Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:13 schreef klawie het volgende:
[..]
Klote
Iemand nog een adresje voor een dashboard
Niet de klok maar de bekleding
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepjequote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Ik denk dat zelf reviseren niet de kosten/moeite waard is. Tandwielen zijn niet zó ruim beschikbaar en dan nog erg prijzig. In Groningen zit een toko die in 500-126 bakken doet - Fiat500parts.nl - en dan heb je voor 375e een gecheckte synchro-bak met nieuwe assen, hoezen, keerringen/pakkingen en olie. Of op goed geluk voor de helft van de prijs een gebruikte bak van marktplaats eronder jassen (of de tandwielen daarvan gebruiken)quote:Op woensdag 25 november 2015 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje
81quote:Op woensdag 25 november 2015 22:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het nietquote:
Graag als het kanquote:Op donderdag 26 november 2015 19:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zitquote:
Je mag die ook gevenquote:Op maandag 30 november 2015 17:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit
Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
Loopt idd erg rustig voor een koude start, maar hij loopt, en meteen mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:16 schreef monsterd. het volgende:
En de groene Fiat loopt. Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij
Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten. Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.
Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk.
Haha goed bezig mooie voor het beun topicquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:33 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost![]()
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meerKwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:39 schreef dcadapter het volgende:
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig
Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden
Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang
[ afbeelding ]
Heb je leo vd laan al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |