https://www.facebook.com/john.ewbank.nl/posts/10200349588396775twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
quote:Geachte landgenoten,
Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.
Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
Met vriendelijke groet,
John Ewbank
twitter:JamaiLoman twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:39:55Alle zure Nederlanders hebben het voor elkaar. #koningslied schaam me diep dat ik een Nederlander ben. #bah http://t.co/k8DWR9LyW6 reageer retweet
twitter:JaapJansen twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:36:55Alweer een bank failliet #Ewbank reageer retweet
twitter:KoertWesterman twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:24:39Hopelijk is John Ewbank wel WA-verzekerd,,, #Koningslied reageer retweet
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
twitter:xdebuisonje twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:39Ik weet niet wat ik hoor! Hoe kunnen mensen een held als John Ewbank in vredesnaam zo tekort doen! #plaatsvervangendeschaamte #compassie reageer retweet
twitter:mredriegel twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:02:03#koningslied Zullen we dan nu met z'n allen gaan twitteren dat het een geintje was en dat ie terug moet komen? reageer retweet
twitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:12:17Het is triest dat een absoluut goedbedoeld initiatief zo moet aflopen. Bedreigingen? Te absurd voor woorden. #Koningslied reageer retweet
twitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:59:18Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom om je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
Van fok.nl [Upd] John Ewbank trekt Koningslied terugtwitter:JenniferEwbank4 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:53:09Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegene die zich zo respectloos op John hebben gestort. https://t.co/QhzCw1T7tG" reageer retweet
quote:Update 0:34 uur
Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft in een persbericht laten weten dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. Het comité zegt begrip te hebben voor het besluiten van Ewbank.
Update 1:03 uur
[quote]Het Nationaal Comité Inhuldiging betreurt de gang van zaken omtrent het Koningslied. Het doel van het lied was om de mensen te verbroederen. Maar nu dreigen mensen volgens het comité persoonlijk beschadigd te worden. Het concert om gezamenlijk de koning toe te zingen dat voor 30 april in de planning stond, zal gewoon doorgaan.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ohn_is_kapot___.htmlquote:Direct nadat John had aangekondigd zich terug te trekken met het door hem gecomponeerde Koningslied Twitterde zij: "Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegenen die zich zo respectloos op John hebben gestort. Ik vind het vreselijk! Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de kroning en voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt."
In een tweet die Jennifer later weer verwijderde schreef zij dat het ook heel knap van John was om in zo'n korte tijd te voldoen aan alle eisen van een Koningslied. "Dat het zover heeft kunnen komen."
Marco Borsato kwam zijn vriend ook te hulp. "Met opgeheven hoofd Oranje Boven."
De bekende Nederlanders die eerder de vloer aanveegden met John Ewbank reageerden ook. Georgina Verbaan: "Och, ik dacht we maken wat grapjes over het Koningslied. Maar dat het zover is gegaan en onbehoorlijk is geworden is toch wel erg sneu."
Babette van Veen: "Gevalletje met zijn allen tegen een."
Jamai: "Ik schaam me diep dat ik een Nederlander ben."
twitter:wolterkroes1 twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:32:42Lieve twitteraars het koningslied is terug getrokken. Ok nu ga ik even nadenken wat ik ga doen. Nederland kleurt oranje? Zal ik t doen? reageer retweet
twitter:fransbauer_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:43:57Man man wat een gedonder met dat koningslied!! Als dat zo doorgaat zal ik eens een nummerke schrijven!! :-)) reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 21:40:26Ach, wat leuk! Zanger Rinus heeft Ons zijn eigen #Koningslied gestuurd: "Honing, honing, honing, Willem-Lex wordt onze Koning." reageer retweet
twitter:bartvanmerwijk_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:53:17Mijn goede vriend John E. trekt zich af. Eeh, terug. Alle ruimte voor @jebenteenkoning dus. Gaaaaaan! http://t.co/mhBEJVLa7t #koningslied reageer retweet
twitter:djafrojack twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:36:10NL; Wat is al dat gezeik dat ik nou lees over een Koningslied ofzo? Wilhelmus niet meer cool genoeg? http://t.co/YimcRGFN0m reageer retweet
twitter:pvdmeersch twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:05John Ewbank trekt Koningslied terug. Zelfs Rutte kon niet helpen. http://t.co/91J21L8bnT via @nrc reageer retweet
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:57:51'John Ewbank trekt Koningslied terug'. Echt of het zoveelste geintje? http://t.co/r8vPYH3wOm reageer retweet
twitter:pzantingh twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:54Die Ewbank gaat sowieso lekker om met kritiek http://t.co/Z8vuCG2wr5 (via @szzrd) #koningslied reageer retweet
twitter:geenstijl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:55:06Ewbank omgevallen. RIP Het Koningslied: BAM! De veelgeplaagde liedjesschrijvert John Ewbank tre... http://t.co/01lRnZqCKz reageer retweet
http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304quote:Tens of thousands of people in the Netherlands have objected to an official King's Song marking the 30 April investiture of Willem-Alexander.
The song, composed by Dutch-British producer John Ewbank and performed by 51 Dutch artists, was released on Friday morning.
By Saturday, an online petition entitled No to the King's Song had attracted 37,000 signatures.
Mr Ewbank has now withdrawn it as the official anthem.
Many had objected to the lyrics as well as the mix of rap with traditional music.
Mr Ewbank apologised to those who "found it to be an inappropriate song".
Crown Prince Willem-Alexander, 45, and his Argentine-born wife Princess Maxima will become king and queen when his mother, Queen Beatrix, abdicates on 30 April aged 75.
In an interview broadcast on Thursday, he promised to be a "traditional king" but declared he would not be a "protocol fetishist".
'Dreadful'
The five-minute song - Koningslied in Dutch - was due to be performed in the presence of the new king and queen on the day of Willem-Alexander's swearing-in at 19:30 (17:30 GMT).
The performance, via video-link from the Ahoy sports arena in Rotterdam, was to feature some of the Netherlands' best-known stars including Marco Borsato and Trijntje Oosterhuis.
But both music and lyrics met with disdain following the song's launch at 08:30 on Friday by the national enthronement committee.
John Ewbank's music, which starts gently and at one point bursts into rap, was labelled "overproduced" by one critic who condemned the rap segment as "dreadful".
As soon as the much-hyped song hit the airwaves a petition against it went online, the BBC's Hague correspondent Anna Holligan reports.
"In protest at this imbecilic 'King's Song', I hereby resign as a citizen of the Netherlands," the petition reads.
Mr Ewbank said the response was entirely expected because the song had been put under an "enormous magnifying glass".
While the lyrics were based on words submitted by Dutch citizens, they were put together by four writers.
Some critics complained about lines such as: "I build a dyke with my bare hands and keep the water away" and "through wind and rain I'll stand beside you... I'll keep you safe as long as I live".
One signatory to the petition said the song "spontaneously turns you into a republican, if you weren't one already".
Despite the outcry, the song has gone straight to the top of the Dutch iTunes chart, our correspondent says.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:ABCVertalingen twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:31:03"Het #koningslied is als wc-potwerpen, een unieke ervaring." - (onbekend) ;-) reageer retweet
twitter:heuswaar twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:29:46Nu allemaal aardig doen mensen. Anders trekt Ewbank zo nog alles van Borsato in. #koningslied #dusss reageer retweet
twitter:JLAuntie twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:52Ik vertolk, ik vertolk, de gevoelens van het volk.....knappe kop die vandaag de dag dé gevoelens van hét volk kan omschrijven! #koningslied reageer retweet
twitter:NinaHaHaHaHaHa twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:49Koningslied is cadeau voor Alexander.Hij heeft al gevraagd of ze het bonnetje nog hebben,want hij wil het graag ruilen. reageer retweet
twitter:harmvv twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:47snel t koningslied gedownload voor t verwijderd word van internet<3 #3vingersindelucht kom op kom op reageer retweet
twitter:Arjan80 twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:19John Ewbank heeft onze natie waarlijk verenigd ende een gunst verleend #koningslied #kutnummer reageer retweet
twitter:IreneStrikker twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:23Oeps... “@volkskrant: Hoe het #Koningslied in recordtempo werd ontmanteld – een reconstructie: http://t.co/fBzvbvZzQt” reageer retweet
twitter:waltervanpeijpe twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:30Briljant, het nieuwe #Koningslied: http://t.co/I7APHgnGtv (via @DeLeidseGlibber ) #Leiden reageer retweet
twitter:btheone_nl twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:24@adonline Vannacht een nieuw koningslied i/d ring, te zingen door iedereen "@Barbaradagmar http://t.co/tIwHr45ebu” #koningsliedzonderdew reageer retweet
Ja hoor ze is gevondentwitter:kytesurfer twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:52#koningslied Ik zie de zilveren haren van de moeder van ons land. Ze regeerde vele jaren met hart en ziel onsvaderland. #FransBauer in #DWDD reageer retweet
de eerst en enige fan van ewbankje.twitter:Aaricia_vO twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:30Ik vind het heel erg voor @johnewbanknl #koningslied vond ik een leuk nummer.. mensen mogen wel wat minder grof gaan doen reageer retweet
[/quote]
Are you serious?quote:Op maandag 22 april 2013 19:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Door dit lied staan straks alle Nederlanders compleet voor lul bij de rest van de wereld. Een lied dat de meerderheid niet eens wil.
Probeer maar eens een quote van mij te vinden waar ik zeg dat ik het wel een goed nummer vind voordat jij dat zegtquote:Op maandag 22 april 2013 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Erger me nog meer aan mensen die ook daadwerkelijk hun mening gaan bijstellen omdat de BN-ers het wel goed vinden.
Alleen komt Wolter Kroes niet in het nieuws in Engeland, Duitsland en Belgiëquote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Are you serious?
Echt, BOEIE welk liedje er gezongen wordt... Alsof er ook maar één buitenlander zich druk maakt over welk liedje Nederland voor de koning zingt. En de meerderheid van Nederland houdt ook niet van Wolter Kroes, die zingt dat Viva Hollandia toch ook "namens Nederland".
Het is gewoon een uit de hand gelopen hype om dit nummer en plein publique heel erg niet leuk te vinden en dat maar zo vaak mogelijk te ventileren. Maar ik geloof echt niet dat er ook maar één Nederlander wakker ligt van het feit dat dit nummer "namens de Nederlanders" aan de Koning wordt aangeboden. Mensen genieten gewoon van deze gate, niet meer en niet minder.
Kallem kallem, was niet tegen jou gericht.quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Probeer maar eens een quote van mij te vinden waar ik zeg dat ik het wel een goed nummer vind voordat jij dat zegt
JIJ!quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Are you serious?
Echt, BOEIE welk liedje er gezongen wordt... Alsof er ook maar één buitenlander zich druk maakt over welk liedje Nederland voor de koning zingt. En de meerderheid van Nederland houdt ook niet van Wolter Kroes, die zingt dat Viva Hollandia toch ook "namens Nederland".
Het is gewoon een uit de hand gelopen hype om dit nummer en plein publique heel erg niet leuk te vinden en dat maar zo vaak mogelijk te ventileren. Maar ik geloof echt niet dat er ook maar één Nederlander wakker ligt van het feit dat dit nummer "namens de Nederlanders" aan de Koning wordt aangeboden. Mensen genieten gewoon van deze gate, niet meer en niet minder.
