quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef AthCom het volgende:
Valt me nu pas op:
TT: Het Koningslied slaat terug » Componist John Ewbank
Star Wars The Empire Strikes Back » Componist John Williams
Of ben ik daar laat mee?
Aldus Jennifer Ewbankquote:Het koningslied gaat door en laten we vooral met z'n allen de gedachte vasthouden om er samen een mooi feest van te maken. Voor en met elkaar, zonder zinloos gezeik.
twitter:JenniferEwbank4 twitterde op maandag 22-04-2013 om 22:15:57“@MrRaouldeHart: Als je hoera voor het #koningslied doet krijg je jennifer ewbank kado” Hoera! Enn nu? reageer retweet
Goffer. Ik kreeg na 20 seconden de slappe lachquote:
De familie Ewbank grossiert wel in niet lopende zinnen.quote:
Er is er nog één met blokfluit:quote:Op maandag 22 april 2013 22:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Goffer. Ik kreeg na 20 seconden de slappe lach
...het is alsof er een olifant verkracht wordt
Ik denk dat ik er ook maar eentje ga opnemen met een mondharmonicaquote:
Dat rapgedeelte met blokfluitquote:
Eric kan niet spellen.quote:Op maandag 22 april 2013 23:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
Eric van Tijn: ''John verdiend een standbeeld''.
John Wayne speelde in High Noon en volgens sommige mensen moet John Ewbank opgehangen worden aan een High Tree.quote:Op maandag 22 april 2013 21:40 schreef AthCom het volgende:
Valt me nu pas op:
TT: Het Koningslied slaat terug » Componist John Ewbank
Star Wars The Empire Strikes Back » Componist John Williams
Of ben ik daar laat mee?
Veeg me op!quote:
Ik ga hier helemaal stukquote:
Hahaha, geweldigquote:
Die mondharmonicaquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hahaha, geweldig
Doet me een beetje denken aan dit:
godskolerequote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hahaha, geweldig
Doet me een beetje denken aan dit:
Creatieve interpretatie door Joop dus... hieruit concluderen dat 60% het koningslied goed vindtquote:
Andere landen hebben bommenleggers, aardbevingen en honger en wij hebben ons eigen dramaquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:03 schreef yvonne het volgende:
Ik heb in tijden niet zo gelachen, wat een klucht
Lekker representatief, een onderzoek onder minder dan 0,0001% van de bevolking.quote:Op maandag 22 april 2013 19:51 schreef D. het volgende:
rtlnieuws.nl
Wat vind jij?
Het is goed dat het Koningslied van John Ewbank blijft
Eens: 38%
38%
Oneens: 62%
62%
totaal: 1357
vond het mooier dan het koningslied.quote:
ja dat zei ik al, ons eigen 9/11, ons eigentijdse 2e wereldoorlog, en we zitten nu in het verzet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Andere landen hebben bommenleggers, aardbevingen en honger en wij hebben ons eigen drama
Comité met Richard Krajicek, koningslied geschreven door Daphne Deckers. Wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef MichieldeR het volgende:
Volgens de Televaag blijft het Nationaal Comité bij het Koningslied.
twitter:GeertGordijn twitterde op maandag 22-04-2013 om 23:01:25@johnewbanknl zal die lelijke bek van jou eens verbouwen met een brandende kettingzaag reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.telegraaf.nl/p(...)eest_bijsmaak__.htmlquote:Behalve zijn vriend John, hebben de criticasters in Erics ogen ook het inhuldigingsfeest schade berokkend. "Als Nederlanders het lied gewoon hadden omarmd, in plaats van kapot hadden gemaakt, was het heel anders gelopen. Ik vrees dat er toch een bijsmaak zal blijven."
Als ze een opgewekt, meezingbaar nummer hadden geschreven met een tekst die ergens op sloeg was het allemaal ook niet gebeurd. Maar dat was zeker geen optie?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Eric van Tijn over 'lieve jongen' John Ewbank's nummer:
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)eest_bijsmaak__.html
We moesten het nummer dus gewoon omarmen... volgens mij werkt het zo niet helemaal Eric
Filmpje: http://www.telegraaf.nl/p(...)l_Koningslied__.htmlquote:Slotakkoord rel Koningslied
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM -
AUDIO - Eric van Tijn en André van Duin hebben vannacht een hilarisch slotakkoord gecomponeerd aan de Koningslieddiscussie.
Van Duin maakt nieuw koningslied
Het is een nieuwe versie van Willempie gecombineerd met Oranje boven... en Máxima.
André: "Het wordt tijd dat we weer eens gaan lachen om al het gedoe rond het Koningslied. En dat wil ik op deze manier stimuleren."
Eric grapt: "Hier is het dan, het enige echte Koningslied natuurlijk."
Ik vind hem leukquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.telegraaf.nl/p(...)l_Koningslied__.html
quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
Was deze al ergens voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
[ afbeelding ]
Al die twittervogeltjes erbijquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:29 schreef freeDragon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Ik hoorde op de radio vanmorgen een fragment dat Bea zogenaamd aankondigt toch maar koningin te blijven door dat gruwelijke Koningslied, geknipt uit echte toespraken. En ik kan het nergens vinden op youtube, jullie het al ergens gezien?Of heeft het hier al gestaan en heb ik het gemist?
Gevonden met hulp!quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef iteejer het volgende:
[..]dat wil ik ook wel horen
Weet je nog welk radiostation?
Wel in fastforward alsjeblieft. Potverdikkie, na drie biertjes val je hierbij in slaap.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:56 schreef superworm het volgende:
We kunnen als Calvinistisch landje wellicht gewoon een zeventiende-eeuwse psalm zingen. Ik zeg 24:4 en 5, licht aangepast (met 'Wim' in plaats van 'Heer'):
Verhoogt, o poorten, nu den boog!
Rijst, eeuw'ge deuren, rijst omhoog!
Opdat de Koning in moog' rijden.
Wie is die Vorst, zo groot in eer?
't Is Wim, d' almachtig, Opperheer.
't Is Wim, geweldig in het strijden.
Rijst, eeuwge deuren, rijst omhoog!
Opdat g' uw Koning moogt ontvangen.
Wie is die Vorst, zo groot in kracht?
't Is 't Hoofd van 's Neerlands legermacht;
Hem eren wij met lofgezangen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wel in fastforward alsjeblieft. Potverdikkie, na drie biertjes val je hierbij in slaap.
Niet mijn ding die psalmen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:59 schreef superworm het volgende:
[..]
Deze beter? (En dan nog iets sneller)
Het zijn bij mij de enige dingen die bleven hangen ongeveerquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Niet mijn ding die psalmen.
Ik vond het boek al zo langdradig.
Nee. Wat dat betreft is de kerk niks voor mij. Ik vind sommige van die losse regels uit de bijbel nog wel mooi (de balk en de splinter als iconisch voorbeeld). Maar verder moet het ook niet gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Het zijn bij mij de enige dingen die bleven hangen ongeveerAllang niet meer naar de kerk, maar psalmen spoken nog regelmatig door mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:56 schreef superworm het volgende:
We kunnen als Calvinistisch landje wellicht gewoon een zeventiende-eeuwse psalm zingen. Ik zeg 24:4 en 5, licht aangepast (met 'Wim' in plaats van 'Heer'):
Rijst, eeuw'ge deuren, rijst omhoog!
Opdat de Koning in moog' rijden.
Wie is die Vorst, zo groot in eer?
't Is Wim, d' almachtig, Opperheer.
't Is Wim, geweldig in het strijden.
Rijst, eeuwge deuren, rijst omhoog!
Opdat g' uw Koning moogt ontvangen.
Wie is die Vorst, zo groot in kracht?
't Is 't Hoofd van 's Neerlands legermacht;
Hem eren wij met lofgezangen.
André van Duinquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:34 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik vind het majesteitschennis. André heeft geluk dat we niet meer in de middeleeuwen leven, anders werd hij op de brandstapel gezet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:49 schreef sonnyspek het volgende:
Dat liedje van Andre van Duin is echt geweldig.
quote:Bussemaker wil taalfouten uit Koningslied laten verwijderen
Voordat koning Willem-Alexander dinsdag wordt toegezongen met het Koningslied, moeten de taalfouten uit dat lied gehaald worden. Dat vindt minister Jet Bussemaker van Onderwijs, meldt De Telegraaf woensdag. .
In de storm van kritiek die afgelopen weekend opstak over het door John Ewbank gecomponeerde lied, wezen taalkundigen op de overvloed aan kromme zinnen en verhaspelingen.
moeder: jaaaquote:
heb em ook hele dagen in mn hoofd, goed nummer.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef superworm het volgende:
Deze was gister ruim 500.000 keer bekeken. Vandaag 700.000!Zing 'm de hele dag al mee.
Ik kwam gister terug van een week vakantie in Brussel en Antwerpen. Had dus wel vaag wat gelezen over het Koningslied maar feitelijk is de hele heisa én alles rondom Boston compleet langs me heen gegaan. Sindsdien gauw alles even teruggekeken qua Koningslied, verachting, columns, P&W, Lucky TV, alternatieve liederen enzovoorts, en besloten dat dit lied het moet gaan wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
heb em ook hele dagen in mn hoofd, goed nummer.
Deze dus, en nu ophouden met al dat gezeikquote:Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef superworm het volgende:
Deze was gister ruim 500.000 keer bekeken. Vandaag 700.000!Zing 'm de hele dag al mee.
twitter:CarlaWijn twitterde op woensdag 24-04-2013 om 15:54:17Oeps, nu blijkt groet met drie vingers die 'n W vormen ook nog een in Duitsland verboden Neo-nazi groet. http://t.co/y0GzvZpVHg #koningslied reageer retweet
quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
twitter:CarlaWijn twitterde op woensdag 24-04-2013 om 15:54:17Oeps, nu blijkt groet met drie vingers die 'n W vormen ook nog een in Duitsland verboden Neo-nazi groet. http://t.co/y0GzvZpVHg #koningslied reageer retweet
quote:Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren.
Nog geen Joodse organisatie die een kort geding heeft aangespannen?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Zal wel weer gebeurenquote:Op woensdag 24 april 2013 16:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nog geen Joodse organisatie die een kort geding heeft aangespannen?
quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:10 schreef Auti het volgende:
Godsamme zeg... daar is echt goed over nagedacht over dat hele Koningslied
Geen idee, het is iig goedgekeurd door het comité.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?
Het comité wou dat er toch in hebben? Of ging dat puur om de rap zelf? Nou ja, het zijn iig een stel nazi'squote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die drie vingers was toch een ideetje van Ali B?
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:16 schreef alors het volgende:
Ik vind dat met nazi W een beetje gezocht hoor, zo heeft alles ergens op de wereld wel een andere betekenis.
Die nazigroet is duim, wijs en middelvinger.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:50 schreef henkde_j het volgende:
Au
Dubya.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Bush snapt het tenminste
[ afbeelding ]
Ah, zo dus:quote:Op woensdag 24 april 2013 17:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die nazigroet is duim, wijs en middelvinger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |