abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125992150
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

/slang/slecht werkende vlotter
Dat zou ook nog kunnen. Tis tenslotte een fiets van 23 jaar oud, dan droogt er wel iets uit. Vlotter denk ik niet, want dan zou ik ook last hebben met rijden dat ie verzuipt of juist te weinig peut krijgt.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:46:40 #52
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125992295
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:27 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)-TRANSALP-650-1.html

De laatste tijd is SappigeHeuvel afwezig... hmmmm :P
De zijne had geen valbeugels weet ik me te herinneren :)
pi_125992357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

De zijne had geen valbeugels weet ik me te herinneren :)
Maar nu wel! :P
pi_125992372
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik moet sowieso de carbs synchroniseren en schoonmaken. Veur de rest issie standaard dus geen dyno kitje voor zover ik weet. Maar als ik voor t verkeerslicht sta begint er na een tijdje een behoorlijke benzinegeur te ontstaan, dus ik verdenk ook nog een rotte rubber.
Ik zou gewoon even het hele onderhoudscircus doorlopen. Carbs schoonmaken en synchroniseren, kleppen stellen, en verse olie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:50:22 #55
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_125992474
Zo, hij staat weer voor de deur. Zo denk even rondje Wassenaar en langs bij dojo. Te laat om nog mee te trainen helaas.

Misschien volgende week nog even voorbandje doen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_125992548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even het hele onderhoudscircus doorlopen. Carbs schoonmaken en synchroniseren, kleppen stellen, en verse olie.
Dit staat allemaal op de planning. :Y
Olie, luchtfilter en (4!) bougies zijn 4 jaar geleden vv. Lijkt lang maar in die tijd is er misschien een kleine 3 a 4k mee gereden. Volgens mij zijn de carbs nooit aangepakt in al die tijd. Maar heb er dan ook geen onderhoudshistorie bij tot aankoop in 2003 :o
pi_125992645
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:52 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dit staat allemaal op de planning. :Y
Olie, luchtfilter en (4!) bougies zijn 4 jaar geleden vv. Lijkt lang maar in die tijd is er misschien een kleine 3 a 4k mee gereden. Volgens mij zijn de carbs nooit aangepakt in al die tijd. Maar heb er dan ook geen onderhoudshistorie bij tot aankoop in 2003 :o
Olie die er 4 jaar in zit moet er sowieso zo snel mogelijk uit, en als er in die tijd steeds benzine in de carbs gezeten heeft zal er onderhand wel een mooie laag zooi in zitten. Dus, olie en filter en carbs schoonmaken lijkt mij even het voornaamste :) Krijg je niet alleen een beter verbruik maar ook een veel levendiger blok voor terug.

Je zou eens kunnen proberen zo'n flesje Forté Moto Power I door je tank te gooien. Ervaringen wisselen, maar ik hoor voornamelijk goede dingen mbt het schoonmaken van carbs na langere stilstand.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_125993175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Olie die er 4 jaar in zit moet er sowieso zo snel mogelijk uit, en als er in die tijd steeds benzine in de carbs gezeten heeft zal er onderhand wel een mooie laag zooi in zitten. Dus, olie en filter en carbs schoonmaken lijkt mij even het voornaamste :) Krijg je niet alleen een beter verbruik maar ook een veel levendiger blok voor terug.

Je zou eens kunnen proberen zo'n flesje Forté Moto Power I door je tank te gooien. Ervaringen wisselen, maar ik hoor voornamelijk goede dingen mbt het schoonmaken van carbs na langere stilstand.
Over olie heb ik zo mijn bedenkingen na wat ik had gehoord in een gesprek met een hoge bobo van Shell. :P
Maar carbs schoonmaken is geen overbodige luxe. Filter ga ik vv voor een K&N filter :Y
Moet wel zeggen dat ik vaak backfire krijg met de Alp, je hoort het ploffen in het filterhuis, dus toch die carbs nakijken.

Maar dat doe ik wel na de rit.
pi_125993606
Ik stel die olie ook nog maar even uit hoor. Doe ik wel als ik ergens nieuwe koppelingsplaten bemachtigd heb. Anders kan ik twee keer gaan wisselen binnen een paar honderd kilometer, en daar is dat spul me te duur voor.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:16:30 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125993681
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:05 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Over olie heb ik zo mijn bedenkingen na wat ik had gehoord in een gesprek met een hoge bobo van Shell. :P
Maar carbs schoonmaken is geen overbodige luxe. Filter ga ik vv voor een K&N filter :Y
Moet wel zeggen dat ik vaak backfire krijg met de Alp, je hoort het ploffen in het filterhuis, dus toch die carbs nakijken.

Maar dat doe ik wel na de rit.
Check aansluitrubbers van je carbs, setjes kosten niet veel, maar die veroorzaken dat als ze verhard zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125993806
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Check aansluitrubbers van je carbs, setjes kosten niet veel, maar die veroorzaken dat als ze verhard zijn.
Hoe dat dan? Kan me daar niet echt een link bij voorstellen. Hooguit wat armer lopen door valse lucht, maar dat levert toch niet meteen backfiring op?

Als ik dat geplof in het luchtfilterhuis krijg is het meestal tijd om kleppen te stellen.
pi_125993971
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Idd, want dat lijkt mij heel plausibel :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hoe dat dan? Kan me daar niet echt een link bij voorstellen. Hooguit wat armer lopen door valse lucht, maar dat levert toch niet meteen backfiring op?
Dat kan heel goed wel. Kijk maar eens naar de lpg koekblikken. 1 rubbertje in het traject dat valse lucht doorlaat resulteerd in een kapotte luchtfilterhuis. Teveel meegemaakt met de Renault 25 binnen de club.

Maar over een 2tal weken heb ik weer beschikking over een overdekte knutselhok! :D Dan trek ik de Alp ff helemaal los om alles eens goed na te kijken. Ook qua lagers en keerringen
pi_125994032
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:22 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Idd, want dat lijkt mij heel plausibel :Y

[..]

Dat kan heel goed wel. Kijk maar eens naar de lpg koekblikken. 1 rubbertje in het traject dat valse lucht doorlaat resulteerd in een kapotte luchtfilterhuis. Teveel meegemaakt met de Renault 25 binnen de club.
Ik ben absoluut niet bekend met LPG :)

Geloof jullie wel hoor, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Ik zie namelijk de link tussen valse lucht en backfiren niet echt. Gewoon benieuwd dus.

Edit:

quote:
Backfire in an automobile engine typically results from various malfunctions related to the air to fuel ratio. Backfiring can occur in carbureted engines that are running lean where the air-fuel mixture has insufficient fuel and whenever the timing is too advanced. As the engine runs leaner or if there is less time for the fuel to burn in the combustion chamber, there is a tendency for incomplete combustion. The condition that causes this is a misfire. The result of a misfire or incomplete combustion is that unburned fuel or flammable hydrocarbons are delivered to the exhaust manifold where they may ignite unpredictably.
http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire

Ah ja, onvolledige verbranding en dan terug via het luchtfilter, vooruit dan. Al zie ik niet in hoe teveel zuurstof voor onverbrande benzine resten kan zorgen, of het moet wel heel erg zijn en gewoon niet meer kunnen ontbranden vanwege te weinig benzine.. Maar dan ontwikkel je ook geen overdruk in de cilinders om lucht terug door de carbs te blazen als de kleppen open gaan, lijkt me dan.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:26:37 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125994146
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als ik dat geplof in het luchtfilterhuis krijg is het meestal tijd om kleppen te stellen.
Geen idee, maar als die zooi knalhard is sluit het filterhuis niet goed aan, en dan gaat 'ie nare klappen in het huis maken, vooral bij gas los. Het hoe en waarom weet ik ook niet psies, maar ik heb het al diverse keren gehad, en elke keer was het opgelost met een setje nieuwe rubbers.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_125994305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet bekend met LPG :)

Geloof jullie wel hoor, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Ik zie namelijk de link tussen valse lucht en backfiren niet echt. Gewoon benieuwd dus.

Edit:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire

Ah ja, onvolledige verbranding en dan terug via het luchtfilter, vooruit dan. Al zie ik niet in hoe teveel zuurstof voor onverbrande benzine resten kan zorgen, of het moet wel heel erg zijn en gewoon niet meer kunnen ontbranden vanwege te weinig benzine.. Maar dan ontwikkel je ook geen overdruk in de cilinders om lucht terug door de carbs te blazen als de kleppen open gaan, lijkt me dan.
Die link wou ik dus net posten :D

Ik bespaar jullie foto's van een uitelkaar geknalde filterhuis van een R25, want dit is tenslotte een MC topic. :) Maar dan merk je pas wat voor geweld daaruit vrij komt.

Simpel gezegd is het de ontsteking van onverbrande gassen in het inlaat traject, en dat komt vaak voor bij gare rubbers of gare ontluchtingslangen.
Zelf wed ik op dat paard iig.

Maar ik wacht daar ff mee tot na de rit, want ik weet dat ik veel meer tegenkom bij dit ouwe hok. :D
pi_125994509
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:30 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Die link wou ik dus net posten :D

Ik bespaar jullie foto's van een uitelkaar geknalde filterhuis van een R25, want dit is tenslotte een MC topic. :) Maar dan merk je pas wat voor geweld daaruit vrij komt.

Simpel gezegd is het de ontsteking van onverbrande gassen in het inlaat traject, en dat komt vaak voor bij gare rubbers of gare ontluchtingslangen.
Zelf wed ik op dat paard iig.
Ja, ik weet wat backfire is en dat je het niet wilt hebben. Niet alleen vanwege je filterhuis trouwens, je kleppen kunnen daar ook niet om lachen. Alleen ik snapte niet hoe valse lucht kan zorgen voor backfire, omdat ik niet in zie hoe teveel lucht op te weinig benzine kan zorgen voor onverbrande benzine. Andersom wel, dan is er simpelweg te weinig zuurstof om alle benzine te laten verbranden. Bij mij helpt kleppen stellen meestal wel daarvoor. Dan is dus de inlaat klep niet goed dichtgegaan ergens.

Misschien ook maar eens doen, zie dat een setje intake spruitstukken voor de Bandit Mk1 op een euro of 15 komen. Er zitten wel wat oppervlakkige scheuren daar op mijn fiets. Niet dat ik overdreven last van backfire heb, maar zo nu en dan doet ie het toch. Kwaad zal het in ieder geval niet kunnen om te vervangen.
pi_125994585
Wat heb je gekocht Vinniiee? En ben je weer helemaal opgeknapt?
pi_125994587
Vaak kun je lekkages daar trouwens wel testen door met een flesje deo of ander ontvlambaar spul wat te spuiten rond de inlaatspruitstukken. Gaat ie anders lopen, lag het daar aan.

Zo heb ik nog wel eens deo gebruikt om de fiets met verstopte carbs midden in de winter toch aan de gang te krijgen :+
pi_125994787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, ik weet wat backfire is en dat je het niet wilt hebben. Niet alleen vanwege je filterhuis trouwens, je kleppen kunnen daar ook niet om lachen. Alleen ik snapte niet hoe valse lucht kan zorgen voor backfire, omdat ik niet in zie hoe teveel lucht op te weinig benzine kan zorgen voor onverbrande benzine. Andersom wel, dan is er simpelweg te weinig zuurstof om alle benzine te laten verbranden. Bij mij helpt kleppen stellen meestal wel daarvoor. Dan is dus de inlaat klep niet goed dichtgegaan ergens.

Misschien ook maar eens doen, zie dat een setje intake spruitstukken voor de Bandit Mk1 op een euro of 15 komen. Er zitten wel wat oppervlakkige scheuren daar op mijn fiets. Niet dat ik overdreven last van backfire heb, maar zo nu en dan doet ie het toch. Kwaad zal het in ieder geval niet kunnen om te vervangen.
Backfire blijft een lastig iets om te bepalen, hangt van zoveel factoren af. Het klinkt ook tegenstrijdig, want je zou denken dat dit alleen bij een te rijk mengsel om de hoek komt kijken.

Al met al had ik al besloten om komende winter het hok helemaal uitelkaar te trekken. Hier en daar zullen wat lagers moeten worden vv, alle rubber slangen te vv en de spaken te vv en goed spannen. Ik heb zeker een 3tal spaken per velg die krom zijn of te los staan, verder zijn alle spaken verroest.
Mag nog blij zijn dat de velgen niet gecorrodeerd zijn, zoals de meeste Alpjes van dit bouwjaar.

Daarbij kom ik gelijk weer bij een opvolger voor de Alp, misschien kan ik dat beter doen als ik het lijstje zo bekijk aan onderhoud van de Alp. Dus misschien rijd ik volgend jaar een TDM. :9
pi_125994953
Over opvolgers gesproken, ik heb vandaag in de motorzaak toen ik even om onderdelen was op een V-Strom '12 gezeten. Dat zit verdomme nog beter dan mijn luie stoel hier thuis zeg _O_
pi_125995010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
Over opvolgers gesproken, ik heb vandaag in de motorzaak toen ik even om onderdelen was op een V-Strom '12 gezeten. Dat zit verdomme nog beter dan mijn luie stoel hier thuis zeg _O_
Dat lijken mij idd ook fijne fietsen :Y
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:49:32 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_125995140
quote:
Jah, jammer dat het een Zoekzoeki is.

Voordeel; ws past stink zijn verleptengde achterbruch er ook in :+
pi_125995265
quote:
de voorkant van die nieuwe vstrom 1000 :`)
pi_125995270
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, jammer dat het een Zoekzoeki is.

Voordeel; ws past stink zijn verleptengde achterbruch er ook in :+
Zoekzoeki O+
pi_125995310
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de voorkant van die nieuwe vstrom 1000 :`)
Ja, met die snavel :') dat is inderdaad niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')