abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 14 maart 2015 @ 06:37:51 #176
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150624801
Hoe komen zij weer aan de info dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150634803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 06:37 schreef monsterd. het volgende:
Hoe komen zij weer aan de info dan?
Heb je niet nodig als het goed is als hij voldoet aan de regels voor de duitse keuring

Maar bel maandag effe naar vds zelf kunnen hun het uitleggen
  zaterdag 14 maart 2015 @ 23:07:11 #178
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150648708
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?

Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk :')

Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150660050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:07 schreef monsterd. het volgende:
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?

Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk :')

Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken ;)
Hun zorgen dat er een farzeugbrief op komt dan is het bij het rdw wegen en wachten op je kenteken
  zondag 15 maart 2015 @ 16:33:28 #180
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150667057
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.

Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981 :'). Ik weet niet wat ik morgen denk :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150685484
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:33 schreef monsterd. het volgende:
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.

Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981 :'). Ik weet niet wat ik morgen denk :')
Bel de fiat dealer geef het frame nummer en je kan precies zien uit welk jaar hij komt
  maandag 16 maart 2015 @ 08:28:00 #182
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150687309
Ik heb idd al contact gehad met Fiat. Hij kon het niet op een makkelijke manier vinden, dus hij zou het uitzoeken. Ik wacht nu op een telefoontje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:49:35 #183
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150690016
Ik heb ondertussen contact gehad met een lokale Fiat dealer, de algemene klantenservice van Fiat en het historisch archief in Italië. Bij het historisch archief hadden ze geen productiehandboek, dus de vraag wordt nu doorgezet naar een collega in de Mirafiorifabriek.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150709414
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
  maandag 16 maart 2015 @ 20:34:24 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150711781
Dat is wel een goede, zal deze checken :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150713465
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef sijs het volgende:
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
Wie zegt dat er nog de originele velgen onderzitten?
  maandag 16 maart 2015 @ 23:22:43 #187
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150720174
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150720292
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:22 schreef monsterd. het volgende:
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
Dat lijkt je wel heel stug dat er nooit andere banden onder zijn gegaan
  maandag 16 maart 2015 @ 23:27:46 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150720401
Die auto staat al heel wat jaren stil. En anders kan ik nog op het reservewiel kijken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150741722
goede kans dat de velgen origineel zijn, of anders idd de velg van het reservewiel

meestal worden wel banden, maar geen velgen vervangen
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:01:34 #191
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150766588
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm. Bandgegevens hebben een vage dotcode; A5C2. Ik kan dit niet echt plaatsen...

Ook teleurstellend nieuws van Fiat Italië en Fiat Polska; in Italie stond mijn auto niet geregistreerd (wel vreemd met een ZAF chassisnummer) en in Polen hadden ze uberhaupt geen archief :').
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:02:54 #192
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150766631
Wel positief; de auto is goedgekeurd door de kat O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150767673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:01 schreef monsterd. het volgende:
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm.
Psst, check de binnenkant van de velg ;)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:38 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150768028
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Psst, check de binnenkant van de velg ;)
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150768213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk? :+
Ok.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:56:21 #196
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150802756
Wow, ik heb documentatie gevonden en kan nu met zekerheid vaststellen dat mijn fiat een in Polen geproduceerde, maar voor export bedoelde 126 uit begin 1982 is.

Ik heb namelijk dit overzicht gevonden:

Hierin valt hij onder het jaar 1981, het jaar waarin hij op de fabrieksband kwam. Hij is afgemaakt in 1982; op basis van de ruitcodering. De jongste codering stamt immers uit februari 1982.

Ik ben blij dat ik erachter gekomen ben zeg :P . Het enige dat ik niet zeker weet is het type model, maar voor het rdw houden we dat op simpel Fiat 126.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150811231
Ouder is altijd beter :7 Zolang-ie nog hard is kan je er nog best veel plezier mee hebben.

Ik was even internetloos, dus hier een update over de mijne: ik ben met succes op en neer gereden naar Wageningen. 2x150 km zonder vastloper, dus gebrek aan smering lijkt mij niet het probleem van de oliedruk. Dat was het goede nieuws :')

In de buurt van Hoogeveen begon het laadlampje van dynamo/accu zwak te branden. Blower uit, lampje uit. Bij Zwolle begon hij weer zwak te branden. Verlichting dan maar uit, lampje weer uit :P In Wageningen brandde het weer zwak. Het was duidelijk dat mijn dynamo de geest aan het geven was, dus uit voorzorg bij een kennis blijven slapen zodat ik de volgende dag overdag naar huis kon. Voor vertrek accu gemeten, keurig 12,4 volt, de dynamo haalde maar 13,5 en zakte nog meer met verlichting aan. Dus verlichting uit en op goed geluk naar huis gereden. Dat wel gehaald, daarna nog wat ritjes kunnen doen en toen wilde hij uiteindelijk in het dorp van mijn ouders niet starten. Ik ben naar mijn ouders huis gelopen, maar toen ik later nog even in de auto moest zijn startte hij ineens weer wel. Dus hij staat nu bij mijn ouders te wachten op een nieuwe dynamo :')

De laatste 10 km terug van Wageningen viel ook mijn snelheidswijzer weg. De brakke verbinding aan de bak was afgebroken. Het vervangen van de kabel (had al eerder eentje besteld) is één van de kutste dingen die je aan een 126 kan doen, want hij loopt helemaal door de middentunnel (vast aan 5 haakjes) en dan via het schutbord naar de kofferbakruimte en dan weer naar het instrumentenpaneel. Dus je moet onder de auto zijn, in de kofferbak zijn, het instrumentenpaneel moet eraf (volgens het boekje kan je er via de kofferbak bij door het gat in de het schutbord, maar dat kan je vergeten met normaal formaat handen of als de schroefdraad een beetje stroef gaat; wat het zeker doet), en dan moet het halve interieur eruit omdat bijna alles aan de middentunnel los moet om er bij alle klipjes te komen _O- 'Gelukkig' brak toen ook nog de chokekabel voordat ik de boel weer op z'n plaats had (had ik ook een reserve van) anders had het nog eens los gemoeten.
Enfin, teller en wijzer deden het weer, maar de nieuwe kabel tikt als een malle in zijn behuizing. Nog eens de kabel los gehad aan beide uiteinden om de binnendraad goed in het vet te zetten, maar dat helpt niet.

Dus... tussenstand: oliedruklampje brandt nog steeds, aandrijflijn bonkt nog steeds, bak zit van voor tot achter onder de olie, nu snelheidsafhankelijk getik van de kabel en nu moet er een nieuwe dynamo @ 160e in :')

Edit: o ja, mijn ouders hadden nieuw asfaltgranulaat op hun pad laten storten. En daar heb ik prompt een voorband op lek gereden... Waren de oudere banden dus eigenlijk moet ik er ook nog twee nieuwe voorbanden erop leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 19-03-2015 13:55:52 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:49:23 #198
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150833677
Ik heb zojuist bedacht dat ik dan maar om 2 jaar APK moet, dat is weer mooi meegenomen :P

Hmm, dingest wat een pech. Heb je de snelheidskabel al gemaakt? Ik heb hetzelfde klusje nog open staan namelijk.. Wel weer typisch FIAT, 1 langer ritje en meteen is je auto één grote kwaal :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150999388
De kabel was in één keer vervangen, maar het tikken is nog niet (helemaal) opgelost. Ik heb de kabel wel iets strakker kunnen zetten en het is wel al iets minder.

Er hangt een nieuwe dynamo in ^O^ Alleen had vdLaan er wel de verkeerde adapterplaat bijgeleverd. Ik had de achterste besteld, ze hadden de voorste (van de poelie van de v-snaar) meegeleverd. Leuk, maar die achterste kreeg ik er dus niet af -O- Gelukkig moest mijn vader nog naar de garage om zo'n nieuwe auto op te halen dus reed ik even mee, en bij de garage hebben ze maar de adapterplaat eraf getrokken.

Enfin, met de nieuwe dynamo erin kwam er toch een gekrijs uit de behuizing... Alsof er een F1-blok in was gehangen. Vanmiddag de behuizing weer open gehad, en het probleem was 2-voudig: een extra ringetje tussen de achterste adapterplaat en de dynamo ontbrak nog, en het hart van de koelvin was totaal uitgesleten. Dat hoort een specifieke vorm te hebben zodat het om die adapterplaat valt, maar dat deed die van mij dus niet meer. Gelukkig had ik nog zo'n koelvin liggen uit dat andere blok, en nu met alles weer in elkaar is de dynamo/koelvin eindelijk stil ^O^
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:09 #200
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151000673
Klinkt goed!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')