Voor haar zou ik het wel een mooi lied vindenquote:
Wat is de mail?quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef EugeneKrabs het volgende:
Dear Six Step Records,
I want to draw your attention to an awful 'composer' that has stolen and abused the song '10.000 reasons' by Matt Redman.
The 'composer' is John Ewbank.
This is the song:
He has not given credit to Matt Redman and claims to have created the song.
I hope you can take the appriopriate steps against the so called 'composer' John Ewbank.
Yours sincerely,
Eugene Krabs
Nee, dat begrijp ik. Maar het feit dat het nieuws is geworden is dus die hele niet-leuk-vind-hype en dus écht niet omdat er een Nederlander zich oprecht druk maakt om dit liedje. Dat geloof ik gewoon echt niet.quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alleen komt Wolter Kroes niet in het nieuws in Engeland, Duitsland en België
quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef EugeneKrabs het volgende:
Dear Six Step Records,
I want to draw your attention to an awful 'composer' that has stolen and abused the song '10.000 reasons' by Matt Redman.
The 'composer' is John Ewbank.
This is the song:
He has not given credit to Matt Redman and claims to have created the song.
I hope you can take the appriopriate steps against the so called 'composer' John Ewbank.
Yours sincerely,
Eugene Krabs
Top, ik ga even bellen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef Mattt het volgende:
Telefoon nummer sixsteprecords : +16783669192
Is inclusief landcode +1 van VS.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat dat zogenaamd druk maken toneelspel is. Natuurlijk kan men het slecht vinden. Vind het zelf ook slechtquote:Op maandag 22 april 2013 19:13 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]![]()
Het kan niet dat veel mensen dit gewoon écht een slecht nummer vinden?
Als ik het geen tenenkrommend slecht nummer had gevonden, had ik dat ook gewoon gezegd. En velen met mij.
oh wowquote:Op maandag 22 april 2013 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
twitter:borsato twitterde op maandag 22-04-2013 om 18:19:01“@leontineborsato: Zo even m'n ava veranderd @kellyweekers doe je mee? http://t.co/w3eyX9DiuS” ik doe ook mee! reageer retweet
Dat is de beste beschrijving tot nu toe!quote:Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef ajacied4lf het volgende:
Al toen de melodie bekend werd gemaakt begon het gejank al.
Ik vind het eigenlijk best een goed nummer, maar als ik dat toegeef dan verlies ik mijn streetcreds.quote:Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef ajacied4lf het volgende:
Jullie houden gewoon van zeiken. Al toen de melodie bekend werd gemaakt begon het gejank al.
Omdat we toen al in de gaten hadden dat het gejatte bagger was.quote:Op maandag 22 april 2013 19:16 schreef ajacied4lf het volgende:
Jullie houden gewoon van zeiken. Al toen de melodie bekend werd gemaakt begon het gejank al.
Je hoeft natuurlijk niet alles mee te zingen. Laat de rappers hun ding doen, en zing de stukjes die overblijven lekker mee.quote:Op maandag 22 april 2013 19:18 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Omdat we toen al in de gaten hadden dat het gejatte bagger was.
En toen was nog niet eens bekend dat er rap in zat.. Kan jij rappen? Ik niet.. Mooie meezinger word dat als 50% rap is.
*wordtquote:Op maandag 22 april 2013 19:18 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Omdat we toen al in de gaten hadden dat het gejatte bagger was.
En toen was nog niet eens bekend dat er rap in zat.. Kan jij rappen? Ik niet.. Mooie meezinger word dat als 50% rap is.
Zelfs Gers heeft eraan meegewerkt. Als het lied echt slecht zou zijn, dan had hij zeker zijn medewerking wel stopgezet.quote:Op maandag 22 april 2013 19:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best een goed nummer, maar als ik dat toegeef dan verlies ik mijn streetcreds.
quote:
Net even aan de lijn. Ik heb hetzelfde verteld wat er zo ongeveer in de mail staat. Ze vonden het interessant en zouden het verder gaan onderzoeken.quote:
er zat alleen wel een typo in bij appropriate wat ik daarna heb verbeterdquote:
Een meezinger voor het volk dat ze maar voor de helft kunnen meezingenquote:Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet alles mee te zingen. Laat de rappers hun ding doen, en zing de stukjes die overblijven lekker mee.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is de beste beschrijving tot nu toe!.
Ik had eerst zelf een gemaakt, maar was niet zo zeker of het correct geschreven wasquote:Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
er zat alleen wel een typo in bij appropriate wat ik daarna heb verbeterd, maar goed dat je ook hebt gestuurd
Een meezinger hoeft niet altijd voor de 100% meegezongen te worden he. Alsof jij het Wilhelmus helemaal kent.quote:Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Een meezinger voor het volk dat ze maar voor de helft kunnen meezingen
hulde, dit is ons eigentijds verzet.quote:
quote:Op maandag 22 april 2013 19:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat dat zogenaamd druk maken toneelspel is. Natuurlijk kan men het slecht vinden. Vind het zelf ook slecht.
Alle 15 met mijn ogen dicht.quote:Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een meezinger hoeft niet altijd voor de 100% meegezongen te worden he. Alsof jij het Wilhelmus helemaal kent.
Maar die kun je wel helemaal meezingen. Appels en peren.quote:Op maandag 22 april 2013 19:21 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een meezinger hoeft niet altijd voor de 100% meegezongen te worden he. Alsof jij het Wilhelmus helemaal kent.
Verdomme, dit argument had ik vier dagen geleden al gezegd dat die er aan zat te komen. Het is namelijk nooit hun eigen fout, altijd die van een ander.quote:Op maandag 22 april 2013 19:08 schreef Jane het volgende:
Net Joop v.d. Ende op de radio. De fout die zij als commite gemaakt hebben, is volgens hem om het volk teksten in te laten sturen.
Ja ja, nu is het onze* schuld natuurlijk.
Ik niet. Ik kan niet zingen, wel rappen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:22 schreef PetrusPost het volgende:
[..]
Maar die kun je wel helemaal meezingen. Appels en peren.
Nog steeds appels en peren.quote:Op maandag 22 april 2013 19:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik niet. Ik kan niet zingen, wel rappen.
Nou ja, een beetje inzendingen uit het land aan elkaar plakken zonder dat iemand met goede smaak er een beetje een geheel van maakt, was natuurlijk ook niet 's werelds meest briljante idee. Joop slaat continu de plank mis, maar ook een stilstaande klok heeft het wel eens bij het juiste einde.quote:Op maandag 22 april 2013 19:22 schreef Deckard het volgende:
[..]
Verdomme, dit argument had ik vier dagen geleden al gezegd dat die er aan zat te komen. Het is namelijk nooit hun eigen fout, altijd die van een ander.
Waarom accepteert niemand dat we gewoon als land op muzikaal niveau ontzettend slecht zijn. En met dergelijke culturele subsidies te schrappen vraag je gewoon ook om zo'n poeplied.
Ik denk dat het de druppel is die de emmer doet overlopen omtrent het gedrag van het kontlikken van veel BN-ers. Guus Meeuwis en Daphne Deckers aanstellen als tekstschrijvers zegt natuurlijk veel over het incrowd gedrag. Beiden hebben totaal het niet in zich om tekstueel iets toonbaars neer te zetten. Dat kon je van te voren al aan zien komen.quote:Op maandag 22 april 2013 19:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Het is gewoon een uit de hand gelopen hype om dit nummer en plein publique heel erg niet leuk te vinden en dat maar zo vaak mogelijk te ventileren.
Jawel. Een lied met verschillende muziekstijlen is niet te vergelijken met een lied met één enkele muziekstijl.quote:
Juistquote:Op maandag 22 april 2013 19:26 schreef PetrusPost het volgende:
[..]
Jawel. Een lied met verschillende muziekstijlen is niet te vergelijken met een lied met één enkele muziekstijl.
Op 2.13 inderdaad dit smerige fragmentquote:
De mop is natuurlijk dat Ewbank, daarnaar gevraagd in DWDD, zei dat ze alleen maar een beetje naar de algemene toon van de inzendingen hadden gekeken bij het schrijven van de tekst. Ze hebben dus helemaal niks aan elkaar geplakt.quote:Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, een beetje inzendingen uit het land aan elkaar plakken zonder dat iemand met goede smaak er een beetje een geheel van maakt, was natuurlijk ook niet 's werelds meest briljante idee. Joop slaat continu de plank mis, maar ook een stilstaande klok heeft het wel eens bij het juiste einde.
Dit. Het wordt tijd dat dat kliekje eens een reality check krijgt.quote:Op maandag 22 april 2013 18:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Conclusie: Nederland moet niet zeiken en het lied maar accepteren, want er is zoveel moeite in gestoken. Fuck de BV Bekend Nederland. Ik kots erop.
Je moet je gage natuurlijk wel een beetje verdedigen, stel je voor je het imago krijgt je er makkelijk vanaf te willen maken.quote:Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef Jane het volgende:
[..]
De mop is natuurlijk dat Ewbank, daarnaar gevraagd in DWDD, zei dat ze alleen maar een beetje naar de algemene toon van de inzendingen hadden gekeken bij het schrijven van de tekst. Ze hebben dus helemaal niks aan elkaar geplakt.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Op 2.13 inderdaad dit smerige fragment
Man, man, man.quote:Op maandag 22 april 2013 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
twitter:borsato twitterde op maandag 22-04-2013 om 18:19:01“@leontineborsato: Zo even m'n ava veranderd @kellyweekers doe je mee? http://t.co/w3eyX9DiuS” ik doe ook mee! reageer retweet
Dingetje zit vuistdiep bij Joop in de poepert.quote:Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef Jane het volgende:
Nou, Joop ook bij DWDD. Eens kijken of hij zijn uitspraken herhaalt.
Dit.quote:Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef Jane het volgende:
Nou, Joop ook bij DWDD. Eens kijken of hij zijn uitspraken herhaalt.
quote:Van den Ende: we hebben een fout gemaakt
DEN HAAG -
Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft „een te groot harnas” aangemeten aan de tekstschrijvers van het Koningslied, omdat aan het publiek is gevraagd bijdragen te leveren waarop het lied gebaseerd moest worden. Daar heeft het comité een fout gemaakt, zei Joop van den Ende van het comité maandagavond op Radio 2.
Gokje, oorkleppen op en hopen dat het snel 31 april wordt.quote:Op maandag 22 april 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kijk eens aan, en wat gaat Joop doen om het te fixen?
Niks.quote:Op maandag 22 april 2013 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kijk eens aan, en wat gaat Joop doen om het te fixen?
quote:Het comité liet maandag weten vast te houden aan het plan om het veelbesproken Koningslied op de avond van de troonswisseling gezamenlijk te zingen. Eerder was er veel kritiek op het nummer; zaterdagavond trok componist John Ewbank het lied terug.
Van den Ende zegt critici te begrijpen, maar noemt het ook „een kwestie van smaak”. John Ewbank noemt hij „niet zomaar iemand. Hij heeft toch mooi 20 nummer 1-hits op zijn naam.”
De publiciteit rond het nummer heeft er volgens hem ook nog toe geleid dat „het goed tussen de oren zit”.
Van den Ende hoopt dat nu er een besluit genomen is, de storm gaat liggen. „Ik hoop dat we beseffen dat we hier praten over een liedje en dat er die dag belangrijker dingen gebeuren.”
Ja, nou, iedereen heeft wel eens een mindere vijf uur. Dat hoeft niet voor eeuwig je reputatie te bezoedelen (daar is kleuterachtig gedrag op Twitter voor), maar dat hoeft ook niet goedgepraat te worden met "ja, maar de rest was wel móói"quote:Op maandag 22 april 2013 19:33 schreef ajacied4lf het volgende:
John Ewbank noemt hij „niet zomaar iemand. Hij heeft toch mooi 20 nummer 1-hits op zijn naam.”
Want het levert ome Joop centjes op, dus dan moet het wel goed zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 19:36 schreef SecretStoryWous het volgende:
Natuurlijk vind ome Joop het goed!
De W van Willemquote:
Als dat niets zegt, dan gaan mensen ook nadenken over de resultaten van The Voice, So you wanna be a wannabe, etc.quote:Op maandag 22 april 2013 19:36 schreef kapiteintje het volgende:
Mijn god, alsof het wat zegt dat dat nr. op nr. 1 in iTunes staat.
Alsof alle inzendingen er wél in zitten. Dat zou wel verklaren hoe groot die 60% steekproef isquote:Op maandag 22 april 2013 19:37 schreef Jane het volgende:
Hij zegt het weer .:')
Alsof er iemand geprotesteerd had dat z'n tekst niet in het lied zat, als het een leuk, pakkend nummer was geweest met een goede (goedlopende) tekst.
Volgens mij zegt hij dat niet. Hij zegt dat het voor een groot publiek een passend nummer blijkt te zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef kapiteintje het volgende:
Joop zit ons nu eigenlijk gewoon te vertellen dat wij dom zijn en dat het een heel goed nummer is.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Deckard het volgende:
Ok, vertel het maar. Welke van jullie mongolen heeft 'w van stamppot' ingezonden? Een van jullie heeft het totaal kapot gemaakt!
Als wij er allemaal niet waren, was het vast fout in een andere taal. Dus ja.quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef Jane het volgende:
Ja ja, horen jullie dat, de taalfouten zijn ook onze schuld.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Deckard het volgende:
Ok, vertel het maar. Welke van jullie mongolen heeft 'w van stamppot' ingezonden? Een van jullie heeft het totaal kapot gemaakt!
Ik had de S van Wakker ingezonden.quote:Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Deckard het volgende:
Precies, die moet toch te achterhalen zijn.quote:Op maandag 22 april 2013 19:39 schreef Deckard het volgende:
De meerderheid van de mensen vind het een gigantisch kutnummer. Dat jij en nog 10 procent van Nederland het wel kunnen pruimen betekent niet dat wij ineens asociaal zijn omdat we het niet leuk vinden.quote:Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij dat niet. Hij zegt dat het voor een groot publiek een passend nummer blijkt te zijn.
Waar heb ik gezegd dat ik het kan pruimen? Dit staat volledig los van mijn eigen mening hoor. Ik vind het namelijk helemaal geen goed nummer.quote:Op maandag 22 april 2013 19:40 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen vind het een gigantisch kutnummer. Dat jij en nog 10 procent van Nederland het wel kunnen pruimen betekent niet dat wij ineens asociaal zijn omdat we het niet leuk vinden.
Ik hoef mijn deel niet.quote:Op maandag 22 april 2013 19:42 schreef DeJello het volgende:
Het lied kan niet teruggetrokken worden, want het is van iedereen.
Ik vind de gedachte om iets aan Willem-Alexander te geven wat al van hem is ietwat... goedkoop. Of er nou twee miljoen aan verspild is of niet.quote:Op maandag 22 april 2013 19:42 schreef DeJello het volgende:
Het lied kan niet teruggetrokken worden, want het is van iedereen.
Maar wel ff allemaal meezingen op de 30ste.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef kapiteintje het volgende:
Oh, nu kom de dooddoener: We moeten het allemaal niet zo serieus nemen.
quote:Op maandag 22 april 2013 19:46 schreef Tocadisco het volgende:
Oké, we mogen Joop de schuld geven als het kut wordt (zijn eigen woorden).
Ja, het volk moet gewoon allemaal oprotten. Besloten feestje voor de incrowd BN-kliek. En eigenlijk mag WA ook wel wegblijven, gok ik. Oké, 5 minuten voor een fotomomentje misschien.quote:Op maandag 22 april 2013 19:46 schreef kapiteintje het volgende:
Het comité is er voor het comité dus als ik het goed begrijp.
Nou nou, ik vermoed dat men WA best voor een avondje tot ere-BNer wil benoemen. Hij is ook wel een beetje bekend tenslotte.quote:Op maandag 22 april 2013 19:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, het volk moet gewoon allemaal oprotten. Besloten feestje voor de incrowd BN-kliek. En eigenlijk mag WA ook wel wegblijven, gok ik. Oké, 5 minuten voor een fotomomentje misschien.
Ewbanks is komen uithuilen en JvdE heeft een klein hartje (zoals bekend).quote:
swakker? oftewel swagger?quote:
Gers heeft nog nooit aan een goed nummer gewerktquote:Op maandag 22 april 2013 19:19 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Zelfs Gers heeft eraan meegewerkt. Als het lied echt slecht zou zijn, dan had hij zeker zijn medewerking wel stopgezet.
[ afbeelding ]
voel me net judas die munten krijgt.quote:
hij zei nu.nl.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef Tocadisco het volgende:
punt.nl is schijnbaar de schuldige peiler die met de 60% kwam.
Ik kan hem ook niet vinden.quote:
Deze?quote:Op maandag 22 april 2013 19:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ze die hebben hebben ze die in ieder geval erg goed verstopt, ik kan ze niet vinden.
http://www.powned.tv/nieu(...)an_w_van_wortel.htmlquote:"Het eerste rapcouplet ging nog goed, maar het tweede couplet - de W van wortel enzo - ging gewoon niet."
in een zin samengevat: Dat het een briljant lied was en dat we niet zo moesten zeuren en we het toch gingen zingen.quote:Op maandag 22 april 2013 20:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Ho, ik heb vd Endes verhaal bij DWDD gemist. wat zei hij?
dat het volk kut is en het lied gaat door want staat op n1.quote:Op maandag 22 april 2013 20:00 schreef clumsy_clown het volgende:
peopquote:Op maandag 22 april 2013 20:00 schreef clumsy_clown het volgende:
quote:Op maandag 22 april 2013 20:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
in een zin samengevat: Dat het een briljant lied was en dat we niet zo moesten zeuren en we het toch gingen zingen.
en met 'we' bedoeld hij ingehuurde koren, een grote groep gratis doorgelaten kinderen, en nog wat hier en daar weggeplukte down patienten. (echte downpatienten dus he, die vinden dit soort muziek ook prachtig, maar het gaat er meer om dat mensen dan minder snel geneigd zijn kritiek te geven want dat is zielig voor ze)quote:Op maandag 22 april 2013 20:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
in een zin samengevat: Dat het een briljant lied was en dat we niet zo moesten zeuren en we het toch gingen zingen.
Oftewel, er moet geen nieuwe komen en de oude moet verdwijnen.quote:
Dat is toch niet helemaal hetzelfde als '60% vind het goed'. Het zegt meer '60% wil niet dat we dit nog een keer gaan doen'.quote:
Handig, zo'n dubbele uitleg mogelijk. Misschien denkt 50% wel: we hebben al een koningslied: het Wilhelmus!quote:Op maandag 22 april 2013 20:06 schreef Rabieluh het volgende:
Oftewel, er moet geen nieuwe komen en de oude moet verdwijnen.
Kansloze tekst, hack dan wat ludieker.quote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
http://tinyurl.com/bmfw3gc
De Site van het Koningslied is gehackt.
Oh is dat alles, niet eens gedefacedquote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
Wel een beetje jammer van 'gejate'.quote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
Ja? Echt niet je kunt gewoon de tekst veranderen in het adresquote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
quote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
Euh, die tekst staat gewoon in de url, zo kan je alles er neerzetten.quote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
Rtl dus. Zelfsquote:Op maandag 22 april 2013 19:51 schreef D. het volgende:
rtlnieuws.nl
Wat vind jij?
Het is goed dat het Koningslied van John Ewbank blijft
Eens: 38%
38%
Oneens: 62%
62%
totaal: 1357
ja, wel matig, maar ook wel grappig.quote:Op maandag 22 april 2013 20:13 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Euh, die tekst staat gewoon in de url, zo kan je alles er neerzetten.
quote:Op maandag 22 april 2013 20:21 schreef SecretStoryWous het volgende:
http://www.luckymedia.nl/luckytv/
quote:Op maandag 22 april 2013 20:22 schreef DeJello het volgende:
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/04/manhunt-het-gooi/
quote:Op maandag 22 april 2013 20:22 schreef DeJello het volgende:
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/04/manhunt-het-gooi/
mij maakte het eigenlijk niet zoveel uit, maar die arrogante houding van het team achter dit lied zorgt ervoor dat ik me er tegen wil verzettenquote:Op maandag 22 april 2013 20:36 schreef Ireth het volgende:
Ik loop verdorie gewoon 3 topics achter![]()
* Ireth tapt koffie in, pakt een kokoskoek en gaat er even goed voor zitten!
Ik wou eerst ook even gaan teruglezen maar de shock van de reanimatie is me wat te veel.quote:Op maandag 22 april 2013 20:36 schreef Ireth het volgende:
Ik loop verdorie gewoon 3 topics achter![]()
* Ireth tapt koffie in, pakt een kokoskoek en gaat er even goed voor zitten!
twitter:Richardgroenend twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:25:27Ik wil niet zuur doen maar jongens; dat #Koningslied!Of de plaatselijke kantklosvereniging een workshop creatief schrijven heeft gedaan! reageer retweet
twitter:SanneWallis twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:16:12"Je bent 'n rund als je met vuurwerk stunt' vind ik persoonlijk al van hogere tekstkwaliteit dan "drie vingers in de lucht". #koningslied reageer retweet
twitter:annemariejung twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 11:52:52Doe mij maar zo'n theemuts dan, álles liever dan het Koningslied. http://t.co/PwVXb2Ke5F reageer retweet
Classic!quote:
Op maandag 22
april 2013 20:40 schreef
Gramulanion het
volgende:
[ afbeelding ]
http://www.hetofficielekoningslied.nl/zoeken/foto.html%20?q=%3Cdiv%20style=%22position:%20relative;%20top:%20-50px;%20background:%20rgb(255,%20255,%20255);%20height:%201150px;%20padding:15px;%22%3E%20%3Ch1%20class=%22hackdiv%22%3EWat%20een%20Slecht%20nummer!%3C/h1%3E%20%3Cp%20class=%22hackdiv%22%3E%3Ci%20style=%22text-decoration:line-through%22%3E%3C/i%3E%3Cbr%3E%20Met%20vriendelijke%20groet%3C/p%3E%20%3Ci%3EW.A.Van%20Buuren%3C/i%3E%20%3C/div%3E%20%3Cstyle%3E%20.pb-ellipsis,%20.bl-inzendingen-inner,%20.bl-100,%20.contribution,%20.mo-link%20%7B%20display:%20none%20!important;%20min-heigth:%200px%20!important;%20heigth:%200px%20!important;%20top:%20-1000px%20!important;%20position:%20absolute%20!important;%20%7D%20.mo-link%20%7B%20display:none;%20%7D%20.next%20.hackdiv,%20.mo-darkgrey%20%7B%20display:%20none;%20%7D%20%3C/style%3E%3C%22
Je zei toch BN'ers?quote:Op maandag 22 april 2013 20:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Er zijn gelukkig ook BN'ers die níet Johns hielen likken:twitter:Richardgroenend twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:25:27Ik wil niet zuur doen maar jongens; dat #Koningslied!Of de plaatselijke kantklosvereniging een workshop creatief schrijven heeft gedaan! reageer retweet
twitter:SanneWallis twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:16:12"Je bent 'n rund als je met vuurwerk stunt' vind ik persoonlijk al van hogere tekstkwaliteit dan "drie vingers in de lucht". #koningslied reageer retweet
twitter:annemariejung twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 11:52:52Doe mij maar zo'n theemuts dan, álles liever dan het Koningslied. http://t.co/PwVXb2Ke5F reageer retweet
quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef AthCom het volgende:
Valt me nu pas op:
TT: Het Koningslied slaat terug » Componist John Ewbank
Star Wars The Empire Strikes Back » Componist John Williams
Of ben ik daar laat mee?
Aldus Jennifer Ewbankquote:Het koningslied gaat door en laten we vooral met z'n allen de gedachte vasthouden om er samen een mooi feest van te maken. Voor en met elkaar, zonder zinloos gezeik.
twitter:JenniferEwbank4 twitterde op maandag 22-04-2013 om 22:15:57“@MrRaouldeHart: Als je hoera voor het #koningslied doet krijg je jennifer ewbank kado” Hoera! Enn nu? reageer retweet
Goffer. Ik kreeg na 20 seconden de slappe lachquote:
De familie Ewbank grossiert wel in niet lopende zinnen.quote:
Er is er nog één met blokfluit:quote:Op maandag 22 april 2013 22:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Goffer. Ik kreeg na 20 seconden de slappe lach
...het is alsof er een olifant verkracht wordt
Ik denk dat ik er ook maar eentje ga opnemen met een mondharmonicaquote:
Dat rapgedeelte met blokfluitquote:
Eric kan niet spellen.quote:Op maandag 22 april 2013 23:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
Eric van Tijn: ''John verdiend een standbeeld''.
John Wayne speelde in High Noon en volgens sommige mensen moet John Ewbank opgehangen worden aan een High Tree.quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef AthCom het volgende:
Valt me nu pas op:
TT: Het Koningslied slaat terug » Componist John Ewbank
Star Wars The Empire Strikes Back » Componist John Williams
Of ben ik daar laat mee?
Veeg me op!quote:
Ik ga hier helemaal stukquote:
Hahaha, geweldigquote:
Die mondharmonicaquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hahaha, geweldig
Doet me een beetje denken aan dit:
godskolerequote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hahaha, geweldig
Doet me een beetje denken aan dit:
Creatieve interpretatie door Joop dus... hieruit concluderen dat 60% het koningslied goed vindtquote:
Andere landen hebben bommenleggers, aardbevingen en honger en wij hebben ons eigen dramaquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb in tijden niet zo gelachen, wat een klucht
Lekker representatief, een onderzoek onder minder dan 0,0001% van de bevolking.quote:Op maandag 22 april 2013 19:51 schreef D. het volgende:
rtlnieuws.nl
Wat vind jij?
Het is goed dat het Koningslied van John Ewbank blijft
Eens: 38%
38%
Oneens: 62%
62%
totaal: 1357
vond het mooier dan het koningslied.quote:
ja dat zei ik al, ons eigen 9/11, ons eigentijdse 2e wereldoorlog, en we zitten nu in het verzet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Andere landen hebben bommenleggers, aardbevingen en honger en wij hebben ons eigen drama
Comité met Richard Krajicek, koningslied geschreven door Daphne Deckers. Wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef MichieldeR het volgende:
Volgens de Televaag blijft het Nationaal Comité bij het Koningslied.
twitter:GeertGordijn twitterde op maandag 22-04-2013 om 23:01:25@johnewbanknl zal die lelijke bek van jou eens verbouwen met een brandende kettingzaag reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.telegraaf.nl/p(...)eest_bijsmaak__.htmlquote:Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Als ze een opgewekt, meezingbaar nummer hadden geschreven met een tekst die ergens op sloeg was het allemaal ook niet gebeurd. Maar dat was zeker geen optie?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Eric van Tijn over 'lieve jongen' John Ewbank's nummer:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)eest_bijsmaak__.html
We moesten het nummer dus gewoon omarmen... volgens mij werkt het zo niet helemaal Eric
Filmpje: http://www.telegraaf.nl/p(...)l_Koningslied__.htmlquote:Slotakkoord rel Koningslied
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM -
AUDIO - Eric van Tijn en André van Duin hebben vannacht een hilarisch slotakkoord gecomponeerd aan de Koningslieddiscussie.
Van Duin maakt nieuw koningslied
Het is een nieuwe versie van Willempie gecombineerd met Oranje boven... en Máxima.
André: "Het wordt tijd dat we weer eens gaan lachen om al het gedoe rond het Koningslied. En dat wil ik op deze manier stimuleren."
Eric grapt: "Hier is het dan, het enige echte Koningslied natuurlijk."
Ik vind hem leukquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.telegraaf.nl/p(...)l_Koningslied__.html
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
Was deze al ergens voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
[ afbeelding ]
Al die twittervogeltjes erbijquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Ik hoorde op de radio vanmorgen een fragment dat Bea zogenaamd aankondigt toch maar koningin te blijven door dat gruwelijke Koningslied, geknipt uit echte toespraken. En ik kan het nergens vinden op youtube, jullie het al ergens gezien?Of heeft het hier al gestaan en heb ik het gemist?
Gevonden met hulp!quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef iteejer het volgende:
[..]dat wil ik ook wel horen
Weet je nog welk radiostation?
Wel in fastforward alsjeblieft. Potverdikkie, na drie biertjes val je hierbij in slaap.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:56 schreef superworm het volgende:
We kunnen als Calvinistisch landje wellicht gewoon een zeventiende-eeuwse psalm zingen. Ik zeg 24:4 en 5, licht aangepast (met 'Wim' in plaats van 'Heer'):
Verhoogt, o poorten, nu den boog!
Rijst, eeuw'ge deuren, rijst omhoog!
Opdat de Koning in moog' rijden.
Wie is die Vorst, zo groot in eer?
't Is Wim, d' almachtig, Opperheer.
't Is Wim, geweldig in het strijden.
Rijst, eeuwge deuren, rijst omhoog!
Opdat g' uw Koning moogt ontvangen.
Wie is die Vorst, zo groot in kracht?
't Is 't Hoofd van 's Neerlands legermacht;
Hem eren wij met lofgezangen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wel in fastforward alsjeblieft. Potverdikkie, na drie biertjes val je hierbij in slaap.
Niet mijn ding die psalmen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Deze beter? (En dan nog iets sneller)
Het zijn bij mij de enige dingen die bleven hangen ongeveerquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Niet mijn ding die psalmen.
Ik vond het boek al zo langdradig.
Nee. Wat dat betreft is de kerk niks voor mij. Ik vind sommige van die losse regels uit de bijbel nog wel mooi (de balk en de splinter als iconisch voorbeeld). Maar verder moet het ook niet gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Het zijn bij mij de enige dingen die bleven hangen ongeveerAllang niet meer naar de kerk, maar psalmen spoken nog regelmatig door mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:56 schreef superworm het volgende:
We kunnen als Calvinistisch landje wellicht gewoon een zeventiende-eeuwse psalm zingen. Ik zeg 24:4 en 5, licht aangepast (met 'Wim' in plaats van 'Heer'):
Rijst, eeuw'ge deuren, rijst omhoog!
Opdat de Koning in moog' rijden.
Wie is die Vorst, zo groot in eer?
't Is Wim, d' almachtig, Opperheer.
't Is Wim, geweldig in het strijden.
Rijst, eeuwge deuren, rijst omhoog!
Opdat g' uw Koning moogt ontvangen.
Wie is die Vorst, zo groot in kracht?
't Is 't Hoofd van 's Neerlands legermacht;
Hem eren wij met lofgezangen.
André van Duinquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik vind het majesteitschennis. André heeft geluk dat we niet meer in de middeleeuwen leven, anders werd hij op de brandstapel gezet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:49 schreef sonnyspek het volgende:
Dat liedje van Andre van Duin is echt geweldig.
quote:Bussemaker wil taalfouten uit Koningslied laten verwijderen
Voordat koning Willem-Alexander dinsdag wordt toegezongen met het Koningslied, moeten de taalfouten uit dat lied gehaald worden. Dat vindt minister Jet Bussemaker van Onderwijs, meldt De Telegraaf woensdag. .
In de storm van kritiek die afgelopen weekend opstak over het door John Ewbank gecomponeerde lied, wezen taalkundigen op de overvloed aan kromme zinnen en verhaspelingen.
moeder: jaaaquote:
heb em ook hele dagen in mn hoofd, goed nummer.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef superworm het volgende:
Deze was gister ruim 500.000 keer bekeken. Vandaag 700.000!Zing 'm de hele dag al mee.
Ik kwam gister terug van een week vakantie in Brussel en Antwerpen. Had dus wel vaag wat gelezen over het Koningslied maar feitelijk is de hele heisa én alles rondom Boston compleet langs me heen gegaan. Sindsdien gauw alles even teruggekeken qua Koningslied, verachting, columns, P&W, Lucky TV, alternatieve liederen enzovoorts, en besloten dat dit lied het moet gaan wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
heb em ook hele dagen in mn hoofd, goed nummer.
Deze dus, en nu ophouden met al dat gezeikquote:Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef superworm het volgende:
Deze was gister ruim 500.000 keer bekeken. Vandaag 700.000!Zing 'm de hele dag al mee.
twitter:CarlaWijn twitterde op woensdag 24-04-2013 om 15:54:17Oeps, nu blijkt groet met drie vingers die 'n W vormen ook nog een in Duitsland verboden Neo-nazi groet. http://t.co/y0GzvZpVHg #koningslied reageer retweet
quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
twitter:CarlaWijn twitterde op woensdag 24-04-2013 om 15:54:17Oeps, nu blijkt groet met drie vingers die 'n W vormen ook nog een in Duitsland verboden Neo-nazi groet. http://t.co/y0GzvZpVHg #koningslied reageer retweet
quote:Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
Nog geen Joodse organisatie die een kort geding heeft aangespannen?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Zal wel weer gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2013 16:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nog geen Joodse organisatie die een kort geding heeft aangespannen?
quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:10 schreef Auti het volgende:
Godsamme zeg... daar is echt goed over nagedacht over dat hele Koningslied
Geen idee, het is iig goedgekeurd door het comité.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?
Het comité wou dat er toch in hebben? Of ging dat puur om de rap zelf? Nou ja, het zijn iig een stel nazi'squote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:16 schreef alors het volgende:
Ik vind dat met nazi W een beetje gezocht hoor, zo heeft alles ergens op de wereld wel een andere betekenis.
Die nazigroet is duim, wijs en middelvinger.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Dubya.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Bush snapt het tenminste
[ afbeelding ]
Ah, zo dus:quote:Op woensdag 24 april 2013 17:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die nazigroet is duim, wijs en middelvinger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |