Kleine correctie: niet goedkope kopie rommel, maar wel een Indiase overheid die de prijs bepaald, en zo je daar niet aan wil meewerken is het bye bye patentbescherming, en hallo willekeurige belastingaanslagenquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Gezien ik hier ik altijd over NVO praatte, de cijfers die zo net uit kwamen, moet wel zeggen, niet geheel verrassend. Cijfers zijn in orde, groei omhoog, ook markt aandeel.
Probleem blijft bij FDA approval voor tresiba. Als dat pas in 2020 ofzo op de markt komt, dan kunnen Eli Lilly & Sanofi opzij komen. En dat blijft de reden om toch nu wel van NVO weg te blijven en niet eens zo zeer de redenen die Dinosaur_SR altijd gaf (goedkope kopie rommel uit Azie).
Novo was altijd mijn toppertje, die periode ligt nu echt achter ons. Ik pak hem weer op als hij boven de 200,- tikt of onder de 130.
Fair enoughquote:Op woensdag 1 mei 2013 11:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kleine correctie: niet goedkope kopie rommel, maar wel een Indiase overheid die de prijs bepaald, en zo je daar niet aan wil meewerken is het bye bye patentbescherming, en hallo willekeurige belastingaanslagen![]()
Daar heb ik dan weer geen weet over, dat de in Indiase geproduceerde medicijnen betere kwaliteit hebben ivg met die van de Westerse.quote:Grappige is dat in Indiase geproduceerde medicijnen (al dan niet veelal) van betere kwaliteit zijn dan Westerse medicijnen, aangezien de Westerse farmaceuten hun slechte batches op de Indiase markt dumpen.
Ome Ben en co. herkennen die problemen niet (op tijd), die zien het eerder als doelstelling. Gelukkig hebben we ook nog een vrije markt die vroeg of laat onderhevig is aan de economische wetmatigheden, is alleen geen aangenaam proces. Dat gaat geen decennium meer duren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben niet gedraaid, maar ik vind het bijna genant om te zien dat wederom gedacht wordt dat financial engineering waarde kan creeren. Ik geloof dat de invloed van de treasury afdeling een beetje te groot aan het worden is bij veel multinationals, en we hebben kunnen zien wat daar het gevolg van is. Als Ome Ben niet op de geldrem trapt zit ie over een jaar of 10 met een volslagen kreupel bedrijfsleven. Wat overigens niet leidt tot geweldige investeringsmogelijkheden, integendeel.
Volgens mij is India juist DE markt bij uitstek voor diabetes..... (alleen is er onvoldoende koopkracht).quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fair enough. Altijd leuk, willekeurige belastingaanslagen
Blijft natuurlijk wel dat die markt daar in India voor diabetes niet heel groot is. En Amerika natuurlijk wel. In die zin is het dan ook apart (dubieus?) dat de FDA keihard tegen de medicatie van NVO in ging wetende dat Lilly en Sanofi met andere medicatie nu evt. langszij kunnen komen zodat je betere concurrentie op de markt kan krijgen in Amerika. (Of ik zie spoken......). Lobby?
Ik heb geen goed gevoel bij de FDA iig.
[..]
Daar heb ik dan weer geen weet over, dat de in Indiase geproduceerde medicijnen betere kwaliteit hebben ivg met die van de Westerse.
Jawel joh. S&P500 en (risicovolle) obligaties op ATH. Vrijwel elke asset doet eraan mee (behalve commodity's tot voor kort) en ik denk dan ook dat je dit de grootste financiele bubble ooit kan noemen als dit een bubble blijkt te zijn (weet je pas achteraf). Risico bestaat niet meer, autoriteiten dekken de rug van de financiele markt en er is geen alternatief (tina).quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit dan niet de oplossing?
Heb even bijgelezen over India en suikerziekte.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij is India juist DE markt bij uitstek voor diabetes..... (alleen is er onvoldoende koopkracht).
Nou ja, als er excessief veel geld mee te verdienen is, komen er vanzelf meer kapers op de kust. Tenzij je iets kunt wat een anders niet kan, of het beduidend goedkoper kan.
En daar heb ik dan weer onvoldoende verstand van, alhoewel hier al eens gewezen werd op het distributienetwerk.
Niemand zal zijn eigen persona door het slijk gaan halen in die financiele wereld. Niemand, de connecties daar zin zo sterk dat wanneer je door het stof zou willen gaan je echt een stront emmer over je heen zou krijgen dat je daar zelfs suicidale neigingen van zou krijgen. In zulke hoge kringen houd je dat liever in stand en men zal altijd(!) elkaar de handen boven het hoofd houden. Verder dan het publiek afmaken zoals een Madoff, (die niet eens invloed had .. maar wel door het slijk werd gehaald) zal het helaas niet gaan denk ik.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:08 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Jawel joh. S&P500 en (risicovolle) obligaties op ATH. Vrijwel elke asset doet eraan mee (behalve commodity's tot voor kort) en ik denk dan ook dat je dit de grootste financiele bubble ooit kan noemen als dit een bubble blijkt te zijn (weet je pas achteraf). Risico bestaat niet meer, autoriteiten dekken de rug van de financiele markt en er is geen alternatief (tina).
Een aantal jaren geleden keek ik met plaatsvervangende schaamte naar de getuigenis van Greenspan voor de Financial Crisis Commission. Met de bekende quotes: ''that he had very little to do with it'' en "no one saw this coming". Je vraagt je af in welke wereld die mensen leven en Bernanke en zijn opvolger zullen eenzelfde soort lot ondergaan imo. Deze helden van nu worden de losers van de toekomst.
Dat begrijp ik nog wel en is heel gebruikelijk. Iedereen weet het, maar niemand zegt het.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Niemand zal zijn eigen persona door het slijk gaan halen in die financiele wereld. Niemand, de connecties daar zin zo sterk dat wanneer je door het stof zou willen gaan je echt een stront emmer over je heen zou krijgen dat je daar zelfs suicidale neigingen van zou krijgen. In zulke hoge kringen houd je dat liever in stand en men zal altijd(!) elkaar de handen boven het hoofd houden. Verder dan het publiek afmaken zoals een Madoff, (die niet eens invloed had .. maar wel door het slijk werd gehaald) zal het helaas niet gaan denk ik.
Ik heb in mijn eigen werk ook wel mensen ontslagen zien worden met een handdruk door enorm incompetent gedrag met een contract dat ze hun mond moesten houden omdat het de reputatie van het bedrijf kon schaden.. Normaalste zaak van de wereld natuurlijk.
Welvaart (relative welvaart) en de mens gaat lekkerder eten meer vet zout en suiker en ook nog eens grotere hoeveelheden je kan erop wachten dat de welvaartsziekte volgt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb even bijgelezen over India en suikerziekte.
[ afbeelding ]
Ik dacht natuurlijk aan allerlei dikke buikjes bij India maar had niet verwacht dat het echt zo'n groot probleem daar kon zijn. Met name hetgeen wat ze daar eten. (En dan hebben we het niet over de mickey D's.
Maar wat is nou precies het probleem met lagere equity? Want dit is toch een logisch gevolg van buybacks: je treasury stock wordt hierdoor verhoogd, en dit gaat in mindering van je eigen vermogen. Dus wat is het probleem? Dat de schuld oploopt klopt, en is natuurlijk niet positief. Helemaal niet in verhouding tot het eigen vermogen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 07:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit bericht is tekenend voor de fase waarin we zitten. Financial engineering links, rechts en door het midden, zelfs voor de meest suffe bedrijven in de meest suffe plaatsen. http://finance.yahoo.com/(...)noffs-030940780.html
Ik zat gisteren ook te kijken naar het veelgeprezen IBM die nog maar eens extra financial engineering aankondigden in de vorm van buy backs. Waar echter believers de ogen voor sluiten is de ontwikkeling van het eigen vermogen: omlaag, en de schuld: omhoog, en de geactiveerde goodwill: omhoog.
http://finance.yahoo.com/q/bs?s=IBM+Balance+Sheet&annual
Happy 2007, 2008
Het geheim achter de huidige winst per aandeelstijgingen is tweeledig: corporate annorexia door extreem in de kosten te snijden, en financial enginering.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:12 schreef Japie_Tepel het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies het probleem met lagere equity? Want dit is toch een logisch gevolg van buybacks: je treasury stock wordt hierdoor verhoogd, en dit gaat in mindering van je eigen vermogen. Dus wat is het probleem? Dat de schuld oploopt klopt, en is natuurlijk niet positief. Helemaal niet in verhouding tot het eigen vermogen.
Goodwill vind ik enigszins moeilijk (misschien begrijp ik het niet goed). Maar het ontstaat door een overname waarbij meer is betaald dan de boekwaarde van net assets. Jaarlijks boek je daarop af, en aannemende dat dit tegen redelijk bedragen gebeurt, verwacht je dat goodwill over de jaren vermindert. Maar wat als de goodwill uit overnames dit jaar meer is toegenomen dan er wordt afgeschreven? Dan stijgt het totale goodwill toch ook? Dus wat is dan precies het probleem?
Overigens heb ik geen positie in IBM, en ben ik geenzins van plan die in te nemen. Wel wil ik weten waarom je de gebeurtenissen per definitie als negatief ervaart?
Eerst even wachten op de FED he, niet te hard van stapel lopenquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn.![]()
![]()
Wat zouden goede dingen zijn om short in te gaan nu? Handel niet echt maar doe een gezamelijke simulatie met vrienden .quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
Eindelijk is hier dan 1 mei aangebroken. Nu gaat de markt eindelijk naar beneden. Tijd om short te zijn.![]()
![]()
Ho ho nog niet he volgende week mag het pas van mij(ei)quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:38 schreef 123dudeguys het volgende:
![]()
S&P500quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:57 schreef Dynd het volgende:
[..]
Wat zouden goede dingen zijn om short in te gaan nu? Handel niet echt maar doe een gezamelijke simulatie met vrienden .Heb momenteel $466,160.49 te besteden, gisteren long op silver gegaan, kut.
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)rie-VS-zwakt-af.aspxquote:Op woensdag 1 mei 2013 17:00 schreef 0108daniel het volgende:
Wederom drie slechte macro-economische cijfers uit de VS.
Minder banen, amper industriele groei en een tot stilstand gekomen herstel in de bouw, dit alles in het licht van een begrotingstekort van 1000 miljard en geldverruiming van 1000 miljard door de Fed.
Wellicht was er de afgelopen weken de gedachte dat austerity niet zou werken, de VS zijn het voorbeeld dat geen austerity ook niet de oplossing is.
Ik denk dat beleggers ook vooral wachten op Bernanke om 20:00 (Nederlandse tijd). Het kaartenhuis stort in elkaar wanneer hij de stekker eruit trekt in een houtje-touwtje economie. Goede en slechte cijfers wisselen elkaar af. Onderliggend gaat het gewoon niet goed. Simpel.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:00 schreef 0108daniel het volgende:
Wederom drie slechte macro-economische cijfers uit de VS.
Minder banen, amper industriele groei en een tot stilstand gekomen herstel in de bouw, dit alles in het licht van een begrotingstekort van 1000 miljard en geldverruiming van 1000 miljard door de Fed.
Wellicht was er de afgelopen weken de gedachte dat austerity niet zou werken, de VS zijn het voorbeeld dat geen austerity ook niet de oplossing is.
short I amquote:Op woensdag 1 mei 2013 19:08 schreef Dr.Cooper het volgende:
Nabeurs komt Facebook met de cijfers voor Q1. Gaat er nog iemand long of short? Ik twijfel om één put optie te kopen. Gewoon omdat ik er geen vertrouwen in heb. Sinds half april zijn ze circa 10% gestegen in afwachting van de kwartaalcijfers. FB P MAY 2013 27,00 is momenteel $0,97.
en te zien was het een totaal non-eventquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
The Federal Reserve sticks to its plan to buy $85 billion in bonds each month to push down borrowing costs and prop up the economy, citing risks to growth from recent budget tightening in Washington.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE94003X20130501
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen ruk uitmaakt voor de echte economie.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
En er zit weinig vooruitgang in. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als de Fed stopt met het stimuleren van de economie. Volgens mij draait de halve Amerikaanse economie op dat steunprogramma.
dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde maar leuk dat je winst hebt gemaaktquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:10 schreef Dynd het volgende:
[..]
Cover - SSO - PROSHARES ULTRA S&P500 - 6150 - $75.22 - $74.69 - $3,259.50 (0.70 %)
Ty ty
http://www.streetinsider.(...)tml?si_client=intbroquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Idem. Uiteindelijk puts gekocht op 27 USD.
en valt weg, ik heb 'm geslotenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.streetinsider.(...)tml?si_client=intbro
in line, 1.4% up aftermarket
Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt. Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde maar leuk dat je winst hebt gemaakt
wat 123deguys/108daniel menen weten ze zelf geeneens, dus ik zou daar niet teveel aandacht aan spenderenquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Dynd het volgende:
[..]
Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt! Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?
Ik denk trouwens dat ie up gaat, gebaseed op een groter aandeel van mobiel, nu ik het detail lees.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en valt weg, ik heb 'm gesloten
-bizar springerig orderboek
nee ik bedoelde met verkopen op 1 mei geen daytrading maar swingtrading positie. we gaan minstens 2 weken omlaag.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Dynd het volgende:
[..]
Hehe heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben maar leer wel steeds meer. Is na mijn post nog eens 0.92 % gezakt. Maar jij bedoelde gewoon beursfondsen onder de S&P500?
Oh ik heb nog niks gecovered hoor. Ik zal dat termijn van twee weken wel zo een beetje aanhouden en zien hoe het dan gaat. Misschien dat er tegen die tijd er ook wat is gebeurd rond de goedkeuring van de verdere Keystone XL pijpleiding waarvoor ik mijn overige '$500k' long in Exxon heb gestopt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 01:38 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
nee ik bedoelde met verkopen op 1 mei geen daytrading maar swingtrading positie. we gaan minstens 2 weken omlaag.
Hmm zo verschrikkelijk duur lijken die dingen niet. Maar dan moet FB wel even minstens 4% dalen op de cijfers.quote:
En hij is er -_-quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:59 schreef 0108daniel het volgende:
Beleggers wachten gespannen op de ECB
Zal de renteverlaging er komen of toch....
Er bestaat toch geen efficiente markt?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En een heel verhaal op de vraag wat de effecten van de rate verlaging zal zijn. Kort samengevat: eigenlijk niet veel, tussen de regels: er is geen vraag naar krediet,
Grappig dat je de euro direct ziet wegzakken als er geen additionele easing komt. Hoezo weird? We gaan niet bijdrukken, sinds wanneer is dat negatief voor een valuta?
Die uitkeringsaanvragen komen toch elke week? Non-nieuws?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:53 schreef 0108daniel het volgende:
3x goed nieuws achter elkaar:
14:34 Minder uitkeringsaanvragen in de VS
14:44 Arbeidsproductiviteit VS stijgt 0,7%
14:44 Handelstekort VS gedaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |