Super! Dankjewel!quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:08 schreef trui het volgende:
ik heb 't patroon wel geloof ik, maar nooit gemaakt nee. er was hier wel iemand die 't eens gemaakt heeft. maar wie ook al weer....
ah, even gezocht en gevonden: het was herfstblad! zie haar project op ravelry!
beatrix, wim-lex, maximaquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:
He dames,
ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?
Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindtquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:15 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Kan nu ook nog wat gefrobel laten zien wat ik eerder heb gemaakt, ontvanger heeft het inmiddels ontvangen.![]()
Sleutelhangeraapjes.![]()
De mijne
[ afbeelding ]
Yep, zo groot als een klein luciferdoosje.![]()
en de weggever met een aangepast snuitje.![]()
[ afbeelding ]
In één stuk gehaakt, wat een priegelwerk met naald 2.
quote:Op zondag 21 april 2013 08:06 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik denk dat de ontvanger dat heel leuk vindt
Hier staan plaatjes van een aantal patronen, ze verkoopt de meeste nl. ook los.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:24 schreef HarrrrieH het volgende:
ik zit zojuist te kijken naar leuke prentenboeken en toen dwaalde ik even af naar de haakboeken. Ik zag die van Ik hou van Holland, maar kan nergens voorbeelden zien, behalve de voorkant. Weet iemand wat er in staat. Is het het waard om te kopen vinden jullie?
leukquote:Op zondag 21 april 2013 12:54 schreef trovey het volgende:
Slippers gemaakt naar aanleiding van een gebreid exemplaar wat ik ooit gevonden heb bij de Kringloop, moest na te maken zijn met haken.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er zelf maar eens bloempje opgemaakt om het wat op te vrolijken.
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtquote:Op zondag 21 april 2013 18:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
leuk![]()
heb je hier ook een patroon van, ik wil ze ook wel
quote:Op zondag 21 april 2013 15:32 schreef Bijou het volgende:
Ik heb ook iets kleins gemaakt
[ afbeelding ]
Bedankt, poncho is ook weer goed gelukt.quote:Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef Muck het volgende:
Vrolijke sloffen troof!
Op verzoek van mijn collega heb ik nog een poncho gemaakt (nummer vijf inmiddels, haha)
[ afbeelding ]
dit ga ik deze week eens uitproberenquote:Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtmaar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken
) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+
Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken
[ afbeelding ]
Patroon van de bloem heb ik wel.![]()
http://annemarieshaakblog(...)y-daisy-pattern.html
nee hoor ik niet! Ik doe er gewoon mijn standaard fiber in die gewoon prima werkt als je die goed aanduwt!quote:Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.quote:Op zondag 21 april 2013 18:20 schreef DonnaRush het volgende:
Voor de stapelslak haaksters; doen jullie echt zo'n ding in de stok voor de stevigheid? Ik heb het wel maar als het niet zo nodig is dan doe ik het liever niet!
wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!!quote:Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Miss! Ben benieuwd naar het geheel straks!
![]()
[ afbeelding ]
bijna....
Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaarquote:Op zondag 21 april 2013 22:46 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
wow goed bezig lijnloos! Hoeveel rijen moet je nog haken hierna? Het eind is in zicht!!
nice!quote:Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.
[ link | afbeelding ]
vind je ze lekker lopen?quote:Op zondag 21 april 2013 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet, ter plekke bedachtmaar ze zijn heel simpel, eerst een magic circle, daar vasten inhaken(stuk of 8) dan elke rij meerderen tot je iets minder dan de breedte van je voet hebt, dan gewoon vasten in het rond haken(dis niet meerderen) tot je de lengte hebt tot waar je enkel begint aan de bovenkant van je voet(je hebt dan een soort buis gemaakt). Daarna eventueel wisselen van garen en recht stuk haken (dus niet rondhaken waarbij je aansluit maar heen en weer als een rechte lap maar wel alle steken gebruiken
) en alleen insteken in de achterste lus (zo krijg je de ribbels), lengte net zolang tot je de slipper zo lang hebt tot je hele voet er in past en dan de achterkant sluiten.+
Dus samengevat: eerst een buis haken met vasten en daarna een aan de bovenkant open buis waarbij je alleen insteekt in de achterste steek zodat je ribbels krijgt. Als laatste bloemetje naar wens erop maken
[ afbeelding ]
Patroon van de bloem heb ik wel.![]()
http://annemarieshaakblog(...)y-daisy-pattern.html
gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :pquote:Op maandag 22 april 2013 08:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nog 2 rijen, dus 40 vlakjes (22rood en 18 witte, maar heb al 5 rode klaar)...
Het einde nadert echt! Nu nog bedenken hoe/wat ik tegen de achterkant maak en een randje erop maken
Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).quote:Op maandag 22 april 2013 10:19 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
gaat heel snel inderdaad! wat wil je tegen de achterkant aan maken? denk dat een rand niet echt nodig is,, dat zijn die rode vlakjes eigenlijk al! ,misschien voor de afwerking wel nodig? dat weet ik niet :p
haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik wil er 1 randje nog omheenhaken om al die draadjes mee te nemen/weg te werken. Vind ik ook wel mooi (wit randje denk ik).
En aan de achterkant iets van stof/fleece om te zorgen dat je de lelijkheid daar niet ziet.
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!quote:Op zondag 21 april 2013 21:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik wel, ik vind het mooier. Ik gebruik een stukje kunststof slang van ong. 1 cm doorsnee.
En er is niks mee. Ik doe eerst een goeie dut vulsel, dan de slang, en dan met een pen óm de slang heen weer vulling, zodat de slang zelf nergesn scherp of hard aan voelt.
Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje eromquote:Op maandag 22 april 2013 10:46 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
haha ja snap dat je dat wilt, is stukje makkelijker dan alles met naald weg te werken denk ik
er zitten volgens mij heul veul losse draadjes aan?
ja precies dat was ook een beetje argument. Ik probeer het zonder, want vind het ook wel eng. (vind fiber fill al eng haha)!quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.quote:Op maandag 22 april 2013 10:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Bedankt Mirjam en beefje16! Ik ga het eerst zonder proberen en als dat niet bevalt doe ik het er toch in. Ik vind het altijd een beetje 'eng' als er iets in zit, ongeacht wat het is eigenlijk haha!
dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.quote:Op maandag 22 april 2013 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Het valt voor mij gevoel nog best mee hoeveel draadjes het zijn. Maar ik vind de achterkant wel echt heel lelijk. Dus daar meot echt iets voor komen. Opzich zou met naald wegwerken ook wel een optie zijn hoor, maar wel een klere-klus. Dan leiver met een randje erom
Succesquote:Op zondag 21 april 2013 19:43 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dit ga ik deze week eens uitproberenals ik klaar ben met de trappelzak.. bedankt
Welke knoopjes?quote:Op maandag 22 april 2013 09:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
vind je ze lekker lopen?
k heb ook eens sloffen gehaakt maar merkte dat de knoopjes best gevoelig waren onder de voet
Leuke steek, ben benieuwd.quote:Op zondag 21 april 2013 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste pand van mijn tas is af! Ik ga het nog wel blokken, denk ik. En eigenlijk zou ik drie toen stokjes aan de buitenrand moeten haken maar daarvoor heb ik niet voldoende wol, vrees ik. Ik maak eerst het andere pand en de hengsels en als k nog veel wol over heb, kan ik altijd nog wat extra toeren stokjes haken.
[ link | afbeelding ]
Bijna.quote:Op zondag 21 april 2013 22:08 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Miss! Ben benieuwd naar het geheel straks!
![]()
[ afbeelding ]
bijna....
Bovenste 5 rijen moeten nog verticaal vastgemaakt worden aan elkaar, daarom lijkt het wat gek.
Mooie giraffen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:33 schreef LekkerApart het volgende:
[ afbeelding ]
Guusje en Guusje![]()
Weer allemaal leuke dingen voorbij zien komen!
ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjesquote:Op maandag 22 april 2013 13:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Succes, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
[..]
Welke knoopjes?Ik heb geen knoopjes in deze slippers, gewoon tweede kleur aangehaakt en met inweven draden weggewerkt....resultaat, nergens knoopjes.
Die ribbeltjes in het tweede deel voel je niet, maakt het geheel alleen maar flexibeler met aantrekken, ze lopen echt heerlijk.
Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets.quote:Op maandag 22 april 2013 13:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik bedoel de haaksteken, voor mij voelde dat aan als knoopjes
ik had een wat dikker wolachtig spulquote:Op maandag 22 april 2013 13:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Merk ik hier niets van, ligt misschien ook wel aan het garen wat je gebruikt maar dit is Bianca en Saskia van de Wibra en ik merk niets.
wauw mooi hoor! leuk met die kleurtjes.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
Jeejj mn uiltje is af, deze keer eindelijk 1 voor mezelf
[ afbeelding ]
Nu verder met mn vlaggetjeslijn...
Misschien lag het daar aan...of je hebt gewoon heel gevoelige voetjes.quote:
Heel erg mooi.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Nee dat niet... die draadjes aan de achterkant zijn wel behoorlijk weggewerkt. Maar ik vind de "joining" niet mooi genoeg geworden. Vandaar.quote:Op maandag 22 april 2013 12:59 schreef trui het volgende:
[..]
dus je laat de draadjes aan de achterkant gewoon los hangen, als je er iets tegenaan zet? ik zou dan denk ik toch bang zijn dat ze er tussendoor piepen, of is de structuur daar dicht genoeg voor.
Super!!! Ik vind hem heel mooi geworden, leuke kleuren ook!quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef MissN het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb inderdaad iets tuinslang achtigs. M'n vriend heeft het opgescharreld in huis haha!quote:Op maandag 22 april 2013 12:39 schreef CREADO het volgende:
[..]
waarom doe je niet een stuk tuinslang :-). Dat is veilig en best stevig.
Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit.quote:Op maandag 22 april 2013 14:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Wow, wat een mooie dingen weer. Zag een mooi uiltje, mini aapje en allerlei andere diertjes voorbijkomen.
Ben nu zelf bezig met Eugene, maar dan om m meer op Moffel te laten lijken..
Wie?
Nou, Moffel van Koekeloere.
Zie hier: Eugene.
[ afbeelding ]
En Moffel>
[ afbeelding ]
Ga daarna ook Piertje proberen te fabriceren.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Zegt me niets maar ziet er wel leuk uit.![]()
Ik ben nog even in de onzinnige dingenmode gebleven.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook nog een schortje voor de handgel.![]()
Kleur is overigens veel feller dan op de foto.....ben nu bezig met zijn moeder en zijn vader, die bivakkeren straks in de keuken, babyduck in de wc.
Schortje:quote:Op maandag 22 april 2013 15:12 schreef wild-r0se het volgende:
[..]![]()
![]()
ze zijn geweldig!wat was 't patroon ook alweer?
Mooi, al die kleurtjes.quote:Op maandag 22 april 2013 15:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben bang dat ik wel spammerig overkom, omdat ik de volgende foto's vanmorgen al in een ander topic heb gepost op Fok, op verzoek van de ontvangster, maar tóch wil ik m'n gehaakte babydekentje hier ook even showen. Omdat ik 'm zo mooi vind.Hij is 75x75 cm geworden. Voor in de kinderwagen en in het babybedje:
[ afbeelding ]
Met aan de achterkant m'n (heel zorgvuldig vastgemaakte) labeltje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.
[ Bericht 18% gewijzigd door Saffier op 22-04-2013 22:16:20 ]Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Dat hoort bij zelfmaak, maakt het een origineel stuk.quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef MissN het volgende:
Gaaf spuuglokje!!
Ik zie nu op de foto dat de linkervleugel wat meer naar achter zit..naja jammer dan, niet alle uilen zijn gelijk
Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet.quote:Op maandag 22 april 2013 22:15 schreef saaw het volgende:
Oh die deken is prachtigwat een fijn kleurgebruik ook!
En ik ga zulke simpele sloffen ook eens proberen denk ik. Heb eens die krokodillen sloffen gemaakt maar die zijn net te klein uitgevallen en het was zo'n rotklus dat ik me er niet nog eens aan waag
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyquote:Op maandag 22 april 2013 22:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Die sloffen kunnen niet misgaan, gewoon tussendoor even aantrekken om te kijken of ze passen of dat er nog een stukje bij moet.
Ik merk geen verschil tussen het ribbeldeel en het gladde deel dus qua "gevoel"maakt het niets uit. De orginele gebreide was met tricosteek (voorste deel) en ribbelsteek.:Pquote:Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyof denk je dat dat niet fijn aanvoelt?
Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
de middelste dus, maar het is feller dan op deze foto
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.wow Saffier, wat mooi!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op maandag 22 april 2013 22:01 schreef Saffier het volgende:
Die ezel met de draagmandjes uit het vorige topic vind ik echt geweldig!!!! Zo leuk!!
Spuuglokje wat een mooie deken weer
lijnloos, je hebt al meerdere grote projecten gemaakt, wat doe je ermee als ze af zijn vroeg ik me af?
Mijn wip is een omslagdoek. Alleen nog een mooie sierrand eromheen en dan is hij af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, krijg het niet voor elkaar om de foto hier te laten zien, voor wie wil; linkje plakken en knippen werkt wel.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Daar heb ik ook nog 3 bolletjes van liggen waar ik niets mee doe, haha!quote:Op maandag 22 april 2013 23:23 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks! Ben aan het overwegen ze dan helemaal met ribbels te maken, vind het wel fancyof denk je dat dat niet fijn aanvoelt?
Ben met een alpine sjaal bezig voor mn beste vriendinnetje in dat mooie donekrpaarse Nova garen van de Wibra [waar annelotje mij zo fijn voor aan nieuwe bolletjes heeft geholpen] en ondertussen ook met nog een voor mijzelf begonnen in de turkooisige versie van hetzelfde garen, ze worden prachtig!
de middelste dus, maar het is feller dan op deze foto
[ afbeelding ]
Heel prachtig Saffier! Ik zou de bobble shell ook niet doen nee. Het moet een wat luchtiger rand zijn lijkt me. Picotsteekrandje misschien?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!
Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
Ik zag gisteren nog een pinterest-plaatje met allerlei soorten randjes... zal es kijken of ik hem terug kan vinden voor je. EDIT: Jammer, de blog waar het orgineel stond is verwijderd, maar heb wel het plaatje nog:quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:10 schreef Saffier het volgende:
Dank dames. Het is een verrassing voor een collega. Ik hoop zo dat ze het wat vindt!
Iemand nog tips voor een rand? Ik dacht eerst aan de bobble Shell van Spuuglokje (toch?) naar die vind ik hierbij toch niet mooi...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |