De koppakking heeft niets met de oliekanalen te maken. Die lopen via losse buizen naast de kop en de cilinderblokken ipv er doorheen, al gaan daar wel aan beide uiteinden rubberen ringen ter afdichting op (uiteraard ook vervangen). Lekkage daarvan zou ik dan moeten aantreffen in en onderaan het thermostaathuis. Ik kan daar nog even extra kijken, maar ik denk dat ik dan wel verse olie inmiddels langs het blok en over de uitlaat het moeten zien lopenquote:Op woensdag 17 december 2014 08:41 schreef klawie het volgende:
[..]
Koppakking het zelfde?
Anders zou ik idd effe dan sensoortje erin knallen
Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef klawie het volgende:
Ik ben ook nig bezig aan mijn fiatje
hij is al een maand gespoten nu nog tijd voor de rest zal effe me topic updatenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.
Het was tijd voor een poetsbeurt geloof ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lak is nu nog erg dof. Dit fix ik wel wanneer hij weer een geldige keuring heeft.
Die heb ik op mp zien staan werd als sloper verkocht toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb een impulsaankoop gedaan
[ afbeelding ]
Ga je rijden of slopen?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:20 schreef monsterd. het volgende:
Ja omdat de papieren er niet bij zitten. Echter, lukt het op kenteken krijgen wel. Ben erachter dat het een door FSM geproduceerde 126 is met een 650 cc blokje. Bouwjaar 1976 of jonger dus. Als het goed is kunnen ze aan de hand van het chassisnummer bij het rdw het oude kenteken nazoeken.
Die moest ook nog door de keuring toch?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:50 schreef monsterd. het volgende:
Rijden. Er zit wel weer wat werk aan, maar dit is verder een mooi exemplaar. Ik twijfel nu alleen over de blauwe; houden of verkopen
Ooh dan 2 fiatjes 1 voor dagelijks gebruik en 1 netjes maken en alleen naar buiten halen wanneer het mooi weer isquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:14 schreef monsterd. het volgende:
Mwah, we hebben nu een tweede garage en dus meer dan voldoende ruimte voor onze brikken
Vraag een farzeug brief op die auto dmv een keuring bij vds in bleiswijk dan hoef je hem in nederland alleen het chassis nummer te checkenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:41 schreef monsterd. het volgende:
Het is nog best wat gedoe om erachter te komen wat de historie van de fiat is. Het chassis heeft blijkbaar nooit een Nederlandse kenteken plaat gezien, dus ik twijfel of het dan toch een Italiaan is..
Heb je niet nodig als het goed is als hij voldoet aan de regels voor de duitse keuringquote:
Hun zorgen dat er een farzeugbrief op komt dan is het bij het rdw wegen en wachten op je kentekenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 23:07 schreef monsterd. het volgende:
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?
Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk
Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken
Bel de fiat dealer geef het frame nummer en je kan precies zien uit welk jaar hij komtquote:Op zondag 15 maart 2015 16:33 schreef monsterd. het volgende:
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.
Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981. Ik weet niet wat ik morgen denk
Wie zegt dat er nog de originele velgen onderzitten?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef sijs het volgende:
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
Dat lijkt je wel heel stug dat er nooit andere banden onder zijn gegaanquote:Op maandag 16 maart 2015 23:22 schreef monsterd. het volgende:
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
Psst, check de binnenkant van de velgquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:01 schreef monsterd. het volgende:
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm.
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Psst, check de binnenkant van de velg
Ok.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |