SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele afgeronde projecten van het vorige topic ..
Bertha's Bina:
LekkerApart Ezeltje:
DonnaRush's babyvestje:
Trovey's Kol:
Geen kotszakje, maar CotS-slakje!
Hook on![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nope niets gehad...quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:23 schreef dapmar het volgende:
[..]
Hihi heb je die. Volgende dag bericht ja, NIET ONTVAGEN dus ho mijn caps lock. Zal vanavond of morgen even opnieuw reageren. Hihihi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zielepoot.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:14 schreef Briggy het volgende:
Ik was net bij de Boekenvoordeel maar daar geldt de 3=2 aktie niet meer
Nou moest ik wel wat anders kopen
[ afbeelding ]
Heb ik(ik ben tenslotte een oud mensquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik voel me vereerd met mijn slakje in OP
@Trovey: Is zo'n oudemensenloep dan niet wat?Misschien stom, maar je kan ze zo voor je neer zetten
O... pardon, ik heb de naïeve aanname dat iedereen op het internet mijn leeftijd heeft, beetje naïefquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik(ik ben tenslotte een oud mens), werkt in dit geval ook niet
Mijn gebrek aan leesbril zit me daar dwars, beste werkt gewoon het hele spul vlak voor mijn neus houden (ben bijziend) en met een flinke hoeveelheid licht er op( ik zit nu onder mijn fel licht ledlampje). Gelukkig is het ding maar klein en heb ik het moeilijkste deel gehad.
Jammer genoeg moet ik hierna er weer eentje maken want deze hou ik niet.
Maakt niet uit johquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O... pardon, ik heb de naïeve aanname dat iedereen op het internet mijn leeftijd heeft, beetje naïef
Leesbrillen zijn er bij de Kruitvat
Succes ermee
ah, die tip onthoud ik voor een volgende dinsdag (als ik in Den Haag ben). wat vroegen ze daar voor een bolletje softfun?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Briggy het volgende:
De Softfun was niet bij de Boekenvoordeel maar op de markt op de Leyweg in Den Haag.
Een kraam vol met alleen maar bolletjes, o.a. Softfun, Phildar Coton 3, een paar merken acryl en nog wat aparte garens![]()
bij 't trendje.nl kosten ze 2,95 tegenwoordig, dus dat scheelt niet eens zo heel veel. (maar wel ook de verzendkosten uiteraard).quote:
Ik kan vrijdag wel even kijken hier, eerder lukt me niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:15 schreef saaw het volgende:
Willen alle dames die vaak bij een Wibra komen nog even voor me checken of er nog bolletjes Nova [gemerceriseerde katoen] in donkerpaars [150936] te krijgen zijn? Heb er nog 4 nodig voor een sjaal voor mn beste vriendinnetjeThanks alvast, mijn dank is enorm!
wat moet ik nou doen?quote:Starting chain: 3ch, 1 slip stitch to close the chain
1 rnd: 8 sc in starting chain.
Gemeleerd garen gebruiken in blauw/wit misschien?quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:37 schreef Lijnloos het volgende:
Gaaf Miss! Goed gelukt hoor!
Even een vraagje hoe jullie dit zouden oplossen: Ik wil nog een uiltje maken voor een collega. Zijn vrouw wilde dat graag want ze hadden een uil op het geboortekaartje. Maar... die heeft een geruitte buik zeg maar.... hoe zou ik dat een beetje kunnen namaken met enkel blauw en wit?
(zal effe fotootje linken van het beest... )
[ afbeelding ]
Dit is hem...
Een ring maken van 3 losse en dan in het midden ervan de 8 vasten maken... Of een kleine magische ring maken en daarin de 8 vasten...quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:02 schreef Mirjam het volgende:
Help!
Ik ga een nieuw project beginnen, en nu staat er het volgende.
[..]
wat moet ik nou doen?
3 startlossen haken, en met een slip stitch in de eerste losse tot een cirkel maken, en dan dus over die drie steekjes 8 vasten verdelen?
ooooooh, ik moet ze ín de ring maken? Dus niet in die drie steekjes maar eromheen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Een ring maken van 3 losse en dan in het midden ervan de 8 vasten maken... Of een kleine magische ring maken en daarin de 8 vasten...
Ja! Wat ben je aan het maken? Zo'n magische ring is vaak mooier.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ooooooh, ik moet ze ín de ring maken? Dus niet in die drie steekjes maar eromheen?
That makes more sense.
Je kunt toch onmogelijk 8 steken mooi verdelen over 3 chains? Dus ik zou het er gewoon in doenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:08 schreef Lijnloos het volgende:
uhm... ik twijfel nu... maar dat lijkt mme wel logischer...
met n stofje misschien? Bij de hema verkopen ze n pakketje met stofjes voor n paar euries. Daar zit blauw/wit geruit in!quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gemeleerd garen gebruiken in blauw/wit misschien?
Misschien kun je er later overheen borduren? Ik roep maar iets. Ik heb met twee draden gewerkt voor een tas en dat zie je wel ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:21 schreef Lijnloos het volgende:
Beiden leuke optie, maar ik gemeleerd heb ik niet en stofje gaat met mijn skillz echt dramatisch lelijk worden... Zat misschien te denken om dubbele draad te gebruiken, maar dan wordt het zeker wel heel veel dikker? Misschien es een stukje proberen.
Misschien een lapje haken met bijv witte stokjes en er dan met een blauwe ketting lossen doorheen weven en dat dan weer op het uiltje naaien?quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:37 schreef Lijnloos het volgende:
Even een vraagje hoe jullie dit zouden oplossen: Ik wil nog een uiltje maken voor een collega. Zijn vrouw wilde dat graag want ze hadden een uil op het geboortekaartje. Maar... die heeft een geruitte buik zeg maar.... hoe zou ik dat een beetje kunnen namaken met enkel blauw en wit?
[ afbeelding ]
Dit is hem...
Dat is geen magische ring denk ik danquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Mirjam het volgende:
Ik heb nu een magische ring van 4 gemaakt, en in die 4 steeds 2 vasten.
Ik ben voor het eerst met textielgaren aan het haken, de cirkel is in het begin niet mooi plat, komt dat doordat het nogal lastig is om hier goed mee te werken?
Liefst moet het helemaal plat zijn, maar in het midden steekt het dus iets uit, maar dat neem ik maar voor lief gezien ik het bgein bijna 10 x overnieuw moest doen eer ik zag waar het precies moest
Jawel, maar het is textielgaren he?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat is geen magische ring denk ik dan
Je doet toch geen magische ring met 4 chains, je maakt 0 chains voor een magische ring, dus je hebt een gewone cirkel gemaaktquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:48 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jawel, maar het is textielgaren he?
Met naald 8 i.p.v. 10
Moeilijk om mee te werken
ik weet niet hoe jij een magische ring maakt, gewoonlijk maak je zes vasten en nu deed ik er 4quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Je doet toch geen magische ring met 4 chains, je maakt 0 chains voor een magische ring, dus je hebt een gewone cirkel gemaakt
Zoals het filmpje wat ik net postte, waar heb jij het over danquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik weet niet hoe jij een magische ring maakt, gewoonlijk maak je zes vasten en nu deed ik er 4
ermahgerd je ziet haar toch vasten haken in die cirkel of nie danquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Zoals het filmpje wat ik net postte, waar heb jij het over dan
Ja, maar daar maak je die cirkel niet van, die haak je erin, daarom was ik confusedquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ermahgerd je ziet haar toch vasten haken in die cirkel of nie dan
de cirkel bestaat uit die vasten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja, maar daar maak je die cirkel niet van, die haak je erin, daarom was ik confused
Hij past net. Ik wist niet zeker of ik voldoende wol had, anders zou ik het ietsje groter hebben gemaakt. Ik kwam nu ook maar net uit, dus ik weet niet of ik het gered had om het iets groter te maken.quote:
Toen ik in het rond moest voor mijn mand heb ik het geloof ik anders gedaan, even opzoeken. Dat is wel plat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de cirkel bestaat uit die vasten.
maargoed da's de discussie niet.
als ik overnieuw begin wordt de onderkant mooi plat of blijft dat problematisch met textielgaren?
Leuk mutsje! Maar ik denk dat hij te kort is. Misschien als je er nog een paar rijen aanvast haakt (misschien met ander kleurtje?) dat hij dan wel past? Die fout heb ik zelf een paar keer gemaaktquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij past net. Ik wist niet zeker of ik voldoende wol had, anders zou ik het ietsje groter hebben gemaakt. Ik kwam nu ook maar net uit, dus ik weet niet of ik het gered had om het iets groter te maken.
Hij is voor mijn dochter van 3,5 en daar past ie dus welquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:56 schreef bietel het volgende:
Spaceinvaders: Mirjam zegt niet dat ze chains heeft gehaakt. Ik denk dat daar het misverstand zit
[..]
Leuk mutsje! Maar ik denk dat hij te kort is. Misschien als je er nog een paar rijen aanvast haakt (misschien met ander kleurtje?) dat hij dan wel past? Die fout heb ik zelf een paar keer gemaakt
als je wil, graag.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Toen ik in het rond moest voor mijn mand heb ik het geloof ik anders gedaan, even opzoeken. Dat is wel plat.
Ch 2quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als je wil, graag.
die 3 chains en dan 8 vasten erin lukt me echt niet, wat een drama is dat zeg
ik heb al 4 toeren gedaan inmiddels maar haal 'm wel uit denk ik, ga ik jouw manier proberenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ch 2
Rnd 1: 8 sc in 2nd ch from hook
Mijn mand is plat ja, Ik zal eens proberen om een foto te maken zonder dat ik m leeg hoef te gooienquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb al 4 toeren gedaan inmiddels maar haal 'm wel uit denk ik, ga ik jouw manier proberen
blijdt dat mooi plat?
jaaquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Mijn mand is plat ja, Ik zal eens proberen om een foto te maken zonder dat ik m leeg hoef te gooien
Leuk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook aan het haken geslagen, en ik vind het leuk!
Mijn eerste projectje is af:
[ link | afbeelding ]
Oh dat is bij ij om de hoekquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Briggy het volgende:
Paar weken terug heb ik nog aardig wat bolletjes katoen in de winkel gekocht voor de 3=2 prijs, ze vond het vreemd dat de aanbieding online nog wel liep.
De Softfun was niet bij de Boekenvoordeel maar op de markt op de Leyweg in Den Haag.
Een kraam vol met alleen maar bolletjes, o.a. Softfun, Phildar Coton 3, een paar merken acryl en nog wat aparte garens![]()
Ik werd er heel hebberig van
bij die grote ogen zou ik eigenlijk gewoon de ogen haken, is dat geen optie? dus eerst een blauw rondje en dan nog een stuk wit eromheen haken, die erop naaien en klaar is lijnloos.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:30 schreef Lijnloos het volgende:
Crap, heb de ogen echt helemaal verkeerd geplaatst. Dat wordt dus vanavond de boel uithalen en veiligheidsogen mollen.
Nou ok, iets minder maar nog genoeg in de pijplijn... (pijplijnloos?)quote:Op woensdag 17 april 2013 10:07 schreef trui het volgende:
20 wipjes? wow!
ik heb van de week nog nauwelijks gehaakt, heb even weinig puf + tijd, en ben wat ontmoedigd door het dekentje dat toch schever geworden is dan ik dacht. ik ben van plan om er een soort corrigerend randje tegenaan te haken, maar zie daar wat tegenop omdat ik vrees dat het toch niet mooi wordt.
dan haal ik liever uit dan bewust meerderenquote:Op woensdag 17 april 2013 10:34 schreef trui het volgende:
nee, blocken zal niet volstaan. ik heb eerst ongemerkt geminderd, daarna bewust weer gemeerderd om weer op de oorspronkelijke breedte uit te komen. nu zit er dus een soort driehoekige inkeping aan 1 kant.
ik heb er 4 voor je gevonden!!quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:15 schreef saaw het volgende:
Willen alle dames die vaak bij een Wibra komen nog even voor me checken of er nog bolletjes Nova [gemerceriseerde katoen] in donkerpaars [150936] te krijgen zijn? Heb er nog 4 nodig voor een sjaal voor mn beste vriendinnetjeThanks alvast, mijn dank is enorm!
Yayyyyquote:
Ik hoef vrijdag niet meer te zoeken?quote:Op woensdag 17 april 2013 18:03 schreef saaw het volgende:
[..]
Yayyyy!! Ik PM je even
[edit] Waua, ik zie nu die bizon pas![]()
![]()
Kennelijk nietquote:Op woensdag 17 april 2013 18:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoef vrijdag niet meer te zoeken?
Mooi, mocht het veranderen dan hoor ik het wel.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:39 schreef saaw het volgende:
[..]
Kennelijk nietannelotje stuurt het morgen mijn kant op
toch bedankt!
tofquote:Op woensdag 17 april 2013 22:03 schreef Lijnloos het volgende:
Uillie (nog zonder staart en pootjes...):
[ afbeelding ]
Haha, keukenpapiertje... maar ik wilde witte achtergrond proberen te creeeren zodat de kleuren beter uit zouden komen... Jammerlijk mislukt, dat wel.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:54 schreef -Spring het volgende:
Leuk, Lijn, je uil!
Maar waarom ligt ie op een wc-papiertje?
ik zie deze vraag en zonder verder het topic te lezen weet ik een oplossing.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:37 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is hem...
ik zie dat ik net te laat ben.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:03 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
leuk en mooie kleuren ookquote:Op donderdag 18 april 2013 10:06 schreef Danaîdes het volgende:
Wat zijn jullie snel!!! Wow-y
[ afbeelding ]
Mijn laatste projectje ;D <3
haha leuk! kunnen ze elkaar veilig te lijf gaan.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:08 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Zo even een rammelhamer gemaakt in 2 avondjes. Deze gaan echt enorm snel. Ben nu aan een tweede begonnen. Het is voor een tweeling!
mooi gelukt lijn! krijgt ie nog aparte vleugels ook?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:03 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die kende ik ook al (ook schattig). Ik wil iets maken voor op de kinder logeer kamer en ben nog ideeen aan het bedenken. En tijd er voor vindenquote:Op donderdag 18 april 2013 10:47 schreef trui het volgende:
geinig, zoiets heb ik ook wel eens overwogen. ken je ook de versierde klok van 'according to matt'?
Die is leuk! !!quote:Op donderdag 18 april 2013 10:47 schreef trui het volgende:
geinig, zoiets heb ik ook wel eens overwogen. ken je ook de versierde klok van 'according to matt'?
Wie weet, ik vind het een zeer geslaagd boek in ieder geval. Veel mooie blokken voor zowel beginners als gevorderden (staat er ook bij)....die hele serie boeken vind ik trouwens geslaagd.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:47 schreef trui het volgende:
trovey, een van die zeshoeken op de voorkant (de middelste van de bovenste 3 - ik zie nu dat 't ook de eerste linksboven op de opengeslagen pagina is) lijkt wel veel op de bloemige blokken waar Spuuglokje een tas van aan 't haken is. misschien heeft zij het ook daaruit?
wat maak je trouwens van dat vliegertouw?
Oh, die is tof zegquote:Op donderdag 18 april 2013 10:40 schreef Dottey het volgende:
mooie oplossing ook dat hartje vlechten.
ik kwam net iets leuks tegen om te knutselhaken
[ afbeelding ]
niet zelf gemaakt dus.. maar misschien een leuk idee voor iemand
Ik heb hem ookquote:Op donderdag 18 april 2013 11:33 schreef trovey het volgende:
Mooie beestjes weer.Na de mini-projectjes nu aan het rommelen met vliegertouw. en weer naald 2, stalen naald deze keer maar die zijn behoorlijk kort en dat merk je met je haakhand.
![]()
Dat idee met klokken ken ik al heb ik ik een ander idee hoe ik hem ga maken(niet met een rand), heb al een klok bij de Kringloop gekocht voor het idee.![]()
Iemand dit boek trouwens al in huis, ik wel....heel mooi en bruikbaar boek voor allerlei projecten.Lag bij Boekenvoordeel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
t is hier tot een halve klos gekomen, en de rest dient als sta in de wegquote:Op donderdag 18 april 2013 12:54 schreef Muck het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met het textielgaren van Action?
Ik heb een paar klossen meegenomen om er tassen van te haken, zoals ik met zpagetti gedaan heb, maar ik kan er geen hoera over roepen
Het is vrij ruw en ik ben al een aantal knopen tegengekomen. Ook zijn er in de zwarte klos stukken aan elkaar genaaid met wit garen, wat er natuurlijk niet uitziet
Ik vind het in 1 woord verschrikkelijk. Ik had 5 klossen zwart, de ene zwart was veel donkerder dan de andere, sommige was zelfs antraciet achtig. Veel knopen, idd dat witte naaigaren ertussen en op sommige plekken was het extreem dun. Zo dun dat ik bang was dat ik het zo zou gaan scheuren.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:54 schreef Muck het volgende:
Ik heb een paar klossen meegenomen om er tassen van te haken, zoals ik met zpagetti gedaan heb, maar ik kan er geen hoera over roepen
Het is vrij ruw en ik ben al een aantal knopen tegengekomen. Ook zijn er in de zwarte klos stukken aan elkaar genaaid met wit garen, wat er natuurlijk niet uitziet
Primaquote:Op donderdag 18 april 2013 12:54 schreef Muck het volgende:
Dat idee heb ik dus voor de klok van de Kringloop maar dan wat meer dicht.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:29 schreef saaw het volgende:
Wat leuk die klokken! Ik kwam laatst deze op Etsy tegen en wil ook zoiets gaan maken voor mn slaapkamer
[ afbeelding ]
En hoe bevalt die? Goede instructies?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Oh, die is tof zeg
[..]
Ik heb hem ook
ik heb nu 3 klossen, de eerte klos had na 10 cm al een knoopquote:Op donderdag 18 april 2013 12:54 schreef Muck het volgende:
Al het textielgaren werkt zwaar, of het nou goed- of duurkoop is.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb nu 3 klossen, de eerte klos had na 10 cm al een knoop
het haakt enorm zwaar, verder kan ik er nog weinig over zeggen, want net begonnen
Ik heb deze tas ook met zpagetti gemaakt, die valt qua gewicht best wel mee, maar het scheelt dat ie niet zo heel groot is denk ik.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:06 schreef trui het volgende:
ik vind tassen van dat spul sowieso te zwaar worden. mandjes en vloerkleden, daar vind ik het nog wel geschikt voor.
wat de onafgewerkte details betreft: in principe is 't van reststof gemaakt, toch? dus volgens mij horen die oneffenheden er wel een beetje bij.
Dat kloptquote:Op donderdag 18 april 2013 13:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Al het textielgaren werkt zwaar, of het nou goed- of duurkoop is.
Was het maar waar! Nu op twee plekjes, maar verder gelukkig nog niet.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:04 schreef trui het volgende:
het kan ook wel weer een soort van charmant worden, als dat witte maar structureel overal wat doorheen zit? maar goed, mijn liefde voor zpagetti en co is al aardig bekoeld hoor. (zpagetti is ook heel wisselend van kwaliteit trouwens, er zit enorm veel verschil tussen klossen).
Scherp gezien trui! Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:47 schreef trui het volgende:
trovey, een van die zeshoeken op de voorkant (de middelste van de bovenste 3 - ik zie nu dat 't ook de eerste linksboven op de opengeslagen pagina is) lijkt wel veel op de bloemige blokken waar Spuuglokje een tas van aan 't haken is. misschien heeft zij het ook daaruit?
Ik had dat bij mijn zpagetti ook en was juist blij met action textielgaren LOLquote:Op donderdag 18 april 2013 14:00 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb deze tas ook met zpagetti gemaakt, die valt qua gewicht best wel mee, maar het scheelt dat ie niet zo heel groot is denk ik.
Het viel me op dat er tussen dit spul en zpagetti wel een behoorlijk kwaliteitsverschil zit. Ook niet gek als je naar de prijs kijkt natuurlijk. Maar zwart aan elkaar gezet met witte draad.... dat ziet er wel heel slordig uit helaas
Volgens mij kan je dan beter een goedkoop/2ehands dekbed slopenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:46 schreef trui het volgende:
denk alleen eens aan de hoeveelheid vulling die je daarvoor nodig zou hebben...
Yeah, dat is wel een goed idee....ik heb nog een aantal bollen zpagetti over....daar zou ik vast wel een padma van gemaakt kunnen krijgen!quote:Op donderdag 18 april 2013 17:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ooit wil ik nog eens een Padma of Giraf van Zpagetti maken, maar voor nu vind ik er niks aan.... tis mij te grof en te zwaar. Moet wel leuk blijven dat haken![]()
dit heb ik geprobeerd... toevallig twee weken geleden.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:44 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dan beter een goedkoop/2ehands dekbed slopen
Ik heb destijds mijn badmat van oude t-shirts gehaakt, werkt prima maar je moet het bij het opwinden wel uitrekken. Overigens werkt het het best met t-shirt die aan de zijkanten geen naden hebben anders krijg je precies hetzelfde als met dat Action-garen.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:33 schreef Dottey het volgende:
[..]
dit heb ik geprobeerd... toevallig twee weken geleden.
Was een fiasco. Het was een katoenen hoes, en als ik die knipte in een lange spagetthi sliert brak hij gewoon soms.. echt zo irritant. ik dacht ik knip niet verder ik ga eens kijken hoe het haakt....
het brak steeds als je een steek wilde maken... ik heb het weggemieterd.
Tshirts zijn wel geschikt. Je moet wel de rek er een beetje uittrekken.
Er is trouwens een Tarn topic hiervoor met instructies.
Ze hebben wel een patroon van Nijntje te koop op de Hooked-site...trouwens ook speciale naalden voor dat garen, moet ik nog eens bestellen.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:46 schreef trui het volgende:
denk alleen eens aan de hoeveelheid vulling die je daarvoor nodig zou hebben...
Ik bedoelde meer de vullingquote:Op donderdag 18 april 2013 20:33 schreef Dottey het volgende:
[..]
dit heb ik geprobeerd... toevallig twee weken geleden.
Was een fiasco. Het was een katoenen hoes, en als ik die knipte in een lange spagetthi sliert brak hij gewoon soms.. echt zo irritant. ik dacht ik knip niet verder ik ga eens kijken hoe het haakt....
het brak steeds als je een steek wilde maken... ik heb het weggemieterd.
Tshirts zijn wel geschikt. Je moet wel de rek er een beetje uittrekken.
Er is trouwens een Tarn topic hiervoor met instructies.
Goed gelukt, ook mooi met die kleurtjes.quote:Op donderdag 18 april 2013 20:09 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Sjakie Stapelslak, gehaakt op verzoek om te geven als kraamcadeau
Na die 3 lossen (die je moet beschouwen als een stokje) haak je nog een losse en dan haak je nog een stokje in die laatste vaste van de vorige toer. Haak dan 5 lossen. Haak dan een stokje plus een losse plus een stokje in de volgende vaste (die waaier dus overslaan). Je haakt dus steeds in de vasten van de vorige toer een setje van stokje, losse en stokje. En tussen die setjes van stokje plus losse plus stokje haak je steeds 5 lossen om die waaiers te overbruggen.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Vraag: ik ben aan een tas begonnen maar dat patroon is niet helemaal uitgeschreven maar is met teltekening. Heb ik nog niet eerder gedaan, en ik kom er niet uit. Kan iemand me helpen?
http://www.garnstudio.com(...)r=99&d_id=24&lang=nl
De eerste toer heb ik gedaan, zeven mooie boogjes heb ik af. Dan begin ik met drie lossen, maar dan?
ik dacht dat je een hoesomtrek bedoelde.. niet de deken zelfquote:Op donderdag 18 april 2013 20:37 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de vullingMaar inderdaad, heel het ding gebruiken is nog beter!
Haha, nee dus.. Doelde op de opmerking van Trui over de opvulling die je voor een Zpadma nodig zou hebbenquote:Op donderdag 18 april 2013 22:18 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik dacht dat je een hoesomtrek bedoelde.. niet de deken zelf
Nee niet de draden zomaar lukraak afknippen hoor! Dan valt heel je werk weer uit elkaar.. Het is een klus maar je moet ze echt met een stopnaald allemaal netjes wegweven in je haakwerk (tenminste zo doe ik het)quote:Op donderdag 18 april 2013 22:22 schreef hadassa1 het volgende:
ik ben bezig met mijn eerste paar granny's aan elkaar aan het zetten nu is er alleen 1 ding en dat zijn al die irritante draden aan de achterkant kan ik die gewoon afknippen? ik kan niet zo goed tegen een rommeltje van draden hetzelfde heb ik met borduren dat de achterkant exact hetzelfde uit moet zien als de voorkant
Wat een enorm werk o.O Respect!quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:35 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke kleuren BT!
Ik heb weer 50 vlakjes aan elkaar gehaakt in (2,5) rijen, nog 90 aan te haken (waarvan ongeveer 30/40 al gemaakt)... Het schiet op
[ afbeelding ]
mischien allemaal grannysquares? in de middelste ring gaat niet zoveel, dus kan je ook de hele kleine stukjes gebruiken. Het wordt dan wel lekker mengelmoesjequote:Op zaterdag 20 april 2013 12:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heeft iemand een leuk patroon voor een soort lapjes deken voor restjeswol?
Ik wil even alle rare korte kleine bolletjes en stukjes opmaken
Hele kleine granny's?quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heeft iemand een leuk patroon voor een soort lapjes deken voor restjeswol?
Ik wil even alle rare korte kleine bolletjes en stukjes opmaken
Anders maak je zoiets, wekt altijd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hmmm... over die granny's zal ik eens nadenken... Ik denk wel dat het de enige oplossing is. Of ik moet gewoon gaan breien telkens bijvoegen *piekerert verder*
Goed idee.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:56 schreef Vicky het volgende:
Geweldig lijntjes.
En het dreftjurkje is erg schattig.
Ik heb morgen een verjaardag. Cadeaupapier is op een ik heb geen zin om nieuwe te kopen. Ben even cra geweest
[ afbeelding ]
Er zit en nagellakjes met geldig.
Keer wat anders.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:14 schreef Toverheks het volgende:
allemaal weer mooie en leuke dingen, het afwasjurkje, geniaal
Wel voor Nederlandquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:41 schreef CREADO het volgende:
je kan potent aanvragen voor het dreftjurkje![]()
gewoon alle soorten en maten van de dreftfles, en dan eerst eentje opsturen naar de DreftFabriek, je weet maar nooitquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Keer wat anders.
[..]
Wel voor Nederland, geen idee hoe groot die flessen zijn in andere landen maar ik moest het patroon 3x zo groot maken om het aan te passen een een Nederlandse 500 ml fles dus eigenlijk is het een nieuw patroon.
![]()
Overigens alweer bijna klaar met een paar slippertjes gemaakt naar een gebreid voorbeeld wat ik in de kringloopwinkel vond, ik ga als een speer.
Dit is een fles van het Kruidvat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gewoon alle soorten en maten van de dreftfles, en dan eerst eentje opsturen naar de DreftFabriek, je weet maar nooit
daarom, niet geschoten is altijd mis, gewoon maken foto`s opsturen etc. ( misschien krijg je een doos van 48 flessen hahahah)quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Dit is een fles van het Kruidvat.Is trouwens wel een artikel wat het Kruidvat zou verkopen.
Het is wel een vrolijk gezicht op het aanrecht.
leuk, en lekker ieniemienie gefreubelquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:57 schreef CREADO het volgende:
weer wat dingetjes afgemaakt...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
daarom, niet geschoten is altijd mis, gewoon maken foto`s opsturen etc. ( misschien krijg je een doos van 48 flessen hahahah)
Super! Dankjewel!quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:08 schreef trui het volgende:
ik heb 't patroon wel geloof ik, maar nooit gemaakt nee. er was hier wel iemand die 't eens gemaakt heeft. maar wie ook al weer....
ah, even gezocht en gevonden: het was herfstblad! zie haar project op ravelry!
beatrix, wim-lex, maximaquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:
He dames,
ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?
Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindtquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:15 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Kan nu ook nog wat gefrobel laten zien wat ik eerder heb gemaakt, ontvanger heeft het inmiddels ontvangen.![]()
Sleutelhangeraapjes.![]()
De mijne
[ afbeelding ]
Yep, zo groot als een klein luciferdoosje.![]()
en de weggever met een aangepast snuitje.![]()
[ afbeelding ]
In één stuk gehaakt, wat een priegelwerk met naald 2.
quote:Op zondag 21 april 2013 08:06 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindt
Hier staan plaatjes van een aantal patronen, ze verkoopt de meeste nl. ook los.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:
ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?
leukquote:Op zondag 21 april 2013 12:54 schreef trovey het volgende:
Slippers gemaakt naar aanleiding van een gebreid exemplaar wat ik ooit gevonden heb bij de Kringloop, moest na te maken zijn met haken.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er zelf maar eens bloempje opgemaakt om het wat op te vrolijken.
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtquote:Op zondag 21 april 2013 18:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
leuk![]()
heb je hier ook een patroon van, ik wil ze ook wel
quote:Op zondag 21 april 2013 15:32 schreef Bijou het volgende:
Ik heb ook iets kleins gemaakt
[ afbeelding ]
Bedankt, poncho is ook weer goed gelukt.quote:Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef Muck het volgende:
Vrolijke sloffen troof!
Op verzoek van mijn collega heb ik nog een poncho gemaakt (nummer vijf inmiddels, haha)
[ afbeelding ]
dit ga ik deze week eens uitproberenquote:Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtmaar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken
) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+
Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken
[ afbeelding ]
Patroon van de bloem heb ik wel.![]()
http://annemarieshaakblog(...)y-daisy-pattern.html
nee hoor ik niet! Ik doe er gewoon mijn standaard fiber in die gewoon prima werkt als je die goed aanduwt!quote:Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.quote:Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!!quote:Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Miss! Ben benieuwd naar het geheel straks!
![]()
[ afbeelding ]
bijna....
Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaarquote:Op zondag 21 april 2013 22:46 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!!
nice!quote:Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.
[ link | afbeelding ]
vind je ze lekker lopen?quote:Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtmaar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken
) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+
Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken
[ afbeelding ]
Patroon van de bloem heb ik wel.![]()
http://annemarieshaakblog(...)y-daisy-pattern.html
gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :pquote:Op maandag 22 april 2013 08:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaar)...
Het einde nadert echt! Nu nog bedenken hoe/wat ik tegen de achterkant maak en een randje erop maken
Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).quote:Op maandag 22 april 2013 10:19 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :p
haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).
En aan de achterkant iets van stof/fleece om te zorgen dat je de lelijkheid daar niet ziet.
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!quote:Op zondag 21 april 2013 21:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.
En er is niks mee. Ik doe eerst een goeie dut vulsel, dan de slang, en dan met een pen óm de slang heen weer vulling, zodat de slang zelf nergesn scherp of hard aan voelt.
Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje eromquote:Op maandag 22 april 2013 10:46 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ik
er zitten volgens mij heul veul losse draadjes aan?
ja precies dat was ook een beetje argument. Ik probeer het zonder, want vind het ook wel eng. (vind fiber fill al eng haha)!quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.quote:Op maandag 22 april 2013 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje erom
Succesquote:Op zondag 21 april 2013 19:43 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dit ga ik deze week eens uitproberenals ik klaar ben met de trappelzak.. bedankt
Welke knoopjes?quote:Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
vind je ze lekker lopen?
k heb ook eens sloffen gehaakt maar merkte dat de knoopjes best gevoelig waren onder de voet
Leuke steek, ben benieuwd.quote:Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.
[ link | afbeelding ]
Bijna.quote:Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Miss! Ben benieuwd naar het geheel straks!
![]()
[ afbeelding ]
bijna....
Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
Mooie giraffen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:33 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
Guusje en Guusje![]()
Weer allemaal leuke dingen voorbij zien komen!
ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjesquote:Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Succes, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
[..]
Welke knoopjes?Ik heb geen knoopjes in deze slippers, gewoon tweede kleur aangehaakt en met inweven draden weggewerkt....resultaat, nergens knoopjes.
Die ribbeltjes in het tweede deel voel je niet, maakt het geheel alleen maar flexibeler met aantrekken, ze lopen echt heerlijk.
Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets.quote:Op maandag 22 april 2013 13:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjes
ik had een wat dikker wolachtig spulquote:Op maandag 22 april 2013 13:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets.
wauw mooi hoor! leuk met die kleurtjes.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
Jeejj mn uiltje is af, deze keer eindelijk 1 voor mezelf
[ afbeelding ]
Nu verder met mn vlaggetjeslijn...
Misschien lag het daar aan...of je hebt gewoon heel gevoelige voetjes.quote:
Heel erg mooi.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Nee dat niet... die draadjes aan de achterkant zijn wel behoorlijk weggewerkt. Maar ik vind de "joining" niet mooi genoeg geworden. Vandaar.quote:Op maandag 22 april 2013 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.
Super!!! Ik vind hem heel mooi geworden, leuke kleuren ook!quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb inderdaad iets tuinslang achtigs. M'n vriend heeft het opgescharreld in huis haha!quote:Op maandag 22 april 2013 12:39 schreef CREADO het volgende:
[..]
waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.
Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit.quote:Op maandag 22 april 2013 14:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Wow, wat een mooie dingen weer. Zag een mooi uiltje, mini aapje en allerlei andere diertjes voorbijkomen.
Ben nu zelf bezig met Eugene, maar dan om m meer op Moffel te laten lijken..
Wie?
Nou, Moffel van Koekeloere.
Zie hier: Eugene.
[ afbeelding ]
En Moffel>
[ afbeelding ]
Ga daarna ook Piertje proberen te fabriceren.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit.![]()
Ik ben nog even in de onzinnige dingenmode gebleven.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook nog een schortje voor de handgel.![]()
Kleur is overigens veel feller dan op de foto.....ben nu bezig met zijn moeder en zijn vader, die bivakkeren straks in de keuken, babyduck in de wc.
Schortje:quote:Op maandag 22 april 2013 15:12 schreef wild-r0se het volgende:
[..]![]()
![]()
ze zijn geweldig!wat was 't patroon ook alweer?
Mooi, al die kleurtjes.quote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bang dat ik wel spammerig overkom, omdat ik de volgende foto's vanmorgen al in een ander topic heb gepost op Fok, op verzoek van de ontvangster, maar tóch wil ik m'n gehaakte babydekentje hier ook even showen. Omdat ik 'm zo mooi vind.Hij is 75x75 cm geworden. Voor in de kinderwagen en in het babybedje:
[ afbeelding ]
Met aan de achterkant m'n (heel zorgvuldig vastgemaakte) labeltje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.
[ Bericht 18% gewijzigd door Saffier op 22-04-2013 22:16:20 ]Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Dat hoort bij zelfmaak, maakt het een origineel stuk.quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef MissN het volgende:
Gaaf spuuglokje!!
Ik zie nu op de foto dat de linkervleugel wat meer naar achter zit..naja jammer dan, niet alle uilen zijn gelijk
Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet.quote:Op maandag 22 april 2013 22:15 schreef saaw het volgende:
Oh die deken is prachtigwat een fijn kleurgebruik ook!
En ik ga zulke simpele sloffen ook eens proberen denk ik. Heb eens die krokodillen sloffen gemaakt maar die zijn net te klein uitgevallen en het was zo'n rotklus dat ik me er niet nog eens aan waag
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyquote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet.
Ik merk geen verschil tussen het ribbeldeel en het gladde deel dus qua "gevoel"maakt het niets uit. De orginele gebreide was met tricosteek (voorste deel) en ribbelsteek.:Pquote:Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyof denk je dat dat niet fijn aanvoelt?
Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
de middelste dus, maar het is feller dan op deze foto
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.wow Saffier, wat mooi!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Die ezel met de draagmandjes uit het vorige topic vind ik echt geweldig!!!! Zo leuk!!
Spuuglokje wat een mooie deken weer
lijnloos, je hebt al meerdere grote projecten gemaakt, wat doe je ermee als ze af zijn vroeg ik me af?
Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Daar heb ik ook nog 3 bolletjes van liggen waar ik niets mee doe, haha!quote:Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyof denk je dat dat niet fijn aanvoelt?
Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
de middelste dus, maar het is feller dan op deze foto
[ afbeelding ]
Heel prachtig Saffier! Ik zou de bobble shell ook niet doen nee. Het moet een wat luchtiger rand zijn lijkt me. Picotsteekrandje misschien?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!
Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
Ik zag gisteren nog een pinterest-plaatje met allerlei soorten randjes... zal es kijken of ik hem terug kan vinden voor je. EDIT: Jammer, de blog waar het orgineel stond is verwijderd, maar heb wel het plaatje nog:quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!
Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |