SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier de aankoop van de tweede fiatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn huidige barrels:
[ Bericht 14% gewijzigd door monsterd. op 11-04-2013 19:55:17 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Die adressen willen natuurlijk ook graag winst maken. De goedkoopste in redelijke staat ( start niet ) die ik tegenkom is 850 euro, nog vrij veel dus. Het mooiste zou zijn als een bedrijf met een trailer op en neer naar Polen gaat en er een paar meeneemt om hier door te verkopen. Er is naar mijn idee best wel een markt in Nederland voor deze auto's.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef klawie het volgende:
is er niet een adres in nl waar je ze voor weinig kan kopen een reis naar polen of duitsland zie ik niet echt zitten
maar hoe hebben jullie de auto verzekerd in polen
ik ga eens infomeren vindt het wel de moeite waard denkquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:12 schreef Starm het volgende:
[..]
Die adressen willen natuurlijk ook graag winst maken. De goedkoopste in redelijke staat ( start niet ) die ik tegenkom is 850 euro, nog vrij veel dus. Het mooiste zou zijn als een bedrijf met een trailer op en neer naar Polen gaat en er een paar meeneemt om hier door te verkopen. Er is naar mijn idee best wel een markt in Nederland voor deze auto's.
Misschien dat er nog meer FOK!ers geïnteresseerd zijn in het importeren van een Maluch, dan kan je ook het trailer idee doen. Genoeg lege trailers die vanuit Polen naar Nederland gaan. Kunnen de kosten van de trailer ook gedeeld worden.
Waarom zie je de reis eigenlijk niet zitten, de taal, de lange reis zelf of mogelijke problemen met de auto? Lijkt mij een prachtig avontuur
Yay, ik ook bijna! of nouja ook nu ongeveer want mijn eerste topic is van 2 mei.quote:
zet de japanner ernaast 2 kabels en geef hem een hart schokje tik op de startmotor en hij looptquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:25 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb hem vandaag nog proberen te starten na 2 maanden stil staan, maar helaas.. De startmotor moet echt eerst nagekeken worden. Aanduwen lukte net niet, daar was de acuu dan weer te zwak voor
Heb je de organisatie van dat 500-treffen nog gevraagd of jij ook mee mocht rijden?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Haha, ja is wel een goed idee dan Of als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??
[..]
Oke, dankjewel voor de tip
Eens kijken of ik 18/19 mei erheen kan
[..]
+2 voor deze reactie, vindt 'm zooo leuk
Ja ik weet zeker dat het niet alleen de accu is. Met een volle accu wilde hij zo nu en dan ook niet starten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:32 schreef Dingest het volgende:
Jullie hadden hem eerder, maar ik kon er meteen mee rijden
Ronddraaien van de startmotor vraag nogal wat stroom, meer dan het opwekken van de vonk voor de ontsteking. Weet je zeker dat het niet puur de accu is?
zit er een nederlands kenteken opquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:21 schreef monsterd. het volgende:
Hebben we idd gedaan vandaag. Hij rijdt nu weer als een zonnetje
Die ander wordt definitief slopen, bruikbare onderdelen zelf houden en de rest voor een schijntje verkopen. Als je nog wat nodig hebt hoor ik wel . Zoals het er nu naar staat houd ik zelf het blok en de velgen.
Nope Pools.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:24 schreef klawie het volgende:
[..]
zit er een nederlands kenteken op
en waarom ga je hem precies slopen wat is er stuk aan allemaal
wrm voer je hem niet in en dan haal je eraf wat je nodig heb en dan verkoop je hem als project omdat 'jij er niet meer aan toe komt'quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:42 schreef monsterd. het volgende:
Sterker nog. Ik heb in Polen nog een boel werk aan laten doen . Hij rolt hier zo de APK door verwacht ik, mits goed gelast dan.
probeer hem ander zo te verpatsen al is de vraag prijs niet hoog ben je hem zo kwijt ik was een kever in 3 dagen kwijtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
Mwaahh de vraag naar een projectauto is niet zo groot. Zeker niet voor een youngtimertje met weinig waarde. Ik schat de waarde nu op zo'n 600 euro in en dan heb ik nog niet eens mijn kosten gedekt. Om die 600 in de wacht te slepen moet ik hem dan ook nog op kenteken zetten wat mij weer minimaal 150 kost en moet ik ook onderdelen laten zitten die ik wellicht anders toch zou gebruiken. Nah.
Tenzij er iemand zich meldt om hem op korte termijn over te nemen in de staat zoals hij nu is, zou ik het anders niet doen. Kan het geld wel gebruiken door het verlies van de Stilo, maargoed het zijn allemaal afwegingen.
Doe ik nog wel. Verkoop straks ook nog wat onderdelen los. Heb een leuk interieur en nog wat bijzondere lampen. Verder de standaard onderdelen. Komt wel goedquote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:59 schreef klawie het volgende:
[..]
probeer hem ander zo te verpatsen al is de vraag prijs niet hoog ben je hem zo kwijt ik was een kever in 3 dagen kwijt
veel succes/plezierquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:01 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Doe ik nog wel. Verkoop straks ook nog wat onderdelen los. Heb een leuk interieur en nog wat bijzondere lampen. Verder de standaard onderdelen. Komt wel goed
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:21 schreef monsterd. het volgende:
Hebben we idd gedaan vandaag. Hij rijdt nu weer als een zonnetje
Die ander wordt definitief slopen, bruikbare onderdelen zelf houden en de rest voor een schijntje verkopen. Als je nog wat nodig hebt hoor ik wel . Zoals het er nu naar staat houd ik zelf het blok en de velgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog even niets nodig - eerst de Mazda door de APK (hopelijk), dan de Carbage Run (succesvol, hopelijk), dan m'n Saab 96 door de APK (hopelijk) en dán pas de 126 door de APK (hopelijk) - wat wel vervangen moet worden tzt kan toch beter door nieuwe onderdelen. Hoewel, als jullie wat postzegels kunnen missen; ik heb vorig jaar aan een ander team de Polski Fiat-badge voor en de 126p-badge achter meegegeven zodat delen toch de finish hadden bereikt, maar ik heb die dingen nooit meer terug gekregenIk heb wel de badge van de voorkant voor je. Op de achterkant zat niets namelijk. PM me maar met je adres, dan stuur ik het wel even opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Leesvoer voor de autokijkers .quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:37 schreef Dingest het volgende:
Dankzij monsterd. is mijn 126 weer compleet van alle emblemen voorzien
Nou kunnen mensen in ieder geval weer lezen wat voor auto het is, voordat ze vervolgens vragen wat voor auto het is
sleutelen aan zo`n auto is zeker geen strafquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:08 schreef monsterd. het volgende:
De verkoop van onderdelen gaat best goed trouwens. Ondertussen al wat kleine dingen verkocht. Valt me niet tegen.
Verder is het probleem met de startmotor weer terug, het zal nu wel kabelbreuk wezen ergens.
Als het regent is het minder leukquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:18 schreef klawie het volgende:
[..]
sleutelen aan zo`n auto is zeker geen straf
lol dat valt nog mee ik heb mij ex een keer een bijtel gegeven en vertelt dat het een platte schroevendraaier waswou ze de kast in elkaar zettenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Raad eens wie er gordels moest loshalen omdat mevrouw schroefjes niet kon vinden
Heb lange tijd niet meer gekeken :$quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:13 schreef Dingest het volgende:
[..]
Heb je de organisatie van dat 500-treffen nog gevraagd of jij ook mee mocht rijden?
Wat heb ik niet teruggezien?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:45 schreef Colinda_126 het volgende:
Jammer dat je dat niet terug gezien hebt @Dingest
Gelukkig was er nog een nieuw topicquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:51 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Heb lange tijd niet meer gekeken :$
Stond dat topic vol was..
Heb idd niks meer gevraagd, eigenlijk ook niet meer aangedachr :$
Haha ja zag t nieuwe topic nu pas :$quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Dingest het volgende:
Ja, dat heb ik ook. Mensen kennen het model niet echt Wel de 500, 600 of 850. Die halen ze allemaal een beetje door elkaar dan, van 'zo eentje heb ik vroeger ook gehad'
Ik had die van mij gisteren mee en hij start een beetje lastig met een warme motor. En of de remmen, of de fusees blijven wel erg hangen, die moet ik telkens vrij trappen als hij een tijdje stil heeft gestaan. Maar als ik de 9000 straks (eindelijk) weg heb en kan indexeren wat de 96 mij ook nog moet kosten, ben ik best nog wel te porren voor een kleine 126-meet
[..]
Wat heb ik niet teruggezien?
[..]
Gelukkig was er nog een nieuw topic
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik dacht dat ik al had gereageerd, blijkt van niet dus..
Die bandjes mogen nu wel echt dingest, ik vond ze vorig jaar al aan de krappe kant bij je
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:19 schreef Dingest het volgende:
Gelukkig heb ik ze van monsterd ze gekregen, dus is-ie weer compleet
Ik vind het prima, maar waarschijnlijk wil ik voor die tijd dan wel eerst wat onderhoud plegen. In ieder geval nieuwe/andere voorbandjes Hebben je ouders ook een 126 dan?
Die van mijn startte alleen gisteren niet, maar dat zullen wel meer auto's doen als je de sleutels in het contact laat zitten en hem op contact laat staan voor een paar dagen
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.
Ik rij verder alleen maar korte stukjes eigenlijk. Vanmiddag bijvoorbeeld reed ik naar de supermarkt een dorp verderop, en toen brak het clipje wat het plastic dopje van de gaskabel in de gashendel moet houden af en had ik opeens geen gaspedaal meer Gelukkig had ik nog wat draad liggen waarmee ik het op z'n plek kon binden.
Die staat al eeuwen op marktplaats dus als je gaat kijken, let er dan op hoe hij gestald is. Verder is het wel een prefacelift dus wat betreft originaliteit zit je goed. Check ook even of er een 600 of 650 blok in zit. (Ik dacht dat ik iets over 600 cc had gelezen, vraag even na of dit dan het originele blok is)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Ah, als het zo erg in de familie zitquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:40 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ook
Jaa dat weet ik wel zeker is niet zo slim... wat had je allemaal nog aan staan dan ?
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjarenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechiëquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:47 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:02 schreef Dingest het volgende:
Ja, daar hang ik ook wel eens rond. Tsja, als ze dan een item plaatsen over een Malubats alsof het een veredelde doodskist is... Wat een onzin Er is niets veredelds aan.
Haha jaa precies !!
[..]
Ah, als het zo erg in de familie zit
Niets, alleen op contact. Maar het is een piepklein accuutje en die is na een paar dagen dan wel leeg kennelijk.
Haha jaa beetje wel :$
Zondag 5-10 min TomTom aangehad zonder dat de auto liep, kon pap m aanduwen want weigerde te starten... tijdens t duwen nog ns geprobeerd en liep gelukkig weer
[..]
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjaren
Hoe dan ook; dit is nog een 600cc model, kwestie van opletten bij onderdelen. En hij zal een stuk lawaaiiger zijn dan die in dit topic rondrijden, want de latere modellen hebben veel betere isolatie. Ik heb in zo'n oudere meegereden, en dat verschil merk je echt nog wel - en dan zijn de latere modellen al niet zo stil Voor de rest is het nagenoeg dezelfde techniek, dus dat maakt niet zoveel uit.
Hij staat bij een garage, dan weet je meteen wat hij je kost !
[..]
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechië
Misschien door de bestuurder ??
In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen . Wat denken jullie?
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien
ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondjequote:Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooien vergeet niet je uitlijning te controleren na die tijdquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima
De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.
Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopigquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he
De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Hij staat nog steeds in de tuinquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:42 schreef monsterd. het volgende:
Dat stukje lassen kan ik niet, dus dat doet de vriend van mijn moeder. In die zin ben ik afhankelijk van wanneer hij tijd heeft. Ik verwacht iig voor volgende week vrijdag te kunnen herkeurden. Gaat goedkomen
Hoe zit het allemaal met jouw 126 klawie? Issie al gespoten?
Waar bestel jij die? ik wil nl ook nog chrome bumpersetje hebben en nog een paar dingen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 13:44 schreef monsterd. het volgende:
Op zich heb je daar een punt hoor. Ik moet nog onderdelen bestellen, maar wilde snel de hoezen hebben eigenlijk zodat hij snel gekeurd kan worden. Als ik de hele stangen moet doen dan bestel ik dit uit Slowakije. Dit duurt dan langer voordat het binnenkomt
Jammer dat het nog niet gelukt is, hopelijk komt het er snel van!quote:Op zaterdag 6 september 2014 14:49 schreef klawie het volgende:
[..]
Hij staat nog steeds in de tuin
Maar gaat goed komen met hem duurt alleen iets langer kan al een tijdje niks meer doen ivm gezondheids klachten en vindt het niks om hem weg te duwen dat en ander het doet
Gefeliciteerd! Hier nog geen tijd gehad en morgen gaan we een nieuw projectje ophalenquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:34 schreef Dingest het volgende:
Die van mij heeft weer een vers jaar APK Ze hebben een afgebroken bout van de versnellingsbakophanging uitgeboord en vervangen, koplamp afgesteld (da's standaard bij de APK inmiddels ) en ik had over het hoofd gezien dat de kentekenverlichting het niet meer deed.
Verder als opmerking dat de v-bakrubbers alweer aan de gare kant waren en dat-ie nogal stevig olie zweet, maar dat was niets nieuws.
Groene locktitequote:Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.
Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in
Niet vreemd, wel rammend irritant dat er geen makkelijke oplossing voor is.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:08 schreef monsterd. het volgende:
Het blijft een vreemd probleem idd.. Het lijkt mij makkelijker opgelost met een ander blokje.
Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressiequote:Op zaterdag 8 november 2014 21:47 schreef Dingest het volgende:
Keuzes, keuzes...
Ik kan voor een compleet, gecontroleerd/(semi-)gereviseerd blokje gaan. Dat begint pas/al vanaf 300 euro. Compleet gereviseerd het dubbele. Een gebruikt, ongecontroleerd blokje is 175 euro maar daar doe ik dan verstandig aan zelfs pakkingen e.d. te vervangen (en de vingers gekruist te houden!).
Roefel heeft nog een onderblok van een vastloper liggen, maar om dat bruikbaar te maken moet alles overgezet worden. Leerzaam en waarschijnlijk goedkoper, maar ontzettend tijdrovend.
En dat alles omdat er een hoekje gietijzer is afgebroken
Helicoilquote:Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.
Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in
Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:quote:
Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingenquote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef klawie het volgende:
[..]
Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressie
Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassenquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:33 schreef -niemand- het volgende:
Kun je niet beunstyle die beugel ergens anders aan vastmaken?
Desnoods een hele constructie lassen?
O, komt die nog uit die sloper die jullie uit Polen hebben gehaald? Zou wel ontzettend fijn zijnquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb wel een blok liggen. Gebeurt weinig mee, dus voor een zacht prijsje mag je hem wel overnemen.
stuur maar een berichtje
genoeg Fiats hier!quote:Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op
Ik weet nu dan in ieder geval waar het vandaan komt en dat het goed gelopen heeftquote:Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
Ja is idd van die sloper. Blokje liep opzich prima. Je zult hem zelf wel even namoeten kijken natuurlijk. Ik doe er verder op korte termijn toch niets mee en mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op
Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?quote:Op zondag 9 november 2014 00:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:
[ afbeelding ]
Vroeg of laat rukt hij die bovenst bout er weer uit. Of die in de kop, dat hebben we ook al 3 keer gehad. Of hij trekt letterlijk de uitlaat zelf uit elkaar. Zolang de uitlaat niet met alle vier de bouten aan het blok vast zit, blijft het problemen geven
[..]
Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingen
Edit: ik denk dat het voor de onderblokken niets uitmaakt omdat de cilinders er nog bovenop zitten
[..]
Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassen
Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemenquote:
Daar ben ik niet bekend mee, dus ik weet zeker niet wat je daarmee bedoelt Ik denk het repareren van dat hoekje, maar goed werken aan gietijzer is voor zover ik weet nou niet echt makkelijk.quote:Op zondag 9 november 2014 11:09 schreef klawie het volgende:
[..]
Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?
Als gevolg van dat ontbrekende hoekje dan, bedoel je? Want het is een standaard uitlaat en standaard blok, en geen standaard 500/126-probleemquote:Op zondag 9 november 2014 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemen
Waarom wel? Het zijn niet direct de goedkoopste onderdelen, en op die manier kan ik bezig blijven. Zuigers en lagers gaan over het algemeen prima een autoleven mee; die vervang ik wel als dat nodig blijkt.quote:Op maandag 10 november 2014 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Zou je niet meteen nieuwe zuigers + bussen en lagers monteren?
Dan heb je meteen een compleet fris blokje dat er weer probleemloos tegenaan kan.
Dat is een mogelijkheidquote:Op woensdag 3 december 2014 20:38 schreef Dingest het volgende:
En meteen nadat ik dit getypt had, even de olie gecheckt. Er zit zelfs teveel in... Snel weer het boekje erbij en ja, weer een domme fout Bij het Engine-deel staat inderdaad 3,5 liter - voor de 600cc. De gegevens voor de 650cc staan achterin bij de aanvulling - totaal niet aan gedacht - en daar hoeft maar 2,25 liter in
Van wat ik begrijp kan (veel) teveel olie leiden tot schuimachtige vorming doordat het 'opgeklopt' wordt, waar de pomp niet mee kan omgaan en dat dat een te lage druk levert?
Anyway, morgen eerst maar wat olie aftappen...
Gok op je pomp als die versleten os komt hij niet aan de juiste druk em gaat je lampje brandenquote:Op woensdag 10 december 2014 13:10 schreef Dingest het volgende:
Hmz, olie nu op het juiste peil, en nog steeds hetzelfde probleem. Oliedruklampje gaat steeds feller branden naarmate de olie op temperatuur komt (pas na een km of 10 dus).
Ik kan drie mogelijkheden bedenken: sensor, oliepomp, of *^% %$. Eerst maar een nieuwe sensor bestellen (en pakkingen voor het oliepompdeksel bestellen, dan kan ik eventueel mijn oude oliepomp erop zetten). Maar ik hoor dus wel de olie weer in het carter druppelen, dus ik betwijfel dat het de pomp is eigenlijk... Dan is het een pakking/keerring die is gaan lekken, of een lager die kaput is, of de zuigerveren (al zie ik zo snel geen blauwe rook).
Ik begin eerst met het overzetten van mijn oude pomp (en een gloednieuwe sensor). Dat is goedkoopste, al moet daarvoor wel weer de hele achterbalk los. Een nieuwe pomp is ook 50e ( ) en volgens het boekje moet er voor het vervangen ervan een veer ingedrukt worden met nogal wat kracht. Kan zijn dat ik daar het gereedschap niet voor heb.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Gok op je pomp als die versleten os komt hij niet aan de juiste druk em gaat je lampje branden
Of het draadje van je sensor ligt ergens teschuren en maakt sluiting
weet je zeker dat het dezelfde onderblok is en de oliegaten gelijk zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:51 schreef Dingest het volgende:
Tenzij ik twee versleten oliepompen in mijn bezit heb, is ook dat denk ik niet het probleem. Gisteren en vandaag bezig geweest (o.a. in de regen ) de boel over te zetten, en het probleem blijft.
Nou kan ik de sensor nog niet voor 100% uitsluiten omdat die niet vervangen is, aangezien ik de verkeerde maat heb besteld. Ze zijn er in M12 en M14, maar het moer-deel is even groot en die had ik als uitgangspunt gebruikt.
Het is ook niet olielekkage, want dat komt uit de bak. Ik heb het afdekkapje van het koppelingshuis verwijderd en het vliegwiel en de drukgroep waren beiden droog. Achter het druklager niet, dus dat lijkt op een lekke price-askeerring te duiden En kennelijk zit er in het aandrijfas-traject ook nog een O-ring, dus ik denk dat ook die lekt waardoor het nog steeds nat is bij de (nieuwe) binnenste stofhoezen.
Van uitgaande dat het dus ook niet de sensor is, moet het één van de lagers zijn. Oftewel, de motor (en/of bak) zal er wéér uit moeten. Al ben ik geneigd het voorlopig zo te laten. Ik rijd maar 40 km per week en als de boel wel kapot loopt, heb ik nog een compleet binnenwerk liggen...
O ja, en de lagers van de dynamo zijn ook deels verantwoordelijk voor het lawaai. Het luchthuis heb ik uit elkaar gehad en de koelvin wat bijgebogen waar hij aanliep, maar daarvoor moest de dynamo er wel af en toen kon ik de lagers los ook even controleren. Het achterste lager daarvan is makkelijk te vervangen, het voorste is lastiger denk ik. Ze zijn niet duur, dus ik kan het altijd proberen.
En ook geen rook als je het gas intrapt?quote:Op dinsdag 16 december 2014 23:23 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het gehele motortje gebruikt, hè Intern heb ik niets overgezet.
Nope. De geur van (verstookte) oliedampen ken ik inmiddels ook wel trouwensquote:Op dinsdag 16 december 2014 23:39 schreef klawie het volgende:
[..]
En ook geen rook als je het gas intrapt?
Koppakking het zelfde?quote:Op woensdag 17 december 2014 00:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nope. De geur van (verstookte) oliedampen ken ik inmiddels ook wel trouwens
De koppakking heeft niets met de oliekanalen te maken. Die lopen via losse buizen naast de kop en de cilinderblokken ipv er doorheen, al gaan daar wel aan beide uiteinden rubberen ringen ter afdichting op (uiteraard ook vervangen). Lekkage daarvan zou ik dan moeten aantreffen in en onderaan het thermostaathuis. Ik kan daar nog even extra kijken, maar ik denk dat ik dan wel verse olie inmiddels langs het blok en over de uitlaat het moeten zien lopenquote:Op woensdag 17 december 2014 08:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Koppakking het zelfde?
Anders zou ik idd effe dan sensoortje erin knallen
Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef klawie het volgende:
Ik ben ook nig bezig aan mijn fiatje
hij is al een maand gespoten nu nog tijd voor de rest zal effe me topic updatenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.
Het was tijd voor een poetsbeurt geloof ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lak is nu nog erg dof. Dit fix ik wel wanneer hij weer een geldige keuring heeft.
Die heb ik op mp zien staan werd als sloper verkocht toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb een impulsaankoop gedaan
[ afbeelding ]
Ga je rijden of slopen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:20 schreef monsterd. het volgende:
Ja omdat de papieren er niet bij zitten. Echter, lukt het op kenteken krijgen wel. Ben erachter dat het een door FSM geproduceerde 126 is met een 650 cc blokje. Bouwjaar 1976 of jonger dus. Als het goed is kunnen ze aan de hand van het chassisnummer bij het rdw het oude kenteken nazoeken.
Die moest ook nog door de keuring toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:50 schreef monsterd. het volgende:
Rijden. Er zit wel weer wat werk aan, maar dit is verder een mooi exemplaar. Ik twijfel nu alleen over de blauwe; houden of verkopen
Ooh dan 2 fiatjes 1 voor dagelijks gebruik en 1 netjes maken en alleen naar buiten halen wanneer het mooi weer isquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:14 schreef monsterd. het volgende:
Mwah, we hebben nu een tweede garage en dus meer dan voldoende ruimte voor onze brikken
Vraag een farzeug brief op die auto dmv een keuring bij vds in bleiswijk dan hoef je hem in nederland alleen het chassis nummer te checkenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:41 schreef monsterd. het volgende:
Het is nog best wat gedoe om erachter te komen wat de historie van de fiat is. Het chassis heeft blijkbaar nooit een Nederlandse kenteken plaat gezien, dus ik twijfel of het dan toch een Italiaan is..
Heb je niet nodig als het goed is als hij voldoet aan de regels voor de duitse keuringquote:
Hun zorgen dat er een farzeugbrief op komt dan is het bij het rdw wegen en wachten op je kentekenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 23:07 schreef monsterd. het volgende:
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?
Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk
Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken
Bel de fiat dealer geef het frame nummer en je kan precies zien uit welk jaar hij komtquote:Op zondag 15 maart 2015 16:33 schreef monsterd. het volgende:
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.
Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981 . Ik weet niet wat ik morgen denk
Wie zegt dat er nog de originele velgen onderzitten?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef sijs het volgende:
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
Dat lijkt je wel heel stug dat er nooit andere banden onder zijn gegaanquote:Op maandag 16 maart 2015 23:22 schreef monsterd. het volgende:
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
Psst, check de binnenkant van de velgquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:01 schreef monsterd. het volgende:
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm.
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Psst, check de binnenkant van de velg
Ok.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk?
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef roeleke92 het volgende:
Wij hebben op de zaak nog een Fiat 126 pop 2000 cabriolet uit 1992 staan blijft ook zo'n apart wagentje om te zien.
En volgens mij komt die ook uit Polen.
Wel vreemd dat het euvel zo hardnekkig lijkt te zijn. Heb je al iets op het oog voor de zomer?quote:Op maandag 27 april 2015 15:12 schreef Dingest het volgende:
Ik had hem op Marktplaats zien staan, ja. Toch beter dat je hem nog even houdt Roest is volgens mij echt één van de weinige dingen waar ik nog geen last van heb, verbazingwekkend genoeg.
Die van mij doet het ook nog steeds. Gebonk wordt toch wel wat erger, misschien dat ik de aandrijfassen of het diff aan het slopen ben Ook nog steeds het probleem met de oliedruk. Hij verbruikt wel (wat) olie, maar er liggen nog steeds geen olievlekken onder de auto, laat staan enorme plassen, en er komen ook geen dikke blauwe rookwolken uit de uitlaat, dus wat het nou echt is... Tuf iig nog zo lekker door zolang-ie het doet. Van de zomer zal ik wel weer een vakantieauto (of iets permanenters) aanschaffen en dan kan ik overwegen bak+motor er weer onderweg te schroeven en inspecteren.
[..]
De auto komt sowieso uit Polen. Italiaanse 126jes werden al sinds 1980 niet meer gemaakt. De Pop komt oorspronkelijk als eigenbouw/ombouw uit Duitsland door een vader die voor zijn dochter een 25 km/u wagentje wilde maken. Later werd het een soort Duits-Poolse venture (in kleine oplagen).
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:02 schreef reeybehn het volgende:
Zo grappig. Toen ik in 2008 naar Polen verhuisde reden er nog zo ontzettend veel 126p (maluch) rond. Nu haast niet meer als ik af en toe nog op bezoek ben eigenlijk zijn ze allemaal te laat door ons weggekaapt daar (ik heb er geen)
gelukkig staat dit schatje nog in de garage hierquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken
Top!!quote:Op maandag 27 april 2015 12:50 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om te klussen:
[ afbeelding ]
Er moet een stuk gelast worden, want er zit een mooi "ventilatiegat"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen 2 weken heeft de fiat ook op marktplaats gestaan. Ik overwoog hem om hem te verkopen omdat ik liever de groene opknap en daarmee wil rondkarren. Uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te houden, want gemakkelijk afscheid nemen kan ik toch niet . House heeft ook zijn garage ter beschikking gezet zodat straks beide 126jes daar kunnen staan.
Wij waren de eerste keer in Polen op vakantie rond 2000, toen stikte het nog van die dingen Tijdens een vakantie in 2007 heb ik er ook een boel op een foto gezet, toen was mijn (latere) teamgenoot ook mee en wist ik al dat ik eigenlijk wel eentje wilde hebben. Zodoende kwamen we op het idee er eentje voor de Run in 2012 te gebruiken En inderdaad waren ze toen nog nauwelijks te zien. Niet echt een verrassing aangezien het ook weer niet de beste auto aller tijden is...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je ziet ze inderdaad steeds minder. Toen een paar jaar terug de afspraak om de ene op te halen verviel gingen we maar op de gok er toch naartoe met het idee er is vast wel iets te koop. Redelijk geluk gehad nog, maar laatst zag je ze ook steeds minder op straat. Het lijkt af en toe dat ik er hier meer zie rondrijden dan als ik in Polen ben.
@Dingest, die Alfa's zijn wel altijd een genot om naar te kijken
Nog niet 1 specifieke op het oog, op de online marktplaatsen daar wemelt het er iig wel van. Iemand hier misschien tips waar je het beste kan zoeken (online of in real life)?quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de lamdbasonde; dan lift je een jaar mee op Poolse apk en loop je het jaar erop tegen de lamp als de Fiat naar Nedelandse maatstaven gekeurd wordt. Je moet ook schriftelijk bewijs overleggen als je de apk over wilt nemen, anders accepteert de rdw het niet.
Om deze rompslomp te vermijden zou ik daarom alleen pre 1996 Fiats zoeken. Mocht je iets willen dat in de toekomst in waarde zal stijgen, dan kun je op zoek naar een eerste serie 126.
Btw/bpm is nihil voor deze wegmonsters
Heb je al een 126 op het oog? Ik ben iig reuze benieuwd!
er zit een vent in brabant die mp vol spamt met een groene 126 en lelijke banken die heeft hem vast liggenquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik dacht dat ik gereageerd had, maar kennelijk heb ik de tab weggeklikt voordat ik iets gepost had
Valt redelijk mee, die banden zijn wel wat duurder geworden sinds de vorige keer, maar goed. Remleidingen had ik beter kunnen opschuren en in behandelen met steenslagbeschermer of zo... Wat een rotwerk Vooral de montage op de hoofdremcilinder is veel te krap aan. De leiding die voor linksvoor wordt meegegeven is ook gewoon te kort om hem op de juiste manier te monteren, en voor rechtsvoor heb ik de schroefdraad vernageld. Ik zit nu te overwegen een fels-setje te kopen en zelf maar remleidingen te gaan maken.
De metalen bumpers zitten er al drie jaar op, die kregen we gratis bij de auto Waren ook niet de mooiste meer, ideaal voor ons destijds om gaten in te boren en zo dingen erop te monteren. Enige nadeel was dat ik zelf een plek voor de kentekenverlichting heb moeten improviseren; twee beugeltjes bovenop de bumper geschroefd en daar een lampunit (bedoeld voor op aanhangers/caravans) opgezet van 6 euro. Alleen is die dus niet helemaal waterdicht kennelijk
Verder heb ik de carb die op jullie blokje zat voorzien van nieuwe pakkingen en een nieuwe vlotter en de naaldjes gecontroleerd en ga ik die even proberen, kijken of die wat verschil maakt.
En nog steeds geen tellerunit gevonden, van dit type zijn ze hier bijna niet te vinden kennelijk. Alleen de oude.
En succes met de restauratie Zal bij een 126 nog redelijk te overzien zijn. Ik heb al bijna 7 jaar een Saab 95 in de achtertuin staan. Die heb ik vorig weekend vrijgetrokken, z'n plekje opgeschoond en er vandaag een partytent opgezet die als 'schuur' moet dienen. Kijken of die tent het een beetje vol kan houden en er van de 95 nog wat te maken valt...
die jaquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:18 schreef Dingest het volgende:
Die gast uit Uden? Die heb ik als eerste gemaild, hij heeft alleen het oude type
Weet je wel waar je gebonkt vandaan kwam?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:13 schreef klawie het volgende:
[..]
Klote
Iemand nog een adresje voor een dashboard
Niet de klok maar de bekleding
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepjequote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Ik denk dat zelf reviseren niet de kosten/moeite waard is. Tandwielen zijn niet zó ruim beschikbaar en dan nog erg prijzig. In Groningen zit een toko die in 500-126 bakken doet - Fiat500parts.nl - en dan heb je voor 375e een gecheckte synchro-bak met nieuwe assen, hoezen, keerringen/pakkingen en olie. Of op goed geluk voor de helft van de prijs een gebruikte bak van marktplaats eronder jassen (of de tandwielen daarvan gebruiken)quote:Op woensdag 25 november 2015 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje
81quote:Op woensdag 25 november 2015 22:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het nietquote:
Graag als het kanquote:Op donderdag 26 november 2015 19:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zitquote:
Je mag die ook gevenquote:Op maandag 30 november 2015 17:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit
Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
Loopt idd erg rustig voor een koude start, maar hij loopt, en meteen mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:16 schreef monsterd. het volgende:
En de groene Fiat loopt . Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij
Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten . Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.
Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk.
Haha goed bezig mooie voor het beun topicquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:33 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:39 schreef dcadapter het volgende:
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig
Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden
Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang
[ afbeelding ]
Heb je leo vd laan al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen
Onder andere: meerdere kijkers gehad van +1.90m lang. Ik heb het nu maar in de advertentie erbij gezet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
Wat bedoel je eigenlijk met 'mensen niet beseffen waarvoor ze komen'?
Daar ben ik naar benieuwd.. Ik heb nergens concreet de afmetingen van een Seicento dak kunnen vinden. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke optie. Zeker als ik zie hoe de dakjes van andere 126 gemonteerd zijn. Het lijkt in ieder geval het meeste overeen te komen. Helaas zijn de Seicento's met vouwdakjes schaars en kon ik losse dakjes weinig tegen op Marktplaats/ Ebay/ Poolse websites.quote:
Jep, ook meerdere andere webshops gevraagd. Het enige alternatief dat men kent is het dakje van de 500 en daar is men niet eens 100% over uit of dat met gemak past. Ik ga ervanuit dat het past, maar het heeft niet mijn wens omdat ik een vouwdak over de gehele lengte mooier vind.quote:
Bedankt! Ik heb ze een bericht gestuurd. Het zal wel aan de prijs zijn. Als ik op het onderdeelnummer zoek dan kom ik prijzen tegen die ik er niet voor over heb.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef lipje het volgende:
Al hier gekeken voor een open dakje van een seicento?
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen iddquote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:21 schreef Dingest het volgende:
2x een Cinquecento met dakje: Bemmel en Velserbroek (of deze bij Jet Cars; dakje eraf schroeven en direct naar de sloop rijden, valt zelfs dan nog binnen je budget ook )
1x een Seicento met (matig?) dakje: Zeeland (plaats in N-Brabant, niet de provincie)
Doe je nog aan vindersloon?
Wat, de vindersloon of die van Jet Cars naar huis rijden?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen idd
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dingest het volgende:
Zowel de 121 DA (Kia Pride/Forde Festiva-kloon)
Mja, niet helemaal. De 121/Festiva is op verzoek van Ford door Mazda gebouwd als de Festiva, en Madza heeft toen gemakshalve daar de 121 ook voor meegepakt voor de Europese en Australische markt. De Festiva kwam volgens mij al in '86 op de markt (en is er ook als 5-deurs en sedan geweest), en de 121 een jaar later. In Japan zelf is het ding ook nooit als 121 verkocht. Dus tsja, als we uitgaan 'de eerste is het origineel' dan is het een Festiva-kloon. Als we we uitgaan van 'door Mazda gemaakt dus eigenlijk gewoon een Mazda' dan valt er iets te zeggen voor een 121-kloon. Ik neig zelf dus naar het eerstequote:Op donderdag 9 juni 2016 21:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd . Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:55 schreef dcadapter het volgende:
Wat een stilte hier!
Zo'n 121, die heb ik nog één gehad. Leuk bakkie. Met een goed afgestelde 1.3 onder de kap zijn ze nog best rap ook.
Verderrr...
http://www.dumpert.nl/med(...)te_zelfbouwauto.html
Dus er zit nog steeds geen open dak in?quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd . Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..
Dakje van een oude Twingo, zou misschien ook wel kunnen! Maar ook die auto is natuurlijk aan de lange kant vergeleken met een 126.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiatquote:Op dinsdag 27 september 2016 18:14 schreef Dingest het volgende:
De mijne heeft weer een vers jaar APK
Bij de proefkeuring bleek dat
- de RAW te langzaam knipperde (nieuw relais erin)
- 'flinke olielekkage' (kleppendekselpakking was doorgeslagen juist op weg naar de garage en dat was de enige pakking die ik net even niet meer had liggen)
- ruitensproeier deed het niet (nieuwe zak met pompje erin gehangen), één voorste baksteun finaal door midden (beide vervangen; bak hangt nu ook wat hoger en veel van het gebonk in de aandrijving is nu eindelijk weg, lag het dus toch aan ook al begon het de vorige keer juist na het vervangen van die rubbers )
- en een buitenste aandrijfashoes was gescheurd. Helaas brak bij het vervangen één van de bouten af in de flexibele klos. Bij demonteren van die klos (metalen bus met rubber binnenwerk) bleek dat zowel het rubber als het metaal al flink was uitgelubberd, dus die maar vervangen. Die aan de andere kant zal ik binnenkort ook maar doen, die zal vast niet beter zijn en haalt toch wat speling uit de aandrijflijn.
Bij de herkeuring kwam hij er toen zonder problemen doorheen Zal ongetwijfeld dadelijk wel weer meteen iets aan kapot gaan, maar juist dit is nu wel de auto die bij mij het langst achter elkaar blijft werken en door de APK komt.
Hij gaat nergens heen voorlopig:quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Al mijn APK-momenten zijn spannend, maar dat komt meer door het soort auto's wat ik sowieso rijd/heb geredenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiat
Rij je er nog veel mee Dingest?
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?quote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Ik heb eigenlijk geen idee wat je hiermee bedoeltquote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Die heeft ze ga ik morgen achteraan bellen weet trouwens iemand of een normale en een bis het zelfde is??quote:Op maandag 10 april 2017 01:17 schreef lipje het volgende:
[..]
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |