abonnement Unibet Coolblue
pi_125644753

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_125644889
Maar ff serieus, waardoor stijgt alles nu ineens weer zo hard?
Ik zie alleen maar slechte macro data voorbij komen.
Heeft Ben of super mario weer iets geroepen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_125644968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:56 schreef fedsingularity het volgende:
Maar ff serieus, waardoor stijgt alles nu ineens weer zo hard?
Ik zie alleen maar slechte macro data voorbij komen.
Heeft Ben of super mario weer iets geroepen?
Er wordt volgende week een renteverlaging van de ECB verwacht.

Niet dat het heel veel uitmaakt: geld komt toch niet bij 't MKB. Maar wat: waarom zou de ECB het niet doen.
't Gaat vooral om de bereidheid van de ECB om in te grijpen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:58:41 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125645004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:56 schreef fedsingularity het volgende:
Maar ff serieus, waardoor stijgt alles nu ineens weer zo hard?
Ik zie alleen maar slechte macro data voorbij komen.
Heeft Ben of super mario weer iets geroepen?
Al het matige tot slechte bedrijfsnieuws van vanochtend was het laatste in een lange rij van slecht nieuws. Nu de markt al dit slechte nieuws geabsorbeerd had, was hij op een dieptepunt aangekomen. Vandaar dat het logisch is dat het weer stijgt, want vanuit een dieptepunt kan het maar 1 kant op!

Net zoals in 2011 de beurs ging dalen op de top, na maanden positief nieuws met als summuumn dat Bin Laden was opgepakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125645256
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al het matige tot slechte bedrijfsnieuws van vanochtend was het laatste in een lange rij van slecht nieuws. Nu de markt al dit slechte nieuws geabsorbeerd had, was hij op een dieptepunt aangekomen. Vandaar dat het logisch is dat het weer stijgt, want vanuit een dieptepunt kan het maar 1 kant op!

Net zoals in 2011 de beurs ging dalen op de top, na maanden positief nieuws met als summuumn dat Bin Laden was opgepakt.
Als je de grafiek van de afgelopen 6 maanden op de s&p bekijkt lijkt het eerder alsof er een Bin Laden momentje aankomt als dat we maandenlang slecht nieuws gehad hebben..
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:07:52 #6
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125645330
Ik vond dit een opmerkelijke grafiek: http://www.bloomberg.com/(...)hart-of-the-day.html
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:08:18 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125645347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:48 schreef Rejected het volgende:
Wat heeft iedereen hier toch tegen die Turbo's hier?
Het is niet dat ik er iets op tegen heb, het is in mijn ogen een rare manier van investeren.

Als ik vandaag 100,000 euro investeer in 20 verschillende solide bluechips, dan weet ik vrij zeker dat ik over 5 jaar meer kapitaal heb dan vandaag, meer dividendinkomsten inkomsten heb dan vandaag en die 100,000 euro meer bedrijfswinsten representeren dan vandaag.

Als ik de komende 5 jaar met diezelfde 100,000 euro, met een 1:20 leverage de markten ga bespelen weet ik zeker dat ik in die tussentijd failliet ga aan rentekosten, transactiekosten en het feit dat je met veel leverage maar 1 misstap hoeft te begaan om maanden/jaren/decennia werk op te blazen.

Het is alsof men geen idee heeft wat die grafiekjes en getalletjes op het scherm eigenlijk representeren: Ondernemingen, met werknemers, een management team, verkopen, kosten, klanten en een reputatie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125645513
Die zitten er natuurlijk niet met 100.000 in (de meeste dan), maar met een paar duizend max. Dan kun je wel een toekomstig goed presterend aandeel kopen (al lastig genoeg), maar dan tikt het nog niet aan in nominale bedragen. Laat staan het jaren wachtten op dat rendement, die flatscreen moet morgen al gekocht worden uiteraard. ;)
pi_125646327
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef monkyyy het volgende:

Als ik vandaag 100,000 euro investeer in 20 verschillende solide bluechips, dan weet ik vrij zeker dat ik over 5 jaar meer kapitaal heb dan vandaag, meer dividendinkomsten inkomsten heb dan vandaag en die 100,000 euro meer bedrijfswinsten representeren dan vandaag.
Ik weet vrij zeker dat jij dat niet vrij zeker kan weten. Vijf jaar geleden was bijvoorbeeld voorjaar 2008 :)
pi_125646535
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:48 schreef Rejected het volgende:
Wat heeft iedereen hier toch tegen die Turbo's hier? Rente op een AEX Turbo Long is 2.12% op jaarbasis.
http://markets.rbs.nl/Indices/AEX/Turbo-Long/NL0009066653
Behalve dat leverage superlink is, en veel mensen geen idee hebben hoe dat je portefeuille kan verneuken op zoek naar een snelle killerwinst, is het afnemen van een structured product waarbij je voor de marktondersteuning afhankelijk bent van de bied en de laat van de uitgevende instelling bijna een garantie voor een snee in je neus.

Structured producten: niet doen tenzij je het spelletje mee kan spelen, en kan spelen met het feit dat de uitgever met de spread speelt - wat het geval is als je voldoende middelen en tijd hebt, en als het product voldoende doorzichtig is dat je de fair value eenvoudig kan bepalen; hetgeen allemaal niet van toepassing is op speeders, turbos en ander gespuis, en al helemaal niet voor producten in Nederland waardoor de handel zowiezo al vrij dun is.
pi_125646717
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Behalve dat leverage superlink is, en veel mensen geen idee hebben hoe dat je portefeuille kan verneuken op zoek naar een snelle killerwinst, is het afnemen van een structured product waarbij je voor de marktondersteuning afhankelijk bent van de bied en de laat van de uitgevende instelling bijna een garantie voor een snee in je neus.

Structured producten: niet doen tenzij je het spelletje mee kan spelen, en kan spelen met het feit dat de uitgever met de spread speelt - wat het geval is als je voldoende middelen en tijd hebt, en als het product voldoende doorzichtig is dat je de fair value eenvoudig kan bepalen; hetgeen allemaal niet van toepassing is op speeders, turbos en ander gespuis, en al helemaal niet voor producten in Nederland waardoor de handel zowiezo al vrij dun is.
Fair value van een Turbo is heel makkelijk te bepalen hoor.
pi_125646751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:47 schreef Rejected het volgende:

[..]

Fair value van een Turbo is heel makkelijk te bepalen hoor.
Voor jou misschien, maar niet voor de clienten die ze kopen.
pi_125646817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef LXIV het volgende:

Als je op middellange termijn werkt, vind je het dan niet heel riskant om aan de downside te speculeren? Op lange termijn is er altijd een positieve trend, dat werkt al tegen je.

Wat verwacht je dat er gaat gebeuren waardoor je het aandurft met grote bedragen op een beurscrash te speculeren? Ik zie juist eerder inflatie optreden door het gevoerde beleid, waardoor geld minder waard wordt (en aandelen dus meer). Waarom weet jij dat er een crash moet komen?
Omdat de 2de, 3de en 4de economie van de Eurozone tot aan hun nek in de problemen zit. Frankrijk, Italie en Spanje kunnen het geen van allen nog lang volhouden op eigen kracht. Uit de hand gelopen begrotingstekorten, absurd hoge werkloosheid van 12 tot bijna 30%, en staasschulden van meer dan 100% BBP. En het verslechtert elke maand opnieuw.

Het verzet in Duitsland om nog meer landen te "redden" is inmiddels zo groot, dat dat ook niet gaat gebeuren. Dat betekent het einde van de Euro + flinke chaos.......hoop ik. :P
pi_125646878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:51 schreef BenGepeept het volgende:

[..]

Omdat de 2de, 3de en 4de economie van de Eurozone tot aan hun nek in de problemen zit. Frankrijk, Italie en Spanje kunnen het geen van allen nog lang volhouden op eigen kracht. Uit de hand gelopen begrotingstekorten, absurd hoge werkloosheid van 12 tot bijna 30%, en staasschulden van meer dan 100% BBP. En het verslechtert elke maand opnieuw.

Het verzet in Duitsland om nog meer landen te "redden" is inmiddels zo groot, dat dat ook niet gaat gebeuren. Dat betekent het einde van de Euro + flinke chaos.......hoop ik. :P
De rente van spanje is vandaag onder de 4% gedaald... Dat geeft iets anders aan. Ik zegt niet dat het goed gaat, maar het gaat ondertussen in de UK en VS nog minder. Dus dan wordt spanje relatief 'veilig' .
pi_125646990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:56 schreef fedsingularity het volgende:
Maar ff serieus, waardoor stijgt alles nu ineens weer zo hard?
Ik zie alleen maar slechte macro data voorbij komen.
Heeft Ben of super mario weer iets geroepen?
ik denk deels seasonality, laatste week april gaat altijd hard. ik heb mijn longs alweer gesloten dankzij deze rally. sell in may over 6 dagen. :9~ :9~ :9~ gratis geld :9~ :9~ :9~
pi_125647012
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef monkyyy het volgende:
Het is niet dat ik er iets op tegen heb, het is in mijn ogen een rare manier van investeren.

Als ik vandaag 100,000 euro investeer in 20 verschillende solide bluechips, dan weet ik vrij zeker dat ik over 5 jaar meer kapitaal heb dan vandaag, meer dividendinkomsten inkomsten heb dan vandaag en die 100,000 euro meer bedrijfswinsten representeren dan vandaag.

Als ik de komende 5 jaar met diezelfde 100,000 euro, met een 1:20 leverage de markten ga bespelen weet ik zeker dat ik in die tussentijd failliet ga aan rentekosten, transactiekosten en het feit dat je met veel leverage maar 1 misstap hoeft te begaan om maanden/jaren/decennia werk op te blazen.
Dan beleg je gewoon verkeerd. Derivaten of hefbomen betekenen niet dat je woest moet gokken, al kan het wel. Je moet uitgaan van wat je kan winnen of verliezen, niet hoeveel je er kan kopen voor al je geld.

Stel je hebt 100K, je wil per trade 2% verlies riskeren of 6% winst maken, dus 2000 verlies of 6000 winst. Je kan je geld in 5 aandelen steken, 20K per stuk, sluiten bij 10% daling en houden tot 30% koerswinst. Dat duurt alleen wel een paar maanden tot een jaar.

Koop je bijv. 2000 turbo's AEX dan heeft dat een onderliggende waarde van 70.000 euro, als de koers nu 350 is. Neem je die met een stoploss van 340, dan verlies je bij 10 punten daling je 2000, hou je ze vast tot 380 dan heb je je 6000 winst. Maar als de SL 340 is en financieringsniveau 330, dan betaal je nu 2 euro per stuk, dus 4000. De overige 96.000 kan je op een spaarrekening houden of in beleggingsfondsen steken.

Als ik zo long ga, en de koers daalt 10 punten de komende week dan is dat een misstap, maar je verliest 2000, dat is heel wat anders dan 1 misstap die jaren werk opblaast. Je blijft uitgaan van je risico dat je loopt bij een foute visie.

Voor mij is dat het voordeel van leverage, 1:20 leverage betekent dat je als je investeert 95% van je geld zelf houdt en 5% uitgeeft. Niet dat je 20x zoveel risico gaat lopen door 40.000 van die turbo's te kopen en bij verlies in een keer 40.000 kwijt te raken.

[ Bericht 7% gewijzigd door pikinhand op 23-04-2013 18:06:03 ]
pi_125647857
Turbo's zijn gewoon rommelproducten. Je betaalt niet direct rente, maar langzaam wordt de stoploss steeds hoger (als rente zeg maar). Op een gegeven moment raak je de stoploss dus altijd. Echt altijd. Daardoor zijn het geen langetermijn producten. Wel goede sponsoring van de bankensector trouwens.
pi_125648044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:56 schreef fedsingularity het volgende:
Maar ff serieus, waardoor stijgt alles nu ineens weer zo hard?
Ik zie alleen maar slechte macro data voorbij komen.
Heeft Ben of super mario weer iets geroepen?
Let maar op, de koersen zijn vandaag wel erg hard van stapel gelopen.
Vooral Frankrijk heeft er 3% bij.
Verwacht daarom morgen of overmorgen een correctie.
pi_125648163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:39 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Let maar op, de koersen zijn vandaag wel erg hard van stapel gelopen.
Vooral Frankrijk heeft er 3% bij.
Verwacht daarom morgen of overmorgen een correctie.
Inzet verdubbelt?
pi_125648186
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:42 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Inzet verdubbelt?
Nee.
Tip is om geen overhaaste beslissingen te nemen ;)
pi_125648438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar niet voor de clienten die ze kopen.
Koers - financieringsniveau = waarde Shell Turbo Long.
Dat moeten particuliere beleggers ook begrijpen. Daarnaast zijn uitgevende instellingen verplicht om een normale markt in die producten af te geven (en die is er ook imo).
pi_125648621
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:


Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:



Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
pindazakje
pi_125648677
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:50 schreef Rejected het volgende:

[..]

Koers - financieringsniveau = waarde Shell Turbo Long.
Dat moeten particuliere beleggers ook begrijpen. Daarnaast zijn uitgevende instellingen verplicht om een normale markt in die producten af te geven (en die is er ook imo).
Ik heb voor de gein wel eens meegekeken met een serie turbo's, maar zag toch wel regelmatig de bied of laat opeens wegvallen, of de spread opeens verruimen. Ik weet niet of dat hoort bij een normale markt?

Ik volg een aantal structured notes vrij nauwkeurig over een langere tijd, en daar wordt echt enorm geklootzakt met de bied- en de laat.
pi_125648718
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:08 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Het is niet dat ik er iets op tegen heb, het is in mijn ogen een rare manier van investeren.

Als ik vandaag 100,000 euro investeer in 20 verschillende solide bluechips, dan weet ik vrij zeker dat ik over 5 jaar meer kapitaal heb dan vandaag, meer dividendinkomsten inkomsten heb dan vandaag en die 100,000 euro meer bedrijfswinsten representeren dan vandaag.

Als ik de komende 5 jaar met diezelfde 100,000 euro, met een 1:20 leverage de markten ga bespelen weet ik zeker dat ik in die tussentijd failliet ga aan rentekosten, transactiekosten en het feit dat je met veel leverage maar 1 misstap hoeft te begaan om maanden/jaren/decennia werk op te blazen.

Het is alsof men geen idee heeft wat die grafiekjes en getalletjes op het scherm eigenlijk representeren: Ondernemingen, met werknemers, een management team, verkopen, kosten, klanten en een reputatie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]

Ik heb voor de gein wel eens meegekeken met een serie turbo's, maar zag toch wel regelmatig de bied of laat opeens wegvallen, of de spread opeens verruimen. Ik weet niet of dat hoort bij een normale markt?

Ik volg een aantal structured notes vrij nauwkeurig over een langere tijd, en daar wordt echt enorm geklootzakt met de bied- en de laat.
Hoe bedoel je precies geklootzakt?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125648788
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
koersverschil euro - dollar. De koers en de aankoop luidt in USD, Het verschil in waarde in EUR.

ten tweede verdisconteren zij de aankoopkosten in de kostprijs, als ik me niet vergis.

Let op dat je, tenzij je USD had, of EUR in USD gewisseld hebt, negatief in USD kan staan bij de vrinden van Binck, en da's nogal duur aan rente.
pi_125648959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

koersverschil euro - dollar. De koers en de aankoop luidt in USD, Het verschil in waarde in EUR.

ten tweede verdisconteren zij de aankoopkosten in de kostprijs, als ik me niet vergis.

Let op dat je, tenzij je USD had, of EUR in USD gewisseld hebt, negatief in USD kan staan bij de vrinden van Binck, en da's nogal duur aan rente.

Uiteraard had ik al dollars op de dollarrekening staan bij Binck (en nu nog voldoende).
Maar tussen de order en de koers uit mijn screenshot zit hooguit 1,5 uur, zoveel is euro-dollar koers niet veranderd. Dus snap nog steeds niet hoe ik aan 1% negatief kom terwijl de koers zelfs gestegen is.
pindazakje
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:08:17 #27
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125648995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Uiteraard had ik al dollars op de dollarrekening staan bij Binck (en nu nog voldoende).
Maar tussen de order en de koers uit mijn screenshot zit hooguit 1,5 uur, zoveel is euro-dollar koers niet veranderd. Dus snap nog steeds niet hoe ik aan 1% negatief kom terwijl de koers zelfs gestegen is.
Dat komt door je transactiekosten, die zit in de historische koers verwerkt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125649097
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:08 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dat komt door je transactiekosten, die zit in de historische koers verwerkt.
Klopt dat die erin zijn verwerkt, maar de historische koers (191,78 + transactiekosten erin verwerkt) staat op 192,4529 en de huidige koers op 192,54 op dat moment. Hoe kan ik dan toch -1% staan?
pindazakje
pi_125649218
Breaking: Two Explosions in the White House and Barack Obama is injured

Wat een spike in de futures door deze (ogenschijnlijke) hoax (door hack?).
pi_125649286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Hoe bedoel je precies geklootzakt?
Bids wegtrekken, spelen met de spreads.

Kan ook een voordeel zijn hoor, want als je het product goed begrijpt (anders dan de meeste clienten die dat ding ooit aanschaften op een mooie kicke brochure), kun je net iets hoger dan de cuttroat bid van de emitent gaan zitten. Zie je wel dat de bid direct omhoog gaat, terwijl er eigenlijk een vaste spread zou moeten zitten bij een normale marktondersteuning ;)

Sommige Barclay notes kun je bijv. maar beter verkopen in de middag. Dan is de spread namelijk consequent lager dan in de ochtend. Geen geintje, ik kan je de ISIN geven.

Elke screw hep natuurlijk zijn voordeel; want als je deze onzin doorhebt kan je vrolijk meedoen en er gebruik van maken om de bleue particulier een snee over zijn neus te halen.

Een andere beruchte waren CDO notes ('memling') uitgegeven door destijds Fortis. Toen BNP Paribas de toko overnam gaven die spreads af die totaal nergens meer over gingen. En ook overigens deden ze er alles aan om zo min mogelijk en onjuiste informatie te geven.
pi_125649535
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bids wegtrekken, spelen met de spreads.

Kan ook een voordeel zijn hoor, want als je het product goed begrijpt (anders dan de meeste clienten die dat ding ooit aanschaften op een mooie kicke brochure), kun je net iets hoger dan de cuttroat bid van de emitent gaan zitten. Zie je wel dat de bid direct omhoog gaat, terwijl er eigenlijk een vaste spread zou moeten zitten bij een normale marktondersteuning ;)

Sommige Barclay notes kun je bijv. maar beter verkopen in de middag. Dan is de spread namelijk consequent lager dan in de ochtend. Geen geintje, ik kan je de ISIN geven.

Elke screw hep natuurlijk zijn voordeel; want als je deze onzin doorhebt kan je vrolijk meedoen en er gebruik van maken om de bleue particulier een snee over zijn neus te halen.

Een andere beruchte waren CDO notes ('memling') uitgegeven door destijds Fortis. Toen BNP Paribas de toko overnam gaven die spreads af die totaal nergens meer over gingen. En ook overigens deden ze er alles aan om zo min mogelijk en onjuiste informatie te geven.
Spelen met de spreads. Op die manier. Maar d'r moet toch altijd wel iemand op dat moment achter de knoppen zitten om daar mee te klooien? Het lijkt nog steeds veel op toeval (maar ben geen kenner)

Zo ken ik ook wel een aantal malafide toko's waar de broker tegen je speelt (e-mini futures/cfds) om je zo door je stoploss te rammen. Volgens mij was plus500 er ook zo'n 1tje van. Altijd leuk als je met hoge leverage werkt en kleine stoplosses. Netto ben je dan altijd de lul.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125649542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Klopt dat die erin zijn verwerkt, maar de historische koers (191,78 + transactiekosten erin verwerkt) staat op 192,4529 en de huidige koers op 192,54 op dat moment. Hoe kan ik dan toch -1% staan?
Dan is dat toch wisselkoers. Zou me niet verbazen als Binck niet de actuele wisselkoers voor de positie gebruikt, maar die van gisteravond - zo te zien

Je zou een berichtje met deze vraag richting Binck helpdesk kunnen sturen, die zijn veelal vrij rap en behulpzaam in deze
pi_125649674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Je zou een berichtje met deze vraag richting Binck helpdesk kunnen sturen, die zijn veelal vrij rap en behulpzaam in deze
Ga ik inderdaad doen.
pindazakje
pi_125649691
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Spelen met de spreads. Op die manier. Maar d'r moet toch altijd wel iemand op dat moment achter de knoppen zitten om daar mee te klooien? Het lijkt nog steeds veel op toeval (maar ben geen kenner)

Zo ken ik ook wel een aantal malafide toko's waar de broker tegen je speelt (e-mini futures/cfds) om je zo door je stoploss te rammen. Volgens mij was plus500 er ook zo'n 1tje van. Altijd leuk als je met hoge leverage werkt en kleine stoplosses. Netto ben je dan altijd de lul.
Ik zou genegen zijn om te zeggen dat je dat makkelijk kunt automatiseren, maar soms zijn ze inderdaad te sloom als je er net iets boven gaat zitten. Zo is de spread op die barclay notes 's ochtends twee punten, en als je net boven de bid gaat zitten, gaat de bid omhoog tot 0.01 punt boven your bid, totdat de spread één punt is. Soms duurt het echter even, misschien dat dan iemand een kop koffie aan het halen is :9

Ergo: de echte spread is één punt, tenzij er niemand verder in de markt is, dan zijn het twee punten.

Ik weet niet of dat op een normale manier de markt onderhouden is, maar volgens mij ben je dan je clienten aan het uitknijpen.
pi_125649792
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ga ik inderdaad doen.
Anders zou je eerst morgenochtend even kunnen kijken of het zinniger eruit ziet, want ik vermoed dat ze voor de bepaling van de actuele waarde de actuele koers in USD nemen, en de USD koers van gisteravond.... (en dan zouden ze morgenochtend de USD koers van vanavond moeten nemen ;) )
pi_125649934
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef sitting_elfling het volgende:

Zo ken ik ook wel een aantal malafide toko's waar de broker tegen je speelt (e-mini futures/cfds) om je zo door je stoploss te rammen. Volgens mij was plus500 er ook zo'n 1tje van. Altijd leuk als je met hoge leverage werkt en kleine stoplosses. Netto ben je dan altijd de lul.
eToro, plus500 e.d. allemaal bucket shops

Jouw verlies is hun winst
pi_125650088
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Anders zou je eerst morgenochtend even kunnen kijken of het zinniger eruit ziet, want ik vermoed dat ze voor de bepaling van de actuele waarde de actuele koers in USD nemen, en de USD koers van gisteravond.... (en dan zouden ze morgenochtend de USD koers van vanavond moeten nemen ;) )
Klinkt plausibel inderdaad. Had er nog geen rekening mee gehouden dat ze verschillende koerswaardes kunnen gebruiken.
pindazakje
pi_125650147
Iemand de mini-flashcrash nog meegekregen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:00:49 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125651263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb voor de gein wel eens meegekeken met een serie turbo's, maar zag toch wel regelmatig de bied of laat opeens wegvallen, of de spread opeens verruimen. Ik weet niet of dat hoort bij een normale markt?

Ik volg een aantal structured notes vrij nauwkeurig over een langere tijd, en daar wordt echt enorm geklootzakt met de bied- en de laat.
En als er een paar cent gekloot wordt maakt dat nog niet eens zoveel uit als je aandelen een jaar in je porto hebt. Maar als je om de drie dagen koopt/verkoopt, dan is dat gewoon zelfs als je goed gokt killing voor je rendement.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:01:50 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125651327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
Ze nemen de transactiekosten mee in die berekening.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:04:45 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125651470
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef fedsingularity het volgende:
Iemand de mini-flashcrash nog meegekregen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:09:49 #42
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_125651728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
De aankoopkosten zijn hierin verwerkt.
pi_125653080
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Behalve dat leverage superlink is, en veel mensen geen idee hebben hoe dat je portefeuille kan verneuken op zoek naar een snelle killerwinst, is het afnemen van een structured product waarbij je voor de marktondersteuning afhankelijk bent van de bied en de laat van de uitgevende instelling bijna een garantie voor een snee in je neus.

Structured producten: niet doen tenzij je het spelletje mee kan spelen, en kan spelen met het feit dat de uitgever met de spread speelt - wat het geval is als je voldoende middelen en tijd hebt, en als het product voldoende doorzichtig is dat je de fair value eenvoudig kan bepalen; hetgeen allemaal niet van toepassing is op speeders, turbos en ander gespuis, en al helemaal niet voor producten in Nederland waardoor de handel zowiezo al vrij dun is.
Ja het leuke is dat als de markt een beetje hard stijgt of hard daalt, dat dan de uitgever ineens een kop koffie aan het halen is en zijn bied en laat maar even uit de markt haalt. Of bij de wat liquidere turbo's dat de spread tussen de bied en laat van de uitgever ineens 3 keer zo groot is. Overigens ook weer niet zo heel gek, aangezien de onderliggende waarde dan vaak ook een grotere spread vertoont. Eigenlijk is het sowieso een trend dat je qua bied-laat spread steeds meer verneukt wordt. Ook bij gewone aandelen is het al een uitdaging om in een crashende markt een beetje groot pakket aandelen tegen een redelijke prijs te verkopen. Al die algo biedingen bewegen sneller dan je je limiet handmatig ingevoerd krijgt.
Abre los ojos
pi_125653365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

En als er een paar cent gekloot wordt maakt dat nog niet eens zoveel uit als je aandelen een jaar in je porto hebt. Maar als je om de drie dagen koopt/verkoopt, dan is dat gewoon zelfs als je goed gokt killing voor je rendement.
Bij die structured notes is dat dus een wopping 2% :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:46:23 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125653772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bij die structured notes is dat dus een wopping 2% :)
Dat komt mooi uit, want als je dan 1x per week handelt dan is dat precies 100% in een jaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:47:33 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125653873
Wat trouwens ook bizar is (en niks met handel maar wel met economie te maken heeft), een retourticket naar Venetië is goedkoper dan 2 weken parkeren bij het vliegveld!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_125654234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:47 schreef LXIV het volgende:
Wat trouwens ook bizar is (en niks met handel maar wel met economie te maken heeft), een retourticket naar Venetië is goedkoper dan 2 weken parkeren bij het vliegveld!
Weet je meteen waar het geld aan verdiend wordt ;)

Normaliter is het (privaat) busticket van de low cost bestemming die 40km buiten de plaats blijkt te liggen ook duurder dan het ticket ;)
pi_125654925
Flashcrash door dat gehackte AP-twitteraccount?
జ్ఞ‌ా
pi_125656095
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ze nemen de transactiekosten mee in die berekening.
Meer dan 60 euro dus voor amper 5000 euro aandelen? Dure tent dan bij Binck.
Antwoord van Dinosaur_Sr klinkt aannemelijker.
pindazakje
pi_125656352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Meer dan 60 euro dus voor amper 5000 euro aandelen? Dure tent dan bij Binck.
Antwoord van Dinosaur_Sr klinkt aannemelijker.
De transactiekosten zitten al in de historische USD koers, dus die kunnen het verschil niet verklaren. Het moet currency zijn.
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:03:16 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_125659098
quote:
Schadeclaim van 8 miljard tegen Deutsche Bank

De Noorse miljardair Alexander Vik eist een schadevergoeding van 8 miljard dollar (6,1 miljard euro) van Deutsche Bank. De grootste bank van Duitsland zou hem hebben benadeeld bij de handel in complexe beleggingsproducten. .

De schadevergoeding die wordt geëist namens de beleggingsmaatschappij Sebastian Holdings van Vik is een van de grootste ooit in een Brits gerechtshof. De zakenman leed door de financiële crisis in 2008 grote verliezen. Die zijn volgens Vik veroorzaakt door Deutsche Bank, dat zijn beleggingen verzorgde. Daardoor liep hij naar eigen zeggen 8 miljard dollar aan verliezen op.

De omvang van de schadeclaim komt volgens de klagers overeen met de 'enorme vergissingen en fouten' van Deutsche Bank. De bank ontkent de aantijgingen en stelt in een eigen rechtszaak dat Sebastian Holdings hen juist nog 250 miljoen dollar schuldig is. De rechtszaak gaat naar verwachting 12 weken duren.
Yikes. Iemand hier die weet hoe het voelt om €6 miljard te verliezen met beleggen? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 april 2013 @ 22:48:33 #52
862 Arcee
Look closer
pi_125662531
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:35 schreef fedsingularity het volgende:
Iemand de mini-flashcrash nog meegekregen?
Ja, apart...
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:08:49 #53
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_125663945
Wat zeggen jullie van Apple?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_125664292
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:08 schreef AQuila360 het volgende:
Wat zeggen jullie van Apple?
Ik zou een week wachten om te zien of hij stabiel blijft, dat maakt een bodem op 400 sterker.

Wat de cijfers betreft, die waren nabeurs, dus als je nu geen positie hebt maakt her niet uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door pikinhand op 23-04-2013 23:24:15 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:57:45 #55
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125666512
Apple doet wat het hoort te doen met hun geld, het terugsturen naar de eigenaren, de aandeelhouders. Het is overduidelijk dat ze geen idee hadden wat ze ermee moesten doen.

Ik weet het niet met Apple, dalende winstmarges, verzadigde markt, stijgende concurrentie, sterk afhankelijk van vernieuwing. Geen idee hoeveel winst ze over 5 jaar maken per aandeel, en al helemaal niet hoe de concurrentie eruit ziet over 5 jaar. Het overgrote deel van de omzet en winst komt van de iPhone.
Maar als je al het geld eruit stript hebben ze een TTM P/E van rond de 6. De markt verwacht dat de winst meer dan halveert?

Apple wordt haast te goedkoop om te negeren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 24 april 2013 @ 00:20:40 #56
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_125667328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben net nieuw bij Binck, maar wat is deze??
Heb vandaag de volgende order geplaatst voor IBM @ 191,78:
[ afbeelding ]

Even later als de koers gestegen is laat het overzicht mij het volgende zien:

[ afbeelding ]

Hoe kan ik zoveel negatief staan, is Binck mij aan het bedonderen? Ik zou toch juist winst moeten hebben?
Net het jaarverslag doorgenomen, ga ook IBM aankopen.
Oh wacht... geen geld. :') Wachten tot 2 mei.
pi_125667603
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:57 schreef monkyyy het volgende:
Apple doet wat het hoort te doen met hun geld, het terugsturen naar de eigenaren, de aandeelhouders. Het is overduidelijk dat ze geen idee hadden wat ze ermee moesten doen.

Ik weet het niet met Apple, dalende winstmarges, verzadigde markt, stijgende concurrentie, sterk afhankelijk van vernieuwing. Geen idee hoeveel winst ze over 5 jaar maken per aandeel, en al helemaal niet hoe de concurrentie eruit ziet over 5 jaar. Het overgrote deel van de omzet en winst komt van de iPhone.
Maar als je al het geld eruit stript hebben ze een TTM P/E van rond de 6. De markt verwacht dat de winst meer dan halveert?

Apple wordt haast te goedkoop om te negeren.
Think again. Ze gaan geld lenen om het te kunnen uitkeren (dat hebben ze overigens al gedaan). Belastingdruk gaat van nagenoeg niks naar 28% (daar gaat de E), repatrieren is een bitch als je in de USA gevestigd bent. Die cash is trapped, dus verminder die pot cash eerst maar eens met 35%, dus ik denk niet dat je tot een P/E van 6 komt.

Ze hadden zich simpelweg nooit in de USA moeten vestigen, is Steve dan toch niet perfect? ;)

Dit wordt trouwens een terugkerend thema: de earnings van veel concerns is het afgelopen deccenium door tax planning flink opgeschroeft, en daar zit niet alleen een grens aan: dat zal gaan reversen. De Indiase tax authoriteiten hebben bijvoorbeeld het afgelopen jaar en de met name de afgelopen weken met tientallen miljarden aan belastingaanslagen/navorderingen gestrooid bij Westerse multinational (o.a. Shell, maar reken maar dat elk Westerse bedrijf van importantie aan de beurt gaat komen). Wat bij de beoordeling van de earnings een stevige rol gaat spelen is of de belastingdruk houdbaar is. Met een cash tax van 2% is die van apple niet houdbaar. Dus wat zijn de earnings in de toekomst, en hoeveel cash zit er echt in de tent na afrekening met de fiscus? Dat kan zomaar een derde schelen.

Ze mogen wel een paar fiscalisten naast die analisten zetten :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-04-2013 00:37:14 ]
  woensdag 24 april 2013 @ 00:37:04 #58
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125667747
35%? Hoeveel staat van de bijna 150 miljard staat offshore en wat voor belastingpercentage moet daarover betaald worden? 8)7
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125667804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:37 schreef monkyyy het volgende:
35%? Hoeveel staat van de bijna 150 miljard staat offshore en wat voor belastingpercentage moet daarover betaald worden? 8)7
Alles staat offshore, ze lenen imho geld voor hun US activiteiten en shareholdersactiviteiten.

35% federal tax plus state tax, dus ongeveer 40% minus wat ze in het buitenland al aan belasting betaald hebben (en dat is ongeveer 2% heb ik eens uitgerekend). You do the math.

Is volgens mij ook de reden waarom de koersstijging nabeurs al weer teniet is gegaan. En dit is niet bepaald het laatste concern waar de realiteit van trapped cash gaat doordringen, alsmede hou onhoudbaar de net profit is op dit punt, alsmede hoe vertekend de balans op dit punt is. Want die belasting die betaald moet worden bij repatriering staat in de regel namelijk niet als verplichting in de balans. (bij Apple trouwens voor een gering deel)
pi_125669087
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:00 schreef pikinhand het volgende:
Voor mij is dat het voordeel van leverage, 1:20 leverage betekent dat je als je investeert 95% van je geld zelf houdt en 5% uitgeeft. Niet dat je 20x zoveel risico gaat lopen door 40.000 van die turbo's te kopen en bij verlies in een keer 40.000 kwijt te raken.
Dit is een verstandige benadering, maar je zegt in feite: ik beheer 95% van mijn vermogen op een conservatieve wijze en maak een gokje met de overige 5%. Niets mis mee, maar daarmee bevestig je in feite dat de turbo een gokinstrument is.
pi_125669701
Ik heb mijn bedenkingen bij Apple. Ik vond de laastste Iphones nou niet bepaald overtuigend beter dan concurrenten, en laatst had volgens mij Selang hier gepost welk onderdeel van apple voor de inkomsten zorgt. Het drijft vooral op de Iphone wat ik toen zag.
Tenzij Apple met iets totaal nieuws komt wat aanslaat dan zou het nu een goed instapmoment zijn. Maar een IWatch oid?? Ik zie dat geen succes worden.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:13:47 #62
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125670491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:42 schreef Bayswater het volgende:

Ik verwacht trouwens ook wel een correctie van Heineken binnenkort na een felle stijging al 1,5 jaar achtereen. Matige start zomerseizoen in Europa in ieder geval.
De verkopen in West-Europa staan stevig onder druk, met een volumedaling van bijna 9%. Hier wreekt zich de koude winter, aldus Heineken

Zo simpel kan het zijn, is nog een reden van de matige cijfers ook. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_125670803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Spelen met de spreads. Op die manier. Maar d'r moet toch altijd wel iemand op dat moment achter de knoppen zitten om daar mee te klooien? Het lijkt nog steeds veel op toeval (maar ben geen kenner)

Zo ken ik ook wel een aantal malafide toko's waar de broker tegen je speelt (e-mini futures/cfds) om je zo door je stoploss te rammen. Volgens mij was plus500 er ook zo'n 1tje van. Altijd leuk als je met hoge leverage werkt en kleine stoplosses. Netto ben je dan altijd de lul.
Waarom zouden ze je door een stop loss willen drukken? Ze verdienen toch aan de funding?
pi_125671590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:13 schreef Bayswater het volgende:

[..]

De verkopen in West-Europa staan stevig onder druk, met een volumedaling van bijna 9%. Hier wreekt zich de koude winter, aldus Heineken

Zo simpel kan het zijn, is nog een reden van de matige cijfers ook. :)
Dat is het standaard excuus van Heineken om te verbloemen dat ze in een krimpmarkt zitten waarbij ze enkel door M&A en financial engineering de P/E op peil kunnen houden. Totdat ze alles wat er over te nemen is overgenomen hebben, natuurlijk :)
pi_125671612
quote:
Voor vandaag nemen we even pas op de plaats. De uitschakeling van de positie van gisteren doet nog zeer en het is goed om nu eerst weer even goed te zien wat de AEX voor ons in petto heeft. Mogelijk dat we later op de dag weer zullen kijken naar een positie, maar eerst even wat duidelijkheid verschaffen. In feite mogen we namelijk verwachten dat de ingeslagen weg omhoog vervolgd wordt. Een correctie op de stijging van gisteren zou ook logisch zijn, maar dan is het de vraag of de index weg niet teveel wegzakt.
LOL, Rob Koenders heeft er een concurrent bij qua nietszeggende twee walletjes prietpraat.

De weg omhoog moet vervolgd worden. Een daling zou echter ook logisch zijn. Maar wat is dan de vraag? :D :D
pi_125671803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Alles staat offshore, ze lenen imho geld voor hun US activiteiten en shareholdersactiviteiten.

35% federal tax plus state tax, dus ongeveer 40% minus wat ze in het buitenland al aan belasting betaald hebben (en dat is ongeveer 2% heb ik eens uitgerekend). You do the math.

Is volgens mij ook de reden waarom de koersstijging nabeurs al weer teniet is gegaan. En dit is niet bepaald het laatste concern waar de realiteit van trapped cash gaat doordringen, alsmede hou onhoudbaar de net profit is op dit punt, alsmede hoe vertekend de balans op dit punt is. Want die belasting die betaald moet worden bij repatriering staat in de regel namelijk niet als verplichting in de balans. (bij Apple trouwens voor een gering deel)
Dit staat in een artikel van Bloomberg:

Apple raised its quarterly dividend 15 percent to $3.05 a share, from $2.65, and boosted its share-repurchase program to $60 billion from $10 billion. To avoid paying taxes for repatriating overseas cash, the company said it will use the debt markets to fund the payout.

Dus zo komen ze onder het belasting betalen uit.
pi_125671951
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:15 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dit staat in een artikel van Bloomberg:

Apple raised its quarterly dividend 15 percent to $3.05 a share, from $2.65, and boosted its share-repurchase program to $60 billion from $10 billion. To avoid paying taxes for repatriating overseas cash, the company said it will use the debt markets to fund the payout.

Dus zo komen ze onder het belasting betalen uit.
Stellen ze het even uit.

Als US resident kom je nooit onder betalen van belasting uit, sterker nog, je betaalt in principe US tax over je hele wereldinkomen. Je krijgt enkel 'uitstel' voor het deel wat/zolang dat invested abroad is.

Daarnaast heet de US belastingwetgeving een (toenemend) aantal bepalingen die ervoor moeten waken dat je de USA activiteiten onevenredig veel met schuld belast. Ofwel: dat gaan ze niet lang volhouden en het zou me bovendien niet verbazen als naar aanleiding van dit gevalletje Apple die fiscale bepalingen nog eens aanzienlijk aangescherpt gaan worden.

Ik ga er (zonder de ins en outs van de fiscaliteit van Apple te kennen) dat die route slechts tijdelijk soelaas biedt, en snel geplugd gaat worden. Vooral als in de pers de belastingontwijking op deze manier gehighlight wordt.

PS: overigens mist bloomberg de nuance uit de call gisteren, ze zullen mede geld lenen, maar zullen imho ook een deel repatrieren. Als ze voor aandeleninkoop en dividend geld moeten lenen, lopen ze geheid tegen misbuirkbepalingen op, ook onder de huidige wetten. Merk op dat Apple al 20 mrd (ongeveer, uit mijn hoofd) aan schuld in de boeken heeft staan uit hoofde van dit soort moves.
pi_125672120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Stellen ze het even uit.

Als US resident kom je nooit onder betalen van belasting uit, sterker nog, je betaalt in principe US tax over je hele wereldinkomen. Je krijgt enkel 'uitstel' voor het deel wat/zolang dat invested abroad is.

Daarnaast heet de US belastingwetgeving een (toenemend) aantal bepalingen die ervoor moeten waken dat je de USA activiteiten onevenredig veel met schuld belast. Ofwel: dat gaan ze niet lang volhouden en het zou me bovendien niet verbazen als naar aanleiding van dit gevalletje Apple die fiscale bepalingen nog eens aanzienlijk aangescherpt gaan worden.

Ik ga er (zonder de ins en outs van de fiscaliteit van Apple te kennen) dat die route slechts tijdelijk soelaas biedt, en snel geplugd gaat worden. Vooral als in de pers de belastingontwijking op deze manier gehighlight wordt.
Ik weet dat Amazon, Apple etc deze offshore accounts hebben, maar hebben alle multinationals het? Als je kijkt naar AEX fondsen en bedrijven als Walmart etc? En hoe zit het met Nokia waar ik aandelen van heb en dat 4 miljard cash zou hebben?

De komende tijd zullen de koersen nog gebaseerd zijn op die zogenaamde winsten, maar als alle beleggers de realiteit onder ogen komen dan zullen heel wat beursgenoteerde bedrijven fors in koers dalen.
pi_125672682
Ik zit een beetje op een flitsende counter attack van onze wonderboy te wachten
pi_125672873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik weet dat Amazon, Apple etc deze offshore accounts hebben, maar hebben alle multinationals het? Als je kijkt naar AEX fondsen en bedrijven als Walmart etc? En hoe zit het met Nokia waar ik aandelen van heb en dat 4 miljard cash zou hebben?

De komende tijd zullen de koersen nog gebaseerd zijn op die zogenaamde winsten, maar als alle beleggers de realiteit onder ogen komen dan zullen heel wat beursgenoteerde bedrijven fors in koers dalen.
Nagenoeg allemaal. Maar gelukkig hebben ze niet allemaal hun zetel in de USA, want het is met name daar dat het knelt. Zo heeft Ikea bijvoorbeeld haar hoordkantoor stilletjes in Nederland :)

Ik weet niet of dat forse dalingen tot gevolg heeft, maar de beliebers in altijd boven trendmatige groei van dividend en winst per aandeel zullen wel teleurgesteld worden.

Imho hebben in het afgelopen een paar trends enorm bijgedragen aan deze bovenmatige groei:
- outsourcing/offshoring van activiteiten naar lage lonen landen of BPO organisaties. Het voordeel wordt nu een nadeel, de kosten in die lage lonen centra stijgen excessief. De contracten met BPO organisaties moeten worden vernieuwd, en dan blijkt dat je die activiteiten niet zomaar kunt terugnemen omdat je je eigen organisatie vernietigd hebt, dus je zit in een heel andere onderhandelingspositie dan 5 of 10 jaar geleden. Anders gezegd: die efficiency/kosten dalingen zullen voor de komende 10 jaar stijgingen zijn, of tenminste is de rek in besparingen er volledig uit. Mondjesmaat worden activiteiten al weer terug gemigreerd vanwege de kosten, en ik las laatst ook een interview met iemand van een US multinational die aangaf dat 5 jaar geleden iets produceren in CHina 30% goedkoper was dan in de USA, maar dat het zo onderhand net zo goed teruggemigreerd kan de USA omdat China zoveel duurder is geworden. Hier zit imho ook een deel van de margedruk van bijv. een Apple in, maar Walmart zal daar al helemaal last van krijgen. Het zal ook blijken dat ze aldaar business partners hebben met erg weinig medelijden - boontje --> loontje.
- belastingdruk. Die is enorm gezakt, door tax planning. De trend zal omhoog zijn, ik gaf eerder al het voorbeeld van India
- financial engineering. Kijk naar IBM, of in een extreem voorbeeld KPN. De trend is geweest: aandeleninkoop - desnoods met geleend geld (leverage omhoog), grappen grollen met stockoptions via het vermogen ipv salariskosten (Cisco). Ook hier zijn de grenzen bereikt voor veel bedrijven (opnieuw KPN als voorbeeld). Zal de winst instorten? Nee. Maar de stuwende werking waaraan 'we' gewend zijn zal in ieder geval wegvallen is mijn mening. En de kasvolle organisaties kunnen die cash alleen aanwenden op straffe van een 20%-30% extra belastingheffing als ze dat moeten repatrieren. En als ze het niet repatrieren gaan ze die belasting in het land van oorsprong ook wel betalen (vgl. Cyprus, India)
- financial engineering werd/wordt bovendien ondersteund door bizar lage rentetarieven. Dat werkt op twee manier: je 'normale' schulden kosten veel minder rente, en het werkt als incentive voor financial engineering. Daar kun je over twisten, maar ik heb er niet veel vertrouwen dat risico zo misprijst blijft worden en de rente laag.

Vier trends die bewerkstelligd hebben dat winst per aandeel en dividend per aandeel excessief kunnen groeien - veel harder dan de economie. Die trends zullen in de komende 10 jaar geen ondersteuning meer geven. In hoeverre ze omgekeerd gaan werken, is maar de vraag.

De crux: wantrouw alle groei die bovenmatig en eeuwigdurend is. Dat bestaat namelijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-04-2013 11:05:31 ]
pi_125675678
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

LOL, Rob Koenders heeft er een concurrent bij qua nietszeggende twee walletjes prietpraat.

De weg omhoog moet vervolgd worden. Een daling zou echter ook logisch zijn. Maar wat is dan de vraag? :D :D
Als ik zo'n nieuwsbrief zou uitgeven, zou ik ook zoiets schrijven nadat mijn abonnees zojuist zijn uitgerookt dankzij mijn laatste advies. Als het volgende advies ook verkeerd uitpakt, zijn die abonnees vertrokken.

Beter even de emoties laten uitrazen. De tekst schetst daarnaast ook een beeld van zelf-restrictie en bezinning. De suggestie is dat de schrijver ondanks de tegenslag nog in kontrole is. Dit lijkt bedoelt als een eerste stap om het vertrouwen bij de lezer terug te winnen.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:36:50 #72
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_125677952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nagenoeg allemaal. Maar gelukkig hebben ze niet allemaal hun zetel in de USA, want het is met name daar dat het knelt. Zo heeft Ikea bijvoorbeeld haar hoordkantoor stilletjes in Nederland :)

Ik weet niet of dat forse dalingen tot gevolg heeft, maar de beliebers in altijd boven trendmatige groei van dividend en winst per aandeel zullen wel teleurgesteld worden.

Imho hebben in het afgelopen een paar trends enorm bijgedragen aan deze bovenmatige groei:
- outsourcing/offshoring van activiteiten naar lage lonen landen of BPO organisaties. Het voordeel wordt nu een nadeel, de kosten in die lage lonen centra stijgen excessief. De contracten met BPO organisaties moeten worden vernieuwd, en dan blijkt dat je die activiteiten niet zomaar kunt terugnemen omdat je je eigen organisatie vernietigd hebt, dus je zit in een heel andere onderhandelingspositie dan 5 of 10 jaar geleden. Anders gezegd: die efficiency/kosten dalingen zullen voor de komende 10 jaar stijgingen zijn, of tenminste is de rek in besparingen er volledig uit. Mondjesmaat worden activiteiten al weer terug gemigreerd vanwege de kosten, en ik las laatst ook een interview met iemand van een US multinational die aangaf dat 5 jaar geleden iets produceren in CHina 30% goedkoper was dan in de USA, maar dat het zo onderhand net zo goed teruggemigreerd kan de USA omdat China zoveel duurder is geworden. Hier zit imho ook een deel van de margedruk van bijv. een Apple in, maar Walmart zal daar al helemaal last van krijgen. Het zal ook blijken dat ze aldaar business partners hebben met erg weinig medelijden - boontje --> loontje.
- belastingdruk. Die is enorm gezakt, door tax planning. De trend zal omhoog zijn, ik gaf eerder al het voorbeeld van India
- financial engineering. Kijk naar IBM, of in een extreem voorbeeld KPN. De trend is geweest: aandeleninkoop - desnoods met geleend geld (leverage omhoog), grappen grollen met stockoptions via het vermogen ipv salariskosten (Cisco). Ook hier zijn de grenzen bereikt voor veel bedrijven (opnieuw KPN als voorbeeld). Zal de winst instorten? Nee. Maar de stuwende werking waaraan 'we' gewend zijn zal in ieder geval wegvallen is mijn mening. En de kasvolle organisaties kunnen die cash alleen aanwenden op straffe van een 20%-30% extra belastingheffing als ze dat moeten repatrieren. En als ze het niet repatrieren gaan ze die belasting in het land van oorsprong ook wel betalen (vgl. Cyprus, India)
- financial engineering werd/wordt bovendien ondersteund door bizar lage rentetarieven. Dat werkt op twee manier: je 'normale' schulden kosten veel minder rente, en het werkt als incentive voor financial engineering. Daar kun je over twisten, maar ik heb er niet veel vertrouwen dat risico zo misprijst blijft worden en de rente laag.

Vier trends die bewerkstelligd hebben dat winst per aandeel en dividend per aandeel excessief kunnen groeien - veel harder dan de economie. Die trends zullen in de komende 10 jaar geen ondersteuning meer geven. In hoeverre ze omgekeerd gaan werken, is maar de vraag.

De crux: wantrouw alle groei die bovenmatig en eeuwigdurend is. Dat bestaat namelijk niet.
Uitstekende post!
The more debt, the better
pi_125679905
Hier een post van Zerohedge over Apple en taxes:

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-23/apple-and-taxes
pi_125680790
93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif

93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif

93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif93417.gif
pi_125681533
quote:
Het kostte wat, maar het was wel leuk vermaak..
  woensdag 24 april 2013 @ 16:16:19 #76
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125683185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik weet dat Amazon, Apple etc deze offshore accounts hebben, maar hebben alle multinationals het? Als je kijkt naar AEX fondsen en bedrijven als Walmart etc? En hoe zit het met Nokia waar ik aandelen van heb en dat 4 miljard cash zou hebben?

De komende tijd zullen de koersen nog gebaseerd zijn op die zogenaamde winsten, maar als alle beleggers de realiteit onder ogen komen dan zullen heel wat beursgenoteerde bedrijven fors in koers dalen.
Walmart's winsten worden al jaren lang gewoon met 32-33% belast. Lijkt me niet dat die veel onbelast offshore hebben staan?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125683318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:16 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Walmart's winsten worden al jaren lang gewoon met 32-33% belast. Lijkt me niet dat die veel onbelast offshore hebben staan?
Ws. wel, want die producten toch bijna alles in China? Alleen is het verschil tussen de Chinese belasting en US belasting tarief vrij klein, dus heeft het weinig impact. Walmart zal wel stevig duurder gaan produceren, en zodra de Chinese overheid geld heeft of (handels)ruzie met de USA krijgt een forse dauw kunnen krijgen. Daarom vermoed ik ook dat ze die centjes daar snel weghalen, wellicht dat ze wel de merknaam/IP ergens gestald hebben.

In het geval van Walmart is het imho eerder een kostprijs en politiekrisico, geen tax risico.

Globalisatie heeft heel veel voordelen opgeleverd aan de kostenkant, maar iedereen moet toch begrijp en dat dat niet oneindig doorgaat, en sterker, dat daar aan de kostenkant een flinke inhaalslag aan de hand is.
pi_125683359
Vandaag puts gekocht op de AEX voor mei. Een gedeelte van mijn calls op Shell verkocht.
pi_125683429
Mijn aandelen AIG doen het toch lekker. Gisteren 5% hoger en vandaag weer 2%. Meer mensen die in AIG zitten?
  woensdag 24 april 2013 @ 16:24:01 #80
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125683453
Welke puts?

Wel een korte looptijd moet ik zeggen. Ik doe alleen wat langer lopend spul (het liefst jan 2014).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125685186
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:24 schreef JimmyJames het volgende:
Welke puts?

Wel een korte looptijd moet ik zeggen. Ik doe alleen wat langer lopend spul (het liefst jan 2014).
330.

Bij opties op de langere termijn is de inleg vaak hoger. Ik slaap beter wetende dat de inleg (en daarmee het maximale verlies) beperkt is.

Overigens verzilver ik opties nooit. Voor mij zijn het goedkope vervangers van sprinters en speeders. Zeker wanneer je besluit posities gedeeltelijk te verkopen.
pi_125685513
ok

[ Bericht 99% gewijzigd door Hyaenidae op 24-04-2013 17:21:16 ]
pindazakje
pi_125685696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:11 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

330.

Bij opties op de langere termijn is de inleg vaak hoger. Ik slaap beter wetende dat de inleg (en daarmee het maximale verlies) beperkt is.

Overigens verzilver ik opties nooit. Voor mij zijn het goedkope vervangers van sprinters en speeders. Zeker wanneer je besluit posities gedeeltelijk te verkopen.
Ik vind het grappig dat Sprinters en Speeders worden afgezeken maar er in dit topic wel veel over opties wordt gesproken (waarvan de prijs veel moeilijker te bepalen is). (Niet persoonlijk hoor).
Als je een Sprinter/Turbo/Speeder short wil repliceren kan je een call erbovenop schrijven.

Bij kortere puts is de theta trouwens wel groter, veel meer waarde die eruit loopt per dag. Maar idd wel een kleinere initiële investering.
pi_125687515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik vind het grappig dat Sprinters en Speeders worden afgezeken maar er in dit topic wel veel over opties wordt gesproken (waarvan de prijs veel moeilijker te bepalen is). (Niet persoonlijk hoor).
Als je een Sprinter/Turbo/Speeder short wil repliceren kan je een call erbovenop schrijven.

Bij kortere puts is de theta trouwens wel groter, veel meer waarde die eruit loopt per dag. Maar idd wel een kleinere initiële investering.
Nogal wiedes he, dat de tijdswaarde van opties hoger is dan van turbo's, je hebt geen stoploss niveau maar een expiratietijd.
Maar bij turbo's heb je eigenlijk ook tijdswaardeverlies. De stoploss wordt verhoogd om de lening te financieren, dus eigenlijk is dat verkapte tijdswaarde.
pi_125688662
Da's mooi, maar rejected zijn punt is wel juist: bij opties wordt je minstens en ws. meer geringeloord door de prof. handel. Zeker wanneer het incourante handel betreft - en laten we wel wezen in NL is de omzet vaak zo laag dat het al snel incourant is.

Punt is alleen dat die handel niet de uitgevende instantie is ;)
(en voordat iemand zich in z'n kuif gepikt voelt, is ook niet persoonlijk bedoeld, maar dit soort afgeleide producten worden niet uit sympatie aangeboden)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-04-2013 19:00:16 (de tandjes, typos) ]
pi_125688920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef BenGepeept het volgende:
knip
quote:
We kopen 1000 EXTRA stuks CB AEX Limited Speeders Short 357 op een prijs ¤ 0.83.

De AEX heeft gisteren een enorme stijging gemaakt, de grootste sinds 30 november 2011, en vandaag kwam daar nog een klein vervolg achteraan. De trend lijkt te draaien, maar dat heeft nog niet plaatsgevonden. Wel geven een aantal indicatoren dat er even een correctie mag komen op deze stijging. Die willen we voor nu mee zien te pakken en daarna bepalen we of de trend echt opwaarts gericht is of dat dit een tijdelijke impulsieve actie bleek te zijn.

We plaatsen direct onze uitstap op ¤ 1.53. Dat betekent dus een correctie richting de 345-346 zone. Verkooporder plaatsen we dus al zodat bij deze koers de actie automatisch gesloten wordt.
Vervang 'we' door 'me' danwel 'ik'

Extra is trouwens gewoon een copy paist fout, want stond natuurlijk nog niks open. Hoop ik voor ze althans.

Extra kudos voor het gebruik van het woord 'impulsieve actie', heel subtiel, aangezien hun adviezen 'acties' worden genoemd. Freud zou er trots op zijn.
pi_125692669
Heren, ik lees af en toe is mee hier, om af en toe is te kijken of er nog interessante aandelen worden vermeld. Ik ben een tijd geleden in Commerzbank gestapt, en nu keek ik vandaag naar de koers. Wat schetst mijn verbazing, de koers is opeens met factor 10 gestegen.

Ik heb de aandelen bij ING in beheer, maar het valt op dat mijn totale investering in euro's nog gewoon hetzelfde is (oftewel het aantal aandelen is gedaald)! Iemand die hier weet hoe dat precies kan? Is er wat gebeurd dat ik gemist heb?
pi_125692781
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:27 schreef Peter1612 het volgende:
Heren, ik lees af en toe is mee hier, om af en toe is te kijken of er nog interessante aandelen worden vermeld. Ik ben een tijd geleden in Commerzbank gestapt, en nu keek ik vandaag naar de koers. Wat schetst mijn verbazing, de koers is opeens met factor 10 gestegen.

Ik heb de aandelen bij ING in beheer, maar het valt op dat mijn totale investering in euro's nog gewoon hetzelfde is (oftewel het aantal aandelen is gedaald)! Iemand die hier weet hoe dat precies kan? Is er wat gebeurd dat ik gemist heb?
http://www.marketwatch.co(...)t-2013-04-23-7485824

reverse stock split 1:10

ofwel, 1 nieuw aandeel is 10 oude aandelen

dus koers x10, aantal stukken /10

was this answer helpfull to you? ;)
pi_125703571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

http://www.marketwatch.co(...)t-2013-04-23-7485824

reverse stock split 1:10

ofwel, 1 nieuw aandeel is 10 oude aandelen

dus koers x10, aantal stukken /10

was this answer helpfull to you? ;)
Kijk, daar was ik naar op zoek, very helpfull! Nu weet ik tenminste hoe ze zoiets noemen, ik dacht zelf al aan een typefout o.i.d., want deze koers was te mooi om waar te zijn!
pi_125710174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nogal wiedes he, dat de tijdswaarde van opties hoger is dan van turbo's, je hebt geen stoploss niveau maar een expiratietijd.
Maar bij turbo's heb je eigenlijk ook tijdswaardeverlies. De stoploss wordt verhoogd om de lening te financieren, dus eigenlijk is dat verkapte tijdswaarde.
Verkapte tijdswaarde? Nee, je betaalt rente over je lening.
Mijn punt is dat de premie van opties veel minder transparant is dan de prijs van een Turbo.

Dino maakt een goed punt dat de uitgevende instelling van een optie niet ook market maker is waardoor er dus concurrentie is tussen verschillende market makers. Mijn ervaring is alleen dat het wel goed zit met het quoten van de Turbo's. Dit komt ook omdat de concurrentie tussen uitgevende instellingen groot is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 april 2013 @ 10:43:06 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125710895
Een beetje een onzin discussie Turbo's vs opties. Het zijn verschillende instrumenten die je voor verschillende doelen gebruikt. Appels & peren...

Het is overigens wel zo dat er in turbo's een commerciële (=hoge) financieringsrente zit verwerkt (en daardoor winst voor de uitgevende instantie). Dat is bij opties niet zo want die prijzen zijn gewoon gebaseerd op euribor.

Eén leuk aspect van opties dat hier volgens mij nog niet werd vermeld is dat de waarde toeneemt met de volatiliteit. Dat kan soms een extra bescherming bieden. Stel, je speculeert op een koersstijging dmv een gekochte call optie. De koers van de optie zal stijgen als de koers van het onderliggende aandeel of index stijgt, maar ook als de koers gelijk blijft terwijl de volatiliteit toeneemt. Waarom is dat zo leuk? Omdat het je een mate van bescherming biedt tegen een crash!

Stel een aandeel/index crasht. De calloptie daalt dan (normaliter) in waarde, maar vaak minder dan je zou denken omdat de (implied) volatiliteit ook toeneemt, wat de waarde van de optie weer een beetje omhoog trekt. Het gevolg is dat je er dan met een minder groot verlies uit kunt.

Met name het in huidige beursklimaat is dit wel een fijne eigenschap. De volatiliteit is momenteel immers extreem laag en opties dus relatief goedkoop. De stijging van (implied) volatiliteit kan dus erg hoog zijn bij een eventuele crash. Gekochte callopties bieden dus wel een interessante mogelijkheid als je er op wilt gokken dat de huidige uptrend aanhoudt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 april 2013 @ 13:18:45 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125715974
Nou mocht de markt crashen dan ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo uitpakt :P
Please Move The Deer Crossing Sign
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 april 2013 @ 13:23:54 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125716194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:18 schreef JimmyJames het volgende:
Nou mocht de markt crashen dan ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo uitpakt :P
Je moet er geen wonderen van verwachten maar het helpt wel degelijk om de verliezen wat te beperken als je een plotselinge koersdaling krijgt. Ik heb daar zelf ook een aantal keren profijt van gehad in het verleden. Callopties waren mijn voornaamste instrument om van de bullmarket in de jaren '90 te profiteren. Dat was toen net zo'n soort markt als nu.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125718234
Ik wil mij registeren op een ander beleggers forum maar als bijzondere vraag hebben ze: prem's last name? Ik zat te denken aan Obama, maar dat antwoord klopt niet. Iemand enig idee?
  donderdag 25 april 2013 @ 14:36:00 #95
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125719007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik wil mij registeren op een ander beleggers forum maar als bijzondere vraag hebben ze: prem's last name? Ik zat te denken aan Obama, maar dat antwoord klopt niet. Iemand enig idee?
radhakishun?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125719125
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:36 schreef monkyyy het volgende:

[..]

radhakishun?
Nee werkt niet. :)

Het is deze Amerikaanse site: http://www.cornerofberkshireandfairfax.ca/forum/

Edit: ik heb em al, het gaat om de founder van Fairfax Prem Watsa.

[ Bericht 3% gewijzigd door PaulieWalnuts op 25-04-2013 15:03:19 ]
pi_125722079
ik krijg vandaag of morgen 300 claims kpn. iemand een idee wat te doen
pi_125723605
is het een goed idee om 200 van de 300 claims te verkopen ?
pi_125725678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:43 schreef SeLang het volgende:
Een beetje een onzin discussie Turbo's vs opties. Het zijn verschillende instrumenten die je voor verschillende doelen gebruikt. Appels & peren...
Je lijkt hier te suggereren dat er een legitieme rol voor Turbo's bestaat. Ik heb zelf het idee dat deze instrumenten gecreerd zijn voor particuliere beleggers, die opties te complex vinden en/of het budget niet hebben om hierin te handelen.

Turbo's worden vziw op de achtergrond dan ook ondersteund door opties, waarmee de uitgever zijn risico afdekt. Elk risico/rendement profiel dat je met Turbo's inneemt, kun je daarom goedkoper met opties opbouwen. Zie jij enige toegevoegde waarde van Turbo's t.o.v. opties voor een serieuze, geinformeerde belegger ?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 april 2013 @ 18:44:40 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125727484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Je lijkt hier te suggereren dat er een legitieme rol voor Turbo's bestaat. Ik heb zelf het idee dat deze instrumenten gecreerd zijn voor particuliere beleggers, die opties te complex vinden en/of het budget niet hebben om hierin te handelen.

Turbo's worden vziw op de achtergrond dan ook ondersteund door opties, waarmee de uitgever zijn risico afdekt. Elk risico/rendement profiel dat je met Turbo's inneemt, kun je daarom goedkoper met opties opbouwen. Zie jij enige toegevoegde waarde van Turbo's t.o.v. opties voor een serieuze, geinformeerde belegger ?
Je hebt gelijk dat Turbo's voor particuliere beleggers zijn gecreëerd. In feite is een Turbo een positie die je financiert met een lening bij de bank die de Turbo's uitgeeft (en aan die lening verdient de bank geld).

Een fundamenteel verschil met opties is dat een Turbo geen verwachtingwaarde heeft en een optie wel. Een Turbo is dus ook niet gevoelig voor veranderingen in volatiliteit. Dat maakt het een wat eenvoudiger product als je puur in een koersbeweging bent geinteresseerd.

Veel optie strategieën zijn gebaseerd op aannames over volatiliteit en de decay van de verwachtingswaarde. Die factor is dus afwezig bij een Turbo. Een Turbo lijkt in die zin dus meer op een future, want die bevat ook alleen een rentecomponent, maar een future heeft dan weer geen stoploss maar daarvoor in de plaats een margeverplichting.

Ik kan me de aantrekkelijkheid van Turbo's voor sommige beleggers dus wel voorstellen als die puur op een koersbeweging willen speculeren en het budget is beperkt. Maar persoonlijk zou ik een optie kopen/schrijven (als het verval van verwachtingswaarde en/of een toe- of afname van volatiliteit deel uitmaken van de strategie) en ik zou een future kopen als het me puur om de koersbeweging te doen is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125744960
Geen Kpn aandeelhouders hier? mja.. ik kijk morgenavond wel.
pi_125750030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:43 schreef SeLang het volgende:

Het is overigens wel zo dat er in turbo's een commerciële (=hoge) financieringsrente zit verwerkt (en daardoor winst voor de uitgevende instantie). Dat is bij opties niet zo want die prijzen zijn gewoon gebaseerd op euribor.

Eén leuk aspect van opties dat hier volgens mij nog niet werd vermeld is dat de waarde toeneemt met de volatiliteit. Dat kan soms een extra bescherming bieden. Stel, je speculeert op een koersstijging dmv een gekochte call optie. De koers van de optie zal stijgen als de koers van het onderliggende aandeel of index stijgt, maar ook als de koers gelijk blijft terwijl de volatiliteit toeneemt. Waarom is dat zo leuk? Omdat het je een mate van bescherming biedt tegen een crash!

Stel een aandeel/index crasht. De calloptie daalt dan (normaliter) in waarde, maar vaak minder dan je zou denken omdat de (implied) volatiliteit ook toeneemt, wat de waarde van de optie weer een beetje omhoog trekt. Het gevolg is dat je er dan met een minder groot verlies uit kunt.

Met name het in huidige beursklimaat is dit wel een fijne eigenschap. De volatiliteit is momenteel immers extreem laag en opties dus relatief goedkoop. De stijging van (implied) volatiliteit kan dus erg hoog zijn bij een eventuele crash. Gekochte callopties bieden dus wel een interessante mogelijkheid als je er op wilt gokken dat de huidige uptrend aanhoudt.
Dat over de rente van turbo's etc. is een misvatting. Toen ze geintroduceerd werden 10 jaar geleden kreeg je nog 6% op een spaarrekening en betaalde je 11% financieringsrente, maar zoals alles is hier ook de rente flink gedaald. De rente die je betaalt bij turbo's is iets van 2.20% per jaar, dat is makkelijk te doen.

En je bent te rooskleurig over volatiliteit. Je kan niet altijd zomaar zeggen dat de volatiliteit laag is. Er was een piek op 11 april, een bodem op 19 april en daarna ging hij meteen weer fors omhoog. Als de koers nu een week gelijk blijft daalt de volatiliteit zo dat alle opties een stuk minder waard worden. gaat hij volgende week van 353 naar 356 dan is dat minder dan de volatiliteit van de laatste tijd en worden die gekochte calls alleen maar minder waard.

Bij turbo's heb je dat niet, al koop ik nu en duurt het ruim een week om 3 punten te stijgen, dan worden turbo's gewoon 0.30 duurder of het nou snel of langzaam gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:48 schreef jaco het volgende:
Turbo's worden vziw op de achtergrond dan ook ondersteund door opties, waarmee de uitgever zijn risico afdekt. Elk risico/rendement profiel dat je met Turbo's inneemt, kun je daarom goedkoper met opties opbouwen. Zie jij enige toegevoegde waarde van Turbo's t.o.v. opties voor een serieuze, geinformeerde belegger ?
Wat een rare post. Natuurlijk dekken de banken hun uitstaande positie aan turbo's af met futures, niet met opties. Ik zie juist voordelen voor particulieren, transparantie, niet de helft van de koerswinst weggeven aan anderen onder het mom van tijdswaarde, waardebehoud bij een stagnerende (gelijkblijvende) markt, lagere transactiekosten. Een AEX optie is gelijk aan 1000 turbo's en moet je per stuk kopen, maar als je 450 of 1630 turbo's wil kopen kan dat gewoon.

Nederlandse opties zijn er alleen op de aex en Nederlandse aandelen, turbo's ook op buitenlandse indexen en aandelen, grondstoffen en valuta's. Een belegger die denkt dat apple gaat stijgen, de sp500 gaat dalen en goud gaat stijgen kan makkelijk een paar turbo's kopen op alles, een optiebelegger moet een guru zijn met een binck rekening of zo en hogere buitenlandse tarieven betalen want met standaard internetbankieren gaat dat echt niet lukken.

[ Bericht 9% gewijzigd door pikinhand op 26-04-2013 10:01:31 ]
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:47:15 #103
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125750053
Grappig, Wessanen met altijd een vrij lage omzet en tijden 2.10-2.20 noterend zag je afgelopen weken in plukjes omhoog gaan, de voorkennis droop er weer eens van af. :)

Pharming ook weer leuk om te volgen, van 6 naar 9 in 2 dagen. Geen positie erin en nooit gehad maar dat fonds is toch wel de roulette van de beurs.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bayswater op 26-04-2013 10:29:46 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 april 2013 @ 11:17:30 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125753031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:46 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Dat over de rente van turbo's etc. is een misvatting. Toen ze geintroduceerd werden 10 jaar geleden kreeg je nog 6% op een spaarrekening en betaalde je 11% financieringsrente, maar zoals alles is hier ook de rente flink gedaald. De rente die je betaalt bij turbo's is iets van 2.20% per jaar, dat is makkelijk te doen.
Niks misvatting dus. Turbo's gebruiken een commerciële rente en opties gebruiken euribor. Dat jij dat commerciële tarief "makkelijk te doen" vindt doet daar niets aan af.

quote:
En je bent te rooskleurig over volatiliteit. Je kan niet altijd zomaar zeggen dat de volatiliteit laag is. Er was een piek op 11 april, een bodem op 19 april en daarna ging hij meteen weer fors omhoog. Als de koers nu een week gelijk blijft daalt de volatiliteit zo dat alle opties een stuk minder waard worden. gaat hij volgende week van 353 naar 356 dan is dat minder dan de volatiliteit van de laatste tijd en worden die gekochte calls alleen maar minder waard.

Bij turbo's heb je dat niet, al koop ik nu en duurt het ruim een week om 3 punten te stijgen, dan worden turbo's gewoon 0.30 duurder of het nou snel of langzaam gaat.
Hier bevestig je dus gewoon mijn punt: opties zijn gevoelig voor volatiliteit en Turbo's niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125754786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:21 schreef Dr.Cooper het volgende:
Vandaag puts gekocht op de AEX voor mei.
En weer direct verkocht. Net onder de 25 euro per optie gepakt. Ik neem kleine risico's en neem daarom ook genoegen met kleine winsten. Al direct na de koop had ik een automatische sell order op ~30% winst gezet. Dat beperkt uiteraard ook de mogelijke winst. Maar terugkijken is altijd makkelijker.
pi_125755335
Ik heb een Binck rekening geopend gisteren en nu zit ik met een probleem. Waarom kun je aandelen niet langer dan 1 maand in je bezit hebben als je AEX' fondsen koopt?
pi_125756237
Volgende week beginnen met aandelen. Begin met 50% in een beleggingfonds en 50% obligaties. Nu zit ik eraan te denken om 10% van mijn budget te steken in één bedrijf. Zo wil ik is kijken hoe dat is. Nu nog opzoek naar een goed bedrijf.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:00:12 #108
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125756544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Beursaap het volgende:
Ik heb een Binck rekening geopend gisteren en nu zit ik met een probleem. Waarom kun je aandelen niet langer dan 1 maand in je bezit hebben als je AEX' fondsen koopt?
?

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:52 schreef stoeltafel het volgende:
Volgende week beginnen met aandelen. Begin met 50% in een beleggingfonds en 50% obligaties. Nu zit ik eraan te denken om 10% van mijn budget te steken in één bedrijf. Zo wil ik is kijken hoe dat is. Nu nog opzoek naar een goed bedrijf.
Ik zou nu niet durven te beginnen met beleggen. Ik heb echt idee dat alles wat een beetje op redelijk niveau koopbaar was nu al veel te duur is. Het kan nog stijgen, maar naar mijn idee is dat vragen om een correctie. Ik zou misschien liever bij een (grote) correctie instappen. Obligaties zou ik ook niet willen, mede door de lage couponrente, de houding tegenover schuldposities, en rentebeleid (hoewel rentedaling gunstig is voor prijs van bestaande obligatie).
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_125756589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niks misvatting dus. Turbo's gebruiken een commerciële rente en opties gebruiken euribor. Dat jij dat commerciële tarief "makkelijk te doen" vindt doet daar niets aan af.

[..]

Hier bevestig je dus gewoon mijn punt: opties zijn gevoelig voor volatiliteit en Turbo's niet.
Turbo's gebruiken 2% + Euribor idd
Maar opties zijn afhankelijk van de borrowing costs/short interest van onderliggende.
pi_125756847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:00 schreef Japie_Tepel het volgende:

[..]

?

[..]

Ik zou nu niet durven te beginnen met beleggen. Ik heb echt idee dat alles wat een beetje op redelijk niveau koopbaar was nu al veel te duur is. Het kan nog stijgen, maar naar mijn idee is dat vragen om een correctie. Ik zou misschien liever bij een (grote) correctie instappen. Obligaties zou ik ook niet willen, mede door de lage couponrente, de houding tegenover schuldposities, en rentebeleid (hoewel rentedaling gunstig is voor prijs van bestaande obligatie).
We zullen het zien. Nu heb ik een rente van 1.6% op mijn spaarrekening. Verder heb ik het geld op korte termijn niet nodig. Begin bewust in een fonds voor de spreiding. Volgende hoor ik waarin ik ga beginnen. Wordt geadviseerd door een vermogensbeheerder.
pi_125756850
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Beursaap het volgende:
Ik heb een Binck rekening geopend gisteren en nu zit ik met een probleem. Waarom kun je aandelen niet langer dan 1 maand in je bezit hebben als je AEX' fondsen koopt?
Je koopt toch geen opties?!? Het klinkt mij in ieder geval niet bekend.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:11:30 #112
57586 Bananenman
-----------
pi_125756982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Beursaap het volgende:
Ik heb een Binck rekening geopend gisteren en nu zit ik met een probleem. Waarom kun je aandelen niet langer dan 1 maand in je bezit hebben als je AEX' fondsen koopt?
Dat kan natuurlijk wel. Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt en maandopties hebt gekocht of iets dergelijks.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:42:51 #113
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125758097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:08 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

We zullen het zien. Nu heb ik een rente van 1.6% op mijn spaarrekening. Verder heb ik het geld op korte termijn niet nodig. Begin bewust in een fonds voor de spreiding. Volgende hoor ik waarin ik ga beginnen. Wordt geadviseerd door een vermogensbeheerder.
Haha, vermogensbeheer. Erger wordt het niet.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_125758203
Ik weet wel beter.
pi_125758448
Een interessant artikel over het sentiment op de Amerikaanse aandelenmarkt. 'The big money' is meer bullish dan in 1999 en 2006-2007 volgens deze cijfers.

Iedereen mag zijn eigen conclusies hieruit trekken offcourse. :)
pi_125758807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:54 schreef piepeloi55 het volgende:
Een interessant artikel over het sentiment op de Amerikaanse aandelenmarkt. 'The big money' is meer bullish dan in 1999 en 2006-2007 volgens deze cijfers.

Iedereen mag zijn eigen conclusies hieruit trekken offcourse. :)
Ik de vergelijking met 6 maanden geleden opvallender dan 1999 en 2006-2007, eerlijkgezegd.
Zo'n assetmanager die draait als de stijging geweest is, zou je toch een trap onder z'n ... geven?

En dan deze
quote:
THE BIG MONEY MANAGERS see subdued growth for corporate profits of 5% to 6%, both this year and next.
Hoezo subdued? Hoe kunnen corporate profits nu drie keer zo snel groeien als de economie? Wie heeft patent op een dergelijke financieel perpetum mobile?

Overigens, zolang rentes zo laag blijven denk ik wel dat ze een goede kans om gelijk te hebben hoor. Als veel dividend yields het dubbele van de lange rente zijn.....
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:46:20 #117
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125761014
Afgelopen dagen:

quote:
1:59 PM Johnson & Johnson (JNJ) declares $0.66/share quarterly dividend, 8.2% increase from prior dividend of $0.61
quote:
7:37 PM Chevron Corporation (CVX): declares $1.00/share quarterly dividend, 11% increase from prior dividend of $0.90.
quote:
3:16 PM Exxon Mobil Corporation (XOM) declares $0.63/share quarterly dividend, 10.5% increase from prior dividend of $0.57.
quote:
5:42 PM Kinder Morgan (KMI) declares $0.38/share quarterly dividend, 2.7% increase from prior dividend of $0.37.
quote:
7:40 AM The Procter & Gamble Company (PG): declares $0.6015/share quarterly dividend, 7% increase from prior dividend of $0.562.
Nu nog wachten op IBM. :Y)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125761262
Foutje bij Forexpros.
Koers KPN -39%
http://nl.investing.com/equities/kpn-kon
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:02:17 #119
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_125762098
Zit net even voor een Binck accountje te kijken (dit i.v.m. buitenlandse aankopen , en bij de bank vind ik dit nogal duur)... Staat er dit:

Ik ben niet zo bekend met de afkortingen, maar ik wil gewoon fondsen uit de S&P500 kunnen aankopen,
en die staat niet vermeld op de website. Kan iemand mij even vertellen of ik iets over het hoofd zie ?
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:11:58 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125762640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:02 schreef ikjijallebei het volgende:
Zit net even voor een Binck accountje te kijken (dit i.v.m. buitenlandse aankopen , en bij de bank vind ik dit nogal duur)... Staat er dit:

Ik ben niet zo bekend met de afkortingen, maar ik wil gewoon fondsen uit de S&P500 kunnen aankopen,
en die staat niet vermeld op de website. Kan iemand mij even vertellen of ik iets over het hoofd zie ?
Je kunt alle fondsen uit de S&P500 kopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125765090
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik de vergelijking met 6 maanden geleden opvallender dan 1999 en 2006-2007, eerlijkgezegd.
Zo'n assetmanager die draait als de stijging geweest is, zou je toch een trap onder z'n ... geven?

En dan deze
Kudde gedrag, als het lange tijd goed gaat dan word risico onderschat. Het (financiele) geheugen van veel mensen is slechts beperkt tot een bepaalde periode (uiteraard afhankelijk van omstandigheden). Daar zijn ook leuke onderzoeken naar gedaan overigens.

Ik denk dat de huidige 'euforie' vooral te wijten is aan de perceptie dat onze 'almachtige' autoriteiten altijd de rug dekken van de financiele markten. Laten we maar hopen dat ze daar gelijk in krijgen anders zijn de gevolgen in deze fase heel wat erger dan de vorige crash.

quote:
Hoezo subdued? Hoe kunnen corporate profits nu drie keer zo snel groeien als de economie? Wie heeft patent op een dergelijke financieel perpetum mobile?

Overigens, zolang rentes zo laag blijven denk ik wel dat ze een goede kans om gelijk te hebben hoor. Als veel dividend yields het dubbele van de lange rente zijn.....
Zelf heb ik nooit een gedegen onderzoek gezien waarbij een historische correlatie word gelegd tussen lage rente en bijvoorbeeld de waardering van aandelenmarkten. Zelf vraag ik me dan ook af waarom die (lange) rentes zo laag zijn, dat weerspiegeld imo een langdurige sluimerende economie met slechte(re) vooruitzichten. Het is een illusie, voor de langere yields, dat de centrale bank daarvoor zorgt. Ik denk dat beide gegevens eerder iets zeggen over de omvang van de huidige bubble.

Zolang de private sector niet duurzaam 'hersteld' en overheden genoeg geld ertegenaan gooien kunnen die bedrijven hun winsten redelijk op peil houden. Anders word het als die overheden dat niet meer kunnen/willen of de private sector verder bezwijkt onder de nooit echt opgeloste fundamentele problemen. In die fase lijken we te gaan belanden en de winst/omzet-ontwikkeling geeft een 'turning point' al een aantal kwartalen aan al zit de vaart er nog niet echt in. Zeer interessant wat dat gaat geven de komende tijd (kwartalen/jaren), al heb ik daar wel een mening over.
pi_125765264
Dit is trouwens ook een erg interessant artikel, centrale banken als de ultieme hedgefunds. Als dat een vorm van (impliciet) beleid is, wil je daar niet tegenin gaan lijkt me...

http://www.bloomberg.com/(...)ill-bond-yields.html
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 april 2013 @ 16:20:43 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125765567
Er is geen historische correlatie tussen bond yields en aandelenwaarderingen. Dat Fed model kan de vuilnisbak in.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125765601
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit is trouwens ook een erg interessant artikel, centrale banken als de ultieme hedgefunds. Als dat een vorm van (impliciet) beleid is, wil je daar niet tegenin gaan lijkt me...

http://www.bloomberg.com/(...)ill-bond-yields.html
Het kopen van aandelen door centrale banken is in diverse notulen van diverse centrale banken al vaker besproken overigens. Tuurlijk kan dat een effect hebben op de kortere termijn, maar daarmee pompt men enkel extra lucht in die markt.

Overigens blijkt uit diezelfde notulen, net als bij het bespreken van QE om yields te drukken, dat centrale banken dat niet onbeperkt vol kunnen houden. Was het maar zo, dan zou er nooit een crisis/crash zijn. :)
pi_125765704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:21 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Het kopen van aandelen door centrale banken is in diverse notulen van diverse centrale banken al vaker besproken overigens. Tuurlijk kan dat een effect hebben op de kortere termijn, maar daarmee pompt men enkel extra lucht in die markt.

Overigens blijkt uit diezelfde notulen, net als bij het bespreken van QE om yields te drukken, dat centrale banken dat niet onbeperkt vol kunnen houden. Was het maar zo, dan zou er nooit een crisis/crash zijn. :)
Niet onbeperkt is natuurlijk maar een relatief begrip in de tijd, genoeg relatief om een hoop profi's de kop te kosten....
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 april 2013 @ 16:26:28 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125765757
Een centrale bank die aandelen koopt is een extreem slecht idee. Als de centrale bank staatsschuld koopt (de normale manier van opereren) dan kun je die in het uiterste geval tot maturity vasthouden waardoor de QE cash vanzelf terugkomt zonder verlies.

Bij aandelen weet je nooit wat je terugkrijgt en de centrale bank kan dus met enorme verliezen komen te zitten. Dit beperkt de centrale bank in het uitvoeren van haar mandaat, dat immers vereist dat je op een bepaald moment je balancesheet gaat krimpen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125765906
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:26 schreef SeLang het volgende:
Een centrale bank die aandelen koopt is een extreem slecht idee. Als de centrale bank staatsschuld koopt (de normale manier van opereren) dan kun je die in het uiterste geval tot maturity vasthouden waardoor de QE cash vanzelf terugkomt zonder verlies.

Bij aandelen weet je nooit wat je terugkrijgt en de centrale bank kan dus met enorme verliezen komen te zitten. Dit beperkt de centrale bank in het uitvoeren van haar mandaat, dat immers vereist dat je op een bepaald moment je balancesheet gaat krimpen.
Ben ik helemaal met je eens, vandaar ook mijn stomme verbazing.
pi_125766098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Niet onbeperkt is natuurlijk maar een relatief begrip in de tijd, genoeg relatief om een hoop profi's de kop te kosten....
Zeker waar.

We hebben in de historie zovaak gezien in hoeverre centrale banken onevenwichtigheden in stand kunnen houden. Als die maar groot genoeg zijn lukt dat vrijwel nooit en het recente SMP programma van de ECB bewijst dat weer. Waar men meestal wel wat tijd (soms veel tijd) kan kopen, was het SMP een faal vanaf dag 1.

Overigens is dergelijk beleid voor diegene die op depressieve waarderingen hun oorlogskas willen aanspreken enkel te appreciëren. De kans dat men op enig punt de 'total control' verliest door dit soort beleid is aanzienlijk groter, dat is een paar jaar extra wachten wel waard. Al denk ik niet dat men het ooit zover gaat komen, bij het opkopen van obligaties zou je nog wel een voorstelling kunnen maken naar de economische beweegredenen (al kloppen die denkbeelden niet door de defecte kredietmotor). Bij het massaal opkopen van aandelen blaas je enkel een bubble op, dat weten centrale banken ook.
pi_125766863
Dit weekend wordt de staatsschuld verhoogd met 2,4 miljard.
Draghi/ECB zal volgende week de klapper gaan geven 8)7
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:18:06 #130
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125767567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:20 schreef SeLang het volgende:
Er is geen historische correlatie tussen bond yields en aandelenwaarderingen. Dat Fed model kan de vuilnisbak in.

[ afbeelding ]
Waar haal je deze plaatjes vandaan? Want googlen op "andromeda research" leverde niets op. Ik wou Shiller P/E10 ontwikkeling over tijd bekijken.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 april 2013 @ 17:20:49 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125767660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:18 schreef Japie_Tepel het volgende:

[..]

Waar haal je deze plaatjes vandaan? Want googlen op "andromeda research" leverde niets op. Ik wou Shiller P/E10 ontwikkeling over tijd bekijken.
Andromeda Research publiceert ook vrijwel uitsluitend op Fok!

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:24:30 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_125767770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:52 schreef arjan1212 het volgende:
Geen Kpn aandeelhouders hier? mja.. ik kijk morgenavond wel.
Ik heb er nog een aantal maar die heb ik al jaren en kijk ik niet meer naar om..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_125767864
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Andromeda Research publiceert ook vrijwel uitsluitend op Fok!

[ afbeelding ]
In dat geval zou ik er royalties voor vragen ;) Exclusiviteit hep ze prijs, nietwaar?
pi_125767979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:20 schreef SeLang het volgende:
Er is geen historische correlatie tussen bond yields en aandelenwaarderingen. Dat Fed model kan de vuilnisbak in.

[ afbeelding ]
Ik zie er duidelijk een Sasha Grey DP in.
  vrijdag 26 april 2013 @ 17:30:24 #135
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125767994
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Andromeda Research publiceert ook vrijwel uitsluitend op Fok!

[ afbeelding ]
Hehe, ik ben fan in ieder geval. Heb je ook een plaatje van alleen de level? Dus zonder deling door mediaan?

Ik hoop dat je die royalties nog even achterwege laat... ;)
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_125768167
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zie er duidelijk een Sasha Grey DP in.
whut? :D
pi_125768222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

whut? :D
Jij bent duidelijk geen kenner.
pi_125768261
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk geen kenner.
Is ze de nicht van Abby Cohen?
pi_125768420
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is ze de nicht van Abby Cohen?
Zoiets.
pi_125768442
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 17:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zoiets.
Nou, dan liever niet :P
pi_125770760
Ik kwam net een link tegen die ik jullie niet wil onthouden:

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/retirement-gamble/

quote:
401(k) documentary ruffles feathers

The PBS “Frontline” documentary “The Retirement Gamble” debuted on Tuesday night, and it made for a sobering introduction to the American savings crisis. If you've got 53 minutes to spare, and you're the kind of person who's galvanized by bad news, you can watch the entire report online at this link. I recommend it as a concise introduction to the biggest shift in the retirement landscape in our lifetimes – the migration from a corporate pension model to a self-funded model that depends on personal savings and investments.

The second half of the program focuses on the problem of high fees and hidden expenses in retirement plans, and this, as you might expect, has ruffled some feathers in the financial-services community. In an interview with MarketWatchs Robert Powell this week, Stuart Ritter, a senior financial planner at T. Rowe Price, suggested that its focus on 401(k) fees being excessive was missing the forest for the trees.

I think whats even more important than that issue is how much people are saving, Ritter told Powell. The biggest driver of your ability to have enough money to maintain your lifestyle in retirement is how much you save. Its totally within your control. You know exactly how much it is. And people should be focusing on thatThe one [question] Im hoping they are starting with is, Am I saving that 15%? Because thats the biggest thing within your control.

When asked whether self-inflicted asset allocation and investment mistakes cost 401(k) plan participants more than 401(k) fees, Ritter had this to say: There are a lot of things that affect what the results are. Im going to keep coming back to that one thing: Not enough people are saving enough. Saving 3% for retirement is like going to the gym for six minutes. We can have conversations about cardio vs. weight bearing and which way I do my bicep curls but until Im in the gym for a long enough period of time, its premature to talk about those things. So get the savings rate to 15%.

As Powell notes: To be sure, Americans saving 15% per year will put more fees in the pockets of mutual funds firms. But it will also put more money in American nest eggs. And that, regardless of how much money Wall Street skims off our nest eggs, is a good thing, yes?
zo ff kijken ^O^
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_125790932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:49 schreef fedsingularity het volgende:
Ik kwam net een link tegen die ik jullie niet wil onthouden:

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/retirement-gamble/

zo ff kijken ^O^
Mooie docu. Op een vergelijkbaar zijspoor is dit item uit Brandpunt:

http://www.vergelijkuwver(...)log/het-bankenbedrog

dit gaat o.a. ook over de verborgen extra kosten van fondsen.

Het boek "De rijkste man van Babylon" is er eentje die ik ook kan aanraden. De 1/10 regel werkt bijvoorbeeld heel goed voor iedereen die nog nooit gespaard heeft: elke keer dat je geld ontvangt zet je 10% daarvan apart. Je leert van de overige 90% te leven zonde enig probleem, die 10% had je anders aan onnodige dingen verspild.
pi_125796980
Met 63% van de winsten uit Q1 2013 gerapporteerd blijkt het volgende (verwachte) beeld:

- Winsten op all time high.
- Margins die weer stijgen naar recordniveau's (na daling van enkele kwartalen).
- Omzetgroei verwaarloosbaar.

Zie vooral de hockeystick in de Q1 2013 verwachting en de toch verder (maar nog steeds euforische) neerwaartse bijstelling van 2013, 2014 en 2015:


Alleen kijkend naar dit gegeven zijn aandelen op ATH ook gerechtvaardigd, maar belangrijk is:

Zouden de bedrijfswinsten zich duurzaam kunnen ontkoppelen van de onderliggende economie of weerspield de 'E' een bubble van epische proporties mede mogelijk gemaakt door een enorm begrotingstekort en massale monetaire stimulansen? Hot or not?
pi_125797196
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Met 63% van de winsten uit Q1 2013 gerapporteerd blijkt het volgende (verwachte) beeld:

- Winsten op all time high.
- Margins die weer stijgen naar recordniveau's (na daling van enkele kwartalen).
- Omzetgroei verwaarloosbaar.

Zie vooral de hockeystick in de Q1 2013 verwachting en de toch verder (maar nog steeds euforische) neerwaartse bijstelling van 2013, 2014 en 2015:
[ afbeelding ]

Alleen kijkend naar dit gegeven zijn aandelen op ATH ook gerechtvaardigd, maar belangrijk is:

Zouden de bedrijfswinsten zich duurzaam kunnen ontkoppelen van de onderliggende economie of weerspield de 'E' een bubble van epische proporties mede mogelijk gemaakt door een enorm begrotingstekort en massale monetaire stimulansen? Hot or not?
Ik zal eens kijken of ik weer eens de BB terminal kan aanhengelen om wat macro data te bekijken en een simpele regressie te pakken op de S&P500. Om te kijken welke data nu het meeste invloed lijkt te hebben.Toen ik het 2 jaar geleden deed waren zaken zoals money supply etc. totaal irrelevant en met name dingen zoals unemployment claims etc. wel significant.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125797649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 16:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik weer eens de BB terminal kan aanhengelen om wat macro data te bekijken en een simpele regressie te pakken op de S&P500. Om te kijken welke data nu het meeste invloed lijkt te hebben.Toen ik het 2 jaar geleden deed waren zaken zoals money supply etc. totaal irrelevant en met name dingen zoals unemployment claims etc. wel significant.
Altijd interessant. (y)

Persoonlijk had ik een dergelijke winsstijging niet verwacht, eerder gelijkblijvend of een licht dalende trend voortzettend. Al blijken de cijfers van Q1-Q2 altijd wel iets beter te zijn (volgens een aantal analisten). Dit is echter ruim $3 ($12 geanualiseerd) meer dan Q4 2012. Dat is zeer fors gezien de onderliggende economie (al is de echte verslechtering pas deze maand echt begonnen), toppende winsten in de afgelopen 2 jaar enz. Hetgeen vrijwel volledig is toe te schrijven aan (weer) stijgende margins en een vrijval van een hele hoop voorzieningen, terwijl de omzet min of meer gelijk blijft en fors tegenvalt t.o.v. de consensus.

Hetgeen is imo niet duurzaam, maar het zou wel een epische bubble in de 'E' en aandelenmarkt kunnen veroorzaken. Langzaam krijg ik het gevoel dat dit de grootste bubble ooit is/word en daar wijzen meer indicatoren op. Zo is het sentiment (buiten particulieren, al maken die de laatste maanden een mooie inhaalslag) nog nooit zo euforisch geweest en zijn de yields op tal van (risicovolle) assets nog nooit zo laag geweest.
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:23:40 #146
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_125808432
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Met 63% van de winsten uit Q1 2013 gerapporteerd blijkt het volgende (verwachte) beeld:

- Winsten op all time high.
- Margins die weer stijgen naar recordniveau's (na daling van enkele kwartalen).
- Omzetgroei verwaarloosbaar.

Zie vooral de hockeystick in de Q1 2013 verwachting en de toch verder (maar nog steeds euforische) neerwaartse bijstelling van 2013, 2014 en 2015:
[ afbeelding ]

Alleen kijkend naar dit gegeven zijn aandelen op ATH ook gerechtvaardigd, maar belangrijk is:

Zouden de bedrijfswinsten zich duurzaam kunnen ontkoppelen van de onderliggende economie of weerspield de 'E' een bubble van epische proporties mede mogelijk gemaakt door een enorm begrotingstekort en massale monetaire stimulansen? Hot or not?
Ik zit te wachten tot de amerikaanse beurzen weer volledig in elkaar storten. Maar wanneer zal het gebeuren?????????????
pi_125809057
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:23 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik zit te wachten tot de amerikaanse beurzen weer volledig in elkaar storten. Maar wanneer zal het gebeuren?????????????
Sluit aan in de rij bij SeLang en consorten. Daar zit de menigte al jaren op te wachten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:36:29 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_125809151
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sluit aan in de rij bij SeLang en consorten. Daar zit de menigte al jaren op te wachten.
Mijn gevoel zegt binnen nu en (ruim genomen) een half jaar.
pi_125809380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:36 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt binnen nu en (ruim genomen) een half jaar.
Ook deze stellingen komen en gaan de afgelopen jaren ikjijallebei.

Persoonlijk denk ik op een schatting van nu en grofweg 2/3 jaar. Het is niet een vraag of wij gaan klappen, het is de vraag hoelang de centrale banken, EU en consorten en printers de markt in stand kunnen blijven houden. Ik zie het als het leegknijpen van een tube tandpasta. We persen het laatste beetje er uit. En dan is er echt helemaal niks meer :).

ik ben er ook zeker van dat we nog enorme gekke (politieke) taferelen gaan zien komende maanden/jaren. Misschien nog een oorlogje er bij in Iran ofzo of in N-Korea.

Aan de andere kant blijft het een interessante vraag aan de kant van de energie markt of we iets met die goedkope kolen gaan doen omdat nieuwe schonere fabrieken zoals de Enecogen gewoon stil staan. Ik denk dat alles netjes met elkaar mee gaat schuiven straks. Stel alles kakt in, misschien worden zaken dan zoals LNG wel meer rendabel? Wat doet dit met de politieke situatie van Rusland etc? Het zal straks een groot kaartenhuisje zijn die in elkaar gaat knetteren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:52:22 #150
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125809969
Markten voorspellen kan niet, zoek naar kwaliteit en berijd de golven!

There's no eartly way of knowing,
Which direction we are going,
There's no knowing where we're rowing,
Or which way the river's flowing


Een klassieker. O+
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:00:09 #151
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_125810492
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Persoonlijk denk ik op een schatting van nu en grofweg 2/3 jaar. Het is niet een vraag of wij gaan klappen, het is de vraag hoelang de centrale banken, EU en consorten en printers de markt in stand kunnen blijven houden. Ik zie het als het leegknijpen van een tube tandpasta. We persen het laatste beetje er uit. En dan is er echt helemaal niks meer .
We zullen het zien inderdaad.
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:52 schreef monkyyy het volgende:
arkten voorspellen kan niet,
Mwa, je kan nu toch wel aardig zeggen dat de top is bereikt (of in ieder geval nabij is (vind ik)).

quote:
17s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:52 schreef monkyyy het volgende:
oek naar kwaliteit en berijd de golven!

Da's wel wat ik nu probeer.
pi_125810569
Ik sluit me aan bij SE. Excessen in deze mate eindigen nooit zijwaarts, maar om daar een tijdspanne op te plakken (en dus te shorten) is een vrijwel onmogelijkheid.

Wat ik wel denk te weten is dat als deze bubble klapt, de kans aannemelijk is dat de vangnetten misbruikt zijn en het een epische bust word. Tot de tijd dat die vangnetten niet opgebruikt zijn klapt dit ding namelijk niet. Gezien de enorme stimulansen, het bereiken van vermoedelijke grenzen en euforische perceptie denk ik echter niet dat het nog vele jaren gaat duren voordat de markt ergens in opstand komt. Een zekerheid is dat echter niet.
pi_125812881
Er was vanmiddag een item op bnr over een prototype zonnecel van IBM wat zo'n 80% rendement haalt.
Een combinatie van spiegels en pv cellen.
Dit zou energie net zo goedkoop maken als energie uit kolen.

Klinkt als een gamechanger.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_125814019
hier is over dat item :

http://compoundsemiconduc(...)to-hit-2000-sun.html

maar die 80 percent is flink overdreven, verliezen en zo, en transmissions ; even goed intressant :Y)
pi_125824050
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:40 schreef fedsingularity het volgende:
Er was vanmiddag een item op bnr over een prototype zonnecel van IBM wat zo'n 80% rendement haalt.
Een combinatie van spiegels en pv cellen.
Dit zou energie net zo goedkoop maken als energie uit kolen.

Klinkt als een gamechanger.
Pas op met je laatste uitlating want dit is niet het eerste wat ik voorbij zie komen en wat als hoopvol wordt aangeduid en vervolgens faalt. Er is meer documentatie e.d. voor nodig om dit als Investeerbaar te kenmerken.
pi_125833892
quote:
http://www.rollingstone.c(...)scandal-yet-20130425

SWISS FRANC TRADER: can u put 6m swiss libor in low pls?...
PRIMARY SUBMITTER: Whats it worth
SWSISS FRANC TRADER: ive got some sushi rolls from yesterday?...
PRIMARY SUBMITTER: ok low 6m, just for u
SWISS FRANC TRADER: wooooooohooooooo. . . thatd be awesome
:') is dit wat er in london gebeurt
pi_125834079
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 18:16 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

:') is dit wat er in london gebeurt
Lekker generaliseren, is altijd eenvoudig scoren he? oh wacht, dat doe je de hele tijd al
pi_125837073
Over AIG uit een ander topic

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tuurlijk, alle bedrijven kunnen makkelijk 4x de economische groei groeien. Waarom is de ec. groei dan eigenlijk niet 8%? Ik zit je een beetje te plagen, maar tot nou toe lees ik alleen cnbc algemeenheden. Daar kun je best geluk mee hebben, daar niet van, maar tot nu toe lees ik al kritische belegger nog geen argument om de lead van hedge fondsen te volgen (dat laatste is in de regel veelal eerder een argument waarom je te laat bent dan iets anders.

Verzekeraars zijn niet ondergewaardeerd hoor, het is veelal onderrendabele handel. En zolang de rente zo laag blijft, blijft dat het geval. De handel van verzekeraars is namelijk geld innemen en zaken garanderen, en dan proberen een overrendement op dat geld te behalen. Nou, dat is dus het afgelopen decenium omgekeerd gegaan, en ja, operationeel presenteren ze winsten, maar de vermogensverliezen gaan via het vermogen. Ofwel: op papier elk jaar een winst, de facto elk jaar dikke verliezen. Ze teren simpelweg elk jaar in in waarde, als gevolg van de lage rendementen. Presentatietechnisch toont dat anders, maar er is dan ook geen jaarrekening meer vertekend dan verzekeraars.

Wat je met een verzekeraar de facto koopt is renterisico. Veel. Heel veel. Zijn ze ondergewaardeerd? Ja, als de rente fors stijgt. Nee, absoluut niet als de rente niet stijgt, want dan koop je nog vele jaren renteverliezen.

Waarom is dit bij AIG anders? Wat doen zij anders dan anderen? Waarom zouden ze ingaan tegen de trend?
pi_125856011
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Over AIG uit een ander topic

[..]

Die winsten op papier zijn prima voor mij, als de koers maar lekker gaat stijgen dan vind ik het prima. Warren Buffett nept dan ook al jaren al die beleggers want Berkshire Hathaway bestaat voor een groot gedeelte uit verzekeringsactiviteiten.

En als jij de enige bent die slim genoeg is om door te hebben dat verzekeren een slechte business is dan is dat toch prima.
pi_125856169
Indiase en Chinese aandelen via welke broker kan ik die het beste kopen?
  maandag 29 april 2013 @ 09:58:10 #161
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_125856498
Weinig volatiliteit vandaag zeg :9
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_125856732
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Die winsten op papier zijn prima voor mij, als de koers maar lekker gaat stijgen dan vind ik het prima. Warren Buffett nept dan ook al jaren al die beleggers want Berkshire Hathaway bestaat voor een groot gedeelte uit verzekeringsactiviteiten.

En als jij de enige bent die slim genoeg is om door te hebben dat verzekeren een slechte business is dan is dat toch prima.
Dat is zooooo 2008 ;) Was er toen ook niet iets met AIG, en de boeken zagen er nog wel goed uit, winsten op papier te over....

Beetje kritischer omgaan met argumenten mag wel hoor, met oogkleppen op loop je alleen tegen een muur aan vroeg of laat.
pi_125856822
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 09:58 schreef Montelly het volgende:
Weinig volatiliteit vandaag zeg :9
Komt nog wel;)
pi_125856850
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is zooooo 2008 ;) Was er toen ook niet iets met AIG, en de boeken zagen er nog wel goed uit, winsten op papier te over....

Beetje kritischer omgaan met argumenten mag wel hoor, met oogkleppen op loop je alleen tegen een muur aan vroeg of laat.
Toen zat AIG nog in allemaal ondoorzichtige producten zoals derivaten. Ze houden zich nu alleen nog bezig met hun core business, verzekeren.
  maandag 29 april 2013 @ 12:15:50 #165
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_125860613
Ik heb aandelen KPN en heb nu bericht ontvangen van m'n bank over de emissie maar ik snap het niet helemaal.

quote:
Hierbij berichten wij u dat Koninklijke KPN N.V. nieuwe aandelen gaat uitgeven. Voorwaarden voor inschrijving:

- Verhouding: voor elk gehouden aandeel Koninklijke KPN N.V. ontvangt u 1 recht Koninklijke KPN N.V.
- Inschrijf verhouding: met 1 recht kan ingeschreven worden op 2 nieuwe aandelen Koninklijke KPN N.V.

De rechten zijn verhandelbaar.
Inschrijfprijs: EUR 1,06 per aandeel Koninklijke KPN N.V.
Inschrijfperiode: 26 april 2013 tot en met 10 mei 2013 (15.30 uur).
Indien u wenst te verkopen of om te wisselen verzoeken wij u dit uiterlijk 10 mei 2013 om 15.30 uur door te geven.
Wanneer u niet reageert, trachten wij uw rechten Koninklijke KPN N.V. , na 10 mei 2013 (15.30 uur), te verkopen.
Betaling/Levering van de nieuwe aandelen Koninklijke KPN N.V. geschiedt naar verwachting: 17 mei 2013.
Kan iemand dit uitleggen want ik snap niet helemaal wat je nu eventueel krijgt of kunt verkopen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_125860854
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:15 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb aandelen KPN en heb nu bericht ontvangen van m'n bank over de emissie maar ik snap het niet helemaal.

[..]

Kan iemand dit uitleggen want ik snap niet helemaal wat je nu eventueel krijgt of kunt verkopen?
Stel dat je 1000 aandelen had, heb je nu 1000 aandelen en 1000 rechten.
Met elk recht kun je 2 aandelen KPN kopen op EUR 1.06 per aandeel. De rechten zijn ook apart verhandelbaar, je kunt ze dus verkopen of extra bijkopen.
  maandag 29 april 2013 @ 12:52:53 #167
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_125862018
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:21 schreef Rejected het volgende:

[..]

Stel dat je 1000 aandelen had, heb je nu 1000 aandelen en 1000 rechten.
Met elk recht kun je 2 aandelen KPN kopen op EUR 1.06 per aandeel. De rechten zijn ook apart verhandelbaar, je kunt ze dus verkopen of extra bijkopen.
Maar met kopen bedoel je gewoon omzetten toch? Dus dan zou je er totaal 3000 hebben in dit geval? Of je verkoopt je rechten zodat je er gewoon nog 1000 hebt. Maar wat is dan verstandig vanwege die 1,06 Want nu staan ze wel hoger.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_125870832
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 09:58 schreef Montelly het volgende:
Weinig volatiliteit vandaag zeg :9
volatitliteit komt na de fomc meeting announcemt *O*
pi_125882110
Vandaag ook mijn positie in Deere & Co gesloten. Helaas wel. Het is één van die pareltjes. In de laatste weken was die mij echter te volatiel. Vandaag meer dan 4 procent erbij, dus een mooie dag om te verkopen.

Ik heb nu nog: ConocoPhillips, National Oilwell Varco, Chevron, Ensco en J.P. Morgan. Daarnaast nog wat opties op American Capital Agency Corp. Zij doen hun boeken open op 2 mei en ik ben vooral benieuwd of ze het dividend op $1.25 per kwartaal (meer dan 15% op jaarbasis) kunnen volhouden.

Eigenlijk moet je aandelen langer vasthouden, maar ik heb een aantal maal op verkeerde tijdstippen gekocht. Als die dan tijden op -10% of meer staat en hersteld, dan dump je ze. Ook als het eigenlijk mooie lange termijn aandelen zijn. Misschien ben ik wel te emotioneel voor beleggen... Wel weer leerzaam natuurlijk.
pi_125882685
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:51 schreef Dr.Cooper het volgende:
Vandaag ook mijn positie in Deere & Co gesloten. Helaas wel. Het is één van die pareltjes. In de laatste weken was die mij echter te volatiel. Vandaag meer dan 4 procent erbij, dus een mooie dag om te verkopen.

Ik heb nu nog: ConocoPhillips, National Oilwell Varco, Chevron, Ensco en J.P. Morgan. Daarnaast nog wat opties op American Capital Agency Corp. Zij doen hun boeken open op 2 mei en ik ben vooral benieuwd of ze het dividend op $1.25 per kwartaal (meer dan 15% op jaarbasis) kunnen volhouden.

Eigenlijk moet je aandelen langer vasthouden, maar ik heb een aantal maal op verkeerde tijdstippen gekocht. Als die dan tijden op -10% of meer staat en hersteld, dan dump je ze. Ook als het eigenlijk mooie lange termijn aandelen zijn. Misschien ben ik wel te emotioneel voor beleggen... Wel weer leerzaam natuurlijk.
Waarom, daar ligt het kerkhof mee bezaaid hoor?

Al er één les uit de afgelopen pakweg 15 jaar mag worden getrokken, is het dat buy-and-hold zo dood als een pier is.
  maandag 29 april 2013 @ 22:38:59 #171
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125883934
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:51 schreef Dr.Cooper het volgende:
Vandaag ook mijn positie in Deere & Co gesloten. Helaas wel. Het is één van die pareltjes. In de laatste weken was die mij echter te volatiel. Vandaag meer dan 4 procent erbij, dus een mooie dag om te verkopen.

Ik heb nu nog: ConocoPhillips, National Oilwell Varco, Chevron, Ensco en J.P. Morgan. Daarnaast nog wat opties op American Capital Agency Corp. Zij doen hun boeken open op 2 mei en ik ben vooral benieuwd of ze het dividend op $1.25 per kwartaal (meer dan 15% op jaarbasis) kunnen volhouden.

Eigenlijk moet je aandelen langer vasthouden, maar ik heb een aantal maal op verkeerde tijdstippen gekocht. Als die dan tijden op -10% of meer staat en hersteld, dan dump je ze. Ook als het eigenlijk mooie lange termijn aandelen zijn. Misschien ben ik wel te emotioneel voor beleggen... Wel weer leerzaam natuurlijk.
Wells Fargo verkocht?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125884205
Nieuwe ATH op de S&P500, (risicovolle) obligaties op/rond ATH (yields rond/op ATLOW) en huizenprijzen die weer stijgen in de VS. *O*

Het wealth effect zal binnenkort zijn vruchten wel gaan afwerpen.
  maandag 29 april 2013 @ 22:48:08 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125884363
Ik kwam nog een artikel tegen over Disney "Valuation Hardly Matters for This Massive Growth Company". Dat klinkt wel heel erg bubbelachtig :D Al vind ik het een zeer goed bedrijf dat heeft laten zien goed in staat te zijn overnames te monetariseren.

http://www.fool.com/inves(...)assive-growth-c.aspx
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125884371


Oeps...
  maandag 29 april 2013 @ 22:50:20 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125884464
Tja het is bijna mei, he.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125884743
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 22:50 schreef JimmyJames het volgende:
Tja het is bijna mei, he.
Koopjes zoeken we morgen wel op de vrijmarkt, niet?
  maandag 29 april 2013 @ 23:01:51 #177
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125884991
Zeker. Vanaf 8:00 de vrijmarkt afstruinen op zoek naar waardevolle spulletjes. Het heeft eigenlijk veel weg van de beurs tijdens een flinke crash :P
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125885914
Altijd leuk, vorig jaar heb ik een aantal oude bankbiljetten en aandelenbewijzen op de kop kunnen tikken. Daaronder waren ook bankbiljetten ten tijden van de weimar republiek. Waarschijnlijk kan die jongen nu meer kopen met de opbrengst dan zijn opa kon kopen voor dat biljet.



Wie zei ook alweer dat fiat altijd in waarde daalt? :+

Morgen gaan we natuurlijk voor een betere deal.
  maandag 29 april 2013 @ 23:33:11 #179
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125886436
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125886839
Je zou die briefjes kunnen inlijsten en verkopen aan belangstellende. Zou zelf ook wel eentje willen hebben. Volgens mij deden de zoontjes van corne van zeijl dat een tijdje geleden, genoeg vraag schijnbaar.

http://www.iex.nl/Column/49957/Biljet-van-1-miljoen.aspx

[ Bericht 27% gewijzigd door piepeloi55 op 29-04-2013 23:57:18 ]
pi_125891092
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125897562
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 22:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Wells Fargo verkocht?
Mijn aandelen wel. In plaats daarvan heb ik lange termijn (2015) opties genomen om het verlies bij een eventuele crash te beperken. Als de aandelen over 2 jaar op 40 dollar staan zit ik goed. Daarnaast kan ik met een gerust hart wachten op een gunstig koopmoment (qua valuta koers).
pi_125898181
De positie EXTRA 1000 stuks CB AEX Speeder Short 357 zijn gesloten op een koers van ¤ 0.73 euro.
Ik sluit even de extra aangekochte stuks.
De eerste portie van 1000 stuks houden we nog even aan.
Winst op deze trade komt hiermee ¤ 200,- euro.
pi_125899847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:09 schreef 0108daniel het volgende:
De positie EXTRA 1000 stuks CB AEX Speeder Short 357 zijn gesloten op een koers van ¤ 0.73 euro.
Ik sluit even de extra aangekochte stuks.
De eerste portie van 1000 stuks houden we nog even aan.
Winst op deze trade komt hiermee ¤ 200,- euro.
Post anders even dat je vorige week volledig uitgestopt bent voor meer dan 1000 euro?
pi_125908116
Consumentenvertrouwen flink omhoog, maar de beurzen flink omlaag...
pi_125908224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:05 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Post anders even dat je vorige week volledig uitgestopt bent voor meer dan 1000 euro?
Laat 'm die baggerspam/nietstoevoegende dump gewoon helemaal achterwege laten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2013 @ 22:14:43 #187
862 Arcee
Look closer
pi_125923917
Wallstreet blijft all time highs wegtikken, vanavond ook weer, maar de AEX sluit zo maar weer met -0.78% en staat 50% onder all time high.
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:29:57 #188
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125928133
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:46 schreef monkyyy het volgende:
Afgelopen dagen:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Nu nog wachten op IBM. :Y)
quote:
10:49 AM IBM is raising its quarterly dividend by $0.10/share, or 12%, to $0.95/share
Undervalued speelgoed voor mijn neefje gekocht (voor de lange termijn uiteraard), een nieuwe koning en een positief bericht van IBM, een topdag! w/

[ Bericht 1% gewijzigd door monkyyy op 30-04-2013 23:38:20 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125929836
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 12:52 schreef AQuila360 het volgende:
ch? Dus dan zou je er totaal 3000 hebben in dit geval? Of je verkoopt je rechten zodat je er gewoon nog 1000 hebt. Maar wat is dan verstandig vanwege
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 12:52 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar met kopen bedoel je gewoon omzetten toch? Dus dan zou je er totaal 3000 hebben in dit geval? Of je verkoopt je rechten zodat je er gewoon nog 1000 hebt. Maar wat is dan verstandig vanwege die 1,06 Want nu staan ze wel hoger.
Dat klopt, dan heb je er 3000.
Er is niet 'iets verstandigs' aangezien die claim zo geprijsd staan die ongeveer evenveel waard is als de werkelijke waarde van het 'recht om 2 aandelen te kopen om 1.06'. Kan natuurlijk iets verschillen.

Je zou bij jezelf te rade moeten gaan of je je positie in KPN verder wil uitbreiden of niet.
pi_125932424
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 12:52 schreef AQuila360 het volgende:

> Met elk recht kun je 2 aandelen KPN kopen op EUR 1.06 per aandeel.

Maar met kopen bedoel je gewoon omzetten toch?
Nee, niet omzetten. De claim is een recht om te kopen, dus je betaalt 1.06 euro per aandeel wanneer je de claim uitoefent. Je moet dus voldoende cash of margin bij je broker hebben.

Uitleg van de VEB: http://www.veb.net/conten(...)KPNclaimemissie.aspx
pi_125932540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:14 schreef Arcee het volgende:
Wallstreet blijft all time highs wegtikken, vanavond ook weer, maar de AEX sluit zo maar weer met -0.78% en staat 50% onder all time high.
Wij hebben de EU.. en een coalitie waar eigenlijk niemand blij van wordt dat kan het aantal bulls reduceren.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125932611
Dit bericht is tekenend voor de fase waarin we zitten. Financial engineering links, rechts en door het midden, zelfs voor de meest suffe bedrijven in de meest suffe plaatsen. http://finance.yahoo.com/(...)noffs-030940780.html

Ik zat gisteren ook te kijken naar het veelgeprezen IBM die nog maar eens extra financial engineering aankondigden in de vorm van buy backs. Waar echter believers de ogen voor sluiten is de ontwikkeling van het eigen vermogen: omlaag, en de schuld: omhoog, en de geactiveerde goodwill: omhoog.
http://finance.yahoo.com/q/bs?s=IBM+Balance+Sheet&annual


Happy 2007, 2008 ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:18:04 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_125932912
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 04:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee, niet omzetten. De claim is een recht om te kopen, dus je betaalt 1.06 euro per aandeel wanneer je de claim uitoefent. Je moet dus voldoende cash of margin bij je broker hebben.

Uitleg van de VEB: http://www.veb.net/conten(...)KPNclaimemissie.aspx
Thanx!

Nu is het idd wel duidelijk, alleen stel dat je ze wil verkopen dan zou dat ook nu al kunnen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_125933590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Thanx!

Nu is het idd wel duidelijk, alleen stel dat je ze wil verkopen dan zou dat ook nu al kunnen?
Jep.
Vandaag dan niet, maar als de beurs open is wel. :)
pi_125935146
Europese beurzen zijn vandaag gesloten.
pi_125935532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:09 schreef 0108daniel het volgende:
De positie EXTRA 1000 stuks CB AEX Speeder Short 357 zijn gesloten op een koers van ¤ 0.73 euro.
Ik sluit even de extra aangekochte stuks.
De eerste portie van 1000 stuks houden we nog even aan.
Winst op deze trade komt hiermee ¤ 200,- euro.
Die 1750 euro verlies was nog geen les voor je?
Wat je nu nog steeds doet is zonder visie een positie innemen, gebaseerd op nieuws waar de beurs ook nog eens irrationeel op reageert. Dus zoals ik al eerder heb gezegd: je speelt beurscasino.
pi_125936089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 07:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Happy 2007, 2008 ;)
Party like there is no tomorrow.

Sinds wanneer ben jij trouwens gedraaid. :o
pi_125936478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:21 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Party like there is no tomorrow.

Sinds wanneer ben jij trouwens gedraaid. :o
Ik ben niet gedraaid, maar ik vind het bijna genant om te zien dat wederom gedacht wordt dat financial engineering waarde kan creeren. Ik geloof dat de invloed van de treasury afdeling een beetje te groot aan het worden is bij veel multinationals, en we hebben kunnen zien wat daar het gevolg van is. Als Ome Ben niet op de geldrem trapt zit ie over een jaar of 10 met een volslagen kreupel bedrijfsleven. Wat overigens niet leidt tot geweldige investeringsmogelijkheden, integendeel.
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:34:59 #199
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_125936496
Gezien ik hier ik altijd over NVO praatte, de cijfers die zo net uit kwamen, moet wel zeggen, niet geheel verrassend. Cijfers zijn in orde, groei omhoog, ook markt aandeel.

Probleem blijft bij FDA approval voor tresiba. Als dat pas in 2020 ofzo op de markt komt, dan kunnen Eli Lilly & Sanofi opzij komen. En dat blijft de reden om toch nu wel van NVO weg te blijven en niet eens zo zeer de redenen die Dinosaur_SR altijd gaf (goedkope kopie rommel uit Azie).

Novo was altijd mijn toppertje, die periode ligt nu echt achter ons. Ik pak hem weer op als hij boven de 200,- tikt of onder de 130.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125936569

Is dit dan niet de oplossing?

;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125936585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Gezien ik hier ik altijd over NVO praatte, de cijfers die zo net uit kwamen, moet wel zeggen, niet geheel verrassend. Cijfers zijn in orde, groei omhoog, ook markt aandeel.

Probleem blijft bij FDA approval voor tresiba. Als dat pas in 2020 ofzo op de markt komt, dan kunnen Eli Lilly & Sanofi opzij komen. En dat blijft de reden om toch nu wel van NVO weg te blijven en niet eens zo zeer de redenen die Dinosaur_SR altijd gaf (goedkope kopie rommel uit Azie).

Novo was altijd mijn toppertje, die periode ligt nu echt achter ons. Ik pak hem weer op als hij boven de 200,- tikt of onder de 130.
Kleine correctie: niet goedkope kopie rommel, maar wel een Indiase overheid die de prijs bepaald, en zo je daar niet aan wil meewerken is het bye bye patentbescherming, en hallo willekeurige belastingaanslagen :)

Grappige is dat in Indiase geproduceerde medicijnen (al dan niet veelal) van betere kwaliteit zijn dan Westerse medicijnen, aangezien de Westerse farmaceuten hun slechte batches op de Indiase markt dumpen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:43:33 #202
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_125936714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kleine correctie: niet goedkope kopie rommel, maar wel een Indiase overheid die de prijs bepaald, en zo je daar niet aan wil meewerken is het bye bye patentbescherming, en hallo willekeurige belastingaanslagen :)
Fair enough :). Altijd leuk, willekeurige belastingaanslagen :P Blijft natuurlijk wel dat die markt daar in India voor diabetes niet heel groot is. En Amerika natuurlijk wel. In die zin is het dan ook apart (dubieus?) dat de FDA keihard tegen de medicatie van NVO in ging wetende dat Lilly en Sanofi met andere medicatie nu evt. langszij kunnen komen zodat je betere concurrentie op de markt kan krijgen in Amerika. (Of ik zie spoken......). Lobby?

Ik heb geen goed gevoel bij de FDA iig :).

quote:
Grappige is dat in Indiase geproduceerde medicijnen (al dan niet veelal) van betere kwaliteit zijn dan Westerse medicijnen, aangezien de Westerse farmaceuten hun slechte batches op de Indiase markt dumpen.
Daar heb ik dan weer geen weet over, dat de in Indiase geproduceerde medicijnen betere kwaliteit hebben ivg met die van de Westerse.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125936761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben niet gedraaid, maar ik vind het bijna genant om te zien dat wederom gedacht wordt dat financial engineering waarde kan creeren. Ik geloof dat de invloed van de treasury afdeling een beetje te groot aan het worden is bij veel multinationals, en we hebben kunnen zien wat daar het gevolg van is. Als Ome Ben niet op de geldrem trapt zit ie over een jaar of 10 met een volslagen kreupel bedrijfsleven. Wat overigens niet leidt tot geweldige investeringsmogelijkheden, integendeel.
Ome Ben en co. herkennen die problemen niet (op tijd), die zien het eerder als doelstelling. Gelukkig hebben we ook nog een vrije markt die vroeg of laat onderhevig is aan de economische wetmatigheden, is alleen geen aangenaam proces. Dat gaat geen decennium meer duren.
pi_125936878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fair enough :). Altijd leuk, willekeurige belastingaanslagen :P Blijft natuurlijk wel dat die markt daar in India voor diabetes niet heel groot is. En Amerika natuurlijk wel. In die zin is het dan ook apart (dubieus?) dat de FDA keihard tegen de medicatie van NVO in ging wetende dat Lilly en Sanofi met andere medicatie nu evt. langszij kunnen komen zodat je betere concurrentie op de markt kan krijgen in Amerika. (Of ik zie spoken......). Lobby?

Ik heb geen goed gevoel bij de FDA iig :).

[..]

Daar heb ik dan weer geen weet over, dat de in Indiase geproduceerde medicijnen betere kwaliteit hebben ivg met die van de Westerse.
Volgens mij is India juist DE markt bij uitstek voor diabetes..... (alleen is er onvoldoende koopkracht).

Nou ja, als er excessief veel geld mee te verdienen is, komen er vanzelf meer kapers op de kust. Tenzij je iets kunt wat een anders niet kan, of het beduidend goedkoper kan.

En daar heb ik dan weer onvoldoende verstand van, alhoewel hier al eens gewezen werd op het distributienetwerk.
pi_125937328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit dan niet de oplossing?

;)
Jawel joh. S&P500 en (risicovolle) obligaties op ATH. Vrijwel elke asset doet eraan mee (behalve commodity's tot voor kort) en ik denk dan ook dat je dit de grootste financiele bubble ooit kan noemen als dit een bubble blijkt te zijn (weet je pas achteraf). Risico bestaat niet meer, autoriteiten dekken de rug van de financiele markt en er is geen alternatief (tina). ;)

Een aantal jaren geleden keek ik met plaatsvervangende schaamte naar de getuigenis van Greenspan voor de Financial Crisis Commission. Met de bekende quotes: ''that he had very little to do with it'' en "no one saw this coming". Je vraagt je af in welke wereld die mensen leven en Bernanke en zijn opvolger zullen eenzelfde soort lot ondergaan imo. Deze helden van nu worden de losers van de toekomst.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:15:21 #206
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_125937496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Volgens mij is India juist DE markt bij uitstek voor diabetes..... (alleen is er onvoldoende koopkracht).

Nou ja, als er excessief veel geld mee te verdienen is, komen er vanzelf meer kapers op de kust. Tenzij je iets kunt wat een anders niet kan, of het beduidend goedkoper kan.

En daar heb ik dan weer onvoldoende verstand van, alhoewel hier al eens gewezen werd op het distributienetwerk.
Heb even bijgelezen over India en suikerziekte.



Ik dacht natuurlijk aan allerlei dikke buikjes bij India maar had niet verwacht dat het echt zo'n groot probleem daar kon zijn. Met name hetgeen wat ze daar eten. (En dan hebben we het niet over de mickey D's.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:18:10 #207
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_125937550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Jawel joh. S&P500 en (risicovolle) obligaties op ATH. Vrijwel elke asset doet eraan mee (behalve commodity's tot voor kort) en ik denk dan ook dat je dit de grootste financiele bubble ooit kan noemen als dit een bubble blijkt te zijn (weet je pas achteraf). Risico bestaat niet meer, autoriteiten dekken de rug van de financiele markt en er is geen alternatief (tina). ;)

Een aantal jaren geleden keek ik met plaatsvervangende schaamte naar de getuigenis van Greenspan voor de Financial Crisis Commission. Met de bekende quotes: ''that he had very little to do with it'' en "no one saw this coming". Je vraagt je af in welke wereld die mensen leven en Bernanke en zijn opvolger zullen eenzelfde soort lot ondergaan imo. Deze helden van nu worden de losers van de toekomst.
Niemand zal zijn eigen persona door het slijk gaan halen in die financiele wereld. Niemand, de connecties daar zin zo sterk dat wanneer je door het stof zou willen gaan je echt een stront emmer over je heen zou krijgen dat je daar zelfs suicidale neigingen van zou krijgen. In zulke hoge kringen houd je dat liever in stand en men zal altijd(!) elkaar de handen boven het hoofd houden. Verder dan het publiek afmaken zoals een Madoff, (die niet eens invloed had .. maar wel door het slijk werd gehaald) zal het helaas niet gaan denk ik.

Ik heb in mijn eigen werk ook wel mensen ontslagen zien worden met een handdruk door enorm incompetent gedrag met een contract dat ze hun mond moesten houden omdat het de reputatie van het bedrijf kon schaden. :'). Normaalste zaak van de wereld natuurlijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_125937827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Niemand zal zijn eigen persona door het slijk gaan halen in die financiele wereld. Niemand, de connecties daar zin zo sterk dat wanneer je door het stof zou willen gaan je echt een stront emmer over je heen zou krijgen dat je daar zelfs suicidale neigingen van zou krijgen. In zulke hoge kringen houd je dat liever in stand en men zal altijd(!) elkaar de handen boven het hoofd houden. Verder dan het publiek afmaken zoals een Madoff, (die niet eens invloed had .. maar wel door het slijk werd gehaald) zal het helaas niet gaan denk ik.

Ik heb in mijn eigen werk ook wel mensen ontslagen zien worden met een handdruk door enorm incompetent gedrag met een contract dat ze hun mond moesten houden omdat het de reputatie van het bedrijf kon schaden. :'). Normaalste zaak van de wereld natuurlijk.
Dat begrijp ik nog wel en is heel gebruikelijk. Iedereen weet het, maar niemand zegt het.

Wat ik me meer afvraag is of Bernanke (of Greenspan toendertijd) werkelijk geen bubble vorming zien. Het is complexe materie, maar je moet weten (zacht uitgedrukt) dat er onderliggende zaken zijn die duidelijk niet kloppen in bepaalde gevallen. Als bijvoorbeeld huizenprijzen elk jaar met 10-15% stijgen, schulden langdurig groeien met een multiplier van economische groei e.d. Hetzelfde geld nu voor QE, de enorme fiscale tekorten, onderliggende fundamenten en de euforie in de financiele markt.

Ik kan me niet voorstellen dat zij daar echt blind voor zijn en als dat klopt zou dat betekenen dat ze dit hele feestje met het weten van de mogelijke consequenties faciliteren. Misschien is het ook de enige optie om de muziek zo lang mogelijk te laten spelen, maar dat is een ander verhaal.
pi_125937978
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb even bijgelezen over India en suikerziekte.

[ afbeelding ]

Ik dacht natuurlijk aan allerlei dikke buikjes bij India maar had niet verwacht dat het echt zo'n groot probleem daar kon zijn. Met name hetgeen wat ze daar eten. (En dan hebben we het niet over de mickey D's.
Welvaart (relative welvaart) en de mens gaat lekkerder eten meer vet zout en suiker en ook nog eens grotere hoeveelheden je kan erop wachten dat de welvaartsziekte volgt.

Ik zou zeggen Long gaan in de farmaceutische aandelen vooral in de bric landen gaat het boomen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:12:48 #210
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_125940687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 07:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit bericht is tekenend voor de fase waarin we zitten. Financial engineering links, rechts en door het midden, zelfs voor de meest suffe bedrijven in de meest suffe plaatsen. http://finance.yahoo.com/(...)noffs-030940780.html

Ik zat gisteren ook te kijken naar het veelgeprezen IBM die nog maar eens extra financial engineering aankondigden in de vorm van buy backs. Waar echter believers de ogen voor sluiten is de ontwikkeling van het eigen vermogen: omlaag, en de schuld: omhoog, en de geactiveerde goodwill: omhoog.
http://finance.yahoo.com/q/bs?s=IBM+Balance+Sheet&annual

Happy 2007, 2008 ;)
Maar wat is nou precies het probleem met lagere equity? Want dit is toch een logisch gevolg van buybacks: je treasury stock wordt hierdoor verhoogd, en dit gaat in mindering van je eigen vermogen. Dus wat is het probleem? Dat de schuld oploopt klopt, en is natuurlijk niet positief. Helemaal niet in verhouding tot het eigen vermogen.

Goodwill vind ik enigszins moeilijk (misschien begrijp ik het niet goed). Maar het ontstaat door een overname waarbij meer is betaald dan de boekwaarde van net assets. Jaarlijks boek je daarop af, en aannemende dat dit tegen redelijk bedragen gebeurt, verwacht je dat goodwill over de jaren vermindert. Maar wat als de goodwill uit overnames dit jaar meer is toegenomen dan er wordt afgeschreven? Dan stijgt het totale goodwill toch ook? Dus wat is dan precies het probleem?

Overigens heb ik geen positie in IBM, en ben ik geenzins van plan die in te nemen. Wel wil ik weten waarom je de gebeurtenissen per definitie als negatief ervaart?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_125942208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:12 schreef Japie_Tepel het volgende:

[..]

Maar wat is nou precies het probleem met lagere equity? Want dit is toch een logisch gevolg van buybacks: je treasury stock wordt hierdoor verhoogd, en dit gaat in mindering van je eigen vermogen. Dus wat is het probleem? Dat de schuld oploopt klopt, en is natuurlijk niet positief. Helemaal niet in verhouding tot het eigen vermogen.

Goodwill vind ik enigszins moeilijk (misschien begrijp ik het niet goed). Maar het ontstaat door een overname waarbij meer is betaald dan de boekwaarde van net assets. Jaarlijks boek je daarop af, en aannemende dat dit tegen redelijk bedragen gebeurt, verwacht je dat goodwill over de jaren vermindert. Maar wat als de goodwill uit overnames dit jaar meer is toegenomen dan er wordt afgeschreven? Dan stijgt het totale goodwill toch ook? Dus wat is dan precies het probleem?

Overigens heb ik geen positie in IBM, en ben ik geenzins van plan die in te nemen. Wel wil ik weten waarom je de gebeurtenissen per definitie als negatief ervaart?
Het geheim achter de huidige winst per aandeelstijgingen is tweeledig: corporate annorexia door extreem in de kosten te snijden, en financial enginering.

Dat laatste houdt in dat je de leverage omhoog gooit, dwz dat je je activiteiten met meer vreemd vermogen financieert, en met minder eigen vermogen. Dat heeft een hefboom tot gevolg (als vreemd vermogen goedkoper is dan je rentabiliteit), maar maakt je ook meer kwetsbaar. Extreme gevallen zijn ING, ABN AMRO, SNS REAAL, KPN, Imtech.

Belangrijker is om je te realiseren dat dit soort gespeel geen waarde kan creeren. Want ik als belegger kan zonder dat het bedrijf dat doet ook leverage creeren, namelijk door te beleggen met geleend geld - want dat doe je in feite. Ten tweede is het belangrijk om te realiseren dat een dergelijke manier van manipuleren van de winst per aandeel niet duurzaam is. Want er zit een grens aan, en meestal is dit grens wanneer financial engineering niet meer voldoende om de winst per aandeel/dividend quasi oneindig te laten groeien. Op het moment dat beleggers zich dat realiseren gaat zowel de waardering omlaag (namelijk naar het peil dat het echte bedrijf functioneert, en niet de treasuryafdeling), EN wordt de aangegane schuld duurder. KPN als voorbeeld.

Dus als je kijkt naar een dergelijk bedrijf is het van belang om uit elkaar te houden wat echte winst is, en wat uit de truucendoos komt (er zijn er wel wat meer, en die zijn vaak te vinden onder de post goodwill).

Als ik bedrijven overneem met een lager koers/winst verhouding dan ik door de markt aangemeten wordt, en ik doe dit door het te financieren met vreemd vermogen ipv eigen vermogen, en ik schrijf de goodwill trager af, dan kan ik mijn winst per aandeel -op korte termijn- flink omhoog fokken door maar zoveel mogelijk over te nemen. Hewlett Packard is daar een mooi voorbeeld van. Als je een hoge koers/winstverhouding hebt, gewoon maar blijven kopen. Zeker als beleggers kijken naar de non GAAP winst per aandeel, want dat ik voor afschrijving goodwill. In het huidige klimaat is eigenlijk elke overname die meer dan een paar percent rendeert als bijdragend aan de winst per aandeel, omdat de rentevoet zo laag is. Maar ik een toko koop die zo slecht presteert, en ik dat onevenredig met vreemd vermogen financier, ben ik de lul zodra de rentevoet omhoog gaat.

Kort en goed gezegd lokt de lage rentestand van nu, gecombineerd met de drang om financial te engineeren (uitmondend uit terugkopen van aandelen met geleend geld), tot instabiele ondernemingen en onrendabele beslissingen op de langere termijn.
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:08:48 #212
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125942752
http://www.ibm.com/annual(...)/2012_ibm_annual.pdf

IBM heeft een debt/equity ratio rond de 170% (Pagina 67: debt, pagina 72, equity), wat aan de hoge kant is. Plus er staat meer goodwill op de balance dan dat er Shareholder equity is, dus strip dat weg en het bedrijf heeft geen waarde.

Echter, debt/income is minder dan 2x (Net income was 17,2 miljard pagina 1), wat zeer sterk is. De interest coverage ratio is rond de 40x (Interest expense, 459 miljoen, pagina 34), wat een van de sterkste cijfers is die ik heb gezien. Over het algemeen zou ik zeggen dat IBM's financiële positie zeer sterk is.

Ik heb analisten zien zeggen dat IBM teveel debt heeft, maar die conclusie kijkt niet naar het volledige plaatje van al deze ratio's. Als je puur kijkt vanuit het debt/equity standpunt, dan lijkt het alsof IBM veel leverage gebruikt. Echter, als je kijkt naar de Debt/income en de interest coverage ratio blijkt het dat IBM conservatief is met het gebruik van schuld. Het bedrijf kan hun net income zien halveren, de rentelasten zien verdubbelen en dan kunnen ze nog steeds hun rentelasten 10x afbetalen met 1 jaar aan inkomen.

De reden dat de debt/equity cijfers krom lijken, is vanwege het equity getal. Het is niet dat het bedrijf ongebruikelijk veel schuld gebruikt, het is omdat de equity ongebruikelijk laag is. De reden waarom die laag is, is omdat IBM hun winsten niet genereert uit fysieke dingen, maar uit de talenten van hun werknemers, patenten, systemen en organisaties. Op de balans is de waarde van alle fysieke assets minder dan 1 jaar net income.

Dus, als ik kijk naar hoe het bedrijf geld genereert, hoe het opereert en kijk naar het interest coverage ratio als standaard voor de sterkte van de balans, dan concludeer ik dat IBM bovengemiddeld is. Over het algemeen zie ik dat IBM conservatief gebruik maakt van leverage.

Wat wel belangrijk is, is dat je in de gaten houdt dat management conservatief blijft, de rente lasten zijn in 2012 met 11,8% gestegen ten opzichte van 2011, wat aan de forse kant is, vooral omdat debt slechts met zo'n 6,2% is gestegen in diezelfde periode (pagina 34 en pagina 67 weer). Iets om in de gaten te houden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_125943560
Ik kijk er met name ook vanuit markperspectief naar. De huidige P/E is denk ik vertekend door de mythe van immer groeiende winst per aandeel, terwijl als jij kijkt naar de winst van IBM deze op zijn best flatline is. Hun wpa groei is met name financiele structurering, en dat kan niet oneindig. Ofwel, als mijn hypothese juist is dat de markt een hogere P/E toekent vanwege het groeikarakter van IBM, stel ik dat dit niet duurzaam is, en vroeg of laat tot een P/E krimp gaat leiden.

Ik bedoel, IBM flikkert morgen bepaald niet om. Maar het feit dat veel bedrijven stagnerende groei hebben (topline), maar wel een stijgende winst per aandeel laten zien, is voor een deel (en soms voor een aanzienlijk deel) door aandeleninkopen met geleend geld. Dat is niet houdbaar, het is geen financieel perpetuum mobile.

Het omgekeerde kan ook hoor, bedrijven die belachelijk veel overtollige kasgelden op de balans hebben staan (Apple als schoolvoorbeeld). Daar hangen dan weer heel andere risico's (maar ook opportunities) aan vast.
pi_125943760
SeLang, ik heb nog een leuke stat voor je :)

http://seekingalpha.com/a(...)e=intbrokers_regular

Maar wellicht is dat ook logisch als je het naast de totale marketcap legt....
pi_125945838
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn. :9~ :9~ :9~
pi_125945895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn. :9~ :9~ :9~
Eerst even wachten op de FED he, niet te hard van stapel lopen ;)
pi_125946525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn. :9~ :9~ :9~
Wat zouden goede dingen zijn om short in te gaan nu? Handel niet echt maar doe een gezamelijke simulatie met vrienden . :P Heb momenteel $466,160.49 te besteden, gisteren long op silver gegaan, kut. :')
pi_125946620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn. :9~ :9~ :9~
Ho ho nog niet he volgende week mag het pas van mij(ei) ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125946631
Wederom drie slechte macro-economische cijfers uit de VS.
Minder banen, amper industriele groei en een tot stilstand gekomen herstel in de bouw, dit alles in het licht van een begrotingstekort van 1000 miljard en geldverruiming van 1000 miljard door de Fed.
Wellicht was er de afgelopen weken de gedachte dat austerity niet zou werken, de VS zijn het voorbeeld dat geen austerity ook niet de oplossing is.
pi_125947772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:57 schreef Dynd het volgende:

[..]

Wat zouden goede dingen zijn om short in te gaan nu? Handel niet echt maar doe een gezamelijke simulatie met vrienden . :P Heb momenteel $466,160.49 te besteden, gisteren long op silver gegaan, kut. :')
S&P500 ^O^
pi_125948439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:43 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

S&P500 ^O^
Oke dan :)
pi_125949220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:00 schreef 0108daniel het volgende:
Wederom drie slechte macro-economische cijfers uit de VS.
Minder banen, amper industriele groei en een tot stilstand gekomen herstel in de bouw, dit alles in het licht van een begrotingstekort van 1000 miljard en geldverruiming van 1000 miljard door de Fed.
Wellicht was er de afgelopen weken de gedachte dat austerity niet zou werken, de VS zijn het voorbeeld dat geen austerity ook niet de oplossing is.
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)rie-VS-zwakt-af.aspx

Wel even de bronvermelding erbij vermelden. Zie reactie nr. 1.
pi_125950073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:00 schreef 0108daniel het volgende:
Wederom drie slechte macro-economische cijfers uit de VS.
Minder banen, amper industriele groei en een tot stilstand gekomen herstel in de bouw, dit alles in het licht van een begrotingstekort van 1000 miljard en geldverruiming van 1000 miljard door de Fed.
Wellicht was er de afgelopen weken de gedachte dat austerity niet zou werken, de VS zijn het voorbeeld dat geen austerity ook niet de oplossing is.
Ik denk dat beleggers ook vooral wachten op Bernanke om 20:00 (Nederlandse tijd). Het kaartenhuis stort in elkaar wanneer hij de stekker eruit trekt in een houtje-touwtje economie. Goede en slechte cijfers wisselen elkaar af. Onderliggend gaat het gewoon niet goed. Simpel.

Nabeurs komt Facebook met de cijfers voor Q1. Gaat er nog iemand long of short? Ik twijfel om één put optie te kopen. Gewoon omdat ik er geen vertrouwen in heb. Sinds half april zijn ze circa 10% gestegen in afwachting van de kwartaalcijfers. FB P MAY 2013 27,00 is momenteel $0,97.
pi_125950239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:08 schreef Dr.Cooper het volgende:

Nabeurs komt Facebook met de cijfers voor Q1. Gaat er nog iemand long of short? Ik twijfel om één put optie te kopen. Gewoon omdat ik er geen vertrouwen in heb. Sinds half april zijn ze circa 10% gestegen in afwachting van de kwartaalcijfers. FB P MAY 2013 27,00 is momenteel $0,97.
short I am
pi_125952755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:43 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

S&P500 ^O^
Cover - SSO - PROSHARES ULTRA S&P500 - 6150 - $75.22 - $74.69 - $3,259.50 (0.70 %)

Ty ty
pi_125952979
The Federal Reserve sticks to its plan to buy $85 billion in bonds each month to push down borrowing costs and prop up the economy, citing risks to growth from recent budget tightening in Washington.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE94003X20130501
pi_125953091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
The Federal Reserve sticks to its plan to buy $85 billion in bonds each month to push down borrowing costs and prop up the economy, citing risks to growth from recent budget tightening in Washington.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE94003X20130501
en te zien was het een totaal non-event :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:03:13 #228
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_125955412
En er zit weinig vooruitgang in. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de Fed stopt met het stimuleren van de economie. Volgens mij draait de halve Amerikaanse economie op dat steunprogramma.
Say what?
pi_125955810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
En er zit weinig vooruitgang in. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de Fed stopt met het stimuleren van de economie. Volgens mij draait de halve Amerikaanse economie op dat steunprogramma.
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen ruk uitmaakt voor de echte economie.

Het feit dat de USA in een rap tempo goedkope energie kan gaan produceren is imho van oneindig veel meer impact op de economie dan de FED die de stock en debt markets pluggen.
pi_125957433
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:10 schreef Dynd het volgende:

[..]

Cover - SSO - PROSHARES ULTRA S&P500 - 6150 - $75.22 - $74.69 - $3,259.50 (0.70 %)

Ty ty
dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde maar leuk dat je winst hebt gemaakt :D
pi_125957437
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

short I am
Idem. Uiteindelijk puts gekocht op 27 USD.
pi_125959160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

Idem. Uiteindelijk puts gekocht op 27 USD.
http://www.streetinsider.(...)tml?si_client=intbro

in line, 1.4% up aftermarket
pi_125959361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

http://www.streetinsider.(...)tml?si_client=intbro

in line, 1.4% up aftermarket
en valt weg, ik heb 'm gesloten :)

-bizar springerig orderboek :D
pi_125959535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde maar leuk dat je winst hebt gemaakt :D
Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt. Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?
pi_125959628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Dynd het volgende:

[..]

Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt! Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?
wat 123deguys/108daniel menen weten ze zelf geeneens, dus ik zou daar niet teveel aandacht aan spenderen :)
pi_125960403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en valt weg, ik heb 'm gesloten :)

-bizar springerig orderboek :D
Ik denk trouwens dat ie up gaat, gebaseed op een groter aandeel van mobiel, nu ik het detail lees.

maar ik vind het een baggerbedrijf, dus ga er geen long positie in innemen.

ps: dit is wel altijd goed nieuws, revenue accountants die weglopen :) http://www.streetinsider.(...)tml?si_client=intbro
dus laat m maar even oplopen op de 'in line performance' I smell a rat ;)
pi_125968209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Dynd het volgende:

[..]

Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt. Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?
nee ik bedoelde met verkopen op 1 mei geen daytrading maar swingtrading positie. we gaan minstens 2 weken omlaag.
pi_125968286
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 01:38 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

nee ik bedoelde met verkopen op 1 mei geen daytrading maar swingtrading positie. we gaan minstens 2 weken omlaag.
Oh ik heb nog niks gecovered hoor. Ik zal dat termijn van twee weken wel zo een beetje aanhouden en zien hoe het dan gaat. Misschien dat er tegen die tijd er ook wat is gebeurd rond de goedkeuring van de verdere Keystone XL pijpleiding waarvoor ik mijn overige '$500k' long in Exxon heb gestopt.
pi_125977089
Beleggers wachten gespannen op de ECB
Zal de renteverlaging er komen of toch.... >:)
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:14:19 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_125977612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:08 schreef Dr.Cooper het volgende:

FB P MAY 2013 27,00 is momenteel $0,97.
Hmm zo verschrikkelijk duur lijken die dingen niet. Maar dan moet FB wel even minstens 4% dalen op de cijfers.

edit. Oh wacht de cijfers zijn gisteravond nabeurs al bekend gemaakt. Mijn rekensommetje klopt ook niet aangezien 26,03 breakeven is bij puts van $0,97.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_125978949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:59 schreef 0108daniel het volgende:
Beleggers wachten gespannen op de ECB
Zal de renteverlaging er komen of toch.... >:)
En hij is er -_-
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125979257
Handelsvolume ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125979428
DAX en futures Amerika zijn nog niet echt onder de indruk.
pi_125980655
Volgens mij zegt Draghi tussen de regels duidelijk (door niks te zeggen) dat er geen QE in europa gaat komen.
pi_125980841
En een heel verhaal op de vraag wat de effecten van de rate verlaging zal zijn. Kort samengevat: eigenlijk niet veel, tussen de regels: er is geen vraag naar krediet,

Grappig dat je de euro direct ziet wegzakken als er geen additionele easing komt. Hoezo weird? We gaan niet bijdrukken, sinds wanneer is dat negatief voor een valuta?
pi_125980853
3x goed nieuws achter elkaar:

14:34 Minder uitkeringsaanvragen in de VS

14:44 Arbeidsproductiviteit VS stijgt 0,7%

14:44 Handelstekort VS gedaald
pi_125980976
Hij blijft wel geweldig die Draghi met zijn lijzige maffa accent :D

Wat ie zegt is wel heel straight en (ge)wogen.
pi_125981235
Geweldige vraag van een correspondent van de WSJ over het creeren van een markt voor asset backed loans: is dat niet raar aangezien dit soort papier aan de basis van deze crisis stond..... los je niet een probleem op door een groter probleem te creeeren.

Antwoord: the ECB is not in the business of buying government bonds. Bam.
En geeft aan dat hij andere troep eigenlijk ook niet wil hebben :D

En op een Duitse followup vraag:
door de lagere rente is ABS uberhaupt geen populair funding instrument. Dus stukken kopen is geen enkele oplossing. Eat that Bernie. Opnieuw de constatering: vraag naar krediet dat in de reeele economie terecht komt kun je niet forceren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-05-2013 15:14:06 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:06:32 #249
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_125981349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En een heel verhaal op de vraag wat de effecten van de rate verlaging zal zijn. Kort samengevat: eigenlijk niet veel, tussen de regels: er is geen vraag naar krediet,

Grappig dat je de euro direct ziet wegzakken als er geen additionele easing komt. Hoezo weird? We gaan niet bijdrukken, sinds wanneer is dat negatief voor een valuta?
Er bestaat toch geen efficiente markt? O~)
The world has no benefit of sad little crybabies
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:06:57 #250
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_125981375
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef 0108daniel het volgende:
3x goed nieuws achter elkaar:

14:34 Minder uitkeringsaanvragen in de VS

14:44 Arbeidsproductiviteit VS stijgt 0,7%

14:44 Handelstekort VS gedaald
Die uitkeringsaanvragen komen toch elke week? Non-nieuws?
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_125981980
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:06 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Die uitkeringsaanvragen komen toch elke week? Non-nieuws?
Maar wel cijfers die gemeld moeten worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 16:37:31 #252
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_125984842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geweldige vraag van een correspondent van de WSJ over het creeren van een markt voor asset backed loans: is dat niet raar aangezien dit soort papier aan de basis van deze crisis stond..... los je niet een probleem op door een groter probleem te creeeren.

Antwoord: the ECB is not in the business of buying government bonds. Bam.
En geeft aan dat hij andere troep eigenlijk ook niet wil hebben :D

En op een Duitse followup vraag:
door de lagere rente is ABS uberhaupt geen populair funding instrument. Dus stukken kopen is geen enkele oplossing. Eat that Bernie. Opnieuw de constatering: vraag naar krediet dat in de reeele economie terecht komt kun je niet forceren.
En dan denken sommigen dat de euro ieder moment kan klappen...

Over Bernie gesproken: hij is er vreemd genoeg niet bij dit jaar: http://www.telegraph.co.u(...)ss-Jackson-Hole.html
pi_126003583
The number of Americans seeking unemployment aid fell last week to seasonally adjusted 324,000, the lowest since January 2008. The drop points to fewer layoffs and possibly more hiring.
The Labor Department said Thursday that weekly applications fell 18,000, the second straight sharp drop. The four-week average, a less volatile measure, plummeted 16,000 to 342,250, close to a five-year low.
Applications are a proxy for layoffs. When they fall below 350,000, it is generally consistent with moderate hiring.

(voor de zeikerds) beurs.nl
pi_126005418
Over FB: de EPS zijn $0,12. Voornaamste bron van inkomsten is advertising, die is met 30% gegroeid tov vorig jaar.
Als ik met mijn boerenverstand nadenk: het aantal FB gebruikers stijgt niet meer, dus groei uit advertentie inkomsten kan alleen door meer advertenties aan dezelfde groep gebruikers te laten zien. Te veel adverteren kan ook niet, want dan jaag je leden weg. Dus dan zou je zeggen dat de rek uit de advertentiekosten wel is bereikt.
Stel dat ze door duurdere advertenties en een bepaalde markt lock-in de EPS naar 0.25 kunnen krijgen op termijn, dan is het aandeel toch nooit veel meer dan $5 waard. Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd?
Edit: oh wacht $0.12 per kwartaal. Tijd om te gaan maffen dus..
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:02:04 #255
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_126014266
Op wat voor manier kun je als particuliere belegger inspelen op een stijging van de staatsobligatie rente binnen een periode van 1 a 3 jaar?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_126014345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:02 schreef Japie_Tepel het volgende:
Op wat voor manier kun je als particuliere belegger inspelen op een stijging van de staatsobligatie rente binnen een periode van 1 a 3 jaar?
Zogenaamde floaters, dat zijn stukken die een rente geven van veelal 10 jaars + opslag, en die rente wordt periodiek (vaak per jaar) opnieuw vastgesteld. In theorie als de rente gaat stijgen zouden die floaters (die nu vaak ver onder pari noteren) ook moeten stijgen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:56:31 #257
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_126018260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:02 schreef Japie_Tepel het volgende:
Op wat voor manier kun je als particuliere belegger inspelen op een stijging van de staatsobligatie rente binnen een periode van 1 a 3 jaar?
Shorten
The more debt, the better
pi_126018341
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:56 schreef flyguy het volgende:

[..]

Shorten
Maar hoe short je bonds?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:01:36 #259
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_126018441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar hoe short je bonds?
Die zijn toch gewoon te shorten? En anders STRIPS?
The more debt, the better
pi_126018517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:01 schreef flyguy het volgende:

[..]

Die zijn toch gewoon te shorten? En anders STRIPS?
Geen idee, waar kan dat? En hoe werkt dat met STRIPS?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:10:24 #261
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126018761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geen idee, waar kan dat? En hoe werkt dat met STRIPS?
Je kunt toch ook gewoon put bonds gebruiken? Of een ETF put optie/bond ETF shorten. Legio mogelijkheden.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_126019812
Nog 1 uur in spanning :X
pi_126020147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:10 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Je kunt toch ook gewoon put bonds gebruiken? Of een ETF put optie/bond ETF shorten. Legio mogelijkheden.
Zijn er bonds met optie series ?
pi_126020455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:34 schreef 0108daniel het volgende:
Nog 1 uur in spanning :X
tromgeroffel............

w/
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:53:49 #265
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126020522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:34 schreef 0108daniel het volgende:
Nog 1 uur in spanning :X
Wat is er over een uur?
pi_126020728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:53 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat is er over een uur?
Issie weer uitgestopt :P
pi_126022268
Dino ik hoop dat jij met je wijsheden nog heel erg oud mag worden

De banengroei VS trekt aan, werkloosheid daalt

[ Bericht 47% gewijzigd door sitting_elfling op 03-05-2013 14:46:36 (tussen 6 plankjes grappen zijn niet grappig) ]
pi_126023168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Issie weer uitgestopt :P
Nou, ik zat er misschien een paar minuten langs....

Speeders en turbo's zijn leuk speelgoed, maar wat hier al vaak is opgemerkt: Als je mis gokt ben je je inzet kwijt, en dan moet je verdomde vaak raak gokken om dat weer terug te verdienen (als je nog iets hebt om in te zetten). Je hoort alleen de succesverhalen, maar nooit de zeperds waarvan je nooit meer terugkomt. QED.

Anders ligt je beleggingsporto heel snel tussen vier plankjes (nou ja, zes). Ook al is dat soms goed leergeld, en oneindig minder ernstig dan de fysieke wereld. Bezint eer je aan leveraged producten begint!
pi_126023469
We zitten trouwens echt weer in 07/08 mode.

Was het gisteren nog dat slechte cijfers betekenden dat de FED de kranen open laten staan en dat goed is voor de koersen, is het vandaag dat goede cijfers betekenen dat de winsten omhoog gaan, en dat goed is voor de koersen.
pi_126023712
Futures Amerika gaan bijna 1% hoger openen.
Hoger dan de beurzen in Europa tot nu toe hebben gepresteerd.
pi_126023991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
We zitten trouwens echt weer in 07/08 mode.Was het gisteren nog dat slechte cijfers betekenden dat de FED de kranen open laten staan en dat goed is voor de koersen, is het vandaag dat goede cijfers betekenen dat de winsten omhoog gaan, en dat goed is voor de koersen.
En de leverage/euforie is ook weer helemaal terug, dergelijke gegevens gecombineerd met dergelijke stijgingen verhogen de kans op een massale run naar de nooduitgang (crash achtig iets)op enig moment in tijd aanzienlijk.
pi_126024050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En de leverage/euforie is ook weer helemaal terug, dergelijke gegevens gecombineerd met dergelijke stijgingen verhogen de kans op een massale run naar de nooduitgang (crash achtig iets)op enig moment in tijd aanzienlijk.
Eens, maar dat kan net zo goed nog een hele tijd duren. Eigenlijk zolang er geen druk op de FED komt om hun QE terug te draaien. Het heeft wel eens beetje van een stoelendans weg :) Maar goed, we dansen maar een beetje mee, ff mijn reactietijd aanscherpen :P
pi_126024149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En de leverage/euforie is ook weer helemaal terug, dergelijke gegevens gecombineerd met dergelijke stijgingen verhogen de kans op een massale run naar de nooduitgang (crash achtig iets)op enig moment in tijd aanzienlijk.
Er zit zowiezo volgende week weer een correctie aan te komen met de enorme stijgingen van deze week.
pi_126024308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Eens, maar dat kan net zo goed nog een hele tijd duren. Eigenlijk zolang er geen druk op de FED komt om hun QE terug te draaien. Het heeft wel eens beetje van een stoelendans weg :) Maar goed, we dansen maar een beetje mee, ff mijn reactietijd aanscherpen :P
Haha, stoelendans. Laten we maar hopen dat je op tijd weet wanneer DJ market de muziek stil zet.

Overigens moet het ook niet verbazen dat een dergelijk iets kan plaatsvinden terwijl QE nog volop aan de gang is. Het is natuurlijk een illusie dat de FED dat kan voorkomen als de marktomstandigheden daartoe neigen. Dat zou wel een dikke klap in het gezicht van de FED zijn, die is dan de controle over de markt kwijt. Gelijkertijd zou dat een enorme black swan zijn, vrijwel de gehele markt gaat van deze 'almachtige' autoriteiten en het kunnen bieden van een vangnet uit. Misschien dat het daarom ook zo zal zijn, wie zal het zeggen...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:34:30 #275
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126024339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:19 schreef 0108daniel het volgende:
Futures Amerika gaan bijna 1% hoger openen.
Hoger dan de beurzen in Europa tot nu toe hebben gepresteerd.
Komt omdat 'Murica het beste land op aarde is! Waar anders kan je Bacon-in-a-can krijgen? Waar anders koop je je ammo gewoon in de supermarkt? Waar anders heb je een Starbucks, tegenover een andere Starbucks? Geld tekort? Bernanke drukt wel op Ctrl+P! Jullie hebben olie? Tijd om wat democratie te brengen! :9
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:35:51 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126024407
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:34 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Komt omdat 'Murica het beste land op aarde is! Waar anders kan je Bacon-in-a-can krijgen? Waar anders koop je je ammo gewoon in de supermarkt? Waar anders heb je een Starbucks, tegenover een andere Starbucks? Geld tekort? Bernanke drukt wel op Ctrl+P! Jullie hebben olie? Tijd om wat democratie te brengen! :9
The sound of freedom..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_126024451
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:34 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Komt omdat 'Murica het beste land op aarde is! Waar anders kan je Bacon-in-a-can krijgen? Waar anders koop je je ammo gewoon in de supermarkt? Waar anders heb je een Starbucks, tegenover een andere Starbucks? Geld tekort? Bernanke drukt wel op Ctrl+P! Jullie hebben olie? Tijd om wat democratie te brengen! :9
Denk dat hij volgende week CTRL-ALT-Delete gaat proberen vanwege de enorme stijgingen deze week :D
pi_126024498
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:36 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Denk dat hij volgende week CTRL-ALT-Delete gaat proberen vanwege de enorme stijgingen deze week :D
Ik kan een hele flauwe opmerking maken, maar ik zal liev zijn...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:37:51 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126024500
Is het niet zo dat de Centrale Banken nog nooit zo accommoderend zijn geweest? En dat het best mogelijk is dat we nog een grotere bubbel tegemoet gaan zien dan in 2000?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126024587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:37 schreef JimmyJames het volgende:
Is het niet zo dat de Centrale Banken nog nooit zo accommoderend zijn geweest? En dat het best mogelijk is dat we nog een grotere bubbel tegemoet gaan zien dan in 2000?
Dit is al de grootste bubble ooit in veel opzichten. Hier doet vrijwel elke asset aan mee, dat is vrij uniek.
pi_126024658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:37 schreef JimmyJames het volgende:
Is het niet zo dat de Centrale Banken nog nooit zo accommoderend zijn geweest? En dat het best mogelijk is dat we nog een grotere bubbel tegemoet gaan zien dan in 2000?
In dat geval moet je longer zitten dan die langnek in de Efteling. Voor een tijd althans.

Wie weet het.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dit is al de grootste bubble ooit in veel opzichten. Hier doet vrijwel elke asset aan mee, dat is vrij uniek.
Nah, de dip in 2008/2009 was ook een bubble waaraan vrijwel elkse asset class aan meedeed, maar wel een omgekeerde bubble dan. :)
pi_126024695
Short staan weer gereed ~O>
pi_126024723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nah, de dip in 2008/2009 was ook een bubble waaraan vrijwel elkse asset class aan meedeed, maar wel een omgekeerde bubble dan. :)
Ook in 2006-2008 deed vrijwel elke asset mee aan het feestje. Imo was 2008/2009 de correctie (al is het nog de vraag of dat de bodem was).
pi_126024789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:42 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ook in 2007/2008 deed vrijwel elke asset mee aan het feestje. Imo was 2008/2009 de correctie (al is het nog de vraag of dat de bodem was).
Nou, dat laatste lijkt me niet echt de vraag.... 666 ---> 1600. Anders wil ik nog wel wat meer van die niet-bodems....
pi_126024916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou, dat laatste lijkt me niet echt de vraag.... 666 ---> 1600. Anders wil ik nog wel wat meer van die niet-bodems....
Er zijn nog veel mooiere bodems qua waarderingen, de vraag is echter gaan we die bereiken. :)
pi_126025121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:41 schreef 0108daniel het volgende:
Short staan weer gereed ~O>
;(
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:52:00 #287
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126025129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dit is al de grootste bubble ooit in veel opzichten. Hier doet vrijwel elke asset aan mee, dat is vrij uniek.
Ik zie typische blue chips nog niet voor p/e's van > 30 van handen wisselen. Ik denk toch dat het nog (lang) niet zo erg is als in 2000.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

In dat geval moet je longer zitten dan die langnek in de Efteling. Voor een tijd althans.

Wie weet het.

Met aandelen, turbo's of futures zou ik het niet durven. Maar (langlopende) calls op lage beta aandelen waren een tijdje geleden nog niet eens zo vreselijk duur.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126025314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:52 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie typische blue chips nog niet voor p/e's van > 30 van handen wisselen. Ik denk toch dat het nog (lang) niet zo erg is als in 2000.
Tulpenprijzen staan ook nog niet zo hoog als tijdens de mania. :)

Een bubble die zich verspreid over vrijwel alle assetklasse heeft op termijn veel grotere gevolgen dan een bubble beperkt in één assetklasse. Binnen de assetklasse zullen er best euforischere tijden zijn geweest, maar de totale omvang van de bubble is wel kenmerkend en wellicht (of binnenkort?) wel de grootste bubble qua omvang ooit.

Laat je overigens niet leiden door de 'E', die is vertekend bij heel wat bedrijven.
pi_126025599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:47 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Er zijn nog veel mooiere bodems qua waarderingen, de vraag is echter gaan we die bereiken. :)
Nou, in ieder geval blij dat ik deze bodem niet gemist heb, ik ben al blij met kleinigheden :P
pi_126025625
Shorts gesloten op een koers van 356.65.
Fijn weekend allen! :D
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:06:29 #291
256829 Sokz
Livin' the life
pi_126025677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:51 schreef Dynd het volgende:

[..]

;(
[ afbeelding ]
Unlucky.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:06:30 #292
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_126025678
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:34 schreef monkyyy het volgende:

Jullie hebben olie? Tijd om wat democratie te brengen! :9
"Wat doet onze olie in jullie zandbak?"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:09:49 #293
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126025780
No way dat we op bubble biveau's van rond de millennium wisseling stonden:



Coca cola, 1998 avg annual P/E 51,3. _O_
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_126025783
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:56 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Tulpenprijzen staan ook nog niet zo hoog als tijdens de mania. :)

Een bubble die zich verspreid over vrijwel alle assetklasse heeft op termijn veel grotere gevolgen dan een bubble beperkt in één assetklasse. Binnen de assetklasse zullen er best euforischere tijden zijn geweest, maar de totale omvang van de bubble is wel kenmerkend en wellicht (of binnenkort?) wel de grootste bubble qua omvang ooit.

Laat je overigens niet leiden door de 'E', die is vertekend bij heel wat bedrijven.
Ik denk dat de 'E' niet zozeer vertekend is, maar wel het besef dat deze niet in dit tempo kan blijven groeien. In hoeverre dat invloed zou moeten hebben op de huidige P/E verhoudingen? Geen idee.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:10:02 #295
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_126025789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:51 schreef Dynd het volgende:

[..]

;(
[ afbeelding ]
Dat is van een demo-account mag ik hopen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_126025858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat is van een demo-account mag ik hopen?
Hehe, ja gelukkig wel, zie:

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:43 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

S&P500 ^O^
pi_126025954
DAX al bijna 2% erbij!! :o :o
pi_126026040
Gaat lekker vandaag :7

Bescheiden winstje gepakt wie het kleine niet verzilverd is het vergulden niet waard (of zoiets) :+

Dit met een simpele buy low sell high van een aex aandeel.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126026065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Gaat lekker vandaag :7

Bescheiden winstje gepakt wie het kleine niet verzilverd is het vergulden niet waard (of zoiets) :+

Dit met een simpele buy low sell high van een aex aandeel.
Inderdaad (wie het kleine niet eert is het grote niet weerd) :P
pi_126026094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk dat de 'E' niet zozeer vertekend is, maar wel het besef dat deze niet in dit tempo kan blijven groeien. In hoeverre dat invloed zou moeten hebben op de huidige P/E verhoudingen? Geen idee.
De huidige 'E' word vooral veroorzaakt door margins op ATH, bedrijven bezuinigen goed en overheden houden de economie overeind en dat geld verdwijnt dan weer in iemand zijn zakken. Als je de margins zou corrigeren voor dit gegeven en bijvoorbeeld zou uitgaan van de historische gemiddelde margin kun je de 'E' bijna halveren. Historisch is een dergelijk hoge margin nog nooit langdurig geweest en waarom zou dat nu wel het geval moeten zijn (economische wetmatigheden e.d.) Dat is dus heel wat omzetgroei om die 'tijdige' margins te compenseren in de 'E'.

Imo dus enorm vertekend (nog buiten o.a. de financial enginering punten die je zelf benoemde laatst) of je moet geloven dat dergelijke margins de 'new normal' zijn.
pi_126026436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:19 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De huidige 'E' word vooral veroorzaakt door margins op ATH, bedrijven bezuinigen goed en overheden houden de economie overeind en dat geld verdwijnt dan weer in iemand zijn zakken. Als je de margins zou corrigeren voor dit gegeven en bijvoorbeeld zou uitgaan van de historische gemiddelde margin kun je de 'E' bijna halveren. Historisch is een dergelijk hoge margin nog nooit langdurig geweest en waarom zou dat nu wel het geval moeten zijn (economische wetmatigheden e.d.) Dat is dus heel wat omzetgroei om die 'tijdige' margins te compenseren in de 'E'.

Imo dus enorm vertekend (nog buiten o.a. de financial enginering punten die je zelf benoemde laatst) of je moet geloven dat dergelijke margins de 'new normal' zijn.
Hoe kom je aan een halvering? En wat is de invloed van bijv. globalisering, zou dat geen invloed kunnen hebben op marges (let wel; ik heb het niet over voortdurende margegroei).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')