin op die tas?
Net ook even een stukje onverlichte dijk gereden. Weet toch vrij zeker dat ik met deze nieuw koplamp al een keer op een onverlichte weg gereden moet hebben, maar dit viel me ff tegen zegquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef picodealion het volgende:
Net nog even een heerlijk stukje over de dijk tussen Arnhem en Heteren gereden. Wel even spannend voor het eerst in het donker over zo'n kronkeldijk maar wel genoten.
Zulke grote plekken kom ik bijna nooit tegen, wel een reparatie van een vierkante meter, of een heel zwikkie bij elkaar, maar dan is/zijn het vaak vierkante vlakken asfalt, met een vierkantje bitumen eromheen; prima overheen te rijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dikke kwats. Maar ze willen dat ook wel eens op beschadigingen gooien. Heb je zo een vierkante meter van dat spul op de weg liggen. En dat is dus wel kut. Ontwijken gaat meestal wel maar is vaak ook niet de veiligste oplossing in verband met afstand tot de andere baan of de berm. Met droog weer te doen, maar een beetje zand of water en het is spekglad zo'n ding.
Ook dat is nog wel te doen, maar je ziet ook wel eens dat het ondanks dat teer alsnog gaat barsten. Dan heb je dat teer met stevig hoogteverschil. En dan word het met een sportfiets toch wel érg onprettig.
Edit: Irritant dus, maar daar over gaan zeuren is wel een beetje overdreven ja. Op bepaalde plekken is het echt te erg voor woorden, maar dat is zeldzaam en vaak onder gemeentebeheer. Kun je beter daar gaan klagen.
Net ook weer even een mooi weggetje opgezocht. Was met wat anderen. Motor ff laten staan, bietje lullen en dan bochtjes rijden. Vergis me toch steeds lelijk in hoe hard die band weer afkoelt 's avondsLekker slippen als je terugschakelt..
Als ik het zo zie, valt hij ongeveer precies achter je scherm, dus da's dan toch niet veel minder als normaal?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Comfortabel welLekker uit de wind
Wel zorgen dat er iets zachts in zit. Klappert zo anders als je over wat keien moet
Je ziet het hier wel eens sporadisch. Zit nu mobiel dus ik zoek het niet om op te zoeken, maar er zijn hier wel plekken waar je echt moeilijk moet doen om daar omheen te komen. Irritante met een sportfiets is voornamelijk het hoogteverschil wat er soms ondank de reparatie weer in komt. Die veringen kunnen daar niet zo mee lachen, en dan op glad teer is dat geen leuke combinatie.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zulke grote plekken kom ik bijna nooit tegen, wel een reparatie van een vierkante meter, of een heel zwikkie bij elkaar, maar dan is/zijn het vaak vierkante vlakken asfalt, met een vierkantje bitumen eromheen; prima overheen te rijden.
Ik heb geen sportplof, en nooit gehad ook, dus ik kan niet oordelen of je er dan meer last van hebt, maar met een allroad iig niet, of nog specifieker; met de motoren die ik heb gereden niet
[..]
Als ik het zo zie, valt hij ongeveer precies achter je scherm, dus da's dan toch niet veel minder als normaal?
Leuk dijkje ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:23 schreef picodealion het volgende:
Net nog even een heerlijk stukje over de dijk tussen Arnhem en Heteren gereden. Wel even spannend voor het eerst in het donker over zo'n kronkeldijk maar wel genoten.
Verstandig, zeker 's avonds. Ik denk ik waarschuw je maar even, je kunt daar op sommige stukken makkelijk de dubbele snelheid halen namelijkquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:41 schreef picodealion het volgende:
Er stonden wel wat mensen in groene hesjes daar, maar op de lange rechte stukken na heb ik het netjes bij 60 gehouden, ken de weg niet zo goed.
Wat te denken van die verkeersborden die ze heden ten dage op de weg kalken... met een beetje pech zijn ze zo snugger om zo'n ding in een bocht te leggenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:32 schreef Sounddragon het volgende:
Zulke grote plekken kom ik bijna nooit tegen, wel een reparatie van een vierkante meter, of een heel zwikkie bij elkaar, maar dan is/zijn het vaak vierkante vlakken asfalt, met een vierkantje bitumen eromheen; prima overheen te rijden.
Klein, maar je moet écht passenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ff SD lokken. jij had toch die adventure boots? hoe vallen die qua maat? groot of klein?
Hebben ze hier nog niet uitgevonden gelukkigquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat te denken van die verkeersborden die ze heden ten dage op de weg kalken... met een beetje pech zijn ze zo snugger om zo'n ding in een bocht te leggen
dat is hier al geluktquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat te denken van die verkeersborden die ze heden ten dage op de weg kalken... met een beetje pech zijn ze zo snugger om zo'n ding in een bocht te leggen
ik heb net de road attack 1 achter gekregen en dat bevalt tot nu toe prima. Ik vroeg in de motorzaak naar de Road Attack 2, maar daar zeiden ze dat ze die afraden. O.a. omdat die bijna geen groeven in het midden heeft. Kan zelfs de pliesie moeilijk over doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:10 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens vanmiddag even de bevestigingsbouten van het blok nagelopen met de momentsleutel en alles weer even op de goede manier vastgezet met waar nodig nieuwe rubbers. Dat scheelt een hoop getril zeg
Hebben hier trouwens mensen ervaring met die nieuwe Continental banden, Road Attack 2 etc? Schijnen weer lekker terug te zijn voor de motor.. Ziet er wel interessant uit. Ik meen laatst een foto van iemand gezien te hebben me die dingen er onder..
ja ik heb ze besteld bij van wijk op zicht maar leverancier had niet groter als 46 op voorraad. die zullen dan wel niet passenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klein, maar je moet écht passenIk heb een dure aan gehad die zaten helemaal kut; én in mijn maat, én een maat groter. Daarna trok ik de Forma's aan, en die zaten meteen perfect, al heb ik daarin wel een maat groter als normaal.
Ik vind het wel een leuke fiets, behalve die zwarte uitlaatquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:04 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
deze kleurstelling ook echt.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:07 schreef Salatrel het volgende:
mjah na de eerste paar bochtjes ging het al een stuk betermaar toch liever mijn tenere
maar goed dat de aandrijving op het achterwiel zit want de voorkant is een stuk sneller namelijk
Dat had ik gister met een CB-1.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:00 schreef Salatrel het volgende:
net trouwens even de cbr600f van mijn broer opgehaald bij de motorzaak.. moest e.e.a. aan gebeuren maar hij is zelf naar het buitenland vertrokken... mijn god wat reed dat kut zegkoppeling grijpt pas heel laat aan vergeleken bij mijn tenere dus dat ding gelijk toeren maken bij de bochten en stoplichten
en dan heb ik het nog niet eens over de zithouding.
het zadel was ik ook niet echt over te spreken zo hard en moeilijk te begrijpen dat hij in 1 dag van biarritz naar rotterdam is gereden
is het ookquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat had ik gister met een CB-1.
Na het toeren geruild met iemand, en ik had idee dat cb-1 een mini bike was!!!
Naja wel leuk om te zien dat je minder hoeft te remmen voor bochten.quote:
Ik had er op mijn fiets gisteravond anders regelmatig last van dat het achterwiel het voorwiel probeerde in te halenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:07 schreef Salatrel het volgende:
mjah na de eerste paar bochtjes ging het al een stuk betermaar toch liever mijn tenere
maar goed dat de aandrijving op het achterwiel zit want de voorkant is een stuk sneller namelijk
het is je pa schrijf dat ding gewoon overquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:24 schreef Yreal het volgende:
Ik mag mijn PA niet opgeven als hoofdbestuurder op de fazer, waar ik dus niet meer op rij, omdat het mijn motor is...
En ik mag hem ook niet op mijn naam verzekeren voor mijn vader, want ik zeg net dat hij hoofdbestuurder wordt. Ja verdomme, mijn pa is 55 met 20 jaar schadevrij, ik 22 met 2 jaar schadevrij...
Wil je dat dingen houden dan? Verzeker je hem toch gewoon WA voor in de zomer? Dat zijn de kosten toch niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:24 schreef Yreal het volgende:
Ik mag mijn PA niet opgeven als hoofdbestuurder op de fazer, waar ik dus niet meer op rij, omdat het mijn motor is...
En ik mag hem ook niet op mijn naam verzekeren voor mijn vader, want ik zeg net dat hij hoofdbestuurder wordt. Ja verdomme, mijn pa is 55 met 20 jaar schadevrij, ik 22 met 2 jaar schadevrij...
dat zou ik gewoon kunnen doen, maar echt makkelijk doen ze nou ook weer nietquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het is je pa schrijf dat ding gewoon over
andere verzekeraar? en je eigen fiets gelijk meenemenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat zou ik gewoon kunnen doen, maar echt makkelijk doen ze nou ook weer niet
ik denk, jas er gewoon effe lekker een WA'tje op met mijn pa als hoofdbestuurder..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wil je dat dingen houden dan? Verzeker je hem toch gewoon WA voor in de zomer? Dat zijn de kosten toch niet.
Edit: Of lekker overschrijven jaBoeiend.
Ik wou gister die CB-1 bijhouden en dat koste met de super ten veeeeel moeite, op een gegeven moment brak zelfs het achterwiel uit!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had er op mijn fiets gisteravond anders regelmatig last van dat het achterwiel het voorwiel probeerde in te halen
en 2 brommers die daar al 4 jaar in de verzekering staanquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
andere verzekeraar? en je eigen fiets gelijk meenemen
Doenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:35 schreef Salatrel het volgende:
oh en er zit NOG een financiële meevaller aan te komen dus misschien toch maar zon sjieke leovince bestellen
Herrieschopper..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:35 schreef Salatrel het volgende:
oh en er zit NOG een financiële meevaller aan te komen dus misschien toch maar zon sjieke leovince bestellen
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:35 schreef Salatrel het volgende:
oh en er zit NOG een financiële meevaller aan te komen dus misschien toch maar zon sjieke leovince bestellen
Dat gaat waarschijnlijk een heleboel schelen inderdaad!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe schokdemper op de kop weten te tikkenUit een GSX-R 1100K. Gaat ie wel iets hoger op zijn poten staan, maar dat is als het hinderlijk is nog wel op te vangen met andere dogbones. Voordelen: progressieve veer met instelbare demping in plaats van die skippybal waar ik nu op zit
noppen eronder en mee met de allroadritquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe schokdemper op de kop weten te tikkenUit een GSX-R 1100K. Gaat ie wel iets hoger op zijn poten staan,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |