abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125529850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:08 schreef trui het volgende:
ik heb 't patroon wel geloof ik, maar nooit gemaakt nee. er was hier wel iemand die 't eens gemaakt heeft. maar wie ook al weer....

ah, even gezocht en gevonden: het was herfstblad! zie haar project op ravelry!
Super! Dankjewel!
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:24:43 #206
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_125534608
He dames,

ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?

Wat zijn er trouwens weer leuke dingen gehaakt. Dat jurkje! Echt fantastisch. Zo wordt afwassen bijna leuk :P En die pietpeuterige sleutelhangertjes. Leuk hoor en wat een gepriegel!

PS Weer bezig met de deken! Ben zo blij dat het alleen voor een baby is en geen lits jumeaux. ;) Volgende project wordt een klein projectje voor de afwisseling.
  Admin zondag 21 april 2013 @ 07:42:03 #207
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_125546781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:
He dames,

ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?

beatrix, wim-lex, maxima
kussend paartje
hazes
klompjes, tulpje, hema worst, amsterdammertje
mevr de bruin en bruno ( mevr met groentemand, die haring hapt + hond)
vuurtoren
rembrandt
molen
frau antje (kaasmeisje)
oranje leeuw met bal
sint & piet
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_125546842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:15 schreef trovey het volgende:

[..]

:')

Kan nu ook nog wat gefrobel laten zien wat ik eerder heb gemaakt, ontvanger heeft het inmiddels ontvangen. :P

Sleutelhangeraapjes. *O*

De mijne

[ afbeelding ]

Yep, zo groot als een klein luciferdoosje. ;)

en de weggever met een aangepast snuitje. :P

[ afbeelding ]

In één stuk gehaakt :P , wat een priegelwerk met naald 2. :')
Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindt O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 21 april 2013 @ 12:50:27 #209
244933 trovey
Nachtoele
pi_125550852
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2013 08:06 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindt O+
:P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 21 april 2013 @ 12:54:03 #210
244933 trovey
Nachtoele
pi_125550995
Slippers gemaakt naar aanleiding van een gebreid exemplaar wat ik ooit gevonden heb bij de Kringloop, moest na te maken zijn met haken. :P

Heb er zelf maar eens bloempje opgemaakt om het wat op te vrolijken.
Optimist tot in de kist
pi_125551943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:

Hier staan plaatjes van een aantal patronen, ze verkoopt de meeste nl. ook los.
pi_125555499
Leuke dingetjes weer!

Heb na een drukke tijd eindelijk weer haakzin.
Ben zelf een konijn aan het maken die op mijn oude knuffel lijkt. Ben al 5x opnieuw begonnen, wat een gedoe zeg zelf wat maken.
pi_125556186
Die sleutelhangeraapjes O+

En de mini's van creado ^O^

Lekker warme sloffen lijkt me, blijven die wel goed zitten? Ziet er zo ruim uit :)
pi_125556369
Ik heb ook iets kleins gemaakt :s)

zondag 21 april 2013 @ 16:43:03 #215
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_125559151
Vrolijke sloffen troof!

Op verzoek van mijn collega heb ik nog een poncho gemaakt (nummer vijf inmiddels, haha)

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator/colorchick zondag 21 april 2013 @ 18:20:02 #216
382129 crew  Donna
pi_125563444
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
  zondag 21 april 2013 @ 18:25:22 #217
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_125563619
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:54 schreef trovey het volgende:
Slippers gemaakt naar aanleiding van een gebreid exemplaar wat ik ooit gevonden heb bij de Kringloop, moest na te maken zijn met haken. :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb er zelf maar eens bloempje opgemaakt om het wat op te vrolijken.
leuk ^O^
heb je hier ook een patroon van, ik wil ze ook wel *O*
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  zondag 21 april 2013 @ 18:44:31 #218
244933 trovey
Nachtoele
pi_125564332
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:25 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

leuk ^O^
heb je hier ook een patroon van, ik wil ze ook wel *O*
Nee, heb ik niet, ter plekke bedacht :') maar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken ;) ) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+

Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken

Patroon van de bloem heb ik wel. :P

http://annemarieshaakblog(...)y-daisy-pattern.html
Optimist tot in de kist
  zondag 21 april 2013 @ 18:50:09 #219
244933 trovey
Nachtoele
pi_125564512
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:32 schreef Bijou het volgende:
Ik heb ook iets kleins gemaakt :s)

[ afbeelding ]
O+ , met die kleine dingen ga je als de turbo. 8-)
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef Muck het volgende:
Vrolijke sloffen troof!

Op verzoek van mijn collega heb ik nog een poncho gemaakt (nummer vijf inmiddels, haha)

[ afbeelding ]
Bedankt, poncho is ook weer goed gelukt. ^O^
Optimist tot in de kist
  zondag 21 april 2013 @ 19:43:43 #220
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_125566812
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet, ter plekke bedacht :') maar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken ;) ) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+

Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken

[ afbeelding ]

dit ga ik deze week eens uitproberen ^O^ als ik klaar ben met de trappelzak.. bedankt w/
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_125569469
heb bijna zin om van die daisy's een soort dekentje te haken XD weet niet of het kan :O maar ze zijn zo leuk! en zomers
pi_125569743
Als ik al die leuke dingen zie blijf ik maar concluderen dat haken gaaf is!
pi_125573207
blijft leuk al die creaties van iedereen :)

Muck ben jij met 72 losse begonnen? en haak jij met royal? O+
Ik was begonnen, maar het ligt nog zo lang. Is dit van het franse patroontje?
By DMB
pi_125574233
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
nee hoor ik niet! Ik doe er gewoon mijn standaard fiber in die gewoon prima werkt als je die goed aanduwt!
  zondag 21 april 2013 @ 21:54:45 #225
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_125575622
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.
En er is niks mee. Ik doe eerst een goeie dut vulsel, dan de slang, en dan met een pen óm de slang heen weer vulling, zodat de slang zelf nergesn scherp of hard aan voelt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 22:04:30 #226
5428 crew  miss_sly
pi_125576376
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125576702
Leuk Miss! Ben benieuwd naar het geheel straks!

O-)

bijna....

Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
  zondag 21 april 2013 @ 22:11:27 #228
112545 Muck
pi_125576914
Bedankt dames!
Ik ben inderdaad met 72 lossen begonnen Crea. Het is gehaakt met Nigar (lekker zacht *; ) en gewoon een beetje gefreestyled naar eigen inzicht :)

[ Bericht 38% gewijzigd door Muck op 22-04-2013 11:01:53 ]
pi_125579434
quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:

O-)
[ afbeelding ]

bijna....

Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!! :D
pi_125579493
ik kwam zonet deze deken tegen en ben helemaal verliefd O+
http://www.ravelry.com/patterns/library/ringtoss-afghan

zie hem helemaal voor me in allerlei gekke hippie kleurtjes :D
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 22:55:51 #231
5428 crew  miss_sly
pi_125580128
Wow lijnloos, wat gaaf! En wat een werk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125585265
o wat is die dino stoer en dat voorpand voor de tas O+

ik ben nu bezig met een hoed te haken heb de smaak helemaal te pakken heb ook vandaag nog een grote roos gehaakt O+ de granny square waar ik mee bezig was moet ik wat anders op verzinnen aangezien ik niet genoeg katoen heb en de wibra het niet meer binnen krijgt beetje jammer maar het is niet anders.
pi_125588075
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:46 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!! :D
Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaar :) )...
Het einde nadert echt! Nu nog bedenken hoe/wat ik tegen de achterkant maak en een randje erop maken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 09:02:18 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125588111
k ben nu bezig met een shawl met guimpepennen, is tof alleen even wennen :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 09:02:48 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125588120
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.

[ link | afbeelding ]
nice!
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 09:03:26 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125588133
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

vind je ze lekker lopen?
k heb ook eens sloffen gehaakt maar merkte dat de knoopjes best gevoelig waren onder de voet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_125589696
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 08:59 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaar :) )...
Het einde nadert echt! Nu nog bedenken hoe/wat ik tegen de achterkant maak en een randje erop maken
gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :p
pi_125590057

Guusje en Guusje :P

Weer allemaal leuke dingen voorbij zien komen!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_125590148
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:19 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :p
Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).

En aan de achterkant iets van stof/fleece om te zorgen dat je de lelijkheid daar niet ziet. :@
pi_125590448
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).

En aan de achterkant iets van stof/fleece om te zorgen dat je de lelijkheid daar niet ziet. :@
haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ik :o
er zitten volgens mij heul veul losse draadjes aan? :P
  Moderator/colorchick maandag 22 april 2013 @ 10:48:11 #241
382129 crew  Donna
pi_125590508
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:54 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.
En er is niks mee. Ik doe eerst een goeie dut vulsel, dan de slang, en dan met een pen óm de slang heen weer vulling, zodat de slang zelf nergesn scherp of hard aan voelt.
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
pi_125590644
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:46 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ik :o
er zitten volgens mij heul veul losse draadjes aan? :P
Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje erom :+
pi_125591672
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
ja precies dat was ook een beetje argument. Ik probeer het zonder, want vind het ook wel eng. (vind fiber fill al eng haha)!
pi_125594405
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.

En petje af voor die dino josi of hoe het mag heten :-)

Schelpen van tassie ga ik ook eens proberen :-)
By DMB
  maandag 22 april 2013 @ 12:59:48 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125595066
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2013 10:52 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje erom :+
dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.
in de haak.
  maandag 22 april 2013 @ 13:13:19 #247
244933 trovey
Nachtoele
pi_125595509
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:43 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

dit ga ik deze week eens uitproberen ^O^ als ik klaar ben met de trappelzak.. bedankt w/
Succes ^O^ , mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

vind je ze lekker lopen?
k heb ook eens sloffen gehaakt maar merkte dat de knoopjes best gevoelig waren onder de voet
Welke knoopjes? :P Ik heb geen knoopjes in deze slippers, gewoon tweede kleur aangehaakt en met inweven draden weggewerkt....resultaat, nergens knoopjes. ;) Die ribbeltjes in het tweede deel voel je niet, maakt het geheel alleen maar flexibeler met aantrekken, ze lopen echt heerlijk. O+
Optimist tot in de kist
  maandag 22 april 2013 @ 13:14:57 #248
244933 trovey
Nachtoele
pi_125595550
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:

[ link | afbeelding ]
Leuke steek, ben benieuwd. ^O^

quote:
11s.gif Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:

O-)
[ afbeelding ]

bijna....

Bijna. :P
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:33 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
Guusje en Guusje :P

Weer allemaal leuke dingen voorbij zien komen!
Mooie giraffen. O+
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 13:20:14 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125595726
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Succes ^O^ , mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ;)

[..]

Welke knoopjes? :P Ik heb geen knoopjes in deze slippers, gewoon tweede kleur aangehaakt en met inweven draden weggewerkt....resultaat, nergens knoopjes. ;) Die ribbeltjes in het tweede deel voel je niet, maakt het geheel alleen maar flexibeler met aantrekken, ze lopen echt heerlijk. O+
ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjes
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 22 april 2013 @ 13:27:18 #250
244933 trovey
Nachtoele
pi_125595942
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjes
Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets. ;)
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 april 2013 @ 13:30:37 #251
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125596055
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets. ;)
ik had een wat dikker wolachtig spul
Today is life -

Dale Carnegie
pi_125596389
Jeejj mn uiltje is af, deze keer eindelijk 1 voor mezelf

Nu verder met mn vlaggetjeslijn...
haken is cool
pi_125596720
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:

[ afbeelding ]

wauw mooi hoor! leuk met die kleurtjes.
Maar je haakt ook echt mooi, heel gelijkmatig en strak, prachtig!!
  maandag 22 april 2013 @ 14:16:15 #254
244933 trovey
Nachtoele
pi_125597713
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik had een wat dikker wolachtig spul
Misschien lag het daar aan...of je hebt gewoon heel gevoelige voetjes. :P Ik denk dat het wel handig is om niet te dik garen te gebruiken anders zijn de vasten ook groter en dan kunnen ze eerder aanvoelen als knopen. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 22 april 2013 @ 14:17:11 #255
244933 trovey
Nachtoele
pi_125597753
quote:

[ afbeelding ]

Heel erg mooi. O+ Ik ben het uitlje waar ik werkte even kwijt, ergens moet het liggen in een plastic zak. ;( :')
Optimist tot in de kist
pi_125597868
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:59 schreef trui het volgende:

[..]

dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.
Nee dat niet... die draadjes aan de achterkant zijn wel behoorlijk weggewerkt. Maar ik vind de "joining" niet mooi genoeg geworden. Vandaar.
pi_125597887
quote:

[ afbeelding ]

Super!!! Ik vind hem heel mooi geworden, leuke kleuren ook! O+
  maandag 22 april 2013 @ 14:24:37 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125598017
Leuk uiltje. O+
  maandag 22 april 2013 @ 14:42:26 #259
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_125598609
Wow, wat een mooie dingen weer. Zag een mooi uiltje, mini aapje en allerlei andere diertjes voorbijkomen.
Ben nu zelf bezig met Eugene, maar dan om m meer op Moffel te laten lijken..
Wie?
Nou, Moffel van Koekeloere. ;)

Zie hier: Eugene.

En Moffel>

Ga daarna ook Piertje proberen te fabriceren.
  Moderator/colorchick maandag 22 april 2013 @ 14:46:54 #260
382129 crew  Donna
pi_125598759
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 12:39 schreef CREADO het volgende:

[..]

waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.

Ik heb inderdaad iets tuinslang achtigs. M'n vriend heeft het opgescharreld in huis haha! O-)
  maandag 22 april 2013 @ 14:55:09 #261
244933 trovey
Nachtoele
pi_125599056
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Wow, wat een mooie dingen weer. Zag een mooi uiltje, mini aapje en allerlei andere diertjes voorbijkomen.
Ben nu zelf bezig met Eugene, maar dan om m meer op Moffel te laten lijken..
Wie?
Nou, Moffel van Koekeloere. ;)

Zie hier: Eugene.
[ afbeelding ]

En Moffel>
[ afbeelding ]

Ga daarna ook Piertje proberen te fabriceren.
Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit. O+

Ik ben nog even in de onzinnige dingenmode gebleven. :+

Ook nog een schortje voor de handgel. :')

Kleur is overigens veel feller dan op de foto.....ben nu bezig met zijn moeder en zijn vader, die bivakkeren straks in de keuken, babyduck in de wc. :P
Optimist tot in de kist
pi_125599651
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit. O+

Ik ben nog even in de onzinnige dingenmode gebleven. :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook nog een schortje voor de handgel. :')

Kleur is overigens veel feller dan op de foto.....ben nu bezig met zijn moeder en zijn vader, die bivakkeren straks in de keuken, babyduck in de wc. :P
_O- _O_
ze zijn geweldig! :D wat was 't patroon ook alweer? :P
pi_125600578
dat eendje is grappig :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 22 april 2013 @ 15:42:13 #264
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125600743
Ik ben bang dat ik wel spammerig overkom, omdat ik de volgende foto's vanmorgen al in een ander topic heb gepost op Fok, op verzoek van de ontvangster, maar tóch wil ik m'n gehaakte babydekentje hier ook even showen. Omdat ik 'm zo mooi vind. O+ Hij is 75x75 cm geworden. Voor in de kinderwagen en in het babybedje:

Met aan de achterkant m'n (heel zorgvuldig vastgemaakte) labeltje:

maandag 22 april 2013 @ 16:38:47 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125603155
terecht hoor, hier hoort ie echt thuis Spuuglokje! O+ ik vind 'm prachtig! und so schnelllll!!! _O_
in de haak.
  maandag 22 april 2013 @ 16:50:15 #266
211083 Angelof9
I must go first
pi_125603664
Wat een prachtig dekentje!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125603883
Wauw, wat mooi!!!!
pi_125604325
Gaaf spuuglokje!!

Ik zie nu op de foto dat de linkervleugel wat meer naar achter zit..naja jammer dan, niet alle uilen zijn gelijk :P
haken is cool
  maandag 22 april 2013 @ 17:28:52 #269
211083 Angelof9
I must go first
pi_125605215
Misschien is ie rechtsvleugelig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 22 april 2013 @ 18:16:07 #270
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125607022
wat een prachtige deken!! Willow is leuk maar wel intensief om te haken vind ik....
Kwak
  maandag 22 april 2013 @ 18:57:43 #271
244933 trovey
Nachtoele
pi_125608819
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:12 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

_O- _O_
ze zijn geweldig! :D wat was 't patroon ook alweer? :P
Schortje:
http://www.ravelry.com/patterns/library/dishsoap-apron
Eendje(of ander vogeltje):
http://www.ravelry.com/pa(...)-decorative-surprise

Ik wil ook nog een pinquin maken, patroon staat al klaar. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 22 april 2013 @ 18:59:01 #272
244933 trovey
Nachtoele
pi_125608884
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bang dat ik wel spammerig overkom, omdat ik de volgende foto's vanmorgen al in een ander topic heb gepost op Fok, op verzoek van de ontvangster, maar tóch wil ik m'n gehaakte babydekentje hier ook even showen. Omdat ik 'm zo mooi vind. O+ Hij is 75x75 cm geworden. Voor in de kinderwagen en in het babybedje:
[ afbeelding ]

Met aan de achterkant m'n (heel zorgvuldig vastgemaakte) labeltje:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi, al die kleurtjes. O+ Jammer genoeg moet ik dekens altijd in volwassen formaat maken(wegens gebrek aan babies :+ ) en dan zal het wel heel veel werk zijn. ;(
Optimist tot in de kist
pi_125612015
Mooie dingen weer! lijn bijna klaar!
Spuuglokje wat n ontzettend mooie deken!!!
  maandag 22 april 2013 @ 20:17:54 #274
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125613118
Spuug wat een prachtige deken heb je gemaakt ^O^ ^O^ ^O^

en weer mooie dingen gezien vooral het jurkje en het dopeendje
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_125614631
Geweldig die huisspuldingen hahaha _O-

Spuug terecht errrrggg mooi :-)
By DMB
  maandag 22 april 2013 @ 20:48:45 #276
244933 trovey
Nachtoele
pi_125614799
:P

Hier nog een link met Oranjespulletjes voor de liefhebbers.
http://www.hobbydoos.nl/nieuws/53/Oranje-feest

en nog een projectje met een breivork, die ga ik eens proberen.

http://www.hobbydoos.nl/patroon/6585/onderzetter
Optimist tot in de kist
  maandag 22 april 2013 @ 21:34:10 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125617710
MissN, mooie uil hoor!

en NijntjesUK, leuk plan, Moffel & Pier! Zet 'm op!
in de haak.
pi_125618126
Mijn zelfbedachte projectje is af. Lijkt niet op het orgineel ,maar wel leuk. Zal morgen een foto maken.

Dat babydekentje is echt mooi!
  maandag 22 april 2013 @ 22:01:08 #279
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125619540
Die ezel met de draagmandjes uit het vorige topic vind ik echt geweldig!!!! Zo leuk!!

Spuuglokje wat een mooie deken weer O+
lijnloos, je hebt al meerdere grote projecten gemaakt, wat doe je ermee als ze af zijn vroeg ik me af?

Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Saffier op 22-04-2013 22:16:20 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_125619974
morgen dagje naar Utrecht en treinen van en naar Groningen, dus wil klein haakwerkje meenemen! Denk dat ik voor de alpine shawl ga! *O* benieuwd of ik hem ook zo leuk vind :D
  maandag 22 april 2013 @ 22:15:41 #281
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_125620435
Oh die deken is prachtig O+ wat een fijn kleurgebruik ook!

En ik ga zulke simpele sloffen ook eens proberen denk ik. Heb eens die krokodillen sloffen gemaakt maar die zijn net te klein uitgevallen en het was zo'n rotklus dat ik me er niet nog eens aan waag :D
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 22 april 2013 @ 22:16:30 #282
244933 trovey
Nachtoele
pi_125620480
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef MissN het volgende:
Gaaf spuuglokje!!

Ik zie nu op de foto dat de linkervleugel wat meer naar achter zit..naja jammer dan, niet alle uilen zijn gelijk :P
Dat hoort bij zelfmaak, maakt het een origineel stuk. :P Meneer en Mevrouw Wilde eend zijn ook af, morgen even een foto maken. :P
Optimist tot in de kist
pi_125620489
oh en die uil en moffel O+ en deken O+ O+ O+
  maandag 22 april 2013 @ 22:17:20 #284
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125620540
Moffel is leuk zeg!
Ik loop alweer 10 topics achter geloof ik...
Ylana
pi_125620620
Wat een prachtige deken!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_125620699
Wauw Spuug! O+ Hij is zo ontzettend mooi!!! Daar gaat kleine Ella heel mooi onder snurken...
Ben benieuwd naar Moffel, ik ken ze wel... Minke vind het altijd leuk om naar te kijken.
Hihi, die eenden _O- leuk gevonden!
Saffier, mooie doek! Leuk patroontje heeft ie ook.

Nieuwe stoelbekleding wordt het denk ik... Orgineel moest het ook een baby-dekentje worden of iets voor in een ledikantje als baby in kwestie wat ouder wordt... maar ik geloof dat ie nu al 1-persoonsbed-grootte heeft bereikt. En er moet nog een randje omheen! :o Oh well...

Oh en deze (net als de vorige projecten bijna allemaal, groot of klein) is voor iemand anders. In dit geval weet de ontvanger nog van niks. Kadootje dus :D
  maandag 22 april 2013 @ 22:26:13 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125621083
Toffe kado's maak jij O+

Ik zoek nog een eenvoudige rand voor om die doek. Maar ben vandaag hopeloos inspiratieloos :S
Ylana
  maandag 22 april 2013 @ 22:42:54 #288
244933 trovey
Nachtoele
pi_125621929
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:15 schreef saaw het volgende:
Oh die deken is prachtig O+ wat een fijn kleurgebruik ook!

En ik ga zulke simpele sloffen ook eens proberen denk ik. Heb eens die krokodillen sloffen gemaakt maar die zijn net te klein uitgevallen en het was zo'n rotklus dat ik me er niet nog eens aan waag :D
Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 22 april 2013 @ 23:23:35 #289
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_125624359
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet. :P
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancy 8-) of denk je dat dat niet fijn aanvoelt?

Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen O+] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
de middelste dus, maar het is feller dan op deze foto
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 22 april 2013 @ 23:25:32 #290
244933 trovey
Nachtoele
pi_125624475
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:

[..]

Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancy 8-) of denk je dat dat niet fijn aanvoelt?

Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen O+] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
[ afbeelding ]
Ik merk geen verschil tussen het ribbeldeel en het gladde deel dus qua "gevoel"maakt het niets uit. De orginele gebreide was met tricosteek (voorste deel) en ribbelsteek.:P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:34:51 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125626875
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wow Saffier, wat mooi!!!
in de haak.
  dinsdag 23 april 2013 @ 01:09:28 #292
244933 trovey
Nachtoele
pi_125627478
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Die ezel met de draagmandjes uit het vorige topic vind ik echt geweldig!!!! Zo leuk!!

Spuuglokje wat een mooie deken weer O+
lijnloos, je hebt al meerdere grote projecten gemaakt, wat doe je ermee als ze af zijn vroeg ik me af?

SPOILER
sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.
O+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:10:03 #293
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125630927
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!

Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
Ylana
  Moderator/colorchick dinsdag 23 april 2013 @ 10:11:29 #294
382129 crew  Donna
pi_125630966
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar heb ik ook nog 3 bolletjes van liggen waar ik niets mee doe, haha!
pi_125631669
Tadaa, mijn eerste helemaal zelfbedachte haaksel:
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:50:58 #296
112545 Muck
pi_125632000
Die is leuk geworden whoop! Lekkere kleurtjes!
Eh, is dat streepje een neus of een mondje? :@
pi_125632184
Een neusje
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:07:17 #298
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125632434
Wat een lief konijntje O+
Ylana
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:49:52 #299
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125633710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!

Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
Heel prachtig Saffier! Ik zou de bobble shell ook niet doen nee. Het moet een wat luchtiger rand zijn lijkt me. Picotsteekrandje misschien?
pi_125633715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:

Ik zag gisteren nog een pinterest-plaatje met allerlei soorten randjes... zal es kijken of ik hem terug kan vinden voor je. EDIT: Jammer, de blog waar het orgineel stond is verwijderd, maar heb wel het plaatje nog:

Ah, dat konijntje O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Lijnloos op 23-04-2013 12:07:59 ]
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:34:38 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_125635072
Oh lijnloos die mag wel in de OP erbij zeg!
Ik ga straks eens kijken hoe een picotsteek eruit ziet, Spuuglokje.

Wil iemand een nieuwe openen? Ik zit mobiel nl.
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')